Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Twente in conflict met ondernemers: ‘Ik wil geen ellende aan de kop’

Laatste update:

FC Twente had voor 1 mei een garantstelling van twaalf miljoen euro uit het bedrijfsleven nodig, maar de bedrijven die garant stonden voor dat bedrag, wensten volgens de club anoniem te blijven. Het was echter een publiek geheim dat in ieder geval Dik Wessels bij de deal betrokken was.

/

De bouwmagnaat uit Rijssen verstrekte de club uit Enschede een lening van vier miljoen en staat ook nog eens voor vier miljoen garant, zo meldt TC Tubantia. De krant schrijft in een reconstructie echter ook dat een aantal leden van de groep zakenlieden wil dat Twente afscheid neemt van commissaris Ton Heerts en algemeen en financieel directeur Onno Jacobs en dat Jan Schutrups de voorzittershamer van de Raad van Commissarissen inlevert.

De ondernemers zijn boos omdat die personen akkoord zijn gegaan met het betalen van een schadevergoeding van 1,7 miljoen euro aan de andere clubs binnen de Eredivisie CV en dat de afgegeven garantstelling waarschijnlijk snel aangesproken moet worden door Twente. De club heeft de ondernemers ‘een vorm van toezicht’ aangeboden, zo vertelt woordvoerder Marcel Wendrich. Of dat genoeg is, moet maandagavond blijken.

De delegatie uit het bedrijfsleven gaat dan met de directie van Twente in gesprek, zo laat Wessels in een reactie weten aan het regionale dagblad: “Maandagavond praten wij als garantstellers met elkaar en moet Twente ons cijfers presenteren. Daar hangt veel van af. Ik haak niet af als het om geld gaat, absoluut niet. Maar ik wil wel plezier hebben en niet nog meer ellende aan de kop, want dat heb ik al genoeg gehad”, aldus Wessels.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat??? Dus de sponsors die vallen over het feit dat Twente eindelijk iets fatsoenlijks probeert te doen.
Daar kan ik me met de pet niet bij.

25 juni 2016 om 08:57

Snap je dat niet? De club staat nog altijd op het punt failliet te gaan. Er zijn sponsoren die met pijn en moeite vier miljoen beschikbaar stellen om de club te redden en dan geven deze heren zomaar 1,7 mln kado voor wat goodwill? Compleet idioot natuurlijk, al past het in de grote Twente-is-zo-zielig show van de afgelopen maand.

25 juni 2016 om 09:04

Wil niks maar voor dick wessels is dat een fooi. Maar vind de twente supporter over het algemeen toch al niet zo reeel als het om de straf gaat. Ze mogen hun handjes dicht knijpen en nog piepen ze dat de straf te hoog is.

25 juni 2016 om 09:18

Al is dat voor Wessels een fooi, het is nog altijd zijn geld. Je mag verwachten dat de club daar zorgvuldig mee omgaat.

25 juni 2016 om 09:38

@joostvan
Nee natuurlijk snap ik en het grootste gedeelte van Nederland dat niet..
Jullie kunnen alle goodwill gebruiken.
En zeker de sponsors moeten weten wat positieve uitstraling doet .
Dus....NEE...ik snap dat niet.

25 juni 2016 om 09:40

@Araman
Tuurlijk moet de club daar zorgvuldig mee omgaan...
Maar ik beschouw dit zeker niet als onzorgvuldig gedrag.

25 juni 2016 om 09:46

Nee omdat je eigen club een deel krijgt. Totdat ze daar domme dingen met geld gaan doen...

25 juni 2016 om 12:57

@schorpioen
De enige die iets te eisen heeft van Twente, is de KNVB. De overige clubs, waarvan de meesten met een gigantische bak boter op hun hoofd, zijn niets tekort gekomen de afgelopen jaren, op geen enkel vlak... Of durf je te beweren dat Twente er veel baat heeft gehad bij alle praktijken de afgelopen jaren?

Daarbij weet ieder mens dat goodwill en vertrouwen niet uit een portemonnee komt.

25 juni 2016 om 13:35

Onbegonnen werk moustro, de Knvb en ECV zijn er in geslaagd de luie media zodanig te misleiden dat het beeld is gevestigd dat de andere clubs enorm benadeeld zijn en Twente zichzelf enorm bevoordeeld heeft door het liegen en bedriegen van Munsterman c.s.

Dat Twente dat geen punt meer, maar wel een heleboel geld minder en bakken vol ellende heeft opgeleverd willen mensen simpelweg niet geloven, laat staan horen. Sterker nog, wij worden als Twentefans geacht onze mond dicht te houden.

On topic: volkomen logisch dat de investeerders/garantstellers zich verzetten tegen iedere cent bloedgeld dat aan de andere clubs wordt betaald en tegen de verantwoordelijken bij Twente die zich zo hebben laten chanteren door Gudde, Nijland en andere jankerds in de Ecv.

25 juni 2016 om 14:58

nee dat geld is ook echt een hoop jonge jonge 100 .000 euro waar na belastingen z'n 60 000 van overblijft daar kan feyenoord, Heerenveen of wie dan ook veel mee doen

De gemiste TV gelden voor sommige clubs ligt vele malen hoger dan dat dan heb je het al snel over 1.5 miljoen totaal over 4 jaar per club

25 juni 2016 om 15:17

Bewijs dat maar. Ik ben benieuwd naar je berekening en gedetailleerde onderbouwing voor die 1,5 miljoen.

25 juni 2016 om 15:43

Wie heeft het over eisen.... het dat Twente heeft aangeboden ,vindt ik niet meer dan normaal..
Nogmaals kunnen wel wat goodwill gebruiken.
Of ze baat of niet..
Is niet relevant, zij hebben deze bullshit veroorzaakt. Dus ze e mogen best een gebaar.
Doen ze ook... maar dan moet achterban en sponsors niet gaan.lopen janken.
Durf je kwetsbaar op te stellen en dan is deze onzin zo over.

25 juni 2016 om 15:46

Twente heeft niets aangeboden. Het is afgedwongen door de rest. Een wezenlijk verschil.

25 juni 2016 om 16:38

snap jij het niet de club heeft miljoenen teveel aan tv gelden gehad en komen met 1,7 goed weg maar ach in twente rekenen ze anders

25 juni 2016 om 16:41

oh en de tv gelden dan die twente onterecht heeft gehad 4 jaar lang en dan heb ik het nog niet over de graafschap die nu degradeert omdat ze wel eerlijk speelde en geen spelers haalde die ze niet konden betalen in tegenstelling tot twente die dat wel deed en er nog voor beloond word ook.

25 juni 2016 om 16:42

oke mijn club scheelt het al 8 ton

25 juni 2016 om 16:43

Bewijs die miljoenen maar eens. Ik heb nog nergens een rekensom gezien. Die aanname is puur op basis van sentiment gemaakt. Sterker nog. Door de 9 punten aftrek (kost 2 en 1 plaats op de ranglijst) loopt Twente de komende 10 seizoenen geld mis. Laten de andere clubs dat geld maar onder elkaar verdelen, in plaats van een compensatie af te dwingen met het mes op de keel.

25 juni 2016 om 16:45

Patrick070

"onbegonnen werk moustro, de Knvb en ECV zijn er in geslaagd de luie media zodanig te misleiden dat het beeld is gevestigd dat de andere clubs enorm benadeeld zijn en Twente zichzelf enorm bevoordeeld heeft door het liegen en bedriegen van Munsterman c.s."

Het moet toch niet gekker worden, nu is het de knvb die volgens een Twente-fan de boel misleid heeft

Je vergeet voor het gemak dat het liegen en bedriegen van Munsterman tot doel had om Twente te verrijken en te bevoordelen. Als Twente het eerlijk had gespeeld dan hadden ze een Zyjech nooit kunnen kopen en laat dat nu net de speler zijn die Twente eigenhandig (op sportief vlak) in de eredivisie heeft gehouden en die Twente met wat geluk ook nog een paar miljoen oplevert.

Maar nee hoor, de hele wereld is tegen dat arme Twente en ze zijn onevenredig zwaar gestraft. Ik stel voor dat vz een inzamelingsactie organiseert voor het zielige Twente en haar supporters.

Ik ga verder niet eens in op de termen zoals bloedgeld, chanteren en jankerds, het is gewoon te walgelijk voor woorden en typeert het gedrag van enkele Twente-fans op deze website.

25 juni 2016 om 17:11

Wordt er weer zielig gedaan door Twente supporters.
Ja, Twente heeft concurrentie benadeeld. Door hun positie op de ranglijst over te nemen en door spelers aan te trekken via illegalen wegen.

Ziyech had waarschijnlijk bij Feyenoord gespeeld bv. Een Luuk de Jong was misschien binnen de grenzen gebleven ipv zijn directe misstap in het buitenland. Feyenoord was Fer wellicht nooit kwijt geweest. Tadic was nooit in het shirt van Twente gekomen. Moet ik nog meer namen noemen?

25 juni 2016 om 17:18

@ kaassie, dank voor de reactie waarin je precies onderstreept wat ik bedoel. Jouw stelling dat Twente Ziyech niet had kunnen kopen is één van de vele voorbeelden van de misvattingen die leven. Twente had moeten wachten op toestemming van de Knvb, dus het klopt dat ze zich toen niet aan de regels hebben gehouden. En dat ze de boete van ruim 45 duizend ingecalculeerd hebben. Maar als ze netjes gewacht hadden op toestemming van de Knvb had Ziyech ook wel bij Twente gespeeld. Ziyech kon meer verdienen bij Feyenoord, maar koos vanwege de plannen die Schreuder met hem had voor Twente. En die toestemming van de Knvb was er wel gekomen. Twente had door de transfers toen (onder meer Tadic) én voldoende salarisruimte én voldoende budget. Vergeet ook de meevaller niet dat Fer een transfer maakte in Engeland, waardoor Twente toen net de resterende transfertermijnen in één keer kreeg.

Nogmaals: Twente heeft geen enkel punt extra gekregen door de malversaties van Munsterman c.s. De bestuurders en fans van andere clubs schermen daar maar wat graag mee, maar kunnen dat op geen enkele manier met feiten onderbouwen.

on topic: heb inmiddels begrepen dat het niet correct is dat Wessels en de andere investeerders de bestuurders weg willen hebben. Belangrijkste punt van hun is ook niet de 1,7 mln. die aan andere clubs wordt betaald, maar dat hen door Jacobs is verteld dat de kans dat Twente gebruik zal maken van de door hen gegeven garantstelling ongeveer 15% is en dat nu blijkt dat men er binnenkort al aanspraak op zal moeten maken, als Ziyech niet binnen twee weken verkocht is.

27 juni 2016 om 00:55

Ik kan me voorstellen dat de investeerders zich hier tegen verzetten. Maar daarvoor moet je toch echt naar de corrupte roversbende in Twente kijken. Overige clubs zijn wel degelijk benadeeld. Maar dat gaat er kennelijk niet meer in bij de supps, nu Twente weer tekenen van leven vertoond.de grote waffel is in elk geval weer open.

25 juni 2016 om 09:11

Ik kan daar wel inkomen. Zij moeten deels garant staan voor de financiën, dan mogen ze toch ook vinden dat er na behoren met hun centjes wordt omgesprongen. Nu wordt het geld deels gebruikt om misstanden uit het verleden op te lossen, niet om de club weer op poten te zetten.

25 juni 2016 om 09:28

Wat kon Onno Jacobs en co anders dan? Verder wordt door Wessels en co hiermee impliciet aangegeven dat men richting de andere clubs alsnog weigert enige kleur te bekennen. Persoonlijk vind ik dat een slecht signaal.

25 juni 2016 om 09:29

Dus? Dat is toch logisch? Als je in die shitberg die Twente heet duikt moet je er vanuit gaan dat dat er nog misstanden moeten worden opgelost. Volgens mij hebben jullie in Twente totaal niet door wat jullie hebben aangericht bij het Nederlandse publiek. Bijna iedereen die ik ken hoopte op degradatie voor Twente na al die lijken die uit de kast kwamen en al die lichte straffen die jullie gehad hebben. Bovendien werden de boetes nog betaald door sponsoren ook. Nu laat Twente goede wil zien om het imago wat op te krikken, liggen de sponsoren dwars en eisen ze het vertrek van de commissarissen.

Ik zeg het maar gewoon: ik zal het totaal geen ramp (voor het Nederlandse voetbal) vinden als de club de komende maanden alsnog kapot gaat. Het heeft al mijn symphatie en respect verloren.

25 juni 2016 om 09:33

zoals ik hieronder in mijn bericht al post: er is een enorm wantrouwen tegen Twente.

Door een bedrag terug te storten los je een deel van dat wantrouwen op. De clubs konden ook gewoon de komende jaren denken: O Twente wil een speler van ons kopen. Laten we een 150000 euro meer vragen, hebben we gelijk iets terug van de tv gelden die door Twente door het gesjoemel ons door de neus zijn geboord.

Dus hij moet zijn mond maar even houden.

25 juni 2016 om 10:10

Ronnerdam c.s. Wat heeft een club aan goodwill? Heel Twente weet, dat op basis van gebral van o.a. de Feijenoord directeur Gudde, Groningen bestuurder Nijland en Heracles aanvoerder Jan Smit de FCT toch de grond in wordt gewenst door de rest van de clubs. Het is in de voetbalwereld toch al lang geen fair-play meer. Ieder voor zich is het motto. En dan gaan Onno Jacobs en Ton Heerts akkoord met een betaling aan €1.7milj betalen op basis van pure chantage van de Ecv.
Ik zou zeggen: ECV als je je benadeeld voelt ga je lekker naar de rechter. Dan zal er echt geen positieve claim uit voortkomen. FCT is voor het grootste vergrijp, dat overigens nog nimmer is bewezen (nl het niet volledig informeren van de Knvb over het Doyen-contract) vele malen gestraft.
Ook alle 'vervolgovertredingen' zijn meermalen bestraft, waardoor alle andere clubs ruimschoots zijn 'gecompenseerd' o.a. 9 punten aftrek en vele € boete, die in de KNVB-pot zijn gestort.
Die overeenkomst van €1,7milj levert FCT helemaal niets op. Zelfs geen goodwill. Dus niks overeenkomst. Intrekken.

25 juni 2016 om 11:41

Lekker, weer zon gek van een supporter die alles probeert recht te praten. Jullie zijn helemaal niet gestraft, dat was het als je failliet was gegaan. Dit telt miss als een hele zachte waarschuwing. Twente een vreselijke club.

25 juni 2016 om 12:20

Probeer het eens uit te leggen zonder Twente bril. Er zijn clubs (zoals rkc) gedegradeerd en bijna falliet gegaan omdat ze zich wel netjes aan de regels hielden. Deze clubs hebben helemaal niets aan de schijn straffen de Twente gekregen heeft.

En dan gaan toepen dat Twente ten gronde gericht is door uitspraken van andere clubs..... Wanneer jou buurman fraude pleegt waardoor jij benadeeld raakt dan moet jij ook maar gewoon je mond houden en de buurman sparen omdat hij er anders minder goed vanaf komt?

Al met al mag geen enkele Twente fan klagen en blij zijn dat ze gespaard zijn gebleven voor het betaald voetbal (voor zolang het nog duurt) door de Knvb.

25 juni 2016 om 14:24

Altijd makkelijk praten als het geld van iemand anders is.

25 juni 2016 om 15:05

@wielaart

Wat een gemier acheraf, deze deal was allang bekend. Waarom komt Wessels er niet mee voordat de utispraak van de beroeps commisie kwam?

Oh ja, er moest een onafhankelijk, net bestuur komen, anders verviel de licentie. En nu de licentie terug is, wil de club ondernemers op de achtergrond kennelijk weer terug naar de oud tijd,

25 juni 2016 om 15:56

Juist ..daarom snap ik werkelijk waar niet waarom jullie het niet kunnen opbrengen om ff GEEN grootspraak te hebben.

25 juni 2016 om 16:07

Schorpioen, doe nou even relaxed man. Bemoei je lekker met je eigen club. Toen Twente met miljoenen strooide om spelers van Feyenoord te kopen had je niet zo veel commentaar. Boter op het hoofd!

25 juni 2016 om 16:09

Dus de negatieve gedachtegang komt door Gudde,nijland en Smit..
Maar het mislijkmakkende gedrag van Twente en de Twente supporters die dat te pas en onpas verdedigen heeft daar niet aan bijgedragen.
Wat kunnen jullie toch afentoe kleinzielig zijn!
Hebben jullie wel spiegels!!?

25 juni 2016 om 16:45

Maar misselihkmakend gedrag van Twente moet blijkbaar met misselihkmakend gedrag van de overige clubs worden vergolden? Dat vind jij rechtvaardig?
Zo zit de rechtstaat in Nederland niet in elkaar.

25 juni 2016 om 20:26

@therock11..@lavi.
Das erg merkwaardig dat jij dat zegt...want je leest duidelijk alleen wat je wil lezen.
Want ik juist een lans gebroken voor Twente...maar dat ontgaat jou.
Hoe de andere supporters op Zullen reageren , zal echt afhangen hoe supporters zoals jij zich gaan uitlaten.jij snapt het dus niet.
Maar doe je ding..

Ik zei nog "beslissing is genomen...Ben er niet blijmee..maar nu moeten we verder"
Maar dat lezen jullie natuurlijk niet.
En nee hwt mislijkmakken gedrag van sommige supporters moet gewoon stoppen
Maar ook van sommige van jullie dus. Het niet eenzijdig.
@levi....oohh ja wel hoor... ben altijd kritisch geweest en heb deze bijna ondergang van Twente voorspeld.
Vraag maar aan je mede tukkers

27 juni 2016 om 01:01

Deze reactie past prima bij het gedrag van sommige Twente supporters van het afgelopen jaar. Er was niets aan de hand, er is niets bewezen en Twente moet helemaal niets. Ja hoor, dream on. Twente moet pas op de plaats maken en zijn afspraken nakomen. Het huidige bestuur heeft dat nu wél door. Nu supps en sponsors nog.

25 juni 2016 om 09:17

Volgens mij is dat niet waar het om gaat.

De ondernemers hebben naast leningen ook garantstellingen afgegeven.
Die garantstellingen zorgen voor zekerheden, maar het is uiteraard niet de bedoeling dat die garantstellingen ook daadwerkelijk aangesproken gaan worden.
Ik begrijp dat de kans dat die garantstellingen aangesproken moeten worden heel veel groter wordt door de schadevergoedingen die FC Twente heeft toegezegd.

Ik neem aan dat de ondernemers niet boos zijn dat FC Twente schadevergoedingen aan de clubs heeft toegezegd, maar vooral om het feit dat zij daar niet van op de hoogte waren toen ze de garantstellingen afgaven.
Aan de andere kant kan je stellen dat FC Twente hierin niet veel keuze heeft gehad. Op het moment dat de garantstellingen werden afgegeven wist FC Twente zelf ook nog niet dat de overige clubs een schadevergoeding zouden eisen.
Eigenlijk had FC Twente vooraf met de ondernemers moeten overleggen voordat zij die schadevergoedingen toezegden. Dat zou heel veel irritatie hebben voorkomen.

25 juni 2016 om 13:02

Ik denk dat ze wel boos zijn omdat er "schadevergoeding" wordt betaald.. Jacobs kan wel zeggen dat ze er niet onderuit konden komen, maar op basis waarvan dan? Wat hadden de andere clubs dan willen doen?

Heeft iemand er überhaupt wel eens bij nagedacht dat het ook aan Twente te danken is dat er 60 mln betaald wordt voor die uitzendrechten?

25 juni 2016 om 13:59

Het was een harde eis van de knvb dat FC Twente schoon schip zou maken.
De clubs die de afgelopen jaren dicht onder Twente zijn geëindigd, hebben aantoonbaar schade geleden al is de hoogte van die schade moeilijk vast te stellen.
Als FC Twente de wens van die clubs om gecompenseerd te worden zou hebben genegeerd, had de club niet volledig voldaan aan de eis om schoon schip te maken en dat zou hebben meegewogen in de overwegingen bij de strafbepaling.
Mogelijk zou de beroepscommissie dan tot een ander oordeel zijn gekomen.

Daarnaast hadden de andere clubs de mogelijkheid om een geding tegen FC Twente aan te spannen om de compensatie te verkrijgen en niemand weet wat dan de uitspraak zou zijn geweest. Die eis zou afgewezen kunnen worden, maar als het wel toegewezen zou worden zou het compensatiebedrag vele malen hoger geweest kunnen zijn.

25 juni 2016 om 14:10

@Orwell
Het schoon schip had betrekking op de lijken uit de kast, niet op andere clubs..

Daarnaast is op geen enkele manier hard te maken dat het verschillende clubs geld heeft gekost, in vergelijking tot de situatie waarin er geen frauduleuze handelingen zouden zijn geweest. Wat wel hard te maken is, is dat een aantal clubs een voordeel hebben gehad bij de puntenaftrek van Twente. Worden die dan overgeslagen in het compensatieschema?

Nee hoor, de ECV heeft op de een of andere manier hoog spel gespeeld, en het bestuur van Twente is daar in getrapt.. Waarschijnlijk om goodwill te kweken, maar zonder die zogenaamde goodwill was de situatie nu helemaal niets anders geweest. En dat is waar geldschieters over struikelen.. Je zegt geld toe aan een club in nood, en de eerste afspraak die ze maken is dat er een bedrag wordt uitgekeerd aan andere clubs, terwijl daar geen enkele basis voor is.

Ook een rechter zal in een dergelijk geval zeggen dat niet hard te maken is dat, en dus ook niet hoeveel, schade is geleden. En terecht! Wat zou er anders wel niet te zeggen zijn van PSV, waarbij de Europese Commissie zelfs heeft uitesproken dat ze ongeoorloofde staatssteun hebben ontvangen.. Dat geld hebben ze oa geïnvesteerd in spelers en prompt zijn ze twee keer kampioen... Als we het dan over schade hebben!

25 juni 2016 om 15:08

Zelfs als PSV onterecht kampioen zou zijn geworden, is dat alleen schade voor Ajax. Bij Twente gaat het om de clubs die net onder twente eindigde en daarmee tien jaar lang minder TV gelden ontvangen.

Het is duidelijk, toen de licentie gered moest worden, hoorde ik geen klachten van de heren geldschieters, ondanks dat deze deal al bekend was. Nu Twente weer meedoet, willen ze ouderwets aan tafel meepraten en beslissen. maar helaas, die tijden zijn voorbij.

25 juni 2016 om 15:38

@ Moustro

Andere clubs hebben voordeel gehad van de punten aftrek??????

Misschien moet je maar weer heel snel terug je schulp inkruipen vriend. Die punten aftrek heb je gehad omdat Twente zich niet hield aan de eisen die aan de licentie gekoppeld zijn. Daar ben je voor bestraft.
Dat dit andere een voordeel oplevert is gewoon iets van oorzaak en gevolg en de enige die dit aangerekend mag worden is Twente zelf.

Als Twente zich echt netjes wil gedragen gaat men wegens mismanagement van Munsterman en Co, achter hen aan, echter ligt dat een beetje moeilijk omdat deze heren namelijk ook in het crediteurenakkoord zitten. Dus Twente laat zich niet 1x maar 2x bedonderen door Munsterman en Co.
Immers Munsterman is weg maar gijzelt de club nog steeds via het crediteurenakkoord. Immers als hij geen medewerking verleent gaat de club als nog op de fles.

25 juni 2016 om 17:59

@the Ref
terug m'n schulp in? Flikker toch op man! Twente heeft dingen fout gedaan, is daarvoor gestraft door de KNVB daarmee is de kous af..

Waar er gejankt wordt, betreft dat niet Twente en ook niet haar supporters. Ongelofelijk, de kortzichtigheid waarmee sommige andere reageren. Enige kennis van feiten is ze vreemd, herhalen hier een beetje wat in de media verschijnt en denken daarmee een discussie te kunnen voeren. Doei!


Terug m'n schulp in... Hoe haal je het in je hoofd man, mafkees..

25 juni 2016 om 18:24

@ Moustro

Nope daarmee is niet de kous af. Hooguit voor de Knvb, nu zijn de Ecv en de clubs afzonderlijk aanbod.
En dit kan tegen de Knvb of Twente zijn.

Als hun vinden dat ze benadeeld zijn door Twente of de Knvb kunnen ze stappen ondernemen zoals nu gebeurt.
Knvb wordt gedaagd door De Graafschap. Twente schikt met Ecv omdat men dondergoed weet dat men bij een gang naar de rechter dieper in de buidel moet tasten.

En wat betreft die schulp, dat is meer omdat je onvindbaar was toen de hele affaire omtrent de licentie speelde. En nu het de goede kant lijkt op te gaan ben je hier weer vindbaar. Dus ja kruip maar weer terug je schulp in. Want als Wessels zich gaat roeren berg je dan maar.
Immers die begint dezelfde trekjes te vertonen als Munsterman, namelijk geld in de club steken en denken dat je het beleid kan bepalen.

For the record, dat is verboden met de overeenkomst van 15 dec. j.l. Dus kan zomaar zijn dat in sept. als nog kopje ondergaat wegens 9x niet in categorie 2 verkeren.

25 juni 2016 om 20:29

@The Ref
Je hebt een beperkt geheugen merk ik, gezien het aantal discussies dat we hadden omtrent het behoud van licentie. Ik was degene die zei dat de KNVB de indruk heeft gewekt dat de licentie behouden zou blijven als schoon schip gemaakt zou worden. Jij was overduidelijk degene die daar anders over dacht, maar vanaf het moment dat bleek dat de beroepscommissie mijn gelijk bewees, was jij degene die nergens meer te vinden was. Dus als je het over schulp hebt, ga mooi je gang!

Als Wessels zich roert, is er een groot verschil met Munsterman. Wessels is namelijk wel in staat zijn eigen fouten recht te zetten in financieel opzicht.

De andere clubs zijn geen partij in de discussie inderdaad.. Als er nou iemand was die kon bewijzen dat Twente voordeel heeft gehad, dan was het wellicht anders, maar dat bewijs bestaat simpelweg niet. Net zoals er geen zinnig woord te zeggen is of FOX hetzelfde betaald zou hebben als Twente niet de club was die op dat moment de competitie interessant maakte..

25 juni 2016 om 14:25

Bij Twente heerst momenteel de sfeer van "het westen tegen het oosten".. Dus dan willen ze niets betalen. Met die mensen valt niet meer te praten.

Ze hadden die corrupte club gewoon moeten laten degraderen. Dreigen met failsement en continu lopen janken heeft ze ook nog in de eredivisie gehouden. Ze hadden gewoon hun verlies als een vent moeten nemen en opnieuw beginnen.

Ze zullen nu al hun goede spelers moeten verkopen en volgend jaar vliegen ze er dan alsnog uit.

Als hij had gezegd dat hij niets te maken wil hebben met malafide praktijken in de toekomst, dan zou ik Wessels gelijk geven.

Maar nu het bestuur van de club een regeling heeft getroffen met de overige eredivisieclubs vanwege onterecht ontvangen tv gelden, denk ik bij mezelf: ach vent zeur niet. Twente mag in de ED blijven, maakt schoon schip en wil met een schone lei beginnen. Anders blijf je tot in lengte van dagen nagewezen worden als een oplichtersclub. Dat is een imago waar Twente toch al onder gebukt zal blijven de komende jaren.

25 juni 2016 om 08:59

Van dat imago komt Twente nooit meer af, bij de huidige generatie zal dit als je Twente hoort altijd in het achterhoofd zitten. De enige manier om daar snel van af te komen is degraderen of failliet gaan. Dat gun je niemand, maar tot de dag dat dit gebeurt zal er een permanente haat richting Twente zijn van heel veel voetballiefhebbers

25 juni 2016 om 09:04

Ik vond Twente altijd een sympathieke club, met een fraaie historie. Maar de heer Munsterman, die ik al op een andere manier kende van buiten het voetbal (een zeer harde en egoistische zakenman) heeft dat imago totaal verpest bij mij.

Maar daarom haat ik die club niet. Ik hoop dat men snel schoon schip maakt, desnoods na een degradatie naar de JL, en dan weer een goede stabiele subtopper worden. Zoals ze al 40 jaar waren voordat de oplichtersbende binnen kwam.

25 juni 2016 om 09:32

Er zijn meer mensen die ervaringen met die man hebben gehad. De gemene deler vertoont opvallend veel raakvlakken. Daar is ook mijn draadje met Twente geknapt. Hoe mensen achter zo'n manipulator aan kunnen lopen en gerechtvaardigde kritiek volledig weghonen.

25 juni 2016 om 10:05

Falcao,

Zoals je eerder een keer hebt aangegeven wil je ons vergelijken met de Duitsers die pakweg 70 a 80 jaar geleden ook achter 'hun grote leider' aanliepen. Dat is, bij mij in ieder geval, erg verkeerd gevallen en wou een discussie met je aangaan maar heb er nooit reactie erop gehad.
Niet alleen praat je over een hele andere tijd over een hele andere partij met hele andere gedachten/insteek dan nu, tevens ga je voorbij aan het feit dat wij Twente fans ook misleid zijn net zoals de KNVB.
Of zagen 'jullie' het allemaal aankomen en waren wij Twentesupporters echt zo blind?
Wat waren de aanwijzingen die voor het Twente debacle zichtbaar waren die wij gemist hebben?
Of denk je dat een ieder inzicht had in de vage, in de achterkamer uitgewerkte afspraken m.b.t. Doyen, Tadic enzovoort?

25 juni 2016 om 10:09

Luisteren naar de mensen die vanuit Wegener jarenlang voor Munsterman gewaarschuwd hebben had al geholpen in plaats van dit alles af te doen als rancune van een paar journalisten en oud-werknemers.

25 juni 2016 om 10:43

Zijn dit nu antwoorden op mijn vragen? Rancune van journalisten en oudwerknemers?

25 juni 2016 om 11:08

Misschien moet je even googlen op 'munsterman Wegener'.

Munsterman heeft Wegener op ongeveer dezelfde manier (eigengereid handelen, schimmige deals) geleid als FC Twente en heeft het bedrijf ook op ongeveer dezelfde manier (zelf vertrekken, waarna er overal lijken uit de kast kwamen) verlaten, waarna ook Wegener op de rand van een faillissement stond.

Dat heeft echt helemaal niets te maken met rancune van journalisten en oud-werknemers.

25 juni 2016 om 11:30

Het gaat mij erom of hij(falcao) antwoorden heeft op mijn vragen. Voorlopig nog steeds niet.

25 juni 2016 om 13:05

Het heeft geen zin te discussiëren op detailniveau. Het gaat om de grote lijn in het opereren van Munsterman, met de bijbehorende spelletjes die nauw samenhangen met het karakter van de man. Een patroon dat je doorziet of niet. Jij doorziet het niet.

25 juni 2016 om 13:45

Ja je kan wel zeggen dat het geen zin heeft om op detailniveau te gaan praten maar ondertussen wel zeggen dat wij achter onze grote leider aanliepen én ons vergelijken met een stel nationaal-socialisten.
Terwijl wij (dus jij en ik) de details van de afspraken niet kennen?!
Makkelijk praten van je.

En wat waren voor jou de aanwijzingen dat Munsterman vieze spelletjes aan het spelen was die wij niet gezien hebben? Alleen het karakter van deze man?

25 juni 2016 om 17:20

Je moet dingen niet uit de context halen. Het verhaal dat je aanhaalt heeft betrekking op het feit dat een leider, meer of minder dubieus, na aantoonbare successen in de beginfase en een goede exploitatie c.q. toeëigening van deze successen steeds meer aanhang genereert. De schaduwzijde verdwijnt dan naar de achtergrond. Vroeger beschikten veel mensen niet over informatie waar de dingen van de andere kant belicht werden. Iets wat Joop nota bene ook telkenmale probeerde met zijn censuur en embargo's richting kritische media. Het patroon is hetzelfde, de impact uiteraard van een andere orde.

25 juni 2016 om 09:10

Ik denk dat de heren vooral boos zijn vanwege het feit dat zij garant moeten staan omdat FC Twente op het punt staat om te vallen, en Dik Wessels zelf geeft nog eens 4 miljoen, maar met die knaken doodleuk andere Eredivisie-clubs gaan compenseren.

Het compenseren is goed, maar ik snap dat de heren die garant staan het niet leuk vinden.

25 juni 2016 om 09:27

@ fct 4 ever: dat kan hij wel vinden, maar Twente probeert iets van het enorme wantrouwen tegen de club te verlichten, en daar gebruikt men dat geld voor. Om dan gelijk het bestuur weg te willen hebben gaat mij te ver.

Misschien wil Wessels dat Twente de komende jaren door elk clubbestuur terug gepakt gaat worden, dat clubs structureel teveel gaav vragen voor spelers. Onder het mom van: Twente heeft ons jarenlang belazerd, nu pakken we ze terug door ze teveel te laten betalen bij transfers. Dat kan hoger oplopen dan die 1,7 miljoen.

Wessels moet dus gewoon zijn keutel intrekken en zorgen dat de club stabiel wordt ipv een ongeleid projectiel wat het de afgelopen jaren was.

edit typefout

25 juni 2016 om 09:50

Iedereen zal weing moeite hebben met de compensatie, ook de geldschieters niet.
Maar als jij garant staat en je held beschikbaar stelt voor het geval dat het echt nodig is als de club omhoog zit, maar vervolgens hoort dat het is om de andere clubs tevreden te stellen, dan begijp ik best dat dat enge weerstand oproept...

25 juni 2016 om 09:56

Gestolen goed gedijt niet. FCTwente moet schoon schip maken en dat weet je als je garant gaat staan. Nu jammeren wil dus zeggen dat dit garant staan eigenlijk een wassen neus is. Oftewel lijk # zoveel. KNVB had nu maar de licentie ingetrokken afgelopen december.

25 juni 2016 om 11:29

@efceetee. Ik weet niet hoe jij erbij komt dat iedereen achter deze chantage actie van de Eredivisiecv staat. En ook de timing was zeer charmant.

Als je op de rand van een afgrond staat ga je geen feestjes bouwen met geld van mensen die zo begaan zijn met de club dat ze hun eigen geld bijna charitatief ter beschikking stellen.

Een echte Twente man aan het roer had daar nooit mee ingestemd. Nog afgezien ervan dat het gewoon een perverse actie van de overige 17 eredivisie clubs was.

25 juni 2016 om 15:19

@De Wimpie: de overige clubs hebben geld afgeperst van Twente met het mes op de keel. Dat gedijd toch ook niet?

Twente kan dus nu als een klein kind op 't matje komen bij een paar ondernemers die denken de verlossers van Twente te zijn...komt helemaal niks goeds van. Laat die mensen hun werk doen, en de club saneren. Als je volledige zeggenschap wil moet je echt wel wat meer doen dan totaal 12 miljoen...

25 juni 2016 om 09:35

Heb jii de namen van deze heren gezien??? Ik denk dat je dan wel even anders brabbelt. Deze mensem zorgen voor een forse economie binnen Nederland.

25 juni 2016 om 10:00

Als dat al zo is, zijn ze onze lieve heer ofzo? Op de wc hebben ze ook een luchtvervrisser hangen.

25 juni 2016 om 10:05

@RenyTwente

Dat soort mensen en reacties dus. Echt ongelooflijk.

25 juni 2016 om 10:47

waar moet anders over "brabbelen" dan? wat interesseert mij die namen nou?! totaal irrelevant. geld of wie je bent maakt mij geen verschil over hoe ik er over denk hoor. Volgens mij zeggen ze ook gewoon papa en mama en stinkt 't na een toiletbezoekje. toet toet

25 juni 2016 om 11:02

@RemyTwente Wat is nou daadwerkelijk je punt?

25 juni 2016 om 13:07

Grappig. Een van investeerders die genoemd wordt is de vader van Wout Weghorst, speler van Heracles.

Tja, ken nog steeds Twente-fans die fanatiek beweren dat ze met het stadion, Dik Wessels en Jan van Halst zo weer aansluiten bij de top en de andere clubs hiermee een tik gaan uitdelen...

25 juni 2016 om 09:36

Dat zal ook wel gebeuren hoor. Het stadion is nog steeds in eigen bezit.

25 juni 2016 om 09:44

Nee hoor, het stadion is ondergebracht in een stichting die volledig los staat van FC Twente.

25 juni 2016 om 10:07

@ RemyTwente

Dat soort mensen en reacties dus. Echt ongelooflijk.

25 juni 2016 om 10:21

Nog niet Orwell. Ook de garanstelling van de gemeente is nog niet binnen. Wanneer dat rond is gaat het stadion pas in de stichting.

25 juni 2016 om 11:39

Nee hoor, hij heeft gelijk. Het stadion is van FC Twente met helaas de daarbij horende hoge hypothecaire rentelasten. Als de garantstelling eenmaal bekrachtigd is, dan is het de bedoeling dat het stadion naar een stichting gaat waarbij FC Twente huur gaat betalen. Maar dat is dus nog niet zo. Dus dat" roeptoeteren" is meer iets waar jij je momenteel mee bezig houdt.

25 juni 2016 om 12:23

Wat een onzin, Taalbers.

Remy Twente beweert dat FC Twente weer tot de top van Nederland zal gaan behoren omdat ze een eigen stadion hebben.
Dat slaat helemaal nergens op, ongeacht of de garantstelling van de gemeente al bekrachtigd is of niet.

Zodra de garant stelling bekrachtigd is is het stadion niet meer van FC Twente en als de garantstelling niet bekrachtigd wordt is er geen FC Twente meer.

25 juni 2016 om 13:18

@ Orwell

Juist. Waar een paar jaar indoctrinatie en whishful thinking toe kan leiden.

25 juni 2016 om 15:22

Orwell: je hebt twee garantstellingen. 1) de ondernemers en 2) de gemeente.
Die van de ondernemers is nu rond. Die van de gemeente is nog niet bekrachtigd door de raad, en schijnt misschien niet nodig te zijn. Alleen bij de garantstelling van de gemeente wordt het stadion afgesplitst in een aparte stichting.

25 juni 2016 om 15:41

@ Therock11

Beide zijn nodig om het gat van 80 miljoen af te dekken.

Dus of het stadion gaat naar de stichting of er is na het volgende meetpunt in September geen FC Twente meer onder deze licentie, zo liggen de kaarten op dit moment.

Omdat Twente op de oude licentie zit moet men omdat men al 8 meetmomenten in categorie 1 zit promoveren naar categorie 2. Gebeurt dit niet wordt op basis van de licentievoorwaarden alsnog de licentie ingetrokken.

25 juni 2016 om 15:47

Jet gat is echter geen 80 miljoen. Die hypothwek hoeft niet in 1x afbetaald te worden...

25 juni 2016 om 16:39

@ Therock11

Nee maar het moet wel als totale schuld in de boeken vriend. Overigens betaald FC Twente al ongeveer een jaar alleen de rente en niet de aflossing op deze hypotheek.

Dus de totale schuldenlast is wel rond de 80 miljoen, immers als de banken morgen hun vertrouwen opzeggen wordt die schuld van de hypotheek wel per direct opeisbaar.
Dit zal niet gebeuren omdat de banken ook in het crediteurenakkoord zitten.

Maar voor de hoogte van de totale schuld maakt het niet uit of dit wel of niet direct betaald moet worden. Alle schuldeisers hoeven ook niet per direct en in 1x betaald te worden.

25 juni 2016 om 16:46

en wat klopt er dan niet aan zijn reactie? precies dat soort supporters die alles goed blijven praten

25 juni 2016 om 21:54

Ik praat niks goed. Ik duidt de feiten zoals ze zijn. De feiten zonder een vertoebeld beeld ingegeven door de media.

Dat de andere clubs dit uit gehandeld hebben zegt veel meer over de mentaliteit van die clubs dan over Twente,
In plaats te zorgen dat we weer een mooie competitie krijgen,
,wordt er alles aan gedaan om onrust en rot zooi te schoppen.
Twente is niet trots op alles wat gebeurd is maar wel op de mensen die proberen alles weer op de rij te krijgen.
Dat de eredivisie deze 1,7 milj. heeft uit gehandeld zegt veel meer over de mentaliteit van de rest dan van Twente.
Maar in ieder geval heeft Twente getoond echte supporters te hebben en die moet je bij de rest met een lampje zoeken.

25 juni 2016 om 10:02

Kijk dit soort reacties blijven maar langs komen. Twente fans die het maar normaal vinden wat er allemaal is gebeurd. We mogen ook niet meer bij een onderwerp over Twente zeggen dat ze de boel hebben opgelicht. Ze weten het nu wel. Alle andere clubs hebben Jaren last gehad en hebben er nog steeds last van maar daar praten we niet meer over. Het blijft een feit dat de meeste supporters het niet fijn vinden dat Twente zo laag is gestraft. Zo is dat met alle soorten overtredingen waarbij de dader een lage straf krijgt. We gaan het wel zien. Eerst het nieuwe financiële meetmoment en daarna een jaar lang de competitie. Persoonlijk hoop ik dat ze alsnog degraderen. Als Twente supporters dat als haat naar hun club vinden jammer dan. Ik haat Twente niet ik wil gewoon gerechtigheid.

25 juni 2016 om 10:57

Op basis waarvan denk jij dat Sybrook dit normaal vindt?

25 juni 2016 om 10:03

Het zegt voldoende over FC Twente dat ze er mee akkoord zijn gegaan. Toch een bepaald schuldgevoel over wat ze gedaan hebben. Anders geef je in deze financieel moeilijke tijden geen 1.7 miljoen weg. Maar laten we daar lekker de andere clubs op aan kijken.

Als tweede moeten de supporters van FC Twente eens ophouden met het huilen dat andere clubs moeten zorgen voor een mooie competitie en FC Twente moeten redden? Heeft FC Twente ooit iets voor een andere club gedaan om zodoende een mooie competitie te krijgen? Ook vanuit Enschede kwam er helemaal niks toen subtopper AZ het moeilijk had met het omvallen van de DSB-bank. Hoezo vraag je dan nu wel iets van anderen clubs.

Heb je het over die echte supporters die de afgelopen dagen het astronomische bedrag van 32.000 bij elkaar hebben gesprokkeld in het kader van "twente voor FC Twente"? De supporters van FC Twente zijn niks beter of slechter dan die van andere Eredivisieclubs, want ook als andere clubs dreigen om te vallen heb je daar een fanatieke aanhang die er alles aan zal doen om de club te behouden. Daar is FC Twente ook qua aantal supporters niet bijzonder in.

25 juni 2016 om 10:28

Is gewoon op basis van afpersing door de andere clubs gebeurd. Ik wil graag de notulen (en indien aanwezig geluidsopnamen) van die bijeenkomst zien. Dan kan de deal direct weer van tafel.

25 juni 2016 om 12:19

En ik wil de beelden en geluidsopnamen wel eens zien van die geheime ontmoeting van twente met de beroepscommissie die bewuste maandagavond voor de uitspraak.
Ben erg benieuwd wat daar besproken is want voor die ontmoeting stond al voor 99% vast dat twente gedegradeerd was en na de ontmoeting is dat totaal omgeslagen.

En ik krijg nu ook rare gevoelens over die garant stelling voor 1 mei die lijkt mij ook gewoon iets van zorgen dat we het op papier hebben de afwikkeling zien we later wel zie nu de onrust .
Is de lc misschien weer op het verkeerde been gezet ?

25 juni 2016 om 10:04

Ook hier is FC Twente gematst dat genoegen is genomen met slechts 1.7 miljoen.

25 juni 2016 om 13:15

Die 1,7 miljoen is afgeperst op basis van het feit dat de andere clubs Twente woude royeren uit de Eredivisie CV. Zulke minne honden zitten er in de besturen van de overige clubs.

25 juni 2016 om 15:18

Nee die eis lag er omdat Twente dankzij haar resultaten behoorlijk veel TV gelden ontvangt. Toen gebleken was dat Twente spelers aantrok die zij niet kon betalen en dat verdoezelde met valse jaarrekeningen en geheime Doyen deals, voelde diverse clubs zich benadeelt. Twente zat met deze eis in haar maag en wilde ervan af voordat het oordeel van de beroepscommisie kwam dus heeft Twente de claim afgekocht.

Wat er nu speelt is dat de heren geldschieters geen invloed meer hebben op het nieuwe bestuur. Ze willen weer terug naar de oude tijden en verder gaan waar ze gebleven waren dus een directeru en commisarissen die naar hun luisteren.

25 juni 2016 om 15:23

Helaas Speedy. Twente wou niet afkopen maar werd met het mes op de keel gedwongen.

26 juni 2016 om 18:50

Geheime Doyen deals? Je hebt werkelijk geen idee waar het over gaat he!?

Het probleem FC Twente is nog lang niet opgelost. Ik vraag me af in hoeverre het mogelijk is om een club te redden terwijl er sprake is van een overgang van een crimineel oud bestuur naar een incapabel nieuw bestuur.

Pure chantage van de andere eredivisie clubs en Jacobs en co laten het zomaar gebeuren. Snap wel dat de investeerders dit behoorlijk vreemd vinden. Zei krijgen met moeite samen 4 miljoen bij elkaar en dan besluiten ze maar ff 1.7 miljoen cadeau te doen. Dan word de kans ook wel heel groot dat de garantstelling aangesproken moet worden..

25 juni 2016 om 12:31

Ja pure chantage ze hadden het dubbele moeten eisen en dan per club die er de laatste 4/5 jaar recht op hadden.

25 juni 2016 om 13:29

@deveste en apjo

De eis van de Eredivisie CV was oorspronkelijk 5 miljoen, daar bleef na onderhandelen maar 1,7 van over.

Dat de ondernemers balen dat de borgstelling opengebroken zal moeten worden gaat pijn doen, echter als je dit niet wilt moet je je niet borg stellen voor een bedrag.
Je weet gewoon dat je voor dit bedrag (wat je aangeeft) kunt worden opgeroepen te betalen.

Echter is er in de overeenkomst van 15 december expliciet vast gelegd dat er geen constructies meer mogen plaats vinden van "wie betaald die bepaald".
En laat dat hier nu direct dreigen te gebeuren.

25 juni 2016 om 14:42

Het blijft een feit dat de eis voor compensatie van de overige clubs totaal uit de lucht is gegrepen. Die slaat als een tang op een varken. Zeer laf, op een moment dat Twente met de rug tegen de muur staat werd er een spelletje gespeeld dat het daglicht niet kon verdragen. En waarom? Een misplaatat gevoel van rechtvaardigheid? Het is gewoon bloedgeld omdat de clubs op geen enkele manier kunnen aantonen dat zij financieel schade hebben geleden bij de bestrafte feiten bij Twente. Minne bloedhonden die Twente nog even verder de grond in wouden trappen. Dat op een nog laakbaardere manier dan het handelen van Twente.

25 juni 2016 om 15:21

Nogmaals,. de clubs zijn van mening dat Twente betere resultaten liet zien doordat Twente spelers aantrok die zij helemaal niet kon betalen. Daarmee kreeg en krijgt Twente teveel TV gelden omdat die berekent wordne op basis van de prestaties. Daarvoor eiste de betrokken clubs compensatie.

Twente wilde kostte wat kost deze eis afgewikkeld hebben voor het oordeel van de licentie commisie dus besloot zij dit uit te onderhandelen.

Nu de licentie weer terug is, willen de geldschieters weer af van de afspraken die Twente gemaakt heeft.

25 juni 2016 om 15:24

De clubs zijn van mening, maar hebben totaal geen bewiijs behalve de onderbuik...

25 juni 2016 om 15:46

@ Therock11

In het rechtsysteem waarin wij leven en handelen is het aannemelijk maken al meer dan voldoende.

Misschien mag ik je er even aan herinneren dat een rechter uitspraak heeft gedaan en dat die vond dat de licentie afnemen gerechtvaardigd was.

Dat de LC anders oordeelt over de licentie is niet van belang voor een eventuele vervolgclaim bij een burgerrechter omtrent onterecht verkregen hogere vergoedingen qua tv geld, prijzengeld etc.
De ECV had bij een burgerrechter een flink goede kans gehad om deze zaak te winnen, en ik vrees dat het bedrag dan fors hoger was geweest.
Immers de uitspraak van deze burgerrechter zal worden meegewogen in een evt beslissing door een volgende burgerrechter. Dus 1,7 miljoen kan zomaar een schijntje zijn gebleken ipv een door de rechter hoger opgelegd bedrag.

25 juni 2016 om 15:49

Het is in ons rechtsysteem nog altijd "wie eist, bewijst". Ik heb nog verdomd weinig bewijs van de overige clubs gezien die hun recht geeft op die afkoopsom, anders dan Twente heeft gefraudeerd, de rest bedonderd etc. Laat ze eens met een onderbouwde berekening komen.

25 juni 2016 om 15:57

@speedyafc: niemand kan bewijzen dat als bepaalde spelers niet aan waren getrokken, ik vermoedt dat je doelt op Zyech, en dus daarvoor andere spelers aan waren getrokken de resultaten slechter zouden zijn geweest waardoor ze lager waren geëindigd waardoor minder TV- gelden.

Misschien waren de resultaten wel beter geweest! Koffiedikkijken is dat.
(bovendien kon Twente deze spelers wel betalen hoor!)

25 juni 2016 om 16:47

@therock11

Ze hoeven alleen maar met dezelfde bewijzen te komen als die de licentiecommissie heeft gebruikt om de boete voor Twente (de definitieve) te bepalen.
Dus de transfers van Tadic (dubbele facturen, waarmee men een geldelijk voordeel verkreeg), Zyiech (mocht men niet doen wegens categorie 1), en de andere transfers.

Dus dat Twente hoger op de ranglijsten eindigde die jaren is redelijk aannemelijk, tel daarbij het hogere tv gelden als gevolg daarvan en de uitkering voor de plaatsen die men had en je komt in al die jaren op een flink bedrag uit, waar ik bang ben dat dit de 1,7 miljoen wel gaat overstijgen.

@ dworff

Punt is dat als je in categorie 1 zit je geen uitgaven boven de 50K mag doen zonder toestemming van de Knvb. En doe je dit toch is de boete hooguit 42,5k een boete die Twente lachend betaalde omdat men wist dat men op Zyiech ten alle tijde winst zou behalen. Oftewel doelbewust en willens en wetens fraudeleus handelen, iets waar ronnerdam al vaker op heeft gewezen in zake Munsterman.

De man heeft in zijn tijd bij Wegener het bedrijf op een gelijke wijze bestuurt en besodemieterd, en op het moment dat het vuur te dichtbij komt stapt hij op.
Dat noemen ze in volkstaal gewoon crimineel handelen.

25 juni 2016 om 19:48

Hoezo? Die bewijzen tonen vals spel aan, maar niet de eventuele schade die is geleden. Die valt gewoon niet aan te tonen.

25 juni 2016 om 20:02

@ Therock11

Vals spel bewijzen is voldoende dan mag de rechter zich er over buigen of hier voordeel mee behaald is.
En aangezien het doel van vals spel een voordeel behalen is mag jij bedenken wat een rechter gaat oordelen.

Geen rechter gaat zeggen dat Twente geen voordeel heeft gehad van zijn vals spel. Die kijken naar de feiten en dat is dat Twente in die periode de beschikking heeft gehad over middelen waar men bij eerlijk spel geen beschikking over had gehad. Dus zal hij tot de conclusie komen dat een compensatie aan de andere op zijn plaats is. Omdat men door vals spel een hogere plaats op de ranglijst heeft bedongen en dat men door vals spel daarmee een hoger uitkering kreeg op basis van eindplaats, plaatsing europees voetbal en tv gelden.
Dus tel uit je winst.

Ik geef de clubs gewoon een goede kans van slagen als men het via de gerechtelijke weg spelen. Net zoals diverse advocaten met sportrecht in hun pakket De Graafschap een goede kans geven om op de lange termijn de zaak tegen de Knvb winnend af te sluiten.

25 juni 2016 om 21:59

Alleen is Twente juist de laatst 5 jaren gemiddeld een stuk lager geeindigd dan de 5 jaren ervoor, waardoor er minder punten konden worden bijgeschreven op de ranglijst voor TV gelden. Ook de puntenstraf heeft in totaal voor 3 plekken lager gezorgd, die 10 jaar doorwerken . Reken alles maar eens door en de rechter zal concluderen dat er geen aantoonbare schade is voor de overige clubs. Moet je wel even de ranglijsten van de laatste 10 jaar in een excelletje zetten.

26 juni 2016 om 13:36

@ Therock11

Dus als Twente lager eindigt dan gedacht gaat de vlieger wel op en als ze hoger eindigen niet? Dus als het in jullie voordeel is mag het meegewogen worden en in jullie nadeel niet?
Vreemde redenatie.

De puntenaftrek hebben jullie te danken aan jullie bestuur (oud) en zijn gewoon vastgelegd in het licentiereglement. Dus dat als argument gebruiken gaat niet op.
Iets met je billen branden en op de blaren zitten.

Een rechter zal oordelen dat Twente moedwillig de boel bedonderde (is al vastgesteld door een rechter door de licentie terecht ingenomen te verklaren).
Dus ik zou er maar niet zo zeker van zijn. Immers de burgerrechtzaak aangespannen door Twente zelf en de uitkomst daarvan zal gewoon flink tegen Twente werken of je dat nu leuk vind of niet. Dat de beroepscommissie daarna een ander oordeel velt is niet relevant.

Dus ik zou maar heel voorzichtig zijn dat de andere clubs geen nadeel hebben ondervonden door het valsspel van Twente. Immers geven flink wat advocaten De Graafschap een flinke kans tegen de Knvb en zijn beroepscommissie. Immers conform de licentie voorwaarden had de straf eigenlijk inneming van de licentie moeten zijn. Immers conform de licentiestraffen was dat nog de enige mogelijkheid en niet het opleggen van 5x de boete van 42,5 K.

Dus ook nu heeft de beroepscommissie weer een straf uit de hoed getoverd die niet conform de voorwaarden is. Maar goed we zullen zien wat het kort geding van De Graafschap tegen de Knvb gaat doen. Ik voorzie een Eredivisie van 19 clubs. Omdat De Graafschap niet uit is op innemen van de licentie van Twente.

Denk niet dat we dit moeten willen
Van de ene dictator naar de andere
Wessels wil Jacobs er nu uit hebben
Nou dan zal Jan van Halst ook wel vertrekken
Want Jacobs is juist op voorspraak van Jan van Halst, naar Enschede gekomen
Als de mensen met geld weer zo maar kunnen en willen beslissen, krijgen we zo weer het oude scenario

26 juni 2016 om 08:36

Je hebt alleen geen andere keus, het gat is te groot. Of de overheid moet ook dit verlies dragen.

Ik denk dat het nog wel maanden/jaren onrustig blijft. Daarom stem ik voor een Twexit!

Is net alle ellende met de Knvb achter de rug, gaan ze daar in Twente zichzelf de nek omdraaien. Lekker bezig daar!

Volgens mij is het probleem niet zo zeer het geld als dat er eerst gevraagd is om een garantstelling en daarna nieuwe afspraken zijn gemaakt waar eigenlijk geen geld voor was en dat van te voren niet door was gegeven.

Verder, jongens wat een hoop trieste reacties weer uit het FCT kamp, van sommige supporters. Hebben jullie nu serieus een bord voor je kop of is het gewoon pure provoceren. Deze afspraken met eredivisieclubs chantage noemen, oneerlijk of onrechtvaardighandelen. Kom die 1,7 miljoen is een pure schikking. De clubs hadden het nog veel verder kunnen trekken gezien alle stukken. Maar goed, struisvogelgedrag is natuurlijk makkelijker dan erkennen dat het fout zit bij je eigen club. De Knvb, en de andere clubs en ondernemers de schuld geven. Dat is iets waar een grootdeel van jullie langzaam heel goed in is.

25 juni 2016 om 12:51

Een pure schikking? Waarvoor? Omdat Zyech in zijn eerste seizoen bij Twente direct presteert? Om alle hoge binnenlandse transfers die Twente heeft mogelijk gemaakt? Omdat ze altijd een geduchte tegenstander in de competitie zijn (geweest) en daarom sponsor- en televisiegelden aantrekken? Omdat ze knockout op de grond maar even hun portemonnai in konden leveren? Onsportief, onregelmentair en vooraal laf en pervers!

25 juni 2016 om 13:00

Omdat er puur is gekeken naar één gemakkelijk te achterhalen cijfertje wat ze recht hebben moeten zetten.

Ziyech heeft hier trouwens weinig mee te maken. Die is gehaald met in het achterhoofd een boete die FCT keurig betaald heeft. Klein foutje in de regels dat zoiets mogelijk was, maar niet echt oplichting.

25 juni 2016 om 13:10

Welk cijfertje rickv? Ik meen gelezen te hebben dat deze gieren in eerste instantie 4 of 5 miljoen van Twente eisden.

Hoe vaak zie je niet dat een grote aankoop zijn eerste seizoen niet uit de verf komt, en zich eerst aan cultuur en niveau moet aanpassen?

25 juni 2016 om 16:25

Twente zat al in Cat 1 toen ze Ziyech kochten. De Knvb had toestemming moeten verlenen. Dat zou misschien dagen hebben gekost, want eerst moest er een andere speler verkocht worden. In die tussentijd had hij misschien voor Feyenoord of een andere club gekozen. Misschien ook niet, dat zullen we nooit weten. Wat we wel weten is dat Twente bewust de Knvb gepasseerd heeft. Munsterman zelf zei dat ze die 45000 wel even zouden betalen, gezien de miljoenen die ze door Ziyech moesten betalen.

Wie weet had je met Ziyech betere resultaten behaald en dus meer TV gelden kunnen krijgen. Echter, alleen deze deal zal Twente boven andere clubs hebben gehouden waardoor Twente teveel aan TV gelden heeft gekregen

Sorry, leuker kan ik het voor Twente fans niet maken. En helaas, jij likkt mij zo'n figuur die hard roept dat Twente niet fout is, maar dat de Knvb en het "westen" anti Twente is. Jouw probleem, zoek lekker een psychiater in dat geval op.

25 juni 2016 om 16:33

@ronnerdam

Maar wat als Twente die 6 miljoen voor Zyech, had gebruikt om een of twee andere spelers aan te trekken, waar mee ze zelfs hoger waren geeindigd?
Of dat Zyech bijvoorbeeld geblesseerd was geworden? Koffiedikkijken!

Ik roep niet dat Twente niet fout is, kan echter moeilijk tegen de kadavermentaliteit van de overige eredivisie- clubs

25 juni 2016 om 16:48

Bij Ziyech betrof het een dag vertaging bij de medische keuring van Fer die in Engeland van club wisselde. Voor dat ongeduld is Twente bestraft met een boete.

25 juni 2016 om 16:49

@ dworff

Dat is als als als. De feiten is dat FC Twente (munsterman) doelbewust de Knvb heeft misleid en daarmee de gehele Ecv.
Dat zijn de feiten.

25 juni 2016 om 17:10

@the Ref

Welke misleiding dan? De hele Eredivisie wist toch dat hij voor Twente zou gaan spelen? Heeft de Knvb hierdoor ook niet meer boete inkomsten gehad? Je probeert de zogenaamde schade die Twente de andere clubs heeft berokkend toch te kapitaliseren? Nou doe is een serieuze poging dan?

25 juni 2016 om 19:37

@dworff

Ben je nu zo dom of gedraag je je zo.

Volgens de voorwaarden in categorie 1 mag je geen transacties doen van boven de 50k, iets wat Twente doelbewust wel gedaan heeft. Iets waar Munsterman (dus Twente) grif toegaf en die boete voor lief nam.

Clubs die zich daardoor benadeeld voelen ruiken nu hun kans zeker gezien een rechter zich over de totale zaak gebogen heeft en heeft geoordeeld dat de licentie terecht was ingetrokken. Dat de LC alsnog anders beslist maakt voor deze clubs niks uit. Een burgerrechter heeft geoordeeld en daar kunnen ze hun kans nu grijpen immers een andere rechter in een civiele zaak zal deze uitspraak meenemen.

Dus is dit serieus genoeg voor je? Of heb je nog meer dingen uit de rechtsboeken nodig?

25 juni 2016 om 19:50

Je weg wel transacties boven de 50k doen in categorie 1, als daar maar toestemming voor is gevraagd en gekregen. Die toestemming is 1x niet tijdig (een dag later) aangevraagd, maar wel gegeven. Ken de feiten!

25 juni 2016 om 20:04

@ Therock11

Bij het afsluiten van het contract had FC Twente die niet en daarom heeft men de boete gekregen.
Dus ga niet recht praten wat krom is. De enige straf is namelijk die boete van 42,5k.
In mijn optiek zou de gehele transactie ontbonden moeten kunnen worden. Dat zou pas een terechte straf zijn.

Immers in dit geval heeft men willens en wetens de Knvb bedonderd door het niet te melden.

25 juni 2016 om 20:06

@ the Ref

Het gaat mij om de zogenaamde schade voor de eredivisie clubs te kapitaliseren (in geld uit te drukken). Die 6 miljoen die deze transfer heeft gekost, heeft dat niet vele nederlandse clubs en medewerkers mogelijkheden gegeven om dingen te doen die ze zonder deze transfer niet hadden kunnen doen?

De kortgeding rechter heeft in een verkort civiel proces alleen gekeken of de procedures die gevolgd zijn "redelijk en billijk" zijn. Dat is alles wat zo een rechter kan en mag doen. Dus zeer summier, hij kan zich ook alleen baseren op documenten die hem aangeleverd worden, en kan dus niet in de diepte gaan, ook omdat hij de capaciteit en de tijd er niet voor heeft.

Nu jij, zet nou eens een getal achter de zogenaamde schade die andere clubs door Twente hebben geleden, bijv alleen van de Zyech transfer?

25 juni 2016 om 22:01

@The Ref de knvb heeft de transactie goedgekeurs. Dus wat zeur je?

26 juni 2016 om 13:45

@ Therock11

De Knvb heeft hem goedgekeurt nadat hij gedaan was, en er is al eerder door de Knvb aangegeven dat als men toen alle feiten had gehad dat die transfer geen doorgang had gevonden.
Dus ik zeur niet, ik leg alleen de feiten bloot die heel veel Twente fans liever onder het tapijt schuiven omdat die waarheid nogal akelig hard is en niet gedragen wil worden.

@dworff

De rechter heeft gekeken of de LC haar oordeel zorgvuldig en correct heeft gedaan. Beide partijen (knvb/lc en Twente hebben stukken in mogen sturen en daarna op beide van elkaar mogen reageren). Daarna komt pas de zitting aan bod.
Dus er is al sprake geweest van hoor en wederhoor.
En de uitkomst was dat de Knvb/lc in haar recht stond om te doen wat men toen deed.
Zelfs de handreiking van een nieuwe Licentie (waar men niet tot verplicht is) werd gezien als een handreiking door de rechter (immers hij verbood het niet).

Ik hoef niks te doen, daar is de Ecv voor en die kwamen met een eis van 5 miljoen waar na onderhandelen met Twente uiteindelijk 1,7 miljoen van overbleef. Dus Twente betaald dus 1/3 van de initieële eis van de Ecv. Ik noem dat een knap staaltje onderhandelen.

Probeer jij in het buitenland maar eens 2/3 van je koopprijs af te dingen. Ik wens je heel veel succes.

Heerlijk, heerlijk die soap in Enschede. Als Heracles aanhanger is dit toch prachtig? Dik, blijf lekker bij Exelsior 31. Weet je zeker dat je niet te veel betaald. En je moet je voor deze club ook niet garant te stellen.
Geld in over vloed, en maar 4 miljoen er in steken en 4 miljoen garant stellen? Echt een miljadairs mentaliteit. Kom op, geef het die arm lastige club toch. Weet je ook al dat de Fiod nog langs komt? Wat een puin zooi daar.

25 juni 2016 om 11:41

Zo je hebt je hart weer gelucht op deze zaterdagmorgen
Wat een opluchting he?
Dus kun je gelukkig weer over gaan tot de orde van de dag

25 juni 2016 om 11:41

Geniet nog maar even.. je "geluk" is zo voorbij

25 juni 2016 om 13:48

Hoop voor heracles en alle andere clubs dat ze nooit in deze shit terecht komen maar even lekker provoceren hier kan ook een stukje frustratie zijn omdat zijn eigen club nog nooit iets bereikt heeft.

Dit is goed nieuws voor de graafschap gezien de onrust nu bij twente en het feit dat die garant stelling ook een weer een onderdeel is wat op los zand opgesteld is . Iets onder de mom van laten we het in iedergeval voor 1 mei op papier krijgen de rest zien we later wel zie nu de onrust.

Ik zie de kansen voor de graafschap stijgen want ik krijgt het gevoel dat de lc weer op het verkeerde been is gezet door die garantstelling die helemaal niet koek en ei waren .

Ben benieuwd hoe dit afloopt zal dan toch nog de enige en verdiende straf opgelegd gaan worden nou het einde is nog lang niet in zicht.

25 juni 2016 om 13:03

Die extra garantstelling van 12 miljoen door ondernemers heeft niets met de licentie of KNVB-voorschriften te doen, maar is er zeer zeker niet voor om alle andere Eredivisie-clubs een lollie in de mond te steken!

Dit is puur onenigheid die ontstaat omdat Twentse ondernemers wel geld ter beschikking wil stellen om hun club te ondersteunen, maar niet onder bestuurs- of directie leden die te veel vriendjes in Zeist of bij andere Eredivisie clubs of uberthaupt het Westen hebben die ze tevreden willen stellen.

25 juni 2016 om 13:36

@ dworff

Ik zou even naar de overeenkomst van 15 december jongstleden gaan kijken. Daar in staat heel duidelijk omschreven dat "wie betaald die bepaald" niet meer mag.
Noem het maar even de Munsterman visie.

Dit dreigt nu wel te gebeuren en laat dat nu een overtreding zijn waardoor de LC wel de licentie kan intrekken op het eerst volgende meetmoment.

De garantiestelling van deze heren is opgenomen in de jaarcijfers en als die wegvalt moet de jaarrekening worden ingetrokken en kan men bij de volgende meetmoment niet terugkeren naar categorie 2, echter verkeerd Twente al 8 momenten in categorie 1 en dient met op het volgende moment te promoveren naar categorie 2. Indien dit niet mogelijk is (door het toedoen van deze garantiestelling als deze vervalt) gaat Twente gewoon zijn licentie verliezen doordat men 9 opeenvolgende meetmomenten niet in categorie 2 zit.

Of te wel het is echt 1 minuut voor 12.

26 juni 2016 om 07:57

Een garantstelling in de jaarcijfers? Hooguit als mededeling, maar zelfs dat niet in principe.. Een garantstelling is een overeenkomst tussen de garantstellers en Twente, daar hebben de jaarcijfers verder niets mee van doen.

26 juni 2016 om 13:50

@ Moustro

Dus waarom zit Twente dan op hete kolen omtrent het gemeenteakkoord? Omdat die garantiestelling niet noodzakelijk is?
Schei toch uit.
Iedere organisatie die jaarcijfers aanlevert houdt rekening met onvoorziene tegenvallers, daar heb je normaliter je kasreserve voor (ook wel Eigen Vermogen genaamd). Dit heeft Twente niet omdat de schulden dik hoger zijn dan wat er inkomt en afbetaald moet worden.
Immers Twente betaald al een jaar alleen rente voor het stadion en geen aflossing.
Dus de garantiestellingen zijn wel degelijk opgenomen in de cijfers. Is ook door Twente gewoon gemeld hoor.
Zonder het crediteurenakkoord was er uberhaupt geen licentie meer geweest.

26 juni 2016 om 18:55

Sorry hoor, dat je de garantstelling van de gemeente nu verwart met een additionele garantie uit het bedrijfsleven, daar kan ik nog wel inkomen. Maar als je nu gaat lopen verkondigen dat de kasreserve ook wel "eigen Vermogen" wordt genoemd, is het onmogelijk je verder nog serieus te nemen.

Het houd niet op , niet vanzelf.

Wat natuurlijk wel weer in het voordeel van De Graafschap werkt is dat die sponsor nu plotseling aankondigt dat ze in de Jupiler League ook wel gesponsord zouden hebben. Maakt het hele verhaal over het onafwendbare faillissement bij degradatie weer een stukje ongeloofwaardiger...

25 juni 2016 om 13:51

Lees eerst alles en zorg dat je alles weet.Het bedrag is niet bekend gemaakt maar dat zal best een stuk lager zijn geweest als ze in de JL uit zouden komen.jammer dat hier op VZ alleen alle negatieve berichten van twente worden uitvergroot en door iedereen op in gesprongen word als een vlieg op een berg stront.

Persoonlijk vindt ik dat alles en iedereen binnen en rondom fct beter nog vele jaren hun mond kunnen houden en enkel maar heel blij moeten zijn dat ze nog bestaan!! Er zijn in het verleden heel wat clubs voor veel minder naar de klote geholpen van Fc Wageningen tot Veendam en die vele clubs die daar tussen zitten. Deze clubs hadden allemaal Veel minder op hun kerfstok dan wat er allemaal voorgevallen is in dat bierhok in Enschede. In al die jaren dat er daar list en bedrog heerste zijn de andere Nederlandse en ook buitenlandse clubs onrecht aangedaan!!! De Landstitel, beker en ook voor Nederlands begrip goede prestaties in Europa komen voort uit bedrog en zijn dus onrechtmatig verkregen!! de spelers die aangetrokken zijn door deze manier van werken geven dan ook een vorm van competitie vervalsing aan!
Als ik alles een beetje begrijp lijken de geldschieters ook een beetje om de tuin geleid te zijn en zien ze hen geld in rook opgaan, en of het voor de 1 om een fooitje gaat en de ander een vermogen doet er niets toe ook deze mensen hebben er hard voor gewerkt en zijn de dupe van dit fct! wat mij betreft liever nu nog naar de klote dan morgen!! al moet ik toegeven dat ik altijd met plezier naar Enschede ging voor onze uitwedstrijd.

25 juni 2016 om 13:53

Lachwekend deze reactie.je hebt je dus nergens op ingelezen.
Dan wist je dat het gedonder enz pas naar de prijzen zijn begonnen.
Groot stuk onzin met veel frustratie in plaats van echte onderbouwing.
En die clubs die jij noemt waren door de rechter falliet verklaard dus kan de knvb niet anders dan de licentie innemen.heel andere zaken dus.

25 juni 2016 om 15:04

@ Cbs128

Pfff vermoeiend. Als je niet weet waar je het over hebt kun je beter niets schrijven. Nog maar weer een keer: de malversaties zijn begonnen in het seizoen 2012/2013, dus na het pakken van de prijzen en de prestaties in Europa. Twente heeft er geen enkel punt extra door gepakt en het heeft Twente per saldo juist vele miljoenen gekost. Twente zou er nu veel beter voor hebben gestaan als Munsterman en vd Laan c.s. niet aan het liegen en bedriegen waren geslagen. Je zou haast tegen de bestuurders van de andere clubs zeggen 'tel je zegeningen en wees blij dat je de afgelopen en komende jaren met een minder sterk FC Twente te maken hebt".

25 juni 2016 om 16:04

Inderdaad Patrick070

Joop heeft toen de macht gegrepen door naast voorziter van de club ook voorzitter van de raad van commissarissen te worden. Hij had in 2012 de tering naar de nering moeten zetten toen er geen championsleage meer zat aan te komen, maar dacht de te grote jas met handelshuisdenken en grote transfers wel te kunnen bekostigen.

Working on a dream werd dreaming on the job.

Och och och. Als het bij andere clubs slecht gaat schreeuw Twente het hardst dat er onrechtmatige steun is (NAC en Vitesse) en staan de supporters vooraan met hatelijke spreekkoren en "ludieke" acties. Nu gaat het slecht met henzelf, valt ze van alles te verwijten, hebben ze de kluit behoorlijk belazerd en worden ze
gematst door de andere clubs en de licentiecommissie. Maar nu doen de fans en de geldschieters huilie huilie. Twente begint voor veel clubs en hun fans een behoorlijke perosona non grata te worden.

Beste heer Wessels,

Ik ben geen econoom maar ik denk als FC Twente alsnog failliet gaat dit geen reclame is voor u en u alsnog al uw miljoenen kwijt bent. En Ps ik vind dat ze
wel eerst de aandeelhouders erbij hadden moeten betrekken..En Onno Jacobs ken ik alleen van de televisie en dat lijkt mij een erg oprechte kerel.
Dus laat FC Twente in Twentse handen.

26 juni 2016 om 08:47

Twente beschikt nu eenmaal niet over de economische kracht van Noord-Brabant (regio Den Bosch / Eindhoven), regio Rijnmond en regio Amsterdam. Wessel in persoon is een uitzondering, mede te danken aan het hele World Online-verhaal. Wees daarom reëel en verwacht geen wonderen. Wanneer je die man nodig hebt voor de financiën om nog enigszins op niveau te blijven, zal hij inspraak willen. Het kan niet en en.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren