Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Veltman: ‘Dit heeft niets met tactiek te maken, dit is puur de instelling’

Laatste update:

Ajax keek zaterdagavond al na 23 seconden tegen een 1-0 voorsprong aan, maar gaf die in een tijdsbestek van drie minuten uit handen tegen Willem II en ging onderuit. Joël Veltman was na afloop voor de camera van FOX Sports duidelijk over waar het aan schortte: “Dit heeft niets met tactiek te maken, dit is puur de instelling.”

/

“Ik had het gevoel dat wij dachten dat we het op 80 procent konden doen. Juist als je vroeg op voorsprong komt, moet je extra scherp zijn”, aldus de rechterverdediger, die Kenny Tete opnieuw op de reservebank hield.

“In de tweede helft liepen we achter de feiten aan. We wilden vol druk zetten, maar dat lukte niet. Dit was puur de instelling”, aldus Veltman, die niet denkt dat het resultaat van het duel met Willem II doorwerkt naar het treffen met FK Rostov. “Dat is een andere wedstrijd, een wedstrijd op zich. Woensdag moeten we scoren en zij niet. Maar er moet wel wat veranderen.”

Wie zou jij eerder als rechtsback opstellen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hmm ik denk dat jij op 80% verdedigd had die 2e goal niet zo makkelijk gevallen was, maar je stond aardig voor jan....daar. En Sanchez stond ook 8 mtr bij zijn man vandaan.

20 augustus 2016 om 22:37

Ik verlang alweer naar Westermann

21 augustus 2016 om 01:04

@hansje 1969
Ja, dan valt er tenminste weer wat te lachen.
Maar geen Letchert ophalen bij ons in Utrecht, al was hij het afgelopen jaar in alle polls zo'n beetje de beste achterspeler van het jaar. Oh, wat zou die het goed hebben gedaan bij Ajax. Het is jullie kennelijk ontgaan, los van zijn eigen, individuele kwaliteiten gaf hij gewoon leiding in het veld. En dat is het, wat Ajax totaal ontbeert. Iemand die de handschoen oppakt en er voor gaat, met inzet en visie. Die leiding en richting geeft, coacht, zijn verantwoordelijkheid pakt.
Nee, het moest een Duitser worden.

Nou, succes, zou ik zeggen.

21 augustus 2016 om 07:43

Ajax had gewoon de beste verdediging van Nederland. Zelfs met Van der Hoorn en Viergever. Viergever was gisteren trouwens ook de beste van het veld vanaf het moment dat hij inviel.

21 augustus 2016 om 08:03

Onbegrijpelijk hoe Bosz in een korte tijd al deze vastigheden heeft gesloopt en de volledige organisatie in handen heeft gelegd van een jongen die net in NL is en geen woord NLs of Engels spreekt.

20 augustus 2016 om 23:20

Klets ,die van beek laat bij allebei de doelpunten iemand uit zijn rug weglopen.

21 augustus 2016 om 08:04

Hoop dat hiermee het gejankt op Gudelj ook voorbij is.

Ik denk meer kwaliteit dan instelling waar het aan ontbreekt

20 augustus 2016 om 22:39

De selectie van Ajax heeft vast en zeker minder kwaliteit dan Willem 2 inderdaad.

20 augustus 2016 om 22:42

Heb je helemaal correct

20 augustus 2016 om 22:56

Ja daar lijkt het wel op.....maar je snapt het best.

20 augustus 2016 om 22:40

Ze noemen je hier vaak pessimistisch hans. Maar wat ben ik het toch vaak met je eens. Voor dat middeveld. Eindelijk beginnen mensen het door te krjjgen en wordt die overschatte bazoer een keer geslachtofferd

20 augustus 2016 om 22:59

Tja, Zyech halen en die zit werkelijk niemand hier bij Ajax in de weg. Met name Bazoer niet.
Azijn, Pessimistisch, realistisch.....ja geloof dat pessimistisch het nu even overwint.

20 augustus 2016 om 23:32

Precies . Ziyech zal voor dat extra creativiteit zorgen. En zal mij een zorg zijn dat die zijn man laat lopen. Gebeurt nu toch ook al.

21 augustus 2016 om 08:14

Je mag best iemand halen die Bazoer in de weg zit, die bakt er toch werkelijk helemaal niets van.

Veltman, dit heeft er gewoon puur mee te maken dat jij en nog een aantal er he-le-maal niets van kunnen. Hoevaak heb jij de bal wel niet breed - en met name -terug gespeeld?

20 augustus 2016 om 22:41

Een back moet dan ook niet opbouwen, dat moet het middenveld doen. Maar ondanks hoe vaak Cruijff dat geroepen heeft begrijpen ze daar bij Ajax nog steeds niets van.

20 augustus 2016 om 22:55

Daarom ligt het echt wel aan de tactiek. De backs moeten te vaak denken aan aanvallen.
Die tweede goal was denk ik echt niet gevallen met Kenny daaro.
De middenvelders kunnen niet opbouwen. Alleen Riedewald kan het een beetje. Niet eens een echte middenvelder. Lachwekkend.

20 augustus 2016 om 22:59

Hoezo hoeft een back niet op te bouwen dan??

20 augustus 2016 om 23:03

Maar Lee112
Ben je nu nog niet van mening dat Zyech een honderd procent toegevoegde waarde zou zijn bij dit besluiteloze, niets creëerende middenveld?

20 augustus 2016 om 23:14

Nee, want eerlijk gezegd vind ik Ziyech een luie speler. Voor hetzelfde geldt raakt hij ook besmet en raakt hij zijn manier van spelen kwijt. Daarnaast mag Klaassen echt wel op 10 blijven staan. Achter Klaassen is het bagger. Bazoer hopeloos uit vorm, Gudelj slecht en zijn vervanger Donny speelde ook zeer pover. Achter Klaassen ontbreekt een type Propper vind ik. Hard werkend en een schitterende techniek. Alles is verfijnd bij die jongen.

Daarnaast een nieuwe frisse vleugel en een nieuwe keeper.

20 augustus 2016 om 23:26

Ja als er iemand lui is, is het Bazoer wel. Maar ook een luie zyech kan kansen creëren. Een schot uit het niets geven of een steekpass geven.
Even appels met peren vergelijken, maar Romario bijvoorbeeld was ook hondslui. Maar wat geeft het als je een keer op het beslissende moment toeslaat? Elke tegenstander van Ajax gaat de bus voor het doel parkeren. Wetend dat de kwaliteit ontbreekt en de verrassing om er doorheen te breken. Naast kwaliteit ontbreekt ook totaal een idee. Het blijft allemaal voorspelbaar en besluitenloos

20 augustus 2016 om 23:26

@ajaxandarsenal

Een back staat aan de zijlijn waardoor hij minder afspeelopties heeft dan iemand in het centrum. En daarnaast kunnen backs over het algemeen niet zo goed voetballen. Lachwekkend hoe vaak Dijks op de linkerkant de bal aangespeeld krijgt waarna hij tegenstander moet gaan passeren terwijl hij van alle spelers zo ongeveer het minst geschikt daarvoor is. Een back moet er alleen overheen denderen, een bal in de loop meegspeeld krijgen zodat hij zonder dekking vanaf de achterlijn een voorzet kan geven.

Google op 'cruijff backs niet opbouwen' en je zal zat berichten en columns van hem over dit onderwerp kunnen lezen.

21 augustus 2016 om 12:41

Bedankt dat jullie Bazoer hebben overgenomen van PSV. Nogmaals Bazoer is een verdediger altijd gestaan maar nee Ajax wilt hem omturnen naar middenvelder. Vorig jaar ging het goed en toen hoorde ik niemand praten. Nu is hij een luie donder wuahabba belachelijk hoe ajax supporters met hun spelers om gaan. Geen enkele respect.

Bosz snapt er toch ook helemaal niets van. Veltman is een aardige CV maar ook niet meer dan dat. Als RB komt hij helemaal te kort. Ik snap niet hoe je überhaupt een van je beste spelers, Tete, opeens totaal niet meer ziet zitten. Is er niemand dan bij Ajax die even vraagt waar Bosz mee bezig is?

Natuurlijk heeft vandaag heel Ajax gefaald, maar is Veltman wel veruit de minste geweest vandaag. Zal zich ook niet meer heel zelfverzekerd voelen nou hii naar rechts moet verhuizen, vervolgens zal Tete toch ook niet helemaal blij zijn en heb je 2 geirriteerde verdedigers waarvan 1 je vandaag punten kost.

En jawel, daar is ie weer. Het eeuwige 'je kunt geen wedstrijden op 80% winnen' riedeltje. Dat is ooit door een speler een interview ingeslingerd en nu roept iedere voetballer na een verliespartijtje dit soort dingen. Na pak 'm beet 20x dit soort onzin roepen moet je dat toch op een gegeven moment wel snappen toch? Zo frustrerend als je dit telkens hoort, niets aan verandert wordt en het doodleuk bij een volgend slecht resultaat weer geroepen wordt..

21 augustus 2016 om 01:19

Nog los van het feit dat zelfs bij "op 80 spelen" de tegenstander nog steeds een begroting heeft van 15 van Ajax.
Het is dan ook geen kwestie van kwaliteit (je kan rustig zeggen dat iedere Ajax-speler beter is dan iedere Willem 2 speler, anders had hij wel bij Ajax gespeeld), het is puur een mentaliteitskwestie.

Iedere keer word ik uitgelachen als Utreg van Ajax heeft gewonnen: "dat is belangrijker dan hoog eindigen en volgende week verliezen jullie weer". Los van het feit dat je dan geen zesde wordt is dat het precies wat Ajax volslagen ontbeert: strijd, vechtlust, passie, de wil om te winnen en het systeem daarop aan te passen. Wanneer zie ik Ajax vechten, jagen, knokken? Zelfs vanavond spelen ze de bal in de 88e minuut nog rond.

Op avonden als deze speelt Ajax niet op 80 maar hooguit op 20 . Want de echte wil om te winnen is belangrijker dan mooie hakjes, schaarbewegingen en balbezit.

Onzin!!
Als je je aan het eind van de wedstrijd laat verrassen, door slechte concentratie, kan ik dat "begrijpen".
Vandaag heb je ruim een helft de tijd om alles recht te zetten, maar het leek he-le-maal nergens op.

Dat is nog het ergste die instelling! Vorig seizoen kampioenschap vergooit tegen de graafschap en nu gaan ze gewoon door met prutsen!

Ik wou dat ik 80 procent kon geven op me werk. Goeie genade zeg. Zeg dan maar dat je geen zin hebt (misschien wel jaloers bent op Cil) en dat je het mentaal niet kunt opbrengen. Ga dan ook maar gouw.
Wat heb je aan spelers die niet alles kunnen geven. En maar leuk weer in de basis staan.
En lekker mekaar complimentjes blijven geven. Jij bent goed, nee nee jij bent goed. Ach bedankt, maar zo een trap als de jouwe die heeft echt niet iedereen. Jij bent goed. Geslijm in de selectie de hele tijd.
Wordt tijd dat er iemand komt die gewoon zegt: man speel je bagger. Eeey je komt echt niet vooruit zo.

20 augustus 2016 om 22:45

Waarom geef je geen 80%? Neem het lekker niet zo serieus geloof me. Ga echt wat anders zoeken dan dit. Vandaag ook zit in het buitenland en krijg het toch mee. Wat een verrijking dat ik er niet was haha. Je mist echt niks hoor als je Ajax niet kijkt.

20 augustus 2016 om 22:50

Weet je wat het is ik ben net terug van vakantie dus ik maak het hier mee. Was er bij en het was dus echt 3 x niks.

Ik kan geen 80 procent geven op me werk. Voor mij duizenden anderen

Lekker dat we verliezen. Echt waar jongens ga iets anders als voetbal zoeken. Ik neem het al tijden niet meer serieus. Het bespaart je nog geld ook. Ga er lekker van op vakantie of andere dingen. Dit voetbal en Ajax regel rechte schande. Maar we kunnen niet beter. Nederlandse competitie is dood en Ajax al 15 jaar.

20 augustus 2016 om 23:05

Hou gewoon maar op jij bent gewoon geen echte supporter, in tegen stelling tot andere

20 augustus 2016 om 23:11

Geloof me was heerlijk om niet in de arena te zijn. Ik ga denk dit seizoen een paar wedstrijden. Alleen als ik zin heb. Kaart is toch al betaald en hierdoor kan de club weer lekker spekken.

21 augustus 2016 om 01:27

@ ajaxnr:
kom op ajaxie, 25 km verderop heb je veel meer plezier! Verkoop je seizoenkaart op marktplaats en ga mee naar een kluppie dat er tegen kan om te verliezen, graag wint en in ieder geval strijd levert! Iedere thuiswedstrijd plezier! Met echte supporters, in plaats van 35.000 meelopers!dit is toch jammer voor je weekends!
En ik betaal je eerste kaartje wel, naast ons op de Bunnikzijde, hebben we een leuke middag. Echt waar!
Alleen niet tegen Ajax. Dan hebben we geen tijd voor je.

21 augustus 2016 om 08:36

Die bunnikside is toch ook al 15 jaar dood.

Idd een verschrikkelijke instelling maar we mogen Willem II ook niet tekort doen want die hebben er alles aan gedaan om de zege over de streep te trekken.

Het heeft wel degelijk met tactiek te maken, hoe verklaar je anders dat er zoveel man voor de bal staan bij de 1-1 ? Onder Bosz spelen we naïef kamikaze voetbal waarbij geen oog meer is voor fatsoenlijk verdedigen. Aanvallend kunnen we net zo weinig als onder De Boer, maar die zorgde tenminste voor het houden van de 0. Als we vandaag onder leiding van Frank hadden gespeeld waren we gewoon met 3 punten van het veld afstapt.

Peter Bosz moet realistisch worden en beseffen dat hij dankzij onze TD een kwalitatief arme selectie hebben waarbij je gewoon wekelijks blij mag zijn met 3 punten. Bespaar ons het verhaal van het avontuur en de aanval ...

Ajax lijkt op dit moment een soort kopie van het Franse leger in de 1ste Wereldoorlog, geen oog voor de hedendaagse ontwikkelingen en stug volhouden aan ideeën van vroeger. Het resultaat is exact hetzelfde : het bezorgt je niet de overwinning, maar des te eerder de nederlaag.

Dan krijg je de laatste weken zoveel tegengoals en dan zet je de beste verdediger op de bank , ben ook niet zo kapot van die sanchez , als je hem in de basis zet dan had je net zo goed gewoon mickey van der hoorn kunnen houden! Die vind k beter dan sanchez!

Iedere wedstrijd moet er gewoon geknokt worden om de punten, geen slappe hap! Dus gewoon knallen! Wees trots en gooi passie, teamwork en peper voor vuurwerk in de schoenen! Laat zien dat je wilt winnen! Kop omhoog.

21 augustus 2016 om 01:38

Tja, dat is nu net het probleem.
Knallen? Passie? Teamwork? Peper?
Dat is nou net het probleem bij Ajax. Arrogantie, dat is wat de spelers te veel hebben.

En alleen de supporters hebben vuurwerk. Niet altijd op de slimste momenten.

Maar ik begrijp je wel, heel goed zelfs, en ik heb wat dat betreft met je te doen. Behalve die 2 zondagen per jaar dat we elkaar ontmoeten. Want dan legt ajax het af op met name de elementen die jij noemt. Gelukkig.

Mensen lopen te huilen hier .. maar kijk gewoon naar de selectie we maken het mooier dan het is.. talenten hier talenten daar het is allemaal niet zo geweldig.. ajax word met de jaren minder en dat zal niet veranderen het geld is er wel maar echte toppers komen gewoon niet.. op je zaterdag avond tegen een willem 2 ballen? Zijn weinig spelers die daar zin in hebben. Nee dit gaat berg afwaarts en er is niks tegen te doen helaas simpelweg realiteit.

20 augustus 2016 om 23:20

Ach het is niet dat betere spelers niet willen komen. Ga mij niet vertellen dat een Monchengladbach, Fiorentina, Lazio, meer aantrekkingskracht hebben. Die spelen elk jaar nergens om het enigste wat hun wel hebben zijn hogere salarisen al zijn het ook maar 3 a 4 die rond de 3 miljoen bruto verdienen en de rest veel minder. Hoe kan een Villareal wel Pato halen terwijl hun ook VR CL moeten spelen dus buiten het salaris niks bijzonders te bieden hebben. Ajax moet heel wat jeugdspelers lozen en de jeugdopleiding kleiner maken en minder geld per jaar daarin steken maar iets meer geld in 3 gerichte aankopen zoals Pato of Hermann van gladbach. En in de verdediging zo,n Fabian Schar om maar een naam te noemen. En dan maar een salaris van 2 a 3 miljoen. Maar dat met jeugd werkte vroeger wel maar nu niet meer. Ajax moet gewoon betalen voor kwaliteit en dat is de hele oorzaak. Ik wil ook wel een Mercedes rijden maar heb alleen geld voor een goede Opel. Ja kan ook een Mercedes 190D kopen maar dan moet je niet kijken naar betrouwbaarheid zie Westerman Heitinga te oude spelers die vroeger wel degelijk waren.

21 augustus 2016 om 08:57

Salaris alleen is niet zaligmakend. De voetbalbeleving is in Engeland, Spanje en Duitsland ook anders. Als je als speler kunt kiezen tussen Nederland, Engeland, Spanje en Duitsland terwijl het salaris overal hetzelfde is staat Nederland zeker niet bovenaan.

Dit is gewoon het gevolg van het angsthazen/beton voetbal wat we de laatste jaren gezien hebben alleen maar eenheidsworsten en jaknikkers die bij balverlies verrot gescholden werden , nu moet Bosz daar in een paar weken een aanvallende ploeg van maken en dat is gewoon een onmogelijke missie
A we hebben totaal geen creativiteit en B totaal geen kwaliteit en C geen routine die de jeugd beter maakt, plus een beleid dat er op gericht is goede jaarcijfers de produceren en voetbal maar bijzaak is want door al die verkopen is de winst al binnen , maar zijn we de topscorer kwijt de keeper en met een beetje pech raak je ook nog Tete kwijt in potentie de beste verdediger die we hebben ,
Maar wel een hoop winst en weer zijn 42.000 seizoenkaarthouders in de zeik genomen maar voetbal is toch maar bijzaak ach dat had ik al gemeld .

20 augustus 2016 om 22:54

Angsthazen voetbal ? De reden dat De Boer steeds meer op de 0 is gaan spelen is omdat hij de ontwikkelingen in het hedendaagse voetbal begrijpt. De aanval als beste methode voor resultaat is achterhaald en daar moeten we zo snel mogelijk vanaf. Kijk naar het succes van Portugal, Noord-Ierland, Ijsland, Hongarije en zelfs Frankrijk had het begrepen toen ze tegen Duitsland moeste spelen. Daarbij kreeg De Boer steeds minder materiaal ter beschikking, dus was de enige manier om competitief te blijven de focus verschuiven.

Dit is gewoon naief, Peter Bosz had na de 1-0 moeten controleren en consolideren in plaats van zoveel man voor de bal te houden. Dan hadden we vandaag een draak van een wedstrijd gehad en misschien met 1-0 of 2-0 gewonnen, een stuk beter als de hele wedstrijd aanvallen terwijl je daar het materiaal niet voor hebt. Realisme zou de boventoon moeten voeren, helaas hebben enkele supporters ooit verzonnen dat het spel belangrijker is als het resultaat. Degene die dat ooit verzonnen heeft wens als beleidsbepaler bij je grootste concurrent toe.

21 augustus 2016 om 09:01

Mwah, er zijn toch steeds meer teams die aanvallend voetbal (proberen te) brengen. Vind het wel meevallen dat aanvallen achterhaald is. De teams die jij noemt kunnen ook niet veel anders dan verdedigen omdat ze er nauwelijks spelers voor hebben om vol op de aanval te spelen. Maar zelfs in Italië spelen ze steeds aanvallender.
Er mag wat meer realisme zijn maar het voetbal onder FdB zorgde voor steeds meer lege stoeltjes, is dat wat je als supporter wilt zien?

Laten we wel wezen,Ajax is niet meer het Ajax die bij het fluitsignaal al met 1-0 voor staat,natuurlijk hebben ze nog een aantal klasse spelers maar 50% van de spelers zou bij clubs uit het linkerrijtje niet eens opvallen. Mede mogelijk gemaakt Door de euro tekens van Overmaas.

20 augustus 2016 om 22:56

Vandaag scheelde dat anders bijzonder weinig, oké niet voor het fluitsignaal maar 23 seconde na het fluit signaal op 1-0 staan kan ik ook mee leven hoor ;-)

Met alleen jeugd red je het niet , dat werd vandaag weer eens duidelijk. Haal 2 ervaren spelers 1 voor in de verdediging en 1 voor het middenveld,Bazoer ElGhazi en Dijks een tijdje banken .

Wordt het niet tijd dat Peter Bosz voorbeelden gaat stellen en maatregelen gaat nemen als de spelers zelf al aangeeft dat het aan de instelling lag.

Laat die Veltman aub niet meer voor de camera verschijnen. Die heeft net als Klaassen en Gudelj elke week hetzelfde verhaal. Dit is een schande , we moeten ons schamen, dit mag niet gebeuren. Pfff balletje breed, balletje terug. Om te janken is het. En ziyech en siem hebben we niet nodig hoor. We hebben Nouri en Frenkie de Jong ja die hebben alleen nog nooit in 1 gespeeld. Creativiteit genoeg. Ja aan de knutseltafel misschien bij Overmars om het geld op de bank te houden. Ik mag verdomme hopen dat de banken snel negatieve rente gaan vragen voor spaartegoeden. Misschien dat we dan over de brug komen.

We moeten gewoon realistisch en al dat het mij pijn maar Ajax heeft momenteel alleen nog de naam maar voetbal stellen we heel weinig voor en druk ik me nog zachtjes uit, geef mij maar verdedigers die alleen maar kunnen verdedigen want als ik nu kijk een voorzet op je stropdas leggen kunnen ze niet, voetballen met passie en gif in hun flikker mis ik ook maar ja hopelijk komt dat terug maar wanneer?

Veltman was de slechtste ajacied, kan helemaal niet als aanvallende back spelen.

A: Ajax mist het gif van een Jan Wouters of Edgar Davids op het middenveld. Hetzelfde geldt voor gif achterin a la Bogarde.
B. Ajax mist iemand die echt oorlog maakt in de zestien.
C. Ajax mist creativiteit op de 10 of op lm.
D. Ajax is vleugellam. Younes is te licht en El Ghazi wil alleen maar acties maken. We hebben iemand nodig die voorzetten kan geven,

Maw: Veltman, Klaassen, Younes en El Ghazi out. Tete, Nouri, Dolber g (laat Traore maar van rechts komen) en een goede linkerspits (aankoop) er in. Bazoer mag wat mij betreft ook banken en daarvoor dan een pitbull er in.

Wat was het weer ontzettend slecht. Ajax mist gewoon creativiteit. Als Ajax nu geen Ziyech haalt falen ze gewoon in mijn ogen en daar mogen conclusies aan gebonden worden. Dat Ajax elk jaar zwarte cijfers schrijft is financieel een fantastisch resultaat, maar Ajax is een voetbalclub en dan hoort het kapitaal op het veld! Overmars moet stoppen met die talenten met potentie te kopen en eens echt spelers met kwaliteit halen. Ook niet de supporters wijs maken dat die niet haalbaar zijn, want Ziyech is haalbaar. Nu kwaliteit halen of Overmars mag van mij vertrekken.

Instelling zal zeker een rol hebben gespeeld, maar dat is niet de hoofd oorzaak. De tactiek die Bosz hanteert is gewoon niet realistisch uitvoerbaar met dit elftal. Daarnaast wordt er gespeeld met een heel jong elftal, die niet gewend zijn om met zoveel ruimte in hun rug te voetballen.

Blij dat ik bij de start van dit seizoen in de oceaan lig en mij niet te veel met Ajax bemoei. Tjonge jonge zeg. Wat een uitslag.
Af en toe pak ik een match mee van Ajax over een stream. Rostock bijvoorbeeld. En daar werd ik best vrolijk van.
Maar vandaag heb ik het idee dat ik helemaal niks gemist heb.
Beetje jammer.
Ik ben een poosje niet op AS geweest...maar ga me dan toch voorzichtig in de discussie mengen.

Ik ven voor een creatieve 10 en 2 voetballende middenvelders.
10...een zyech type.
Een Ronald de boer type op rechts en dan een Davids type op links. (met name Ronald was goed in het passeren van een mannetje. Dat mis ik op het middenveld)
Backs moeten gewoon kunnen verdedigen.
1 van de centrale verdedigers moet iedere keer inschuiven op het middenveld om daar bij balvezit een vierde man te creeren.
Aanval...tja. Younnes is de man op links. Traore in de spits en op rechts vind ik het maar armoedig.

Kortom...gebrek aan alles. Druk zetten is leuk maar dit middenveld mist echt obgelooflijk veel creativiteit. Puur gericht op looplijnen ipv creatief voetbal.

Schaam me eigenlijk dood voor dit Ajax.
Van de jeugd verwacht ik ook nog niet zoveel.
Zijn gewoon te jong om te debuteren in een elftal dat totaal in onbalans is.

Wil ik nog aan toevoegen...
Als je dan toch met verdedigingslinie speelt die hoog staat....ga dan verdorie ook eens die buitenspel val er in hammeren.
Die heb ik al 20 jaar niet meer fatsoenlijk zien voorbij komen.
Simpelste manier om een aanval onschadelijk te maken.

Dit heeft niks met Overmars of wie dan ook in het bestuur te maken. Dit is een maatschappelijk probleem. Jonge mensen die veel geld verdienen en voor wie het niks uitmaakt of ze winnen of verliezen. Het gevolg: geen strijd, passie en onrealistische zelfbeelden en zelfoverschatting. Je hebt routine nodig om jonge spelers te begeleiden in hun leerproces en die af en toe eens een tikkie uitdelen op de training. Ajax heeft leiders nodig. Ik zie ze niet.

Precies wat ik al dacht!
We dachten dat we de klus voor 80% konden klaren.
Precies hetzelfde als de kampioenswedstrijd!
Hevig een gebrek aan kwaliteit maar ook gewoon fouten van Peter Bosz.
Waarom Veltman rechtsback?
Die jongens Riedewald/Sanchez hebben een leider centraal naast zich nodig, en dat hoort Veltman te zijn!
Zet Tete gewoon weer rechtsback, anders is de hele verdediging zo open.

Dit heeft alles met tactiek te maken, allleeeesss....... Wel erg dat ze zelf denken van niet....

Bij dat eerste doelpunt verliest sanchez de bal, maar daar moet je rekening mee houden dat dat kan gebeuren, kijk waar dijks staat??????? Veeeeeelste diep, als de rechterkant opbouwt moet hij niet zo pokken diep staan. Wedstrijden verlies je door kleine momenten in de wedstrijd, dit is er een.

2e goal, sanchez laat zijn man lopen. Zo simpel is het. we moeten niet zo aanvallend staan met de verdediging. Younes en el ghazi maken de acties wel, dijks afentoe mee op, maar afentoe want die voorzetten van hem zijn wel meestal poep dus simpel gezegd fack dat. En tete erin, echt een m*** als je hem eruit haalt, beste verdediger verdedigend gezien van zijn leeftijd plus de publieks lieveling. Faacckkk it dat ie niet kan aanvallen, is beter worden we er veel minder snel uitgecounterd.


Stop met die voorzetten bosz. Tikkie takka, dat is de kracht van de voorhoede. Zet er trouwens nou verdomme is een creatieve middenvelder in, boeit niemand een moer dat ajax denkt dat het middenveld vol is. Of zet sinkgraven erin of appie nourie.


Het strijdlied is " op een slof en een oude voetbalschoen". Ze kunnen er beter twee oude sloffen van maken, want zo zag het er gisteravond tegen WillemII uit.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren