Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Hij verdient de Ballon d'Or, ongeacht of we de Champions League winnen'

Laatste update:

Gianluigi Buffon wordt in de wandelgangen al genoemd als mogelijke Ballon d'Or-winnaar van het jaar 2017. De routinier van Juventus kan voor het eerst in zijn carrière de Champions League winnen en als dat gebeurt, zou Buffon een kandidaat zijn om de hegemonie van Cristiano Ronaldo en Lionel Messi te doorbreken. Volgens Massimiliano Allegri zou dat niet meer dan terecht zijn.

"Gigi verdient de Ballon d'Or, ongeacht of we de Champions League winnen. In voorgaande jaren had hij de prijs ook al verdiend, als je kijkt naar zijn prijzenkast en het feit dat hij een WK heeft gewonnen", citeren de Italiaanse media de trainer van Juventus op de persconferentie voor het duel bij AS Roma, waarin de Oude Dame kampioen kan worden. Op 3 juni wacht vervolgens de Champions League-finale tegen Real Madrid.

Twee jaar geleden verloor Juventus de eindstrijd van Barcelona. "Het verschil is dat we twee jaar geleden niet hadden verwacht de finale te bereiken. Dit seizoen waren de verwachtingen veel hoger rond Juventus", stelt Allegri. "Maar voor de finale komen er nog belangrijke wedstrijden aan. Als de tijd rijp is, zo'n drie of vier dagen voor de finale, gaan we ons echt voorbereiden. We kunnen de Champions League winnen en daar moeten we ook in geloven."

Verdient Gianluigi Buffon de Ballon d'Or voor 2017?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Alleen omdat mensen hem mogen, stop met likken van zijn bil. Een Ronaldo of Messi verdient het gewoon meer. Ondanks het feit dat je het vak van een keeper niet mag onderschatten.

13 mei 2017 om 14:25

Voor Messi en Ronaldo geldt toch hetzelfde? Die zijn alleen zo populair omdat ze veel doelpunten maken. Aanvallers zijn sowieso overschat in de voetbalwereld.

13 mei 2017 om 14:39

Ronaldo omdat hij veel doelpunten maakt. Messi omdat hij veel doelpunten maakt en de beste spelmaker is.

13 mei 2017 om 14:45

Messi alleen doelpunten?? Laat me niet lachen

13 mei 2017 om 16:48

Onzin. Neuer is gewoon beter dan Buffon op dit moment naar mij meing, ookal is Buffon uniek in het feit dat hij al zo lang dat niveau aantikt. Maar er zijn op elk moment van zijn carriere wel spelers geweest die op een gelijkaardig niveau zaten. Zoals Neuer nu, Casillas in het verleden etc. Messi en Ronaldo staan mijlenver boven de rest op hun posities

13 mei 2017 om 17:17

Vind Buffon wel een beetje overschat. Al die Italianen doen net of het de beste keeper ooit is. Ik vind Neuer al beter. Donnarumma wordt beter. Keepers als Schmeichel, Yashin en Van der Sar waren ook niet zo veel minder. Buffon verdiend hem niet, want het is een keeper. In mijn optiek moet hij naar de beste voetballer en dat zijn spelers als Messi, Suarez, Iniesta Ronaldo, Modric of Lewandowski.

13 mei 2017 om 21:25

Neuer is in de verste verte niet beter, als er echt gevaar is krijgt hij een tegendoelpunt. Hij maakt misschien mooiere saves maar laat er veel gemakkelijker binnen en is echt een risico om mee te spelen met al zijn fratsen, blijf toch gewoon in je doel staan man. En 99% van iedereen die Yashin bovenhaalt heeft nooit 1 match van hem gezien

13 mei 2017 om 14:28

Stop met het likken van de bil van Ronaldo en Messi. Een doelpunt voorkomen is net zo belangrijk als een doelpunt maken, dus het is niet onlogisch dat Buffon hem zou winnen

13 mei 2017 om 14:30

Maar was buffon dan zo geweldig afgelopen jaar? Daar gaat het toch om.

13 mei 2017 om 14:37

Zonder Buffon was Barca op 1-1 gekomen dat in elk geval. Verder nog een aantal wereldreddingen in de serie A en in de CL. Elke wedstrijd geweldig spelen lukt niemand. Die vraag geldt ook voor Ronaldo of Messi en het antwoord erop is nee en veel minder geweldig dan Buffon dit jaar

13 mei 2017 om 14:38

Dat valt dus wel mee. Hij is niet eens de beste keeper op dit moment.

13 mei 2017 om 14:41

Wie is dan de beste keeper volgens jou?

13 mei 2017 om 14:43

Neuer zonde enige twijfel, op elk vlak beter.

13 mei 2017 om 14:43

Ronaldo maakt op het hoogste podium wel de ene na de andere hattrick. En Messi valt niet eens over te discussieren. Dus ze maken alledrie kans.

13 mei 2017 om 14:45

Dat bedoel ik. Buffon is helemaal niet zo geweldig geweest dit jaar. Messi en Ronaldo eigenlijk ook niet. Vraag me dan ook af die em zou moeten verdienen

13 mei 2017 om 14:55

Nou dan zou ik voor Hazard opteren. PL (beste competitie) +FA cup gewonnen, 15 goals, veel pre-assists en meeste dribbels van de wereld. Hij moet hem gewoon winnen!

13 mei 2017 om 15:00

Haha natuurlijk hazard... Speelt niet eens El.15 goals voor een aanvaller is niks.en kom je nog aankakken met veel pre assists

13 mei 2017 om 15:01

Je moet ook wat internationaal laten zien in mijn optiek. Want dan meet jezelf met de allerbeste van de wereld. Tegen Bayern of Juventus is toch even wat anders dan Arsenal en Manchester United.

13 mei 2017 om 15:50

Dat jij de BPL de leukste competitie vindt, maakt het niet de beste. Kijk de coëfficiënten er maar op na.. Daarnaast heeft geen CL of EL gevoetbald. Dan zou ik nog eerder voor Sanchez van Ajax gaan..

13 mei 2017 om 16:51

PL de beste competitie noemen. Dan ben je al niet serieus te nemen. Maar doe er gerust een schepje bovenop door te zeggen dat Hazard 'm moet winnen. Was niet eens de beste speler van Chelsea dit seizoen, laat staan Europa grapjas.

Pre-assists, wat is dat nou weer voor onzin zeg, hoe oud ben je?

13 mei 2017 om 17:07

@bambino04 hoezo valt er over messi niets te discussieren?

13 mei 2017 om 18:26

Hazard aub zeg... dan gun ik het suarez, dybala, mbappe nog eerder

13 mei 2017 om 20:09

La Liga halen we de top 3 weg Real Barca Atletico bij Premier League de top 3 weg Chelsea Spurs City.
Dan gooi je de overige teams bij elkaar waar denk je dat deze teams eindigen.
Denk serieus dat de spaanse teams niks in te brengen hebben.
Als geheel is PL gewoon sterker dan Laliga
Want daar hebben we het over de complete competitie top 3 Laliga is uiteraard sterker dan top 3 Engeland.
Dat mensen dan de coefficientenlijst aanvoeren om hun punt te maken is helemaal belachelijk als je over de hele competitie praat

14 mei 2017 om 14:39

Met geen ene CL optreden? Hazard kan duidelijk dit op zijn buik schrijven.

14 mei 2017 om 14:41

Omdat Messi ondanks een minder jaar nog altijd belangrijk is geweest het afgelopen seizoen.

13 mei 2017 om 14:30

Messi verdient het dit jaar niet. Ronaldo maakt goede kans maar gezien zijn matige eerste seizoenshelft vind ik dat ook overdreven. Als Ronaldo beslissend is in de finale zal hij em zeker winnen. Anders is die gewoon voor Buffon, speelt een sensationeel seizoen. Niemand likt zijn billen, hij is gewoon de beste speler die er rond loopt op deze planeet dit seizoen. Voorbeeldige prof, wereld reddingen, scudetto en wellicht meer.

Beste Keeper die tot nu toe de aarde heeft gehad. En de Italianen hebben al een opvolger klaar Donnarumma

13 mei 2017 om 14:36

Messi verdient het veel meer dan ronaldo.
Messi draait een veel beter seizoen, dat laten ook zijn statistieken zien.
Ronaldo draait eigenlijk een heel slecht jaar, maar na de wedstrijden tegen Bayern en Atletico is hij ineens de grote kandidaat.
Maar je bent niet de beste spelers als je maar 3 of 4 goede wedstrijden op een heel seizoen speelt.

13 mei 2017 om 14:37

De ballon d'or gaat om een kalenderjaar, dus die wordt pas januari 2018 uitgereikt. De eerst seizoenshelft meetellen is al vreemd.

Deze prijs is voor de beste voetballer, als je naar de afgelopen 4 wedstrijden CL van real kijkt, dan was ronaldo super belangrijk, maar toch zeker niet de beste op het veld bij Real. Modric en Kroos waren briljant, dus dan zou ik eerder aan die twee denken.

13 mei 2017 om 14:48

Alleen zonder Ronaldo had niemand die bepalende doelpunten gemaakt. Dus Ronaldo is weer ongekend belangrijk op de bepalende momenten.

Vijf doelpunten tegen Bayern en een hattrick tegen Atletico in de eindfase van het toernooi.

@kluivert09: Eerste seizoenshelft waar Ronaldo niet lekker draaide telt niet mee. Dus dan hoort Ronaldo de prijs te pakken. Messi presteert niet in de CL en om nou iemand een prijs te geven voor een goed nationaal seizoen is vreemd. Want de beste spelers laten het zien op het beste toernooi. En dat is de beste graadmeter.

13 mei 2017 om 17:09

@false9 "Messi presteert niet in de CL"
Volgens mij is messi topscorer met 11 Goals deze editie.
Messi presteert wel in de CL.
Je kunt beter zeggen dat het 'barca' niet gelukt is om te presteren.

13 mei 2017 om 17:13

Tja Ronaldo won ook eens de goudenbal door alleen de spaanse beker te winnen, maar won door zijn vele goals.
Dus waarom zou Messi nu niet winnen

13 mei 2017 om 17:42

Kom nou zeg, nu opeens telt de slechte eerste seizoenshelft van Ronaldo niet mee. Het seizoen begint in augustus en de CL ook dus vanaf dat moment kan je presteren, maar nu opeens begint het pas in Januari. Dus volgens vele zijn prijzen belangrijk, maar hoe je de helft van het seizoen presteert om zo een prijs te halen telt dan opeens niet meer mee? Net als vorig seizoen waar volgens iedereen al vast stond dat Ronaldo moest winnen omdat hij de CL won. Ik zeg niet dat iemand de prijs wel of niet moet winnen, maar om nu te zeggen de eerste seizoenhelft telt niet gaat mij wat te ver.

13 mei 2017 om 15:59

Indien Juve de CL wint, dan is er maar 1 kandidaat voor de Gouden Bal en dat is Buffon. Dit seizoen heeft Messi niks gepresteerd. CR7 is nog discutabel aangezien hij de finale van de CL haalt en waarschijnlijk kampioen wordt van La Liga. Maar wat heeft Messi gepresteerd? Deelnemen aan de schandalige nederlagen met respectievelijk 4-0 en 3-0 tegen Psg en Juve? Nee, Messi heeft dit jaar keihard gefaald.

13 mei 2017 om 16:11

Messi niks gepresteerd?? Het klopt dat hij uit wedstrijd tegen psg slecht was maar thuis gewoon gescoord en een 2 assistent tegen psg.Een onmogelijke pass op iniesta die 1vs1 met Buffon niet goed erin schoot kan ie niks aan doen.Thuis wedstrijd precies hetzelfde en check z'n stats met hij heeft niks gepresteerd.Als Messi dit seizoen niet meespeelde stond barca op plek 6 en waren ze al eerder uit de CL.Door wie komt het dat Argentinië op plek 4 kwam te staan juist Messi.Geen onzin uitkramen want voetbal is een teamsport

13 mei 2017 om 17:12

@matthaus Ik denk dat er een draad los is bij jou, jij vraagt; Wat heeft messi gepresteerd? Nou Volgens mij is Messi topscorer in zowel de La Liga als de CL dit seizoen. Hij is opweg naar zijn 4e gouden schoen. En jij vind dat hij heeft gefaald... nou we kunnen wel zien wie hier faalt

13 mei 2017 om 18:04

@beckannazir

Dan geven wij Messi de gouden schoen. Echter. Voor de Gouden Bal moet men meer doen dan alleen scoren. Messi is vernederd door PSg en door Juve. Als Juve de CL wint en Real de competitie. Dan heeft Messi gefaald.

13 mei 2017 om 18:06

Vorig jaar heeft Messi alleen La Liga gewonnen en kreeg hij geen Gouden Bal. Dit jaar wint Messi geen competitie en geen CL. In welk wereld leef jij? Messi gaat dit jaar sowieso geen Gouden Bal winnen hoor. Messi is door Juve vernederd met 3-0. Kom nou.

13 mei 2017 om 18:21

Je doet alsof Messi in z'n eentje tegen juve speelt mafkees.Het is barca dat 3-0 verloren heeft en Messi heeft genoeg kansen gecreëerd voor zijn medespelers om te scoren.AUB hou je mond want he praat echt onzin

13 mei 2017 om 20:07

De eerste wedstrijd kon hij niks aan doen, hij was een van de betere op het veld. Die tweede wedstrijd tegen juve was hij wel heel matig, kreeg geen schot op goal en kreeg toch nog wat kansen. Dat was ik niet van hem gewend.

13 mei 2017 om 20:26

@ Matthaus

Het gaat om de beste speler, niet om de beste ploeg.
Het gaat ook om de beste speler van het jaar, niet om een lifetime achievement award.

Hoe je het draait of keert, Messi is dit jaar de meeste bepalende speler. Meer bepalend dan Buffon of Ronaldo.

14 mei 2017 om 14:12

@ Flamezzz

Dit seizoen was Messi juist niet bepalend. Waar is Messi bepalend geweest?

CL? nee want Barca is op schandalige wijze uitgeschakeld.

La Liga? Ook niet want indien Real haar inhaalwedstrijd wint, dan Is het ook een mislukking.

Het gaat om prestaties en Messi is dit jaar nergens.

Van mij mag ie hem hebben.Voor mij is hij de beste keeper aller tijden

13 mei 2017 om 14:55

Jij bent 17.

Heb je wel eens gehoord van Lev Yashin, Gordon Banks of Rinat Dasajev?

13 mei 2017 om 15:02

Jazeker ik ben een groot fan van Yashin.Maar nu vind ik het voetbal veel beter dan vroeger

Al is het alleen maar vanwege zijn algehele euvre. Buffon is 1 van de beste keepers ooit op de Europese velden. Ik zou naast Neuer geen andere kandidaat op kunnen noemen.

13 mei 2017 om 14:34

Neuer is nog jong maar zeker absoluut goed. Neuer heeft 1 ding tegen: Maakt nog af en toe teveel fouten, verder natuurlijk gewoon wereldtop

13 mei 2017 om 14:35

Echter is het niet een oeuvre prijs. Laat Italië hem dan een lintje oid geven, hij moet etaleren dit jaar de beste te zijn. Als hij een winnende cleansheet heeft in de CL finale en bv penalty pakt van CR7 dan zou het gewoon als bekroning van een succesvol jaar zijn.

13 mei 2017 om 14:40

Tuurlijk dat weet ik ook. Als hij een blunder maakt is het gedaan. Zo prestatiegeil is iedereen momenteel. Maar Messi en Ronaldo hebben ook prijzen gekregen op basis van goals of alleen hun naam en oeuvre. Seizoen technisch, hoe moeilijk ook te vergelijken, is niemand beter dan Buffon.

13 mei 2017 om 14:44

Slechts 3 doelpunten tegen in de CL. Dat vind ik al voldoende. Hoeveel meer moet een keeper presteren? Net zoveel doelpunten maken als Messi of Ronaldo? Zet die twee neer bij een Helmond sport en ze maken het verschil ook niet.

13 mei 2017 om 16:39

Klopt, maar dat is ook voor een groot deel aan de rest van het team te wijten. Buffon heeft imo 2 magische reddingen gehad in de cl ko fase waarvan 'slechts' 1 cruciaal. Namelijk op die bal van Iniesta na een heerlijke steekpass van Messi in Turijn toen het 1-0 stond. Verder doel ik op een kans van Mbappe.

Zo spectaculair is dat niet, dan kun je bv ook naar Navas kijken dankzij die dubbele redding op Gameiro tegen Atletico. Als die bal binnengaat en het wordt 3-1 met nog een half uur te spelen dan wordt het echt zweten in het Calderon voor Real.

Ik heb Buffon nauwelijks aan het werk gezien in de Serie A hoor, dus misschien heeft hij daar fantastische dingen gedaan. Maar wat jij zegt over die 3 tegen doelpunten vind ik niet correct, dat is een teamprestatie. Je moet naar zijn reddingen kijken. En dan valt het nog relatief mee allemaal. Al is ook dat te wijten aan het team, Buffon heeft simpelweg niet zo enorm veel te doen gehad en dus ook weinig kans gehad om verder uit te blinken.

Overigens vind ik dan dat doelpunt van Mbappe toch een smet(je) op zijn prestaties in de cl

13 mei 2017 om 16:45

Hahahaha mij hoor je altijd zeggen dat ik statistieken het belangrijkst vind voor een individuele prijs.Barca fans afkraken het zijn de Madrid fans die kijken naar doelpunten en als ie toch minder heeft dan Messi en Suarez is het prijzen.Vorig seizoen was Messi individueel veel beter als Ronaldo.Maar toen hoorde ik je klagen dat Ronaldo meer prijzen heeft.

13 mei 2017 om 19:58

Ja want het ek winnen met portugal en De champions league winnen met real was ook een teamprestatie toch? Messi was vorig seizoen 10 klasses beter dan Ronaldo en dat zeg ik als juve fan en toch wint Ronaldo hem vanwege 2 team prestaties zou dus niet weten waarom buffon m niet zou winnen

13 mei 2017 om 14:37

Ik begrijp je standpunt en kan het er ook wel in vinden, maar het is geen lifetime achievement award. Het gaat toch echt om de beste voetballer van het jaar. Ik weet niet of hij dit jaar wel zo fenomenaal is (kijk simpelweg bijna geen Italiaans voetbal), maar een keeper die de prijs wint.. dan moet hij wel echt cruciale reddingen verrichten om in beeld te komen.

13 mei 2017 om 14:51

Drie doelpunten tegen tot nu toe in de CL. Uitermate knap en vooral voor iemand (met alle respect) van zijn leeftijd.

13 mei 2017 om 15:15

Tuurlijk heeft Buffon daar een groot aandeel in. Maar ik vind dat je de verdediging van Juventus nu wel heel wat tekort doet. Alsof zij geen rol spelen bij het behalen van maar 3 tegendoelpunten.

13 mei 2017 om 15:32

En zo hebben de rest van de spelers van Barca en Real ook aandeel bij de doelpunten van Messi en Ronaldo.

13 mei 2017 om 16:44

Dat is een scheve vergelijking. Bij een doelpunt heb je natuurlijk wel een aangever nodig, en/of iemand die door zijn looplijnen ruimte creeert etc maar de afmaker blijft toch enorm belangrijk (op een paar uitzonderingen na). Je kan geen doelpunt scoren zonder iets te doen. Je kan als keeper echter wel een cleansheet behalen zonder iets te doen. Zeker met zo'n verdediging voor je neus.

Ja de spelers van Barca en Real hebben in zowat elk doelpunt van Messi en Ronaldo een aandeel. Maar dat valt in het niet bij het aandeel dat de defensie van Juve heeft in die defensieve prestaties. Buffon heeft maar 3 tegendoelputen. Maar als we naar alle reddingen gaan kijken had een doelman als Ter Stegen of Navas er maar 1 of 2 meer tegen gehad hoor.

13 mei 2017 om 16:47

Moet je effe naar de stats kijken hoevaak Messi dribbelt en er een doelpunt uitkomt van Ronaldo kan je dat zeker zeggen want het is gewoon een spits

13 mei 2017 om 17:53

@real8madrid... jij maakt zelf een scheve vergelijking

Je kan als keeper een cleansheet behalen zonder iets te doen? Totale onzin.

Buffon heeft een wereldverdediging voor zijn neus. Maar als je de wedstrijden van Juve bekijkt dan word de defens van juve zat vaak gepasseerd. Maar dan staat Buffon er die echt veel tegenhoud. Je kunt wel praten over de looplijnen van de afmaker. Maar de voorzet of pass is veel belangrijker

Al dat konten gekus... er is er op dit moment maar 1 die m verdient en dat is Messi.

13 mei 2017 om 14:32

Gouden bal moet je kijken wat een speler gepresteerd heeft en geen teamprestatie.Messi verdient het gewoon om te winnen z'n statistieken zijn zo goed dit seizoen.Maar gun het Buffon

13 mei 2017 om 16:25

Messi heeft z'n team op het hoogste toneel keer op keer teleurgesteld dit seizoen... In de cl was hij na de groepsfase onzichtbaar 4 wedstrijden lang. Hij heeft een fantastische pot gespeeld in het Bernabeu maar dat is het dan ook. Telkens wanneer Ronaldo betere statistieken heeft komen jongetjes als jij ermee aanzetten dat Messi met Barca meer prijzen won, of dat ie beter was in de grote wedstrijden. Nu is het opeens omgedraaid Als je naar statistieken wil kijken moet Mbappe 'm winnen heeft het tevens beter gedaan in de competitie (al is dat nog niet zeker) en in de cl met zn' team

13 mei 2017 om 16:49

Hahahaha mij hoor je altijd zeggen dat ik statistieken het belangrijkst vind voor een individuele prijs.Barca fans afkraken het zijn de Madrid fans die kijken naar doelpunten en als ie toch minder heeft dan Messi en Suarez is het prijzen.Vorig seizoen was Messi individueel veel beter als Ronaldo.Maar toen hoorde ik je klagen dat Ronaldo meer prijzen heeft.Dat je mbappe noemt zegt al genoeg.Heeft pas een seizoen gepresteerd en komt echt niet in de buurt van Messi z'n talent geldt ook voor Ronaldo

13 mei 2017 om 16:56

Heeft pas een seizoen gepresteerd. Dat klopt, maar ik dacht ook dat deze prijs om 1 jaar presteren draaide knuppel?

Daarnaast vind ik niet dat Mbappe hem moet winnen hoor, ik noem hem alleen omdat jij zo gefocust op statistieken bent en Mbappe betere statistieken heeft dan Messi. Daarnaast was hij wel belangrijk in de cl

13 mei 2017 om 17:12

Met stats bedoel ik niet alleen goal?? Assist,kansen creëren voor medespelers dus overal bij betrokken raken en bij een Monaco is de druk veel minder dan bij een barca of real en dat weet jij ook wel

13 mei 2017 om 14:29

Onzin buffon verdient hem zeker

13 mei 2017 om 14:32

Mwa, Messi heeft weer geweldige statistieken, maar heeft het verschil niet kunnen maken in de Champions League dit jaar. Ook in de competitie hebben zijn doelpunten voor alsnog geen 1e plaats in La Liga opgeleverd. Messi is ongetwijfeld de beste voetballer van dit moment, maar qua prestaties niet de beste van dit seizoen.

13 mei 2017 om 14:39

Het gaat toch om de beste speler.
Als je naar bv Ronaldo zijn seizoen kijkt, heeft hij gewoon een heel zwak seizoen gespeeld.
Moet hij dan de goudenbal krijgen vanwege de wedstrijden tegen bayern en Ateltico? Terwijl hij al een heel seizoen niet zo goed speelt.
Over Buffon kan ik niks zeggen, doelmannen met veld spelers vergelijken is gewoon heel moeilijk.

13 mei 2017 om 14:41

Marc voetbal is een teamsport je kan niet alles op Messi schuiven.Heeft genoeg punten gered voor barca bijv El classico.Geloof me als die dwaze scheidsrechters in la liga goed fluiten stonden ze 1e.Maar als is vals

13 mei 2017 om 14:56

Ronaldo heeft geen zwak seizoen gedraaid maat. Waar heb je het over

13 mei 2017 om 15:34

Ronaldo heeft voor zijn doen een zwak seizoen gedraaid. Helemaal als je zijn statistieken gaat vergelijken met die van Messi.

13 mei 2017 om 15:52

Voetbal is ook vaak een momentopname, Ronaldo heeft het laten zien op de cruciale momenten die teams helpen aan prijzen, waar het eigenlijk allemaal om gaat. Kijk maar naar Argentiniã«, Messi is echt zo slecht nog niet voor Argentiniã«, maar uiteindelijk zal hij altijd worden herrinnert aan het feit dat hij niks heeft gewonnen met Argentiniã«.
Voetbal is inderdaad een teamsport, maar dit is een individuele prijs en Messi heeft het verschil gewoon niet kunnen maken voor de grote prijzen, tegen PSG en Juventus speelde hij gewoon matig, dan kan je wel zeggen dat het een teamsport is, maar Neymar stond tegen PSG wel op. De eerste wedstrijd tegen Juve kon hij er niks aan doen, maar die tweede speelde hij individueel ook erg slecht.

Ik hoor mensen nu veel zeggen dat Ronaldo minder scoort dan Messi, maar zijn doelpunten zijn wel erg belangrijk geweest en niet alleen in de CL, maar ook in de competitie tegen Atletico bijvoorbeeld. Real speelt dit seizoen ook veel met een b-team en je ziet vaak en 6-0 overwinning ofzo. Ik weet zeker dat Ronaldo in die wedstrijden zijn doepluntentotaal flink had kunnen opkrikken, maar hij wordt gespaard voor die andere grote competitie.

Voetbal is inderdaad een teamsport, maar de ballon d'or gaat ook niet over wie de meeste goals gescoord heeft.

edit: Ik wil overigens niet zeggen dat Ronaldo hem nu al moet krijgen ofzo, ik noem hem echter omdat jij die vergelijking maakte.

13 mei 2017 om 16:27

Het gaat niet om beste speler Kluivert09. Anders had Messi er al 7. Het gaat om de beste prestaties. Volgens jouw redenering moet Messi hem nog winnen al was hij 9 maanden geblesseerd met een horrorblessure.

Overigens allemaal leuk om het aantal doelpunten te vergelijken maar niemand lijkt er aan te willen denken dat Ronaldo dit seizoen voor zijn doen ook uitzonderlijk weinig wedstrijden heeft gespeeld omdat Zidane hem wil sparen. De wedstrijden die hij miste waren dan ook nog eens tegen de kleintjes, teams waar Messi 2-3-4 doelpunten tegen maakt in 1 wedstrijd. Tja.

Op de grote momenten stond Ronaldo echter vaak op dit seizoen. Een aantal keer in de competitie en in de ko fase van de cl. Daar waar Messi zijn team op 1 keer na (de laatste classico uiteraard), nauwelijks bij de hand heeft genomen op de cruciale momenten. Tegen PSg was hij 2x helemaal nergens en thuis tegen Juve ook. Ook in Turijn was hij niet op zijn niveau, al was hij nog de beste aan Barca's kant op dat moment.

edit: kijk wat Marc Juventus zegt, komt op hetzelfde neer

13 mei 2017 om 16:57

Zei ik dat Messi alleen tegen kleine clubs scoort? Nee toch? Ik zei dat Ronaldo vaak wedstrijden tegen de kleine clubs gemist heeft, clubs waar Messi vaak veel doelpunten tegen scoort. Dus logisch ook dat Messi er een stuk meer heeft, vind je niet?

13 mei 2017 om 17:16

Natuurlijk is dat logisch maar je doet alsof Messi 45x gescoord heeft tegen de kleine teams.Ronaldo mist alleen dr wedstrijden tegen laagvliegers.Zoals Granada want dan speelt jullie B-team

13 mei 2017 om 17:18

@lapaisa. Doe je live score app uit en ga een keer een heel seizoen naar ronaldo kijken. Ronaldo was dit heel jaar onder niveau behalve tegen ateltico en bayern

13 mei 2017 om 17:22

Precies maar je weet hoe het gaat

13 mei 2017 om 17:25

Normaal gesproken heb je hele aardige punten over voetbal, maar wat je hier uitkraamt vind ik echt onzin.

Messi dit seizoen op de belangrijke momenten niet opgestaan? Waar haal je dat vandaan. Ten eerste is Barca dit seizoen kwalitatief gewoon te zwak om kans te maken op de CL. Daarnaast heeft Ronaldo een uitermate zwak seizoen dit jaar en dat weet jij zelf ook wel, maar door de goals in 3! Wedstrijden is hij nu opeens weer het allerbelangrijkst. Om dan vervolgens te zeggen dat Messi tegen PSG thuis 'helemaal nergens' was is ook volkomen belachelijk. Hij was niet de beste aan Barca's kant, maar speelde toen nog steeds een prima wedstrijd. Het begint erop te lijken dat, omdat het Ronaldo is, dat je alleen goed bent als je goals maakt, maar door dit kwalitatief matigere Barca is de rol van Messi compleet veranderd. De doelpunten in La Liga zijn voor mij ook geen graadmeter, maar wel het feit dat Messi bij letterlijk elke wedstrijd aan Barca's kant de beste speler op het veld is. Kijk naar het aantal kansen dat gecreerd worden, acties die gemaakt worden, hoe het spel verdeeld wordt en alsjeblieft niet alleen naar een goal, want je kan weldegelijk belangrijk zijn zonder doelpunten maken.

13 mei 2017 om 17:55

Misschien was het wat te overdreven, maar wat ik zeg klopt. In de competitie heeft Messi er alles aangedaan om Barca naar het kampioenschap te schieten, maar Barca is gewoon niet in geweldige vorm. In de Champions League heeft Messi wel een minder seizoen gekend. De groepsfase van Messi was perfect, daarna heeft hij in de andere 4 wedstrijden niet weten te imponeren, dit ligt natuurlijk niet aan hem, maar het gaat erom wat er gebeurt en dan heeft Messi het gewoon niet laten zien. Tegen PSG thuis was hij nog redelijk, maar niet ballon d'or waardig. Tegen Juve uit vond ik hem de beste aan de kant van Barca, maar uiteindelijk leidde dat niet tot resultaat.

Ik zeg ook niet dat hij de ballon d'or niet zou verdienen hoor. Individueel is hij nog steeds de beste, maar zijn team heeft hem dit seizoen niet meegezeten.

ik vind het gewoon iets te voorbarig om nu al te stellen dat hij door zijn geweldige vorm dit seizoen zeker de ballon d'or moet krijgen. Als Ronaldo straks de man is in de finale tegen Juve (wat ik niet hoop hoor hehe) en ook nog eens La Liga wint, zullen ze niet om hem heen kunnen. Mocht hij niet imponeren en Real verliest dan zijn zijn 3 fantastische wedstrijden voor niets geweest. Winnaars worden herrinert en de verliezers niet, zo werkt het nou eenmaal.

Als de ballon d'or ging over de beste voetballer op dit moment werd het altijd Messi, het gaat echter om de beste prestaties van het afgelopen jaar.

13 mei 2017 om 18:01

Ronaldo heeft 20 goals in 26 wedstrijden. Hij scoort dus niet in alle wedstrijden dus ik denk niet dat zijn doelpunten omhoog zouden gaan

13 mei 2017 om 19:44

BS, als hij er echt zo bovenuit zou steken vocht Barcelona of Argentinië wel mee voor meer prijzen

13 mei 2017 om 20:02

Ook onzin, een WK of een CL is een te grote competitie om als enige speler je hele team tot de winst te dragen. Dat is gewoon niet mogelijk. Als dat zo was dan hadden Messi en Ronaldo elke prijs elk jaar met alle gemak gewonnen. En om nou te zeggen dat Barcelona en Argentinie voor geen prijzen vechten slaat al helemaal neergens op. Argentinie heeft in afgelopen 3 toernooien in de finale gestaan en Barcelona speelt ook elk jaar voor alle prijzen mee.

Een goudenbal is geeen Oeuvre prijs, anders had Buffon hem zeker verdiend.

Volgens mij is de Gouden Bal nog altijd voor de beste speler en niet voor die de meeste prijzen heeft gepakt. Door naar de gewonnen prijzen te kijken zit er de laatste jaren weinig variatie in de winnaars.

De laatste niet-aanvaller was Cannavaro toch?

Zou meer dan verdiend zijn. Hoe hij als keeper alsnog de beste van het veld kan zijn (en dat al 10 a 15 jaar) is bijna ongeëvenaard.

13 mei 2017 om 15:54

Kaka denk ik, al is dat wel een aanvallend ingestelde speler. Ik zou hem toch wel als een middenvelder beschouwen.

Lionel Messi is de beste speler ter wereld, dit seizoen en op dit moment. Maar wat gun ik het Gianluigi Buffon om die Gouden Bal te winnen. Juventus is de beste ploeg in de Champions League tot dusver en met een opgeleefde Dani Alves hoop ik dat ze ook de finale winnen. Normaal niet mijn favoriete Italiaanse club, maar ze verdienen het echt dit jaar.

Ronaldo als hij de CL wint.
Messi als Ronaldo de CL niet en landstitel wint.

Moeilijk te zeggen wie een beter seizoen heeft gedraaid. Messi die zo bepalend is en Ronaldo die als eenmansleger de CL doorjaagd. Denk dat de eindbeoordeling zal afhangen aan de prijzen. Slechts een gedachte geen discussie nodig.

13 mei 2017 om 15:08

Waarom prijzen? Vertel me wat Ronaldo dit seizoen gedaan heeft.Hattrick tegen atletico en Bayern verder??

13 mei 2017 om 15:18

Meeste assists in de CL. 20+ goals in La Liga en ga zo maar door. En dat in zn 'slechtste' seizoen. Messi mag dan wel leuk topscoorder zijn maar daar koop je niks mee. Laten we realistisch zijn. Als Messi januari 2018 komt aankakken met 0 prijzen en een gouden schoen gaat hij hem niet winnen.

13 mei 2017 om 15:29

Het is een individuele prijs en geen teamprijs pff.Messi staat bovenaan met assists en key passes.Hij maakt de goals en verdeeld het spel.Hij heeft barca vaak uit de brand geholpen.Nu niet doen alsof Ronaldo de held van Real is.Dit seizoen doet Marcelo,Isco,Ramos en Modric het veel beter.Maar nee hattrick met twee offside goals en atletico maakt hem gelijk de beste.Wat een Logica

13 mei 2017 om 15:49

Grappig hoe de argumenten omdraaien ivm Ronaldo die niets won maar wel de meeste doelpunten maakte

13 mei 2017 om 17:00

Maar een aantal jaar terug was het precies andersom toen Messi hem won.. ik probeer niet Ronaldo te verdedigen ofzo maar ik zeg alleen dat als Messi niks wint hij weinig kans maakt. als we realistisch zijn is dat toch gewoon een feit? Je kan wel blijven doorhameren over wat terecht is en wat niet terecht is maar we weten hoe het gros van de stemgerechtigden ernaar kijken.

13 mei 2017 om 17:23

Het is idd een individuele prijs. Maar als Real de CL wint, heeft CR7 hier een extreem hoge aandeel in. En het zelfde geldt in de liga. Ronaldo maakt de doelpunten in de beslissende wedstrijden. Dus vanwege het feit dat hij zo een groot aandeel heeft in de titels mocht hij deze winnen, dan telt deze titel wel degelijk mee. Snapiefoe

13 mei 2017 om 17:55

'En ga zo maar door'.. zou je door kunnen gaan, want eigenlijk ben ik wel benieuwd naar wat nog meer

13 mei 2017 om 18:04

Crmadrid7. Wat wil je dan zeggen van de gouden bal 2013?
Bayern won de champions league. Real won de Spaanse supercup. Barca won de La Liga. Messi betere statistieken... gouden ball naar Ronaldo? Wat zijn je smoesje daarvóór dan?

Er zijn veel mensen die vinden dat Buffon hem een keer moet winnen...en dit wordt dan gedaan om het feit wat hij doet voor Juventus en zijn gehele cariere, maar dit doen de Ronaldo fans ook altijd als het gaat om de discussie tussen Messi en Ronaldo..ze vinden Ronaldo de beste op basis van wat?? Dan is het de prijzen die hij wint en als ze die niet winnen is het vanwege het feit dat hij veel scoort.

Messi is met afstand de beste voetballer die er rond loopt en daar is geen discussie over mogelijk. Telkens probeer je dit uit te leggen maar dat is heel lastig als ze het niet zien of begrijpen dat Messi de beste voetballer is van iedereen...dat Ronaldo misschien de meeste goals maakt of de meeste assist geeft of de meeste passes geeft of het effectiefste is, of het meeste bijdraagt aan het spel van zijn team is natuurlijk overduidelijk in het voordeel van Ronaldo (sarcasme uit) alle feiten zoals Ronaldo fans dat vaak aanhalen als bepaalde onderwerpen wegvallen. Waarom hij zou moeten winnen? vanwege zijn goals in de CL kwartfinale en halve finale. Hij domineert de velden met zijn fantastische spel. HIj is een pure afmaker (een hele goede) maar de beste speler of de beste van 2017 is die bij lange na niet...buffon zit zeer zeker in deze discussie, maargoed er wordt na mijn mening gekeken naar de naam en vervolgens naar de prijzen zoals de CL als ze die winnen dan wint hij hem op basis daarvan niet omdat hij de beste is van de wereld want dat is hij bij lange na niet.

Benzema, Modric, kroos, busquets, isco, Benzema, Iniesta, Neymar, Couthino en nog 20 of 30 andere hebben meer voetballende kwaliteiten dan Ronaldo.

13 mei 2017 om 15:36

"En nog 30 andere" terwijl je Benzema al 2x noemt. Ik hoop dat je jezelf niet te serieus neemt.

13 mei 2017 om 16:18

Zo zo wat een haat op Ronaldo zeg. Je mag Messi gerust beter vinden hoor, doe ik ook. Maar heb je hier soms slapeloze nachten door knul?

13 mei 2017 om 16:35

Haha, schitterend toch die knul. In een topic dat over Buffon en mogelijke winst voor de gouden bal gaat, weet hij toch weer een reactie te schrijven die voor 90 procent bestaat uit beargumenteren waarom Ronaldo hem niet moet winnen. Dat is gewoon een kwaliteit op zich.

Zoals al meerdere mensen hebben aangegeven: in het verleden gewonnen prijzen zijn natuurlijk geen valide argumenten om iemand een gouden bal te geven. Dan zou het voor nieuwkomers wel erg lastig worden om zo'n trofee te winnen. Ik snap overigens nog steeds de heisa er niet zo van. Een prijs die je wint als team is toch vele malen meer waard imo.

Buffon gaat de geschiedenis is als een legende en een van de beste goalkeepers aller tijden.
Maar vergeet niet dat dit een prijs is van de beste speler van het jaar.
Natuurlijk zou het leuk zijn als Buffon een onderscheiding krijgt voor zijn prestaties, maar deze prijs lijkt mij voor dit specifieke seizoen niet de prijs die naar Buffon moet gaan.

Naar mijn mening verdiend Modric of Kante hem, beide super belangrijk voor het team en spelen zelden een onvoldoende. Hij zal wel weer naar Ronaldo of Messi gaan, want die scoren de meeste goals. Als Ronaldo fan moet ik eerlijk bekennen dat dit seizoen Ronaldo niet een hele fitte indruk op mij heeft gemaakt. Ik vind zelfs dat hij vaak het spel wat vertraagt. Doelpunten maken zal hij nog altijd doen ongeacht zijn leeftijd,. Messi speelt wel sterk dit jaar terwijl Barca tot nu toe een matig seizoen draait.

13 mei 2017 om 15:45

Dat is dus het punt.Als Messi niet speelde dit seizoen stond barca op plaats 6 en waren ze eerder uitgeschakeld in de CL

Hij heeft gewoon pech net zoals veel andere spelers dat hij in het tijdperk van ronaldo en messi voetbalt. Bovendien zou een veldspeler naar mijn mening eerder de titel moeten krijgen, en dus moet het voor Buffon zo zijn dat de veldspelers geen goed seizoen doormaken, zoals Ronaldo en Messi. Wat duidelijk bij Ronaldo niet het geval.

Cristiano Ronaldo is de beste speler ter wereld, dit seizoen en op het moment. Maar ik gun Gianluigi Buffon toch wel om die Gouden bal te winnen. Juventus is de te kloppen ploeg in de Champions League en met een opgeleefde Higuain kan Juventus zo maar de CL winnen.
Kijk normaal niet naar Italiaanse clubs, maar als ze verdienen het tot nu toe om te winnen.

Absoluut niet mee eens. Hij heeft dit seizoen (nog) niks spectaculairs gedaan. Als hij de cl wint komt daar verandering in en dan verdient hij hem wel het meeste.

13 mei 2017 om 16:54

Kan je mij uitleggen waarom Ronaldo hem moet winnen als hij de CL wint?

13 mei 2017 om 16:59

Zeg ik dat? Het gaat over Buffon hoor? Man wat een kinderachtig gedoe. Ronaldo heeft er niets mee te maken, hoe oud ben jij?

edit: laat maar, duidelijk

13 mei 2017 om 17:23

Onzin!! Ik gun het Buffon van harte maar waarom als hij de CL wint dat hij de gouden bal mag pakken??

Dus Massimo Allegri, trainer van Juventus, vindt dat Gianluigi Buffon, keeper van Juventus, de Gouden Bal moet winnen? Dat hij voor een keer een andere winnaar dan Ronaldo - die zal het wel weer worden - of Messi is, is te billijken, maar dit is wel erg een sigaar uit eigen doos. Ik ben al jaren geen groot fan meer van de Champions League, kijk nauwelijks nog wedstrijden van dat gedrocht van een toernooi, maar punt lijkt me wel dat je toch wel meerdere keren het verschil voor je ploeg te moeten hebben gemaakt met een uitblinkersrol. Ik kan me niet voorstellen dat Buffon doorslaggevend of cruciaal genoeg geweest is daarvoor, en krijg de indruk dat Allegri's opmerking niet los moet worden gezien van Buffons leeftijd, imago, staat van dienst en de werkrelatie met Allegri. De Ballon d'or is geen oeuvre-prijs natuurlijk!

Die zou er best mogen komen trouwens; een mooie internationale erkenning van iemands bijdrage aan 'the Beautiful Game' als sport.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren