Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kampioen van Eredivisie krijgt direct CL-ticket mogelijk gauw terug

Laatste update:

De kampioen van de Eredivisie speelt vanaf volgend seizoen niet meer rechtstreeks in de Champions League, maar moet eerst een voorronde spelen, zo werd in februari al bekend. Dat is een gevolg van de matige prestaties van de Nederlandse clubs op het Europese toneel, maar Nederland verdient het directe Champions League-ticket mogelijk gauw weer terug.

Ajax heeft met zijn prestaties in de Europa League, waarin men tot de finale reikte en die woensdagavond met 0-2 van Manchester United verloor, veel punten verdiend voor het land. Voetbal International constateert dat Nederland voor de verdeling van de tickets voor het seizoen 2019/20 op de elfde plaats staat, twee plaatsen hoger dan momenteel.

Als de Nederlandse clubs de lijn van Ajax door weten te trekken, dan is de kans dus groot dat de kampioen van de Eredivisie over twee seizoenen weer direct het hoofdtoernooi van het miljoenenbal in mag.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat was toch ook al in februari bekend? Dit is wel een achterhaald artikel zeg.

25 mei 2017 om 07:37

Nee, want de prestaties volgens jaar zijn ook belangrijk snap je?

25 mei 2017 om 08:16

Het is sowieso een vaag artikel want de lijn doortrekken is wel heel relatief.
Moeten we weer in de UEFA finale komen?
Had aub een beetje research gedaan m.b.t. de punten.

25 mei 2017 om 16:21

Jij wist in Februari al dat Ajax de finale zou halen en daarmee veel punten zou scoren voor de ranglijst?

Houd mijn hart al vast voor volgend seizoen. Hoop van harte dat Feyenoord, Ajax , Psv, Vitesse en AZ/Utrecht aankomende seizoen punten pakken voor het Nederlands voetbal. Laten we dus met zijn alle hopen dat het lukt.

25 mei 2017 om 07:44

Minimaal 3 van je genoemde clubs kunnen niks in de EL of nemen dit toernooi niet serieus, omdat het landskampioenschap de voorkeur krijgt. Denl dat je je hart idd vast moet gaan houden

25 mei 2017 om 07:46

Weet inderdaad wel beter, maar laat mij graag verrassen 😉.

25 mei 2017 om 08:13

Ben ik niet helemaal met je eens.
Feyenoord: zullen ongetwijfeld een zware poule krijgen in de CL, maar kunnen realistisch gezien best derde worden en doorstromen naar de EL. Geen zekerheidje, maar moet mogelijk zijn.

Ajax: Nemen hoe dan ook het toernooi serieus, dat hebben we vandaag gezien. Of dit nou de voorronde CL, de CL of de EL is.

Psv: Zullen maar dolgraag willen herhalen wat Ajax dit jaar is. Verwacht zeker 100% oorlogssterkte in EL-duels.

AZ, Utrecht, Vitesse: AZ is al vaker doorgekomen, zij het met een enigszins gunstige loting en een andere selectie. Ditzelfde moeten Utrecht en Vitesse kunnen. Overwinteren voor deze drie clubs zou een prima resultaat zijn.

25 mei 2017 om 08:22

Ik denk dat de Europese campagne van Ajax dit jaar best voor een inspiratie kan zorgen. We weten nu weer dat het mogelijk is en dat het qua exposure ook de moeite waard is. Ik verwacht een gretig Feyenoord omdat ze eindelijk weer in het grootste Europese toernooi zitten, een Ajax die zichzelf opnieuw wil bewijzen om te laten zien dat het geen incident was. En bij PSV afhankelijk van de aankopen zullen ze ook wel willen laten zien dat zij het ook kunnen.

Dat Ajax ondanks deze campagne ook tot het eind meedeed om de titel laat ook zien dat het echt wel te combineren is als je spelers genoeg gemotiveerd zijn.

25 mei 2017 om 14:15

@vlugge

Mocht AZ doorgaan, ten koste van Utrecht, dan hebben ze ook een beschermde status volgens mij, wat het iets makkelijker zou moeten maken. Dat heeft Utrecht niet (zover ik weet).

25 mei 2017 om 11:22

Oh het maakt mij niet uit dat Ajax ver komt en het goed doet hoor, maar ze hoeven hem van mij niet te winnen. Zodoende kan ik nog steeds zeggen dat Feyenoord toch echt de laatste Nl'se club is met een Europese hoofdprijs, toch fijn om ook is terug te kunnen plagen dat de laatste keer dat Ajax een europese prijs won nog in het guldentijdperk was etc.

Dat is overigens geen afgunst maar gezonde rivaliteit, als Ajax gisteren had gewonnen hadden wij sowieso 4,5 miljoen euro minder geld gehad nu kan dit alsnog gebeuren doordat Ajax zich plaatst via voorrondes en ik heb liever dat het zo gebeurd want dat is zelfs nig beter voor het Nl voetbal dan plaatsing gisteren, immers met de voorrondes spelen zijn twee hele punten (+4 voor kwalificatie groepsfase cl) extra te verdienen, maar als ze zich gisteren hadden geplaatst hadden ze maar een punt (+4 voor kwalificatie groepsfase CL) extra gekregen. Dus ook die drogreden om voor Ajax te juichen snapte ik gisteren niet zo. Het was vooral goed geweest voor Ajax, maakt dat het goed voor mijn ploeg? Nee: dus ga ik niet voor Ajax juichen in een finale met zoveel op het spel. Voor de rest mogen ze van mij zo ver komen als ze willen en verdienen en dat was dit jaar realisitisch gezien gewoon de finale, gisteren afgedroogd door een tactisch en fysiek sterker man U.

25 mei 2017 om 12:58

Tja niet iedereen heeft de mazzel om de finale thuis te spelen, en dat de tegenstander in de 20ste minuut rood krijgt om vervolgens door dodespelmomenten nipt te winnen met 11 tegen 10

25 mei 2017 om 10:27

Als alle el teams de groep doorkomen en Feyenoord en Ajax minimaal 3e ben ik al soort van tevreden.

Niets meer dan respect voor Ajax die het NL voetbal toch wat glans en met de punten een beetje heeft gered.

"Als de Nederlandse clubs de lijn van Ajax door weten te trekken"......ja, klinkt leuk, maar dan heb je dus evenveel geluk nodig als ajax nu heeft gehad met zijn loting en ook de kwaliteiten van dit ajax om zo een paar keer te kunnen pieken. En die kwaliteiten zijn er verder (nog)niet, met alle respect voor psv en mijn eigen cluppie. Maar, de bal is rond zullen we maar zeggen.





25 mei 2017 om 09:12

Ik zal niet zeggen dat Ajax de slechtste loting had, maar je kan ook overdrijven. In de Poulefase bij een halve finalist, Schalke was niet de makkelijkste mogelijkheid, Lyon is imo nou ook niet echt een zwakke broeder in de EL. Tuurlijk, het kon slechter, maar om nou te doen alsof ze allemaal C-tegenstanders hadden...

25 mei 2017 om 10:06

Ze speelden de poulefase met een half B team. Dan kan je echt niet spreken van een moeilijke poule. Enkel vanaf de knockout fase met kopenhagen werd het lastiger maar dat zijn ook geen tegenstanders die europees wat voorstellen zelfs een united hadden ze eigenlijk moeten pakken.

25 mei 2017 om 12:03

Ajax zat in een vrije makkelijke poule voor EL begrippen (met daarin wel een andere halve finalist), werd riant groepswinnaar en versloeg vervolgens Legia (sporting lissabon uit CL gegooid), Kopenhagen (stugge ploeg, ook 3e in CL poule) en vervolgens Schalke en Lyon, die beide als maatje te groot gezien werden vooraf. Maar natuurlijk, achteraf is het ineens weer een makkelijke loting gedurende heel het toernooi. Met Celta, Panatinaikos, Standard, Legia, Kopenhagen, Schalke, Lyon en United kun je gewoon spreken van een gemiddelde EL track tot de finale, toch?

25 mei 2017 om 09:17

Haha doet pijn dat Ajax wat presteert.
Maar om het zo omlaag te praten is wel weer triest maar logisch he.
De jaloezie en haat naar Ajax zit blijkbaar te diep.
Jammer dat mensen niet kunnen zien wat voor prestatie dit is geweest.

25 mei 2017 om 09:27

Goed lezen. Het is een combinatie van loting en kwaliteit zoals ik aangeef. Ik betwijfel of psv en feyenoord ook Schalke en Lyon zouden hebben uitgeschakeld. Ondanks dat dit absoluut geen europese subtoppers in vorm waren.
Ajax heeft als enige nl ploeg op dit moment de kwaliteit om de ruimte die ze krijgen goed te benutten. Dolberg, Younes, Traoré, Kluivertje en Ziyech zijn daar de perfecte spelers voor.

25 mei 2017 om 10:01

En Celta/Genk wel? Ajax had de moeilijkst mogelijke EL loting.

25 mei 2017 om 10:20

Toen PSV het fantastisch deed in de CL, werd dat ook omlaag gepraat. Wen er maar aan

25 mei 2017 om 10:56

Erg zwak als iemand kritiek levert om dat gelijk af te doen als haat en jaloezie. De poulefase was gewoon een lachertje en dat zag je ook aangezien Bosz wisselde met jeugdspelers en nog erdoorheen fietse. Erna werd het pittiger maar een Schalke en Kopenhagen zijn gewoon niet sterk. Enkel Lyon en United waren lastig. En zeker Lyon thuis was zeer zeer knap.

25 mei 2017 om 10:25

Ajax geluk met de lotingen? Al vanaf de poul fase zou Ajax kansloos zijn. Elke daarop volgende wedstrijd zou te hoog gegrepen zijn voor Ajax. Kom op zeg, lees al die reacties is terug. Wees trots dat Ajax met deze jonge pikkies dit gepresteerd heeft. Je doet echt afbreuk aan de prestaties van Ajax. Zonder deze prestaties zouden we donkere tijden tegemoet gaan (qua punten). Ajax heeft gevochten als leeuwen en hebben dit zelf afgedwongen.

25 mei 2017 om 12:05

Die loting heeft Ajax zelf afgedwongen want ze waren groepshoofd in de poulefase. Ja wij hadden met Feyenoord een zwaardere poule dan Ajax natuurlijk, maar we zitten ook niet in pot 1 maar in pot 3. Daardoor loot Ajax wat makkelijker.

Top van Ajax dat het veel punten heeft gepakt voor het Nederlands voetbal maar dat we waarschijnlijk weer rechtstreeks CL voetbal gaan spelen heeft meer te maken met het vervallen van de "top" seizoenen van de landen boven ons. De Coëfficiëntenlijst gaat over de afgelopen 5 seizoenen en waar landen boven ons een top seizoen inleveren, leveren wij een matig seizoen in.

25 mei 2017 om 08:48

ja, dus als we zonder Ajax weer een matig seizoen hadden gedraaid dan hadden we ze dus alsnog niet ingehaald... Het werkt beide kanten op he.

Ik heb even een vraagje, kan dan de nummer 2 ook nog voorrondes CL spelen? Of is dat niet mogelijk?

25 mei 2017 om 11:01

Nee, dat is niet mogelijk. De eerste plek speelt voorronde CL, de nummer 2 plaatst zich voor Europa League.

25 mei 2017 om 11:07

Nummer 2 speelt ook gewoon voorronde CL

25 mei 2017 om 11:08

Nee ze spelen beiden voorrondes. De 1e op het kampioenspoor. De 2e op het league spoor.

25 mei 2017 om 11:19

Oh, ik heb dat laatst nog even gecheckt maar ik zal dan iets over het hoofd gezien hebben. In principe valt het dan best mee. Er hoeft helemaal niets te veranderen, er kunnen nog steeds 2 Eredivisieploegen naar de groepsfase CL. Ik had de gevolgen van het kwijtraken van die ticket iets disastreuzer ingeschat.

Ik ben in elk geval blij dat ajax veel puntjes heeft gehaald dit seizoen.
Was heel erg nodig.

25 mei 2017 om 12:35

Wat ik raar vind is dat het blijkbaar makkelijker is om in de EL punten te halen voor de coefficientie lijst dan in de CL, of beter gezegd, dat een overwinning in de EL evenveel punten oplevert als een overwinning in de CL.

Oud nieuws. Dit is al zo goed als zeker, tenzij onze concurrenten ineens een bizar goed gaan draaien. Ook met de 13e plek waar Nederland nu op staat, kan je eigenlijk al definitief zeggen dat we in 2019/2020 weer met twee ploegen in de CL meedoen.

25 mei 2017 om 12:15

Waar baseer je dat op? Volgens mij moet Nederland bij de eerste tien staan, omdat de grote landen gegarandeerd elk vier vaste CL-plaatsen krijgen. Dus zal Nederland zeker moeten klimmen, al wordt geloof ik wel een slecht seizoen geschrapt.

25 mei 2017 om 16:25

Zoek het op. Je kunt de ranglijst gewoon Googlen en zelf een beetje rekenen wat wij en onze concurrenten moeten doen om 2 CL tickets te kunnen behouden.

26 mei 2017 om 08:22

Ja, je moet dus wel degelijk bij de toptien staan. Of elfde als de CL-winnaar is die toptien staan. Die 13e plaats van jou geeft alleen recht op 2 CL-plaatsen in de voorronde.

De CL is niet meer wat het was. Je kan nu al voorspellen wie er volgend jaar al naar de volgende ronde zullen gaan. Willen de kleine landen nog een rol van betekenis spelen in de CL dan moet zeker de loting worden aangepast zeker nu de top 4 landen zeker 4 CL plaatsen. Nu kunnen landen uit zelfde land bijv niet in dezelfde poule komen.. Ik zal gewoon 4 poules maken met alleen sterke clubs bijvoorbeeld Een poule met bijv, Juventus, bayern Munchen, Real Madrid, en Chelsea.
en 4 poules maken met alleen kleine clubs zo hebben de kleine clubs ook eens kans om de volgende ronde te halen. Nu weet je gewoon al bijvoorbeeld dat Real Madrid, Juventus, Bayern en Chelsea al vrijwel zeker volgend jaar naar de volgende ronde gaan omdat ze toch weer tegen 2 makkelijke tegenstanders krijgen

Daar wil ik nog wel even voorzichtig mee zijn, want volgend seizoen gaat vreselijk lastig worden. Je kan er niet vanuit gaan dat Ajax opnieuw zoveel punten pakt, dus moeten andere clubs hun aandeel vergroten.

Feyenoord zit als kampioen in pot 4 in de CL, de kans op een loting met weinig perspectief is heel groot. Ik acht de kans reëel dat Feyenoord amper punten pakt en ook op plek 4 eindigt. Een vergelijkbaar scenario met PSV dit seizoen : je kunt het ze niet kwalijk nemen, maar vervelend dat het amper punten opbrengt is het wel.

Vitesse komt in pot 4 van de Europa League loting in de groepsfase. Mijn verwachting is dat Vitesse na 6 wedstrijden klaar is, maar dat ze wel instaat zullen zijn wat punten te sprokkelen. De kwaliteitsverschillen in pot 3 en 4 van de Europa League ontlopen elkaar niet zoveel als het verschil in de CL bijvoorbeeld.

PSV zal zich wel voor de groepsfase van de EL plaatsen en ik verwacht ook wel dat ze gaan overwinteren als ze de EL serieus nemen. Ik geloof dat ze in pot 1 of 2 terecht zullen komen, dus dat betekend dat je waarschijnlijk 1 sterke tegenstander treft. Die andere 2 zullen waarschijnlijk te doen zijn.

Ajax zal denk ik de eerste voorronde van de CL wel doorkomen, maar daarna is het lotingsafhankelijk. Na de prestaties afgelopen jaar heb ik wel het gevoel dat de mogelijkheden wat groter zijn. We gaan ons in ieder geval voor de groepsfase EL plaatsen, in dat geval komen we de poulefase ook opnieuw door. Mochten we in de CL komen, dan zal het vooral gaan om plek 3 te behalen. De eerste twee plekken zijn alleen mogelijk indien er een gunstige loting is, dat je geen Barcelona uit pot 2 treft maar een FC Porto. Of een Spartak Moskou uit pot 1 in plaats van Real Madrid.

Ik hoop dat AZ de play-offs wint, die hebben namelijk een gevestigde naam in Europa en een mooie plek op de Uefa ranking. Die hebben daarom betere kansen als Utrecht op een mindere tegenstander en daardoor betere kansen op punten. Dit gaat met name in de groepsfase een rol spelen, als ze die natuurlijk halen. Ik verwacht eigenlijk wel dat AZ of Utrecht, indien het niet erg tegen zit met de loting, de groepsfase kunnen halen. Als het AZ gaat worden dan reken ik op de nodige punten, bij FC Utrecht voorzie ik een Vitesse scenario waar een heel beperkt aantal punten gehaald gaat worden.

Ik denk dat veel er van zal afhangen hoe PSV en Ajax het gaan doen volgend seizoen of we die plek daadwerkelijk terug gaan krijgen. Feyenoord en Vitesse reken ik eigenlijk niet bepaald op, niet vanwege hun eigen kwaliteiten maar doordat ze lotingstechnisch in het nadeel zijn. Van Utrecht of AZ verwacht ik het behalen van de groepsfase, mits de loting meezit. Maar in de groepsfase verwacht ik van Utrecht dan weer helemaal niks. AZ heb ik goede hoop op, die komen waarschijnlijk weer in pot 2 terecht dus dan is er veel mogelijk.

26 mei 2017 om 02:17

Zo dat is een lap tekst. Ben het er volledig mee eens!

Psv, Feyenoord en Ajax kunnen met een goede loting, kwaliteitsbehoud(-injectie) en zoals altijd het nodige geluk ieder jaar hoge ogen gooien, met Ajax dit seizoen die er bovenuit springt.

AZ heeft meedere seizoenen bewezen toch iets te kunnen en de puntjes bijeen te sprokkelen. Hebben mits ze doorgaan ook een geplaatste status. Scheelt ook weer een stukje.

Vitesse is een wild card naar mijn idee. Kan alle kanten op; zeer slecht of gewoon de nodige puntjes pakken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren