Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

RC Genk accepteert elf miljoen euro van Ajax niet

Laatste update:

Ajax zit achter Leon Bailey van Racing Genk aan en is volgens De Telegraaf bereid om liefst elf miljoen euro te betalen. De Jupiler Pro League-club wil de negentienjarige buitenspeler uit Jamaïca echter helemaal niet kwijt. "Tegen de sommen die op tafel liggen zouden heel weinig clubs nee zeggen", erkent Dimitri de Condé, technisch directeur van Genk, in gesprek met Het Laatste Nieuws.

/

"In het verleden zouden wij een dergelijk bod als club zeker aanvaard hebben, maar op dit moment zeggen wij nee", zo benadrukt De Condé. Ajax heeft concurrentie van clubs als Paris Saint-Germain, Manchester City en Chelsea, maar de tiener wil zelf graag naar Amsterdam. "Clubs die Leon willen halen, mogen dat, maar wij willen alleen maar over een transfer spreken als hij nog zeker één seizoen bij ons blijft."

"Wordt aan die voorwaarde niet voldaan, dan kan er deze zomer geen sprake zijn van een akkoord", vervolgt De Condé. "Wij zijn daar in onze communicatie naar Leon en zijn entourage toe heel duidelijk over geweest en we proberen hen ook kalm te houden. Financieel kan hij elders een geweldige stap voorwaarts zetten, maar sportief gezien kan Bailey het beste nog een jaar bij ons blijven." Bailey kwam een jaar geleden over van AS Trencin uit Slowakije en was in zijn eerste voetbaljaargang goed voor 36 duels en 6 doelpunten. Hij werd vervolgens tot Talent van het Jaar uitgeroepen.

Belgische media verzekeren dat vader en zaakwaarnemer Craig Butler probeert om Genk onder druk te zetten. Hij zou het bod van Ajax van elf miljoen euro zelf naar buiten hebben gebracht, waarna De Telegraaf op onderzoek uitging. Craig Butler zou ook hebben gedreigd om zijn andere zoon, Kyle Butler, uit de jeugdopleiding van de Genkies weg te halen.

Denk jij dat Leon Bailey uiteindelijk naar Ajax gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geen miljoenen neerleggen voor een spits van formaat, maar wel 11 miljoen steken in een (in mijn ogen) nog redelijk onbekende buitenspeler...... Ajax is weer lekker bezig.... Marc's hand is weer goed zichtbaar...

18 augustus 2016 om 09:02

Qua spitsen zitten we goed maar als El Ghazi of Younes geblesseerd is heb je alleen nog een Cerny. Dan kun je dus al niet meer aanvallend wisselen of je moet weer een middenvelder (schone/sinkgraven) op die plek zetten en dat is ook niets.

18 augustus 2016 om 09:19

Ik denk als dit doorgaat el ghazi gwn op de bank beland en dan heb younes rechtspoot op links en bailey linkspoot op rechts. Want el ghazi is rechts en staat op rechts ik vind hem ook niet goed spelen al een tijd.
Dan traore in de spit hebje een hele goede voorhoede die heel veel kan creëren.

18 augustus 2016 om 11:59

Sterker nog Bailey is tweebenig. Kan op beide flanken spelen en ik zie hem al verdedigers doldraaien hiero.
Helaas zal hij vast niet komen. Genk wilt hem gewoon niet kwijt.

18 augustus 2016 om 16:11

Zo tweebenig is ie niet, zijn linker is geweldig, zijn rechter aardig.

Geen Cazorla of Sneijder maar jongens als Messi, Özil, Bale en Robben bewijzen dat een iets mindere rechter geen probleem is. Qua stijl lijkt hij ook het meest op Messi en Robben, alleen is ie beter op links dan op rechts.

18 augustus 2016 om 09:03

Wat de boer niet kent.... Bailey is een pareltje

18 augustus 2016 om 09:10

Het zal best een pareltje zijn met je " wat de boer niet kent..." Dat hoor je mij niet ontkennen maar Sorry voor dat geld kunnen ze betere spelers krijgen... Ik noem een Ziyech bijvoorbeeld... Ik vind het een gok hoor... Ben niet overtuigd

18 augustus 2016 om 09:15

Als je hem niet kent, hoe kan je het dan een gok noemen.
Sorry, maar het klinkt als mijn neefje die geen broccoli wil eten, omdat het vies is. Terwijl hij het nog nooit gegeten heeft.

En hoe kan het zijn dat Zyech nog nergens echt aan gelinkt wordt, dat zal toch ook een reden hebben. Iedereen roept maar dat ze hem moeten halen en ik vind dat zelf ook. Maar hij zit nog steeds bij Twente, terwijl hij al een jaar weg wil. Hij is niet duur, hij is goed, hij is beslissend. Waarom komt er dan geen club voor hem?

18 augustus 2016 om 09:19

Hou eens op met Ziyech, dat is geen vleugelspeler. Die wil op 10 spelen. En als Ajax met 2 Am's speelt moet ie ook nog meeverdedigen, geen enkele garantie dat het een succes wordt, want hij is lui. Twente is rond Ziyech gebouwd, dat gaat bij Ajax niet gebeuren.

18 augustus 2016 om 09:19

Sorry hoor maar Ziyech is geen buitenspeler dus nutteloze vergelijking. Ik ken die jongen niet maar het zal wel iets moeten zijn als Ajax 11 miljoen over heeft voor hem. Maar een flank speler erbij zal geen kwaad kunnen. Nu ben je daar dun bezaaid.

18 augustus 2016 om 09:21

Had 'de Boer' hem maar goed gekend, dan hadden we hem vorig jaar voor een stuk lager bedrag al binnengehaald waarschijnlijk.

18 augustus 2016 om 09:30

Frank of ronald?

18 augustus 2016 om 09:34

De Boer kende hem daadwerkelijk en Ajax doet al jaren moeite om hem ( + Kyle Butler, stiefbroer van hem en zoontje van Zakenwaarnemer ) naar Amsterdam te halen wat gewoon niet mogelijk was met werkvergunning terwijl hij pas vanaf 18 naar Nederland zou mogen vanuit Jamaica. ( naar Trecin ging hij met 17 al, Butler met 16 )

18 augustus 2016 om 10:42

Nielsvandam, als je hem niet eens kent, ga dan niet zulke reacties plaatsen want daarmee neemt niemand je serieus. Geef ons is een betere opties die Ajax voor 11 miljoen kan halen. En kom niet slim opnieuw met ziyech want zoals je zelf misschien wel weet is hij geen buitenspeler.

Iedereen loopt altijd maar te zeuren dat Ajax is geld moet uitgeven en dan willen ze het doen en is het nog niet goed. Deze jongen is het talent in de Belgische competitie, veelzeggend in een competitie waar veel met talenten wordt gewerkt!

18 augustus 2016 om 10:48

@ Wolterx

Zelf hoop ik dat ze de interesse in Moses Ayala Daddy vernieuwen, die heeft als het goed is nog een 1 jarig contract en ook al stage gelopen bij Ajax. Was erg teleurgesteld toen Ajax niet door kon gaan vanwege de werkvergunning.

18 augustus 2016 om 10:49

Dit dus

18 augustus 2016 om 12:06

Eens, als het een geweldig talent is was hij ook wel iets breder uitgemeten in de media

18 augustus 2016 om 12:44

@wondaboi, anders trek jij je conclusie even op het feit dat hij niet breed in de media naar voren komt... Prima als je niet weet wie hij is, maar ga hier dan niet doen alsof je weet of hij wel of geen groot talent is op basis van wat jij in de media leest.

18 augustus 2016 om 16:02

D-Bergkamp

Doel je op Moses Simon? Leon Bailey kost heel wat meer maar is wel een veel groter talent.

18 augustus 2016 om 09:05

ajax heeft er juist voor gekozen om dit jaar te huren zodat de jonge spitsen ( o.a. dolberg) in de selectie een jaar kunnen rijpen dus het is begrijpelijk dat ajax nu niet miljoenen op tafel gaat gooien. de vraag is ook welke spits hadden ze moeten kopen? je kunt wel iemand willen kopen de spelers zelf moet ook naar ajax willen komen... ben het wel met je eens dat 11 miljoen veel geld is voor een redelijk onbekende speler. ajax wilde hem al eerder hebben echter kregen ze toen geen werkvergunning.

18 augustus 2016 om 09:35

Geloof je het zelf, als ajax traore kon kopen voor 10 miljoen hadden zij dit gelijk gedaan.

18 augustus 2016 om 09:51

@hattrick, Ik denk dat Ajax Traore niet zou kopen voor 10 miljoen, Traore verdient te goed bij Chelsea en Ajax gaat zijn vingers niet branden om ook nog miljoenen aan zijn salaris te betalen. IK moet eerlijk toegeven Ajax heeft goed gehandeld. Dolberg en Cassiera hebben potentie.

Daarnaast iedereen schreeuwt om Ziyech, maar Ziyech is geen verlosser van ons. Hij is een uitstekende voetballer, maar bij Ajax hebben wij al een nr 10 met Klaassen. Daarnaast zit Nouri aan te komen. Nouri schat ik in potentie hoger in dan Ziyech. Hij is er ook klaar voor. Ik snap niet dat Donny wel de kans krijgt, maar Nouri die als parel wordt gezien geen kans krijgt. Hopelijk komt het snel en kunnen de mensen eindelijk zien wat voor klasse speler we in huis hebben.

18 augustus 2016 om 11:48

@koeli dit is gokken van mijn kant hoor, maar omdat De Boer Nouri vorig jaar al niet gebruikte en Bosz dit jaar weer niet zal hij er gewoon nog niet klaar voor zijn qua fysiek? Want dat hij technisch zeer begaafd is, is iedereen het wet wel over eens.

18 augustus 2016 om 09:08

Weet je nou nog niet hoe de journalistieke wereld werkt? Als je alles mocht geloven hadden we nu een voorhoede van Sisto, Gomez en Bailey.

18 augustus 2016 om 11:49

Eto'o, Ibrahimovic en Balotelli waren elkaar dan nu aan het beconcurreren voor de spitspositie.

18 augustus 2016 om 09:37

Ajax mag al blij zijn dat ze een spits van formaat hebben kunnen huren. De Nederlandse competitie is niet interessant genoeg, sportief niet en financieel niet.

18 augustus 2016 om 11:42

Eredivisie is niet aantrekkelijk inderdaad, tenzij je in België voetbalt. Een mooie stap vanuit Nederland is toch net weer wat makkelijker dan vanuit België.

18 augustus 2016 om 09:46

Nielsvan Dam, wat een domme opmerking. Ajax haalt met Traore een spits van het niveau dat ze wensen. Zo'n formaat spits koop je niet voor 10 miljoen.

En dat Bailey in jou ogen onbekend is zegt meer over jou dan over Ajax.

Daarnaast zullen de mensen die wel fatsoenlijk na kunnen denken, tevreden zijn met Marc's hand:

Sanchez
Milik
Cassierra

3 mooie transfers deze zomer.

18 augustus 2016 om 10:10

Ken je bailey uberhaupt? Deze jongen is nu al een van de snelste spelers op de voetbalvelden en heeft een magistrale techniek! Ik zeg DOEN

18 augustus 2016 om 10:15

We hebben met traore toch een prima spits? Sjees. Voor jouw onbekend ja, niets voor niets accepteren ze dit bedrag niet. Echt jammer. Had hem graag gezien.

18 augustus 2016 om 10:25

Ajax moet juist (voor de buitenwacht) redelijk onbekende spelers kopen, omdat wanneer alle kleine jongetjes met een voetbalshirtje van 'm lopen, deze speler al bij Barcelona speelt en nooit meer naar Ajax zal komen.
Dat bashen op Overmars is echt iets voor de dommere onder ons, die denken dat voetbal in het echt, hetzelfde is als Football Manager. Deze transferperiode is tot nu toe heel positief wat inkomsten, maar ook zeker wat investeringen betreft. Daarnaast wordt er flink doorgeselecteerd (zie vertrek: Fischer, Duarte, Andersen, Becker, Boilesen, VD Hoorn, Van Rhijn en waarschijnlijk nog Serero).

Verder zal ik Bailey in het kort omschrijven, want volgens mij heb je geen idee over wie je het hebt: hij is een lichtvoetige speler, zeer snel, zeer technisch (goed in de kleine ruimte), zeer goede passeeractie, aardig afstandsschot.

18 augustus 2016 om 11:02

Inderdaad. Niet doen dit. 11 miljoen is veel te veel. Off topic: 'Kyle Butler'? Moest iemand anders aan Dexter denken?

18 augustus 2016 om 11:50

Heel makkelijk zonder na te denken weer kritiek op Marc Overmars geven. Hulde aan Marc Overmars, de grote talenten die hij nu heeft Dolberg en Cassiera beschermen door ze langzaam te brengen en door een spits te huren Traore doet hij dat Uitstekend. Younes de beste buitenspeler van de eredivisie is al in huis. Milik uitstekend ingekocht en nog veel beter verkocht.

Nu heeft hij een heel groot talent op het oog, die volgens Marc en volgens mij ook meer talent heeft dan El Ghazi en ook zeker verkocht kan gaan worden over 3 jaar voor 20 miljoen plus.

Zyech niet kopen. Idd Zyech niet kopen, eerst Schone/serrero verkopen en Sinkgraven verhuren.
Dan pas Zyech kopen en nouri/frenkie de Jong net zoals de jonge spitsen langzaam brengen.

Hulde Marc!

Harde taal maar als dit de Belgische Marcel Brands is betekent het dat de deal al rond is!

18 augustus 2016 om 09:11

Maar wel zelf 40 miljoen voor een Bazoer willen hebben natuurlijk ?

18 augustus 2016 om 09:22

Welkom in de wereld van handelen.
Als jij op marktplaats iets wilt bied je zeker ook direct het volle pond. Want tja de tegenpartij wilt zoveel mogelijk voor zijn product toch?

18 augustus 2016 om 09:25

Ja? Wat is het probleem dan?

Als jij op de markt loopt dan wil jij toch ook zo goedkoop mogelijk aardbeien kopen terwijl de marktkoopman het liefst de hoofdprijs daarvoor wilt hebben? Een transfermarkt werkt precies hetzelfde.

Dus ik snap niet waarom jij je zo druk om maakt.

18 augustus 2016 om 09:57

Hoop dat jullie snappen dat deze reactie is bedoeld voor Deze reactie :

Albertsmits

18 augustus 2016 om 09:05

Te veel geld voor deze jongen, heeft zich nog niet echt bewezen vindt ik.

Hij vind 11 miljoen Te veel voor deze jongen terwijl alle ajaxcieden wel altijd de hoofdprijs willen voor hun " toptalenten" .

18 augustus 2016 om 10:40

Ja dus? Welkom in de grote mensen wereld

18 augustus 2016 om 15:43

MRITA, wat is nu eigenlijk je probleem? Dat Ajax minder geld wil betalen voor spelers die nog niets bewezen hebben dan wat Ajax vraagt voor spelers die het nodige hebben laten zien in Ajax 1? Moet Ajax zijn spelers maar gratis laten gaan? Vertel het me, want blijkbaar zit je ergens mee.

19 augustus 2016 om 12:14

ik heb het over de Supporters die lopen te schreeuwen dat jongens als bazoer niet voor minder dan 30/40 miljoen verkocht moeten worden maar als een pgenk dan 11 miljoen vraagt voor hun grootste talent vinden ze dat teveel .. Is toch een beetje hypocriet vind je niet ?

Te veel geld voor deze jongen, heeft zich nog niet echt bewezen vindt ik.

Dit gaat wel rondkomen, 12,5 miljoen plus bonussen, en je hebt een pracht van een speler!

Als dit maar geen Suljemani actie gaat worden.
Je moet wel heel zeker van zijn dat deze jongen gaat slagen en uiteindelijk meer gaat opleveren.

18 augustus 2016 om 09:23

Hij is verkozen tot talent van het jaar in België, dat zegt toch al wel wat. Het blijft altijd gissen of een aankoop het goed gaat doen. Toen Ajax Suarez haalde van Groningen werd daar ook aan getwijfeld of die de stap wel aankon. Ajax heeft de middelen, en kan dit zich gewoon veroorloven. Als hij zich goed ontwikkeld kan hij over een aantal seizoenen voor veel meer geld weg en dan is het weer een gouden zet geweest. Met de Milik miljoenen moet in ieder geval de selectie versterkt worden!

18 augustus 2016 om 09:40

Een gouden zet?,Op sportief niveau misschien, echter zal geen enkele club AZ overtreffen met de transfer van Jansen naar Thottanham.. Im Nederland dan hé, want Juve heeft Pogba vrijwel gratis opgehaald en voor 90+ miljoen verkocht..
Elf miljoen is een hoog bedrag voor Ajax, Aub niet nog een Sulemani/Andersen scenario..

18 augustus 2016 om 09:42

Snap ik, maar talent van het jaar zegt mij niet veel.
Heb Suljemani ook gezien bij Heerenveen..

Ben benieuwd of hij komt

18 augustus 2016 om 09:55

Dat is al overtroffen in de vorm van Milik.

11 miljoen is veel, maar Ajax kan dat makkelijk betalen. De huidige balans is (relatief gezien) een van de gezondste van Europa.en nu recentelijk de Milik miljoenen zijn binnen gekomen ben ik alleen maar voor dat ze dit direct weer investeren in versterkingen.

Kapitaal moet op het veld staan en niet enkel op de bank. Zeker als we weer eens europees wat willen bereiken.

Zou zijn komst alleen maar toejuichen, Ajax weet wat hij kan en heeft vertrouwen in hem. Speelde een goed jaar in de Belgische competitie en bij stages liet hij een geweldige indruk achter ( brak oa. het dribbelrecord als ik me goed herinner ) zou heel blij zijn met deze aankoop maar bedraven van 10+ miljoen zijn onverantwoord voor elke Nederlandse club in mijn ogen.

Belachelijk veel geld, maar hopelijk is hij dat waard.

Zou wel een goede aankoop zijn, want we zitten wat krap in goede buitenspelers.

Deze jongen had 2 jaar geleden bij Ajax kunnen tekenen voor 500,000 €, hij en nog een Jaimaicaanse jongen waren toen aangeboden, Ajax zelf heeft hen doorverwezen naar Tjeu la ling voorzitter van AS Trencin , met andere woorden ze wilden niet investeren in deze jongens, had dan toegeslagen of had dan een afspraak gemaakt met As Trencin, en nu zijn ze bereid 11 miljoen te betalen echt bagger beleid. Dit is echt wel een echte buitenspeler en razendsnel.http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/374364/-ajax-haalt-twee-toptalenten-uit-jamaica-naar-amsterdam-.html

18 augustus 2016 om 09:19

http://m.fcupdate.nl/voetbalnieuws/244699/ajax-bereikt-akkoord-met-jamaicaan-bailey/

18 augustus 2016 om 09:24

Is ook wel degelijk interesse geweest. Hij kreeg geen werkvergunning.

18 augustus 2016 om 09:20

Deze jongen wilden ze wel maar die kreeg geen werkvergunning. In Belgie zijn ze de regels iets soepeler.

18 augustus 2016 om 09:27

Precies dit, Ajax doet er al jaren alles aan hem naar Nederland te halen wat niet mogelijk was en kwam zo bij Trecin terecht vanwaar hij de stap naar Genk maakte. Bij Moses Simon wezen ze hem eerste keer af erna niet met werkvergunning overweg te komen.

Hij kapt wel heel veel naar binnen. Zal wel druk worden in het centrum dan.

Ze willen wel elf mil betalen voor hem , en geen 10 tot 15 voor ziyech. En hoe slechts is het als je hem vorig jaar voor 1.5 kon ophalen en dan nu 11 mil voor hem neerlegt haha!

18 augustus 2016 om 09:24

Ziyech maakt Ajax verdedigend zwakker.
Die jongen kreeg geen werkvergunning dus kan je als club wel van alles willen.

18 augustus 2016 om 09:25

Zoals al dertig keer gezegd is. Hij heeft toen geen werkvergunning kunnen krijgen. Daarom dus...

18 augustus 2016 om 09:34

Als Ajax hem toen echt heel graag wou hebben dan was die werkvergunning vast ook wel goedgekomen. Ik snap niet waarom Ajax nog een buitenspeler nodig heeft en helemaal niet eentje van 11+ miljoen. Je hebt voor de linksbuiten positie al Younes die gewoon in mijn ogen geweldig speelt, dan ga je toch geen speler van 12 a 13 miljoen halen. Dat zou betekenen dat Younes op de bank komt te zitten, dan kan je toch beter een van die toptalenten (tenminste zo lees ik altijd van de ajax fans) muric of cerny op de bank hebben.

18 augustus 2016 om 09:44

Nou voor een werkvergunning zijn gewoon precieze regels dus dat was niet goed gekomen. Als je europees wat wil betekenen heb je dubbele bezetting nodig, bovendien denk ik dat meer concurrentie zal zijn voor el ghazi. Tot slot wil ik je er op wijzen dat muric is verhuurd aan pescara met optie tot koop.

18 augustus 2016 om 09:54

Denk eens na voordat je iets gaat roepen. Ajax heeft niets te willen of zeggen over een werkvergunning van een speler.

18 augustus 2016 om 10:30

Muric is verhuurd en cerny zit niet eens bij de selectie. Deze jongen kan op beiden flanken spelen en zal waarschijnlijk de teleurstellende el ghazi vervangen. Daarnaast staat diezelfde el ghazi in de belangstelling van clubs die hem voor veel geld willen overnemen. Nou reken maar uit waarom Ajax een extra vleugel wilt. Was allang bekend vanaf het moment dat Fischer pleite ging. Deze jongen is een directe versterking. Met younes en traore ook nog voorin hebben we echt een zeer goeie aanval. Beste in de ED met afstand. Yes ik durf het te zeggen. Daarnaast kun je als club helemaal niks doen tegen de regels van een werkvergunning. Misschien wel op langere termijn maar toen was deze jongen al weg.

Genk speelt het slim. Ze weten ook dat buiten Ajax de andere geïnteresseerde clubs Bailey weer gaan verhuren. Misschien bied Ajax ook wel het minste zeker als je ziet welke clubs ook interesse tonen. De Belgische club onderschat wel een ding namelijk dat als de speler zelf naar Ajax wil dat hij normaal gesproken ook naar de Arena gaat. Zeker als Ajax veel geld wil betalen. Ik weet niet of Overmars elf miljoen voor dit talent moet betalen, maar ik ga er van uit dat als de genoemde bedragen echt zijn en dat Bailey zelf alleen naar Ajax wil dat het rond komt.

18 augustus 2016 om 09:38

zoals ik het lees wil hij zelf heel graag naar Ajax dus er zal vast wel tegengas komen van hem of zijn zaakwaarnemer. Dus ik zie het wel rondkomen

Ze hebben 35 miljoen aan Milik verdient. Haal Ziyech en Bailey beide voor circa 25 a 35 miljoen op, en over 2 jaar mits als alles goed gaat gewoon voor het dubbele verkopen. Zo moeilijk is dit toch niet Ajax?

18 augustus 2016 om 10:53

Best wel moeilijk. Die 35miljoen verdwijnen gelijk naar de kosten. Wat ik me kan herinneren gaat ajax een kleine winst maken of juist zelfs een verlies. Dus je kan niet 1 op 1 zeggen, oww we hebben nu 35miljoen kachingggg laten we nu gewoon spelers kopen.

18 augustus 2016 om 11:06

Ajax moet CL halen eigenlijk dan zal er geen verlies worden gedraaid.

Genk verkoopt zijn spelers nooit goedkoop dus ze gaan minstens 15 miljoen willen. Hij heeft veel talent maar heeft zich nog niet genoeg bewezen in de jpl. Ajax zou beter een speler kopen die er meteen staat.

Het grootste talent na De Bruyne zal heus niet weggaan voor 11 miljoen in deze tijden en al zeker niet naar Ajax. Wat gaan ze doen? Hem kopen en een jaar later weer verkopen naar een grotere ploeg? Hij is te goed om nog 2 jaar in de Belgische of Nederlandse competitie te voetballen.

Pff nu 11 miljoen neerleggen terwijl hij al stage heeft gelopen bij Ajax. Toen konden ze hem voor een koopje kunnen kopen toen hij nog bij Ling zat.

18 augustus 2016 om 10:19

Lees nou eerst eens de eerdere reacties voordat je met dit soort opmerkingen komt. Werkvergunning is alles wat ik zeg

18 augustus 2016 om 10:22

Ja balen dat het dat het om die reden niet doorging. Kost vele miljoenen meer om hem alsnog binnen te kunnen halen.

Met dit hoge bod van Ajax kan Overmars niet meer met het excuus aankomen dat Ziyech te duur is voor Ajax.

Lachwekkend om dat voor een 19-jarige te betalen.

We hebben spelers nodig die stabiel kunnen presteren. We hebben genoeg jong talent voorin en vind 11 miljoen erg veel voor iemand van 19 al moet ik eerlijk bekennen deze Bailey niet goed te kennen.

18 augustus 2016 om 10:24

Inderdaad, erg veel geld. Maar aan de andere kant kost Bazoer ook meer dan 30 miljoen terwijl hij ook nog maar 19 is. Napoli was zelfs bereid om 50 miljoen voor hem neer te leggen! Dit bod op Bailey zegt wel dat Ajax het niet erg ziet zitten in El Ghazi denk ik.

18 augustus 2016 om 11:09

Ieder club wil toch een betere speler op elke positie? Zo word je sterker. Er is vast wel eel club bereid om € 15 miljoen voor El Ghazi te betalen, dan kun je winst maken en je houdt er een betere speler aan over.

18 augustus 2016 om 11:12

Er staat een filmpje van 3 minuten op Youtube. Kijk die voor de gein eens in plaats van je in een discussie te mengen zonder te weten waar je het over hebt, kleine moeite.

18 augustus 2016 om 12:40

Een filmpje van 3 minuten over een speler wordt niemand veel wijzer van. Maar jij hebt vast iedere wedstrijd van Genk gezien vorig jaar, dus zeg maar hoeveel hij waard is ...

Waarom voor zo'n onervaren jonkie wel dit bedrag en voor de zo hoognodige spelbepaler die AJAX direct beter maakt xoals Ziyech niet.

18 augustus 2016 om 10:26

Hopelijk schakelen ze nu over naar Ziyech nu Gent Bailey niet wilt verkopen voor 11 miljoen.

Toch wel jammer dat ze hem vorig jaar niet hebben kunnen halen vanwege die werkvergunning. Had toch zomaar een flinke slok op de borrel gescheeld. Maar het talent van deze jongen staat buiten kijf. Gezien de huidige markt zou ik die gok van 11 miljoen wel durven nemen als Ajax zijnde. Zelfs de Watfords van deze wereld bieden tegenwoordig al bedragen van 30 tot 40 miljoen te bieden op middelmatige spelers, dus dan kun je die 11 miljoen + salariskosten die je maakt altijd wel terugkrijgen.

de geschiedenis herhaalt zich bij Genk. In 2006 wilde Ajax Steven Defour overnemen van Genk en had daar voor Ajaxbegrippen veel geld voor over. Genk was echter niet bereid om medewerking te verlenen, waardoor er als gevolg daarvan uiteindelijk een conflict ontstond tussen club en speler met als gevolg dat de speler een beroep deed op de zgn Wet van 78 (waarmee een speler via de rechter onder zijn contract kan uitkomen), zelf zijn contract verbrak en voor een fractie van het bedrag dat Ajax wilde betalen, naar Luik vertrok. Een Belgische speler kan alleen gebruik maken van de Wet van 78 als zijn toekomstige werkgever daaraan mee wil werken. Ajax was daartoe destijds uit principe niet bereid, waar Standaard Luik daar wat zakelijker mee omging en Defour destijds voor een paar jaarsalarissen kon inlijven. De Wet van 78 wordt niet zo vaak toegepast omdat maar weinig clubs in België er hun handen aan willen branden, uit angst dat ze er op zekere dag zelf ook nadeel van ondervinden. Wat er wel vaak gebeurt, is dat zaakwaarnemers van spelers die perse weg willen de Wet van 78 als pressie middel gebruiken om de huidige wekgever (meestal met succes) onder druk te zetten om zich wat soepeler op te stellen in de onderhandelingen.

Daarmee lukte het bijvoorbeeld Ronald Vargas van Club Brugge om een vertrek naar Anderlecht af te dwingen. Ook Benjamin Mokulu wist met behulp van de Wet van 78 een vertrek af te dwingen, terwijl William Vainqueur de wet gebruikte om een verbeterd contract te bemachtigen. Ook de onlangs op tragische wijze overleden Junior Malanda deed in het verleden een beroep op de Wet van 78 om een vertrek naar Wolfsburg af te dwingen, om daarop vervolgens door zijn nieuwe club doodleuk aan zijn oude club te worden uitgeleend.

Ik weet het niet voor 100 zeker, maar volgens mij is het zo dat als een speler overeenkomstig de Wet van 78 eenzijdig zijn contract verbreekt, hij zijn oude club een jaarsalaris moet betalen voor de periode dat zijn contract nog loopt. Voor Bailey zouden dat dus 4 jaarsalarissen zijn en als hij een half miljoen zou verdienen, zou hij in principe voor slechts 2 miljoen weg kunnen. Als hij derhalve echt perse naar Ajax wil, zal Genk (ervan uit gaande dat de club zich niet voor de tweede keer wil stoten aan dezelfde steen) zich wel twee keer bedenken om het bedrag dat Ajax biedt af te wijzen als de zaakwaarnemer van de speler met de Wet van 78 begint te dreigen. Of men moet er op speculeren dat Ajax zich ook deze keer principieel zal opstellen. Maar dat is een enorm financieel risico.

18 augustus 2016 om 11:07

Bedankt voor de toelichting, interessant.

18 augustus 2016 om 12:07

Helder verhaal, was mij volstrekt onbekend. Als de interesse dan daadwerkelijk zo vergevorderd is van Ajax en de speler daadwerkelijk een voorkeur heeft voor Ajax zie je bijna niet in dat het mis kan lopen. Ik vraag me af waar de nuance ligt bij die wet. Die zal in werking treden wanneer de werkgever een marktconform bod weigert en daarmee de ontwikkeling van de speler in de weg zit? Zou ik alsnog een heel bijzondere situatie vinden, want wanneer de club denkt dat de speler het huidige jaar nog veel zal brengen voor de club én het jaar erop een veelvoud van zijn huidige marktwaarde waard is, staat zo'n club toch in z'n recht bij het weigeren van een bod. Hoe marktconform dan ook. Dus weet jij meer erover wanneer deze wet in werking treedt?

18 augustus 2016 om 12:45

een contract is een arbeidsovereenkomst. De Wet van 78 gaat er vanuit dat iedereen die een arbeidsovereenkomst heeft, daar ongeacht de duur ervan, tegen een redelijke vergoeding ook weer onderuit moet kunnen. Een werknemer is tenslotte geen slaaf. In principe kan iedere speler met gebruikmaking van de Wet van 78 zijn contract eenzijdig verbreken, ongeacht hoe lang de looptijd nog is. Hij dient daarvoor wel zijn werkgever garant te stellen en een ontslagvergoeding te betalen en die is (maar daar ben ik nogmaals niet 100 zeker van) naar mijn weten een jaarsalaris voor ieder resterend contractjaar van zijn contract. Dat er relatief weinig spelers gebruik maken van die Wet, komt omdat iedere Belgische club in principe nadeel kan ondervinden van betreffende wet, waardoor er weinig clubs zijn die hun handen er aan willen branden. Daarom passen veel Belgische clubs ervoor om een speler die overeenkomstig de Wet van 78 zijn contract heeft opgezegd, onder contract te nemen. Die spelers worden als het ware besmet verklaard. Dat geldt uiteraard niet voor buitenlandse clubs en daarom doen vooral spelers die een aanbieding uit het buitenland hebben ontvangen een beroep op de wet als hun club weigert medewerking te verlenen aan een vertrek. De Wet van 78 wordt echter vooral door zaakwaarnemers gebruikt als pressiemiddel om de werkgever van hun cliënt onder druk te zetten als die zich in de ogen van de zaakwaarnemer onredelijk opstelt als een speler naar een andere club wil. De wet is uiteraard niet gemaakt om contractbreuk te faciliteren en daarom kan er alleen gebruik van worden gemaakt om van de ene naar de andere werkgever over te kunnen stappen.

18 augustus 2016 om 13:29

Ik heb het gegoogled en alles komt overeen met wat je zegt. Wel een aparte wet. Op één van de pagina's wordt zelfs gerept dat in Nederland dit zelfs mogelijk zou moeten zijn zonder nieuwe werkgever, er kan dan echt eenzijdig worden opgezegd. Dit lijkt me alleen in heel specifieke situaties te moeten kunnen. Overigens wel bizar m.i. dat er middels resterend salaris gerekend wordt (werd op andere sites in ieder geval ook telkens aangehaald) en niet met marktwaarde. Zo kunnen net doorgebroken jeugdspelers onder enorm scheve verhoudingen opgepikt worden wanneer de club een tijdje even niet meewerkt.

18 augustus 2016 om 14:32

in NL is onlangs de nieuwe Wet Arbeidsrecht in werking getreden. In die wet is een maximum gesteld aan het bedrag dat een werkgever aan een werknemer moet betalen als hij met spoed van hem af wil, de zgn "oprotpremie". Dat is een bepaald aantal maandsalarissen. Tevens is in de wet opgenomen dat een werknemer met inachtneming van een opzegtermijn van een vastgesteld aantal maanden onder zijn arbeidscontract uit kan, ongeacht de looptijd daarvan. In deze wet is een uitzondering gemaakt voor het betaalde voetbal omdat toepassing ervan zou betekenen dat NL spelers bijna gratis op zijn de halen door buitenlandse clubs en dat zou in de praktijk niets anders dan het faillissement van het NL betaalde voetbal betekenen. Het is echter een kwestie van tijd voordat een speler die weg wil en door zijn club wordt tegen gehouden, naar de rechter zal stappen om de nieuwe wet door de rechtbank te laten toetsen. En het zou zomaar kunnen dat de rechter dan oordeelt dat de wet rechtsongelijkheid in de hand werkt en bepaalt dat deze ook op het voetbal van toepassing moet zijn. Daarom hield ik even mijn hart vast toen de zaakwaarnemer van Vincent Janssen in de media door liet schemeren een gang naar de rechter in overweging te nemen als AZ zijn poot stijf zou houden en zijn overgang naar Tottenham zou blokkeren. Omdat dat zou desastreuze gevolgen kunnen hebben voor het gehele NL voetbal.

18 augustus 2016 om 16:08

Wat je zegt klopt. Maar het is geen fraaie manier om een vertrek te forceren, daar krijg je vooral in België maar ook in het buitenland geen goede naam mee.

Zowel voor papa de zaakwaarnemer en Bailey geen geweldige optie.

18 augustus 2016 om 17:45

Je reactie is de reactie van een voetballiefhebber en daarom kan ik daar wel begrip en waardering voor opbrengen. Maar je reactie is ook tamelijk naïef omdat men er in het buitenland natuurlijk geen enkele boodschap aan heeft als men een begeerde speler goedkoop binnen kan hengelen. Ajax heeft destijds om principiële redenen afgezien van het aantrekken van Defour, maar ik betwijfel sterk of men zich nu nog zo principieel zal opstellen. De Wet van 75 is gewoon wetgeving en het is derhalve volstrekt legitiem om daar gebruik van te maken. Als een club een speler niet meer nodig heeft, wordt hij tenslotte ook zonder gewetensproblemen op de transferlijst geplaatst.

Als het niet lukt om Bailey te halen dan zou voor Moses Simon gaan van Gent ook een goeie speler voor Ajax. Maarja al deze spelers Moses Simon, Bailey en ook Butler waren op proef bij Ajax en vervolgens word er niets mee gedaan en dan uiteindelijk zien het toch wel zitten in de speler en moeten ze de volle pond betalen... qua scouting en beleid is het echt bagger slecht bij Ajax.

18 augustus 2016 om 10:38

Moses heeft zelfs een wedstrijd voor Jong Ajax gespeeld. Weet alleen de reden niet waarom ze hem niet hebben overgenomen.

Op zich is het logisch dat Genk dit bod weigert. Zijn contract loopt door tot 2020 dus ze hoeven hem niet te verkopen. Ze kunnen minimaal 15 miljoen voor hem krijgen. Dat zal Ajax te gortig zijn.

La Ling zal deze speler wel eerder getipt hebben bij Ajax, maar nu kost hij geld.
Het is moeilijk om je reserves tevreden te houden, maar je had Andersen, die ook rechtsbuiten kan spelen en je had Fischer, die ook kan voetballen.
Beide spelers zijn en waren goed genoeg voor Ajax.
Het "door selecteren" van deze spelers was niet nodig geweest.

Ajax een paar jaar terug: "we willen geen Sulejmani taferelen meer en geen in Nederland niet de hoofdprijs betalen voor een speler".
Iets later: Hé Marc, kijk, een jonge veelbelovende speler!
Marc: hmm laten we eens kijken. Hoe zijn de statistieken?
6 goals in 36 wedstrijden Marc. Maar hij is nog jong.
Marc: Speelt bij Genk toch?
Ja klopt:
Na overleg met management. Marc: Oké, laten we 11 miljoen bieden. Toch een buitenkansje zo'n speler.

Tuurlijk die 11 miljoen is niet de 18 die Sulejmani+zaakwaarnemer hebben gekost.
Maar die jongen kon bij Heerenveen in ieder geval nog een statistiek van ongeveer 1/2 neerleggen en bij Ajax (behalve één seizoen) 1/4.

18 augustus 2016 om 16:41

Milik en Younes zijn ook niet o.b.v. goede statistieken gekocht. En die zijn toch wel behoorlijke aanwinsten gebleken. Die zijn wellicht niet voor 11 miljoen verkocht, maar het geld van Milik kun je prima herinvesteren. Waarom zouden dit enkel spelers in de categorie tot 8 miljoen moeten zijn?

De middelen zijn er op dit moment en Ajax snakt naar goede prestaties in Europa. Enig manier om dat realiseren is om de selectie te versterken. Ziyech zou ook nog een welkome aanwinst zijn.

Met deze opstelling zouden ze het in mijn ogen zeker beter doen in Europa!

Cillesen
Veltman/Tete
Sanchez
Riedewald
Dijks
Klaassen
Gudelj/Bazoe
Ziyech
Bailey/El G
Tra/Cass/Dol
Younes

Wel 11 miljoen voor weer een tiener die een seizoen goed heeft gespeeld? Dat ging ook zo goed met Sinkgraven, Van der Hoorn en Zivkovic natuurlijk. Haal gewoon eens directe versterkingen die zich meerdere jaren bewezen hebben. Koop Ziyech gewoon. Volstrekt belachelijk als Ajax dit doet.

18 augustus 2016 om 12:22

Mee eens, maar ik las laatst dat als ze dan Ziyech halen dat dat ten koste kan gaan van de ontwikkeling van Nouri dat ze zien als het grootste talent.

18 augustus 2016 om 12:27

Klopt. Had dat ook gelezen. Zou het juist een geweldige constructie vinden om Ziyech te kopen en Nouri een jaar te verhuren. Ziyech wordt waarschijnlijk al na 1 jaar verkocht. Winwin lijkt mij. Daarnaast zijn al die talenten leuk, maar ze halen nooit hun top bij Ajax. Voor die tijd zijn ze meestal al verkocht. Ziyech zou juist een speler zijn die al het verschil kan maken. Maar helaas mag het niet zo zijn ben ik bang.

11 miljoen?? koop dan Haller of Ziyech

18 augustus 2016 om 16:30

We hebben al 3 spitsen, en Ziyech is een middenvelder. Overigens zie ik Ziyech wel graag komen.

Een speler op de flank erbij is een must. De spoeling is te dun met huidige spelers op die positie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren