Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Blind maakt uitzondering voor Sneijder: ‘Trek het wat breder’

Laatste update:

Wesley Sneijder ligt nog altijd op koers om Edwin van der Sar te onttronen als recordinternational van het Nederlands elftal. De middenvelder kan volgende week zijn 127e interland voor Oranje spelen en heeft Van der Sar (130 interlands) in zicht. Sneijder werd vrijdag 'gewoon' opgenomen in de selectie van bondscoach Danny Blind voor de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Bulgarije en het oefenduel met Italië.

"Sneijder is heel belangrijk voor de groep. Dat draagt hij ook uit en hij heeft zijn waarde steeds bewezen", vertelde Blind vrijdag op een persconferentie over de spelmaker van Galatasaray. Sneijder completeerde de laatste twee maanden slechts tweemaal een wedstrijd, maar dat belet Blind er niet van om de linkspoot te selecteren.

"Bij Wesley en ook bij Arjen (Robben, red.) trek ik het wat breder. Hun rol is essentieel. In het veld, maar ook buiten het veld. Als een speler alleen buiten het veld nog belangrijk is, ga ik hem niet meer selecteren", legt Blind uit. "Maar voorlopig is Wesley nog steeds van grote waarde, hij speelt erg goed"

Verdient Wesley Sneijder een basisplaats tegen Bulgarije?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als een speler alleen buiten het veld nog belangrijk is, ga ik hem niet meer selecteren", legt Blind uit.


Dat is wel heer raar verwoord denk ik. Volgens mij is het juist de bedoeling om mensen te selecteren die op het veld wel belangrijk zijn. Als ze buiten het veld dat ook zijn is gewoon een plus punt dan.

18 maart 2017 om 00:19

Euhm dat is toch precies wat Blind hier zegt?

18 maart 2017 om 01:01

Linkspoot?

Van je eigen filosofie afstappen, maak je niet echt geloofwaardig.

18 maart 2017 om 00:59

Hoe bedoel je van zn eigen filosofie afstappen? Een uitzondering maken voor spelers die zowel binnen masr vooral buiten het veld hun waarde hebben... dat heeft zowat elke coach wel eens gedaan?

18 maart 2017 om 03:22

Je eigen (filosofie) evalueren en desnoods bijstellen maakt je juist geloofwaardig.

18 maart 2017 om 03:49

Juist niet! Je laat daarmee zien dat wanneer je een bepaalde voorkeur hebt dat het niks zegt wat je filosofie is.

18 maart 2017 om 08:43

Onzin! Hij legt het toch prima uit. Deze keer heb je geen stok om mee te slaan.

Maar Van Persie wel bij het grofvuil zetten, over voorkeuren gesproken. Je neemt twee spitsen mee en Janssen heeft geen wedstrijdritme en is nog altijd minder dan Robin. Dost is een ander type speler. Van Persie heb je straks in Frankrijk echt wel nodig, maar helaas heeft Blind hem bij zijn aanstelling meteen al opgegeven. Wees dan ook een vent en zeg dat je hem niet meer oproept. Ik blijf het raar vinden, want ik las van meerdere spelers dat Robin ze enorm heeft geholpen bij Oranje zowel binnen als buiten het veld.

18 maart 2017 om 00:28

Robin heeft zich ook wel eens van zijn verkeerde kant opgesteld in het nederlands elftal. Bijvoorbeeld heb ik meegekregen dat hij en affelay zich oa superieur zich gingen gedragen.

18 maart 2017 om 00:40

Dat kwam door de media die zulke onzinnige dingen uitvergrootten. Ik vind het veel erger dat Huntelaar in 2012 een basisplek eiste en een privã©oorlog begon waardoor het ek een deceptie werd.

18 maart 2017 om 00:57

Precies wat El fenomeno zegt. De pers vergrootte elk moment samen van van Persie en Affeley tijdens het EK. Daarnaast was Huntelaar de gene die de grootste stoorzender was, mede gevoed door de media.

18 maart 2017 om 01:00

Hoe weet je dan dat Huntelaar de stoorzender was? Insider? Lijkt me dan toch ook via die volgens jullie beruchte media.

18 maart 2017 om 01:18

Dat heeft de toenmalige bondscoach naderhand zelf aangegeven.
En ja ik had ook inside info hoe het verliep.
In Nederland en medialand waren pro Huntelaar. Omdat van Persie niet rendeerde, lees scoorde bij het Nederlands elftal. Refererend naar het wk waar van Persie 1 doelpunt maakte.
Zowel Huntelaar als van Persie werden dat seizoen topscorder in hun competities. Zo kwam de discussie opgang. De discussie dat van Marwijk voor van Persie koos omdat hij een lievelingetje zou zijn werd erger toen de net van een zware blessure herstelde affaley werd geselecteerd.

18 maart 2017 om 01:18

Ik vond van persie behoorlijk irritant met de interviews in die tijd. Met dat accentje en dat toontje. Kan me prima voorstellen dat ze zich beter voelden dan de rest. Maar das zeker slecht voor het team als je je zo gaat gedragen.

18 maart 2017 om 01:31

Was dat niet ivm eventuele transfer van van Persie? Dat die ook minder de pers te woord wou staan?
En kan me voorstellen dat je het irritant vond. Het is en blijft een straatschoffie net als Vd vaart en Sneijder

18 maart 2017 om 03:28

Interessant! Ook ik had zogenaamde inside info! Huntelaar was geen stoorzender, hij dacht enkel dat hij een kans verdiende! En terecht, aangezien van Persie geen bal goed raakte een Huntelaar de een na andere doelpunt maakte.
Huntelaar is en top persoon in omgang en zal zich zelfs nooit boven het team zetten. Wel is hij zoals een echte Achterhoeker eigenwijs. Dit zal echter nooit het team negatief beïnvloeden.

18 maart 2017 om 01:07

Met buitenspelers die alleen naar binnentrekken ga je niks aan Dost hebben.
Op dit moment de meest productiefste spits.
En Janssen miste vorig seizoen in het begin ook veel kansen. Hij heeft zeker de potentie en zou juist gebaad zijn met een van persie.
Het klopt helemaal wat je zegt, van Persie vermde zich vaak over de jonge jongens. En creeerde de ruimte voor Sneijder en later Robben zodat die optimaal konden renderen.

18 maart 2017 om 01:20

Gewoon promes op rechts die heeft diepgang en een voorzet. Robben op 10 want we komen echt kwaliteit te kort op het middenveld. Dan kan dost prima in de spits

18 maart 2017 om 01:22

Juist, en als dat niet lukt reset je gewoon je playstation.... Robben heeft nog nooit op 10 gespeeld. Waarom zou je dat nu gaan uitproberen?

18 maart 2017 om 01:25

Inderdaad, onder Van Marwijk werd Van Persie nooit gezocht en deden Robben en Sneijder bijna alles alleen. Ook van Kuyt hoefde hij geen voorzetten te verwachten. Ik werd altijd zo moe om die Huntelaar schreeuwerds, daar heb je helemaal niets aan als de spits te weinig wordt gezocht. Zal ook wel komen omdat Huntelaar bij Ajax speelde. Robin is en was altijd de veel betere spits en beste optie om in de spits te staan, nu nog steeds.

18 maart 2017 om 01:30

Misschien ligt het aan mij maar moet je dan als bondscoach niet op je strepen gaan staan en tegen je mannen zeggen dat ze Dost ballen voor moeten leggen? Op het moment dat je spelers zich daar te groot voor voelen is het wel duidelijk waar het probleem ligt, en Dost is op dit moment gewoon een doelpuntenmachine puur omdat hij die aanvoer krijgt in Portugal.

18 maart 2017 om 01:40

Het begint bij de bondscoach. Die maakt een keuze om een linkspoot op rechts en een rechtspoot op links te plaatsen.
Dat kan als je vleugelverdedigers hebt die er overheen komen en de buitenspelers zich iets naar binnen maar ingezakt opstellen.

18 maart 2017 om 01:47

@frankentime onder van gaal speelde robben in het 532 systeem ook zo ongeveer op 10. Waarom dat gaan uitproberen? Reden 1 zodat dost kan spelen met een rechtsvoetige speler op rechts. Reden 2 omdat wel sinds de aftakeling van sneijder echt kwaliteit tekort komen op het middenveld. Reden 3 omdat als je dost in de spits zet met daar achter robben op 10 je een heel gevaarlijk koppel hebt.

18 maart 2017 om 01:48

Als van Persie fit is, is die bij uitstek de beste optie in de spits.
Dat jaar rendeerde Huntelaar uitmuntend in de Bundesliga mede door Raul. Die zowel als aangever en bliksem afleider functioneerde. Het seizoen daarop toen Raul gestopt was stokte de doelpuntenproductie aanzienlijk van Huntelaar. Daar waar van Persie de ene naar de andere goal
Produceerde in de BPL

18 maart 2017 om 02:02

Robben speelde als 2de spits met veel ruimte voorzich. Als 10 in 433 gaat hij die ruimte niet krijgen. Hoewel ik wel van mening ben dat Robben de techniek, finesse en overzicht heeft om de buitenspelers te lanceren of een steekpas te geven voor een veel belovende aanval, ben ik toch bang dat hij zich te vaak gaat vast lopen. Zit eenmaal in het aard van het beestje om te dribbelen en de actie te maken.

En kwaliteit te kort komen vind ik een beetje overdreven.
Het middenveld moet anders bezet worden. Krijgen meer box to box spelers. Met een Wijnaldum en Strootman staat er echt wel kwaliteit op het veld. Aangevuld met een Klaassen l, van Ginkel, Proper, en toekomstige talenten als Vd Beek en Vilhena komt dat echt wel goed. Daarnaast heb je ook nog spelers als Bazoer, Clasie, de Guzman en Fer. Als die weer gaan spelen en hun niveau gaan halen zijn er voldoende keuzes. Ik zal er mis nog wel een aantal missen

18 maart 2017 om 04:31

@rkalian niemand die jij noemt is die geniale nummer 10 met die steekpass dan vind ik robben het beste alternatief. Hij kan die positie dan ook afwisselen met de buiten spelers promes en depay en gevaarlijk worden vanaf de zijkanten.

18 maart 2017 om 07:41

Van Persie heeft gewoon zijn beste tijd gehad als voetballer. Het feit dat hij zich al jaren min of meer buiten of boven de groep plaatst speelt hierbij natuurlijk een grote rol. Bovendien heeft hij in het Nederlands elftal nooit zo gepresteerd als bij zijn clubs, sterker nog vaak was ik persoonlijk zelfs blij als Huntelaar hem eindelijk kwam vervangen. Sneijder heeft daarentegen altijd gepresteerd bij zijn club en bbij het nederlands elftal En was daarnaast met zijn positieve instelling en winnaarsmentaliteit altijd een toegevoegde waarde voor het team. Ik ben blij dat we eindelijk van die kwal af zijn

18 maart 2017 om 09:31

Niks gepresteerd in Oranje? Topscorer aller tijden in Oranje. Meer goals dus dan vnistelrooij, Bergkamp, Kluivert en van Basten, to name a few. Finalist en halve finalist WK. Dat kan geen enkele andere spits van Oranje zeggen.

Je kunt hoogstens zeggen dat je niks met vpersie hebt. Maar hem verwijten niks gepresteerd te hebben en hem een kwal vinden getuigt niet van voetbalkennis maar van een beperkt referentiekader.

18 maart 2017 om 13:57

Nooit zo als bij zijn clubs, lezen...
Huntelaar heeft ook meer goals dan Basten, Cruijff, Kluivert, Nistelrooij....het zegt in deze tijd weinig omdat er zo veel meer interlands zijn dan er ooit waren, tegen andere tegenstanders.

18 maart 2017 om 09:50

@ El Fenomeno, wat raar dat Blind een voorkeur heeft voor bepaalde spelers. Ow wacht ieder mens is subjectief en heeft zo zijn voorkeuren. Ongelofelijk dat mensen het raar vinden dat een bondscoach voorkeuren heeft. Ik ken geen bondscoach die dat niet had.

Overigens zou ik zelf V Persie ook niet meer selecteren. Ik vind hem gewoon niet meer goed genoeg en is daarom ook terecht door Advocaat ook al een paar keer gepasseerd bij Fenerbache. En zijn vervanger bij Fenerbache is gewoon een houthakker die er al helemaal niks van kan. Dus ja als zelfs die al de voorkeur krijgt :x

En ja op dit moment bankt Janssen veel, maar is ook wel logisch als je een spits als Kane voor je hebt die echt haast iedere wedstrijd scoort.ook denk ik dat Janssen er wel gaat komen. Het is gewoon enorm wennen van AZ naar de Spurs. Dat niveau ligt wel ff 3 klasses hoger. Een v Persie moest in het begin bij Arsenal ook heel veel banken omdat die topspelers voor zich had en het niveau gewoon vele malen hoger lag. Ik denk dat Janssen volgend jaar weer gaat shinen. Bij de Spurs of eventueel bij een andere club.

18 maart 2017 om 11:26

Rvp en blind liggen mekaar niet... zal ook geen vrrandering in komen denk

Sneijder hoort er gewoon bij, net als Robben ook al spelen hun niet die moet je gewoon oproepen. Zelfs voor Van Persie zou ik dat nog doen alleen Blind vind hem volgens mij een enorme lul dus die komt sowieso niet meer in aanmerking. Ik wil niet zeggen dat Van Persie in de basis hoort, maar als er voorin wat moet gebeuren kan je beter iemand brengen waar de tegenstander van tegenop kijkt, dan dat je een Luuk de Jong inbrengt.

Dat vind ik dus wel jammer dat Blind persoonlijke vetes laat meespelen in het kiezen van spelers. Toen hij bij Studio Sport zat durfde niemand daar aan tafel het even aan de tand te voelen. En dat is 1 van de redenen waarom Blind niet bij VI aan tafel durft omdat hij weet dat die daar mee geconfronteerd word.

18 maart 2017 om 01:23

Mits de spelersfit zijn ben ik het met je eens.

Blind zou eens een voorbeeld moeten nemen aan zijn leermeester van Gaal.
van Gaal die bij zijn aanstelling van Persie op het tweede plan plaatste, maar er later op terug kwam.

Wie is de opvolger van sneijder op het middenveld? Echt niemand hebben we. Ik zou komende jaren met robben op het middenveld spelen en dan hopen dat een nouri zich zo ontwikkeld heeft dat hij die o zo belangrijke steekpass kan geven

18 maart 2017 om 01:13

We hebben Klaassen, Nouri en vd Beek. Dus dat middenveld komt goed.

18 maart 2017 om 07:37

Sarcasme? Deze jongens hebben niet een kwart van de kwaliteiten die Sneijder heeft. We geen speler van hetzelfde niveau klaar staan.

18 maart 2017 om 08:21

Wijnaldum.

18 maart 2017 om 08:44

En nu serieus...of heb je dan geen mening?

18 maart 2017 om 09:42

Strootman op 6 en Wijnaldum en Klaassen als lopende middenvelders. Niks mis mee toch?
Ja het zijn niet de middenvelders die zo verfijnd zijn als Sneijder, maar Sneijder heeft helaas het loopvermogen niet meer. Ik denk wel dat als Nouri volgend jaar echt een basisspeler gaat worden bij Ajax hij op termijn wel een soortgelijke speler als Sneijder is en hem kan vervangen.

Volgend jaar zijn we hopelijk van Blind af. Heb nog nooit een bondscoach gezien die zoveel onzin uitkraamde en zo een raar selectie beleid heeft gehad. Hoop wel dat we gewoon het wk halen. Weer een zomer zonder eindtoernooi zou behoorlijk erg zijn.

18 maart 2017 om 08:23

Blind praat alles zo om zodat het in zijn straatje past. Hij is mijn inziens niet geschikt als bondscoach, twijfel ook of we uberhaupt het eindtoernooi wel gaan halen.

Er speelt in Ajax onder 12 een leuke middenvelder, waarom selecteert hij die niet. Trouwens laten Ajax omdopen in Oranje of andersom ook goed. Maar laten we geen woorden meer vuil maken aan deze trainer. Want alles wat hij zegt is onzin, wartaal. Oranje is niet meer van Nederland, maar van Amsterdam. Alle Ajax spelers selecteren, want dan zijn ze international en dan stijgt de waarde bij verkoop. Jammer voor alle andere clubs, het is niet anders. Zolang Blind er is bestaat Oranje niet meer.

18 maart 2017 om 08:48

Aansteller! Wordt dan eens concreet. Welke spelers uit deze selectie had jij niet opgeroepen en welke dan wel? Maakt dat Oranje aantoonbaar beter? Of kan je alleen zeuren zonder oplossingen? Daar loopt in de politiek ook iemand van....en net als hier is het heel populair om te schreeuwen zonder oplossingen. Voelt alsof je gelijk hebt maar je zit er naast.

18 maart 2017 om 09:16

Kijk de Ligt selecteren is waanzin. Hij heeft een paar prima invalbeurten gehad en een prima partij tegen Kopenhagen, maar het is waanzin om hem nu al te selecteren. Bijvoorbeeld v.d. Heijden laat het hele seizoen zien dat hij stabiel is. Dan Veltman, in de verdedigend goed, maar dramatisch in de opbouw. Wekelijks de zwakste bij Ajax na Younes. Dan Tete, reserve, veel beter dan Veltman maar speelt nauwelijks. Dan verdienen Kongolo en Haps veel meer een selectie. Spelen iedere week. Dit is gewoon zijn Ajax bril. Ook Cilissen, Jansen, reserves, spelen nauwelijks. Kortom allemaal inconsequente beslissingen. Blind zei zelf, je moet spelen bij v Persie, maar dat is kennelijk niet nodig bij Sneijder. Het zijn bijna allemaal Ajax keuzes. Conclusie: zit ik er naast, dacht het niet!

En bij De Ligt en Tete ook dus. Maar goed, Sneijder is uiteraard topniveau op dit moment samen met Robben. Dus die dien je er, mits fit, altijd bij te hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren