Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Feyenoord en Watford bereiken akkoord over rentree Berghuis’

Laatste update:

Steven Berghuis is volgend seizoen ook speler van Feyenoord, zo weet Voetbal International vrijdagmiddag te melden. De Rotterdammers hebben naar verluidt een principeakkoord bereikt met Watford, de club waar de vleugelaanvaller vorig seizoen al van werd gehuurd. Berghuis wordt met een transfersom van 6,5 miljoen euro de duurste aankoop van de landskampioen van deze transferperiode.

Berghuis meldt zich naar verwachting snel weer in De Kuip en is mogelijk volgende week al inzetbaar als Feyenoord het in het kader van de strijd om de Johan Cruijff Schaal opneemt tegen bekerwinnaar Vitesse. De vleugelaanvaller wordt sinds hij na het einde van het afgelopen seizoen terugkeerde naar Engeland in verband gebracht met een terugkeer naar Rotterdam en Feyenoord heeft er sindsdien alles aan gedaan om tot een vergelijk te komen met the Hornets.

Berghuis werd in het afgelopen halfjaar al gehuurd van Watford en speelde met zeven doelpunten en zes assists een belangrijke rol in de eerste landstitel sinds 1999. De aanvaller beschikt in de Premier League nog tot een contract tot medio 2019 en Watford lijkt quitte te spelen op de Oranje-international, die nooit helemaal uit de verf kwam op Vicarage Road. De Engelsen betaalden twee jaar geleden immers ook 6,5 miljoen euro aan AZ om Berghuis over te nemen.

Als Berghuis daadwerkelijk terugkeert naar Feyenoord, wordt hij na Ridgeciano Haps, Jeremiah St. Juste, Sofyan Amrabat, Jean-Paul Boëtius en de van Fiorentina gehuurde Kevin Diks de zesde nieuwe aanwinst voor het aankomende seizoen. De Rotterdammers zijn ook nog druk bezig met de terugkeer van Robin van Persie, maar het is nog de vraag of zijn rentree haalbaar is. De spits werd donderdag door Fenerbahçe wel buiten de selectie voor het Europa League-duel met Sturm Graz gelaten.

Vind jij 6,5 miljoen euro een goede prijs voor Steven Berghuis?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Poeh, dat is een hoop geld. Maar hij heeft uiteindelijk nog wel restwaarde gelukkig...

28 juli 2017 om 14:20

Ik vind het een prima aankoop. Je weet exact wat je binnenhaalt. Hij hoeft niet te wennen, dus wat mij betreft een veilige en goede investering.

28 juli 2017 om 14:32

Daar heb je helemaal gelijk in, al denk ik niet dat je hier veel geld nog aan gaat verdienen.
Maar goed, 1x extra CL en je hebt hem al weer terugverdiend.

Ook goed voor de eredivisie dat Feyenoord zich met deze spelers versterkt, nu Persie nog

28 juli 2017 om 18:13

Ik vind het persoonlijk een hele domme aankoop. Berghuis is zo'n speler waarbij Feyenoord het plafond is. Ook is hij 25 jaar en dan zit er niet meer bijzonder veel rek in. Ik betwijfel ten zeerste of Feyenoord bij een eventueel verkoop veel winst pakt waardoor restwaarde ook geen zekerheid is.

Hij heeft een leuke traptechniek en kan zich aardig positioneren, maar voor een vleugelspeler heeft hij een matige dribbel, is niet bijzonder creatief en zijn voorzetten zijn ook niet heel goed (al kan hij daar wel op verbeteren). Daardoor is hij alleen (relatief) dreigend tegen beperkte tegenstanders.

6,5 miljoen is gewoon behoorlijk wat geld en ik ben ervan overtuigd dat je daar een betere vleugelspeler voor kunt halen. Feyenoord heeft verder goed ingekocht, maar deze aankoop voor dat bedrag is in mijn optiek een slechte beslissing.

28 juli 2017 om 18:51

Ik ben gestopt bij "matige dribbel". Berghuis heeft juist een hele goede korte dribbel, waardoor hij een lastige tegenstander is voor backs.

28 juli 2017 om 21:34

Hij gaat vier jaar tekenen. Je schrijft dus 1.5 miljoen per jaar af mits hij niet vertrekt voor een hoger bedrag of tussentijds verlengt. Daarnaast gaat het niet om restwaarde maar om goede spelers in je elftal. Berghuis maakt Feyenoord sterker. Ik vind het daarom het geld waard.

28 juli 2017 om 15:15

Wat is een hoop geld, met de bedragen die tegenwoordig geboden worden broodkruimels, 17 Miljoen voor Karsdorp is volgens mij ook een over de top bedrag, maar word wel betaald. Prima aankoop voor dit bedrag, hij is pas 25 is international.
Maar met deze bedragen word voetbal er niet leuker op, eigenlijk zou net als in Amerika er een salarisplafond moeten zijn. Met uitzondering van 2 spelers die meer mogen verdienen, een stuk eerlijker. En ook nog een regel dat spelers pas bij hun 18e jaar naar het buitenland mogen verkassen. Nu wordt ieder talentje met 14 'a 15 jaar weg gehaald.

28 juli 2017 om 17:43

De meeste clubs hebben ook zelf een salarisplafond, of beter gezegd: Salariscategorieen. Zodat de echte topspelers meer verdienen.

Koekkoek 6.5mil veel te veel

28 juli 2017 om 14:24

Hoeveel vind jij hem waard? En waarom?

Deze jongen draaide goed mee in een kampioensteam, heeft restwaarde en heeft een individuele actie. Een bewezen kracht dus. 6.5 miljoen is dan wel de max die ik er voor zou geven.

28 juli 2017 om 18:19

Berghuis is een speler die zich goed kan positioneren rond de 16 en heeft verder een goede traptechniek. Hij is voor een buitenspeler niet zo creatief, hij is niet zo snel en zijn dribbels zijn te statisch. Dit soort spelers worden op hun 25ste niet meer veel beter en voor een speler met zijn kwaliteiten is 6,5 miljoen gewoon te veel geld.

Ook is zijn handelingssnelheid van Eredivisie niveau waardoor hij in Europa waarschijnlijk geen hoge ogen zal gooien. Mijn conclusie is: Een leuke speler voor de Eredivisie, maar in Europa zul je met betere buitenspelers moeten komen. Berghuis zal alleen renderen als Jorgensen zijn goede vorm behoudt en zelfs dan betwijfel ik of Berghuis indrukwekkende cijfers neer kan zetten.

28 juli 2017 om 14:35

6.5 is teveel voor een speler die zich al heeft bewezen?
Vraag me a wat je van een Neres of een Lozano denkt, veel duurder en je weet niet of ze het gaan maken.

28 juli 2017 om 14:44

Ook teveel. (En onnodig)
Kampioensteam. Kom op hallo......
Hij heeft tegen pec 2x de bal goed geraakt. Fey terecht kampioen daar niet van. Maar kwam ook door programmas psv-ajax.

Ga me nou niet vertellen dat feyenoord goed voetbalde na de winterstop op misschien een uitzondering na.

28 juli 2017 om 14:50

Ach gossie de drukke schema heeft Ajax en PSV opgebroken.
Jammer dat je het nooit kan bewijzen en je gewoon speculeert.
En als 6,5 teveel is voor een bewezen speler en 10 mil te veel voor een talent dan vraag ik me af wat vor aankopen jij zou doen?
Noem er eens een paar spelers+ wat voor een bedrag ze moeten kosten, ik ben benieuwd

28 juli 2017 om 14:50

Feyenoord voetbalde (doorgaans) goed na de winterstop.

28 juli 2017 om 14:53

Hij was van meer waarde dan Elia. Elia was meer een momenten voetballer en vaak geblesseerd. Berghuis had constante dreiging. Draait niet alleen om de goals maar ook hoe hij draait in een team.

En ja kampioensteam want hij speelde immers in het team dat kampioen werd, daar veranderen prestaties of omstandigheden van andere teams niets aan. Wordt zo moe van de gezeur om programma's en goed voetbal. Feit is dat Feyenoord vorig seizoen het meest constant was.

28 juli 2017 om 14:57

@peterschouten...

Wat was er met het progamma van PSV en Ajax dan?

PSV seelde niet langer in Europa en korter in de beker.
Ajax langer Europa maar korter in de beker. Plus het grootste gat is gemaakt toen alle 3 juist nog in Europa speelde.. Dus wat is het punt?

28 juli 2017 om 14:59

Bewezen speler? Tis Berghuis! Bank bij Watford. En in et verleden bij AZ ook geen basis. Dus 1 jaar redelijk in de eredivisie is genoeg?

28 juli 2017 om 15:01

Heeft meer laten zien dan een half jaar bij Feyenoord dat weet je zelf ook. Prima aankoop en ik vind tegenwoordig alle bedragen te hoog maar de markt is verziekt en als je dus spelers die je team versterken wil aantrekken moet je helaas geld uitgeven...

28 juli 2017 om 15:03

@kaiserkiez Zo lust ik er nog eentje. Gewoon een goed aandeel gehad in het kampioenschap vorig jaar. Zo kun je alles wel kapot relativeren.

28 juli 2017 om 15:04

Bewezen bij AZ en bewezen bij Feyenoord.
Dat noemen we een bewezen speler in de Eredivisie.

28 juli 2017 om 15:05

Ajax had een zwaarder programma. Kwam op het einde niet fit tegen psv en verloren daardoor 3 kostbare punten.

Ik ben meer een voorstander van eigen jeugd en evt goedkope jeugd elders oppikken.

Je hebt younes. Dolberg. Frenkie de jong. Onana en mindere mate sancez voor een habbekrats gekocht. Dat zie ik liever dan 15mil voor een talentje uit brazil.

Als die zo goed zijn kochten de chelsea+ ze wel

28 juli 2017 om 15:07

En ik gaf al aan terrecht kampioen. Maar meer ook niet. Waren beste team met niet het beste voetbal.

28 juli 2017 om 15:17

@peterschouten:
Geloof dat je het zelfde progamma hebt in de Eredivise als Feyenoord en Ajax.
Of kreeg Ajax ineens Real tegen zich inplaats van Sparta ofzo?

28 juli 2017 om 15:26

Peterstouten, allemaal leuk maar hij heeft meer sterke wedstrijden gespeeld dan een Elia, allemaal leuk dat schapengedrag maar niemand heeft Feyenoord vaak gekeken volgens mij, sterke speler in ieder geval, ben er zeer blij mee. En PSV en programma? Volgens mij heeft Feyenoord zelfs meer gespeeld dus wat een grap.

28 juli 2017 om 15:28

@PeterStouten
Hoezo niet het beste voetbal?
Voetbal draait om doelpunten maken en Feyenoord maakte de meeste. Of ben jij nog steeds overtuigd van het balbezit?

28 juli 2017 om 15:32

@ kaiserkiez: Nee je hebt gelijk , de transfer van AZ naar watford was gebaseerd op slechte prestaties. Wat een hoop onzin in een comment.

28 juli 2017 om 15:32

Wie dan? Ajax die pas de laatste weken begon te draaien? Kan je ook van Feyenoord zeggen die in het begin ook zeer sterk speelden, maar dat vergeten we allemaal al snel.

28 juli 2017 om 15:33

@peter; wat is dan het beste voetbal?
Eenmalig een super hoog niveau halen? Of over 34 wedstrijden gemiddeld gezien het hoogste niveau aftikken?
Ik denk dat Ajax na de winterstop spectaculairder speelde doorgaans, maar hun niveau lag in de start van het seizoen behoorlijk laag. Dat lag bij Feyenoord juist erg hoog in het begin van het seizoen, maar velen vergeten dat naarmate het jaar vordert.

28 juli 2017 om 16:13

Velen denken nog steeds dat een kampioenschap beslist wordt op 1 moment, terwijl alle 34 wedstrijden beslissend zijn. Berghuis is een prima speler. Hij heeft een goed seizoen achter de rug en kan als speler zeker een waarde zijn in de eredivisie. Talenten kunnen de pannen van het dak spelen, maar ook wedstrijden niks raken. Berghuis is een steady speler, die mogelijk nog beter wordt nu hij stabiliteit heeft.

28 juli 2017 om 16:25

Het beste voetbal? Dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Uiteindelijk zijn de punten het belangrijkste hoe die behaald worden is bijzaak.

28 juli 2017 om 16:40

Ajax heeft alleen al 2 keer punten laten liggen na een Europe wedstrijd, en moest ook nog eens tegen PSV na een Europese wedstrijd. Ik snap dat je misschien keihard bewijs wilt maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in. Daarnaast snijdt het mes 2 kanten op:
- Ajax heel veel Europees
- Feyenoord nauwelijks Europees.

Ik ben blij dat Feyenoord nu weer officieel "terug" in de top 3 is, maar dit gaat ook voor Feyenoord een zwaar seizoen worden.

28 juli 2017 om 16:43

Niet om het een of het ander, maar Ajax had ook vorig jaar 2 voorrondes CL, speelden dus wel degelijk meer dan Feyenoord. Zo'n 10 Europese wedstrijden extra. Maar aan de andere kant had Ajax dan ook maar beter ingespeeld de competitie moeten starten, ze waren immers eerder begonnen. Juist in die fase loet Ajax het liggen tegen matige ploegen. Dat je PSV uit niet wint na Schalke uit is minder ernstig.

Berghuis is een goede aankoop voor Feyenoord. 6 miljoen is veel geld, maar tegenwoordig krijg je geen geschikte buitenspelers meer voor een paar ton.

28 juli 2017 om 17:19

@avey

aan het begin van het seizoen was iedereen van mening dat zowel Ajax als PSV gewoon een beter elftal hadden, dat was ook gewoon zo.

De Europa league/cl vind ik een slap excuus. PSV had echt een verschrikkelijk seizoen met spelers die naast hun schoenen liepen. Ajax had een stroeve start met een nieuwe trainer,speelstijl en spelers wat veel punten heeft gekost in het begin. Feyenoord had bijna hetzelfde elftal, won zijn wedstrijden, is terecht kampioen, maar echt spectaculair was het niet.

on; Dit is natuurlijk wel een redelijke aankoop voor Feyenoord. Hij hoeft niet meer te wennen, je weet wat je aan hem hebt en wat je in huis haalt.

28 juli 2017 om 17:31

Onzin. In December stonden Feyenoord en Ajax qua punten gelijk. Dus dat aan het begin punten verspelen is zo'n onzin verghaal van Ajax fans die niet kunnen verkroppen dat feyenorod gewon meer punten gehaald hjeeft over het hele seizoen.

En beste voetbal? Degene die wint speelt het beste voetbal. Niemand anders.

28 juli 2017 om 18:05

@afcaeric: serieus? "ajax heeft alleen al 2 keer punten laten liggen na een Europese wedstrijd?"
De nederlaag tegen Willem II kwam na de oorwassing tegen Rostov. Dat was gewoon een ongelooflijk genante vertoning van Ajax.
Gelijkspel bij feyenoord, na duel met celta. Geen verrassing.
Gelijkspel bij AZ na duel met celta. Geen verrassing.
Nederlaag bij twente na duel met standard. Dat je daar punten laat liggen is vrij gebruikelijk.
Gelijkspel bij excelsior na duel met kopenhagen. Ok, kan je een verrassing noemen, maar excelsior deed het thuis tegen topclubs prima.
Nederlaag bij psv na duel met schalke. Alsof er nooit punten worden verspeeld in eindhoven.

28 juli 2017 om 18:27

Neres staat in eigen land bekend als een groot talent en in Brazilie betekent dat dat je echt wel wat kunt. Verder heeft Ajax meer dan genoeg geld om een miskoop te kunnen veroorloven zonder er schade van te ondervinden. Lozano is een absoluut toptalent in Mexico. Ook heeft hij al 55 wedstrijden achter zijn naam waarin hij tot 14 goals en 8 assists kwam. Best knap voor een speler van 21 jaar.

Berghuis daarentegen is al 25 jaar en heeft alleen leuke statistieken in de Eredivisie. Daar hoef je nou niet bepaald een groot talent voor te zijn. Bij Watford kwam hij niet verder dan 9 invalbeurten over een heel seizoen en dat terwijl hij van nature een nummer 10 is. Dat Watford dus niet met vleugelspelers speelt is geen excuus.

28 juli 2017 om 18:41

Sirius; leuk dat Berghuis 'van nature' aanvallende middenvelder is. Daar speelt hij al lang niet meer en zo is hij ook niet binnengehaald bij Watford. Dat is net zoiets als klagen dat AS Roma straks zonder backs gaat spelen en dan zeggen dat Karsdorp ook als '10' uit de voeten had moeten kunnen.
Berghuis speelde 3 seizoenen in de Eredivisie. 63 wedstrijden, 27 goals en 15 assists. Prima cijfers toch? Zou prima kunnen dat, wanneer hij een heel seizoen fit blijft, zijn teller komt op 10 goals en 10 assists. Daarmee zou hij zijn 6,5 miljoen prima waard zijn.

28 juli 2017 om 19:20

@ramphaze Was idd een breedte aankoop! Vandaar vrijwel meteen bank.

28 juli 2017 om 19:50

@capis dat ajax na el wedstrijden heel veel uit ipv thuiswedstrijden had. Was dit andersom geweest datn was aiax kampioen geweest imo

28 juli 2017 om 16:23

Dat weet je pas achteraf. Is 12 miljoen voor Neres te veel? Is 7 miljoen voor Lozano te veel? Achteraf kan je pas zeggen of een transfersom te hoog is of niet. Het is veel geld maar te veel?

28 juli 2017 om 17:31

De markt is veranderd. 6,5 miljoen is een koopje voor een speler als Berghuis.

28 juli 2017 om 19:55

Liever 7 voor lozani dan 6.5 voor berghuis. Upside potential van lozano is relatief hoog en berghuis heeft amper upside potential

28 juli 2017 om 21:17

Lozano kan toch tot 12 miljoen oplopen?

Heeft ie waarschijnlijk veel voor moeten inleveren

Mooi dat hij binnen is, heeft zich vorig jaar, met name na de winterstop wel bewezen. Toornstra weer naar 10 en de selectie is vrijwel rond.

28 juli 2017 om 14:41

wat vind je van het bedrag dat uiteindelijk uitgegeven is? Ik hink een beetje op twee gedachten. Ene kant best veel voor een speler, andere kant wel één die er meteen staat qua 'inspelen' en is broodnodig. Ik neig naar een prima aanwinst maar wel prijzig.

28 juli 2017 om 14:56

Weet je wat het is; door de gekte in de transfermarkt zijn bedragen onder de 10 miljoen bijna koopjes.. zeker als het een aankoop betreft uit de premier league. Zelfde geldt overigens voor talenten uit Zuid Amerika... iedereen zeurt wel over Neres veel geld maar als je dat afzet tegen de rest van de markt is ook dat een koopje.. Helaas is voetbalwereld zo geworden maar we veranderen er weinig aan.

28 juli 2017 om 15:00

Voor minder haal je tegenwoordig een klasse buitenspeler niet meer op. Spelers zoals Neres en Lozano uit het buitenland kosten al meer dan 10 miljoen en een topper uit de Eredivisie zoals Larsson moet 8 miljoen kosten. De spelers in de categorie daaronder zijn bij lange na niet goed genoeg voor de Nederlandse top 3. Bovendien moeten dat soort jongens zoals Rascica en Jahanbaksh ook al gauw 4 miljoen kosten. Dan is 6,t voor Berghuis een prima deal want je weet dat het voor de Eredivisie een topper is.

28 juli 2017 om 15:04

Ja, we hadden het denk ik niet twee jaar terug aan AZ betaalt, het is redelijk hoog. Maar we weten wat we krijgen, hij kent de selectie en de staf en Berghuis heeft laten zien een meerwaarde te kunnen zijn in dit systeem. En alles wel beschouwd vind ik het wel een goede transfer en niet te duur. Je kan ook een Braziliaan halen voor het dubbele, dan is de potentiële winst wellicht hoger, maar heb je ook een grotere kans op een mismatch uiteindelijk. Dit is wat dat betreft een vrij risicoloze transfer en ik denk dat we het niet hadden gered voor minder geld.

28 juli 2017 om 15:23

Waar ik tegen aan hik, is Neres daadwerkelijk beter dan Justin Kluivert, ben geen fan van zijn gedrag, maar over zijn voetbalkwaliteiten hoor je mij niets zeggen. Dan vind ik Neres voor 11 Miljoen veel geld.
Deze bedragen zullen alleen maar blijven stijgen, Feyenoord, Ajax en Psv verkopen de spelers voor Nederlandse begrippen voor veel geld aan het buitenland. De subtop verkoopt daarom de spelers weer duurder aan de top 3.

28 juli 2017 om 16:17

Neres komt uit een totaal andere omgeving, is ook veel meer een kind dan vele Brazilianen die de overstap naar Europa maken. Hij heeft daarnaast ook niet veel gespeeld, dus is het moeilijk om zijn kwaliteiten enigszins in te schatten. Daarom is het vrij moeilijk om hem met Kluivert te vergelijken. Zelfs als ze dit seizoen beiden ontzettend goed blijken te zijn, ben ik blij dat er nog een buitenspeler bij is gehaald. Om top te presteren moet een team ook in staat zijn om te rouleren, vooral als je het over jonge spelers hebt.

28 juli 2017 om 17:44

Kluivert is een linksbuiten (ook al speelt hij nu veel op rb).

28 juli 2017 om 19:57

Is gewoon een rb geen lb. Puur rechtsbenig

Goede zaak voor Feyenoord. Bekend met de club, coach en spelers. Hebben ze goed gedaan! Qua bedrag vind ik het ook schappelijk. Is best jong en heeft restwaarde.

Ben ik de enige die hier niet helemaal happy mee is? Zo fantastisch vond ik hem niet. Speelde af en toe goede wedstrijden, maar niet dat ik zeg dat hij Feyenoord naar een hoger niveau gaat tillen..:

28 juli 2017 om 14:21

Als ik van Geel was had ik altijd Larsson gehaald is gewoon veel beter dan berghuis die overal toch wel gefaald heeft op miss 10 leuke wedstrijden bij feyenoord vorig jaar

28 juli 2017 om 14:22

Zoveel meer leuke wedstrijden had larsson ook niet. Maar tegen het einde was berghuis wel vaak beslissend.

28 juli 2017 om 14:25

Je kunt nooit garanderen dat Larsson het zelfde niveau als bij Heerenveen haalt in de Kuip. En dan heeft Berghuis in mijn ogen weer een streepje voor. Dat een speler individueel niet zo opvalt wil niet zoveel zeggen. Ik vond Feyenoord met Berghuis op rechts en Toornstra AM veel beter voetballen dan voor de winterstop.

28 juli 2017 om 14:28

Er zijn er zo veel die het leuk deden bij Heerenveen en niet bij de top 3 vervolgens.

Berghuis weet je dat hij Feyenoord aan kan, heef hij vorig jaar bewezen. Hele goede aankoop en 10x liever dan Larsson.

28 juli 2017 om 14:31

Larsson heeft toch aangegeven dat hij naar het buitenland wil, en wie zegt dat hij in de Kuip net zo goed speelt als bij Heerenveen?!
Jaren geleden haalden wij ook linksbuiten van Heerenveen die daar geloof ik rond de 20 goals maakte, was niet bepaald een succes met Lurling,.
En Larsson heeft naar het schijnt een moeilijk karakter, hij komt in een ploeg waar hij een van de velen is ipv het mannetje, wie zegt dat hij daar mee om kan gaan?
En dan heb ik het nog niet eens over zijn transferbedrag…

28 juli 2017 om 14:27

De eerste seizoenshelft met blessures was niet zo best. Maar de tweede helft, vooral de laatste wedstrijden speelde hij uitstekend. Daarop voortboorduren!

28 juli 2017 om 14:29

Na de winter was hij heel sterk en altijd een goed niveau. Goede techniek en geweldig schot. Waar ga je dat nog vinden voor dit bedrag?

Was vaker beter dan Elia was bijv. Die kon soms een 9 hebben maar ook vaak zat een 5. Berghuis speelde altijd minstens een 7 gewoon erg goed.

28 juli 2017 om 14:33

Mwah.. begin niet, 2e helft van seizoen beter, maar potentie zit er wel in. Ook qua eventuele doorverkoopwaarde..

28 juli 2017 om 15:29

Ik snap het niet hebben mensen geen bril op ofzo? In het begin klungelde die weleens en moest die het vaak met invalbeurten doen, later met een vaste plek was die vaak wel 1 van de betere in het veld. Topspeler voor een NL club, prijzig maar zeker waard.

28 juli 2017 om 16:41

Feyenoord heeft geen enkele aankoop gedaan die het team naar een hoger niveau tilt. Het is allemaal net wat minder en in dit geval dus hetzelfde gebleven. Beter dan afgelopen jaar is de selectie zeker niet en in de CL hebben ze (net als de andere NL clubs) niks te zoeken met deze selectie.

Top actie van MVG! Zit nog voldoende rek in Steven dus na een of twee goede seizoenen kan het zomaar gebeuren dat hij een goede transfer maakt. Maakt in ieder geval Feyenoord aanvallend een stuk sterker! Succes Steven en nogmaals welkom!

Vindt t een flink bedrag... wat is eigenlijk het transferbudget van Feyenoord?

28 juli 2017 om 14:22

30 miljoen binnen aan verkopen plus CL startgeld van min 10 miljoen dus bidget genoeg

28 juli 2017 om 18:17

Lijkt mij niet dat alles naar transfer budget gaat😉

28 juli 2017 om 21:42

Met Berghuis is er netto tot nu toe 8 miljoen verdiend deze zomer. Buiten de CL gelden om dus. Men wil alleen Van Persie nog dus we gaan netto overhouden.

6,5 miljoen voor berghuis... neeee joh dat is echt veel te veel!

28 juli 2017 om 14:29

Niks om het een of ander. Zo bijzonder vind ik hem niet. Ik betwijfel of hij veel beter gaat worden. Dus die restwaarde valt tegen. Ik hoop echt dat ik het mis heb maar ik denk dat dit echt veel te veel is.

28 juli 2017 om 14:32

@filip:
End at is juist zijn kracht, geen glamour flank speler. Maar wel 1 met scorend vermogen en een geweldige pass.

Nee het is geen Elia, maar hij zakt ook nooit door de ondergrens. Plus je weet wat je aanhem hebt en dat hij dit Feyenoord beter maakt. Als hij 2 jaar goed speelt bij Feyenoord nu, kan je er makkelijk nog winst op maken.

28 juli 2017 om 14:35

@capis; ik hoop het hopen voor jullie. Ik vind het veel geld voor een niet bijzondere buitenspeler. Maar goed ergens hoop ik dat ik het fout heb. Beter voor het Nederlandse voetbal...

28 juli 2017 om 14:54

@filip:
Hij was na de winter moet ik eerlijk zeggen echt heel goed. Valt misschien niet zo heel erg op. Maar zeker na de winter hebben we meer aan hem gehad dan aan Elia als ik eerlijk ben.

Plus het is heel fijn voor Gio dat hij iemand terug heeft die zijn manier van spelen kent.

28 juli 2017 om 15:22

Filip dan heb je weinig Feyenoord gekeken, altijd wel een speler die minimaal een 6 haalt en gevaarlijk is. Aan veel reactie hier te lezen kijken weinig mensen echt naar Feyenoord want Elia was veel beter en Berghuis stukken minder.... Nee eerder andersom waar Elia van een 4 naar een week later een 9 speelde stond berghuis altijd solide te spelen rond een 7. Liever dat dan een momentspeler.

28 juli 2017 om 14:27

18 voor Kongolo ook.

6,5 mil is wel heel veel he. Zien of ze daar winst op gaan maken of weer kampioen worden met deze aankoop

28 juli 2017 om 14:21

Is niet veel als je het afzet tegen Neres voor 12 miljoen

28 juli 2017 om 14:25

Die 2 schelen gelukkig ook geen 5,5 jaar. Overigens zie ik Ajax eerder winst maken op Neres dan Feyenoord op Berghuis.

28 juli 2017 om 14:29

Directe transferwaarde is niet alles waard. Voorlopig is Feyenoord met Berghuis kampioen geworden en gaat het de CL in. Dat levert aan de andere kant ook een bak geld op.

28 juli 2017 om 14:31

@bakkert Newsflash .. Eerste prioriteit van een voetbalclub zou moeten zijn op de 1e plaats van de competitie eindigen, niet op nr1 qua dikste bankrekening ..

28 juli 2017 om 14:35

Newsflash Dante: Feyenoord is 1 keer kampioen geworden in 20+ jaar. Ajax en PSV iets vaker. Drie keer raden in welke 2 clubs ik meer vertrouwen heb qua inkopen...

28 juli 2017 om 14:38

Dat is het punt niet echt he? het gaat erom dat mensen hier, met name ajax supporters, voornamelijk kijken naar de financiele ranglijst. Misschien bij gebrek aan prijzen, maar toch. En 18 jaar is geen 20+ .. Wel lang, maar geen 20+ ..

28 juli 2017 om 14:43

Nee het punt is dat een paar mensen, met Ajax afbeelding, zeggen dat ze het een te dure aankoop vinden en sommige Feyenoordsupporters zijn hier over op de pik getrapt en knallen er gelijk bovenop. Het feit dat er een reactie komt van "beter dan 12 voor Neres" slaat nergens op en is bovendien vrij zielig, omdat de reactie over de prijs van Berhuis vrij normaal was.

Dat jij dan, uit mijn reactie, denkt te halen dat ik het belangrijker vind dat het geld op de bank staat slaat al helemaal nergens op.

28 juli 2017 om 14:47

@bakkert:
hahaha wat een vergelijking!

Denk je dat dat mede met het feit te maken heeft dat die clubs een dubbele begroting hebben als Feyenoord! Dus des te knapper dat Feyenoord met goedkoper inkopen kampioen werd.

Zou dus meer vertrouwen hebben in het inkopen van Feyenoord als we jou logica moeten volgen!

28 juli 2017 om 14:55

De begroting van Feyenoord was niet de helft van Ajax en PSV (scheelde volgens mij zelfs maar 20 miljoen met Ajax), dus daar gaat je punt.

Het feit dat Feyenoord 1 keer kampioen is geworden, in 18 jaar, maakt Feyenoord niet gelijk een club met fantastisch beleid. AZ en Twente zijn ook wel eens kampioen geworden de laatste jaren... Het gaat er om hoe je dan vervolgens met je geld omgaat en in mijn ogen is deze aankoop van Berghuis veel te duur en ga je in mijn ogen dus niet slim met je geld om.

28 juli 2017 om 15:00

Wie zegt er dat feyenoord fantastisch beleid voert dan? Wij zijn blij met onze basisspeler die het goed voor ons deed voor 6m, andere mensen zijn blij met een kerel van 12m die niet eens speelt omdat hij nog moet wennen om zonder zn mammie in een koud land te zijn! Iedereen blij

28 juli 2017 om 15:15

We praten tegen het einde van het jaar wel weer. Eerlijk ik ben ook blij met Berghuis, vind het namelijk gewoon echt een matige speler dus blij dat Feyenoord hem voor veel te veel geld heeft aangetrokken.

28 juli 2017 om 15:36

bakkert; wat verwacht jij dan precies van een vleugelspeler in de Eredivisie?

28 juli 2017 om 20:16

Neres zat niet op de bank bij Watford! 6,5 miljoen voor een bankzitter van 25, is wat anders dan 12 miljoen voor een groot talent van Brazilie -20 en Sao Paulo.

Hij zal wel salaris ingeleverd hebben gok ik verder blijf ik erbij dat het n hoop geld is voor deze jonge voor die paar leuke potjes die hij liet zien

Goed nieuws voor Feyenoord!
Heeft zich vooral de tweede seizoenshelft uitstekend laten zien vorig jaar, na een blessure in de eerste seizoenshelft, en Toornstra op zijn plek bij wie alles lukte, denk dat het beste in Berghuis nog moet komen.
Nu nog proberen om RVP voor een verantwoord bedrag over te nemen, ik denk zelf aan ong 2,5 a 3 miljoen, en Feyenoord is wat mij betreft klaar voor het komende seizoen.

Heb ik het dan vooral over de beker en de competitie, de CL is een competitie waar nooit een Nederlandse deelnemer klaar voor is, puur omdat we niet tegen dat financiele geweld op kunnen, maar dat moet je ook niet willen als Nederlandse club.
Gewoon je huid zo duur mogelijk verkopen en kijken waar schip strand, in plaats van onverantwoorde uitgaves waardoor de CL een nachtmerrie kan worden als de jaarcijfers bekend moeten worden gemaakt, een gezond beleid boven alles.

Echt te veel hoor. Heeft leuk half jaartje gedraaid. Viel daarvoor enorm tegen.
Never nooit 6.5 miljoen waard. Wanneer hij dit jaar net zo voetbalt als de laatste wedstrijden dan geef ik mijn ongeluk toe. Maar risico vind ik te groot.

28 juli 2017 om 14:24

Vergeet niet dat hij de eerste seizoenshelft met een blessure kampte, en dat bij Toornstra alles lukte op rechts en veel scoorde..

6,5 miljoen lijkt veel.. maar in deze tijd is dat niet meer zo. Als je maar fatsoenlijk met een bal kan omgaan ben je al 4 miljoen waard. Zie de overige bedragen in de transfer wereld. De bedragen worden steeds gekker. Met dank aan de grote clubs internationaal. Daarnaast heeft van geel prima werk verricht met Karsdorp en Kongolo.

Correctie: Ongelijk toe.

Als ik zie hoe PSV aan het schutteren is en hoe Feyenoord alles al rond heeft zie ik het somber in voor PSV.
Het zal tussen Ajax en Feyenoord gaan dit seizoen.

Jammer, let maar op, nu hij definitief Feijenoorder is zal hij de kantjes er wel weer aflopen, vond hem vorig seizoen ook niet echt sterk, voor dat geld hadden ze beter Lens kunnen kopen, die wilde ook graag, nu heb je weer een mannetje dat als het een beetje tegenzit, zijn koppie laat hangen en snel weer kaarten krijgt, jammer

28 juli 2017 om 14:26

Hahaha want hij wilt zicht niet opnieuw bewijzen en weer een transfer naar het buitenland verdienen en een basisplaats in Oranje afdwingen.

28 juli 2017 om 14:30

Hoe kom je er in godsnaam bij dat Lens graag wilde? En dat dat een betere aankoop is? Heeft meerdere keren gezegd bij Fenerbahce te willen blijven, verdient veel meer, en is bijna 30 ..

En 4 gele kaarten in een seizoen is niet veel. Zoveel had Berghuis er. Lens had er 7 ..

Prima speler. 6,5 is een hoop geld maar Ajax en PSV halen al jaren mindere spelers voor hetzelfde geld zoals een Gudelj of een Ramselaar.

28 juli 2017 om 14:28

Precies. En het zijn allemaal relatief jonge spelers die nu worden gehaald, die wel al het niveau hebben om in de basis te kunnen staan. Een verantwoord risico dus in mijn ogen.

28 juli 2017 om 14:53

Je zou alleen wel verwachten dat een speler die geflopt is in de PL dat je die voor een mindere prijs zou kunnen halen als waar die voor gekocht is. Goed onderhandeld van Watford maar het was voor hen natuurlijk ook wel duidelijk dat Feyenoord hem perse wilde hebben.

28 juli 2017 om 16:20

Waarom zou je dat verwachten? Juist de salarissen die in Engeland betaald worden zorgen er voor dat de transfersom vaak hoger ligt.

6,5 miljoen is prima voor een speler die het al heeft laten zien bij de kampioen van Nederland. Dat kon je van Gudelj en Sinkgraven niet zeggen, en die zijn ook voor 6 miljoen of meer gehaald.

28 juli 2017 om 20:26

Voor Ajax is 6 miljoen peanuts! Hebben 120 miljoen op de bank, tevens zijn de spelers van Ajax gewoon meer waard. Ligt bij Feyenoord wel ff anders! Jagen alle miljoenen er doorheen voor middelmatige spelers; Boetius, Diks (gehuurd), Haps, St.Juste, Amrabat, Berghuis. Inmiddels al meer dan 20 miljoen voor deze spelers lol. Is gewoon echt teveel. En daar ga je dan de CL mee in. Wordt 1 groot drama. Na hoogmoed komt de val. Niet onbekend in Rotterdam.

28 juli 2017 om 20:56

Voor Feyenoord is de Champions League vooral startgeld incasseren en proberen derde te worden in de groep.

Welke hoogmoed?

Voorlopig heeft Feyenoord netto ongeveer 8 miljoen verdiend deze zomer en daar is geen stuiver Champions League geld in mee geteld. Daarnaast is de groep breder geworden. Misschien zijn er minder toppers (dat moet nog blijken) maar de ondergrens van de eerste 18 spelers is drastisch verhoogd.

Ajax lijkt veel zwakker en PSV niet veel beter, eerder ook zwakker. Lijkt er eerder op dat Feyenoord het gat met die twee vergroot heeft dan wat anders.

Goede Aankoop van Feyenoord.
Als Van Persie nog naar Feyenoord komt zie ik ze weer tot het einde meespelen om de titel!

28 juli 2017 om 17:51

Eerlijk gezegd denk ik dat je juist met v Persie totaal Niet om de titel zal gaan meespelen. V Persie is namelijk totaal geen teamspeler. Alles moet om hem draaien.

Wat is dit nou? Van Geel wordt belachelijk gemaakt door ajax en psv supporters dat hij geen zuid-amerikanen binnen haalt voor 10-15 miljoen, maar als hij dan een bewezen goede (nederlandse) eredivisie speler die een mooie leeftijd heeft binnenhaalt voor de helft, dan is het veel te duur ..

28 juli 2017 om 14:33

Meningen verschillen. Ik vind 6,5 miljoen euro voor een simpel spelertje als Berghuis, die niet uitblinkt, vrij veel geld. Neres en Lozano moeten nog bewijzen dat ze 12 miljoen waard zijn, dat ben ik met je eens, maar er zit meer potentie in dan in Berghuis ben ik van mening.

28 juli 2017 om 14:37

Simpel spelertje? Was na Elia afgelopen seizoen de beste buitenspeler van Nederland en had een belangrijk aandeel in onze eerste titel in lange tijd. Neres moet nog steeds aan het land wennen en Lozano heeft vermoedelijk een godsvermogen gekost met alle schimmige constructies daar en waarschijnlijk verdwijnt ook nog flink wat van de winst als hij verkocht wordt. En beide simpelweg te duur voor Feyenoord, zowel qua aankoop als salaris. En als die 2 jongens eindelijk hun potentie waarmaken zijn ze het jaar erop weg. Dan heb je geld, maar geen voetballer.

28 juli 2017 om 14:38

In deze geld wereld is blijkbaar potentie belangrijker dan bewezen waarde. Daardoor werd Feyenoord ook kampioen, in plaats van dat het toekomstige kampioenen koopt.

28 juli 2017 om 14:43

Tsjah 1 goeie verkoop levert tegenwoordig net zoveel op als een kampioenschap. Je krijgt wel veel geld uit de CL maar bent ook wel geld kwijt aan bonussen meestal.

28 juli 2017 om 14:49

De beste buitenspeler (jouw mening) zegt niets als iedere buitenspeler waardeloos presteert. Ter vergelijk: Traore en Younes en Pereiro werden behoorlijk afgekraakt vorig jaar, zowel door de eigen supporters als door supporters van andere clubs. Toch scoren deze spelers niet of niet veel minder dan Berghuis, qua goals en assists. Dus zoveel beter is Berhuis niet, als die überhaupt al beter is.

Het verschil is dat Younes 1,5 miljoen koste, Traore op salaris niets en Pereiro 6 miljoen en eigenlijk geen buitenspeler is. Alle dus spelers die Ajax en PSV veel minder gekost hebben dan Berghuis en niet of niet veel beter/slechter zijn.

Boetius vind ik bijvoorbeeld niet veel minder dan Berghuis, maar die verschillen dus ongeveer 4 miljoen van elkaar. Dan vind ik Boetius een prima aankoop en Berghuis een veel te dure aankoop.

28 juli 2017 om 14:52

@bekkert:
Berghuis koste Feyenoord vorig jaar nog minder dan Traore...

dus wat is je punt? Daar bij hebben al die spelers niet de cijfers gehaald die Berghuis wel haalde.

Plus de markt veranderd en worden/zijn spelers steeds duurder.

28 juli 2017 om 14:55

@ajax Nogmaals .. Het gaat niet alleen om het geld! Ik voel me nu nog gelukkig dat we de titel gewonnen hebben na zo lang! Dat vind ik ook veel waard .. Maar als 100m op de bank jullie pijn verzacht van de afgelopen droge jaren, prima hoor!

28 juli 2017 om 14:57

@bakkert Ja lekker makkelijk dit hoor ik steeds .. Onze buitenspelers zijn de beste omdat de rest van nederland waardeloos is. Nou, wij zouden graag weer de beste van nederland willen zijn, dus prima zo!

28 juli 2017 om 15:03

@capis: Welke cijfers heeft Berghuis gehaald dan? Ik heb ze voor je:
Berghuis 7 goals en 5 assists. Pereiro 10 goals en 2 assists. Traore 9 goals 0 assists en Younes 3 goals 6 assists.

Berghuis heeft dus een slechter seizoen gehad dan Pereiro, minder goals gemaakt dan Traore en minder assists dan Younes. Zoveel beter dan die 3 spelers is hij dus niet geweest, hij kost alleen meer.

@dante: ajax is 4 keer achter elkaar kampioen geworden en daarna inderdaad 3 jaar niet, maar dat valt toch wel mee dan met die droge jaren? Ik ben ook van mening dat geld moet rollen, maar het moet niet rollen om het rollen. Te veel betalen is dommer dan het geld op de bank te laten. Ajax heeft dit ook op de harde manier geleerd met Sulejmani en Sinkgraven.

En hoezo lekker makkelijk? Ik geef aan dat andere supporters ontzettend negatief waren over Traore en Younes en Pereiro, maar dat Berghuis amper een beter seizoen heeft gehad, maar hij is volgens een aantal supporters hier wel verreweg de beste buitenspeler van Nederland geweest?

28 juli 2017 om 15:04

@dante
Beetje kinderachtige reactie. We waren er overigens heel dichtbij en zonder de lange Europa League run gewoon kampioen geworden. Maar no hard feelings...ook met 20 of 30 miljoen extra investering was een kampioenschap geen zekerheid.

28 juli 2017 om 15:19

Agh Bakkert ik zit nu een beetje al je reacties te lezen en je bent wel erg negatief naar Feyenoord toe. Allemaal leuk maar je vergeet dat Berghuis de eerste seizoenshelft weinig speelde en vaak op de bank zat, en dan nog de betere cijfers hebben van spelers die er wekelijks in stonden vanaf het begin. Maar dat is allemaal niet zo toch?

28 juli 2017 om 15:23

Ik ben negatief over Berghuis en irriteer me aan het feit dat Neres en Lozano er direct bij moeten worden gehaald. Ben groot fan van de aankoop van Boetius, St Juste en Labyad, maar vind het aankopen van Berghuis en Haps en het huren van Diks vrij dure en nutteloze aankopen. Daarnaast kijk ik graag naar feiten en kan ik niet begrijpen dat men roept dat Berghuis zo goed was, terwijl die qua cijfers niet of niet veel beter was. Younes word afgezeken, maar scoort vergelijkbaar als Berghuis. Zelfde voor Pereiro en Traore.

En trouwens: Berghuis heeft meer minuten gemaakt dan Traore, even veel als Pereiro en maar 180 minuten minder dan Younes

28 juli 2017 om 15:30

Bron van je cijfers aub? Speelde erg weinig in het begin.

28 juli 2017 om 15:37

Nou om het makkelijk te houden kan je hier op voetbalzone al kijken naar de spelers die ik heb genoemd. Zal je zien dat Berghuis in ieder geval in meer wedstrijden heeft gespeeld dan die andere. En qua exacte spelminuten heb ik soccerway.com gebruikt.

28 juli 2017 om 16:16

bakkert;
Younes maakte 2.317 minuten in de Eredivisie, Berghuis 2.110, Traore 1.797.
De 4 goals die Traore in de Eredivisie maakte na de winterstop waren allen gemaakt als spits.
Tot december, dus in de periode dat Berghuis nog niet fit was, maakte hij welgeteld precies 1 goal en gaf hij 0 assists. De rest heeft hij dus in de 2e seizoenshelft bij elkaar gevoetbald toen hij fit was. Netjes toch?
Cijfers vertellen alleen een eerlijk verhaal wanneer je ook de context duidt, dat sla jij gemakshalve nu even over.

28 juli 2017 om 16:23

AjaxRosenberg

Zou ajax kampioen zijn geworden zonder EL voetbal, ja? Ondanks het feit dat het ao bewezen is dat de achterstand werd opgebouwd toen Feyenoord ook nog Europese verplichtingen had?

Hahah, droom maar lekker verder. Feyenoord is gewoon de kampioen omdat ze het beter hebben gedaan dan ajax, zo simpel is het. Kom nou niet met smoesjes aanzetten.

28 juli 2017 om 14:49

Ik vind persoonlijk dat het een goede deal is, het enige waar Van Geel terecht een beetje om belachelijk gemaakt wordt is het feit dat zijn netwerk klein en oppervlakkig is. Dat klinkt negatiever dan het bedoeld is. Hij kiest ervoor om uitblinkers bij andere Eredivisie clubs weg te halen of spelers met een Eredivisie verleden die zich in onze competitie bewezen hebben (en het elders niet heel overtuigend waren). Daarmee kies je voor een bepaalde mate van zekerheid, maar ook voor de beperking dat je geen spelers kan halen die uitgroeien naar het niveau van een Suarez of Eriksen (om even twee voorbeelden te geven).

Ondertussen heeft Feyenoord voorlopig nog het meeste geld uitgegeven deze transferperiode dus komend seizoen hoeven we niet te horen dat PSV en Ajax meer financiele mogelijkheden hebben. We mogen van Feyenoord exact hetzelfde verwachten als van PSV en Ajax : de landstitel als harde doelstelling.

28 juli 2017 om 15:03

Suarez kwam van Groningen volgens mij .. En waarom zou een nederlander niet heel goed kunnen worden? Racism!

Misschien doet van Geel dit wel bewust, omdat wij met onze bescheiden financiële middelen meer moeten vrezen voor een miskoop. Niet dat dat met onze spelers niet kan gebeuren, we hebben er zat, maar het is wel veiliger dan een exoot voor een godsvermogen hierheen halen met een dik salaris en vage zaakwaarnemers en doorverkooppercentages.

28 juli 2017 om 15:11

Dat klopt, het was ook een compliment aan FC Groningen. Maar dat soort spelers, als FC Groningen die kan halen, dan is dat voor een club als Feyenoord ook mogelijk.

Dat het een bewuste keuze is zou heel erg goed kunnen, hoewel dat verhaal over bescheiden middelen dus ook wel meevalt. 23,5 miljoen is er uit gegeven door Feyenoord, dat is allerminst bescheiden en meer dan PSV en Ajax.

Hoop voor Feyenoord dat hij z'n transfersom waar kan maken. Op de een of andere manier geeft hij mij het gevoel dat de honger er na de CL vrij snel uit zal zijn.

Wat ik bij het vorige artikel melde. In de hedendaagse voetbalwereld is een verschil van €250.000 snel opgelost. Een goede versterking voor Feyenoord. Pas 25 jaar dus wieweet maakt hij die stap hogerop nog wel.

En daarmee komt de teller van de uitgave aan transfers op 23,5 miljoen deze zomer voor Feyenoord. Toch wel een groot bedrag, dan kun je er niet onderuit dat je doelstelling is om de titel opnieuw te behalen. Meedoen als doelstelling is echt te vrijblijvend.

Snap overigens wel waarom Feyenoord Berghuis wilt halen voor zo'n fors bedrag, die jongen heeft vorig jaar bewezen een toegevoegde waarde te zijn. Dus het is een redelijk veilige aankoop, omdat je al goed weet wat je krijgt. Dat is toch anders met spelers van andere clubs die zich moeten aanpassen. En ja, de prijzen liggen door de gekte op de transfermarkt ook gewoon wat hoger waardoor je dieper in de buidel moet tasten. Aan de andere kant heb je voor bijna 30 miljoen je beide backs verkocht, iets wat enkele jaren terug ook ondenkbaar was.

28 juli 2017 om 14:54

Feyenoord moet ook gewoon weer voor het kampioenschap gaan. Doorpakken zoals dat zo mooi heet, na 18 jaar moet het kampioenschap van vorig jaar smaken naar meer. Feyenoord moet weer laten zien dat ze een topclub zijn, en niet een eenmalige kampioenschap.

Iedereen heeft t maar over winst maken bij eventuele doorverkoop. Als ie 1 of 2 goeie seizoenen draait is dat toch ook wat waard?

De vijfde aanwinst na JPB, Amrabat, St. juste, Haps en Diks...... oftewel 6e aanwinst.

Feyenoord is net weer financieel boven water en ze maken het hele budget op (let wel budget, ik zeg niet dat ze helemaal niets achter de hand hebben). Hoeft niet negatief uit te pakken maar is wel een risico. En de jeugdopleiding die jaren achtereen de prijs voor beste opleiding heeft ontvangen levert blijkbaar ook weinig nieuwelingen, dus de toekomst van NL lijkt er dan slecht uit te zien.

Een veilige aankoop van Feyenoord. Hij kent de club, is goed genoeg voor de eredivisie maar zijn plafond ligt niet zo hoog waardoor het nooit een uitblinker op Europees niveau zal worden.

28 juli 2017 om 14:52

Ze hebben dan ook wel Karsdorp en Kongolo twee spelers uit de eigen jeugd. voor /- 25 mil. verkocht. Met Haps, Berghuis, Amrabat, St Juste zitten ze daar nog niet aan. Kortom meer inkomsten dan uitgaven.

Daarnaast zitten er weer een hoop talenten bij de selectie, dit keer wat meer aanvallende talenten.

28 juli 2017 om 14:56

Ze maken inderdaad het hele budget op. Maar daar is het budget ook op vastgesteld. Het is juist een goede zaak om dat budet maximaal aan te wenden voor het versterken van de selectie. Daar ben je een professionele voetbalclub voor. Om binnen de grenzen van een verantwoord vastgesteld budget, het niveau maximaal te maken.

Bovendien zijn het redelijk verantwoorde risico's. Er zijn nu twee wat oudere spelers vertrokken en twee jonge gasten voor flink geld. Van dat geld zijn nu 4 begin tot mid 20'ers gehaald (amrabat, Juste, Haps en Berghuis). Die hebben allemaal nog een flinke restwaarde.

28 juli 2017 om 15:09

Daarom hoop ik dat het budget verantwoord is. Overigens is het niet altijd zo zwart-wit. Ajax kan bijvoorbeeld hele hoge transfersommen bieden maar qua loon minder als je zonder transferinkomsten en CL voetbal ook quitte wil draaien.

En de meeste spelers zullen waarschijnlijk wel restwaarde hebben maar alles valt en staat natuurlijk met ontwikkeling in de komende jaren.

28 juli 2017 om 17:56

Ik heb daar wel vertrouwen in. Feyenoord gaat zich niet meer in de schulden steken.

28 juli 2017 om 15:02

Hoezo zou de toekomst van NL er slecht uitzien? Alleen Ajax kan al een elftal vullen met Ajax tieners. Daarnaast vergeet je denk ik dat de meeste spelers die momenteel in het buitenland speler bij de grotere clubs ook nog jong zijn, denk hierbij aan wijnaldum, depay, ake, van dijk, hoedt, indi en dat is maar een handgreep aan spelers.

28 juli 2017 om 15:05

Was wellicht een beetje sarcastisch bedoeld richting de prijs voor de beste jeugdopleiding, aangezien er namelijk niet zoveel uit komt op dit moment

Prima aankoop. Deze jongen is bekend met coach/spelers en club en heeft inmiddels al wat ervaring. 6,5 mil vind ik in dit geval totaal niet veel, hij is nog maar 25 dus feyenoord kan er uiteindelijk toch wel wat op vangen. goede aankoop, net wat feyenoord nodig had!

Hele dubbele gevoelens bij deze transferwindow... Goed dat ze sterke spelers halen maar er word wel erg veel uitgegeven waaruit blijkt dat de jeugd gewoon weinig goeds voortbrengt. We hebben nu al even snel uit mijn hoofd iets van 23 miljoen uitgegeven, dat is best behoorlijk.

Met Berghuis erg blij natuurlijk, in de eerste helft weinig gespeeld maar de laatste maanden echt een topper voor de eredivisie.

Misschien moet ik er nog aan wennen dat Feyenoord zoveel uitgeeft maar ik blijft het flink vinden, nu mogen we ons niet verbergen achter: het mag maar hoeft niet, nu moet je wel voor de titel gaan.

28 juli 2017 om 17:11

In de jeugd zaten dan ook helaas wat mindere generaties de laatste jaren.. En de grootste talenten zijn weggekaapt of stagneren juist. Een Rodney Kongolo, Chong, etc. hadden echt al hun kans gehad, maar die kozen liever voor het buitenland. Maar in de komende O19 (en lager) zitten wel grote talenten tussen, waarvan Toure nu het grootste voorbeeld is, die al een paar keer mee mocht doen.

Maar ben het ook met je eens dat het nu even "schrikken" is als Feyenoorder dat we zoveel uitgeven, maar we hebben dan ook veel ontvangen en willen natuurlijk ook gewoon doorgroeien. Ben zelf in ieder geval erg tevreden over alle aankopen en vooral die van Berghuis.

Ik ben er blij mee. Misschien wel wat aan de dure kant, maar wel weer een Nederlandse gast erbij. Dus geen lang gemis bij wedstrijden van de nationale ploegen, omdat ie niet bijvoorbeeld 2 weken naar Z-Amerika of Afrika moet . Welkom terug Steeffie...

28 juli 2017 om 16:02

Maar dat hebben ze veranderd,die wedstrijden worden op andere datums gespeeld zodat de clubs wel gebruik kunnen maken van hun spelers.

6,5 miljoen voor Berghuis? Veel te veel. Zijn top lag bij AZ. Maar misschien heeft Feijenoord wel geld te veel.

Prima aankoop!

Niet goedkoop maar wel marktconform. Een jongen met techniek, dat kon de selectie er goed bij gebruiken.

Ik verbaas me om de reacties hier over de prijs.
Wat hebben ajax en psv in het verleden wel niet betaald voor:
Sulejmani, Sinkgraven, Neres Lozano.....

28 juli 2017 om 16:21

Sulejmani sinkgraven oke maar Neres en Lozano hebben zich nog niet echt kunnen bewijzen of wel? Raar om ze in deze discussie te gooien aangezien zij en Berghuis niet echt te vergelijken zijn daar zij nog niet zoveel hebben laten zien in de eredivisie.

Overigens vind ik het een nette transfersom voor Berghuis want hij brengt zeker kwaliteit naar Feyenoord.

Het is goed om te zien dat Feyenoord Berghuis heeft teruggehaald. Ik had echter gehoopt dat hij voor een minder hoog bedrag getransfereerd zou worden (circa 4,5 tot 5 miljoen).

Toch ben ik wel wat bezorgd om de vele miljoenen, die Feyenoord deze transferwindow heeft uitgegeven (22 miljoen ongeveer momenteel, tegenover minimaal 29 miljoen voor 2 uitgaande transfers). Weliswaar is Feyenoord al enige tijd uit de schulden, maar ik had gehoopt dat de verhoudingen tussen transferuitgaven en duurzame bestedingen, minder groot zou zijn. Ik vertrouw erop dat Martin van Geel hier goed over heeft nagedacht en onderhandeld, maar toch hoop ik niet op een scenario zoals 10 jaar geleden (spelers voor veel geld gehaald, maar op een moment dat Feyenoord met financiã«le problemen te kampen had).

Ondanks het bovenstaande bericht, heeft Feyenoord zich in de breedte goed versterkt, en zijn er spelers aangetrokken, die het niveau van de selectie weer op pijl houden en kunnen verbeteren. Ik heb zin in het aankomende seizoen, met Champions League voetbal en onze Eredivisie.

29 juli 2017 om 08:51

Duurzame bestedingen kunnen toch nog uit de CL inkomsten worden betaald? Das ook een miljoen of 15?

Waarom kan de scouting van Feyenoord geen spelers halen uit Afrika,Zuid-Amerika of Oost-Europa zoals Ajax dat doet met Neres?

28 juli 2017 om 16:22

Omdat ze dat niet kunnen betalen. Berghuis was 6,5 als Ajax een talent uit zuid amerika wil halen die nauwelijks gespeeld heeft betalen ze al 10mil+ dus ja in dat geval hebben ze het juist goed gedaan met Berghuis.

28 juli 2017 om 17:14

En waarom zou dat per se moeten? Daarnaast neem je Neres al voorbeeld, die ruim 12 miljoen gekost heeft. Feyenoord heeft dan wel veel geld neergelegd deze zomer, maar een onbekende speler voor 12 miljoen aankopen is (voor nu) gewoon een veel te groot risico. Dat maakt Berghuis gewoon een uitstekende aankoop, aangezien hij en de club allang van elkaar weten wat ze kunnen verwachten.

Prima aankoop van feyenoord
En eindelijk zekerheid
Want zag er lang niet naar uit dat ze hem konden halen
Hier gaat feyenoord nog veel plezier aan beleven

Feijenoord is met van Persie gewoon kampioenskandidaat nummer 1.
Hebben een vrij ingespeeld team met een goede mix van jong en ouder.
PSV lijkt nog steeds op dat van vorig seizoen, en met minder kwaliteit.
Ajax moet je maar afwachten hoe die de maand augustus doorkomen.
Wie komen nog? Er zal zeker in de breedte nog veel bij moeten - en
wie gaan nog? Als Dijks staat voor het niveau dat Ajax nastreeft, wordt
het een moeilijk jaar - omdat er al veel spelers uit de eerste selectie zijn
verkocht. Het blijft dus nog even afwachten, maar Feijenoord lijkt haar
zaakjes tijdig en het beste voor elkaar te hebben. Daar kan Overmars
een puntje aan zuigen...

zonder gekheid hadden ze beter Rashica kunnen halen bij Vitesse. veel meer potentie en veel meer restwaarde. voor het bedrag wat Feyenoord nu uitgeef hadden ze denk ik ook in potentie een betere speler kunnen halen. of een jeugdspeler voor de leeuwen gooien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren