Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Shirt Heerenveen door BBC verkozen tot 'een van lelijksten' in het voetbal

Laatste update:
/

Het shirt van sc Heerenveen is door de Britse staatsomroep BBC verkozen tot een van de lelijksten in het voetbal. Het blauw-witte tenue met de rode ‘pompeblêden’ wordt door de journalist van dienst stevig door de mangel gehaald.

De kritiek is niet mals. “Dit zou prima passen als kledingstuk voor een van de hulpjes van de Queen of Hearts in een bewerking van Alice in Wonderland”, luidt het harde oordeel over het tricot van de Friese club. Heerenveen kan daar de lol overigens wel van inzien en reageert gevat.

Middels Twitter wordt de club gewezen op het harde oordeel uit Engeland, waarop men reageert met: “Wat is de BBC?”. Vervolgens stuurt de club een nieuwe tweet in de richting van de Britten met daarin een link die informatie bevat over de provincie Friesland en de oorsprong van het shirt.

Ben jij het met de BBC eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind het juist 1 van de mooiste. Maar goed smaken verschillen.

29 juli 2016 om 13:50

Ze denken bij de BBC dat het hartjes zijn. Ze weten daar niet eens wat pompeblaede (of hoe je het ook schrijft) zijn. Dus dan is het ook nogal makkelijk afgeven op een shirt.

29 juli 2016 om 13:53

Eens. Het is een van de weinige shirts die nog uniek is en de regio vertegenwoordigd...

29 juli 2016 om 14:15

Hoe kan je het nou mooi vinden dat een club allemaal bloedvlekken op zijn shirt heeft. O o o mensen! Zijn jullie nou zo dom of ben ik nou zo slim!? Daar komt ook nog eens bij dat je helemaal geen bloed op je shirt mag hebben volgens de reglementen! Opdoeken die club.

29 juli 2016 om 14:47

ik heb vooral een hekel aan gele shirts, lijkt net of er hele dagen overheen word gepist....

29 juli 2016 om 15:43

Mooi geel is niet lelijk

29 juli 2016 om 15:48

Laat je nou niet zo kennen jongen.

29 juli 2016 om 16:00

@rikas1 maar de shirts van BvB vind ik weer echt super vet. Tenminste niet standaard voetbalkleuren (wit-rood).

29 juli 2016 om 16:42

Ik vind de kleurencombo zwart-geel gewoon superdik. En die shirts uit het noorden zijn ook niet meer weg te denken

29 juli 2016 om 14:27

Eindelijk iemand die het durft te zeggen. Spuuglelijk shirt. Net als de taal is het onbegrijpelijk lelijk. Maar goed, iedereen zijn mening natuurlijk

29 juli 2016 om 22:24

Helemaal met je eens!

29 juli 2016 om 14:34

Journalisten die subjective stukken als feiten presenteren moet je nooit serieus nemen. In een voetballand als Engeland een dergelijk statement maken zonder je te verdiepen in achtergrond, heritage, is niet meer dan kortzichtig. De BBC is kennelijk ook niet meer dan een afgegleden staatsomroep die moeite heeft zich staande te houden in een veranderend medialandschap en als gevolg met bedenkelijke content denkt te moeten komen. Next.

29 juli 2016 om 14:51

keurige toevoeging van een zeer bedenkelijk stukje van de BBC, waarvan acte

29 juli 2016 om 18:24

Helemaal mee eens! Prachtig shirt!

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen. Ik vind het juist een van de mooiste shirts die er zijn

Nou mooi vind ik em niet, maar er zijn echt wel lelijkere shirts dan dat. Weet niet meer welke oekrainse club, maar die spelen in een soort blauw camouflage kleur, wat er echt niet uit ziet. En er was een uitshirt van Barcelona met 2 tone kleuren wat op vuur moest lijken ofzo.
Nee er zijn echt wel lelijkere shirts te bedenken dan die van heerenveen. Dat heerenveen reageert dat het met de provincievlag heeft te maken, maakt niet zoveel uit als die vlag lelijk gevonden wordt. Zou eigenlijk eerder zeggen dat het de engelsen juist wel zou aanspreken als je kijkt naar de vlag geschiedenis van engeland in de tijd van de ridders.

29 juli 2016 om 13:44

Dat oranje-geleshirt van Barca leek meer op een raketje

29 juli 2016 om 13:54

Dat zijn de kleuren van Catalonië. Vind dat dus juist weer een slecht voorbeeld eerlijk gezegd.. Als je nu dat Spaanje shirt had genoemd waar een soort van bloedend hart in zat, dan had ik je gelijk gegeven.

Waar ik mij behoorlijk aan erger is het waardeoordeel terwijl ze niet eens weten wat het rode gebeuren op het shirt is. Het is een waterlelie, een pompebled, traditioneel cultuurdrager van Friesland. Dat ze daar niet in geïnteresseerd zijn maar wel het shirt afbranden zegt meer over de BBC dan over Friesland en het shirt van Heerenveen.

Er bestaat een verwijzing naar een vlag met pompeblêden in 'lexicon Frisicum' van J.h. Halbertsma uit 1872. Dat is exact 50 jaar voor de oprichting van de Bbc. Who the fuck is de Bbc?

29 juli 2016 om 13:28

Ja ja, de uitleg bepaalt of het mooi is.

Een schilderij blijft ook mooi of lelijk ongeacht de uitleg.

29 juli 2016 om 13:41

De uitleg van de BBC raakt kant nog wel: “dit zou prima passen als kledingstuk voor een van de hulpjes van de Queen of Hearts in een bewerking van Alice in Wonderland”

Ze denken dus dat iets wat rood is en twee boogjes aan de bovenkant heeft een hartje is. Dat oppervlakkige en populistisch commentaar geven op iets traditioneels komt vooral erg dom over.

Daarnaast is een schilderij en kunst vaak een afspiegeling van een bepaalde tijdsspanne en cultuur. Dus ja, de achterliggende gedachte is altijd de reden waarom iets mooi wordt geacht of juist niet.

29 juli 2016 om 13:50

Misschien oppervlakkig maar volgens mij denkt 99% van Nederland, inclusief ik, dat het hartjes zijn op het shirt van Heerenveen. Verder zijn er genoeg lelijkere shirts.

29 juli 2016 om 14:02

Ach, een kleine 5% van de Nederlanders woont in Friesland. Daarnaast vind ik het van een slechte algemene kennis getuigen als je niet weet wat dat nou precies is.

29 juli 2016 om 14:15

ik dacht eerlijk gezegd ook dat het hartjes waren:^) En dat heeft niets met een gebrek aan 'algemene kennis' te maken, maar eerder aan een gebrek aan interesse in Friesland. Ik denk - net als Galleys - wel zeker dat veel andere Nederlanders dat ook niet weten...

29 juli 2016 om 14:16

Ik hoop toch eerder dat 99% juist weet dat het geen hartjes zijn.

Naar mijn mening echt een klein stukje basiskennis over Nederland.

29 juli 2016 om 14:43

Ik heb over het algemeen een heel goede basiskennis over Nederland, maar mij is nooit verteld wat de relatie is tussen de waterlelies en Friesland. Waarschijnlijk is dat nooit verteld omdat het buiten Friesland om ook niemand interesseert.

29 juli 2016 om 14:50

Nogmaals Robomond, het is kennis over een deel van je eigen land waar je in woont. Friesland ligt gewoon in Nederland hoor. En jullie lijken de essentie van mijn ergernis niet te begrijpen. Zowel de BBC als nu ook jullie hebben wél een mening over een deel (en cultuur) van Nederland, maar weten niet eens wat het inhoudt. Hoe kan je dan in hemelsnaam een mening over iets hebben waarvan je niet weet wat het is? Als het je niet boeit, zeg er dan niks over. Komt ook een stuk intelligenter over.

29 juli 2016 om 15:39

Volgens mij begrijp jij de hele intentie niet myvision. Het is heel mooi dat Heerenveen dit doet om de band met de cultuur te reflecteren op het T-shirt, maar daar gaat het hier totaal niet om. Het gaat om het uiterlijk van het shirt, en daar hebben ze een mening over. Vandaar dat er geen mening wordt gegeven over iets waar men niet van weet, maar een mening over iets wat men wel weet, te weten het uiterlijk van het shirt.

29 juli 2016 om 16:04

De intentie van mijn eigen opmerking en ergernis begrijp ik wel hoor Galleys.

Verder komen wij toch niet op één lijn, wat mijns inziens helemaal prima is want dat moet ik ook absoluut niet willen merk ik wel.

29 juli 2016 om 16:28

Ik had het over de intentie van de Bbc, maar goed. We hoeven ook niet op 1 hoogte te komen.
Ik snap alleen wel dat de BBC een onderzoek doet naar voetbalshirts, niets mis mee. Daarbij hebben ze groot gelijk dat ze niet een lang en breed onderzoek doen naar de historie van het shirt, omdat dat de meeste voetbalfans die de artikelen lezen niet zal interesseren.

29 juli 2016 om 17:15

Volgens mij weet meer dan de helft van NL dat het geen hartjes zijn, maar misschien schat ik de gemiddelde nederlander te hoog in.

29 juli 2016 om 17:57

@myvision

Ik ga hier inhoudelijk niet eens meer uitgebreid op reageren, want je leest gewoon niet wat andere mensen zeggen. Ik geef namelijk helemaal nergens mijn mening over Friesland of de cultuur van Friesland.

Ikzelf vind het shirt van Heerenveen trouwens helemaal niet lelijk, maar juist iconisch. Maarja… ik kan dat niet vinden, want ik ken de achterliggende betekenis van het shirt en de cultuur van Friesland niet

Je doet je naam eer aan, maar misschien past Tunnelvisie beter bij je


29 juli 2016 om 22:25

Wat jullie zeggen is allemaal waar. Het punt is alleen, dat die pompeblaeden wel enorm veel op hartjes lijken, maar iedereen met oog voor detail en een zekere lading aan nieuwsgierigheid in zn donder, ziet dat dit geen hartjes zijn. Juist dat subtiele verschil zorgt voor differentierende standpunten. Je hoeft van de BBC (en veel buitenlanders en Hollanders) niet te verwachten dat ze dat verschil zien. En dat is precies waar veel misverstanden in deze wereld op gebaseerd zijn. Een conclusie trekken op basis van een zekere mate van onwetendheid. Ik snap dat de BBC dit standpunt aanneemt, maar als insider en 'wetende' (omtrent dit onderwerp), snap ik dat dit oordeel niet geheel gerechtvaardigd is. Period. ;-)

29 juli 2016 om 13:31

De geschiedenis verandert vrij weinig aan het uiterlijk hoor. Of het nu 100 of 300 jaar oud is de vorm wordt er niet mooier van ;-)

29 juli 2016 om 13:43

Het gaat er niet om of het mooi of lelijk is, het gaat er om dat de argumentatie te dom is voor een wereldomroep als de Bbc. Ze moeten zich schamen dat ze zo populistisch en wereldvreemd beargumenteren.

29 juli 2016 om 13:35

Dus omdat het een waterlelie is en een cultuurdrager is het niet zo lelijk? En heerenveen is de officiele vertegenwoordiger van friesland? Het is al raar dat ze dat vreemde lied daar afspelen en in een shirt gebaseerd op de friese vlag. Alsof ze een vereenzelviging zijn van friesland ofzo

29 juli 2016 om 13:46

Nee. Ik zeg toch dat ik me erger aan hun waardeoordeel. Dus omdat het geen hartje is en ze juist daar het shirt op afbranden zorgt ervoor dat de gehele argumentatie onderuit wordt gehaald. Ze weten de achtergrond van het shirt niet, iets wat nogal van invloed is op shirts en logo's van voetbalclubs.

En dat vreemde lied is een volkslied. Vrijwel iedere provincie in Nederland heeft een volkslied en dat de Friezen zich aan een eigen taal en dus ook traditie als een volkslied hechten vind ik alleen maar mooi. Friesland ligt in Nederland dus als je zo denigrerend over een provincie gaat lopen praten waar een half miljoen Nederlanders woont, ben je eigenlijk gewoon je eigen bevolking aan het beledigen.

29 juli 2016 om 19:54

Ze zeggen dat het op hartjes lijken (iets dat klopt) en dan zou het inderdaad niet misstaan als hulpje van de hartenkoningin van Alice of Wonderland. Of dat nou de reden moet zijn waarom een shirt lelijk is, dat kan beter de vraag zijn. Het geeft hooguit aan dat het shirt een multifunctionele taak kan hebben.

Hun waardeoordeel wordt gegeven op het uiterlijk, niet op de gedachte erachter. Als jij een t-shirt in de winkel koopt, dan beoordeel je het toch ook op hoe het past en er uitziet en niet op de achterliggende gedachte van de designer?

29 juli 2016 om 13:50

Daar gaat het toch ook niet om? Het gaat erom dat ze het shirt lelijk vinden. Dat heeft toch helemaal niks met historie te maken?
Het is ook gewoon een lelijk shirt.

Hmmm eerlijk gezegd heb ik me nooit gestoord aan het shirt van Heerenveen. Ik vind het juist een iconisch shirt in het Nederlandse voetbal, en de achtergrond erbij is ook mooi. Aan lelijke shirts denk ik eerder aan sommige spuuglelijke uittenues van de afgelopen jaren van bijvoorbeeld Barcelona en Ajax.

29 juli 2016 om 18:11

Maar niet dit seizoen, vooral het uitshirt van Ajax is heel mooi, maar ik vind het paarse uit tenue van Barca ook heel mooi, wel een beetje veel, maar wel mooi.

29 juli 2016 om 19:55

Maar uitshirts veranderen ieder jaar. Het thuisshirt is over een langere tijd vrijwel hetzelfde en daar zal men dus een oordeel over geven. Uitshirts zullen dus niet zijn meegenomen.

Het is juist een prachtig shirt met een verwijzing naar de omgeving en het verleden. Natuurlijk zal het als buitenstaander op het eerste gezicht een beetje vreemd lijken maar wanneer deze journalist zich eerst een beetje verdiept had in het shirt was hij ongetwijfeld tot een andere conclusie gekomen.

Wat is dit voor een onzin... dit is toch een redelijk mooi shirt? Er zijn vele lelijkere shirts.

29 juli 2016 om 16:36

Nee, dit is het lelijkste shirt wat er bestaat

Typisch Brits om alles uit t buitenland af te kraken zonder enig onderzoek achter de oorsprong van t shirt. Ik vind het persoonlijk een erg mooi shirt dat historie en regionale trots uitstraalt

Nou nou, overdrijven is ook een vak er zijn echt veel lelijkere shirts!!
En als ze inderdaad eerst naar de geschiedenis keken en ontstaan van de shirts, weten ze ook meteen waar de hartjes voor dienen. Gok alleen dat de Cambuur supporters hier wel heel hart om lachten.

Maar goed, ze moeten eens naar de uit shirts van menig club van de laatste jaren kijken, gatverdamme daar zit toch een hoop rommel tussen de laatste tijd....

29 juli 2016 om 13:23

Niet alleen de Cambuur supporters hoor 😂😂

29 juli 2016 om 13:33

Oh ja hahaha had ik kunnen weten natuurlijk ;-)

29 juli 2016 om 15:47

Pff ze kunnen beter naar Burnley kijken, die hebben al een oerlelijk logo

Gelukkig staan de Engelsen wereldwijd bekend om hun smaak.

29 juli 2016 om 13:45

Sublieme opmerking!

Wat een onzin. Ik heb echt niks met Heerenveen, maar het shirt is prachtig. Er zijn zoveel lelijkere shirts.

Shirt van Heerenveen is prachtige nostalgie, wat door de jaren heen nagenoeg hetzelfde is gebleven.
Zo heeft elk tenue zijn verhaal.
En merkbaar aan de BBC is dat daar soms de verhalen op zijn.

Persoonlijk vind ik het geen lelijk shirt. Mooi is weer wat anders maar goed.
Dat iedereen het hier over de achterliggende historie heeft is leuk maar dat maakt het shirt niet mooier of lelijker toch? Het is te prijzen dat Heerenveen vasthoudt aan traditie maar om die reden beoordeel je geen shirt.

Terechte opmerking van de Bbc!

29 juli 2016 om 13:31

Ik nomineer een "geel shirt met rood hertje" als lelijkste shirt

Net als jullie hertje moet ons 'hartje' toch in historisch perspectief geplaatst worden en dat zijn het beide mooie shirts (of logo's). Het is juist mooi dat clubs hun logo en tenue in historisch perspectief plaatsen i.p.v. hun ziel te verkopen aan de best betalende aziaat en dan hun kleuren aanpassen aan de nieuwe eigenaar.

29 juli 2016 om 13:45

Haha. Nu we het hier toch over hebben, maar waar staan die zwarte balken in het logo van Cambuur voor? Ik had vroeger altijd het idee dat iets gecensureerd werd haha.

29 juli 2016 om 13:53

Zoals je bij 10x kampioen een ster op je shirt mag borduren, heeft Cambuur voor elke degradatie een zwart balkje in hun logo geplaatst :D

Nee, het balkje is een kam, verwijzend naar de familie Camminga, een adelijke familie die en burcht had op de grond en wijk waar nu het stadion staat.

29 juli 2016 om 13:56

Het logo van Cambuur is gebaseerd op het wapenschild van de familie Cammingha, waaraan de club haar naam aan ontleent.

29 juli 2016 om 16:07

Hahaha! Bedankt mannen.

29 juli 2016 om 16:58

Ik ben blij dat wij niks meer te maken hebben met Cambuur in de Eredivisie net als Excelsior een club van niks . Dan zie ik liever Nac terug .

30 juli 2016 om 01:35

Leuke mening, doen we niks mee.

Ik vind de shirts van o.a Hull & Crystal Palace lelijker dan dat van Heereveen

Ik vind het een mooi shirt (maar dat komt door mijn Heerenveen bril haha). Dat de BBC daar anders over denken. Het zei zo. Gelukkig staan de Engelsen om hun smaak erg goed bekend in de wereld haha.

29 juli 2016 om 16:25

Heb jij een Heerenveen-bril? Ik vind een shirt al lelijk, maar een bril...

Ach alleen vanwege die hartjes? (oeps: Pompebledden of zo). Qua design is het gewoon een mooi shirt. Het shirt van FC Porto is dan ook lelijk. Smaken verschillen inderdaad. Zelf vind ik het wel een mooi shirt, niks mis mee.

Het shirt van Heerenveen is juist mooi. Uniek, karaktervol, meteen herkenbaar. Net als de shirts van Ajax en Feyenoord dat ook zijn. Blijkbaar heeft de BBC liever dat iedereen in de standaard blauw, rood of wit egale shirts speelt.

Dit is al zo oud. Het shirt van Heereveen staat in iedere top lelijkste shirt lijst.

Ik vrees dat Norwich ook hoog op de lijst staat??

Maar wat zijn de mooiste shirts? Voor mij blijft dat het shirt van Argentinie.

29 juli 2016 om 13:48

In mijn ogen is het traditionele shirt van Celtic het mooiste, groen/wit gestreept.

29 juli 2016 om 14:06

Het net gepresenteerde derde shirt van Norwich was ook aanleiding tot het opstellen van dit lijstje door de BBC.

29 juli 2016 om 17:45

Of dat shirt van die Spaanse club die nu de ingewanden heeft van het menselijk lichaam.

Persoonlijk vindt ik het thuisshirt van Kroatië erg mooi dat rood wit geblokte shirt.

Maar goed dit is zo smaak gebonden beetje lastig om een top 10 lelijke shirts te maken want het blijft toch een persoonlijke kwestie.

Door een onderzoek van NOS,is de lelijkste voetbal land gekozen en dat is engeland

Vind het persoonlijk een van de mooiste shirts in de Eredivisie. Maar ach smaken verschillen

Eindelijk een zender met smaak. Ik vind dit al mijn hele leven. Eindelijk via een gerenommeerd media station wordt mijn mening bevestigd.

Nostalgie of niet, het is inderdaad een erg lelijk shirt!

Ik wou net zeggen, als geen Heerenveen fan vind ik het gewoon een prima shirt, niks mis mee? Dat uitshirt van Feyenoord dit jaar en vorig jaar is vele malen lelijker? En dat manchester city shirt van dit jaar? Ook niet fraai. Rare actie

een prachtshirt dat alleen op waarde geschat kan worden als je begrijpt dat het geen hartjes zijn en de nostalgie van het shirts kent. domme britten, ga lekker brexitten en bespaar ons je oordeel over nederlands - friezen nostalgie

Ik zag laatste een Spaanse club voorbij komen met shirts in zwarte bessen en aardbeien. Dat was pas lelijk!

Ach, iedereen heeft een andere smaak. Prachtig shirt als je het mij vraagt, één van de mooiere van de Eredivisie.

bij ons in heerenveen betekent bbc.........berenburg-cola................

29 juli 2016 om 14:38

Haha +1 die via mobiel niet mogelijk is. BBC3 is gewoon drie Berenburg Cola. Smaken het beste in Heerenveen shirt

Ondanks dat ik het niet eens ben met de bbc, er zijn idd zat lelijkere shirts in het voetbal, zijn er zat andere dingen om je druk om te maken!

Een prachtig en uniek shirt, dat hoort juist in de lijst van mooiste shirts thuis wat mij betreft. Alles beter dan zo'n 13 in een dozijn shirt, plak op de outfit waar je het logo van Sunderland op het shirt van Southampton of Stoke City kan plakken zonder dat al teveel mensen het door hebben. Nee, dan toch liever het shirt van SC Heerenveen waar je zelfs zonder het logo en sponsor direct ziet om welke club het gaat.

Iemand dat gemorste spagetti shirt van Spanje gezien?

Ik kan me lelijkere shirts bedenken. In Nederland vind ik het ADO shirt afgrijselijk lelijk. Maar goed het past wel goed bij de club en Den Haag. Het is wel een uniek shirt. En dat maakt het dus eigenlijk weer mooi. Waar bijvoorbeeld het shirt van PSV lijkt op het shirt van nog 100 andere voetbal clubs.

Die shirtjes zijn lelijk net als de club zelf

Terecht! Maar ik ben dan ook een Groninger :-)

Tja.. Engeland wordt hoe langer hoe meer geregeerd door het geld en daar gaan ze hun meningen aan aanpassen. Zij krijgen liever honderden miljoenen binnen en lopen dan allemaal met het zelfde shirt van Adidas en Nike. Ik zie liever zulke historische shirts dan al die Nike Vapor shirts die letterlijk gekopieerd worden bij elke club nu.

Vind het een prachtig shirt. Laat de verbinding met de afkomst van de club prachtig zien en is al historisch lang aanwezig. Daar kunnen die strakke, saaie Adidas en Nike shirts van de voetbaltop nog wat van leren! Ben een grote voorstander van de verwerking van iets club-eigens, zoals het gebruik van historische logo's (nac, Psv), of iets van de stad waar de club vandaan komt (onlangs skyline van Nijmegen op het shirt van Nec). Prachtig, hopelijk veranderen ze het nooit!

De engelsen kunnen zich niet kleden, is een bekend feit dus bekkie.

Eens met de BBC, shirt ziet er totaal niet uit. Maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten. Daarnaast ben ik ook niet echt objectief in deze kwestie. Kan het verder wel waarderen dat Heerenveen mede op deze manier al vele jaren de provincie Friesland vertegenwoordigt.

Met z'n alle een Heerenveen shirt gaan kopen!

Helemaal mee eens een walgelijk shirt.
Tevens moeten ze dat friese volkslied afschaffen.
Politiek en voetbal moet toch altijd gescheiden blijven?

29 juli 2016 om 18:36

Wat een frustratie, of is het afgunst?

29 juli 2016 om 20:43

Politiek? Serieus? Ik ben benieuwd wat voor connectie je daarin gevonden hebt met de politiek. Om alvast wat gras voor je voeten weg te maaien: er is nauwelijks een Fries die onafhankelijk van Nederland wil worden. Dus daar heeft het iig niks mee te maken. Maar je hebt vast een heel goed punt.

Alsof die Engelsen zulke mooie shirts hebben in hun geldleague.. weinig research en gewoon blindelings hard oordelen is wel iets typisch Engels.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren