Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Real Madrid is zowel in Spanje als in de Champions League de favoriet’

Laatste update:

Real Madrid begint zondag met een uitwedstrijd tegen Real Sociedad aan het competitieseizoen. Fabio Capello, die als trainer van De Koninklijke twee keer de titel pakte, heeft er alle vertrouwen in dat zijn ex-werkgever over 34 speelronden de eerste prijs van LaLiga in de lucht mag tillen.

/

“Real is zowel in Spanje als in Europa (Champions League, red.) de favoriet. Dat is men op basis van de geschiedenis, de traditie en de kwaliteit van de spelers, al sla ik ook Bayern München dit seizoen hoog aan. Zinédine Zidane heeft tijd gehad om te leren en heeft direct door gehad hoe hij het zou aanpakken. Hij besefte dat Real er niet alleen maar voor de show is, maar dat er ook resultaten geboekt moeten worden.”

Capello geeft in het interview met de Corriere dello Sport ook aan dat het niveau van LaLiga waarschijnlijk hoger is dan dat van de Premier League: “Er is een verschil, want spelers als Lionel Messi, Cristiano Ronaldo, Karim Benzema, Gareth Bale, Luis Suárez en Antoine Griezmann spelen niet daar, maar in Spanje”, besluit de Italiaan.

Wat verwacht jij van Real Sociedad - Real Madrid?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker objectief weer. Je zal natuurlijk nooit een oud- trainer van real Madrid horen zeggen dat Barcelona de favoriet is, en andersom ook niet natuurlijk.

19 augustus 2016 om 15:55

Stukje verheerlijking hoort er natuurlijk altijd bij, echter zijn het geen rare voorspellingen die hij maakt hier. Uiteraardis Real 1 van de top favorieten, echter kan je 1 naam niet uitsluiten, maar wordt Barca uiteraard niet benoemd om alles extra op scherp te zetten. In Spanje zal het waarschijnlijk uitgevochten gaan worden tussen 3 clubs en in de CL zijn het de bekende namen zoals Real, Barca, Bayern en denk ik Juve met als outsider Athletico. De Britse ploegen acht ik niet in staat mee te kunnen draaien gezien het gebrek aan een combinatie van wereled toppers en gebrek aan tactiek. Overigens ben ij het eens met Capello dat de PL onder geschikt is aan de Liga uitgaande van de Europese resultaten van de afgelopen jaren.

19 augustus 2016 om 16:23

Niet meer dan logisch dat Real topfavoriet is.. Kijk die selectie is.. Helemaal de eerste 11 is gewoon te goed! We hebben niet zo een seizoen gehad als barcelona dat iedereen gewoon fit bleef.. Als dat gebeurt gaat Zidane gewoon twee prijzen winnen, en wij fans zullen blij zijn met een kampioenschap, maar als Zidane ons de La Duodecima schenkt en de eerste club wordt die de CL 2x op rij wint dan tekenen we daar veel liever voor! De grootste van Spanje zijn we al lang en breed, in Europa zit voor Real nog altijd wel een uitdaging.. La duodecima zou daar zeker bij helpen! Geschiedenisboeken, here we come! Cardiff here we come! Hala Madrid

19 augustus 2016 om 17:30

Voor ik begin: ik ben geen barca fan.
Nu mijn vraag; de grootste op basis van wat? Dat is namelijk erg subjectief. Al graaf je diep in de geschiedenis is real inderdaad de grootste. Al kijk je naar de afgelopen 10-12 jaar staat real gewoon in de schaduw van barca. Real is uiteraard de favoriet, maar barca is net zo favoriet als real en atleti komt daar iets achter. Europees gezien kan je Bayern en juve daar nog aan toevoegen.

19 augustus 2016 om 19:14

Real is al Jaren geen kampioen in de la liga en ik zie real als nummer 3 in de top 3 beste barca,bayern,real...

21 augustus 2016 om 09:47

De grootste op basis van behaalde resultaten. Je kan niet zeggen, laten we alleen de laatste 10 jaar bekijken. Als Barcelona de komende 10 jaar geen prijzen weet te pakken, dan zijn ze nog steeds een van de grootste. De grootste ben je op basis van de historie en dat is niet subjectief. Wat jij schetst is juist subjectief, je pakt maar een klein deel van de historie. Zonder verleden is er geen toekomst.

En inderdaad, niet alleen Real is favoriet, Barca zeer zeker en Bayern ook.

Dat zijn ze eigenlijk altijd. Het wil alleen niet zo goed lukken in Spanje de laatste jaren...

Heel veel zeggen altijd barca barca barca maar real moet absoluut niet onderschat worden

19 augustus 2016 om 14:58

Niemand onderschat real echter is barca gewoon favoriet. Al helemaal als je de laatste 2 jaar La Liga hebt gewonnen. Laatste kampioenschap van real in eigen competitie was in 2012 dus volledig terecht dat real niet favoriet is maar barca

19 augustus 2016 om 14:59

Ben ik met je eens. Real madrid is dit seizoen een gevaarlijke outsider voor de titel

19 augustus 2016 om 15:16

De gevaarlijke outsider is en blijft toch echt altijd atletico hoor..

Als je de selectie voor dit seizoen ziet zijn ze wel favoriet. Coentrao is weer terug, nu heb je 2e spits Morata, heb je Asensio erbij. Isco en James blijven, dan heb je nog Kovacic. Met oog op het 2e seizoen Zidane verwacht ik sowieso veel van Real Madrid.

19 augustus 2016 om 15:10

Zo een topclub als real madrid is altijd favoriet.. maar er lopen ook namen zoals barca rond in spanje

19 augustus 2016 om 16:26

Ricardo/ inderdaad, top selectie, al zou ik Coentrao vervangen en een backup voor Casemiro aantrekken en een buitenspeler, Perez houdt zich akelig stil op de transfermarkt, en dat terwijl er misschien een ban aankomt.. Ik denk dat Perez de ban gaat omzeilen en daarom nu niet als een gek aan het kopen is.. Tevens hebben ze in Engeland hele goede spelers gekocht dus misschien zat het Perez ook niet mee!

Ik zie Real dit seizoen alle prijzen winnen, met deze fantastische selectie en een trainer die Real laat schitteren. De BBC gaat op volle toeren draaien, het middenveld gaat domineren, de verdediging laat geen rat door en de keeper pakt zelfs een sprinkhaan. Dit is Real Madrid de beste club ter wereld, en zijn klaar voor de strijd hala Madrid!

19 augustus 2016 om 14:38

Lol denk dat je er behoorlijk naast gaat zitten... De druk is bij real te hoog en al die vedetten maken nog geen gestroomlijnd team... Ik schat Atletico nu ook veel hoger in dan vorig jaar en Real net zo goed

19 augustus 2016 om 14:50

De Super Cup is binnen, dat is de eerste prijs van Real dit seizoen. En onder Zidane is Real veel beter geworden dan onder Benitez, zijn eerste wedstrijd als trainer tegen Barcelona werd gewonnen, verkleinde de achterstand in Laliga, won de CL en won nu de Super Cup in een seizoen wat helemaal mis leek te gaan haalde Zidane toch het beste eruit en hoe ze wonnen de CL! En nu is de Super Cup binnen en in december spelen ze het WK voor clubteams. Ik denk dat jij fout zit want ik denk namelijk dat Real alle prijzen wint.

19 augustus 2016 om 14:52

@youmeatleti

Jij schat Atleti altijd hoger in dan Real, ook vorig jaar afgaand op je comments. Helaas voor jou waren we (weer) beter in de finale.

De Matrassen zullen het ongetwijfeld weer voortreffelijk doen. Hopelijk tot in Cardiff

19 augustus 2016 om 15:03

Een finale winnen betekend niet dat je beter bent... voor het zelfde geld had atleti gewonnen. Maar geluk is een belangrijke factor

19 augustus 2016 om 15:04

Real was helemaal niet beter.
Door een onterecht doelpunt heeft Real strafschoppen kunnen halen.
Strafschoppen kan iedere ploeg verliezen.
Echter had het niet zover mogen komen, omdat het doelpunt van Real niet had mogen tellen

19 augustus 2016 om 15:21

Kluivert09, tot de 1-0 was Real Madrid heer en meester. Als de buitenspelgoal er niet inging, dan ging de bal in de minuten erna. Dat kon zelfs een blinde in die wedstrijd al zien aankomen. Na de 1-0 ging Real op de counter spelen, aangezien aanvallend voetballen tegen Atletico Madrid altijd veel risico met zich meebrengt. Het verschuiven van het spelbeeld was dus eerder een tactische keuze van Zinedine Zidane, dan een resultaat door toedoen van Atletico Madrid. Alles afschuiven op geluk is dan ook heel makkelijk, en kenmerkend tegelijk.

19 augustus 2016 om 15:52

@kluivert

Ik weet niet welke wedstrijd jij hebt gezien, maar in ieder geval niet de finale van afgelopen jaar! Real compleet verdiend gewonnen, net als in Lissabon.

19 augustus 2016 om 16:29

@Kluivert/ kom op joh! Real voetbalde veel beter.. Terechte winnaar.. Het voetbal heeft gewonnen! Nu herpakken en weer vechten en see you @ Cardiff

19 augustus 2016 om 16:35

Dat is wel grappig dat je mijn comments het afgelopen jaar hebt geanalyseerd... Als je het echt goed had geanalyseerd wist je ook dat ik Real veel beter vond dan Atletico... Maar in een finale kan iedereen winnen en leek Atletico meer als een team te presteren dan Real... Ook dit seizoen hebben ze de beste selectie maar nu Ronaldo en in zijn beleving dus niet heel Portugal, het EK heeft gewonnen zie ik hem niet meer overspelen dan vorig seizoen. Lang verhaal kort: ik denk dat door het vedette gedrag en al die sterren bij elkaar dat ze niet als een team om de la liga, de copa en de CL kunnen strijden. Het kampioenschap gaan ze denk ik niet halen. Copa en CL zou kunnen maar ook daar spelen hechtere teams in.

19 augustus 2016 om 16:55

Youmeatleti

Blijf jij maar in je illusie leven dat de winnende teams altijd hechte teams zijn.. Verder valt het wel mee hoe los Real Madrid is. Voor Ancelotti was Real Madrid inderdaad geen team, maar sinds Zidane aan het roer is, is Real meer een team dan ooit. De spelers gaan voor elkaar door het vuur, BBC verdedigt eindelijk mee en het gezamelijk drukzetten gaat ook veel beter dan eerst. Aangezien Zidane voor het eerst vanaf het begin van een seizoen aan het roer is bij Real Madrid, ligt het juist voor de hand dat Real Madrid dit seizoen sterker zal lijken dan sinds lange tijd.

19 augustus 2016 om 16:47

@ topvoetbal1999 Je bent nog jong, gelukkig is er nog genoeg tijd om te leren. Mede dankbaar voor andere die met hun wijsheid en bredere kennis jij de weg naar verdere verlichting te brengen. Madrid heeft vorig jaar weinig indruk gemaakt in de CL en heeft veel 'geluk' gehad met de loting. In de competitie kwamen ze pas laat op gang, al eindigen ze redelijk sterk. barcelona gaf de wedstrijd uit handen na de wissel van Rakitic, wat ook een plus in voor Madrid. De beker was een fiasco haha en voetballend zijn ze ook niet heel sterk begonnen tegen Sevilla bv. Ik denk dat Barcelona de favoriet is en in de CL bepalend wie rond de halve finale de beste vorm heeft en net dat beetje geluk zoals bv een doelpunt in de blessuretijd om het verschil toch te maken..

Wel grappig dat Capello verwacht dat ze 4 wedstrijden voor het einde kampioen worden. Zulke gedetailleerde voorspellingen zie je toch niet vaak..

19 augustus 2016 om 14:33

Dat zei Capello niet, VZ heeft een foutje gemaakt

Over 34 speelronden? Dan zijn ze wel erg vroeg kampioen..

Uhm van de laatste 8 jaar was Real Madrid hoevaak ook weer kampioen geworden??

Juist ja. Alle reden om aan te nemen dus dat ze WEER la liga zullen pakken

19 augustus 2016 om 14:37

Alle reden dat het dit seizoen juist wel moet. Na al die jaren zit het gewoon mee, deze selectie heeft de CL gewonnen en we hebben nu Fabio als back up voor LB, eindelijk een 2de goeie spits Morata en Asenio als die zo blijft spelen pfff ... Plus dit is een brede selectie daar gaat het verschil denk vallen dit seizoen. En we spelen goed voetbal onder Zidane, ik zie het positief in dit seizoen.

19 augustus 2016 om 19:18

CL met geluk gewonnen, Barca pakt 60% titel ik schat Atletico op 30% en dan houd je 10% over voor Real. Goodluck zal ik zeggen.

19 augustus 2016 om 19:26

Die real fans zijn zo blij maarja barca gaat dit jaar gewoon alles winnen met andre gomes dennis suarez geweldige umtiti en digne erbij

19 augustus 2016 om 15:00

@don Joe

Het scheelde de afgelopen jaren helemaal niks. Ik had het nog wel willen zien zonder Benitez. Voorspellingen zijn waardeloos, de grote 3 in Spanje zitten ongelofelijk dicht bij elkaar, gezien de resultaten de afgelopen jaren.

19 augustus 2016 om 19:19

Ja 1 kampioenschap voor Real tegen 5 van Barca, zit heel dicht op elkaar ja...

19 augustus 2016 om 21:32

Zonder Benitez had Zidane uiteraard niet de behaalde successen gerealiseerd. Daar kun je de klok op gelijk zetten. Goede tijden komen na slechte tijden.

20 augustus 2016 om 18:39

@pogbeast

Je snapt dat wat je zegt, echt heel dom is toch?

@gutihaz

Dat is dan misschien ook wel waar. Al is dat psychologische effect lastig te meten. En goede tijden komen inderdaad na slechte tijden, maar wat is de tijdsduur er tussen? Kijk maar naar onze vrienden uit Milaan bijvoorbeeld. Aangezien volatiliteit clustert, kan zo een nare reeks ellendig lang duren voordat het tij gekeerd is.

21 augustus 2016 om 09:58

Van de afgelopen 8 jaar... Yep, hoe dan ook, Barca is goed bezig geweest de afgelopen 10 jaar, maar ze hebben nog wel een paar jaar te gaan om Real in te halen , wat landskampioenschappen betreft. Of tellen die van Real niet allemaal mee?

Ik denk toch dat zowel Barca als Bayern zich echt heel goed hebben versterkt. Sanchez bij Bayern is een fantastische speler en ook achterin zijn ze heel sterk nu, zeker nu Hummels erbij gekomen is. Ancelotti kan er echt een nog betere machine van maken als het al is.
Ook Barca heeft zich veel beter versterkt als Real en is nog veel sterker geworden dan vorig jaar. Enige minpuntje is het vertrek van Alves, maar Sergi Roberto moet dat prima kunnen opvangen. Andre Gomes is een topaankoop, net als Denis Suarez een prima stand-in is voor de topwedstrijden. Arda gaat zich hopelijk ook eindelijk bewijzen en Digne is een hele goede back-up voor de verdediging (waar het de afgelopen jaren toch enigszins aan ontbrak). Umtiti is natuurlijk gewoon een ijzersterke verdediger....

Juist ja, en dat baseert hij op de in het verleden behaalde resultaten?
Hoe vaak is Real ook alweer kampioen geworden sinds de komst van Ronaldo?
Precies.

Ik zie Atletico als grotere kanshebbers dan Real. Die hebben de mentaliteit om het 38 wedstrijden lang vol te houden. Net als Barcelona.
Real zakt altijd een periode in, en ook dit seizoen zie ik dat gewoon weer gebeuren. Noemenswaardige versterkingen hebben ze niet gehaald en op basis van de vorige CL waar ze alleen maar kleine tegenstanders hebben gehad zie ik echt niet in dat dit het beste team van Spanje moet gaan worden.

Ik zeg; Barcelona 1, Atletico 2, Real 3.

19 augustus 2016 om 14:55

@ruudtoer

Atletico een kleine tegenstander? Ook hebben ze Barcelona (competitie) buitenshuis verslagen, zeker ook een kleine tegenstander? Verder scheelt het de afgelopen jaren ongelofelijk weinig in de top, dus zulke voorspellingen zijn waardeloos.

Overigens heeft Barca ook altijd een dip, vandaar dat het nog zo spannend werd afgelopen jaar.

Eigenlijk een redelijk gefrustreerde reactie zo van je.

Daarvoor hebben ze de laatste 10 jaar maar wen paar prijzen gepakt en Barcelona er tientallen.

Ik denk dat je in de CL nooit een favoriet hebt, maar altijd een aantal teams (real, Barca, Atletico, Bayern, Juve) die ongeveer evenveel kans hebben

Maar waarom zijn er amper landtitels gepakt dan de laatste 10 jaar? Real heeft de namen, maar Barca heeft de namen en speelt als een echte ploeg. Europees zie ik Bayern wel stunten, goede trainer en sterke aankopen gedaan, ben benieuwd.

19 augustus 2016 om 14:57

Het scheelt de afgelopen jaren letterlijk bijna niks, dus dit is gewoon onzin. Als Real geen team is eindigen ze niet op 1 punt van Barca.

19 augustus 2016 om 15:04

Lol over een gefrustreerde reactie gesproken. Bovendien worden de prijzen inderdaad verdeeld op basis van details dus dat het niets scheel kan wel zo zijn maar toch zal menig Real supporter het jammer vinden dat de Primera Division de laatste jaren niet is gewonnen.

19 augustus 2016 om 15:05

Dat real op 1 punt achter eindige van barca komt alleen omdat barca juist in die tijd een dip had, als barca geen dip had . Was er nog veel kans voor de cl en zou barca met 10 punten ofzo meer kampioen worden

19 augustus 2016 om 15:24

Als Barcelona geen dip had.. Als real Madrid geen trainerswissel had was het ook anders gelopen. Als Ronaldo elke wedstrijd 50 goals scoorde was Real Madrid ook kampioen. Oftewel, met als als als kom je nergens. Barcelona kreeg een dip, iets dat de laatste jaren heel vaak voorkomt. Chi7 heeft in deze kwestie dus gewoon gelijk.

19 augustus 2016 om 15:50

@holland94

Helemaal niet gefrustreerd. Vertel jij mij hoe je als Real zijnde geen team kan zijn (dat is wat hierboven beweerd wordt) en slechts 1 punt achter Barca kan eindigen? Er zijn 2 mogelijkheden: Of het is onzin (wat ik dus zeg), of Real is zo bizar goed, dat ze zelfs zonder een team te zijn 1 punt achter Barca eindigen en de CL winnen.

Kies maar

19 augustus 2016 om 16:54

Wirshaad:

Als, als en nog eens als.. Als Real Benitez niet had aangesteld en het vanaf het begin gedraaid had, was Barcelona niet eens kampioen geworden. Heb je die kant van het verhaal wel eens bekeken? Het kampioenschap in Spanje wordt nou eenmaal op details beslist en de laatste jaren valt het voordeel in Catalonie. So be it en aan Real om dit weer te gaan veranderen. Met dit team moet dat mogelijk zijn, net zoals dat het goed mogelijk is dat het weer Barcelona wordt of mogelijk Atletico.

19 augustus 2016 om 19:22

Jij bent gefrusteerd ja, het scheelt niks maar toch pakt real titel niet? Waarom dan niet, dit bewijst dat real een veel zwakkere team heeft dan Barca al zo'n 10 jaar.

19 augustus 2016 om 15:26

Leicester City is 1x kampioen geworden in ik weet niet hoeveel 100 jaar, maar ze zijn dit jaar gewoon een outsider, zo niet kandidaat. Hoezo zou Real Madrid, dat de afgelopen jaren in een stijgende lijn zit dat niet kunnen zijn?

19 augustus 2016 om 15:52

Het gaat toch ook om de favoriet en niet om kandidaat of outsider? Dat is real gewoon niet. Barca is de favoriet.

19 augustus 2016 om 15:53

In Spanje zijn er 3 favorieten. Als je de stand van de afgelopen jaren bekijkt dan weet je waarom.

19 augustus 2016 om 19:23

Nee, er is een favoriet: Barca en 2 outsiders Atletico en Real al schat ik en de meeste voetballiefhebbers Atletico hoger in.

20 augustus 2016 om 18:36

@pogbeast

Prima, wat jij wil knul. Wij gaan voor de beker in Cardiff

Real vind ik geen favoriet, vorig seizoen ook geluk gehad met de loting, anders hadden ze vorig siezoen net als het jaar daarvoor niks gewonnen.
In de finale ook nog door een ongeldig doelpunt de penalties gehaald

Barca en Atleti hebben zich versterkt maar Real niet. Ik denk dat Barca de favoriet is maar dat het tot het einde spannend blijft en de titel pas op de laatste dag beslist word. De de CL kan je nooit voorspellen want je bent afhankelijk van de loting wat mij betreft zijn er 5 favorieten namelijk: Real, Barca, Atleti, Bayern en Juve. Dortmund, City en PSG maken ook wel een goede kans maar bij een moeilijke loting zie ik ze niet in de finale komen.

19 augustus 2016 om 15:01

Misschien een keer goed dat we ons niet versterkt hebben. Is ook vrij lastig gezien het fantastische elftal wat er staat. Normaal schieten we onszelf door de voet, door allemaal gekke aankopen te doen en de balans in het elftal te verstoren. Dit jaar een keer niet, ben benieuwd hoe dat uitpakt.

19 augustus 2016 om 17:44

Morata en Coentrao zijn wel weer terug, dus dat scheelt een hoop. Ook Asensio erbij. Dit is misschien wel de sterkste selectie van Real nog sterker dan die van 12/13 onder Mou.

Lijkt me dat Barcelona dit jaar favoriet is voor La Liga en real voor cl. Bayern ook gewoon een kanshebber net als Juve en Atletico

19 augustus 2016 om 15:06

Grote clubs als bayern juve real en barca zijn altijd favoriet voor de CL

38 speelronde is het in Spanje.

Barça, Real en Atletico hebben kans om kampioen van Spanje te worden dit seizoen, dus het is een beetje onzin om nu al te zeggen dat een team favoriet is. En bij de CL zie ik meerdere teams kans hebben, zoals Bayern en Juve + de top 3 Spaanse teams. Nu al conclusies trekken.........

19 augustus 2016 om 15:08

Juist . Je kunt beter zegge dat bayern favoriet is in de bundesliga en psg in frankrijk en juventus in italie.. maar in Spanje heb je 3 topploegen

19 augustus 2016 om 15:10

Denk dat inter ook weer serieus meedoet aan het kampioenschap, hebben toch aardige aankopen gedaan.
En zoals bij Real Madrid bekend is kun je niet altijd alles winnen met een sterrenelftal.
Collectiviteit is belangrijker.

Wordt dan eens tijd om die favorietenrol waar te maken in Spanje.
Lopen al jaren achter de feiten aan (barcelona)

19 augustus 2016 om 15:13

Ik heb een klein gevoel dat barca de treble gaat pakke dit jaar

Ik denk dat de CL voorspelling puur gebaseerd is omdat Madrid het zo vaak al heeft gewonnen en recent ook erg succesvol is (3 laatste edities 2x gewonnen en 1x halve finale).

Het is gewoon Real, Barca en Bayern die erom strijden, die doen niet veel voor elkaar onder. Het hangt dan vaak af of er spelers opstaan of niet. Als Ronaldo weer topscorer word voor de zoveelste keer dan maakt Real de grootste kans. Dat is bij Barca en Bayern toch een probleem. Vorig jaar scoorde Ronaldo er meer dan Messi en Suarez bij elkaar. Dat gaat dit jaar weer uitmaken wie de CL pakt.

19 augustus 2016 om 15:23

Psv maakte ook kans tegen wolfsurf en man city van vorig jaar dus... De loting is een belangrijke factor. Misschien dat atletico real zou pakken in de semi finals

Persoonlijk zie ik Barcelona als favoriet al heeft Real het grote voordeel dat ze in de breedte zeer sterk zijn, alle posities zijn eigenlijk dubbelbezit zeker nu Morata terug is.

Barcelona heeft een krappe kern en moet hopen dat bepalende spelers als Msn, Iniesta of Busquets niet langdurig wegvallen anders is wordt er flink ingeleverd op kwaliteit.
Het is te hopen voor Barcelona dat er nog wat gehaald kan worden om in de breedte sterker te worden.

Gomes vind ik een goeie toevoeging op het middenveld en achterin met Umtiti is er meer keuze maar persoonlijk vind ik Digne tekort komen voor het niveau waar Barcelona naar moet streven. Suarez moet ik nog bekijken hoe hij zich op een hoger niveau gaat manifesteren, was fan van hem bij Villareal tenminste.

19 augustus 2016 om 15:33

Dat van die krappe kern bij Barcelona, daar is toch werk van gemaakt.

Umtiti, Digne, Suarez, Gomez en de Arda Turan en de Munir van de voorbereiding zijn stuk voor stuk aanwinsten die het mogelijk maken om ook bij Barcelona zonder verval te roteren.

En het wegvallen van MSN : 2 van de 3 weg, dan wordt het inderdaad moeilijk maar één van de drie maakt het gewoon moeilijker maar absoluut niet onmogelijk.

Hetzelfde kan trouwens bij Real gezegd worden : 3 sterkhouders weg, dan wordt het gewoon ook voor hen een pak moeilijker.

Het zou zo maar kunnen dat Capello gelijk krijgt ; als echter een ander zou zeggen dat Barcelona de titel en CL gaat winnen, dan kan die persoon even zeer zijn gelijk halen.

Het wordt gewoon weer een dubbeltje op zijn kant ; op dit moment valt er eigenlijk weinig zinnigs over te zeggen, het lijkt me eerder een persoonlijke voorkeur die Capello hier laat blijken.

En hoewel de CL de laatste jaren dan wel richting Spanje gingen, toch maar best Bayern, PSG en City (met Guardiola) niet onderschatten ; Barcelona en Real niet noemen als potentiële winnaars van de CL, dat zou pas verbazend zijn.

19 augustus 2016 om 15:57

Helemaal mee eens. De 3 in Spanje zitten ongelofelijk dicht bij elkaar. Zie de stand van de laatste jaren maar, bizar eigenlijk. Voor de CL is het te hopen voor de meer 'voetballende' ploegen dat ze niet Atletico loten, want dat kan nog wel is wrang uitpakken voor City, Bayern, Barca etc.

Ik denk dat voor de CL Juventus de grootste outsider is, voor zover je ze een outsider kunt noemen. Tuurlijk, ze hebben Pogba verloren maar kijk eens aan wat ze daar voor aan transfers hebben gehaald: Benatia, Higuain, Dani Alves, Pjanic, Pjaca en geruchten zijn dat Fabregas zich daarbij zal voegen. Eng goed elftal lijkt me.

Capello had een kleine, subtiele wijziging moeten maken in zijn uitspraak. Real Madrid is niet de favoriet, maar een favoriet, net als Barca en Atleti.

Voor de CL schaar ik de grote 3 uit Spanje met Bayern in pot 1. Daarachter zijn Juve, PSG en waarschijnlijk City ook gegadigden.

Denk eerder dat barcelona dit jaar instort. De belangrijkste speler iniesta word oud, messi is ook niet echt meer zoals vroeger.. atletico begint ook aardig oud te worden maar is nogsteeds een strijdersploeg. Real is gewoon pure kwaliteit dit jaar en zijn zeker topfsvoriet voor alle 3 de prijzen

Ik zie Real ook als favoriet voor de treble momenteel. Ondanks dat Barca zich enorm heeft versterkt in 't brede zijn de individuele kwaliteiten van Real net iets beter behalve de voorhoede misschien. Dit Real hoort minstens 2 titels te pakken en dan heb ik het over 2 van de 3 belangrijke titels en geen WK voor clubs. Als Barcelona de CL weet te winnen mag Real van mij de andere twee winnen al heb ik liefst een titelloze Real aan 't eind van seizoen, maar ik schat ze hoger in dan afgelopen twee seizoenen. Dit Real zal zeker topfavoriet zijn met hun selectie. Hun backs zijn van een zeer hoog niveau. Van verdediger tot aanvaller hebben ze individuele spelers die uit de niks kunnen scoren. Als blessures ze niet in de weg komt te staan verwacht ik echt veel van ze, want met zidane hebben ze een coach die bijna de rol van een 12de man speelt. Die man krijgt zo veel lof van de spelers dat ze hem niet durven teleur te stellen. Als Zidane het team weet te laten spelen zo als aan eind van vorige seizoen dan mag de rest hun borsten nat maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren