Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ik had in mijn kamer bij PSV huilende mensen aan bureau, hoopjes ellende'

Laatste update:

Toon Gerbrands zit nog altijd in zijn maag met het ‘muntjes-incident’ in Madrid van afgelopen maart. Voorafgaand aan de ontmoeting met Atlético Madrid gooiden meegereisde fans uit Eindhoven op denigrerende wijze geld richting een aantal bedelende zigeuners, waarmee zij veel ophef veroorzaakten. De club pakte de raddraaiers hard aan.

/

“Ik had in mijn kamer bij PSV huilende mensen aan het bureau, echt hoopjes ellende”, vertelt Gerbrands in het Eindhovens Dagblad over de nasleep van de affaire. “Van sommigen stond het hele leven op de kop en ze waren behoorlijk in paniek. Het was voor de meesten een soort spel tussen bedelaars en voetbalfans geweest, zo gaven ze aan.”

De fans waren zich ter plekke van geen kwaad bewust en beseften later pas wat ze hadden gedaan. Dat kwam met name door de felle reacties bij terugkeer in Nederland. “Een persoon verloor zijn baan, anderen belandden in hevige familieruzies of werden in hun dorp op straat nagewezen”, vertelt Gerbrands verder.

“En één van hen zou bij een rechtszaak door een rechter nooit toerekeningsvatbaar zijn verklaard, maar is via de beelden door het publiek wel veroordeeld. Het waren mensen uit alle hoeken van de samenleving, die er zonder uitzondering begrip voor hadden dat wij hen bestraften na hun daden.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha ze waren zich van geen kwaad bewust? Je hebt hersenen gekregen, gebruik ze.

25 juli 2016 om 10:40

Inderdaad. Gebruik je gezond verstand dan was er niks aan de hand geweest.

25 juli 2016 om 12:45

Ik heb de indruk dat Europa er meer mee zat dan de zigeuners zelf. Dat zegt dan eigenlijk wel weer genoeg over zo'n kwestie.

25 juli 2016 om 12:56

Inderdaad, zwaar overtrokken. Supporters een lolletje, zigeuners hun geld, dus 2 blije partijen. Maar daar moet alsnog over gezeikt worden.

25 juli 2016 om 13:44

Als je het mij vraagt is deze heksenjacht puur voor de Buhne in het buitenland opgezet onder het mom van: Zo gaan wij in Nederland niet met elkaar om. Als land in Europa moeten wij klaarblijkelijk hete goede voorbeeld geven en daar ben ik het natuurlijk ook wel mee eens. Maar ik vind de straf niet in proporties staan met het ''gemaakte leed'' van de zigeuners die vorstelijk betaald kregen en als je het mij vraagt ook de dag van hun leven hadden gezien de opbrengst.

Al met al flink aangedikt door de media die als mieren op iets zoets afkropen.

Geen spijt mee....
Je kunt verwachten wat dit losmaakt...

Vaak met een druppel alcohol gaat het nog harder.

Dat is het probleem ook.
Als mensen niet gecorrigeerd worden dan gaan ze door met hun daden alsof alles normaal is. Gelukkig zijn Nederlandse mensen over het algemeen zo eerlijk en correct om dit soort mensen aan te spreken.

PSV is een club met een prachtige historie en zal zijn imago niet laten schaden door dit soort types.

Ik heb totaal geen medelijden met hun. Als het jongetjes waren van 16 oke. Maar dit zijn gwn volwassen mannen met een (normale) hersenfunctie. Laat ze maar op de blaren zitten. Een ding is wel zeker dit doen ze nooit meer.

25 juli 2016 om 10:45

Zei mijn buurman ook, mollesteer nooit iemand meer na maanden brommen en jawel wat gebeurde er? Juist ja, hij zit weer in het luxe hotel!

Moeten we ze nu zielig vinden? Sorry hoor, los laten Toon en verder gaan, met je taken! Deze mensen hadden beter moeten weten! Gestraft prima!

25 juli 2016 om 12:58

Deze mensen hadden beter moeten weten? En die zigeuners dan? Die hebben een minstens zo'n grote rol. Hier was helemaal niets mis mee. 2 partijen die er elk iets aan hadden, de supporters een lolletje, de zigeuners geld.

25 juli 2016 om 13:14

Leuk dat de zigeuners in kwestie geld hebben over gehouden aan deze actie maar dat maakt het nog niet een normale actie van die groep. Dit is gewoon een hele duidelijke vorm van leedvermaak over de rug van anderen en dat doe je gewoon niet. Het is vast niet strafbaar omdat er geen misdaden zijn gepleegd maar walchelijk gedrag en gebruik maken van de ellende van anderen voor je eigen plezier blijft het wel.

En de gemiddelde Nederlander kennende zal het ook wel om muntjes gaan waar je in Nederland weinig aan hebt. Wees dan een vent en geef die mensen een fatsoenlijk bedrag. Dan heeft iedereen er pas echt wat aan....

Iedereen verdient een 2e kans, laten we dit afsluiten. Slechte zaak om het hier weer over te hebben!

Man die zigeuners roven de toeristen daar leeg en als er ineens een paar dronken gasten geld gooien is het ineens een schande?! Ik vind Nederland zo'n eng hypocriet landje, altijd maar wegkijken en bij elke mogelijkheid mensen veroordelen.

Zelfde met die verkopers altijd, zielig voordoen maar een kwartier later door een S-klasse worden opgehaald.

25 juli 2016 om 10:47

Het feit dat je dit goed wilt praten zegt al genoeg over jou en misschien ook over je opvoeding en de omgeving waar je in bent opgegroeid. Ergens kan ik het je niet kwalijk nemen, want als je niet beter weet kan je er zelf ook niets aan doen.

25 juli 2016 om 11:47

Het zegt net zoveel over jouw opvoeding. Je bent in een niet-corrupte veilige omgeving opgegroeid waarbij 't niet gebruikelijk is dat je wordt opgelicht waar je bij staat.
Nu ga ik 't gedrag van de supporters niet goedpraten, maar Nederlanders hebben zo'n enorm naief wereldbeeld.

Die bedelaars zijn geen mensen die uit armoede om geld staan te bedelen, maar maken deel uit van een maffia netwerk die mensen dwingt dit soort dingen te doen.
Als je dan toch zo moreel ridderig wilt doen, verdiep je er dan 's in en doe daar dan wat aan of veroordeel zulke praktijken eens. Daar hoor ik je niet over.

Praat nog niet goed om die muntjes te gaan gooien, maar je zou misschien zelf ook 's in de spiegel kunnen kijken en je afvragen "waarom" mensen in Spanje, zelfs in Nederland, staan te bedelen om geld? Wat zegt dat over jou? Andere veroordelen zonder zelf door te hebben dat je op hetzelfde niveau zit?

En natuurlijk is 't erg voor de mensen die gedwongen worden om te gaan bedelen voor andermans zakken. Laten we daar 's wat aan doen ipv zoveel energie in een paar van die lompe boeren te steken.

26 juli 2016 om 11:38

Mooi gezegd xstream, jij verdiend een duimpje.

We zijn erg goed in oordelen/ veroordelen hier in Nederland. Met de vinger naar een ander wijzen en vooral oordelend vanuit ons eigen kleine beperkte denkwereldje. Het ligt vaak niet zo simpel en als ik hoor dat de meeste gooiers spijt hebben en het niet zo hadden bedoeld dan geloof ik dit.....ook al roepen de meesten dat ze keihard gestraft moeten worden terwijl deze beoordelaars zelf net zo dom/ blind handelen in weer andere soortgelijke situaties.
Hypocriet en kleindenkend.

25 juli 2016 om 10:48

Klopt. Wij Nederlanders zijn ook helemaal niet zo'n leuk volkje als we denken dat we zijn.

25 juli 2016 om 10:52

We zijn best een leuk volk! Zijn sfeermakers en vriendelijk! Enige minpunt, is dat onze samenleving verhard door dingen, als internet en dat soort dingen. Je kan nog geen scheet laten en het word uitgemeten. Dit soort dingen gebeurde vroeger ook, maar door social media word het breed uitgemeten. En nee, praat het absoluut niet goed!

25 juli 2016 om 13:47

De Nederlandse samenleving verhardt maar is vooral veel egoïstischer geworden. Daar is deze discussie eigenlijk een voorbeeld van want die hele actie ging natuurlijk puur om eigen vermaak. Dat wordt vervolgens goed gepraat met opmerkingen als ‘die zigeuners zijn geen lievelingetje’ en ‘maar die mensen hebben toch geld gehad’. Grotendeels waar maar dan ga je voorbij aan de drijvende kracht achter dit verhaal namelijk vermaak ten koste van andermans ellende.

En dit is maar een voorbeeld maar je ziet het eigenlijk voortdurend wanneer je om je heen kijkt. Mensen doen dingen zodat hun eigen doelen bereikt worden en of anderen daar last van hebben? Dat is dan hun probleem. Een asbak op straat legen? Geen probleem. Een auto op de stoep parkeren in plaats van 100 meter verderop in een parkeervak? Natuurlijk, waarom niet want mensen die er last van hebben kunnen toch even de straat op. Muziek op de speaker van je iphone in de trein? Ja, want ik wil muziek luisteren. Etc etc etc….

25 juli 2016 om 10:51

En dat die zigeuners ook roven klopt, maar dat doen ze niet voor hun plezier, zij hebben misschien wel een gezin thuiszitten die sterft van de honger! En nat als jij weten zij dan waarschijnlijk niet beter! Ook dat valt niet goed te praten, maar de 1 doet het misschien om een kinderbuikje te kunnen vullen en die achterlijke supporters deden het puur om te vernederen en om zelf wat lol te beleven. Ik vind het vooral jammer dat jij dan het laatste probeert te rationaliseren.

25 juli 2016 om 13:03

Dus 2 groepen blij (zoals jij het zelf zegt). De supporters hebben lol en de zigeuners kunnen hun kinderen voeden. Dus worden supporters die indirect arme kinderen voeden in Spanje door de Nederlandse bevolking afgemaakt. Het probleem in deze kwestie is dat mensen hun eigen emotie meenemen. Of vind je het ook vernederend als iemand het doet met briefjes van 100?

25 juli 2016 om 10:53

Want alle zigeuners stelen en alle zwervers zijn zigeuners...

Het gaat tevens om de manier waarop het gebeurd he... Met zn allen geld op de grond gooien en lachen als anderen (arme) mensen het oppakken. Dan verhef je jezelf boven hen terwijl er genoeg van die mensen niets aan kunnen doen dat ze aan lager wal zijn geraakt

25 juli 2016 om 11:00

Dat betekent niet dat je jezelf ook maar moet verlagen naar dat niveau. Je bent op dat moment in dat land ter gast en dan moet je je gewoon niet (willen) misdragen.

25 juli 2016 om 11:08

als het enkel geld gooien was, dan was het nog te overzien. Maar er stonden ook supporters lachend geld te verbranden voor de ogen van de zigeuners dat ging mij een brug te ver. Laat die mensen lekker in hun waarden ongeacht of ze van toeristen profiteren of niet. Maar kennelijk is het lastig om bij een buitenlandse voetbalreis je te gedragen, of het nou over Romeinse fonteinen gaat of zigeuners, als voetbal'supporters' bij elkaar zijn en er zit een paar liter bier in dan komt er een gorilla gedrag in hun naar boven wat de gekste dingen met ze doet.

25 juli 2016 om 11:33

Dat die Zigeuners bekend staan als zakkenrollers ben ik helemaal met je eens en voor iedereen die daar slachtoffer van is, is dat heel vervelend. Het is te hopen dat de Spaanse Justitie daar snel wat aan kan doen zodat onschuldige mensen niet langer het slachtoffer worden tijdens bijvoorbeeld hun vakantie. Dat maakt echter niet dat dit soort gedrag ineens goed te praten is en dat je een groep mensen maar mag kleineren. Wat je verder ook van die mensen vindt en denkt, het zijn natuurlijk nog wel gewoon mensen. Jij zou het ook vervelend vinden wanneer er ineens een grote groep Franse supporters jou op je vakantie belachelijk gaat maken en gaat kleineren omdat ze zich ergeren aan drugsrunners uit Nederland.

25 juli 2016 om 13:07

Als die mensen dat doen door briefjes van 5 op de grond te gooien, dan zie je mij best een minuutje graaien. Probleem is dat mensen hier eigen emoties in gaan betrekken. Iedereen bepaalt zelf wat de ondergrens is om je voor schut te laten zetten of om belabberd werk te doen. Zo zal een jochie van 10 eerder opdrukken voor een euro dan een volwassene met een baan, omdat die euro voor dat jochie meer waarde heeft.

25 juli 2016 om 13:22

Iedereen bepaalt inderdaad zijn eigen ondergrens en in hoeverre hij/zij hier in meegaat. Maar dat maakt het juist zo schrijnend want niemand in die groep zou in de positie van een dergelijk jongetje hetzelfde doen. Jij gaat je waarschijnlijk niet voor een groep Franse supporters opdrukken voor 1 euro. Dan vind je dat een idiote actie en loop je waarschijnlijk door. Maar nu zijn het arme zigeuner kindjes en is het ineens geen probleem? Dat heet volgens mij een dubbele moraal en dat vind ik een zeer bedenkelijke stellingname.

Het gaat hier niet om wat je drempel is om je voor schut te laten zetten maar juist om de andere kant van de medaille. Zo was het in het verleden normaal om mensen met een handicap, beperking of misvorming als circusact in te zetten en zo zelf geld te verdienen;dat vinden we tegenwoordig ook niet meer kunnen. In essentie is dat precies hetzelfde....

Ik houd altijd de norm aan 'wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'. Daarmee zeg ik niet dat ik geld geef aan bedelaars maar wel dat als ik geld geef, ik dat niet doe voor mijn eigen vermaak over de rug van andermans ellende. Dat past namelijk niet binnen mijn normen en waarden.

25 juli 2016 om 21:31

Je zegt het zelf, iedereen bepaalt de eigen ondergrens. En vervolgens pas je de jouwe of die van de muntengooiers toe op die van de zigeuners.

Op die manier vernederen een hoop boeren de Polen in Nederland, omdat ik me vernederd zou voelen om voor dat loontje dat werk te doen (en de boer waarschijnlijk ook, anders had ie t niet uitbesteed).

Iemand vernederen kan alleen als die persoon zich vernederd voelt of geen keus heeft onder de vernedering uit te komen. In dit geval was het geloof ik geen van beide.

25 juli 2016 om 21:33

Oja, de muntengooiers verdienen niet aan de zigeuners, maar juist andersom. Je vergelijkt dus de zigeuners met de circusbaas en de muntengooiers met de circusact.

25 juli 2016 om 21:37

Sorry, kan niet editten op de telefoon. 'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet', dit houdt in dit geval dus in dat de muntengooiers niet willen dat mensen geld naar hen gooien (ook niet als het briefjes van 100 zijn). Daar geloof ik niets van.

Als je puur zonder emotie kijkt, dan is er geen zak aan de hand. Zonder emotie naar zaken kijken blijkt echter voor 95% van de mensen onmogelijk.

25 juli 2016 om 21:42

Nee, ik doe juist precies het tegenovergestelde. Ik pleit er namelijk voor dat niet het lijdend voorwerp de ondergens bepaalt maar het onderwerp (de muntgooiers). Vandaar ook dat ik stel dat wat je niet wil dat jou overkomt, je ook een ander niet moet laten overkomen.

Edit
Empatisch vermogen is inderdaad deels emotie maar dat moet je ook niet uitschakelen. Jij vindt dit kennelijk normaal gedrag; ik vind het zwaar asociaal en respectloos. Even goede vrienden maar ik ga zo niet met mensen om in ieder geval en hoop ook dat niemand dat ooit met mij doet

25 juli 2016 om 23:19

Ik vind dit niet normaal gedrag. Echter vind ik niet dat men hier mensen vernederd heeft of voor gestraft moet worden. Het is het niet eens waard om die mensen erop aan te spreken.

Ik hoop elke dag dat mensen met geld (passend bij mijn ondergrens) naar mij gooien. Zo makkelijk heb ik ze namelijk nog nooit verdiend.

Terecht voor die mensen! Baan kwijt of wat dan ook, het kan mij geen bal schelen. Als je zoiets doet kan je gewoon niet helder nadenken en heb je totaal geen empatisch vermogen. Zo ga je niet met mensen om en wat voor smoes daar ook tegenover staat, keihard straffen die handel.

25 juli 2016 om 10:56

Als jij vind dat het gerechtigheid is dat mensen hierom hun baan kwijt moeten raken, zie jij nog niet het belang in van een baan. Vooral anno 2016 zou je hier meer begrip voor moeten hebben.

Ik heb die zigeuners vaker mee gemaakt en ik kan je vertellen dat het geen lievertjes zijn en alle mogelijke manieren aangrijpen om geld bij elkaar te sprokkelen. Hetzij dit hetzij een kindje onder de rok hebben die stiekem in je broekzak graait. Alle verhalen hebben twee kanten en als de media maar 1 kant laat zien, wie zijn wij dan om die mensen naar 'de brandstapel te leiden'?

Nee de acties zijn niet erg slim en een stadionverbod etc. zou een straf kunnen zijn, maar jou empatisch vermogen zou wel moeten begrijpen dat levens kapot maken ook niet de bedoeling is.

Praten over empathie en zelf hem het ergste toewensen is dan hypocriet te noemen.

25 juli 2016 om 11:03

Het blijft me echt verbazen dat mensen die acties enigzins verdedigen. Wat heeft mijn empatisch vermogen ermee te maken als ik vind dat iemand keihard mag worden gestraft voor zijn of haar misselijke daden. Als een kind wordt misbruikt heeft dat verhaal ook twee kwanten, maar dat betekend niet dat je het mag rationaliseren. Of denk je dat een misbruiker zomaar begint met misbruiken, nee die heeft in zijn of haar eigen leven waarschijnlijk hetzelfde meegemaakt. Neemt niet weg dat hij of zij keihard gestraft moet worden als diegene het bij een ander doet! En als je je eigen maatschappelijke waarde zo hoog hebt zitten en je baan zo belangrijk voor je is, dan moet je al helemaal niet dit soort dingen flikken.

25 juli 2016 om 11:04

En zoals ik hierboven al zei, zigeuners stelen ook en nee dat is niet goed te praten, maar doen zij dat voor hun lol of om 9 van de 10 keer een gezin te onderhouden. Welk groter doel hadden de acties van die supporters?

25 juli 2016 om 11:18

Zoals ik hieronder al zeg, jij en ik hebben gewoonweg het recht niet om er zo sterk over te oordelen en al helemaal niet ze dingen te verwensen omdat de media dat zo naar buiten brengt.

Straffen en oordelen doet de club wel en bazen en mensen zoals jij en ik moeten daar helemaal niet aan beginnen.

Dat jij het vergelijkt met kindermisbruik geeft al weer hoezeer jij het opblaast.

Ik praat niets goed en de club dient ze te straffen, maar keur jouw uitspraken en die buitensporige ' witchhunts' wel af.

25 juli 2016 om 11:30

Waar zie jij een straf noemen? Ik zeg dat ze keihard moeten worden gestraft en dat ligt in de handen van degene die daar overgaan. Als ik een straf had genoemt kon ik je nog enigzins gelijk geven, maar dat doe ik nergens. En dat kindermisbruik, ik vergelijk het niet, ik geef alleen aan dat alles 2 kanten heeft.

25 juli 2016 om 11:46

Grootste onzin om dit als een hoger doel te zien. Zou wat zijn als we de mensen die niet genoeg verdienen een vrijbrief geven om andere te bestelen. Als het om leven en dood gaat voor die gezinnen kan je beter naar de overheid daar ter plekken kijken.

25 juli 2016 om 14:02

Hangt er van af wat je insteek is. Wil je puur iemand straffen voor hetgeen wat die persoon heeft gedaan, of wil je soortgelijke handelingen in de toekomst voorkomen? Als je het laatste wilt, dan moet je dingen wel gaan rationaliseren, om het beter te begrijpen. Puur iemand straffen om leed toe te voegen is een kortzichtige gedachte. Je hebt er simpelweg geen baat bij.
Als we het over de supporters hebben, dan zou je twee dingen kunnen noemen. 1. We zijn in NL bedelaars niet echt gewend, dus weten mensen ook niet hoe ze zich naar zulke mensen echt moeten gedragen. 2. Nederlandse humor is heel grof. Nederlanders kunnen in de mom van een grap, heel extreem van aard zijn. Wat ze in het buitenland niet echt gewend zijn (herinner je maar de chinees grap van Gordon, hoe wij hierop reageerden en hoe men in het buitenland er over dacht).
Persoonlijk vind ik wat de supporters deden gewoon heel onnodig en heel grof, maar vind ik ook dat er niet een te big deal over moet worden gemaakt. Ze zijn al in de media afgebrand, hebben een straf van de club gekregen.. Maar dat er eentje daarmee zn baan verliest, dat is wel een beetje overdreven.
En overigens: empathisch vermogen is wel heel subjectief. Iedereen heeft zijn grenzen tot hoe ver hij of zij zich aan een ander wilt relateren.

25 juli 2016 om 11:03

Het spreekwoord is niet voor niets 'berouw komt na de zonde'. Ik geloof best dat die gasten zich rot geschrokken zijn over de reacties maar dat is wel het gevolg van hun eigen daden. Als je enig empathisch vermogen hebt verlaag je je niet tot dergelijk gedrag. Misschien dat je het kan wegredeneren voor jezelf als ‘een spelletje’ maar dat maakt het gedrag niet minder verwerpelijk. Wel vind ik het vreemd dat iemand hierdoor zijn baan kwijt zou raken; de werkgever van die persoon (er van uitgaand dat hij niet voor PSV werkte) is hier verder geen partij is. Dat PSV stadion verboden en dergelijke op wil leggen omdat de supporters zich misdragen hebben en haar naam in diskrediet hebben gebracht snap ik maar verder is het vooral een zaak van de Spaanse Justitie.

25 juli 2016 om 11:10

Natuurlijk maar ik doel op ons empatisch vermogen om die gasten niet helemaal kapot te maken omdat wij daar eigenlijk helemaal geen recht toe hebben. Alleen omdat de media ons dat voorschoteld?

Ze behoren inderdaad terecht te staan bij de club en daarbuiten hebben wij daar niets mee te schaften en niet van die sterke verwensingen naar hun kop slingeren.

25 juli 2016 om 11:23

Ja, maar in hoeverre is het gek dat mensen oordelen op basis van die beelden en dat gedrag veroordelen? De discussies die op gang kwamen zijn misschien wat gechargeerd gevoerd en ik snap ook niet dat iemand zijn baan kwijt raakt hierdoor maar zijn wel het gevolg van dat gedrag. Daar kan ik niet heel veel empathie voor opbrengen eerlijk gezegd.

Die mensen hadden ook kunnen bedenken dat er van dit soort acties beelden worden gemaakt en dat het in het nieuws komt. Of om er nog maar eens een spreekwoord tegenaan te gooien: bezint eer ge begint

25 juli 2016 om 11:55

@shop
Kun jij mij een antwoord geven op 2 vragen:

1) Vind jij dat er uit de beelden voldoende blijkt dat de waardigheid van de zigeuners aangetast wordt?

2) En is de waardigheid van een mens in materiële dingen waardeerbaar?

Los daarvan.. Ik heb niets met de fratsen van de zigeuners. Ik keur dit af en vind niet dat zij (en dan bedoel ik de mensen die je in die beelden ziet) een gezonde bijdrage aan de samenleving leveren.

25 juli 2016 om 11:57

Amen, beeldig mens dat je bent. Iedereen maakt fouten ook al is het soms laf, walgelijk of noem maar op. Stuur ze een weekje op eigen kosten naar Madrid om vrijwilligerswerk te doen voor die mensen en ze zullen wel begrijpen hoe fout ze waren.

Maar doe nou niet dat alle moraalridder die hier lekker kunnen schreeuwen een schoon geweten hebben.

Natuurlijk...waarom zou iemand ontoerekeningsvatbaar worden verklaard door een rechter? door een druppel alcohol?
Sorry hoor maar dat is je eigen verantwoordelijkheid.

Ik zou misschien ook wel huilend een wit voetje bij de directeur willen halen.
Terecht dat je baas je op straat zet, blijkbaar is dat de ware aard van het beestje, of in ieder geval het laat zien waar een mens toe in staat is.
Niemand is trouwens heilig, ook ik niet, maar zulke daden kunnen grote gevolgen hebben...dat hoort bij het leven.
Raddraaiers mogen van mij part altijd in beeld komen, dan stoppen ze misschien ooit eens om het voor de echte supporter te verzieken!

25 juli 2016 om 10:50

Goed lezen.. EEN van hen zou door een rechter ontoerekeningsvatbaar verklaard zijn. Dat kan een heel scala aan mogelijkheden zijn. van een chromosoom teveel tot een zware psychologische stoornis.

25 juli 2016 om 19:51

Ah OK, ik las het in de verkeerde context.

25 juli 2016 om 12:54

Lol, als je het normaal vindt dat je hiervoor op straat gezet wordt dan zal er wel een enorme k*tsfeer op dat bedrijf heersen want je wordt voor elke scheet of grap op straat gegooid. Ik geloof er niets van dat iemand op straat is gezet voor dit en als dat wel zo is dan heeft ie een zak geld meegekregen. Er is niet een bedrijf wat van die muntjes gooien schade heeft ondervonden.

25 juli 2016 om 19:53

Enig idee hoe dom je hier over komt?
Het gaat om mensonteerdende acties, als mensen jou werknemer als 'die' persoon herkennen, dan ontstaat er een vertrouwensbreuk, het kan namelijk imagoschade veroorzaken aan je bedrijf.
Daar hoeft niemand voor te betalen.

Overigens is de sfeer op mijn werk gewoon top.

Natuurlijk even wachten tot het een beetje is over gewaaid, en dan van de daders slachtoffers maken.

Als je je van geen kwaad bewust bent als je mensen en kinderen "trucjes" laat doen terwijl je muntjes gooit als pinda's naar een aap. Dan is er iets goed mis met je , dan zijn ze een beetje labiel die "hoopjes elende"

Zegt al genoeg over hun intelligentie vermogen als ze aangeven er geen kwaad bewust van te zijn

Zijn gewoon normen en waarden dat je elkaar met respect behandeld. Als je voor dat gedrag niet in ziet dat het respectloos en onmenselijk gedrag is, dan verdien je gewoon dat je leven op de kop staat. Geen grijntje medelijden. Ok, misschien wel dat ze niet de denkcapaciteiten hebben. Maar ja, hetzijzo

Spijt van je daden en spijt hebben dat je betrapt bent zijn twee totaal verschillende dingen. Iedereen met een beetje verstand weet dat je dit soort denigrerende streken niet moet uithalen. Ik kan me dan goed voorstellen dat je baas je ontslaat en het is meer dan terecht dat je op straat hier in Nederland word nagewezen. Weten ze ook hoe het voelt gekleineerd te worden.

"het was voor de meesten een soort spel geweest tussen voetbalfans en bedelaars".

Dan heb je geen normaal besef van normen en waarden. Als ik een slok op heb, gooi ik ook geen muntjes naar bedelaars op een denigrerende manier. Verantwoordelijkheidsgevoel heet zoiets. Ik zeg niet dat ik fan ben van bedelaars, maar behandel die mensen in ieder geval met respect.

25 juli 2016 om 11:52

Tja Toon ziet voor beide voordelen. De Psv'ers hadden hun lolletje en de andere wat centjes. Iedereen blij toch? Of krijgen we tegenwoordig geld voor niks?

25 juli 2016 om 12:43

@ afca0cbs

Dat was dan een duur lolletje voor die PSV supporters, en dan met name voor die supporter die zijn baan hierdoor verloren heeft. Ik hoop voor ze dat het het waard was.

"of krijgen we tegenwoordig geld voor niks?"

Wij niet nee, maar de banken wel. Die krijgen fiatgeld/monopoly geld (het word in feite uit niets gecreëerd) gratis en lenen het vervolgens aan de burgers, overheden en het bedrijfsleven uit tegen beste rentes, tis te idioot voor woorden.

25 juli 2016 om 12:52

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je hier voor ontslagen wordt. Dat kan niet anders dan dat die werknemer geld mee heeft gekregen want geen rechter trapt hier in dat het bedrijf schade heeft opgelopen.

25 juli 2016 om 14:21

Ligt er maar net aan bij wat voor soort bedrijf je werkt, denk ik. Ik kan me voorstellen dat mensen elkaar bij een klein bedrag allemaal kennen. Het is misschien overdreven om daardoor ontslagen te worden, maar "karma is a ......".

Ik begrijp nog steeds de ophef niet, maar ik ben volgens mij de enige hier. Er is niks strafbaars gebeurd. Ik ben 1 keer in Madrid geweest en heb me kapot geërgerd aan de opdringerige en handtastelijke bedelaars. Ik denk ook dat PSV pas actie is gaan ondernemen na de ophef en niet door de actie zelf.

25 juli 2016 om 11:13

Of het strafbaar is of niet is aan de Spaanse Justitie maar is uiteraard niet het enige argument of iets voor ophef zorgt of niet. Die ‘supporters’ hebben in ieder geval PSV een slechte naam bezorgd en voor een hoop discussies gezorgd. Dit soort ‘spelletjes’ speel je gewoon niet wanneer je enig emphatisch vermogen hebt en logisch nadenkt. Ook als wanneer het volkomen legaal is om mensen belachelijk te maken en dingen te laten doen voor geld is het nog wel respectloos. Daarbij maakt het niet uit of het Spaanse Zigeuners, kinderen, junks of wat dan ook zijn; zo wil je zelf ook niet behandeld worden lijkt mij. En ja, ik weet dat die mensen geld kregen en er dus ook iets aan hebben, maar als het je daar om te doen is dan kun je geld ook gewoon geven. Dat stuk leedvermaak is nergens voor nodig.

25 juli 2016 om 14:24

Het is niet strafbaar, maar wel asociaal gedrag. Ook al zijn de bedelaars opdringerig en handtastelijk, dan hoor je je niet naar een niveau te verlagen zoals deze supporters hebben gedaan. De supporters zijn niet verantwoordelijk voor het gedrag van de bedelaars, maar wel voor het gedrag van hunzelf. Je helpt jezelf, jouw club en jouw medesupporters er niet mee.

Als de media er niet opgedoken was zou PSV nooit aktie ondernemen tegen dit gedrag. Je ziet dit ook bij het geval met een bepaald lied in de Macdonalds tijdens het kampioenschap en nu weer na de afgelaste en verplaatste wedstrijden in de voorbereiding.
Ze moeten eens wat strenger optreden in het stadion en daar de rotte appels er al uit gooien. Ik zie en hoor ze elke thuiswedstrijd weer anti-semitische liederen en gebaren maken en vertonen ook regelmatig agressief gedrag. De 'hoofd security' staat er bij te kijken en een beetje te geinen met die figuren. Dus Psv, zorg dat je eerst de rotte appels uit je stadion weert en laat zien dat je echt iets wilt doen tegen wangedrag.

25 juli 2016 om 11:19

Deels mee eens maar dat is ook wel weer logisch. De kracht van de sociale media zorgt ervoor dat clubs (bedrijven) veel sneller op moeten treden dan ze zouden willen doen. Vergelijk het met iemand die op facebook een zijn beklag doet over een bedrijf; zelfs wanneer die persoon totaal geen gelijk heeft, kan een dergelijk bericht viraal gaan en heel veel schade aanrichten.

Overigens herken ik het tweede deel van je bericht niet echt. Ik kan me niet herinneren dat er antisemitische leuzen in het Philips-stadion te horen waren en kan me niet voorstellen dat wanneer men weet dat er specifieke personen zijn die structureel voor ellende zorgen, PSV dit gedrag tolereert. Misschien dat sommige stewards dit doen, maar die zijn dan gewoon niet geschikt voor hun functie.

25 juli 2016 om 11:35

@ Dms

"als de media er niet opgedoken was zou PSV nooit aktie ondernemen tegen dit gedrag."

Dat lijkt mij logisch want zonder bewijs kun je immers vrij weinig, volgens mij reageerde PSV al toen het op social media los ging. Dat was voordat de traditionele media er volop doken. Ook al haalt het niet de mainstream media, wanneer je in openbare ruimtes bent moet je er gewoon rekening mee houden dat je gefilmd kan worden. En zeker wanneer je jezelf opvallend gaat gedragen.

Dat er elders in voetbal ook genoeg dingen gebeuren die niet aangepakt worden (wat wel zou moeten) betekend nog niet dat hier geen stampij over gemaakt moest worden. Ik eigenlijk nooit waarom er dan altijd andere (onbestrafte) zaken bij gehaald worden, nu weet ik niet of jij het zo bedoeld had. Correct me if I´m wrong, alleen het komt op mij een beetje over alsof jij alle negatieve aandacht als "willekeur" beschouwd ?

Volgende keer gewoon de binnenstad verbouwen. Dan komen er veel minder hypocriete reacties los dan nu.
Waar we ons al niet druk om maken tegenwoordig. Het is niet netjes wat ze deden maar meer ook niet. En dat je daar je baan voor kunt verliezen is helemaal triest. Doen ze dit als ze niet met een club meereizen dan worden het kwajongensstreken genoemd, te vergelijken met een munt op een stoeptegel vastlijmen of een portemonnee aan een touwtje. Want dan is het wel leuk dat mensen voor niets bukken.
Degene die dit gedrag zo hard veroordelen gaan nog elke zondagochtend braaf ter communie en gedragen zich ook altijd elk moment van de dag uiterst correct neem ik aan?

Wat is de les die we geleerd hebben? Beter de bedelaars volledig links laten liggen, want Nederland is te naïef en hypocriet. Scheelt ook weer gezeur over of je wel genoeg geeft.

25 juli 2016 om 13:26

Met het grote verschil dat die vergelijkingen die jij treft niet mensonterend zijn.

En ja, ik veroordeel dit gedrag ook maar vind het tevens primair een zaak van de Spaanse Justitie. Dat er mensen zijn (of waren) die roepen dat PSV gestraft moet worden en dit aangrijpen om de club aan te vallen vind ik triest maar datzelfde geldt voor mensen die doen alsof er niets aan de hand is. Waarom dat hypocriet zou zijn weet ik niet want ik vind dit niet kunnen, doe het zelf niet en hoop nooit in de situatie te komen dat iemand over de rug van mijn ellende lol gaat hebben.

De lessen die je zou moeten leren is dat je anderen niet aan moet doen wat je zelf niet zou willen overkomen en dat je geen misbruik moet maken van de ellende van anderen om zelf een lolletje te hebben

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren