Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Guardiola mag 200 miljoen euro uitgeven in Manchester’

Laatste update:

Manchester City maakte maandag bekend dat Josep Guardiola na dit seizoen de leiding in handen krijgt als trainer. Na Barcelona (2008-2012) en Bayern München (2013-2016) wordt de ambitieuze club uit Manchester dus zijn volgende ‘project’ en de bedoeling is om City dusdanig sterk te maken dat het kan wedijveren om de Champions League. The Guardian weet dat Guardiola een flink transferbudget krijgt.

/

Pep stapt in de zomer binnen in het Etihad Stadium en mag van zijn meerderen 200 miljoen euro uitgeven aan de beoogde versterkingen. Het speculeren is al meteen begonnen en er wordt reeds gefluisterd dat Guardiola kijkt naar de komst van Lionel Messi of Neymar. Hij werkte zelf vier jaar lang samen met Messi bij Barcelona en het zou 160 miljoen euro kosten om de Argentijn naar de Eastlands te halen.

Neymar is nog duurder, omdat hij vijf jaar jonger is dan Messi. De Braziliaanse aanvaller kost 190 miljoen euro en als Guardiola echt besluit voor Neymar te gaan, spendeert hij dus vrijwel zijn complete budget aan één man. Messi of Neymar zou een droomduo moeten gaan vormen met Sergio Agüero, die al jaren in Manchester speelt. El Kun zei recent nog dat hij Messi al ettelijke keren heeft gevraagd of hij ook naar City wil komen.

De Engelse en Spaanse kranten sommen overigens nog meer potentiële versterkingen van Manchester City op. Zo wordt Paul Pogba (105 miljoen euro) genoemd, maar ook Everton-verdediger John Stones (70 miljoen euro). Het is ook duidelijk dat anderen plaats moeten maken voor de nieuw aan te trekken sterren. Voor Wilfried Bony en Eliaquim Mangala zal hun verblijf in Manchester na dit seizoen waarschijnlijk ten einde komen.

Wiens vertrek naar Manchester City acht jij waarschijnlijk?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sorry maar voor 200 miljoen kan je Messi of Neymar niet halen. Moet je in een andere categorie denken. Ik vermoed dat Yaya Toure weg gaat en dat Man City dan voor Pogba gaat (ben je ook 100 miljoen verder). Kan hij nog één absolute topspeler halen voor het geld dat ze tegenwoordig betalen.

2 februari 2016 om 14:20

Idd Pogba halen voor 100 miljoen, Mangala verkopen voor 20 miljoen en Stones voor 60 ophalen, dan hebben ze nog 60 over daarvoor kunnen ze wellicht Marquinhos halen.

2 februari 2016 om 14:38

Pogba ben ik het mee eens. Dan zou ik nog Verrati ophalen. Die kan dan samen met Pogba achter de Bruyne spelen. Dan reus voor op de linkerflank en Silva gewoon op rechts zetten. Kan die met de Bruyne wisselen. Alaba nog voor le back positie en dan staat er een team waar je mee vooruit kunt. Pogba 100 miljoen, verrati 40, Reus 40, Alaba 30? Dan zit je op 210 miljoen. Verkoop dan nog een aantal spelers en dan ben je er.

Hart
Zabaleta
Kompany
Otamendi
Alaba
Verrati
Pogba
Silva
de Bruyne
Reus
Aguero
2 februari 2016 om 14:41

Ja hoor daar gaan we weer. Iedere speler die maar wat te maken heeft met barcelona zal in verband worden gebracht met man city. Messi gaat niet naar de PL dat weet iedereen daar is hij te goed voor, zal daar de mikpunt worden van iedere verdediger, kijk maar naar aguero speelt nog geen 60% van de wedstrijden ieder seizoen. Je wordt daar kapotgetrapt. Spelers als shawcross boeit het niet als ze rood krijgen, en dat is t verschil. Laat hem maar lekker in catalonie waar hij aanbeden wordt.

2 februari 2016 om 14:48

Alaba 30????? Beste LB van de wereld. Ik mag hopen dat meer kost dan 30 mio.

2 februari 2016 om 14:49

Verdubbel de prijzen van iedereen behalve Pogba en dan zijn ze enigszins reëel..

2 februari 2016 om 14:53

Pogba gaat helemaal nergens heen. Juventus heeft al aangegeven dat ze niet onderhandelen over de verkoop van hun sterkhouders, en als het zo zou zijn, dat het aan hun voorwaarde zou zijn. En ik heb al ergens gezien op een Italiaanse site dat Juventus hem minstens schat op 120 miljoen euro en dat zie ik City niet betalen voor Pogba.

2 februari 2016 om 14:53

@roafke en sterling?
Ik ben niet de grootste fan van sterling, maar ze zullen toch echt wat in hem zien anders hadden ze niet zo veel betaald.
Die kun je toch gewoon op links zetten.

Eerst maar een wat centrale verdedigers halen.

En alaba voor 30????
Bayern heeft het geld niet nodig en Alaba is de beste back ter wereld.

en verrati voor 40?

2 februari 2016 om 14:54

Verratti wordt sws meer en Alaba ook zeker.

2 februari 2016 om 15:07

Verratti wordt niet weg gedaan door PSG voor minder dan dat Pogba weg gaat bij Juve. Even oud, even goed, even veel potentie. Reus is zeker wel een miljoentje of 80 waard bij een verkoop, zeker sinds hij geen clausule meer heeft. Alaba wordt denk ik, eigenlijk weet ik het zeker, enkel voor de absolute hoofdprijs weggedaan. En zelfs dan nog niet denk ik.

2 februari 2016 om 15:14

Ze hebben sterling al.

2 februari 2016 om 15:22

Leuk ja 210 uitgeven aan transfersommen. Wie betaalt het salaris?

2 februari 2016 om 16:03

Ik zou eerder Laporte halen voor 50 miljoen, maar Stones is ook wel goed. En ik vind dat Man City met het geld dat ze hebben en die eigenaar, gewoon Messi kunnen kopen voor 200 miljoen hoor. En Pogba nog voor zo'n 130 miljoen. Dat kan makkelijk met die Sjeiken en TV gelden in Engeland. Als Manchester City de aankopen doet die ik hierboven genoemd heb, behoren ze sowieso dit beste elftal ter wereld. (Dus ook veel beter dan Barcelona, Bayern en Real). En met Pep aan roer komt alles goed, dus ik zeg: Koop; Pogba, Messi en Laporte/Stones!!

2 februari 2016 om 17:20

Reus veratti en alaba mag je gerust minimaal 60 miljoen voor rekenen hoor. Was het maar zo'n feest zeg

2 februari 2016 om 19:50

Mmh, Denayer komt Demichelis vervangen en is al een enorm verdedigend talent. Mangala valt te redden met flinke begeleiding naast zich. Voor de bank kan het wel. Fernandinho blijft een goede optie op het middenveld, echt onderschat die speler. Als je 4-2-3-1 blijft spelen zal er wel een speler naast Fernandinho moeten kopen. Als Toure vertrekt zou Naingollan leuk zijn, maar als Pep meer voetbal wilt toevoegen is een Gundogan een goede optie of Parejo. En dan Ricardo Rodriguez als LB, want die positie moet snel verbeterd worden.

Pogba en Veratti zijn denk ik niet heel erg realistisch. Alaba ook niet echt.

2 februari 2016 om 20:46

Ik zie Thiago wel mee reizen naar Manchester. Een middenveld met Fernandinho, Thiago en Silva. Vraag me af of Guardiola wel met De Bruyne gaat werken.

3 februari 2016 om 09:49

Veratti gaat minstens 70 mil kosten, alaba ook 60

2 februari 2016 om 14:34

Idd hoe triest het is om te moeten zeggen, maar 200 miljoen is tegenwoordig geen mega budget meer. Hetzelfde als vroeger 80 miljoen. Twee toppers.

Dus pep moet wel veel vertrouwen hebben in de spelers die er nu zijn. Backs zijn heel middelmatig. Centraal middenveld is niet goed genoeg. En je twee belangrijkste spelers zijn constant geblesseerd. Met 200 miljoen zie ik dat niet goed komen. Zeker 400 nodig.

2 februari 2016 om 14:49

precies, willen ze echt meedoen met Barcelona, madrid en munchen moeten ze minimaal 300-400 miljoen uitgeven haha waar gaat het over maar het is wel zo

ik zou dan gaan voor neymar, pogba en muller

2 februari 2016 om 15:06

Je vergeet een linksback

2 februari 2016 om 15:41

klopt, dan kunnen ze boilessen halen

een speler als veratti of pogba is in ieder geval noodzakelijk, nog belangrijker dan neymar eigenlijk..in plaats van hem kun je ook griezman oid halen, stukken goedkoper en ook absolute top

2 februari 2016 om 15:46

Griezmann is goed, maar toch nog van een heel ander niveau als Neymar. Maar Neymar wil helemaal nergens heen volgens mij. Messi idem. Enkel tegen monstersalarissen.

Waar is de ffp trouwens naar toe? Ik wist dat die minder streng was geworden, maar nu lijkt het dode letter geworden.

2 februari 2016 om 15:50

Op basis van wat denk je aan hun? Alleen Pogba is van die drie daadwerkelijk nodig, aangezien er zwakkere posities zijn dan de linksbuiten en '10'. Ik zou eerder denken aan Pogba, Carvajal en Rodriguez. Dan heb je de volgende opstelling met het puntje naar achteren: Hart, Carvajal, Kompany, Otamendi, Rodriguez, Fernandinho, Pogba, De Bruyne, Silva, Aguero en Sterling. Met dat elftal kan je zoveel moois laten zien, maar stiekem hoop ik dat City het hele tiki taka niet beheerst, aangezien ik voor United ben

2 februari 2016 om 19:52

De linksbacks zijn inderdaad matig. Maar Zabaleta is nog niet versleten! Zelfs Sagna doet het goed, maar dat is geen aanvallende back. LB en CM zijn de posities om te versterken voor City.

2 februari 2016 om 15:02

Ik ben het met je eens. Het zijn absoluut absurde bedragen. En de koopkracht die Engelse clubs hebben is immens groot. Waardoor absurde bedragen worden betaald voor spelers die zich nog moeten bewijzen.

Maar dit hebben we eerder gezien. Zulke luchtbellen ontploffen vanzelf een keer.

2 februari 2016 om 15:56

Ik hoop ook dat het stopt, maar denk niet dat dit gaat gebeuren. Het geld blijft maar binnen stromen en de tv-rechten zullen ook steeds duurder worden aangezien ze zo gewild zijn.

2 februari 2016 om 14:37

ALs ik dan guardiola was zou ik ipv pogba veratti kopen. Past veel beter bij guardiola zijn speelstijl.

2 februari 2016 om 19:59

Ik word zo moe van dat "Yaya gaat weg" Op wat baseren jullie dat? Het feit dat hij zelf weg wilde bij Barca vanwege top Busquets toen der tijd. Of het feit dat hij als enige Peps ideologie kent van dit elftal?! Is toch bizar voor woorden dat mensen beweren dat het Yaya wordt.
Hij is reserve aanvoerder, bewaart zoveel rust en met Peps spel zal hij veel minder moeten lopen dan nu en normaal gesproken.

Let maar op. Yaya gaat komend seizoen vlammen! Laat die Pogba maar lekker in Turijn. Hoef ik helemaal niet in Manchester te zien.

2 februari 2016 om 20:51

Ik zie.Guardiola eerder Thiago meenemen dan Pogba of Verrati halen. Daarnaast denk ik dat een Bale word aangetrokken. Britse wereldster die snelheid op de flanken brengt. Gaya voor de linksback positie. Stones centraal achterin.

Mooi bedrag, maar daar valt tegenwoordig maar één a twee wereldspelers mee te halen. Pogba gaat echt niet voor 105 miljoen euro weg. Marotta heeft vorig jaar al 80 miljoen afgeslagen van zowel City als Barcelona als ik me niet vergis. Pogba heeft ook aangegeven om nog graag een jaar langer bij Juventus te blijven, hij heeft enorm veel respect voor onze club. Ik ben bang dat hij over een aantal jaar wel vertrokken is, maar zeker voor meer dan 105 miljoen euro. Ik denk dat Marotta zijn prijskaartje op dit moment rond de 160 miljoen heeft liggen.

Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Messi en Neymar, die jongens zitten prima op hun plaats bij Barcelona. Eigenlijk, als we heel eerlijk zijn heeft City alleen maar reservespelers en spelers van sub-topclub gekocht. Daar is verder niets mis mee, maar ze hebben dus blijkbaar nog niet de aantrekkingskracht die Bayern, Barcelona en Real Madrid wel hebben.
_____________________________________________

Guardiola gaat overigens 25 miljoen euro per jaar verdienen, dat is meer dan alle coaches in de Serie A bij elkaar! Volgens mij geldt het zelfde ook in de Bundesliga en Ligue 1 als ik mij niet vergis.

2 februari 2016 om 14:51

Ik snap wat je bedoeld maar ben het niet helemaal (met de nadruk op helemaal) eens met 'alleen maar reservespelers'. Ik denk dat ze inderdaad nog niet de aantrekkingskracht hebben als de 3 die je noemt, maar dat ze met aankopen als Aguero, De Bruyne, Sterling daar wel verandering in beginnen te krijgen, maar zullen wel op die manier door moeten pakken als ze dat nastreven...

Salaris van Guardiola is trouwens echt ongekend :O

2 februari 2016 om 15:29

Ik begrijp ook jouw verhaal en dat van mij klonk misschien neerbuigend, maar zo bedoel ik het niet. De Bruyne komt van Wolfsburg, Sterling van Liverpool en Aguero van Atletico Madrid (2011). Deze clubs waren op dat moment geen topclubs, dat neemt overigens niet weg dat ze geen topspelers bezitten. Ik heb het meer over spelers losweken bij Paris Saint Germain, Juventus, Chelsea et cetera. Al moet ik dan ook weer zeggen, dat er weinig andere clubs zijn die dat wel doen.

2 februari 2016 om 15:44

De prijzen slaan wat door, maar wat jij roept over Moratta gaat wel erg ver hoor. Die kost echt geen 160 miljoen en wanneer iemand nu hard 105 miljoen op tafel legt (en Pogba ziet de club zitten), dan zie ik Juventus echt geen nee verkopen.

2 februari 2016 om 16:26

Die 160 miljoen gaat over Pogba, Marotta is de technisch directeur van Juventus.

2 februari 2016 om 17:04

Als je niet weet waar het over gaat, meng je dan ook gewoon niet in de discussie. Marotta is een heel ander persoon dan Morata. Marotta, de technisch directeur, schat Pogba op dit moment rond de 160 miljoen. Morata heeft totaal niets met het artikel of de discussie te maken. Buiten dat is 160 miljoen echt belachelijk. Pogba heeft nog geen enkel seizoen lang zijn beste niveau op een constante wijze laten zien. Dit seizoen lijkt mij, correct me if i'm wrong, nog zijn beste seizoen en zelfs dan hoort hij nog niet eens bij de top 5 beste middenvelders in mijn ogen. Als er ooit een club is die dit bedrag voor hem betaald, is het een regelrechte schande.

3 februari 2016 om 10:42

Ah gossie, omdat ik een leesfout maakte ben je direct op de teentjes getrapt, ondanks dat ik gewoon netjes reageer.
Vervolgens houd je wel een heel verhaal tegen me...

Het lijkt me geweldig om Messi is ergens anders te zien voetballen, jammer dat het dan bij City is..

Hoplaaa daar gaan we weer voor de komende maanden transfer geruchten van guardiola en man city mogen beginnen !

Messi heeft alles gewonnen met barca. Ik zou het geen probleem vinden als hij naar city ging. Kan een nieuwe uitdaging aan.
Maar liever niet XD.

Zou Messi zeker graag in de PL willen zien.

Maar ik betwijfel of Messi en/of Neymar het Spaanse klimaat willen inruilen voor een druilige weer in Engeland.

De volgende fase van 'het Geld Regeert' is aangebroken. Het is niet meer raar als er een speler voor 100 miljoen van club wisselt. De marktwerking heeft het voetbal verpest. Er zouden limieten ingesteld moeten worden voor salarissen en transfers om alles weer een beetje gelijk te trekken.

2 februari 2016 om 16:03

Ja zou goed kunnen. Hopelijk versneld het de komst van een revolutie in het voetbal. Maar weinig mensen geloven daar nu in.

Ik hoop op thiago of alcabar aankomende zomer

2 februari 2016 om 15:41

Wie is alcabar?

Arab money talks. Maar daarmee koop je geen Neymar of Messi.

2 februari 2016 om 15:03

Met wat voor geld heeft Barcelona Neymar gekocht dan?

2 februari 2016 om 15:43

Touché

Nou Guardiola kennede zal het paar Spaanse of Latijns Amerikaanse spelers zijn. Wellicht neemt hij Thiago van München weer meer. Verder zal hij werk maken van 1 a 2 twee Barca spelers. Ik denk dat hij voor Busquets gaat en wellicht Dani Alves die niet zo gelukkig is bij Barca. Verder zal hij een poging wagen voor Cesc Fabregas van Chelsea en misschien kan ie ook gelijk Pedro mee lokken. Deze spelers hebben een historie met Pep en passen in zijn spelsysteem. Volgens mij zijn ze ook niet zo moeilijk te halen op Busquets na. Messi en Neymar zijn onhaalbaar voor maar 200 miljoen budget.

2 februari 2016 om 14:35

Je speculeert net zo van de wereld als de media dat kan, dus ik hoop dat dit verhaaltje sarcasme is

2 februari 2016 om 15:08

@schop1989. Natuurlijk is het voor mij puur speculeren. Maar als ik me indenk op de speelstijl van Pep dan lijken deze namen heel logisch. Ik ga er vanuit dat hij niet op z´n Engels gaat voetballen. En bovendien zitten er oud Barca bestuurders bij City. Met een paar connecties kunnen ze veel regelen.

2 februari 2016 om 16:06

Geen sarcasme? Oef, dan is mij advies om weer lekker Fifa te gaan spelen, want in de echte wereld kun je niet zomaar lukraak de sterren van de wereld linken aan een club en het serieus menen. Meeste van die sterren zitten bij een betere club

2 februari 2016 om 18:43

Als Fabregas en Pedro wereld sterren zoals Neymar, Messi en Ronaldo waren of Man city even rijk was als Ado Den Haag, had ik je kunnen geloven. Maar dit spelers zijn gewoon haalbaar. Chelsea gaat zeer waarschijnlijk geen CL spelen komend seizoen en zijn op dit moment geen beter team dan City. Fabregas en Pedro draaien echt niet geweldig bij Chelsea. Alves zit in de herfst van zijn carrier bij Barca. Dit kunnen zomaar weg hoor.
Dit is niet zomaar lukraak Fifa spelletje. Dat je denkt dat je alles zomaar kan kopen. Ik weet heus wel dat in het echte wereld veel complexer is en veel gedoe is met zaakwaarnemers. Plus belangen van de clubs en de keuze van de spelers zelf spelen ook een rol. Dit is gewoon beetje logisch redeneren en ´´speculeren´´. Dat je niet mee eens bent prima. Maar ga mij niet de les lezen dat ik niks weet van de echte wereld.

3 februari 2016 om 11:32

Wil zeggen dat ik het zo niet bedoel, maar dat zou onzin zijn. Spelers die niet afgeserveerd worden door hun eigen club gaan niet naar een concurrent in Engeland. De laatste redelijke spelers die Chelsea verkocht waren overbodig; Mata, Lampard en nu na Cech zullen ze extra voorzichtig zijn met verkopen aan concurrenten. Een scenario De Bruyne zullen ze ook niet meer willen zien.

Daarbovenop is speculeren over dat soort spelers 9/10 keer wishful thinking en kunnen ze beter focussen op spelers die een stap naar boven kunnen zetten met hun transfer en niet een stap zijwaarts of omlaag met een hoger salaris.

2 februari 2016 om 14:43

Busquets gaat nooit weg bij barcelona. Catalaan in hart en nieren die van de club houdt.
Dani alves heeft een minder jaar gehad en was toen ongelukkig, ondertussen speelt hij beter, is er een andere coach en is er nergens aan te zien dat hij weg wil en niet gelukkig is.

2 februari 2016 om 15:10

Hij wordt een dagje ouder en met Alex Vidal erbij speelt hij lang niet altijd.
Busquets had ik al gezegd dat het moeilijk wordt.

2 februari 2016 om 19:58

Dani Alves mag in Spanje blijven. Met Sagna en Zaba heeft City al 31+ ers. Ik ben benieuwd wat voor tactiek Guardiola met zich mee zou brengen als hij Busquests mee zou nemen.

Ik heb zitten brainstormen over wat Guardiola kan doen. Waarschijnlijk wilt hij in een 4-3-3 spelen met City, daarvoor heeft hij een rechtsvoor en een controlerende middenvelder voor nodig. Laten we zeggen dat Sterling op links staat, Aguero in de spits en dan een soort spelers als Dybala voor op rechts. Op het middenveld kunnen Silva en de Bruyne staan zoals Xavi en Iniesta dat deden, al betwijfel ik of het net zo een stabiele duo zal zijn; vlak daarachter hoort een soort Busquets te spelen dan, want Busquets zie ik niet vertrekken. Gündogan is weer opgebloeid en zou die rol misschien wel kunnen vervullen. De verdediging is best solide, maar ik denk dat Guardiola wel voor andere fullbacks wilt gaan. Ricardo Rodriguez en Dani Alves zie ik als kandidaten.

2 februari 2016 om 20:02

Zaba en Sagna zijn al 31+, als er een RB komt dan wordt het er 1 voor de toekomst, want die 2 doen het nog fantastisch. LB is een totaal ander verhaal! Ricardo Rodriguez mag met spoed komen om het probleem van de Lb's op te lossen. Silva en De Bruyne gaan niet samen op het middenveld spelen als de middenvelders in een 4-3-3. Silva vind ik het meest geschikt voor de Iniesta rol. De Bruyne heeft een goede voorzet, waardoor hij prima op rechts kan met zijn techniek en schot daarbij meegerekend. De CM positie is de grote vraag en het is de vraag of Pep wel 4-3-3 gaat spelen. Bij Bayern heeft hij al 9 verschillende formaties gespeeld! Maar iedereen blijft maar zeggen dat hij alleen maar tiki-taka kan spelen. Gundogan had ik zelf ook al in gedachten, maar Silva-Gundogan-Fernandinho is voor de PL niet stabiel qua body en verdedigende energie. Radja Naingollan zou dat goed kunnen en Pogba natuurlijk. Maar Pogba wordt knijter duur.

En het speculeren kan beginnen! Nu Guardiola duidelijk is word eerst de gehele selectie van Barca aan hem gelinkt en daarna alle sterren van de wereld. Vuurwerk zal er vast wel komen en ik ben benieuwd of hij slimme keuzes zal maken.

Kijk al uit naar de overvloed van nep geruchten in de wandelgangen en zelfs stukjes die gebaseerd zijn op kranten zoals de Daily mail/express .....

Nu zal blijken of hij een echt grote trainer is. Barcelona en Bayern Munchen waren al geweldige voetbalmachines voordat hij er kwam. Hoe goed hij het daar ook gedaan heeft., en nog steeds doet in Munchen.

City is zeker Europees gezien geen grootmacht. Benieuwd of hij daar ook resultaten gaat halen, en dat met fraai voetbal. Geld zegt niet alles. Kijk naar Man. United die ook een vermogen heeft uitgegeven maar weinig tot niets laat zien.

Zolang ie geen Bayernspelers probeert los te peuteren vind ik t prima. Alhoewel hij Thiago wel mag meenemen wat mij betreft.

Dit worden de aankopen:

- Marquinhos of Stones
- Reus
- Dani Alves
- Spelverdeler een type Modric.

En misschien nog een 2e spits, aangezien Bony niet goed genoeg is en Aquero regelmatig geblesseerd is.

2 februari 2016 om 20:04

Die type Modric zal wel Gundogan worden. Ik hoop niet dat Alves komt, Zabaleta hebben we al en is somewhat vergelijkbaar, in de vorm van opkomende spelers met een goede pass in huis.

Haha sorry dat ik het woord in mijn mond neem maar hij krijgt 'maar' een budget van 200 miljoen euro? Natuurlijk is dat bedrag absurd hoog maar voor de spelers die aan City en aan Guardiola gelinkt worden is dat Nooit haalbaar. Voor een speler van de allerhoogste categorie betaal je al gemakkelijk 100 miljoen, dat wil zeggen dus max twee spelers? Ik denk niet dat er een absolute topspeler komt, ook niet bv een Paul Pogba, daar ben ik vrijwel zeker van.

Als ik Guardiola was zou ik in Duitsland rondkijken en al zeker deze drie spelers meepakken naar City:
Reus 60 miljoen
Gundogan 35 miljoen
Ricardo Rodriguez 35 miljoen

Dan eventueel kijken wie je kan verkopen als voetballers en met dat geld het bv nog steeds proberen bij een speler zoals Matuidi als soort van breker en dan een Antoine Griezzman en een centrale verdediger ala Stones/laporte

2 februari 2016 om 20:06

Ik zeg samen over jouw aankopen. Al zou Naingollan een goede CM kunnen zijn met veel energie. Fernandinho is dat nu al en Delph is zijn vervanger (homegrown). Denayer gaat Demichelis vervangen, waardoor een dure Stones niet per se nodig is vind ik. Otamendi-Kompany is het duo.

Pep is sowieso een uitstekende trainer dat erkennen wij allemaal inderdaad. Het zijn wel grootmachten die hij heeft getraind en City is een grootmacht "geworden" maar ondanks dat zijn ze nooit echt ver gekomen in de CL bijvoorbeeld: Halve Finale. Verder is het best wel een uitdaging want City heeft wel de spelers maar in PL moet je bij elke wedstrijd het tactiek veranderen en aangezien mensen die Pep echt kennen zeggen dat hij een Tactiekfreak is. Dus ben wel benieuwd hoe hij het gaat aanpakken. Zelf de trainers Mourinho, Van Gaal en Klopp zie je wel dat ontzettend moeilijk is. Dat Messi & Neymar in verband word gebracht dat is alleen omdat Pep oud trainer/speler was. MESSI/NEYMAR die gaan niet weg dat zal altijd geruchten worden zoals de vorige "jaren"

Tja dat is nog al wat natuurijk. Mocht hij daadwerkelijk 200 miljoen uit mogen geven dan zullen er ook een x aantal spelers moeten vertrekken ofcourse. Als je Stones haalt dan zal Demichelis in ieder geval vertrekken (of is hij al weg ??) maar dan heb je nog Otamendi, Kompany en Mangala. Het zou te absurd voor woorden zijn als ook Stones hier nog eens bij zou komen met het oog op de geweldige kwaliteit die je dan hebt achterin. Natuurlijk, Mangala is atm iets minder dus hij zou een seizoen verhuurd kunnen worden aan een club als Porto (niet per se porto, maar wel op dat niveau, ook met het oog op Europese ervaring).

Zelfde geldt als Pogba zou komen, dan moet Yaya Toure wel weg (wat zeer aannemelijk is). Pogba en Stones zijn reeele aankopen en en realistische doelen. Neymar en Messi daarentegen totaal niet. Ik denk dat City de portemonnee voor nog een topspits gaat trekken en dat Bony dan weggaat.

Als ik Pep was zou ik dan met De Bruyne vanaf rechts, Silva op 10, Sterling op links en Aguero in de spits spelen. Als ik Nasri was zou ik weggaan want hij verdient zeker beter. Voor de controlerende posities heb je dan Pogba, Fernando, Fernandinho.. Dat is qua bezetting wel een beetje magertjes dus zou je nog een nieuwe CM aan kunnen trekken.

Ook voor de back posities is Pep denk ik nog niet tevreden (zabaleta, Sagna, Kolorov). Misschien probeert hij Dani Alves richting Manchester te halen.. ben erg benieuwd

200 miljoen is niet zo veel, als jij ziet hoe duur die voetballers zijn tegenwoordig. Ik ben benieuwd welke top speler(s) bij hun club willen vertrekken. Want alle topers zitten nu goed bij hun clubs.

Ik had Pogba, Douglas Costa gehaald en dan nog de nieuwe held die op het EK is opgestaan.

Neem aan dat hij z'n pijlen op andere spelers richt. Neymar komt wss toch niet en Messi zeker niet. Stones zou goed zijn, misschien een linksback en dan staat het achterin ook goed. Op het middenveld moet er wel iets bij, aangezien Touré ouder en minder wordt. Pogba zou wel eens kunnen ja.

Ik schrik trouwens meer van het salaris van Guardiola.. Jezus.

Niemand is 200 of 100 miljoen, dit is gwn met geld strooien!

Ze kunnen het geld beter steken in versterkingen voor in de verdediging. Kompany word een dagje ouder, Demichelis kan eigenlijk niet meer voor het niveau dat City wil, Mangala heeft toch niet echt aan de verwachtingen kunnen voldoen. Dan houd je nog Otamendi over. Ook de backposities kunnen wel versterkingen gebruiken in mijn ogen. Sagna en Zabaleta zijn al de 30 gepasseerd. Daarnaast is het ook vast slim om op zoek te gaan naar een mogelijke vervanger voor Toure. Die zie ik na dit seizoen nog hoogstens 1 seizoen blijven.

ach City Smity zo zonde dat hij daar naartoe is gegaan. Hoe wil hij nou binnen 1 jaar tijd city onoverwinnelijk maken. Bij Barca had hij een super selectie ook bij Bayern kwam hij in een gespreid bedje. Maar city is gewoon rommel 4 toppers en de rest zou ik niet eens bij Everton opstellen. en komt bij dat ze toppers vaak geblesseerd zijn. Ik zie nog eerder Aguerro vertrekken naar Madrid dan dat er spelers van Madrid of Barca daar naartoe gaan. En dan ben je daar en beslist pep dat ie weer weg gaat zie thiago.

Er zullen we een hoop topspelers sneller naar City gaan dan anders. Guardiola is zo'n persoon met wie alle spelers eigenlijk wel een keer willen samenwerken. Ik verwacht dat hij ze naar het kampioenschap leidt

2 februari 2016 om 16:09

Ja City zal jaarlijks kandidaat nummer 1 zijn dus een wonder is dat niet, maar dat maakt niet uit. Kan hij zijn spel wel effectief invoeren in de Bpl? Dan zou hij iets doen wat LVG maar niet wil lukken.

Ik vond hem eigenlijk meer bij mijn United passen maar City heeft nu gewoon een beter team. Hij zal eerder met hen kunnen toveren, en dat wil ik graag zien. Wel jammer voor mijn United hart maar ik ben niet anti City gelukkig.

Als je de ambitie hebt om de absolute topclub te worden, moet je ook absoluut de beste speler halen. Er kan aardig wat geld opgehaald worden met wat juiste verkopen. En ja, ze moeten gewoon Lionel Messi proberen te halen. Alleen aan shirtverkoop verdien je al een godsvermogen.
Met twee of drie uitgaande transfers kun je ook nog Pogba strikken. Een Man C heeft meer aan twee gerichte topaankopen dan vijf die qua niveau aanlurken tegen de overige al aanwezige selectiespelers.

denk dat yaya bony en kompany weggaan. kompany is te vaak geblesseerd kan je niet op bouwen.

hart
dani alves
stones
otamendi
alaba
pogba
fernandinho
silva
de brunye
griezmann
aguero

Geen van alle haal gewoon thiago of thiago silva dan red je het prima

Ik geloof nooit 200 het zal wel meer zijn. Want alleen neymar, er zal meer nodig zijn dan alleen maar neymar

Dus eigenlijk wil City gewoon Barca kopiëren. Technisch directeur, coach en straks elftal. Niet heel origineel maar goed.

Je ziet al gelijk dat dit allemaal een grap is, als er staat dat Neymar duurder is dan Messi

Verkoop van shirtjes pakken ze ook heul heul veel geld mee terug

Absurde bedragen!

Zo worden de rijke clubs alleen maar rijker.

Wat verlang ik graag naar het voetbal toen ik nog een menneke van 12 jaar oud was.

Toen was het nog mogelijk dat toppers ook voor mindere clubs haalbaar waren.

2 februari 2016 om 17:54

Guardiola zal een mooie versterking zijn bij Man City en een verademing voor de Premier League, als het nog niet de beste competitie in de wereld was. Zal met zijn Man City zeker wel worden. Alleen acht ik de komst van die 2 spelers niet bepaald realistisch. Kan beter al dat geld investeren in een verfrissend elftal want wat er nu staat word je als topclub niet bang van.

Met neymar of messi is city verzekerd van de landstitle

Messi en Neymar gaan echt niet naar Machester City. Zelfs al zou Barcelona akkoord gaan met de geboden transfersom, dan verwacht ik dat beide spelers er geen oren naar hebben. Ik denk niet dat ze zin hebben om in het koude, natte klimaat van Engeland dag in dag uit te moeten voetballen, terwijl ze nu bij de absolute topclub een basisplek hebben in het zonnige Spanje.

Ik verwacht wel dat Pogba naar Man City komt. Nu Toure waarschijnlijk vertrekt hebben ze een nieuwe sterke man nodig op het middenveld. Daar gaat al de helft van je budget.

Voor de rest is de selectie van Man City al wereldtop alleen in de CL weten ze nooit potten te breken. Hun speelstijl werkt blijkbaar enkel in de PL, maar legt het af tegen de absolute wereldtop. Dan moet Guardiola dan bewerkstelligen en dan zul je snel genoeg merken wie zich een andere speelstijl eigen kan maken en wie niet. Ik verwacht dan ook dat we pas het 2de seizoen onder leiding van Guardiola iets kunnen verwachten. De speelstijl aanpassen doe je niet in een zomer. Zeker niet als je een karrenvracht nieuwe spelers koopt.

Daar kan hij een mooi kasteel van kopen en een nieuwe auto.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren