Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bosz is vernietigend: ‘Dit was Ajax-onwaardig, dit wil ik nooit meer zien’

Laatste update:

Peter Bosz was na afloop van het duel met Willem II niet te genieten. De 52-jarige trainer van Ajax ging met 1-2 onderuit en liet zich na afloop dan ook kritisch uit over zijn spelers: “De ploeg had het gevoel dat het duel al gespeeld was. Dat slaat nergens op”, zei hij voor de camera van FOX Sports.

/

“De eerste helft was gewoon heel slecht, Ajax-onwaardig. waren overal te laat, nergens dekten we kort. Willem II kwam terecht op voorsprong. Daarna hebben wij weinig kansen gecreëerd, alleen wat afstandsschoten. Dit wil ik nooit meer zien”, aldus Bosz, die zijn elftal in de tweede helft nauwelijks meer wat zag afdwingen.

De Amsterdammers moeten zich nu richten op de Champions League-return tegen FK Rostov: “'Nu moet de kop omhoog. We hebben het zelf slecht gedaan. Nu moeten we het ook zelf weer omdraaien.”

Heeft Peter Bosz zaterdagavond tactisch gefaald?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit zijn goede woorden dit zou de Boer nooit gezegd hebben. Hopelijk hebben ze hier van geleerd en gaan ze nu weer vlammen.

20 augustus 2016 om 22:58

Nee, omdat we onder Frank de Boer thuis ook nooit van Willem II zouden verliezen. Dan zouden we nu een hele saaie wedstrijd gehad hebben met een 2-0 overwinning. En onder De Boer hadden we vorige week ook gewoon gewonnen ... 4 thuiswedstrijden en nog geen enkele overwininning ... dan faal je als trainer ook gewoon hard.

20 augustus 2016 om 23:03

Ja thuis in 4 wedstrijden niet winnen dat kan idd niet.

20 augustus 2016 om 23:05

Maar we verloren wel met 4-0 van (Bosz' Vitesse en 5-1 van PEC in de bekerfinale en speelde gelijk tegen een al gedegradeerd De Graafschap terwijl dat de kampioenswedstrijd zou moeten zijn. Dat vind ik allemaal erger dan een keer van een laagvlieger met 1-2 verliezen.

20 augustus 2016 om 23:12

Die thuiswedstrijden liggen Bosz niet zo en hij steld toch zulke slechte spelers op mag ook in de spiegel kijken die Bosz. Je hebt een scorende spits die zet je op de bank, omdat je een Chelsea huurling moet opstellen. wisselbeleid is ook al dramatisch.

20 augustus 2016 om 23:19

@lennonturbo

Beide nederlagen betroffen:
1 bekerwedstrijden
2 sterkere tegenstanders

We hebben 4 punten uit 3 wedstrijden terwijl we de aller makkelijkste competitiestart hebben sinds mensenheugenis. Wees vooral niet verbaasd als we dadelijk tegen FK Rostov eruit vliegen. Want we mogen alleen maar hopen dat Dijks, El Ghazi en Gudelj fit zijn. Want met deze selectie moeten we het doen.

Ik verwijt Bosz ook niet alles, hij kan er niks aan doen dat hij een kwalitatief te magere selectie heeft. Maar daarmee moet je niet naïef kamikaze voetbal gaan spelen. Wees realistisch, kijk naar je materiaal en de ontwikkelingen in het hedendaagse voetbal. Eerst je defensie gesloten houden en dan gaan aanvallen. De 0 houden is de sleutel tot succes, als je dat als trainer niet begrijpt ben je anno 2016 ongeschikt een topclub als Ajax te trainen.

20 augustus 2016 om 23:23

Mwah wat er onder bosz structureel gebeurd veel tegen goals weinig creativiteit dat is al poos bezig en ja verliezen 2 X in de beker Vitesse pec ja

20 augustus 2016 om 23:24

Oh nu missen we opeens met z'n allen De Boer Het is ook echt nooit goed he. Eerst roepen we met z'n allen vrolijk dat het voetbal onder De Boer saai is en dat we moeten constateren dat zijn tijd bij Ajax voorbij is. Nu gaat het even k*t, wat vooral aan de instelling te wijden is en niet aan de trainer, en dan moet De Boer weer terug.

20 augustus 2016 om 23:27

Je doet het nooit goed. Wat jij schetst is wat fdb 5 jaar lang heeft gedaan en hem waren de ajax supporters ook beu.

20 augustus 2016 om 23:37

@ajaxxxlove

Dat moet je niet mij verwijten maar de Peter Bosz fanboys die De Boer kosten wat het kost wilde zien vertrekken omdat ze het resultaat voetbal zat waren. Wat mij betreft was De Boer gebleven en ik ben hem erg dankbaar dat hij er de afgelopen jaren is geweest.

Maar goed, op dat moment heerst de waan van de dag en is het sommige mede supporters naar hun hoofd gestegen. Als je de voorstanders van de komst van Bosz moest geloven was Frank de Boer het ergste wat Ajax in jaren was overkomen. En waar zijn ze nu gebleven met ''zolang Ajax maar aanvallend voetbal gaat spelen'' ? Allemaal stil aangezien dit precies is waarvoor ze getekend hebben. Ajax viel vandaag volop aan, gefeliciteerd. De bijzaak van de 1-2 kan snel vergeten worden, we hebben weer een aanvallend Ajax gezien.

21 augustus 2016 om 00:39

Ik was al verbaasd dat we überhaupt de volgende ronde hebben gehaald met de CL. Ik rekende daar van vooraf aan al op een uitschakeling.

"kijk naar je materiaal en de ontwikkelingen in het hedendaagse voetbal. Eerst je defensie gesloten houden en dan gaan aanvallen."

Dan zie ik juist dat er steeds meer coaches zijn die proberen om heel hoog druk te zetten en het spel te maken: Guardiola, Pochetinno, Klopp, Sampaoli, Schmidt, Bielsa, Tuchel, etc. zijn allen van het hoge druk zetten. Dat ploegen als Leicester en Rostov extreem verdedigend spelen wil niet zeggen dat het voetbal meer defensief is geworden. Zelfs in de Serie A zie je meer neiging naar aanvallend voetbal en in de Bundesliga al helemaal. Aan de absolute top is er alleen Atletico dat echt verdedigend speelt.

Bij alle coaches (behalve Guardiola zo blijkt) die met hoge druk spelen is er echter één voorwaarde: tijd. Zo'n systeem is complex en vereist veel gewenning van de spelers. Dat duurt simpelweg een aantal (wedstrijd) maanden om te leren.

21 augustus 2016 om 00:56

De coaches die je opnoemt hebben één voordeel tov Bosz: een elftal met kwaliteit. Iets wat bij Ajax toch wel ver te zoeken is vind ik

21 augustus 2016 om 01:30

@lennonturbo

Guardioloa is natuurlijk geen voorbeeld omdat Guardiola met zowel Barca als Bayern gewoon met afstand het bester materiaal had. Dat lijkt me niet representatief voor Ajax. En daar kom je dus bij het probleem van de nieuwe realiteit uit : Ajax beschikt over kwalitatief minder materiaal waarmee je dat soort voetbal dus ook minder goed kan spelen.

Een belangrijk deel van de door jouw genoemde namen toont in mijn ogen precies aan waarom dat aanvallend voetbal tegenwoordig niet loont. Hoeveel prijzen hebben al die namen (min Guardiola) samen dan gewonnen de afgelopen seizoenen ?

Kijk alleen al naar het afgelopen EK, welke landen waren succesvol ? toch met afstand de landen die defensief voetbalde ? Italië won op die manier slim van Spanje en België. Portugal won er het EK mee. Hongarije, Ijsland, Noord-Ierland en Wales ? allemaal ploegen die goed presteerde vanuit defensieve gedachte.

We kunnen doen alsof het toeval is, maar ik heb nu twee kampioenen achter elkaar in Engeland gezien vanuit gesloten defensie. Ik heb Atletico Madrid de stap zien maken naar de absolute top via de gesloten defensie. Overal merk je dat het defensief voetbal in opmars is.

Ajax zal als topclub tegen de meeste clubs het spel moeten maken. Dus echt defensief zal Ajax weinig spelen, maar als je aanvalt moet je dat gedoseerd doen. Bij een voorsprong helemaal, dan komt de tegenstander vanzelf wel. Het heeft geen zin om een complex systeem op te zetten bij Ajax voor een hevig aanvallend systeem. Aan het einde van een seizoen vertrekken meestal de belangrijkste spelers weer en moet je opnieuw gaan bouwen. Je kan het niet veroorloven om de eerste drie maanden van het seizoen dramatische resultaten te boeken om vervolgens daarna pas te gaan presteren. Grote kans dat de prijzen dan verdeeld zijn op het moment dat jou team begint te draaien.

Ik wil dat Ajax naar zijn mogelijkheden speelt en met verstand, om op die manier de best mogelijke resultaten te boeken. Het spel is echt een bijzaak, dat komt op de tweede plaats. Ik kom echt niet naar de Arena voor mooi voetbal, dan bleef ik wel lekker thuis om naar de Premier League op televisie te kijken of naar de Primera Division. Ik ben supporter en gun mijn club het aller beste resultaat, aan het einde van de dag ben ik na een overwinning toch een stuk vrolijker als een nederlaag met aanvallend voetbal.

21 augustus 2016 om 02:04

Volgende competitiewedstrijd verliezen is gewoon wegwezen voor Bosz. Zeker als de CL niet wordt gehaald.

21 augustus 2016 om 02:29

William, onder bosz structureel? Vitesse was oogstrelend onder zijn leiding, aanvallend en resultaat, toen hij vertrok kwam maas, mag toch hopen dat je weet wat er toen gebeurde.. hoop dat ajax zo naief is om bosz de laan uit te sturen, meer kans voor psv!

21 augustus 2016 om 11:26

Sorry hoor Adzevedo, maar de verliespunten tegen bijvoorbeeld Roda en W2 hadden toch helemaal niets te maken met kamikaze voetbal? Meer een verschrikkelijke instellingen en denken dat je er al bent. Net zoals Rostock, niets van gezien alleen cillessen laat een bal door waardoor het gelijk is geworden. De start is niet goed dat zie ik ook wel en daar is Bosz ook verantwoordelijk voor. Ik vond het ook jammer dat FdB wegging maar nu zit Bosz er dus laten we die niet steeds gaan vergelijken. Onder FdB hebben we ook van dat soort wedstrijden verloren zien gaan, alleen dan meestal in oktober en november, maar dat was je al weer vergeten natuurlijk. Maar goed, wordt tijd dat hij het op de rails krijgt en iedereen wakker wordt want anders lopen we straks wel heel erg achter.

21 augustus 2016 om 11:58

Tegen Willem II hoor je ook gewoon met aanvallend voetbal te kunnen domineren. Tegen Willem II zou je als Ajax zijnde met 1 been en achteruit hinkelend nog moeten kunnen winnen. Dit was gewoon een pure flater van het hele team. Het dieptepunt in jaren.

21 augustus 2016 om 12:13

Haha, helemaal mee eens. Ongelooflijk, wat een ontevrede supporters zeg... het is nooit goed... als je zulke hoge eisen stelt, wordt dan voor Barcelona. Accepteer anders dat dit het is...

21 augustus 2016 om 12:24

Ga jij alleen voor de prijzen en het resultaat naar het voetbal dan? Voetbal hoort vermaak te zijn. Een team dat aantrekkelijk speelt een speler die eens wat bijzonders doet ipv dat heen en weer geshuif achterin. Geef Bosz de tijd.

21 augustus 2016 om 14:13

@VLD-oost

Instelling, daar geloof ik absoluut niets van. Bij zowel de eerste tegengoal van Roda JC als Willem II stonden er veel teveel Ajacieden voor de bal. Dat heeft alles met tactiek te maken. Die Van der Looi lacht zich kapot, als hij vandaag tegen een iets minder naïeve trainer had gemoeten dan was hij weer met een nederlaag in de bus gestapt.

En nogmaals, onder Frank de Boer hebben we zeker niet van clubs als Willem II in eigen huis verloren. Tegen degradatiekandidaten speelde we soms gelijk, vrijwel altijd buiten de Arena. Maar meestal waren het 3 punten en een simpele overwinning met twee of drie doelpunten verschil.

Bosz hoeft er zeker nog niet uitgegooid te worden, wat sommige in emotie roepen maar hij moet inzien dat dit niet werkt. Wedstrijden met 80 procent balbezit en nog steeds niets weten af te dwingen. Om wel de deur achterin wagenwijd open te zetten omdat Dijks plots linksbuiten moet gaan spelen. Ik wil best ophouden met vergelijkingen naar FdB maar dan ga ik hem vergelijken met Philip Cocu die PSV zit of een willekeurige andere trainer die snapt dat je achterin niet zoveel ruimte moet weggeven.

Want zoals je zelf zegt, dadelijk komt Peter Bosz met de mededeling dat het goed loopt terwijl we dan al 15 punten achter staan, uit Europa en de Beker liggen. Dan hoeft het eigenlijk allemaal al niet meer, dan is het seizoen al verloren.

@brandkraan

Fans komen voor mooi voetbal, supporters komen om hun club te ondersteunen. Ik kom niet voor het voetbal. Maar goed, ja ik verkies het eindresultaat boven het middel om dit te bereiken. Natuurlijk heb ik ook mijn voorkeur, zou ik graag ook aanvallend en mooi voetbal zien. Maar ik heb me erbij neergelegd dat met een jonge selectie die jaarlijks zijn beste spelers verliest en kwaliteit tekort komt en keuzes gemaakt moeten worden.

20 augustus 2016 om 23:01

Ja ja ja leuke woorden. Zelfde hap speelt gewoon weer aankomende woensdag.
Deze spelers beheersen het niet om snel vooruit te voetballen met extra veel ruimte in de rug.
De Boer zag het en bouwde er zekerheid in.

20 augustus 2016 om 23:31

Ja maar Lee.... het afgelopen jaar heeft iedereen liggen zeuren om aantrekkelijk voetbal bij Ajax. Beter een paar keer verliezen dan het hele jaar naar het saaie voetbal van de Boer kijken. Dan snap ikniet waarom er nu allemaal zo verontwaardigt wordt gedaan. Jij zegt : de Boer zag het..... alleen de Boer of ook de rest van de staf. Dan mag er wel iemand opstaan om eens met de nieuwe trainer te gaan praten, niet?

20 augustus 2016 om 23:32

Yupp helemaal waar. En, deze woorden hebben we eerder horen vallen vorige week tegen roda. Wie wedt nog meer samen met mij dat bosz de winterstop niet haalt?

20 augustus 2016 om 23:34

Wat is dit Lee??? Eindelijk zie je het?? Ik zeg dit al 3 jaar tegen je en je bleef het beleid met hand en tand verdedigen....

Deze selectie is kwalitatief de minste van de laatste 50 jaar. Te weinig kwaliteit, kracht, ervaring etc... Inmiddels 150 mln op de bank en een jeugdelftal op het veld. PSV is ze voorbij gehold en ik moet nog zien of ze met dit team wel 2e kunnen worden.

Het is al 5 jaar hetzelfde. Ieder jaar gaan ze kwalitattief verder achteruit omdat het geld wat ze verdienen niet verstandig gebruikt wordt.

Je zit nu 1,5 week voor de deadline. Voor kwaliteit ga je dus de hoofdprijs moeten betalen. Dat gaat Overmars echt niet doen. Misschien een Zimlingetje of Sanaatje in de laatste paar dagen als zoethoudertje maar hij gaat weer zeggen dat de echte goede spelers niet wilden en er dus maar niks gekocht is.

Ik begrijp werkelijk niet dat er niet ingegrepen wordt bij Ajax. Iedereen die 2 x tegen een bal geschopt heeft kan zien dat dit zo niet werkt....

20 augustus 2016 om 23:43

Ik schreeuwde niet om mooier voetbal. Daarvoor kijk ik wel naar real Madrid. Ik zei toen al tegen velen Ajacieden dat ze gek waren om mooi voetbal te verkiezen boven resultaat voetbal. Nee nee lee112 (of Johnny mijn echte naam) Ajax hoort mooi te voetballen resultaat telt niet zolang we des Ajax spelen. Weg met de boer bla bla en kijk 'S aan. Na 3 speelronden zijn diezelfde mensen al in paniek. Dit zag je toch al aankomen ? Met deze spelers kun je niet fris en fruitig spelen. Ze hebben daar de skills niet voor. Bosz wilt van dubbeltjes rijksdaalders maken. Onmogelijk!!!!!

21 augustus 2016 om 00:30

@Lee112 Precies dit. Bosz kan wel aanvallend willen spelen, maar je moet er een selectie voor hebben. Bij Vitesse had die toen ook zo'n langdurige dip. Bij Ajax zou die al lang ontslagen zijn.

21 augustus 2016 om 01:37

Lee...je kan toch wel met me eens zijn dat je een beton middenveld geen creativiteit kan aanleren. Maar een creatief middenveld wel het afjagen kan bijbrengen.
Kom op. Er is geen enkele speler die op dit middenveld een mannetje voorbij gaat met de bal aan de voet. Het gaat puur om looplijnen.
Dit is een Ajax onwaardig middenveld in mijn optiek.
Om even een vergelijking te maken met glorie jaren..Davids, Ronald de Boer en Litmanen konden alle drie een mannetje uitspelen. Scheelt nog al.
We kunnen uren over vooruit spelen lullen als de bal daarna te traag behandelt wordt of weer breed of terug gaat.

Verder mis ik de buitenspel val.
Lekker naar achteren lopen. Zie ik al 20 jaar te lang.
Op individuele kwaliteit wint Ajax zijn wedstrijden. Niet omdat er nu zo tof gevoetbalt word.

Dit hele middenveld is ondermaats en een verdediging moet echt wel meer brengen dan achteruit hollen en een sliding maken. Waar is de inschuivende man bijv. Die het middenveld versterkt. Na Danny Blind was Vertongen zon beetje de enige.


21 augustus 2016 om 02:34

Yes en ik vind echt dat we een type propper missen op het middenveld. Hard werkend, sierlijk, technisch en creatief. Die jongen is zo verdomd compleet. Hem gelaten bij Vitesse en Sinkgraven opgehaald.....En ik vraag mezelf serieus af hoe lang geleden ik een goeie steekbal vanuit het middenveld heb gezien. Ik kan het me serieus niet herinneren. Zeer beschamend is dat. De enige pass die deze middenvelders geven zijn inspeelpasen op de spits of dropkicks naar de vleugels. Ik kan het niet meer aanzien. Man wat mis ik eriksen en zelfs blind die niet eens zo creatief was. @Robert41, ik zeg het niet graag maar ik denk dat je helaas gelijk krijgt. Er komt vast iemand maar waarschijnlijk de F keuze. De Sana, zimling met inderdaad als smoes dat de keuzes A t/m E niet haalbaar waren.

21 augustus 2016 om 02:39

Ik wil er niet om wedden maar zou het wel prachtig vinden al wordt hij ontslagen.. die man heeft vitesse laten spelen als nooit tevoren en sinds toen is het ellende. Bosz had het eerste half jaar bij vitesse ook basketbal uitslagen en niet altijd als winstpartij. Jullie klinken als united, chelsea, palermo enzovoort.. geef bosz de tijd en het wordt prachtig, hoop ook als psv supporter dat overmars naar jullie luistert! Ontsla deze prachttrainer maar en dan als cocu weg gaat moet hij maar naar psv komen!

21 augustus 2016 om 15:41

Lee112
Pröpper halen gaat niet meer. Dan toch maar Zyech? Die heeft alles dat jij van een middenvelder vraagt. Plus mooie cornets en vrije trappen en inzicht. Of blijf je tegen?

20 augustus 2016 om 23:21

Zo makkelijk om te zeggen dat het onder de boer allemaal beter was! Slappe klets! Bosz is een top trainer!

21 augustus 2016 om 07:36

Wat een gelul hier toch altijd over de Boer. Die man was een zegen voor Ajax en heeft 4,5 jaar het maximale uit de selectie gehaald. Hij eiste alles en ging zelfs uit het lint als er bij een 5-0 voorsprong laconiek werd verdedigd. Onder Bosz is in twee maanden tijd de beste verdediging van NL gesloopt. Nu wordt ook nog in de laatste dagen de belangrijke keeper verkocht en is de verdediging een lachertje. Gaat niet meer goed komen hoor.

21 augustus 2016 om 09:04

Euh....? Dit zou De Boer nooit gezegd hebben? Heb jij de interviews met De Boer na wedstrijden wel eens bekeken? Als er één trainer was die kritisch op zijn ploeg was, is het Frank wel...

Geld terug geven aan de supporters die gegaan zijn..
Wat een waardeloze pot
Totaal geen acties gezien 1 op 1 exht schandalig!
Ook dat hij casaire erin zet die uitvorm is (of is dit gewoona zijn niveau) en dolberg (die vorige week nog 2x scoorde) wissel blijft, wat moet hij doen om basis te mogen 8 goals?

20 augustus 2016 om 23:13

Het zou wel sieren als Overmars gewoon een deel van zn bonus afstond om deze supporters tegemoet te komen. 30 Euro vragen voor Serie C voetbal is echt bizar..

21 augustus 2016 om 00:42

Overmars moet 1 transfer rond maken dit jaar. Brands haken voor 10 miljoen.

21 augustus 2016 om 02:43

Brands vind psv te mooi maat! Gaat niet gebeuren! En dan te bedenken dat hij slecht begon! Psv heeft hem de tijd geveven en marcelo's rn manolev's vergeven, dat is wel wat anders als in de amsterdam arena waar er nu al haat is tegen bosz en overmars afgekeurd wordt

21 augustus 2016 om 07:42

Zucht. Thuiswedstrijden zijn eigenlijk met geen mogelijkheid leuk te krijgen. Iedere tegenstander zal tegen dit naïeve Ajax met z'n allen op de zestien staan wachten en weet dat er een counter makkelijk in kan gaan. Hoe dom ben je als trainer om met dit systeem alles te laten verlopen over Sánchez. Een Colombiaan die drie weken in Nederland is, zijn teamgenoten kent, de club niet kent, zijn tegenstanders niet kent, geen Nederlands maar ook geen Engels kan. Die man moet een totaal uit positie staande verdediging leiden, die man krijgt iedere start van een aanval de bal. Als je dat als trainer niet begrijpt dan verwacht ik niet dat dit nog goed komt. 6 officiële wedstrijden gespeeld, twee gewonnen. Ajax onwaardig.

Als je oets wil creëeren, blijf dan niet Klaassen opstellen op 10. Je hebt een creatieve speler nodig om de flankspelers en spits te kunne voeden, het zit hem al in de naam. Vooral tegen ploegen die inzakken heb je spelers nodig die goed zijn in de kleine ruimte, maar ja ik ben geen trainer dus ik kijk het wel weer een seizoen met lede ogen aan..

21 augustus 2016 om 00:00

Ja klopt helemaal hebben een type Eriksen nodig op 10, en een ervaren verdediger/middenvelder type Nigel de Jong. Ze hadden nog beter vd Vaart en Huntelaar kunnen halen

21 augustus 2016 om 02:44

Siem de jong deed het ook prima daar bij ajax, niet nodig toch?

21 augustus 2016 om 10:51

Wat loop jij te stoken zeg. Thuis niets te vertellen?

Was in ArenA, en kan zeggen dat de fans niet blij waren nee. Enorme frustratie, geboe, fluitconcerten, was echt een schandalige vertoning. Vind het schrikbarend dat iedere speler onder zijn kunnen speelde, dan doe je toch iets verkeerd als coach, 3 thuiswedstrijden achter elkaar niet gewonnen. Onacceptabel.

20 augustus 2016 om 23:04

Amen! Is toch om gek van te worden? Ik zag sommigen op de tribune zelfs huilen.
Dit kan echt niet! Verliezen van Willem II is een regelrechte schande. Met alle respect, maar hiervan moet je niet verliezen. Wel prima van Willem II, maar dit ligt volkomen aan het waardeloze spel van Ajax.
En oooo wat zijn ze lui zeg. Je wilt bijna een politiehond op ze afsturen zodat ze in ieder geval meters maken.

20 augustus 2016 om 23:36

Spelers spelen niet onder hun kunnen zijn gewoon niet beter.

20 augustus 2016 om 23:37

Het ligt niet aan d coach. Die kan er ook niks aan doen dat ie met een jeugdelftal moet werken. Ligt aan het beleid.

Bosz,

Wordt wakker en sta op, hou vast aan een methode en wissel Dolberg niet als hij die ballen er wel in schiet.

Me dood geërgerd aan het spel van "ons aller ajax" de hoofdletter verdienen ze niet eens.

Spelers lijken ongeïnspireerd en vinden alles wel prima lijkt het. Vreet je tegenstander op, het gras en de bal. Wees trots op je club en acht je gelukkig dat je daar op het veld staat met een pracht salaris.

Theorieën en tactieken genoeg om te bedenken, maar ik mis inzet, passie en wil..

AJAXSTAOP

evenveel schoten op doel als willem 2 terwijl je 70% balbezit hebt. Er mist duidelijk creativiteit. Zag Overmars tijdens de wedstrijd op zijn telefoon zitten, hopelijk op zoek naar het telefoonnummer van Ziyech?

Dit ga je nog vaker zien.

Dat is inherent aan het spelen met zo'n jong elftal. Het gaat zo een heel lastig jaar worden voor Bosz.

20 augustus 2016 om 23:07

Deze spelers missen de kwaliteit om te spelen zoals Bosz wilt. Ook over 10 jaar kunnen ze dat nog niet.

20 augustus 2016 om 23:18

@ Xyzz

Dat ben ik niet met je eens. We hebben genoeg talent, maar talent zonder sturing in het veld is heel wisselvallig en knullig af en toe. Dat is precies wat we nu zien.

21 augustus 2016 om 00:05

Ach Hennie
We kunnen het blijven zeggen, maar ze blijven het beter weten bij Ajax. Eerst Overmars eruit en dan gaan bouwen aan een gebalanceerde selectie

20 augustus 2016 om 23:12

Maar er maar een half jaar van . Als Ajax de CL niet haalt en het spel niet snel beter wordt, dan ben ik bang (voor Bosz) dat het snel einde verhaal is

20 augustus 2016 om 23:21

@ Rnncrew

Dat zou heel triest zijn voor Bosz, want die moet ook maar roeien met de riemen die hij heeft. Het zou overigens denk ik ook direct het einde van Overmars betekenen. Hij verkoopt spelers voor geweldige bedragen maar slaagt er telkens niet in om representatieve selecties af te leveren. Er wordt in de categorie 25-30 helemaal niet gescout.

20 augustus 2016 om 23:30

Helemaal gelijk, maar denk dat Overmars ergens toch een voorsprong heeft doordat hij die toptransfer heeft weten door te drukken. Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre een Ajax trainer de 'macht' heeft om een duurdere transfer door te drukken. Bosz zal toch ook wel zien dat talent niet doorslaggevend is en dat die team ervaring nodig heeft?

21 augustus 2016 om 00:10

Denk dat de trainer ja en amen moet knikken. Fdb was hetzelfde geval. Die hield ook alles intern en roeide met de riemen die hij had. En nooit iemand afvallen.
Gelukkig wordt er wel geschut op uitgerangeerde voetballers van 33 die op de bank zitten bij clubs als betis.

Wellicht is het beste nu voor Ajax dat het hopeloos mis gaat en de pleuris echt eens uitbreekt. Anders blijven we doorgaan met het kwakkel beleid van overmars

Begint toch wel grappig te worden. De coach verwijt de spelers van alles, maar persoonlijk ben ik van mening dat ze gewoon niet beter kunnen. Kwalitatief komt Ajax gewoon te kort. Je gaat moeilijk een goal scoren als je voorin speelt met Younes, El Ghazi en Traore. Zeker als je middenveld amper een steekpass kan geven. Die Colombianen voegen ook helemaal niets toe.

Ik zou zeggen, begin met Ziyech en een leuke vleugelspeler. Daar kom je al een hele eind mee. Een nieuwe CV zou ook niet verkeerd zijn. Serero, Schone en Veltman verkopen. Natuurlijk ook nog een vervanger voor Cillesen.

20 augustus 2016 om 23:17

Zou leuk zijn wanneer Bosz gewoon zou roepen dat overmars eruit moet.

Maar sluit me aan bij wat hè zegt. Voeg Sinkgraven ook nog even toe aan het lijstje en niemand die nog kan roepen dat Zyech iemand in de weg zit

En wat wil je er aan doen ? Met dit soort pupillen red je het niet . Niet in de CL,EL en ook niet in de Eredivisie. Laat het geld rollen of neem genoegen met plek 3 of 4 .

Op een half uur tegen Rostov na was het de zes officiële wedstrijden tot nu toe allemaal Ajax onwaardig toch?

Sparta en Roda was om snel te vergeten. Vanavond gaat nergens over en het tweeluik tegen Paok was meer dan verschrikkelijk. Maar we gaan lekker door want we hebben 9 middenvelders. Er hoeft echt niets te komen en de keeper.....ach doen we nog even een kleuter op goal. Maakt dat nou uit

21 augustus 2016 om 13:07

Eerste wedstrijd tegen Paok was leuk om te zien. Het eerste uur tegen Rostov was leuker dan ik in jaren heb gezien, kwalitatief ook gewoon erg goed voetbal. Enkele wedstrijden waren dramatisch tussendoor. Zet dit in een lijngrafiek, en je ziet alleen maar pieken en dalen. Snap je m'n punt? Door de onwennigheid is de vorm gelijk aan het opgooien van een muntje. De ploeg heeft de potentie al laten zien in elke partijen, nu is het zaak om dit stabiel te krijgen wat inherent aan deze speelstijl is. Daarvoor moet ook gewoon de tijd geboden worden. Jij was #1 op VZ die klaagde over de speelstijl en dat je liever aantrekkelijk voetbal zag dan saaie winstpartijen. Nu krijg je die kans, en is het weer niet goed. Maar Hansje zal het wel beter weten.

Het drukzetten ging vandaag helemaal niet goed, in elke andere wedstrijd waren er periodes waarin Ajax de tegenstander de wil op kon leggen maar dat heb ik vanavond helemaal niet gezien.

En dat ligt puur aan het niet nakomen van afspraken, wanneer er maar een verzaakt kan je al geen druk meer creëren op de bal.
Dus of ze snappen het niet, waar ik niet in geloof want ze hebben al laten zien dat ze het kunnen, ik denk dat het vandaag kwam door die vroege goal en een portie ongepaste arrogantie van de Ajax kant.
En dan verlies je gewoon terecht van Willem 2

Wat was op ieder vlak een drama vandaag :
- de opkomst op de tribunes was een drama
- de gemiddelde leeftijd van dit Ajax was een drama
- de kwaliteit van de basiself was een drama
- de tactiek van Bosz was een drama
- de instelling van de spelers was een drama
- het spel van Ajax was een drama
- het resultaat was een drama (het aller belangrijkste)
- het nieuwe beleid en optredens van de stewards van Ajax was een drama

Kortom, vandaag was een heel groot dieptepunt in de historie. En aan dit soort diepe dalen moeten consequenties hangen, dat kan niet anders. Het is tijd voor een beleidswijziging en bovenal voor het vervangen van de beleidsbepalers. Tijd voor een wijzing van de kapiteins en een wijzing van koers.

20 augustus 2016 om 23:15

Overmars kan zeker nog van pas komen als onderhandelaar bij uitgaande transfers maar het is wel duidelijk dat er iemand moet komen die een beetje verstand heeft van spelers halen.

Als je weet bij voorbaat dat Milik waarschijnlijk gaat vertrekken en ook Cilessen op de radar staat bij sommige clubs dan hoor je toch een schaduwlijst te hebben vanaf Juni. Dat ie niet verder komt dan een paar Colombianen die niks toevoegen en Traore, die in mijn ogen nog te jong en speels is om als spits te fungeren, dan heb je in mijn ogen gefaald.

20 augustus 2016 om 23:22

Prima dat we Overmars tot assistent TD, waarbij hij de onderhandelingen mag voeren over uitgaande transfers om er het maximale uit te krijgen. Daar heb ik geen bezwaar tegen, maar hij mag niet meer bepalen wanneer spelers komen of vertrekken. Dat moet lekker iemand anders gaan doen.

Die Colombianen en Traoré wil ik zeker nog niet afschrijven maar het totale plaatje is gewoon al te lang onvoldoende. Tijd voor verandering.

20 augustus 2016 om 23:38

Toen die Columbianen gehaald werden was iedereen hier hosanna. Toen Westermann kwam, had Ajax volgens de supporters het beter gedaan als PSV met Schwaab. Met Traore had Ajax volgens iedereen hier de beoogde spits binnen. Bosz was vanmiddag nog een verademing ten opzichte van De Boer. Nu is de seizoensstart hetzelfde als wat Bosz wel vaker heeft en niet zoals men hoopt en ineens heeft Overmars geen goed inkoopbeleid. Dit is nou precies de reden dat het bij Ajax altijd moeizaam gaat. Die supporters die het team na de eerste tegenslag gelijk laten vallen. Als de PSV supporters bij Cocu hetzelfde hadden gedaan, had PSV nu nog steeds geen kampioenschap gehad. Laat Bosz gewoon zijn werk doen en brandt Overmars niet af, terwijl je allemaal hetzelfde dacht als hem, namelijk dat er goed ingekocht was. Ik heb hier iedereen de afgelopen maand alleen maar positief gehoord over de aankopen en nu is het ineens niks.

21 augustus 2016 om 00:11

@steef71

Ik heb vanaf het begin af aan mijn bedenkingen over Bosz openlijk uitgesproken. Met Heracles en Vitesse mag je gerust prut starten, tijd zat om het te repareren.tenslotte maak een plekje hoger of lager ook niet zoveel uit voor die teams, 10de of 11de met Heracles ? wie ligt er wakker van ? En of je nou met Vitesse 7de, 6de of 4de wordt, je mag lekker in de play-offs starten en je hebt je doel behaald.

Dat gaat niet in Amsterdam, je moet vanaf de eerste officiële wedstrijd presteren. Want ieder verspilt punt telt in de strijd om de schaal, en anders op z'n minst in de strijd om plek 2. Waar de middenmoot en subtop jaarlijks meer verliespunten heeft als gewonnen punten is dat voor Ajax heel anders. Als Bosz dat niet begrijpt moet hij geen trainer van Ajax worden.

Lang niet iedereen heeft hier meegedaan aan de hossana stemming, zat mensen die zich destijds ook al kritisch uitlieten en hun bedenkingen hadden. Westermann is ook zo'n voorbeeld, lees de reacties maar terug van destijds. Zat mensen die ook hun twijfels hadden of Westermann wel een aanwinst zou zijn. Een speler hoeft echt niet afgeserveerd te worden op 2 of 3 wedstrijden, een TD ook niet op een of twee miskopen. Meer wel op jaren lang beleid waarbij de selectie kwalitatief afneemt en de club zijn leidende positie in Nederland onnodig verspilt. Bosz krijgt echt nog wel de tijd, hij heeft wat mij betreft het hele seizoen aangezien ik toch nergens meer op reken. Alleen wat betreft het bestuur wil ik snel stappen gaan maken. Ik wil niet nog een Sinkgraven aankoop die in paniek voor de hoofdprijs wordt gehaald, terwijl het toch al te laat is. Bovendien is er (afgezien van de functie van Overmars) nog iets veel ergers aan de hand, namelijk dat Ajax zijn supporters wegjaagt. Het mogelijk ontbinden van de SVA lijkt eraan te komen en supporters in de Arena worden de stewards op een achterlijke wijze behandelt. Dus er moet echt dringend wat gebeuren want anders verliezen we dadelijk fors meer dan alleen wat sportieve wedstrijden dit seizoen.

20 augustus 2016 om 23:18

Dat wordt al jaren geroepen, maar er veranderd niks bij Ajax altijd dezelfde mensen die t beleid weer bepalen. Dan kopen ze spelers eindelijk en dan kopen 1 ervaren speler die er niks van kan met dank aan Van der Vaart.

Het is ook ongelofelijk dat er zoveel spelers van Ajax zijn opgeroepen voor Oranje. Zo"n Riedewald liet weer veel steken vallen en heeft nog niets laten zien. Bazoer is ook een hype en Veltman is het al een tijd kwijt.

20 augustus 2016 om 23:40

Vergis je niet. Er loopt veel talent rond in dit Ajax hoor. Zonder sturing zal het echter niets worden als team.

4 punten uit drie wedstrijden en dan zegt de commentator een matig begin van de competitie haha . Peter Bosz word wakker want deze moker kwam hard aan. Elke speler zwaar onder zijn kunnen

20 augustus 2016 om 23:16

Om de pijn de te verzachten het is gewoon een schande Ajax-onwaardig dit elftal onder Bosz. De hele voorbereiding was al slecht. Ze hebben nog steeds geen thuiswedstrijd gewonnen kan toch niet met zo'n eenvoudige progamma.

20 augustus 2016 om 23:41

Ja. Ik houd mijn hard vast als ze straks tegen Utrecht of Heerenveen moeten..... Ben benieud of ze 2e kunnen worden dit jaar. Ben bang van niet..

Precies hierom was ik tegen de komst van Bosz. Hij is een prima trainer, maar niet voor ons. Je kan niet verwachten dat dit Ajax jarenlang op een bepaalde wijze speelt om het vervolgens in een paar weken om te gooien naar dit spel. Onder de Boer was het niet altijd even mooi, maar de resultaten waren prima te noemen, in de competitie.

20 augustus 2016 om 23:43

Ach, dit ligt toch niet aan Bosz man. Wat kan hij eraan doen dat ie met een veredeld jeagdteam moet werken.

Dit belchlijke beleid moet eens ondr de loep genomen worden. Welke club heeft er nu 150 mln op de benk staan en doet er niets mee. En dan met een jeugdteam voor de dag komen Slaat toch nergens op

21 augustus 2016 om 00:37

Als je zo aanvallend speelt en hele jonge elftal, zal je vaak punten laten liggen. De Boer was een geweldige trainer die altijd het maximale uit het elftal haalde, maar vaak werd afgeschilderd als een trainer die te saai speelde. Er moest aanvallender worden gespeeld, en om die reden waren de meeste Ajacieden wel blij met het vertrek van de Boer.

Bosz probeert nu zijn tactiek te implementeren, maar mist gewoon creativiteit daarvoor. Als Willem 2 in de tweede helft een muur plaatst, moet je een speler hebben die met een geweldige actie of pass een goal kan forceren. Die hebben ze niet.

21 augustus 2016 om 00:59

Maar wie verwacht er dan iets binnen een paar weken? Ja, die simpele ongeduldige zielen op de tribune.. Mag hopen dat als je Bosz aanstelt als trainer je weet dat het even gaat duren om de oude patronen te doorbreken en de nieuwe speelwijze er in te krijgen? Dit heeft Bosz ook zelf aangegeven overigens..

21 augustus 2016 om 02:40

Frank had wonderen verricht met dit team. Bosz lijkt dat niet te kunnen, maar dat kunnen we hem niet kwalijk nemen. Er is gewoon onvoldoende kwaliteit om goed voetbal te spelen. Dan moet je als club betere spelers aantrekken. Bosz probeert het, maar vroeg of laat komt hij erachter dat sommigen gewoon niet het aanvallende spel beheersen in een hoog tempo. Ook Veltman niet die gewoon de voorkeur krijgt boven onze beste verdediger.

Ajax ontbeert gewoon kwaliteit. Echte versterkingen blijven uit. Waar is meneer D-Bergkamp nu dan met zijn inzichten? Die is toch van de talentjes de kans geven. Iedereen ziet dat dit Ajax geen kampioen kan worden.

20 augustus 2016 om 23:45

Haha... Inderdaad. Dat is een vreemde vent zeg. Die schijft ellerlange berichten waarin ie allerlei open deueren intrapt ter ondersteuning van dit beleid.

Zou me niets verbazen als het Bergkamp zelf is...

Je wilt dit nooit meer zien, prima. En wat ga je eraan doen Bosz? Het is niet alsof jij geen anus bij dit eltal, ajax 1 zeg maar, te maken hebt.

Ik zal deze uitspraak netjes onderbouwen, dat moet namelijk van de vz-mods zodat ook zij weten wat ik bedoel. De zin "dit wil ik nooit meer zien, impliceert in mijn ogen een zekere onbetrokkenheid, dit had ook een supporter of verslaggever kunnen uitspreken. Nu verkeert de heer Bosz in de (on?)gelukkige positie dat hij op een groot aantal terreinen de handen aan de knoppen heeft wat het eerste elftal betreft. Je moet dan denken aan zaken zoals: opstelling, tactiek, wissels en invloed als motivator etc. Een hand in eigen boezem steken en bijvoorbeeld uitleggen aan de pers dat hij (Bosz) nog zoekende is wat betreft basisopstelling bijvoorbeeld, had hem in mijn ogen wel gesierd. Als laatst vind ik.het trouwens wel opmerkelijk dat een post als "hahahaahaha" kennelijk wel voldoende informatief en onderbouwd is.

Waar is Siem de Jong wanneer je hem Nodig hebt, ohja shit Bij PSV, want wij hebben hem niet nodig want Wij hebben 9 middenvelders, wat nou als alle 9 er niets er van bakken, plus Klaassen is geen leider, is de eerste die zich aan alles ergt en haal zich zelf uit het spel. oh Siem Had er toch niet misstaan bij dit stelletje, werd mooi verwoord bij fox sport ,ze keken allemaal elkaar aan van wie pakt het op Fantastic Petertje. Waar is die duitser met zij ervaring ,ohh bummer die kan helemaal niet voetballen, hoe en wie heeft hem in godsnaam bij Ajax gehaald en wie heeft hem gescout,oh tip van Fred Frikandel, die ligt helemaal krom vam het lachen, ik ben geen fan van Ron Vlaar maar die had je nog beter kunnen halen.Dit doet zo een pijn maar ik kan het gewoon niet meer aanzien hoe wij als supporter van Ajax gewoon voorgelogen worden mijn seizoen kaart is doorgeknipt bij deze, wat een verdriet wij glijden zo af, Petje af PSV 6 jaar geleden aan de afgrond en nu een groter financieel budget en een mooier sportief plaatje. Daar alleen zie je hoe Ajax faalt. Speler die je voor peanuts kon halen wil je nu 11 miljoen voor betalen, En de excuus is de werk vergunning lieg en bedrieg ons maar weer, je wou gewoon geen salaris van 250 duizend betalen aan een broekie van16, je had de jongen moeten halen als je hem zo goed vond en stallen bij een club waar hij kon groeien, laat ons maar weer betalen voor het seizoen, zodat je weer geld kan potten.oplichters, leugenaars,

20 augustus 2016 om 23:48

Je verwoord het een beetje emotioneel maar inhoudelijk heb je 100% gelijk kerel!!

Ik begrijp ook niet dat er intern bij Ajax niet ingegrepen wordt. Iedereen kan toch zien dat dit niet werkt. Ieder jaar glijdt Ajax verder af.

150 mln op de bank en dan een jeugdelftal het veld insturen.... Schandalig

21 augustus 2016 om 00:29

Ik ben ook emotioneel kerel, ik kan er werkelijk om janken, dit verpest mijn week, miijn dag, ik merk hoe dit werkelijk een effect heeft op alles, mij gezin is mijn alles, ik ben gewoon niet te genieten, ik kan het gewoon niet meer opbrengen om naar Ajax te kijken, en dan hoor ik hoe Barca aan het swingen was tegen Betis. What a waste of time looking at Ajax!!!! Ik ben Ajacied maar bovendien footbal liefhebber, maar dat is bij Ajax alleen maar ergenis!!!!

Hij is gewoon pislink kwaad boos snap het ook wel met zo een team ga je het niet halen denk PSV eerste Feyenoord tweede en Ajax derde want ze hebben nu echt een zeer matige selectie.

Er is ook maar 1 trainer die ajax aan had moeten trekken en dat is van den brom maar ik ben zo blij dat hij nog bij AZ is

21 augustus 2016 om 00:30

Als Bosz zo doorgaat zal hij rond de kerst wel komen hoor....

21 augustus 2016 om 00:49

Bosz is gewoon een goede trainer, maar heeft geen evenwichtige elftal. Overmars zei laats dat ze genoeg middenvelders hebben, maar als je naar de selectie kijkt zijn het teveel van dezelfde spelers.

21 augustus 2016 om 08:14

De enige die tot nog toe weg is, is alleen milik. Oke cilissen komt een beetje ongelukkig uit maar verder is het hele elftal er nog. Ik ben geen ajax supporter maar tussen bosz en ajax heb ik al vanaf dag 1 geen vertrouwen. Van den Brom had trainer bij ajax moeten worden.

Dom publiek, meederheid zegt ja op de faalvraag. Tuurlijk het lag weer aan de trainer. Dus niet, AJAX wordt ieder jaar afgeroomd krijgt veel geld dat vervolgens niet in kwalitatief hoogwaardige spelers wordt geinvesteerd.

Is toch gewoon een logisch gevolg; Een nieuwe trainer, al heel vroeg voorrondes champions league wedstrijden, spelers die weg gaan, spelers die komen en te snel ingepast moeten worden, een nieuwe speelstijl, gevestigde spelers die moeite hebben met de nieuwe speelstijl, de keeper die weg gaat en vervolgens geen vertrouwen hebben in zijn vervanger, spelers die nog zouden moeten komen. Teveel om de ploeg elke wedstrijd op niveau te laten voetballen.

Nou met alle respect voor Bosz maar het leuke aantrekkelijke voetbal zie ik nog niet en alleen de verdediging is een echte gatenkaas geworden. Kijk op dit moment toch erg terug naar de tijd van Frank de Boer want toen was het misschien wat saai maar stond alles wel als een huis. Bosz moet niet blind aan zijn manier van spelen vasthouden maar zich aanpassen aan de spelers die hij tot zijn beschikking heeft want wat tot nu toe gebeurd bij Ajax is echt te triest voor worden.
Daarnaast bleek maar weer dat er kwaliteit bij moet, minimaal een vleugelspeler want Younes en El Ghazi zijn het ook niet en ik zou Sinkgraven en Van de Beek verhuren die zijn nog niet goed genoeg en daarvoor Ziyech aantrekken. Dan moet het wel goed gaan komen maar het is nu gewoon treurig om te zien dat er amper kansen gecreëerd worden tegen met alle respect Willem 2

Hee mijnheer Bosz, dat zeggen je spelers ook al tijden. Jullie lijken wel politici. Die roepen ook altijd "dit is onbestaanbaar. dit mag nooit meer gebeuren", om dan over te gaan op de orde van de dag. En als het weer gebeurt, roepen ze "dit is onbestaanbaar. dit mag nooit meer gebeuren".
Ik moet je nageven mijnheer Bosz, dat is in ieder geval al een patroon die wel goed in het team geslepen is.

kansloos.... dat zijn de keuzes van de coach vertrouwen heeft deze jonge ploeg nodig, je past sanchez in terwijl de verdediging met tete veltman riede dijks hartstikke goed draait... selectiebeleid is vooralsnog onwaardig aan ajax voorin flik je hetzelfde en pas je traore in terwijl die jongen nog niet eens de namen van zn teamgenoten kent... vervolgens wissel je sinkie erin (viel pittig in) en toen kwam cassiera ik dacht als aanspeelpunt maar nee ze zorgden er samen voorin alleen maar voor dat er geen doorkomen aan was... peter bosz aub terug naar vertrouwen en heel snel kappen met deze overhaaste ongein!!
en dan heb ik het negeren van Cerny ipv el ghazi nog even bewaard voor een volgende reactie op het gepruts

"dit is Ajax-onwaardig. Dit wil ik nooit meer zien."
De teleurgestelde trainer aan het woord. Ze hebben hem in de steek gelaten.
Kijk nog eens naar de wedstrijd van vanavond, teleurgestelde trainer.
Wat je dan na pakweg 40 minuten zult zien is een wedstrijd met een achterstaande thuisploeg die volstrekt niet in staat is strijd te leveren, te knokken, het snot uit de neus te vechten.
En daar zit het probleem. De verwende Ajax-mannetjes accepteren een nieuwe trainer en gaan vervolgens door waar ze vorig jaar geëindigd zijn. Op hun eigen, vertrouwde manier.
Ja, er zijn omzettingen, het systeem wordt zelfs aangepast waardoor velen een (deels) andere taak krijgen dan vorig jaar, dan kun je geen wonderen verwachten toch? Geen speler die het verdomt om te verliezen en de beuk erin gooit, in tegendeel, zelfs in de 88e minuut wordt er nog rondgespeeld achterin.
En juist dát is Ajax-onwaardig. Een totaal gebrek aan strijd, passie, vuur, wil.

Begrijp me goed, als Utrecht-supporter vind ik het prima, zeker omdat we mede daarop de afgelopen jaren Ajax bijna continu de baas zijn geweest. Met een begroting van 1/6 van Ajax.

Dus, teleurgestelde coach, ga er maar eens héél goed over nadenken hoe je passie, vechtlust, opoffering boven water krijgt bij dit zootje hautaine, arrogante "wereldtalenten". Daar hebben zij wat aan, daar heb je zelf wat aan, en ik zal het gelaten accepteren als we op basis daarvan verliezen.
hoewel, dat wil ik eerst nog wel eens zien. Want die van ons, die gaan ervoor! Reken maar.

Heeft niks te maken met tactisch falen. Ajax wil graag weer aanvallend voetbal spelen, Bosz is daarvoor gehaald. Nu moet Ajax hem ook spelers geven die dat waar kunnen maken.

Er zal vast niks meer bijkomen als we geen c.l halen dan wordt dit een overgangsjaar

Iedereen kraakt bosz nu al af ,maar geef die man de tijd en het komt goed . Bij vitesse was het ook het eerste halfjaar helemaal niks en daarna begon je zijn spel te zien .

21 augustus 2016 om 01:29

Dit is Ajax! Hier heb je geen half jaar de tijd. Het ligt niet aan bos, maar aan de selectie! Het middenveld is gewoon niet creatief genoeg! Durf te investeren als PSV! Schuiven met je mars en haal een goede nr 10!!!

21 augustus 2016 om 15:34

Dat is een ding wat zeker is , maar het is gewoon triest hoe bosz wordt afgekraakt

Nouri mee op 10 aanstaande woensdag klaassen als loper en riedewald op 6

Jammer van de minder start van Ajax. Sommige keuzes van Bosz kan ik totaal niet begrijpen, zoals Tete, dé beste verdediger van Ajax vorig seizoen op de bank neer zetten. Ook al levert hij niet de aanvallende kwaliteiten op, hij hoort erin te staan en het is aan de trainer om daar creatief je tactiek en opstelling op in te spelen. Ik zou zelf met Dijks, Riedewald, Sanchèz en Tete spelen. Vind ook dat Dolberg er in hoort te staan, goede voorbereiding en heeft resultaten als bewijs.

Het is o.m. de taak van de trainer om spelers te corrigeren en te bekritiseren, maar dat doe je uitsluitend in het clubhuis of in de kleedkamer. Dat doe je dus niet tegenover de pers. Stuitend van Bosz. Mogelijk beschikt hij niet over de woorden "geen commentaar" in zijn vocabulaire. Dit soort autoritaire gedrag is niet van deze tijd.

Ik was de wedstrijd aan het kijken en ik miste 1 man aan de kant van Ajax. Ziyech.

Het was gewoon broos, zat niets in en zijn ook nauwelijks gevaarlijk geweest. Hoe veel steekpasses of geniale acties hebben we gezien? Erg weinig, alleen Younes kan een mannetje passeren.

Ik hoor het nog klinken; "wij hebben geen plaats voor Ziyech".

In een rijtuigje... Het was slaapverwekkend saai... En Traore daar ben ik niet zo weg van. Geen balaanname, geen actie , geen scherpte, geen leider. Donny vd beek.. een van de traagste middenvelders die ik ooit in Ajax heb zien spelen. Waarom is hij zo'n groot talent? Hij had beter Nouri op die plek kunnen zetten. Een middenveld met Bazoer, Beek en Klaassen creeert niet zo veel. Het kan aan mij liggen. Jammer man. Als Rostov maar gewonnen wordt.

Ik snap niet dat mensen dit niet begrijpen. Als Cruijff ergens begon met zijn aanvallende stijl van voetbal was het in het begin ook slecht. Op deze manier voetballen is totaal anders voor alle 11 de spelers, en dus loop je hier tegenaan. Get used to it. Maar geef die man de tijd, en je zult oogstrelend voetbal zien.

21 augustus 2016 om 10:12

@ Folsom

Dit is niet op te lossen met het clichématige "we hebben tijd nodig" (wat we al zo´n beetje al 15 jaar lang elk seizoen horen,waarbij Europees gezien er geen tijd meer is), want het probleem van Ajax is structureel en gaat zoveel dieper.

Het voetbal wat Bosz voor ogen heeft kun je onmogelijk bereiken met de huidige selectie die te jong is, want meer dan een veredelde A1 selectie is niet. Er is al velen jaren een chronisch gebrek aan gedegen internationale ervaring/leiderschap, een fatsoenlijk concentratie niveau, creativiteit, mentaliteit/wedstrijdinstelling/topsport mentaliteit (bij zowel de club en spelers) en fysiek (met name conditioneel).

Net zoals voor de revolutie schiet Ajax alweer jaren door in haar beleid, men roomt de kwaliteit van het elftal continue af en haalt daarvoor vervolgens nooit iets fatsoenlijks voor terug. Om vervolgens de selectie ook nog eens elk seizoen meer en meer meer te verjongen. Zoals alle structurele blamages die we gezien hebben sinds de revolutie was gisteravond ook weer geen incident. Het is gewoon een logisch gevolg van het pruts beleid van Ajax, zolang ze hiermee doorgaan zal Ajax zich elk keer weer erger dan de vorige keer blameren, want de bodem van de ondergrens bij Ajax is oneindig.

22 augustus 2016 om 07:16

Daar heb je een punt. Ze hadden Siem moeten halen, maar ja, dat valt buiten het beleid.

22 augustus 2016 om 20:15

@ Folsom

Siem had van mij persoonlijk ook zeker mogen komen, want naast het gebrek aan creativiteit word al jaren ook elk seizoen pijnlijk duidelijk dat de jonkies behoefte hebben aan gedegen ervaring.

Wat het beleid betreft; ze houden zich allang al niet meer aan het originele beleid. Daarom is er in mijn ogen ook geen pijl om op te trekken.

Beste Bosz. Dit roep je elke wedstrijd al van "dit wil ik niet meer zien" Beetje ongeloofwaardig zo langzamerhand. U moet nu echt iets doen.koop wat mentaliteit anders krijgt u het nog moeilijk om 3e te worden.

Wat een gezeur over Bosz, hij heeft tijd nodig en we moeten hem die tijd gunnen. Toen Louis naar Manu ging en het ook niet best deed riepen we hier allemaal dat hij de tijd moest krijgen en wat doen de meeste nu hier, Bosz afzeiken! Ik heb er alle vertrouwen in alleen het kost tijd. Bosz wil aanvallend spelen en dat heb ik toch meerdere malen gezien en bij vlagen met goede combinaties en zeer snel spel en dat heb ik 5 jaar onder de Boer niet echt gezien. Probleem bij Ajax is de creativiteit zoals Younes, daar hebben we er te weinig van. De verdediging kan ook nog wel een oppeppertje gebruiken want deze is niet beter geworden.

Frank de Boer heeft het goed gedaan en heeft ons 4 kampioenschappen opgeleverd maar je kan Bosz niet vergelijken met de Boer maar de laatste jaren waren erg slaapverwekkend onder Frank de Boer. Frank had van mij niet weg gehoeven maar hij heeft er nu eenmaal voor gekozen om te stoppen.

Laten we hem de tijd gunnen, er zijn vele nieuwe spelers bij gekomen en deze moeten het systeem van Bosz onder de knie krijgen en ze moeten nog aan elkaar wennen, met 10 wedstrijden heb je echt niet een nieuw team die er helemaal klaar voor is. In de voorbereidingen ga je niet voor het resultaat, daar kijk je naar de kwaliteiten van het team en de individuele spelers, als je eenmaal het beeld voor ogen hebt ga je een team vormen met de spelers die je hebt en dat kost gewoon tijd, dan maar een keer geen kampioen want een kampioens elftal kunnen we nu eenmaal niet kopen, zie Chelsea.

Overmars doet het imo gewoon goed. We kunnen ook allemaal roepen dat we aankopen moeten doen maar er zijn nu eenmaal weinig goede spelers beschikbaar die naar Ajax willen komen, dus kun je beter investeren in de jeugd. Wij kunnen sowieso in Nederland geen goede ervaren spelers behouden in NL want deze gaan toch voor het grote geld dus moet je gewoon slim zijn.

Zoals het nu gaat bij Ajax zal het altijd blijven gaan, Ajax moet constant bouwen aan een nieuw team want de goede spelers gaan als ze 22-23 weg en dat zijn dan je meest ervaren spelers.

En ondertussen lopen zeggen ik heb al 8 midden velders allemaal nutteloos behalve klaassen dat is een vechter voor de rest zou ik heel veel weg doen begin met sinkgraven gudelje bazoer el ghazi veltman en ga zo door

het lijkt erop dat onder de nieuwe trainers het plezier in voetbal weg is ze staan angstig in het veld bang om fouten te maken en daardoor ga je juist fouten maken kijk naar de verdediging en het middenveld zoveel andere spelers als vorig jaar staan daar niet het verschil is alleen vorig jaar lieten ze niks door omdat ze toen geen angst hadden.
dit kun je gewoon terug lijden aan de beide nieuwe trainers die je bij fouten gewoon aan de kant zetten kijk maar naar tete vorig jaar de beste verdediger nu door een slecht wedstrijd bankzitter waardoor je krijgt dat niemand nog iets durft omdat je dan fouten kunt maken en als je niets meer durft maak je juist fouten en verlies je terecht de wedstrijd

Je kunt wel acht middenvelders hebben, maar ze moeten ook goed zijn. Toch maar Ziyech halen dus. Wel een erge valse start van Bosz, zeker als ze het tegen Rostov niet redden.

Ajax moet echt stappen maken. Zowel bij hoog druk van de tegenstander, als bij diep inzakken weet Ajax geen raad. Hoogtepunt is Veltman, die alles terugspeelt. Dat opbouwen via de backs is niet alles. Het is heel makkelijk te verdedigen, aangezien Veltman en Dijks aan de zijlijn vaak al klem staan als de tegenpartij druk zet. Ik vind juist dat je vanuit het centrum moet opbouwen en dan bij voorkeur de nummer 6. Probleem is; Ajax heeft niemand die creatief is. Klaassen past niet op 6, Gudelj oogt te weinig frivool voor de 6. Bazoer zou het kunnen, maar is redelijk laks. De middevelders van Ajax zijn teveel van hetzelfde: fysiek redelijk tot goed, veel werklust, maar geen vermogen om de 9 1 op 1 voor de keeper te zetten met een steekbal. Zulke spelers hadden we tot Eriksen altijd (Witschge, Dani, Litmanen, VDV, Sneijder, Perez, Eriksen).

Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe dat salaris plafond werkt, maar als ik Ajax was zou ik echt polsen bij Sneijder. Is hij gelukkig? Hij is wel de man die op dit middenveld een beetje creativiteit kan toevoegen. Desnoods ga je 3-4-3 spelen met een ruit waarbij zowel Nouri als Sneijder spelen. Ajax moet tenminste 2 spelers op het middeveld hebben die creativiteit hebben. Dan maar 3-4-3 met Nouri, aangezien Bosz nu toch al suïcidaal voetbal speelt.

Een nieuwe trainer met een totaal andere manier van spelen, dat heeft gewoon tijd nodig.....
Dit hoorde je vanaf de eerste verloren oefenpot nog geen 2 maanden geleden. Nadat er 5 oefenwedstrijden waren gespeeld zonder overwinning (ook tegen amateurs en 3e divisie teams)! zei Peter dat het tijd nodig had, maar zag hij wel vorderingen. Na de 1-1 tegen Paok werd er geroemd over het goede spel van ajax......een week later leek het wel weer een gatenkaas en hadden ze zomaar met 4-1 kunnen verliezen van hetzelfde Paok.
Alleen Sparta uit, daar werd zonder echte problemen makkelijk gewonnen.
Thuis tegen Roda, weer niet goed genoeg, zelfde euvel als bij de eerste oefenpotjes...geen progressie waar te nemen. Rostov thuis, daar speelde ajax het beste voetbal van dit seizoen, creëerde veel kansen maar eindigde toch weer op 1-1. En nu dit.....het komt op mij over dat de spelers zelf niet content zijn met de speelwijze van Peter, duidelijk voorbeeld is Cilissen die zelf weg wil. Dat komt omdat hij zijn eigen tekortkomingen heel goed kent, getuige ook de goals die hij nu tegen krijgt door deze manier van spelen. De instelling van de rest is gewoon slecht, getuigt niet van topsport kwaliteit. Leuke balvaardige jongetjes zonder juiste instelling (zoals een technisch beperkter Kuyt en Immers bijvoorbeeld wel hebben en daarom in mijn ogen zeer bruikbaar zijn) , daarmee wordt je geen kampioen, zelfs niet in deze Mickey Mouse competitie. Als Peter zijn kamikaze speelwijze niet aan gaat passen richting dat van de Boer (die speelde degelijk naar de mogelijkheden van zijn spelers) dan ligt ajax uit de CL en wordt de achterstand op de 2 grootste concurrenten 10 punten met de winterstop. Hij moet beseffen dat er geen balans in dit elftal zit, te veel van hetzelfde, geen top kwaliteit wat nodig is om met zoveel risico te spelen.
Als Feyenoord supporter is het natuurlijk wel weer een keertje leuk om na 3 wedstrijden op 1 te staan met 5 punten voorsprong op ajax! Kan mij de vorige keer even niet herinneren (moet er natuurlijk wel "even" gewonnen worden straks van Heracles)

Niets nieuws onder de zon. Als ik Veltman na de wedstrijd zijn riedeltje
hoor afdraaien over dit mag nooit meer gebeuren, ga ik al over mijn nek.
In feite komt het er gewoon op neer dat bij Ajax de kennis ontbreekt om
kwaliteit van middelmaat te kunnen onderscheiden, naast het gegeven
dat een gevarieerde selectie een pre is. Leiderschap, creativiteit en
vaak de gewenste mentaliteit ontbreken al lange tijd in Amsterdam.
Marc Overmars heeft nog een paar dagen om zijn grote woorden waar
te maken, al heb ik een hard hoofd in dat er geïnvesteerd wordt in de
juiste spelers. Als je weigert Ziyech een reeële optie te noemen omdat
die de eigen (tekortschietende) jeugd in de weg staat, met Westermann
meent leiderschap binnen te halen, ben je niet goed bij je hoofd.
Aan de verkoopkant - het makkelijkste gedeelte - doet hij goede zaken;
ik veronderstel dat Jeroen Slop dat werk ook gewoon kan doen. Maar
de juiste spelers voor de eerste selectie halen - het moeilijke werk -
daarin komt Overmars veel te kort. Met daarnaast een hinderende, van
enige voetbalkennis gespeende Rvc, en een totaal ongeschikte
directeur (van der Sar) belooft dit niet veel goeds voor het sportieve
deel van Ajax. Al verwonder ik me over de gelatenheid van de echte
supporters. Je zou na een drietal jaren onthouding van voetbalplezier
toch een andere reactie verwachten, maar kennelijk went wanbeleid.

wat er nu gebeurt ligt niet aan peter bosz, het enige dat je hem kan verwijten is het feit dat hij de enige 2 typische ajax voetballers(de rest zijn allemaal eenheidsworsten) geen kans geeft.dit ligt puur aan Overmas en vd sar die maar vasthouden aan het salaris plafond, voor een dergelijk salaris komt er echt geen echt goede speler naar ajax, maar zelf wel dikke bonussen opstrijken en en hun gewone vaste salaris is ong 5 x wat de minister president verdiend maar daar hoor je niemand over, ikzelf kom niet vaak in het stadion maar voor degene die een dure seizoen kaart hebben moet dit verschrikkelijk zijn om elke week aan te zien en daarom hoop ik dat de supporters een keer massaal wegblijven bij een wedstrijd uit protest, want dit kan gewoon niet langer. Peter Bosch moet niet weg maar Overmas En Van de Sar

Vorig jaar na de dramatische kampioenswedstrijd werd er door de spelers aangegeven dat men er van geleerd heeft. Vorige week na de wedstrijd tegen Roda hier hebben we van geleerd. Kennelijk leren de spelers van Ajax niets en was de wedstrijd tegen Willem II nog slechter. Totaal geen inzet van de spelers. Dit kan je de trainer niet verwijten maar aan de kwaliteit van de spelers. Dit was niet 1 malig maar is al langere tijd bezig. Wordt tijd dat de bezem eens goed door de vereniging Ajax wordt gehaald. Zo wel door het spelersmateriaal i.p.v. het eeuwig durende geneuzel over de jeugd. Door de scouting met de verschillende miskleunen de afgelopen jaren nu weer met Westermann en het aankoop beleid. Zelfs de jeugdopleiding wordt aan allerlei kanten al voorbij gestreefd, zelfs in Nederland. Op deze manier is zelfs Europees voetbal volgend jaar niet meet in zicht

Nog ff in Rostov het laten liggen en Ajax heeft in augustus het seizoen grotendeels verpest. Spelers waarin is geïnvesteerd laten het totaal niet zien en de rest maakt de volgende stap maar niet. Wat een drama.

Bosz pak je koffer en ga

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren