Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Milik stapt voor 35 miljoen euro over naar de Serie A'

Laatste update:

Ajax kwam onlangs met een uitgebreid statement over een langer verblijf van Arek Milik. De Poolse spits zou, zo meldden de Amsterdammers, in ieder geval dit seizoen nog in de ArenA spelen. Volgens De Telegraaf klopt daar echter niks van: de goalgetter staat namelijk op het punt een contract te tekenen bij Napoli, dat 35 miljoen euro voor hem gaat betalen.

/

De krant meldt dat Ajax op het punt staat om het bod uit Italië te accepteren. Waarschijnlijk wordt de transfer in de komende 24 uur afgerond. Gebeurt dat inderdaad, dan gaat Milik de boeken in als de duurste Ajacied aller tijden. Nooit eerder incasseerde de club zo’n hoog bedrag voor een speler.

Ajax mag daarvoor ook Juventus dankbaar zijn. De Italiaanse landskampioen staat namelijk op het punt om Gonzalo Higuaín voor zo’n 94 miljoen euro over te nemen van Napoli. Daarop keerde laatstgenoemde club opnieuw terug in Amsterdam, nadat eerdere pogingen om Milik in te lijven op niets uitliepen.

Napoli zal dus 35 miljoen euro overmaken, al zal Ajax nog een gedeelte van die transfersom moeten overmaken naar Bayer Leverkusen. De vorige club van de 22-jarige Poolse international heeft namelijk recht op zo’n twintig procent (zeven miljoen euro) van de doorverkoopsom. Verwacht wordt dat Ajax het restant van het geld zal besteden aan de komst van een nieuwe spits én een nieuwe buitenspeler.

Is Arek Milik al klaar voor de top van Italië?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Milik heeft grote potentie maar dan vooral in een 4-4-2 formatie. Voetballend komt hij toch net even te kort voor een 4-3-3 formatie. Ondanks dat hij met rechts alleen kan staan is het voor Eredivisie begrippen een uitstekende spits. Maar 35 miljoen is simpelweg teveel. Gewoon accepteren en 10 miljoen neerleggen voor Ziyech en dan de zoektocht naar een goede vervanger. Wat lastig kan zijn, maar nogmaals, 35 miljoen moet je accepteren.

26 juli 2016 om 17:40

Geld zat op de bank, investeren doen we toch niet. Tijdje terug nog heel blij naar buiten brengen dat die blijft en nu gaat die weer weg. Geld boven het sportieve. Spuugzat ben ik het, drama beleid. En wij supporters zijn altijd maar weer de lul.

26 juli 2016 om 17:43

Amen!!! 35 miljoen is mooi, veel geld, maar geld genoeg en alsof ze iets met dat geld kunnen? Ze kunnen geen vervanger halen van dat kaliber.. Dus idd geld weer boven het sportieve.. Als dit gebeurd nemen ze de supporters weer in de maling..

Vanavond starten we al zonder spits....

26 juli 2016 om 17:46

Zucht, weer dat riedeltje over genoeg geld op de bank. Alsof ze dat gewoon ff kunnen besteden... Misschien had je bij economie wat beter moeten opletten.

26 juli 2016 om 17:48

Milik had vanavond sowieso niet gespeeld. En 35 miljoen niet accepteren zal zeer onverantwoord zijn. Dat geld hoor je niet eens te betalen voor een ED speler. En Ajax gaat heus wel een nieuwe spits halen...

26 juli 2016 om 17:48

Hold your horses, het is de Televaag die dit communiceert.

En ook als dit wel het geval is, ik zou zeggen cashen die 35 miljoen, Ziyech halen voor 10 a 15 miljoen en een spits die wat toevoegt aan het elftal, trek daar dan gerust ook een 10 miljoen voor uit.

Onderaan de streep kan deze deal geld opleveren en qua kwaliteit hoeven we er zeker niet op achteruit te gaan.

Ik vind het gehuil van veel fans, helaas behoor jij ook tot deze categorie Keistad, over het drama beleid een beetje zat. "wij als supporters zijn de lul". Denk je dat de directie van Ajax ook niet wil dat de kwaliteit omhoog gaat? Echter moet er goed met de financiele middelen worden omgesprongen en de lange termijn visie in acht gehouden worden. Zomaar geld over de balk smijten slaat nergens op. En we hebben niet genoeg geld op de bank, kap toch eens met dat argument want het is dom!

26 juli 2016 om 17:52

Eigenlijk mag je niet zo denken maar zoveel geld binnen halen voor 1 speler en ajax heeft eventuele cl inkomsten die ze mis kunnen lopen al binnen. Voor een bedrag als dit kan ik mij het nu wel voorstellen. Hopelijk hebben ze nu al een goede lijst met vervangers.

26 juli 2016 om 17:55

Geld boven het sportieve? Dat geld moet je accepteren om het dan slim te herinvesteren in nieuwe spelers en sportief door te groeien want laat ons eerlijk zijn, Milik is geen 35 miljoen waard.

Ik heb hem te weinig aan het werk gezien om hem écht goed te kunnen beoordelen maar je ziet wel snel dat dit geen topper is. Accepteren want een dergelijk bod krijg je allicht nooit meer, Napoli heeft op korte termijn een vervanger nodig voor Higuain en daarom doen ze waarschijnlijk zo gek, als het allemaal klopt.

26 juli 2016 om 18:05

jij snapt het maar als dit zo is wat bijna niet waar kan zijn dan zal Overmars al weer zitten glunderen want een jeugdspeler kost weer niets dus weer meer geld gewoon alles lekker verkopen wat geld oplevert en lekker blijven hangen waar we nu zijn , ja zo komen we er wel maar niet heus maar Mark netto zit al te dansen op zijn stoel , want van kwaliteit terugkopen heeft hij nog geen kaas gegeten om enige kans te maken buiten de eredivisie maar financieel is alles op orde hoor Mark , en we kopen weer een paar 18 of negentien jarigen en zakken steeds verder af de naam Ajax zegt nu al niets meer buiten ons land maar straks helemaal niets meer ,
En maar lekker de supporters in de maling blijven nemen en lekker laten kijken naar een veredelde A1

26 juli 2016 om 18:05

Ik moet zeggen, dat ik in sommige van dat soort gevallen de laatste jaren wel met je stelling eens ben. Echter als je 35 miljoen voor Milik kan vangen moet je dat natuurlijk altijd accepteren. Milik is een heel groot talent maar geen 4-3-3 spits. Ik weet zeker dat je voor 10/12 miljoen een betere spits haalt voor het 4-3-3 systeem.

Ben het wel helemaal met je eens over het feit dat we nu de afgelopen 5/6 jaar spelers als Suarez, Vertonghen, Eriksen, Alderweireld etc zie vertrekken en alleen maar van der Hoorn's, Duarte's en Viergever's worden teruggehaald. Terwijl de ticketprijzen elk jaar stijgen, dat klopt natuurlijk van geen meter.

Ik snap dat het natuurlijk niet zo zwart/wit is dat Ajax elk geld wat ze op de bank hebben taan uit kunnen geven, maar ik kan me ook niet voorstellen dat er niet meer mogelijk is dan er nu wordt gedaan. Overmars had in mei zijn mond nog vol dat er deze zomer ''twee kanonnen'' gaan komen. Ik ben benieuwd, hij heeft nog een ruime maand dus ik zou opschieten.

26 juli 2016 om 18:06

Inderdaad, het is de Telegraaf, eerst maar afwachten of dit waar is. En als het waar is, dan snapt iedereen met een beetje verstand van voetbal dat je die 35 miljoen meteen moet aanpakken! Milik is een jongen met potentie maar natuurlijk bij lange na niet 35 miljoen waard. Als je het doorverkooppercentage van Leverkusen eraf haalt hou je nog 28 miljoen over, daar kun je een prima vervanger voor terughalen en nog een hoop geld overhouden.

26 juli 2016 om 18:08

Lee112 ,
Inderdaad Lee Milik kwam net terug van vakantie en heb de,
EK nog in de benen.
En wat je ook weergeeft in je reactie,
Dat geld hoor je niet eens te betalen voor een ED speler.
Gewoon laten te gaan als het doorgaat, en wat je weergeeft.
Ajax koop wel een andere spits alleen jammer dat ze niet hoger,
mogen dan 10 miljoen, of ik moet het mis hebben.

26 juli 2016 om 18:15

Iedereen weet dat Telegraaf Sport, zeker omtrent Ajax-nieuws erg betrouwbaar is.

26 juli 2016 om 18:17

Zonder spits? Dolberg waarschijnlijk in de spits en anders Cassierra. Op de bank zit dan nog Zivkovic en bovendien kan El Ghazi er ook spelen. Spitsen genoeg lijkt me.

26 juli 2016 om 18:21

Nou ik ben wel zeer benieuwd naar de nieuwe spits. Kjh gaf al aan te willen blijven, maar ja dat zei milik ook. Een snelle behendige buitenspeler mag er van mij part ook bij. Misschien zelfs ook een creatieve middenvelder of nouri sporadisch laten invallen. Een spits en een buitenspeler vind ik wel een must!

26 juli 2016 om 18:24

Onzin. Voor elke cent die Overmars wil uitgeven komt de RvC huilen dat het niet mag met een financiële reden. Zoveel dingen kan Overmars allemaal niet doen als er een overkoepelende organisatie zit met mensen die enkel verstand hebben van bedrijfsleven en dus alleen kijken naar cijfertjes.
Ik zou zeggen: Koop de beursgang (grotendeels) af zodat je weer de baas bent in je eigen huis. En ik word echt een beetje moe om Overmars als zondebok aan te wijzen want in de meeste gevallen mag hij daar niet eens over beslissen.

26 juli 2016 om 18:31

Eens. Als Ajax alleen al Ziyech haalt voor 15 miljoen doen ze al een betere deal dan Napoli. Hou je zelfs nog 13 miljoen over voor een goede spits of buitenspeler.

26 juli 2016 om 18:42

Totdat milik er 40 inknalt en ziyech er niks van bakt. Ajax is geen Twente. Is gewoon lastiger. Bij Ajax kun je niet 10 x balverlies compenseren met 1 goeie actie. Zie alleen al de kritiek op el ghazi of Bazoer.

26 juli 2016 om 19:03

@woezel

Bedoel je economie of eerder bedrijfskunde? Bij economie heb ik namelijk niet geleerd hoe ik een sportclub moet runnen en hoe de uitgaven/inkomsten verhouding moet zijn.

26 juli 2016 om 19:05

Denk dat het een onzin bericht is om meer bezoekers op hun website te krijgen / kranten te verkopen, zijn transferwaarde is 12 miljoen. En Napoli moet wel de domste club in historie zijn door hem voor 35 miljoen te kopen.

Hieronder zijn statistieken:
Eredivisie 52 wedstrijden 32 doelpunten
Ekstraklasa 38 wedstrijden 11 doelpunten
1.bundesliga 24 wedstrijden 2 doelpunten

Hij heeft alleen in de Eredivisie veel kunnen scoren en zo hoog is het niveau van verdedigend nederland niet.

26 juli 2016 om 19:37

Snap even niet waren jullie ajaxsupporters allemaal klagen op marc netto. Natuurlijk heeft hij afgelopen jaren vd hoorn viergever en duarte binnengehaald, maar wat hij deze transferwindow flikt, maakt op mij goede indruk, maar is in weze nog niet te toetsen. Allereest Milik: 35mln is gewoon klasse. Hij heeft blijkbaar de enige gek gevonden op de wereld die dat wil betalen. Knap, want ik hoor iedereen maar klagen dat hij verkocht is ondanks het statement van 2 weken terug. Dat was puur onderhandeltactiek. Nu wordt hij voor 35mln verkocht wat ZWAAR boven zijn marktwaarde is. Maar dat komt wel mede door het statement. Daarnaast haalt hij het gevraagde ervaring in de vorm van westermann en 2 investering in de vorm van die colombianen. Waarvan sanchez momenteel nog de finale speelt van de copa huppelepup aldaar. Nou dan kun je echt wel wat. Al bankwarmhouders zijn op de markt versleten en er zit nog meer in de pijplijn. Je kan nou eenmaal niet 15miljoen betalen en vervolgens de speler laten schikken met een salarisplafond. Sorry hoor maar dat is te kortzichtiggedacht van de meesten hier. Vind dat marc meer credits verdiend van jullie, want jullie schrijven zijn recente aankopen bij voorbaad al af en dat is onterecht.

26 juli 2016 om 19:54

Blondknowledge:

Ben het niet vaak eens geweest met het beleid van Marc Overmars. Maar op het moment dat hij 35 miljoen voor Milik weet te krijgen door 2 weken terug te beweren dat hij niet te koop is en blijft. Dan is dat werkelijk waar een meesterzet!

Natuurlijk MOET Ajax naar buiten communiceren dat hij onverkoopbaar is. Lijkt wel alsof veel supporters hadden verwacht dat overmars hen even in het oor gefluisterd had dat dit tactisch was.

Mochten deze miljoenen weer herinvesteert worden in een ervaren spits en sterke buitenspeler dan worden wij er beter van.

Ben benieuwd hoe dit gaat lopen, maar naar mijn mening had Ajax een bod van 20-25 miljoen op Milik al niet kunnen weigeren.

26 juli 2016 om 20:00

Net wat de blanke bogarde zei. Of het nu 2004 is, 2008 of 2016. Weer start Ajax een seizoen zonder vaste echte spits met alle gevolgen van dien. Ik ga iig niet uit van CL voetbal dit seizoen meer.

26 juli 2016 om 20:00

Ik snap het gezeik op Overmars niet zo hier. Juist als hij Milik voor 35 miljoen weet te verkopen, is dat een geweldige prestatie. Eerst voor een prikkie opgehaald en binnen zo'n korte tijd met ca 25 miljoen winst (na aftrek doorverkooppercentage) verkopen. Dan doe je toch iets goed als TD, lijkt me.

Natuurlijk is het vervolgens zaak om slim met het geld om te gaan en goed te herinvesteren, maar volgens mij is dít niet het moment om te klagen op Overmars...

26 juli 2016 om 17:44

Dit is inderdaad zoveel geld dat je het wel moet accepteren. Ajax kan hier 1 of 2 versterkingen van halen die beter in 433 passen.
Ziyech en traore passen goed is het spel van Bosz.

26 juli 2016 om 17:51

als ajax 35 miljoen ontvangt gaan wij wel iets hoger in de boom zitten dan die 10 miljoen als ajax aanklopt

26 juli 2016 om 18:06

Dan gaat ajax toch andere opties bekijken ik denk dat ajax meer ruimte om te bluffen heeft dan twente

26 juli 2016 om 18:08

Wij? Jij hebt niks over het bedrag bij twente te vertellen dus praat niet zo alsof jij het beleid regelt bij fc twente

26 juli 2016 om 18:12

alsof jullie in die positie zijn om hoog in de boog te gaan zitten gewoon blij zijn met de 10 miljoen en verder je mond houden.

26 juli 2016 om 18:13

Mee eens Twente; gewoon 25 miljoen vragen voor Ziyech. Wil Ajax niet? Daar is het gat van de deur! Tot ziens!

26 juli 2016 om 18:15

Waarom dan? Engelse, Duitse, clubs hebben nog wel iets meer budget dan Ajax en kunnen die jongen ook voor 10 overnemen .

26 juli 2016 om 18:17

Waarom dan? Engelse en duitse clubs hebben nog veel meer budget dan Ajax en kunnen Ziyech ook voor 10 overnemen toch?

26 juli 2016 om 18:19

Eerlijk gezegd denk ik dat Zyjech eerder die 35 mln waard is en Milik 10.

26 juli 2016 om 18:25

Tsja Milik zit bij een kapitaalkrachtige club, een hooggeklasseerde club in Nederland, is een spits en zijn land heeft een goed Ek gespeeld. Dat zijn allen dingen die prijs t.o.v. Ziyech flink opdrijven.

26 juli 2016 om 18:36

In het buitenland zien ze zyech gewoon als een reserve speler van Marokko en een team dat 15 e is in de Nederlandse flut competitie .

26 juli 2016 om 18:42

Zien ze het in het buitenland wel zo goed als ze 35 miljoen voor Milik normaal vinden?

26 juli 2016 om 22:07

Tja ze kijken naar de prestaties met Polen en die zijn prima. Overigens zijn zijn cijfers bij Ajax ook gewoon goed, 21 goals in 31 wedstrijden plus bijna evenveel assists.

En wat is normaal tegenwoordig, als je negentig miljoen vangt voor je 28 jarige spits, wat is dan een talentvolle international van 22 waard?

26 juli 2016 om 17:52

Precies in 433 kan Milik amper overtuigen. Ondanks zijn goals vorig seizoen, vond ik hem niet echt overtuigend. Als je hier 35 miljoen voor kan krijgen zou een topdeal zijn voor Ajax. Milik is namelijk zeker vervangbaar. De markt is wel echt naar de klote trouwens, als zulke spelers al voor tientallen miljoenen gaan hahaha.

26 juli 2016 om 18:05

Sowieso is de markt niet meer wat het was. Milik is echt niet 1 vd betere Ajacieden van de afgelopen seizoenen, maar hij levert het meest op. Nou ik vind het best. Zal schandalig zijn als Ajax nee zei. Velen hebben het over kapitaal in het veld ipv op de bank. Nou Ajax heeft verreweg het meest. Zal me niet verbazen wanneer Klaassen minimaal 25 miljoen oplevert en Bazoer zo'n 40 miljoen euro. Niet zozeer nu maar in de toekomst. Ach ja Hopelijk wordt het geld goed geherinvesteerd.

26 juli 2016 om 18:36

Millik is geen 35 mil waard. De markt is helemaal kapot. Maar goed ajax profiteerd nu.

26 juli 2016 om 20:09

Herinvesteren. Dat is het hele punt. Er moet een kwaliteit speler (meer) voor terug komen. Dat is niet het sterkste punt van Ajax..

26 juli 2016 om 20:11

Vanuit zakelijk oogpunt overigens weer prima zaken gedaan.

Wat zijn ze toch van plan met al die knaken?

26 juli 2016 om 18:01

Leverkusen krijgt nog 20% doorverkoop percentage

26 juli 2016 om 18:09

Dus? Prima toch? En je weet niet eens hoe ze dat hebben geregeld misschien betaald Napoli dat wel

26 juli 2016 om 18:54

Dat is iets meer dan 6 miljoen, houd je effectief nog 28 miljoen over. Kan je makkelijk Ziyech en Dost voor halen.

26 juli 2016 om 21:50

Ach man! Het slaat toch nergens op. Heb je een goede spits na jaren en dan verkoop je m na een jaar.

Ajax maakt zichzelf belachelijk. Ambitieuze doelen dragen maar totaal niet uitvoeren.

Nee heb er geen zin meer in. De hele NL competitie wordt kapot gemaakt door geld en hebzucht. Ik kijk geen voetbal meer. Heb al geen seizoenskaart meer van m'n plaatselijke club waar het ook gewoon Jupiler league niveau is van een paar jaar terug. Tis klaar. Ook geen club die de poot stijf houdt en toppers eens niet verkoopt.

Geloof er weinig van. Maar zou een hele mooie deal zijn.

26 juli 2016 om 17:50

Milik hoort wat mij betreft niet in de top 10 spelers van de eredivisie, ook al is hij internationaal zo bekend met Polen. Wat hij in de eredivisie heeft laten zien vind ik misschien net 10 miljoen waard.

26 juli 2016 om 18:03

Voordeel is dat het niet gaat om wat jij vind maar wat de geïnteresseerde club er voor over heeft. Ga maar eens alle transfers na van de huidige transferperiode en zie hoe scheef alle verhoudingen zijn.

26 juli 2016 om 18:20

Mocht het zou zijn, zijn je echt helemaal gek daar zo bij Napoli
benieuwt of ajax dan meegaat in de gekte een onbekend spitsen talent voor 20 miljoen gaat kopen

35 miljoen als dat waar is! Goeie genade!

26 juli 2016 om 18:20

De voetbalwereld is ziek!

26 juli 2016 om 19:30

Dit is hét voorbeeld dat opa's over 50 jaar aan hun kleinzonen vertellen wanneer de belachelijkheid in het voetbal doorsloeg....de grootste onzin-transfer die ik ooit heb gezien.

26 juli 2016 om 19:43

Ik vond die van Caroll naar Liverpool toch echt nog een tandje erger hoor

26 juli 2016 om 20:00

Zo wauw! Carrol, die man kan echt niks! Maar goed, dit zijn we de verhalen die opa's over 50 jaar vertellen.

26 juli 2016 om 22:01

Ach alles is relatief, Napoli vangt net 90 miljoen voor Higuain, hun 28 jarige spits. De prijzen schieten momenteel omhoog, zoveel clubs willen goede spelers kopen terwijl er maar een beperkt aantal spelers beschikbaar is.

Woow dit komt uit de lucht vallen. 35 miljoen wel goed gedaan door marc overmars. Maar er moet wel een vervanger gehaald worden nu.

26 juli 2016 om 18:14

Nou daar heeft Overmars geen aandeel in gehad kan ik je nu al vertellen.

26 juli 2016 om 18:19

Nee? Lijkt me wel als technisch directeur he. Overmars wees ook doodleuk een bod van 25 miljoen op Bazoer af

26 juli 2016 om 18:41

Hij is toch TD? Dus toen bijv depay verkocht werd vorig seizoen was dat ook niet dankzij brands dat hij de onderste uit de kan heeft gehaald. Verkopen kan Overmars als de beste. Het kopen is niet altijd even goed.

26 juli 2016 om 18:51

Haha wat is dat nou weer voor onzin. Wie van ajax heeft dit dan geregeld, een jeugdtrainer?

26 juli 2016 om 20:21

@lucasandersen: kan het mis hebben maar ik zou denken de materiaalman.

26 juli 2016 om 18:21

lol overmars doet daar niet voor hoor, napoli heeft ineens geld zat en bied gewoon zoveel dat ajax geen nee kan zeggen

Wat een geld.. niet normaal. Niet alleen in Engeland zijn ze doorgedraaid.

26 juli 2016 om 18:08

Nouja als juve 95 betaald voor higuain daar kan napoli 2 milliks van kopen

26 juli 2016 om 18:19

1 isal teveel

26 juli 2016 om 18:44

100 Miliks mogen nog niet eens de veters strikken van 1 Higuaín!!!

26 juli 2016 om 19:32

Milik mag de schoenen van Higuain niet eens poetsen man, dat is toch geen vergelijking

26 juli 2016 om 22:08

Klopt, daarom is Milik ook drie keer zo goedkoop dan Higuain terwijl hij ook nog eens zes jaar jonger is.

27 juli 2016 om 21:04

Hij speelt wel samen met een betere spits dan Higuain (Lewandowski).

Geen seconde over nadenken en verkopen. Voor dat geld kan je echt wel een spits halen die de Eredivisie aan flarden schiet en ook nog eens Ziyech halen.

26 juli 2016 om 17:44

Ziyech halen en Huntelaar. Laat die Colombiaan even wennen en dan heb je er weer een staan wanneer Huntelaar klaar is.

26 juli 2016 om 17:47

Daarom. Wellicht kan je Dost overhalen een seizoen bij Ajax te ballen voor een boven-salarisplafond salaris zodat Ajax een goede oplossing heeft en Dost zichzelf een seizoen in de kijker kan spelen. Met 25 miljoen kan je als je creatief bent genoeg doen

26 juli 2016 om 17:56

Huntelaar is voor 5 op te halen als het niet minder is. Met Embolo hebben ze centen besteed en huntelaar verdient 6.5 mil bruto dus zal me niet verrassen als eigenlijk van hem af willen.

26 juli 2016 om 18:00

Past totaal niet binnen het Ajax spel, is een houtenklaas, goed met de kop en moet gevoed worden maar ik heb al jaren geen klassieke buitenspeler meer gezien bij Ajax.

26 juli 2016 om 19:50

Zou mooi zijn, maar ik denk niet dat Dost naar Ajax wil

26 juli 2016 om 17:44

Inderdaad, Ziyech halen voor tien miljoen plus doorverkooppercentage. En misschien toch nog een poging wagen bij Huntelaar. En nog een extra buitenspeler, Bailey, Grosicky, Flores of Kapustka er nog bij is ook welkom.

26 juli 2016 om 18:06

Ik zou als ik Twente was van Ajax nu 25 miljoen voor Ziyech willen hebben. Jij gecasht , Twente cashen, take it or leave it.

26 juli 2016 om 18:09

Ok dan gaat ajax iemand anders halen. Dan overspeelt twente zijn hand behoorlijk

26 juli 2016 om 18:15

Twente is niet in de positie om belachelijke bedragen te vragen

26 juli 2016 om 18:21

Twente moet god op de blote knieen bedanken dat ze nog ED spelen. Twente kan het niet maken een marktconform bod van 10 mil te laten gaan.
Ze zijn niet bepaald rijk.

26 juli 2016 om 18:26

@fcunie

dat is Twente wel! hun hoeven ziyech niet meer perse te verkopen. En dat willen de garantstellers ook niet dat elke speler voor een super goedkope prijs word verkocht!

Geloof mij maar tuurlijk waarschijnlijk gaat ziyech wel weg! is voor Twente (geld) en voor Ziyech zelf ook beter. maar Twente hoeft niks is daar niet meer afhankelijk van dus hij zal echt niet voor minder dan 10 miljoen weg gaan

!ontopic

Wel mooi milik 35 miljoen moet je gewoon gelijk doen dat is gewoon een bod wat je niet kan weigeren Laat hun ziyech van ons nu maar kopen voor $10m+ en eventueel doorkoop percentage

26 juli 2016 om 18:28

@thetruth

Ja klopt! maar moet je nu telkens weer oude koeien uit de sloot halen zit het je zo diep! Maak je maar zorgen om jou eigen club!

Twente is zeker niet rijk. Maar het is niet zo dat we ziyech (de beste speler van de eredivisie) voor minder dan $10 miljoen hoeven te verkopen!

we zijn niet bepaald gek

26 juli 2016 om 18:31

Ik zie Twente niet zomaar een bod van 10 miljoen afwijzen maar goed ik denk dat Ziyech gewoon naar het buitenland gaat voor een bedrag boven de 10 miljoen. Maar naar mijn mening moet Overmars Ziyech halen.

26 juli 2016 om 19:31

Helemaal gelijk in, wat een waanzinnig bedrag voor een speler van dat kaliber.

35 miljoen voor Milik? Mensen zijn echt gek geworden. Een half jaar geleden zat hij volgens vele ajacieden nog terecht op de bank.

26 juli 2016 om 17:42

Als je al jaren succesvol naast Lewandowski in een 4-4-2 opstelling staat dan ben je gewoon veel waard. Dat heeft op zich niet zo heel veel met de eredivisie te maken.

26 juli 2016 om 17:50

Jaren succesvol naar Lewandowski? Omdat ie drie verdwaalde goals scoorde? Op het hoogste niveau heeft hij het nooit laten zien op belangrijke momenten.

26 juli 2016 om 17:53

Ben je serieus? Ze hebben samen bijna 30 goals in de ek kwalificatie gemaakt en daarvoor speelden ze ook al samen...

26 juli 2016 om 18:05

Succesvol, nou nou. Milik speelde een onzichtbaar EK hoor.

26 juli 2016 om 18:05

Tsja, goals tegen gibraltar, macedonië, georgie, ierland, noord ierland, litouwen oja ook een keer Duitsland. 1 goal op een eind toernooi.
Het is mooi voor Nederland als dit soort bedragen ook onze kant opstromen, dus ik kan het alleen maar toejuichen. Maar begrijpen doe ik het niet.

26 juli 2016 om 18:13

Daarvoor speelde die niet samen met Lewandowski check je feiten eens, gedebuteerd in 2012, heeft die mogen invallen en een paar oefeninterlands gespeeld waaronder basis tegen Macedonie zonder Lewandowski en tegen San Marino wel met Lewandowski maar toen bakte hij er niks van en werd na een uur gewisseld.

Daardoor ook een jaar niet opgeroepen tot maart 2014, toen wat oefeninterlands mogen spelen, weer geen indruk gemaakt en daarna in Oktober ging het lopen in de EK-kwalificatie met Polen.
Waar je ook de kanttekening moet plaatsen dat ze samen vooral uitblonken tegen Gibraltar en Georgie thuis als duo.

En daarnaast samen 19 goals gemaakt in de kwalificatie dat is toch een pak minder dan die 30 die jij beweerd.

Gewoon een kwestie van snelle fact checking dit.

26 juli 2016 om 18:23

hahaha wel een drama ek gehad, wat een hopeloos geval was milik daar verprutste alle kansen!

26 juli 2016 om 18:49

Atletico komt in 3 en half uur spelen niet tot scoren tegen psv en milik had 1 minuut nodig, en dirigeerde zijn schitterende goal zelf, gleed daarna vet geil op zijn knieën.

26 juli 2016 om 19:22

30goals?????????????? overdrijven is ook een vak

26 juli 2016 om 17:44

Onzin vele Ajacieden vonden juist dat hij moest blijven staan.. Hij had tijd nodig maar kreeg die niet, tja tot er geen optie meer was..

26 juli 2016 om 17:51

Er was maar 1 ajacied die dat wou en dat is vz lid hen-nie

26 juli 2016 om 17:51

Hij zat helemaal niet terecht op de bank, ik zei toen, geef m vertrouwen en hij scoort gewoon minimaal 25x + 10 assists. Alleen de Boer geeft Veltman en Sigi vertrouwen maar Milik niet. Daarnaast vaak goed bij Polen, in iets ander systeem. 30 mil voor Depay, dat was pas een lachertje.

26 juli 2016 om 18:00

Ajax doet gewoon hetzelfde als Az alleen vangt veel meer.

26 juli 2016 om 18:05

Zo'n soort bedrag voor Depay was heel nornaal zeker. Reageer is niet zo jaloers. Ajax kan vragen wat ze willen hij hoeft niet weg

26 juli 2016 om 18:11

Ik als ajacied vind het ook teveel voor een milik maar jullie mochten ook niet klagen voor Depay!!!!

26 juli 2016 om 18:11

Vele Ajacieden? Nee hoor, Milik heeft juist enorme steun gehad van de supporters. 35 miljoen is veel, maar gewoon keurig onderhandeld door Overmars.

26 juli 2016 om 18:19

Ja hè net als Wijnaldum. Iedereen kotste hem uit bij PSV en uiteindelijk heeft hij zijn voeten laten spreken. Daarom komt ook niemand meer terug naar Nederland.

26 juli 2016 om 18:21

@ radovan... ken je feiten wijnaldum was een publiekslieveling in einhoven.

26 juli 2016 om 18:23

En niemand terug naar Nederland? Cocu, van bommel, bouma, stam, vennegoor, de jong, heitinga allemaal terug gekomen.

26 juli 2016 om 19:38

Maakt niet uit. Goed gedaan door ajax

27 juli 2016 om 21:00

Er was vorig jaar 30 miljoen betaald voor Depay die ook maar 1 jaar geweldige speelde

voor 35 miljoen ga ik dit wel begrijpen. Wel weer lekker dat de geschiedenis zich herhaalt, met sneijder ook al eens zo'n zomer gehad.

Nou ja, hij zou toch al niet spelen vanavond.

26 juli 2016 om 17:46

Verschil is wel dat Ajax nog ruim 5 weken de tijd heeft om een vervanger te halen. En 35 miljoen is natuurlijk een monsterbedrag, de grootste transfer uit de geschiedenis van de club en waarschijnlijk ook de grootste binnenlandse transfer in het land. Milik heeft vorig jaar slechts 2,8 miljoen gekost, dus dat heeft Overmars prima gedaan, lijkt me. De hoogte van het bedrag heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat Ajax hem eigenlijk liever niet wilde verkopen. Met zo'n statement kun je de prijs nog eens flink opdrijven.

26 juli 2016 om 18:01

En vooral omdat Napoli geld had van Higuain en een vervanger nodig had.

26 juli 2016 om 18:17

Dit is niet te vergelijken. Sneijder was de beste voetballer in Nederland op dat moment. Dat was een veel grotere aderlating toen als ik het me goed herriner.

26 juli 2016 om 18:43

Het bijkomende voordeel is dat er nu tijd zat is voor een vervanger.

De hand mag nu wel van de knip af. 100 miljoen eigenvermogen is meer dan zat de rest zet je maar op veld neer.

"Zucht" vond t al op een sneijdertje lijken.

Voor 35 miljoen euro moet je er inderdaad een strik omheen doen en meteen verkopen. Haal, zoals Jhil zegt, inderdaad Ziyech op bij Twente en kijk wat je opties zijn voor Haller.

26 juli 2016 om 18:33

Haal eens een ervaren spits ipv haller, want 35 miljoen kun je zeker veel uitbesteden.

26 juli 2016 om 18:36

Haller?? Alsjeblieft niet zeg. Huntelaar, traore of Dost. Een andere spits hoef ik niet te zien, hou die miljoenen dan maar lekker op de bank. Haller.. Man man man..

26 juli 2016 om 20:39

Huntelaar = geld over de balk. Kost alleen een hoop knaken, moet een fraai salaris, levert niets meer op, is over the hill en bovendien opeens niet meer zo'n leuke knul als hij op de bank terecht komt. Zie Oranje.

Voor 35 mil vind ik het helemaal mooi, leuke spits met veel potentie, maar 35 miljoen is een lachertje! Kan je ook nog een leuke vervanger voor halen.

Top, nu is het geld er voor de kanonnen. Schieten maar Overmars!

Hoop geld als waar is denk ik dat Ajax
De juiste keuze heeft gemaakt omdat nu te doen.
Het had jaar van de waarheid moeten worden voor hem. Bij een minder jaar was hij de helft nog niet waard.
Ik zou ook niet wachten en voor dat geld moet Ajax wel wat kunnen halen toch ?

Zo dat doet Overmars echt uitstekend. Maakt me hier even een 33 miljoen winst op een jonge speler. Nu kijken wat we ervoor terug krijgen maar dit is een top transactie. Hulde voor Overmars.

26 juli 2016 om 18:20

Er gaat ook 7 miljoen naar Leverkussen heh.

35 miljoen op de bank erbij. Geen spits halen. Daar ben je weer klaar mee als supporter.

35 miljoen? Wanneer kan ik me melden om Milik naar Schiphol te brengen...? Serieus, voor zo veel geld kan je de ploeg mooi gaan versterken, maar de vraag is wat de RVC gaat doen en heeft men een lijstje met echte versterkingen?

26 juli 2016 om 18:13

Ik hoop stiekem heel erg op Traore. Heeft onder Bosz gespeeld. Weet wat hij wilt. Is ook nog erg snel. Maarja zou die willen komen?

26 juli 2016 om 18:13

Ik hoop stiekem heel erg op Traore. Heeft onder Bosz gespeeld. Weet wat hij wilt. Is ook nog erg snel. Maarja zou die willen komen?

26 juli 2016 om 18:17

Haha voor dit bedrag breng ik em kruipend op mn rug naar Italië man

26 juli 2016 om 18:53

Ik vraag me af of ze wel zo'netjes lijst hebben. Er moet sowieso een spits bij nu, misschien moeten ze nu echt voor Traore gaan. Kent Bosz goed, past in zijn systeem en is sowieso betaalbaar. Alleen dan moet hij wel willen..

26 juli 2016 om 19:32

Sneijder of Ziyech mogen nu wel echt gehaald worden.

Dat zijn bedragen waar je geen nee tegen kan zeggen.

En dat voor een door velen "slechte voetballer met maar één goed linkerbeen", Ajax houdt voorlopig 25 miljoen over aan deze deal.

Hopelijk halen ze een goede spits en buitenspeler.

Arek, het ga je goed.

26 juli 2016 om 17:54

Ik ken ook geen enkele voetballer met twee goede linker benen

Voor 35 miljoen kun je hier natuurlijk niet over twijfelen, daar haal je zeker een goede vervanger voor en heb je nog geld over voor andere versterkingen. Als het allemaal waar is natuurlijk...

26 juli 2016 om 17:55

Kun je twee goede linkerbenen hebben dan?

26 juli 2016 om 18:42

Er schijnen ook mensen te zijn met twee linkerhanden dus waarom niet twee linkerbenen.
On: voor dit bedrag moet je hem zeker verkopen.
Hiermee kan je zeker 1 of 2 goede gerichte aankopen doen en je bent echt klaar voor komend seizoen.
Zie zelf in Sanchez een basisklant.
Sterk snel gewoon een goede verdediger.
Met nog een spits en misschien een buitenspeler of middenvelder ben je klaar denk.

26 juli 2016 om 20:16

bvbrunschot, lucunculus,

Als hij twee linkerbenen had gehad, was de prijs waarschijnlijk 70 miljoen geweest.

Hoop dat ze in iedergeval twee kanjers gaan halen, er is nu financieële ruimte.

Halleluja wat een bedrag zeg!! Dit had niemand verwacht als dit bericht klopt. Voor dit bedrag moet Ajax hem absoluut verkopen!!

Wat een belachelijk aantal. Is niet meer dan 10 waard. Maarja tegenwoordig gaat het meer om bijzaken dan de echte waarde van de speler. Helaas is dit de huidige stand van zaken in de voetbalwereld. Gewoon net zoveel waard als Robben toen hij naar Real Madrid ging. Of Overmars naar Barcelona. Bizaarr.

26 juli 2016 om 17:50

Tja als je zo gaat relativeren, dan slaat alles nergens op als je vroeger met nu gaat vergelijken.

Dit is 100% waar. Hij was niets voor niets de hele tijd al in napoli.
Napoli moest wachten tot dat Higuain verkocht was
Napoli heeft milik net gekocht. Bevestigt in poolse media.
Voor 35 miljoen euro
Is daarmee de duurste ajax speler ooit verkocht.
Voorheen was dat wesley sneijder voor 27M naar Realmadrid.

Erg jammer natuurlijk, maar dit bedrag ga je nooit meer krijgen voor Milik. Prima deal.

Vind het zeer jammer dat milik "dreigt" te vertrekken maar een bedrag van 35 miljoen euro goeiedag..

Iedereen zeurt op overmars maar dit is toch prima onderhandeld haha

Nu hopen dat hij het geld goed besteden en dat wel alsnog 1 à 2 aankopen er bij krijgen! Een spits en een REchtsbuiten zijn nodig!

Leuk 35 miljoen... Ajax kan niks met 35 miljoen.. geld genoeg.. spitsen goed genoeg liggen niet voor het oprapen krijg je voor Milik die eindelijk begon te draaien weer een jonkie of iemand die in de spits rol moet groeien...
Zucht inderdaad..

Heeft Leverkussen een doorverkooppercentage afgedwongen trouwens? En ik vraag me af wie Ajax wil gaan halen nu. Hebben net die colombiaan aangesteld en Huntelaar gaf al aan dat hij niet wil. En bovendien welke spits (die net zo goed of beter is dan Milik) wilt naar Ajax ?(eredivisie).

26 juli 2016 om 17:53

20 procent, dus 7 miljoen euro en Ajax betaalde ongeveer 3 miljoen voor Milik.

Dat is 25 miljoen winst op Milik, bravo Marc en de rest.

Geweldig gedaan.

26 juli 2016 om 18:22

Er gaat uiteraard nog wel het eea af. Zaakwaarnemer, belasting etc.

26 juli 2016 om 18:24

Sinds wanneer is Ajax een investeringsmaatschappij? Je wilt toch prijzen pakken en een volwaardige concurrent van PSV zijn?

26 juli 2016 om 20:19

diablo73, Daar heb je gelijk in.

Maar mogelijk betaald Napoli hier ook een deel van.

Volgens mij heeft marc ook nog een doorverkooppercentage bedongen.

26 juli 2016 om 20:22

Master1,

De verkoop van Milik maakt het mogelijk om een sterker Ajax elftal te krijgen.

Trouwens we zijn minimaal al een zeer zware concurrent voor Psv, doen het ook goed maar mochten blij wezen dat Ajax zo dom was om het tegen de Graafschap te laten liggen.

26 juli 2016 om 17:56

Ja leverkussen heeft n percentage van 20% bedongen, 7 miljoen is dus voor hen.

26 juli 2016 om 18:01

Yes van 20%, een slordige 7 miljoen euro. Dus Ajax houdt er zelf maar 28 mil aan over

Ik kan hier eigenlijk alleen maar om lachen. Wat een compleet idioot bedrag. Goed voor Ajax natuurlijk, want zoveel ga je er never nooit meer voor vangen. Denk dat Napoli zich echter over een halfjaar eens achter de oren gaat krabben. Higuain - Milik is natuurlijk overduidelijk.

Milik is dit geld zeker niet waard, heeft veel potentie een hoede spits te worden maar mist bepaalde kwaliteiten om de absolute top aan te kunnen

Voor dit bedrag breng ik hem zelf wel naar Schiphol... krijgt hij ook nog een broodje en een bakkie koffie van mij.

Goede (eredivisie) spits met veel potentie. Maar is natuurlijk geen 35 mil waard.

Voor dat bedrag is het zeker een goede deal! Maar wie o wie moet er nu gaan staan??
Ik begin er steeds een harder hoofd in te krijgen dat Ajax ''optijd'' een goed team heeft staan. Helemaal met oog op vanavond en hopelijk de andere voorronde.

26 juli 2016 om 18:21

Weet ik maar de voorronde is vanavond al

26 juli 2016 om 18:57

Milik zou toch niet meedoen en lijkt me dat Ajax wel een schaduwlijst klaar heeft liggen, zou amateuristisch zijn als Ajax dat niet had. Ik hoop op Traore en Ziyech dat zijn de twee kanonnen en brengt het team verder waar we heen willen.

26 juli 2016 om 19:17

Nee klopt. Alleen het scheelt behoorlijk veel of iemand vanaf nu mee gaat trainen of pas laat augustus. Ik weet niet precies wanneer de volgende play-offs zijn (mochten ze dit winnen)? Maar ik neem aan dat daar geen al te lange tijd overheen gaat. Vandaar dat ik typte ''optijd''. Want met een beetje zwaardere tegenstander kan je er zomaar onderuit gaan. Zelfs vandaag en volgende week is alles behalve een zekerheid.

Dat betekent dus ook dat Higuain zal vertrekken voor 94 miljoen naar Juventus!
De markt is helemaal gestoord geworden!
Ajax moet gewoon 45 miljoen vragen voor Milik.
Napoli heeft toch geld zat nu ze Higuain gaan verkopen.

26 juli 2016 om 17:44

Ja droom even fijn verder. Met 30 a 35 miljoen mag je God dankbaar zijn. Dat de voetbalwereld gek geworden is.

26 juli 2016 om 17:47

Ik wou zeggen. Zelfs al zou het bod 15 miljoen zijn vond ik het al netjes gehandeld van Ajax

26 juli 2016 om 17:55

Gewoon doen joh.
Ze betalen dat bedrag wel, geloof me.

Voor dit bedrag altijd accepteren. Maar Ajax moet snel naar een nieuwe ervaren spits gaan.

Ik gun het Ajax, daar niet van maar op basis van wat is deze man dat bedrag waard. Echt ongelooflijk. Maar ja Marc netto gaat het toch nie investeren ; -).
Komt vast weer met een talentje op de proppen.

Strik eromheen en wegdoen! Echt een gigantisch bedrag voor een spits à la Millik. Vind hem een prima aanvaller voor Eredivisiebegrippen, maar echt een topper vind ik hem niet. Al is hij natuurlijk nog jong en kan hij zich nog doorontwikkelen.

35 miljoen, hoeveel moesten ze afstaan voor doorverkoop?

26 juli 2016 om 18:16

7 miljoen aan Leverkusen.

35 miljoen! Op basis waarvan dan? Het afgelopen seizoen bij Ajax waar hij niet onomstreden was, of het EK waar hij een hoop kansen heeft gemist. Vraag me af of dit waar is

26 juli 2016 om 17:48

Haha kom op man.. zet je bril af. Met 35 mil heeft ajax ECHT het onderste uit de kan

26 juli 2016 om 17:49

Grapje zeker? 35 mljn voor een speler die 15 goede wedstrijden heeft gespeeld. Belachelijk bedrag voor middelmaat.

26 juli 2016 om 17:49

50 60 mil voor Milik. Je slaat een beetje door. Dit is een zeer mooi bedrag. Voor 50 of 60 mil haal je veel betere spelers. Dan kunnen ze net zo goed aubamayang, lacazette, morata, cavani e.d. er voor halen.

26 juli 2016 om 17:51

Damn, m'n app bleef hangen. Heb de post meerdere keren daardoor gestuurd. Mogen weg vz

26 juli 2016 om 17:51

Die op het EK helemaal niets heeft laten zien, ja enorme missers. 35 milj belachelijk bedrag, en als je dat niet meer kunt zien; ben je clubblind!

26 juli 2016 om 17:54

Woord van de dag: Clubblind!

26 juli 2016 om 17:59

Dus alle spelers die op het EK niets hebben laten zien zijn prutsers en het niet waard? Dus Lewandovski is 2 miljoen waard? Ronaldo 10 en muller gratis. Wat een onzin geschreeuw hier. Bedrag is hoog en mooi en mag ook wel eens. Milik is een groot talent.

26 juli 2016 om 18:11

Stel dat hij tweebenig was en wel kon meevoetballen.... Idioterie regeert in voetballand! Maar.... Het moet eerst nog maar waar zijn. Voor dit geld zijn betere spitsen te koop!

Dit komt wel onverwacht.. Maar veel te veel betaald. Napoli raakt waarschijnlijk higuain kwijt voor 94 mil en kan dus geboeg besteden voor een spits. Hij heeft net als janssen wel maar een half jaar aan de lopende band gescoord. Dus ben benieuwd hoe t uitpakt. Als ajax geen waardige vervanger kan halen zou ik t niet doen. Op die colombiaan kan je niet opeens zoveel druk zetten. Tijd om te zien wat voor "kanon" overmars in petto had/heeft of dat t een oude deen word

Wow wat een bedrag. Meteen doen! Lachwekkend hoog. Zeer goed gehandeld als dit waar is.

Zou er nou iemand ontslagen worden bij Leverkussen trouwens? Die zullen zich goed achter de oren krabben nou ze dit bedrag zien. Van 2.800.000 naar 35 miljoen. Meer dan goed onderhandeld van Ajax!

26 juli 2016 om 18:01

Ach dat gebeurt, bij Pogba is het nog veel erger. Gratis laten vertrekken en 125 miljoen of zo om hem terug te halen. Leverkusen liet hem natuurlijk ook relatief goedkoop gaan om een doorverkooppercentage af te dwingen dus als ze 7 miljoen van die 35 krijgen, is dat best lekker.

26 juli 2016 om 18:19

Ja het was ook niet serieus bedoeld Maar het blijft wel lichtelijk pijnlijk voor Leverkussen. Al houd je altijd zulke dingen in het voetbal. En 7 miljoen verminderd de pijn ook aanzienlijk.

Wel frappant Napoli wrijft in zijn handjes voor de klapper met Higuain en Ajax wrijft in zijn handjes met de klapper van Millik.

26 juli 2016 om 18:29

En de club waar Ajax een vervanger gaat halen, zal zich allicht ook in de handjes wrijven want die lezen dit ook en doen de vraagprijs direct met 25 pct omhoog

26 juli 2016 om 18:49

Manchester United heeft nog pogingen gedaan om Pogba te behouden. Milik is bewust van de hand gedaan door Bayer Leverkusen. Vind ik nogal een nuanceverschil.

26 juli 2016 om 19:05

Ja dikke kans. Maarja dan mogen ze nog niet klagen met dit exceptioneel hoge bedrag :P Hopelijk strikt Ajax nu makkelijker een ervaren man voor erbij.

26 juli 2016 om 19:22

Er is zeker een verschil. Maar het eindresultaat blijft hetzelfde en het komt vrij knullig over. Als je het daar echter mee oneens bent, neem dan Chelsea en Matic als 'graadje erger' voorbeeld.

Ik bedoel maar, hij was niet goed genoeg voor Leverkusen, Leverkusen heeft allicht wel altijd geweten dat Milik uiteindelijk wel zou doorbreken maar enkel op een lager niveau dus hebben ze hem bewust goedkoop weggedaan (ajax had immers nooit 10 miljoen betaald) maar ze dwongen daarom wel een mooi doorverkooppercentage af en krijgen dus in totaal wel 10 miljoen. Gewoon slim gedaan van de Duitsers, vind ik.

26 juli 2016 om 19:18

2.8mil en ook nog 7mil uit de clausule erbij nu he.

Ongeloofelijk wat een bedrag en ziyech gaat met weg voor 10 mil manmanman

een strik erom heen en verkopen. Prachtig bedrag. Daar haal je 2 a 3 toppers voor. Naar ere divisie standaarden.

Wow! 35 mil nooit gedacht. Een prima spits maar Napoli kan veel hoger mikken

26 juli 2016 om 18:30

we hebben al een spits die 10x beter is, dit is met afstand de domste aankoop in de geschiedenis van het napolitaanse voetbal

Haha als Ajax zijnde gewoon doen joh als dit waar is he.
Sterker nog ik zou zelfs zeggen nee..40milj
Betalen ze ook wel.
Nee even serieus met dat geld kan ajax toch een hoop mooie dingen doen?
Gaan ze maar verder zoeken in zuidamerika voor leuke spits om maar een vb te noemen.

Traore/Remy, Ziyech of een ervaren middenvelder en ik zal ook nog eens Lombaerts halen met dit geld. 35 miljoen is echt teveel voor een speler zoals Milik, ik dacht meer aan bedragen rond de 20-25 miljoen.

26 juli 2016 om 17:50

Als al die namen komen begin ik weer een beetje bang van Ajax te worden hoor Dan hebben ze echt een goed elftal met de benodigde ervaren mensen erbij.

Als dit waar is... Arek heel veel succes in Italië!

Haal Ziyech en Hubtelaar binnen! Geld zat nu

26 juli 2016 om 17:53

Ga weg met Kjh, ver over de top, misschien in eredivisie leuk, maar Europees brengt het je geen stap verder

26 juli 2016 om 18:41

Nee nee, 30 gaat in de pot he! Dagobert geeft niet graag geld uit ;p

26 juli 2016 om 19:07

Zul je net zien dat ze met de 35 miljoen plus 15 miljoen Lacazette ophalen

ben benieuwd of ze icardi dan nog willen gaan halen mocht milik naar napoli gaan

Prachtig dit. Snel 10 miljoen voor Ziyech leggen en 5 miljoen en Zivkovic voor Haller.

26 juli 2016 om 18:42

En 8 miljoen voor Grosicki. Zullen we alvast gaan bellen?

Wauw, 35 miljoen voor Milik.....

Terwijl hij niet eens zo'n goed EK heeft gespeeld. Ajax krijgt hier echt de jackpot en mag samen met Napoli ook Juventus op hun blote knieën bedanken.

Jammer dat die gaat, maar voor 35 miljoen wist ik het ook wel! Veel succes in Italië!

Die Milik is nog geen 7 miljoen waard, belachelijk zeg.

35 Miljoen voor een speler als Milik is belachelijk. Is Napoli dan zo wanhopig?

Waaaaat??? Waar slaat dit bericht nou weer op. Ik mag echt hopen dat dit niet waar is.. Elke eerste aanname is bijna verkeerd. Dit is toch geen potientiele topper? Markt op zijn kop als dit gebeurd...

Die gaat er max 10 inschieten in de Serie A.

26 juli 2016 om 18:13

Ik ben blij als hij er 3 inschiet, gabbiadini is 100x beter dan deze clown

Met 35 miljoen is wel wat leuks mee te doen! Je kunt Ziyech halen, je kunt een extra buitenspeler halen en Huntelaar erbij halen als vervanger van Milik.


Cillessen
Tete Veltman Sanchez Dijks
Klaassen Riedewald Ziyech
Bailey Huntelaar Younes

Precies in 433 kan Milik amper overtuigen. Ondanks zijn goals vorig seizoen, vond ik hem niet echt overtuigend. Als je hier 35 miljoen voor kan krijgen zou een topdeal zijn voor Ajax. Milik is namelijk zeker vervangbaar. De markt is wel echt naar de klote trouwens, als zulke spelers al voor tientallen miljoenen gaan hahaha.

Dat ze nu ineens geld gaan hebben om mooie spelers aan te trekken is natuurlijk de grootste kolder aangezien ze in Amsterdam centjes genoeg hebben.

Denk eerder dat ze nu een probleem hebben. Ze moeten ook nog een spits gaan vinden die naar Ajax wil komen, en rap ook. Daarbij zie ik ze niet opeens een salarisuitzondering gaan maken.

Ofwel, mooi voor de centen, maar nu nog een waardige opvolger.

ik ben benieuwd hoe het lijstje van opvolgers eruit ziet van Marc Overmars.

Haal die Soriano gewoon op, als je je plaatst voor de champions League vanavond ( of al een basis legt) wil hij vast komen.

Cashen voor Elghazi en pione Sisto kopen.

Zyech is erg goed maar staat wellicht Nouri en Frenkie de Jong in de weg.

Aan de ene kant baal ik er echt van dat Arek Milik waarschijnlijk wordt verkocht, maar aan de andere kant begrijp ik dat ze dit bod hebben geaccepteerd. Want het is natuurlijk een geweldig bod en ook al zou hij nog een seizoen bij Ajax blijven, zelfs dan denk ik dat Ajax maximaal 30 miljoen voor hem zou krijgen en nu krijgen ze dus 35 miljoen, waarvan er 20 procent naar Bayer Leverkusen gaat.

Maar nogmaals, ik baal er wel van dat hij waarschijnlijk vertrekt. Er was natuurlijk veel kritiek op hem, maar ik was en ben juist een van de mensen die wel blij was met Milik. Tuurlijk, voetballend is hij niet de beste, maar sinds Luis Suárez heeft Ajax nooit meer een spits gehad die echt veel goals maakte en Milik maakte er het afgelopen seizoen al 19, maar ik had het gevoel dat dat er zeker mee zouden kunnen zijn en als hij bij Ajax zou blijven, dan zou hij in mijn ogen ongetwijfeld tussen de 20 tot 30 goals maken.

Ik hoop dat hij het bij Napoli goed gaat doen, maar ik ben benieuwd wie Ajax als nieuwe diepe spits zal aantrekken. Er gaat dus 7 miljoen van de 35 miljoen van de transfersom naar Leverkusen, dus dan blijft er 28 miljoen over voor Ajax. Meer dan genoeg om dat te herinvesteren in een prima vervanger. Van Mateo Cassierra ben ik zeker gecharmeerd, maar ik ga er niet vanuit dat hij meteen klaar zal staan om Milik te vervangen en hetzelfde heb ik bij Kasper Dolberg. Dan heb je ook nog Richairo Živković, maar die heeft tot dusver nog niet de gewenste ontwikkeling doorgemaakt en dan moet ik wel zeggen dat Ajax ook totaal niet goed met Živković omging/gaat en nee, dat zeg ik niet omdat hij dat laatst in een interview aangaf, maar dat heb ik hier al eerder meerdere malen aangegeven.

Ook zal Ajax waarschijnlijk nog een nieuwe vleugelaanvaller willen aantrekken. Vandaag kwam Édison Flores op Voetbalzone voorbij en ik ken hem niet, maar ik laat me graag verrassen. Als diepe spits zie ik graag Óscar Cardozo van Trabzonspor komen. In het verleden is hij al 'n paar keer met Ajax in verband gebracht en bij Benfica vond ik hem echt een hele goede spits, met een neusje voor de goal.

Inmiddels is hij 33-jaar, maar ik denk dat hij nog wel 2 à 3 jaar echt wel van waarde kan zijn voor Ajax, zowel in de Eredivisie als Europees verband en ook kan hij spelers als Cassierra en Dolberg bij de hand nemen en de fijne kneepjes van een spits leren en op den duur kunnen Cassierra en/of Dolberg het dan uiteindelijk van Cardozo overnemen. Mits iedereen fit is, zou ik dan in deze opstelling spelen (zie opstelling).

Cillessen
Tete
Veltman
Riedewald
Dijks
Bazoer
Klaassen
Gudelj
el Ghazi
Cardozo
Younes

En krijgt Leverkusen ook nog een percentage?

26 juli 2016 om 18:00

30%

26 juli 2016 om 18:07

20 dus 7 miljoen.
Maar ik heb een voorgevoel dat Haller gehaald gaat worden.

Dat wordt dus die 8 miljoen neerleggen voor haller

26 juli 2016 om 18:03

Neeeeeeeeeee niet hij

26 juli 2016 om 18:12

Utrecht gaat meer vragen. iets van 14

26 juli 2016 om 19:40

Hahaha 14m. Zou gelijk 20m doen dan

Afgelopen winterstop was Napoli ook al bereid om 50 miljoen te betalen voor Bazoer dus ik geloof dit bedrag wel. Napoli krijgt zelf ook een belachelijk bedrag voor Higuain. Dus ze hebben behoorlijk wat te besteden.

Die voorzitter van Napoli had al geen recht om te huilen, maar nu al helemaal niet meer.
Higuain verkopen voor 94 miljoen en vervolgens een speler kopen voor 60 miljoen minder, die eigenlijk 85 miljoen minder waard zou moeten zijn.

Wat een droevig verhaal dit zeg.

geen Icardi of Bacca dus voor Napoli

Waarom zegt iedereen toch steeds je moet Ziyech halen? Als milik weg gaat heb je een goeie spits nodig en een buitenspeler, middenveld is gewoon goed bezet, en wie wil je slachtofferen als milik komt dan?? Klaassen verdwijnt niet uit t elftal, ziyech kan alleen op 10 en Bazoer is een groot talent om definitief op de bank te zetten, dat zou betekenen gudelj, maar dat betekent klaassen als cm komt en daar is ie echt minder. Ook idd ziyech uiteraard een hele goeie, maar hij heeft zich nog geen minuut bewezen op hoger niveau, niet Europees, niet in interlands, alleen bij twente dus moeten nog maar zien of ie daar ook zo uitblinkt (zie maher).

Het bedrag dat Leverkusen krijgt is ook bekend geworden. Leverkusen krijgt 20 procent wat dus betekent dat ze 7 miljoen krijgen. En verder zal Milik ook nog wel een bedrag krijgen.
Verder heeft Ajax aangegeven dat ze een nieuwe buitenspeler en een nieuwe spits gaan halen. Helaas dus geen Ziyech.

26 juli 2016 om 18:09

Knap werk van Overmars. Aanvankelijk was het bod 27 miljoen maar overmars wist dat als hij Bayer ook nog moest betalen dat hij dan niet heel veel zou overhouden. Vandaar netjes opgeschroefd naar 35 miljoen

Dan moet er snel een vervanger komen want anders is het seizoen al zo goed als mislukt, eerst maar kijken of deze deal daadwerkelijk doorgaat.

Dat is 2x Vincent Janssen wat door veel mensen te hoog bedrag werd gezien :O

En dit heeft dus indirect ook weer gevolgen voor PSV en Feyenoord. Als Ajax dus inderdaad een slordige 25 miljoen kan besteden op de transfermarkt kunnen ze een heel groot gat slaan. Dus ondanks de slechte voorbereiding dan meteen wel topkandidaat voor de titel.

Zou te gek zijn.. Mits het geld direct wordt geïnvesteerd.. Als buiten Ziyech of Vladimir Weiss uit Qatar proberen te halen.. En als spits misschien Haller opnieuw proberen..

Succesvol, nou nou. Milik speelde een onzichtbaar EK hoor.

26 juli 2016 om 18:36

Ik vind Milik juist echt onderschat, heeft alles wat een spits nodig heeft, is lang heeft kopkracht is sterk. Ik durf te zeggen in potentie 1 van de beste spitsen in Europa op dit moment.

26 juli 2016 om 19:13

Hij heeft dus helemaal niet alles wat een spits nodig heeft. Hij heeft een suikerbeen en geen goede passeerbeweging. Hij is vrij statisch. Maar het is zeker een groot talent. Die wat mij betreft beter nog een jaar bij Ajax had kunnen spelen. Waar hij zich had kunnen ontpoppen en klaar kon maken voor een volgende stap.

Maar om heel eerlijk te zijn, ik denk dat het eerder een flop zal worden bij Napoli dan een schot in de roos.
Sowieso zit hij straks in een moeilijk pakket. De opvolger van Higuain kan het vrijwel nooit beter doen. Hij is voor een enorm bedrag gehaald dus de druk is echt bijzonder hoog. Ik zou het leuk vinden als hij het wel waar weet te maken hoor. Maar ik verwacht het niet. Het is een ander verhaal dat wanneer hij als talent is binnengehaald en als back-up fungeert.

Tja, het is maar je voor kiest. Ik zou het een hele slechte zaak vinden Milik te verkopen. Willen we dan de competitie en evt. de CL in, waar ik overigens bijster weinig geloof in heb, zonder echte spits? Je gaat vanavond toch niet beginnen met een 18 jarig knaapje in de spits voor een plek in de CL? Leuk hoor om 35 miljoen op de bank te kunnen bijschrijven maar als je er weer niks mee doet, heeft het geen enkele waarde want we kennen inmiddels het beleid van Ajax.

Ajax zal door het doorverkoop percentage 28 miljoen overhouden aan deze transfer. Mede van dit bedrag zou ik Ziyech, Traore en Grosiscki halen. Dan ben je volgens mij wel klaar om Europa in te gaan.

Voor t zelfde geld heb je laccazette of wijnaldum

De bonussen zijn weer zeker gesteld! Maar laat nu zien voor jouw supporters
dat het menens is met het versterken van de selectie. Milik voor 35 miljoen
slijten is de hoofdprijs, dus alleen maar een dikke pluim voor Marc Overmars!
Maar nu direct Zyech proberen te strikken en een kant en klare spits (traore?).
Dan zou je eventueel achterin links (buttner?) en op het middenveld (ervaring)
nog wat kunnen doen en proberen b.v. Gudelj, Dijks, Viergever, Sinkgraven te slijten.
Serero gewoon houden - denk dat Bosz hem er ook graag bij heeft. Dan proberen
voorronde EL te halen en het huishoudboekje is dik in orde. En vervolgens alle
pijlen op het kampioenschap! Natuurlijk met aantrekkelijk voetbal;-))

26 juli 2016 om 18:09

Ajax heeft aangegeven dat ze een nieuwe buitenspeler en een nieuwe spits gaan halen. Dus helaas geen Ziyech.

Wat een grap! Waar baseren ze die 35 miljoen op? Heeft zowel in de Eredivisie als op EK niks laten zien. Echt belachelijk. Petje af voor Ajax als ze dit voor elkaar krijgen.

26 juli 2016 om 18:18

Dus 21 goals is niks laten zien? Dan laat iedereen die er minder maakt echt geen drol zien...

26 juli 2016 om 19:02

Knap hoor! Jij hebt wikipedia ook gevonden. Helaas heeft iemand bij Napoli op dezelfde oppervlakkige manier zijn werk gedaan. Ondanks die 21 goals, is Milik topscoorder geworden? De een-na meeste goals gemaakt in de Eredivisie? Speelde hij sterk in wedstrijden waar het om ging? Lukte het hem om de kampipenstreffer te maken tegen De Graafsfhap? Die zijn notabene nog gedegradeerd! Bovendien is zijn balbehwndeling veel te traag. Het is inderdaad een houten Klaas. Ik voorspel dat ze bij Napoli hier nog flink spijt van gaan krijgen.

26 juli 2016 om 19:57

21 goals in de eredivisie als jij bij Ajax speelt? Indrukwekkend hoor. Als je niet meer dan 20 scoort ben je een prutser. Spitsen van Ajax en PSV hebben gewoon een wanprestatie geleverd wanneer ze niet meer dan 20X scoren.de 21 van Milik is prima, maar niet bijzonder.

Verder is milik wel een spits met potentie maar heeft (muv het ek) meer indruk gemaakt bij Polen dan bij Ajax. 35 is wel wat veel. Opmerkelijkste in meest tekenend de woorden van Overmars dat hij zou blijven. Erg naïef om dat soort teksten van wie dan ook uit de voetballerij te geloven

26 juli 2016 om 20:14

Ik ben niet met je eens wat potentie betreft, maar voor de rest vind ik dat je een goede reactie hebt geplaatst.

27 juli 2016 om 09:28

@ Vladidadi

Ik vind dat jij een vreemde reactie plaatst.. je zegt namelijk dat ik oppervlakkig ben (en ik wist die 21 goals gewoon hoor, dus je hoeft niet zo zielig te doen met je wikipedia) omdat ik me focus op de goals, iets wat volkomen logisch is bij een speler op een positie waar dat het enige is wat telt, terwijl je het daarna hebt over minstens zo oppervlakkige zaken als kampioenstreffer of een-na meeste goals. Dus als hij de 2-1 zou scoren tegen de Graafschap of bij wijze van spreken 2 meer had gescoord en 2e op de topscorerslijst zou komen staan had hij wel wat laten zien? Dat is pas oppervlakkig. 21 is gewoon een goed aantal (voor iemand die niet eens 34 wedstrijden heeft gespeeld in de basis) en een hele verbetering ten opzichte van vorig jaar, daarnaast is hij een stuk beter gaan voetballen. Je kunt vinden dat hij er meer had moeten maken, maar het is onzin om te roepen dat 21 goals maken niets laten zien is.

lachwekkend 35 miljoen, dus inpakken een strik er om heen en wegdoen en wel zo snel mogelijk voor dat domme Napoli het verstand terugkrijgt, want die Milik is in geen 100 jaar zoveel geld waard.

Wel slim gedaan van Leverkusen dat ze gewoon een doorverkooppercentage van 20 procent wisten af te dingen. Die pakken nu gewoon even 7 miljoen aan doorverkooppercentage.

26 juli 2016 om 18:22

Die wisten echt wel dat Milik een bepaalde potentie bezit maar dat het voor de Bundesliga op dat moment nog niet paste.

Vraag maar 54 miljoen, dat die het niet waard is interesseert me geen reet. Napoli heeft nog 40 miljoen over na verkoop Higuain en ze kunnen Milik ooit weer voor goud geld kwijt gezien leeftijd als hij zich ontwikkeld conform verwachting van Napoli

Dit ga je toch verdomme niet menen, ik kan wel huilen. Letterlijk iedere spits in de serie a is beter dan deze clown en dan 35 miljoen. ADL wil je ons expres naar de afgrond helpen. Gabbiadini is al 100 keer beter dan milik en straks wil die jongen nog weg omdat een aankoop van 35 miljoen waarschijnlijk wel Moet spelen. Wat een dramatisch beleid.

26 juli 2016 om 18:48

Ik wens je sterke nog met milik. Eigenlijk hoop ik dat napoli voor gameiro, icardi of bacca, maar ze nemen een grote risico om zoveel geld uitgeven aan milik.

27 juli 2016 om 11:12

Dit is toch erg. Balo haal je waarschijnlijk voor 20 op. Zaza zou waarschijnlijk goedkoper zijn. Bacca zou bijna net zo duur zijn. Ik zit me zelf hier op te eten. Wat een onzin.

En wat haal je er voor terug?!? Niks. Had je janssen kunnen halen maar is al weg. Locadia?!

26 juli 2016 om 18:13

Op ziggo sport

35 miljoen voor een speler waarvoor de fans o.a. moesten aandringen om die optie te lichten.
Van 2,5 naar 35 miljoen in een jaar.
Dan komt die Flores voor 1,5 ongeveer.
Vroeger betaalde men voor de toppers uit de ED als je geluk had 25 en nu gaat zelf de middelmaat voor dat bedrag.

Ik begrijp niet waarom iedereen roept dat ze 10 miljoen moeten betalen voor Ziyech als opvolger.

Is hij dat waard? Ja. Gaat een weldenkende club 10 miljoen overmaken naar een club waarvan ze weten dat die het financieel moeilijk heeft? Nee, natuurlijk niet. Een club in nood heeft veel minder onderhandelingsruimte.

26 juli 2016 om 18:14

Denk dat ze voor Haller gaat maar dat utrecht te veel gaat vragen omdat ze weten dat ajax nu geld heeft.

26 juli 2016 om 18:17

Ajax heeft ervaring nodig, Huntelaar of Soriano zou een betere keuze zijn.

Overmars heeft er dus 35 miljoen van weten te maken omdat hij wist dat hij ook nog twintig procent aan doorverkooppercentage moet betalen aan Leverkusen. Bij een bedrag van 20 miljoen had Ajax slechts 16 miljoen overgehouden. Goed van Overmars dat hij er 35 miljoen heeft weten uit te slepen.

Wat zou een aanbouw kosten bij de Bank?
Ze mogen daar wel uitbreiden...

Nee ontop:
28 mil overhouden en Dolberg en Cassiera als jonge spitsen over...

Ook even naar de haalbaarheid gekeken zou ik los van de spitspositie Twente bellen en daar 10 mil neerleggen voor Ziyech...
Daarna kijken naar de spits...

Haller?
Dost (huren) definitief wilde hij niet
Traore halen?

Lastige is, wat is haalbaar voor de eredivsie maar wat kan op europees niveau ook mee..

Enndan te bedenken dat arsenal een bod deed van 35 miljoen op lacazette..

Geweldig nieuws voor Ajax. Vertrek is goed op te vangen, bijvoorbeeld een Locadia?

26 juli 2016 om 19:01

PSV gaat locadia nooit verkopen aan een concurrent. Tenzij als Ajax een gekke bedrag zal betalen.
Ajax moet ervaren spits halen. Zoals cardozo, Eto'o, kravets, zuid-Zuid-Amerikaanse spits.

Strik erom heen en verkopen maar, alleen hoop ik dat overmars verstandig met het geld om gaat en niet er nog een 20-jarig broekie voor terughaald!

Voor zo'n bedrag natuurlijk laten gaan. Jammer, want ook al is hij dat bedrag (nog) niet waard is het wel een goede spits en begon hij net zijn draai te vinden bij Ajax. Als dit echt zo is dan is het wel jammer dat zijn gegeven woord dus niks waard is... En overigens zou het natuurlijk mooi zijn om 35 miljoen te vangen, maar dan moeten er ook wel echt nieuwe versterkingen komen, en het zou echt wat zijn voor Ajax dat we dan weer worden teleurgesteld met spelers die er niet staan en/of niet meteen presteren.

26 juli 2016 om 18:29

Misschien wil hij zelf best wel blijven maar duwt Ajax hem naar de uitgang met zo'n bedrag. De waarheid zal wel in het midden liggen. Met Sneijder destijds zelfde verhaal.

Dit is nog meer dan waarvoor Depay verkocht is! Zou mooi zijn als Overmars er ook nog een doorverkooppercentage bij heeft gekregen.

35 mil pakken en een strik er omheen , iemand nog opties behalve dan haller voor de spit positie en dan denk ik niet aan huntelaar of zo maar meer een talent zoals milik dat was voor dat die bij ons kwam.

Trouwens van mij mag zivkovic ook wel het vertrouwen krijgen van bosz die jongen kan echt wel wat maar is nog jong en heeft misschien zo af en toe een arm om zich heen nodig.

26 juli 2016 om 18:21

Talenten heeft Ajax genoeg. Huntelaar of Soriano zou een goede keuze zijn.

Dit gaat never nooit niet gebeuren... 35m ?!
In geen duizend jaar.
Deze man werd tegen De Graafschap nog gewisseld,
Ook leuk om te zien: z'n beste 10 goals... tegen Heracles, Rapid Wien en Legia Warsaw.
Haha !

Ajax had toch zo'n rare clausule met leverkussen?

26 juli 2016 om 18:26

Logisch. Leverkusen is ook niet gek en weet best dat Milik potentie heeft. Bovendien maken ze gebruik van de Ajax-bonus. Een spits die bij Ajax goed presteert brengt nog steeds een bovengemiddeld bedrag op.

Nou die Overmars kan er wel wat van, ondanks al die commentaren van de Ajax supporters. Vijfendertig miljoen voor een speler die in de wedstrijd die er om ging tegen de Graafschap gewisseld moest worden, omdat hij de Boer geen vertrouwen kon geven. Een wedstrijd waarin het zekere kampioenschap werd vergooid. Maar ja de Graafschap, dan heb je het ook wel over een goede Jupiler club.

In de Italiaanse media wordt Napoli vooral gelinkt aan Icardi. Ben benieuwd, met het geld van Higuain zou ik eerder voor Icardi gaan. Zal zo'n 50m kosten, maar heb je wel iemand met ervaring in Serie A en hij is ook relatief jong nog.

In Italië wordt over 25 + 5 gesproken.

Sneijder en Huntelaar zouden nu een optie kunnen worden. Wanneer het geen CL wordt kun je met die twee erbij in elk geval weer eens goed meedoen in de EL lijkt me. Bovendien blijven beiden dan goed in beeld richting WK 2018.

Terecht dat ze Milik voor zo'n bedrag verkopen, mits ze dit ook gaan investeren in nieuwe spelers. Haal Ziyech nu gewoon op, daarna blijft er nog genoeg geld over voor 1/2 topspelers voor de basis(!). Ajax kan het niet maken om van dit geld weer zogenaamde toptalenten te halen.

26 juli 2016 om 18:27

Terecht ook..IQ loze rukker

Wat een mongolen bij napoli..op een bod van 12 hadden ze al geen mee kunnnen zeggen..ongelooflijk

26 juli 2016 om 18:34

12 miljoen was weer belachelijk laag geweest. Milik heeft nog lang contract, Pools international, is nog erg jong en heeft nog veel groeipotentie.

Wat een huzarenstukje van ajax weer mocht dit waarheid zijn...35 miloen voor een spits die stijf links is en niet bovengemiddeld getalenteerd. Je kunt veel van Overmars vinden, maar het onderste uit de kan weet hij telkens weer te vangen.

26 juli 2016 om 18:35

Zeker. Daarom is het ook niet reëel van mensen om te verwachten dat Feyenoord zomaar kan aansluiten bij Ajax en Psv. Zeg dit omdat ik het niet fair vind hoe de leiding bij Feyenoord dikwijls bejegend wordt. Spitsen die bij Ajax en PSV goed presteren brengen vanuit de markt historisch gezien gewoon veel meer geld op. Zo'n trademark is Feyenoord helaas niet op de internationale spelersmarkt, op het gebied van klassieke topclub natuurlijk wel maar dat brengt een stuk minder op.

26 juli 2016 om 19:34

Ik weet niet wat dat met dit stuk te maken heeft maar goed; om dat te bereiken op de lange termijn zal er bij Feyenoord een nieuw stadion moeten komen. Daar hoeft niemand over te liegen en dat lijkt me duidelijk.

Echter staat dat geheel los vn het feit dat Feyenoord in een seizoen heel goed mee kan doen met ajax en psv. Momenteel vind ik de selectie van ajax namelijk zeker niet sterker dan die van Feyenoord. Alleen Psv is net wat beter, maar ook dat biedt geen garanties, zo zijn er voorbeelden te over. Meest recente zijn uiteraard Leicester en Portugal. Daarbij was het verschil met de zogenaamd 'betere' ploegen nog vele malen groter dan de verschillen tussen de Nederlandse top 3.

26 juli 2016 om 19:44

Daar ben ik het mee eens. De reden om Feyenoord bij dit onderwerp te betrekken ligt in het feit dat de situatie daar altijd in relatie moet worden gezien tot die bij Ajax en Psv. Je kunt zelf een recordomzet draaien, maar als je concurrent daar nog eens overheen gaat loop je relatief gezien natuurlijk een nog grotere afstand op. Een nieuw stadion zou dit mogelijk kunnen doorbreken.

Tja, ik heb lang gezegd dat Ajax hem niet moet verkopen, maar 35 miljoen? Dat slaat nergens op zeg! Deze man is nog altijd beperkt en dan zo'n bedrag. To good to be true als je het mij vraagt

Iedereen schreeuwt 35 miljoen . Poeh poeh ! Al is het 100 miljoen wat hebben wij er als supporter aan? Niks nada! Gaan de prijzen omlaag? Krijgen we goede nieuwe spelers nee!! Vorig jaar waardeloos nu zelfde 11 tal zonder je spits! Top Ajax

Als dit waar is strik eromheen en direct wegdoen. Ziyech en een spits halen en ondertussen nog geld overhouden ook. Droomscenario voor Ajax dit.

Hoop voor Ajax dat hun nu wel keer goed de transfermarkt op gaan! Hun hebben nu al wel goede talenten gekocht?

Maar toch wel wat meer ervaring en iemand die er gelijk staat met een meerwaarde zal wel goed zijn
Want ik vind de selectie van Ajax op dit moment echt de minste van de afgelopen 10 jaar

Als hun nu niks meer erbij halen is waarschijnlijk de kampioen al bekend en dat is Psv!

En wie gaat Ajax voor het sluiten van de transferdealine dan nog halen als vervanger van Milik? Niemand zeker? Zitten we dadelijk met een 18 jarige spits als eerste keus...lekker beleid weer dit.

Het is heel simpel, dat kan je niet weigeren. Daar kan je iedere vervanger voor halen wie je wil en ook maar een beetje haalbaar is. Maar slechte deal voor Napoli en dat zeg ik terwijl ik heel veel vertrouwen in Milik heb.

Bizar bedrag natuurlijk, zie geen toekomstige topspits in hem, leuk voor de subtop, dodelijk in de 16 maar mist het speciale maar misschien kan die wel groeien.

Vond hem alleen tijdens het EK door het ijs zakken, had het voetballend enorm moeilijk maar ook zijn partner Lewandowski was totaal onzichtbaar, een goeie kwalificatie gespeeld maar het draait toch om presteren op een mondiaal eindtoernooi.

Ben benieuwd of Overmars nu dan eindelijk wel durft te investeren en een risico durft te nemen op financieel gebied maar ook qua salaris om zo geen kwaliteit in te leveren.

Ziyech vind ik een onnodige aankoop, iedereen roept dat al maar ik weet niet waar die moet gaan spelen, Riedewald gaat onder Bosz als 6 spelen, dan heb je Bazoer als vaste basisspeler en je hebt natuurlijk Klaassen, je hebt hem dus totaal niet nodig.
En daarnaast blokkeer je dan talenten als v.d Beek en Nouri een jaar, een v.d Beek is te goed voor de Jupiler League en moet minuten gaan maken en Nouri verdiend eindelijk ook wel een kans. Verder maakt de Jong een goeie indruk en die zou dan ook een jaar verdwijnen in de Jupiler League, doodzonde.

Om nog maar te zwijgen over Gudelj wiens rol toch dan wel uitgespeeld gaat lijken en Sinkgraven helemaal.

Ga nog eens praten met Huntelaar, Schalke heeft Embolo gehaald dat is eigenlijk geen echte spits maakte de meeste indruk in een vrije rol vanaf rechts maar die zullen waarschijnlijk nog wel een aanvallende versterking willen halen lijkt me.

Tik een miljoen of 7 af voor Huntelaars contract tot volgend jaar zomer, wordt binnenkort wel 33 maar gaat in Nederland nog echt wel 3 seizoenen makkelijk mee kijk naar Kuyt.

Overmars erkent dat Ajax in gesprek is met Napoli over Milik maar ontkent dat er al een akkoord is.
Op gazetta dello sport wordt trouwens gemeld dat de transfer van Higuain naar Juventus rond is.

Ik begrijp paar mensen hier niet. Waarom willen ze ziyech hunterlaar en haller?
35 miljoen euro kan je veel uitgeven aan ervaren spelers.

Ik was wel tegen zijn verkoop maar kom op even serieus 35 miljoen?! Dat kan je niet weigeren en dit zou ook welis het begin kunnen zijn dat Nederlandse clubs ook grote bedragen kunnen vragen voor hun spelers. Kijk transfer van Janssen en Milik. Verkopen en 10 miljoen neertellen voor een spits en 5 voor een buitenspeler. Prima zaken doen denk ik zo.

35 miljoen voor Milik is natuurlijk een belachelijk bedrag maar dat is die 94 miljoen voor Higuain ook. Nu zal Ajax weer te maken krijgen dat clubs de hoofdprijs gaan vragen voor hun spelers omdat ze weten dat Ajax nu veel geld heeft.

Assaidi , Ziyech, traore als vervangers halen

Als ik Overmars een beetje goed inschat dan gaat hij Haller of Traore halen als vervanger van Milik en gaat hij Kapustka nog halen om te concurreren met Younes. Ook al is Kapustka een middenvelder. Hij kan echter ook linksbuiten spelen. Of die Flores zou hij ook nog kunnen halen om te concurreren met Younes.

Wat een jaloezie hier van psv az en feyenoord fans dit omdat hun spelers nooit zo een bedrag opbrengen! On. Mooi bedrag zie dat vele hier vergeten dat leverkusen een doorverkooppercentage ontvangt, goed werk van overmars al ze. Ik het zelf, kijken of er wat mee gedaan word!

Nou mocht dat waar zijn is het natuurlijk een mega bedrag voor een goed seizoen. Ajax kan dan nu vol gaan voor Ziyech en Traore als vervanger van Milik en dan ga je er alleen maar op vooruit en met die €28 miljoen moet dat toch makkelijk lukken.

35 miljoen voor Milik, een speler die het afgelopen jaar niet het volledige vertrouwen van zijn trainer had. Die op het EK echt niet uitblonk ( wel een belangrijke goal scoorde) en die ondanks potentie nog steeds echt moet overtuigen. Dat is dan toch heel goed gedaan door Overmars, daar moet toch een goede spits voor terug gehaald kunnen worden.

Dan heeft de transfer van Pogba ( kan me niet voorstellen dat Juventus 94 miljoen uitgeeft als ze niet weten dat er meer binnen komt) de transfercarrousel flink op gang geholpen.

Tis naar de kloten.....35 miljoen voor een derde/vierderangs-spits.... Straks is een tweede/derde/vierde-klasse spits op het amateurniveau een ton waard.....laat me toch aub niet lachen om deze bedragen...
On topic: Zou Overmars nu wel spelers durven halen...?

En weer naait Ajax zijn fans.

Het was al maanden bekend dat Milik niet vanavond mee zou doen. En nu gaan ze hem zelfs verkopen. Dus vergeet maar die voorrondes.

Door al dat geklooi van Ajax gaat nederlandse kampioen vanaf volgend jaar voorrondes spelen. Nederland zakt steeds verder weg omdat ons clubbie europese voetbal niet serieus neemt.

26 juli 2016 om 19:33

Hij doet niet mee omdat ze al een hele tijd bezig zijn en hij niet geblesseerd mag worden .iedereen in de zeik genomen om seizoenkaarten te verkopen

Waarom klaagt iedereen over janssen dat 20 teveel is maar 35 voor milik vind ik eigenlijk pas echt belachelijk.

26 juli 2016 om 19:24

omdat Janssen veel meer kwaliteit en potentie heeft al milik. Milik is 5 a 6 miljoen waar en Jansen 114 a 16. hierop maakt ajax een goede deal. jammer voor nederland dat het een verzonnen topic is

26 juli 2016 om 20:18

Nja op NOS is het ook terug te vinden..

26 juli 2016 om 20:23

ja nu noemt u echt een betrouwbare bron op Whahhahahhaha

Als het waar is, dan is dit natuurlijk een absolute top-deal voor Ajax en de grootste miskoop ooit voor Napoli! Maar als zon beperkte speler al 35 mio waard is, wat levert Ziyech als allrounder dan op die naast 18 doelpunten ook nog 18 assist levert ...

Het is een zeker een talentvolle spits, maar 35M is gewoon niet weigeren als eredivisie club zijnde. Hiermee kunnen ze meteen investeren in een vervanger voor hem en eventueel een dreigende buitenspeler. Maar Ajax kennende zullen ze niet zoveel uitgeven, dus ik moet het nog zien.

Al met al goed onderhandeld door Ajax!

Oké Milik 35 miljoen is gewoon veel te veel!
Ik persoonlijk als Ajaxcied zijnde wil niet dat ie vertrekt en ik hoop dus ook dat hier niks van klopt.
35 ja leuk, geld zat op de bank dus lekker Milik houden!
Als Ajax dit accepteerd nemen ze ons weer te grazen en dat is dan niet voor het eerst!
En dan verkopen we hem en wat zegt Ajax dan? " nee we gaan geen nieuwe spits halen we hebben nog 3 hele jonge spitsen dus" en anders halen we weer een kaliber Spits die 8 keer scoort in een seizoen!

35 miljoen is een onwaarschijnlijk hoog bedrag voor een speler uit de Nederlandse competitie, een bedrag wat je normaal gesproken alleen vangt voor absolute topspelers die een absoluut topseizoen hebben gedraaid. Ik zou Milik dan ook meteen op het eerste vliegtuig naar Napels zetten. Ik twijfel niet aan zijn talent, hij heeft het in zich om een grote speler te worden, maar dit bedrag kun je gewoon niet weigeren.

buiten dat dit een verzonnen artikel is. is milik hooguit 5 a 6 miljoen waard. zijn hoogtepunt zal nederlandse top zijn en daarom snap ik ook niet dat ze milik nemen om een verhaal te verzinnen. waardeloos verhaal

35 mil, 28 overhouden...
Dat zijn ongeveer de bedragen wat Psv binnenhaald met CL voetbal...

Dus mocht Ajax geen CL halen dan ligt het excuus vast klaar...

Ben echt benieuwd wat Ajax aan waardige opvolgers kan halen die er direct staan

Als dit bedrag waar is, dan zou ik hem als Ajax-directie direct afleveren. In verhouding is 35 mln voor Milik, in de huidige fase van zijn carrière, een aardig hoog bedrag. Hij heeft enorm veel potentie, maar heeft het met alle respect in de Nederlandse competitie laten zien. De Italiaanse is toch echt andere koek.

Desondanks kan dit ook een goede ontwikkeling, dat er in Nederland ook zulke bedragen gevangen kunnen worden. Dit is uiteindelijk nodig om als competitie stappen te kunnen zetten. Nu zit je alleen met het probleem dat dit geld wel binnenkomt, maar hoogstwaarschijnlijk (gebaseerd op het aankoopbeleid van Ajax de afgelopen jaren) niet veel zal gaan rollen en al helemaal niet binnen de landsgrenzen. Dus uiteindelijk zullen we er niet zo heel veel profijt van hebben verwacht ik.

Super goede deal voor Ajax.
Maar wat moet Napoli met deze gozer.
Napoli gaat wel een paar stappen terug.

Inpakken, strik erom en vanavond nog persoonlijk afleveren.

de meeste dromen zijn bedrog als Marc morgenvroeg wakker word is Milik er nog.

26 juli 2016 om 20:19

+10

En dan....., Milk is geen echte Ajax spits en zal dat ook nooit echt worden, dan is 35 miljoen minus 30% voor Leverkusen een prachtig bedrag voor een speler die net 2 miljoen heeft gekost. Is dit een aderlating, ik denk van niet met Dolberg, Cassierra en Zivkovic achter de hand. Verder is de vraag of Milik toe is aan de Italiaanse top, dan zeg ik nee maar dat was Depay ook niet bij M. U..

Hebben ze iig het geld uit de champions leaque gehaald induen ze het niet redden...

Goed gekopieerd televaag echter stond er in de Poolse bron 32 miljoen als ik me goed herinner

Net als de afgelopen pakweg 10 jaar komt er geen kwalitatief goede vervanger. Ze hebben meestal geen flauw idee bij Ajax wie ze zouden moeten aantrekken. Dit seizoen begint alweer goed met 2 jeugdspelers en een matige veteraan. Ik denk niet dat veel fans het slechter zouden doen als TD.

Haal ziyech op waar wacht Ajax op!!!! en dan heb je nog 20 millie over voor een spits, wat een wanbeleid!!!

26 juli 2016 om 22:58

Ik vind dat Dolberg een kans mag. Hij doet het heel erg goed nu

Ik zie hem niet graag vertrekken, zie maar 1/2/3 een goede vervanger te regelen..
Maar voor 35 miljoen euro.. Zeg daar maar eens nee tegen. Is een meer dan uitstekende deal (mits het 35 miljoen in 1 x is, niet met allemaal clausules).

Van Higuain naar Milik, het zijn 4 stappen terug voor Napoli maar voor Ajax een geweldige deal natuurlijk.

Onbegrijpelijk meer geld dan Suarez..

35 miljoen? 😂😂😂

26 juli 2016 om 20:31

Is al terug gekelderd naar 28 mil.

Klaar of niet ! Dit geld ga je nooit meer krijgen . Milik gaat door het ijs zakken in elke andere competitie

Deze transfer komt niet zomaar uit de lucht gevallen, Milik staat namelijk al lang in de belangstelling van Napoli mits Higuain vertrok. Nu Higuain weg is gegaan, zie ik Milik wel naar Napoli gaan. En voor 35 miljoen heeft Ajax echt goed gehandeld en zoals het moet. Je kan 35 vragen voor Napoli, nu ze 90 miljoen binnen hebben gekregen. Napoli haalt dan met Milik en Bacca al 2 goede spelers, maar ik verwacht nog zeker een topper als Slimani etc. En wat Ajax betreft, mijn complimenten voor Overmars & co. Hebben ze goed gehandeld daar in Amsterdam, Overmars heeft zich goed herpakt en heeft goede spelers aangetrokken, en na deze transfer mag Ajax zeker nog spelers verwelkomen. Waarom geen Oulare van Watford? Ziyech? En Lewis Baker huren van Chelsea met aankoopoptie.

94 miljoen voor Higuain is al abdurd, maar 35 milj voor Milik is natuurlijk net zo gestoord. De bedragen matchen gewoon niet met de klasse/potentie.
Het is eigenlijk een afgang voor de sport.

Nou nou wat werd er hier en op tv een schande gesproken dat AZ meer dan 20 miljoen voor Janssen vroeg. Ajax krijgt 35 miljoen voor Milik. Is die beter dan Janssen? ik dacht het niet!. AZ had minstens 30 miljoen moeten vragen. Nog een schijntje voor clubs als Tottenham.

Deze club heeft werkelijk alle gezond verstand verloren...strik erom en 28 miljoen pakken.

Ik snap die 35 miljoen wel. Is zeker te hoog, maar veel mensen zien niet welke potentie Milik heeft. Van klaas-jan huntelaar werd ook gezegd dat hij te statisch is, dat het geen ajax aanvaller zou zijn, dat hij alleen maar kopsterk is en toevallig altijd op de goede plek stond. Laat Milik dat nou ook allemaal hebben ...
In een elftal waar geen enkele spits er ooit meer dan 15 maakte (met uitzondering van Suarez), wist Milik er op halve kracht (hij speelde lang niet altijd) er afgelopen seizoen gewoon 19 in te knallen, dan ben je echt wel goed hoor.

35miljoen zlotty mag k hopen

Hahaha. Arek Milik de duurst verkochte speler van Ajax ooit. Als je dat iemand 48 uur geleden had verteld, zou hij je voor gek verklaard hebben. Het grote Ajax, met zo'n rijke historie, zoveel wereldspelers, en dan Milik verkopen als duurste speler. In Amsterdam mogen ze Overmars een standbeeld bouwen met een Juventus sjaal om z'n nek.... Mja als Pogba 120 miljoen waard is, en Janssen 20 miljoen, dan kan Milik ook wel verkocht worden voor 35. Misschien wint Royston Drenthe de Ballon d'or en wordt Bjorn Vleminckx technisch directeur bij Barcelona. Voetballerij is gek geworden, misschien voert de Fifa morgen wel een regel in dat je vanaf nu de bal mag oppakken met je handen wanneer je 1 op 1 met de keeper staat.

26 juli 2016 om 22:15

De bal met hand oppakken, in de goal gooien en dat die als doelpunt telt, is nog steeds vele malen logischer dan 35 miljoen voor Milik.

Het is toch geen 1 april? 35 miljoen voor een aardige spits in de ED, maar absoluut geen topspits. Als dit waar is verdiend Marc een standbeeld!

Het is toch geen 1 april? 35 miljoen voor een aardige spits in de ED, maar absoluut geen topspits. Als dit waar is verdiend Marc een standbeeld!

Napoli is helemaal gestoord als dit waar blijkt te zijn. Deze matige spits voor zoveel geld overnemen. Als ik ajax was zou ik hem persoonlijk gaan brengen. Goede deal voor ajax.

Met zo'n bedrag is wel of niet CL deelname ook niet zo belangrijk meer. 35 mio, dat is echt veel geld ...

Mooi, kunnen ze gelijk een nieuwe grasmat kopen...

35 miljoen, dat is ongeloofwaardig. Had 15 miljoen al een hoog bedrag gevonden maar dit is wel echt waanzinnig hoog. Ik heb bij hem echt niet het gevoel dat het een grote gaat worden. Al met al, knap gedaan Ajax mocht dit waar zijn.

Haha Suarez was maar 26,5 mil en milik is 35?
Kan die Dolberg een kans krijgen

Ajax heeft weer geflikt om speler door te verkopen .blijkbaar was ek in in Frankrijk beste reclame om spelers te verkopen

35 miljoen voor een eredivisie speler.. 5 jaar geleden haalde je voor 35 miljoen spelers als kaka, ronaldinho, benzema, alonso.. nu krijg je milik

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren