Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Simeone erkent: ‘Hij heeft een transfersom in zijn contract staan’

Laatste update:

Diego Simeone sluit niet uit dat Antoine Griezmann volgend seizoen elders speelt. De trainer van Atlético Madrid weet dat de aanvaller in verband wordt gebracht met clubs als Manchester United, Barcelona en Real Madrid en hoewel Simeone de Fransman wil behouden, weet hij dat de voetballerij onvoorspelbaar is.

“Of Griezmann in de zomer kan vertrekken? Ja, want hij heeft een gelimiteerde transfersom in zijn contract staan en garanties bestaan niet. Ik weet niet wat er gaat gebeuren”, aldus de Argentijn in een interview met AS. In het tot medio 2021 doorlopende contract van Griezmann staat een afkoopsom van naar verluidt honderd miljoen euro.

“Griezmann zei in de zomer dat hij zou blijven als ik zou blijven, maar hij zou nooit toestaan dat ik eis dat hij blijft. Dat deed ik immers ook niet bij Diego Costa en Radamel Falcao. De spelers hebben hun eigen leven. Het is wel duidelijk dat de club groeit zolang Griezmann hier speelt. Hij is namelijk een geweldige voetballer”, besluit Simeone.

Denk jij dat Antoine Griezmann volgend seizoen nog voor Atlético Madrid speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat zal dan wel rond de 100 miljoen zijn.. En ik denk dat er wel clubs zullen komen die dat op tafel gaan leggen (United, PSG en misschien zelfs Real).

23 maart 2017 om 16:41

Het vermoeden van 100 miljoen hebben het artikel en ik ook, toevallig.

On: Deze man is klaar voor de echte top, zou United een vreemde stap vinden. Ben heel benieuwd of en waar hij heen gaat.

23 maart 2017 om 16:43

Real zal niet gebeuren. Dat kan Atletico niet naar z'n fans verkopen. Barca daarentegen zou ik niet uitsluiten.

23 maart 2017 om 16:48

Daar kan atletico toch niks tegen doen als real zijn clausule betaalt... tenzij ze een speciale regeling erin hebben staan dat de clausule niet voor binnenlandse clubs geldt ofzo

23 maart 2017 om 16:48

Atletico kan niets doen als Real de afkoopsom op tafel legt.

23 maart 2017 om 17:04

Afcavosje. Maar denk jij dat Barca er überhaupt over nadenkt om 100 miljoen aan iemand te besteden voor plekken voorin waar je al 3 wereldtoppers hebt lopen? Dat lijkt mij namelijk niet. MSN speelt in principe altijd, dus dan zou je 100 miljoen besteden aan een bankzitter...

23 maart 2017 om 17:11

Dedonnie, dat mag helaas niet. In Spanje is men verplicht om een contractuele afkoopsom in het contract op te nemen en daar mogen geen uitzonderingen op zijn.

23 maart 2017 om 17:42

Nijogeth, je kan de afkoopsom voor Real wel instellen op pak 'm beet 200 miljoen, of niet? Dat komt ongeveer op hetzelfde neer.

23 maart 2017 om 18:27

Nee, ik dacht ook dat in een Spanje er een algemene clausule moet instaan. Maar als real betaalt, moet Griezmann nog akkoord gaan natuurlijk.

23 maart 2017 om 21:05

Zoals Rooney_10 zegt, is men verplicht om een algemene clausule erin te zetten. Een lagere clausule voor bepaalde clubs mag wel (bijvoorbeeld als een speler per se naar een bepaalde club zou willen, dan zou daar een lagere som voor kunnen gelden), maar hoger niet, omdat men sowieso akkoord moet gaan met de algemene contractuele afkoopsom.

Dus als de contractuele afkoopsom 100 miljoen, dan zou een extra clausule voor Real alleen nut hebben onder de 100 miljoen, omdat bij een hoger bedrag men toch akkoord moet gaan met die 100 miljoen. In elk ander land zou je voor je concurrent een hoge afkoopsom in het contract kunnen zetten, omdat het daar niet verplicht is, maar in Spanje niet.

23 maart 2017 om 16:43

Sterker nog; die transferclausule is 100 miljoen euro en die gaat United waarschijnlijk wel op tafel leggen.

23 maart 2017 om 17:03

Ja ik zag het, daar heb ik over heen gelezen. Inderdaad, dat denk ik ook. Zou jij hem bij Barca willen zien trouwens? Als je Suarez niet had gehad bijvoorbeeld. Want op dit moment is hij gewoon overbodig.

23 maart 2017 om 17:14

Natuurlijk zou ik hem wel bij Barcelona willen zien, maar denk dat de prioriteiten anders liggen. Een rechtsback en een centrale middenvelder zullen hoger op de prioriteitenlijst staan. En als er dan een aanvaller gekocht wordt (waarschijnlijk in 2018), dan denk ik dat Paulo Dybala en Ousmane Dembele hoger op de lijst staan. Dus nee, denk niet dat Griezmann naar Barcelona gaat.

Hij had trouwens al wel voor Barcelona kunnen spelen, hij had toen hij nog bij Sociedad speelde naar Barcelona B kunnen gaan. Dat wilde hij niet en de rest is geschiedenis.

23 maart 2017 om 17:41

Griezmann zou top voor Barca zijn als ze Messi meer op de 10 willen gebruiken maak ook voor de roulatie. Echter zal Barca deze zomer geen bedrag van 100 mio overmaken voor enkel een aanvaller. Prioriteiten van Barca liggen inderdaad anders en dan met name op de rechtsback en het middenveld. Barca heeft dringend behoefte aan waardige vervangers van Xavi en Alves. Ze hebben volgens mij geleerd van de situatie puyol waar ze te lang hebben gewacht met het vinden van een adequate vervanger. Mijn verwachting is dan ook dat Barca aankomende tranferwindow vol gaat voor Bellerin en Verratti.

23 maart 2017 om 17:53

"natuurlijk zou ik hem wel bij Barcelona willen zien" : akkoord maar toch niet voor 100 miljoen euro hoop ik.

23 maart 2017 om 16:56

Naar real laten ze hem echt niet gaan. Psg vind hij zelf niet interessant denk ik. Zijn beste vriend is volgens mij pogba? Ik denk dat hij nog een jaar blijft om het met simeone af te maken en in het nieuwe stadium te spelen. Griezmann, matrial, ibra, miki zou echt een te gekke voorhoede zijn en perfect voor mourinho. Immers zijn het allemaal spelers die ook echt hun verdedigende taken uitvoeren. Daarachter pogba en een bikkelharde cvm a la keita en united wordt weer een grote speler. Ik denk dat mourinho nog een kill everybody cv haalt. Toby zou perfect zijn, maar dan moet united wel 3 keer echt de knip trekken. Vraag mij af of dat niet voor zelfs united te gortig is. Zouden ze wel direct een darkhorse voor de CL zijn

DDG
Valencia
Baily
Toby
Shaw
Keita/kessie
Pogba/carric
Griezmann
Miki
Martial
Ibra/rashfor

Zolang spelers een te hoge transfersom hebben door hun contract blijven de clubs zulke absurde bedragen uitgeven. Griezmann is een goede speler die het verschil kan maken maar geen rond de 100 miljoen waard, toch? Je legt dan druk op zo'n speler want de kans dat je aan de verwachtingen voldoet is zeer klein.

23 maart 2017 om 16:54

Griezzman is zon grote naam, dat er ook een boel commerciele deals aan vast zitten, wat de prijs uiteindelijk wel wat drukt.

En wat als hij in de de winnende goal in de CL kwart,- halve,- finale. Wat levert zoiets uiteindelijk wel niet op

23 maart 2017 om 17:02

Die eerste zinnen ben ik wel met je eens. Maar wie zegt dat het positief gaat uitpakken? Wie zegt dat Griezmann gaat uitblinken? Ja ik ga uit van het slechte scenario, omdat dat makkelijk is, maar aan de andere kant is er geen enkele bewijs dat het wã¨l positief gaat uitpakken.

23 maart 2017 om 18:28

Maar als je niet zeker kan zijn van een speler als Griezmann, kan je bijna van niemand zeker zijn.

23 maart 2017 om 17:15

Een contractuele afkoopsom wil niet zeggen dat men bij minder niet weg kan, maar dat de club een bod hoger dan dat bedrag niet mag weigeren. In principe zou een speler zich zo dus vrij kunnen kopen, wanneer hij ergens anders meer kan verdienen. Echter is dat middel zijn doel al weer voorbij, doordat de afkoopsommen idiote bedragen hebben tegenwoordig. In Spanje is elke club verplicht een contractuele afkoopsom in het contract te zetten, maar men hoef zich niet aan die som te houden bij een verkoop.

Stel: Griezmann heeft een afkoopsom van 100 miljoen, dan mag Atletico akkoord gaan met 70 miljoen, maar dat ook afwijzen. Als een club echter 100 miljoen biedt, dan heeft Atletico niets meer te zeggen en moet men akkoord gaan.

23 maart 2017 om 17:38

Bedankt voor de opheldering. Ik wist trouwens wel dat in Spanje een contractuele afkoopsom verplicht is, maar ik vind dat raar. Omdat zoals je al zegt er worden absurde bedragen uitgegeven.

Zijn Spaanse clubs sowieso niet verplicht om een gelimiteerde transfersom op te nemen in de spelerscontracten? Dit lijkt mij dus geen nieuws.

23 maart 2017 om 17:21

Inderdaad, ooit bedacht om spelers de kans te geven zich vrij te kopen, maar door de absurde bedragen die tegenwoordig in contracten staan, is het middel zijn doel voorbij.

23 maart 2017 om 18:29

Wel dat die op 100 miljoen vastligt. Een bedrag dat tegenwoordig als 'betaalbaar' wordt aanschouwd. Meestal zijn het belachelijke bedragen als 250 miljoen voor busquets.

Ligt totaal aan zijn marketing waarde of clubs dat op tafel leggen denk ik, want denk maar niet dat United lukraak Pogba voor dat bedrag heeft gekocht.

ik het idee dat die van Griezmann een beetje gedaald is?

United zal alleen kans hebben wanneer ze zich plaatsen voor de CL. De meest logische stap is PSG.

23 maart 2017 om 17:35

Chelsea als costa zou weggaan is ook een optie.

Hoezo 'simeone erkent'? Duh, dat is verplicht in Spanje, natuurlijk heeft Griezmann een afkoopsom in zijn contract. Dat hoeft niemand toe te geven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren