Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'20 maart gaat het gebeuren, PSV-Ajax zal beslissend zijn'

Laatste update:

Feyenoord deed in de eerste seizoenshelft nog leuk mee, maar zakte na de winterstop flink terug, waardoor de strijd om het kampioenschap dit seizoen weer tussen twee ploegen gaat: PSV en Ajax. Het verschil tussen de nummer één en twee van de ranglijst bedraagt maar een punt en op 20 maart staan de twee ploegen tegenover elkaar, in het Philips Stadion in Eindhoven.

/

Ajax-verdediger Mitchell Dijks kijkt hier al naar uit: “Dat gaat dé wedstrijd worden. Ik vermoed dat de uitkomst beslissend zal zijn voor het kampioenschap”, zei de linksback in gesprek met NU. “Er komen voor zowel PSV als wij nog wel wat andere lastige wedstrijden aan, maar ik denk niet dat we nog veel punten laten liggen. 20 maart gaat het gebeuren."

Ajax staat momenteel tweede in de Eredivisie en speelt voor de kraker tegen PSV nog tegen Willem II (uit) en NEC (thuis). Voor koploper PSV staan er nog wedstrijden tegen FC Groningen (uit) en sc Heerenveen (thuis) op het programma. Vijf dagen voor de topper tegen Ajax speelt het bovendien nog in de Champions League tegen Atlético Madrid, in Vicente Calderón.

Dijks heeft vertrouwen in een goede afloop van het seizoen voor Ajax: “Misschien is het nu makkelijk praten na zo'n wedstrijd tegen AZ, maar ik heb er altijd vertrouwen in gehad dat we goed kunnen voetballen. Probleem is alleen dat dat er niet altijd uitkomt omdat een tegenstander zich erg laat inzakken. AZ deed dat niet. Zij wilden ook voetballen en dan krijgen we ruimte, ook tussen de linies. Daar hebben we goed gebruik van gemaakt.”

Wie wordt er kampioen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als psv wint zal het inderdaad waarschijnlijk beslissend zijn. Als Ajax wint denk het ik nog niet.. 1 keer verliezen en psv kan er dan al weer overheen.

29 februari 2016 om 08:17

Ja maar Ajax speelt de afgelopen 2 wedstrijden ook erg sterk en overtuigend. Ik vind het voor PSV een groot nadeel dat ze de wedstrijd tegen atletico Madrid hebben met een vliegreis om daarna alweer tegen Ajax te moeten spelen.
Ajax kan hier zeker wel van profiteren, spelers zullen veel minder vermoeid zijn en al de hele week bezig met die ene belangrijke wedstrijd.

29 februari 2016 om 08:21

Misschien wel, echter wedstrijd is al op dinsdag. Psv ajax zondag om kwart voor 5. Denk niet dat het heel veel invloed meer heeft.

29 februari 2016 om 08:23

Bruhhhh

Vliegen naar madrid duurt minder dan 2 uur.

29 februari 2016 om 08:28

Behalve de tijd die PSV kwijt is aan het reizen van en naar, wat bij elkaar makkelijk iets van 5 a 6 uur is, spelen ze daar ook een wedstrijd op hoog niveau. Of ze nu lang of kort moeten vliegen, dat invloed de volgende wedstrijd altijd.

29 februari 2016 om 08:28

Nu alleen de vraag, is dat met een klein tikje waar ze vervolgens niet heel lang last van hebben omdat Ajax langs komt. Of is het een reis na een zwaarbevochten overwinning, die langer in je kop blijft hangen en weer 2 extra zware wedstrijden met zich mee zal brengen. Ik hoop het 2e.

29 februari 2016 om 08:49

denk ook niet dat die wedstrijd heel veel invloed zal hebben, de kans op een blessure is in zon wedstrijd wel iets groter..en ze kunnen overmoedigd raken maar bij een wedstrijd tegen ajax zullen ze gemotiveerd genoeg zijn

ajax lijkt de dip na de winterstop voorbij te zijn en psv is in topvorm, kan een hele mooie wedstrijd worden, ik denk ook dat wanneer psv wint hun kampioen worden want die zijn het meest constant en hebben veel meer ervaring in de ploeg

29 februari 2016 om 10:03

@ Tinuske80

De dip van Ajax heeft een naam: Davy Klaassen
Die jongen is zo ongelofelijk belangrijk voor het team. Mensen zeggen snel dat ze hem overschat vinden omdat hij geen 3 mannetjes voorbij speelt. Maar die jongen is echt het cement tussen de stenen. Zijn looplijnen, aanspeelbaarheid, vechtlust en doelgerichtheid zijn ongelofelijk waardevol.

Het is alleen te hopen dat El Ghazi het op zijn heupen gaat krijgen. Want een Jetro Willems die op komt stomen is voor ons een groot gevaar. Er moet een buitenspeler staan die Willems dwingt om achter te blijven.

29 februari 2016 om 12:24

Atleti moest na PSV wat een slijtageslag werd ook direct aantreden tegen Real en wonnen uit.
PSV thuis gaat Ajax pakje geven

29 februari 2016 om 10:37

niemand weet of die wedstrijd beslissend zal zijn, dat hangt nog van andere uitslagen af en ook van de uitslag van die wedstrijd zelf

Er worden echt nog wel meer punten verspeeld door de beide teams denk ik.

29 februari 2016 om 08:18

Indd leuk om vooruit te kijken, maar elke wedstrijd is gewoon alert blijven..slippertjes gebeuren altijd onverwachts..

29 februari 2016 om 09:15

Ja dat weet ik wel zeker want gisteren wonnen ook veel ploegen in de onderste regionen en
willen daar ook weg.
Zowel Ajax als PSV verliezen nog punten waar je het niet verwacht.
Zondag bv een gehuurde Ajax-speler maakt de winnende goal voor Willem II.

29 februari 2016 om 09:34

@ Beco

Als je de eerste seizoenshelft kijkt, dan heeft Ajax niet echt punten verspeeld op plekken waar je het niet verwacht.
- Gelijkspel Twente
- Verlies Psv
- Gelijkspel Feyenoord
- Verlies Utrecht

Tegen Feyenoord en PSV punten verspelen kan altijd. Terwijl Utrecht uit altijd een hele lastige pot voetbal is voor Ajax.

29 februari 2016 om 09:38

Nee hoor ondaan heeft in de jeugd van ajax gespeeld, maar is gewoon eigendom van willem II hoor.

29 februari 2016 om 08:29

Weet ik niet, beide teams zijn in staat om op gekke momenten punten te laten liggen. Bij een hoop teams onderaan is op opleving gaande, dus juist die teams moet je nu voor oppassen.

29 februari 2016 om 08:41

Klopt, vooral als de selectie fit is. Psv zie ik jammer genoeg punten verspelen tegen groningen

29 februari 2016 om 08:43

Vorig jaar nog gewonnen hoor.

29 februari 2016 om 08:49

Klopt. Ajax heeft voldoende kwaliteit om te winnen. Vorig jaar uiterst efficient gewonnen. Ajax is er kwalitatief ook wat op vooruit gegaan. Dit PSV acht ik wel een stuk volwassener en taakgerichter.

29 februari 2016 om 09:25

Vorig jaar! met geluk. Schone gaat nooit meer zo'n vrijetrap scoren.

29 februari 2016 om 09:46

Schone heeft gewoon een grandioze vrijetrap en dat kan hij zeker nog een keer laten zien daar zit geen geluk bij, mede omdat er in eindhoven met een zeer lichte bal wordt gespeeld. Maar ik denk zelf niet dat daf beslissend zal zijn, Ajax moet veel bewegen en met middenvelders in de 16 komen, keer op keer laat Bruma zien niet het inzichtelijk vermogen te bezitten om daar iets tegen te doen.

29 februari 2016 om 10:11

Jij mag niet praten. Feyenoord is een en al belachelijk... Ik zeg niet dat Schone een slechte vrije trap heeft. Maar die bal vloog met geluk erin. Hij veranderde van richting.

29 februari 2016 om 09:57

Off: ik weet dat "bijna nooit winnen" zo subjectief is als het maar zijn kan, maar ken je statistieken man. Laatste 5 jaar 2x gewonnen, 2x gelijk, 1x verloren. Naar mijn mening is dat niet bijna nooit...

27-02-2011PSV-Ajax0-0
18-09-2011PSV-Ajax2-2
14-04-2013PSV-Ajax2-3
22-09-2013PSV-Ajax4-0
01-03-2015PSV-Ajax1-3

On: ben benieuwd, wordt iig spannend.

Als PSV wint dan is het idd beslist maar als wij winnen kan het nog alle kanten op. Eerst maar eens afwachten of de stand nog zo is als het PSV Ajax is.

29 februari 2016 om 09:08

Waarom zegt iedereen dat als PSV wint het voorbij is maar als wij winnen niet? Als PSV wint staan ze 4 punten los maar ze hebben de week na Ajax thuis al een moeilijke uitwedstrijd tegen AZ en de laatste speeldag moeten ze nog naar PEC dat dan hopelijk nog play offs kan halen terwijl wij naar de nummer 18 moeten die wellicht dan al gedegradeerd is.

Als wij winnen staan we 2 punten los met een beter doelsaldo en makkelijker programma.

Maar goed, ik zie ons niet winnen, PSV is gewoon te sterk en de geschiedenis leert ons dat PSV een spelletje speelt dat ons niet ligt. Tel daarbij hun thuisvoordeel op en hun betere, iig ruimere en meer geroutineerde, selectie en ik geef Ajax gewoon weinig kans.

29 februari 2016 om 09:26

Ja? krijgt Ajax 4 punten als ze winnen?

29 februari 2016 om 09:44

Vergeet ook roda uit niet, altijd lastig voor ons.

29 februari 2016 om 14:52

OK, foutje, je hebt gelijk. 2 of 4 punten los met zo weinig wedstrijden te gaan is wel fors, bij nader inzien.

Ajax--AZ 4-1
wie zegt dat deze wedstrijd een normaal wedstrijd was?? ik denk dat hier een luchtje aan zit mensen,ajax Az,vande Brom,de Boer hahaha,je gaat niet zeggen dat Ajax sterk is,want Az wind al 6 wedstrijden sterk,en dan nu in eens verliezen 4-1,dit kan echt niet,az veel bal verlies,niet sterkt verdedigt,of gaan jullie zeggen,ja ze deden het een beetje rustig aan omdat ze donderdag tegen Feyenoord moeten BLA BLA ,
oh ja trouwens wat vond El Ghazi zwak,is dit nou een oranje speler??

29 februari 2016 om 09:27

Ik weet niet wat je precies wilde neerzetten hier, maar ik heb zo'n gevoel dat het er niet helemaal uit is gekomen.

29 februari 2016 om 09:30

Het is AZ en niet Barcelona. Ze kunnen gewoon bij Ajax verliezen Dat is in het verleden wel vaker gebeurt. AZ wil graag van Ajax winnen, deze flow vasthouden en ook 3e worden. Denk je nou echt dat VD Brom een compleet elftal kan overtuigen om te verliezen als ze deze wedstijd prima hadden kunnen winnen?

29 februari 2016 om 13:34

Bij Feyenoord zit er geloof ik ook een luchtje aan, die hebben 8 wedstrijden op rij niet gewonnen en nu winnen ze gewoon! Dat kan toch niet?! Az dat in de arena verliest is toch niet vreemd joh

Gaat inderdaad de beslissende wedstrijd worden. Denk dat degene die verliest nog wel meer punten zal laten liggen. Psv-Ajax gaat voor één van de twee de genadeklap worden.

Men zal het misschien gezeur vinden, maar ik vind het toch echt belachelijk dat de Knvb deze wedstrijd weet te plannen in een weekend na de CL. Er zijn twee weekenden waarin deze wedstrijd totaal niet uitkomt en dan wordt voor één van deze twee gekozen.

29 februari 2016 om 09:42

Misschien waren er mensen bij de KNVB die de poule van PSV niet gezien hebben en dachten dat er al uit zouden liggen

29 februari 2016 om 09:46

Dat valt wel mee, is op een dinsdag, ze spelen zondag! Bij PSV - Den Haag was het verschil groter (woensdag op zaterdag)

29 februari 2016 om 13:07

Volgens mij zijn er wel meer toppers geweest voor of na europese duels en toen mocht er ook niet gezeurd worden. Persoonlijk denk ik dat het alleen maar beter is. Zijn altijd wedstrijden opzich dus verliezen is dan minder erg als verliezen van een lager staande club. En dat gebeurt ook nog wel eens na een doordeweekse wedstrijd.

Voor Ajax zou het het beste zijn als de wedstijd tegen Atlético uitdraait op penalties. Ieder beetje is meegenomen want Ajax krijgt daar niet makkelijk. Psv heeft meer ervaring, groot loopvermogen en veel diepgang. Ajax mist 2 belangrijke verdedigers en psv scoort makkelijk. Winst zou mooi zijn maar met een gelijkspel mag je ook tevreden zijn. Hoe dan ook heeft het veel beter gedaan dan menigeen verwacht had. Als ik de voorspellingen aan het begin van dit seizoen moest geloven was psv nu al kampioen en moest Ajax om plek 3 strijden.

Weet niet ofdat pav ajax beslissende wedstrijd is. Eerst maar eens kijken naar zaterdag Gronigen-PSV en wat te denken van AZ uit en Roda uit gaat heel spannend worden.

Wat een onzin Tubes, dus jij dacht voor de competiie begon psv wordt kampioen
geloof er geen snars van. Ajax heeft veel punten boven psv gestaan aan het begin van het seizoen. Maar ben het met je eens dat psv een betere selectie heeft.

29 februari 2016 om 14:57

Nou, er was toch wel unanimiteit dat PSV zwaar favoriet was, heel veel kenners/voorspellers zullen verbaasd zijn dat het nu nog zo spannend is hoor.

Ik vind het knap van De Boer dat hij het zo lang volhoudt met deze selectie met maar 1 echte centrumspits, gebrek aan routine en ook nog cruciale blessures.

Als PSV er vol voor gaat net zoals in de champions league zie ik psv wel met 3-1/4-1 winnen van ajax.

Het programma van Ajax is makkelijker, maar dan moeten ze minimaal gelijk spelen bij Psv. Als PSV wint, dan geven ze die 4 punten voorsprong niet meer weg. Bij een gelijkspel zie ik Ajax kampioen worden, ook al omdat ik denk dat Ajax qua doelsaldo voor blijft op PSV vanwege het makkelijke programma.

29 februari 2016 om 15:01

Psv's programma is idd moeilijker en we zijn geneigd om alleen te kijken naar potjes als AZ uit en PEC uit, maar onderschat Roda uit ook niet. Roda is in vorm, won met 0-5 bij Heracles en Roda is traditioneel een angstgegner voor Psv.

Maar gezien het gemak waarmee PSV zijn wedstrijden wint, wo lastige uitwedstrijden zoals F'noord en Nec, zie ik PSV toch de titel pakken. Helaas.

29 februari 2016 om 15:52

Ik doelde ook zeker op die wedstrijd en ik denk dan ook dat PSV ergens nog wel 2x gelijk gaat spelen. Wij moeten echter niet verliezen bij Psv, anders is het denk wel over en sluiten.

Ik vermoed dat PSV hier als grote winnaar van het veld gaat stappen. Juist in wedstrijden die er echt toe doen staan ze er en spelen ze erg goed. Bijna alle punten die ze dit seizoen hebben verspeeld waren tegen ploegen uit het rechter rijtje. Als ik het goed heb hebben ze maar 3 of 4 punten verspeeld tegen ploegen uit het linker rijtje. Juist daarom denk ik ook dat ze thuis tegen Ajax gaan vlammen en met een ruime overwinning van het veld stappen, en al helemaal omdat ze pas vanaf nu met een volledig fitte selectie zitten. Een selectie die steeds tot het uiterste wil gaan, omdat ze anders hun basisplaats direct kwijt raken.

Juist ook door de brede selectie kunnen ze voor atletico tegen Heerenveen al wat spelers rust geven zonder al te veel aan kwaliteit in te boeten. En wanneer ze daar tijdig voor staan kunnen ze ook al wat doorwisselen. En ze beginnen ook goed uitgerust aan die week, wat ook een verschil maakt in fitheid.

29 februari 2016 om 12:32

Met een ruime overwinning nog wel?

Wat een opportunisme zeg. Sorry dat ik het zeg maar wat was AZ ongelooflijk slecht en stonden ze ongelooflijk naief te voetballen.

29 februari 2016 om 12:33

Altijd tegen Ajax. Toeval of de kwaliteit van Ajax? Ik ben geneigd voor optie 2 te gaan. Jij waarsschijnlijk voor optie 1.

29 februari 2016 om 15:03

Ik ben heel kritisch op mijn ploeg maar het zwakke spel van gister van AZ had alles te maken met het goede spel van Ajax. Ajax dwong dit gewoon af. Punt.

Best grappig, in de 3 laatste wedstrijden met Ajax en PSV won de uitploeg. :P Hopelijk nu weer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren