Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Pérez heeft 400 miljoen euro over voor komst Neymar'

Laatste update:

Florentino Pérez is teleurgesteld over de recente prestaties van Cristiano Ronaldo en beseft dat de beste tijd van de aanvaller waarschijnlijk voorbij is. Real Madrid is daarom bereid om de Portugees international in de zomer te verkopen en volgens Pérez is Neymar dé ideale kandidaat om Ronaldo te vervangen. De voorzitter van Real is bereid om heel erg ver te gaan voor de Braziliaan.

/

Neymar heeft een gelimiteerde afkoopsom van 190 miljoen euro in zijn contract bij Barcelona staan en vorige week werd al beweerd dat dit bedrag geen probleem zou zijn voor Pérez. SPORT claimt te weten wat de aanvaller kan gaan verdienen bij Real en schrijft dinsdag over een totaalbedrag van liefst 400 miljoen euro. 190 miljoen zou dan dus voor Barcelona zijn, de rest voor Neymar.

Volgens SPORT is Pérez bereid om de Braziliaan een vijfjarig contract te laten tekenen, met een jaarsalaris van liefst 35 miljoen euro. Dat is het dubbele van wat Neymar nu verdient bij Barcelona, maar Pérez weet dat er nu eenmaal heel wat voor nodig is om de aanvaller ervan te overtuigen om deze gevoelige transfer te maken. Als extra lokmiddel heeft de voorzitter nog een bedrag van dertig miljoen euro klaarliggen als tekenbonus.

Barcelona hoopt het contract van Neymar zo snel mogelijk te kunnen verlengen, maar ondanks enkele reeds gevoerde gesprekken is een akkoord nog ver weg. Er wordt beweerd dat het kamp-Neymar de belangstelling van Real gebruikt om een zo goed mogelijke verbintenis uit het vuur te slepen. De 23-jarige Neymar eindigde dit jaar als derde op het podium voor de Ballon d’Or en won met Barcelona al de Champions League, de landstitel en de wereldbeker voor clubteams.

Zie jij Neymar van Barcelona naar Real Madrid overstappen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

400 miljoen? Die kerel heeft een kronkel in zijn hoofd

26 januari 2016 om 13:24

Goed beargumenteerd ook. Volgens mij halen ze al meer dan 100 miljoen binnen met shirt verkoop van eerste week. Dat ging in ieder geval zo bij Ronaldo toen hij kwam. En bovendien krijgt je club zo nog meer pr en dus grotere sponsorcontracten. Ik weet dat het een absurd hoog bedrag is, maar Perez is geen sinterklaas....ook al komt die uit Madrid ;'

26 januari 2016 om 13:27

Guistra,

Shirtverkoop is een fabeltje.. Clubs krijgen bijna niks van de verkoop van shirts binnen. Google het maar even

26 januari 2016 om 13:34

Dat verscheelt per club Camp Nou Magic. Real heeft een enorme percentage. 100 miljoen is uiteraard overdreven binnen 1 week.

26 januari 2016 om 13:35

Hahaha eerste week. Denk je dat adidas die shirtjes doneert aan rm?

26 januari 2016 om 13:36

Clubs kunnen blij zijn als ze 10-15% van elk verkocht shirt krijgen. Bij een prijs van 100 euro per shirt zijn dat bijna 27 miljoen shirts.

26 januari 2016 om 13:39

100 miljoen aan shirtverkoop? Hoeveel mensen moeten dan wel niet zo'n shirt kopen, niet iedereen is zo rijk.

26 januari 2016 om 13:46

Transfergeld terughalen uit shirtverkoop is een mythe
Als Real 5 euro van elk verkocht shirt overhoudt (zal een stuk minder zijn waarschijnlijk)
moeten ze 38 miljoen shirts moeten verkopen in een week
ze verkopen er nu ongeveer 1.4 miljoen per jaar!

En dat is alleen nog de transfersom van 190 miljoen

Een gedeelte van de reclame inkomsten vd speler (image rechten enzo)
leveren een stuk meer op.

26 januari 2016 om 13:59

heeft niet maar 1 kronkel in zijn kop maar die hele kop zit vol met kronkels

26 januari 2016 om 14:04

Plus, in grote delen van de wereld worden alleen nepshirts gekocht.

26 januari 2016 om 14:23

@Camp nou magic, heb even google geraadpleegd en er is veel onduidelijk over de inkomsten per shirt voor een club. 100 miljoen in een week is idd niet waarschijnlijk. Sterker nog, het eerste jaar zijn er 1,2 miljoen Ronaldo shirts verkocht. Als Madrid 10 euro per verkocht shirt zou krijgen dan zouden ze dus na een jaar 12 miljoen hebben verdiend....lang niet genoeg voor de aankoop van Ronaldo. Ik had met dit voorbeeld dus ongelijk. Maar ik ben wel van mening dat een club (voorzitter) niet zomaar een bedrag betaald, er zit wel een idee achter. Shirtverkoop is misschien maar een heel klein deel. Als je sterren in je team hebt genereer je op veel meer andere manieren geld (tv, sponsering, prestaties). Enige wat ik dus wil zeggen is dat ondanks 190 miljoen belachelijk veel is (400 met 5 jaar salaris), blijkbaar denkt men dit wel terug te kunnen verdienen. Ik zeg dus niet bij voorbaat dat ze gek zijn of een kronkel in hun kop hebben.

26 januari 2016 om 14:50

Sinterklaas komt niet uit Madrid. Google het maar even. 400miljoen haha ik stop met voetbal kijken wanneer dit soort bedragen werkelijkheid gaat worden.

26 januari 2016 om 15:40

Dan zou ik toch maar je mening bij gaan stellen. Zo lucratief als jij het zegt is het dus helemaal niet.

Zelfs met prestaties, sponsoring etc is dit niet zo een twee drie terug te verdienen. Prijzen geld voor het winnen van de CL is slechts 50 miljoen. Real haalt uit de shirtsponsor deal 30 miljoen per jaar. Nou zouden er nog wel meer inkomsten bronnen zijn, maar die zijn nooit hoger dan bovenstaande. Daarboven op moet je niet vergeten dat Real ook nog eens miljoenen kwijt is aan salarissen en bonussen uitkeren.

Dus nee, men denkt niet dat het financieel die 400 miljoen terug verdient te gaan worden, want als je dat denkt zit er inderdaad een kronkel los.

Dit is gewoon puur het kopen van aanzien. Niets meer niets minder.

26 januari 2016 om 16:03

@ryjuu begroting real madrid is bijna 600 miljoen per jaar, zoek maar op. 80 miljoen per jaar voor een speler (400/5) is dan veel maar vergeet niet dat gezien zijn leeftijd Neymar ook een enorme restwaarde heeft.

26 januari 2016 om 16:38

Ik hoef niet op te zoeken hoeveel de begroting van Real is, want dat staat geheel los van het feit of ze aan Neymar terug verdienen of niet. Die begroting krijgen ze toch wel. Wat wel relevant is, is hoeveel de begroting wordt als ze Neymar kopen voor 400 miljoen. Lijkt mij sterk dat ze erop vooruit gaan als de kosten per jaar al 80 miljoen bedragen. Dan moeten ze elk jaar de titel en CL pakken om op zijn minst een groot gedeelte van die kosten te dekken. Daarnaast is het eigenlijk niet meetbaar wat het aandeel van een speler is in een teamprestatie. Dus moet er gekeken worden naar de daadwerkelijke winst die een individuele speler met zich mee brengt. En ik denk niet dat, dat lucratiever is dan het prijzengeld wat je kan verdienen. Want anders zou iedere club alleen voor marketingdoeleinden spelers halen.

Nogmaals, het is gewoon kopen van aanzien.

Daarnaast als Neymar zoveel geld op zou leveren dan zou Barcelona en Real met MSN en BBC miljarden moeten genereren. En toch staan ze dik in de schulden bij de banken. Raar verhaal

26 januari 2016 om 19:03

Inderdaad, die shirtjes die Real verkoopt, moeten gewoon gekocht worden bij Adidas, die kosten zullen wel rond de 30 euro per shirt liggen.(inclusief logistiek)
Vervolgens krijgen grote spelers vaak ook nog een x bedrag van de shirtverkoop(dmv bemiddeling bij het contract), het overige deel is voor de club.

Uiteraard verdien je een aanzienlijk deel terug, maar er zitten ook een hoop kosten aan verbonden, tevens vergeet men vaak dat je ook nog belasting moet betalen.
Bruto(* zie het even als omzet) zal je het dus snel terug hebben, maar netto(de daadwerkelijke winst per shirt) valt dat vies tegen als je die nonsense geloofd.

26 januari 2016 om 19:05

Welke restwaarde heeft Neymar dan?
Want mocht hij naar RM vertrekken, dan gaat hij echt niet met 2 jaar weg.
Die zou hooguit dan nog 40 miljoen waard zijn(tegen de tijd dat ze hem eventueel willen verkopen), meneer is vrij fragiel en niet stevig gebouwd, dus verwacht ook niet dat hij heel lang door gaat, idem dito bij Messi.
Topsport vraagt ook gewoon veel van het lichaam, zo ook bij voetballers.

Voor zo'n persoon is het ook totaal niet interessant om tot hun 36-38e door te voetballen(je behalve liefde voor de sport).

26 januari 2016 om 15:15

Dit is toch gewoon heel slim. Waarschijnlijk komt neymar toch niet maar Perez werkt zo wel Barcelona op kosten.

35 miljoen jaarsalaris, uhu.
Dit gaat nooit gebeuren.

26 januari 2016 om 13:16

never say never!

26 januari 2016 om 13:20

Dat gaat niemand accepteren. Ronaldo niet (mocht hij er nog lang blijven) en Messi, Suarez &co. ook niet bij Barcelona.

26 januari 2016 om 13:25

Nee tuurlijk joh. Alsof Messi, Suarez en Ronaldo op een houtje bijten. Het gaat helemaal nergens over.

26 januari 2016 om 16:43

Anders nu even dat artikel over het uitgelekte contract van Messi lezen... Die neemt inderdaad geen genoegen met 35 miljoen

26 januari 2016 om 17:16

Laat real eerst eens zijn 600 miljoen aan schuld afbetalen...
Wij in de ere divisie mogen ook geen schuld hebben...

"florentino Pérez is teleurgesteld over de recente prestaties van Cristiano Ronaldo"

Dat heeft hij nergens gezegd of aangegeven.

26 januari 2016 om 20:09

Bij deze.

Een totaalbedrag van 400miljoen euro? Waar het dit heen hahah

Jahoor. geef dan gelijk de sleutels van Real Madrid.

26 januari 2016 om 13:24

Stel dat dit waar zou zijn dan juich ik een sportieve staking van Ronaldo toe. Dan ben ik benieuwd wat er van dit Madrid overblijft.. Die man scoort aan de lopende band maar krijgt in dit artikel een steek van heb ik jou daar..
Aan het aantal gescoorde doelpunten heeft het nooit gelegen. Wellicht investeren in de achterhoede? Stabiel middenveld?? Goede keeper???

Als Perez de transfersom van 190mln wil betalen en neymar wil graag vertrekken dan zou ik zeggen een mooie strik eromheen en weg ermee..

Als prof kan je toch niet met de aartsvijand schermen om een beter contract te verdienen?? Hij is allang multimiljonair en is na Messi de bestverdienende speler. Hij wordt als kroonprins behandeld en bestempeld. Stel dat dit waar is dan moet je er snel afscheid van nemen.

26 januari 2016 om 13:54

@voetbalfan1982 aan het aantal gescoorde doelpunten niet, maar het maakt ook uit wanneer je ze maakt.

26 januari 2016 om 16:15

Eens
Maar zeggen we niet altijd dat je kampioen wordt tegen de kleintjes?
En ook tegen de grote clubs scoort hij er verschrikkelijk veel (dit seizoen iets minder maar mag het na zoveel jaar?)

26 januari 2016 om 14:06

Maar hiermee zorgen ze toch juist voor onrust bij Barcelona? Die proberen al een tijdje om het contract met Neymar te verlengen, maar hij zal dit soort verhalen natuurlijk gebruiken om er nog meer geld uit te halen. Beetje vergelijkbaar met wat Sergio Ramos bij RM heeft gedaan.

En je club ruïneren voor 1 speler,
ja faal

Als dit zou gaan gebeuren krijg je net als in Amerika wat er toendertijd bij het basketbal gebeurde. Een plafond want dit wordt te gortig. Absurde bedragen.

26 januari 2016 om 13:58

dat plafond kwam er toch om te zorgen dat er niet te grote verschillen kwamen tussen de verschillende clubs zodat het spannend blijft.
De verschillen in spanje zijn toch al heel groot door de verdeling van de tv gelden

Van een half miljard schuld, naar een half miljard voor een speler. Ziekelijke bedragen, het voetbal begint redelijk kapot te gaan.

26 januari 2016 om 13:17

Een grote schuld is geen probleem zolang je het maar snel kunt aflossen. En laat Real Madrid nou net een gezonde club zijn, gezonder dan Barcelona.
Altijd maar dat gezeur over die schulden, waar is het verstand gebleven?

26 januari 2016 om 13:25

Precies, als jij een huis koopt/hypotheek afsluit, mag je daarna toch ook nog een auto kopen? Zolang je maar je schuld netjes en op tijd aflost en nog belangrijker: kan aflossen.

26 januari 2016 om 14:13

@lemessias, een huis vertegenwoordigt een bepaalde waarde en die waarde blijft over het algemeen redelijk constant. Alleen een nieuwbouwwoning stijgt meestal in waarde (lees: jong talent). Ook als het dak plotseling wegwaait of er een auto het huis in rijdt. Een huis is te repareren.

Neymar kan een dag na zijn transfer een been breken, auto ongeluk krijgen, etc en dan kan zijn carriere voorbij zijn. Of hij kan minder goed terugkomen van zijn blessure.

400 miljoen is gewoon een achterlijk hoog bedrag en dito risico. Geen enkele bank zou dit risico willen nemen.

Real Madrid is dus gek, Barcelona overigens ook en al die andere koopclubs idem dito. Het gaat niet meer over voetbal, maar om wie de grootste penis heeft.

26 januari 2016 om 14:15

Het is financiele doping. Nederlandse clubs mogen ook niet zo diep in de schulden, die ze ook kunnen aflossen. De regels zijn Europees niet gelijk, daar ligt de irritatie.

De totale marktwaarde van Real is 720miljoen (bron transfermarkt.com). Dan is het van de zotte om meer dan de helft van je eigen waarde aan 1 speler te riskeren. In Nederland zou dat nooit kunnen, al helemaal niet met behulp van de bank. Feit is namelijk dat Real 1 van de rijkste clubs ter wereld is. Mochten ze zo diep in de schulden zitten (de vraag is inderdaad wanneer, want ze lenen van omvallende Spaanse banken die oneindig omhoog worden gehouden door West-Europese banken als de Nederlandse en Duitse) dat ze hun kapitaal moeten verkopen, dan is er geen club die dat kapitaal op het veld van Real kan en/of wil betalen. Het is dus lucht, die na aankoop vrijwel direct in waarde keldert (inderdaad omdat de speler niet als een huis een vrij constante prijs kan behouden: vorm en leeftijd hebben continu invloed).

Per jaar wordt Christiano Ronaldo minder waard, puur vanwege zijn leeftijd. Mijn huis kan in waarde blijven stijgen. Plus als ik hier in Amsterdam een huis koop van 700.000 met hypotheek (even een linkje naar de totale waarde van Real gedeeld door 1.000), dan koop ik niet nog een auto van 400.000. Dat is ver buiten proporties.

Maar laat ze het lekker doen. De bubbel knapt nog wel.

26 januari 2016 om 15:06

Nederlandse clubs mogen niet in de schulden omdat ze heel erg lage inkomsten hebben. Ze voldoen dus niet aan de voorwaarden voor het aflossen van de schuld. Barcelona en Real Madrid zijn instituties. Vol in het publieke oog. Op obligaties bij landen na is dat een van de zekerste investeringen die je kan doen als bank. Je krijgt sowieso het geleende bedrag terug en rente.

26 januari 2016 om 15:29

Onwaar, Nederlandse clubs mogen wel schulden. Alleen mogen niet zo buitenproportioneel (dus ook niet relatief!!) als de Spaanse clubs in de schulden. Daar zit het heikele punt. Hier een verhaal met cijfers waaruit blijkt dat het smerig is én (europese) competitievervalsing:

Een paar jaar geleden jaar geleden stond de balans van PSV komende CL-tegenstander Atletico op min 514 miljoen euro, vijf keer zoveel als de jaarlijkse inkomsten. Dat de club niet ter plekke failliet werd verklaard was te danken aan het lankmoedige optreden van de Spaanse belastingdienst en de Spaanse banken - die hun leningen zelfs in tijden van crisis niet op durven te eisen uit angst dat rekeninghouders massaal weglopen. En de Uefa keek uiteraard de andere kant op.

Clubs als Atlético, Valencia, Barcelona en Real Madrid zijn, samen met een aantal clubs uit de Premier League en de Ligue 1, de voorlopers van de internationale wedloop waarin de ploegen die het meeste uitgeven ook de beste teams hebben. Het is financiële doping. En het werkt nog ook. Barcelona en Real verdienen inmiddels zoveel geld dat ze hun geldzaken enigszins op orde hebben, Atlético wankelt financieel nog altijd, maar zijn wel top van Europa geworden.

De kredietbubbel van de Spaanse voetbalclubs groeide de afgelopen jaren naar 3,4 miljard, totdat de crisis losbarstte. De banken wankelden. Maar zelfs toen ze op omvallen stonden, eisten ze hun leningen bij de clubs niet op. Ze vroegen wel steun aan bij de Europese Centrale Bank. Banco de Santander ontving 43 miljard, Bankia 36 miljard, La Caixa (de bank waar Barcelona vaak zaken mee doet) 18 miljard. Bankia gaf in de tweede ronde van de steunaanvragen zelfs de lening op Cristiano Ronaldo als onderpand om meer geld los te krijgen van de Ecb. Wat zo’n lening waard is als Ronaldo zijn been op tien plaatsen breekt of twintig kilo aankomt, is een raadsel, maar kredietbeoordelaar Moody’s gaf de lening nog een AAA-rating mee ook. Mochten Bankia en Real failliet gaan, dan zijn Cristiano en zijn sixpack in theorie dus eigendom van de Ecb.

De clubs lenen van de banken, de banken lenen van de ECB – dus in feite maakt de ECB het sinds kort mede mogelijk dat de Spaanse clubs zich in de schulden steken. Europa (ja, ook u) betaalt mee aan de salarissen van Messi en Ronaldo. De Spaanse banken hebben miljoenen in bijna-failliete clubs gestoken uit politieke of sportieve overwegingen, maar de rest van Europa draagt nu via de ECB de risico’s van die roekeloze investeringen.

De schuldenberg heeft het Spaanse voetbal geen windeieren gelegd. Mede door miljoenen euro’s van banken, overheid en ECB is het Spaanse nationale elftal regerend Europees en wereldkampioen, domineren de Spaanse clubs in de Champions en Europa League, en is de Primera División de beste competitie ter wereld.

Dus mocht jouw favoriete voetbalclub weer worden uitgeschakeld door een Spaans team, bedenk dan dit: je betaalt er zelf nog aan mee ook.

26 januari 2016 om 15:59

Goed stuk en volledig mee eens.

Pure onzin lijkt me, zelfs voor Real is zo'n bedrag niet te rechtvaardigen. Nee, Neymar blijft lekker bij Barca.

Zielig om van de aarstrivaal om een speler te kopen en dan ook nog het bedrag. Dat is gewoon abnormaal waar de bedragen heen gaan.

Waarom stemt iedereen " nee " bij de poll, als real madrid dit geld aan neymar aanbiedt en 190 bolr barcelona denk ik dat alle partijen ja zeggen voor een transfer!

Geloof er niks van is gewoon een vies spelletje van de zaakwaarnemer van Neymar om het contract te verbeteren. Ramos deed het vorig jaar en ook Rooney en bij beide spelers lukte het om het contract te verbeteren.

De voetbalwereld is gek maar dit is gewoon onrealistisch. Dit zie ik nooit gebeuren.

Perez wordt heus wel tot de orde geroepen als hij zulke bedragen wilt uitgeven. Onzin bericht nummer 1001 dus.

1 biljoen moet genoeg zijn. Excl bonus

Ik had getekend bij real hihi

26 januari 2016 om 13:26

No shit sherlock!

26 januari 2016 om 15:29

Ik niet, past perfect bij barca, het is zijn droomclub en verdiend er ongelofelijk veel geld en speelt met de beste speler ooit(als er dan toch een reden gevonden moet worden waarom hij wilt vertrekken is dat het denk ik wel, omdat hij toch in de schaduw van speelt en in mijn ogen ook de potentie heeft om tot zo een niveau te rijken) in een elftal dat alles wint.

ik geloof er geen reet van, denk dat barcelona zijn parel niet weg gaat doen,
C.ronaldo zou eventueel overstap kunne maken naar barca zie je het voor je,

Stegen
Dani alves
Pique
Mathieu
Alba
Raket
iniesta
Arda
Messi
Suarez
Ronaldo
26 januari 2016 om 13:41

Alleen heeft Barcelona niets te kiezen wanneer Real aan de afkoopsom voldoet. Neemt niet weg dat dit een onzinbericht is. Waarschijnlijk krijgt Neymar binnenkort een absurd contract, met een absurde afkoopsom om dit soort geruchten te vermijden

Ik denk dat dit vooral zeer grote onzin is van de media.. Puur omdat ze weten dat Ronaldo's relatie met Perez naar het schijnt niet al te best is, hij dit seizoen iets minder scoort en Real Madrid een transferban gaat krijgen. Ik kan dan wel begrijpen dat ze bv 2-3 spelers deze transferperiode nog willen aantrekken maar dat gaat hun toch niet lukken, althans toch niet Neymar..

Als Real Madrid zijnde zou je ook enorm gek zijn om dit bedrag te betalen voor Neymar. Die jongen gaat echt niet komen als hij een half seizoen bij Barca heeft gespeeld. Als Real Madrid dan toch een aanvallende impuls wil hebben dan zouden ze beter in Duitsland aankloppen bij Dortmund of Schalke. Die jongens kunnen nog groeien, zijn veel goedkoper en hebben niet zo'n slechte band met Real als een Barca. Ik spreek nu over een Reus en Sané bv.

Je moet wel een idioot zijn om dit te geloven. Die Spaanse kranten kramen de grootste onzin uit.

Haha, dit is grootste onzin artikel van de dag imo.
En Real zou Neymar nieteens moeten willen joh hij heeft al gekozen voor Barca.
Daarnaast maakt Perez zich en de club compleet belachelijk mocht het waar zijn dat hij alles om alles doet Neymar binnen te halen. En al helemaal voor zo een bedrag.
Dat de tijd wel dichterbij begint te komen dat CR zal vertrekken lijkt me dan wel weer waar. Ik geef hem max 2 jr..
Maar Neymar hoeft totaal niet weg niet om financiele redenen en niet om sportieve.
Uiteraard kan alles maar ik zie dit echt niet gebeuren.

Ik zou al blij zijn met 1 miljoen haha

Een jaarsalaris van 35 miljoen euro? Dat is toch niet normaal meer. De voetbalwereld zou helemaal van zijn grondvesten schudden als dit waar zou zijn.

Dit gerucht verwijzen we door naar het rijk der fabelen. Niemand, zelfs niet de gek Pérez, zou 400 miljoen euro over hebben voor slechts één speler. Al zou het Messi zijn. Volgens mij hebben we het hier over een redelijk groot deel van het totale vermogen van Real. En dat zou dan gebruikt worden om één speler aan te trekken?

400 miljoen... en voor wat? Om een speler binnen te halen en te kunnen betalen? Waanzin ten top als je het mij vraagt

Over paar dagen hoor je dat Neymar een groot stuk grond van Madrid krijgt.. Het wordt steeds gekker. 400 miljoen. Wie gelooft dit nou, hehe.

26 januari 2016 om 15:56

Het is 190miljoen de rest van het geld gaat over zn salaris van 5 jaar lang he. Als barca messi zn contract verlengt betalen ze ook 250miljoen en dan hebben ze hem niet eens gekocht.

26 januari 2016 om 15:57

Of ja hoeveel die ook verdiend weet niet hoeveel Messi verdiend in ieder geval 5x zijn jaar salaris. Je snapt me wel.

Clubs zoals Real Madrid en FC Barcelona waren allang failliet verklaard in de Duitse Bundesliga. De transfersommen en salarissen zijn absolute waanzin!

26 januari 2016 om 15:48

Er wordt in niet 1 land een club of bedrijf failliet verklaard die zich aan hun betalingsverplichting houden.

Ik heb een euro over voor de vertrek van Perez. Deze man is niet goed wijs, hoop echt dat die zo snel mogelijk vertrekt.

Perez is een idioot wat betreft het geduld met trainers, maar als dit bedrag waar is zal die er heus wel goed over nagedacht hebben. Perez leidt de club op financieel gebied immers uitstekend. Zal toch wel meest sensationele transfer sinds figo zijn

Gaat nergens meer over als de Uefa/fifa nog wil overleven met al hun waardeloze competities het is de moeite niet meer waard om te kijken laat staan dat de burger hier aan mee blijft betalen .stoppen en terug naar wat is het ondertussen 30 jr toen het voetbal nog leuk was, 3 buitenlanders in je opstelling en meer niet let maar op dan zijn deze absurde bedragen binnen 1/2 jaar weg.terug naar de Europa cup 1,2en 3 spreek waarschijnlijk voor mezelf maar vond dat toch leuker dan de nu Sed(spanje/engl/duits) competitie.

400 miljoen lijkt me wat weinig voor deze zeer bepalende speler die tijdens het laatste WK zijn Brazilie op sleeptouw nam naar de wereldtitel. Met Neymar is Real verzekerd van jarenlange overwinningen van Champions Leagues en Primera Divisions. Ja.

Dikke strik er om heen binden en Messi en Suarez brengen hem persoonlijk naar Madrid.

Al heeft het natuurlijk geen enkele zin voor Neymar, hij zal er enkel financieel beter van worden maar wel een sportieve achteruitgang.

26 januari 2016 om 15:53

Dat Barca het beter doet dan Real de laatste jaren, helemaal waar. Maar wat denk je dat er gebeurt met madrid als Neymar komt. Real heeft dan een jonge goude voorhoede daar waar barca 2 van 29jaar heeft. Vindt maar is een nieuwe messi en suarez over 3 jaar.

En feyenoord maar zorgen maken om een mizerige 2,6 miljoen voor Tapia. Krankzinnige bedragen. Waar gaat het alllemaal heeen joh.

Totaal niet realistisch. Daarnaast denk ik dat Neymar zijn leuke teamgenoten en prijzen die hij wint met Barcelona niet verruilen voor Real Madrid. Zie hem al spelen tegen Messi, nou ik totaal niet. Waarom zou je het team waar alles voor de wind gaat verlaten? je wint alles, je speelt alles en speelt met je idool samen. Nee, dit gaat niet gebeuren.

Direct alle wegen afzetten en met politie escorte naar Madrid.

26 januari 2016 om 14:57

En met de bekende strik.

Dat mensen dit ook geloven maakt het alleen nog leuker. Ik zie Neymar momenteel echt niet naar R.madrid vertrekken, zeker niet nu aangezien Ronaldo daar nog is. Misschien in de toekomst over 3/4 jaar.

26 januari 2016 om 15:39

Ronaldo en Perez hebben irritaties. Zeker geen onlogisch bericht.

Zielig dat Sport dit doet, push je enkel Barcelona mee om hem veel meer salaris te geven wat echt niet mag gebeuren. In principe zou Neymar evenveel mogen verdienen als Ronaldo maar dat mag je Barcelona niet aandoen. Neymar zelf moet beseffen dat als hij met Messi wil samenspelen en geschiedenis wil schrijven met Barcelona dat hij qua salariseisen zich zal moeten inhouden.

26 januari 2016 om 16:48

Ja klopt want Barcelona heeft natuurlijk geen rooie cent!

Waar komt dat geld dan weer vandaan? Echt triest dat ze eerst Figo van een concurrent moeten kopen!

Ik heb echt al jaren geleden al mijn respect voor , dat hele Spaanse voetbal verloren ze kunnen alleen maar kopen, schulden maken, vals spelen schwalbes maken, en de meest schandalige overtredingen maken nee, ik ik kijk al 5 jaar niet meer naar die onzin , geen een wedstrijd in la liga!
Dus ook de grootste theathervoorstelling : El classico , als ik clowns wil zien ga ik wel naar de Carnaval!

26 januari 2016 om 15:38

Nou oke, het zou misschien ook helpen voor jezelf om dan de spaanse voetbal nieuws ook te vermijden.

400 miljoen.... daar koop je de hele eredivisie voor en krijg je er waarschijnlijk de jl graits bij

26 januari 2016 om 15:48

Je moet het zo zien. Hou Ronaldo, loop de 100miljoen mis die ja kan verdienen nog aan hem, ga jaren door met een speler die ouder en ouder wordt en minder en minder en koop alsnog een super dure speler zonder veel teruggeld van de verkoop van Ronaldo.
OFFFF.
Verkoop cr7 voor 100mil, leg er 90mil bij voor Neymar, heb een groeiende jonge en populaire speler, verzwak Barca aan de linkerflank, verdien de extratjes met de speler zelf, en vergroot kansen op nieuwe bekers. Ik had het wel geweten. Het gaat hier puur om visie.

Eerlijk gezegd vind ik Neymar de 190miljoen zeker wel waard, in deze tijd. De transfers zijn gwn eenmaal gestegen. Bovendien betekent dit voor Real een zeer grote aanwinst voor iemand die zelfs Nog beter kan worden gezien zn leeftijd en dit betekent een groot verlies Barca. Met andere woorden is het echt geen slechte strategie van Real voor de title race. De salaris van 35miljoen is wel behoorlijk hoog ik zou het net zo hoog houden als dat cr7 verdiend. Maar over Perez qua zaken kan niemand klagen, das het enige waar die goed in is.

26 januari 2016 om 15:39

Niemand is 190 miljoen waard.

26 januari 2016 om 15:42

Nee niemand is uberhaupt geld waard.. dat ter zijde.. Neymar is de perfecte vervanger voor Ronaldo. Ronaldo zal ook een 100miljoen opleveren waardoor real net zoveel als Barca kwijt zal zijn, 90miljoen. Als real cr7 behoudt, zal real niks meer voor hem kunnen krijgen en heb je een speler die jaarlijks minder presteerd door zn leeftijd, bij neymar heb je dus voor een investering van 90miljoen een stijgende speler met een hele cariere nog tegemoet. Ik zeg een top deal!

26 januari 2016 om 16:47

Oke heel leuk verhaal man maar denk je dat Neymar naar Real wil...

26 januari 2016 om 18:48

Weet ik niet, hoop het..

26 januari 2016 om 21:50

Natuurlijk niet. Heeft het duidelijk naar zijn zin en zei vroeger al dat Barcelona zijn favoriete club was en dat hij nooit naar Real zou gaan, ook voor Barcelona concrete interesse toonde. Denk je dat dat inmiddels veranderd is?

Hij is gek man. Voor 400 miljoen kan je miljoenen mensen mee helpen.

26 januari 2016 om 15:45

Geef je geen ongelijk, maar voor dit onderwerp kan je beter bij de overheden zijn en de 500 rijkste miljardairs op aarde.

Iedere speler is te koop maar of Neymar dit wil en aandurft valt te betwijfelen. Zijn waarde is natuurlijk op dit moment het hoogst samen met Messi. Maar Neymar is jonger..
190 miljoen het zou voor City of PSG wel goed zijn maar voor een rivaal en grootste concurrent vind ik 190 miljoen wat weinig zeker omdat Barca ook al veel heeft betaald voor Neymar 3 jaar geleden, 57 miljoen en dat zou nu al opgelopen zijn tot 130 miljoen met salaris, tekengeld, commisiegeld en bonussen erbij.

Hopelijk tekent Neymar bij en wordt die transferclausule opgetrokken naar 225 miljoen voor andere ploegen buiten Real en 275 miljoen als Real hem wil kopen.
En hopelijk een contract tot medio 2021, Barca mag hem gerust 15 miljoen bieden als salaris met een bonus van 3 miljoen bij het winnen van de CL en 2 miljoen bij het winnen van La Liga.

Mensen die dit geloven zijn nog dommer dan Patricia Paaij....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren