Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

KNVB heeft meer tijd nodig en zet FC Twente voorlopig in de wachtkamer

Laatste update:
/

FC Twente zou aanvankelijk op 9 mei, één dat na de laatste speeldag van de reguliere competitie, uitsluitsel krijgen van de licentiecommissie van de KNVB over de toekomst van de club. De bond laat echter weten dat het meer tijd nodig heeft om tot een definitief besluit te komen en stelt het oordeel dan ook uit.

De KNVB weet niet precies wanneer het FC Twente duidelijkheid kan verschaffen, maar hoopt dat nog wel in mei te doen. “Wij hebben dit besluit te respecteren. Dat de licentiecommissie tijd nodig heeft om de omvangrijke hoeveelheid documentatie die wij hebben aangeleverd te kunnen bestuderen en wegen, begrijpen wij”, zegt interim-directeur Onno Jacobs van de Enschedese club.

“Tegelijkertijd willen wij als club de periode van onzekerheid natuurlijk zo snel mogelijk achter ons laten”, vervolgt Jacbos in een officiële verklaring op de website van de Tukkers. “Want, pas na een hopelijk positief licentiebesluit kunnen wij ons weer voluit richten op het nieuwe seizoen, zowel sportief als commercieel.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Schandalig van de Knvb. Zelf enorme straffen uitdelen als clubs de deadlines niet halen en zelf even aankondigen dat het niet gaat lukken. Deadline is deadline, ook voor de Knvb.

Overigens zit Twente nu met de gebakken peren. Seizoenskaarten kunnen nog steeds niet worden verlengd en er kan ook niet gestart worden met de selectie voor volgend seizoen nu er geen duidelijkheid is.

4 mei 2016 om 14:24

Tja, je weet hoe de Knvb is stelletje amateurs daar.

4 mei 2016 om 14:25

Dit geld dus niet alleen voor Twente.. Ook voor de club die eventueel hun plek in zou nemen in de Eredivisie. Die weten ook niet waar ze aan toe zijn.

4 mei 2016 om 14:27

@tukker1

Denk je er ook nog zo over als de Knvb de licentie nu in trekt omdat het toegezegde geld helemaal niet op de bankrekening van Twente staat?

Of heb je liever dat de Knvb uitzoekt of alle gedane toezegging waterdicht zijn en dus gedekt zijn door contracten danwel bankgaranties?

4 mei 2016 om 14:45

Waar heb je het nou precies over? Het gaat toch om toegezegde datum van de Knvb die ze nu ineens niet kunnen halen omdat ze grote van het aantal documenten verkeerd hebben ingeschat? Natuurlijk moet de Knvb het allemaal goed uitzoeken maar dat is een andere discussie.

Wat je precies met die eerste zin wil zeggen is mij totaal onduidelijk.

4 mei 2016 om 15:00

@simonsays, dan zou ik het nog een keertje doorlezen, want het is 1. best duidelijk en 2. een goed argument.

Ga de Knvb nou niet lopen beklagen door te zeggen dat ze zich aan een (zelf gestelde deadline) moeten houden. Twente mag in haar handjes knijpen dat de Knvb het onderzoek zo grondig doet. Twente heeft de boel verkloot, niet de Knvb. Als de Knvb nu zou moeten oordelen is Twente natuurlijk sowieso de pineut.

Dat de Knvb het goed moet uitzoeken is wel degelijk dezelfde discussie. Het besluit heeft gevolgen voor Twente, voor de Knvb en elke andere betrokken partij. Alle documentatie doorspitten en beoordelen kost tijd en wat mij part mag de Knvb daar zo lang over doen als ze willen. Iets overhaasten is wel eht domst mogelijke wat zou kunnen gebeuren.

4 mei 2016 om 15:31

@ weazel
Als je je eens verdiept in dit onderwerp dan weet je Twente op 1 juni 4 miljoen op de bank moet hebben staan omdat ze dan uit categorie 1 moeten komen (eis). Dus nogmaals: Ik snap niet waar dat zogenaamde best duidelijke en goed argument op slaat. Twente hoeft dat geld nu niet op de bank hebben staan.

Mooi dat je dat 'zelf gestelde deadline' tussen haakjes erbij hebt gezet. Het gaat totaal niet om wie er fout is of was het gaat om gestelde deadlines die niet worden behaald. Dus omdat Twente de 'schuldige' is mogen ze niet zeuren als degene die hun moet beoordelen niet hun deadline haalt? Oh in dat geval mag het openbaar ministerie ook hun deadline altijd opschuiven als iemand een overtreding begaat. Zo werkt het dan toch?! Goed argument hoor!

4 mei 2016 om 16:29

Sorry hoor, Simonsays. De Knvb heeft helemaal geen deadline gesteld, maar aangegeven 'naar alle waarschijnlijkheid 9 mei duidelijkheid te kunnen geven'. Dus misschien moet je eerst even checken hoe het zit, voordat je allemaal dingen roept en de Knvb hierop aankijkt.

Daarbij is FC Twente helemaal niet zo van de deadlines. De oorspronkelijke datum voor het inleveren van de halfjaarcijfers was 1 maart. Dat haalde FC Twente niet. De club heeft uitstel gekregen van de Knvb, dus ze mogen al in hun handen knijpen dat de hoge meneren in Zeist zo soepel zijn geweest.

Dus als jij gaat vertellen dat de Knvb zich niet aan de deadline houdt (die er dus helemaal niet is) en vervolgens zegt dat FC Twente dit wel doet (wat dus niet zo is, maar ze hebben mazzel gehad dat de Knvb soepel was), dan weet je echt niet waar je over praat, want dit is pertinent onwaar.

4 mei 2016 om 16:44

SimonSays en notabene jinheb het over deadlines. Als we op die toer gaan heb ik er nog een paar voor je. Weet jij waarom de licentie commissie zich er tegen aan bemoeit? Dit is namelijk voort gekomen uit het feit dat twente regels en deadlines niet zo serieus nemen dus laten ze in tukkerland nou gwn dimmen en wachten

4 mei 2016 om 17:22

@simonsays

Aangezien Twente het geld nu helemaal niet heeft, klopt de begroting niet. De Knvb kan een niet kloppende begroting alleen maar accepteren indien er genoeg onderbouwing is dat het geld er wel op de korte termijn komt. Hiervoor heeft Twente met heel veel partijen afspraken gemaakt. Diverse partijen schelden schulden kwijt op bepaalde voorwaarden, andere partijen staan garant voor bepaalde bedragen op bepaalde voorwaarden. De Knvb moet dus al die juridische stukken utizoeken en kijken of de begroting op korte termijn dus wel of niet kloppend gemaakt gaat worden.

4 mei 2016 om 18:28

@oz81
Overal staat: 9 mei zal de licentiecommissie uitspraak doen over de situatie van Fc Twente. Tja wat mij betreft stel je dan een deadline voor jezelf en voor iedereen die belang heeft bij deze uitspraak. Kan je dit niet waarmaken of is het onduidelijk hoe lang dit duurt, spreek dit dan niet uit lijkt mij?!

En je moet geen woorden in mijn mond leggen, want ik heb nergens genoemd dat Fc Twente zich wel altijd aan de deadlines houdt/hield. Beetje triest dit...

4 mei 2016 om 18:49

@simonsays Meteen mijn excuus voor het laatste, want dat heb ik blijkbaar verkeerd gelezen.

Maar dat media het overnemen en de formulering die zij gebruiken, is niet iets waar de Knvb schuldig aan is toch? Zij noemen enkel een waarschijnlijke datum waarop zij met de licentiecommissie rond de tafel willen gaan. Niet meer en niet minder.

4 mei 2016 om 18:56

@oz81 Oke geen probleem.

Naja ik heb nergens gelezen dat ze het 'waarschijnlijk' op 9 mei zullen uitspreken. Kan aan mijn bronnen liggen?! Het gaat er vooral om wat ze met Twente hebben afgesproken, dat zullen wij beide waarschijnlijk niet te weten komen.

Maar je moet toch met me eens zijn dat dit voor onnodige onrust zorgt en dat de Knvb/licentiecommissie hier niet geheel onschuldig voor is?

4 mei 2016 om 20:09

@simonsays Tja, onrust... Ik weet het niet. Dat 'waarschijnlijk 9 mei' heb ik ook gelezen, maar dat is dus geen zekerheid. Geen deadline o.i.d.. Ik vind het juist goed dat ze proberen iets van zekerheid te geven, omdat de Knvb ook weet dat FC Twente en andere clubs willen weten waar ze aan toe zijn. Als er dan wordt gevraagd wanneer ze denken dat ze uitspraak doen en ze geven aan dat de licentiecommissie zich er waarschijnlijk 9 mei over buigt, vind ik dat een beter antwoord dan 'dat kunnen we nog niet zeggen'. Dat vervolgens iedereen 9 mei als deadline ziet, is lastig, maar niet de schuld van de Knvb.

Ik snap dat het voor Twentenaren balen is, maar misschien is het juist goed. Wat als de Knvb nu concludeert dat het plan niet deugt en er daarom nog een keer overheen wil gaan om toch te kijken of het kan... En dat straks blijkt dat na de tweede keer kijken ze toch groen licht kunnen geven... Dan zijn de Tukkers juist toch blij dat er even langer de tijd voor is genomen?

4 mei 2016 om 23:53

SimonSays ik snap de frustratie en weet niet of de 9e nu een harde datum was of niet. Feit is dat de KNVB heel goed alles moet beoordelen om een verkeerde beslissing te voorkomen. Als ze zich alleen naar de datum zouden richten zouden ze een verkeerd besluit kunnen maken met alle gevolgen van dien.

Daarbij zou een club de besluitvorming kunnen frustreren door een giga hoeveelheid documenten aan te leveren en zo de KNVB voor een onmogelijke taak te stellen. Dat zou natuurlijk geen goede zaak zijn.

Hoe vervelend ook: De KNVB moet gewoon een behoorlijke tijd krijgen om een goed oordeel te vellen. Anders krijg je straks weer beroep op beroep. Daar is niemand mee gebaat.

4 mei 2016 om 14:29

Ach, je kunt hierover mekkeren, maar zie het vooral als een laatste strohalm naar een toekomst waarin FC Twente nog betaald voetbal kan spelen. Wat de directeur ook al zei, er is een enorme hoeveelheid aan documentatie verstrekt. De KNVB dient een zeer belangrijk besluit te nemen met gigantische organisatorische gevolgen voor zowel de KNVB, FC Twente en vele andere organisaties. Beter dat zij hier de tijd voor nemen om een weloverwogen en onderbouwde beslissing over kunnen nemen, dan dat zij gehaast de stekker trekken uit de BVO FC Twente.

4 mei 2016 om 14:32

Ach man, jaren van wanbeleid kan de KNVB ook niet zomaar uitpluizen. Dit heeft Twente helemaal over zichzelf af geroepen en als je club de eerdere deadlines had gehaald was er nu geen probleem geweest. Het heeft allemaal langer geduurd omdat Twente niet over de brug kwam. Met je schandalig.

4 mei 2016 om 14:42

@ feyefeye Heeft niks met het jarenlange wanbeleid te maken, ze moeten met de documenten aantonen dat ze voldoen aan de eisen dhr. Knüppe heeft voorgelegd.

Prima dat dit langer gaat duren omdat het mogelijk meer documenten bevat (ik verwacht) o.a. door de garantstelling van de bedrijven, maar kom dan niet eerst met een datum die je later niet kan waarmaken. Zoals hierboven al genoemd is, heeft dat vele nare gevolgen voor meerdere partijen.

4 mei 2016 om 14:51

En omdat Twente die deadlines niet heeft gehaald hebben ze straffen gekregen. En laat de Knvb nu net zelf de deadlines niet nakomen. Iets met geloofwaardigheid?

4 mei 2016 om 15:02

Jemig man, mekker niet zo en bedankt die mensen van de Knvb op je blote knietjes dat ze de moeite willen nemen om dat zooitje ongeregeld uit te pluizen. Beoordeel en veroordeel jij even jaren wanbeleid inclusief relevante documentatie.

4 mei 2016 om 15:18

Eerst lopen de meeste reaguurders hier te mekkeren over het feit dat FCT zo lang werk heeft en vervolgens geven ze de Knvb gelijk dat het meer tijd nodig heeft om alle documenten door te spitten...beetje vreemde manier van denken.

On: ja, het heeft consequenties voor meerdere partijen, maar net zoals ik blij was dat men bij FCT grondig te werk is gegaan, ben ik ook blij dat de Knvb er de benodigde tijd voor neemt om tot de juiste conclusie te komen

4 mei 2016 om 16:31

Logisch, want de Knvb heeft geen deadline gesteld. Enkel aangegeven dat zij naar alle waarschijnlijkheid 9 mei uitsluitsel kunnen geven.

4 mei 2016 om 19:13

Je mag de KNVB op je blote knieën bedanken dat je club überhaupt nog bestaat. Daarnaast was 9 mei geen deadline voor de KNVB maar een richtlijn. Wees blij dat ze alles tot de bodem toe uitpluizen voor ze een beslissing moeten nemen.

4 mei 2016 om 15:12

Deadline is deadline, zei je dat ook toen Twente uitstel vroeg? En je hebt liever dat ze de licentie intrekken dan alles goed uitzoeken? Ik zou maar heel blij zijn met de knvb, t is nog maar de vraag of er in andere landen ook zo mee omgegaan was of twente gelijk 2 klassen terug gezet zou zijn

4 mei 2016 om 15:53

Op basis waarvan zou de licentie ingetrokken worden als de Knvb zelf een niet volledig oordeel kan vormen binnen de tijd?
Om de licentie in te trekken moet toch eerst aangetoond kunnen worden dat de aangeleverde documentatie niet klopt of niet voldoet aan de gestelde voorwaarden.

Uiteraard ben ik er voor dat alles goed wordt uitgezocht. Dat is de enige manier om echt goed schoon schip te kunnen maken. Ik begrijp alleen jouw argumenten niet.

4 mei 2016 om 16:06

Toen Twente de deadline niet haalde werd het gestraft met 3 punten aftrek, en wat gebeurt er nu?

Natuurlijk moet het goed uitgezocht worden, maar neem aan dat ze bij de Knvb niet verwachte dat Twente met een a4tje zou aankomen, dus waarom er op voorhand maar 1 werkweek er voor uit trekken.
Wordt een beetje iebelig dat de officiële instanties de door hen gestelde deadlines naar eigen goedvinden maar kan opschuiven, terwijl als een ander dat doet er gelijk sancties aan verbonden worden.
Of stel geen deadline, maar zeg dat je alle tijd er voor neemt, of stel een realistische deadline dus niet eentje van 5 werkdagen.

4 mei 2016 om 16:13

nu krijgen ze er drie punten bij

4 mei 2016 om 16:48

@wandering

De Knvb heeft als officiële instantie toch FC Twente andere deadline gegeven voor bijvoorbeeld de halfjaar cijfers die in het pakket zaten van 1 mei? Ze hebben FC Twente al gematst, want die cijfers hadden ze op 1 maart al moeten hebben. Ik heb je toen niet gehoord dat een instantie zomaar even deadlines kon opschuiven, of kwam het je toen niet uit omdat het in voordeel van FC Twente was?

4 mei 2016 om 23:49

In het reglement staat sat er een mogelijkheid is tot het vragen van uitstel. Overigens werd dit uitstel aangevraagd omdat een onderzoek dat werd gedaan in opdracht van de KNVB nog niet klaar was...

4 mei 2016 om 15:25

@tukker ze hadden twente gewoon aan de deadline moeten houden dan was het al over en uit!!

4 mei 2016 om 21:37

Ja, nu is het bij andere clubs over en uit, toch? Toch zielig hoor al die reacties, dat FCT blij mag zijn. Wat in het verleden fout is gegaan wordt schromelijk overdreven. Ja, men heeft boven zijn stand geleefd en meer uitgegeven dan feitelijk goed was. Maar dat is in het verleden door veel clubs gedaan. Vitesse, Feijenoord, Ado, Fcutrecht, AZ en nog vele andere clubs zijn daar voorbeelden van. Dom maar niet strafbaar.
Wat heeft FCT extra misdaan: Munsterman heeft een overeenkomst met de oplichters van Doyen gesloten en daar is in feite alle ellende door gekomen. Spelers zijn geheel of gedeeltelijk 'verkocht' en vervolgens geleased aan / van Doyen. Van dit contract is (zeer waarschijnlijk - maar dat is nog steeds niet bewezen) ten onrechte een bijlage bewust of onbewust niet gemeld bij de Knvb en daarvoor is FCT behoorlijk voor gestraft.
En daarbij zijn er ook fouten gemaakt inzake 'belastingzaken' doordat een louche zaakwaarnemer (van Tadic) via chantage-methoden bijna €4milj aan fees heeft opgestreken en er niet geheel duidelijk was, wie belastingplichtig was, speler, zaakwaarnemer of Fctwente. Fctwente heeft zelf dit gemeld en verwerkt in de betreffende jaarverantwoording aan de Knvb.
Eerdere voorbeelden van andere clubs, die dezelfde fouten hebben gemaakt zijn bijv. Ajax en Nac. Maar daar kwam de Belastingdienst er pas jaren later achter en werden de jaarverantwoordingen niet aangepast en bemoeide de Knvb zich er niet mee.
Zijn die ook allemaal gestraft zoals Fctwente?
En nu, na een 'gezondmakingsproces', waarbij de Knvb in alle stadia heeft meegelopen en alle stukken tijdig heeft ontvangen en zelfs deels vooraf overleg over is gepleegd, vindt men hier dat Twente blij mag zijn en niet moet zeuren!
Nou voor mij is afspraak afspraak. Twente heeft uitstel Aangevraagd en gekregen. De Knvb stelt Zelf deadlines, maar bepaalt zelf dat ze die naar achteren schuiven. Mogen zij zichzelf boven de wet stellen.
Ik stel slechts vast, dat de Knvb veel boter op zijn hoofd heeft en zich boven de wet stelt. M.i. voor iedereen onaanvaardbaar.
Nu

4 mei 2016 om 15:58

@ach Tukker, Zou je ook zo boos zijn als het over misdadigers gaat waarvan het proces twee weken wordt uitgesteld?

Wees blij dat de Knvb het zorgvuldig wil doen.

4 mei 2016 om 16:33

Echt, Tukker1, je hebt het totaal niet begrepen.

Zoals ik ook al liet weten aan Simonsays:

De Knvb heeft helemaal geen deadline gesteld, maar aangegeven 'naar alle waarschijnlijkheid 9 mei duidelijkheid te kunnen geven'. Dus misschien moet je eerst even checken hoe het zit, voordat je allemaal dingen roept en de Knvb hierop aankijkt.

Daarbij is FC Twente helemaal niet zo van de deadlines. De oorspronkelijke datum voor het inleveren van de halfjaarcijfers was 1 maart. Dat haalde FC Twente niet. De club heeft uitstel gekregen van de Knvb, dus ze mogen al in hun handen knijpen dat de hoge meneren in Zeist zo soepel zijn geweest.

4 mei 2016 om 17:32

ja het is de schuld van de knvb niet van twente uiteraard die hebben alleen de boel maar bedonderd waardoor de knvb nu eerst de hele boekhouding moet doornemen en aangezien die boekhouding de laatste jaren met een dikke duim gemaakt zijn kan dat wel eens een tijd gaan duren voordat alles is uitgezocht.

5 mei 2016 om 07:43

Ja, het is de schuld van Twente dat de knvb geen realistische planning kan maken op basis van wat ze zelf aanvragen. Eigenlijk moet de licentie worden ingetrokken omdat de knvb niet goed heeft ingeschat hoeveel werk er in zit. Schande van Twente! Zucht...

Dit is wel balen weer.... start verlengen seizoenkaarten zal op zich laten wachten nu.

4 mei 2016 om 14:59

dat klopt, de verkoop van de seizoenskaarten word uitgesteld

Knvb maakt haar eigen regels. Zoals het hun het beste uitkomt.

4 mei 2016 om 14:29

Gaat niet om de regels, de Knvb moet nu uitzoeken of alle positieve berichten over schulden reductie, garantstellingen et cetera ook daadwerkelijk gedekt zijn in plaats van loze woorden.

Het toegezegde geld staat namelijk niet op de bnakrekening van Twente, het zijn afspraken die volgens Twente gemaakt zijn. Het papierwerk omtrent deze afspraken moet nu helemaal uitgeplozen worden.

4 mei 2016 om 14:44

Logisch dat het tijd kost. Ik snap alleen niet dat ze zoiets niet eerder konden inschatten.
Als je iets aanvraagt, weet je toch ook wat je kunt verwachten?

4 mei 2016 om 14:48

Speedyafc

Fijn dat je precies weet wat er door de Knvb uitgezocht moet worden.
Feit blijft echter wel dat zij Twente een deadline hebben gesteld om alles in te leveren (1 mei), daarbij werd 9 mei door hen genoemd als datum waarop het eindoordeel zou vallen. Mijn nichtje van 4 (als ik die had) kan zien dat die tijd aardig kort is. Daar anticipeer je dan toch op als Knvb zijnde?
Ik baal hier ook gewoon van, ben klaar met de BS van veel 'kenners' en wil gewoon weten wat het oordeel is, slecht of goed (voor ons)

4 mei 2016 om 17:25

De datum van 9 mei is genoemd ondat dan de competitie afgelopen zou zijn. De Knvb wilde kostte wat kost dat Twente niet tijdens de competitie zou omvallen.

Nu is het zaak om uti alle stukken op te maken of twente gered is of dat het doek alsnog valt. En dat is geen makkelijke opgave omdat er met veel partijen afspraken gemaakt zijn echter aan al die afspraken zijn voorwaarden verbonden. Het geheel moet nu kloppend blijken, anders is het over en sluiten voor Twente.

4 mei 2016 om 17:28

Jansen Joenite

Wat hadden ze van jou moeten doen dan? Een week lang al het personeel vrijplannen om het (te laat) ingediende plan van Twente te bekijken? Of extra persooneel een weekje aannemen om alles uit te pluizen?

Wat is een beetje uitstel nou voor probleem man, Twente heeft zelf al meerdere keren om uitstel gevraagd en heeft al op meerdere manieren de Knvb bij de neus genomen, ik noem het sjoemelen in eerste instantie op zich, het sjoemelen door van der Belt om het sjoemelen te bedekken en bijvoorbeeld ook de arrogant laconieke houding bij de aankoop van Ziyech 'ach die boete lachen we om'.

Volgens mij moeten Twentenaren gewoon stilletjes afwachten en hopen dat de Knvb de tijd die het heeft gebruikt om tot een rechtvaardig en eerlijk besluit te komen. Tot dusver mag Twente in mijn ogen namelijk helemaal niet klagen wat betreft de straffen en behandeling van de Knvb richting Twente. De Knvb zal vast ook niet optimal functioneren, maar wat er nou mis is met wat extra tijd om alles te dubbel checken vraag ik me wel af.

4 mei 2016 om 19:18

Ik weet niet of ze een echt goed beeld hadden van wat ze konden verwachten, deze situatie hebben ze namelijk nog nooit eerder gehad. Snap wel dat het teleurstellend is voor de Twente fans omdat het nu nog langer duurt voordat men weet waar men aan toe is.

4 mei 2016 om 23:35

Nee, gewoon een realistisch tijdspan geven. Als projectmanager zou ik hard falen als ik 3 a 4 keer zo lang over mijn project zou doen dan beraamd.

5 mei 2016 om 12:15

Beetje onredelijk om dit op het bordje van de knvb te schuiven.
Als FC Twente harde garanties had kunnen afgeven, zou de knvb probleemloos de licentie hebben kunnen verlenen binnen de gestelde termijn.

Het feit dat FC Twente dat niet kan, dat de gemeente bijvoorbeeld voorwaarden stelt aan de garantie en dat het bedrijfsleven zonder enige twijfel voorwaarden aan hun steun hebben gekoppeld, zorgt ervoor dat de knvb het hele dossier uitgebreid moet bestuderen voor zij tot een besluit kan komen.

4 mei 2016 om 14:53

Misschien klinkt het nu een beetje dom Maar ik denk dat het in ieders belang is wanneer de Knvb een gedegen onderzoek doet en met een eindoordeel komt. Met een halfbakken beslissing op 9 mei schiet niemand wat op want dan kan er nooit een Streep onder dit dossier gezet worden.

Ze hebben daar in Zeist denk ik geen rekening gehouden dat Twente alles voor elkaar zou krijgen..
Trekt ons mooie cluppie toch weer een lange Neus naar de Knvb. Volgend jaar gewoon weer eredivisie!
Wanbeleid dit, wanbeleid dat. Fraude zus, fraude zo. Valsheid hier, valsheid daar...

4 mei 2016 om 14:30

Het gaat hier dus om de vraag of Twente het daadwerkelijk voor elkaar gekregen heeft. Staat alles waterdicht op papier of praten we hier over intenties, voorbehouden et cetera.

4 mei 2016 om 14:30

Draai het eens om!! Dat is ook een optie hé

4 mei 2016 om 14:31

Dikke aanname hiero. Als Twente alles voor elkaar had, zou de Knvb nu al akkoord hebben gegeven.

4 mei 2016 om 14:33

Reken je nog maar niet rijk! De afgelopen jaren hebben we volgens mij gemerkt dat dat erg gevaarlijk kan zijn, en zeker bij Twente en haar situatie.

En je kan zeggen wat je wilt, maar er is wanbeleid gevoerd, dat is overduidelijk. Dan hoef je ons geen azijnzeikers te noemen. Gerechtigheid is wat men wil, is dat nu zo raar? De waarheid uitspreken?

Ik persoonlijk vind het nu wel eens mooi geweest bij Twente. Al die straffen blijven maar komen, ik ben bang dat Twente daar niet zo snel bovenop gaat komen. Dat vind ik toch wel zonde. Hopen dat ze het net zo mooi oplossen als bij ons is gebeurt!

4 mei 2016 om 14:49

" al " die straffen zijn voor 90% te danken aan het steeds niet op tijd aanleveren van jaar cijfers . er komen nog straffen aan betreffende ziyech , tadic en doyen . is nog niet klaar .

4 mei 2016 om 15:04

Ik snap ook dat er straffen gegeven worden hoor! Ik vind het persoonlijk zonde wat er nu gebeurd met Twente, dat bedoelde ik meer. Voor mij hebben ze nu wel genoeg shit over zich heen gekregen. Ik snap uiteraard dat er nog wel uitspraken volgen, want ze hebben de regels overtreden en dat mag niet.

4 mei 2016 om 15:48

maar het is dus niet zo dat ze ontieglijk veel en zware straffen hebben gekregen tot nu toe . als de Knvb echt had gewild dan was die lecentie al lang en breed weg geweest . bij die 4 x uitstel voor het niet op tijd inleveren van de jaarcijfers had de Knvb er ook voor kunnen kiezen om de licentie al definitief in te trekken . tevens is het zo dat er inderdaad enkele ingewijden hebben gezegd dat twente de zaken te rooskleurig heeft weergegeven in die jaarcijfers . en dan nog de straffen die er , terecht , nog aankomen , zou het mij verbazen als twente volgend seizoen in de ere-divisie zou spelen .

4 mei 2016 om 16:02

Het valt inderdaad nog mee, als je het vergelijkt met welke straffen ze hadden kunnen krijgen. Toch is de komende jaren geen Europees voetbal een klap. Waarschijnlijk hadden ze dat toch al niet gespeeld, vanwege de schulden en geldboetes, maar spelers hebben nu geen uitdaging meer. Waarom zou je Twente boven Willem II verkiezen?

Het zou mij (rationeel gezien) inderdaad ook verbazen wanneer Twente volgend jaar nog Eredivisie speelt. Ik vind dan ook dat ze dat eigenlijk niet verdienen. Ik bedoel, je hebt zoveel fout gedaan, dan moet je op de blaren zitten.

Nogmaals, ik vind het persoonlijk vooral voor de supporters nu wel genoeg geweest. Ze leven al tijden in onzekerheid, als je het zo kan zeggen.

4 mei 2016 om 16:12

diekertjedap.. Twente is gestraft volgens de strafmaat die er bij de Knvb voor staat. Deze strafmaat is voorgelegd en goedgekeurd, ook door clubs. Hierdoor is het niet mogelijk om daar plotseling van af te wijken.
Dat die strafmaat niet hoger of lager is, daar kunnen supporters en haters veel van vinden maar het is eenmaal niet anders.

Als als als als bestaat in deze dus niet.

4 mei 2016 om 16:19

ze zijn tot nu toe alleen gestraft door de licentie-commissie en de Fifa of uefa . de zaken betreffende tadic , ziyech en doyen moeten nog bekeken worden door de tucht commissie .

4 mei 2016 om 16:29

Waarom maak je in elk topic dan toch zo'n heisa over de straffen die Twente heeft gekregen als je zelf ook weet dat Twente nog wat boven het hoofd hangt?

4 mei 2016 om 16:29

Doyen en Ziyech is Twente al voor gestraft. Tadic ligt bij de belastingdienst, daar gaat de KNVB niet over. Dat deden ze ook niet bij de belastingzaken tegen oa Ajax, Feyenoord en Groningen.

4 mei 2016 om 16:40

De Knvb gaat er niet over in zoverre dat er financiele dekking is om de belasting en de fiscale boete danwel schikking te betalen. Moet dus wel meegenomen worden in de begrotingsplannen.

4 mei 2016 om 16:44

J.staatsen
Was het Maar zo simpel Maar met de zaak Tadic heeft Twente vermoedelijk meerdere fouten gemaakt die door verschillende instanties beoordeeld worden. Ten eerste is er de belastingzaak waar de Knvb niet over gaat inderdaad Maar er is ook misleiding van de Knvb door het achterhouden van een document en dat is wel degelijk een Knvb aangelegenheid.

4 mei 2016 om 17:27

Nee, de documenten zijn inmiddels bekend bij de KNVB. Sterker nog, die zijn uiteindelijk door Twente zelf aangeleverd.
Afwikkeling van deze zaak zijn ook in de aangeleverde plannen verwerkt.

4 mei 2016 om 17:31

Inderdaad, de financiele afwikkeling Maar dat maakt niet dat de zaak daarmee af is. Misleiding los je niet op met het aanpassen van de cijfers en te doen alsof alles nooit gebeurd is

4 mei 2016 om 16:21

Wacht nou eerst Maar af wat de conclusies van de Knvb zijn voordat je dit soort teksten gaat bezigen. Er wordt alleen gezegd dat de Knvb Meer tijd nodig heeft om grondig onderzoek te doen; dat geeft echt geen enkele garantie op een positieve uitkomst.

Daarnaast zijn wanbeleid, misleiding en fraude hier geen onderwerp van discussie; dat is helaas voor Twente al een feit of de licentie nu behouden blijft of niet

Wat nu als de licentie van Twente wordt ingenomen? Spelen er volgend jaar dan gewoon 18 teams in de Eredivisie, en zo ja: Wie dan?

VVV-Venlo die 2e zijn geworden ook rechtstreekse promotie?
Of wordt er met de playoff een ander systeem gehanteerd zodat er 3 teams als winnaar uit komen?

4 mei 2016 om 14:31

De Knvb heeft laten weten dat er dan een eredivisie club minder degradeerd.

4 mei 2016 om 14:33

Ah oke. Thanks!

4 mei 2016 om 14:35

Dan moeten ze wel snel zijn met hun oordeel. Voordat de nacompetitie, zal wel handig zijn.

4 mei 2016 om 14:39

En welke club moet dit dan zijn?
De play-offs (nr. 16 en 17 ED) gaan al starten straks dus ze kunnen ook niet Willem II of Excelsior vrijstelling geven en Cambuur en De Graafschap play-offs laten spelen want wat als Fc Twente wel de licentie behoud :-p

Ter aanvulling, een club minder laten degraderen had gekund als ze het direct na einde competitie bekend hadden gemaakt, nu gaat het straks hele aparte taferelen opleveren

4 mei 2016 om 14:41

De beslissing wordt aan de hand van de nacompetitie genomen. Dus nee.

4 mei 2016 om 14:45

Mocht FC Twente wegvallen, dan zal het team dat zestiende eindigt in de reguliere competitie van de eredivisie de club uit Enschede vervangen als het wordt uitgeschakeld in de play-off om promotie/degradatie. Indien het team dat als zestiende eindigt in de eredivisie één van de finales van de play-off om promotie/degradatie wint en het team dat als één na laatste is geëindigd in de eredivisie wordt uitgeschakeld tijdens de play-off, zal het team dat als één na laatste is geëindigd de plaats innemen van FC Twente.

4 mei 2016 om 14:47

Ook al zo'n schandalige regeling. Doek gewoon de Jupiler League op als je die clubs toch niet serieus neemt.

4 mei 2016 om 16:00

@wanny

als dat de regels zijn en als die regels al tijden helder zijn, wat is dan nog je argument?

4 mei 2016 om 16:20

Dit zijn niet de regels. Dit is wat de Knvb er nu van heeft gemaakt.

Mijn argument is dat het in mijn ogen niet terecht is dat alleen eredivisieclubs kunnen profiteren van het wegvallen van FC Twente. Waarom kunnen clubs uit de Jupiler League niet in aanmerking komen voor de opengevallen plaats?

4 mei 2016 om 16:38

@wanny Logisch. Omdat een Eredivisieteam wegvalt, heb je geen nummer 18. Dus dan heb je enkel nummer 16 en 17 en die ploegen horen nacompetitie te spelen. Dus het heeft met de Eredivisie te maken en niets met de Jupiler League. Dat de Eerste Divisie-clubs dus mee zouden moeten profiteren, raakt kant nog wal, aangezien het niet over de competitie gaat waarin zij spelen.

4 mei 2016 om 17:15

Het gaat niet om het wegvallen van een club gedurende de competitie. In dat geval zou iedereen 1 plek opschuiven en er dus geen rechtstreekse degradant zijn. Dat is hier niet het geval, want Cambuur degradeert gewoon.

De eerste divisieclubs spelen in hetzelfde profcircuit en zijn dus ook benadeeld door FC Twente.
De feiten hebben betrekking op meerdere seizoenen, dus bijvoorbeeld Go Ahead, Dordrecht en NAC zijn ook benadeeld. Als Twente de zaak niet had belazerd, speelde Go Ahead nu misschien nog wel eredivisie.

4 mei 2016 om 17:19

Ik weet niet waar jij leest dat Cambuur gewoon degradeert? Ik kan het namelijk nergens terugvinden en naar mijn weten blijft Cambuur dan gewoon Eredivisievoetbal spelen. Ik zie graag de informatie die aantoont als ik het mis heb, want als ik mij vergis, is dat menselijk zeg maar

4 mei 2016 om 15:57

Cambuur degradeert dan niet....

6 mei 2016 om 18:27

Waarschijnlijk de hoogst geplaatste degraderende Eredivisie club die dan zal blijven. Dus mochten de nummer 16 en 17 ook degraderen dan zal de nummer 16 blijven.

Ik vraag me dan eigenlijk af wat ze hadden verwacht bij de Knvb wanneer er flink puin moet worden geruimd en alles ter inzage moet worden gelegd. Dat ze een rapportje van 4 kantjes kregen zodat ze hun oordeel op tijd konden geven?

Uiteraard moeten we het maar accepteren en afwachten. Hopelijk dat het niet te lang duurt en voorbereiding geen vertraging oploopt. Ik heb goede hoop dat we volgend jaar gewoon weer Eredivisie spelen.

4 mei 2016 om 14:54

De Knvb had verwacht dat alles geregeld zou zijn echter bij Twente is er nog helemaal niets geregeld, alles bestaat uit toezeggingen die geconditioneerd zijn.

De vraag is is de complexe legpuzzel nu in één keer te leggen zodat aan alle voorwaarden voldaan is zodat iedereen zijn toezeggen na komt of is het zo complex dat het niet mogelijk blijkt te zijn.

4 mei 2016 om 15:03

Dat is mij voor zover niet bekend. Waar zou ik dat kunnen teruglezen?
Welke toezeggingen zouden bijv. geregeld moeten zijn (en op welke wijze?), en wat is daaraan wel gedaan en wat niet?

4 mei 2016 om 16:44

Gewoon alles uit de publiciteit aan elkaar knopen en je hebt het hele verhaal:

Twente moet een kloppende begroting inleveren. die heeft Twente niet tenzij:

1. Twente een lening kan krijgen van 35 miljoen. Dit kan alleen met een bankgarantie van de gemeente

2. De gemeente geeft alleen een bankgarantie indien

a) De gemeente 18 miljoen afgelost krijgt op haar vorderingen
b) Het stadion ondergebracht wordt in een stichting die de hypotheek overneemt van Twente en de hypotheek verstrekkers daarmee akkoord gaan
c) Er genoeg schuld kwijtgescholden wordt zodat Twente weer levensvatbaar is
voorwaarde - Twente moet een langdurige huurovereenkomst sluiten met de nog op te richten stichting en de hypotheek verstrekkers moeten akkoord gaan.

3. Alle schuldeisers moeten akkoord gaan als alleen de gemeente 18 miljoen afgelost wordt uit de nieuwe lening
d) Kan alleen indien het hele plan doorgaat

4. Voormalige bestuursleden zijn bereid schulden te reduceren indien men niet aansprakelijk voor haar beleid gehouden zal worden
e) Alle schuldeisers inclusief de bank moeten akkoord gaan, kan alleen indien het hele plan doorgaat, anders zal niemand de eventuele aansprakelijkheid van de (ex)bestuursleden op willen geven

5. Zelfs met punt 1 t/m 4 is Twente er niet, er bleef teveel restschuld over. Derde parijen verklaarde zich bereid daar garant voor te staan
f) alleen als Twente overleeft en er genoeg geld is om het hele plan uitgevoerd wordt
voorwaarde - Er moeten spelers verkocht worden om genoeg kapitaal te genereren.

De hele brei aan afspraken en overeenkomsten moet dus door de Knvb beoordeeld worden. Er hoeft ergens maar een foutje te zitten en het plan valt in duigen.

4 mei 2016 om 23:37

En wat wad vooraf niet bekend bij de bond?

4 mei 2016 om 23:55

Als je had opgelet had je geweten dat Twente ALLE benodigde stukken afgelopen zaterdag heeft ingeleverd. Dus streep je lijstje maar mooi af.

5 mei 2016 om 02:27

Dat is de Knvb dus ook aan het doen. Ze moeten alle juridische stukken doorspitten en per stuk oordelen hoe waterdicht het is en of er tussen de stukken geen tegenspraak zit. Een behoorlijke klus dus.

5 mei 2016 om 07:45

En dat zag helemaal niemand aankomen dat dat niet in 8 dagen kon gebeuren...

5 mei 2016 om 14:18

Denk eerlijk gezegdf dat de Knvb alleen gekeken heeft op welke datum is de competitie voorbij. Stel je voor dat Twente eruit gehaald werd en Ajax zou uiteindelijk op een punt kampioen worden doordat de verlies punten tegen Twente niet mee telde.

Ze hadden op voorhand ook kunnen weten dat dit een omvangrijk dossier ging worden. Waar bovendien veel van afhangt.

Overigens betekent dit wel dat de nr 16 van de eredivisie nog niet voor het einde van de play offs weet dat ze er toch wel inblijven. Of ze nu de finale winnen of verliezen. Wellicht dat het daarom ook niet zo slecht uit komt dat de beslissing wordt uitgesteld.

Hoe dan ook verwacht ik dat Twente gewoon weer eredivisie speelt en er dus vrij gemakkelijk mee weg komt.

4 mei 2016 om 14:54

Was ook mijn eerste gedachte: het komt de Knvb wel heel goed uit, dat er nog geen uitspraak ligt voordat de play-offs zijn afgelopen, zodat hun belachtelijke promotie/degradatie regeling er iets minder belachelijk uitziet en er voor de Eredivisie-clubs nog wat het spel lijkt te staan.
Echt belachelijk dat de Knvb er niet voor gekozen heeft om de verliezers van de play-off-finales om de eventuele vrijgekomen Eredivisie plaats te laten spelen.

Overigens verwacht ik dat de licentiecommissie Twente het voordeel van de twijfel zal geven. Twente is 'too big to fail' en heeft met mannen als Kesler ook de nodige lobby-macht in Zeist om het dubbeltje de goede kant op te laten vallen.

4 mei 2016 om 18:01

De Knvb probeert de uitkomst over de playoffs heen te tillen. Dat is een stuk makkelijker en voorkomt dat er andere belangen tijdens de playoffs mee gaan spelen. Nu worden de wedstrijden gewoon voltrokken alsof er geen "extra" plaats vrijkomt. Dat is ook veel eerlijker.

De FC Twente fans lijken dit te vergeten:

FC Twente heeft doelbewust de licentiecommissie misleid, daarom is de licentie al voorwaardelijk afgenomen in december 2015. Er zijn bepaalde voorwaarden waaraan FC Twente moet voldoen, doen ze dat niet wordt dat definitief. Dit is niet mijn mening, dit is een feit.

Vraag 1 is nu heeft FC Twente zich aan de voorwaarden gehouden? Sinds december 2015 is er genoeg gebeurt (positief en negatief). Dit zorgt ervoor de uitgangspunten en voorwaarden veranderd zijn en er geen 1-op-1 vergelijking kan worden gemaakt. Oftewel vraag 1 kan niet simpel met ja of nee beantwoord worden.

Vraag 2 is mijn persoonlijke vraag. Door de misleiding heeft FC Twente profijt gehad. Ze hebben bijvoorbeeld Ziyech kunnen kopen terwijl dat normaal gesproken nooit had gekund (dan hadden ze jaren eerder onder curatele van de Knvb gestaan). Nu neemt FC Twente bijvoorbeeld de transferwaarde van spelers mee in het reddingsplan. Dat komt bij mij neer op het volgende. Ik kom onrechtmatig aan 100 euro. Vervolgens ga ik naar het casino en win ik 900 euro dan heb ik 1000 euro. Vervolgens krijg ik een boete van 200 euro voor het onrechtmatig aan 100 euro komen. Vervolgens zeg ik dat ik hard genoeg gestraft ben met de 200 euro boete. Dit is natuurlijk niet zo. FC Twente heeft ook indirecte voordelen gehad uit deze situatie en is de straf wel evenredig? Deze vraag kan ook niet zomaar met ja of nee beantwoord worden.

Het geklaag van FC Twente supporters begrijp ik niet echt. Wees blij dat jullie de kans krijgen hier op een fatsoenlijke manier uit te komen. Ik neem aan dat FC Twente de straf krijgt die ze verdienen, wat het ook moge zijn. Ik kan me helemaal voorstellen dat de licentiecommissie meer tijd nodig heeft vanwege het complexe verhaal. Het zeuren en piepen van de Twente supporters doet voor mij vreemd aan.

Ik hoop dat FC Twente een passende straf krijgt. En vervolgens weer opbloeit en weer een mooie subtopper wordt met mooie achterban.

4 mei 2016 om 15:26

mooi.

on: Jammer dat de Knvb meer tijd nodig heeft voor het verwerken van de aangedragen informatie door Fc Twente. Hierdoor kan Twente later beginnen met alles in orde maken voor het nieuwe seizoen. Zo kunnen seizoenkaarten nog niet worden verlengt en zal Twente wat inkomsten mislopen. Zelfde geld voor alle andere commerciële activiteiten. Echter vind ik wel dat de Knvb goed moet kijken of het aangeleverde materiaal conform is met de afspraken en als dit langer moet duren dan duurt dat maar langer

4 mei 2016 om 16:21

@ mr x

Ik wordt een beetje moe van dat gezeik over dat Twente Ziyech nooit had mogen halen. Als Ziyech niets gepresteerd had bij Twente dan had waarschijnlijk niemand over de oneerlijkheid van het aantrekken van Ziyech gepraat. Er zijn dan nog meer spelers bij Twente die, als je het zo gaat beredeneren, nooit bij Twente had mogen voetballen.
En als je nog verder gaat redeneren, dan had 75 procent van de spelers niet bij Twente mogen/kunnen voetballen omdat daar dan het geld niet voor was om de lonen te betalen.

Twente is gestraft naar de reglementen van de Knvb, dat dat voor veel mensen niet fair is is niet de schuld van Twente maar van de Knvb.

Welk geklaag van Twentesupporters bedoel je?
En wat is voor jou een passende straf en waarom?

4 mei 2016 om 16:37

Maak je geen zorgen, bij Twente is echt niemand vergeten wat er gebeurd is. Dat wordt hier elke keer wanneer het woord ‘twente’ valt door meerdere mensen ingesmeerd.
Je eerste vraag is een terechte en het lijkt mij logisch dat de Knvb daar grondig de tijd voor neemt. Met een half antwoord kan niemand namelijk wat en daar is niemand bij gebaat. Je tweede vraag vind ik een beetje een rare want inderdaad, met de kennis van nu had Twente Ziyech misschien niet mogen kopen maar dat maakt niet dat de transfer onrechtmatig is of dat hij geen eigendom is van Twente. Hij is immers gewoon betaald en staat onder contract van Twente. Twente heeft de Knvb misleid en daar zou het wat mij betreft voor gestraft moeten worden maar dat is een andere discussie. Stel jij staat onder curatele en mag niets uitgeven maar hebt niet gezegd dat je nog 100 euro in een spaarpot hebt en gaat naar het casino en komt terug met 1000 euro waardoor je je schuld af kan betalen. Dan heb je een probleem met de curator omdat je die voorgelogen hebt maar je hoeft niet terug naar het casino om je 1000 euro in te leveren.

4 mei 2016 om 18:18

De Veste, Protukker en Dammie

- Met geklaag bedoel ik de eerste 5 reacties die er op dat moment stonden van Twente supporters (schandalig van de Knvb, belachelijk, Knvb maakt eigen regels etc.)
- Passende straf weet ik niet, ik ken niet alle ins en outs. Licentiecommissie doet er ook langer over om een oordeel te vellen
- Het aantrekken van Ziyech kon alleen omdat de Knvb misleid is. Het was vooraf al duidelijk dat hij speler met enorme potentie is (vandaar de transfersom toen). Die potentie heeft hij waargemaakt dus heb je onevenredig veel voordeel uit je misleiding gehaald. Moet dat meegenomen worden in het oordeel? Dat was mijn vraag

4 mei 2016 om 18:19

Ik oordeel niet want ken niet alle details. Verder hoop ik dat jullie de proflicentie behouden en verder kunnen.

4 mei 2016 om 18:55

Ik kan begrijpen dat (veel) Twente supporters klagen; de Knvb stelt deadlines, als je die niet haalt wordt je gestraft. Prima.
Als de Knvb zelf deadlines niet haalt en 'gewoon' opschuift is dat voor veel supporters natuurlijk moeilijk te bevatten.

Zelf vindt ik t ook dom van de Knvb maar je hoort mij niet klagen. T maakt mij niet zoveel uit. Het oordeel van de Knvb zal er niet anders van worden.

4 mei 2016 om 19:15

Maar wat nu als Ziyech het niet waar had gemaakt? Dan wordt dat vast niet meegenomen in het oordeel.
En wat als Ziyech nu ongelooflijk middelmatig had gepresteerd? Een beetje straffen maar niet teveel? Lijkt mij niet.

Dus mijn conclusie is dat de Knvb dat absoluut niet mee moet nemen in het oordeel.

Als OR lid weet ik dat bepaalde documenten gewoon wat langer tijd vergt. Dus de Knvb heeft ook gewoon wat langer tijd nodig. Geen probleem toch?

Liever goed, dan half werk geleverd. Twente heeft de situatie gewoon aan zich zelf te danken. Hadden ze hun administratie maar in orde moeten hebben. Niet zeiken en zeuren, gewoon even afwachten.

4 mei 2016 om 16:19

Zeg jij als or lid ook op voorhand we trekken er 5 werkdagen voor uit en na 2 dagen van het wordt een maand? Zo ja denk ik niet dat je voor een 2e termijn in de or wordt gekozen.

Toen Twente de administratie niet op orde had werden ze keer op keer (terecht) gestraft, laatste keer dat Twente de deadline niet haalde kregen ze (terecht) 3 punten in mindering, nu de Knvb de deadline niet haalt geloof ik niet dat Twente de punten weer terug krijgt.

Stel dan geen deadline, of eentje die haalbaar is, mag toch hopen dat ze bij de Knvb niet verwachte dat alles op een a4tje stond, dus verwachten dat je alles in 5 werkdagen kan regelen was niet al te slim.

4 mei 2016 om 16:26

Beste Wandering; wat will je dan dat de licentiecommissie een conclusie trekt terwijl ze Maar de helft van de documenten bekeken heeft? het lijkt me dat een gedegen onderzoek in ieders belang is

Daarnaast heeft Twente ook uitstel gekregen voor het indienen van de papieren dus ik zie het probleem eigenlijk niet.

4 mei 2016 om 16:33

Natuurlijk moet er een oordeel komen over het geheel. Het is ook logisch dat het veel tijd kost (en die tijd mogen ze ook best hebben). Maar als bond weet je vooraf toch wel wat je aanvraagt, welke voorwaarden je hebt gesteld, en wat je daarop kan verwachten?

Als ik een huis moet bouwen weet ik vooraf ook dat mij dat meer dan een week gaat kosten.

4 mei 2016 om 16:33


Misschien heeft de Knvb wel helemaal nooit een 'deadline' gesteld voor het bepalen van het oordeel en is gewoon aangegeven dat de Knvb denkt dat oordeel op 9 mei te zullen geven?

En nogmaals, het is toch verre van vreemd en eerder volstrekt normaal (en logisch) dat als de Knvb denkt dat het niet in staat is om op 9 mei een gedegen oordeel te kunnen vellen, dat nu al wordt aangegeven dat het iets langer duurt?

Volgens mij staat ook nergens in de regels dat de Knvb verplicht is om na het stellen van een deadline aan Twente (dat is dus een mandaat dat de Knvb heeft gekregen van alle clubs tezamen zoals vastgelegd in de reglementen) voor het aanleveren van materiaal (waaronder een jaarrekening die door Twente al ruim zes maanden geleden ingeleverd had moeten zijn en die godbetert is ingetrokken omdat de cijfers niet deugden) zelf binnen acht dagen te moeten beslissen? Of heb ik dat mis?

Hoop gedoe om heel erg weinig. Twente levert materiaal, Knvb beoordeelt dat en denkt meer tijd nodig te hebben. What's the problem?

4 mei 2016 om 16:35

Volgens mij geef ik in de laatste alinea toch duidelijk aan wat ik wil.

Twente heeft dan wel uitstel gekregen, maar dat uitstel werd wel betaald met 3 punten in mindering, nu de Knvb dat uitstel wil krijgt Twente dan weer die punten terug? Nee natuurlijk niet.

Persoonlijk vind ik het krom dat de officiële instanties hun eigen deadlines naar eigen believen kunnen opschuiven, terwijl als een ander 10 minuten te laat is er gelijk sancties aan verbonden worden.

4 mei 2016 om 16:39

Die 3 punten waren niet voor het uitstel Maar voor het intrekken van een onjuiste jaarrekening; dat is even iets anders. Ik vind he ook niet handig dat de Knvb eerst 9 mei communiceert en daar later op terugkomt Maar dat is voor iedereen het beste omdat er dan een conclusie komt op Basis van gedegen onderzoek

4 mei 2016 om 16:44

Wandering. De Knvb wil geen uitstel, ze geven enkel aan dat het langer gaat duren. En dat is echt een nuanceverschil. De Knvb heeft namelijk nergens een deadline gesteld voor de beslissing over FC Twente. Ze hebben enkel aangegeven dat ze naar alle waarschijnlijkheid op 9 mei een oordeel hebben. Nu blijkt dat dit toch te vroeg is en dat geven ze aan. Ze willen dus geen uitstel (dat hoeven ze namelijk aan niemand te vragen, want er is geen deadline), maar nemen gewoon langer de tijd. Logisch en niets op af te dingen. Ook niet door de vele zure FC Twente-supporters hierboven die nu gaan zeuren dat de Knvb zich niet aan de deadline houdt. Dat is echt, sorry, lachwekkend en kleinzielig.

4 mei 2016 om 16:45

Ja als je het op tijd in kan dienen hoef je ook geen uitstel, lijkt mij toch dat het een met het ander te maken heeft

4 mei 2016 om 17:01

Het ene heeft niets met het andere te maken. Een streefdatum maakt geen deadline. Als een gemeente wil dat er op 1 juni trams rijden en de aannemer die het werk doet dus voor 1 juni klaar moet zijn, is dat de deadline. Echter, als de aannemer zegt dat hij verwacht al op 9 mei klaar te zijn, is dat mooi meegenomen voor de gemeente (en iedereen die afhankelijk is van de nieuwe trambaan). Echter, soms kan het regenen, er kunnen mensen ziek worden, bouwmaterialen kunnen toch niet eerder worden geleverd, noem maar op. Dan geeft de aannemer aan dat het waarschijnlijk toch geen 9 mei wordt. De gemeente baalt wel, want die wilde al wat proefritten maken, maar wijst niet met vingers en een boze blik naar de aannemer. Want de deadline van 1 juni komt geen moment in gevaar. Het wordt nu waarschijnlijk 20 mei.

Zo werkt het ook met de Knvb. De hebben aangegeven dat ze met alle waarschijnlijkheid 9 mei uitsluitsel kunnen geven. Ze hebben niet aangegeven dat de deadline 9 mei is. Nu kan het zo zijn dat de papieren van FC Twente ingewikkelder zijn (door allerlei moeilijke constructies) of kan het zo zijn dat er een constructie is die wel begrijpelijk is, maar dat de Knvb toch een extern bureau wil laten checken of het klopt. Omdat er geen deadline is, is dit geen enkel punt. Stel je voor dat de Knvb nat gaat op dit dossier? Dat via Voetballeaks uitlekt dat wat de Knvb heeft gedaan aan geen kanten klopt en het plan niet goedgekeurd had mogen worden? Dit wil je toch te allen tijde voorkomen?

4 mei 2016 om 17:03

De Knvb heeft heel duidelijk gecommuniceerd dat 9 mei de licentiecommissie uitsluitsel zal geven over wat er met Twente gaat gebeuren, nergens heb ik terug kunnen vinden dat dit naar alle waarschijnlijkheid zou zijn.
Sterker nog op hun eigen site schreef de Knvb dat de licentie commissie op 9 mei uitsluitsel zou geven, ook daar kwam het woord waarschijnlijk niet in voor.

Nu staat er op hun site

"de door FC Twente aangeleverde informatie is omvangrijk en na een globale scan daarvan kwam de licentiecommissie tot de conclusie dat het meer tijd nodig heeft om alle informatie zorgvuldig te beoordelen."

Vind het allemaal prima hoor, maar had je dit niet van te voren kunnen bedenken

4 mei 2016 om 17:06

Dat is een toezegging Maar geen Deadline. Een Deadline stel je wanneer iemand een verplichting heeft of in gebreke blijft. Het is niet handig geweest en wat voorbarig Maar veel Meer is het ook niet.

Dat maakt overigens niet dat ik je verbazing of teleurstelling niet begrijp want het is voor Twente supporters de dag waarop ze duidelijkheid hadden hopen te krijgen. Nu moet er nog langer gewacht worden

4 mei 2016 om 17:15

Ik kan nergens op de KNVB-site vinden dat er een deadline van 9 mei is gesteld. Ik heb wel iets anders voor je gevonden.

De NOS schrijft: 'de licentiecommissie van de Knvb spreekt zich op 9 mei uit, nadat de club vóór 1 mei moet aantonen aan de vereisten te voldoen. Dat staat te lezen in de stukken van de gemeente Enschede waarin het college van B en W voorstelt de garantstelling van 32 miljoen aan de club te verlengen tot het einde van dit jaar.'

Maar als je dit stukken bekijkt, staat er enkel: 'omdat er voor 1 mei 2016 nog geen volledige duidelijkheid en/of zekerheid is te verwachten voor 1 mei 2016 over het behoud van de licentie van FC Twente wordt, mede met het oog op de vergadering van de Licentiecommissie van 9 mei 2016, de raad voorgesteld om het arrangement met voorwaarden van de gemeente om mee te werken aan een herfinanciering van FC Twente beschikbaar te houden tot 31 december 2016. In een eerder raadsbesluit is de datum van 1 mei als uiterste termijn genoemd.'

Journalistiek prutswerk dus. Stukken van B en W gebruiken als bron, terwijl daar enkel te lezen valt dat de licentiecommissie dan samenkomt. Waar staat dat de Knvb dan een deadline stelt? Nergens. Het was enkel een datum waarop vergaderd wordt en de Knvb duidelijkheid hoopte te kunnen geven.

4 mei 2016 om 17:45

dat weten ze dus niet aangezien dit de eerste keer en hopelijk de laatste keer is dat ze zo een zaak hebben.

5 mei 2016 om 00:01

De zinssnede "spreekt zich op 9 mei uit" is gewoon een belofte/ deadline...anders had er wel een woord als "waarschijnlijk" bij gestaan.

5 mei 2016 om 11:32

@the Rock11. Dan heb je dus echt niet begrepen van wat ik hierboven heb geschreven. Het is de NOS die dat schrijft, niet de Knvb. Snap je niet wat het verschil is? De NOS beroept zich op stukken van B en W van Enschede, die zelf alleen zeggen dat de licentiecommissie bij elkaar komt. De Knvb heeft hier nooit uitspraken over gedaan. Enkel dat zij naar alle waarschijnlijkheid op 9 mei met een oordeel komen. En er zit een behoorlijk verschil in als iemand zegt 'ik kom waarschijnlijk naar jouw feest' of 'ik kom naar jouw feest'.

Dit kan niet anders dan positief aflopen voor FC Twente en de Twente fans. Twente zal behouden blijven voor de eredivisie. De nacompetitie is namelijk na het besluit van de Knvb al afgelopen of nog bezig. Mocht Twente uit de eredivisie worden gezet dan zullen zij op plaats 18 gezet worden en dan gaat Cambuur naar plaats 17 en dan zouden zij dus nacompetitie moeten spelen, maar de nacompetitie is dan of afgelopen of nog bezig dus dan kan dit natuurlijk nooit meer terug gedraaid worden.

4 mei 2016 om 15:12


De nacompetitie hoeft niet terug gedraaid te worden als Twente door licentieverlies verdwijnt uit de eredivisie.

Als Twente de licentie verliest, dan betekent dat gewoon dat een andere eredivisieclub dus niet (meer) degradeert. Dat kan dus één van de twee eredivisieclubs zijn die meedoen aan de playoffs met de periodekampioenen uit de JL, óf, als beide clubs het zouden redden, Cambuur. In dat laatste geval wordt de resterende 18e plek dus overgenomen door Sparta en dan heb je gewoon weer een compeitie.

Het lijkt mij niet meer dan een normale en goede zaak dat de Knvb, die zorgvuldig wil handelen in deze delicate kwestie, om meer tijd vraagt als zij dat noodzakelijk acht. Het gaat niet om een lullig zaakje of zoiets, het gaat om de vraag of er volgend seizoen nog betaald voetbal is in Enschede of niet.

Daarbij zie ik allerlei verhandelingen over dat de Knvb een 'stelletje amateurs' zou zijn (hoezo trouwens???), dat zij zich 'ook aan deadlines moeten houden' en weet ik wat voor kritiek. Maar waarom reageren zoveel mensen zó kort door de bocht? Besluitvorming is vaak lastiger dan men denkt. Het gaat hier tenslotte om een omvangrijk dossier inclusief een (nieuwe) jaarrekening en toelichting daarop. Dat zijn boekwerken. Mag de Knvb die documentatie niet zorgvuldig onderzoeken? Zeker als het om een zo ingrijpende beslissing gaat? Het is ook vrij normaal in diverse sectoren en bij de overheid dat beslistermijen worden uitgesteld of verlengd. Je kan nu eenmaal nooit alles overzien en voorzien.

Overigens ben ik ervan overtuigd dat Twente komend seizoen gewoon de licentie behoudt. In het onverhoopte geval dat Twente die licentie toch verliest gaat dat overigens niet gepaard met het schrappen van de resultaten. Wat is immers de noodzaak daarvoor? Het seizoen is op dat moment immers al ten einde. Het schrappen van resultaten vind alleen plaats als tijdens een seizoen een club failliet gaat en die club de competitie (zelfs niet met financiéle hulp van de Knvb) niet meer kan afmaken. Om dan competitievervalsing te voorkomen schrap je dan alle resultaten. Dat is na een voltooide comeptitie uiteraard niet meer im Frage.

4 mei 2016 om 18:43

Voetbal80

Het dossier is inderdaad heel omvangrijk en besluitvorming duurt vaak lang. Dat Twentesupporters nu kort door de bocht reageren, ook ik, is vooral om het feit dat de datum v 9 mei genoemd is en we klaar zijn met de onzekerheid. Juist doordat de zaak zo complex is kunnen ze toch vooraf al weten dat 9 mei niet gehaald kan worden? Communiceer die datum dan ook niet! Maar verder snap ik ook wel dat mijn club het hier allemaal zelf naar gemaakt heeft, de onzekerheid begint alleen goed te knagem

4 mei 2016 om 19:59


Maar dat snap ik zonder meer. Niet weten waar je aan toe bent is het ergste dat er is. En zeker nu het dreigement het verlies van je licentie is. Logisch dat iedereen die Twente een warm hard toedraagt nu gewoon zo snel mogelijk wil weten welke kant het op gaat.

Maar ik denk echt dat de Knvb enerzijds gewoon een lastige taak heeft om die hele puzzel (het gaat immers om een complexe materie met jaarstukken, garantstellingen, verklaringen, gemeentedeal en nog een aantal elementen die het gewoon een heel lastig verhaal maken. Anderzijds is het wellicht toch ook een puntje dat de Knvb liever heeft dat de gehele playoff serie om degradatie/promotie voorbij is, om daar de gemoederen niet te beinvloeden. Dat zal vast ook voor een deel meespelen.

wat een toneelstuk zeg!!eerst haalt twente deadlines niet en nu de knvn niet lekker voor die clubs die eventueel afhankelijk zijn van een oordeel over twente!knvb en twente strooien zand in ieders ogen en volgend jaar weer zelfde liedje!!maar clubs die volgens boekje handelen en niet onder titel list em bedrog zijn keer op keer de sjaak.....

4 mei 2016 om 16:47

Waar heb jij gelezen dat de Knvb een deadline heeft? Want ik heb het nergens gelezen. Ik heb wel gelezen dat de Knvb naar alle waarschijnlijkheid 9 mei duidelijkheid kan geven. In welk opzicht vind jij dit een deadline?

Was het trouwens niet ook Twente zelf dat eerder zelf ook al uitstel had gevraagd en gekregen om nadere informatie en stukken aan te leveren?

Nou, dan is het al helemaal niet zo vreemd dat ook de Knvb wat meer tijd neemt voor de belangrijke beslissing die moet worden genomen dacht ik?

4 mei 2016 om 15:55

twente heeft 4 x uitstel gevraagd en gekregen en daardoor eigenlijk ook altijd puntenaftrek . de laatste keer dat ze uitstel hebben gevraagd was dat omdat ze " niet " op de hoogte waren van het 2e contract betreffende tadic .

Wat wil die knvb nou? Een nog mindere competitie? Zit nu toch goed schot in de zaak? Zyech wordt verkocht. Droeftoeters zijn t. Nog meer tijd...amateurs

4 mei 2016 om 15:57

moeten we dan een competitie waar ploegen zich boven anderen plaatsen en zichzelf illegaal voordelen verschaffen ?

Vreemd dat de KNVB zich niet aan zijn eigen deadline kan houden. En zeer nadelig voor Twente. Vooral voor de verkoop van de seizoenskaarten (wat weer uitgesteld moet worden) en de aan- en verkoop van spelers.
Verder voor de Twente supporters geen reden tot paniek. Er zijn verschillende reddingplannen naar de KNVB gestuurd die allemaal voldoen aan de richtlijnen. Die kan de KNVB moeilijk allemaal afkeuren. Belangrijkste voor Twente is dat het reddingplan goedgekeurd wordt, waarbij geen gebruik hoeft te worden gemaakt van de gemeente garantstelling. Hierdoor blijft het stadion in eigen bezit. En in dit scenario kan Twente vrij snel weer de aansluiting vinden bij de bovenste clubs. De regelgeving van de KNVB tav een eigen stadion in bezit moet wel zsm op de schop. Nu was het zonder Wessels niet mogelijk geweest om het stadion in bezit te houden.

4 mei 2016 om 16:31

dan had twente geen 4 x uitstel moeten vragen ivm de jaarcijfers . dit is de omgedraaide wereld , zeggen dat de Knvb zich aan een deadline moet houden . dadelijk is de Knvb nog de schuld voor de rotzooi bij twente .

4 mei 2016 om 16:31

Het is aan de Knvb om te beoordelen of Twente zich inderdaad aan de afspraken heeft gehouden, de cijfers nu wel kloppen en of het reddingsplan inderdaad voldoet en zonder die gelezen te hebben kun je niet tot een dergelijk oordeel komen. Dat kan jij niet, kan ik niet en kan de Knvb uiteraard ook niet. Twente fans storen zich terecht aan mensen hier die allerlei straffen rechtvaardig vinden zonder dat ze weten wat de feiten zijn Maar omgekeerd werkt dat net zo.....

De Knvb kan het voorstel uiteraard makkelijk afkeuren als het niet aan de regels voldoet en dat ze Meer tijd nodig hebben is ook helemaal niet perse in het nadeel van Twente. Wanneer er een oordeel geveld wordt op Basis van een halfbakken onderzoek en de licentie afgenomen wordt, Staat de wereld terecht ook op zijn kop.

Vergeet daarnaast niet dat Twente in eerste instantie fout is geweest met het inleveren van onjuiste stukken en daarna (ook begrijpelijk) om uitstel tot 1 mei heeft gevraagd. Dan is het niet alleen de schuld van de Knvb dat een definitieve beslissing tot na het seizoen duurt. Wellicht hadden ze die 9 mei niet of anders communiceren Maar dat is een andere discussie

4 mei 2016 om 16:41

Twente heeft punten in mindering gekregen van de KNVB om dat ze zich niet aan de deadline kon houden. Dan is het wel erg slordig dat de KNVB zich vervolgens zelf niet aan hun eigen deadline houden.
Twente had met deze datum rekening gehouden en uitstel van betalingen gegeven tot 9 mei.

4 mei 2016 om 16:48

Twente heeft punten in mindering gekregen voor het te laat inleveren van de jaarrekening en voor het weer intrekken van deze jaarrekening. Voor het opnieuw aanleveren van de spullen waar het nu om gaat heeft men uitstel gekregen zonder puntenaftrek.

Daarnaast is 'deadline' in dit geval een beetje een zwaar woord is het in mijn ogen Meer een sstreefdatum. Nogmaals, ik denk dat Twente blij moet zijn met dit uitstel omdat bij een voorbarige conclusie op Basis van en half gelezen dossier de conclusie waarschijnlijk per definitie negatief zou uitvallen

4 mei 2016 om 17:00

De Knvb heeft geen reglementaire deadline, ze hebben een streefdatum genoemd namelijk direct na afloop van de competitie.

Vervolgens komt Twente niet met een kloppende jaarrekening maar met een heel plan om Twente te redden. Een plan met allerlei afspraken en conditites tussen talloze partijen. Dat is niet eventjes te beoordelen door de Knvb.

5 mei 2016 om 00:04

De knvb had gewoon keihard op de website staan dat de uitspraak op 9 mei zou zijn. "Spreekt zich op 9 mei uit" staat er.

4 mei 2016 om 16:40

@j.staatsen

Is er wel een 'deadline'? De Knvb gaf toch alleen aan dat ze op 9 mei met een oordeel zouden komen? Dat was niet een deadline die dwingend uit de reglementen volgt. Dus dan is uitstel voor een gedegen oordeel toch gewoon normaal?

Verder ben ik wel met je eens dat het voor Twente nadelig is. Het uitstel heeft best wat gevolgen. Maar, als we de context zuiver houden dan is deze hele gang van zaken toch ook gewoon voor 100% aan Twente zelf te verwijten? Want laten we de zaken niet omdraaien, niet de Knvb heeft valse documenten geleverd, niet de Knvb heeft de jaarrekening ingetrokken (wat een behoorlijk draconische maatregel is, je zegt in wezen dat je valse cijfers hebt aangeleverd, althans dat de cijfers die je eerder aanleverde niet kloppen) waardoor Twente in feite DUS geen jaarcijfers heeft ingeleverd, terwijl zij dat wel moet.

Nee, ik vind het best dat de negatieve gevolgen voor Twente worden genoemd, maar steek daarbij vooral de hand in eigen boezem. Als er niets aan de hand was geweest, had Twente zich niet in deze positie bevonden. Is toch begrijpelijk?

4 mei 2016 om 16:50

Juist, Voetbal 80. Je bent een van de weinigen (ik heb een paar reacties gezien die ook die nuance hebben) die het juist opschrijft. Er is geen deadline en er is nooit iets toegezegd door de Knvb. Er is enkel een datum genoemd waarop de Knvb dacht een oordeel te kunnen geven.

4 mei 2016 om 17:00

Ach enerzijds begrijp ik de verbazing of teleurstelling vanuit het Twente kamp ook wel. Men had natuurlijk gehoopt om 9 mei het verlossende woord te krijgen en als dat dan niet komt dan ben je teleurgesteld. Maar zoals je terecht zegt maakt dat niet dat de Knvb hier fout zit of de boot mist. Het is hooguit niet handig geweest om 9 mei zo te communiceren Maar dat zal inderdaad een verwachting geweest zijn.

Twente heeft zichzelf inderdaad in deze situatie gemanouvreerd en heeft van de Knvb ook nog uitstel gekregen tot 1 mei om een en ander recht te zetten en te regelen. Dit omdat de Knvb ook will dat er op een normale en gegronde Manier een conclusie getrokken wordt. Dat betekent dus ook dat er nu gedegen onderzoek gedaan moet worden en dat dit langer kost dan gehoopt is vervelend Maar niet onlogisch. Wie heeft er nu belang bij een oordeel op Basis van half onderzoek? Twente misschien op korte termijn wanneer er een positieve conclusie getrokken wordt Maar dat geeft geen garantie voor de lange termijn.

Gewoon schouders op halen, even mopperen en wachten op een gedegen oordeel. Dan kan er daarna een dikke Streep onder dit deel van het dossier en weet iedereen waar het aan toe is

4 mei 2016 om 17:05

Helemaal met je eens, Dammie. Teleurstelling is logisch. Maar teleurstelling moet niet zorgen voor boze blikken. Dat is wat anders.

5 mei 2016 om 00:06

Het geven van een oordeel op 9 mei is toch gewoon een deadline...er staat geen tekst al "waarschijnlijk" bij. Dus draaien is zinloos.

5 mei 2016 om 11:34

Je hebt het duidelijk niet begrepen, Therock11. Hierboven heb je het ook al over een deadline. Er is geen deadline en die is er nooit geweest. Waarom heb je het hier steeds over?

5 mei 2016 om 13:23

@therock11

Je maakt er een beetje een semantische discussie van, maar het draait echt om het onderscheid tussen 'deadline' als in 'termijn' en een 'streefdatum'. Een deadline is een door de reglementen opgedragen termijn waarop uiterlijk een prestatie moet zijn geleverd. Het niet halen van een termijn heeft gevolgen.

Een streefdatum is iets compleet anders. Het niet halen van een streefdatum heeft in principe (nog) geen gevolgen.

En je kunt nog honderd jaar hier volhouden dat de licentiecommissie een 'deadline'/termijn heeft gesteld, maar dan heb je het gewoon mis. Dat was nooit het geval. Overigens is het los hiervan ook in juridische settings vaak zo dat termijnen te verlengen zijn.

Twente zelf reageert gewoon netjes zoals het hoort. Als je geschoren wordt moet je stilzitten. De Knvb heeft er baat bij om eerst de playoffs te laten spelen en dan te beslissen of Twente blijft. Dat maakt het spelverloop ook eerlijker en duidelijker. Voor Twente is er nog genoeg te doen om alles wat nu geregeld en afgesproken is verder uit te voeren. Als ze dat transparant doen helpt dat alleen maar om de licentiecommissie te laten zien dat wat ze hebben ingeleverd ook hout snijdt. Een paar weekjes langer maakt nu toch niet uit, wat bij het vormen van de selectie hangt Twente nu toch achteraan in de rij voor wat er over blijft. En de jaarkaarten zijn ook geen probleem, want als de beslissing positief uitvalt zal de euforie direct vertaald worden in 25.000 kaarten.

lang verhaal daar in Enschede.
Of heeft Henk Kessler zijn oude werkgever gepaaid met mooie woorden? De Knvb moet deze soap beeindigen en eens op zijn twents gezegd Deurpakken...

Ik ben benieuwd of de Knvb andere clubs ook gaat uitpluizen. Ik kan me niet voorstellen dat bij 1 club van alles niet klopt en de 17 andere clubs zich aan alle regeltjes houden.

Op zich komt het de Knvb ook wel goed uit dat het nog even duurt. Met de regels inzake wie er wel of niet degradeert als twente haar licentie verliest is het verstandig pas uitslag te doen na de nacompetitie.

Stel de licentie wordt ingenomen, dan degradeert nummer 16 dit seizoen niet. Dit zou competitie vervalsing zijn voor nummer 17 of nummer 18 uit de eredivisie.

Twente houdt zijn licentie, daar was ik gisteren niet zeker van maar vandaag voor 99%. Reden: niemand jaagt een ander langzaam de kist in.

Het eindoordeel zal zijn dat na lang wikken en wegen en na het inzien van de juiste gegevens men in Zeist tot de conclusie komt dat het betaalde voetbal voor Enschede behouden blijft.

4 mei 2016 om 21:47

Ja maar je jaagt ook niet iemand de kist in zonder zeker te weten dat hij dood is en je gaat iemand die niet dood ook is niet onnodig lang boven de kist hangen met het dreigement dat je loslaat. Ik denk dat we als buitenstaander op basis van de informatie die er is geen zinnig woord kunnen zeggen maar help het je hopen

Typisch KNVB, Twente het vuur aan de schenen leggen dat 1 mei de deadline is. Vervolgens gaan ze zelf de deadline niet halen. Wat een ziekelijke bende daar in Zeist.
Gewoon hard spelen, als de KNVB het niet op 9 mei voor elkaar heeft blijft Twente de licentie houden.
Echt te gek voor woorden wat de KNVB voor vieze spelletjes speelt.

5 mei 2016 om 12:20

De knvb heeft waarschijnlijk juist meer tijd nodig omdat FC Twente geen harde garanties kan overleggen.

Het komt natuurlijk amateuristisch over van de Knvb dat ze hun eigen datum aanpassen omdat het controleren van documenten en het tot een oordeel komen meer tijd nodig heeft dan gepland. Ik neem aan dat de Knvb hier wel rekening mee houd, het is niet alleen Twente dat hier last van heeft. Komt nog eens bij dat de seinzonekaart houders nu ook geen beslissing kunnen maken.

Echter zie ik liever dat alles goed gecheckt is. Het is nou niet dat alles opgelost is als Twente mag blijven. Er zullen nog vele zware jaren volgen om hier boven op te komen. Mijn steun zullen ze in elk geval hebben en houden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren