Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Twente treurt: 'Een nieuwe mokerslag, dit hadden we niet verwacht'

Laatste update:

FC Twente kan nog in beroep gaan, maar staat nu toch echt op de rand van de afgrond. De rechter deed vrijdag uitspraak in het kort geding dat de Tukkers hadden aangespannen tegen de KNVB en oordeelde dat de voetbalbond de licentie van Twente gewoon mocht intrekken.

/

Deze uitspraak is hard aangekomen bij alles en iedereen van Twente. “Wij hebben dit rechterlijke oordeel te respecteren, maar natuurlijk zijn we zeer teleurgesteld door deze uitkomst", zei interim-directeur Onno Jacobs tegen TC Tubantia. "Een nieuwe mokerslag en een uitkomst die we eerlijk gezegd ook niet verwacht hadden. Dit maakt de situatie er voor FC Twente bepaald niet makkelijker op."

Over wat de club nu gaat doen, wil hij niets zeggen. "Wij gaan ons nu intensief beraden over de mogelijke juridische vervolgstappen, maar eerst wachten wij nu de uitspraak van de KNVB Beroepscommissie af. Daarna zullen wij verdere mededelingen doen”, aldus Jacobs. De Beroepscommissie komt aankomende maandag met een uitspraak.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dus, nu eerst afwachten wat de Beroepscommissie zegt, dan overleggen of er een beroep moet volgen, dan in hoger beroep, wat in dit land ook zo weer een weekje duurt... Gaat nog wel even duren voor we weten hoe volgend seizoen er uit gaat zien.

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat Twente niet in hoger beroep moet gaan. Dat is hun goed recht en als ze echt failliet gaan bij degradatie zou ik voor elke strohalm gaan. Ik spreek meer mijn frustratie uit over hoelang het onduidelijk blijft, dat is voor iedereen enorm vervelend lijkt me.

10 juni 2016 om 14:33

Was deze uitspraak op basis van het stukje "wij hebben aan de gedane afspraken voldaan en zij hadden gezegd dat wij dan onze licentie zouden behouden?

10 juni 2016 om 14:51

Deels, was ook omdat KNVB eigenlijk met hun eigen regels was geen klooien waardoor er ineens een nieuwe straf ontstond

10 juni 2016 om 15:35

Dus niet lopen klooien met hun regels want gelijk gekregen van de rechter. Als er iemand heeft lopen klooien...

10 juni 2016 om 17:19

Na de afspraken in december zijn er nog meer lijken uit de kast gekomen. Dit terwijl ze hadden aangegeven dat dit niet het geval zou zijn. Logisch (niet minder pijnlijk) gevolg lijkt me.

10 juni 2016 om 14:58

Een weekje? Als ze een bodemprocedure starten dan is het waarschijnlijk pas 2017 voordat het klaar is.

10 juni 2016 om 15:16

Jongens zullen we maar kappen met voetbal? Dat wordt voor 2017 toch niet meer wat, bedankt aan alle betrokkenen! Vooral weer in beroep gaan zou ik zeggen, dan dupeer je pas echt iedereen..

Niet gericht aan mijn nuchtere FCT vrinden (zijn er zat van trouwens), maar aan die doordrammers die van geen ophouden weten, alle schuld afschuiven en zichzelf al failliet verklaren zonder ook maar een poging wagen.

10 juni 2016 om 15:07

Weekje? Op nu.nl wordt gesproken dat een hoger beroep maanden kan duren en hierdoor de start van het nieuwe seizoen in gevaar gaat komen.

Natuurlijk zal hij niet snel zeggen dat ze dit niet verwacht hadden. Maar ik krijg toch steeds meer het gevoel dat men (zoals de Knvb zelf ook al vaker aangegeven heeft) bij Twente het gevoel had dat het wel met een sisser af zou lopen. Waarop men dit vertrouwen had blijft voor mij een raadsel. Ze zijn toch vaak genoeg gewaarschuwd.

10 juni 2016 om 14:32

Juist, je haalt de woorden uit m'n mond. De hele tijd heb ik het gevoel gehad dat "wij zijn Twente en ons kunnen ze niet laten degraderen". Ze moesten natuurlijk hier allang en breed al op voorbereid zijn, eigenlijk al sinds december toen voor 't eerst 't woordje degradatie viel. Dat ze dit niet aan hadden zien komen is dan ook heel slecht voorbereid. Succes Twente, alle sterspelers voor een dubbeltje verkopen, jeugd door laten stromen en hopelijk over 2 jaar weer in de eredivisie.

10 juni 2016 om 14:32

Ben het met je eens. Bij Twente zijn ze elke keer weer verbaasd en hadden ze het niet verwacht. Dat kan geen toeval of pech zijn.

10 juni 2016 om 14:33

Dat ben ik niet met je eens. Het was meer zo dat de 'nieuwe' mensen bij Twente steeds weer (sinds afgelopen December) met oude lijken werden geconfronteerd toen zij alle papieren boven water moesten halen voor het onderzoek van dhr. Knuppe. Geloof mij, Jacobs en z'n mannen hebben zeer veel goed werk verricht, o.a. met het crediteurenakkoord, maar op een gegeven moment kun je niet meer doen. De club was al te ver in de put gedrukt door de vroegere bewindslieden.

10 juni 2016 om 14:52

Idd goed gezegd!

10 juni 2016 om 15:28

Dat klopt maar het argument van het was het oude bestuur dus straf ons niet te zwaar is natuurlijk onzin. Ik vind dat de KNVB erh schappelijk is naar twente met deze constructie. Het zal niet makkelijk zijn maar ze zijn niet weg. Maar moeten helemaal opnieuw beginnen!

10 juni 2016 om 15:44

Nee helemaal opnieuw moesten de rangers beginnen, Twente komt gewoon goed weg hiermee.

10 juni 2016 om 15:51

Ok de rangers werden naar de laagste prof divisie gezet in principe gebeurd dat nu ook met Twente dus is het vergelijkbaar!

Helaas had het ook niet verwacht maar het is niet anders we hebben verloren. Nu gewoon het verlies pakken en jupiler league spelen en zo snel mogelijk na de eredivisie!

Graafschap en haters gefeliciteerd!

Misschien tot volgend jaar hoop het echt wel mogen niet kapot haha

10 juni 2016 om 14:31

Moet als Graafschap suppprter toch ook jammer vind als Twente verdwijnt in de Erdedivisie

10 juni 2016 om 18:32

Graafschapfan9

Het is jullie gegund. Als we dan toch moeten degraderen ben ik blij dat jullie ervoor terugkomen. En dat meen ik zonder sarcasme

10 juni 2016 om 14:31

Eindelijk een normale reactie van een twentefan. Pak je verlies ,niet zeiken, en proberen kampioen te worden.

10 juni 2016 om 14:33

Gewion nu werken aan een gezonde club met een verstandig bestuur die niet op luchtkastelen bouwt.

Enige minpunt. Ik mis nu wel mijn gratis uitwedstrijd

10 juni 2016 om 17:30

@zwollenaar

Hahah Ja dat is weer jammer voor je! agja dan moet je waneer Twente weer in de eredivisie voetbalt maar een kaartje betalen en veel drinken en eten :P zo help jij ons ook beetje om gezond te worden

Want het worden lastige jaren voor ons had wel graag met je geruild hahah

10 juni 2016 om 18:34

Nou ik niet met jullie. Hetcenige wat ik zal missen is die verdomd heerlijke broodjes beenham.

Bier drink ik niet en cola heb ik thuis wel haha

10 juni 2016 om 14:35

Voor een realistische supporter als jij bent, gun ik het je club dat ze inderdaad niet kapot gaan en weer opklimmen uit de Jl.
Maar als ik de reacties van sommige andere Twente-supporters lees, die hun kop maar in het zand blijven steken en alles blijven goedpraten, denk ik: laat maar kapot gaan.
Maar goed: voor jou (en je mede-supporters die wel realistisch zijn) gun ik je dat Twente niet kapot gaat.

10 juni 2016 om 17:27

@magicmike

Tjaa je hebt er altijd wat bij zitten! Maar helaas. Het is ook wel beetje de emotie ga ik maar van uit!

Twente heeft gewoon gedaan wat het moest doen. Nu heb je in ieder geval niet al dat gezeur dat je de straf te licht is. We moeten helaas zwaar boeten voor dingen waar wij als supporters niks aan konden doen helaas

Maar nu hebben we gelukkig een paar zetels (ofzo) dat een paar twente supporters ook mee kunnen stemmen in beslissingen en open is na elkaar toe zelfde wat Schalke ook heeft dat stemt mij in ieder geval wel goed want laten we hopen dat dit nooit meer gebeurt in heel Nederland!

Niet verwacht??? Kom op, zeg. Doe niet zo naïef!

10 juni 2016 om 14:34

Al hoewel de positie van Twente tijdens de rechtszaak niet supersterk was kwam Twente toch wel honderd keer beter over dan de Knvb. Ik had het van tevoren ook niet verwacht, maar omdat de Knvb met zo'n vaag kwam aanzetten had ik nu wel verwacht dat Twente ging winnen. Dus ik snap wel dat hij het niet verwacht had.

Wanneer is dd uitspraak van de KNVB.

10 juni 2016 om 14:30

Aanstaande maandag

10 juni 2016 om 14:32

Sorry het antwoord stast er in overheen gelezen.

10 juni 2016 om 14:49

No worry's

Twee weken geleden wist Jacobs nog te melden dat degradatie naar de JL een faillissement voor Twente zou betekenen. Dus Twente zal in beroep gaan lijkt mij.

10 juni 2016 om 14:33

Dat doen ze waarschijnlijk niet, want een hoger beroep duurt te lang om beleid op te maken waardoor ze geen selectie kunnen samenstellen, en daarmee nogmaals personeel in grotere problemen kan brengen.

10 juni 2016 om 14:41

dat gaan ze denk ik wel doen want het maakt niet meer uit waarschijnlijk zijn de personeelsleden transfervrij wat twente een hoop geld kost. .
en als twente in beroep gaat zal de gehele competitie uitgesteld moeten worden maar dat zal twente natuurlijk een zorg zijn.
ik hoop dus maar dat twente niet in beroep gaat al is dat wel hun goed recht.

Wat hadden ze dan verwacht. Dat ze alsnog Europees mochten spelen?? Terechte uitslag. Gewoon opnieuw beginnen in Jupiler veste!

Ze moeten eens een keer ophouden met de boel te vertragen en de rest van het betaalde voetbal in Nederland te blijven benadelen daar in Enschede! Gewoon accepteren dat je degradeert, klaar.
En als ze het echt niet overleven in de JL (wat ik niet geloof. Dat zeggen ze gewoon om zielig gevonden te worden, zodat men een iets grotere kans maakt om in de eredivisie te blijven), hebben ze lekker pech. Dan is het maar over met deze oplichters-club..

10 juni 2016 om 14:46

Dus ze moeten gewoon failliet gaan zodat de rest niet vertraagd word? Als rest van NL jou mening deelt waarom zou FCT dan rekening met vertraging moeten houden? Lekker makkelijk praten als het niet jou club is.

10 juni 2016 om 14:55

Ze gaan helemaal niet failliet, is gewoon een lulverhaal om medeleven op te wekken.
En mocht ik het toch fout hebben: ja, dan gaan ze maar kapot!

En in de tussentijd weten wij (De Graafschap) nog steeds niet waar we aan toe zijn.
Nu zullen de mannetjes en vrouwtjes met hun commentaar van: Had je maar van Go Ahead moeten winnen, maar daar hebben we nu zo weinig aan.

Stel nou dat FC Twente weer in beroep gaat na de beslissing van de Beroepscommissie, zitten we dadelijk al in augustus voor er duidelijkheid is.

10 juni 2016 om 14:36

Ja, dat zouden diezelfde mensen weer tegen go ahead zeggen, als je wel had gewonnen.
Of het nou terecht of onterecht is dat je blijft, gevoelsmatig, dat maakt niet uit.
Je moet je nu klaarmaken voor komend jaar, maar dat is lastig als je niet eens weet waar je speelt volgend jaar.
Ik begrijp prima de onzekerheid hierin voor De Graafschap.

10 juni 2016 om 14:45

Nee dat hadden ze tegen Cambuur gezegd, als de Graafschap had gewonnen zat Cambuur nu in deze situatie.

10 juni 2016 om 15:07

Ga er maar vanuit dat twente gewoon zijn verlies neemt; ) en jullie mogen blij zijn met twente want jullie waren in feite gewoon gedegradeerd haha maar goed we zien jullie hoop ik volgend seizoen weer terug in de eredivisie

10 juni 2016 om 15:57

Of in de eerste divisie de Graafschap kan ook gewoon weer degraderen, en Twente niet promoveren!

Uitstel van executie. Twente gaat gewoon degraderen.

Volgens de NOS kunnen ze niet in beroep en is dit definitief

10 juni 2016 om 14:34

Nee hoor op teletekst staat dat ze nog in beroep kunnen gaan.

10 juni 2016 om 14:41

Je heb gelijk, in hun artikel staat nu ineens dat er nog een theoretische kans is op verblijf in de eredivisie.
20 minuten terug stond er letterlijk dat het definitief is

10 juni 2016 om 14:46

NOS weet ook niet wat ze willen.

zat er dik in natuurlijk en dat wist onno jacobs ook wel .
wat ik me nu afvraagt mag twente nu nog in de jl uitkomen ?of moeten ze nu helemaal bij de amateurs in de 5e klasse opnieuw beginnen wat ik overigens niet hoop.
en mag twente in de jl de tv gelden nu alsnog houden of beginnen ze dan als nieuwe club en staan ze helemaal onderaan met de tv gelden? want als dat het geval is heeft twente zichzelf gigantisch in de vingers gesneden met in beroep gaan.

Is het niet belachelijk dat de Knvb afspraken maakt met Twente, om vervolgens te melden dat die afspraken niet geldig waren omdat hun eigen reglement dat niet toestaat. En dan Twente de das omdoen met hun eigen wanbeleid!

10 juni 2016 om 14:44

nee twente heeft zichzelf de das omgedaan door te frauderen

Dat ze het niet verwacht hadden zegt alles over de arrogantie, hoop dat de uitkomst van de beroeps commissie van de knvb as maandag de volgende is:
De licentiecommissie heeft bij het oorspronkelijke vonnis, het intrekken van de licentie, en direct verstrekken van een nwe licentie met als voorwaarde starten in de Jupiler league de regels niet nageleefd,. derhalve verklaren we dit vonnis nietig en besluiten we de licentie onvoorwaardelijk in te trekken.

Bijzonder jammer voor al die goede twente supporters, maar op bestuurlijk niveau is er zo lang bedrog en fraude gepleegd, en het gaat maar door, het nieuwe twente bestaat niet.

10 juni 2016 om 14:46

laten we dat maar niet hopen zou toch zonde zijn als een club als twente verdwijnt laten ze maar gewoon een licentie krijgen en opnieuw in de jl beginnen.

Heeft het bestuur dan geen enkele realiteitszin waardoor ze publiekelijk zo verbaast reageren? Eerst was het de uitspraak van de licentiecommissie Knvb waar Twente zo verbaast over was en nu is het weer over de uitspraak van de rechter. Accepteer je straf en wrijf in je handen van blijdschap dat je in het betaald voetbal mag blijven want meer zit er echt niet meer in.

Klaar ermee !

De Graafschap in de Eredivisie en Twente terug naar de Jupiler.

Wie risico's neemt, moet nu op de blaren zitten. Jammer voor de supporters, maar eerlijk duurt het langst !

10 juni 2016 om 15:51

Dat eerlijk duurt het langst, dat gaat de komende jaren nog een grote rol spelen. Wat velen met hun leedvermaak nu niet realiseren is dat de Knvb hiermee een maatstaf voor de toekomstige misstanden heeft gecreëerd. Ik ben benieuwd of de rest van de eredivisieclubs met hun korte termijn winstbejag de voeten droog weten te houden. Want laten we wel zijn, ieder huisje heeft zijn kruisje: als je wil, vind je bij (praktisch) iedere BVO een financiële misstand.

10 juni 2016 om 16:09

je hebt een financiële misstand en je hebt de boel volledig misleiden en fraude plegen, en dan krijg je vervolgens de kans om alles op tafel te leggen en dan verzwijg je weer diverse dingen. Dat is natuurlijk niet in verhouding, nogmaals ik vind dat Twente erg blij mag zijn dat ze de kans nog krijgen om in de JL te gaan spelen.
Dat het zwaar zal zijn natuurlijk, of ze het zullen redden de tijd zal het leren.
Ze zullen met een hele andere insteek moeten gaan werken, in de overleef modus en blij mogen zijn dat ze naar een jaar niet degraderen naar de 2e divisie, want iedereen heeft het over direct promoveren ik denk dat het tegen over gestelde een meer realistische situatie is

Het hoger beroep zal weinig anders opleveren , als maandag de beroepscommissie ook vasthoud aan degradatie dan beter geen hoger beroep aantekenen . Dan de begroting op JL afstemmen en helemaal opnieuw beginnen met schone lei .
Selectie zal wel flink leeglopen , en zo snel mogelijk poen pakken voor de spelers die nu nog wat opbrengen .
Ik verwacht dat Ziyech volgende week wel verkocht wordt tussen 8 tot 12 miljoen , willen Ajax of PSV wat dan zal dat vanaf nu moeten want tijdens EK barst de transfermarkt los , voor Nederlandse clubs valt weinig te kopen op de markt als een EK of WK speelt , dan slaan al die Engelse clubs toe met zakken geld , dan maken Ajax en PSV ook weinig kans op een goede speler . En de Chinezen zullen ook wel flink huishouden op de transfermarkt en natuurlijk Spaanse , Duitse markt ook wel .

10 juni 2016 om 15:06

Je zou als club gek zijn om zo veel geld te betalen voor Ziyech.
Er komt straks een situatie waarin Ziyech perse weg wilt, omdat hij niet in de JL wil spelen.
Twente kan dan helemaal niet meer zulke hoge bedragen vragen/verwachten.

Mmmm weetje mocht twente jupiler league kunnen overleven voor 1 jaar. Dat moet echt wel kunnen hoor! Kan je mij niet wijs maken... dan vind ik 1 jaar jupiler league ook wel keer leuk l! En ben je ook gelijk van al die discussies af dat twente te licht is bestraft

Gewoon de wonden likken ohja bedankt joop en aldo! Twente is nu wel de schoonste club van Nederland als de knvb dit bij meer clubs deed komen daar ook echt wel lijken uit de kast met transfers; )

Het wordt tijd dat het nieuwe bestuur van FC Twente een beleidsplan gaat maken voor de komende jaren, met de zekerheid dat ze kunnen starten in de Jupiler league.
Dat is constructiever dan tegen beter weten in een heel gevaarlijk spel spelen met rechtszaken en al, waardoor de toekomst nóg onzekerder wordt.
Met zo'n verleden moet je je verlies pakken en alles inzetten om de komende jaren te overleven.

Sterkte, Twentesupporters. Jullie gun ik het niet, maar blijf realistisch!

"We hadden het niet verwacht" onder welke steen zitten ze daar toch in Twente ?!

Jullie moeten daar in tukkerland blij zijn dat je deze kans nog krijgt. Ben benieuwd hoe (voormalige) supporters van bv Rbc, FC Haarlem.... enz hierover denken. Hun favoriete clubs werden voor veel minder schuld de nek omgedraaid en dan hadden ze nog niet eens gefraudeerd. Ik kan me voorstellen dat ze goed hadden kunnen leven met een gedwongen degradatie naar de Top klasse of zelfs hoofdklasse. Nu speelt RBC volgens mij in de 4e klasse en zijn ze in de 5e begonnen.

10 juni 2016 om 17:33

@jimmynonose

Twente is niet failliet verklaard! dat was bij hun wel.

Fc Twente is gewoon een grote club dan diegene die wel failliet zijn verklaard. dat is totaal niet met elkaar te vergelijken. Barcelona heeft toch ook miljoenen schulden.

Fc Twente is failliet gegaan door knvb misleiden met Transfers.

10 juni 2016 om 20:57

Twente was alleen op papier gezond tot dat de KNVB onderzoek deed over hoe het werkelijk zat. Hooguit zit Twente in de ontkenningsfase omdat ze nog steeds niet beseffen over hoe fout ze waren.

Dit hadden we niet verwacht? Dan heb je echt een dikke plaat voor je kop. Heel blij wezen dat je JL mag spelen ipv 5e klasse.

Vind het een logische reactie. Als hij had gezegd: ja we wisten wel dat deze uitspraak zou komen, dan geeft dat ook geen vertrouwen. Het is als een wedstrijd tegen je concurrent: altijd zeggen dat je kan winnen.

Ik heb het al eerder gezegd, ik vind het sneu voor alle twente supporters die nu hun club kapot zien gaan door verkeerd beleid, wat ik alleen erg jammer vind is dat er maar een aantal twente supporters hier zijn die dat ook gewoon toe geven. Het is niet de schuld van de Knvb dat twente in dit lastige pakket zit. Het is eigen schuld, hopelijk gaan sommige "fans" dat ook inzien.

Mocht de degradatie een feit zijn, dan hoop ik voor ze dat ze 1 of 2 jaar JL kunnen overleven. Het direct terug promoveren zal lastig worden met een selectie die waarschijnlijk helemaal uitgedund gaat worden.

De grote mannen als een Ziyech en bijvoorbeeld een mokotjo (groot salaris) kunnen ook wat terug doen voor de club. In mijn optiek kan dat op twee manieren: 1 de Juventus manier: blijven bij degradatie en salaris inleveren om de club zo snel mogelijk er weer boven op te helpen, of 2 vertrekken zodat twente toch nog wat "verdient" aan ze.
Persoonlijk hoop ik op het eerste Juve scenario maar ik ben bang dat dit niet gaat uitkomen, want deze spelers gaan liever weg dan dat ze de club helpen die ze "grotere" hebben gemaakt. En ja ik snap het maar ik blijf het zonde vinden.

Heren twente supporters, sterkte!

Hoe kun je dit niet verwachten?
Ogen dicht ofzo? Twente is zonder steun gemeente al 3x failliet, besodemietert de zaak een paar keer waardoor licentie in dec 2015 al ingetrokken had moeten worden en ze verwachten t niet??
Bizar slecht daro, je bereidt je toch voor op alle scenario's?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren