Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Harde kern van FC Twente weigert bestuur van vijf Eredivisieclubs

Laatste update:

Het nieuwe seizoen in de Eredivisie start vrijdagavond en alles wat vorig seizoen gebeurde, behoort tot het verleden. Toch denken de fans van Vak P daar iets anders over en dat laten ze ook merken. De fanatieke kern supporters van FC Twente nemen het enkele competitiegenoten nog steeds kwalijk dat zij de laatste maanden hoopten dat hun club zou verdwijnen uit de Eredivisie.

/

Het heeft ertoe geleid dat de harde kern een bijzondere boycot heeft ingesteld voor bestuursleden van vijf andere clubs in de Eredivisie. In een speciaal statement op Facebook laat Vak P weten hoe de vork wat hen betreft in de steel steekt. Men laat weten dat het nieuwe seizoen op het punt van beginnen staat en dat het bijzonder is dat FC Twente toch weer in de Eredivisie zal meespelen.

“Veel schijnheilige moraalridders én clubs hadden dat graag anders gezien en hebben dat dan ook niet onder stoelen of banken geschoven. Dat zijn we uiteraard niet vergeten…”, aldus Vak P in een verklaring. “Aanstaande zaterdag is Excelsior te gast. Normaal gesproken hoort hier een ‘gastvrije’ ontvangst bij, maar gezien de woorden van onder anderen meneer Wouter Gudde denken wij hier in dit geval toch echt anders over.”

“Niet alleen Excelsior zag ons liever verdwijnen, ook Feyenoord, Heracles, Groningen en de Eagles lieten duidelijk blijken klaar te zijn met ons”, klinkt het boos. “Jullie moeten ons niet? Wij jullie ook niet! Bij deze strooit Vak-P eens met stadionverboden, wij ontzeggen de bestuursleden van deze clubs de toegang tot ONS stadion!”

Gaat dit te ver?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hmmmm.... het lijkt mij dat Vak-P daar niet zo heel veel over te zeggen heeft. Ik snap de frustratie trouwens wel.

5 augustus 2016 om 08:31

Ik hoop alleen dat ze het netjes houden. Dat het niet bedreigend en fysiek word als 1 van deze 5 clubs komen.
Ze zouden de club schaden en dan hebben ze een volgend probleem

Leuk, maar ze staan niet in hun recht. Bovendien vind ik het vreemd dat ze niet begrijpen dat deze clubs hen weg wilden hebben. Ze hebben simpelweg de competitie vervalst, hoe haal je het in je hoofd je dan op deze manier uit te laten?

5 augustus 2016 om 07:11

Ja ik begrijp ook niet dat sommige mensen niet door hebben dat er monenten zijn dat je beter kan zwijgen

5 augustus 2016 om 10:07

Toen het slecht ging bij Feyenoord had je ze bij Twente eens moeten horen. Maar nu het vice versa is komen ze met een statement? Haha. Verder hebben we in Rotterdam al weinig sympathie voor Twente, voornamelijk door het gedrag wat ze vertoonden toen het slecht ging bij Feyenoord, maar we zijn nu pas niet meer welkom? Rare jongens van Vak P. Denken volgens mij dat hun FC Twente zijn, terwijl het echte FC Twente ze liever kwijt dan rijk is verwacht ik.

Wat een onzin ze ze zeggen zelf al dat het bijzonder is. Dus iedeeen die het niet met jou eens is, hoppakee niet welkom. Als het ludiek bedoelt is dan is het niet zo'n probleem, maar als ze serieus zijn dan hebben we straks weer een probleem.

Als iemand zich moet gedragen dan is het Vak P wel. Die hebben tijdens het hele proces alleen maar statements naar buiten gegooid die nergens op sloegen en waar Twente op dat moment niks aan had. Dit statement gaat ook nergens over. Al ben ik wel van mening dat sommige supporters, ook van bovengenoemde clubs, zich wel schandalig hebben opgesteld met alle haatreacties. Maar dat zal het niveau wel zijn (vergelijkbaar met die van Vak-p)

5 augustus 2016 om 07:16

Haatreacties? Lijkt me volledig terecht dat iedereen tegen Twente is met wat ze daar allemaal gedaan hebben. Tevens proberen ze nu de slachtoffer rol te spelen. Maar ik kan mij herinneren dat Twente met spandoeken etc. Vooraan stond toen het slecht ging met Feyenoord az en vitesse. Dus de halve eredivisie lacht nu in zijn vuistje over de situatie in tukkerland. Wie de bal kaatst.... en dan nu met zo n statement komen vind ik meer een haatreactie!

5 augustus 2016 om 07:26

Inderdaad....in Twente lachte ze het hardst om het Dsb debacel bij Az.
Voor mij part flikkert Twente er keihard uit dit jaar.....niet alleen vanwege dat "vals spelen", maar om die belachelijke lachwekkende slachtofferrol die nu bekleed word door iedereen in de gehele club.

5 augustus 2016 om 07:31

In die tijd waren de reacties van Twentefans ook niet goed te praten. Maar dat zijn fans. Op bestuurlijk niveau meeft Twente zich toen echter uiterst correct gedragen richting Feyenoord, AZ en Vitesse.

Echter afgelopen seizoen was het respectvolle gedrag op bestuurlijk niveau richting het nieuwe bestuur van Twente echter ver te zoeken, en wisten bestuursleden van andere clubs puur uit eigen financieel gewin niet hoe snel ze moesten eisen dat Twente moest degraderen, puur omdat ze uit waren op het grote stuk TV-gelden dat Twente heeft opgebouwd in de jaren dat Twente wel alles volgens de regels deed (tot 2012).

5 augustus 2016 om 09:19

Wat een leugens therock, waar heb je het over de eredivisie clubs boden Twente miljoenen aan van de tv gelden als ze hun straf accepteerde. Juist he barmhartig. Dat er enkele clubs zijn geweest die het zooitje wat het bestuur is/was van Twente hard heeft veroordeeld is volledig terecht. VakP kan betee ophouden met de boel op te jutten want Twente ks hard op weg de meest verachte club van Nederland te worden op deze maniee

5 augustus 2016 om 10:26

Hoezo is het schandalig om het te uiten als je vindt dat je club is genaaid door de praktijken bij Twente? Bij mijn club is er met Ziyech in ieder geval een directe aanleiding om ons genaaid te voelen. En zoals hierboven al is aangegeven stonden Twente supporters al snel in de rij om smalend te doen over het ongeluk van andere clubs, zonder dat zij daadwerkelijk benadeeld zijn door de situatie bij die clubs.

5 augustus 2016 om 12:26

@surreal: in eerste instantie wouden de clubs Twente alleen in de eredivisie houden als het afzak van alle TV gelden. Jij doelt dus op een sigaar uit eigen doos...

5 augustus 2016 om 16:29

@ Therock11

Ja en, dat zou op zich toch ook gerechtvaardigd zijn geweest. De club heeft moedwillig de boel belazerd en daarbij ook serieuze strafbare feiten gepleegd, als klap op de vuurpijl namen twee verschillende besturen het ook niet zo nauw met de waarheid. Onder het mom van " to big to fail" (net als bij de banken) is FC Twente er heel genadig vanaf gekomen, de kritiek was en is gewoon terecht.

Dat die clubs zich druk maakte omdat geld is gewoon terecht, in plaats van dat jij dit hun kwalijk neemt; zou jij je meer moeten schamen dat jullie geld wilden houden waar jullie door de boel te belazeren geen recht op hadden. Daar horen we jou nooit over., maar ondertussen verwijt jij anderen dat ze uit eigen belang handelen. Jij kunt het wel of niet leuk vinden, maar er zit een verschil tussen opkomen voor je financiële belangen wanneer je in je recht staat en dit te doen wanneer je niet in je recht staat.

Het verbaasd mij daarom ook dat jij het "over een sigaar uit eigen doos" hebt, aangezien jullie dat geld onrechtmatig gekregen hebben. En het dus jullie niet toebehoorde. Heel Nederland heeft goed kunnen zien hoe de zelfverheerlijking van die zogenaamde "twentse nuchterheid" onder een heel groot deel (gelukkig zijn er vele uitzonderingen) van de FC Twente aanhang ver te zoeken is.

En wederom denken supporters dat ze boven alles staan.
Zo zie je ook maar weer dat "die hard" supporters oogkleppen op hebben.
ipv blij zijn dat ze nog eredivisie spelen gaan ze vingertje wijzen naar anderen.

Ze mogen blij zijn dat deze clubs uberhaupt nog steeds in hun stadion komen. Iets meer zelfreflectie zou niet verkeerd zijn.

Als ik bovendien een Excelsior en de Eagles hier tussen zie staan, kan ik me de opstelling van die clubs volledig voorstellen. Die vechten ieder jaar tegen degradatie en hebben in meerdere jaren een valsspeler tegenover zich gehad die een stevige straf verdiende.

Een beetje inlevingsvermogen zou ze sieren.

Bah! Wat een walgelijke figuren!
Ipv het boetekleed aan te trekken voor het gedrag van hun club, gaan ze weer eens ruzie zoeken. En dan nu met het bestuur van clubs die zich wel aan alle regels hebben gehouden. Ongelooflijk!

Hun Stadion? Volgens mij is het van de gemeente. Dat maakt het een publieke gelegenheid. Ze hebben niets te vertellen.

Vakkie P-rutsers....

Snap dat je gefrustreerd bent, maar zoeits moet je juist oplossen met een ludieke acties, ipv woest en boos te reageren. Deze lui snappen denk ik nog steeds niet dat clubs er alles aan doen om op een eerlijke manier goed te presteren en zo boven water te blijven. Als de concurrent dan jarenlang valsspeelt dan mag je daar toch wat van zeggen.

Ik begrijp hun reactie wel....toch zou ik t anders hebben gedaan door bijv overdreven vriendelijk te gaan doen en op die wijze te laten zien boven die zielige figuren te staan.

5 augustus 2016 om 16:45

@ nu1969

"ik begrijp hun reactie wel....toch zou ik t anders hebben gedaan door bijv overdreven vriendelijk te gaan doen en op die wijze te laten zien boven die zielige figuren te staan."

Dus jij vind het normaal dat er geen kritiek geuit mag worden op een organisatie die de boel willens en weten belazerd heeft ? Waardoor andere financiële schade hebben geleden, ik neem aan dat jij net als de rest van de westerse wereld jezelf ook groen en geen geërgerd hebt aan de arrogantie en het totaal ontbreken van enige zelf reflectie bij de bankiers ? In het geval van FC Twente heb jij voor precies hetzelfde soort minachting na serieus de zaak geflest te hebben wel begrip ?

Wat is dat Vak P toch een ontzettend triest clubje supporters he. Ze mogen god op hun blote knieen danken dat ze uberhaupt nog Eredivisie voetbal mogen spelen na alle frauderende acties.

Zielige jongetjes daar bij Vak P. Deze walgelijke actie is zwaar ongepast. Iets met de pot verwijt de ketel... Zelf staan ze vooraan om het erin te wrijven wanneer een andere club het zwaar heeft, zie AZ, Feyenoord Vitesse en nu sinds de beerput bij Twente los is doen ze niks anders dan vingertjes wijzen. Is eigenlijk niet serieus te nemen.

Nu houd ik niet van de stijl van Vak-P, het statement is wat schreeuwerig en kinderachtig, maar op zich is het ook een rare regeling.

Ik zie werkelijk waar niet in waarom we vanuit FC Twente dit gebaar nog in leven moeten houden. Het gebaar is gemaakt om de clubs in de eredivisie tegemoet te treden (goodwill creëren). Die hebben vervolgens alsnog geprobeerd Twente vooral te naaien, ten faveure van zichzelf. Blijkbaar zijn de clubs in de Eredivisie toch niet zo'n eenheid en gaan ze vooral voor eigen gewin, prima maar dan is dit gebaar ook parels voor de zwijnen.

En aan zieltjes winnen hoeven we bij Twente al helemaal niet te doen. Die "gunfactor" die gaat verdwijnen volgens sommigen is toch al verdwenen.

5 augustus 2016 om 08:55

@fctorres
Precies, dan zijn we het toch eens? De supporters van Twente snappen het niet (wij betalen de kaartjes voor de uitsupporters) en het gebaar is iets waar geen hond op zit te wachten.

5 augustus 2016 om 10:19

Dit heeft toch helemaal niks met die regeling te maken, die het Twente bestuur trouwens zelf heeft voorgesteld. Ze willen alleen de besturen weren van de clubs die zich in de media negatief hebben uitgelaten.

5 augustus 2016 om 12:27

Die regeling is niet voorgesteld door het bestuur van Twente, maar met het mes op de keel afgedwongen door de overige clubs. Ken de feiten.

5 augustus 2016 om 14:49

Nee, ze willen bestuurders weren van de clubs die Twente gedreigd hebben te royeren als lid van de ECV als ze de andere clubs niet zouden betalen en/of als ze niet zouden instemmen met de (niet-bestaande) straf degradatie. M.n. Nijland van Groningen en Gudde van Feyenoord hebben een complete boterberg op hun hoofd.

En Gudde jr. van Excelsior had eerder in de media al aangedrongen op het laten degraderen van Twente. Heel toevallig dat Gudde sr. daar later ook mee kwam en vervolgens ook de licentiecommissie.

Ik en vele andere Twentenaren vinden dit ook bijzonder kinderachtig. Laten we weer eens vooruit kijken en niet constant uit rancune terug te kijken. Support je club in plaats van haat uiten naar anderen.

Die knaapjes hebben er echt bar weinig van begrepen. De hele situatie is ontstaan door valsspel van Twente. Twente heeft gruwlijk geluk dat ze nog eredivisie spelen een wat minder grote mond zou ze beter passen.
Niet dat een clubje opgeschoten knaapjes wat te vertellen heeft over het toelaten van wie dan ook in het stadion. Misschien moeten de clubs deze onnozele halzen zelf maar de toegang weigeren tot het stadion.

Deze actie slaat helemaal nergens op, zeker niet in het geval van Excelsior. Die gasten kunnen blijkbaar niet lezen. Het enige dat Excelsior wilde was duidelijkheid van de Knvb. Ze wilden gewoon snel weten of FC Twente nou wel of niet zou degraderen, wat voor een club die zelf middenin de degradatiestrijd zit nogal van belang is. Daarbij is gezegd: "we hoeven niet te ontkennen dat er daar dingen zijn gebeurd die het daglicht niet kunnen verdragen. Dat lijkt me duidelijk en dat zal ook niemand ontkennen. Dan is het belangrijk om te weten of daar een sanctie gaat plaatsvinden." Lijkt mij geen vreemde tekst gezien wat FC Twente allemaal heeft uitgespookt. En dan komen supporters nu alweer met een grote bek, het is werkelijk niet te geloven...

Ik heb jaren lang echt een zwak voor Twente gehad, vond het echt een hele mooie club, maar helaas wordt dat alleen maar minder en zeker met de reacties van Vakkie P, wat een figuren zeg...
Sorry voor de rest van de Twente supporters, want gaat natuurlijk lang niet over iedereen.

Ik snap die 5 clubs wel en de rest had hier ook achter moeten staan en dat zeg ik niet omdat daar toevallig Feyenoord tussen staat.
Twente heeft echt ontzettend veel mazzel gehad, ze lagen er eigenlijk al uit en moesten Jupiler League gaan spelen, maar door een wonder toch mogen blijven, omgekeerde wereld.
Natuurlijk gun ik dit Twente niet, maar een aantal jaar boven stand leven, verkeerde en 'illegale' keuze maken. Kijk eens wat er toen met Juventus gebeurd was, ok dat was ook extreem maar de Italiaanse bond kende geen medelijden, moeten hier ook meer lef tonen.

Vak P kan beter het team ontzettend veel gaan steunen, dat hebben ze heel hard nodig komen seizoen, dan dit soort idioot gedrag.

Ik kan het wel begrijpen. Zolang het niet agressief wordt of iets in die richting vind ik elke actie prima. Clubleden moeten ook niet over andere clubs praten.

Hahahahahahahahahahahaha ik kom haast niet meer bij. Vakkie-P bedankt. Altijd leuk wat humor in de ochtend. Je kant wel merken dat het vakantie tijd is en de kinderen zich vervelen.

Maar even serieus. FC Twente, jullie laten je toch niet zo te kak zetten door dat groepje. Ik verwacht wel een statement vanuit het bestuur dat er in Enschede zo niet wordt omgegaan met andere.

Wat betreft schijnheilige moraalriddes, maar blijft jullie rechtzaak tegen Munsterman. Dingen waren toch nog niet vergeten? Ow wacht, dat gaat niet, want jullie moest in zee met die vent om te blijven bestaan.

@voor alle normale FC Twente supporters die wel een brein mee hebben gekregen bij de geboorte. Heel veel succes komend zijn. En hopelijk gaan deze idioten jullie geen punten kosten.

Nou nou nou, wat een stevig statement. Er is helemaal niks aan dat stadion van hun, niet eens 1 stoeltje.
En daarbij zijn deze hersenlozen niet instaat om scheiding te maken tussen wat zich op financieel en bestuurlijk vlak heeft afgespeeld en de supporters van de club. Want geen enkel van boven genoemde clubs had het gemunt op een supporters vereniging, maar slechts op bestuurlijk en financieel gebied. Dat de supporters daar dan de dupe van worden, is de schuld van jaren wan beleid.

Wat vak P nu doet, is deze 5 Eredivisie clubs de schuld in de schoenen schuiven. Hypocriet zootje losers. Ze mogen god op de blote knieën bedanken dat ze überhaupt deze clubs mogen ontvangen, want in de Jupiler League had je het met Jong Ajax en de Graafschap moeten doen.

Twente past momenteel alleen nederigheid. In alle rust bouwen aan een club en gestaag omhoog na positieve benadering.

Ergens wel vaag... AZ bijna failliet en er waren anti-AZ spandoeken bij Twente... Zelfde met "faillietesse" spandoeken bij Vitesse-Twente. En Feyenoord jarenlang provoceren met hun toen zwakke periode.

Twente en fans, hou je nederig en ga bouwen.

Na misleiding, fraude en andere kwalijke zaken is het bijzonder dat Twente zo goed er vanaf kwam

Twente past momenteel alleen nederigheid. In alle rust bouwen aan een club en gestaag omhoog na positieve benadering.

Ergens wel vaag... AZ bijna failliet en er waren anti-AZ spandoeken bij Twente... Zelfde met "faillietesse" spandoeken bij Vitesse-Twente. En Feyenoord jarenlang provoceren met hun toen zwakke periode.

Twente en fans, hou je nederig en ga bouwen.

Na misleiding, fraude en andere kwalijke zaken is het bijzonder dat Twente zo goed er vanaf kwam

Vak-P doet de laatste tijd wel vaker vreemde uitspraken. Dit is natuurlijk allereerst uiterst dom en ten tweede bepaalt de club nog altijd wie het stadion binnenkomt. Ik begrijp de frustratie, maar naar mijn mening een beetje hypocriet. Ik snap ook de nieuwswaarde er niet van eerlijk gezegd. Dit soort onderwerpen zorgen alleen maar voor onrust en het helpt niemand.

Oké je bent dus boos op de bestuurders van een vijftal clubs omdat ze jullie liever zagen verdwijnen, akkoord. Dus wat ga je daar tegen ondernemen ? je deelt fictieve stadionverboden uit, want echte stadionverboden kun je niet uitdelen. Zo, daar zullen ze niet van terug hebben! Ik denk dat ze er weken niet van zullen slapen in Rotterdam, Groningen, Deventer en Almelo.

Wat is dit voor een belachelijk toneelstukje, hier ligt toch niemand van waker? Bovendien moet je oprecht afvragen of je wel zoveel energie in die clubs wilt steken. Een nieuw seizoen staat op het punt van beginnen en ze maken zich druk over wat een paar bestuursleden twee maanden terug vonden. Je hoeft het niet te vergeten of te vergeven, maar er zoveel aandacht aan schenken is echt energieverspilling.

5 augustus 2016 om 16:43

Inderdaad. Gelukkig denken toch de meeste Twentesupporters er ook zo over. Morgen lekker weer over voetbal praten. Hoop dat we een leuk seizoen tegemoed gaan (al zal het ook een heel moeilijk seizoen worden).

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren