Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Breukelen wil met Nederland naar de top: 'Kijk naar Sergio Ramos'

Laatste update:
/

De KNVB stelde Hans van Breukelen vrijdag aan als technisch directeur, voor drie jaar. De 59-jarige oud-keeper gaat deel uitmaken van het directieteam van de KNVB en krijgt de zorg over het realiseren van de voetbaltechnische doelstellingen in zowel topsport als breedtesport. Daarnaast wordt hij verantwoordelijk voor de samenhang binnen het vertegenwoordigend voetbal, talentontwikkeling en opleidingen.

Van Breukelen moet ervoor zorgen dat het Nederlandse voetbal op een hoger plan gebracht wordt. "We moeten fysiek sterker worden en mentaal groeien", vertelde de Europees kampioen van 1988 in gesprek met de NOS. "We moeten zorgen dat spelers beter worden opgeleid, trainers beter worden opgeleid, in combinatie met gebruik van technologie en wetenschap."

Als voorbeeld noemt Van Breukelen Spaans international Sergio Ramos. "Die man laat meteen zien dat hij er is." Van Breukelen wordt als technisch directeur verantwoordelijk voor de voetbaltechnische zaken. Dat betekent dat hij ook beslist over het lot van bondscoach Danny Blind. "Dat zal ook op mijn bordje terechtkomen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind ramos niet echt een juiste voorbeeld. Tenzij je alleen maar rode kaarten wilt hebben.

18 juni 2016 om 10:15

Onzin. Ramos is misschien wel een van de beste verdedigers ooit. Het is een echte persoonlijkheid en die echt alles heeft gewonnen in zowel clubvoetbal als internationaal.

18 juni 2016 om 10:23

Raos een van de beste verdedigers ooit? Verdedigend komt hij totaal niet in de buurt van de beste verdedigers van zelfs de afgelopen 10 jaar. Altijd maar weer overtredingen en kaarten.

18 juni 2016 om 10:28

Klopt. Als is het ook lastig om verdedigend uit te blinken in teams die meestal aanvallend spelen. Vandaar dat wij de verdedigers van Atletico, Inter, en Chelsea zo hoog scharen. Ze hebben simpelweg meer kans om uit te blinken. Ramos is wel een persoonlijkheid en een echte leider. Daar heb je er niet zo veel van meer.

18 juni 2016 om 11:13

Sorry, maar een van de beste verdedigers ooit is echt de grootst mogelijke onzin. Natuurlijk een geweldige persoonlijkheid maar op dit moment is hij niet eens een van de beste op zijn positie.

18 juni 2016 om 12:08

Ramos is zeker 1 van de beste. Staat er altijd. Meer wedstrijden volgen jij

18 juni 2016 om 12:21

Mij voorkeur gaat naar Thiago Silva, Kompany (fit) Boateng en zelfs Otamendi

18 juni 2016 om 12:45

Dramaverdediger die alleen maar op het noodrem kan trappen. Heeft al genoeg memorabele blunders en fouten op zn naam en als hij wat minder de scheids mee kreeg al het dubbele in rode kaarten gehad als zijn huidige recordaantal. Zijn wil om te winnen en zijn fysiek wordt hier meer als voorbeeld bedoeld waarin hij sterk is, samen met zijn koppende kwaliteiten.

18 juni 2016 om 12:58

Sergio Ramos hoort er denk ik wel bij, maar de beste is hij niet. Op dit moment wel maar mijn voorkeur gaat uit naar Puyol. Vrat de aanvallers echt he-le-maal op. Een echte leider zoals er nu maar weinig zijn, op en top proffesioneel. Voor Barca maar zeker ook voor Spanje.

18 juni 2016 om 19:45

Hoort zeker niet by de besten, maar zn pesoonlykheid/aanwezigheid compenseert zeker voor zn zwakke punten

18 juni 2016 om 19:48

Puyol alleen al was een klasse beter. En dan hebben we het niet eens over de Italiaanse legendes (Baresi, Maldini, en Cannavaro & Nesta wat recenter). Sergio Ramos is een wereldspeler, maar zal door geen enkele weldenkend persoon herinnerd worden als 1 van de beste verdedigers ooit.

We snappen het Thomas, je hebt een hekel aan alles wat Barcelona is. Maar om nu zo overdreven te reageren...

18 juni 2016 om 10:16

Dat niet maar verder snap ik hem. Is gewoon een goede verdediger die niet bang is. Net zoals pepe (ja als hij een stootje krijgt stelt hij zich aan maar heb het over zijn verdedigende kwaliteit) en terry en puyol enz

18 juni 2016 om 10:17

Kun jij even zwijgen. Ramos is de beste CV ter wereld!!!! Een man die door een vuur gaat voor zijn team en land. Een voorbeeld voor elke Cv!!!!

18 juni 2016 om 11:01

@Wilgenduin, Pepe of Chiellini! Dat zijn de beste "verdedigers" ter wereld! Tegen die 2 is het alsof je tegen een muur aanloopt

18 juni 2016 om 11:31

Waarom moeten wij zwijgen over de zogenaamde beste verdediger ter wereld ha ha die in zijn huis alle kamers kan behangen met gele en rode kaarten beste verdediger ter wereld hou op zeg .als hij dat al was had hij al die kaarten niet nodig .

18 juni 2016 om 11:41

Meen jij nu wat je zegt?? Pepe???? Schoppen en ellebogen uitdelen in elk duel noem ik niet verdedigen. Elke bal die je krijgt naar voor stampen noem ik niet verdedigen!!!

18 juni 2016 om 12:58

Elk duel, voor zijn laatste wedstrijden speelde hij twee seizoenen perfect!!! Denk dat je zijn aantal gele kaarten op één hand kan tellen (in competitieverband)

18 juni 2016 om 10:29

De hoeveelheid rode kaarten strookt natuurlijk niet met de kwaliteit van een speler, het gaat ook im de importantie van de kaarten. Als je bijvoorbeeld de gele kaart van Ramos in de Champions League finale zag, dan zou ik daarvoor op de banken kunnen springen. 3 man van Atletico die eigenlijk alleen op het doel af kunnen lopen en Ramos onderbreekt de aanval met een smerige overtreding. Hier in Nederland schreeuwt men dan om moord en brand, maar dat is juist het teken van een goede speler met een juiste winnaarsmentaliteit. Liever een kaart pakken dan een (bijna zeker) doelpunt tegen. Ik zou niet één Nederlandse verdediger kunnen opnoemen die het in zich heeft om zo'n overtreding te maken. Een aander mooi voorbeeld is de centrale verdediger van Albanie die een rode kaart pakte tegen Zwitserland vanwege hands. Wij noemen dat hier een hele domme overtreding, maar eigenlijk redt hij zijn team ermee. Doet hij het niet, komt Zwitserland op 2-0 en is de wedstrijd gelopen. Nu bleef het 1-0 en was Albanie met een man minder nog heel dichtbij een gelijkspel. Jezelf opofferen voor het team, alles doen om te winnen, dat missen wij nog veel te veel in Nederland.

18 juni 2016 om 16:13

Jij bent eigenlijk de enige die een zinnig antwoord geeft. Had het niet op die manier bekeken. Voor mijn gevoel is ramos vaak wel beetje iets te. Als je kijkt naar verdedigers als barzagli chiellini en godin. Die pakken ook niet al teveel rode kaarten. Dus krijg ik het gevoel dat hij wel op een slimmere manier zou kunnen verdedigen.

18 juni 2016 om 10:34

Wat een onzin.. meneer van breukelen bedoelt strijd en passie.... maa tsjonge jonge... technische directeur en dan noem je ramos als voorbeeld... wat een droevig zootje bij de knvb om deze man aan te nemen

De eerste van vele simpele redeneringen de nog gaan volgen van deze simpele man.

Ik heb echt met schaamte gisteren naar nos zitten kijken. Het leek alsof bvm onze nieuwe td wordt. Die man had een duidelijke visie, hoe hij problemen wil aanpakken en oplossen. Wat van Breukelen daar deed was mij een groot raadsel. Die kijkt vandaag de uitzending terug en noteert alles wat bvm zei.

18 juni 2016 om 10:32

Hahaha, inderdaad. Van Marwijk hield zich een tijd stil maar toen hij begon te praten had hij een heel samenhangend verhaal en duidelijke visie. Die sul van een Van Breukelen gooit de ene na de andere dooddoener en cliché eruit, zonder dat er enige lijn in zijn verhaal zat.

Volgens mij was het ook duidelijk dat Van Marwijk geen al te hoge pet op heeft van Van Breukelen en de Knvb.

18 juni 2016 om 10:36

Klopt als een bus. Van marwijk heeft helemaal gelijk, met dat je het bij de jeugd moet aanpakken en de jeugdtrainers goede salarissen moet geven. Tussen de leeftijd 7 en 15 jaar, daar worden de talenten gevonden en op dat vlak moet je veel geld inzetten.. en meneer van breukelen... op het eind maar ja knikken... wat belachelijk dit allemaal!!! Soepzooi knvb

18 juni 2016 om 10:41

Klopt, bvm heeft van Breukelen ook totaal niet in de ogen aangekeken toen die met een zijn verhaal kwam, sterker nog bvm keek weg van van Breukelen. Hij keek m toen die aanschoof echt aan van, ga jij onze td worden? 't optreden van van Breukelen was dan ook echt beschamend. En datie zei dat een td er normaal gesproken voor de lange termijn zit. Oh damnn...

18 juni 2016 om 10:37

Haha precies. Dat had ik ook. Van Marwijk had wel een geschikte kandidaat geweest voor deze functie. Maar ja, dan had hij vast flink wat minder centjes gekregen dan hij nu van de Saoedische bond krijgt.

18 juni 2016 om 14:21

Klopt. Van Marwijks verhaal was eigenlijk best logisch en goed onderbouwd. Van Breukelen had het alleen maar over "met elkaar" en "voetbal moet weer centraal". Vrij gênant.

Zat het tv programma gisteren te kijken maar had een punt dat hij zei het is een mentaliteits kwestie, vroeger jaren 80 werd je gehard dmv het voetballen op straat en je voor jezelf moest opkomen en bikkelen.
Vroeger moest je kijk maar in engeland moest je de voetbal schoenen als nieuweling schoonmaken van een ervaren kracht, kortom nu worden jonge knapen verwend tov vroeger, als je vroeger als jochie iets fouts deed werd je afgebrand en nu krijg je een aai over je bol volgende x beter, puur mentaliteit en weerstand

18 juni 2016 om 10:25

Ach, dat was in de jaren 90 ook zo (patatgeneratie) en toen wisten we ook uitmuntende voetballers voort te brengen. Weet je waar het fout gaat? Bij self-proclaimed genieën die denken dat het schort aan mentaliteit en fysiek, terwijl het al jaren ligt aan techniek. Waar zijn de Sneijders, de Van der Vaartjes tegenwoordig? Spelers moeten tegenwoordig allemaal voldoen aan het Gijp-beeld, groot, sterk en met longen als een paard. Daar gaat het dus helemaal fout.

Edit: Dat is ook waarom ik liever een persoon met daadwerkelijk technische kennis in deze functie had gezien. Iemand als Ricardo Moniz bijvoorbeeld. Van Breukelen is een aanfluiting en dat heeft hij met deze woorden alweer bewezen voor mij.

18 juni 2016 om 10:50

Kijk naar Nederland in de afgelopen kwalificatieronde en bv Ajax in Europa afgelopen seizoen. Ging het fout door gebrekkige techniek? Volgens mij ontbrak het toch vooral aan fysiek en brute winnaarsmentaliteit.

18 juni 2016 om 11:31

Dat klopt, maar wat was ook alweer de gemiddelde leeftijd van de basiself destijds? 21-22? Vind je het heel gek dat dan de fysiek en de mentaliteit minder is dan bij spelers van 27. Betekent dat, dat de speerpunten van je jeugdopleiding fysiek en mentaliteit moeten zijn? Nee, natuurlijk niet. Die fysiek en mentaliteit komt later wel, techniek kan je later niet (of nauwelijks) meer bijleren.

Wat een onzin kraamde deze dorpsidioot uit gisteravond. Het ergste is ook nog , dat hij in zichzelf geloofd!

18 juni 2016 om 10:38

Ja idd , heb gister avond naar VI gekeken en heb gehoord wat derksen over hem zei en later zag ik die van breukelen bij de NOS en alles wat derksen zei klopte gewoon. Alles wat hij zegt : Met z'n allen hard werken , samen kunnen we dit en dat , we moeten er weer voor zorgen dat de letter V weer voor voetbal komt te staan. Allemaal onzin

18 juni 2016 om 11:24

Onderbouw eens even wat er onzin aan is dan? Want net als Derksen zeg jij iets zonder onderbouwing. Ik vind dat er niks mis is met hard en samenwerken.

18 juni 2016 om 11:37

Hij bedoelt waarschijnlijk dat dit loze kreten, open deuren, zijn? Er is zeker niets mis mee, maar dit roepen komt (ook) op mij over als populistisch gebral, aangezien het altijd start met hard (samen)werken. Alsof er nu niet hard wordt gewerkt... Oranje, het Nederlandse voetbal in t algemeen, mist op dit moment gewoon kwaliteit.

Overigens, ik heb ook niet zo'n hoge pet op van Van Breukelen als TD, maar wellicht dat ie heel Nederland gaat verrassen

18 juni 2016 om 11:46

Het is ook niet zo dat hij een functie gaat bekleden als technisch directeur bij een voetbalclub ( wat hij overigens ook al eerder heeft gedaan). De functie die hij nu gat bekleden is er toch meer een van de algemene technische aspecten binnen het voetbal. Laat hij daar nou juist als directeur van Sports and Technology wel nodige ervaring en contacten in hebben. Ik denk dn ook dat juist dat de Knvb heeft doen besluiten dat hij een goede kandidaat voor deze functie is. Dat Derksen heeft op alle fronten gelijk slaat gewoon nergens op, want nergens in heel de uitzending heeft Derksen deze functie van Van Breukelen genoemt en dat dat weleens de reden voor deze beslissing kan zijn. Alleen maar afzeiken is Derksen goed in, maar een beetje journalistiek en research is deze man vreemd. Hij heeft een mening en hoe sterk de argumenten tegen die mening ook zijn, daar heeft hij geen boodschap aan. Zag je gisteren tijdens de uitzending ook wel met die discussie over Twente, waar hij alle feiten afwimpelde en zijn eigen mening dat de Knvb tegen Twente is profileerde als de enige waarheid.

18 juni 2016 om 11:56

Zozo das een hoop tekst met onzin , ben je miss familie van van breukelen ?

18 juni 2016 om 12:32

Verklaar je eens nader? Wat is daar weer onzin aan dan? Ik typ alleen maar feiten.

18 juni 2016 om 13:13

Je kijkt teveel naar wilfred genee , het enige waar van breukelen goed in is is open deuren intrappen , er komt geen zinnig woord uit die man. Niemand neemt de beste man serieus en dan zit die daar als de dominee gebakken lucht te verkopen.

Mensen gaan mij uitlachen maar vind Pepe verdedigend juist sterker! Ramos is de leider Pepe is de sloper

"we moeten fysiek sterker worden en mentaal groeien". Krijgt hij echt betaald voor dit soort woorden? Of gaat hij echt broodjes pindakaas uitdelen en langs de lijn staan bij de diverse velden om jonge spelers eens uit te blaffen. Dit probleem is er al jaren (en ook bekend) daar zijn we geen 'nieuwe' Hans van Breukelen voor nodig en kunnen de diverse trainers zelf wel doen.

ik hoor alleen maar afkraak gezeik. ik weet neit wat ik er van moet vinden en geef het een kans. maar bertje O mag wegwezen. toch zie ik totaal geen lijn bij de Knvb. we zullen zien (of niet)

18 juni 2016 om 11:14

Haha uit media kan ik opmaken dat van Breukelen een verlengstuk is van bertje o. Trek je conclusie maar

18 juni 2016 om 11:20

de media ja. die roepen de laatste tijd wel van alles en nog wat waarvan het grotendeel niet waar is. ik weet daarom niet wat ik wel ene niet moet geloven en dat is jammer. we worden voor lul gezet

Laten we een petitie opstellen, dat er andere mensen moeten komen te zitten bij de knvb. De knvb maakt het nederlands voetbal helemaal kapot op deze manier. Ze weten niet eens meer waar ze mee bezig zijn en alles maar uitproberen. Er zitten geen mensen met voetbal verstand!! Dit kan zo niet langer.. Nederland gaat vanaf nu hard achteruit de komende jaren

18 juni 2016 om 10:49

Helemaal mee eens

Ik vind Puyol een veel beter voorbeeld. Verdedigend zeer sterk, een echte leider en vooral een teamspeler. Deed nooit gekke dingen in het veld en schakelde elke spits uit.

18 juni 2016 om 11:27

Inderdaad. Vond Puyol toendertijd ook een klasse beter dan Ramos nu.

Het is zowieso een grote fiasco bij de KNVB. Geen visie, nl clubs glijden af, weinig topvoetballers op dit moment. Met als hoogte punt, dat we niet eens gekwalificeerd zijn. Slechter kan het toch niet worden. We moeten is anders gaan scouten. Meer op fysiek en een betere mentaliteit. In Nederland moet het altijd mooi, maar daar pak je geen prijzen mee.

18 juni 2016 om 11:39

De competitie wordt dan ook steeds jonger. Dát is het probleem van de Nederlandse clubs tegenwoordig. Zelfs als je de jeugdopleiding zou toespitsen op fysiek en mentaliteit leg je het af tegen Europese tegenstanders, simpelweg omdat die door het leeftijdsverschil al een voorsprong hebben op die twee punten. Verder schiet het Nederlandse elftal daar ook niets mee op, want als de spelers dan 24-29 zijn hebben ze enkel de fysieke bagage en leggen ze het technisch gewoon af.
Nee, de jeugdopleidingen in Nederland zouden juist meer op techniek en tactiek moeten focussen, omdat we ons daar echt mee kunnen onderscheiden. De Nederlandse clubs moeten dan maar trachten spelers niet te laten vertrekken voor hun 24e (net zoals vroeger). Dan zal je zien dat onze clubs het in Europa ook veel beter gaan doen.

18 juni 2016 om 12:36

De invoering van de regel van 3 buitenlandse spelers per ploeg (zoals het vroeger was) zal ook een heleboel problemen oplossen. Rijke clubs hebben zullen dan ook niet meer zo snel met geld strooien. En blind allerlei spelers kopen. Die dan op de bank komen of in de vergetenheid raken. De spelers zullen dan ook langer in eigen land blijven. Dat is zowieso goed voor de Nederlandse voetballers die zich dan rustig kunnen doorontwikkelen.

Het is zo vermoeiend al die clichés. Fysiek en mentaal groeien, betere trainers opleiden. Gooi de naam van een wereldvoetballer er bij en dat wordt ons voorgeschoteld als een plan.

Moeten we daar nou onder de indruk van zijn? Moet hieruit blijken dat HvB de voetbal technische lijn erin kan brengen en houden? De nietszeggendheid bij de Knvb is echt stuitend (We moeten vanaf nu, alles erop inzetten om te winnen...).

De kers op de taart is dat hij ook nog iets te zeggen heeft over de bondscoach. Wat heeft hij gedaan dan op dit gebied waaraan hij deze functie verdiend? Wat is zijn ervaring?

En voordat iedereen over het EK 88 begint, uiteraard was dat heel knap, maar Antonios Nikopolidis heeft ook een EK gewonnen. Wie? Juist.

Een EK winst zegt nog niks over je capaciteiten voor bestuurlijke functies. Het zegt zelfs niks over je capaciteiten als trainer. Van Basten was een wereldspits maar als trainer..? Laat staan een keeper.

Echt een lekker weekje voor de Knvb. Wat een ellende. Sep van Oostveen regelt het maar weer allemaal.

18 juni 2016 om 11:22

HvB zou ook niet mijn eerste keus zijn. Beetje simpel om te zeggen dat hij alleen zou teren op een ek winst in 88. HvB heeft na zijn carrière de nodige ervaring opgedaan in bestuurlijke functies in de voetbalwereld. Hij is zelfstandig ondernemer, geeft management trainingen en is een graag geziene spreker in de bedrijfswereld. Er is niet een of andere pannenkoek op deze functie gezet.

18 juni 2016 om 11:38

Hij is directeur technische Zaken bij Utrecht geweest. Heeft in de RVC bij PSV gezeten. Is directeur van Sports and Technology wat zich bezig houdt met innovatie en ontwikkeling van techniek en vitaliteit in de sport. Volgens mij mag je dan toch wel een woordje meepraten als het gaat om de technische ontwikkelingen binnen het voetbal, wat momenteel nog ver achter ligt op sporten (oa zwemmen) waar mede door deze organisatie enorme sprongen zijn gemaakt. Verder heeft hij al aardig wat gepubliceerd over topsport en mentaliteit. Omdat Derksen het allemaal onzin vindt, wil nog niet zeggen dat het niet goed uit kan pakken. Iedereen weet dat Derksen op alle fronten tegen Van Breukelen is.

18 juni 2016 om 12:31

Dat maakt z'n quote hierboven nog schrijnender. Als ie dan zo gekwalificeerd is, waarom komt ie dan niet verder dan bovenstaande? Betere trainers opleiden, fysiek en mentaal groeien. Er blijft geen open deur over.

Zelfstandig ondernemer, een goede spreker zijn, management trainingen kunnen geven zijn allemaal kwaliteiten maar ik zie de relevantie niet in met betrekking tot voetbal technische zaken.

Innovatie in de sport juich ik zeker toe, maar is dat nu de grootste reden van zorg bij de Knvb? Ik betwijfel dat dit het grootste mankement is.

Misschien dat jullie bij technische voetbalzaken aan Hans van Breukelen denken, ik niet. In combinatie met de nonsens die de afgelopen tijd sowieso vanuit de Knvb komt lijkt het me zeer twijfelachtig.

Ik beweer dan ook niet dat het een pannekoek is. Ik vraag me af of hij de beste persoon is. Ik kan me niet voorstellen dat HvB de man is die het Nederlandse voetbal uit deze dip gaat trekken. Uiteraard heb ik graag ongelijk.

Ik weet niet wat Derksen hier verder mee te maken heeft overigens. Noem ik hem ergens ?

18 juni 2016 om 12:48

Nem0, ik ben het volledig met je eens. De aanstelling van van Breukelen laat juist het gebrek aan durf en innovatie zien bij de KNVB. Als de speerpunten van je aanpak "meer trainen op fysiek en mentaliteit" zijn, dan heb je er imo weinig van begrepen.

18 juni 2016 om 13:04

Weinig begrepen? De man is directeur van een organisatie die al bij verschillende sporten door innovatie en techniek deze sporten naar een hoger plan heeft gebracht met name fysiek. Nog niet zo lang geleden hoorde ik iedereen erover dat we fysiek tekort komen in het voetbal en dat daar meer aan gedaan moet worden. Nu wordt er iemand aangesteld die daar ervaring mee heeft en dan wordt er bij voorbaat al gezegd dat het niks is. Geef het een kans en als het niet werkt dan kun je zeiken.

18 juni 2016 om 14:03

Het is wel erg makkelijk om zomaar een soort "hulp"zin (die onderdeel is van een uitleg) van Van Breukelen er natuurlijk uit pikken en zeggen dat het een schrijnende quote is die niets zegt of een open deur is.

Persoonlijk was voor mij de boodschap helder: meer aandacht voor het mentale en fysieke.

Daarnaast zijn de toevoegingen van Van Marwijk ook prima: jeugdtrainers super belangrijk maken en beter belonen

Van Breukelen staat volgens mij gewoon open voor die toevoegingen van Van Marwijk.

De vragen van Hugo Borst en Henry Schut getuigden van te klein denken:
- wat ga je op de eerste dag van je nieuwe baan dan precies doen?
- waarom ben jij gekozen voor deze job, want wij dachten niet aan jou als opvulling van deze vacature

Dat is pas schrijnend.

18 juni 2016 om 15:07

De laatste vraag is gewoon relevant want er is echt niemand die in eerste instantie aan HvB dacht.

Heb me gisteravond groen en geel lopen te ergeren aan de teksten van deze dorpsidioot. Gaan hameren op een mentaliteitskwestie en dan iemand als voorbeeld nemen die in iedere grote wedstrijd op het randje zit of daadwerkelijk een rode kaart krijgt wegens agressieve tackles en onsportief gedrag. Een speler als voorbeeld nemen die binnen een paar minuten een gele kaart aan z'n broek heeft hangen en de rest van de wedstrijd voorzichtig moet spelen. Verstandig; als er iemand mentaal instabiel is uit dit Spaanse elftal is dat Sergio Ramos wel.

Daarnaast zijn 'fysiek en mentaal' belangrijke termen in het verhaal van Van Breukelen, terwijl Youri Mulder heel terecht aangaf dat het meer ligt aan de manier waarop de jeugd wordt getraind. Ze hebben bij de Knvb twee zaken door elkaar gehaald; in Spanje wordt er geselecteerd op basis van techniek en voetbalintelligentie, niet op fysieke kwaliteiten en mentaliteit. Dat is was pas in een later stadium door strenge selecties en doorzettingsvermogen wordt bijgeleerd. Geef dus Youri Mulder helemaal gelijk; heel gevaarlijk dit nieuwe plan van de Knvb. Hier gaan we de top niet mee halen.

18 juni 2016 om 12:11

Totaal niet mee eens. Ramos is de beste verdediger van Spanje met uitstek. Pique komt niet bij hem in de buurt. Ramos maakt daarnaast ook nog eens goede overtredingen zoals in de CL finale die nodig zijn. Pique zie je dat nooit doen. Als er 1 instabiel is dan is het Pique wel.

18 juni 2016 om 12:41

Het gaat hier ook niet over defensieve kwaliteiten, maar over mentale weerbaarheid. Dat is waar Hans van Breukelen hem als voorbeeld voor neemt. Als er iemand niet mentaal weerbaar is, is het Ramos wel. Pakt structureel (zowel gele als rode) kaarten en laat zich daarnaast meer dan eens compleet gaan; mentaal in mijn ogen juist een erg zwakke speler.

Hoe zorg je ervoor dat spelers mentaal beter worden? Dat kan toch alleen door veel te spelen op hoog niveau? Fysiek kan ik me wat voorstellen. Nederland O19 vorig jaar tegen Portugal was een grap. Technische spelers sneeuwen onder tegen fysieke spelers. Maar dit is goed aan te pakken. Laat spelers veel naar het krachthonk gaan. Als daar op jonge leeftijd al mee begonnen wordt gaat dat echt resultaat opleveren.

18 juni 2016 om 11:42

Juist mentaal kan je ook veel progressie boeken met de juiste begeleiding vanaf jonge leeftijd. Maar laten we deze man een eerlijke kans geven zonder hem nu al af te schieten.

18 juni 2016 om 12:26

Ik geef hem zeker een kans. Het is alleen maar goed als echte voetbalmannen de macht krijgen bij de Knvb. Ik zou alleen niet weten hoe je het mentale gedeelte in de praktijk bijbrengt bij jonge voetballertjes.
Partijtjes zoals Ferguson deed bij Manchester United? 2 teams een kaart laten trekken met daarop een getal. Zovaak moeten ze scoren en wie die 'missie' als eerste voltooit wint het spel. Wat hier bijzonder aan is, is dat de tegenstander niet weet hoevaak je moet scoren.
Dus als team Rooney 5 keer moet scoren en team Giggs maar 1, ontstaat er een hele interessante situatie. Team Rooney moet het hele potje scherp zijn, ook al staan ze met 4-0 voor. Giggs heeft namelijk aan maar 1 goal genoeg (dat weet je dan natuurlijk pas achteraf.)

snap niet dat iemand die man serieus neemt heeft totaal geen verstand

Dat niemand nog niet snapt dat dit juist een meesterlijke zet is van Bert van Oostveen. Hij zet van Breukelen neet zodat hij niet de enige is die onzin praat. Hij zou nooit iemand met persoonlijkheid neerzetten want die veegt de vloer aan met Bert. Daarnaast is hij nu van het probleem af dat hij eigelijk moest opstappen als blind eruit moest want da't is nu niet meer zijn verantwoordelijkheid. En van Breukelen laat zich naïef gebruiken. Prachtig. Nederlands voetbal schiet er helaas niks mee op.

Wat een slecht intervieuw was dat zeg. Als die geen antwoord had begon hij eerst maar wat te lachen en begon vervolgens een lulverhaal op te hangen. We gaan dus voir slaande,trappende en kaartenpakkende verdedigers. Onzin. KNVB is al een bijelkaar geraapt zooitje en nu met deze amateur psycholoog erbij is het ri de echt in zicht. Opzouten met dat zooitje

Ik vind juist dat de hedendaagse Nederlandse voetballers een gebrek aan techniek hebben. Normaliter waren wij met Spanje daarin de beste. Ik zie dat absoluut niet terug. Wij hebben behalve Robben ook geen spelers meer die een mannetje kan passeren waardoor er een overtal situatie ontstaat. Wij hebben ook geen magnifieke speler die uit het niets een briljante pass geeft. Daar hoor ik van de voetballers niemand over. Juist door techniek waren wij landen die fysiek sterker waren de baas.

Ik zie momenteel niemand in het rijtje:
Creativiteit: Bergkamp, Van der Vaart, Van Persie, Sneijder, ?
Individuele actie: Overmars, Robben, ?

Ik ben me ervan bewust dat het voetbal steeds meer veranderd is in box to box spelers en het fysieke aspect maar als ik spelers als Iniesta zie, dan kom ik tot de conclusie dat zulke voetballers nodig zijn. Heb daarom mijn hoop een beetje gevestigd op Nouri. Dat zou zo'n type speler kunnen zijn.

De beste verdediger is miss wel Godin. Passie en hartstocht voor club en land mogen ze hier wel voorbeeld aan nemen!!!

Ik vond het gisteravond schrijnend om te zien. De hele dag heb ik gezegd dat van Breukelen de verkeerde voor die functie is. Er moet iemand met echte visie komen in die functie, een trainer met veel ervaring die ook in het buitenland gewerkt heeft. Van Marwijk liet zien dan hij aan deze criteria voldoet op een heel nette manier, maar hij is niet de enige. Het wordt zo langzamerhand zo triest al die onkunde in de Knvb en het blijft maar doorgaan. De perikelen rondom FC Twente, het Nederlands elftal enz. Het Nederlands voetbal is gebaat bij vakmensen bij de Knvb, niet bij plucheplakkers. Van Breukelen mag wat mij betreft wel degelijk een functie bekleden bij de Knvb, maar dan in een andere functie, het is niet zo dat hij niets kan, maar dit is de verkeerde stoel voor hem.
Daarbij gaat hij helemaal de fout in met dat gezeur over mentale en fysieke weerbaarheid. Het ligt veel meer aan de techniek bij onze voetballers. Een voetballer met een goede techniek kan zich wel weren tegen bijv. een Ramos. Daar moet aan gewerkt worden.

Ik vind thiago Silva, boateng en hummels,beter en sec verdedigend vin ik chielini, godin en masherano ook beter.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren