Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

EK lijkt verder weg dan ooit voor Jong Oranje

Laatste update:
/

De krachtmeting tussen Jong Oranje en Jong Turkije heeft geen winnaar opgeleverd. Het duel in het AFAS Stadion eindigde doelpuntloos, ook al hadden beide teams donderdagavond zeker uitzicht op een treffer: 0-0. De achterstand op groepshoofd Jong Slowakije, dat een duel minder heeft gespeeld, bedraagt vier punten. De beste vier nummers twee van de negen kwalificatiepoules strijden om de twee EK-tickets; Jong Oranje zit op dit moment niet bij de beste vier en dus lijkt het Europese eindtoernooi van volgend jaar verder dan ooit.

Jong Oranje was in de eerste helft zonder meer de bovenliggende partij. Het ontbrak de ploeg van de debuterende Art Langeler echter aan geluk om het leer ook daadwerkelijk achter doelman Gökhan Akkan te krijgen. In de elfde minuut kreeg Jong Oranje een dot van een kans. Na een goede actie van Ricardo Kishna op de linkerkant konden zowel Riechedly Bazoer als Anwar El Ghazi de bal vanaf een meter of vijf tegen de touwen schieten. Het tweetal liep elkaar echter voor de voeten en zodoende ging het leer over het doel.

/

Jong Oranje liet goed voetbal zien, terwijl de Turkse leeftijdsgenoten weinig te vertellen hadden. De paal stond in de 32e minuut een Nederlands doelpunt in de weg: na een goede actie én voorzet van Joshua Brenet mikte Bazoer het leer op de paal. Het percentage balbezit van het team van Langeler werd steeds hoger, het aantal corners liep op, maar de bal wilde er simpelweg niet in . Twee minuten voor rust schoot Bazoer de bal, op aangeven van Kishna, recht in de handen van Gökhan.

Na de onderbreking bleef Jong Oranje druk zetten op de defensie van Turkije, dat zich echter ook niet onbetuigd liet. Mickey van der Hart had na een hoekschop een uitstekende redding in huis om de 0-1 te voorkomen, na nog geen uur spelen. Tien minuten later miste Kenan Karaman een dot van een kans, die de bal plotseling voor zijn voeten kreeg en vanaf een meter of vijf erin slaagde om het leer naast het doel te schieten.

Het duel in Alkmaar eindigde doelpuntloos, ook al hadden beide teams in de laatste twintig minuten nog uitzicht op een treffer. Kenan kopte de bal tegendraads naast het doel van Van der Hart, terwijl pogingen van Bazoer en invaller Oussama Idrissi niets opleverden. Het was aan Jerry St. Juste te danken dat een goede aanval en een dito voorzet van Bilan Basacikoglu niet in de 0-1 resulteerde. Een poging van invaller Joris van Overeem in de slotminuten werd gekeerd door Gökhan.

Jong Oranje en Jong Turkije, respectievelijk elf en tien punten na zeven duels, schieten weinig op met een remise. Dinsdag staat in en tegen Cyprus de laatste groepswedstrijd op het programma voor Nederland. De Turken treffen het al geplaatste Slowakije.


Denk jij dat Jong Oranje zich voor het EK Onder-21 plaatst?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

leuke talentjes aan het werk gezien.. met een beetje inzet en passie kan het nog wat worden

6 oktober 2016 om 20:44

Was dit de Bilan van feyenoord?

6 oktober 2016 om 20:47

Ja, dat was Bilal van Feyenoord

6 oktober 2016 om 21:33

Hoe goed speelde Bilal?

6 oktober 2016 om 22:06

Niet echt goed maar soms wel dreigend

6 oktober 2016 om 22:11

Dat is nu juist het grote probleem. Gebrek aan passie en inzet door schromelijke zelfoverschatting

Niets anders dan een groot drama dit was waarschijnlijk 1 van de zwakste poules die je kon krijgen, en dan win je niet eens van elftallen waar de meeste niet een in de basis staan, heb de andere standen in de poules bekeken denk dat het over is voor Jong Oranje jammer.

6 oktober 2016 om 20:56

Wij doen net of onze talenten allemaal zo geweldig zijn maar weet jij veel wat er allemaal in de jeugdteams van andere landen speelt? Die gasten blijven ook niet stilstaan. We moeten af van het feit dat we denken dat we kleinere landen wel even oprollen want zo groot zijn wij niet meer..

6 oktober 2016 om 21:10

Helemaal gelijk heb je maat, het is grappig dat mensen denken dat Nederland zo goed is aan het worden met talent maar het helemaal fout hebben, enige wat we hebben is techniek en niks met Fysiek. Misschien tijd dat clubs beter begint te scouten in Nederland want anders gaan we helemaal naar beneden.

6 oktober 2016 om 22:39

@elninooo wij zijn juist altijd degenen die onze eigen spelers en talenten de grond in boren. Ophemelen is van alle tijden en gebeurt overal. Kijk anders even naar Engeland.

6 oktober 2016 om 22:40

Vergeleken met die landen is Nederland wel beter. Kijk alleen even waar iedereen speelt ten opzichte van de tegenstanders.

7 oktober 2016 om 09:31

Dat is dus het grootste probleem van Nederland, we vinden onze jeugd zo bijzonder. Maar wat weten wij nou precies van wat er in het buitenland rondloopt? Omdat ze niet allemaal een basisplaats hebben wil dit nog niet zeggen dat het koekenbakkers zijn. Omdat de grootste deel van onze jeugd in de basis loopt van een eerste elftal wil helemaal niks zeggen. Hebben we het niveau van de Eredivisie weleens goed vergeleken met het niveau waarop de rest van de wereld acteert? We zijn verdorie heel goed in onze jeugd maar op te hemelen en ze vervolgens weer af te kraken. Misschien moeten we eens in gaan zien dat we helemaal niet zo goed zijn en nu eens uit een ander vaatje moeten tappen?
We worden aan alle kant voorbij gestreefd maar we zijn o zo trots op onze geweldig jeugdopleiding. Sorry hoor maar voorlopig hebben we geen ene kut gepresteerd de afgelopen jaren met onze geweldige jeugd.
Ze toonden een voor een gisteren dat ze het niet waard zijn om ons te vertegenwoordigen, dan kun je wel 9 schoten hebben gelost op doel maar als je er geen 1 maakt dan moet je jezelf eens af gaan vragen wat je verkeerd doet!! Maar zelfkritiek ho maar, een veeg uit de pan van je trainer ho maar. We leiden alleen maar watjes op.

7 oktober 2016 om 09:31

Weet jij waar ze allemaal spelen?

Bruggink had een goede analyse in de rust over bazoer. Het gaat bijna allemaal breed en terug, maar opendraaien ho maar. Je kijkt toch met een bepaalde verwachting naar die jongen omdat hij zo een groot talent wordt toegedicht, maar dat heb ik toch nooit gezien, ook niet in zijn betere periode

6 oktober 2016 om 20:49

Grappig dat napoli wel 50 mln voor hem heeft geboden in de winterstop vorig jaar..

6 oktober 2016 om 20:58

Dat zegt niks er is ook 53 miljoen betaald voor David Luiz...

6 oktober 2016 om 22:06

50 Miljoen waar haal je dat dan weer vandaan? Dan was ie al lang weg geweest hoor. Volgens mij boden ze een miljoentje of 20.

6 oktober 2016 om 22:21

Haha precies. Als er 50 miljoen word geboden op een speler uit de eredivisie dan brengen ze hem nog met de fiets weg. Bazoer kan in een draaiend elftal absoluut van waarde zijn, maar net zoals met de meeste talenten kunnen zij de kar niet trekken. Hij is ook nooit een dragende kracht geweest voor Ajax. 20 miljoen is hij daarom ook simpelweg nooit waard geweest.

6 oktober 2016 om 22:27

25 mln vast en 25 mln aan variabelen die dermate waren dat die ook wel werden behaald. Bod werd ook geaccepteerd, maar bazoer wilde zelf niet. https://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/93399/update-bonussen-zouden-prijs-bazoer-verdubbelen#JFj5bL3tGfOm2Rfj.97

6 oktober 2016 om 21:41

Dat is ook de reden dat Bazoer uit de basis is gespeeld bij Ajax door Schone. Hij voetbalt niet vooruit, brengt de bal (haalt dus alllle tempo uit een aanval) en heeft te vaak wedstrijden dat hij niet 100% gefocust is..

6 oktober 2016 om 21:51

Bizar. In de bekerwedstrijd mocht hij eindelijk weer eens beginnen, en de lef spatte er vanaf. Pannas, dribbels, mooie balletjes...

Jong Oranje schiet () tekort voor het EK en dat is terecht.
Te veel van hetzelfde echter geen killers. Dan redt je het dus niet.
We hebben ook niet meer een type breekijzer om iets te forceren.
En vooral missen we een over mijn lijk mentaliteit.
Wel allemaal grootgebracht met de Hollandsche School.
Waar dat toe leidt is in deze hele cyclus wel duidelijk geworden...

6 oktober 2016 om 21:14

Dat dacht ik dus eigenlijk ook. Ik zag het middenveld en miste eigenlijk een creatieveling. Bazoer en Riedewald zijn defensieve middenvelders en van de Beek is een centrale middenvelder, die vooral als spelverdeler goed is. Je mist iemand die de steekpass geeft of een man kan passeren op dat middenveld. Bij Jong Ajax staat daar Nouri, geen idee waarom je die er niet gewoon inzet. Lijkt me momenteel de best presterende creatieve middenvelder die in dat team mag spelen.

50 mln, nu is ie 5 mln waard

Heeft iemand hoe jong-turkije heeft gespeeld

6 oktober 2016 om 22:09

Speelde niet echt goed maar we mogen wel wat leren van hun mentaliteit man. Bij elk schot vloog er wel een turk voor.

Het was een uiterst vermakelijk potje voetbal, jammer van het resultaat.

Het grote Turkije gaat wel winnen zo!

en weer doet Bazoer het niet in een duel waar het moet. Bosz heeft dus gelijk, degene die roepen dat het zo'n talent is,,, in kleine potjes kan ie leuk mee maar zodra de tegenstander beter is....

6 oktober 2016 om 21:20

Ik denk dat het ook de rol is waarin hij wordt gezet. Bazoer is geen spelverdeler, het is een lopende speler die veel werk opknapt en veel spelers voor zich moet hebben. Een defensieve middenvelder dus. Maar hij wordt veelal als de spelverdeler opgesteld met Riedewald (nu en bij Ajax) of Gudelj (bij Ajax) achter zich. Het middenveld van Ajax klopte van geen kanten en eigenlijk nog steeds niet (Schone kan best als spelverdeler spelen, maar er moet een speler naast staan die verdedigende kwaliteiten heeft en Klaassen is dat niet) en ook bij Jong Oranje stond er een middenveld dat totaal niet klopt. Als je met een creatieve middenvelder (de 10), een controlerende spelverdeler (de 8) en een defensieve middenvelder (de 6) speelt, dan moeten er de juiste spelers staan. Van de Beek is een 8, Riedewald en Bazoer zijn beiden een defensieve middenvelder.

6 oktober 2016 om 21:29

Een defensieve middevelder is geen loper. Vooral iemand die voor de verdediging speelt , maar ook de intelligentie hebben om daar te spelen. Bazoer laat in die rol zijn man te vaak lopen. Hij is meer een 8. Een loper. Maar voor de rest hoef je voetballend niks speciaals te verwachten

6 oktober 2016 om 22:39

Hoezo is een defensieve middenvelder geen loper? Bij bijvoorbeeld Feyenoord hebben ze El Ahmadi op cvm, en die loopt echt enorm veel kilometers!

6 oktober 2016 om 23:53

Je hebt 2 soorten middenvelders per positie. Op 6 kan je of een loper/breker (bijv Kante) of controleur (bijv Busquets) zetten, op 8 een loper (bijv Vidal) of spelverdeler (bijv Modric). Bazoer is zelf meer een 8 inderdaad net als Van de Beek, dus daar had een keuze tussen gemaakt moeten worden.

7 oktober 2016 om 09:55

Natuurlijk doet Bazoer het niet als je hem nooit laat spelen bij zijn club. Hij heeft een vormdip, en die vormdip wordt verergerd door Peter Bosz die en passant het Nederlandse voetbal kapot maakt.

Het valt mij op dat de nederlandse school niet meer zo effectief is als voorheen. Het moet verandert worden en met name aan de mentaliteit van de spelers. Ik zie tegenwoordig weinig spelers in de eredivisie die een vechtershart hebben en gewoon willen knoken voor de bal. Ik heb het gevoel dat de spelers genoeg nemen met de luxe leven dat ze leiden. Snapt iemand wat ik hiermee probeer te zeggen?

6 oktober 2016 om 21:37

Ja. Je ziet inderdaad de afgelopen tijd te weinig spelers die echte vechtlust tonen. Maar ik denk ook dat dat kan liggen aan dat we telkens, als er ook maar één jonge speler is die een paar wedstrijdjes goed meedoet in de Eredivisie, dat we die gelijk een enorm talent noemen. Daar raak ik ook geïrriteerd aan.

Maar je hebt gelijk. Tegenwoordig kiest een speler liever voor de korte geldroute naar Engeland dan blijven spelen in Nederland om daar te ontwikkelen. Maar ja, wij zijn geen professionele voetballers. Misschien zouden wij ook verblind raken door het geld als we in hun schoenen stonden. Wie weet.

6 oktober 2016 om 22:39

Beiden prima reacties. Het lijkt wel dat 'we' het allemaal wel effe gaan doen. Mouwen opstropen is er niet meer bij.

7 oktober 2016 om 09:41

Het probleem begint met onze "zaalvoetbalopleiding", het veld is er al naar veranderd, van de gemiddelde scheidsrechter mag je ook al niks en balbezit is heiliger als het resultaat. De spelers worden al een dikke contract voorgeschoteld voordat ze maar 1 voet op het hoofdveld hebben gezet. Ze worden allemaal de hemel in geprezen en hoeven nergens voor te werken, tja dan krijg dit voorgeschoteld. De vroegere jeugdspeler was nederig en ken je de hierarchie binnen een selectie, heb je nu een goede zaakwaarnemer dan hoeft je buurman maar een scheet te laten en hij heeft een probleem. Als ze elkaar nu proberen te corrigeren gaan ze al janken, het begint allemaal bij de bovenin de schakel maarja die zijn ook alleen maar bezig met geld maken ipv een club of land (nationale 11) te leiden/groot maken.
Kijk eens naar de jeugd in het buitenland, allemaal het mannetje maar kennen hun plek binnen de selectie/hierachie.

Generatie niets. We maken echt klote tijden mee. Jochies met rare kapsels en tatoeages en dat al op hun 18e. En dan heb jk het nog niet eens gehad over domme vertoning voor de camera altijd. Stemmerjes van jochies van 10 jr, wel grote woorden. Geen daden. Voorbeeld, depay..zit weliswaar nu bij oranje, maar vergelijk zn foto met die van rashford. Laatste is doodnormaal, geen rare issues. Gewoon pure voetballer. Type karaker seedorf en davids. Wij leiden poppetjes op.

6 oktober 2016 om 21:52

Het is een tendens die zich al eeuwen voordoet. Een oudere generatie die de volgende/jonge generatie waardeloos vindt.

Kapsels en tattoo's zeggen niks over de mentaliteit of kwaliteiten van een voetballer. Niet iedereen hoeft zoals Rashford te zijn. Depay heeft het tenminste geschopt tot United en het Nederlands elftal, en dat bereik je echt niet met enkel talent hoor. Helaas zie ik dit soort standaard geneuzel nog veel te vaak op deze site.

6 oktober 2016 om 22:42

Noem het standaard geneuzel. Echter is talent alleen niet goed genoeg. Natuurlijk heeft hij er hard voor gewerkt maar Mourinho het moeilijk maken doet hij ook niet.

6 oktober 2016 om 23:16

Nouja dat weten we dus niet, of jij moet elke dag bij de training van United zijn. Misschien is Depay wel niet goed genoeg? Ik vond hem elke keer toen ik in het Philips stadion zat ook niet denderend spelen. Zijn goals verbloemden veel. Was ook redelijk verbaasd dat er 30 miljoen voor hem werd neergelegd.

Het zijn ook allemaal over het paard getilde ventjes in deze selectie

Uit dit blijkt maar weer dat we onze Nederlandse talenten veel te veel hebben overschat. Als je in zo'n poule nog niet eens voor het EK kan kwalificeren, dan kun je niet zeggen dat dit team nou vol zit met heuse talenten.

Bergwijn en Van de Beek speelden op zich nog goed.

Ach ja, de desinteresse straalt er van af bij de meeste jongens dus ik kan er niet mee zitten. Het is dat die Turken niet kunnen voetballen, want Nederland had qua kansen gewoon moeten winnen. Maar het is toch zielig dat tegenwoordig Jong Oranje een elftal vol kansloze, nu al volgevreten 'vedetten' is. Wie ik nog wel aardig vond was vd Beek. Maar verder vond ik het vrij troosteloos eerlijk gezegd.

begint al bij de huidige generatie.
Hoorde vorige week dat er naar het laatste WK een kapper !!!!! meeging. Dan houdt alles op.

6 oktober 2016 om 22:44

Die kapper kwam ook speciaal uit Australië. Uit de plaats Sydney...

Wel vreemd dat de nummers twee geen play-offs spelen, is toch veel eerlijker?

Het is heel triest gesteld met het Nederlandse voetbal

Gezien al de 'vedettes' bij Jong Oranje zou ik het toejuichen als Gullit wordt benaderd om definitieve coach van Jong Oranje te worden. Iemand met aanzien waar de talentvolle spelers veel respect voor hebben maar ondertussen kan Gullit ook prima mee praten. Hij ligt altijd goed in de groep.

Ik zou een type als Van Gobbel benaderen om assistent te worden. Is een persoon die heel direct is en goed met moeilijke types kan werken in verband met zijn verleden.

Heb ook het idee dat veel van deze spelers al vinden dat ze bij het grote oranje horen.
Veel hebben er al eens bij gezeten natuurlijk, maar moeten zich nog definitief bewijzen.
Lijkt mij veel zelf overschatting, zonde...
De huidige coach lijkt mij ook niet geschikt voor deze groep, moet echt iemand staan waar ze tegenop kijken. In deze poule horen ze zich gewoon te plaatsen, maar dat zie ik niet meer gebeuren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren