Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Dijks ruilt Ajax nog deze maand in voor avontuur in Engeland’

Laatste update:

Mitchell Dijks vertrekt mogelijk nog deze maand bij Ajax. Volgens BBC Sports heeft Norwich City meer dan gemiddelde belangstelling voor de linkerverdediger. Het management van de linkerverdediger zou inmiddels in gesprek zijn met het bestuur van the Canaries, met goedkeuring van de Amsterdamse club.

/

Dijks staat sinds de zomer van 2015 onder contract bij Ajax, dat de verdediger medio 2014 naar Willem II liet vertrekken. Een uitstekend jaar in Tilburg zorgde ervoor dat de linkspoot toch weer toekomst had in Amsterdam. Sinds de komst van trainer Peter Bosz is de 23-jarige Dijks echter geen vaste waarde meer bij Ajax.

Bosz heeft Daley Sinkgraven omgeturnd tot linksback, met Dijks als voornaamste slachtoffer. Norwich City, dat tiende staat in de Championship, werd eerder deze maand ook met Marvin Zeegelaar van Sporting Portugal in verband gebracht, maar de vraagprijs van 3,5 miljoen euro ligt beduidend hoger dan die van Ajax voor Dijks.

Een mooie transfer voor Mitchell Dijks?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wie hebben ze naast Sinkgraven nog op linksback als ze Dijks laten gaan? Alleen eventueel Viergever meen ik?

25 januari 2017 om 18:55

Riedewald zou daar ook nog kunnen spelen .

25 januari 2017 om 20:05

Ik ga er van uit dat Ajax niets haalt. Ze zijn al te laat met buitenspelers er moet nog een pinchhitter komen en nog een linksback. De selectie zoals die nu is is te small en er is te weinig concurrentie voor de spelers helaas. Dat gaat de reden worden dat Ajax een matige 2e seizoenshelft gaat spelen aangezien ze ook nog de Europese wedstrijden hebben dus soms 2 keer per week moeten spelen.

25 januari 2017 om 20:26

Die buitenspeler was sowieso nodig, ook als El ghazi wel bleef. Als Younes geblesseerd raakt hebben we niemand achter hem.
Daarnaast worden de spelers nu steeds duurder want je gaat niet nog even een speler verkopen zonder dat je een waardige vervanger terug kan halen. Dus de kans dat Ajax iemand haalt word steeds kleiner.

25 januari 2017 om 19:31

Koert Westermann....maar even zonder dollen: prima voor Dijks en Ajax.
Maar ik neem toch aan dat er ook nog wordt aangekocht, al is januari
natuurlijk wel de maand van de opruimingen...;-))).
Edoch, 2 vleugelspelers en zeker 1 linksback is zeer wenselijk!

26 januari 2017 om 00:42

Als Sinkgraven daar kan spelen dan kan Ziyech het ook!

In alle eerlijkheid zou ik dat wel willen zien. Heerlijke dribbel en de perfecte voorzet. Nouri op het middenveld als spelverdeler.

Tsja oogt fysiek nogal wat dus dat zal wel de reden zijn waarom ze hem graag willen hebben in de Championship maar het stelt weinig voor, verliest teveel fysieke duels.

Dijks gewoon lekker behouden, maakt geen probleem van een reserverol en ik zie niet snel een vervanger.
Ook Haps is dat niet, van het zelfde laken een pak en daarnaast is die duidelijk geweest laatst.

25 januari 2017 om 19:33

Je bent het toch met me eens dat dit een aardige inschattingsfout is geweest. Dijks terug kopen voor best nog wat centen terwijl hij al van Ajax kwam en uiteindelijk nog niet gebracht heeft wat er van hem werd verwacht. Ik ben het helemaal met je eens dat Haps nog niets bewezen heeft op dat niveau en Dijks een prima reserve is, maar beleidsmatig was dit een misser....

Dat moet je toch niet willen als Dijks zijnde. Overigens ook niet als Ajax zijnde, de man ligt nog anderhalf jaar vast. Lekker de hoofdprijs vragen want zo makkelijk vind je niet een backup op die positie voor Sinkgraven.

25 januari 2017 om 18:47

De hoofdprijs voor een reserve die nog slechts anderhalf jaar vast ligt? Ik mis jouw logica?

25 januari 2017 om 18:50

Bazoer ging ook voor een redelijk prijsje voor een tribuneklant.

Mijn logica: Ajax heeft geen vervanger. Dus waarom moet een goede backup voor een vriendenprijsje gegund worden aan die overbetaalde competities in Engeland? Laat ze dan ook een beetje de prijs opdrijven.

25 januari 2017 om 19:20

Bazoer stond en staat nog steeds bekend als groot talent dat is duidelijk niet bij Dijks het geval dan lijkt het me toch wel logischer dat Dijks goedkoper is + hij is een verdediger wat de prijs nog wat verlaagd.

25 januari 2017 om 19:26

Ja, maar tussen een pakweg 3 miljoen en 12 miljoen zit ook wel wat verschil. En Ajax heeft geen geldgebrek dus moeten dit lekker uitonderhandelen als Norwich hem zo graag wil.

Dijks was vorig jaar ook ineens een superverdediger, nu kan hij het ineens niet meer? Het is nog steeds de eerste backup als Sinkgraven een rotschop zou krijgen, dus zolang dat gat niet wordt opgevangen lijkt het me dat Ajax de hoofdprijs kan vragen.

Als je als Norwich denkt Mitchell Dijks nodig te hebben, heb je kennelijk niet veel ambitie. Het is een matige verdediger, vooral lomp en traag. Maar als ik ajax was zou ik zeker er een grote strik om heen doen en hem brengen. Je kunt hem maar kwijt zijn.

25 januari 2017 om 18:56

Past prima in de championship. Groot en sterk. Past beter bij norwich dan ajax. Er is geen voetballer van norwich die ajax sterker maakt hoor

25 januari 2017 om 19:00

Grappig wat je zegt, maar was vorig jaar de snelste speler van de ajax selectie. Begon met een van zijn eerste wedstrijden in ajax tegen narsingh en hij rende die er destijds uit. Lomp kan ik me in vinden daarentegen!

25 januari 2017 om 19:26

Traag? Die jongen is hoort bij de snelste backs in de eredivisie, waar heb je het over? In de Engelse competities een prima voetballer

25 januari 2017 om 21:53

Juist een ontzettend snelle speler, maar verdedigend gewoon niet slim genoeg en aan de bal niet technisch.

26 januari 2017 om 05:55

Traag??? Het is wel duidelijk dat jij Dijks niet zo vaak hebt bekeken. Dijks is juist totaal niet traag. Bij Ajax is hij éã©n van de snelste sprinters en wat Jimmy Floyd ook al zegt, hij is zelfs éã©n van de snelste backs in de Eredivisie. Een beetje vreemd dat jij dan Dijks traag noemt.

Overigens mocht dit doorgaan, Norwich per ongeluk weer promoveert en Dijks, net als Pieters en Van Aanholt lekker zwoegt tegen degradatie, heeft Dijks wel recht op selectie van Oranje toch?

25 januari 2017 om 19:04

Als ie goed genoeg is wel, zou niet weten waarom dat niet zo zou zijn.

25 januari 2017 om 19:10

Huh? Als, dan...voorlopig maar eens afwachten of Van Aanholt bij Sunderland blijft of elders heen gaat en Pieters speelt bij Stoke bij lange na niet tegen degradatie! Dit even geheel terzijde natuurlijk, maar wel evident.

25 januari 2017 om 19:25

Haha ja Imponeria, mijn hypothetische gelul komt voort uit een eerdere topic vandaag over Van Aanholt. Daarin beweer ik dat die gasten zich direct God voelen omdat ze in de PL spelen en totaal verbaasd zijn dat ze niet worden geselecteerd.

Tot voor dit bericht was Dijks volgens velen absoluut niet goed genoeg voor Oranje want: Eredivisieniveau. Als Dijks net als in mijn ogen net zo niet zo getalenteerde Pieters en Van Aanholt in de Premier League terecht komt, zou hij zeker ook ineens weer in Oranje moeten?

25 januari 2017 om 20:22

Ik wil hier enkel kort op zeggen dat ik het wel belachelijk vibd dat Pieters (al heel lang basis bij middenmotor Stoke) ter zijde is geschoven. Over Dijks zal ik maar niks zeggen, ben absoluut geen fan van hem.

25 januari 2017 om 20:44

Ik vind het wel knap dat je dijks met pieters durft te vergelijken. Pieters heeft bewezen zowel in nederland als in engeland zich prima staande kan houden over een langere periode. Dit in tegenstelling tot dijks die enkel een goed jaar bij willem II heeft gehad.

25 januari 2017 om 22:20

Pieters speelt al jaren bij een middenmoter en is een degelijke back. Dijks is een wisselspeler van Ajax die verder nog niets heeft laten zien, dat is en verschil. Toch is het wel zo dat onze bondscoach te vaak spelers uit de eredivisie voortrekt.

Dijks is en zal nooit het niveau voor Oranje hebben. Zat er een paar keer bij maar dat was puur omdat die bij Ajax speelde.

Heel leuk al die transfers, maar voor het geld waarvoor je ze verkoopt kan je geen speler terughalen met de zelfde kwaliteiten.

Dus het lijkt me verstandig dijks bij de club te houden. Als sinkgraven weg zou vallen moet je met de complete achterhoede gaam schuiven terwijl ze net op elkaar zijn ingespeeld in deze formatie.

25 januari 2017 om 20:46

Och voor 3 miljoen kun je best wel een speler halen die en niet kan aanvallen noch kan verdedigen. Dijks wordt natuurlijk behoorlijk overschat.

Ondanks dat ik Mitchell Dijks dit seizoen, in de wedstrijden die hij speelde, een heel stuk minder vind dan vorig seizoen, zou ik Dijks zeker nog niet verkopen en dat is gewoon puur omdat je dan met Daley Sinkgraven (die eigenlijk geen back is) maar 1 optie voor linksback en Jaã¯ro Riedewald zou er ook eventueel kunnen spelen, maar ik kan me herinneren dat Peter Bosz in geen enkele situatie Riedewald als back ziet of wilt (gaan) gebruiken.

Ik ben altijd een van de mensen geweest die kritisch is (geweest) op Sinkgraven, maar ik moet wel toegeven dat hij het de laatste tijd 'n stuk beter doet als back, maar toch zie ik hem liever niet als back, want op de een of andere manier blijf ik het gewoon risicovol vinden.

Ook las ik vandaag dat Ajax en Overmars eerst dus Anwar el Ghazi willen verkopen, voordat ze een nieuwe vleugelaanvaller binnenhalen. Bij mezelf denk ik dan 'waar zijn Ajax en Overmars mee bezig?', want persoonlijk zou ik het juist andersom doen: eerst een vleugelaanvaller aantrekken en dan pas el Ghazi verkopen, aangezien Ajax op dit moment al niet breed in de (vleugel)aanvallers zit en tegen de tijd dat Ajax dus de nieuwe aanwinst zou kunnen gebruiken (als er überhaupt een vleugelaanvaller komt, want heb als Ajacied het gevoel dat het me niets zal verbazen als er niemand gehaald wordt), dan ben je ook weer 'n aantal weken verder.

Ajax moet el Ghazi dit seizoen gewoon af laten maken, ongeacht of er deze transferperiode nou wel of geen vleugelspeler bijkomt en ook ongeacht de vorm van el Ghazi, want ondanks dat hij al ruim 'n jaar uitvorm is, heeft Ajax hem op dit moment wel nodig, aangezien Traore, Cerny, Clement, Kluivert en Younes niet in vorm zijn, niet beschikbaar zijn of geblesseerd zijn.

Overmars en Ajax, schiet eens even op met de komst van een vleugelaanvaller! En deze transferperiode zijn er al genoeg uitgaande transfers geweest! Nu gewoon de rest binnenboord houden en de prioriteit leggen bij een vleugelaanvaller, die Ajax ook echt daadwerkelijk beter maakt.

25 januari 2017 om 19:59

Helemaal mee eens! Eerst eens wat kopen, daarna eventueel nog verkopen. Ik heb echter het idee dat Ajax financiële ruimte aan het maken is voor een forse investering... Ik hoop het althans. Als Ajax een speler als Lozano, Neres, Bailey of Pavon weet te halen, vond ik het het wachten wel waard.. Als het Larsson wordt, ben ik ook nog enigszins tevreden, maar begrijp ik totaal niet waarom dat zo lang op zich heeft moeten wachten..

25 januari 2017 om 20:01

Maar de ruimte is er al lang om een transfer van 15+ miljoen te bekostigen. Dat is deze transferperiode al lang in het laatje gekomen met uitgaande transfers. Het lastige is denk ik om al het papierwerk daarvoor in orde te maken, omdat ze een speler uit Zuid-Amerika willen halen. Als dat echt niet op tijd blijkt te lukken, zullen ze denk ik wel Larsson op het laatste moment halen. Omdat je daarvan weet dat het binnen een dag geregeld kan zijn.

25 januari 2017 om 20:06

Ja, volgens mij moet het geld ook geen probleem zijn nu om zo'n forse investering te doen. Ik kan mij echter geen andere reden bedenken. Ook het papierwerk niet. Ajax kan er ook gewoon binnen een dag uit zijn met een club uit Zuid-Amerika en ja, daarna komt er meer papierwerk bij kijken, maar dan kan je het wel al melden..

25 januari 2017 om 19:59

Kijk als het nu om de positie van een middenvelder ging dan snap ik dat Overmars eerst wil wachten op een uitgaande transfer van een middenvelder. Maar net wat je aangeeft, juist op de flank heeft Ajax sowieso een speler nodig. Ongeacht of El Ghazi nu blijft of vertrekt. Als El Ghazi gaat zou ik er het liefst zelfs twee halen. Ik hoop echt dat Ajax nog iemand haalt, want heel onze aanval is nu gewoon uit vorm en je kan niet gaan rekenen op een broekie van 17. Als dan straks ook nog eens El Ghazi gaat dan speel je straks met Younes (uit vorm), Dolberg (uit vorm) en Kluivert tot dat Traore terug komt. Dan kan je middenveld nog zo overlopen van klasse, voorin wordt het dan wel erg karig.

Vorig jaar speelde hij bij Willem II de pannen van het dak en was hij super snel . Nu zou hij ineens traag zijn. De omgedraaide wereld.

25 januari 2017 om 18:57

Das al twee jaar terug maar inderdaad is het nogal relatief. Vind het een uitstekende reserve anders en met zijn lengte ook een beter optie centraal dan Westerman in feite. Zou hem niet voor minder dan 3 laten gaan, waarom?

Is het uitverkoop bij Ajax? Ik hoop maar dat Overmars nog wat versterkingen haalt. Een linksback en een buitenspeler is nog wel nodig imo.

25 januari 2017 om 19:53

Ik heb de hoop al opgegeven. Voordat de transferperiode begon was het al bekend dat er versterkingen nodig waren maar helaas Ajax zorgt er voor dat ze het kampioenschap verpesten doordat de selectie niet breed genoeg is en te weinig kwaliteit bezit.

25 januari 2017 om 20:16

Elk jaar weer hetzelfde liedje helaas...

25 januari 2017 om 20:21

Inderdaad, en hoe langer ze wachten hoe duurder de spelers gaan worden want je gaat niet last minute een speler verkopen zonder dat je nog de mogelijkheid hebt om een geschikte vervanger te halen.

Het lijkt wel uitverkoop bij Ajax. Als je alles mag geloven dan mogen Dijks - El Ghazi - Serero. En dan te bedenken dat Bazoer en Gudelj al weg zijn.

Waar blijft de gewenste (backup) spits en vleugelspeler ??

Waarschijnlijk dinsdag dat Overmars in paniek wat gaat ondernemen....

25 januari 2017 om 19:24

Inderdaad! Ajax moet daarnee erg op gaan letten! Het word dan toch wel wat te smal Riedewald kan in principe op alle 3 die posities spelen maar in een absoluut doem scenario raakt Sinkgraven, Schone en Viergever/Sanchez geblesseerd en dan kun je dat niet op losssen met alleen Riedewald en de Ligt.

25 januari 2017 om 19:31

Dan heb je nog van de Beek om Schone op de vangen. Daarnaast kan Veltman dan centraal en zet je Tete rechtsback. Genoeg opties nog in jouw doemscenario.
Weet niet welk bedrag er gemoeid mee wordt maar misschien zou je Haps dan kunnen aantrekken om er nog iets op vooruit te gaan.

25 januari 2017 om 19:54

Krul misschien ook nog weg.. Op het middenveld was een schoonmaak gewoon te verwachten, maar linksback en de vleugels zijn in de breedte en kwalitatief minder bezet. Ik had/zou daar pas spelers verkopen als ik eerst zekerheid had dat er goede spelers kwamen voor die posities..

25 januari 2017 om 20:50

Dat krul gaat zou voor ajax het beste zijn. Is gewoon derde keeper. Het vertrek van dijks (ondanks dat ik geen fan van hem ben) wel een verrassing zijn.

Eerdere geruchten over een braziliaanse linksback met de naam Arana klinken nu helemaal goed in de oren.
Dijks prima voor het Championschip.
En Bosz een nieuwe linksback die meer in zijn visie past.

Haps wordt het sowieso niet, want denk niet dat Sinkgraven er snel uit gaat

25 januari 2017 om 19:03

Ajax kan wel leuk iedereen gaan verkopen maar ze mogen ook wel ff een linksback spits en buitenspeler kopen!

Bazoer en Gudelj zijn al vertrokken. EL Ghazi vertrekt nog hoogstwaarschijnlijk. Dan ook nog Dijks... Nog geen vervangers gehaald. Zo verzwakt de Ajax selectie behoorlijk deze winter.

Alle spelers die dankzij Bosz op de bank zitten gaan weg haha Nou is Dijks niet zo erg natuurlijk. Toch een veeg teken vind ik. Ik zie het ook nergens anders. Tete en Riedewald ook nog maar even weg doen? Ik kijk nergens meer van op!

Oei. Zou hem niet verkopen. Ajax heeft:
A: het geld niet nodig;
B: niet direct een vervanger.

Bovendien is Dijks geen fantastische voetballer, maar als back-up wel prettig. Of zit ik er naast? Ik zie zo snel niet een betaalbare vervanger.

Lekker in Adam blijven

25 januari 2017 om 19:35

Helemaal eens. Dit gat wat hij achterlaat is niet zo even op te vangen, of Ajax moet Haps zo goed als binnen hebben.

25 januari 2017 om 20:18

Haps zou wel een goede vervanger zijn inderdaad. Wat zou hij moeten kosten denk je?

25 januari 2017 om 22:16

Volgens transfermarkt is hij 5 miljoen waard. Maar ook door zijn contract tot medio 2019 zie ik zo een vraagprijs rond de 8 miljoen voor me.

Ga eens voor je plek vechten pff. Wat een gasten daar bij Ajax hoor, basisplaats kwijt en ze willen direct weg. Waar is de mentaliteit gebleven? Willen die jongens niet schitteren in een Ajax shirt, hebben ze daar nooit van gedroomd vroeger? Als ik kijk naar Feyenoord, we hebben gasten die echt voor de club willen spelen en niet direct vluchten bij een bankplaats. Wat een mentaliteit zeg..

25 januari 2017 om 19:39

Ik denk niet dat je hier heel makkelijk kan zeggen dat het aan de winnaarsmentaliteit van Dijks ligt. Ik vrees eerder aan de verkoopdrang van Ajax.

Dijks heeft nog nooit gezeurd over zijn huidige plek op de bank. Er zou juist vertrouwen vanuit Ajax spreken als ze tegen Norwich zeggen: de hoofdprijs of niet. En uit de het feit dat de vraagprijs beduidend lager dan de 3,5 miljoen euro van Zeegelaar ligt, kan je opmaken dat Ajax hem liever kwijt dan rijk is.

Dijks is een goede, jonge back. Hij heeft het bij Ajax na zijn terugkeer een seizoen uitstekend gedaan. Hij kan het niveau van Ajax ook zeker aan, maar past niet in de stijl die Bosz heeft gekozen. Voor een Duitse of Engelse middenmoter is het gewoon een erg goede kracht. Ik zou het daarom niet begrijpen als de vraagprijs van Ajax echt beduidend lager ligt dan 3,5 miljoen. In de huidige markt is dat niks. Ajax gaat, zeker voor zo'n bedrag, geen geschikte vervanger vinden. Waarom houden we hem dan niet gewoon? In een halfjaar tijd kan veel veranderen en ik zie zijn transfersom niet veel meer zakken dan zo'n bedrag in 6 maanden...

Van mij mag hij per direct vertrekken, ik raak er niet warm of koud van. Hij stoomt wel vaak mee op naar voren (wat ik positief vind), maar vervolgens weet hij meestal niet meer wat hij met de bal moet doen. Van de bijv. 30 voorzetten in een wedstrijd die hij gaf kwamen er misschien éã©n of twee aan. Het is echt geen slechte speler, maar voor Ajax komt hij wel tekort. Hoe dan ook hoop ik dat Ajax een goede vervanger weet te strikken en wens ik Dijks alle succes en plezier toe in Engeland (mits hij werkelijk vertrekt).

Zat destijds ook een paar keer bij Oranje puur omdat die bij Ajax speelde. Kreeg de voorkeur boven Kongolo en dat vonden alle Ajacieden hier toen terecht. Gelukkig kunnen we nu zien dat zij en Blind er naast zaten.

Als je er als buitenstaander over nadenkt wat er bij Ajax gebeurd op het moment: Dijks van oranjeklant naar bankzitter, Singraven van technicus naar back, Veltman van centrale verdediger naar back, Viergever is inmiddels kennelijk goed?, Ziyech was nooit nodig nu wel, Dolberg was de nieuwe verlosser nu niet, El Ghazi eerst weg nu niet? en tevens heeft Ajax afscheid genomen vd generatie Bazoer en Tete (want die gaat ook wel weg). Ongelooflijk echt waar, maar als makke schapen blijven lopen.

25 januari 2017 om 20:49

Had ik Krul nog moeten noemen trouwens of Westermann?

25 januari 2017 om 21:37

Nee hoef je niet te noemen want heb geen flauw idee wat je wilt zeggen zonder enig context en vooral met citaten van jezelf en niet van Ajax.
Dijks Oranje klant heef5 Ajax geen invloed op. Dolberg is nog steeds een groot talent. Sinkgraven is een nood oplossing die goed uitpakt door het systeem dat Bosz wilt spelen. El Ghazi mag nog steeds weg en gaat ook weg. Ziyech was gewoon nodig alleen wat laat gehaald. Bazoer wilde zelf niet vechten voor zijn plek. Zo kunnen we nog wel even door gaan.

26 januari 2017 om 07:14

Best hoor, maar als je ziet wat voor een rust er heerst bij Feyenoord. Succes met de bende iig, het is een mooie soap hahah

Liever vandaag dan morgen terug naar Willem Ii....meer dan welkom!

Mooi zo! Opruimen die pure middelmaat! Dijks, Gudelj, Bazoer, El Ghazi, Serrero voegten helemaal niks meer toe aan Ajax dit seizoen!
Als vervanger van Dijks Arana Lopes of Haps halen.

Namens alle Willem II supporters veel succes bij Norwich. Het is je van harte gegund.

Zoals het er nu uitziet gaat Dijks niet eens weg en heeft hij bedankt voor Norwich

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren