Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Fortuna raakt weer in problemen: afmaken van seizoen is onzeker

Laatste update:
/

Fortuna Sittard heeft in het verleden te kampen gehad met financiële tegenslag en die is nu teruggekeerd. De NOS meldt dat de Limburgse club ‘in acute geldnood’ verkeert en dat het onzeker is of het lopende seizoen in de Jupiler League wel kan worden afgemaakt.

De problemen waarvan nu sprake is, zijn veroorzaakt door het uitblijven van overeenstemming bij de investeerders rond de Sittardse club. Er wordt wel gewerkt aan een oplossing en Joppe Sangen, die de rol van algemeen directeur vervult bij Fortuna, heeft aan de omroep laten weten dat hij hoopt dat er voor eind februari duidelijkheid is.

Aan het begin van deze eeuw waren er al financiële problemen bij Fortuna en enkele jaren later redde de stichting ‘Trots op Fortuna’ de club van de ondergang. In mei 2009 trok de KNVB zelfs de proflicentie van de Jupiler League-club in, maar via de rechter wist Fortuna Sittard een faillissement af te wenden. Weer later, in oktober 2012, werd duidelijk dat de club niet meer dan 200 euro op de rekening had staan.

Denk jij dat Fortuna Sittard er weer bovenop zal komen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toch zonde, en jammer dat wij geen systeem hebben waardoor bijvoorbeeld deze club en een rkc, of vroeger een rbc roosendaal een hoofd boven het water te houden.
Zonde dat zulke profclubs verdwijnen.
Toch een stukje Nederlandse voetbal historie die vergaat.

18 februari 2016 om 00:34

Daar is helemaal geen systeem voor nodig, het is gewoon een kwestie van zorgen dat er meer geld binnen komt dan dat eruit gaat. Zo niet, dan gaat de club failliet. Zo gaat dat nu eenmaal, net zoals in het normale bedrijfsleven.

18 februari 2016 om 00:42

Nou nou, dat jij voetbal vergelijkt met het bedrijfsleven.
We zijn een rijk land, als de Knvb goed met zijn geld omgaat moet er wel een manier zijn om profclubs met grote aanhang of vertegenwoordiger van een streek te helpen.
Dat jij dat weer op bedrijven betrekt prima, neemt niet weg dat ik het jammer mag vinden dat er niet zo'n systeem of regeling bestaat ;-)

18 februari 2016 om 01:12

Dat jij het jammer vindt is omsw. Trek je portemonnee en steun die club dan! De KNVB moet zijn portemonnee niet trekken voor deze clubs, dat moeten de supporters doen. En als die er niet zijn, en er wordt meer uitgegeven dan er binnenkomt, dan houdt het op. Inderdaad, het is dan een bedrijf, en een bedrijf, zonder klanten kan niet blijven bestaan. Trouwens, ze kunnen opnieuw beginnen in de 5e klasse, net als RBC. Veel plezier daar aangezien je van zulke clubs houdt zul je er graag gaan kijken. Vergeet je portemonnee niet! ;-)

18 februari 2016 om 07:15

Enig idee wat het effect van zo'n gesteld plan het voetbal op zal leveren? Het werkt juist averechts en clubs gaan nog meer met geld smijten terwijl ze dat eigenlijk niet hebben. De rede daarvan is dat de Knvb je uiteindelijk toch wel uit de brand helpt als het schijnt mis te gaan.

Dat lijkt mij niet verstandig. Als je als club je hoofd niet boven water kunt houden moet je het gewoon opheffen omdat er blijkbaar geen draagvlak voor is of een klasse lager gaan spelen. Maar dit laten opvangen door de Knvb werkt juist averechts. Dat zal lekker Worden.

18 februari 2016 om 07:16

Panter

Dus omdat fortuna wanbeleid voert moet de gemeenschap dat afdekken?

Als fortuna weinig geld binnen krijgt moet je ook minder aan spelers uitgeven

18 februari 2016 om 07:32

De knvb moet niet goed met het geld omgaan maar de club. Als een club niet levensvatbaar is kan je niet verwachten dat de knvb maar even geld bij stort of andere eisen aan die clubs stelt.

18 februari 2016 om 02:29

Het is niet moeilijk om minder uit te geven dan je binnenharkt. Je moet gewoon geen risico's nemen. Dan vertrouw je maar op je jeugdopleiding ipv dure contracten af te sluiten. Daarom vind ik dat een gemeente niet garant moet staan voor een club, maar een deel van de club moet kopen als het echt misgaat. Dan verdient de gemeente er iets aan en dan kunnen andere mensen de zaak runnen zodat het een keer wel goed gaat. Een club die in 2012 bijna foetsie was gaat weer in de fout. Wat mij betreft mag het dan onderhand wel tijd worden om ze op de blaren te laten zitten. Neemt niet weg dat het een mooie club is.

18 februari 2016 om 07:37

Een gemeente mag geen voetbal club (bvo) kopen.

18 februari 2016 om 07:42

Is dat wel zonde? Er zullen andere clubs zijn die die plekken weer innemen. Zo gaat t leven. Hadden de clubs maar geen wanbeleid moeten voeren. Zonder wanbeleid ga je in Nederland als voetbalclub niet failliet iig.

Jammer maar ondertussen wel allemaal klagen over de jong elftallen van Ajax en Psv, al die er niet waren geweest was het nog moeilijker geworden financieel, vooral qua TV geld.

18 februari 2016 om 00:39

Heb jij gezien hoeveel toeschouwers er maandag bij Jong Ajax-GA Eagles waren? Nog geen 600. De ene week staat er een veredeld jeugdteam en de week erna het halve eerste, Hoezo competitie vervalsing.

18 februari 2016 om 08:19

Kingly
En dan speelden ze nog in de Arena ook. Die was maar 1% gevuld dus. Wat een triestigheid. De jonge elftallen laten de Jupiler league nog verder afglijden als je het mij vraagt.

18 februari 2016 om 10:00

Nou en? Online kijken er wel wat. Bovendien zitten er bij telstar, achilles, almere, oss niet veel meer. Dat is dit seizoen niet meer het geval, er staan vooral jeugdspelers en veelal dezelfde, duarte en boilesen (verzwakkingen voor jong ajax) spelen bv. niet. Hendriks, Muric, Bakker, Cerny, Nouri, Warmerdam, Owusu, Onana, van Bruggen, El mahmoudi zijn vaste namen.

18 februari 2016 om 11:51

Op tv worden de wedstrijden van Jong Ajax en Jong PSV volgens mij ook prima bekeken. Het is nu eenmaal een feit dat de Jupiler League op rug lag een aantal jaren terug en dat er iets moest gebeuren.

De hoop is nu gevestigd op de aanstaande Tweede Klasse. Dan zullen de ploegen zonder bestaansrecht vanzelf weggefilterd worden, want het is natuurlijk gewoon lachwekkend dat ploegen nu zonder concequenties jaren onderin kunnen bungelen.

18 februari 2016 om 00:40

@ afcanats

Voor de financiële positie van clubs als Fortuna Sittard maakt de aanwezigheid van de beloftenelftallen echt geen drol uit. Die doen slechts mee om de competitie op te vullen.

18 februari 2016 om 02:12

Weldegelijk doet dat ertoe als er in de plaats van jeugdeftallen amatateurs komen worden de tv gelden nog meer verdeeld en hebben clubc nog minder inkomen!

18 februari 2016 om 10:02

Twee extra thuiswedstrijden die verassend goed bezocht worden, en meer TV geld en higere kijkcijfers.

18 februari 2016 om 09:14

Moeilijker qua TV geld, gecreerd door Fox! niet de jupiler league clubs. FOX wilde Jong Ajax etc in de Juup. Deze clubs worden ook alleen maar uitgezonden, toen een Roda-Fortuna, MVV-Fortuna, Fortuna-MVV, Roda-MVV etc. speelde werd niets uitgezonden. Nee al jaren word er geld opgehaald of sponsoren gezocht zodat de lokale media (l1) het mocht uitzenden) Jong Ajax is interessanter, terwijl er bij Roda dik 15.000 man in het stadion zitten, en bij Fortuna en MVV dik 8000 als het niet uitverkocht is die wedstrijden, dan nog de mensen die het via de Radio volgen of L1 kijken. Het is op voetbal gebied de grootste happening in Limburg, en toch kiest Fox altijd voor Jong Ajax.

Het was een eis van Fox deze teams, anders moesten clubs zoals Fortuna zelf betalen om uitgezonden te worden, en wat hebben ze nu? Akkoord gegaan, en komen ze nog nooit op TV, alleen als we tegen Jong-Ajax moeten.

18 februari 2016 om 09:54

Inderdaad en daarom wouden ze ook meer betalen en het is goed voor de kijkcijfers. Daarom zenden ze dat ook uit. Dat die wedstrijden njet uitgezonden worden vind ik stom, maar dat ligt niet aan jong ajax. Daarnaast ik heb de stats eens nagekeken en in thuis wedstrijden tegen jong Ajax zijn verassend veel kaartjes verkocht, verbaasde mij ook, maar dan levert het financieel nog meer op. Dan heb je 1-2 extra thuiswedstrijden voor recettes. Mensen in limburg voelen zich naar mijn mening wel vaker achtergesteld, wellicht wil de limburgse regiozender er iets voor betalen, dan wil fox het vast verkopen.

Je kan kennelijk beter de boel bedonderen en creatief boekhouden zoals Twente. Dan krijg je hulp en bescherming.

18 februari 2016 om 00:42

De boel bedonderen zoals bij FC Twente heeft helemaal niets te maken met deze situatie bij Fotruna Sittard.

18 februari 2016 om 02:18

Alhoewel de situaties natuurlijk los van elkaar staan, klinkt het inderdaad niet heel erg logisch.

18 februari 2016 om 05:39

Gebruik jij daar nou bewust de woorden clubje en club? Haha.

Even twee vragen.
Waarvan zou Fortuna uitstel moeten krijgen? En ik heb niet gelezen of gehoord dat Fortuna een boete van 25.000 heeft gekregen, waar staat dat?

18 februari 2016 om 06:07

Staat op de regionale teletekst
601

18 februari 2016 om 07:10

Ah oke, niet gezien. Ter info: Twente heeft ook boetes gehad voor vergelijkbare situaties.

18 februari 2016 om 07:17

Idd, rbc,Haarlem,veendam, zijn voor kleine bedragen eruit geschopt, maar een Twente kan met geld wat ze niet hadden en louche praktijken de competitie vervalsen. En nu nog punten pakken met spelers die eigenlijk onbetaalbaar geweest zijn voor Twente. Hoop dat alle clubs blijven bestaan trouwens. Er zijn al genoeg historische clubs verloren gegaan.

18 februari 2016 om 07:47

De knvb gaat er ban uit dat Twente zijn schulden kan betalen. Er zou dus een gezond iets zijn wat bij andere clubs ontbrak, geld genereren.

18 februari 2016 om 08:05

Weet je wat bij die andere clubs ontbrak? Een lening van de gemeente van 32 miljoen. Daarom kan FC Twente de schulden betalen. Die andere clubs waren al gered met 1/10 van het bedrag dat FC Twente van de gemeente leent.

18 februari 2016 om 08:23

Als Twente geleefd had naar de inkomsten die ze genereerden hadden ze nooit 32 miljoen nodig gehad. En tel daar die dikke 10 miljoen maar bij 10 jaar geleden. Dat is al 42 miljoen, 42 miljoen, heeft Twente al gekregen, en dat na de tijd dat Fortuna degradeerde. Fortuna was voor de degradatie sportief een grotere club dan Twente, trokken meer toeschouwers etc. Zo kun je zien hoe gemeentegeld de complete competitie kan verkloten. Want had Twente nooit al dat gemeentegeld gekregen, dan was Twente nooit zo gegroeid, dan had Twente gewoon voor een paar duizend man gevoetbald in de Juup en had Twente nooit de eredivisie gewonnen en zoveel supporters gehad als nu. Waarna een groot gedeelte had geroepen dat Twente minder bestaansrecht had dan een Fortuna.

Als er nu een investeerder komt die gaat lappen in Sittard, zorg dat Fortuna jaarlijks voor de Europese plekken voetbalt, moet je zien wat dat betekend met de supporters, zitten er ook opeens veel meer op de tribunes. Bouwen we ook naam en reputatie op. En dan hebben wij opeens wel bestaansrecht?

En dat is het verschil met veel clubs in de competitie, waar Fortuna zelf voor een schulden heeft gezorgd zonder een euro gemeentegeld, hebben veel clubs jaarlijks nogal wat gemeentegeld mogen incasseren en daardoor structureel groter zijn gehouden dan dat ze werkelijk waren. Door het groot houden van belastinggeld is zo'n club zoveel kunnen groeien waarna ze de club natuurlijk nooit meer kunnen laten omvallen, en je in een cirkel terecht komt, want de club trekt immers duizenden toeschouwers, is kampioen geworden en speelt geregeld Europees, allemaal punten die worden aangehaald om een club met een andere club te vergelijken terwijl die punten niet relevant zijn, want als de gemeente al de eerste keer niet had ingegrepen waren clubs al omgevallen voordat ze voor het eerste Europees speelden, of meer dan 6000 man op de tribune hadden zitten. Of speelden ze in de Juup.

18 februari 2016 om 09:25

Jij snapt mijn verhaal niet, waarom is Twente een levensvatbare club? Ik vind bijna 45 miljoen gemeentegeld in 10/15 jaar nou niet echt levensvatbaar? Omdat ze dus jaren op te grote voet geleefd hebben, waardoor ze juist dat gemeentegeld nodig hebben zijn ze levensvatbaar? Twente had al financiele problemen toen ze nog Juup speelde, en al miljoenen mogen incasseren voordat ze kampioen werden of 20000 man op de tribune hadden zitten.

Ik zou het jammer vinden als Twente omviel, maar je snapt mijn punt totaal niet. Zoals ik al in een andere post aangaf. We gaan 30 jaar terug in de tijd, geen enkele club, maar geen enkele club krijgt ook maar één euro gemeentegeld, geen garantstelling, geen lening, geen gift, niets.

Dus als Fortuna nu even 30 miljoen schulden maakt, even promoveren, Europees halen, voor de titel spelen, zijn we opeens levensvatbaar? Want we trekken dan opeens dik 20000 man, we spelen immers Europees en voor de titel, dat trekt toeschouwers, itt. onderkant Juup. En dan moet niemand zeuren over gemeentegeld, wij zijn immers levensvatbaar.

Twente, Fortuna, Agovv, Rbc, Vitesse, Roda, Ado, Utrecht, Haarlem, Agovv, De Graafschap etc. zijn allen even levensvatbaar, alleen krijgt de ene club wel gemeentegeld, de andere niet. Sommige subtoppers van nu trekken nog niet het aantal toeschouwers die Fortuna 20/30 geleden trok. Maar die van ons zullen allemaal wel overleden zijn, of hadden wij toen ook successen waarna we meer supporters hadden. Eens zien als Twente zou degraderen, 13 jaar onderin de Juup zou voetballen, om de 2/3 jaar weer het voortbestaan op de tocht staat, of de club dan ook nog 20000 man zou trekken en levensvatbaar zou zijn.

Hoe zou de eredivisie uitzien? Misschien was Agovv wel een subtopper, want de concurrentie welke wel elke keer miljoenen mag vangen was al failliet of hadden het rustig aan moeten doen. Vitesse had misschien niet meer bestaan, en NEC speelde voor het kampioenschap?

Zoek mij eens één betaald club waar 500 tot 1000 supporters meerdere seizoenkaarten voor een periode van 3 jaar afnamen, of maandelijks contributie betaalden om te zorgen dat de club bleef voortbestaan. En ja de regio leent zich er niet voor, dan houd het op, dat geef ik toe. Alleen het had misschien al eerder moeten ophouden voor andere clubs die jaren hebben kunnen overleven door de gemeente, en doordat clubs die die mogelijkheid niet hadden nu omvallen, of zijn omgevallen waardoor de gemeentegelden clubs weer profiteren.

18 februari 2016 om 09:48

Fortuna ooit groter dan twente? Nee hoor never.
als die limburgse clubs een tijd geleden al waren samen gegaan dan had je er nu een mooie grote club gehad die misschien wel groter was dan twente maar het ligt te gevoelig.

18 februari 2016 om 10:19

Het is geen lening, maar een garantstelling. Dat wordt gebruikt op de rente te drukken op bancaire leningen.

18 februari 2016 om 11:41

Fortuna was in de jaren 90 niet kleiner dan Twente. Ik kan me nog een 1-5 overwinning van Fortuna herinneren voor de beker in Enschede, en de toeschouwersaantallen van Twente en Fortuna waren toen vergelijkbaar. In datzelfde jaar gingen er met Fortuna 15000 mensen mee naar de bekerfinale. Lang geleden helaas....

18 februari 2016 om 11:46

Twente en Fortuna zijn gewoon speelballen van een paar bestuurders die het hebben verneukt. Bij Twente Munsterman en van der Laan. Bij Fortuna Philiphen en Abelshausen.

Hele clubs gaan naar de klote door het gedrag van enkelen.

Ik las vanochtend in de Limburger dat tegen Telstar (?) thuis er nog geen eens 700 supporters op de tribunes zaten. Dat gecombineerd met dat er niet zoals bij Roda clubmensen van echte naam zijn die ter redding willen komen (of een gemeente), en het einde van Fortuna lijkt steeds dichter bij te komen. Survival of the fittest zullen we dan maar zeggen.

18 februari 2016 om 01:12

dan moet je het hele vertaal vertellen , Fortuna was eigenlijk al een keer failliet , die hadden een paar jaar terug een schuld van 24 miljoen euro , dat is toen helemaal gesaneerd . roda moet je daar buiten laten , kun je niet vergelijken . roda heeft in zijn eentje dit jaar meer als 10000 seizoenkaarten verkocht .

18 februari 2016 om 14:20

Ik wilde slechts een algemeen voorbeeld geven van hoe een profclub die in financiele nood verkeert zou kunnen overleven in de huidige wereld. Een Roda bijvoorbeeld (maar zeker ook andere clubs), heeft het voordeel dat een persoon als Schrouff zich voor de club inzet. Een profclub kopen is nou namelijk niet een winstgevende investering. En dat Fortuna ooit een schuld gesaneerd heeft gekregen is niet relevant voor de huidige problemen. Als je namelijk in een situatie zit dat je blijft saneren, kom je als bedrijf in een bodemloze put terecht.

Begon het hele geëmmer destijds niet allemaal met het nieuwe stadion? Er kwamen geen bedrijven, het werd niet lucratief. Het stadion ziet er echt troosteloos uit! Een saai blok beton en niet rendabel.

18 februari 2016 om 01:14

het stadion is niet meer van Fortuna . daar hebben ze ook geen kosten aan want ze betalen ook geen huur . ik vraag me af wat er daar gebeurt is , jaar of 10 geleden is daar 24 miljoen euro schuld gesaneerd .

18 februari 2016 om 01:22

Het feit dat er geen huur betaald wordt, betekend dat dat ze niets betalen? Je auto is afbetaald maar die moet je toch ook onderhouden? Zo ook een te duur stadion lijkt me?

18 februari 2016 om 01:34

het stadion is overgenomen door fitland . Fortuna maakt hier gratis gebruik van . dat maakt het eigenlijk nog nijpender . nooit gedacht dat ik het als roda fan ooit zou zeggen , maar ik hoop dat Fortuna het gaat redden , al ben ik er bang voor .

Einde van deze club hoop ik. Geen supporters, dan geen betaald voetbal. Hard, maar de waarheid. Op naar de volgende soap!

18 februari 2016 om 23:47

Geen supporters? In de eerste seizoenshelft hadden alleen NAC en Sparta gemiddeld meer uitsupporters per wedstrijd, voor een club waar het al zo lang zo slecht mee gaat zijn het juist zeer trouwe supporters en die gun ik dan ook van harte dat de club gewoon voort blijft bestaan, hoewel dat een licht subjectief gevoel is

nou kijken wat knvb doet!nu zullen ze wel met harde maatregelen/straffen komen!!

Oehh fortuna jullie zijn welkom in onze competitie, we hebben van RBC gewonnen. Kijken of we ook van hun winnen😏

Deze club speelt als veels te lang in het drijfzand dat jupiler league heet. Speel je er te lang in ga je onherroepelijk in de financiele problemen komen. Zeker met een groot stadion, weinig prestaties en ook weinig toeschouwers.

Bij Sparta was dat ook, gelukkig zijn die problemen uiteindelijk opgelost, en kunnen we wellicht deze competitie verlaten. Zou blij toe zijn. Dit is de meest oneerlijke competitie van Europa

18 februari 2016 om 08:45

Dat is niet waar, kijk naar bijvoorbeeld fc eindhoven, na een financieel slechte periode weer helemaal opgekrabbelt en met creatief spelers aantrekken jaarlijks in de subtop, daarbij in de veiligste categorie.

Tja, oplossingen zijn er wel, maar als bestuurders over de rug van een club een machtsstrijd uitvecht, dan worden die oplossingen niet in gang gezet.

Jo Abelshausen houdt elke vorm van vooruitgang tegen omdat ie veel geld in de club heeft zitten en de controle wil houden. Helaas heeft hij geen verstand van een voetbalclub runnen.

Er schijnt (weer eens) een reddingsplan te lopen, als voor 1 maart niks concreet is, is het zo goed als afgelopen. En ergens ook terecht. Als we het niet geregeld krijgen is het over. De Knvb, de gemeente moeten ons niet helpen, we moeten zelf alles geregeld krijgen.

Hierboven werd de vergelijking met Roda getrokken, waar Frits Schrouff de boel overnam. Deze mensen zijn er bij Fortuna wel, ze kunnen en willeen alleen niks doordat ze niet worden toegelaten binnen de club. Al 20 jaar runnen dezelfde oude lijken de club, en ze lijken zich niet te realiseren dat als je 20 jaar dezelfde fouten maakt, je misschien eens moet opzouten.

Als Fortuna supporter zeg ik trek aub de stekker eruit. Het gaat al 13 jaar niet meer over voetbal bij Fortuna. Om de 3/4 jaar zijn we weer gered, en toch presteert een dan zittend bestuur het weer om weer schulden te maken. Ik vraag me werkelijk af waar deze schuld nu weer vandaan komt, we betalen geen huur, dat word betaald door een sponsor. Als je weet dat je een seizoen 2 miljoen binnen krijgt is je begroting 2 miljoen. Je kan de supporters niets kwalijk nemen, in de tijd van Boessen (paar jaar terug) met het halen van de play offs zaten er weer dik 8000 man. Maar als je al 13 jaar structureel onderaan in de Juup voetbalt, met 2x een uitschieter naar boven dan kun je indenken dat zelfs de meest verstokte Fortuna fan er de brui aangeeft. Als je al 13 jaar ellende kent, en niet alleen sportief maar ook financieel dan houd het eens een keer op. Ik ken supporters die al 30, 40 of 50 jaar gaan die er de brui aan gegeven hebben vanwege de ellende.

De gemeente zal geen euro in Fortuna steken, dat hebben ze nooit of te nimmer gedaan en gaan dat nu ook niet doen, iets waar ik volledig achtersta, liever omvallen dat één euro gemeentegeld naar Fortuna. Wel is er ooit een garantstelling geweest van 2.4 miljoen, waar Fortuna aanspraak op gemaakt heeft en tot de laatste euro terugbetaald is. (De gemeente is niet pro-Fortuna). De schuld ligt hier ook volledig bij Fortuna.

Supporters hebben al jaren geld in gezameld, in de tijden van TOF stonden supporters (jan modeel zoals jij en ik) garant voor een half miljoen, en dat 3 seizoenen lang. Maandelijks werd geld afgeschreven, extra seizoenskaarten werden besteld etc. Maar van de supporters kunnen ze ook niet blijven plukken Fortuna moet het toch echt zelf doen.

Na de degradatie hadden we opeens 24 miljoen schuld, niemand weet nog hoe deze schuld tot stand is gekomen aangezien de geheimzinnigheid toen overheerste in Sittard. Verhalen over teveel uitgaven om degradatie te voorkomen, plus het tegenwerken van de gemeente bij het ontwikkelen van het bedrijventerrein in Sittard deden de ronde. Er gaan genoeg verhalen, en ook in de krant over bedrijven/winkels die zich wilden vestigen op het bedrijventerrein in en rond het stadion maar geweigerd werden door de gemeente om concurrentie tegen te gaan met de leeglopende binnenstad. (sittard en Geleen zijn al jaren dood). Daar mocht Sittard een voorbeeld aan nemen bij onze Oosterburen, waar zij wel een AH, Hornbach en andere zaken kregen, mocht bij ons nog niet eens een AH of Mediamarkt komen. Maar die schuld was weggewerkt (zonder gemeentegeld!) Daarna ging het financieel weer slecht bij Fortuna, waarna er weer een schuld was en Hans Erkens werd aangesteld. Erkens had maar één taak van de 2 zittende bestuurders, en dat was FC Limburg realiseren, de schuld werd groter, supporters kregen voor de domste redenen stadionverboden (velen die met succes zijn aangevochten) en de supporters kwamen op de laatste plek omdat zij voor de minste inkomsten zorgden volgens het toenmalige bestuur. Waarna FC Limburg o.a. afketste doordat het bestuur zoveel schuld gegenereerd had en het verhaal dat Fortuna niet meer te helpen was en een fusie onze enige oplossing, grappige dat dat ook één van de doodsteken was voor de fusie. Hierna was Fortuna ten dode opgeschreven, er was geen plan van aanpak ingediend bij de Knvb, Erkens had laconiek een leeg a4'tje gestuurd naar de Knvb waarna zij onze licentie deden intrekken. Hierna hebben de supporters het overgenomen in de vorm van Tof, de beslissing van de Knvb die veel te vroeg viel met succes aangevochten.

Helaas stonden nooit alle neuzen dezelfde kant op, met als rode draad de 2 bestuurders die er al voor de degradatie zitten en nu nog, Philippen en Abelhaussen. Wat elk bestuur ook probeerde deze 2 mannen hadden nooit de neus dezelfde kant op, nooit waren ze in voor vernieuwing of oplossingen die Fortuna konden helpen omdat ze er geld in hadden gestoken en dat geld terug willen.

Na TOF kwam Masset, die ervoor moest zorgen dat Fortuna op de lange termijn gezond zou moeten worden, ondanks de geruchten vorig seizoen dat Fortuna de salarissen niet kon betalen, geruchten veelal gecreëerd door een concurrent, bleek Fortuna 3 ton winst te maken over het seizoen ervoor. Voor het eerst in meer dan 15 jaar! Alles was hosanna, er was licht aan het einde van de tunnel, we promoveerden naar Cat 2. en mensen hadden langzaam vertrouwen in de huidige zittende voorzitter. Toen kwam opeens kwam Dhr. Ter Borgh met zijn aanhang, zoon Jordie die geen bal kon trappen en toch moest voetballen bij Fortuna, en Peter van Vossen, werkelijk met afstand de slechtste trainer die ik bij Fortuna in mijn 33 levensjaren heb mogen meemaken. Van Vossen werd na dik één seizoen met 1 thuiswinst de laan uitgestuurd door Dhr. Masset, maar dit was tegen het zere been van Dhr. ter Borgh, waarna Masset opeens de laan werd uitgestuurd. Hierna is het wederom bergaf gegaan en nu staan we hier op VZ

Hoe het nu moet, geen idee, misschien worden we weer gered door een engeltje op de lat, maar wat is het nut, er is nog nooit schoon schip gemaakt in Sittard, de huidige 2 bestuurders blijven lekker zitten en over 3/4 jaar staan we weer op VZ? Ik zeg, trek die stekker eruit, weg ermee, Fortuna is gestorven het jaar dat ze gedegradeerd zijn, hierna hebben ze het lijk warm proberen te houden en te reanimeren, waardoor zelfs de meest fanatieke Fortuna supporter kapot gebeukt is. Laten we de mooie momenten van de club in ere houden. Dit is al jaren mijn Fortuna niet meer, waar ik als kleine jongen aan de hand van mijn vader ging kijken. Van mij is de enige oplossing terug in de 5e klasse in (worden we misschien nog eens kampioen ! :P ) en kijken wat vanuit daar mogelijk is. Zo niet dan houd het gewoon op.

Kanttekening, de Knvb heeft veel jaren Fortuna tegengewerkt, informatie die vrijgegeven is door bestuurders van Fortuna bewijst dat de Knvb al jaren met 2 maten meet. Waar de Knvb continue aanstuurde op een FC Limburg hebben ze Fortuna doelgericht tegengewerkt. Dit bleek ook de grootste vijand te zijn van Fortuna. Let op, de Knvb is Niet schuld aan de problematiek bij Fortuna, maar sommige clubs hebben een streepje voor bij de Knvb, zoals Twente netjes uitstel krijgt en Fortuna een boete van 25.000 euro. En zo zijn er tientallen voorbeelden over de laatste 13 jaar.

Er zullen genoeg supporters zijn van grotere clubs die roepen "laat maar omvallen" dit zullen veelal jonge gastjes zijn en niet weten wat voor een club Fortuna was. Daarbij zijn veel clubs groot geworden, hebben een naam opgebouwd doormiddel van fraude, structureel schulden maken en op te grote voet te leven waarna de Gemeente er weer euro's inpompte, zo een naam gemaakt hebben, achterban opgebouwd, en Europees voetbal gehaald. Dit zijn natuurlijk clubs die op basis daarvan nooit zullen mogen omvallen in de ogen van die supporters. Maar mijn vraag is, wat als geen enkele club ooit gemeente geld had mogen ontvangen, nooit door de gemeente gered is geworden? Laat ik het zo zeggen, dan was Fortuna in de jaren 90 al de enige club in Limburg geweest, en sommige "subtopclubs" van nu speelden al jaren Jupiler League en hadden nooit 20.000 man op de tribune zitten gehad die Fortuna in de jaren 80 en 90 al haalde.

18 februari 2016 om 08:16

Lol,erg gekleurde bril hebt u op. Fortuna heeft zelf genoeg gefoeteld door haar schulden in een aparte bv te plaatsen. Verder is fortuna genoeg geholpen door de gemeente,maar betaald ze nooit iets terug.

18 februari 2016 om 08:29

Gatverdamme, wordt een prachtig stuk neergezet waarin de hand geheel in eigen boezem wordt gestoken en jij pleurt er zo een klotereactie onder.

Kun je je nog herinneren dat dit werd gedaan op aandringen van de toenmalig voorzitter van Roda, zodat een schuldenvrij Fortuna geannexeerd kon worden? En dat Fortuna deze schulden daarna heeft teruggenomen en ook heeft gesaneerd? Behoorlijk selectieve bril heb je op.

Feit blijft dat het volledig schoon schip is, of het eindigt dit jaar.

18 februari 2016 om 08:30

Zie Yoink

18 februari 2016 om 08:37

Daarbij toegevoegd, toen Fitland het stadion kocht is die bouwschuld meegegaan. Deze staat nu dus weer volledig los van Fortuna.

18 februari 2016 om 18:58

Allereerst, mooi stuk! Ik vind het verschrikkelijk wat de supporters hebben moeten doorstaan door het jarenlange wanbeleid van bestuurders, waarbij onkunde en botsende ego's, een prachtige club te gronde hebben gebracht. Het lijkt op een hele slechte film die zijn weerga niet kent maar Fortuna (lees het bestuur) blijkt zichzelf keer op keer te overtreffen.

Het vertrouwen, zowel bij sponsoren/investeerders en supporters, is jarenlang onder druk komen te staan door luchtfietserij en het niet nakomen van afspraken. En ook nu wordt het vertrouwen van supporters geschaad. Eerlijk gezegd heb ik er geen vertrouwen meer in dat Fortuna hier nog bovenop komt. Welke investeerder/sponsor durft zich er nog aan te wagen wederom geld te steken in deze club waarbij de kans groot is dat men wederom kan fluiten naar het geld.

Roda heeft haar succes te danken aan Nol Hendriks en Stienstra (en niet de gemeente) die in de jaren 80-90 veel geld binnen haalden door onbekende talenten binnen te halen en deze met flinke winst te verkopen aan ajax, psv of andere topclubs. Door alle ontwikkelingen op de transfermarkt (en bosman arrest) en uitblijven van succes op de transfermarkt kwam roda in moeilijkheden en kreeg in (volgens mij 2002 of 2003) steun van de gemeente, waarna het bergafwaarts gegaan is met de club. De topjaren (waaronder 95 en 96) waren ruim voor gemeentelijke steun. Dus wat jij verklaart dat Fortuna in de jaren 90 de enige club in Limburg was geweest, dat klopt gewoonweg niet. Ik kan mij overigens nog de wedstrijd Fortuna Roda herinneren in 96 maar toen zaten er geen 20,000 man op de tribune maak er maar 9500 van. Overigens de playoffs tegen de Graafschap 8000? maak er maar de helft van. Al heb ik ook genoeg wedstrijden meegemaakt waar de Baandert helemaal vol zat.

Hoe dan ook, ik zie het zeer somber in voor Fortuna. Schoon schip maken kost geld en veel tijd echter heeft Fortuna beiden niet.

Sterkte en laten we hopen op een wonder!

18 februari 2016 om 20:03

het is bij roda misgegaan toen we een hypotheek van 25 a 30 miljoen om de nek kregen . de mensen die roda geld op hebben geleverd , die hadden ons ook bijna de club gekost .

Ik blijf het onrechtvaardig vinden dat de Knvb direct straffen uitdeelt aan de kleine clubs en fc twente mag eindeloos en straffeloos door blijven frauderen. Das typisch de Knvb met hun selectieve beleid.

18 februari 2016 om 09:43

Ik weet niet hoor, maar ben je vergeten welke straffen Twente heeft gekregen vorig- en dit seizoen voor allerlei zaken? Verscheidene boetes, meerdere keren puntenaftrek, voorwaardelijk afnemen licentie en 3 jaar geen Europees voetbal. En ik houd mijn hart vast voor wat er nog gaat komen naar aanleiding van de laatste onthullingen. Dus straffeloos is echt onzin.

Je moet denk ik ook het verschil zien tussen financieel wanbeleid en de boel belazeren. Het eerst genoemde is Twente gewoon voor gestraft zoals andere clubs dat ook zijn. Dat laatste kan je je inderdaad bij afvragen wanneer de maat echt vol is voor de Knvb. Daarom ben ik ook bang voor de gevolgen van de laatste lijken die uit de kast zijn gevallen mbt Tadic. De grens moet toch een keer bereikt zijn lijkt me.

18 februari 2016 om 20:01

ben je ook vergeten wat ze in Enschede allemaal voor een dingen hebben uitgevreten ? als het nou 1 of 2 dingen waren geweest dan had je een punt , maar wat daar gebeurt is tegen het criminele aan . we hebben het wel altijd over matchfixing , maar wat is dat dan ?

19 februari 2016 om 09:24

Misschien moet je even beter lezen. Ik ben niks vergeten. Er wordt gezegd dat Twente niet gestraft is in het verleden en dat is onzin. Het frauderen gaat echter door, althans er komt steeds iets nieuws uit het verleden naar boven. Daarom vraag ik me ook af waar de grens ligt bij de Knvb, ik vrees steeds meer dat die nu wel bereikt is en dat Twente straffen gaat krijgen die veel meer impact hebben. Dat zou wel terecht zijn, maar aan de andere kant is het wel zuur dat een club zo benadeeld wordt voor het frauderen en bedriegen van 2 personen in de top. Laat ze lekker die 2 aanpakken, en misschien de andere commisarissen straffen voor nalatigheid (er vanuit gaande dat ze in meer of mindere mate op de hoogte waren).

Er is helaas maar plaats voor 1 club in zuid limburg.
Nu is het fortuna, dan is het weer mvv.
Roda lijkt voorlopig safe door een noedels verkoper uit landgraaf.
Ik hoor nog alle dommerikken, nooit fc limburg roepen.

18 februari 2016 om 09:28

Liever de fles op dan FC Limburg, als je van voetbal houd ga je niet naar Fortuna kijken. Ik ben fan van Fortuna, niet FC Limburg, neemt niet weg dat ik niet met mijn Roda of MVV vrienden/collega's op de tribune kan zitten of een pintje drinken, doe ik geregeld, maar ik ben maar voor één club en heb sympathie voor andere clubs. FC Limburg mag er van mij komen, maar niet ten koste van Fortuna, Roda of Mvv. Dan liever de natuurlijke selectie en 2 clubs laten omvallen en nog zou ik dan niet naar FC Limburg gaan kijken. Daar heb ik niets mee. Misschien als een goede vriend zwaar fan zou zijn en mij eens na een aantal jaar uitnodigt om een pintje te pakken dan ja, maar seizoenkaart nooit. Kan ik net zo goed naar Genk of Eindhoven, is voor iemand uit Limburg ook geen afstand.

18 februari 2016 om 10:33

Ik begrijp je punt.

Maar een FC Limburg (fortuna Maastricht of hoe het dan ook zou heten) zou voor een deel bestaan uit jouw favoriete club. Juist de historie en de supporters maken een club en die zouden niet hoeven te verdwijnen bij een zachte sanering. Wanneer je zoals je zegt de natuurlijke selectie door voert valt je club om en is er niets meer. Ik zou als supporter de voorkeur geven aan het eerste, omdat de binding met de nieuwe club nog altijd veel groter is dan een Genk of PSV zoals jij noemt.

18 februari 2016 om 11:32

Klinkt allemaal leuk, maar bij de derby's heb je pelotons me nodig om de fans uit mekaar te houden. Denk je nu werkelijk dat die samen ineens bij mekaar op de tribune gaan zitten?

Fortuna failliet of fuseren is beiden het verdwijnen van betaald voetbal in Sittard. Ik zie het verschil niet.

18 februari 2016 om 11:45

De pelotons ME zijn absoluut niet nodig voor pakweg 98% van de toeschouwers. Als ik het verhaal van Forza Sittard lees schat ik zo in dat hij niet bij de leeghoofden zit waar die ME wel voor nodig is.

In mijn mening zit er wel degelijk verschil tussen faillissement of fuseren. Bij een fusie gaat ook een groot deel van de club verloren, maar blijft er wel degelijk ook een deel behouden.

18 februari 2016 om 12:03

Toch tonen alle onderzoeken aan dat er geen draagvlak is voor zo'n nieuwe club. Zowel bij de normale fans, de leeghoofden, sponsoren en de politiek.
Het zijn eigenlijk vooral de buitenstaanders die steeds over fc Limburg beginnen...

18 februari 2016 om 12:48

@sittardrulez

Omdat het ook de enige oplossing is om deze clubs enigsinds te behouden, maar de natuurlijke selectie kan ook, laat ze dan maar failliet gaan en kijken wat de Fortuna supporters doen. Is het zelfde effect maar de club is dan wel geheel verloren helaas.

18 februari 2016 om 12:58

Inderdaad. Eén sterke Limburgse club kan (in theorie) veel meer bijdragen aan het Nederlands voetbal dan het huidige Sittard en MVV met hun beperkte middelen. Dat buitenstaanders die verder geen binding hebben met eén van de clubs dit daarom een goed idee vinden lijkt me wel logisch. Bovendien kijken buitenstanders vaak met minder emotie zakelijker naar de feiten. En dat hoeft soms helemaal niet nadelig te zijn.

Zoals ik al schreef begreep ik het punt van Forza Sittard. En ook voor jouw mening kan ik begrip opbrengen. Echter zou ik zelf liever zien dat een deel van mijn clubje behouden blijft middels een sanering ipv dat deze geheel verdwijnt.

Overigens komt deze FC Limburg er op deze manier nu alsnog maar dan onder de naam Roda JC. Nadat alle emoties weg getrokken zijn zullen sponsoren en nieuwe fans wel degelijk voor de overgebleven club in de regio geïnteresseerd zijn.

18 februari 2016 om 13:19

@afcanats, Ik ga jouw toch ook niet opdringen om met Feyenoord te fuseren, zodat jullie eindelijk eens wat in Europa presteren...

Misschien een raar vergelijk en op veel kleinere schaal maar de gevoeligheden zijn precies hetzelfde.

18 februari 2016 om 13:36

@polop, Wie geeft dan de garantie dat die buitenstaanders bij een nieuwe club wel komen kijken? Op die mensen kun je niet gaan bouwen. Ook is er geen enkele sponsor die de toekomst van zijn bedrijf op het spel gaat zetten door zo'n nieuwe club te ondersteunen. Dus moet al het geld van de politiek (provincie) komen. De kapitaalsvernietiging in Sittard en Maastricht zal gigantisch zijn en Vvv zal ook geld gaan claimen omdat er anders oneerlijke concurrentie heerst in Limburg.
Het is niet zomaar even 3 begrotingen bij mekaar optellen en 2 keer vaste lasten wegstrepen. In Sittard bijvoorbeeld zal Fitland als eigenaar van het stadion ook flink in de problemen komen terwijl ze net 160 miljoen(!) hebben geinvesteerd in de nieuw te vormen sportzone.
Met andere woorden, zo'n nieuwe club kost een vermogen en de kans is groot dat het uiteindelijk eindigt als fusieclub Germinal beerschot Antwerpen.

18 februari 2016 om 14:08

Laat juist dat genk ook een fusie club zijn.
Zie waar het toe kan leiden.
Ik snap de sentimenten wel, maar dit is ook geen doen.

18 februari 2016 om 14:27

De fusie van Genk was met een club uit dezelfde regio. Tussen Sittard en Maastricht/ Kerkrade zit beiden ruim 30 kilometer.
30 kilometers met grote cultuurverschillen. Maastrichtenaren willen niet eens bij Limburg horen, Kerkradenaren hebben meer met de Duitse cultuur dan met de Hollandse en Sittard voelt meer aan als midden-Limburg dan zuid-Limburg. Geloof mij maar dat je daar nooit een geheel kunt maken.

Fortuna was ooit ook een fusie tussen Sittard en Geleen, dat tegenwoordig 1 gemeente is, maar de ouwe generatie uit Geleen spreekt daar nog steeds schande van.

18 februari 2016 om 15:39

Natuurlijk is er altijd weerstand tegen een fusie bij supporters, maar de nieuwe fusieclub zou juist een regionale uitstraling kunnen krijgen.
Hardcore Fortunasupporters zullen niet naar FC Limburg gaan, maar de nieuwe generatie wel en over 20 jaar weet men niet beter meer.

AZ is ontstaan uit een fusie tussen Alkmaar"54 uit Alkmaar en FC Zaanstreek uit Koog aan de Zaan.
Tussen beide steden zit ook 30 km.

18 februari 2016 om 20:03

Het gaat toch om de mensen die nu leven en niet die over 20 jaar.

Az was er trouwens ook bijna niet meer geweest na het tijdperk Scheringa. Knap hoe ze er toch bovenop zijn gekomen.

18 februari 2016 om 20:39

Jij hebt mijn post niet begrepen.

Van de mensen die nu supporter van een van de bij de fusie betrokken clubs zijn, zal een deel niet meegaan naar de nieuwe club.
De doelgroep van de nieuwe club is dus kleiner dan de optelsom van de afzonderlijke clubs, maar nog altijd groter dan van de individuele clubs.
Het zal echter ook nieuwe supporters opleveren en op termijn zullen de sentimenten een steeds kleinere rol gaan spelen.

Mijn favoriete club (FC Utrecht) is voortgekomen uit een fusie tussen Dos, Elinkwijk en Velox en er zijn nog steeds mensen, vooral bij Elinkwijk die niets van FC Utrecht willen weten, maar voor het gros van de huidige supporters speelt dat helemaal geen rol (meer).

Het gaat dus zowel om de huidige supporters van de individuele clubs als om de toekomstige supporters van de fusieclub, want die bepalen de levensvatbaarheid van de nieuwe club.

19 februari 2016 om 11:01

Tja, we hebben beiden geen glazen bol dus we kunnen beiden niet meer als gissen hoe het zal verlopen.
De enige feiten die je hebt uit het verleden is dat in alle onderzoeken wordt aangetoond dat er geen draagvlak voor is en dat zo'n nieuwe club een vermogen kost. Zoals ik al aangaf in mijn vorige berichten... Er is niemand die dat gaat betalen in Limburg.
Verder zou ik het woord fuseren in deze niet eens willen gebruiken. Fortuna is zo klein geworden dat het niet meer dan een overname van Roda zou zijn. Ik denk dat de vorige generatie Fortuna-fans zich zouden omdraaien in hun graf als Fortuna hiermee akkoord zou gaan. Ik denk dan ook liever aan de eer van de vorige generaties dan die over 20 jaar.



Iets met bodemloze putten... Fortuna/MVV en Roda moeten hun krachten bundelen om zo hun clubs te redden en FC Limburg ofzo op te zetten.. maar goed dat riep ik 4 jaar geleden toen ze dichtbij waren ook al.

18 februari 2016 om 10:23

Dan ken jij de geschiedenis en cultuur niet. Heerenveen en Cambuur fuseer je toch ook niet? Sparta, Excelsior en Feyenoord toch ook niet? Waarom zouden er niet ook 3 Limburgse clubs kunnen zijn in een gebied wat na de randstad het dichtstbevolkt is? Jarenlang zijn we alledrie in de eredivisie te bewonderen geweest. Roda is na dit seizoen de all-time nummer 5 van de Eredivisie, enige reële optie is een overname, maar zeker geen fusie!!!! Ik ga toch niet een biertje drinken met die chauvinistische Maastrichtenaren die denken dat heel Europa om hun draait of met een fortunees die meer bezig zijn met de haat naar ons toe dan hun eigen club...... Roda heeft al meerdere malen de helpende hand geboden en zijn meerdere malen bedrogen geworden. Hendriks krijgt nog geld van MVV en fortuna boycot Roda waar mogelijk. Jammer dat die concurrentie nu weg is, dat wel. Maar godszegen voor mijn club, nu kunnen we onze slag slaan in Sittard en om te beginnen een overname van de jeugdtak van fortuna en de RJO daar in de sportzone inbrengen onder Roda vlaggen. Ze wouden niet met ons, dan maar helemaal zonder ons

18 februari 2016 om 12:51

Inderdaad, als het niet gewoon zacht kan dan maar hard. Als sittard gevallen is zullen ze toch naar een nieuwe club zoeken een klein deel van de fans zou toch graag in de buurt voetbal willen zien en dan kunnen ze alsnog naar Roda, MVV of Vvv. Stadion van Roda is er groot genoeg voor en de club ook, is in mijn ogen ook de meest levensvatbare club samen met VVV in Limburg. Ik hoop alleen wel dat ze weer overstappen op natuurgras net als Sparta, die moeten nu toch weer wat meer lucht hebben financieel. Ik heb een hekel aan alle clubs die spelen op kunstgras, sorry, verder wel een mooie club.

18 februari 2016 om 12:57

De 'haat' naar Roda komt juist voort uit dit soort berichten. Doen alsof Roda het godsgeschenk is voor iedereen, maar ondertussen alles leeg willen pikken over de rug van anderen. Hendriks heeft op eigen geld geprobeerd geld te verdienen aan Mvv. Roda wilde wel een Rjo, maar in Kerkrade, waar de faciliteiten en ligging waardeloos waren. Het enige wat men heeft gedaan bij andere clubs is proberen sponsoren te pikken en de boel over te nemen (FC Limburg debacle). Dat betekent niet dat ik een hekel heb aan Roda-supporters of weet ik wat. Wel aan het gevoerde beleid en de bijna Ajax-achtige arrogantie die er vanaf straalt.

Je club is verdomme net gered door Schrouff, anders was er niks meer van over. En nu groots doen en de boel (weer) willen annexeren.

Kerel, duidelijk dat jij hun gloriedagen niet gekend hebt. Twente mocht nog niet eens de veters strikken van fortuna. Fortuna was een mooie club, met een rijke historie die vele grote voetballers uit eigen jeugd bracht. Een jeugd waar er nu nog spelers van rondlopen in de Eredivisie. Na Ajax, kon je met zekerheid zeggen dat fortuna daarna de beste jeugd had. Helaas zijn die gloriedagen allang voorbij en hebben ze met de komst van het

18 februari 2016 om 10:17

Stadion gelijk hun doodskist gekregen

Als Fortuna-fan smeek ik de heren in de rvc om de stekker eruit te trekken of eindelijk zelf op te rotten! Jullie vastgeroeste bestuurders doen al jaren niks anders dan intern ruzie maken en de buitenwacht voor de gek houden. We hebben met tof destijds bijna een miljoen bij mekaar gebracht. John van Bommel heeft met al zijn acties ook bijna een miljoen opgehaald. Er zijn maar weinig clubs waar de achterban voor zoveel geld heeft gezorgd. De rvc heeft echter alles zonder communicatie er door heen gejaagd.
Begin dit jaar kwam er eindelijk een investeerder van buitenaf in de persoon van Rene ter Borgh. Binnen een korte tijd lagen de heren Rvc ook met hem over hoop. Ze presteren het zelfs om ruzie te maken met redder van de club Fitland.
Dankzij de huidige rvc staat Fortuna te boek als een onbetrouwbare club en je kunt de knvb in deze moeilijk verwijten dat ze na het zoveelste debacle nu een boete geven. De achterban in Sittard is er klaar mee en wenst niet meer voor deze heren te strijden, getuige de nog maar 700 toeschouwers van afgelopen maandag.

Sjra Philiphen en Jo Abelshausen, nogmaals... Oprotten svp!!!

18 februari 2016 om 11:50

@ sittardrulez

"begin dit jaar kwam er eindelijk een investeerder van buitenaf in de persoon van Rene ter Borgh. Binnen een korte tijd lagen de heren Rvc ook met hem over hoop. "

Zoals je begrijpt volg ik Fortuna niet op de voet, maar dit vind ik toch wel een hele kwalijke zaak. Net zoals veel andere Nederlandse clubs heeft Fortuna hetzelfde probleem om nieuw en structureel kapitaal aan te boren. Wanneer een rijke supporter (ga er gemakshalve vanuit dat hij dit ook is) bereid is om de club dus echt te helpen; dan moeten die bobo´s gewoon op hun knieën gaan, hun ego´s opzij zetten en er alles aan doen om zo´n man binnen te halen en dat zou te houden. Al die plannetjes van al die bobo´s die geloven op basis van hun werkervaring/netwerk dat ze in staat zijn om zoveel nieuwe sponsoren te vinden zijn gewoon gek, het is al zo vaak aangetoond dat dit bij 99,99 procent van de clubs niet mogelijk is.

Hebben ze het (expres) laten mislukken omdat zij wisten; dat zij de eerste zouden zijn die het veld zouden moeten ruimen ? Dat is volgens mij toch vaak de reden dat dit soort dingen mislukken.

18 februari 2016 om 12:21

Na jaren van ellende was afgelopen jaar eindelijk alles opgelost. Ouwe schulden waren weg en Fortuna hoefde zelfs geen huur meer te betalen aan de eigenaar van het stadion. Met de komst van deze nieuwe investeerder zou zelfs de weg naar boven worden ingeslagen. De knvb steunde dit ook want Fortuna werd voor het eerst in jaren gepromoveerd naar categorie 2.

Het lijkt er nu inderdaad op dat ze het geld van deze investeerder niet of maar gedeeltelijk hebben gekregen omdat hij overhoop ligt met de vastgeroeste rvc die maar geen macht willen inleveren.

18 februari 2016 om 12:59

Je slaat de spijker op zn kop wat betreft bij Fortuna gebeurt.

Wat een puinhoop. Fortuna zou een voorbeeld moeten nemen aan FC Twente, die hebben de kas prima op orde.

18 februari 2016 om 11:34

@ Lavi

Lol, ik hoop dat je het sarcastisch bedoeld, want als er aan 1 club geen voorbeeld genomen moet worden is het wel FC Twente. Verdere toelichting lijkt mij in deze toch overbodig en vanzelfsprekend.

Dit is natuurlijk een terug kerend probleem in de Nederlandse competities, persoonlijk hoop ik zo dat het Nederlandse voetbal eens de stouten schoenen durft aan te trekken en de Nederlandse en Belgische competitie samen gevoegd worden. Helaas laten we het voetbal op basis van emoties (ook al zijn die te begrijpen) liever kapot gaan; dan dat we nog een ultieme poging doen om het vaderlandse/benelux voetbal te redden.

18 februari 2016 om 12:58

We zijn het niet altijd eens, maar over hen samenvoegen ben ik het helemaal met je eens. Gewoon fuseren met Belgie en Luxemburg, ik ga ik denk ik liever naar Ajax - Genk dan Ajax - Excelsior (met alle respect) en voor Genk mag je ook Gent, Anderlecht, Luik, Club Brugge invullen.

Dan krijg je ook een levensvatbare en sterke 2de divisie met daaronder een 3de divisie die ook prima is. Er bestaat een kans dat er zomaar een rijke Luxemburger opstaat die ook gaat investeren in een club waardoor er misschien nog wel wat bij komt en voor sponsoring is het erg interresant om over de grens te sponsoren.

Ik zou gaan voor drie keer 20 clubs (moet nog net lukken), dan heb je lekker veel potjes, veel toeschouwers en ook meer te bieden voor TV maatschappijen. In die landen samen heb je toch al snel 28-29 miljoen mensen, dat is aardig wat.

Voor de jeugd ook doen, Anderlecht heeft een geweldige opleiding bv. Als we onderlinge strijdt willen doen we dat wel met de nationale teams. Ik zou er ook beloften in doen, is gewoon goed voor de ontwikkeling.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren