Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Uiteindelijk word je met een spits als Giroud gewoon geen kampioen’

Laatste update:

Olivier Giroud krijgt al vanaf zijn eerste dag bij Arsenal te maken met kritiek van de buitenwacht. Hij zou niet goed genoeg zijn voor de club, hij zou te weinig scoren en onvoldoende bijdragen aan het aanvalsspel van the Gunners. Zondag sloot de Fransman zijn vierde seizoen in dienst van Arsenal af met een hattrick en eindigde hij op zestien goals in dit seizoen. Danny Murphy is desondanks nog altijd niet van hem overtuigd.

/

“Ik vind Giroud op zich goed”, zegt Murphy in gesprek met de BBC. “Iemand die veel kwaliteiten heeft, dat zie je ook weer met die hattrick tegen Aston Villa. “Maar uiteindelijk scoort hij gewoon te weinig om mee te draaien in een elftal dat kampioen kan worden. Hij laat zichzelf zien, hij is goed in de lucht. Maar toen Danny Welbeck onlangs fit werd, kreeg hij niet voor niets de voorkeur boven Giroud.”

“Als hij fit is, maar geen eerste keus is, zegt dat eigenlijk al genoeg”, vindt Murphy. “Een kampioenselftal levert altijd een spits met twintig goals of meer, maar zo iemand heeft Arsenal dus niet. Kijk dit seizoen naar Jamie Vardy, naar Sergio Agüero, kijk naar hoe Diego Costa het deed, kijk naar Harry Kane. Bij Arsenal zeggen de fans al langer: we moeten een topspits hebben. De vraag is: waar haal je ‘m en wat kost-ie?”, aldus Murphy.

Heeft Danny Murphy gelijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bij Dortmund en waarschijnlijk wel een miljoentje of 80M, Murphy. Dat is het antwoord op je vraag.

16 mei 2016 om 13:54

Schijnt dat er in Napels ook zo'n spits rond loopt, maar daar betaal je ook gelijk de hoofdprijs voor.

16 mei 2016 om 14:39

Waarom denken alle Gooners dat zo'n Aubameyang direct naar London komt?

Zolang Arsenal zo blijft kwakkelen is het niet echt de meest aantrekkelijke club, we moeten realistisch zijn en inzetten op Aubameyang, Higuain, Morata en Cavani (misschien Benzema als Aubameyang naar Real gaat) en met een beetje geluk trekken we dan één topspits aan, misschien niet de eerste keuze maar dit is nu eenmaal de situatie waar we in zitten.

Als we weer inzetten op 1 speler zoals vorig jaar (benzema), dan wordt het gegarandeerd wéér niks en moeten we het seizoen starten met Giroud, Akpom en Sanogo, want Arsenal is nu eenmaal geen Barcelona, waar iedereen naar toe wil.

16 mei 2016 om 15:00

Kwakkelen? Tweede in de sterkste en meest bekeken competitie, elk jaar CL, en elk jaar de ambitie mee te doen om het kampioenschap (dat dat niet lukt is een tweede). Manchester United kwakkelt, Arsenal niet... zeg ik als levenslang Unitedfan (met pijn in het hart).

16 mei 2016 om 15:07

Geloof mij, dit jaar is er zwaar gekwakkeld. De ranglijst verbloemt alles en zal dat ook in de geschiedenisboeken doen. Echter was dit echt een barslecht seizoen, slechtste sinds jaren. Dat kan je alleen concluderen als je zowat elke wedstrijd hebt gezien.

16 mei 2016 om 15:08

Ben het met Efgee eens, zo onaantrekkelijk is het als speler niet om naar Arsenal te gaan hoor. Het probleem is alleen dat Arsenal nooit echt doordrukt op de transfermarkt en te lang afwacht en/of te weinig geld op tafel wil leggen. Subtoppers halen is leuk voor de portemonnee, maar je word er simpelweg geen kampioen mee.

16 mei 2016 om 15:22

Efgee

-Tweede werden we enkel en alleen omdat de rest faalde, kijk eens naar de geschiedenis, normaal heeft de 2e bijna altijd meer punten. Spurs gaf ons de tweede plaats ook gewoon cadeau met 0 op 6.

-Naast de resultaten, is ook het spel slecht.

-Elk jaar halen we de CL, klopt. Maar elk jaar worden we 3e of 4e (op dit jaar na, puur door het falen van de rest) en elk jaar worden we direct na de groepsfase uitgeschakeld in de CL. Wat ben je er dan mee? Als je nooit eens deftig kunt meestrijden? Ze kunnen bijna beter expres 3e worden en dan eens de EL winnen.

-Er zit 0,0 progressie in. Aan Wenger's uitspraken valt ook te horen dat er dit seizoen weinig zal veranderen, hij denk nog steeds dat we op de goeie weg zitten en daarom zal het ook volgend jaar niet lukken.

-Wat ben je met ambitie als je het nooit kunt waarmaken omdat je te gierig bent, tactisch niet sterk genoeg en mentaal te zwak? Overigens toont Arsenal geen ambitie. Wenger mag wel zeggen dat hij ambitieus is, maar zijn daden spreken zijn woorden tegen.

16 mei 2016 om 15:52

ik ben neutraal...maar sterkste competitie geeft aan dat je niet serieus te nemen bent...met alle respect voor de prachtige epl....tweede plek?ja,,nadat the spurs het gewoon lieten lopen ,,of is 5-1 verlies tegen een degradant normaal?het feit dat hier om gefeest is..is veelzeggend!sorry maar zolang wenger blijft is het elk seizoen hetzelfde....

16 mei 2016 om 17:23

Denk het niet direct. Maar jij schetst het alsof we maar in onze handjes moeten knijpen als er iemand wil komen. Dat is natuurlijk onzin. Cech, Ozil en Sanchez kwamen ook. Ozil in vorm is de beste ter wereld op zijn positie en in de competitie komen alleen Silva, Aguero, en vorig jaar Hazard aan het niveau van Sanchez. Cech is gewoon al 10 jaar een van de beste van de wereld. Auba/higuain moet toch te overtuigen zijn.

16 mei 2016 om 17:37

Cech kwam omdat hij per se in London wou blijven wonen, waar hij en zijn vrouw en zijn kinderen zich thuis voelen. Özil kwam nadat Manchester United al had gezegd dat ze hem niet hoefden. Alexis was mooi, maar we hadden ook weinig concurrentie (enkel van Liverpool). En toen leek Arsenal ambitieus te zijn maar uiteindelijk hebben ze die goede weg niet verder gezet. We betalen ook geen lonen zoals City of United. Nu hebben we natuurlijk het voordeel tov United dat we CL spelen.

Higuain valt zeker te overtuigen denk ik, we zijn toch een grotere club dan Napoli, alleen zal Napoli heel erg veel geld vragen. En ik weet niet of Wenger dat wil betalen. Dortmund is op zich ook een grote club, misschien dat Aubameyang graag eens in de PL zou spelen, hopelijk.

Eens. Gewoon een B-spits, die Giroud. Gaat ook nooit 30 goals maken in een seizoen voor je. Een spits vinden die dat wel doet, dat is lastig. Maar je bent een topclub, je moet het voor elkaar kunnen krijgen.

16 mei 2016 om 14:07

Bij Giroud gaat het me niet eens om zijn eigen doelpuntentotaal, maar om die van het hele team. Hij vertraagt en verpest zo enorm veel aanvallen dat het gehele team gewoon minder scoort.

16 mei 2016 om 14:14

Zijn grootste minpunt vind ik nog steeds is zijn lage conversierate. Als je daar een Icardi of iemand anders neerzet scoor je gewoon 2 keer zoveel met al de kansen die hij krijgt.

16 mei 2016 om 14:59

Ik vind hem ook gwn te traag. Een snelle balvaardige spits moeten we aantrekken.

16 mei 2016 om 15:05

Zijn loopacties zijn ook werkelijk idioot, hoe vaak zie je hem in de weg lopen van andere spelers of een schot van een ploeggenoot blokkeren. Af en toe heeft hij een leuk hakje in huis, maar that's it.

16 mei 2016 om 15:55

Icardi zou wel goede spits voor arsenal zijn.
Of anders lacazette

ergens heeft ie gelijk! Hij scoort net niet genoeg op de belangrijke momenten.
maar hij past perfect in het beoogde spelsysteem van arsenal.
ligt eerder aan het te lang lopen met de bal op het middenveld, zodat de ruimtes te klein worden en de voorzetten te makkelijk afgeblokt worden.
In wedstrjiden waar veel zonder bal gelopen en vlot gecombineerd wordt, daarin prikt ie meer dan voldoende zijn goaltjes mee.

Kijk maar naar Kane.....
Is Spurs kampioen geworden met Kane?

16 mei 2016 om 14:11

Bij Arsenal dromen ze van een spits als Kane.

16 mei 2016 om 14:18

Nee, maar Kane heeft wel laten zien dat hij de kans op een kampioenschap vergroot. Bij Giroud heb je dat gevoel gewoon niet. Arsenal is tevens ook een grotere club dan Tottenham Hotspur en zou dus ook een spits moeten hebben die over meer kwaliteiten beschikt dan Kane.

16 mei 2016 om 14:26

Kane is onder Giroud en Arsenal geindigd dus geen bewezen spits waarmee je kampioen wordt. Dat hij Vardy, Costa en Aguero noemt kan ik begrijpen omdat ze daadwerkelijk kampioen zijn geworden.
Danny Murphy is gewoon een bittere ex-Spurs speler die niets van Arsenal moet hebben.

16 mei 2016 om 14:40

Dus de andere 10 spelers doen er niet meer toe? Alsof alles aan Kane ligt. De selectie van Arsenal is gewoon beter dan die van Spurs en als je ze gisteren zag juichen met het eindigen boven Spurs... Triest. Spurs en Kane hebben een uitstekend seizoen gedraaid en je ziet wel weer: een spits die er 20/25 maakt kan je een paar plekken op de ranglijst schelen. Zonder topspits wordt Arsenal volgend jaar alweer geen kampioen.

16 mei 2016 om 16:17

Ach joh, Eriksen gaf laatst zelf aan dat hun laatste doelstelling het eindigen boven Arsenal was. Mocht Spuds toch boven Arsenal zijn geëindigd hadden hun supporters precies hetzelfde gereageerd, dus vind al dat negatieve gedoe rondom St. Totteringham's Day maar onnodig. Het wordt namelijk al tientallen jaren gevierd maar omdat Arsenal dit seizoen pas op de laatste speeldag boven Spuds eindigt, wordt er nu extra aandacht aan geschonken. Iedereen zou blij zijn als je boven je rivaal kan eindigen, een beetje passie tonen mag ook wel. Bovendien zou Arsenal met een spits als Kane idd meer aanspraak kunnen maken op het kampioenschap, als je ziet hoevaak we het vergeten waren om de wedstrijd op slot te gooien nadat we op voorsprong waren gekomen.

16 mei 2016 om 14:26

Ondanks dat we nu nog Spurs hebben ingehaald, waren zij er wel veel dichter bij.

Want nu de titel weg was, waren ze niet langer gemotiveerd en pakten ze 0 op 6, wat anders nooit was gebeurd. Laat je hier dus niet door verblinden.

16 mei 2016 om 14:39

Dat is niet het punt. Het ging om bewezen spitsen die daadwerkelijk kampioen zijn geworden met hun clubs. Ik weet dat Giroud geen top spits is maar Danny moet Kane niet gaan noemen in dat illustere rijtje van kampioenen.

16 mei 2016 om 14:46

Tja, nu ben je aan het muggenziften, in mijn ogen. Hij heeft inderdaad nog geen team effectief naar de titel geleid maar is nog jong en is nu al een kampioenswaardige spits, iets wat Giroud niet is en dat de onderliggende boodschap.

Giroud is ook al 29 en zou op zijn hoogtepunt moeten zijn. Dit seizoen stond hij 15 wedstrijden op rij droog, ondanks dat hij met Özil 's werelds meest creatieve speler achter zich heeft en daarmee is alles gezegd.

16 mei 2016 om 15:08

Spurs deed langer mee om het kampioenschap met Kane. Denk dat je meer kans maakt met Kane voorin dan met Giroud voorin en Kane heeft dan ook nog in een hoop wedstrijden het verschil gemaakt met cruciale doelpunten. Kane is een topspits, geen twijfel mogelijk.

Dit is helaas al langer bekend. Een prima spits, maar niet voor een team dat kampioen wil worden. Higuain zou Arsenal kampioen maken. Die kost echter geld. Haal anders Zlatan, die kost, buiten zijn salaris om, niets.

Aubemayang, Dibala, Higuain, Icardi, Lacazette, Cavani, Batshuayi... genoeg mogelijkheden lijkt me.

Arsenal heeft een type Aguèro nodig, die snel en altijd in de goeie positie staat. Ik denk zelf dat Aubameyang dè spits is die Arsenal zoekt, is snel en scoort makkelijk(althans in de Bundesliga) en dan naast Aubameyang Sanchez en dan vlakerachter Özil en je hebt een dodelijk 3 driehoek zoals destijds Napoli dat had met Cavani, Lavezzi en Hamsik

Het is misschien niet bij Arsenal het geval, maar als je een spits hebt die er niet 30 maakt en je hebt een team waarin het verdeelt is over een aantal spelers dan moet je daar ook mee kunnen leven.

Giroud is nu het pispaaltje na zijn hattrick, maar in ditzelfde statement hadden Murphy en Shearer een nog veel belangrijkere opmerking. Elk jaar gaan spelers op de verkeerde momenten presteren en nemen ze uiteindelijk genoegen met CL voetbal. De mentaliteit moet beter.

Waarom zeuren we niet op Ozil, Sanchez, Walcott, Welbeck, Ozil en de rest van de aanvallende spelers ik vond dat deze spelers stuk voor stuk ook genoeg kansen hebben laten liggen in het afgelopen seizoen.

16 mei 2016 om 14:15

Welbeck en sanchez hebben het grootste deel van het seizoen in de lappenmand gelegen. Walcott echter bakt er niks van en krijgt heel veel kritiek.
Ozil scoort misschien niet veel maar heeft wel heel veel assists

16 mei 2016 om 14:21

...

- Walcott: als er iemand de pispaal is dit seizoen, is het Walcott wel. Iedereen, maar dan ook iedereen (behalve Wenger) wil dat Walcott niet speelt. Als hij nog meer kritiek krijgt durft hij zelf waarschijnlijk niet eens meer te voetballen
- Welbeck: geblesseerd voor bijna het hele seizoen. In de wedstrijden die hij mee deed, speelde hij aardig tot goed. Op de momenten dat het wat minder ging kreeg hij ook de nodige kritiek
- Sanchez: is een beetje als Messi en Ronaldo; hij kan belangrijk zijn zonder goed te spelen. Zijn spel zag er vaak niet uit, maar gaf toch vaak net die belangrijke pass of scoorde die belangrijke goal. Hij kreeg daarom wel kritiek, maar men wilde hem wel in de basis houden (en terecht)
- Ozil: als er iemand (zowat) elke wedstrijd goed presteerde was het Ozil wel. Hij is geen afmaker en als de rest de ballen ook niet afmaakt, heb je een probleem. Desondanks 19 assists...

In plaats van naar de aanvallers te kijken, kijk eens naar het middenveld en de verdediging. Ramsey, Merte, Gabriel en Bellerin, om er maar een paar te noemen.

16 mei 2016 om 15:11

Als het gaat om mentaliteit, dan moet je bij de trainer wezen, maar dan toon je geen respect en krijg je allemaal verwensingen naar je hoofd. Het is makkelijker om dan de spelers aan te pakken. En sommigen van hun hebben ook ondermaats gepresteerd. Özil met 1 assist sinds februari. Walcott kwam geen boom voorbij. Sanchez te voorspelbaar. Welbeck lang geblesseerd geweest. Campbell vond ik redelijk, maar redelijk is ook niet echt goed genoeg.

16 mei 2016 om 16:55

Ozil maar 1 assists, maar door wie komt dat? Niet door Ozil. Hij heeft een record aantal doelkansen voor zijn teamgenoten gecreeerd. Op een gegeven moment kun je niks meer nog doen voor die assists. Degene die de bal moet afmaken neemt ook 10-50% voor zijn rekening (varierend naar de kwaliteit van de assist). Het is schandalig dat Ozil 140 kansen creeert en maar 19 assists heeft! Daar kan Ozil niets meer aan doen. Beetje onredelijk om hem dan te gaan afrekenen op zijn 'maar' 19 assists...

16 mei 2016 om 18:21

Ja, ik ga niet een hele discussie voeren omdat jij niet kan lezen. Je ziet me nergens iets zeggen over dat hij maar 19 assists heeft, ik zeg dat 1 assist sinds februari ondermaats is. En hij is ook gewoon minder gaan spelen. Net als de rest. Dat de spitsen zijn kansen niet afmaken, is een compleet andere discussie wat ik niet ga voeren.

16 mei 2016 om 21:31

Ik kan wel lezen, maar ik ben het niet met jou eens. Maar 1 assist sinds februari klopt helemaal, maar wat ik met mijn post hierboven bedoelde was dat hij niet zomaar niks meer heeft geceeerd. Uit mijn hoofd stond hij in februari op 112 gecreeerde kansen, en nu is hij op 145 geeindigd bij mijn weten. Dat zijn dus sinds februari 33 kansen die hij gecreeerd heeft. Dat is over het geheel genomen misschien wat minder dan in het begin van het seizoen, maar dat daaruit maar 1 assist is voortgekomen kun je in mijn ogen Ozil niet aanrekenen! Dat zou schandalig zijn. 33 kansen creeeren is niet niks of slecht presteren, maar slechts 1 van die 33 kansen afmaken is wel uitermate slecht presteren van de rest van het team!

Batshuayi wat een goeie spits is dat, die vind ik echt bij Arsenal passen ook tweebenig en snel.

Heb het sowieso nooit begrepen waarom Arsenal bij Giroud uitkwam en dat ie zolang eerste keus is geweest. Jaren geleden had ik verwacht dat Wenger een spits als Soriano zou halen van Salzburg. Goede spits die zich fantastisch heeft ontwikkeld.

16 mei 2016 om 14:25

Hij was goedkoop en topscorer van de Ligue 1 geworden, dan is de optelsom al snel gemaakt. Overigens is hij bij lange na niet zo'n slechte spits zoals iedereen dat doet voorkomen, maar hij is net niet goed genoeg als eerste spits. Ik hoop dat Arsenal vol voor een type spits als Batshuayi gaat.

16 mei 2016 om 14:30

Klopt, maar ik vind hem niet in het spel van Arsenal passen. Hij vertraagt regelmatig het spel terwijl een type Soriano wel goed is in het meevoetballen.

Ik volg Lique 1 amper. Batshuayi zal ongetwijfeld over veel potentie beschikken maar hij is 22 jaar. Waarschijnlijk is hij dus wisselvallig, net als heel Arsenal. Ik denk dat ze eens spelers moeten halen die de ploeg op sleeptouw zou kunnen nemen met constante prestaties.

16 mei 2016 om 14:50

Uiteraard zien we liever iemand als Benzema komen. Echter zit zo'n wereldtopper op zijn plaats bij Real Madrid, wat een veel succesvollere en grotere club is dan Arsenal, we moeten realistisch blijven.

Bij pakweg Higuain is dit niet het geval maar dan moeten we nog maar zien of Wenger bereid is 70-75 miljoen te betalen.

De kans is dus reëel dat er weer geen topspits komt en in dit geval zie ik graag Batshuayi komen, wat een ongelofelijke parel is me dat. Kijk maar even op het EK, aan 5 seconden heb je genoeg om zijn onmiskenbare talent te zien.

16 mei 2016 om 15:06

Ik laat me graag verrassen. Staat hij in de basiself van België?

16 mei 2016 om 15:14

België heeft momenteel geen uitgesproken nummer 9.

Vroeger was dat Benteke, nu zal het tussen Lukaku en Batshuayi gaan, maar Lukaku lijkt wel nog een streepje voor te hebben, al ligt het zoals ik al aangaf dicht bij elkaar.

Waarschijnlijk zal Batshuayi het vooral met invalbeurten moeten doen, al kan dit veranderen. Hopelijk kan hij Wilmots tijdens de oefenwedstrijden al imponeren.

helemaal mee eens. ik vind dat giroud wel hard werkt en zijn best doet, maar ik vind het zeker geen topspits. ook welbeck vind ik matig. dan moet er wel bij gezegd worden dat hij weinig heeft kunnen laten zien door zijn blessures.

als je een topclub bent met ambities dan moet je ook een topspits in huis hebben! in mijn ogen is er 1 spits die echt goed bij arsenal zou passen. en dan heb ik het over edison cavani. dat vind ik echt klasse speler, een topspits en een afmaker. hij is niet helemaal op zijn plek bij psg en ik denk dat hij daarom wel haalbaar zou kunnen zijn voor de gunners. arsenal moet 50 á 60 miljoen bieden voor cavani. hiermee toon je ook je ambitie als club en laat je zien dat je een topper wil hebben voor de spitspositie.

Arsenal kan beter een nieuwe flankspeler i.p.v ox. Giroud als Aanspeelpunt en daarom heen Alexis en iemand als reus ofzo. Giroud is niet de beste spits, maar naast Zlatan is geen enkele topspits onder de 50 miljoen te koop, zeker als je weet dat manU 50 miljoen betaalde voor martial.

Ik zou als ik Arsenal was Higuain halen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren