Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Spelers zijn Van Gaal zat; ontslag van coach lijkt kwestie van tijd'

Laatste update:

Manchester United bleef in vijf wedstrijden op rij ongeslagen, maar zaterdag werd er verloren van Southampton en nu staat Louis van Gaal weer hevig onder druk. Het voetbal van United lijkt maar niet beter te worden en volgens de Engelse media moet Van Gaal nu ernstig rekening houden met een ontslag. Ryan Giggs zou het seizoen als interim-manager gaan afmaken.

/

Veel supporters zijn al een tijdje klaar met Van Gaal en volgens de Daily Mail hebben nu ook een aantal spelers laten weten dat zij het vertrouwen in de coach zijn kwijtgeraakt. United krijgt dit seizoen veel kritiek op het vertoonde voetbal; in de laatste elf (!) thuiswedstrijden stond het bij rust tien keer 0-0, terwijl er een keer thee werd gedronken met een 0-1 achterstand.

Zaterdag waren er in de eerste helft opnieuw geen doelpunten gevallen, maar in de tweede helft groeide Charlie Austin uit tot de matchwinner van Southampton. “Get Rid Of LVG”, kopt de Daily Mail op maandag. “Gaal Over”, is de kop van The Sun, en de Daily Mirror schrijft dat het the end game is voor de Nederlander bij United.

Van Gaal gaf afgelopen weekend toe dat hij zelf ook meer had verwacht van zijn avontuur in Engeland: “Ik ben heel teleurgesteld dat ik niet heb kunnen voldoen aan de verwachtingen van de supporters”, zei Van Gaal. “Zij hebben, of hadden, een hoge pet van mij op. Het frustreert me dat ik niet kan brengen wat zij van mij verwachten.” United heeft tien punten minder dan koploper Leicester City.

Louis van Gaal is niet de juiste man voor Manchester United

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is tegenwoordig heel normaal om mensen te ontslaan. Lekker weer wanbeleid en Van Gaal kan zijn 20 miljoen meenemen.

25 januari 2016 om 07:49

Wanbeleid, het zou wanbeleid zijn om met van Gaal door te gaan. Doet het nu nog slechter dan Moyes en dat na twee jaar en 300 miljoen, dat is ook wanbeleid. Totdat van Gaal een stap terug zet en zijn ontslag indient, kan United nooit een stap vooruit nemen. Hij doet het werkelijk verschrikkelijk.

25 januari 2016 om 08:58

@ajaxcunian,
Pas op wat je zegt met een vergelijking tussen LvG & Moyes – hoewel je 100% gelijk hebt dat LvG het eigenlijk in 2 jaar net zo slecht of slechter doet (dit seizoen) dan Moyes, lijken veel personen hier LvG toch op een voetstuk te plaatsen.. Schijnbaar chauvinisme noem ik het, want eigenlijk heeft Moyes het gewoon beter gedaan, het is toch een feit dat LvG nu ongeveer zo’n beetje alle negatieve Utd records op naam heeft staan, overgenomen van Moyes etc.. Ik zei dit hier afgelopen week en kreeg alle LvG groupies over me heen…

25 januari 2016 om 09:06

Men realiseert zich alleen op dit soort verliesmomenten van United dat v Gaal het echt niet goed doet daar. Op het moment dat United weer 1-0 wint van een hekkensluiter zegt men weer 'ach, het komt wel goed' of 'Louis ontslaan zou een domme zet zijn', of wat v Gaal zelf zei na een gewonnen wedstrijd: 'Als ze zo spelen is er geen reden om te vertrekken'. Elke niet verloren wedstrijd geeft Louis op een of andere manier het recht om weer een paar weken te blijven. Binnen die paar weken komen er weer belabberde resultaten en begint men over zijn ontslag. Winnen ze een wedstrijd, dan is het allemaal weer goed en is er verbetering. Ongelooflijk.

25 januari 2016 om 09:30

@ajaxcunian Als je die 300 noemt, noem dan ook even de uitgaande transfer. Typisch verhaaltje van een kuddediertje.

25 januari 2016 om 09:40

@manufanforever

Beetje kleinzielige reactie om je aangevallen te voelen, vind je zelf ook niet een beetje?

Dat mensen hier Van Gaal nog steeds steunen is voornamelijk op basis van zijn imposante carrière, waarin hij bouwde aan geraamtes en aan de basis stond van latere topteams. Dat kan bij Man U nog steeds gebeuren mits hij daarvoor de tijd krijgt.

Het zijn nog steeds de spelers op het veld die het moeten doen, maar zichtbaar pijnlijk verzaken. Tijdens de wedstrijden kan een coach niet veel meer doen,zeker niet als de moed bij dr spelers in de schoenen zakt na mislukte acties, die gepaard gaan met cynisch boegeroep van verwende supporters op de tribunes.

Het is makkelijk om het vertrouwen in de capaciteiten van Van Gaal chauvinistisch te noemen en de prestaties te vergelijken met die van Moyes, maar dat soort dingen laten zich moeilijk vergelijken. Van Gaal had te maken met de puinhopen die Moyes achter had gelaten en heeft te maken met een onrealistisch verwachtingspatroon waar zijn spelers ook maar moeilijk mee kunnen dealen.

Sowieso is het voor elke coach een ondoenlijke opgave om de erfenis van Fergusson te evenaren, laat staan te overtreffen. Hij had in al die jaren dat hij er zat een homogeen elftal weten op te bouwen, wat elk andere Premier League elftal onzag en angst inboezemde. Ook bij hem duurde het in zijn eerste jaren even voordat hij dr boel na zijn hand kon zetten.

Dat in al die jaren in elkaar geknutseld elftal, met al zijn routiniers en klasse, is in no time verdwenen. Geen coach die dat in binnen twee, drie jaar weer kan repareren en kan opbouwen waar Fergusson decennia er de tijd voor kreeg. . Blijkbaar ook een topcoach niet.

Het maakt het nog moeilijker als je de vele miljoenen die je tot je beschikking bewust anders besteedt en je ervoor kiest om te investeren in jong talent voor de toekomst, i.p.v. gearriveerde spelers. Aan de wens van de club moet voldoen om een lange termijn visie moet neerzetten met alle tegenslagen op de koop toe.

Je hoeft geen Van Gaal groupie te zijn om dat allemaal te kunnen constateren. En het zagen aan de poten van zijn stoel door de boulevardpers met een korreltje zout te nemen. Die hebben vooral baat bij hun eigen verkoopcijfers.

Ik kan me wel indenken, dat het voor de verwende die-hard fan momenteel als verschrikkelijk voelt, maar een beetje realisme is eigenlijk wel een beetje op zijn plaats in de huidige situatie waarin de club zich momenteel bevindt.

25 januari 2016 om 09:55

Amen!

25 januari 2016 om 10:09

Een mooi lang verhaal waarin je iets wat krom is recht lult.. van gaal heeft 600 miljoen geinvesteerd en veel daarvan in waardeloze spelers of zonder een enkel idee. Di maria halen en weer verkopen was een belachelijke zet, vooral het verkoop gedeelte. Als je 600 miljoen euro mag investeren zonder het verlies van ook maar 1 sterkhouder en je voetbalt zo slecht is het gewoon een wanprestatie. Kan je dat op basis van verleden en respect proberen mooier te maken maar dat is niet realistisch.

25 januari 2016 om 10:35

@tubby

Prima hoor, dat mag je vinden. Naast dat er geïnvesteerd is, is er natuurlijk ook verkocht hè, maar dat laat je maar even buiten beschouwing.

Wat Di Maria betreft waren er weinig mensen die vooraf hadden kunnen voorzien, dat hij in Engeland qua voetbal en vooral toch ook persoonlijke motieven niet zou kunnen aarden. Men was, ook in Engeland, lyrisch over het aantrekken van Di Maria en er waren er weinig die het een rare zet van Man U of Van Gaal vonden.

In de eerste wedstrijden deed hij het zo slecht nog niet, maar na zijn blessure en vormverlies werd zijn spel van een bedenkelijk niveau. Uiteindelijk was het een huwelijk dat niet bleek te kloppen, dat gebeurt wel vaker in het leven, en is hij door zijn status verkocht voor een goed bedrag.

Dat er volgens jou enkel spelers gekocht worden zonder idee is onzin. Zoals ik zeg worden er spelers aangetrokken met veel potentie en talent en is er een lange termijn visie. Als jij dat ideeënloos wilt noemen, dan is dat aan jou.

Welke sterkhouder je bedoelt die gebleven zijn en naar behoren functioneren zie ik niet zo. Rooney voldoet minder en de echte sterkhouders als Vidic , Scholes,ferdinand, Evra,giggs e.d. zijn verwennen. Hooguit De Gea voldoet naarverwachting. En potentiële sterkhouders zijn er ook gekocht in de personen van Schweinsteiger en Schneiderlin.

Verder probeer ik het niet mooier te maken op basis van het verleden van de club of op basis van het respect van Van Gaal. Maar zoals gewoonlijk hebben gebeurtenissen in het heden betrekking op een voorgeschiedenis uit het verleden. Dat kun je nooit los van elkaar zien.

25 januari 2016 om 11:05

Vangoal, wat heeft uitgaande transfers hiermee te maken? Dat van gaal di maria zo makkeijk liet gaan zegt wel genoeg toch? En dat ze hem voor 65? Miljoen verkopen, en dan Martial voor 50 halen, is toch achterlijk?

25 januari 2016 om 11:17

Hij doet het idd niet goed, maar United was ook een grote puinhoop. Maar oke, ik heb hem ook best lang verdedigd maar dat is nu ook voorbij. Het is gewoon een drama.

25 januari 2016 om 11:24

Buitenspelval, ik laat de uitgaande transfers niet buiten beschouwing, ik zeg juist dat er geen sterkhouders zijn verkocht (behalve di maria die hij nota bene zelf had gekocht) en dat hij dus in principe 600 miljoen te besteden had voor zijn basiself terwijl er niemand uit zijn basis vertrok. Daarbij is het niet om aan te gluren en staat hij veel te laag.. ook zei je in een eerdere post dat de spelers niet naar behoren speelde en hem niet begrepen, is dat niet juist de taak van een coach? Nee van gaal faalt bij united wat ik jammer vind omdat het een smet op zijn carriere is. Echter vallen dit voetbal en deze resultaten niet meer goed te praten.

25 januari 2016 om 12:19

Buiten of het goede transfers waren, noem ik het gewoon omdat iedereen, ook de reactie boven mij dus, alleen het uitgegeven geld noemt om zijn of haar verhaaltje te versterken. Beetje simpel, niet?

25 januari 2016 om 12:33

@tubby

Ik heb toch niet beweerd dat de spelers hem niet begrepen, wel dat ze niet naar behoren spelen, maar om de reden dat de prestatiedruk ongelooflijk hoog is om het onevenredige verwachtingspatroon bij de fans, oud-spelers en de media.

Natuurlijk is het de taak van een coach om zijn spelers aan te sturen, maar soms zijn er ongrijpbare machten die invloed hebben op het tentoongespreide spel en collectieve zelfvertrouwen op het veld bij het elftal.

Verder kun je wel zeggen dat er sinds vorig seizoen geen sterkhouders vertrokken, maar volgens mij zijn er nauwelijks speler sterkhouder te noemen. Vorig seizoen was het spel na de puinhoop van Moyes ook niet altijd even sterk te noemen. Zoals gezegd is hooguit De Gea te noemen.

Ik heb ook nergens geschreven dat ik de resultaten acceptabel zal noemen of dat Van Gaal het zichtbaar naar behoren doet, maar de oorzaken zijn evident en verzachtend in mijn ogen. Ik zou hem de voordeel van de twijfel geven en hem zijn traject over drie seizoenen moet laten voltooien.

25 januari 2016 om 12:56

Buitenspelval, dus je zegt zelf dat de vertrekkende spelers geen toegevoegde waarde waren voor een kampioenswaardig elftal. van gaal heeft eigenhandig 600 miljoen euro mogen investeren, al had hij deze 600 miljoen goed geinvesteerd had hij een kampioenswaardig elftal gehad. Dat heeft hij niet gedaan. De andere verzachtende omstandigheid is de druk, die druk zou er bij elke topclub moeten zijn dus waarom is dit precies verzachtend? Omdat het niet realistisch is? Het is niet realistisch door van gaals eigen aankoopbeleid dus alsnog zijn schuld. Ik heb zeer veel respect voor van gaals verleden maar dit is ondertussen niet meer goed te praten.

25 januari 2016 om 13:30

@tubby

Nee, ik zeg volgens mij niet zelf dat de vertrekkende spelers geen toegevoegde waarde hadden, waar maak je dat uit op? Ik heb het, behoudens de door jou aangehaalde Di Maria, nergens over de waarde van vertrekkende spelers gehad.

Verder is Van Gaal volgens mij door Man U aangenomen en heeft hij de opdracht meegekregen om te reorganiseren en te bouwen aan een kampioenswaardig team met een aanloopperiode van drie seizoenen. Daarvan is hij op de helft. In zijn eerste jaar was de opdracht om bij de eerste vier te eindigen en CL te halen, er werd geen kampioenschap geëist of om per direct een kampioenswaardig elftal te creëeren dat gelijk als eerste zou eindigen.

Alles alleen maar gooien op miljoenenbedragen die Man U heeft uitgegevenen dat relateren aan directe prestaties, is niet zo vanzelfsprekend. De geschiedenis heeft geleerd dat het geen Abc'tje is om met het bij elkaar kopen van een elftal automatisch kampioen wordt.

Daarom is er voor gekozen om een sterk fundament van een kampioenswaardig elftal neer te zetten met het aantrekken van talentvolle jonge spelers die kunnen uitgroeien tot sterkhouders voor de lange termijn.

Daarnaast, laten we niet vergeten wat de overige BPL clubs aan vergelijkbare bedragen spenderen.

De onevenredige druk waar ik het over had als verzachtende omstandigheid, ging over de druk op de schouders van de spelers op het veld. Niet op die van Van Gaal, die ik overigens zelf nog wel hoog heb zitten als opbouwcoach.

Zoals gezegd hoop ik dat hij de drie jaar mag afronden. Het kan na een reeks goede uitslagen zomaar ineens goed gaan lopen. En het elftal kan daarmee het geloof in eigen kunnen plotseling krijgen. Dan zet je als coach en team in één keer niet één, maar tien stappen vooruit

25 januari 2016 om 13:38

Buitenspelval. Is dat geen garantie nee? Hoe komt het dan dat city, chelsea en psg meedoen om het kampioenschap na dergelijke uitgaven? En waarom mag ik daar niet op oordelen terwijl ik sterk de indruk heb dat elke topcoach het met die bedragen beter had gedaan. Hij moest opbouwen inderdaad maar er is na anderhalf jaar geen stijgende lijn

25 januari 2016 om 13:41

Drukte per ongelijk op verstuur dus hier het vervolg: er is geen enkele stijgende lijn. Er zijn geen sterspelers en het loopt voor geen meter. Ikzelf zie op deze manier ook geen reeks winsten in de toekomst. We zullen het zien en als blijkt dat het wel gebeurd had ik het fout maar ik zie geen enkel teken dat het beter zal gaan. Ze scoren te weinig en van gaal haalt martial die weinig scoort, er is geen creativiteit en van gaal haalt schweini en schneiderlin. Ik zie echt niet wat hij goed doet..

25 januari 2016 om 15:02

@tubby: je kan wel zeggen dat hij recht probeert te lullen wat krom is maar hij heeft wel valide punten. Jij p[ast gewoon de feiten aan om je verhaal kracht bij te zetten. van gaal heeft netto 250 mln geinvesteerd en geen 600 mln. Er zijn ook spelers weggeaan

Je hebt het over het niet verliezen van sterkhouders? Welke sterkhouders? Welke absolute topspelers heeft manu? Rooney? Voorbeeld van een speler, die absoluut over zijn top heen is. De enige die echt top is op het moment is De Gea.

Van gaal ontslaan of niet maakt niets uit. Dit team is geen absolute top als je naar een city kijkt.

25 januari 2016 om 16:26

Ik heb het even opgezocht en we zitten allebei fout! Het is boven de 300 miljoen en heb het dus inderdaad fout! weet niet waar ik dat vandaan had en dat maakt mijn verhaal inderdaad een stuk minder sterk! Daarbij komt wel dat als je de lijst ziet het erg zwakke aankopen zijn maar dan faalt hij minder erg als ik dacht!

25 januari 2016 om 17:04

Bij die dik 300 miljoen zit ook Shaw toch? Jij weet het toch zo goed? Zal ik je dan even vertellen dat hij voor Louis van Gaal al was aangetrokken...

25 januari 2016 om 18:36

Je reageert op een bericht waar ik net zeg dat ik het fout heb en dat mijn bedragen van internet komen! Het slaat dan ook nergens op dat je zegt: als je het zo goed weet.. ondanks dat ik het bedrag fout heb ben ik nog steeds van mening dat hij het slecht doet, herrera, schneiderlin, blind, darmian, rojo en depay zijn toch niet het niveau dat je nastreeft..

25 januari 2016 om 19:19

Dat is hoe v Gaal pijpers te werk gaan. Ze kijken naar alles behalve veldspel, zijn zogenaamd financiele experts, hebben heel veel tactisch inzicht en kunnen zo alles goedpraten. Kijk gvd gwn naar de uitslagen van alle wedstrijden deze ANDERHALF JAAR. Is toch gewoon dramatisch? Op bijna elke Engelstalige site vind men v Gaal niks, maar op onze NL talige sites wordt hij nog steeds beschouwd als een topcoach die over 20 jaar wel United kampioen kan maken.

Puur door dit domme gedrag zou ik v Gaal willen zien weggaan.

25 januari 2016 om 07:49

Beter joh. Lekker cashen en weg bij dat zooitje.

25 januari 2016 om 09:07

Louis is volgens mij gewoon het zooitje. Er waarom wil je dat hij casht? Jij krijgt geen cent van hem hoor

25 januari 2016 om 09:33

Ene kant denk je inderdaad Louis geen zorgen, het blijft toch voorlopig een zooi daar en jij stapt er tenminste uit met een pak geld. Andere kant denk je Louis weet er met genoeg tijd altijd een succes van te bakken. Zou je hem gunnen dat hij die tijd hier ook krijgt, want deze koning moet zijn trainerscarriere wel in stijl afsluiten, dat verdient hij.

Kampioenschap met az was pas in zijn vierde seizoen. Maar dan weet hij dus wel az kampioen te maken... Sensatie. Vergeleken daar bij is Manchester naar de titel loodsen een eitje. Mits hij de tijd krijgt.

25 januari 2016 om 07:51

"volgens de Engelse Media"

Hier stopte ik met lezen. Triest mediawereldje daar.

25 januari 2016 om 09:08

Nee v Gaal is zeker een kampioenencoach nu en die spelers vinden het wel leuk om met hem continu belabbert voetbal te spelen...

25 januari 2016 om 09:34

Goed verhaal. Moet ik mijn mening uitgebreid uitleggen of is dat niet nodig? Van Gaal kan een "kampioenencoach" zijn inderdaad, net als alle andere trainers. Zolang het spelersmateriaal het toestaat. Ook Guardiola maakt dit United nog niet zomaar kampioen, evenals Simeone of wie dan ook. Van Gaal zet een stevig fundament neer, zie het aantal tegendoelpunten. Daarna komt er wel ruimte voor creatitiveit. Of denk je dat de fans blijer waren geweest met sprakelend voetbal en een 12e plek? Dat had namelijk zo kunnen zijn wanneer ze de defensie open zouden gooien. De gehele top 10 heeft namelijk deels gelijkwaardige spelers. Want wie is er nu verder in z'n carriere: Shaqiri of Martial? Dat is gewoon Stoke City man. Stoke!

25 januari 2016 om 10:26

Inderdaad stoke, en die zijn net zo ver zonder 600 miljoen aan uitgaven, waar gaat het dan mis? Van gaal faalt een keer, jammer voor hem, respect voor wat hij allemaal gedaan heeft. Neem je verlies en hou de eer aan jezelf!

25 januari 2016 om 12:20

600 miljoen ja?

25 januari 2016 om 12:24

@tubby geen enkele coach had het heel veel beter gedaan. Denk wat verder na, dan enkel te kijken naar hoe sprankelend het voetbal is en of de resultaten zo geweldig zijn. Dat mensen als jij nog steeds verwachten dat United ieder seizoen kampioen wordt kan Louis weinig aan doen.

Uiteraard hoort een club als United altijd voor de prijzen te spelen, maar de realiteit is gewoon dat dat nu even niet kan. Punt.

Basis bouwen - Resultaatgericht spelen - Voetballend beter spelen - Resultaat met aantrekkelijk voetbal.

Je kunt met dit team niet sprankelend spelen tenzij je gigantisch veel risico neemt. Zo is het gewoon momenteel..

25 januari 2016 om 13:33

En waarom is dit geen realiteit en hoe weet jij dat een andere coach het niet beter had gedaan? United strooit met geld en welke topper heeft van gaal nu gehaald? Naar mijn weten geen.. en jij zegt nu glashard dat geen coach het beter zou doen? Denk je werkelijk dat van gaal het maximale eruit haalt met zo'n gigantisch transferbudget? Ik zie niet wat hij goed doet hoor? Geen stijgende lijn, geen spelers die opstaan, ruzie met de pers, morrende spelers en 0.0 resultaat.. en dat na al die investeringen.. leg mij is uit waarom je zo zeker bent dat een andere coach het niet beter zou doen.

25 januari 2016 om 14:36

Als je zo gaat beredeneren zou op de top 3 na iedere club in Engeland haar trainer moeten ontslaan. Ze hebben stuk voor stuk een gigantisch budget en halen er nagenoeg niets uit. De realiteit is gewoon dat United Moet bouwen. Schweini was een uitzondering, voor de rest zullen er niet zo snel absolute toppers, die het dus al meerdere jaren hebben bewezen, naar United gaan. Waarom zouden ze? Ze zullen er op z'n minst langer over na moeten denken. Schweini was toe aan iets nieuws en daarnaast veel geblesseerd geweest, dus was ook enigszins een gokje. Hij speelde ook niet alles meer bij Bayern. Een Ozil zou op dit moment niet haalbaar zijn voor United. Van Persie destijds wel.

Kun je nog zoveel geld hebben, er moet gebouwd worden. De prijs van een speler tegenwoordig, vooral in Engeland, staat lang niet gelijk aan de kwaliteit, dus het zegt niet zoveel wat een speler kost en wat een club dus uitgeeft. Van Gaal, en anderen die nog meer over de aankopen gaan want dat is heus niet alleen Louis, vinden dat ze met deze spelers de komende jaren kunnen bouwen en dat denk ik ook. Talent zat. Op Martial na waren het toch geen bijzonder verrassende aankopen? Make that the cat wise.

25 januari 2016 om 14:39

Ruzie met de pers, dat maken die zogenaamde journalisten er vooral zelf van. Ja, hij heeft z'n frustratie ge-uit. Het was net een kleuterklas met een groep pestkopjes die één zondebok hadden. Die cover van The Sun, dat lijkt toch nergens naar. Dan kun je zo'n roddelblaadje toch never nooit meer serieus nemen? Dus over die zogenaamde journalisten alias de pers hoef je niet te beginnen, die hebben niks met voetbal te maken.

En daarnaast. Dat omgang met de pers niet Louis z'n sterke punt is wist men voor z'n aanstelling ook al wel. Daardoor zullen ze hem zeker niet ontslaan.

25 januari 2016 om 14:44

Ik vond de aankopen heel verassend! Totaal geen creativiteit op het middenveld en hij haalt schweini en schneiderlin, geen scorende spits en dat haalt hij ook niet. City heeft de laatste twee jaar de helft uitgegeven en heeft sterling en de bruyne, chelsea costa en fabregas, united heeft geen enkele speler van dat kaliber en degene die ze hadden verkopen ze meteen. Ik snap werkelijk waar niks van van gaal zijn aankoopbeleid en het spel is niet om aan te gluren! Zoals ik al zei, helaas is dit een smet op zijn o zo succesvolle carriere maar ik zie geen enkel positief punt.

25 januari 2016 om 15:21

Mata was een speler van dat kaliber, die zal z'n talent niet verloren zijn. Di Maria was dat, maar was ook geen succes.

25 januari 2016 om 07:58

tja ik heb lang gehoopt en gedacht dat het goed ging komen, maar het wordt gewoon helemaal niet beter..ik kan het wel begrijpen wanneer ze hem ontslaan

de spelers stralen geen van allen plezier of zelfvertrouwen uit.. uiteraard is de selectie nog steeds heel erg matig tov de concurrentie en het zou ook echt niet erg zijn wanneer ze 4e of 5e worden, maar je mag gewoon niet van Southampton verliezen in manchester, en al helemaal niet van de kleine clubs. En als klap op de vuurpijl de uitschakeling in de Cl..

wat ik al helemaal niet snap is dat hij die microfoon op het middenveld op blijft stellen, die kan er echt helemaal niks van

erg jammer, een nederlandse trainer bij een club als manchester united moeten we trots op zijn

25 januari 2016 om 08:53

Ligt ok voor 90% gewoon aan de spelers zelf ook.
V gaal is gewoon een goede coach maar de spelers lijken gewoon niet te kunnen brengen wat hij vraagt

25 januari 2016 om 10:27

Dat betekend toch dat hij faalt? het werk van een trainer is een groep laten presteren.

Het is al een tijdje gedaan met v. Gaal. Maar nu is het onhoudbaar geworden.

Kwestie van tijd voordat die weg is, lijkt wel alsof ze wachten op een nieuwe trainer. Hopelijk Guardiola, maar die zal wel naar de concurrent Man. City gaan.

Wellicht Diego Simeone, die past wellicht nog beter bij Manutd.

25 januari 2016 om 07:52

Die laten deze zooi echt niet beter spelen, heur.

25 januari 2016 om 08:46

Eens, ik denk niet dat er een coach zal komen die de boel ineens beter op de rails gaat krijgen, de spelersgroep die er momenteel staat is gewoon niet goed genoeg. Er is geen wilskracht, er is geen plezier, er is geen creatief vermogen .. het is gewoon een mechanische groep die een beetje een wedstrijd uitspeelt.
Wat ik wel hoop is dat er iemand zou kunnen komen, die een beetje meer passie, een beetje meer vuur kan brengen in het spel... Ook ik snap echt niet hoe Fellaini zo vaak gebruikt kan worden als starter op het middenveld. Fellaini, Herrera en Schneiderlin .. ieder team wat daar tegen over komt te staan zal denken: daar worden we niet bang van! Geen creativiteit, beetje kracht, maar totaal geen inzet (zelfs niet van Herrera, maar van hem heb ik echt het gevoel dat hij het totaal niet meer naar zijn zin heeft, is ook een echte box-to-box middenvelder, maar loopt veelvuldig beetje aan de zijlijn geplakt omdat dat de tactiek lijkt te zijn? Ik zeg tactiek .. ik bedoel eigenlijk dat de spelers wellicht ook niet weten waar ze nou precies moeten lopen ....)
United stelt steeds 3 voorhoede spelers op, 2 vleugels en 1 spits. Tegen Southampton heb ik ze echt bijna totaal niet gezien, echt, je had bijna met 8 man het veld op kunnen stappen, had je ze niet gemist ... als het 1 of 2 of 3 wedstrijden gebeurd, prima, wordt je er door een tegenstander uit gespeeld. Maar als echt i-e-d-e-r team weet hoe ze tegen United moeten spelen omdat het zo gemakkelijk gaat, dan -moet- het wel aan de tactiek van de manager liggen.
Daarnaast is het transferbeleid van de club al jaren lang een farce. Maar eerlijk waar, dat was al toen sir Alex manager was, meer dan genoeg miljoenen uitgegeven aan nutteloze spelers. Maar wat er nu gebeurd .. zelfs ik heb al maanden lang totaal geen plezier van het kijken naar mijn club, en dat is in 15 jaar nog nooit voorgekomen ....

Oke, dus omdat de Daily Mail een pakkende voorpagina nodig had, moeten we nu ineens geloven dat Van Gaal deze week zijn koffers pakt? Verder geen enkele bronvermelding of verwijzingen naar hoe men aan deze info is gekomen. Beetje inhoudloze artikel dit...

Lijkt me inderdaad een beetje een sensatieverhaal. Daily mail en de Sun. Zegt eigelijk al genoeg.

Al blijf ik hopen dat het eindelijk waar is. Er zit totaal geen verbetering in. Het wordt zo mogelijk alleen maar slechter.

Onbegrijpelijk dat er geen ervaren centrale verdediger is gehaald, die het achterin neer kan zetten. Waardoor het eindelijk stabiel wordt.

Daarnaast schreeuwt het team om een snelle creatieve vleugelspeler.

Martial gewoon in de spits. Lekker gaten trekken voor Rooney. Volgens mij is het helemaal niet zo moeilijk😉

25 januari 2016 om 08:13

Hier heeft Van Gaal inderdaad nog niet aan gedacht. Briljant!!

25 januari 2016 om 08:36

Die snelle creatieve vleugelspeler had de oh zo magnificant Memphis moeten worden.. Helaas laat hij LvG lekker in de steek! Daarnaast zit hij ook met de kansloze kunstgeschiedenis student Mata opgescheept die werkelijk geen bal goed raakt. Je kunt niet presteren met alleen De Gea, Smalling en Rooney. Helaas hebben alle aankopen LvG gewoon in de steek gelaten.

25 januari 2016 om 09:43

Hoe kun je nu zeggen dat een ventje van 21 een coach in de steek laat in zo'n competitie bij zo'n club? Hij kan er weinig aan doen dat 'ie 30 miljoen kostte. Omdat de media in Engeland het heerlijk vindt om niet-Engelse spelers af te branden doen ze net of dit veel geld is (is het natuurlijk ook, maar niet voor almachtig Engeland), terwijl het in werkelijkheid nog net het dubbele is van wat er voor spelers in de Championship wordt betaald, net als voor ieder matig tot gemiddeld Engels talentje.

Feit is wel dat de situatie van v. Gaal onhoudbaar is geworden.

Het voetbal is slecht en lijkt ook niet beter te worden. De supporters zijn al een tijd ontevreden.

Daily mail, the sun = diverse wij grijpen nieuws uit de lucht media. Zou me hier echt zorgen om maken als ik van gaal was

25 januari 2016 om 10:27

Het zijn echt niet alleen die twee, en kijk de quotes van Gill, SAF en Charlton maar eens na van de afgelopen twee week die stralen ook niet veel vertrouwen meer uit. United is beursgenoteerd en dus kunnen ze pas na opening van de beurs in New York dit soort nieuws naar buiten brengen.

Ook de houding van de fans zaterdag zei weer genoeg. Het maakt de fans echt niet uit dat er verloren word maar nog meer van dit spel kan niemand meer aan. Exit Louis komt er echt aan. Als het niet vandaag is dan is het wel morgen of na de wedstrijd van vrijdag.

Jammer dat het zo voor die man moet eindigen, waarschijnlijk ook aan ze zelf te wijten. Maar toch blijft het een groot trainer dat pakt niemand hem af denk ik.

Grappig dat sommige zeggen “oh Daily Mail en the Sun…” – Allemaal toevallig zeker niet de wedstrijd met geluid aan gezien? Denk dat het gefluit, gejoel tijdens de wedstrijd en dan vooral de beelden na het einde (het publiek met vuur in hun ogen richting Lvg) ook bij het bestuur en Rvc’s binnengekomen.
Het zegt mij al genoeg dat een Gill dit weekend voor rust en nuance probeert te zorgen, Gill die opeens een interview geeft nadat eerder een Sir Bobby en Fergie (die zelfs heeft gezegd dat hij Giggsy, als waar nodig, zou bijstaan wanneer hij het over zou nemen)dit deden..
Sorry - maar als dit soort zwaargewichten zich opeens weer mengen en interviews doen, dan is er degelijk wel wat aan de hand…
Geloof dit wel, het is dat Utd beursgenoteerd is en dus LvG niet in het weekend heeft kunnen dumpen maar het zou mij niks verbazen dat hij 1 dezer dagen weg is, is het niet voor vrijdag dan is het de maandag er op, want als de spelers klaar met hem zijn (waar het gezien het spel en de beleving wel op lijkt), dan winnen ze op vrijdag ook niet van Derby- het absolute einde van Lvg..

25 januari 2016 om 09:38

Met een coach die met ditzooitje ongeregeld zou gaan aanvallen hadden jullie nu 12e gestaan. Gezellig bij Chelsea, al hebben zij wel de basis om weer naar boven te groeien. United ook, dankzij Van Gaal. Wees er blij mee, nu lijken jullie nog enigszins een topclub die even wat minder speelt. Je had inmiddels ook al daadwerkelijk een gevallen topclub kunnen zijn.

Guardiola of Van Gaal, het maakt toch geen reet uit man. Beiden bezeten van tactiek. Sprankelend zodra het fundament staat. Dat fundament bouwt Louis nu. Zo'n fundament heeft Pepje nog nooit hoeven bouwen. Louis kan dit als geen ander. Jullie mogen je handjes dichtknijpen met Van Gaal, ook al is het voetbal (nog) niet om aan te gluren.

Als de bewindvoerders dit niet hadden geloofd was 'ie nu allang ontslagen geweest. Iedere keer schrijven die kranten weer hetzelfde stukje. Maar hé, ome Louis zit er nog steeds

25 januari 2016 om 10:12

Beetje onzin. Als ie gewoon beter ingekocht had, had ie een stabiele verdedidiging kunnen hebben. Waardoor je dus aanvallerder kan spelen.

Rojo en Blind zou je nooit moeten halen. Daar moeten spelers van 2 meter staan. En enorm sterk.

welk fundament ziet u dan?

Er staat nog steeds geen degelijke verdediging, nog steeds geen creatief middenveld. En V Gaal heeft 6 aanvallers weggestuurd.daardoor heb je dus ook nauwelijks scorend vermogen.

Waarom heeft ie bijvoorbeeld 4 verdedigende middenvelders nodig?

Ik zie echt niet wat LvG nou zo geweldig doet.

25 januari 2016 om 10:23

Je ziet idd bepaalde dingen die zijn hand zijn maar voor de rest is het niet om aan te zien. Verkeerde spelers opstellen, verkeerde spelers halen en denken dat je met spelers als Blind en Fellaini mee kan doen om het kampioenschap is gewoon schandalig.

Waarom hij in hemelsnaam Januzaj en Wilson verhuurd en Pereira geen kans geeft is mij totaal niet helder. Dan breng je tegen Southampton Januzaj pas in de 86e minuut op het moment dat we een gevaarlijke ingooi tegen hebben en uiteindelijk een goal uitkomt is gewoon dom te noemen en dan ook nog na de tijd zeggen dat je ging voor de winst:s

25 januari 2016 om 12:27

Reken maar dat je met Daley mee kunt spelen om een kampioenschap in Engeland. Nooit een hoge pet van hem op gehad, maar hij bewijst week in week uit het tegendeel. Hij zet meer spelers 1 op 1 dan menig middenvelder daar. Juist de gevestigde namen laten het afweten, maar zeker niet Blind.

Altijd dat gezeur om die beren van 2 meter. Over het algemeen zijn dat soort spelers voetballend en tactisch vele malen zwakker. Ik hou ook van pure verdedigers, maar 2 van die types naast elkaar werkt niet. Smalling en Blind heffen elkaar zwakheden gewoon op. Haal Smalling weg en Blind komt fysiek tekort. Maar zodra je Blind weghaalt voor Jones vallen overal gaten en is het al helemaal om te janken. Blind is hartstikke belangrijk in dit United maar niemand wil dat zien.

25 januari 2016 om 12:30

En dan hoor ik die analystjes als Shearer of Redknapp zeggen dat het zo simpel is: Zet Benteke op Blind. Inderdaad, voor een kind of puber zou dit een hele logische gedachte zijn. Best slim ook, maar zo simpel ligt het natuurlijk niet. Nagenoeg altijd zorgt Blind dat er weinig fysieke duels voor hem zijn. Hij troeft die zogenaamde beren nagenoeg allemaal tactisch af.

Persoonlijk denk ik dat een coach als Pep ook weg zou lopen met een speler als Blind, en dan zouden we ineens wél respect krijgen voor z'n prestaties. Zo zijn wij Nederlanders dan ook wel weer.

25 januari 2016 om 15:25

kijk jij wel naar United ?
blind is hopeloos traag en zijn inspelen duurt een eeuwigheid en dan zwijg ik nog over de ballen die hij nodeloos de tribune inkeilt
hij is allesbehalve geschikt voor een ploeg als United

26 januari 2016 om 15:37

Als je dat echt vind, zijn wij het gewoon fundamenteel oneens😀

Blind s leuk aan de bal. Komt het op duelkracht aan wordt ie weggezet. En tactisch vind ik hem nou ook niet briljant. Hij geeft ook nooit rugdekking. Hij gaat altijd naast zijn medespeler staan.

En dat Depay United kampioen gaat maken, is helemaal nergens op gebaseerd. Of je moet echt heel vrolijk worden van die 1.1/2 goede actie per wedstrijd.

25 januari 2016 om 10:18

Het zijn niet alleen die twee kranten maar bijna alle media nemen het over. Er zit hier absoluut een kern van waarheid in. Ik denk dat United het ergens vandaag (na opening Nyse) of morgen bekend maakt. Ze zullen een plan moeten hebben of maken hoe en wat daarna.

Ik zeg het eigenlijk al een hele tijd. Het maakt mij niet uit dat we niet winnen en presteren maar er moet wel een doel/visie achter zitten of iig dat het een beetje zichtbaar is. Dat zie je met vlagen nog steeds maar het is gewoon niet goed genoeg. Ik geniet er wel van dat Smalling constant aan het doordekken is (echt hand van Louis), dat er weinig weg gegeven word maar als men aan de bal komt is er gewoon niets van een visie te zien en dat doet iedereen pijn.

Zelf hoop ik dat SAF er in stapt of dat men Phelan en of Meulensteen naast Giggs zouden neerzetten. Verder geloof ik ook steeds meer dat United echt met Guardiola aan het praten is. We zullen de komende dagen zien wat er gebeurd en ik ga er van uit dat Louis niet meer op de bank zit tegen Derby.

Verder moeten we weer een seizoen vergeten en hopen op beter. Iets wat totaal niet bij United past en ook gewoon niet meer mag gebeuren. Hopelijk komt er snel een verlossing en dan vooral voor al die seizoenkaart houders die dik geld betalen voor een kaart.

25 januari 2016 om 10:33

Dan moet Woodwork ook maar gelijk vertrekken. Hij is er ook verantwoordelijk voor dat de grote spelers niet willen komen. Terwijl er een onbeperkt budget schijnt te zijn.

Dit jaar 4e worden, dan hebben we in ieder gevaal nog kans op CL

De spelers hebben geen vertrouwen meer in de coach? Hmmm, ik denk dat gezien het spel van Man U. juist de coach geen vertrouwen meer zou moeten hebben in de spelers. Dat zou meer terecht zijn. Er lopen daar een aantal droeftoeters rond, die echt niet voorruit te branden zijn. Waarschijnlijk houd het geld in hun zakken ze tegen. Maar goed. Het lijkt mij dat Van Gaal dit niet gaat redden. En natuurlijk heeft ook hij een aandeel in het falen van Man U. Ben benieuwd of het onder een andere coach beter gaat....

Van Gaal moet gewoon met pensioen. Tijdperk van zulke coaches zijn voorbij. Voetbal is enorm veranderd de laatste jaren deze coaches willen eigenlijk niet echt mee veranderen en ja dan red je het niet, Tijd voor nieuwe generatie coaches.

25 januari 2016 om 13:27

Denk dat het voetbal wat van gaal wil spelen prima kan, alleen de mentaliteit van voetballers is veranderd. Niet gek ook met het geld dat ze verdienen.

Ga maar eens wat jongens van begin-eind 20 coachen die al sinds hun 18e miljonair zijn. Veel spelers binden zich niet met een club, denken aan hun individuele carrière en hebben dan geen zin (lijkt het) om hard te trainen en om te luisteren naar een 'harde' coach.
Spelers van Manu kunnen toch wel elders in Europa terecht.

Enkele maanden was de selectie nog gepikeerd dat ze een stukje moesten lopen na een lange vlucht. Want ze waren o, zo moe.....

25 januari 2016 om 13:43

Dat is hem nou juist. En dat zie je vooral bij een groot club waar ook met veel geld word gesmeten. Het is niet meer alleen coachen vanaf de zijlijn maar die jongens begrijpen en als het moet met hun meeleven. Dit zie je juist bij de jongere coaches die het wel doen en kunnen. Tijdperk van echte baas is bijna voorbij.

Ik hoop echt dat Guardiola naar United gaat. Een keer een club net iets onder de absolute top. Ben benieuwd wat hij er dan van maakt.

25 januari 2016 om 09:52

Ik ben er niet zo van overtuigd of het wel zo'n match made in heaven zou zijn .. Luister, ik begrijp de hype achter Guardiola, kijk wat die man in korte tijd heeft neergezet als prestaties. However... hij heeft dit gedaan met 2 clubs waar de spelersgroep al behoorlijk af was. Ik ga nu niet verkondigen dat ik denk dat hij het makkelijk heeft gehad, maar het is nou niet dat hij de teams heeft gebouwd waar hij de successen mee heeft gehaald... Ik zou liever zien dat er een coach komt die stabiliteit kan weten te brengen, iemand die met een enorm sterke staf kan komen die hem kan helpen met alle problemen rond de jeugddoorstroming en vooral die transfermarkt succesvol op kan ...
Ik heb echt geen idee welke manager die taak momenteel op zich kan nemen, het zou echt een klus zijn die z'n weerga niet kent ..
Ik lees dat het Mourinho wel zal worden, wellicht al heel binnenkort ... Gisteren zou de training al afgelast zijn, vanochtend zou er ook al overleg geweest zijn .... Het zou allemaal wel eens heel snel kunnen gaan ineens. ... en laat ik nou zo zijn dat ik echt niet op Mourinho zit te wachten ....

United heeft volgens mij een grote fout gemaakt nadat fergie zijn pensioen aankondigde
ze hadden moeten gaan voor het allerhoogste die op dat moment vrij was nl Pep
ze kozen voor moyes omdat deze zich bewezen had bij everton maar das appels met peren vergelijken
de persoon die ooit Fergie ging moeten opvolgen had een soortgelijke status moeten hebben of een icoon van de club zelf
nu is het kommer en kwel omdat ze het totaal verkeerd hebben ingeschat

25 januari 2016 om 18:20

Elke trainer die het na Fergie zou proberen zou falen, want het was niet het einde van Fergie, maar ook van de selectie die op was en achter liep op de metamorfose die fergie al die jaren wist te doen.

Laten we eerlijk zijn, wat Fergie achterliet was niet om over naar huis te schrijven en al even niet meer Europa waardig.

26 januari 2016 om 18:25

hoe verklaar je die titel dan ?
was dat een kwaliteit van fergie of liet de rest het gewoon afweten ?

26 januari 2016 om 18:29

Hoe bedoel je? Ik zeg dat Ferguson een niet al te beste selectie achter heeft gelaten. Voorbeelden zijn geen echte vervanger voor Scholes, geen spits, geen kwaliteit op de vleugels, Ferdinand en Vidic die door de mand vielen en slechte backs. Enigste wat hij achterliet is Rooney, Carrick en De Gea.

Laatste seizoen van Ferguson liet de top het erg afweten en werden ze nou niet erg overtuigend kampioen...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren