Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Klaassen te goed voor de Eredivisie? Die kant gaat het volgens mij wel op’

Laatste update:

Davy Klaassen maakt dit seizoen indruk bij Ajax en was zondag met een treffer tegen FC Groningen opnieuw belangrijk voor zijn ploeg. John van ’t Schip en Henk Fraser waren bij Studio Voetbal zeer te spreken over de prestaties van de middenvelder. Volgens de trainer van Vitesse is Klaassen al bijna te goed voor de Eredivisie.

“Waarom ik hem een topspeler in Nederland vind, is omdat hij alles doet om te winnen. Hij maakt de meters die nodig zijn, gaat het duel aan en voetbalt gewoon top. Daarom vind ik hem in Nederland er bovenuit steken. En hij scoort. Of hij te goed is voor de Eredivisie? Die kant gaat het voor m'n gevoel wel op”, zegt Fraser in het programma van de NOS.

Ook John van ’t Schip is onder de indruk van Klaassen dit seizoen. “Hij wordt steeds belangrijker en neemt het elftal op sleeptouw. Ondanks dat hij periodes had waarin hij niet echt aanwezig was. Hij gaat duels aan, de eerste keer, de tweede keer en is ook in z'n loopacties heel slim”, is de oud-Ajacied lovend. “Hij overbrugt afstanden, geeft dan ook nog een geweldige assist en heeft de feeling om op het juiste moment in de zestien te komen. Hij ontwikkelt zich ongelooflijk.”

Is Davy Klaassen volgens jou het niveau van de Eredivisie ontgroeid?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Weet jij de laatste? ????
Reacties

Verreweg de belangrijkste speler bij Ajax en imo ook van de Eredivisie. Niet de meest elegante voetballer, maar maakt dat goed met zijn tomeloze inzet. Ben alleen wel benieuwd hoe hij het in het buitenland gaat doen. Engeland of Duitsland lijken me dan het meest geschikt.

6 maart 2017 om 14:18

Ik zou het eens mooi vinden als een Davy Klaassen een soort Del Piero, Sjakie Swart, Iniesta of Giggs zou worden van Ajax. Dat is de enigste manier hoe Ajax ooit nog wat kan betekenen in Europa. Klaassen wordt gelijk verkocht zodra hij 2 goede seizoenen heeft gespeeld idem voor Vertonghen idem voor Suarez idem voor Eriksen. In een land als Spanje of Italie heb je bij een Juve of Barca een clubje spelers die er gewoon 10 jaar zitten (Messi, Iniesta, Pique en Busquets En Buffon, Chiellini, Bonucci en Marchishio) waardoor ze veel kwaliteit waarborgen. Zou het mooi vinden als een keer een Klaassen zijn hele carriere bij Ajax speelt. Elke keer weer maakt hij een belangrijke goal als het nodig is en gaat door het vuur voor de club. Zo'n jongen moet je gewoon een salaris van 3 miljoen geven. Met zijn leiderschap, strijd, passie en goals maakt hij je de komende 10 jaar gewoon 7 keer kampioen. Ik begrijp best dat Davy naar Napoli wil voor 3 miljoen per jaar, maar ik zou als ik Overmars was toch proberen om Klaassen hetzelfde contract te bieden in de hoop dat hij nog lang bij Ajax wil spelen.

6 maart 2017 om 14:25

het klinkt mooi wat je zegt, maar onze competitie is daar veel te zwak voor. Denk je serieus dat zo'n speler als Klaasen nog over 5 jaar in de eredivisie wil spelen?? Ik denk dat hij dan vooral boos op zichzelf zal zijn dat hij geen volgende stap heeft gemaakt.

En de spelers die je noemt speelde allemaal in een grote competitie. Met genoeg uitdaging en topspelers in je team, maar ook bij de concurrenten. In de eredivisie kan je dat vergeten en daarom zie ik een speler als Klaasen niet voor altijd bij Ajax blijven.

6 maart 2017 om 14:39

Klopt dat vind ik ook jammer. Ook de reden dat we zo ver zijn afgezakt. Tussen 1990 en 2005 zijn al onze toppers veel te vroeg vertrokken. Als Ajax een Bergkamp, Davids, Sneijder, Seedorf, Kluivert of De Boers allemaal iets langer had kunnen houden/een paar daarvan waren uitgegroeid tot Buffons/Iniesta's hadden we nu nog wat voorgesteld denk ik. Had het niveau van de Eredivisie veel hoger gemaakt en de competitie aantrekkelijker voor goede spelers. Nu worden we alleen nog gezien als een junioren competitie met een paar leuke spelers die je goedkoop kan ophalen.

6 maart 2017 om 15:29

Het gaat heus niet alleen om geld. Een Vertonghen in zijn laatste seizoen stond zich bij momenten gewoon stierlijk te vervelen op het veld en had zich nooit verder ontwikkeld als hij niet naar een betere competitie was gegaan. Die moest gewoon naar een competitie waar hij niet de helft van de wedstrijden op 60% kon spelen.

Zolang de eredivisie niet in de top 5-6 van Europa staat is het als speler die hogerop kan gewoon dom om te blijven. Zowel op het gebied van geld als op het gebied van persoonlijke ontwikkeling.

6 maart 2017 om 15:48

@ 3*ajax: De Boertjes waren al bijna 29 toen ze vertrokken, bovendien niet op de meest eervolle manier (arbitragezaak aanspannen tegen Ajax, Morten Olsen een mes in de rug steken). Die hadden nog wel langer kunnen blijven, maar of ze dan meer hadden bereikt bij Ajax, dat lijkt me twijfelachtig. Sterker, ik denk juist dat de spelers in die selectie te lang bij Ajax zijn gebleven. Vd Sar (29), De Boertjes (28) en Litmanen (28) bijvoorbeeld eindigden in hun laatste seizoen als zesde. Dat team had genoeg kwaliteit, maar leek niet meer zo gretig.

Het is jammer dat spelers zo vroeg vertrekken, maar je moet ze ook niet tot achterin de twintig houden denk ik. Zo rond hun 24ste zou al mooi zijn. Die spelers blijken vaak ook beter te slagen. Een speler die zijn hele carriã¨re bij éã©n club blijft is in Nederland misschien wel eerder een last. Want zo'n speler heeft blijkbaar te weinig potentie voor het buitenland en zal vroeg of laat andere spelers in de weg zitten. Ook omdat hij niet de ervaring heeft van iemand die bijvoorbeeld wel naar het buitenland is gegaan. En het is pijnlijk om zo'n speler weg te sturen uiteindelijk. Je hoort nu ook al mensen speculeren over spelers van bijvoorbeeld Feyenoord, waar op moet worden doorgeselecteerd. Terwijl vd Heijden en Botteghin het heel goed doen, denken we blijkbaar ook erg in potentie en doorverkoop.

6 maart 2017 om 22:04

Klopt, maarja had Frank en Ronald graag nog 5/6 jaar bij Ajsx gezien toen. Toen ze weg wilde na 97/98 stortte Ajax toch een beetje in.

6 maart 2017 om 14:20

Hij heeft veel inzet en geweldig scorend vermogen in de ED. daar moet je wel mee oppassen. Spelers als De Jong, Depay scoorde er ook op los in de ED maar een topcompetitie is toch anders. Daar gaat hij minder scoren en buiten zijn scorend vermogen vind ik Klaassen een vrij beperkte speler. Heel nuttig voor Ajax maar ik denk dat de stap naar een topcompetitie te groot is.

6 maart 2017 om 16:04

PL is te hoog gegrepen denk ik, tenzij het een degradatiekandidaat is. Maar dat moet je eigenlijk ook niet willen. Hij is fysiek niet sterk genoeg en kan met zijn techniek niet compenseren. In Spanje of Duitsland zie ik hem wel bij een subtop of middenmotor spelen.

Ajax komt wel in de problemen als hij weggaat. Zijn loop- en scorendvermogen is niet makkelijk op te vangen.

6 maart 2017 om 17:02

Als je Klaassen een beperkte speler vind dan ben ik erg benieuwd wat je van absolute toppers zoals Guardado en Propper vind? Hoe kun je nu Klaassen een beperkte speler vinden.

6 maart 2017 om 17:54

Het is nou niet echt een technisch wonder, een sprintcanon, een spelmaker of een vrijentrappen specialist. Hij kan veel arbeid verrichten, voert opdrachten van trainers goed uit en heeft een neusje voor de goal. Thats it.

6 maart 2017 om 22:54

Klaassen zal ook in het buitenland gewoon een heel solide speler worden voor de club die hem zal kopen. Bijna alle spelers die topspeler bij Ajax waren en wachtten tot ze in de mid twintig waren alvorens naar het buitenland te vertrekken, zijn gewoon succesvolle spelers geworden. Ook al is het niveau van de eredivisie gedaald. Ze hadden een aardig korte aanpassingsperiode nodig. Suarez, Aldeweireld, Verthongen, Blind Cillessen. Allemaal spelers (ja, zelfs Suarez) waar vele van beweerden dat ze niet het niveau zouden halen dat ze bereikt hebben. Aldeweireld, via een omweg bij Atletico Madrid. Maar ook hij had bij Atletico Madrid goede wedstrijden. Enkel had hij het nadeel dat ze daar al een vast team in de verdediging hadden. De enige die het niet waar heeft kunnen maken is Siem. Maar die heeft gewoon veel blessureleed gehad. Die speelde al haast niet meer het laatste jaar bij Ajax.
Ik geloof dat hij vele zal verassen, zelfs als hij bij een grotere club terecht komt. Dit soort spelers hebben altijd veel waarde door voor balans te zorgen.
Aan een kant gun ik het hem echt om de volgende stap te maken. Maar hij mag van mij ook gerust langer bij ons blijven.

6 maart 2017 om 18:16

Meest waardevolle speler zeker. Niet de beste. Lijkt me geen jongen voor de absolute top. Net als de gebroeders de Jong is de eredivisie eigenlijk perfect voor hem. Toch snap ik het als hij het eens wil gaan proberen. Zijn clubkeuze is alleen wel heel erg belangrijk. Hij moet als middenvelder in de zestien komen om waardevol te zijn maar is absoluut geen spelmaker. Dan passen niet zo gek veel clubs. Liverpool zou mooi zijn.

Ik quote : "Hij ontwikkelt zich ongelooflijk" , begrijp me niet verkeerd Klaassen is een prima speler maar dat hij er nu boven uitsteekt komt alleen maar door dat de eredivisie met de dag slechter wordt.

6 maart 2017 om 14:17

Iedereen roept dat nou wel weer bij elke speler die erbovenuit steekt (recentelijk ook bij Schone al), maar in welk opzicht gaat de ED erop achteruit? Slechter in Europa doen we het namelijk niet. Laatste 5 jaar minstens gelijk gebleven, dan wel niet er een stuk op vooruit gegaan.

6 maart 2017 om 15:26

@arsen(e)al

De laatste 5 jaren is de gemiddelde leeftijd van de Eredivisie enorm gedaald. Op het gebied van techniek en tactiek zijn we niet slechter geworden, maar op het fysieke- en mentaal gebied wel degelijk. Dat krijg je nou eenmaal als (bij wijze van spreken) meer dan de helft van de selectie uit tieners bestaat.

Verder heeft Klaassen zich mentaal ontwikkeld en dat is best knap in de Eredivisie. Ik heb geen idee hoe de toekomst van Klaassen eruit gaat zien, maar als ik hem moet beoordelen op zijn optredens bij Oranje, verwacht ik er niet bijzonder veel van. Hij valt er niet door de mand, maar ik kan ook niet zeggen dat hij positief opvalt.

Ik vind hem vergelijkbaar met Wijnaldum. Wijnaldum is dribbelend iets beter, terwijl Klaassen weer een betere afmaker is. Verder vind ik hun speelstijl identiek. Het zijn leuke spelers om erbij te hebben, maar in de nationale ploeg maken dit soort jongens niet zoveel indruk.

6 maart 2017 om 15:44

Als ik kijk naar de selecties van (ajax) 5 jaar terug en nu, valt dat fysieke volgens mij wel mee. Destijds had Ajax spelers als: Van der Wiel (destijds niet bepaald een beest), Anita, Blind/boilesen, Sulejmani, De Jong, Lodeiro, Boerrighter, El Hamdaoui, Serero, Aissati, Klaassen, De Sa en noem het maar op. Fysiek? Dacht het niet. Dan had je een Alderweireld, maar nu heb je weer Sanchez. Vertonghen was fysiek beter dan nu met Viergever, toegegeven.
Verder had je nog de 2 lompe spitsen Bulykin en Sigy, die kwalitatief van een erg laag niveau waren.

Ik wil daarbij niet zeggen dat dit Ajax beter is dan ruim 5 jaar terug, maar dat als je af mag gaan op Europees behaalde punten, Nederland weer in een stijgende lijn zit. Itt wat Kokoko beweerd.

6 maart 2017 om 17:57

Wijnaldum is nog wel net een tandje beter dan Klaassen hoor! Heeft nog veel veel techniek en dynamiek in zijn spel en met 11 goals vorig seizoen scoort hij ook regelmstig

6 maart 2017 om 23:56

@sirius ik snap niet hoe je wijnaldum kunt vergelijken met klaassen. Het verschil tussen pl en eredivisie zou toch al duidelijk moeten zijn om je vergelijking ridicuul te noemen? Zo niet, dan is er even geen beginnen aan

6 maart 2017 om 14:22

Het niveau van de eredivisie heeft in jaren niet meer zo hoog gelegen als dit jaar.

6 maart 2017 om 15:30

Daar ben ik het niet mee eens. Ajax, PSV en Feyenoord hebben leuke selecties gezien de huidige staat en reputatie van de Eredivisie, maar de rest stelt niets voor. Verder vind ik de topclubs op mentaal vlak ook zeer matig. Er is een reden waarom we nog maar 1 club in Europa hebben en zelfs dat had anders af kunnen lopen.

Als ik dan de topclubs vergelijk met die van 5-10 jaar geleden, zijn we wel degelijk afgegleden. Er is nauwelijks ervaring, onze talenten ontwikkelen zich op mentaal gebied nauwelijks en het verschil met de topclubs wordt eigenlijk alleen maar groter...

Altijd strijdbaar, verzaakt nooit en scoort zijn goals. Zonder Klaassen had dit Ajax absoluut geen 2e gestaan dit jaar. Hopelijk afsluiten met een prijs dit jaar. Ga er toch vanuit dat Klaassen in de zomer weg is.

Ik denk dat hij na dit seizoen vertrekt bij Ajax. Wat een drive en mentaliteit heeft deze man! Naast de vele goals en het spel dat hij laat zien. Hij is nu 24 jaar als ik het goed heb. Dat is een mooie leeftijd om een volgende stap te maken.

Ik zou hem wel bij Arsenal willen zien.ik heb zo'n gevoel dat hij daar goed zou passen. Ik zie bij Arsenal ook geen speler met zo'n mentaliteit en loopvermogen. En als ze hem voor 20 miljoen kunnen oppikken, is dat een mooie deal. Zou wat zij Wijnaldum bij Liverpool en Klaasen bij Arsenal. Is alleen maar goed voor het Nederlandse voetbal!

6 maart 2017 om 14:29

Ik denk niet dat een club als Arsenal geintresseerd is in Klaassen. het is een nuttige harde werker maar hij teert toch op zijn scorend vermogen. Dat is toch lastiger in de premier league.

6 maart 2017 om 14:40

Ik denk juist dat zo'n speler heel gewild is in de PL. Voetballend is hij niet geweldig, maar hij heeft wel laten zien dat zijn positionering, loopvermogen en scorende vermogen zijn sterke punten zijn. Dat zijn toch belangrijke aspecten waar veel clubs in de PL op scouten.

Afgelopen zomer vond ik het al vreemd dat Arsenal zich niet had gemeld voor Wijnaldum. Ik denk nog steeds dat hij goede speler voor hun zou kunnen zijn. Liverpool zag het wel zitten in hem zitten en nu zie je dat hij het daar erg goed doet. En ik vind Wijnaldum en Klaasen toch wel 2 vergelijkbare spelers.

6 maart 2017 om 17:12

Arsenal volgt klaasen anders al jaren. Ikzelf vind hem daar niet passen, maar ze zien in hem blijkbaar meer dan een harde werker. Zijn scorendvermogen is extra. Zijn loopvermogen dat is de reden waaro ik hem uitzonderlijk vind. Altijd maar gaan. Verzaakt amper. Van mij part blijft hij for ever in Mokum. Held!

Verwacht niet dat hij ooit bij Barça of real zal spelen, maar de Europese subtop moet voor hem toch wel haalbaar zijn. Beetje net als wijnaldum een harde werker en een slimme voetballer, maar mist net de handelingssnelheid voor de absolute top.

Wat de top van Klaassen is kan niemand zeggen, dat hij belangrijk is in een team kan je wel zeggen.

Ook al wil Ajax meer salaris betalen, een voetballer wil altijd zijn geluk in het buitenland uitproberen.

Hoop dat hij nog een jaartje wil blijven, maar zal niet raar staan te kijken als er teams in de rij staan om zich met hem te versterken.

Davy brengt gewoon iets extra binnen het team, iets wat ons zomaar kampioen kan maken.

6 maart 2017 om 17:55

Oh ja? Duitse, Engelse, Italiaanse en Spaanse spelers hebben daar een stuk minder last van hoor wanneer je het hebt over de vermeende saaiheid van elk jaar dezelfde duels.

6 maart 2017 om 20:50

falcao,

Ik heb het over voetballers in de Nederlandse competitie, die willen als ze de kans krijgen willen ze gewoon voor hun kans gaan.

Financieel voordeel zal in een groot deel der gevallen ook meespelen.

7 maart 2017 om 09:37

Inderdaad, dat snap ik ook wel. Gaat om de combinatie van factoren.

De vraag is wat is het niveau van de eredivisie? Spelers moeten weer 28 jaar zijn als ze in de eredivisie spelen de talenten 20 jaar of ouder

Ik verwacht dat hij zal vertrekken in de zomer. Hij is zeker weten klaar voor de stap hogerop en dan lijken mij Duitsland En Engeland de beste keuzes. Ik denk dat je deze jongen zelfs in de subtop van die competities kan laten floreren, zolang je hem maar goed gebruikt.

Bewegen zonder bal is zowat het belangrijkste wat er is en zeker vanaf het middenveld de juiste momenten kiezen om diep te gaan is een enorm belangrijke en zeldzame kwaliteit. Ik ken weinig spelers die dit zo beheersen als Klaassen en ik denk dat hij hierdoor echt in staat is om geweldige prestaties neer te zetten. En daarnaast heeft hij natuurlijk een geweldige inzet en werkt hij zich kapot.

Met de eredivisie is het droevig gesteld als een beperkte voetballer als Davey er te goed voor is.beste speler van Ajax en 1 van de betere in de eredivisie. Maar de Europese subtop is toch een ander verhaal.

Beste en slimste speler van Ajax. Naast het scoren vermogen het vermogen om bijna altijd op de goede plaats te zijn is hij mijns inziens een meester in het een keer doorspelen en in de omschakeling. Veel te goed voor de Eredivisie dus...

De kunst is om hem op tijd te verkopen. Met Siem de Jong is dat gelukt. Ik denk dat als je na een topjaar genoeg geld voor hem kan krijgen (meer dan 20 miljoen), je hem moet verkopen. En talent staat als het goed is klaar. Ik zou er dan wel voor kiezen om er een ervaren kracht bij te halen. Sneijder zou dan hoog op mijn lijstje staan.

Het zegt ook wat over de eredivisie als men Davy Klaassen al te goed begint te vinden voor de eredivisie. Ik denk dat hij de grootste moeite heeft om bij een Europese subtopper een basisplaats te krijgen. Blinkt nergens echt in uit, een beetje zoals Siem de Jong. Ik denk wel dat het een mooi moment is om hem na dit seizoen te verkopen. Doet het naar eredivisiebegrippen natuurlijk uitstekend.

Nu ik erover nadenk, bovenstaand had ook betrekking kunnen hebben op Wijnaldum en die doet het nu prima bij Liverpool.

Nee, technisch niet sterk genoeg. Zo wordt Rushford ook niet van het niveau Rooney. Kun je zo zien.

Spelers wegpraten uit de eredivisie is de laatste jaren usance geworden. Wanneer een speler toch in Nederland wil blijven moet hij zich hier haast voor verantwoorden of schuldig voelen, omdat hij het niet aan zou durven, te gemakkelijk is voor zichzelf of onvoldoende ambitie zou hebben. Gaat een speler naar een subtopclub in het buitenland, dan gaat hij volgens velen om het geld. Een belachelijke situatie.

Toch wel lachwekkend als dit de beste speler van de eredivisie word genoemd, want mensen hebben het dan ook gelijk over 'mits goed gebruikt kan hij het ook redden bij andere clubs'. Klaassen vind ik gewoon een speler die belangrijk is voor Ajax, maar te kort komt voor topclubs mede omdat hij gewoonweg te klein is en fysiek te kort zou komen als hij het op inzet moet doen en niet technisch goed genoeg is zoals andere 'kleine spelers'. Subtop van de grote competities lijkt me ook iets te hoog gegrepen en kan beter kleine stapjes nemen. Clasie bij Southampton is bijvoorbeeld ook zeker nog niet verzekerd van een basisplaats.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren