Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Onverzettelijk IJsland schrijft voetbalsprookje in Nice

Laatste update:

IJsland heeft zich maandagavond ten koste van Engeland geplaatste voor de kwartfinale van het EK. De onverzettelijke ploeg van bondscoach Lars Lagerbäck vocht zich terug van een vroege achterstand en verdedigde vervolgens de 1-2 voorsprong met verve. Grote man aan de zijde van de eilanders was Kolbeinn Sigthórsson, die de winnende treffer voor zijn rekening nam. IJsland stuit nu in de volgende ronde op gastland Frankrijk en maakt daarmee het speelschema compleet.

/

De goals van Engeland op het EK kwamen tot aan het duel met IJsland pas na de rust, maar maandagavond in Nice kregen the Three Lions hun gewenste droomstart. Hannes Halldórsson vergreep zich in zijn eigen zestien aan Raheem Sterling, die tegen het gras ging en een strafschop kreeg. Aanvoerder Wayne Rooney maakte vervolgens geen fout en schoot zijn land al na vier minuten op voorsprong. De vreugde was echter van zeer korte duur: twee minuten later gleed Ragnar Sigurdsson van dichtbij de gelijkmaker binnen na een verlengde inworp.

Het ging vervolgens razendsnel van kwaad tot erger voor de Engelsen. Na een snelle combinatie rond de zestien belandde de bal bij ex-Az’er en -Ajacied Sigthórsson, die zich geen seconde bedacht en schoot. Zijn inzet was niet hard, maar Joe Hart greep halfslachtig in en liet de bal via zijn handen in het doel rollen: 1-2. IJsland kon daardoor in alle rust achterover leunen en loeren op de counter, terwijl Engeland het percentage balbezit (66/34 in de eerste helft) verder opschroefde. Verder dan schoten van afstand van Harry Kane (knappe volley op vuisten Haldórsson) en Rooney (schot naast) kwam de ploeg echter niet.

/

Dat bleef ook na de pauze het euvel van de Engelsen, die weliswaar aanvielen, maar voorin weinig klaarspeelden. IJsland vond het prima en was zelf na een klein uur spelen een haar verwijderd van de sensationele 1-3. Na een scrimmage bleef de bal hangen voor het doel van Hart, die echter het geluk had dat een steenharde omhaal van doelpuntenmaker Sigurdsson recht op hem af kwam. Daarmee kon de goalie zijn foutje uit de eerste helft enigszins herstellen.

Hodgson bracht vervolgens Jamie Vardy in de ploeg voor de (opnieuw) nagenoeg onzichtbare Sterling. Met de spits van Leicester City in de gelederen bleef Engeland het proberen maar IJsland gaf geen krimp achterin en stond enkel een kopbal van Harry Kane toe, die door Halldórsson echter simpel kon worden gepakt. De 1-3 viel nog wel bijna: Aron Gunnarsson klopte zijn tegenstander in de zestien, maar stuitte vervolgens op Hart. Engeland ontketende in de slotminuten nog wel een alles-of-niets-offensief, maar ook dat leverde niet meer de gewenste gelijkmaker op.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind dit toch wel de mooiste overwinning van allemaal. Zoveel passie en strijd, maar zelden over het randje. Ik gun Ijsland hetzelfde wonder dat Griekenland ooit mee heeft mogen maken.

Voor het eerst dit EK dat ik met spanning op de bank heb gezeten. Alsof ik naar het NL-elftal zat te kijken. Engeland voor de tweede keer in een week uit Europa.

27 juni 2016 om 22:53

Inderdaad, wat een thriller op het laatst qua spanning. Ik gun het ze, ik hoop op een finale Wales-Ijsland.

27 juni 2016 om 23:01

Mooie wedstrijd. Publiek top ect genoten. heerlijk voor die engelse eerst Nederland tot de grond gelijk maken en zelf geen poten kunnen brekwn op het EK

28 juni 2016 om 00:07

in Engeland vinden ze het niet zo Nice

27 juni 2016 om 22:55

Mee eens.
Ijsland staat voor hard bikkelen en voor elkaar werken maar toch op een heel eerlijke manier.
Mijn symphatie voor landen als Wales en Ijsland groeit alleen maar.

27 juni 2016 om 23:19

Die landen spelen ook met nederigheid en zijn dankbaar dat ze mee mogen doen. Dat stralen ze uit en daarin verschillen ze can sommige andere landen

27 juni 2016 om 22:56

Ik wilde het ook al zeggen, dit gaat het Griekenland worden van 2004.

27 juni 2016 om 22:57

IJsland is gewoon een Griekenland 2.0
Ze komen op voorsprong en ze kunnen die voorsprong een hele wedstrijd verdedigen.
Ik zou echt niet tegen hun willen spelen.
Ze straffen 1 fout meteen af.
De kleintjes bestaan niet meer in Europa.
Iedereen kan van elkaar winnen.

28 juni 2016 om 07:43

San Marino, Gibraltar, Andorra etc zijn wel degelijk kleintjes hoor

27 juni 2016 om 22:57

Engeland. Altijd hetzelfde liedje. Een domme leider, veel te hoge verwachtingen van zichzelf (dit zie je trouwens ook in de landelijke politiek )en vervolgens implodeert het. Die overschatten zichzelf elk toernooi sinds 1966. 50 jaar is nog niet genoeg om door te hebben dat ze een keer zonder verwachtingen moeten spelen.

27 juni 2016 om 23:01

Ik snap gewoon niet hoe zij een bondscoach kiezen. Er is geen bondscoach geweest waarvan je zei: "die heeft het goed neergezet, maar de spelers waren gewoon niet goed genoeg". Ook dit toernooi waren de spelers gewoon goed genoeg, op Kane na die is hopeloos uit vorm, maar nu staat weer een coach voor de groep die ze totaal niet neer kan zetten. Engeland moet ophouden met die deftige oude mannen en iemand neerzetten met internationale know how en lef.

27 juni 2016 om 23:09

Ach man, zelfs een meester als Capello kreeg dat zooitje niet aan het voetballen

27 juni 2016 om 23:12

Is echt triest en dan hun aanvoerder Rooney man o man wat was hij ook slecht ze kwamen met zulke hoge verwachtingen naar het EK ongeslagen poulewinnaar. Engeland elke keer weer drama op eindtoernooien het is gewoon geen team als je daarover Ijsland zag die speelde echt voor elkaar. Leuk die individuele topspelers maar je hebt er niks aan als ze niet samen kunnen spelen, zag het ook spanje vandaag.

27 juni 2016 om 23:45

Wat is Joe Hart slecht zeg ik het nu al zo lang, Forster moet gewoon spelen. Rooney moet eigenlijk gewoon een Messi doen en ook stoppen maar hij wil die record

28 juni 2016 om 01:23

@feye88

Dat komt door hun 'overschatte' competitie waarin heel veel geld in omloop is en veel buitenlandse spelers worden aangetrokken wat de competitie aantrekkelijk maakt.

Zo blijft het Engelse voetbal levendig maar feitelijk gaat het allemaal ten koste van de toekomst van Engeland. De jeugd krijgt weinig kans en Engelse trainers zijn bij lange na niet zo capabel als Spaanse of Duitse trainers. Als je de buitenlandse spelers uit de PL haalt zie je hoe matig het Engelse voetbal daadwerkelijk is.

Zo een Vardy en Kane die in de PL uitblinken kunnen geen potten breken tegen IJsland of Slowakije. Veelzeggend.

28 juni 2016 om 05:02

Ik heb altijd het idee dat het probleem hem zit juist in de vele buitenlanders en geld in hun eigen competitie. Elke club heeft wel een paar engelse spelers maar die blinken niet of tot weinig uit bij hun club als het aankomt op individueel talent.

en de spelers die echt uitblinken bij hun club hebben de vaak verkregen succes vaak te danken aan de aantal buitenlandse spelers om hun heen die het spel maken.

Deze buitenlandse spelers maken vaak het spel bij hun club en je ziet niet echt een Engelse speler de kar trekken.

even een voorbeeld, Arsenal - het gehele team dat het afgelopen seizoen heeft gespeeld bestaat voornamenlijk uit buitenlandse spelers als Özil, Giroud, Cazorla, Sanchez, Cech. dan heb je een Engelse speler als Jack Wilshire en Welbeck en die hangen er een beetje bij tussen bank en paar speelminuten maar echt een impact hebben ze niet.

Geen slechte spelers maar hun speelstijl bij Arsenal is de speelstijl gezet door buitenlandse spelers. En dat is bij andere clubs net zo goed. Dan komen die jongens bij het nationale team en dan moeten ze zelf een speelstijl verzinnen en eigenlijk zie je dat iedereen zijn eigen ding doet en dat hele team geen eigen speelstijl heeft en het dus nooit klikt of imponeert want niemand trekt die kar, ook rooney niet.

27 juni 2016 om 23:03

Argentinië- Chile gisteren dat was passie. Respect voor ijsland maar het Engelse elftal toonde toch geen ballen, strijd of passie.

27 juni 2016 om 23:16

Dit is een direct gevolg van de al jaren overschatte Mickey Mouse Competitie: de Premier League. Het stelt geen zak voor daar tactisch gezien en dat mag weleens gezegd worden hier.

27 juni 2016 om 23:28

Het niveau wordt daar gemaakt door de buitenlanders. Die brengen de extra klasse.
Ik moet zeggen dat ik weinig van Tottenham gezien heb dit jaar. Door alle lof over Alli, was ik zeer benieuwd op dit EK.
Ik heb hem eigenlijk alleen maar postbode zien spelen.
En na de 3 groepswedstrijden had ook Kane vandaag wel op de bank gemogen met Sterling.
Vertrouwen is leuk in de kwalificatie en oefen wedstrijden. Op een toernooi moet je presteren.

27 juni 2016 om 23:36

Jij bespaart mij een post, precies zo.
Overigens roep ik dit al jaren.
Ook hier op VZ lopen vele blind achter de PL aan.
Maar die is al jaren achterhaalt, en het blinde kopen van de clubs heeft al jaren invloed op het nationale team.
De Pl is al dik en dwars ingehaald door de Bundesliga en de Primera Division.

27 juni 2016 om 23:48

Bij Tottenham komt er heel veel creativiteit van Eriksen. Hij kan Kane zo simpel vinden. En Alli is gewoon gewend om naast Dembele te spelen. Die normaal gesproken het vuile en zware werk voor hem opknapt.

27 juni 2016 om 23:32

De hypocrisie is enorm hier. Niet persoonlijk op jou gericht maar eerst wou men Ijsland eruit omdat ze anti voetbal speelden op het saaiste EK ooit en nu is iedereen plots fan?

Ik kan al vanaf wedstrijd 1 van hen genieten maar 90 procent van de bezoekers hier waaien met alle winden mee.

27 juni 2016 om 23:44

@bon Jovi

Ik heb nergens gezegd dat ze anti voetbal spelen of dat ze eruit moeten. Ik heb ze juist altijd verdedigd. Dat ze spelen naar hun kunnen.

Daarnaast is het voor heel veel mensen ook gewoon leedvermaak. Wie gun je het meer de Ijslanders of de Britten..

28 juni 2016 om 00:08

Daarom zeg ik ook dat het niet persoonlijk op jou gericht is, maar als ik zie hoeveel likes jij hebt en ik andere reacties lees, is deze omslag duidelijk zichtbaar en uiterst opmerkelijk.

Ik heb ze ook verdedigd, logisch dat een landje met 330.000 inwoners vanuit de defensieve organisatie speelt. Maar eerst wou iedereen hen eruit en nu is iedereen fan?

Ja, het is natuurlijk de underdog en dat speelt mee maar dat waren ze in de groepsfase ook, zeker tegen Portugal. Zal dus wel afkeer tov de Britten zijn, vermoed ik.

28 juni 2016 om 01:26

Ik ben benieuwd wat Ronaldo van deE prestatie van IJsland vindt. Die spelen echt geen anti-voetbal hoor.

28 juni 2016 om 09:34

Stel je voor dat Kroatië door was, als Perisic binne n had gekopt ipv op de paal. Voor hetzelfde geld was het zo, Portugal had daar puur geluk.

Dan was Ijsland verder geraakt dan Portugal en Ronaldo hehe.

27 juni 2016 om 23:46

Zou wat zijn wanneer ze dan in de finale van Portugal winnen.

27 juni 2016 om 23:50

Ijsland zit aan de verkeerde kant van de streep. De finale halen gaat lastig worden. Eerst van Frankrijk winnen en daarna van Italië of Duitsland.

Als ze dat lukt dan verdienen ze eigenlijk het kampioenschap al.

Dit is waarom ik voetbal kijk. Dit is waarom ik van dit EK geniet. Ijsland is door en heeft Engeland verslagen en hoe. Een Engeland met spelers die bij topclubs wekelijks spelen tegen een Ijsland dat met slechts 1 speler uit de PL speelt. Ijsland heeft absolute strijders, Vikingen, en Engeland niet. Een keeper van NEC (weergaloos EK keept hij), Sieg (die een mislukkeling was in Nederland) en tot slot zit er ergens op de bank bij Ijsland ook een speler die voor Jong PSV (!!!!!!!!) uitkomt (of even verhuurd is).
Ijsland heeft een wereldprestatie geleverd. 300.000 inwoners. Dit maakt een EK schitterend en levend. Gefeliciteerd van harte, Ivanovicfc.

27 juni 2016 om 23:00

Ook het geklap op het laatst. Met de armen omhoog, zowel de spelers als supporters tegelijkertijd. Prachtig om te zien

27 juni 2016 om 23:09

Heerlijk inderdaad. Dezelfde spirit als bij de Italianen. Vooral op dit soort toernooien zie je dat het mentale deel vaker de doorslag geeft.

27 juni 2016 om 23:20

Ik kan het helemaal met je vinden! Hierdoor kijk ik voetbal en houd ik van dit spel! Albanië vond ik ook geweldig! Toen zij wonnen van de Roemenen.

27 juni 2016 om 23:11

Ze hebben ook maar zo'n 100 profvoetballers om uit te kiezen volgens de Belgische tv, wereldprestatie!

27 juni 2016 om 22:54

Wales zit er nog in he

27 juni 2016 om 22:57

Die zijn de volgende.

27 juni 2016 om 22:59

Klopt, alleen omdat ze tegen N-Ierland moesten

Typisch Engeland. Dit had je kunnen voorspellen. Respect voor Ijsland.

27 juni 2016 om 22:57

Oh ja? wat heb je gepakt met toto dan

27 juni 2016 om 22:59

Ik had voor de lol een tientje op Ijsland gezet, ze stonden 7,50.

27 juni 2016 om 22:59

Voorspellen en gokken is iets heel verschillends he

28 juni 2016 om 00:12

Ik heb heerlijk 75 punten gepakt met scorito

Vardy had er veel eerder in moeten staan. Waarom hij zo weinig speeltijd heeft gekregen snap ik echt niet.

Edit: Heb het niet eens alleen over deze wedstrijd tegen Ijsland, meer in het algemeen.

27 juni 2016 om 22:55

Omdat je niks aan Vardy hebt tegen een team als IJsland.

27 juni 2016 om 22:56

En aan Rooney wel? Wat is hij passé.

27 juni 2016 om 22:58

Kane was helemaal om te janken, net als Walker, Alli en Sterling

27 juni 2016 om 22:59

Kane heeft 4 wedstrijden gespeeld? Heb die man alleen zien falen.
En Rooney...bhaha.

27 juni 2016 om 23:09

Rooney vind ik zeker al jaren zeer slecht.
Hij is dik, langzaam, lui en traag. Kan me niet voorstellen dan man utd kampioen word met rooney in de basis.

27 juni 2016 om 23:13

Lui... Praat alsjeblieft geen onzin.

28 juni 2016 om 00:18

En rooney stond niet spits. Hij stond cm waar vardy niet uit de voeten kan

Ongelooflijk, Engeland dramatisch, Rooney deed alles fout, Ijsland vocht voor elke meter. Terecht gewonnen, Engeland miste een middenveld dat bewoog.

27 juni 2016 om 22:53

Ik heb Rooney nog nóóit zo slecht zien spelen in een Engels shirt!

27 juni 2016 om 22:59

Het was echt beschamend. Iedere bal die hij kreeg vertraagde hij het spel enorm, hij heeft de simpelste passjes fout gegeven, verloor ieder duel. Enige die van mij een voldoende krijgt is Rose en Rashford in die paar minuutjes. De rest maakt nog geen aanspraak op een vier. Potentiële Golden Boy Alli was alleen maar een hindernis, Sturridge moest van zichzelf eerst acht keer de bal raken voor ie hem mocht doorpassen volgens mij, Kane die dode spelmomenten neemt is van den zotte, alleen zijn veldspel was zowaar nog slechter. Wilshere heeft geen wedstrijdritme. Diep en dieptriest.

Waarom speelde walker in plaats van Clyne? Dat is me toch ook een raadsel! Clyne is een F*ck*ing beast. Hodgson is denk ik teveel meegegaan in de hype rondom Tottenham. Dit gebeurt er als je teveel spelers van de Hotspurs meeneemt, dit zijn waardeloze spelers die alleen 'geweldig' kunnen spelen in de premier league omdat het niveau simpelweg flink gedaalt is. En ik smeek mijn mede arsenal fans om zichzelf niet voorschut te zetten en te zeggen dat Wilshere het niveau van Barcelona of real aankan want die man was totaal onzichtbaar. Conclusie: Engeland is een waardeloos team met een slechtere coach dan Wilmots en een aanvoerder die over de hill is en met teveel spelers van Tottenham. De zogenaamde sterren van de BPL worden ffetjes lekker naar huis gestuurd door IJsland lolzz

27 juni 2016 om 22:57

Haha wat een fucking onzin om de Tottenham spelers de schuld te geven. Begin eerst met de keeper, daarna heb je een Sterling die ook geen bal goed heeft geraakt. Kane raakte ook niks maar hij was zeker niet de enige.

27 juni 2016 om 22:59

Kane die de spelhervattingen neemt zegt al genoeg over de trainer en de beslissingen, wat een dramatische speler is dat zeg.
Ook van Vardy krijg ik het niet warm van, allemaal hypes die spelers van de overschatte Bpl.

27 juni 2016 om 23:16

Daarom ben ik ook zo blij dat vardy niet naar Arsenal is gekomen. Hij is niet meer dan een leuke speler en Arsenal zou geen haar verder zijn gekomen met hem dan met giroud. En wat betreft die tottenham spelers die alleen 3de zijn geeindigd vanwege het falen van andere teams nooit meer oproepen deze overhypte jongens en vooral niet naar het buitenland vertrekken, daar zullen ze al helemaal hopeloos door het ijs zakken.

27 juni 2016 om 23:21

Sterling heeft wel een penalty versierd dus zeg maar wat je wil maar hij was wel nuttiger dan de helft van het tottenham team. Wat joey hart betreft, kan gebeuren hij hoeft zichzelf niet meer te bewijzen hij keept al jaren op constant niveau. Je zou denken dat die Puppy's van Tottenham wel zouden vlammen omdat ze zichzelf willen bewijzen maar integendeel, ze speelden werkelijk gewoon barslecht. Hahahahaha triest

28 juni 2016 om 08:25

Het was echt een enome blunder van de keeper, zo'n bal moet je als topkeeper hebben. Joey Hart is een topkeeper. Guardiola ziet dat ook en wil graag ook een nieuwe keeper

29 juni 2016 om 05:02

Joey hart is geen topkeepee ik weet niet wie hem gebombardeert heeft tot een topkeeper. Hij is een leuime keeper maar de topkeepers zijn in mijn ogen toch echt Cech, Buffon, De gea, Courtois, Neuer en Bravo

27 juni 2016 om 23:17

Walker speelde de 1e 2 wedstrijden goed en kreeg vorige wedstrijd rust. Nu pakte het slecht uit maar vond het op zich niet zo vreemd. Al speelde clyne idd ook goed vorige wedstrijd.

27 juni 2016 om 23:29

Ik heb Clyne altijd al een betere keus gevonden dan Walker dus ik spreek niet op basis van de vorige wedstrijd. Ik zie Clyne als een verbeterde versie van Walker en Zowiezo waren de opstelling en de spelers die mister hodgson opstelde ronduit belachelijk.

27 juni 2016 om 23:37

Je vroeg waarom hij speelde en ik legde het uit. Ik zou zelf waarschijnlijk ook voor clyne gekozen hebben, al vind ik hem ook geen wereldspeler of zo.

29 juni 2016 om 05:03

Oh hahaha je hebt helemaal gelijk, excuses

Hulde KSI! Hulde Lars Lagerbäck! Geweldig gestreden. De Vikingen kunnen het EK winnen!

27 juni 2016 om 22:57

Niet overdrijven he? Mooie prestatie, maar ik zie ze de volgende ronde niet overleven.

27 juni 2016 om 23:07

Jammer dat ze aan de kant van die grote landen zitten.

27 juni 2016 om 23:28

Naja dat zeg je wel maar heeft Frankrijk nou zoveel beter gevoetbald dan Engeland? Zower ik weet had Frankrijk genoeg moeite met Ierland, dus Ijsland zie ik echt nog wel de halve finale halen.

Ben het wel met je eens dat ik niet denk dat ze het EK gaan winnen.

28 juni 2016 om 00:15

Frankrijk zette op een gegeven moment de gashendel volop open en Ierland was weg. Denk niet dat IJsland veel kans maakt.

Ook hier Brexit. IJsland terechte winnaar. Ze zouden best wel de verrassing van het toernooi kunnen worden.

27 juni 2016 om 22:58

Ook al liggen ze er volgende ronde uit. Ze zijn de verrassing.

Is dit lekker? Ja dit is lekker!!! Fantastisch gewoon! Het is ze gegund!

Eindelijk is de "hype" dan eens uitgeschakeld. Dat eindeloze gebrei van Engeland met die onzekere verdediging breekt hen vanavond op. Proficiat Ísland!

27 juni 2016 om 22:57

Ik ben er ook meer dan blij mee! De overroepen Engelse spelers falen keer op keer. Een hoop Engelsen en Premier League fans in de wereld vinden de Premier League het beste en de Engelse spelers zijn zo geweldig, maar op Ek's en in de Champions League presteren ho maar.

27 juni 2016 om 23:00

Volgens mij is het al langer duidelijk dat de Spaanse en Duitse beter zijn? De premier league is slopender en spannender, maar niet beter. Alle topspelers uit de BPL zijn niet Engels. Tel alles bij elkaar op en je komt tot de conclusie dat ze gewoon hopeloos falen inderdaad.

27 juni 2016 om 23:10

Totaal geen tactisch plan voor ploegen waar ze normaal niet tegenover staan. Het is niet de eerste keer dat Engeland zo naïef en onbeholpen overkomt.

27 juni 2016 om 22:58

Onzekere verdediging. Ik vind juist het middenveld verschrikkelijk. Rooney en Alli, wat een flops. Mooi dat Ijsland door is. Alles in Engeland mag van mij kapot na Brexit en die miljoenen wat daar rondgaan in het voetbal

27 juni 2016 om 23:05

Ja, heel het team presteerde ondermaats vandaag. Misschien niet heel terecht dat ik één linie eruit pak om te straffen met mijn woorden

27 juni 2016 om 23:02

Wat ik jammer vind is dat ze iedere keer zo vroeg in de toernooien al uitgeschakeld worden (iedere keer de eerste knock-out wedstrijd sinds 2008) dat ze niet eens de kans krijgen door de echte topteams compleet van de kaart te worden gespeeld. Dat zie ik graag gebeuren, want enige creatief intellect is compleet afwezig bij de Engelsen.

Prachtig dit! 2 mooie wedstrijden gezien vandaag!

Het enige wat je hierop kan zeggen is dat Engeland zich echt kapot moet schamen.

27 juni 2016 om 23:08

Amen!! Hogdson moet zijn trainerscarriere ook gelijk stopzetten, ongelovelijke dramacoach. Hoe kan je in vredesnaam met zulk materiaal terecht verliezen van Ijsland? Wauw gewoon.. Respect voor Ijsland.

Niet normaal.
Pure passie en strijd geleverd.

Engeland wil kennelijk echt zo snel mogelijk uit Europa.

Schitterend! Brexit! Engeland heeft IJsland toch wel onderschat. Toch vind ik de verrassing niet heel erg groot aangezien IJsland al tijden zeer degelijk speelt..

27 juni 2016 om 23:01

Onderschat ammehoela, ze kunnen niet beter

27 juni 2016 om 23:31

Ik had zelf het gevoel dat de Engelsen dachten van: 'dat komt nog wel goed'...

Jammer voor Engeland maar Ijsland speelt wel echt heerlijk vol met passie zeg. Geweldig hoe ze stonden te verdedigen. Dit was veel meergewoon een sterk Ijsland dan een zwak Engeland.

Ik voel me nu minder slecht dat we twee keer van ze hebben verloren....

Ongelooflijk. Het lijkt wel alsof elke Engelse speler zn vorm kwijt is. Allemaal drama, echt drama. Voeg daar nog eens Hodgson bij en je krijgt een ideelops hoopje.

Ijsland verdiend. Heb niks met het voetbal, maar ze spelen naar hun mogelijkheden.

27 juni 2016 om 22:57

Bij Kane zag je het echt, die is het de laatste weken helemaal kwijt. Wat heeft hij afschuwelijk gespeeld dit toernooi. Wordt iemand opgeofferd voor Sturidge haalt die papzak Lallana eruit. Kane is echt zwaar door de mand gevallen, de rest speelde gewoon niet goed vanwege de slechte tactiek.

Ijsland, de Atletico Madrid van het interlandvoetbal...

27 juni 2016 om 23:34

Stop. Je kan te ver gaan.

28 juni 2016 om 00:42

Uhm... nee, niet echt. Een elftal waar wilskracht, inzet en vechten met heel je hart voorop staat en waar het defensief gewoon uitstekend staat. Bovendien gaan de Ijslanders net als Atletico altijd heel zorgvuldig en efficient met balbezit om en weten ze alle soorten wedstrijden met een tactisch schaakspel te winnen. Op welke manier gaat dit te ver?

Wat is strijd en passie mooi jongens, echte mannen dit. Meeste van die ijslanders zijn semi amateurs maar wat houden ze van hun land en hun voetbal als geen ander, inplaats van die hoogopgetilde diva's zonder inspiratie. Les Blues je bent gewaarschuwd voor Ijsland. Top jongens, brexit !

Dit is zo Schande Allen London heeft al meer dan 20x zoveel inwoners als Ijsland

Iedereen gelijk weer met die "brexit" Het is Brittannie he.. Wales zit er nog in dus Brexit gaat hier helemaal niet eens op.
Verder wat een overwinning van Ijsland. Nu inderdaad al het sprookje van dit EK

27 juni 2016 om 23:13

Dat snapt iedereen ook wel, alleen is het vrij ironisch aangezien het referendum resultaat.

Waarom met Dier tegen Ijsland, wat doen Kane en Ali op het veld en waarom valt Rashford pas de laatste vijf min in. Kane is de slechtste speler die ik dit toernooi heb gezien, geen bal goed geraakt. Ali heeft ook heel weinig gedaan, Lallana had op 10 moeten staan. En dan de coach, man man man man, schandalig.

Zelden een ploeg in de KO fase EK met zo'n instelling zien spelen. Een Kane bijvoorbeeld, schiet werkelijk elke corner of vrije trap de tribune in, daarnaast geen een bal geraakt en niemand die iets zegt, geen trainer die hem er uit haalt, gewoon weer de volgende corner verprutsen. Wat willen die Engelsen nou precies? Waar slaat dit op? Heel bizar. En die Hodgson, wat een fossiel is dat. Waarom ga je een hele tweede helft met vier verdedigers spelen terwijl je moet scoren. Waarom? En Rooney dan, aanvoerder onwaardig.

Brexit, Engeland uit de Euro 2016😂😂
Ik had een goed ijsland verwacht, maar dit is geweldig.
Met allemaal spelers uit Denemarken, Sweden en andere competitie!
Engeland mag zich schamen met "hun beste competitie ter wereld"!!

Dit is dus echt allemaal aan te merken op de genie Hodgson, en zijn beste vriendjes Wilshere en Rooney. Sterling begon explosief, zorgt notabene voor een penalty en notabene de "zware" vedette wilt hem weer nemen. Om dan vervolgens weer zo klungelig hem om de oren te krijgen omdat je niet je verdediging even kan doorgeven dat de backs niet mogen opkomen.

Vervolgens begin je de tweede helft door je stille motor eruit te halen en hem laten vervangen worden door de man van glas, Wilshere. Maar zo is het al het hele toernooi, Kane mag vrije trappen en corners nemen?! En je zet op je flanken spelers die graag naar binnen snijden.

Blij dat deze malloot ontslagen wordt, het is niet elke dag dat je 3-2 van Duitsland wint en vervolgens nooit meer deze opstelling/tactiek herhaalt.

27 juni 2016 om 22:59

Rooney speelde in de andere wedstrijden prima, en schoot de penalty ook gewoon binnen. Tuurlijk was zijn wedstrijd voor de rest dramatisch (zeker in de tweede helft), maar dat betekent nog niet dat het hem aan te rekenen is. Sterling was dramatisch in de groepsfase dus dat hij uberhaupt mocht spelen vandaag was al een wonder.

28 juni 2016 om 00:14

Sterling wordt altijd bestempeld als dramatisch, maar zo'n explosief begin kun je op z'n minst belonen met een penalty. Ik pleit al langer voor een vroegtijdige vertrek van Rooney uit het nationale elftal, en dat werd nogmaals bevestigd met de spirit toen hij niet aanwezig was bij de selectie. Spurs en Leicester hebben gewoon een geweldig seizoen gedraaid, en dat hoor je te belonen door een brug te bouwen tussen de 2 tactieken en spelers van deze clubs.

Denk toch dat het heel anders was gelopen als Drinkwater er stond i.p.v. Rooney/wilshere.

28 juni 2016 om 00:23

Ik ben het met je eens dat het begin van Sterling goed was, maar dat betekent nog niet dat het een logische keuze was om met hem te starten (kijkend naar zijn niveau in eerdere wedstrijden). Nogmaals, Rooney speelde in de andere wedstrijden goed en is wat mij betreft gewoon een vaste basisklant.

Wat betreft Wilshere (en het eruit halen van Dier) ben ik het volledig met je eens, dat sloeg nergens op. Als je met die wissel iets langer wacht kan je ook Rooney eruit halen op het moment dat hij minder begint te spelen, dat was namelijk vooral in de tweede helft het geval.

Minstens net zo dramatisch was de beslissing om spelers als Sturridge en Vardy op de flanken te zetten (gaf jij je eerste comment ook al aan), dus al met al bakte Hodgson er weinig van (denk dat we het daar toch over eens mogen zijn, haha).

28 juni 2016 om 01:41

Zuiver, geen speld tussen te krijgen. Rooney verdient respect met wat hij heeft gedaan voor Engeland. Hij is altijd een van de weinigen die zijn basisplek waarmaakt, maar ik had dit EK echt gehoopt op wat vers bloed, vandaar dat ik ook zo teleurgesteld was toen ze besloten Drinkwater thuis te laten.

Hopelijk kunnen ze het waarmaken de komende jaren (als Nederland ze niet aftroeft natuurlijk) en een einde maken aan een lange droogte.

Ik had echt het idee dat engeland bezopen op het veld stond. Jeetje zeg

Check die fans! Fantastisch. Ik ga naar Reykjavik!

Geweldige prestatie van IJsland maar ook weer niet zo'n verrassing. Engeland is echt drama

Nog een Brexit, ik ben niet eens treurig, niet over die ene of de andere.

Ijsland schrijft geschiedenis, leuk dat zoiets in het hedendaagse voetbal nog gebeurt.

27 juni 2016 om 23:02

Gebeurt wel vaker de laatste tijd lijkt. :P

27 juni 2016 om 23:59

Al is dat geschiedenis schrijven een leuke uitspraak, maar het wordt er voor de kleine landen niet moeilijker op als er veel meer landen mogen meedoen dan vorige EK's. Alsnog knappe prestatie.

Ow wat heerlijk een Ijsland die Engeland uitschakeld. Op naar Frankrijk. Toch heerlijk dat er verrassingen zijn.

Frankrijk via Ierland en Ijsland naar de halve finale...

Geweldig van Ijsland. Niet normaal.

Maar Engeland. Aiaiai. Je krijgt precies wat je wil door een vroege goal en het dan nog zo verspelen. Slecht slecht slecht.

En dan nog de great hope Rashford die nog op de bal gaat staan. Haha

27 juni 2016 om 23:04

the big show wie zegt dat een matig frankrijk tot nu toe wel wint van een stug en geweldig ijsland

27 juni 2016 om 23:10

Ik hoop van harte dat Ijsland wint, maar Frankrijk is wel een stuk beter dan Engeland.

Zie het niet gebeuren.

27 juni 2016 om 23:21

Frankrijk moet er maar eens proberen door heen te komen.

Wat was Ragnar Sigurdsson beestachtig goed zeg. Hij vrat Kane en Vardy helemaal op. Mooi om deze beresterke verdediger te zien in Rusland bij FC Krasnodar. Geweldig gescout van Galitskiy.

27 juni 2016 om 22:59

Die kan toch wel mee bij Zenit of Cska?

27 juni 2016 om 23:11

Absoluut zeker, maar Krasnodar is een club in opbouw. Ze worden elk jaar maar beter en beter en ze hebben het geld om hun beste spelers te behouden.

27 juni 2016 om 23:19

Hij maakte zelfs bijna zijn tweede met een perfecte omhaal! Ik had verwacht dat Sigurdsson vandaag zou uitblinken, had alleen de voornaam fout helaas. Heeft Krasnodar hem net pas aangekocht of speelt hij er al? Waar hebben ze hem vandaan gehaald? FC Krasnodar heeft sowieso een goed spelersbeleid vind ik. Ben benieuwd of ze volgend jaar echt een titelkandidaat kunnen worden. Komt Sigurdsson dan naast Granqvist te spelen?

27 juni 2016 om 23:53

Ragnar Sigurdsson speelt al een tijdje bij Krasnodar. Hij werd in 2014 voor 5,5 miljoen euro overgenomen van FC Copenhagen, dus ruim 2 jaar. Hij speelt ook 2 jaar samen naast Granqvist en samen hebben ze heel wat goede potten gespeeld met in de Europa League stunts tegen onder meer Real Sociedad(3-0 Everton(gelijkspel en winst), Lille(2x een gelijkspel waar ze verdienden te winnen) en dit jaar wonnen ze thuis van Borussia Dortmund met 1-0. Sigurdsson heeft de slagersrol op zich genomen en Granqvist is de opbouwer die ook fysieke duels niet afschuwt. Ze spelen echter in een zeer creatief elftal dat mooi voetbal hoog in het vaandel heeft staan. Krasnodar heeft voordat het begon al een heel sportief plan ontwikkeld en het heeft zijn vruchten uitgeworpen.

Het middenveld is zeer goed met veel spelers die uit nietszeggende landen zijn gehaald, maar ook spelers die weten wat er gevraagd wordt om in de top mee te doen. Spelers zoals Joaozinho en Wanderson zorgen voor de samba sfeer en zijn ook gehaald uit respectievelijk Zweden en Bulgarije plus ze hebben ook nog Ari lopen die werd afgeserveerd door Spartak Moskou. Verder hebben ze nog enkele Zuid Amerikanen zoals Uruguayaan Mauricio Pereyra, die het creatieve brein is, gehaald van het Argentijnse Lanus en Colombiaan Ricardo Laborde van Anorthosis Famagusta(cyprus). Laborde is een typisch voorbeeld van een supersub die dreigend is op de counter. De ervaren jongens die bij grote clubs hebben gespeeld zijn Charles Kaboré(ex Marseille, overgenomen van buurman Kuban Krasnodar) en Odil Ahmedov die basisspeler was bij het rijke Anzhi Makhachkala en toen richting Krasnodar vertrok toen Anzhi degradeerde nadat het de dure jongens van de hand deed.

De Russen halen ze ook van topclubs die het niet meer zagen zitten in hun spelers. Pavel Mamaev en Fedor Smolov bijvoorbeeld werden door Russische topclubs afgeschreven(terwijl het grote talenten waren), maar zijn daar weer helemaal opgebloeid. Jammer dat ze dat niet hebben kunnen laten zien bij het nationale elftal. Ook Roman Shirokov bloeide daar op nadat eerst Zenit hem niet meer nodig had en het daarna ook niet kon laten zien bij Spartak. Door financiële omstandigheden, maar ook omdat hij er zijn carrière begon, koos hij er echter dit jaar voor om naar Cska te gaan, waar hij minder speeltijd kreeg dan gehoopt. Achteraf gezien was een derde huwelijk bij Krasnodar beter geweest.

Het is een heel lang verhaal geworden en ik ga iets te offtopic, maar hier kun je dus zien dat als je bij FC Krasnodar gaat spelen, dat je je ook sportief kan ontwikkelen en niet alleen geld op te halen is.

27 juni 2016 om 23:02

Kane wordt momenteel nog opgevreten door de reserve verdediger van FC Bal op het Dak.

Waar ik me trouwens echt enorm aan stoor is degen die de vrije trappen en corners neemt bij Engeland.. wat te f.. Heb Kane niet een keer een goede trap zien nemen. Ongelooflijk. Hoe kun je ook als traine je spits corners laten nemen..

27 juni 2016 om 23:24

Ik had liever dat alli zou nemen.

Geweldig Ijsland! Engeland stelt zoals eigenlijk op elk groot toernooi weer flink teleur. Helemaal niets gecreëerd en een onterecht gegeven strafschop. Oke, Sterling werd aangeraakt maar anders had hij die bal er nooit meer ingeschoten. Al met al Ijsland verdiend door en hopen op een wondertje tegen Frankrijk!

Wat een stunt, misschien niet verdiend voetballend gezien maar wat een inzet en lef en vechtlust, England was zwak en hadden geen antwoord, dit zijn de mooiste overwiningen. Gefeliciteerd Ijsland.

Kan iemand mij vertellen, waarom Kane alle corners en vrije trappen neemt? Heb heel het toernooi geen goed trap gezien...

Die Engelsen doen wel heel erg hun best om niet meer bij Europa te horen...

Haha heerlijk om te zien dat die Britse hoogmoed wederom afgestraft wordt. Meest overschatte land in het voetbalwereldje. Niet om de prestatie van Ijsland af te kraken want die hebben gewoon een wereldpot gespeeld. Al had ik dit wel verwacht moet ik zeggen

Brexit Engeland Exit!
Hoe ironisch!
En terecht wat een armoede dat Engelse team!
Respect voor ijsland

Ontslaan die hodsgon per direct!!!
Hij laat die kane de corners en vrije trappen laten nemen terwijl hij slecht schiet. Hij lijkt wel als lvg die blind alle corners mag nemen. Ook selectie mag veel veranderen. Rooney moet net als messi zijn interland carrière stoppen. Ook wil ik Forster op doel zien ipv hart. Dus geen spelers selecteren op basis van clubs voorkeur

Sturridge is samen met kane de slechtste spits van de wereld. Hahaha

Heeft de EU toch haar zin mbt tot een snelle Brexit van Engeland. Maar wellicht kunnen de Engelsen een petitie starten voor een referendum over deze Brexit. Niet dat de Ijslanders daarmee akkoord zullen gaan

Schitterende beelden uit Reykjavik. Wat gun je Ijsland dit toch, wat een strijdlust, wat een beleving.

Sturridge is samen met kane de slechtste spits van de wereld. Hahaha

Ik ga echt zo hard lachen als Frankrijk eruit knikkert door Ijsland. En het zal niet eens zo gek zijn als je kijkt naar hoe ze als een echte team presteren. Ze vullen elkaars zwakte erg goed op tot zo ver. Waren erg spannende minuten in de slotfase, maar Engeland kon niks forceren en hebben denk ik Ijsland erg onderschat.

Ben echt benieuwd naar wat ze tegen Frankrijk laten zien. Niveautje hoger telkens.

Geen verrassing. Engeland wilde zelf uit de euro. Daar hebben ze vorige week nog over gestemd.

Teamgeest..dat zag je bij alle ijslanderd met name man met baard! Doetbme denken aan de duitsers in de jaren 90: lopen lopen lopen!

Iig geweldig sprookje!!!

Engeland doet voetbal zo moeilijk lijken. Geen effectieve gebruik van ruimte, geen passes op maat, ze hadden zelfs moeite met bal rondspelen in hun eigen helft. Schande man. Egt schande.

27 juni 2016 om 23:01

Duurste elftal en geen pepernoot raken! Sterling, Rooney, Kane
...wie???

omg, Ijsland is de landenversie van Leicester. Totaal geen verwachtingen, spelen allebei blauw, evenveel inwoners (320K inw.) hebben allebei een buitelandse coach. Grote passie............ ik zie het wel gebeuren, Ijsland winnaar EK 2016

Sigurdsson beste verdediger van het toernooi.
Vind het wel jammer dat ze Gudjohnsen niet laten spelen, hij is de grootste speler ooit van Ijsland.

27 juni 2016 om 23:03

Als die het niet meer aan kan, waarom zou je hem dan laten spelen?

29 juni 2016 om 22:18

Je hebt soms zo'n speler nodig in het elftal met zijn ervaring.
Hij is notabene recordinternational en topscorer aller tijden van de nationale ploeg.

27 juni 2016 om 23:27

Ik zou ook gudjohnsen een invalbeurt geven tegen Engeland, want hij was de sterspeler bij Chelsea en heeft ook meerdere Engelse clubs gespeeld o.a. bolton.

Wat een ongelofelijke malloot is die Hodgson toch ook. Hoe krijg je het in vredesnaam voor elkaar om een van de betere spelers dit toernooi (dier) er in de rust for no reason uit te halen en zowel Sturridge als Vardy als wingers te laten fungeren terwijl ze beide niet zo spelen bij hun team. In de paar minuten dat Rashford speelde ging er al meer dreiging uit van hem dan van Sturridge in de rest van de wedstrijd, dat is toch niet normaal.

Bah bah bah, blij dat we van hem af zijn.

27 juni 2016 om 23:31

Hodgson heeft het echt verpest, hij had met dit spelersmateriaal minimaal de kwartfinale moeten bereiken. Dit is een wanprestatie van formaat, maar hij blundert ook keer op keer. Tegen Rusland met verkeerd wisselbeleid en een slechte tactische omzetting, vervolgens tegen Wales met de verkeerde opstelling beginnen. Daarna alles opnieuw omgooien tegen Slowakije. En vandaag ook weer idioot wisselbeleid.

Engeland stond slecht te verdedigen bij de goals van Ijsland, maar liet behoorlijk veldspel zien de eerste helft. Maar ja, met het wisselbeleid en de tactische omzettingen waren vandaag andermaal om te janken. Je ziet dat als Rashford erin komt er eindelijk weer iemand op de vleugel staat die zijn man opzoekt en dreiging veroorzaakt. In 5 minuten liet hij zien dat hij er al zeker een kwartier eerder in had gemoeten.

28 juni 2016 om 00:09

Tja. Dreiging en dan op de bal gaan staan. Dan heb je er weinig aan.

28 juni 2016 om 00:16

Nou kun je het moment dat hij op de bal ging staan pakken, maar ook het moment dat hij driemaal een tegenstander uitspeelt. Dan vond ik die drieman die hij passeerde een stuk beter om zijn invalbeurt te omschrijven. Hij valt in op het moment dat het schip eigenlijk al hopeloos verloren is. Laat je hem invallen na een minuut of 65-70, dan is er veel meer mogelijk.

Frankrijk kan doorwandelen naar de halve finale... Alhoewel Ihsland misschien nog moeilijjer is dan Engeland

Eigenlijk is Engeland een beetje het omgekeerde van Italie. Van Italie verwacht je soms weinig en die presteren dan boven verwachting op het tornooi, en Engeland, tja.

Fantastisch voor Ijsland.

Ik ben in de zevende hemel! Ik ben half Ijslander en woon in Ijsland daaaag Engelanders die dachten even er over heen te kunnen lopen. IJSLAND NOG dE BETERE KANSEN OOK.

Wat is het probleem met Harry Kane dat hij als kopsterke spits zichzelf schromelijk overschat door alle vrije trappen te willen nemen? Zo'n gozer schop je toch bij de bal vandaan als Rooney zijnde, sodemieter op naar het strafschopgebied man.

27 juni 2016 om 23:13

Ik geloof dat hij zichzelf wijs heeft gemaakt dat hij een specialist is. Vanaf 40 meter op doelschieten ? doe normaal zeg.

Daarnaast, als je zoveel ballen verkeerd raakt moet je op een bepaald moment erkent dat je niet in de wedstrijd zit en dan laat je iemand anders nemen. Hij speelde echt een waardeloze pot, en helaas niet zijn eerste op het EK.

Spannende wedstrijd, had het Engeland toch wel gegund, want werd wel ziek van dat continue gezeur bij de scheidsrechter.

wat een fantastische inworpen van ijsland. sensationeel! tranen in de ogen van deze verrassing.

Brexitson, Knock-Outson!

Wat een grap zijn die Engelsen, elk eind toernooi weer het zelfde liedje. Aardig tot veel verwachtingen maar altijd teleurstellen.
Misschien maar eens een Buitenlandse bondscoach aanschaffen?
& Rooney, man, droevig..

Wat een sensatie, wat een geweldige prestatie van Ijsland. Ongelooflijk zeg, en tegen een zoekend Frankrijk hoeven ze ook helemaal niet kansloos te zijn. De stuntploeg van het EK, wat een weergaloos succes. Valt onze blamage in de kwalificatie plots ook weer een beetje mee.

Wat een klap zal dit voor Engeland zijn zeg. Hebben de Engelsen eindelijk eens een fatsoenlijke selectie, dan laten ze het zo afweten. Maar eerlijk is eerlijk, ze hebben ook een prutser van een coach. Rampzalig wisselbeleid, het verbaasd met dat hij Milner er niet ingooide. Maar goed, Wilshere volstond ook om als wissel in 45 minuten geen bal goed te raken en zijn teamgenoten te hinderen. Vooral niet Kane wisselen, vooral wachten met Vardy en vooral pas 5 minuten voor tijd Rashford erin te gooien (die in 5 minuten precies liet zien waarom hij er al toch al zeker een kwartier in had moeten staan.

Na de Brexit de zondvloed, zo zal het in ieder geval door sommige ervaren worden.

En het Brexit virus spreidt zich als een lopend vuurtje waarbij het Engelse nationale elftal nu het slachtoffer is...

Geweldig dit maar Engeland kan echt niet voetballen echt zo slecht niet normaal. Logisch dat ze twee zijn geworden wat een drama elftal en coach ze kunnen niet eens de bal goed naar elkaar spelen over 2 meter. Ijsland dik verdiend door ze hebben gestreden en overwonnen. Nou de engelse volk heeft gekregen wat ze willen exit eu.

Wat is die Rooney slecht zeg. Verder had Hodgson natuurlijk Rashford moeten brengen. Wat een farce.

Tiss gewoon een voorspelling wat vaker gaat gebeuren in de toekomst.. Spanje met zijn vele europese wedstrijden en zijn eigen competitie, Engeland waar ze nooit rust hebben vanwege de vele wedstrijden en door de commercie gaat het landen voetbal winnen.. want ook de landen zien dit dat hun topspelers uitgemergeld aan een eindronde beginnen.. echt ben super blij met deze overwinning voor Ijsland laat het alleen maar zien hoe het zit tegenwoordig.. dus daar ligt een belangrijke klus voor de bonden.. en anders maar niet maar dan zijn dit soort uitslagen vaker normaal
dan een uitzondering.. maar echt heerlijk voor Ijsland

Die Hart is toch ook een bijzonder matige keeper, zowel tegen wales als tegen ijsland weer drama.

Die Rooney moet zich toch ook gek lachen dat hij nog steeds zoveel verdient. Die kan er echt geen kloten meer van.

27 juni 2016 om 23:18

Rooney wordt ook compleet misbruikt waar hij nu staat op het moment bij de Engelse ploeg en onder Van Gaal bij United, hij moet veel dichter bij de goal staan.

28 juni 2016 om 00:56

Hij kan geen bal meer aannemen en ongeveer de helft van zelfs z'n korte passjes komen niet aan. Verder lijkt hij traag als dikke stront. Rooney staat voor mij echt symbool voor het afzakken van United. Die gozer is gewoon klaar. Voor een salaris verlaging van 70% zou ik hem wel houden. Zelfs dan verdient ie nog meer dan Jamie Vardy.

28 juni 2016 om 01:00

Klopt, hij was vandaag ook slecht, net als vele anderen. Maar ik blijf erbij dat hij bijvoorbeeld als aanvallende middenvelder of net achter de spitsen beter rendeert dan als de afgelopen wedstrijden als spelverdeler.

Wat een wedstrijd maar Engeland is zwaar overschat!
Landen als Nederland en Portugal werden uitgelachen maar het is wel een echt een team en die strijden echt voor elkaar! Respect daarvoor maar denk dat Frankrijk dit Ijsland gewoon opzij zet. (hoop het niet)

Verder moet ik nog maar zien of Engeland naar het WK gaat, wat een slecht elftal zeg en die coach moet echt weg, wat een wanvertoning het hele toernooi al!

Weer ff klagen over studio France, ja ik kijk op één en soms bbc maar waarom gaat het bij studio france zovaak over randzaken en minder over de wedstrijden, er wordt eerlijk gezegd ook teveel tijd aan de belgen besteed terwijl er andere dingen zijn die op de dag gebeuren zoals de wedstrijd daarvoor en andere items maarja.

Jammer dat zo'n matig land als Ijsland de kwartfinale haalt, al is zo'n verrassing natuurlijk altijk leuk en welkom in het toernooi. De Engelsen waren machteloos en het was hetzelfde liedje als de drie groepsduels. Ze missen creativiteit op het middenveld en vleugelspelers met een actie. In de tweede helft had je drie centrumspitsen in het veld staan en toen Rashford kwam zelfs vier. Misschien is het voor de Engelsen tijd om eens een fatsoenlijke coach aan te stellen.

28 juni 2016 om 00:06

Ijsland is gewoon sterker dan dat overschatte Engeland, dus hoe kun je nou zeggen dat ze matig zijn? Engelse spelers zijn gewoon middelmaat, die gehypt worden door hun competitie. Een goede coach zal daar echt niks aan veranderen. Zelfs een trainer als Capello kon er niks mee, dat zegt al genoeg

28 juni 2016 om 00:57

Ik beschouw Capello ook als een middelmatige coach. Wat betreft Ijsland had ik misschien beter voetballend matig kunnen zeggen. Verdedigend doen ze het goed en het is echt een team, maar aanvallend is het puur opportunistisch spelen.

ijsland heeft vanaf de kwalificatie uit eigen kracht het EK Tournooi weten te bereiken en op dit tournooi heel erg sterk gebleken.

Hoop voor het land dat ze nog ver mogen komen, ze hebben goede spelers en een goede samenwerking met elkaar als ik dat zo zie.

Zelf vind ik het jammer dat spanje eruit ligt, heb altijd sympathie voor deze ploeg.

Ik ben toevallig in mei dit jaar naar Ijsland geweest, en tot nu toe vind ik dit het meest geweldige land waar ik geweest ben. Na 2 dagen kreeg ik zelfs al gedachten om er te gaan wonen, en nu achteraf zeg ik dat ik zeker weten nog een keer terug wil. Dat zeg ik normaal ook nooit. Door de sympathie die ik voor Ijsland heb en door de geweldige kwalificatiereeks had ik ook besloten om dan maar oor Ijsland te juigen.

Ik vind het ook gewoon geniaal dat een land met zo weinig inwoners nu gewoon in de kwartfinale staat. In verhouding is dit gewoon een plaatselijk voetbalclubje, aangezien Amsterdam bijvoorbeeld meer dan het dubbele aantal inwoners heeft, Utrecht ongeveer evenveel inwoners en Rotterdam ook bijna het dubbele. In de groepsfase zat zelfs 10% van de Ijslandse bevolking in het stadion!

Oke, het voetbal wat ze laten zien is niet mooi of spectaculair, maar het elftal is wel het schoolvoorbeeld van wat veel teams missen in het hedendaagse voetbal. Wanneer je met 11 man voor elkaar door het vuur gaat en alles geeft, kun je van teams winnen die kwalitatief een stuk beter zijn. Wanneer Nederland zou spelen met de mentaliteit die daar heerst dan zouden we misschien wel kans maken om de finale te halen, of in ieder geval de halve finale.

Oke, lekker random bericht met een hoop informatie waar jullie geen zak aan hebben, maar ik post het toch. Peace!

meteen ook exit voor Hodgson want hij heeft zijn ontslag ingediend

Hodgson net ontslag genomen. Southgate favoriet om het over te nemen.

27 juni 2016 om 23:29

Zo snel? Eindelijk, ik had liever dat de Engelse bond zou doen.
Wie is southgate precies eigenlijk?

27 juni 2016 om 23:39

Nou zn contract liep toch af, dus de bond had hem ook niet hoeven ontslaan. En ik vind het prima als hij het zelf aankondigt. Geen reden voor meer vernedering.

Gareth Southgate is de coach van engeland U21.

28 juni 2016 om 00:31

Ik vind het altijd nogal zwak om een coach te ontslaan als het resultaat op een toernooi tegenviel, zoals Brazilië bijvoorbeeld ook gedaan heeft.

Een coach, en zeker een coach van een nationale ploeg, heeft maar weinig mogelijkheden om in te zetten. Hij kan spelers kiezen, het elftal kiezen en op de minimale trainingstijd die ze hebben kan hij zijn manier van spelen overdragen maar tijdens het toernooi en de wedstrijden zal het toch voornamelijk van de spelers moeten komen.

In het geval van Blind is het weer anders, hij verzuimt om zijn beperkte mogelijkheden goed in te zetten en een zo goed mogelijk elftal neer te zetten. Als het zo gaat kun je inderdaad de coach aanwijzen als schuldige. Maar wanneer de voorbereiding en selectie gewoon in orde zijn en hij de beste 11 spelers opstelt, is er niet veel meer dat hij kan doen.

Nou bedoel ik te zeggen dat we Blind moeten ontslaan, aangezien ik het niet helemaal zijn schuld vind. Hij is te vroeg en met te weinig ervaring op een functie terecht gekomen waar hij gewoon (nog) niet thuis hoort. Maar als je naar de oefenwedstrijden keek voor het EK dan zag je wel dat Oranje nog steeds potentie heeft en dat het spel en de opstelling ook veel beter was. Laat meneer Advocaat zich er daar maar lekker mee bemoeien en zodra er een geschikte vervanger komt voor Blind kan in een goed gesprek misschien besloten worden dat Blind weer assistent word, een ander bondscoach en Advocaat met pensioen. Maar op dit moment weet ik niet wie er beter bondscoach kan zijn ipv van Blind.

28 juni 2016 om 08:52

Blind komt veel te kort als trainer. Sinds blind, cillesen niet mee deed bij oranje tegen Polen, Oostenrijk en Ierland, winnen ze wedstrijden bij Oostenrijk en Polen. Danny blind kan blijven als hij stop met zijn lieverdjes opstellen.

Ik vind dat men wel wat meer respect moet tonen richting Engeland en de spelers.

Mensen moeten beseffen dat we het hier niet over een elftal vol koekenbakkers hebben. We praten hier over een selectie die samengesteld is met spelers uit de beste/sterkste competitie van de wereld. Je zou bijna denken er geen hoger niveau bestaat.

Mensen dit zijn speler's van een ongekend Kaliber. Allemaal een prijskaart rond de 60-100mil. om hun nek hangen. Harry Kane, Raheem Sterling, die op weg is om de beste van de wereld te worden (moet nog wel worden geholpen) Smalling de buitencategroie wat betreft de verdediging. En noem ze allemaal maar op.

Natuurijk zijn er ook spelers uit andere landen die tot de beste van de wereld worden gerekend, maar dat komt ook alleen omdat de Engelsen van een andere planeet komen.

In 2016 zal Engeland er gewoon weer staan, dit was ook maar een incident want ja, ze zijn gewoon vermoeid van de competitie...... *gaaaaaaaaaap*

27 juni 2016 om 23:40

Sorry maar wat een hoop gelul, ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat la Liga -met voorsprong- het summum is dus waarom men het altijd heeft over die 'overschatte Pl' is mij een raadsel. Welke dorpsidioot beweert er dat de PL de beste competitie is met de beste spelers? Of de beste nationale ploeg?

Die competitie en ploegen worden door de prestaties in Europa zelfs zo vaak onderuitgehaald dat ze bijna onderschat worden. Waarom dit soort flauwe uithalen dus nog hoeven, snap ik niet echt.

27 juni 2016 om 23:50

Genoeg (zoals jij ze noemt) "dorpsidioten" die dat beweren.

27 juni 2016 om 23:53

Denk je echt dat dit serieus is?

27 juni 2016 om 23:57

We gaan nu een andere discussie voeren i.p.v. genieten van een bijzondere avond waarin IJsland erin slaagt de kwartfinale te halen. Maar goed, ik zeg altijd maar dat de beste teams op het moment in Spanje(La Liga) spelen, maar op basis van een combinatie van kwaliteit en competief voetbal is Engeland (BPL) de beste nationale competitie.. La Liga is minder competief, als ik nu zeg Barca, Real Madrid en Atletico Madrid vormen de top 3 van volgend seizoen... Dan is de kans groot dat ik gelijk heb.. Probeer dat maar eens te doen in de BPL, de kans is 200% aannemelijker dat La Liga juist is en dat de voorspelde BPL top 3 niet klopt. Daarnaast moeten mensen eens ophouden met een Europees toernooi te gebruiken als beoordeling voor een nationale competitie.. Prestaties in Europa tonen de kracht van de individuele klasse van een team. Onderlinge duels en eindklasseringen in de nationale competitie tonen de kracht van de nationale competitie. En mijn laatste punt, je noemt het een competitie.. Competitief voetbal is dus wel degelijk een belangrijke factor, dat in combi met kwaliteit, iets wat de BPL wel degelijk heeft, is wat de beste competitie maakt.

27 juni 2016 om 23:57

Je hebt gelijk bon jovi, maar dat beeld hebben de engelsen heel lang verkocht, en is mede de reden waarom er zoveel geld in gepompt wordt. Dan is het niet gek dat wanneer de waarheid de illusie achterhaald, dat dit soort reacties ontstaan.

28 juni 2016 om 00:26

De bpl heeft de competitiviteit en dat het leuk is om naar te kijken en daar stopt het wel. Verwacht geen tactisch hoog niveau zoals in andere competities.

28 juni 2016 om 00:44

Vergeet niet dat ze in de Premier league extreem veel werdstrijden spelen, je meerdere goede teams hebt, het erg competitief is en het daarmee ook erg zware wedstrijden zijn voor de spelers. De spelers kunnen gewoon niet zo veel energie in de CL en El steken als ze dat zouden willen, doordat ze ook veel competitie wedstrijden spelen en je ook nog andere bekers hebt in Engeland.

In Spanje heb je een top 3 met Barcalona, Real Madrid en Atletico Madrid, gevolgd door clubs die een paar maatjes kleiner zijn waardoor je in theorie makkelijkere en minder zware wedstrijden krijgt. In Engeland heb je Arsenal, Tottenham, Manchester United, Manchester City, Liverpool en Chelsea waar ik van verwacht dat ze hoog op de ranglijst gaan eindigen, maar misschien Leicester weer meekomen. Spanje heeft natuurlijk ook wel meer dan 3 goede voetbalclubs maar het niveau van de top 3 ligt een stuk hoger dan van de rest van de ranglijst. In Engeland verwacht ik dat komend seizoen zeker 5 titelkandidaten.

Ik denk dat als ze in Engeland minder wedstrijden zouden spelen en meer rust zouden krijgen voor CL en EL wedstrijden dat de La Liga clubs het erg zwaar zouden hebben met ze.

28 juni 2016 om 00:25

De enige reden dat ze zoveel waardbIjn is omdat ze engels zijn. Was sterling frans en speelde in duitsland, dan zou zijn prijskaartje drie keer zo klein zijn. Engels voetbal is gewoonweg een door oliegeld gigantisch opgeblazen bel waarin het tactisch niveau erg laag is.

2x Brexit maar die laatste doet de Britten het meest pijn.

Ze willen Europa wel heel graag verlaten.

Brexit!!! 😂😂

Hoe zou je als voetballiefhebber geen sympathie op kunnen brengen voor landen als Ijsland? Komen ook even aan een EK meedoen en zijn niet alleen voor niemand bang maar kunnen het iedereen knap lastig maken. Geen hogeschool voetbal, geen tikå-tåkå getik maar trots en dus een passie en strijd waar hun fameuze voorvaderen met bewondering naar zouden hebben gekeken.

Ik zie ze Frankrijk ook nog wel verslaan maar verder dan de halve finale zal lastig zijn. Dit soort magische momenten van een ploeg in een flow zijn meestal tijdelijk van aard en hebben nogal eens de neiging om voortijdig aan een roemloos einde te komen.

Meestal.....maar niet altijd...

28 juni 2016 om 01:04

Die flow kan inderdaad zomaar ten einde komen, maar het voordeel wat Ijsland nu heeft is dat ze eigenlijk niet meer kunnen verliezen. Ze zijn tegen ieders verwachting in uit de groep gekomen en staan nu al ik de kwartfinales. Als ze er nu tegen Frankrijk uit gaan zou het totaal geen vernedering voor ze zijn.

Maar ik vind Wales en vond Noord-Ierland ook leuk om te zien. Wanneer je voor je ploeggenoten door het vuur gaat en elke wedstrijd alles geeft, dan winnen de kleine landjes met relatief weinig kwaliteit gewoon van de grote elftallen. Ik zou daar als speler van een groter voetballand zoals maar een voorbeeld aan nemen. Als een team met relatief weinig kwaliteit door dit voetbal zo kan presteren kun je je al inbeelden wat er zou gebeuren wanneer een team met een hoop topspelers dezelfde mentaliteit zou hebben.

Met die al die Miljoenen, roem en luxe waar die spelers mee leven lijkt het wel of van die spelers de mentaliteit alleen maar achteruit gaat en de teams ook veel minder als team spelen. Ze willen alles zelf doen zodat ze weer in de spotlight staan en zodat wanneer ook alles lukt ze een transfer kunnen maken of een nieuw contract kunnen tekenen en nog meer miljoenen kunnen verdienen.

Ik werk samen met iemand die als speler 1978 met PSV de Uefa cup gewonnen heeft. In die tijd kreeg je nog amper betaald en gingen de meeste voetballers na hun carrière weer aan het werk. Ik hoor van hem veel inside verhalen over de voetbal wereld toen, en hij spreekt nog veel mensen die nog steeds een rol vervullen in de voetballerij waardoor ik ook inside verhalen van nu hoor. Hij zegt zelf ook, met voorbeelden van toen en nu, dat een goede voetballer te veel de hemel in geprezen word en eigenlijk gewoon teveel betaald krijgt waardoor ze diva's worden. Een team vol rijke diva's heeft weliswaar veel individuele kwaliteit, maar een team vol spelers die extreem hard werken met zijn alle zal in veel gevallen veel weerstand kunnen bieden en misschien wel kunnen winnen.

Om een laatste voorbeeld te noemen, voordat dit bericht te langdradig en zelfs ver weg niet meer relevant is, noem ik Dirk Kuyt. Een speler die qua techniek eigenlijk niet heel bijzonder is, en ook nooit super bijzonder geweest is, maar door zijn mentaliteit en hard werken wel ver gekomen is en zelfs nu nog belangrijk is voor Feyenoord. Veldspelers die het van het mooie voetbal en mooie techniek moeten hebben gaan na hun 30e hard achteruit en zullen nooit op hun 35e nog zo belangrijk voor een club kunnen zijn als Kuyt. Kijk bijvoorbeeld ook naar het niveau dat Ronaldo nu heeft, en dan bedoel ik wat hij dit EK laat zien. Die is qua niveau echt hard achteruit gegaan.

Tl;dr Versie: In het hedendaagse voetbal komen topclubs qua mentaliteit eigenlijk te kort en zou er meer aan de mentaliteit gedaan moeten worden.

Engeland heeft gefaald.
Tuurlijk is hodsgon verantwoordelijk voor de opstelling maar er zijn ook spelers die hard gefaald hebben.Sterling ongeloofelijk drama speler zit geen voetbal in . Hart heeft ook gefaald onzekere keeper.

Mooie en bijzondere overwinning voor IJsland en nog gewoon terecht ook. Ik had meer verwacht van Engeland, maar het zat er toch gewoon niet in.. Mijn voorspelling voor de kwartfinale is 62,5% goed, Ik heb IJsland, Portugal, Duitsland, Belgie en Frankrijk juist, maar ik mis Zwitserland, Spanje en Engeland. Overigens ben ik toch van mening dat het EK een aantal mooie verassingen heeft en IJsland is er zeker een. Ik liet ze winnen van Rusland, nu verslaan ze gewoon Engeland.. Bijzonder.

Ik was zo blij met deze zege van Ijsland maar ook zo verdrietig door het nieuws dat mijn idool uit de jeugd en favoriete acteur Bud Spencer is overleden RIP Buddy.

Fantastisch. De underdogs (italie, wales, ijsland) gaan hartstikke lekker. Maakt het toernooi toch weer wat leuker. De Engelsen hebben op dit moment ook niet echt de gunfactor natuurlijk. Ik had trouwens ook geen stuiver gegeven voor hun toernooikansen: veel te naief team, geen goede mix van jong en oud.

Motm ragnar sigurdsson. Hij was echt geweldig, perfecte tackles op vardy en iedereen en won bijna al zijn duels.

Wie had dat gedacht liever verliezen van ijsland in de kwalificatie dan voor schut gaan voor 100 miljoen kijkers met je hele natie

Dit was een van de mooiste wedstrijden van het EK. Niet alleen omdat de underdog wint, maar nog meer omdat het krachtsverschil vooral werd bevestigd door het enthousiasme en de spelbeleving waar de Ijslanders mee het veld op gingen. Datzelfde enthousiasme en spelbeleving dat wij misschien wel missen in Nederland en in Engeland. Engeland lijkt al jaren niet gemotiveerd te raken voor eindtoernooien. Elk toernooi na 1966 resulteerde in een enorme domper. Zelfs als het middenveld wordt gevormd door namen als Scholes, Beckham, Gerrard en Lampard dan weet Engeland niet te overtuigen.

De zere plek is in 2016 wat makkelijker te vinden, omdat dit elftal gewoonweg niet goed genoeg is. Smalling zal nooit een Rio Ferdinand worden, Kane is een enorm statische spits, Alli, Dier, Vardy en Rose zijn te onervaren en Rooney's goude jaren liggen ver achter hem. Als Hart (normaal toch best een degelijke keeper) ook niet meer te vertrouwen is dan blijft er vrij weinig van dit elftal over. Het elftal teert op uitgebluste vedettes (rooney) of onrijpe ruw diamantjes (alli, Dier, Rose en Smalling). In feite zijn zij nou niet veel beter af dan Nederland op een overtuigende kwalificatieronde na dan. Als je daar dan bij optelt dat de gerenommeerde namen als Rooney, Cahill, Sturridge en Hart een matig tot slecht seizoen achter de rug hebben kun je concluderen dat dit elftal niet goed genoeg is om een rol van betekenis te spelen op het EK.

Engeland kan toch een voorbeeld nemen aan Ijsland, die als trouwe vikingen de strijd aangaan en onvermoeibaar leken te zijn. Het elftal is niet groots en Sightorson sjokt nog steeds als een bejaarde man rond het strafschopgebied van zijn tegenstander, maar zoals hij ook vaak bij Ajax verantwoordelijk was voor belangrijke treffers doet hij dat ook bij de nationale ploeg. Ijsland heeft weinig individuele klasse, gezien hun sterspeler voor het bescheiden Swansea City uitkomt, maar heeft wel een compact elftal dat doet denken aan Oranje op het WK in Brazilië. Waarschijnlijk zullen zij tegen Frankrijk hun Waterloo vinden, maar ik geloof niet dat ook maar een enkele Ijslander na vanavond dat heel erg zal vinden.

De landen die meestal een Toernooi winnen, zijn toch de teams waarvan de spelers in eigen land winnen! ( Duitsland, Spanje, Italië, etc) dus Duitsland wederom?

ontopic... Wat was Engeland slecht zeg! Denk ook een beetje onderschatting. Maar wat hebben die Vikingen geploeterd!! Halve finale halen zie ik nog wel gebeuren!

Legendarische overwinning die in de ijslandse sprookjesboeken zal gaan. Qua voetbal niet de mindere en tegen Frankrijk zie ik zeker kansen.

En och.. dat publiek.. VIKINGS!

Niet normaal, gekkenwerk! Ijsland doet het! Wat een blamage van de Engelsen!
Waarom Kane alle dode spelmomenten neem begrijp ik niet. De langste speler van het elftal nam ook de laatste vrije trap (schoot hem hoog over) terwijl Wilshere 15 meter van het doel staat en hij de kleinste man van het veld is.
Engeland was zo slecht vandaag, gewoon niet normaal!

28 juni 2016 om 01:09

Engeland had denk ik last van onderschatting. Wanneer je dan al voor rust achter staat tegen Ijsland, en er na de 2-1 maar niet doorheen komt, krijg je mentaal wel een flinke tik. Dan ga je veel te lastig voetballen en alles wat dan mis gaat, is weer een klap.

Wanneer je een vrije trap moet nemen, of wanneer je in zijn algemeenheid voetbalt, is concentratie en zelfvertrouwen erg belangrijk. Dan krijg je van dat boerenkoolvoetbal en vrije trappen zoals Depay ze neemt.

Voetbal is veel een best groot deel ook een psychologisch spel.

Oh mijn god wat zijn Alli en Kane slecht zeg, wat een hoop troep.
Wilshere klasse zoals altijd.

Wat een bikkels die Ijslanders. Stugge ploeg die het toch maar steeds weer doet. Ook goed voor mijn toto kreeg 8 keer mijn inzet. Het is inmiddels geen geluk meer. Niet de best voetballende ploeg maar wel 1 met passie.

Verdiend gewonnen van de IJslanders veel sterker dan Engeland

Het is mij echt een raadsel waarom Bertrand en Clyne gewoon niet weer op de back posities begonnen. Die dede het laatst toch een stuk beter dan Rose en Walker. Op het middenveld is het ook belachelijk dat spelers als Drinkwater en Fabian Delph een kans hebben gekregen. En dan het stomst van allemaal, de aanval. Gewoon weer met Kane in de basis terwijl Sturridge en Vardy veel beter samen spelen. Nee, de spelers kan je niet veel wijten, het is de coach die het heeft verprutst voor Brexit.
Aan de andere kant is het de Ijslanders van harte gegund, niet al te te technisch of creatief maar die strijd en passie verdiend gewoon een kwartfinale plaats, alhoewel het hoogstwaarschijnlijk einde verhaal is tegen de Fransen. Maar een land dat nog nooit heeft mee gedaan en meteen zo ver komt als nota bene groepswinnaar is toch al een fantastische prijs voor Ijsland, proficiat!

Wat een wedstrijden gisteren. De o-zo-geweldige voetballanden Spanje en Engeland krijgen even de deksel op de neus. Ijsland zet even een Griekenland 2.0, of je nou fan bent van verdedigend voetbal of niet, de passie en strijd die Ijsland in elk duel gooit is prachtig om te zien. Denk dat dit de voetbaldag van het toernooi was, twee landen die perfect hun eigen spel speelden en de tegenstander compleet uit de wedstrijd haalden. Ik gun het Buffon, Bonucci, Chiellini, De Rossi op hun oude dag, maar als Ijsland uiteindelijk die finale wint hoor je mij niet klagen .

Succes aan beide landen!

Wat heb ik genoten van sigurdson zo sterk in elk duel maakt amper foutjes kalm aan de bal en dan kan hij ook nog voor gevaar zorgen met een omhaal!

Ik heb me zitten ergeren aan het spel van engeland. Het is heel mooi om te zie hoor dat de ijslanders er zo voor vechten en ze hebben ook terecht gewonnen op mentaliteit. Maa ik snap er niks van.. zulke goeie spelers, waarom zet je er een ouwe lul als hodgsen neer. Die denkt veel te ouderwets. Met een andere trainer was dit team wel ver gekomen.. vind het zonde..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren