Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

KNVB denkt aan gedeeld bekertoernooi: ‘Hopelijk staan de Belgen er voor open’

Laatste update:

Er wordt al jaren gesproken over een zogenaamde BeNeLiga, waarbij clubs uit de Nederlandse Eredivise en de Belgische Jupiler Pro League het samen in een competitie tegen elkaar op moeten nemen. Voorlopig blijf het nog enkel bij woorden, maar de KNVB wil wel alvast een stap in die richting zetten: de bond denkt namelijk na over een bekertoernooi waarin ploegen uit beide landen zouden uitkomen.

/

“Dat is op tafel gekomen. Met bijvoorbeeld een uit- en thuiswedstrijd, om tot meer wedstrijden onder hogere weerstand te komen”, vertelt technisch manager Jelle Goes aan Voetbal International. “Je zou ook kunnen denken aan een bekertoernooi tussen de beste acht uit Nederland en België, waarbij ze strijden om een Europees ticket. We hopen dat de Belgen ook open staan voor dit soort ideeën.”

Goes vertelt verder over een hervorming van de promotie/degradatieregeling tussen de Eredivisie en de Jupiler League. De bond wil mei volgend jaar een nieuw plan klaar hebben om het niveau in beide competities omhoog te krijgen.

Een bekertoernooi met Nederlandse en Belgische deelnemers zou een goed idee zijn

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En het word steeds gekker bij de Knvb. Dit is funest voor de kleinere clubs in de eredevisie.

24 mei 2016 om 17:44

Hoezo? Als we het houden nu als zo dan raken we steeds verder achter in Europa. Met deze ideeën krijgen de topclubs uit Nederland meer weerstand en dit zal uiteindelijk ook in Europa te zien zijn denk ik

24 mei 2016 om 17:50

Geld bepaalt het niveau. Wanneer dit doorgaat krijgen de topclubs vanzelfsprekend meer geld, de kleinere clubs minder. Dan krijg je in de competitie zelf een nog groter verschil. Dat moet je niet willen.

24 mei 2016 om 18:16

Als de top (1 t/m 5/6) van Nederland daardoor aanzienlijk sterker wordt en zo veel beter gaan presteren in Europa dan moet dat maar. Zou voor veel meer inkomsten zorgen aangezien veel mensen die wedstrijden zouden willen zien. Misschien zou zelfs door die beneliga cup en EL/CL en KNVB beker dat de voorgenoemde clubs wat zwakker presteren in de competitie en de andere clubs zo juist ervan kunnen profiteren. Je weet niet hoe het zou lopen, maar ik ben er een voorstander van!

Ik wil het wel zien hoor de top van Feyenoord en België tegen elkaar

24 mei 2016 om 18:44

Inderdaad, en als het niveau van de top 6 omhoog gaat krijg je automatisch ook weer meer (jeugd) spelers van deze clubs die net niet goed genoeg zijn maar juist wel de clubs 7 tot 18 kunnen vullen. Kijk bijvoorbeeld naar een Sheraldo Becker. De vraag is of hij nu überhaupt al goed genoeg is. Maar wanneer het niveau van Ajax nog hoger komt te liggen is hij dat sowieso niet. Dan komen dat soort spelers dus sneller bij lagere clubs te spelen. (Dit was 1 van de vele voorbeelden die je kan verzinnen.)

24 mei 2016 om 17:44

Nou ik vind dit toch een goed idee van de Knvb. Dit soort wedstrijden is wat de top in NL mist. Als je dat met zo'n bekertoernooi kan bewerkstelligen lijkt me dat alleen maar heel goed.

24 mei 2016 om 17:58

Ach, zo lang de entertainment waarde omhoog gaat is het prima. Hoezo zouden wij ons druk maken om de kleinere clubs. Als supporter kijk je toch naar het spelletje om je te vermaken niet om je druk te gaan maken om allerlei kleine clubjes die er toch niet toe doen. Zo een bekertoernooi lijkt mij geweldig.

24 mei 2016 om 18:25

Nah niet helemaal, waar ik tegen een competitie ben van NL en BE. Zie ik dit wel zitten, maar dan wel als extra.
Laat de top 6 van NL en BE, gewoon de ranglijst volgen van het betreffende jaar. Tegen elkaar spelen in een bekerwedstrijd.
Extra belasting dat dan wel, maar daardoor zal de competitie weer interessanter worden.

P.s.
De hoofdprijs moet wel CL voetbal zijn, anders zullen bepaalde clubs dit links gaan leggen.

24 mei 2016 om 18:36

Helemaal met je eens Ruud! Laat alles zoals het is en dit als extra bekertoernooi inbrengen. Ipv de playoff nacompetitie bijv. Of in een vorm die over het gehele seizoen wordt getrokken.

24 mei 2016 om 18:32

Oneens. Niemand wordt er slechter van als PSV in de beker tegen een Anderlecht speelt en nummer 8 Groningen tegen een Club Brugge. Hier wordt in directe zin de top 8 beter van en indirect dus ook de rest van de competitie, aangezien de weerstand sterker en beter wordt. Ik juich het toe!

24 mei 2016 om 18:52

Inderdaad, het niveau gaat omhoog. Zoals ik hierboven ook al aangaf, er zullen meerdere 'net niet' spelers buiten de boot vallen waardoor er een wisselwerking gaat komen.

Bijv: net niet speler van Ajax naar Groningen, daarvan een net niet speler weer naar Willem II etc.. En dat is dan bijvoorbeeld een speler die zij normaal niet zouden kunnen hebben, omdat zo'n speler mee zou kunnen bij Groningen.
Misschien te makkelijk omschreven maar ik denk dat je wel kan begrijpen wat ik bedoel te zeggen.
Als de top 4 sterker gaat worden, krijgen de teams daaronder steeds sneller de afdankertjes.. Waardoor een ploeg als Willem II ineens spelers heeft die beter zijn dan wat ze nu hebben.

Lijkt me wel een leuk idee

Als ze de playoffs afschaffen en in plaats daarvan een Bene League Cup introduceren waar de beste zoveel ploegen zich via de competitie voor kunnen plaatsen dan krijg je wel wat leuks. Daarnaast wel de gewone beker houden.

Ik zie dit wel zitten. De complete competitie gaat wat ver, maar de beker lijkt me erg leuk. Hoger niveau, en voelt toch een beetje Europees.

Wat is dit voor onzin? Waar is dit nou goed voor? Los van het zogenaamde hogere weerstand. Ik vind het maar niets. Misschien kan iemand mij nog overtuigen.

24 mei 2016 om 17:54

Waarom vind je het niks dan?

24 mei 2016 om 18:36

1. Het heeft wel iets Europees.
2. Ploegen als Psv en Ajax die tegen Standard Luik en Anderlecht spelen, worden er allemaal beter van.
3. Elke ploeg wil strijden voor die 8e plek. Zo kun je de play-offs eindelijk afschaffen zonder dat dat ten koste gaat van de 'spanning tot de laatste wedstrijd'.
4. Ook jaarlijkse opvliegers als Heracles en Groningen (bekerwinst 2015) kunnen zo al 'europese' ervaring op doen.

Ik ben voor.

Wat een bullshit weer. Laten ze eerst maar eens kijken naar de playoffs voor Europa, degradatie/promotie regeling voor eredivisie en stoppen met beginnende coaches als bondscoach maken.
Bekerwedstrijd over twee wedstrijden en zo dus nooit meer een verrassing hier. Laten we de beker nog minder interessant maken.

Zal wel weer veel zeikreacties hier opleveren, maar ik vind het een leuk plan.

Ben ook voorstander van Beneliga (liefst met Frankrijk er nog bij), maar kan begrijpen dat veel kleinere clubs dit niet leuk vinden - zij komen immers dan in de tweede of derde divisie.

Echter, als je het bij een bekertoernooi houdt, geef je de topclubs in jouw land iets meer uitstraling, want mooiere wedstrijden, en spelers worden beter van duels op (iets) hoger niveau.

De KNVB-beker is nu vaak vreselijk doordat het (met alle respect) FC Den Bosch of een amateurclub tegen Ajax/feyenoord/psv is in de kwart- of halve finale. Daar kijkt amper iemand naar uit. In Engeland is dat de charme, maar daar heb je zelfs in de derde divisie clubs met stadions van 40.000 man. In Nederland is dit niet geschikt, naar mijn mening.

Voeg je de Belgische clubs erbij, heb je Standard, Brugge, Anderlecht, Ajax, Feyenoord, PSV bijvoorbeeld al in de kwartfinales. Dat maakt het stuk leuker.

24 mei 2016 om 17:55

Ik ben een echte trotse Den Haag supporter maar ik ga nooit een seizoenkaart halen als we alleen tegen clubs spelen uit middenmoot. De potjes tegen een Feyenoord of Ajax is voor ons traditioneel geworden. Dat wil ik ons niet afnemen.

Sommige supporters van Psv, Ajax, Feyenoord kan ik wel begrijpen dat ze het wel leuk zouden vinden maar als ik Fifa16 speel dan kan ik ook de hele Eredivisie omgooien maar ik doe dat niet, tegen Nederlandse clubs spelen is namelijk leuker.

24 mei 2016 om 18:07

Mee eens. Ik ben ook tegen een Beneliga. Als ik elke week bij AZ op de tribune zit wil ik wel dat we ergens om spelen en niet om de 7e plek omdat er ook opeens (sub)top clubs uit Belgie bij komen. Hou het maar lekker zo. Bovendien trekt de Eerste Divisie dan helemaal niemand meer aan.

24 mei 2016 om 18:17

Anderzijds zie je als AZ fan dan wel elke week een topwedstrijd.

En geef nou toe, ik heb ook een abonnement bij Club Brugge, de echt leuke wedstrijden zijn toch die tegen Ajax, PSV en Feyenoord zoals dat in Brugge tegen Anderlecht, Gent en Standard is? Dan kijk je er al de ganse week vol spanning naar uit om die match mee te maken.

24 mei 2016 om 18:24

Apart,

Ik had het verwacht van een supporter van een club uit de onderste regio's maar niet van een az supporter. (Die het afkeurt vanwege de veronderstelling dat az als derde wiel zou functioneren. Ik denk juist dat az dit sterker kan maken en een toernooi kan altijd anders uitpakken omdat het steeds maar weer over 2 wedstrijden gaat. En ik ben geen az fan dus mijn mening is in ieder objectief

24 mei 2016 om 19:46

Die spanning wordt dan normaal. Tuurlijk zie ik graag elke week topwedstrijden, maar ik wil ook Europees voetbal. Nu heb ik uiteraard nog geen idee van de hoeveelheid plaatsen de Beneliga zou krijgen voor Europa, maar mijn ik denk dat AZ daar dan sporadisch kans op zou maken.

Let wel op, ik heb het over een Beneliga. Een eventueel bekertoernooi zou ik wel leuk vinden, maar dan moet de hoofdprijs zoals hierboven gezegd wordt, wel CL voetbal zijn.

24 mei 2016 om 18:06

Hoewel ik het ook een leuk idee vind, heb ik er wel wat vraagtekens bij.

Welke belangen gaat een club hebben bij het spelen van deze bekercompetitie. Kan me voorstellen dat clubs niet zitten te wachten op extra wedstrijden in het seizoen zonder dat het iets oplevert in de vorm van plaatsing voor europees voetbal of een groot geldbedrag.

Voor het niveau is het beter dat clubs van een hoger niveau tegen elkaar uitkomen. Dat geloof ik direct, maar als de belangen niet groot zijn dan zal een club eerder het tweede garnituur opstellen.
En hoeveel wedstrijden zou je dan op jaarbasis spelen die op hoger niveau liggen.

Ik ben dus erg bang dat het uiteindelijk leuker lijkt dan het in de praktijk is.

24 mei 2016 om 19:05

Ik denk dat als je gewoon om een Europees ticket speelt dat er niks aan de hand is en de topclubs doen sowieso hun best, omdat ze het dan aan de stand verplicht zijn. Daarnaast kan je teruggaan naar het oude systeem, waar de clubs die in Europa spelen er een ronde later inkomen.
Ze moeten dan niet een uit- en thuiswedstrijd doen, want met het toenemende aantal clubs zal er een speelronde of 2 bijkomen, dus dan het aantal wedstrijden verdubbelen zou onzinnig zijn.. al zou je dat bijv. Wel in de halve finale kunnen doen, waardoor je altijd de terechte finalisten boven water krijgt.

Dit vind ik gewoon helemaal niks.
We houden het gewoon Nederlands. Ik heb echt niets met Belgisch voetbal.
Buiten Anderlecht, Club en Gent is er helemaal niks aan.
Ik vind een wedstrijd Groningen - Roda velen malen leuker om te kijken dan een wedstrijd Groningen - Sint Truiden.
We houden het gewoon zoals het is.

24 mei 2016 om 18:14

Waarom vind je dat vele malen leuker? Omdat je de Belgische clubs niet kent? Je zal ze wel leren kennen en leren appreciëren.

24 mei 2016 om 18:59

Voor kleinere Nederlandse en Belgische ploegen toch juist mooi om op deze manier ook eens "een europese uitwedstrijd" te spelen. Lijkt mij prachtig om met groningen naar Brugge of Gent ofzo af te reizen!

24 mei 2016 om 19:41

Inderdaad, al wordt de kans op winst of om ver te raken in het toernooi zo een stuk kleiner, je speelt inderdaad eens 'europees'.

25 mei 2016 om 20:24

Club Brugge kijk ik wel eens wegens onze banden met Club Brugge. Maar de competitie trekt mij gewoon niet aan..

24 mei 2016 om 18:23

Zoals Bon Jovi ook al aangeeft, lijkt me dat je dit alleen zegt omdat Sint Truiden voor jou onbekend is. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat jij Roda zoveel mooier vindt dan Sint Truiden, maar de clubs leer je vanzelf snel genoeg kennen. Stel dat FC Eindhoven, MVV of Almere City was gepromoveerd, dan had je waarschijnlijk ook niet veel van die clubs geweten, maar na een paar samenvattingen of wedstrijden wel. Dat zal bij clubs als Sint Truiden ook snel genoeg gaan.

Verder is het, voor zover ik begrijp, ook de bedoeling dat het blijft zoals het nu is, dus gewoon een Nederlandse competitie en een Nederlands bekertoernooi. De BeNe-beker (om het maar even zo te noemen) zou een extra zijn daarbuiten, zoals je in Engeland ook de League Cup hebt, of in Frankrijk de Coupe de la Ligue.

Kan niet uit het stuk opmaken als er dan een extra bekerwedstrijd komt. Knvb beker moet je gewoon houden maar nog 1 beker zal goed zijn. de topclubs spelen rond de 44 wedstrijden per jaar in Nederland. in Spanje zijn dat er bijna 20 meer.

Lijkt mij juist mooi als er stuk of 10 wedstrijden per jaar bij komen.

24 mei 2016 om 18:26

En in België nog een pak meer, o.a. door de playoffs. Club Brugge heeft de voorbij twee seizoenen het derde meeste matchen gespeeld in Europa: 120. Bovendien ligt in België het zwaartepunt van de competitie in de laatste twee maand, die even belangrijk zijn als de 7 maand daar voor. Club heeft bvb. vorig jaar de titel verspeeld omdat het 17 (!) matchen meer gespeeld had dan Gent, waaronder een bekerfinale en vier Europese matchen in de laatste drie maanden. Geen enkele Belgische ploeg gaat een extra bekertoernooi serieus nemen als er nog matchen gespeeld worden na Maart.

24 mei 2016 om 18:53

Dat zou natuurlijk ook niet per se moeten. Het kan ook à la League Cup in Engeland. De belangen op het eind van het seizoen zijn inderdaad erg groot en dit bekertoernooi zou toch relatief onbelangrijk zijn, maar een finale in bijv. al februari zou dat probleem voorkomen waarbij clubs waarschijnlijk wel graag een extra prijs in de wacht slepen. Zeker als het werkelijk zou gaan om maar 16 clubs (8 NL + 8 Be), dan kun je vrij snel door het toernooi heen en de finale vroeg houden.

Een extra bekertoernooi lijkt me een mooie toevoeging, maar:
- laat de huidige nationale bekertoernooien niet verdwijnen, maar laat die zoals ze nu zijn.
- een Europees ticket lijkt me lastig, aangezien de ene keer een Belgische club wint en een andere keer weer een Nederlandse club
- doe dit bekertoernooi dan wel voor de volledige competities en niet alleen de top 8 ofzo.

Naast Europees kunnen Nederlandse clubs ook nog eens niet ver komen in de beker.

Wat ik overigens wel echt toejuich is een extra bekertoernooi net als in Engeland en Frankrijk.

Je kwalificeert als je in de top 9 komt van de Eredivisie en het zelfde geldt dan voor de Belgen.
Dat zou heel leuk zijn.

Maar dan moet er wel een extra Europees ticket bijkomen. Dat moeten ze dan maar zien te regelen via de Uefa.

Het idee klinkt in eerste instantie leuk en ik zie het ook echt wel zitten, maar ik twijfel over de belangstelling van de clubs. Zonder Europees ticket is er weinig te winnen buiten de eer en zelfs met een Europees ticket, wat me lastig realiseerbaar lijkt, hebben de grote clubs dat toch al binnen. Het toernooi wordt dus hooguit interessant voor de nummer 5 t/m 8 en dat lijkt me niet de bedoeling van het toernooi.

Kortom, ik denk dat dit een leuk toernooi zou zijn voor de supporters, mits de clubs het serieus nemen, maar dat diezelfde clubs er totaal niet op zitten te wachten. Wellicht kunnen de Knvb en de Kbvb wat moois verzinnen om het wel aantrekkelijk te maken.

24 mei 2016 om 19:11

Ik denk dat dat mee zal vallen. Clubs als club brugge, anderlecht, ajax en Psv zullen dit alleen al willen winnen vanwege de eer en omdat ze dit aan hun stand verplicht zijn, geef daar een goede financiële bonus bij bekerwinst en het wordt al prestigieuzer. Daarnaast zijn er in beide landen weinig clubs die standaard dicht bij de top komen. In Nederland heb je bijv. Alleen Feyenoord en AZ, maar buiten dat wisselt de samenstelling van de top 9 elk jaar enorm (kijk nu naar bijv. Heracles of Zwolle dat een paar jaar terug nog JL speelde).

Zo verpest je het Nederlands voetbal..
Het klinkt eerste instantie als een leuk idee, maar al kijk je verder dan dat, is het voor het Nederlands voetbal gewoon slecht

De Knvb Beker is een open bekertoernooi, dus ook amateurs kunnen meedoen. Neem aan dat dit in Belgi"e ook zo is. Willen ze dan dat er al in de voorrondes Belgen tegen Nederlanders spelen? Plaatselijke voetbalclubje tegen eentje daar?

Ik denk dat dit onmogelijk is. Of je moet er een bekertoernooit BIJ doen, een 2e cup net als in Engeland. Dan kan je alleen de betaald voetbalclubs mixen. Dan kan je het pas invoeren.

Ik ben er sowieso op tegen, dit soort ideeën zijn alleen leuk voor de eerste 3/4 ploegen op de ranglijst. De kleine ploegen dus reken ik in nederland vanaf plaats 8, maken zo nauwelijks nog kans om de beker te winnen. Ik wordt er gewoon zo moe van, dat alles voor de grote ploegen moet zijn. Zonder de nummer 6 tot 18 hebben ze sowieso geen competitie.

In dit land moet maar alles gereguleerd worden, zodat we meetellen in europa. Nou dat is dan heel jammer, maar we gaan niet meer meetellen in Europa. Het is financieel niet op te brengen voor de clubs in Nederland om te concurreren met bijvoorbeeld Barcelona, madrid, manchester. Die hebben zoveel meer achterland dan onze clubs.

Heeft allemaal geen zin zolang de landen om ons heen toch meer geld krijgen en kunnen besteden. Ik neem dat deze constructie niet eens zoveel meer opleverd. Zie het nut er niet van in.

Zowaar een goed idee uit zeist!!!

Hebben de Scandinavische landen dit al niet eens geprobeerd, met een gigantische flater als gevolg? Op zich is het een goede gedachte, al zul je eerst goed moeten analyseren wie nou precies de clubs zijn die hierbij voordeel hebben. Je zult over het algemeen een hoger niveau kunnen halen in de latere ronden van zo'n toernooi, maar in de eerste jaren zullen de fans er totaal niets van willen hebben, vooral niet voor Heerenveen fans die dan naar bijvoorbeeld Charleroi of Eupen en vice versa. Dan kun je een half uur a een uur aan dat tripje naar bijvoorbeeld Kerkrade vastplakken.

Het lijkt mij toch smullen als potjes als Anderlecht - Ajax en Brugge - Feyenoord in de competitie gaan plaatsvinden. Dat zou een enorme boost zijn voor het algemene niveau van de competitie.

Natuurlijk komt er wel meer bij kijken dan alleen een aantal leuke potjes en een hoger niveau. Want het reizen kan wel flink tegenvallen voor de fans. Groningen - Charleroi is nogal een eindje. In andere landen moeten de fans ook veel meer reizen dan bij ons, maar het is maar een klein dingetje.
Toch denk ik dat het voor overleving op het Europese hoogste niveau het voor beide landen beter is om het gezamenlijk te proberen. Een bekertoernooi zou een goede eerste stap zijn.

Zie het wel zitten. Maar dan wel met grote competities of misschien tweede niveau.

Ik stel toch eerder voor om een tweede bekertoernooi binnen Nederland te organiseren, zoals de League Cup. Koppel daar een Europees ticket aan vast en schaf die stomme play-offs voor een EL ticket lekker af. Daar hebben de Nederlandse clubs veel meer aan, bovendien is het een extra kans voor kleinere clubs om iets tastbaars over te houden aan een prachtig seizoen.

Dan heb je de top 3 en de twee bekerwinnaars die Europees spelen.

Geeneens een slecht idee. Al zie ik graag dat ze de Knvb beker in stand houden, zeker voor alle amateurclubs. Dan zou dit erbij kunnen en dan alleen op betaald voetbalniveau. Misschien ook wel goed voor onze competities als de clubs wat meer wedstrijden kunnen afwerken tegen sterke tegenstanders. Leuk plan Knvb, ere wie ere toekomt

Misschien leuk voor de TV kijker maar helemaal niks voor de uit-supporter.

Een wedstrijd tussen de bekerwinnaars van Belgie en Nederland zou een leuke extra cup zijn om voor te spelen maar verder lijkt dit me geen optie. We hebben al niet veel Europese tickets over, dan ga je niet het risico nemen om een plaats aan Belgie af te staan

Ze willen gewoon een beneliga , jammer voor de kleinere clubs maar die hebben dan maar pech.
Gaat gewoon om geld alsof het nivo omhoog gaat wat een smoes.
Ging Ajax' nivo omhoog van de CL ?
Aansluiting was de bedoeling verliezen van Molde het resultaat

De beker tussen clubs uit beide landen is een goed idee maar plaatsing voor Europa wordt lastig.

Clubs in België en Nederland zullen geen plaats af willen staan die op de gebruikelijk wijze verdient wordt. de UEFA zal geen extra plek geven dus er zal voor de eer gestreden worden uiteindelijk

In België is de kalender al overvol. Een extra bekertornooi is gewoon onverantwoord. Vooral voor de teams die Europees overwinteren. Het idee is wel leuk.

Prachtidee! Dat houdt de competities authentiek en herkenbaar, en maakt de bekertoernooien veel spannender. Hopelijk is er ruimte voor een poulefase!

Ik vind dit zelf een mooi alternatief voor de Beneliga. Veel mensen zijn fel tegen het samenvoegen van de Nederlandse en Belgische competitie en dan is dit toch een mooie oplossing. Ik ben erg benieuwd hoe de Nederlandse en Belgische clubs het tegen elkaar doen. Het lijkt mij meer dan leuk om tegen Belgische clubs te strijden. Ik zie hierin wel een mooie rivaliteit wat de aandacht trekt qua kijkcijfers etc.

Je moet dan eigenlijk wel het nationale bekertoernooi moet afschaffen, want anders is de agenda veel te vol als je ook nog Europees voetbal speelt. Capriolen zoals in de Premier League met meerdere bekertoernooien is niet wenselijk. Verder ben ik ook geen voorstander van een uit en thuiswedstrijd. Gewoon 1 wedstrijd zoals nu. Dat is juist de charme van het bekertoernooi.

Pffff waar is de Knvb mee bezig. Wij Nederlanders (of 80% op zijn minst) hoeven niks met België te maken te hebben, België evenmin met Nederland. Het haalt het hele -NATIONALE- gevoel weg van een -NATIONALE- prijs. En dan nog met een Europees ticket schermen ook... Zorg dan meer eerst dat je van de Uefa überhaupt een extra ticket krijgt voor dit toernooi voordat je er 1 van Nederland of België jat.

Zoals iemand hierboven mij al aangaf. Gooi een extra NL beker erin en schaf de playoffs systeem af, klaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren