Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bayern-topman wil loting veranderen: ‘Nu vloog een finalist eruit’

Laatste update:

Bayern München kwam woensdag met de schrik vrij door pas in de blessuretijd van het tweeluik met Juventus op gelijke hoogte te komen. De Zuid-Duitsers hadden het zwaar tegen de verliezend finalist van vorig jaar en algemeen directeur Karl-Heinz Rummenigge is niet gelukkig met de loting.

/

De directeur, die ook voorzitter is van de belangenvereniging voor clubs (ECA), roept de UEFA op om de opzet van de loting te veranderen. “We zijn afhankelijk van het lot. Misschien moet de UEFA met plaatsingslijsten of iets dergelijks gaan werken”, laat Rummenigge optekenen in Der Spiegel.

Omdat Juventus in de groepsfase achter Manchester City als tweede eindigde, trof de finalist van vorig jaar een zware tegenstander. “Ik heb deze weken wedstrijden gezien waarbij ik bijna de televisie uitzette. En nu vloog met Juventus een verliezend finalist van vorig jaar eruit.”

De opzet van de loting moet veranderd worden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een bullshit, Ik ben sowieso van mening dat de CL alleen voor kampioenen moeten worden. Ook gewoon iedereen in een pot gooien en kijk maar wat er uit komt. Dan maar een groepsfase met Real, Bayern, Juve en Chelsea.

17 maart 2016 om 12:07

Dan heb je maar 5 goeie teams ofzo in de CL dan is het veel minder leuk. ik hoef ook de kampioen van finalnd en hongarije echt niet ieder jaar in de CL te zien.

17 maart 2016 om 12:15

De kampioen van Hongarije wordt dan ook weer rijker en beter als het elk jaar aan de CL meedoet. Het systeem zorgt ervoor dat de verdeeldheid m.i. te groot is geworden. Een plaatsingssysteem draagt daar nog verder aan bij. Waarom niet de kampioenen van de beste 16 landen in de CL, aangevuld met de laatste 16 van de tweede Europese competitie, dat je als een soort FA CUP organiseert met veel meer deelnemers (5 uit elk land oud). Dan is de Europa League een stuk aantrekkelijker, roulatie hoger en hebben ook clubs buiten Spanje, Duitsland en Engeland zonder sjeik kans aan te haken bij de top.

17 maart 2016 om 12:17

Je slaat juist twee vliegen in een klap op die manier. Je kan juist de CL nog aantrekkelijker maken, doordat het niveau omhooggaat. Wat uiteindelijk financieel ook weer interessanter is. Hetzelfde geldt voor de Europa Leage, waarin grotere clubs terechtkomen. Mindere clubs als PSV en Ajax worden daar ook weer sterker van, doordat ze meer tegen sterkere tegenstanders spelen.. Voor iedereen is dat juist een betere opzet.

17 maart 2016 om 12:26

Alleen wat je dan krijgt is dat die tweede Europese competitie sterker gaat worden dan de Cl. In de Cl zitten 5 a 10 goede clubs, terwijl je in die andere Real en Atletico, Arsenal/Tottenham/Man city/United/Liverpool/Chelsea, Dortmund, Milan/Inter/Napoli/Roma etc. hebt zitten.

Bijkomstig effect is dat de kleinere clubs juist geen kans meer hebben om te groeien door toernooi-geld, en ook minder kans hebben om ver in het toernooi te komen. De tegenstand is gewoon veel te groot.

17 maart 2016 om 12:37


Wat een bullshit, dan mag je het ook geen Champions League noemen vind ik.
Het is een League of Champions en niet de League of Top2/3/4.
Zo worden de rijkere clubs alleen maar rijker en kunnen wij als kleintjes nooit beter worden.
Dan kunnen we net zo goed de bekerloting ook gaan veranderen.

17 maart 2016 om 12:41

@sprokkie

Je moet ook gewoon weer terug naar het ouderwetse systeem. Kampioenenbal dus alleen de Kampioenen, de Bekerbal (europa Cup 2) Bekerwinnaars tegen elkaar en de Europa League waar de rest in zit. Zo maak je het ook interessanter om voor de beker te strijden in de competities, nu wordt er door meerdere teams op een topklassering gespeeld omdat daar meer geld te verdienen valt.
Ik zeg verdeel de prijzenpot en maak zo de verschillende toernooien weer het kijken waard.

17 maart 2016 om 12:43

@rubinhojo nee hoor... Want als de CL die opzet krijgt dan gaat er veel minder geld in om.
Ferencvaros tegen Rosenborg trekt nou eenmaal veel minder kijkers, dus minder geld.

17 maart 2016 om 13:01

Hahaha domste reactie ooit op Voetbalzone!! Hoe ga je dan een aantrekkelijke competitie maken. Met 12 teams en daaronder de kampioen van Noorwegen die tegen Barca speelt in de 1/8 finale haha

17 maart 2016 om 13:05

Je krijgt elk jaar dezelfde wedstrijden als je terugschakelt naar het kampioenenbal. Landen als Psg, Juventus, Barca en Bayern zijn allemaal te dominant geworden. Dus jij wil elk jaar opnieuw naar dezelfde wedstrijden kijken?

Nu ze een CL ticket hebben gehangen aan de Europa League, heb ik de indruk dat de subtoppers het veel serieuzer nemen. Enkel Spurs liet het afgelopen ronde totaal afweten. Maar zij hebben een geldige reden. Plus wat is dan het verschil tussen plek twee en plek 16? Niets. Eenmaal je niet meer kampioen kan spelen, maakt het allemaal niets meer uit.

17 maart 2016 om 13:16

Tottenham liet het gaan omdat de competitie voor hun belangrijker is en terecht zr kunnen eindelijk eens kampioen worden of CL halen zonder voorrondes. En diezelfde wedstrijden hebben we nu met het huidige systeem ook hoevaak hebben we Psg-Chelsea of Barca-Arsenal wel niet gezien. Gewoon 1 bak en iedereen daarin gooien en laat het lot maar beslissen dan hebben kleinere teams meer kans om verder te komen en meer geld te verdienen en ervaring op te doen en beter te worden zodat het weer aantrekkelijker wordt de CL. Ik zie liever weer de tijden van de jaren 90 waarin een Ajax/Rosenborg/Panatianikos enz ook mee konden doen door goed beleid te voeren dan het huidige format van wie jaarlijks voor 100miljoen kan investeren wint de CL.

17 maart 2016 om 14:37

De andere goede teams zijn er ook nog, maar dan in een andere competitie. Persoonlijk hou ik ook niet van een kampioenen bal, waarin de nummer 5 van Engeland zit.

17 maart 2016 om 14:37

Als alleen de kampioenen weer mogen meedoen nivelleert dat allemaal vanzelf weer na verloop van jaren. Dan komen kampioenen van de mindere landen uiteindelijk ook weer op respectabel niveau. Zoals het nu is en zoals Beckenbauer het wil zien wordt de elitevorming alleen maar erger. Laat ze dan maar met de 15-18 sterkste (rijkste) teams lekker een eigen competitie opzetten zodat wij ons weer kunnen vermaken zoals dat ooit het geval was. Al heeft dt natuurlijk ook weer genoeg nadelen

17 maart 2016 om 15:16

Fijn dat je vooraf aangeeft dat je de domste reactie ooit gaat plaatsen, thanx!

17 maart 2016 om 16:11

Maar nu krijgen de clubs toch ook geen geld, maar gaat het niet alleen naar de kampioenen van Engeland, Spanje en Duitsland, maar ook naar de rest van de top 6 uit die landen.

Ik snap wel dat het onaantrekkelijk klinkt, als t gaat om voetballen. Maar zoals het nu gaat slaat ook nergens op. Kampioen van Nederland moet 3 voorwedstrijden spelen en de nummer 6 van Engeland staat al in de poulefase. Da's ook niet lekker, wel?

17 maart 2016 om 16:55

Maar je kijkt toch CL voor het voetbal en niet voor de teams? Ik kijk CL omdat daar het allerhoogste niveau voetbal gespeeld wordt, zou het zonde vinden als ik dan ineens naar panathinaikos zou moeten kijken in plaats van Arsenal.

17 maart 2016 om 19:57

Dan maken de zwakkere landen meer kans en hoe verder ze komen des de meer sponsors er naar toe gaan,dus meer geld.
En over 10 jaar zal dan de grote gat kleiner worden en is het meer aantrekkelijker .

17 maart 2016 om 12:59

Meen je dat nu echt? Dus jij zet de tv maar uit voor Dortmund-Real? Atletico-City? Arsenal-Real? Utd-Dortmund? Dan pas krijg je een eentonig toernooi. Is het gewoon altijd Barca, Bayern, Juve en PSG die strijden voor de winst.

Misschien had juve iets beter hun best moeten doen in de poule...?

17 maart 2016 om 12:03

Ja als je twee keer gelijkspeelt tegen Gladbach met alle respect...

17 maart 2016 om 12:09

En de laatste wedstrijd van Sevilla verliest... Daarbij kwam Juve bij die 1-1 heel goed weg, die hadden wij gewoon moeten winnen.

17 maart 2016 om 12:57

ja,
en kwam man city alle wedstrijden met veel geluk van het veld.
Juventus heeft een hele matige periode gekent in de eerste maanden van dit seizoen, en kunnen nog trots terug kijken dat ze uberhaupt wedstrijden in de CL wonnen in die periode. dan vind ik dat ze toch wel hun best hebben gedaan

17 maart 2016 om 12:08

Juventus had de laatste wedstrijd gewoon niet moeten verliezen van Sevilla. Juventus heeft een redelijk goede groepsfase gehad maar het soms een beetje laten liggen. Wel zuur natuurlijk dat je 2 keer van City wint maar toch achter ze eindigt in de poule. Maar goed, dat is voetbal ook.

17 maart 2016 om 12:09

Absoluut, als je 2x wint van de groepswinnaar (man City) en je toch nog als 2e eindigt, heb je het enkel en alleen aan jezelf te danken.

Tuurlijk, nog meer macht en geld voor de elite. Loting maakt het nog enigszins mogelijk wat te bereiken voor de kleinere clubs.

17 maart 2016 om 12:38

Helemaal mee eens. Rummenigge heeft het liefst dat de Fifa al vast vastlegd, dat de halve finale tussen Barcelona, Real Madrid, Juventus en Bayern gaat. Wat daar voor wordt gespeeld is alleen vermaak voor andere teams.

Ik vind die hele Champions League grote onzin. Die naam klopt al lang niet meer, behalve als die verwijst naar geld verdienen. "vroeger" speelde je als landskampioen tegen een andere kampioen. Niet tegen de nummer 4 van Engeland.....

Als de Uefa wil dat die rijke clubs steeds rijker worden, moeten ze vooral zo doorgaan. Anders moeten ze gewoon vanaf het begin open loten. Dus geen beschermde status en geen poules. Gewoon open loting met knock-out.

Dus hij wil het voor de grote clubs nog makkelijker maken om de halfe finales van de CL te halen..

Slecht plan. De CL is nu al buitengewoon voorspelbaar, als hij zijn zin krijgt krijgen wij nog minder verasingen.

17 maart 2016 om 12:52

Uitstekend plan juist! Laten we dan direct alle landelijke bekertoernooien inkrimpen tot 2 rondes waaraan alleen de top 4 van afgelopen seizoen meedoen, en bij alle EK's en WK's kunnen de poulefases wel vervallen. Beginnen we bij die toernooien gewoon met de top 8 op de wereldranglijst in de kwartfinales!

Dan ga ik me alvast even wat meer verdiepen in athletiek ofzo.....

Ja maak het nog saaier en voorspelbaarder... Nog meer zulke voorstellen? Geef Barca anders een wildcard waarmee ze direct in de halve finale zitten.

Dan krijg je al de groten tegen alle kleintjes en krijgen we al helemaal geen verrassingen zoals PSV er bijna 1 was, en ook geen leuke matchen zoals deze of Arsenal-Barca in een vroeg stadium van de CL, dan is het enkel uitkijken naar kwartfinale en verder.

Zo raken de grote clubs altijd het verst, krijgen ze elk jaar het meest geld, en worden de nu al onoverbrugbare afstanden enkel groter.

Dat de nummers 1 tegen de nummers 2 strijden vind ik prima. Dan heeft het ook nog nut om 1ste te worden. Maar verder wat mij betreft gewoon allemaal in een pot en loten. Geen gezeur over niet uit hetzelfde land of weet ik veel wat. Gewoon zo eerlijk mogelijk houden.

Zodat de CL nog voorspelbaarder word Rummenigge ?
Denk dat het juist dan saaier word als grote clubs alleen de kleintjes loten. Dan word het pas leuk vanaf de halve finale.

17 maart 2016 om 12:05

Dat is natuurlijk preciés wat hij wil, deze man denkt natuurlijk niet aan de neutrale kijker zoals hij wil doen uitschijnen, dit is puur eigenbelang.

Wat een onzin kraamt deze man toch weer uit. Was Rumminige niet ook de man die voor 'wildcards' was?
Hij probeert meer en meer de onvoorspelbaarheid uit het voetbal te halen, wat zeer jammer is.

Haha. Zo worden de topclubs groter en groter, slimme mag zeg. Ik hoop juist op een verandering waar al die potten weggaan. Lekker een groep met Barca, Bayern, PSG en Chelsea. Heerlijk!!

De Champions League is sowieso een verschrikkelijk voorspelbaar toernooi aan het worden. Van tevoren weet je eigenlijk al wie er in de halve finale/finale komt/komen.

Het probleem ligt dus veel dieper dan een loting gebaseerd op lijsten etc.
Door de voorspelbaarheid zet hij ook zijn TV uit. Je weet gewoon wanneer Barcelona Arsenal ontmoet het een simpele zege wordt voor eerstgenoemde. Zelfde verhaal bij Real Madrid tegen AS Roma.

Het toernooi/voetbal compleet hervormen anders is het toernooi ten dode opgeschreven.

Dit soort gasten begrijpt niet dat als ze het competitie-element steeds meer weg laten, de sport veel minder interessant wordt. Kleine clubs die het goed doen zijn altijd de charme van de sport geweest.

Met deze opmerking bewijst ook deze man dat geld belangrijker is dan het sportieve vlak. Ook al verschuilt hij zich er wel achter. Het gaat om eerlijkheid in de sport, dan moet je lotingen niet forceren. Juventus is niet de dupe, zo kan je nog veel meer clubs opnoemen... maar ze willen meer recettes en meer tv geld, dus speelt de top 10 liever elk jaar tegen elkaar...

Voorzitter van de belangenvereniging voor topclubs ja, wat een belachelijk voorstel. Misschien kunnen ze zelfs helemaal niet meer loten en de Heer Rummenigge de clubs uit laten kiezen die tegen elkaar mogen.

Dan had Juventus er maar voor moeten zorgen dat ze eerste in de poule werden. Als je met plaatsingslijsten gaat werken maak je het de kleine clubs nog moeilijker en wordt de champions league nog voorspelbaarder

Misschien is het een idee dat we niet meer voetballen om de Champions League maar die gewoon overhandigen aan de club met het meeste geld, dan kunnen we die poppenkast verder ook achterwege laten. Onzinnig plan dit, Bayern had het in de poulefase met Olympiakos en Dinamo Zagreb al behoorlijk getroffen en ook Arsenal was niet bepaald de sterkste uit pot 2.

En zo komt de supercompetitie steeds dichterbij, eerst worden allerlei proefballonnetjes opgelaten, waarbij de meerderheid zegt onzin,
Dan komen er serieuze voorstellen vanuit de clubs, waaruit blijkt dat het al een stuk meer geaccepteerd wordt,
Dan wordt het besproken in de bonden die het aangaan, de meeste supporters hebben dan zoiets, hier komen we toch niet meer onderuit.
En dan wordt het regelgeving, zo gaat het al jaren en dat zal niet veranderen ben ik bang voor, zelf verwacht ik dat binnen 10 jaar de supercompetitie een feit zal zijn.

Ik vind dat niet dat er wat veranderd moet worden en zeker niet in het voordeel van de grotere clubs dan wordt alles nog makkelijker voor de elite.

Wat een belachelijk voorstel. Ik ben zeker een voorstander van vernieuwingen zoals de goallijn technologie, en zou zelf een videoref zoals dat bij hockey ook gebruikt wordt zeker toejuichen, maar laten we het ook alsjeblieft een beetje als een spelletje behouden. Bij dit soort uitspraken moet ik vaak denken aan die Nike reclame voor het WK met al die robots.

Dit is trouwens wel de reden dat er in Duitsland vaak met scheve ogen naar Bayern wordt gekeken. Onder andere met het transferbeleid doet men er veel aan om echt een eliteclub te zijn en lijkt het succes vaak overdreven ver boven competitie te zetten.

Ik wil pleiten voor een zo goed als vrije loting tijdens de groepsfase, waarbij de groepshoofden wel vooraf bepaald worden (kampioenen van de 8 sterkste competities).
Verder geen potindeling en wellicht wel de regel dat clubs uit hetzelfde land niet bij elkaar in de groep mogen komen.
Daarna gewoon zoals nu de nummers 1 tegen de nummers 2 en verder gewoon volledig vrije loting.
Dan kan je bijv. een poule krijgen met Bayern Munchen, Real Madrid, Man City en Porto.
Maar bijv ook een poule met Zenit, Malmo, Dinamo Zagreb en Astana waarbij je dan gewoon een goede kans hebt om door te gaan naar de 2e ronde, daar waar het nu voor clubs als Malmo en Astana schier onmogelijk is.

17 maart 2016 om 12:29

Even voor mijn beeldvorming, waarom dan (net als nu) niet twee teams uit hetzelfde land? Als we dan toch alles zo 'gelijk' mogelijk willen maken, mag die regel er ook vanaf. Als we dan toch bezig zijn, uitdoelpunten-regel in verlenging ook afschaffen. Als Bayern en Juve gisteren beide 1x in de verlenging scoorde was het geen penaltyschieten maar winst voor Juve. Zo loont het dus alsnog om als eerste ploeg je thuiswedstrijd te spelen, immers heb je bij een gelijke stand 30 minuten extra 'uit'-voordeel.

Ach ja, allemaal leuk en aardig, maar de Uefa heeft natuurlijk geen baat bij het verzwakken van het toernooi. De tientallen dan wel honderden miljoenen die er in omgaan kelderen hard als men elk jaar ploegen van de categorie Astana dan wel Dinamo Zagreb in de tweede ronde hebben. Dat de elite iets beschermd wordt is dus wel logisch, daar wordt het toernooi alleen maar sterker van. Maar om vervolgens de ploegen nog meer voordeel te geven (zoals in het artikel). Ridicuul, uitermate ridicuul in mijn ogen. Anders kunnen we net zo goed Champion's League A (elite) en Champion's League B (sub-top) in het leven roepen, zitten alle ploegen direct in de achtste finales..

17 maart 2016 om 12:34

"zo loont het dus alsnog om als eerste ploeg je thuiswedstrijd te spelen, immers heb je bij een gelijke stand 30 minuten extra 'uit'-voordeel."

Hmm. Je hebt wel als thuisploeg wel het voordeel van je publiek. Als je ploeg Monaco is, haal je weinig voordeel uit de steun van je thuisaanhang, maar die Gelbe Wand kan Dortmund wel vooruit stuwen, dat weegt in mijn ogen wel op tegen dat 'extra uit-voordeel'.

17 maart 2016 om 12:53

Ik zit met mijn hoofd nog bij 5 mei 2005, AZ - Sporting Lissabon. Sindsdien (misschien door een licht getinte bril) is deze regeling voor mij echt niet te verklaren. Als het aankomt op verlenging lijkt het me sowieso het geval dat je als speler zijnde 110 procent geeft. Maar dat is natuurlijk per persoon anders

Wat een kletskoek! Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Hadden ze maar moeten winnen. Eigen schuld dikke bult.

Ja logisch dan worden de rijken nog rijker

Waarom niet een paar stappen verder? Laat de directies van de topclubs voor het seizoen bij elkaar komen voor een flinke vergadering met daarna een stemming wie dat jaar de Champions League verdient te winnen. Gelijk die avond de prijsuitreiking, scheelt een hoop gedoe. Ik bedoel, wat is het alternatief? Een uiteindelijke winnaar die daar alleen maar staat omdat 'ie al zijn tegenstanders verslagen heeft, ongeacht hun sterkte? Dat kan de bedoeling toch niet zijn...

Hij snapt ook niet dat je elke ronde mooie wedstrijden nodig hebt om het interessant te houden. Als je alleen maar de beste teams tegen de zwakkere laat spelen, dan komen er meer voorspelbare wedstrijden.

Ja, fantastisch idee het staat nu al voor bijna 100 vast wie er de poules doorkomt en wie de achtste finales! laten we anders gewoon besluiten dat we voortaan met de halve finales beginnen dan doen Bayern, Barcelona, Real en PSG mee krijg je in ieder geval de grote tegen elkaar.

Wat een onzin

17 maart 2016 om 12:30

Inderdaad, wat een belachelijk idee. Ik kan me ook niet voorstellen dat er ooit een grote groep mensen is die dit een goed idee vindt..

Haha met plaatsingslijsten. Dan kun je beker net zo goed meteen overhandigen aan de nummer 1 van de plaatsingslijst. De charme van de europacup was/is de knock out fase waarin nog eens een verrassing mogelijk is. Een gestuurde loting zoals in de poulefase kan ik om commerciële redenen nog begrijpen maar dit slaat door. Weg romantiek weg charme.

Rummenigge preekt voor eigen parochie. Zo'n nieuwe opzet zou alleen maar in het belang zijn van de grote clubs, dus ook zijn Bayern München. Ik vind het juist de charme van een toernooi dat je onverwachte wedstrijden en verrassende uitslagen krijgt. Verder vind ik de CL alleen maar een commercieel gedrocht. Alleen de kampioenen en de winnaar van het jaar ervoor moeten mogen meedoen. Alleen dan mag je spreken van een Champions League.

haha hij geeft zelf het probleem al aan als je dat doet....dan krijg je in de 8e finale allemaal wedstrijden die niet het kijken waard zijn.
Nu hebben we in ieder geval een geweldige wedstrijd gezien.

Lullig voor Juve, maar als je man city niet onder je kunt houden is het ook je eigen schuld.

De sterkere ploegen hebben het voordeel al in de poule...gewoon zorgen dat je de poule wint en valt de loting meestal wel mee.

Dat deze beste man niet pleit dat de topclubs pas bij de knock-out fase in moeten stromen. Wat een waardeloos idee om met plaatsingsysteem te werken dan is alle onvoorspelbaarheid voor het toernooi al weg en maak je het de toppers alleen maar makkelijker. Waarom is de FA cup zo leuk? juist! vanwege de open loting.

Wat een onzin dan gooi je nog meer voordeel bij de grote clubs. Ik ben van mening om helemaal alle lotingen in 1 grote bak te doen en gewoon loten wie waar komt. Dan kan je eens een poule hebben met Psg, Real, Barca en Bayern en een poule met allemaal lage teams in de CL dat is alleen maar leuk maken andere teams ook eens kans. Anders als je met die beschermde status gaat werken kan je helemaal op voorhand al de laatste 8 noteren en is het helemaal niet meer spannend.

Wat een onzin! Dan is het voor de kleinere teams al helemaal niet leuk meer. Nu zitten er tenminste nog 'verassingen' in zoals Benfica en Wolfsburg, omdat zij een makkelijkere loting hadden.
Ik vind juist dat de loting moet worden veranderd, in die zin dat in de achtste finale teams uit eigen landen elkaar gewoon mogen treffen. Boeiend dat je Real-Atletico in de achtste finale al hebt. Op die manier voorkom je ook dat je elk jaar dezelfde wedstrijden hebt, zoals Chelsea-PSG en Barca-Arsenal.

Grote clubs worden al meer dan genoeg beschermd met het huidige lotingssysteem... te veel zelfs, als je het mij vraagt!

Gewoon weer terug naar de basis alle kampioenen naar de Europacup 1 en knock-out wedstrijden nu heeft het grote geld een te grote macht wat moet je voor prestatie leveren als je de 3 grootmachten van Spanje tegen kan komen. Ik voorspel over een paar jaar speelt geen ene nl club meer champions league als er geen halt toe geroepen word aan dit grote geld en zoals rumenigge het wilt dat je ze nog in bescherming moet nemen dan word het een kansloos spelletje

Wat mij betreft mogen ze het gewoon lekker laten zoals het nu is. Tuurlijk is het een voorspelbaar tournooi maar het is ook een tournooi waar je gewoon het beste voetbal van de wereld ziet. Daarvoor kijk ik naar de Champions League. Zolang Bayern, Real en Barca in de CL meedoen zal het altijd voorspel blijven op welke manier dan ook.

Ik denk niet dat hij Psv zou bedoelen met saai eerder Mancity. voor de rest zie ik de probleem niet mag blij zijn dat je door bent vriend voor de rest zat hij niet in de bajes?

Wat een ongelooflijke flauwekul. Zo werkt een toernooi gewoon.

Wat lult deze man allemaal? Dan krijg je een uiterst saaie competitie tot aan de halve finales wanneer de toppers elkaar tegenkomen. Dit is toch prima zo? Zo zitten er elke ronde met wat geluk 1 of 2 topwedstrijden bij.

Sorry hoor maar in dit systeem worden de topclubs al voldoende beschermd mijn inziens . Als Juventus gewoon op niveau was in de poulefase dan hadden ze nu Bayern niet kunnen loten. Simpel. Als je er in de poulefase niet veel van bakt en 2e eindigt dan weet je dat je waarschijnlijk een sterkere tegenstander loot bij de 1/8e finales, simpel. Niet de schuld van de Uefa dat Juve tot december in de cl niet goed was en nu wel piekt en jammerlijk genoeg net wordt uitgeschakeld.

Kunnen ze niet gewoon de CL afschaffen, en simpelweg in mei een beker met grote oren geven aan het rijkste team van Europa van dat moment? Dat bespaart ons al die 'problemen'.

Zo werkt dat nu eenmaal.
Ga je dat veranderen dan maken de kleine landen zoals Nederland helemaal geen enkele kans meer en zal het grote geld nog meer gaan domineren in de CL.

Als je de Champions League wil winnen moet je volgensmij van elke tegenstander winnen, zei het over 2 wedstrijden, maar giganten moeten elkaar kunnen uitschakelen. Ik vind het persoonlijk juist leuk als je soms een kleine club hebt die met wat geluk in de loting nog ver kan komen. Altijd eerst de kleintjes uitschakelen en dan de giganten elkaar laten treffen maakt het ook wat voorspelbaar.

Over een paar jaar is er helemaal niks meer aan...verrassingsploegen zullen steeds schaarser worden.
De kampioen van Nederland zal in 2018 play-offs moeten spelen voor deelname Cl.
Zolang de topclubs schulden mogen opbouwen van honderden miljoenen zal dit toernooi straks bestaan uit 4 of 5 clubs uit de top competities.
Dat een nederlandse ploeg nog eens overwinterd in de CL kan best wel weer eens negen jaar duren.
Ik ben er eigenlijk best klaar mee dat we altijd 8 dezelfde ploegen zien in de kwartfinales...en merk dat ik er al veel minder naar kijk dan enkele jaren geleden.
Maar rummenigge vindt het wellicht nog wel spannend zo...wat wil hij dan? Bayern-PSV ?? Juventus-Gent?
Voorlopig moeten we ons maar focussen dat we op de Fifa lijst niet worden ingehaald door Zwitserland...

Ja laten we de topclubs nog meer voordelen geven. Dadelijk moeten ze nog moeite doen om de halve finale te halen..

Het wordt steeds gekker met die topclubs die zichzelf een aparte status willen geven. Aangezien daar ook al het geld zit, ben ik bang dat zij uiteindelijk deze beslissing voor ons gaan nemen. Over 5 of 10 jaar is er misschien niks meer over van het Nederlands clubvoetbal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren