Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Bosz wordt de eerste trainer die er dit seizoen uitvliegt bij zijn club’

Laatste update:

Het seizoen 2016/17 is pas drie speelronden oud, maar er zijn al een paar verrassingen te zien. Zo doet ADO Den Haag het boven verwachting goed en is het nog zonder puntverlies, terwijl FC Groningen juist een valse start beleeft met nul punten uit drie duels. Naarmate de wedstrijden zich opstapelen gaan ook de eerste beslissingen over het lot van de trainers al vallen. Peter Bosz zit daarbij niet echt in een gunstige positie.

/

De bezoekers van Voetbalzone denken dat de coach van Ajax wel eens de eerste trainer kan worden die er dit seizoen uitvliegt. In een poll op de frontpage kon de voorbije dagen gestemd worden over de eerste trainer die zijn spullen zal moeten pakken. Liefst 23.000 bezoekers brachten hun stem uit en van hen denkt het merendeel (56 procent) dat Bosz als eerste van de achttien geslachtofferd zal worden.

Ook FC Groningen-trainer Ernest Faber staat er niet goed op. Hij pakte een kwart (24 procent) van de stemmen en dat is gezien de positie van FC Groningen op de ranglijst niet zo vreemd. De Trots van het Noorden zal gauw punten moeten gaan pakken om Faber wat meer lucht te verschaffen. De rest van de trainers, onder wie Erwin van de Looi (Willem II) en Yannis Anastasiou (Roda JC), hoeven volgens de bezoekers voorlopig niet te vrezen.

Denk je dat Peter Bosz de komende weken verder onder druk komt te staan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

ja want dan zal de rust wederkeren natuurlijk.. zucht

overmars en co out..

26 augustus 2016 om 10:05

Nee en dat lijkt me ook niet de oplossing, er moet een kam door de gehele linie (bestuur, technisch hart, scouting etc) en door selecteren. Maar er moet vooral een nieuw beleid komen, met alleen jonkies halen kom je er dus niet. Dit seizoen is toch al zo goed als verloren.

26 augustus 2016 om 10:07

Ik was sarcastisch uiteraard. Bosz is gewoon een goede trainer die geen materiaal heeft voor zijn speelstijl. Coach en bestuur werken dus niet nauw samen om er echt wat van te maken.

26 augustus 2016 om 10:19

Deels met je eens. Bosz heeft inderdaad niet het materiaal voor zijn speelstijl. Maar dan zal je - in eerste instantie - je speelstijl moeten aanpassen. Een goede trainer kan dat. Daarnaast maakt hij ook gewoon slechte keuzes. Bijvoorbeeld het feit dat hij steeds andere mensen opstelt, terwijl het al onrustig is op basis van de speelstijl. Of dat Tete, de beste van de verdedigers, bij hem geen zekerheid is. Hij is dus (nog) niet vrij te pleiten.

26 augustus 2016 om 10:21

ze werken wel samen!
Dit is het beleid zoals dat een paar jaar geleden was geformuleerd. We halen geen dure oude spelers meer met weinig restwaarde. Iedereen was het ermee eens en stond erachter.
Wat er nu gebeurd is dat er zonder dure ervaren spelers, de talentvolle jonkies door het ijs zakken. Dan begint het publiek zeker in Amsterdam te morren.
Wat doe je dan? Ik zeg visie een beetje aanpassen en toch dure ervaren spelers mét kwaliteit halen die de jonkies bij de hand kunnen nemen.
Huntelaar, Sneijder en Nigel de Jong hadden gewoon verleidt moeten worden om te komen. Met (teken)geld én een goed verhaal.

26 augustus 2016 om 10:26

Dat Bosz een goede trainer is op dit niveau moet nog maar blijken, vooralsnog heeft hij de schijn tegen. Leuk hoor de speelstijl van Bosz , maar een goede trainer past zijn speelstijl aan aan de groep spelers die hij tot zijn beschikking heeft en haalt daar het maximale uit. En natuurlijk is de groep momenteel niet top , maar thuis verliezen van Willem II en punten laten liggen tegen Roda JC is het andere uiterste.

26 augustus 2016 om 10:27

@clarkent2; Juist, voortschrijdend inzicht heet dat. Dus inderdaad de ervaring halen die je noemt en door selecteren.

26 augustus 2016 om 10:34

@afca-024: Bosz is juist dan niet een goede trainer als je zegt dat hij het materiaal niet heeft voor zijn speelwijze. Dan moet je toch als je een goede trainer bent dat inzien en op een andere manier gaan voetballen die wel past bij het materiaal wat je voor handen hebt. Dat is nu juist wat een Frank de Boer deed en kreeg daar veel kritiek op maar hij wist wel precies wat moest gebeuren.
Een trainer ontslaan is nooit de oplossing maar in dit geval zal je twee keuzes hebben of je koopt spelers die wel voldoen aan de speelwijze van Bosz en die er direct staan of je ontslaat Bosz bij nog een slecht resultaat en zet een nieuwe man voor de groep. Als dat gebeurt is er maar 1 kandidaat in mijn ogen en dat is van Gaal die kan zo'n elftal als Ajax nu is perfect weer op de rit krijgen.

26 augustus 2016 om 11:06

Volgens mij is Bosz er inmiddels ook achter dat hij het materiaal niet heeft en valt hij terug op het oude systeem. Het gevolg is onooglijk voetbal en gedesorienteerde spelers (bijvoorbeeld Tete). Zulke spelers koop je ook maar niet even.

26 augustus 2016 om 11:16

Van Gaal had op het WK 2014 ook niet het beste materiaal, maar paste zijn tactiek aan op zijn spelers en Oranje haalde bijna de finale (penalies zijn een loterij). Dat maakt iemand een goede trainer. Frank de Boer met 2 tweede plaatsen en 4 keer kampioen met dit materiaal, dat is pas een goede trainer! Bosz kan zijn spelers niet motiveren blijkbaar, past de verkeerde tactiek toe...daarmee heeft ie bij Vitesse veel verloren en was ie ook erg wisselvallig bij Heracles. Kon je zien aankomen. Ze hadden van der Brom moeten nemen, die speelt ook naar de mogelijkheden.

26 augustus 2016 om 11:41

van Gaal had wel Robben, Sneijder en Van Persie, jongens die gepokt en gemazeld zijn in de wereldtop, waar Robben op dat moment nog steeds bij hoorde. Dan kun je daar je elftal op afstemmen, want die jongens scoren minimaal wel een 7.

26 augustus 2016 om 11:50

@AFCA-024
Bosz toont juist aan geen goede trainer te zijn.
Een goede trainer pas zijn speeltstijl aan naar wat het beste past bij het materiaal wat hij heeft.
Een goede trainer krijgt het voor elkaar de spelers te halen die bij zijn stijl passen als hij perse zijn stijl wilt spelen. Het is niet zo dat er geen geld is, met de juiste argumenten krijgt hij het bestuur wel zover als hij zo een goede trainer is.
Een goede trainer bereid zich goed voor op een van de belangrijkste wedstrijden in de afgelopen jaren en stuurt geen ongeinspireerde bende het veld op in Rusland.
Een goede trainer gaat niet in Europese wedstrijden experimenteren met zijn ploeg (gelukkig tegen Paok net goed gegaan)

26 augustus 2016 om 11:54

@ruudje74
Inderdaad een echt goede trainer die kijkt naar het materiaal en de kracht van het team en gaat daar mee aan de slag of bouwt zijn eigen kracht in.
Bosz is niet geschikt voor een topclub want zoals jij ook al terecht aangeeft was het bij Vitesse en Heracles ook al zo wisselvallig als de .....
Het feit dat van bijvoorbeeld van de Brom zijn team iedere jaar weer heel snel aan het voetballen krijgt ondanks dat er steeds toppers vertrekken wijst aan dat hij toch van een betere categorie is, zeg niet meteen dat hij die topper is die we zoeken maar in elk geval beter als wat er nu staat.

26 augustus 2016 om 12:06

Bosz is aangenomen om aantrekkelijker te voetballen. Dan moet de directie zorgen voor een selectie die dat kan. Een andere koers varen daar heb je altijd nieuwe mensen voor nodig.

26 augustus 2016 om 11:56

Nee, niet Overmars en co out. Overmars out en Co in. Adriaanse en van Gaal is het gedroomde duo dat het wat mij betreft nog een keer mag laten zien bij Ajax. Zij zijn de laatste geweest die de wereldtop heeft bereikt met eigen jeugdspelers.

Ajax heeft op 1 a 2 spelers na gewoon een matige selectie. Bosz kan dingen beter doen maat hem eruit gooien is niet slim.

26 augustus 2016 om 12:10

Zijn aanstelling was in deze fase eigenlijk al niet slim. Een oud-Feyenoorder staat bij de harde kern eigenlijk al met 1-0 achter. De Boer had vanwege zijn status bij Ajax in ieder geval nog wat krediet (net als Cocu bij PSV en Bronckhorst bij Feyenoord). Bosz heeft niks, dus hij zal meteen moeten presteren. En met deze selectie kan dat eigenlijk niet. We zien het ook he, in de eerste wedstrijden heeft hij niet meteen kunnen laten zien dat ze gaan vlammen. Dan is het bij de fans eigenlijk al gedaan, terwijl niemand het echt beter had kunnen doen. Zijn positie is gewoon onhoudbaar

Tsja, laten we het hopen, vervelend dat er dan een tussenpoos moet komen of iemand die we er wel in durft te stappen nadat er een er een grote zooi van gemaakt heeft. We kunnen allemaal roepen dat Ajax jong is, en dat klopt, maar ook supergetalenteerd. Frank was ook eigenwijs om dat niet aan te vullen met fitte eravring, maar liet het team vrij compact spelen naar haar mogelijkheden. Bosz heeft alleen een visie hoe hij wilt spelen maar kan het niet uit laten voeren omdat Ajax daar de spelers niet voor heeft. Dan komen ze aan met een bejaarde Duitser die al geen drie jaar meer heeft gespeeld...

Ze moeten bij Ajax eens het echte probleem aanpakken. Wil je aanvallend spelen? Prima, maar zorg dan dat de trainer spelers tot zijn beschikking heeft waarmee dat kan. Geen creativiteit op het middenveld en een rechtsbuiten die zijn man nooit voorbij komt; hoe wil je met dit elftal in hemelsnaam dominant voetbal spelen?

26 augustus 2016 om 10:40

Hainrich. Ik denk zelf dat ajax moet afstappen van het 433 systeem met deze spelers. Overgaan op 442 met traore diep en dolberg hangend erachter. Younes links en cerny rechts. Schone en klaasen midden. Als Traore continu vastgezet word door 2/3 verdedigers heb je een afleider nodig. En met younes en cerny op de vleugels heb je 2 spelers die richting de goal spelen.

26 augustus 2016 om 10:47

Dan heb je 4 aanvallers op het middenveld..... zet dan tenminste bazoer of gudelj er nog bij ipv schone of klaassen

26 augustus 2016 om 10:59

Met een middenvelder op de flank speel je al zo ongeveer 442. Dat is dus niets nieuws.

Het probleem is dat het team de spelwijze van Bos niet goed uitvoert. Je kunt dan als trainer vasthouden aan die speelwijze en dit seizoen als verloren seizoen zien maar met oog voor de toekomst. Of je past je aan de spelers aan en gaat de schade beperken door punten te pakken en zo mogelijk toch dit jaar al meedoen voor het kampioenschap. Daarna kun je kijken of je het systeem dat je voor ogen hebt alsnog in kunt voeren.

Feit is dat je bij Vitesse het je kunt veroorloven om enkele wedstrijden te verliezen. Bij Ajax heb je die luxe niet omdat het gat voor het kampioenschap dan te groot wordt.

26 augustus 2016 om 11:07

Rusty. Bazoer en gudelj spelen teveel achteruit en staan hun mannetje niet sterk. Ze denken dat ze er al zijn. Schöne en klaasen zijn werkers. Dan heb ik nog liever serero dan die 2 die jij opnoemt

26 augustus 2016 om 12:13

Een nationale ploeg heeft bepaalde spelers tot zijn beschikking en moet daar een systeem en elftal bij zoeken die bij de kwaliteiten hoort. Een club heeft een bepaalde visie en moet spelers zoeken die daarbij passen.

Ajax heeft gewoon totaal verkeerd gescout. Een evaren verdediger (ook met Heitinga gebeurd) nemen die niet kan spelen met ruimte in de rug terwijl je hoog speelt. Dat soort dingen. Doen ze echt zelf hoor. Systeem aanpassen is eigenlijk de onkunde van je scouting/ transfers/ opleiding verbloemen

Het team van Ajax is gewoon niet goed genoeg. Als klaassen 1 van de sleutelspelers is van ajax dan zegt dat al genoeg over de kwaliteit van het elftal.

26 augustus 2016 om 10:14

Ik vind alleen Younes, Traore en Krul goed genoeg eigenlijk. Bazoer, Klaassen en Gudelj zijn helemaal niet zo een goede voetballers, als je zo aanvallend wil spelen moet je middenvelders hebben die technisch vaardiger zijn. Verdediging is ook gewoon matig en El Ghazi komt nog geen lantaarnpaal voorbij, zelfs als dat lukt geeft hij daarna 9/10 keer een belabberde voorzet.

26 augustus 2016 om 10:20

Ja het team is echt barslecht. Denken ze nou echt in amsterdam dat ze potten kunnen breken in de champions league met klaassen schone veltman viergever en co?? Het is mij een raadsel waarom er niet meer creativiteit word aangetrokken. Spelers als Ziyech en qazaisvili zouden niet misstaan.

26 augustus 2016 om 10:22

Bazoer vind ik overigens goed. Speelt de laatste tijd niet sterk maar dat doet het hele team niet. Als ik bazoer was zou ik lekker vertrekken naar arsenal ofzo, elke keer is hij degene die geslachtofferd word door bosz omdat hij het lef niet heeft om Klaassen eruit te knikkeren.

26 augustus 2016 om 10:33

Maar Veltman is onder BLIND wel basisspeler bij oranje!!!!!!!! Pffffffff

26 augustus 2016 om 10:36

Ik vind toch echt dat Klaassen het beter doet dan Bazoer op dit moment, dus ik vind dat wel logisch. Ik zou het persoonlijk eens proberen met klaassen, sink graven en Bazoer op het middenveld

26 augustus 2016 om 10:40

Vandaar dat oranje zo slecht is.

26 augustus 2016 om 10:46

Als klaassen op een andere positie staat zou hij misschien nog handig kunnen zijn als een soort van werkpaard. Maar als aanvallende middenvelder bakt hij er niks van vind ik. Hij heeft totaal geen creativiteit, heeft geen actie om een man voorbij te komen en heeft geen pass die traore pal voor de keeper kan zetten. Ik wil zo graag ziyech of qazaisvilli op die positie zien bij ajax. Ajax moet gewoon de hand van de knip halen en spenderen.

26 augustus 2016 om 11:20

Klaassen moet er zeker niet uit. Enige man die scoort.verder is Klaassen de enige man die een beetje leiding geeft.

26 augustus 2016 om 12:01

Ik ben er heilig van overtuigd dat je met deze selectie gewoon om de titel kan spelen en leuk mee kan doen in Europa. Het heeft niet zoveel met de poppetjes te maken bij Ajax. Hoe kan het dat er twee keer per week een andere opstelling is? Hoe kan het dat steevast de spelers op de verkeerde positie op het veld de bal krijgen? Allemaal tactiek. Er is geen looplijn meer, er is geen positiebepaling meer en er is zeker geen organisatie meer. Dan valt alles weg en staat iedereen op een eilandje en kom je altijd een paar passen te laat. Daarmee win je geen enkele wedstrijd. Als je denkt dat een paar spelers vervangen de oplossing is dan leef je in een droomwereld. Bosz moet nu orde op zaken stellen met deze groep jongens.

26 augustus 2016 om 12:03

Het probleem bij Bazoer is dat hij niet vrij is in zijn hoofd, je ziet gewoon aan hem dat hij er weinig zin in heeft of dat er iets hem dwars zit. Als hij weer de spreekwoordelijke peper in zijn reet heeft zal het goed komen met deze jongen. Maar de rest om hem heen is ook bagger dus zullen de ogen sneller op hem gericht zijn terwijl hij ook pas 19 is.
Riedewald moet gewoon eerst de focus leggen op zijn "mannetje" en minder op zijn crosspass, hij zo kinderlijk opzij gezet in elke wedstrijd dat het bijna comedy capers lijkt. Hij hoeft geen klerekast te worden maar hij moet wel wat sterker worden (in de duels) dan komt de rest vanzelf wel.
El Ghazi mogen ze wat mij betreft verkopen, is meer grassprieten aan het tellen als dat hij meters maakt of inzet toont. En anders is hij meer bezig met de scheidsrechter die hem niet "beschermt", buiten het veld zijn ze allemaal het mannetje maar in het veld zijn het allemaal watjes.

26 augustus 2016 om 16:42

Ze gaan geen champions league spelen, dus weinig potten te breken.

Zelf ben ik heel benieuwd naar Kowet; wij draaien nog niet lekker en nu van Overbeek (vorig jaar 1 van de betere) ook nog is verhuurd vraag ik mij af hoe wij aan punten moeten komen. We zijn gepromoveerd met aanvallend voetbal, maar dat wordt nu ineens omgezet in 'behouden' voetbal. En dat terwijl we daar de spelers totaal niet voor hebben.... En iedereen weet dat als je niet presteert dat de trainer eruit vliegt..

26 augustus 2016 om 16:46

Als GAE aanvallend voetbal zou gaan spelen, hetzelfde wat ze in de Jupiler L deden, worden ze helemaal aan flarden gespeeld, dus logisch dat ze behoudender gaan spelen. Je kan wel elke wedstrijd vaker scoren, keer of 2, maar als je dan zoveel risico hebt genomen krijg je er ook 5 om de oren. Ik kan begrijpen wat je graag wilt of zou willen zien, maar zeker het eerste jaar na promotie kan dat niet door de switch van Titelkandidaat naar degradatiekandidaat.

26 augustus 2016 om 18:54

Ja klopt helemaal wat je zegt, maar de Koning beweerde eerst dat we elke tegenstander zouden gaan overrompelen.. Vervolgens doet ie de snelste en gevaarlijkste speler weg en zegt ie dat Kowet behoudend gaat spelen... Klinkt voor mij als supporter niet hoopvol en na 3 (vooraf gezien) concurrenten te hebben gehad (Ado, NEC en sparta) staan we op slechts 1 puntje... De grote moeten dus nog komen.. 🙈

Bosz blijft want de eigen Ego van de beestuurders die hem hebben aangesteld is te groot.
Net als het aankoop beleid.

Het is een bedrijf helaas.

Is geen voetbal club meer.

Kapot verdorven en vaak ziek.

Egoïsme regeert.

Pfff, wat wordt ik toch doodmoe van dat mislukte voetbalwereldje. Wat een ongelooflijk opportunisme, keer op keer op keer.

Laten we Bosz en de spelers de rust geven om naar de vorm te zoeken. Met dit 'slechte' team won Ajax vorig jaar op een haar na de titel. Dat deze spelers kneuzen zijn is flauwekul. Soms loopt het niet. Het gelijkspel tegen de Graafschap is tussen de oren gaan zitten, dat eruit krijgen kost tijd, net als het wennen aan een nieuwe coach. Als Ajax dit jaar geen kampioen wordt maar aan het einde een nieuwe, aantrekkelijke en succesvolle stijl heeft gevonden dan is mij dat de investering waard. Wat we niet moeten willen is paniekvoetbal en zwartkijkerij. Er staat ongelofelijk veel kwaliteit op het veld.

26 augustus 2016 om 12:25

Er zit wel een lange winterstop tussen omdat we geen internationals op een groot toernooi hebben gehad. Hoeveel tijd hebben ze nodig? Volgens mij begon iedereen op 0 dus dat van de Graafschap is bullsh#@ want anders hebben we een groot probleem. Want wat moet er nu dan in die hoofdjes omgaan na Roda, Willem II, Rostov? Moeten we nu dan voor degradatie gaan vrezen? Kom op hoor het kwaliteit is er niet dat hebben we wel kunnen zien in de eerste wedstrijden die dit seizoen nog kort is. We kunnen deze "talentjes" wel het hand boven het hoofd blijven houden maar helpt ze echt niet, ze moeten nu eens na al die jaren eens de beloftes gaan inlossen. Op dit moment is het een team met eeuwige talentjes die dat blijven.

Gaat niet gebeuren, Ajax houdt tegenwoordig vast aan het beleid. Of dat beleid wanbeleid is of niet staat daar los van.

Het spel is nu niet om aan te zien, maar vind dat we hem minimaal een aantal maanden te tijd moeten geven voordat we denken aan een ontslag.

Kunnen beter afscheid nemen van Overmars. Bosz heeft en krijgt weinig goed materiaal. Daarnaast valt Bosz wel aan te rekenen dat huidige spelers alleen maar minder goed worden.

Wel lachen. Tegen Rostov zakte werkelijk iedereen keihard door het ijs. De zogenaamd grote talenten kunnen het grote jongens voetbal totaal niet aan. En ik blijf maar lezen hoe slecht Bosz is.

Bosz heeft met Vitesse toch echt een aardig team neergezet en laten zien over tactisch vermogen te beschikken.
Als je het met jongens als El Ghazi, Veltman en Viergever moet doen dan houdt het al gauw op. Het zijn armoedige jaren in Amsterdam en daar kan Bosz niks tegen beginnen. Hij had Overmars bij het tekenen moeten opleggen zijn knip eens serieus te trekken.

26 augustus 2016 om 12:03

Als je iets kan zeggen over het Vitesse van Bosz dan is het wel dat er totaal geen stabiliteit was. Konden met prachtig voetbal Ajax van de mat spelen en daarna drie wedstrijden op rij verliezen tegen kleine tegenstanders. Niet voor niets eindigde het seizoen altijd in mineur.

26 augustus 2016 om 12:29

Klopt maar wat je Bosz wel kunt aanrekenen is zijn gebrek aan aanpassingsvermogen. Iedereen kan zien dat dit team zijn speelstijl niet kan uitvoeren (niet dat het een garantie is op succes kijk maar naar de wedstrijden van Vitesse, zo wisselvallig als maar kan) maar dan pas je het hier en daar aan zodat je niet tegen Roda en Willem II op je bek gaat. Dan pas je je team aan naar de internationale regels en ga je niet experimenteren. Dat kun je hem wel aanrekenen en niet Overmars (die wel schuldig is aan het gebrek aan kwaliteit in het team)

Het oud top voetballer bestuur van ajax moet zelf zijn foute keuzes bekennen Bosz was bij Vitesse al een twijfelaar ajax is en blijven koopjes jagers. En wachten tot alle toppers onder dak zijn, maar ja wie ben ik.

Mijn voorspelling voor de zomer was dat Bosz er zo rond Februari 2017 zou uitvliegen. Nu denk ik dat ik te positief was.
Er is geen trainer die met deze onevenwichtige selectie de doelstellingen van Ajax kan waarmaken.

Het neigde dat Ajax kan redden is Overmars eruit. Maar dat is voor Bosz te laat.
Dus ben het met de lezers eens. Bosz vliegt er het eerst uit

Bosz kan de poppetjes echt wel juist neerzetten en er goed voetbal uit laten komen, ik vind het belachelijk dat heel de selectie ineens speelt alsof ze nog nooit een bal hebben gezien abnormaal zeg. Dat het niet altijd lekker loopt ok, maar je moet toch terug kunnen vallen op een soort basis niveau en zelfs dat kunnen ze niet. Misschien was De Boer toch wel gewoon een prima trainer die eruit perste wat die kon met dit matige zooitje.

Al zet je er een top trainer neer. Veel beter zal het niet worden met deze selectie.

Ik ben benieuwd wie er allemaal voor heeft gekozen om de selectie zo ontzettend jong te houden. Want dat vind ik het grootste probleem. Je ziet geen spelers die het elftal op sleeptouw nemen in moeilijke tijden. Daar moet je eigenlijk 2 a 3 types van hebben. PSV heeft dat met Moreno, Guardado en De Jong. Misschien komt Schwaab over een periode ook in dit rijtje.

Door deze ervaren jongens, kunnen de talentvolle spelers daaromheen rustiger voetballen en zich in de luwte ontwikkelen. Volgt er een afstraffing, dan zijn de oudere spelers aan de beurt. Zoals bij Feyenoord met Kuyt. Juist daardoor hoor je weinig over de fouten van de talentvolle spelers.

En dan haalt Ajax eindelijk een routinier, halen ze die zonder daadwerkelijk te hebben gescout en hebben ze er alsnog niks aan. Wat is dat voor een beleid? Een type Schwaab had Ajax denk ik ook goed kunnen gebruiken. Net als een type Nigel de Jong. Misschien niet in het mee voetballende gedeelte maar wel op basis van mentaliteit, strijd, kracht en ervaring. En ik had dan juist Ziyech gehaald, zodat je gebrek aan creativiteit bij Nigel de Jong weer compenseert. Net als dat N. De Jong weer kracht bij Ziyech compenseert. Zet er een loper ala Klaassen of Bazoer bij en je hebt denk ik een compleet middenveld die in balans is.

Geen enkele trainer zou het beter doen want hij zit met dit zootje ongeregeld die alleen betonvoetbal gewend is en dat oeverloze rondgetik , Ajax moet kwaliteit inkopen jeugd en ervaring samen maar dat zien de heren beleidsbepalers niet of willen het niet zien en nu zou dan weer de trainer de schuld krijgen , het enige dat moet gebeuren is dat klote beleid op de schop en voor 2/3 toppers een uitzondering maken die ook daadwerkelijk wat toevoegen en de jeugd bij de hand neemt en beter maakt .

26 augustus 2016 om 11:01

Betonvoetbal leuk gevonden met de Arena!
Maar je hebt gelijk! De afdeling inkoop/scouting heeft zijn werk niet goed gedaan en dat terwijl je al 2 jaar vantevoren weet dat dit moment aan zat te komen... Misschien een idee om als voetbalclub verder te gaan ipv een beursclub

bosz wil een spelletje spelen waar ajax simpelweg gewoon kwaliteit voor mist

26 augustus 2016 om 12:33

Dus moet hij zijn spelletje aanpassen naar de kwaliteiten van het team. Iedereen weet dat Overmars de hand op de knip zal houden dus de gewenste kwaliteitsinjectie gaat er niet komen. Dus pas je je tactiek aan naar wat je hebt, het is een lelijk woord in Nederland maar je hebt de kwaliteiten in het team om op de counter te spelen. Maarja stel je voor dat we ons daar aan gaan overgeven, nee dan maar punten verspillen in Nederland en in Europa.

Ik denk wel dat Bosz blijft. Hij moet die jonkies weer bravoure inpraten, laten uitstralen. Ze voetballen als oud-spelers die het allemaal al gezien hebben. Juist van jonkies zou je toch verwachten dat ze graag de bal willen, een mannetje uitspelen, etc. Jonkies moet je juist afremmen maar deze jonkies moet je bijna schreeuwen om eens gewoon lekker te gaan voetballen. Is Frank daarin een beetje te streng geweest?

Ik weet niet of men Peter Bosz volledig de schuld moet geven.
Ik denk ook dat er na de RVC en Marc Overmars gekeken moet worden.
Omdat het transfer beleid al jaren niet goed is.
Talenten moet je in een goed draaiend team brengen, en niet een team van alleen maar talenten laten afhangen.
Daar is de druk te hoog voor, en je weet nooit of een jonge speler aan hoge verwachtingen kan voldoen!

Ik heb zelf op Faber gestemd omdat ik me wezenloos ben geschrokken van Groningen. Bij Ajax krijg je misschien minder de tijd maar Bosz heeft wel voldoende kwaliteit in de groep om het tij te kunnen keren en daar kunnen de puzzelstukjes zomaar ineens in elkaar vallen. Bij Groningen zie ik dat echter niet gebeuren en ik vraag me ook af hoe Faber dat elftal aan het voetballen kan krijgen.

Het kan heel simpel zijn. Allereerst Bosz eruit. Want dat werkt niet. De groep wil niet voor hem werken. Nu al niet. Zet daar een buitenlandse (ben wel klaar met die zogenaamd goede Nederlandse trainers) topcoach tegenover. Die gast die RBS groot heeft gemaakt bijvoorbeeld. Daarna Van de Sar eruit en een echte commerciële man op die plek die de marketingwereld van binnen en buiten kent. Vervolgens Overmars eruit want die houdt niet van investeren en risico's nemen en dat heeft Ajax momenteel hard nodig.

Daarna doorselecteren in de selectie en afstappen van het heilige 433. Want ook dat werkt niet meer. En een beetje technische staf / rvs had dat al lang gezien. Viergever, El Ghazi, Veltman zo snel mogelijk verkopen. Niet meer laten ballen in het eerste in ieder geval. Gudelj een tweede kans geven. Bazoer (in potentie met afstand het grootste talent van NL) op zijn flikker geven voor zijn lakse houding. Daarnaast kritisch kijken naar Klaassen. Zijn aanvoerdersband afnemen in ieder geval en geven aan Krul. Hij kan hem terug verdienen.

Verder Cerny, De Ligt, Van de Beek en Nouri vaker laten spelen dan nu het geval is. In de winterstop flink investeren in een ervaren man in elke linie. Daar mag best 10-15 mio de speler voor worden uitgetrokken. Voorwaarde: moet minimaal 25 zijn.

Oh, en voordat ik het vergeet. Traore is allemaal leuk en aardig. Zeker een goede spits. Maar hij staat de ontwikkeling van Dolberg en/of Casseira in de weg en dat is niet goed. Uitleenbeurt beëindigen dus.

Ben klaar met het kleurloze Nederlandse voetbal (ja ook dat saaie counterspel van PSV is niet om aan te zien ook al werkt dit momenteel vaker dan het spel van Ajax). Dit is wel eens anders geweest. Wordt tijd dat NL het voetbal weer opnieuw uitvindt willen ze nog enige vorm van aansluiting behouden. Dat boek van Michael Lewis moet maar eens gelezen worden. Moneyball.

26 augustus 2016 om 12:46

Ben het met je eens dat we van de Nederlandse zgn. toppers moeten afstappen nu eens nieuwe bloed in het Nederlandse voetbal binnenhalen. Maar met de coach van RBS haal je inprincipe het gevreesde countervoetbal (echt geen vies woord als het goed word uitgevoerd) binnen. We zien Nederland saaie countervoetbal omdat ze het niet goed uit kunnen voeren. Dat kan die coach van RBS wel, binnen een aantal passes staat het team meestal voor het doel. Nu duurt het bijna altijd een paar minuten.
Dat is dan ook het grootste zwakte in het Nederlandse voetbal, wij willen te graag de bal, te graag "domineren" en dat pakken we verkeerd aan. Door snelheid in het spel te brengen kun je ook domineren maar wij (vooral het huidige Ajax) vertragen voornamelijk.
Ze zijn allemaal verliefd op de bal maar kunnen hem geen van allen goed behandelen.
Ajax moet af van het, aannemen speler aankijken bal tikken, kijken bal tikken, nog een keer kijken bal tikken en dan maar breed of achteruit.
Ajax moet eens meer proberen aan te nemen (niet altijd) kijken en vooruit te spelen zo houden ze de vaart erin.
Maar zoals gezegd liever de bal in bezit houden want dat is goed voor de percentage balbezit daar verdienen we ook heel veel punten mee.

Het bestuur wist wat er te verwachten is met Bosz als trainer , dan moet je als beleidvoerders Overmars en Bosz de mogelijkheden geven om aankopen te doen die nodig zijn voor het voetbal wat Bosz wil spelen .
Maar Bosz de zwarte piet toeschuiven is onterecht , veel denken dat het simpel is om het systeem van Bosz in deze selectie te krijgen .
Geef Bosz te tijd om het systeem in dit team te krijgen en dan gaat het wel lukken .

De bezoekers van voetbalzone laten hun onderbuikgevoelens teveel spreken.

Zelfs als Bosz het langdurig slecht doet, is de kans dat hij als eerste eruit gaat nog steeds niet groot. Dat is namelijk gezichtsverlies voor de directie, en het kost verhoudingsgewijs veel geld, omdat Bosz meer verdient dan veel andere trainers. Ajax zal hem ook tijd willen geven als nieuwe trainer.

Oh Oh oh wat weten we het allemaal weer goed. Een handje vol wedstrijden gespeeld en er deugd al weer niks van. Straks 3 wedstrijden winnen en we worden weer kampioen. Volgens mij is Bosz juist gehaald vanwege zijn visie en daar zou hij nu al van af moeten stappen?? Geef de man de tijd. En wie zou het dan beter kunnen??? Buitenlandse toptrainers komen echt niet naar Nederland, hier valt geen eer te behalen. Een Nederlandse "toptrainer" kijkt wel uit want 3 x verliezen en er deugd weer niks van.
We moeten zo langzaam aan onze plaats weten maar dat gaat er blijkbaar bij de meeste mensen niet in.
Een handje vol overschatte voetballers met een air aan de reet van heb ik jou daar geholpen door op geld beluste zaakwaarnemers gaan ons niet echt verder helpen. Zolang voetbal geregeerd wordt door geld telt Nederland niet mee en daar zullen we het voorlopig mee moeten doen. Daar helpt zelfs geen toptrainer aan.

Ik heb overmars lange tijd verdedigd, maar het houdt een keer op. 45 aankopen, waarvan 24 gewoon gefaald zijn, 9 het misschien gaan redden en slechts elf spelers die een meerwaarde zijn gebleken. Dan heb ik het nog niet eens over echte topaankopen. Ik kijk dan toch wel een beetje met jaloezie naar hoe Marcel Brands het doet.

26 augustus 2016 om 12:07

Brands die vorig jaar Perreiro ophaalde voor een kleine 8 miljoen die op de bank zit? Of Maher die voor eenzelfde bedrag op de tribune zit? Of de aankoop van een nieuwe bankzitter Ramselaar voor 6 mln? Ik weet zeker dat het moyenne van Brands en Overmars niets voor elkaar onder doet. Het enige verschil met Ajax is dat er bij PSV geen kritiek is op aankopen. Over het algemeen doen de clubs niets voor elkaar onder qua niveau. Wat de korte termijn denkers daar ook van vinden.

26 augustus 2016 om 12:17

Ik bedoel niet dat al zijn aankopen zo goed zijn, maar hij heeft er wel een veel uitgebalanceerder team neergezet. Guardado, moreno zijn gewoon spelers met ervaring die Ajax wel door de ronde tegen Rostov hadden kunnen slepen. Met alle respect, maar wat kunnen we verwachten van Davy Klaassen die zijn team op sleeptouw moet nemen met zijn 23 jaar.

26 augustus 2016 om 12:29

Jij beschouwt zulke aankopen die regelmatig op de bank zitten als miskoop, terwijl het eigenlijk erg positief is wanneer een topclub een brede selectie heeft.
Ajax heeft het geld en kan beter kwalitatief goede spelers op de bank hebben dan veel geld op de bank. Spelers kan je a la minute inbrengen, geld niet.

Ajax en PSV doen inderdaad nauwelijks voor elkaar onder. Korte termijn denken is juist goed als je een topclub bent. Ik heb bij ajax altijd het idee dat ze bezig zijn met een team voor over 2 seizoenen waardoor ze het huidige seizoen maar als onbelangrijk bestempelen. Die hele mentaliteit dat spelers elkaar in de weg lopen bij hun ontwikkeling moeten ze daar eens overboord geven. Komende zondag kwaliteit op het veld is belangrijker dan een jongeling kansen geven (en fouten laten maken) zodat hij over 2 seizoenen de kwaliteiten heeft. Laat ze die fouten lekker ergens anders maken en val daar de mensen die een topteam in Nederland willen zien niet mee lastig.

26 augustus 2016 om 12:37

Vergeet Berg en Matavz niet. De aankopen van PSV pakken momenteel goed uit, maar dat was jarenlang niet zo.
Ajax heeft jaren geïnvesteerd in spelers als Boilesen, Fischer en Andersen, maar die stellen zwaar teleur. Nu moeten we van vooraf aan beginnen. Een spelers als Blind ontwikkelde zich wel uitstekend en die hebben we wellicht te vroeg verkocht. Met transfers en talenten komt altijd een dosis geluk bij kijken. Zekerheden bestaan niet.

Bosz? Een prima trainer staand voor een (al jaren) waardeloos elftal.

Bosz moet nu al ontslagen worden samen met Overmars en Vd.Sar!!! Hoeveel meer schade moeten ze Ajax nog toebrengen voordat er wordt ingegrepen?

Bosz is pas af te rekenen nadat hij het gereedschap krijgt aangereikt
om het type voetbal te spelen wat hem voor ogen staat.
Zijn grootste tegenstander daarbij is Marc Overmars. Ook nu, in tijden
van nood - net als directeur van der Sar - volkomen onzichtbaar.
Laat Bosz maar rechtpraten wat zij fout hebben gedaan.
Nou, aan dat soort bestuurders heb je wat als trainer (en club!).
Maar als ook de RVC uitblinkt in zelfgenoegzaamheid en onkunde,
hoef je er niet op te rekenen dat deze 2 stromannetjes er uit worden
gebonjourd, want als er kwaliteit wordt binnengehaald, wordt het
falen van al die soort bestuursjunks zichtbaar gemaakt, en daar houden
dit soort lui niet van - kijk maar eens naar de naar Ajax gemodelleerde
Knvb. Onkunde in het kwadraat, met Bertje van Oostveen als
minkukel aan het roer. Hoezo, we raken achterop in Europa?
We hebben in Nederland toch ook dokters in plaats van kwakzalvers?
Dus oordelen over Bosz is volledig misplaatst. Marc Overmars is aan zet.
En dat belooft niet veel goeds voor Ajax....

Ajax moet gewoon nog Haps (voor linksachter), Vlaar (voor centraal) en Ziyech (kan hangend op rechts en eventueel middenveld). Bazoer, Dijks, Riedewald en El Ghazi voorlopig even banken en dan staat Ajax er weer heel anders voor.

Krul
Tete/Vetman
Vlaar
Sanchez
Haps
Klaasen
Gudelj
Sinkgraven
Ziyech
Traore
Younes

Bosz moet gewoon kappen met het voortborduren van een elftal van vorig jaar. Hij moet gewoon een compleet nieuw elftal er in zetten. Ik zou gaan voor het volgende. 343 Krul
veltman westermann viergever
Bazoer Sanchez Riedewald sinkgraven
Cassiera Dolberg Youness. ✌🌞

Denk t dus niet
Iedereen heeft wel door dat t niet aan Bosz ligt
Al mag ie wat minder naïef doen over de kwaliteiten daar

Ik snap niet waarom sommige kunnen zeggen dat Bosz een slechte coach is. Hoe hij Vitesse heeft laten spelen met ook een heel jonge ploeg vind ik knap. Daarnaast heeft hij in korte tijd het erg goed gedaan bij Maccabi Tel Aviv. Ik was zeer enthousiast over zijn visie en hoop nog steeds dat het hem lukt om dit door te drukken. Het aanvallende voetbal willen de meeste van ons zien na het vaak wel saaie voetbal van de Boer. Maar wat de jonge spelers op het veld laten zien lijkt niets op wat Bosz noch de Boer ze heeft aangeleerd. De eerste wedstrijden zagen we met vlagen prachtig voetbal, veel kansen, hoge druk en exorbitant hoog balbezit. Wanneer ze even rustig aandoen wordt er over ze heen gelopen. Dat heeft dan meer met de gemakzucht en inzet van de spelers te maken, maar ook dat ze niet goed zijn in combineren.

Frank de boer had een tactiek neergezet waar je met weinig inspanning toch vaak punten kan pakken. Puur op individuele klasse van Younes, Dijks en Milik zijn er erg veel punten gepakt. Dit kwam niet door het eindeloos achterin rond tikken, maar puur omdat zij spelers konden uitspelen en milik simpel kon inkoppen of tikken. De spelers zijn gewend om makkelijk een prestatie te leveren. Ik denk door de grote tegenslag dat de spelers flink veel zelfvertrouwen zijn kwijtgeraakt waardoor ze keihard onderuit gingen tegen Rostov. Ze maakte onvolwassen en impulsieve beslissingen op het veld en waren geheel vergeten hoe ze moeten voetballen.

Wat ik veel zie is dat er al zo'n vier jaar niet door het midden wordt gespeeld. Dit komt doordat het middenveld zich niet aanbiedt, ze staan stil en altijd gedekt. Het is niet mogelijk om te combineren. De befaamde driehoekjes zie je ook niks van terug, behalve door Traore die de klasse van Chelsea met zich mee brengt. Hij komt voordurend teruggelopen om gaten te dichten in het middenveld. Het gevolg hiervan is een snelle combinatie waaruit een aanval volgt. Wat Traore opbouwt komt vervolgens helaas bij de flanken, waar El ghazi de bal met al het gemak weer aan de tegenstanders kan geven. Zou het door het midden zijn, dan komt de bal makkelijker in de voeten van Dolberg of Traore die zelf wel een kans kunnen creëeren. Wanneer een speler op het middenveld in staat is om open te draaien, een man uit te spelen en naar voren te pasen, dan is er veel meer dreiging rond de verdediging. Dan moeten veel meer dekken waar de spelers van ajax de vruchten van kunnen plukken (weer Dolberg en Traore).

Stuur je op dit moment Peter Bosz weg, dan zal je dit probleem niet oplossen. Ik zie het probleem meer rond Klaassen. Een leuke schaduwspits die veel rond het randje 16 hangt en zeer productief is wanneer hij als centraal middenveld als stofzuiger fungeert. Echter een middenweg met combinaties lijkt hij niet goed voor. Hij probeert veel ballen van de flanken door te spelen met hakjes en overstapjes die vaak niet renderen. Of Klaassen moet deze rol snel in gaan vullen of ik hoop voor de komst van Ziyech.

Ik vraag mezelf soms nogsteeds af hoe moeilijk het is om de mentaliteit om te combineren aan te leren. De jongens die er nu staan hebben dit nog nooit gedaan. Ze moeten meemaken wat er gebeurd met het tempo wanneer er goed gecombineerd wordt. Je speelt ze simpel uit door goed te staan i.p.v. zelfstandig een speler te moeten uitspelen. Dit kost de tegenstander meer energie als je plotseling het halve team op de verkeerde been hebt, Er komen meer gaten in in de dekking van de tegenstander en hierdoor kunnen meer kansen gecreëerd worden.

Ik vind niet dat je de tactiek moet aanpassen op de spelers, anders wordt er nooit meer gescoord. Er is te weinig kwaliteit om op voort te borduren. De spelers moeten snel bijgeschoold worden in hetgeen wat ze niet kunnen. El ghazi moet meer oog hebben voor zijn mede spelers en daar meer combineren. Bazoer, Klaassen en Gudelj moeten durven open draaien, meer vrij lopen en meer de combinaties aangaan. Tete en Veltman kunnen goed een lesje gebruiken door snel en kort te combineren en zelf wat meer op te komen. Geen enkele tactiek kan met de onkunde van deze spelers zorgen voor mooi en dominant voetbal waar goede resultaten gehaald worden.

Heel Ajax zou iedere week de wedstrijden van Barcelona moeten zien. Dit is het voetbal wat Peter Bosz mooi vindt en wat zijn voorbeelden: Cruijff en Pep gerealiseerd hebben. Peter is niet zo'n goede trainer als Cruijff en Pep. Maar het zelfvertrouwen waar Barcelona mee speelt en de tactiek die ze uitvoeren moet ook een beetje komen vanuit de spelers van Ajax. Ze ambiëren zelf ook het grote Barcelona.

Kort samengevat: Het probleem is niet Peter Bosz noch zijn visie. Om het probleem op te lossen moet er beter gecombineerd worden rond het middenveld. Hiervoor kan Ziyech gehaald worden, of Peter Bosz moet zijn stinkende best doen om het middenveld dit bij te spijkeren of de spelers van Ajax nemen zelf initiatief om hun spel te verbeteren. Wanneer dit goed gaat, zullen ze in het geheel beter spelen. Meer kansen en de tegenstanders zullen sneller uitgeput raken. Ze krijgen hun zelfvertrouwen terug en er zal beter gevoetbald worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren