Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Klaassen verlaat Ajax binnen tien dagen voor bijna 23 miljoen euro’

Laatste update:

Everton maakt werk van de komst van Davy Klaassen, zo schrijven diverse media in Engeland zondag. Volgens onder meer The Daily Mirror nadert de club van manager Ronald Koeman een akkoord over een transfersom van twintig miljoen pond, omgerekend 22,7 miljoen euro, voor de middenvelder annex aanvoerder van Ajax.

Voor Koeman geniet de komst van Klaassen de hoogste prioriteit, zo klinkt het. De clubleiding hoopt de 24-jarige Oranje-international binnen nu en tien dagen aan de loonlijst van the Toffees toe te kunnen voegen. De komst van Klaassen zorgt voor nog meer vraagtekens achter de continuïteit van Ross Barkley op Goodison Park, daar de Engels international geen heil lijkt te zien in een nieuwe overeenkomst.

Het is niet de eerste keer dat Klaassen aan Everton wordt gelinkt. De aanvoerder van Ajax werd ook met clubs als Napoli en AS Roma in verband gebracht. Ajax hanteerde de afgelopen periode een vraagprijs van 25 à 30 miljoen euro, maar media in Engeland verzekeren dat biedingen vanaf 20 miljoen euro ook zullen worden bekeken. Klaassen, goed voor 55 treffers in 180 duels, heeft een contract tot 2019.

Everton is een mooie club voor Davy Klaassen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima bedrag voor klaassen. Het is een leuke speler maar het is niet echt het type speler dat je team echt beter maakt. Hij is gewoon een stuk van het geheel.

11 juni 2017 om 00:22

" Hij maakt je team niet beter " haha.....Verstand van voetbal heb je niet.

11 juni 2017 om 00:25

Hij maakt je team wel beter maar een echt veel hoger bedrag zou wel wat aan de hoge kant zijn

11 juni 2017 om 00:25

Ben met hem wel eens, Klaassen is niet een groot gemis. Zonder hem speelt Ajax veel beter. We hebben denk ik een betere opvolger klaarstaan; Donny vd Beek.

11 juni 2017 om 00:28

Ajax speelt veel beter zonder Klaassen? Voel is aan je voorhoofd.. er is iets niet goed

11 juni 2017 om 01:00

Opvolger voor Klaassen is Nouri. Vd Beek is meer de opvolger van Schone

11 juni 2017 om 01:06

Het is: voel EENS aan je voorhoofd, en wellicht moet jij eens door een neutrale bril naar Klaassen kijken. Klaassen is naar eredivisie begrippen een topspeler. Internationaal zie ik hem in mijn glazen bol enorm floppen

11 juni 2017 om 01:12

Misschien moet jij zoiezo een bril op zetten want lezen kan je niet, de pearl had nog een aanbieding volgens mij. niemand heeft het over hoe hij het gaat doen in Engeland, het gaat over of Ajax beter was met of zonder Klaassen. Better lezen, Knul!

11 juni 2017 om 01:13

Nou tijd voor een nieuwe glazen bol zou ik zeggen. Voor Everton begrippen gewoon een uitstekende speler. Everton is Engelse sub top en op dat niveau kan Klaassen prima mee komen.

11 juni 2017 om 01:42

Klaassen gaat iedereen nog verbazen. Net als Eriksen een verstandige jongen die via een rustige wek omhoog gaat. 24 jaar pas.

11 juni 2017 om 01:48

Nee opvolger zyech is nouri. Opvolger schone is frenkie en opvolger klaassen is vd beek.

11 juni 2017 om 07:12

Nja ik doe ook net mijn ogen open en lees dat er iemand schrijft dat Klaassen het team niet beter maakt....
Als er iemand een team beter maakt is het Klaassen wel.
Maar Ajax kennende zal het wel rond de 25 a 30 miljoen worden.
Hij is ook toe aan een volgende stap.

11 juni 2017 om 07:17

Eerder van Beek of frenkie

11 juni 2017 om 07:47

Ik als feyenoordfan zie wel degelijk dat klaassen met zijn constant goed presteren echt een steunpilaar is voor ajax (met zijn mentale vermogen, drijf en bepalend kunnen zijn op belangrijke momenten). Als die vertrouwde rol wegvalt kan het natuurlijk een flop worden. Maar gezien zijn nuchterheid loopt hij niet snel z'n schoenen voorbij en kan hij net als Erikson best wel doorgroeien in Engeland (een Nederlandse coach helpt ook wel mee denk ik). Dan zie ik hem best doorgroeien naar dezelfde rol als die hij bij Ajax opeiste. Ik gun het hem van harte 👍

11 juni 2017 om 08:07

Ja je hebt er goed kijk op maar niet heus , een middenvelder die 20 goals maakt loopt er niet rond in Nederland dit is een groot verlies voor Ajax als het waar is .

11 juni 2017 om 08:25

Ik zie in die glazen bol nog meer flopprn aankomend seizoen..,
Everton ia toch een prima club! Koeman zal wel weten wat hij binnenhaalt.

11 juni 2017 om 08:36

En ook nog een hoop beslissende doelpunten.

11 juni 2017 om 09:22

Goed argument verder... oh ja, kritiek op een Ajax speler dan moet je direct gaan aanvallen ja...

11 juni 2017 om 09:24

Daar kan ik ook wel mee leven, maar denk dat Nouri daar niet zo blij mee is. Die wil nu echt zijn minuten maken. Vd Beek verwacht ik dat hij de plek van Schond vaker overneemt volgend seizoen. De Jong zelfde als Nouri maar die kan dan eventueel nog een jaartje verhuurd worden

11 juni 2017 om 09:25

@speedyAFC, hij zou inderdaad wel mee kunnen met Everton, maar gaat hij ze beter maken? Ik denk dat daar vooral op gedoeld wordt

11 juni 2017 om 09:33

Ik denk dat Everton de perfecte club. Belangrijk voor zijn speeltijd zal ook het aanblijven van Koeman zijn. Ik hoop dat hij het gaat maken daar en blijft groeien

11 juni 2017 om 09:43

Donny vd beek? Echt op je achterhoofd gevallen of wat? Donny is fysiek stukken minder, heeft veel minder diepgang en scoort ook veel minder. Je zult sowieso een Nigel moeten halen voor het harde werken op het middenveld, want schone compenseert noppes.

11 juni 2017 om 10:32

Het is sowieso

11 juni 2017 om 10:54

@ Zwolliewood038 Net zoals Suarez, Eriksen, Vertonghen, Milik, etc ook gingen floppen in je glazen bol toch?

11 juni 2017 om 14:22

Lee

Nigel zou je niet nodig hebben als Ajax talenten niet kapot maakte zoals ze bij Bazoer deden.

11 juni 2017 om 17:53

Wat? Hoezo dat dan? Bazoer heeft een compleet seizoen basis gestaan bij Ajax, heeft daar veel geleerd maar de nieuwe coach koos voor iemand anders en ons toen 19 jarige talent kon het niet opbrengen om wissel te zijn. Toen hebben wij meegewerkt aan een transfer, waarom zouden we hem kapot gemaakt hebben?

11 juni 2017 om 00:25

Helemaal mee eens! Dat mensen nog klagen om het bedrag ook. Klaassen is echt een 13 in een dozijn voetballer. Werkt hard enzo maar maakt je niet beter en hij zal het ook nooit redden in de PL let maar op. Goed gedaan Ajax!

11 juni 2017 om 00:34

13 in het dozijn voetballer ben je niet goed?

Scoort al 4 seizoenen op rij dubbele cijfers als middenvelder, is een echte aanjager op het veld, heeft hele goede looplijnen, scorend vermogen, koppend vermogen, geconcentreerd. Ik spreek je dan ook graag over een paar maanden, want ik zie Klaassen het wel degelijk redden in de PL. Hij is er klaar voor, mentaal en fysiek.

11 juni 2017 om 00:38

Blind, Suarez, Eriksen, Vertonghen, Vermaelen, Alderweireld, Anita. Zomaar wat namen die ook zogenaamd 13/dozijn waren en het nooit zouden redden. Die PL wordt hier altijd zo overschat. Als Klaassen gewoon moeiteloos meedraait ben ik benieuwd wie de volgende is die het nooit gaat redden.

11 juni 2017 om 00:39

Ik zal het volgens seizoen bij elk Ajax en Everton artikel hebben over Klaassen en hoe gard hij zal gaan falen. Hij mag blij zijn dat hij bij Ajax speelt laat staan een subtopper in de PL. Ik ga gelijk krijgen let maar op hetzelfde zei ik over Siem de Jong!

11 juni 2017 om 00:43

Blind speelt alleen omdat er gebrek is aan beter op het moment bij United vanwege blessures. Vermaelen heeft 1 goed seizoen gehad bij Arsenal maar is ook maar een middelmatige verdediger. Anita zit alleen maar op de bank. En over Suarez, Eriksen en Vertonghen twijfelde niemand die hebben meer talent in hun kleine teen dan Klaassen ik zijn hele lichaam!

11 juni 2017 om 00:45

13 in een dozijn... Daarvoor is ie toch echt veel te beslissend geweest voor Ajax. Dat het niet een sierlijke speler à la Ziyech is betekent niet dat hij minstens net zo belangrijk is voor zijn team.

11 juni 2017 om 00:45

Het interesseert ons niet veel wat jij zegt, we nemen niks aan van andere supporters. Wij zijn liever bezig met ons eigen clubbie dan met de "vijand".

11 juni 2017 om 01:14

@dylan: wat betreft Klaassen helemaal met je eens. Door zijn specifieke kwaliteiten als middenvelder maakt het hem alles behalve een 13 in een dozijn voetballer.

Maar wat voor onzin je hier uit slaat... Wij nemen niks aan van andere supporters, bezig met ons clubbie.... Right! Kant noch wal...

11 juni 2017 om 01:21

Het ging er meer om dat deze meneer zegt op alles van Klaassen te reageren en veel met hem bezig te zijn. Als je niet voor klaassen bent dan snap ik niet waarom je er zo mee bezig bent. En je ziet vaak over en weer van alle kanten hoor, meer een speler afbranden dan objectief kijken.

11 juni 2017 om 01:22

@kaynewest

Wat een slecht voorbeeld geef je hier. Siem de Jong heeft enorme problemen met zijn longen gehad en is langdurig geblesseerd geweest. Hoe kan je nou beoordelen of hij het wel of niet gered zou hebben laat staan achteraf je gelijk hierover willen halen?

En de spelers van Everton zijn beter dan een van de beste spelers van Ajax? Waarom stond Everton dan niet in de finale EL en Ajax wel? Oh ja, ze eindigden onder West Ham die geeneens de voorronde EL overleefde en Southampton die ind e gropesfase uitgeschakeld werden door Sparta praag en het altijd sterke Hapoel Beer uit Israel. Nee, je moet de Engelsae subtop niet onderschatten zeg.

En Blind speelt 83 wedstrijden in drie jaar voor Man United inclusief de EL finale alleen maar vanwege blessures bij de rest van de selectie? Hahaha, je bent echt komisch zeg.

11 juni 2017 om 01:30

@selassi
Klaassen voor de eredivisie leuk en aardig, maar aanjager op het middenveld van Everton? zie je hem al op Kante en Pogba jagen? Fysiek is het gewoon net niet. Hij is geen Kuyt, dat je zou zeggen dat hij met zijn drive en fysiek er nog wat uitkrijgt. Niet in Engeland. En hij moet het juist van zijn fysiek en - toegegeven - zijn vermogen om de ruimte in te lopen hebben.

Koppend vermogen.. leuk voor eredivisie, maar Klaassen is nou geen uitmuntende kopper. Geen explosiviteit van jewelste, geen lengte. Alles gewoon net niet. Hij gaat spelen tegen mensen die explosiever zijn, langer, hoger kunnen springen en steker zijn. Bovendien moet 90 procent van de spelers in de PL het hebben van hun drive... dus tjah. Als hij nou een fabelachtige techniek had, a la. Dan had ik hem nog zien overleven. Ik denk dat hij de verkeerde competitie heeft gekozen.

11 juni 2017 om 01:44

Ja hoor, Siem de Jong scoorde alleen veel bij Ajax. Iedere voetballiefhebber wist dat Siem De Jong het niet ging redden.

11 juni 2017 om 01:59

@speedy
Ik wil niet vervelend doen, maar je vergelijkingen lopen mank.

Everton is dit seizoen achter Manchester Utd op de 7e plaats geëindigd. Alleen de absolute topploegen stonden boven Everton.

Voor veel Engelse ploegen is het combineren van de competitie met Europa League niet te doen. De competitie is fysiek te zwaar. Kies je voor het een moet je het andere laten vallen, en andersom.

Verder wil ik niet vervelend zijn, en heeft Blind het zeker niet onaardig gedaan, maar je moet voor de grap de geblesseerdenlijst van Utd van het afgelopen 3 jaar in de verdediging maar eens opzoeken. Zowel Louis van Gaal als Mourinho hebben veel pech gehad met continue blessures in de achterste linie. Blind is geen drager bij Utd, en als iedereen fit is en de verdediging deze zomer aangevuld wordt, wil ik nog wel zien of Blind ook komend seizoen veel belangrijke wedstrijden gaat spelen.

11 juni 2017 om 02:46

@ Diegopeladona

In zo'n rol moet je natuurlijk wel groeien, maar hij is van zichzelf gewoon iemand met veel pit, daarom is hij ook een natuurlijke vervanger voor Barkley, omdat ze over vergelijkbare kwaliteiten beschikken (fel, pit, scorend vermogen, goede looplijnen).

Hij is geen Kuyt? Hij is juist iemand die over een enorme werklust en winnaarsmentaliteit beschikt, ik vind dat ze wel vergelijkbare werklust tonen, hij moet het nog over een hele lange periode blijven doen om Kuyt te evenaren maar ik vind dat je wel alles wel heel erg loopt te bagatelliseren. Hij heeft Ajax afgelopen seizoen, en het seizoen daarvoor persoonlijk zó vaak op sleeptouw genomen, werkt zich altijd de longen uit zijn lijf, zo veel beslissende momenten gepakt. Juist raar dat je die vergelijking met Kuyt pakt, ze hebben veel van elkaar weg wat dat betreft.

Hij moet het helemaal niet van zijn fysiek hebben, hij schuwt de duels niet dat is iets anders. En ja, ik zie hem zeker wel op Pogba en Kante jagen ja, zeker Kante is helemaal zo sterk niet aan de bal, langs hem komen, of in een duel lijkt me een stuk lastiger
Daarbij is het lekker makkelijk om sterkhouders als Kante en Pogba te noemen, (hoewel Pogba zo goed niet eens speelde in de PL dit seizoen) er spelen nog zo'n 50 andere middenvelders in de PL en ik denk dat er maar een paar aan hun specifieke kwaliteiten kunnen tippen, dus grappig dat je ook over scheve verhoudingen begint tegen Speedy .

Oh ja? Moet 90 van de spelers in de PL het van die drive hebben? Wat een ongelofelijke flauwekul sla je nou weer uit?

11 juni 2017 om 02:51

Kanye, je hebt groot gelijk: het komt alleen maar door blessures dat Blind al drie jaar wordt opgesteld bij United... In al die jaren waren er op zijn positie zoveel blessures dat de trainers (juist, niet 1 maar 2 trainers) wel gedwongen waren hem op te stellen... Laat me raden, jij had zeker ook voorspeld dat Mourinho hem meteen zou lozen en hem nooit op zou stellen? Dat moet wel in jouw glazen bol hebben gestaan. Kan niet anders!

11 juni 2017 om 09:30

@Kyle66, bekijk eens de lijst met geblesseerde spelers en bekijk ook eens hoevaak Blind speelde toen de spelers niet geblesseerd waren

11 juni 2017 om 09:38

Messi speelt bij Barcelona ook alleen maar omdat er geen betere speler is hoor. Maar volgens mij geldt dat voor elke speler.

Klaassen is enorm belangrijk voor Ajax geweest met zijn scorend vermogen en ik denk dat ie het gewoon goed gaat doen bij een club als Everton. Met Koeman heeft ie een prima trainer.

11 juni 2017 om 10:14

Anita heeft 24 wedstrijden gespeeld afgelopen seizoen en bijna allemaal als basis speler. Ik hoop dat Ajax hem nu transfer vrij ophaald!

11 juni 2017 om 10:17

Feit blijft wel dat hij veel speelt bij Man U, nooit geblesseerd is en altijd een voldoende scoort. Hij speelt nooit voor een 9 maar hij is wel betrouwbaar.

11 juni 2017 om 10:45

Ik wil Klaassen totaal niet vergelijken met Pogba maar we zullen zeggen dat hij veel heeft gebracht voor dat lachwekkende bedrag van 10o miljoen , laat mij dan maar lekker elke week naar Klaassen kijken dan heb ik een leukere middag .
En Klaassen gaat het zeker redden in de PL en zijn Fysiek is trouwens prima in orde hoor .

11 juni 2017 om 11:16

De Pogba van Juventus was een genot voor het oog. Dussss

11 juni 2017 om 11:30

@Selassi
Ik ontken nergens zijn drive. De vergelijking met Kuyt loopt mank vanwege de fysieke gesteldheid van Kuyt. Kuyt was fysiek veel verder, en is ook explosiever.. bovendien was de drive en doorzettingsvermogen van Kuyt nog steeds meer dan dat van Klaassen. In een fysieke competitie kom je er wel als het fysieke jouw kwaliteit is, of als je zo getalenteerd bent dat je uit de duels blijft. Een David Silva of Eriksen is Klaassen niet.. hij heeft geen passeerbeweging en ook niet de explosiviteit die er in BPL vereist is.

En ja.. de BPL is juist een hele fysieke competitie met veel dravers en een ontzettend hoge tempo.

Jij noemt Barkley.. maar waar Klaassen mentaal veel beter is dan Ross en dus een betere werkethiek heeft, is Ross fysiek sterker, heeft explosiviteit en passeerbeweging die Davy niet heeft en een fantastische trap.

Mijn punt is simpel.. daar waarin Klaassen in de eredivisie uitblinkt (drive, doorzettingsvermogen) is vanwege zijn gebrek aan fysieke kracht en explosiviteit niet goed om een dragende kracht te zijn voor BPL-club. Zijn vermogen om de ruimte in te duiken en te scoren (looplijnen) is wel heel goed. Maar is dat voldoende om een vaste waarde te worden?

En aangezien hij niet bekend staat om een verwoestende schot, of een uitzonderlijke traptechniek of fantastische techniek om uit de duels te blijven zie ik hem het bovenstaande niet compenseren.

Maar nogmaals, ik gun het hem wel. Ik vind hem een van de meest sympathieke voetballers in Nederland en ik hoop zelfs dat ik het mis heb.

Ik sta alleen versteld dat Ajaccieden die spelers als Litmanen, Dani, Pienaar, Bergkamp, Laudrup, Sneijder, VdV hebben zien voetballen geen pijn aan de ogen hebben gehad van een Klaassen op die positie. Ik noem dit de ziekte van De Boer. Hij heeft in 5 jaar het voor elkaar gekregen dat Ajaccieden vergeten zijn wat creativiteit, durf, risico's in het spel betekenen. Zo erg dat wij spelers zoals Klaassen zijn gaan zien - en nog erger.. zijn gaan accepteren en bejubelen - als een dragende kracht. Waar zijn de styllisten?

Los van het voorgaande heeft Klaassen met zijn kwaliteiten alles eraan gedaan om Ajax te dienen. Dat is wel een pluim waard, en verdient ook veel respect.

11 juni 2017 om 13:39

'hij is geen Kuyt, dat je zou zeggen dat hij met zijn "''drive''''' en fysiek er nog wat uitkrijgt'. Je ontkent wã©l ergens zijn drive.

Dat je uitspreekt dat ajacieden als Litmanen en (??)pienaar pijn zouden moeten hebben van Klaassen op zijn positie (terwijl hij niet de creatieve rol op het middenveld in vult) omdat hij geen stylist is (terwijl De Boer daar Sinkgraven en F De Jong voor had aangetrokken) spreekt wat mij betreft boekdelen.

Juist een type speler als Litmanen zou enorm moeten kunnen genieten van Klaassen zijn looplijnen, Sneijder heeft al meermaals aangegeven dat hij Klaassen een geweldige speler vind: roemt zijn inzicht, positionering en druk zetten, trots op hem als Ajacied zijnde.

11 juni 2017 om 13:51

Ook van der Vaart was louter positief:
'klaasen is slim en dynamisch'. Echte ajax-voetballer; Veel één en twee keer raken, Kan scoren, is dynamisch een type middenvelder zoals je ze in de top veel ziet tegenwoordig.

11 juni 2017 om 13:52

Je kan ook genieten van Klaassen zijn andere kwaliteiten, daar hoeft hij geen stylist voor te zijn

11 juni 2017 om 01:30

Belangrijkste speler van Ajax en de eredivisie. Niet de technische speler maar functioneel en scoort vaak voor een middenvelder. Prima club net onder de top en Nederlandse trainer, wellicht opstap naar de top.

11 juni 2017 om 03:34

Waarom is hij niet het type speler dat een team beter maakt? Bij Ajax is hij dat wel en op een hoger niveau moet hij toch de kans krijgen om te laten zien of hij het daar ook kan. Bij oranje heeft hij nog nooit een reeks tegen toplanden gehad, dus je kan er volgens mij nu nog weinig over zeggen.

11 juni 2017 om 09:24

Klaassen zal ff moeten wennen aan het tempo en fysieke spel in de PL. Hij is een harde werker dat elk team beter maakt. Geef hem een jaar vertrouwen en tijd om te wennen aan Engeland en ik zie het goedkomen met deze baas! We gaan je missen Davy, topper!

11 juni 2017 om 10:23

oei wat een uitspraak... Zonder Klaassen was Afca een beetje de weg kwijt. De lijn en het gif ontbreekt dan. Kortom het is een speler die je team beter maakt, in dit geval Afca. Of hij het bij Everton ook kan weet ik niet. Maar wie dacht een paar jaar geleden nu (toen hij nog als "valse" spits werd gebruikt) dat dit de aanvoerder van Afca zou worden en sterkhouder? Ik niet, maar deze jongen is een karaktervoetballer... Kortom die komt er wel!

11 juni 2017 om 12:01

"Niet echt een speler dat je team echt beter maakt". Hij is de speler die de meeste teams missen. Een jongen die vanaf minuut 1 tot aan het laatste fluitsignaal alles geeft. Klaassen kan zijn hele team op sleeptouw nemen door er vol in te gaan!

Veel te weinig. Aanvoerder. International en el finale. 30mil+ minimaal

11 juni 2017 om 00:24

Als alleen "the daily mirror" het meld zou ik er niet per se van uit gaan. Wel prima club voor Klaassen.

11 juni 2017 om 00:32

Onthoud wel dat hij grotendeels onzichtbaar was in de EL finale en dat zijn de wedstrijden waarop je wordt beoordeeld. Niet de zondagmiddag tegen NEC

11 juni 2017 om 09:40

Als je van de EL uitgaat blijft er weinig meer over van Ajax maar er zijn meer wedstrijden in de eL geweest.

11 juni 2017 om 01:00

Tuurlijk geen 30 miljoen. Klaassen is een beperktere speler dan je denkt hoor.... ik heb niet het gevoel dat hij in het buitenland gaat slagen

11 juni 2017 om 01:09

Op aanvoerder na geldt dat ook voor Veltman, gaan ze daar dan ook 30+ miljoen voor vragen?

11 juni 2017 om 01:18

Is Veltman dan ook een middenvelder? Scoort Veltman ook al jaren dubbele cijfers qua goals? Zo wat wordt Klaassen onderschat in Nederland. Maar goed is helemaal niet relevant want schijnbaar ziet Koeman in hem wel een versterking en die heeft wel een klein beetje voetbal verstand toch? Bedrag wat hij waard is gaan we zien. Dat is wat Everton ervoor betaald en waar Ajax mee akkoord gaat.

11 juni 2017 om 09:26

Net zoals Klaassen door een groot gedeelte van Nederland onderschat wordt, zo wordt hij ook door een groot gedeelte van de Ajax fans schromelijk overschat. Ja Klaassen draait een goed seizoen met veel goals (voorgaande seizoenen ook meer dan 10 goals telkens), maar zijn veldspel is meerdere malen belabberd geweest. Zijn goals hebben ook veel verbloemd in mijn ogen. En veel van de goals die hij maakt zie ik hem in de PL niet maken vanwege het fysieke verschil. Koppen gaat hem in de PL niet lukken denk ik, want hij is gewoon te klein en heeft ook nauwelijks sprongkracht. Dan moet hij het van zijn loopacties hebben, wat op zich wel zou kunnen. Het verschil is dan wel of je voor een Moreno/Botteghin moet kruipen of voor een Kompany/Cahill/Van Dijk.. Dan gaat het al wel lastiger worden denk ik. 22 miljoen is daarom in mijn ogen een faire prijs, en dan hoop ik voor Klaassen dat hij zich goed staande weet te houden in de PL en basisspeler kan zijn bij Everton (top 7 is prima in Engeland).

11 juni 2017 om 09:31

Zwak hoor om de mindere wedstrijden van Klaassen aan te halen. Elke voetballer speelt in een seizoen meerdere mindere wedstrijden. Zelfs Messi en Ronaldo.

11 juni 2017 om 01:24

het is maar afwachten wat de deal wordt, vaak is het een vast bedrag en zijn er variablele component. Er is genoeg belangstelling voor Klaassen dus sta er niet raar van te kijken als er uiteindelijk meer betaald moet worden.

11 juni 2017 om 11:06

Youri Tielemans is een veel groter talent dan Klaassen en hij ging voor slechts 21 miljoen naar AS Monaco. De voetbalwereld is nou eenmaal scheef. Zie Real dat 45 miljoen betaald voor een 16 jarige. Of Millik dat voor 35 miljoen naar Napoli gaat.

11 juni 2017 om 13:06

Dan hadden ze beter moeten handelen bij Tielemans..

Mooi bedrag voor een klasse speler! Mooie club ook in een prachtige competitie. Het is hem gegund. Vervanger is al in huis, alleen maar winnaars.

Het is je gegund Davy het liefste had ik je nog een seizoen in het Ajax shirt gezien, maar Everton is een mooie club met een goede manager Donny staat al klaar om het over te nemen net zoals jij klaar stond om Siem destijds over te nemen bedankt Davy kom wel terug

Mocht dit waar zijn: Wat een schijtbedrag.....

11 juni 2017 om 01:00

23 miljoen is ruim genoeg voor klaassen hoor, hij is ook niet de jongste meer

11 juni 2017 om 01:07

Waar héb je het over?! Hij is 24 man

11 juni 2017 om 01:25

Precies hij is 24. Veel van de 'talenten' zijn 21 of jonger. Je kan dus geen extra geld gaan vragen omdat hij een talent is. Vandaar vind ik 23 miljoen ruim genoeg voor hem

11 juni 2017 om 01:25

Dit is ook niet waar, er is nog helemaal geen deal. Het is leuk dat Everton dat voor hem over heeft maar er zal toch echt nog een hoop bijkomen, al was het maar in de vorm van clausules.

11 juni 2017 om 09:32

Zeker. Veel te laag. Ik had een bedrag tussen de 25 en 30 mil verwacht.

Goede club, goed bedrag, goede speler. Voor alle partijen dikke prima. Donny is er klaar voor.

Prima club voor Klaassens! Subtop prem League. Bedrag klinkt ook realistisch, misschien dat Ajax er nog net iets meer uit kan halen...
Qua leeftijd het ideale moment om de stap te maken

The Daily Mirror en nog geen betrouwbare Nederlandse bron die dit doet melden naar mijn weten, lijkt me dus onzin maar we zullen het wel zien dan.

11 juni 2017 om 00:23

Ronald koeman is al gespot in amsterdam haha!

11 juni 2017 om 00:27

Die man heeft vakantie en is Nederlander en werkt in het buitenland. Dus kan ook voor zijn plezier in Amsterdam zijn, want Klaassen zat in Noordwijk en Koeman onderhandelt niet neem ik aan.

11 juni 2017 om 00:43

Dus een Nederlander die vrij heeft is gespot in de hoofdstad van Nederland dat toevallig op enkele minuten van het grootste vliegveld van Nederland ligt? Dat is wel bizar ja..

11 juni 2017 om 01:26

Ah en daarom is het bedrag van de Daily Mirror correct. Terwijl er vanuit duitsland en Italie ook veel belangstelling is, zal Aajx vast bij een eerste bod direct overstag gaan....

Denk dat het echte bedrag met variabele compionetnen toch echt richting de 30 miljoen zal gaan.

11 juni 2017 om 00:43

En dat dit geen hoofdnieuws is op VZ. Normaal zou zo'n bericht boven aan staan als ze ervan overtuigd zijn.

11 juni 2017 om 00:46

Als het binnen 12 uur niet bevestigd is door Mike of Freek geloof ik er nog weinig van.

11 juni 2017 om 01:09

Klopt. Al zou ik bij Verweij 24 uur wachten, want die maakt vaak pas een melding om half 1 's nachts.

Dan moet Donny vd Beek er staan, maar wie is dan de juiste opvolger van Donny vd Beek?

Nouri is denk ik niet, is juist de opvolger van Ziyech. Ik denk dat Nouri en Ziyech niet samen kunnen voetballen op het middenveld.

11 juni 2017 om 00:31

Carel Eiting. Maar eerst nog jaren knallen met vd Beek Ziyech en de Jong. Vrees dat Nouri als supertalent de eeuwigheid in gaat

11 juni 2017 om 00:39

De Jong kan er spelen, Nouri kan er spelen, Eiting kan er spelen. Zonde trouwens dat Antonucci naar Monaco is gegaan, al ben ik wel ontzettend benieuwd naar die Jensen.

11 juni 2017 om 00:43

Ik denk dat Ziyech nog maximaal een jaar in Amsterdam zal spelen. Heeft zelf al aangegeven Ajax als springplank te zien en graag naar de top wil, heeft in ieder geval niet de intentie om nog jaren bij Ajax te spelen.

11 juni 2017 om 00:44

Pasquali kan er spelen. Kan op 8 en op 6, net als Van de Beek, Noa Lang hetzelfde.

Mooie club voor Klaassen en een moooie speler voor Everton.
Ik denk dat de Ajax supportes zijn kwaliteit wat onderschatten (niet allemaal).
Op VZ lees ik te vaak dat zijn rol 'wel even' wordt overgenomen door vd Beek. Het scorend vermogen (vooral in beslissende fasen), zijn loopvermogen, tactisch inzicht en zijn drive gaan enorm gemist worden in Amsterdam.

11 juni 2017 om 00:30

Zijn juist de niet-Ajacieden die hem onderschatten.... Althans zie bijna alle Ajacieden positief over Klaassen, maar dan heb je weer feyenoorders en psv'ers die hem 13 in een dozijn noemen. Dus nee Ajacieden onderschatten hem niet.

11 juni 2017 om 00:41

Lulkoek ... Zie bv reactie #4 ...

... Iemand maakt zich zorgen of vd Beek (tot op heden niets meer dan een leuke reserve speler) wel goed kan worden vervangen terwijl hij er impliciet vanuit gaat dat Klaassen wel even vervangen wordt.

Ik heb hem nooit een 13 in een dozijn genoemd.

11 juni 2017 om 01:04

"Ik heb hem nooit een 13 in een dozijn genoemd." Ik sprak in het algemeen. Niet per se op jou gericht. Kijk de afgelopen 10 topics over Klaassen maar terug en anders 25 als je het nog niet gelooft. Al het commentaar komt 9 van de 10 keer toch echt van een psv'er of feyenoorder en 9 van de 10 positieve berichten van een Ajacied. Dus wie onderschat hem nou? De mensen die hem matig noemen (psv'ers en feyenoord) of de mensen die hem prijzen (Ajacieden).... Overigens is Van de Beek een prima opvolger en dat heeft hij in de EL al 4 keer bewezen in de KO fase met een basisplek door schorsingen/blessures van Schone, Ziyech en Klaassen en ook viel hij uitstekend in bij Schalke en Lyon wat stabaliteit in de ploeg bracht. Hij laat het tot nu toe altijd zien als hij mee doet, dus ik vind hem klaar en een prima opvolger net zoals veel Ajacieden. Of mag je dat tegenwoordig ook niet meer zeggen? Klaassen kan ook prima vervangen worden denk ik. Ajax is niet zo afhankelijk van Klaassen zoals ze dat van Suarez of Vertonghen waren (mijn mening). Ik weet nog wel hoe iedereen na Kopenhagen uit zich af vroeg of Ajax zonder een geschorste Klaassen kon winnen en vervolgens tikte ze die Denen van het kastje naar de muur en had het 5-0 moeten worden. Maar neemt niet weg dat het een gemis gaat worden, maar het vertrek kan je wel opvangen.

11 juni 2017 om 01:06

Lol ... reactie #9 is praktisch identiek ...

... Nee, de Ajacieden onderschatten Klaassen niet ...

11 juni 2017 om 01:14

Wie zegt trouwens dat PeterVermeuIen en KanyeWest voor Ajax zijn?

11 juni 2017 om 01:15

Dat was precies mijn stelling ...

11 juni 2017 om 01:15

@njfromvol
Ik ben (weliswaar heb ik geen clubvoorkeur) een van de mensen die Klaassen een overschatte voetballer vindt. Hij heeft drive, dat wel, loopt veel, maar voor mij is dat in zijn geval compenseren van zijn gebrek aan andere kwaliteiten. Maar zelfs in zijn drive, hij is fysiek niet je van het.. heeft niet de explosiviteit van een bovengemiddelde voetballer en heeft ook geen actie en geen creativiteit. Naar mijn mening is hij in bijna alles net iets minder dan Wijnaldum.

Klaassen heeft wel scorend vermogen en instinct om in de open ruimte te duiken. Heeft een redelijke trap, maar ook niet je van het.

Het is goed voor Klaassen dat hij onder een Nederlandse trainer gaat werken die weet hoe hij hem moet gebruiken. Maar mocht Koeman vertrekken, wil ik nog wel zien of Klaassen - die het vooral van zijn drive moet hebben - in BPL kan slagen. In de BPL zijn er juist veel spelers die het vooral van hun drive moeten hebben. Alleen zijn ze fysiek veel verder. Duitsland, ook fysiek, maar toch wel meer ruimte, had een betere optie geweest.

Als je het mij vraagt, mooier dan wat hij bij Ajax heeft bereikt, gaat hij de rest van zijn carriã¨re niet bereiken. Voor Ajax was het een goede kracht, maar naar mijn mening liep hij nu al echte talent in de weg. Ik gun het deze jongen wel. Want het is een sympathieke kerel en ik hoop ergens ook dat hij mij doet verrassen en het toch uitmuntend doet.

11 juni 2017 om 01:15

Dat is wel heel erg duidelijk als je een beetje oplet wat op VZ gebeurt.

ZIe bv reactie #20 voor Petervermeuien; let even op dat "we"; rest my case ...

11 juni 2017 om 01:22

@diegopeladona

Ik begrijp dat je je afvraagt of hij het op een hoger niveau gaat redden. Dat is inderdaad geen zekerheid, maar momenteel is hij een van de belangrijkste -zo niet de belangrijkste- speler van Ajax. Hoewel ik de rivaliserende club een warm hart toedraag, doet het mij pijn dat een dergelijke speler (jongen van de club, scoort belangrijke goals, is op jongen leeftijd al een leider, etc...) zo makkelijk terzijde wordt geschoven door sommige Ajax supporters. Ik denk dat Klaassen vooral gemist gaat worden als hij er niet bij is; dat er toevallig een wedstijdje is gewonnen zonder hem, dooet daar niets aan af.

11 juni 2017 om 01:25

Nou sorry hoor. Klik op hun profiel en hebben beide "geen favoriete club" en ze hebben ook geen plaatje of naam waar je het duidelijk kan uithalen en wat ze 3 maanden geleden typte zou ik ook niet meer weten, want ik zie ze niet dagelijks reageren.

11 juni 2017 om 01:39

@njfromvol
Klaassen is naar mijn mening voor Ajax goed geweest. Alleen met een Vd Beek en Nouri (die wacht nu al een jaar te lang) is het goed dat hij vertrekt. Ik ben serieus van mening dat juist door zijn beperkingen Ajax het veel moeilijker heeft met tegenstanders en dat hij dan veel compenseert met zijn werklust en loopvermogen. Ik ben het ook absoluut ermee eens dat hij op cruciale momenten heeft gescoord en dat het een goede teamspeler is. Alleen verwacht ik op zijn positie iemand die wat met een bal kan. Ik vind het oneerbiedig om te zeggen, maar ik wil een stylist zien die mij bij iedere balaanraking doet verrassen met zijn creativiteit en voetbalgogme.

11 juni 2017 om 02:58

Diego, dat werd ook over Blind gezegd: dat wanneer Van Gaal weg zou zijn hij niet meer zou worden opgesteld. En we weten allemaal wat daarvan is gekomen.

11 juni 2017 om 10:54

Ik vind het verder geen zinvolle discussie hoor, maar ik lees hier veel en graag en lees wel degelijk regelmatig Ajacieden die menen dat vd Beek de rol van Klaassen prima kan gaan overnemen.

Of ze Klaassen daarmee onderschatten is een tweede. Ik denk zelf dat het wel meevalt en dat vd Beek inderdaad die rol wel kan gaan overnemen. Heeft de potentie om het zelfde niveau aan te tikken.

Everton is helemaal de juiste club, zeker met Koeman. Een jaar of 2-3 bij de engelse (sub) topper en dan nog een stap verder omhoog. Lijkt mij helemaal prima voor hem en zijn ontwikkelijk. Ik denk dat ik voor alle ajacieden spreek dat wij onze held veel succes wensen!

Mooie club voor een prima speler, 22mil is aan de enne kant een mooi bedrag maar had zelf rond de 30 in mn gedachte.

Vervanger hebben we zelf al dus veel succes davy bij the toffees!

Moet dit geen 33 miljoen zijn? En anders dan blijft hij dat is ook geen probleem. Milik vertrok al voor 32 miljoen dus Klaassen kan dan toch ook die buurt op gaan. Milik had natuurlijk een sterk EK gespeeld maar dat kan je wegstrepen tegen de prestaties van Davey in de Europa League. Ik zou het jammer vinden als Klaassen voor dit bedrag vertrekt.

Een hele mooie club voor Klaassen. Dat hij ging vertrekken dat wisten we en nog een mooi bedrag ook.

Ik vind het een mooie club voor klaasen.
Echter napoli zit al jaren achter hem aan.
Ik zou dan voor de club kiezen waarvan ik zeker weet dat ze mij willen hebben. En niet naar een club gaan waar waarschijnlijk de trainer de grootste voorstander is voor zijn komst.
En deze trainer kan ook weer snel weg zijn als er een mooie trein voorbij komt.

Hoe dan ook gun ik onze aanvoerder een geweldige carrière toe.

11 juni 2017 om 01:04

En wie zou jou dan willen?

11 juni 2017 om 01:08

Tja maar hoe zeg je tegen je club dat je naar een team wilt dat minder voor je wil betalen? Nouja, het zeggen zal geen probleem zijn enkel zullen ze niet luisteren. Daarnaast lijkt me de Engelse competitie ook meer bij Klaasen passen gezien zijn fysieke speelstijl, je speelt in de beste en best bekeken competitie ter wereld bij een mooi team, en als klap op de vuurpijl heb je een Nederlandse coach. Wat mij in het eerste jaar in het buitenland een mooi voordeel lijkt.

Ik vrees dat deze stap te hoog is. Fysiek is die te zwak voor de subtop van Engeland en voetballend is die ook niet sterk. Ik had eerst een tussenstap genomen bij een club als Swansea, Saint Etienne of Mainz.

11 juni 2017 om 00:48

Waarom een stap omlaag maken?

11 juni 2017 om 00:52

Qua club een stap omlaag, qua competitie en weerstand een stap omhoog.

11 juni 2017 om 01:16

Kun je beter qua club ook een stap omhoog maken. Strakt ga je naar Swansea en zit je 1 jaar laten net als gini in de Championship en draai je een mwoah jaar zoals Anita moet je daar ook spelen ook.

11 juni 2017 om 01:22

Ik onderschrijf jou mening.

Ik denk zelf dat de competitie in Engeland voor Klaassen niet geschikt is. Het is een soort verbeterde versie van Lex Immers, en een slechtere versie van Wijnaldum. Duitsland was misschien net iets beter geweest. Dan had hij met zijn drive en iets meer ruimte net wat meer kans.

Degradatievoetbal in Engeland is juist nog meer fysiek. Ik gun het hem wel, deze stap. Ik hoop dat hij mij verrast. Alleen is dat meer wishfull thinking.

11 juni 2017 om 01:30

Rare vergelijking, Wijnaldum is een andere type speler, veel minder agressief dan Klaassen en verdedigend ook een stuk zwakker. En hoe kom je bij Lex Immers? Die had totaal geen techniek terwijl dat bij Davy Klassen prima in orde is.

Overigens is Klaassen nog lang niet verkocht en zitten er clubs in Duitsland en Italie op het vinkentouw om hem over te nemen. Zeker voor bedragen als 20 miljoen gaat het Everton echt niet lukken, er zullen dan echt clausules bij moeten.

11 juni 2017 om 01:49

@speedy
Wijnaldum is minder agressief, maar fysiek verder en verdedigend niet echt minder. Immers en Klaassen hebben dezelfde fysiek en drive.. en het vermogen om in de ruimte voor de goal te duiken. Alleen Immers mist de kansen, en Klaassen scoort ze.

Klaassen zou in de tijd van Richard Knopper bij Ajax wissel staan. Ik wil bijna wedden dat Ajax sinds de jaren 70 niet zo een beperkte voetballer op deze positie heeft gehad. In niets blinkt hij uit. De andere punten zijn leuk en aardig.. maar voor de BPL met zijn body niet. Ik geloof niet dat er serieus een club van een hoger niveau bij Ajax aanklopt om hem in te lijven en dit dan ook doet. Everton is naar mijn mening een club uit de verkeerde competitie. Wel een goede trainer met Koeman die hem wel echte kansen gaat geven, op basis van zijn mentaliteit. In Italie of Duitsland bij een middenmotor zie ik het hem wel redden.

11 juni 2017 om 01:35

Dan zou je werkelijk de enige zijn, dat je van een club die in de Europa League kan meedoen om de eindwinst gaat vertrekken naar een club die tegen degradatie vecht in Engeland of Duitsland. Misschien ideale clubs voor de spelers van je eigen favouriete club, maar vanuit Ajax gezien natuurlijk niet zo realistisch.

Mooie transfer Davey. Ik gun het je. Je blonk niet uit door je uitmuntende techniek maar juist door je inzet welke ons vaak genoeg dat extra zetje gaf. Je zal prima in Engeland tot je recht komen. Ga je goed! Cheers! Donny, we zijn er klaar voor.

Donny van de Beek is 2 klassen beter dan Klaassen. Klaassen is goed maar niet onmisbaar. Ik vind Klaassen mist in mijn ogen iets. Wat het is kan ik niet goed aangeven maar het is in mijn ogen niet de speler die een wedstrijd echt naar zijn hand zet. Hij gaat wedstrijden niet bepalen. Donny gaat wedstrijden echt bepalen, gaat het team aan de hand meenemen zoals Frank en Ronald de Boer dat konden. Klaassen kan dat niet. Klaassen is te afhankelijk van zijn medespelers. Wanneer de rest goed speelt dan speelt hij ook goed. Als de rest slecht speelt gaat Klaassen niet de ploeg op sleeptouw nemen. Donny van de Beek gaat dat volgens mij wel doen. Ik vind Donny vooral technisch sterker en meer een persoonlijkheid voor zo'n jonge gozer. Maar we gaan het zien!

Zonde, die gast is minstens 40 miljoen waard!

Zolang het verhaal bij de Daily Mirror ligt kan ik rustig slapen, die vuren zoveel schoten hagel af dat de kans groot is dat het over 10 dagen stil is of dat Klaassen naar een totaal andere club verkast. Everton zie ik eigenlijk pas handelen als Barkley zo goed als vertrokken is of wanneer ze met Lukaku zoveel geld binnen halen dat het geen probleem is. Dat zag je ook met Napoli, langdurig interesse in Milik maar het werd pas echt concreet nadat ze ruim 90 miljoen binnen hadden voor Higuain.

12 juni 2017 om 10:10

De Telegraaf zegt het nu ook.

Mooi bedrag voor hem, meer ga je niet krijgen voor Klaassen.

11 juni 2017 om 07:10

Mooi bedrag, maar duidelijk niet het bedrag dat Ajax wil.

11 juni 2017 om 14:34

Tjah, hoeveel wil je dan vangen voor Klaassen? Ze moeten wel redelijk zijn, het is een heel goeie speler maar ook niet meer dan dat.

11 juni 2017 om 16:30

Wat een gek er voor geeft. De voetbalmarkt is toch al jaren niet meer marktconform.

Redelijk bedrag maar niet overdreven . Zie de laatste dagen mindere spelers voor hogere bedragen gaan. Vandaag nog ene Lindelov voor 35 miljoen + 5 miljoen van Benfica naar Man U. Competitie niet sterker, lang geen dragende speler bij Benfica , welliswaar een paar wedstrijdje CL maar Klaassen heeft veel in de EL gespeeld. 12 voudig Zweeds international. Waarom zou een dergelijk bedrag niet voor Klaassen betaald worden. ONder de 30 niet doen, Ajax heeft het geld niet nodig. IS ook een slecht signaal. HEt team zou bij elkaar gehouden worden en dan is na 2 weken al de coach en de aanvoerder weg. Team houden en CL halen, dat scheelt je al 20 miljoen . NEderlandse clubs moeten echt hoger inzetten . De bedragen klinken absurd , maat de transfermarkt slaat helemaal op hol en daar moet je van mee profiteren. In de PL wordt al minstens 10 miljoen betaald voor een back die ooit een geslaagde dieptepass gaf. GOoi dat bescheidene van je af en vertel Everton dat er onder de 30 miljoen niet gepraat wordt . Is ook alleen maar interessant. Dan is er altijd wel een of andere rare sjeik die niet weet wat hij met zijn geld moet doen en denkt : oh die zal wel goed zijn dan...kopen. En gaat het niet door...ook prima, dan gaat Ajax eindelijk eens met een ingespeeld team de competitie in hetgeen de kans op CL en daarmee 20 miljoen extra inkomsten aanzienlijk vergroot. Dan verkoop je hem toch een jaar later alsnog voor 20 miljoen. Niet an dat calvinistische allemaal. Hoog inzetten en flink bluffen . " 23 miljoen? Aardig openinsbod maat pas boven de 30 gaan we aan tafel zitten en dan nog is het de vraag of we er uit komen want hij is eigenlijk niet te koop"

Wat een geld voor een matige voetballer, het is te hopen dat Koeman lang trainer blijft bij Everton zo niet dan wordt dit een dure bankzitter!!! Niet slim om naar Engeland te gaan hij kan beter wachten op een Duitse club lijkt veel meer op de Nederlandse speelwijze en daar eerst nog meer buitenlandse ervaring op te doen.

11 juni 2017 om 09:46

Een middenvelder die er elk jaar 10 tot 15 inlegt, verdelgend zijn werk doet, makkelijk combineert. Die blijft met gemak overeind in de PL net als bijna alle andere spelers die uit de eredivisie komen. De PL is echt zo geweldig niet, dat blijkt al vele jaren on de CL en EL waar de Engelse clubs altijd snel weer uit worden geknikkerd (nu toevallig dit jaar net een uitzondering met Man U in de EL...maar dat is dan ook het niveau van Man U, EL).

Vindt het erg, maar gun het Klaassen wel. Mooi bedrag voor Ajax.

Nog vrij hoog eigenlijk.
Vind 20 al de max.
Vind hem nog in bepaalde opzichten tekort komen.

11 juni 2017 om 09:49

Waar baseer je dat op? Elke dag zie ik bedragen voorbij komen voor.spelers die ik amper of niet ken. Vandaag weet ene Loweprov..een matig Zweedse verdediger, 50 wedstrijdjes voor Benfica en 10 interlands. 40 miljoen van Benfica naar Man U. Het is absurd maar dat zijn de prijzen tegenwoordig. Als je 3 keer de bal hoog houdtbbetalen ze in de PL al 20 miljoen voor je:

11 juni 2017 om 11:55

Uhmm ja maar men betaald nu eenmaal voor Eredivisie spelers minder dan Premiership

11 juni 2017 om 12:10

Onzin. Net of die Portugese competitie zo veel beter is. Tis gewoon een kwestie van bluf. Nederlandse clubs moeten ook gewoon voor spelers als Klaassen 35 miljoen gaan vragen . Dat zijn tegenwoordig gewoon reële bedragen voor subtoppers en deze zomer slaat de transfermarkt weer helemaal op hol. Niet van dat voorzichtige calvinistische nederige zelf onderschattende gedrag. Betalen ze het niet? Prima; komt er later wel een andere club. En in het ergste geval verkoop je hem niet. Ook prima, Ajax heeft het geld niet nodig en dan speel je het volgend seizoen lekker met je aanvoerder. Hogere kans op CL, daar verdien je ook zo 20-30 miljoen mee.

Prima club om zich door te ontwikkelen tot drager van het elftal. Prima speler maar vind hem tot op heden 1 van de spelers in het team en niet de speler die het verschil maakt. Zo miste ik zijn leiderschap in de finale tegen ManUtd. Vanuit zijn kwaliteiten en positie in het veld had hij de oplossingen voor zijn team moeten creeeren maar ging gewoon mee als 1 van de rest en liet het gebeuren. Koeman krijgt hem vast tot een bepalende speler.

Het is jammer dat het zo gaat,maar Klaassen is een jonge met het hart op de goede plaats en hij denk na wat hij doet,hij gaat nog ver komen

Een te lag bedrag voor Klaassen. Als Benfica 35 mil krijgt voor een verdediger die nog alles moet bewijzen dan kan Ajax dat ook vangen voor zijn aanvoerder.

11 juni 2017 om 09:54

Precies! Ik dacht precies hetzelfde. Maar die Portugese ploegen die vragen het gewoon en dan krijg je het. Hier on Nederlands al dat Calvinistische en negatieve. En dat opkijken tegen de PL...echt niet zo bijzonder en bijna alle aankopen uit de eredivisie slagen daar gewoon. Gewoon een berichtje terugsturen naar Koeman en co: leuk openingsbod maar pas vanaf 30 gaan we beginnen met onderhandelen.

Zijn ze de komma verheten 2,3?
Harde werker hoor goede instelling
verder een hele beperkte voetballer
wordt banken in de serie A

11 juni 2017 om 09:17

Ok komma was erg flauw
klaassen 12-16 miljoen strik erom en s6

11 juni 2017 om 09:18

12-16 miljoen als 23 miljoen wordt geboden

11 juni 2017 om 09:18

Ach ja ook beperkte voetballers kunnen tegenwoordig EU finales spelen. Waar gaat het heen met het voetbal..

11 juni 2017 om 14:18

Ja idd ik weet het ook niet maar het eind is in iig nog niet innzicht

11 juni 2017 om 09:57

Gelukkig doe jij de onderhandelingen niet voor Ajax want je gaat zelfs onder het openimgsbod zitten.

Volgens mij kon Ajax Klaassen vorig jaar verkopen voor 25 miljoen euro aan Napoli en weigerde dat. Na een zeer succesvol jaar van Davy met als hoogtepunt een EL finale is zijn waarde gedaald? Engelse logica?

11 juni 2017 om 09:32

Klopt heb je toevallig de finale in de el gezien. Daar kon je toch wel
Zien dat die erg tekort komt voor het Engelse voetbal. We hebben Klaassen de hele wedstrijd niet gezien. Misschien heeft dat er mee te maken.

11 juni 2017 om 10:00

Het hele team zat vast tegen Man U en ze baseren zich echt op wel meer dan 1 wedstrijd. Net zoals bijna alle aankopen uit de eredivisie, waarvan iedere keer wordt gezegd "die komt te kort", zal ook hij gewoon slagen in de PL.

11 juni 2017 om 10:58

@Robin,
Bestaat een seizoen uit één wedstrijd? Zo ja dan is Klaassen niet een een paar miljoen waard... Ja, in de EL finale was de middenvelder slecht, net zoals heel Ajax. Gelukkig was de Ajax captain bij meerdere Europese wedstrijden wel goed. Nogmaals, vorige zomer was zijn prijs ook al rond de 25 miljoen euro dus dat zou nu zeker niet minder zijn.

Zelfde bedrag als Tielemans van RSCA

Waarom is dat nou een mooieclub, een jaar lang vechten. Bovendien is het Engelse voetbal wel wat voor hem . ? Hij kwam er tegen Pogba totaal niet aan te pas

Klaassen is de laatste 2 seizoenen de dragende speler van Ajax geweest.
Ik denk dat hij bij Everton nog wel iets beter wordt.
En Everton van hem.

Het bedrag vind ik aan de lage kant maargoed welke club accepteerd nou het eerste bod. Ik hoop toch dat het richting 30/35 gaat. We zijn geen aldi en voelen niet de noodzaak om te verkopen

15 a 20 miljoen is echt wel zat voor een speler als Klaassen. Is geen groot talent qua technische eigenschappen. Veel scoren in de Eredivisie zegt niet ontzettend veel. Hij is een goede afmaker, maar op het middenveld zijn de aannames en het wegdraaien toch af en toe van een bedenkelijk niveau. Iets was vaker naar voren komt bij de grote wedstrijden.

11 juni 2017 om 11:07

Oke nou ik denk dat Ajax hem nu voor een stuk minder zal verkopen omdat jij hem dat niet waard vind... haha bedenkelijk niveau zegt ie... elke club in Nederland zou willen dat ze een Klaassen in hun selectie hadden. Ik denk toch dat je clubvoorkeur iets meespeelt in je mening

11 juni 2017 om 11:41

Laat Koeman het maar niet lezen dat FRLdorp hem een matige speler vindt! Nooit op een eerste bod ingaan natuurlijk. Lekker op krikken richting 30 miljoen en een mooi doorverkooppercentage.

Die gast is dat niet waard en het zoveelste vb dat er een einde moet komen aan dit !
Dit is niet meer normaal , 23 miljoen voor een speler waarvan er duizenden rondlopen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren