Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer overtuigt RvC; Overmars mag de markt op

Laatste update:

Frank de Boer heeft de Raad van Commissarissen van Ajax weten te overtuigen. De oefenmeester maakte vorige week nog maar eens duidelijk dat er een nieuwe spits bij moet komen, maar de RvC stelde dat er eerst iemand verkocht moest worden, voordat er een nieuwe speler gehaald kon worden. Directeur voetbalzaken Marc Overmars hoeft daar echter niet meer op te wachten: volgens De Telegraaf heeft hij inmiddels groen licht gekregen.

/

De RvC lijkt toch in te stemmen met de komst van een concurrent voor Arek Milik, zelfs als Nicolai Boilesen, Ricardo van Rhijn en/of Thulani Serero niet worden verkocht. “Dat klopt”, zegt Overmars, die nog een week de tijd heeft om een geschikte spits voor Ajax te vinden. Overigens betekent dit niet dat Ajax sowieso een nieuwe nummer negen zal halen; het is ook mogelijk dat de Amsterdammers het ‘probleem’ intern oplossen, met Anwar El Ghazi, Davy Klaassen en Viktor Fischer.

“We zijn meerdere mogelijkheden aan het bekijken”, zegt Overmars, die in ieder geval een streep heeft gezet door de terugkeer van Siem de Jong. De ex-Ajacied mag van zijn werkgever Newcastle United verhuurd worden, maar wil op het middenveld spelen. “Omdat hij zichzelf niet als spits ziet, doen wij dat ook niet meer”, aldus Overmars.

Ajax heeft een extra spits nodig

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Weet niet wat ik hiervan moet vinden, als je een spits haalt graag wat ouder die lange ballen kan aannemen en als dat - Ajax kennende - te lastig is een spits die ook op rechtsbuiten of CAM uit de voeten kan.

25 januari 2016 om 07:28

Traore? Ik zou meteen een zak met geld naar Chelsea sturen.

25 januari 2016 om 07:32

Ik zat meer te denken aan een type Al Soma die groot, sterk en redelijk tweebenig is, heeft een mooie trap en is 26. Lijkt een beetje op Slimani alleen speelt deze nog niet in Europa.

25 januari 2016 om 07:41

En Christian Santos? Voor mij heel jammer, maar is een prima spits en zou 3 a 5 ton kosten. Niet heel veel in mijn ogen en kan gewoon belangrijk zijn. Ook zijn Samaras en Reis nog transfervrij, dit zijn ook prima spitsen

25 januari 2016 om 07:43

let maar op, er gaat weer een B-spits komen...dat gebeurt elke keer dus nu weer, ik verwacht een speler als Lens, jansen van AZ of finbogasson

25 januari 2016 om 07:47

Santos is niet onaardig maar niet voldoende voor Ajax. Vind in dat geval Milik meer kwaliteit en potentie hebben. Samaras en Reis wellicht als vervanger van Santos bij Nec bedoel je?

25 januari 2016 om 07:49

Noem 1 naam van een haalbare A spits dan?! Zelfs Lens is niet haalbaar.....we hebben het over de Eredivisie en Ajax met een salarisplafond van 1/ 1,5 miljoen?

Ajax heeft al jarenlang alleen maar spelers opgeleid en als toppers verkocht.

25 januari 2016 om 07:53

Tinus
Finnboggason is al meermaals aan het floppen... Dus niet aantrekkelijk maar wel goedkoop.

Santos is toch niets voor Ajax joh

Janssen is wel erg compleet maar nog jong... Veel jonger dan de andere 2. Maar nog 3,5 jarig contract.... Kost wel 7-8 miljoen

25 januari 2016 om 07:58

Santos zou een aardige 2e spits zijn voor Ajax. Om een betaalbare 1e spits te halen in 1 week in de winter transferperiode is natuurlijk vrij lastig.

25 januari 2016 om 08:06

Tegenwoordig maken ze het gewoon over.

25 januari 2016 om 08:12

Finnbogasson halen is nutteloos kans op gevalletje sonck is veel te groot ...... ik zou gaan voor een spits die het ergens anders ook laat zien, ervaring heeft en ook wil komen ..... ik heb geen idee wie dat dan zou zijn maar het salarisplafond maar even vergeten als het moet.....

25 januari 2016 om 08:26

Lens zou naar mijn mening geen b keuze zijn. Maar hij zal niet komen om in nederland gaan te banken. Plus hij is eigenlijk een flankspeler geen spits dus lijkt me uitgesloten.

25 januari 2016 om 09:02

Ik vind Samaras best een goede optie. Kan op de flanken en in de spits spelen en kan tegenwoordig goed een bal vasthouden. Daarnaast is hij mentaal sterker geworden. Bij Celtic was het een cultheld

25 januari 2016 om 09:11

of juist wel eriksen, dan kan hij afwisselen met El Ghazi...zelf vind ik het geen ajax spits maar om jou argument zou ik het dan weer niet laten

spartaajax, tja daar heeft ajax toch scouts voor? spitsenprobleem is er al 4 jaar dus neem aan dat ze veel opties hebben bekeken, ik zou gaan voor een ervaren spits van 30-32 jaar oud ...en ik zou het zelf het proberen waard vinden om locadia te halen, dat geld trouwens ook voor feyenoord. Ik denk dat hij wel 20-25 goals in een seizoen kan maken, hij staat vaak goed, is fysiek zeer sterk, heeft een aardig schot en is nog jong. Daarbij kan hij ook vanaf links spelen

25 januari 2016 om 09:31

Maar Finbogasson heeft het wel bewezen in de Eredivisie. Neusje voor doelpunten tussen de zwakke Nederlandse verdedigers!

25 januari 2016 om 09:43

@tinuske

Dat zou idd nog een optie kunnen zijn, al ben ik wel van mening dat ajax een echte spits nodig heeft. Heel leuk en aardig om El ghazi en fischer in de spits te zien spelen maar dat is ook gebleken dat je daar de oorlog niet mee gaat winnen. Ben nog steeds voorstander van Traore, daar mag ajax wel meer moeite voor doen, een topper die ajax meteen beter maakt

25 januari 2016 om 10:28

Een speler als Jansen is natuurlijk geen Ajax-spits. Maar ik had het een verademing gevonden bijvoorbeeld zaterdag. Gewoon eentje die de beuk erin gooit, werkt voor zijn team en de ballen erin knalt zonder bang te zijn.

Het is geen fluwelen speler nee, maar ik zou het toejuichen as er zo'n type spits bij zou komen.

25 januari 2016 om 13:17

Haller. Duidelijk.

25 januari 2016 om 13:24

Nog niet misschien Heisenberggg

25 januari 2016 om 13:34

C-catagori , en dan volgend jaar in de cl sta je voor L met samaras

25 januari 2016 om 16:58

Depoitre van AA Gent.

25 januari 2016 om 09:28

Finnbogason!

25 januari 2016 om 10:26

Kazim richards

25 januari 2016 om 11:47

Ajax kan toch veel beter wachten tot de zomer? Ze kunnen dit intern wel invullen, ze hebben genoeg speler voorin. Als ze een spits halen moet het er ook echt een met toegevoegde waarde zijn à la Huntelaar. Voor de rest kunnen ze het prima af met millik en evt sanogo of dolberg. Ze konden ook zivkovic terughalen. Ik denk dat het vrij kansloos is om nog een spits te halen. Ze kunnen beter wachten tot de zomer. Hopen dat millik nog wat scoort en dan evt verkopen. En dan Huntelaar terug naar Ajax. Ze spelen alleen nog om het kampioenschap dat moet zeker lukken zonder nieuwe spits.

25 januari 2016 om 12:24

Zolang Overmars aankopen doet zal het 10x niks worden. Lachwekkend beleid.

25 januari 2016 om 19:43

Aankopen en beleid in een zin? En dan hoor ik hier van mensen die Overmars een prutser vinden namen noemen als Finbogason, Samaras, Haller, Santos' en Jansen?

Ik denk dat ze allemaal ongeschikt zijn en Overmars weer kritiek zou krijgen als hij een van deze gasten zou halen. Een spits halen voor Ajax is zo lastig

26 januari 2016 om 11:17

Negredo of Iheanacho of borini of soldado of Huntelaar of M'Baye Niang.

26 januari 2016 om 18:29

Wie van die namen acht jij écht haalbaar? Negredo zie ik echt niet komen, Iheanacho is een ruwe diamant, zou geweldig zijn als hij zou kunnen komen maar zo gek zijn ze daar in Engeland niet. Huntelaar van de zomer eens polsen want die is nu aanvoerder door blessures meen ik. Niang zal ook eerder ergens anders aan de bak komen. Andere 2 namen kan ik niet over oordelen tot in hoeverre die haalbaar zijn. Mij lijkt Al Soma een goede spits, type Pelle, 1.90+, enorm sterk maar niet meest wendbaar, wel heeft Al Soma een heerlijke trap in de benen.

Een beetje laat, maar het is in ieder geval nu nog niet te laat.

Ben benieuwd of ze het wensenlijstje klaar hebben. En wie er op staan. Hopelijk nu wel een échte versterking ipv een breedteaankoop....

25 januari 2016 om 07:19

Tenminste iets toch, we willen tenslotte kampioen worden. Ajax begint steeds beter te spelen ik hoop op traore

25 januari 2016 om 07:28

Beter? Niet om aan te gluren tegen ado. Als dat zo blijft gaan er nog verliespartijen komen! Snap de nood voor een spits dan ook niet.

25 januari 2016 om 07:33

Beter? Ja inderdaad beter ja. Maar jij bent geen Ajax fan en kijkt er tegen of anders tegenaan. Maar we spelen gewoon goed. Winst telt in de strijd en Vitesse is gewoon een topploeg.

25 januari 2016 om 07:46

ik vond het zowel tegen ADO als tegen Vitesse (op een kwartier na) vrij mat allemaal...het zal echt beter moeten anders laat je nog veel punten liggen, de verdediging en het middenveld is gewoon goed, alleen voorin is het echt heel erg matig...vooral de spitsenpositie waar ze dan wel iemand voor gaan halen, maar ook de linksbuitenpositie is heel slecht bezet..daar hebben ze geen 1 ajax waardige speler voor

net voor de winterstop speelde ajax wel best goed

25 januari 2016 om 07:48

Zet je Ajax bril af man. Het was zaterdagavond niet om aan te gluren en het was een kwelling om 90 min in de Arena te zitten...

25 januari 2016 om 08:12

Ik ben het ermee eens dat het bij Ajax te vaak nogal te wensen over laat. Echter, over de linksbuiten ben ik het niet helemaal met je eens. Fischer is drama, maar denk dat we met Younes toch een Ajaxwaardige flankspeler in huis hebben. Begint steeds beter zijn draai te vinden en gaat toch vaak dreiging vanuit. Kan alleen maar beter worden.

25 januari 2016 om 08:30

Gekkenhuis1 ik was ook in de arena en ik heb wel genoten. Ik vond ajax zeer goed verdedigen, sterk pressie zetten en met wilskracht voetballen. Uiteraard zie ik ook liever 4 doelpunten maar de overtuiging is er om tot de laatste dag mee te strijden om het kampioenschap

25 januari 2016 om 08:48

@gekkenhuis1

Beter als geolied geheel zeker wel. Ze geven niets weg, het middenveld en de verdediging staat als een huis. Aanvallend laat het nog wat te wensen over in sommige wedstrijden, vooral in het creëeren van mogelijkheden, maar daar zal stapje voor stapje ook verbetering in komen nu El Ghazi op de weg terug is en Younes steeds beter zijn draai vindt.

In wedstrijden als gisteren tegen Vitesse heb je minder aan Milik, met een snelle (counter-)spits als afmaker erbij in de selectie, geeft ook wat meer lucht in de aanval. Zo beroerd als jij het voorspiegelt is het allemaal niet zo, al oogt het nog wel wat minder spectaculair.

25 januari 2016 om 09:11

Ik vind younes een erg goede speler op linksbuiten hoor!

25 januari 2016 om 09:37

Er zit een verschil tussen niet goed en slecht. Een ploeg als Vitesse is erg capabel om een goede wedstrijd op de mat te leggen. Dat ze nauwelijks hebben kunnen scoren is toch echt een compliment aan hoe Ajax speelde. Natuurlijk, voorin stelde Ajax daar weinig tegenover, maar naar mijn mening hoeft niet elke linie per se goed te zijn. Bazoer scoorde vroeg en daar kon Ajax op teren. Natuurlijk gaat het daar niet om, je hoort gewoon te willen scoren, maar als je achterin niks weggeeft is dat ook zeker iets waard.

Ik ga niet zeggen dat Ajax groots speelt, maar als Ajax zo doorgaat en als de stand-ins garant staan voor goede invalbeurten, dan mag je denk ik niet klagen en dan wil ik nog wel eens zien hoe dit seizoen eindigt voor Ajax.

25 januari 2016 om 10:34

Het is het hele seizoen al niet om aan te gluren en ook het hele seizoen roepen we met zijn allen dat Ajax op deze wijze punten gaat verspelen. Bekijk de ranglijst en u komt tot de conclusie dat De Boer met Ajax feitelijk gezien het best presteert ten opzichte van de vorige seizoenen. Als Ajax op deze wijze de titel pakt en automatisch weer de CL ingaat dan feest ik daar niet minder om. Een balvaste spits gaat er niet komen. Er is nog een goede week te gaan en wie moeten ze halen dan? We kennen de geschiedenis ondertussen wel en als Ajax last minute een spit moet halen nou dan zal dat niet veel zijn. Mijn voorkeur gaat uit naar een Traoré, omdat ik hem een verfijndere speler vind dan Milik. Milik vindt ik een ideale spits als je twee goede buitenspelers hebt, maar die hebben we ook niet. Met alles respect voor de voorhoede van Ajax, maar in Eindhoven hebben ze het stukken beter voor elkaar.

25 januari 2016 om 12:48

Was qua voetbal een draak van een wedstrijd, maar Vitesse is voetballend top, dus een lelijke wedstrijd betekent in deze dat Ajax Vitesse aardig onder controle had deze keer. Leuk om te zien dus niet, wel goed.

25 januari 2016 om 07:29

Het is wel te laat. Ajax heeft een paar namen in hun hoofd, informeren er naar, blijken te duur te zijn of hebben geen interesse (kon je al op voorhand weten) en dan heb je niets of de 30ste keuze die uiteindelijk komt.

25 januari 2016 om 07:56

Wees blij dat ze informeren. Op voorhand denken dat je kansloos bent en het dan maar laten is juist erg dom. Op deze manier wist PSV oa. Guardado en Moreno aan te trekken. Spelers waarvan je vooraf denkt dat ze geen interesse hebben.

25 januari 2016 om 08:56

Er zijn genoeg spelers in italie frankrijk en spanje bij de kleinere teams die niet meer dan een miljoen verdienen.

25 januari 2016 om 19:03

Guardado en Moreno werden toch in de zomer aangetrokken?

Ben eens benieuwd waar ie dan nu weer mee aan komt zetten. Probleem voor hem is dat die spits er meteen moet staan, niets mag kosten en in dat befaamde ajax spelletje moet passen. Veel succes met zoeken, je gaat die spits niet vinden.

Ik zie een paniek aankoop.

Als het een spits is die niks mag kosten dan krijg je weer iemand als Sanogo...

Benieuwd wat overmars uit zijn hoge hoed trekt! Komt zijn grote netwerk vast weer van pas.

25 januari 2016 om 08:28

Kan je het niet laten om weer even te provoceren? Als ze traore binnen kunnen harken is jou mondje ook gesnoerd. Dus aub laten we dat hopen

25 januari 2016 om 09:25

ik help het je hopen haha, maar ga er maar uit vanuit erikie...

25 januari 2016 om 09:37

Mag erikie er vanuit gaan? Haha, ik denk dat je niet bedoeld.. Aan de psv aanhang te merken hopen ze alemaal van harte dat ajax hem niet kan halen. Beetje schrik?

25 januari 2016 om 10:07

Nou ik zal blij zijn als PSV'er dat het Ajax niet lukt. Een spits zoals Traore of Soriano is op dit moment de 'missing link' bij Ajax. Komt er een spits van dit kaliber bij denk ik dat Ajax bijna niet te verslaan is dit seizoen. Je ziet gewoon dat Ajax oppermachtig speelt en het alleen maar lastig krijgt doordat ze maar 1 of 2 goals maken waardoor een tegenstander altijd geloof in resultaat blijft houden.

25 januari 2016 om 10:42

@rick

Respect voor jou reactie, Teminste iemand die eerlijk antwoord durft te geven. Ik hoop van harte dat ajax het voor elkaar krijgt om hem binnen te lijven, die jongen maakt ajax meteen beter alleen heeft amper gespeeld dit seizoen. Maar goed, na deze week weten we meer

25 januari 2016 om 11:07

Met alle respect, maar na Sanogoal is zo'n provocatie natuurlijk best begrijpelijk. Ajax en PSV lijken wat dat betreft niet op elkaar. Ajax probeert het veelvuldig met eigen jeugd en PSV haalt de meeste spelers en op de één of andere manier heeft PSV een betere hand van het aantrekken van aanvallers. Op de één of andere manier blijft het toch lastig en de vraag is hoe dit toch komt. Suarez, KJH en Zlatan waren top. El Hamdaoui was een prima spits, maar paste in De Boers visie. Pantelic was gewoon prima, hadden ze ook moeten behouden. Maar dan houdt het wel weer op. Halen ze Traoré op dan valt het nog maar te bezien of hij de man is die we nodig hebben, talent zat, maar dat heeft Milik ook wel, maar het spel van Ajax is op dit moment gewoon zo traag als dikke stront, waarbij creativiteit een heel vies woord is. Het spel is degelijk en zorgt voor veel punten. Een nieuwe spits is wat mij betreft niet de oplossing maar oké.

25 januari 2016 om 11:37

Ik vind Ajax totaal niet oppermachtig, het is billen knijpen.. Ik denk dat PSV helaas kampioen wordt. Willems komt eraan en sowieso een hele brede selectie. Voorin ook zo veel keuze. En wat ben ik jaloers op Moreno en guardado. Eigenlijk op bijna alle spelers. Geef ik niet snel toe als Ajacied.. Echt pijnlijk om naar Ajax te kijken. Na jaren kampioen gewoon niks niet beter, geen sterke aankopen, saai spel, geen cl en volgend seizoen ook geen Peter Bosz. Ik zie het somber in..

25 januari 2016 om 13:14

Soriano!

Mooi groenlicht!! Weekje voordat de transfermarkt sluit. Perfecte timing! Gegarandeerd succes! En natuurlijk zijn de juiste/goede spelers alleen nu nog beschikbaar. Top beleid

25 januari 2016 om 07:37

Het wordt eens te meer duidelijk dat bestuur en technisch hart totaal geen visie heeft. Eerst verkoop eisen. Nu lukt dat niet, een hoeft het plotseling ook niet meer. En die beslissing wordt dan 1 week voor het sluiten van de transfermarkt. Deze plannen moeten in december al klaar zijn.

25 januari 2016 om 13:33

Waarom gaan ze ook niet voor de transfermarkt voor groen licht vragen, lijkt me sterk dat ze toen nee zeiden en dat het nu opeens wel mag

Ik begrijp echt niet van dat beleid bij Ajax. Sowieso is Ajax altijd het hele seizoen bezig met het vormgeven van bijvoorbeeld het middenveld en/of aanval. Continu nieuwe dingen uitproberen. Dit seizoen valt dat op het middenveld nog mee maar de afgelopen jaren kwamen ze er dan halverwege het seizoen achter dat Serero de 6 was die ze misten. Nu is hij weer totaal uit beeld. Dit seizoen ook weer opeens Sinkgraven op links, dan weer op het middenveld, dan weer wissel. De Boer lijkt het nooit helemaal precies te weten.

Voorin ook continu dat gepuzzel, het slaat nergens op. Dit seizoen hebben Klaassen, El Ghazi, Milik, Fischer en vast nog wel iemand al in de spits gespeeld. Je gaat het bijna normaal vinden, maar het is eigenlijk krankzinnig. Intern oplossen met Klaassen en/of Fischer? Dat zijn toch helemaal geen spitsen, waar gaat dit over jongens. Altijd dat geneuzel dat een Ajax spits aan een heel ingewikkeld profiel moet voldoen, terwijl Fischer letterlijk geen enkele eigenschap die een spits zou moeten hebben bezit. Waar is de logica?

En ze hebben nu dus eindelijk toestemming om een spits te kopen, maar dan heeft hij het er toch weer over dat ze óók gaan kijken of ze het intern kunnen oplossen. Dat heb je toch al het hele seizoen gedaan? Daarom ben je toch juist tot de conclusie gekomen dat er een spits bij moet? Waar gaat dit allemaal over zeg, ik snap er niks meer van hoor. Als Ajax een beetje een normale TD had zoals Brandts en een coach die de poppetjes op de juiste plekken zet, had Ajax echt kunnen domineren.

25 januari 2016 om 08:32

Goed betoog en grotendeels waar. Je moet alleen wel in ogenschouw nemen dat je steeds je beste spelers verkoopt en dus wel moet puzzelen.

25 januari 2016 om 08:34

Klopt, maar het is wel opvallend. Bij PSV is het bij iedere speler gewoon duidelijk op welke positie hij speelt. Idem dito bij Feyenoord. Op een paar uitzonderingen na uiteraard.

Als Luuk de Jong en Locadia geblesseerd zijn zegt PSV echt niet van we lossen het wel intern op met Lestienne en Maher.

25 januari 2016 om 09:03

Nou en? Ajax staat volgens mij nog boven Psv. Het gaat om het resultaat.

Uiteindelijk komen ze met Lens aanzetten ik voel het al, vooral het stukje war hij de huidige opties opnoemt en zegt dt er ook een buitenspeler kan komen laat me er alleen maar meer aan denken

25 januari 2016 om 07:53

Lens verdient teveel, speelt in de basis en wil niet naar Nederland. Lens komt 100% zeker niet

Misschien is het een gekke suggestie... maar ik denk dat Marc Janko een geschikte optie zou zijn. Oké het is geen meevoetballende nummer 9, maar hij is kopsterk, kan een bal vasthouden en pikt vaak zijn doelpunten mee. Met zijn 32 jaar en een contract tot 2016 is hij ook nog eens betaalbaar. Het is alleen de vraag of hij bij Basel weg zou willen gaan.

Gewoon Klaassen in de spits zetten..... Kunnen Gudelj bazoer en Sinkgraven (op 10!!!!). En schone, vd beek etc rouleren....

25 januari 2016 om 09:09

ik zou klaassen in de spits zetten en ziyech kopen!! dan wordt je 100% kampioen en heb je meteen al ingespeeld op een vertrek van bazoer.

Limbombe van NEC? Kan t niet slechter doen dan Sanogo..

25 januari 2016 om 08:11

Is een winger.

25 januari 2016 om 09:14

Limbombe, zeker halen maar eerst fischer verkopen. Als spits zou ik voor Traore of Soriano gaan.

Lekker op tijd. Het is duidelijk dat het bestuur totaal niet meeleeft in het voetbal en alleen maar naar de euro's kijken. Want als je van voetbal en de club houdt dan ga je niet pas een week voor het sluiten van de transfermarkt je toestemming geven. Vooral ook omdat een technisch directeur aan het begin van het seizoen gewoon een budget krijgt voor het aantrekken van spelers en niet voor elk interesse eerst toestemming moet vragen.

25 januari 2016 om 08:16

Typisch weer ajax om weer even aan de supporters te laten zien kijk is even we zijn bezig met een speler, maar dan niets doen onder het mom van de juiste zit er niet tussen zo leep spelen ze het altijd maar we zijn niet gek hoor ,want we weten sowieso dat het gewoon bij het oude blijft. Blijven lekker op die berg geld zitten .

25 januari 2016 om 08:22

Ook als je alleen van euro's houdt is het gewoon dom om zo lang te wachten. Nu weet elke club waar je aanklopt voor een speler dat je onder tijdsdruk staat en betaal je dus gegarandeerd veel te veel.

25 januari 2016 om 08:50

Ze hadden helemaal geen toestemming moeten geven tot het halen van iets. Marc haalt voornamelijk troep wat niks toevoegt en binnen korte tijd is ingehaald door eigen jeugd. Een jaar geleden werd Sinkgraven opgepikt voor 8 miljoen. Inmiddels is hij gepasseerd door Van de Beek en Bazoer op het middenveld. Vonden ze he nodig om Gudelj in de zomer er nog bij te halen en op linksbuiten staan Fischer en Younes voor hem. Gewoon puur geld weggooien, terwijl iedereen al zag dat Sinkgraven een paniekaankoop was.

Laten we het nog een keertje over doen door de zoveelste aanvaller te halen die onder de Boer gaat mislukken. Alle aanvallers die onder zijn bewind zijn gehaald hebben namelijk teleurgesteld.

25 januari 2016 om 09:51

Je verdient een randje met dit betoog!
Komen volgend jaar Nouri, Andersen en Frenkie de Jong er nog bij, oftewel 9 man voor 3 plaatsen.

25 januari 2016 om 09:49

Bestuur en RVC zijn twee complete andere onderdelen binnen de club.. Eerst beetje de structuur begrijpen voor je dingen gaat roepen

26 januari 2016 om 20:06

Ik begrijp wel degelijk de structuur bij Ajax, maar heb in mijn mening gewoon vergist in woordkeuze. Kan eenmaal gebeuren als je via een mobiel tijdens je werk gaat reageren op een bericht.

PS: Ik noem ik Overmars als Technisch Directeur, maar iemand met een beetje verstand van structuur had kunnen weten dat hij Directeur Voetbalzaken is i.p.v. Technisch Directeur.

Is Cardozo nog beschikaar?

Ajax speelt zeker beter als vorige seizoenen en ze moeten zo doorzetten, vitesse is een angstgegner voor ons en dit hebben ze goed gedaan ook, al waren meerdere goals natuurlijk fijner geweest, maarja gewonnen en niet weg laten spelen en de meerdere die hier zitten te piepen dat ze mat en om niet aan te gluren spelen, moeten hun bril eens gaan opzetten, want ze spelen veel harder en meer naar voren en niet dat eeuwige rond spelen met de bal.

Oh haal asjeblieft een goede spits, zit er al zo lang op te wachten.

Ik zeg alles op alles zetten om traore binnen te halen! Flinke zak met geld geven met een Nederlandse handdruk. hij is dat dubbel en dwars waard, heeft hij ook in nederland al laten zien dat hij het niveau dubbel en dwars aan kan.

25 januari 2016 om 09:23

Als het goed is heeft Chelsea Pato binnen, dus misschien willen ze Traore nu wel laten gaan. Zou natuurlijk fantastisch zijn.

Leuk, kan Frank nog een spits halen voor op zijn spitsenkerkhof. Hij heeft ze tenslotte al in alle soorten en maten gehad. Van groot (bulykin) tot klein (bojan), van ervaring (babel), tot aan groot talent (zivkovic) en van gescout in de Eredvisie (sigthorsson tot aan relatief onbekend uit de Bundesliga (milik). Dan laat ik de nonvoetballer en tevens man van glas uit (sanogo) nog even weg.

Allemaal voldeden ze zogenaamd niet. Zou dat aan deze spelers liggen of wellicht de tactiek van de trainer?

25 januari 2016 om 08:53

De tactiek van de trainer is sowieso niet des Ajax. Weinig risico, weinig tempo en geen vleugelspel. Al die spitsen hebben simpelweg te weinig ballen gehad.

Daarom wil Ajax een spits halen met een grote kans van slagen. Dan moet het vooral een aanspeelpunt zijn. Iemand die welke bal dan ook aan kan nemen, bij zich houden en kan kaatsen. Maar wie dat gaat worden is me een raadsel....

25 januari 2016 om 09:18

Ajax gaat pas attractief voetbal spelen als ze met 2 aanvallen ingestelde, creatieve middenvelders speelt. Dus bazoer of gudelj. 1 scorende 10, ik noem een zyech. En een technische meevoetballende spit, ik noem een traore.

25 januari 2016 om 09:47

Spijker op zijn kop geslagen. Siem de Jong is de enige die geslaagd is in de spits, en dat is dus geen spits. Zegt wel genoeg eigenlijk.

Als je een ervaren spits zoekt die balvast is denk ik maar aan 1 speler: Berbatov

25 januari 2016 om 09:08

Las net ergens janko die zou van mij ook best mogen komen!

25 januari 2016 om 09:23

Dat zou een enorme tegenvaller zijn als ze met Janko aankomen. Heeft na Twente niks meer laten zien.

25 januari 2016 om 09:59

Klopt inderdaad dat hij niets meer heeft laten zien. Hij heeft dit seizoen bij FC Basel 12 wedstrijden gespeeld en 13 doelpunten gemaakt. Het jaar ervoor bij Sydney FC was helemaal drama met Marc Janko. 21 wedstrijden en maar 16 goals...

25 januari 2016 om 11:58

Oké ik heb me vergist in de cijfers. Alhoewel de Australische competitie natuurlijk niet de beste competitie is. Janko is ook een type spits die het moet hebben van voorzetten. Die zal hij niet krijgen van een Fischer, Younes en in mindere mate El Ghazi. De eerste 2 lopen van links naar binnen om met rechts wat te doen en El Ghazi zet wel eens voor, maar die komen niet altijd aan. Als aanspeelpunt zal hij wel kunnen functioneren, maar dat alleen is niet genoeg lijkt mij.

Nou,, het mag een keer tijd worden zeg zo een paar dagen voor de transferdeadline. Eindelijk groen licht, maar waarschijnlijk toch te laat voor een flinke klapper dus dat wordt waarschijnlijk niets...

25 januari 2016 om 10:02

Inderdaad. Zulke gesprekken moet je voor de transferperiode bespreken, niet tijdens! Er komen weer een hoop namen voorbij maar uiteindelijk wordt er een eigen middenvelder als spits neergezet.

Ik heb misschien wel een aantal namen, waarvan de meeste waarschijnlijk een beetje aan de dure kant zijn maar toch:
-Jonas (benfica, 2.275.000 salaris, 10 miljoen marktwaarde, 31 jaar oud, contract loopt in 2016 af, als hij nog niet verlengd heeft
-Filip djordjevic(lazio,1.040.000 salaris, 5 miljoen marktwaarde, 27 jaar oud, contract loopt af in 2018)
-Vincent aboubakar(porto, 1.200.000 salaris, 9 miljoen marktwaarde, 23 jaar oud, contract loopt af in 2018
-claudio beauvue(lyon,700.000 salaris,5 miljoen marktwaarde, 27 jaar oud, contract loopt af in 2021
-Theofilo guttierez( sporting portugal, 700.000 salaris, 3,5 miljoen marktwaarde, 30 jaar oud, contract loopt af in 2018

Kijk maar eens wat jullie van deze namen vinden!

25 januari 2016 om 09:29

Beauvue is al niet meer haalbaar, is sinds een paar dagen speler van Celta de Vigo.

Van je lijstje is verder alleen Teo Gutierrez haalbaar denk ik maar ook hij heeft het naar z'n zin bij Sporting en in Portugal (ongeveer dezelfde taal en cultuur als Zuid-Amerika) en gaat waarschijnlijk CL spelen daar. Zal moeilijk worden zo'n spits binnen te halen maar is wel het type dat Ajax kan gebruiken.

Benieuwd wat er uiteindelijk uit komt. Traore lijkt mij een goede kandidaat, maar ook Santos van Nec. Santos van NEC is relatief goedkoop en is een goed aanspeelpunt die Ajax nodig heeft. Haller zou ik ook wel graag willen zien, maar ik dat Ajax daar minimaal 8 à 10 miljoen moet voor betalen. Verder ben ik enorm fan van Locadia! Maar die kans acht ik nihil.

We zullen het zien 6 dagen voor het sluiten van de markt. Zou me niet verbazen als we volgende week maandag horen wat allemaal bijna transfers waren.

25 januari 2016 om 09:35

Santos? Die is goedkoop, maar toch geen Spits die Ajax aan europese overwinningen gaat helpen tegen clubs als Manchester City? Locadia zou denk ik wel een heel erg goede optie zijn.

Maar let op, over een paar weken loopt Jeremain Lens gewoon rondt in de Arena....

25 januari 2016 om 12:01

Ja die kans is aanwezig dat het Lens wordt. Heeft Frank meerdere malen aangegeven. Plus we liggen op Champions League koers. Waarschijnlijk wordt Lens een half jaar gehuurd met optie tot koop. Haalt Ajax Champions League, dan wordt hij definitief vast gelegd. Lukt dat niet, dan gaat Lens weer weg en wordt er opnieuw gezocht naar een spits in de zomer.

25 januari 2016 om 14:40

Alleen haal je ook met Lens geen echte nr 9. Lens is geen doelpuntenmachine en voor de goal vaak onrustig.

25 januari 2016 om 14:52

Lens hoeft van mij ook niet, maar dat zal het wel op neer komen.

25 januari 2016 om 15:33

Eens. Lens is een goeie spits, maar ook niet echt een aanspeelpunt die met zijn rug naar de goal een bal kan vasthouden terwijl de rest aansluit. Een Fysiek sterke speler als Locadia of De Jong zou Ajax veel meer helpen.

Leandro Damiao is toch transfervrij?

Edit: Of Michu, echt een speler die in een competitie als de Eredivisie weer zijn waarde kan bewijzen.

Terecht dat men op zoek gaat naar een nieuwe spits. Milik doet het leuk, maar kan Ajax Europees ook nog niet heel veel verder helpen tot op heden?

De echte Hamvraag blijft natuurlijk hoeveel mag Overmars gaan uitgeven? en is hij bereid om het allemaal in een speler te investeren of wordt wederom de hele Deense jeugdcompetitie binnengehaald om in de A1 zijn wedstrijdjes te gaan spelen?

Ajax zou weer eens echt "ballen" moeten tonen en miljoenen durven uitgeven aan een speler met ibrahimovic-achtige kwaliteiten. Traore is een goede spits, maar lijkt me eigenlijk ongeschikt voor het 4-3-3 wat ajax probeert te spelen. Je hebt meer aan een grote sterke spits die een bal kan vasthouden.

Ik denk/hoop dat Ajax leert van de fouten uit het verleden en geen type Sanogo aan gaat trekken. Het moet gewoon een spits worden die in principe niet heel veel hoeft te kosten (mag wel), maar waar je wel garantie hebt op goals. Weet ze zo nu niet te noemen, maar Ajax mag hierin wel even gaan verrassen.

Vargas van Hoffenheim zou wel een ideale spits zijn voor Ajax. Hij heeft veel ervaring en hij is een topspeler. Alleen zijn salaris is 3.5 miljoen euro per jaar, maar dat moet Ajax kunnen veroorloven vind ik met 100 miljoen op bank.

Wat een wanbeleid. Ajax wordt geleid door amateurs. Zul je straks zien dat Overmars weer met een miskoop aan komt.

5 minuten voor verstrijken van de deadline een fax sturen en concluderen dat ze net te laat waren.

Sébastien Haller lijkt mij een goede optie, of heeft hij aangegeven niet weg te willen deze transferperiode?

25 januari 2016 om 13:03

In ieder geval niet maar Ajax nee.

25 januari 2016 om 14:57

Want? Lijkt me een prima springplank. Suarez en Strootman zijn goede voorbeelden. Tenzij het hem om het geld te doen is, dan moet ie zeker naar de PL gaan.

25 januari 2016 om 15:32

Heeft in een Frans interview aangegeven Ajax niet te zien zitten. Begrijp hem ook wel, zou ik ook niet. Hij wil graag naar de Premier League en wil nu anders naar een club die Europees speelt.

Knip trekken voor Jonathan Soriano. Ervaren spits die ook internationaal kan presteren.

Vind het wel grappig dat de afgelopen weken alles afgegeven werd op Overmars, dat hij niemand wilde kopen voor er iemand verkocht was. Dat het zijn schuld was.
Nu blijkt dit toch echt bij de RvC te liggen en moet Overmars ook gewoon luisteren naar mensen.

Ik zag het hierboven langskomen als "geen optie", maar ik zie het juist graag.
Een type als die Jansen van AZ. Heerlijk. Totaal niet ajax, maar dat hebben ze ook nodig. Zo'n wedstrijd als gister, Milik... mijn god.. Zet daar een Jansen neer en het wordt gewoon leuk. Die gaat wel.

Ajax kan misschien nog steeds op een redelijk grote internationale naam teren en ze kunnen garantie bieden voor Europees voetbal, met dat en een contract dat buiten het huidige salarisplafond valt kan er nog best iets leuks aangetrokken worden.
Het geld heeft Ajax wel in de club zitten, financieel kerngezond.

De kans dat Marc Overmars binnen 6 dagen een gerichte versterking voor in de spits weet te presenteren, acht ik net zo groot als ik de Staatsloterij win. Dat eventueel een buitenspeler wordt genoemd als optie, spreekt boekdelen.

Mike Havenaar? Lijkt me een prima aanspeelpunt voor Ajax. Heeft ook een neus voor de goal.

25 januari 2016 om 12:13

Vincent Janssen? Met z'n 21 jaar heeft ie al aardige potentie laten zien bij AZ.

Ricky van Wolfswinkel? Die zit niet eens bij de selectie van Betis.

25 januari 2016 om 12:04

Zal wel een reden voor zijn. Niet goed genoeg.

25 januari 2016 om 12:09

Toch de nodige ervaring vanuit Portugal, Frankrijk, Spanje en Engeland. Zou niet misstaan denk ik in de huidige Eredivisie. Salaris zal wel een struikelblok vormen.

25 januari 2016 om 13:17

Veelal ervaringen van mislukte avonturen. Een modale spits. Heeft niet echt een kwaliteit waarin hij uitblinkt.

25 januari 2016 om 16:14

@ The_F-Sider

Precies, dat is niet het type ervaring waar we volgens de revolutie voor zouden moeten scouten. Op een of andere manier wordt veelal bankzitten in het buitenland in Nederland ook al als serieuze ervaring gezien. Die jonge gasten zullen echt niets aannemen van een speler die in het buitenland gefaald heeft.

Bartholomew Ogbeche? Vrij stevige bonkige speler. Goed aanspeelpunt en altijd dreigend naar de goal zowel met hoofd als voet.

Christian Santos misschien? Heeft een mooie sierlijke stijl van voetballen. Dat zou moeten passen bij de ajax filosofie.

De perfecte spits voor Ajax speelt gewoon in het zuiden, Depoitre van AA Gent.
Ja hij zal wel wat kosten (transfersom) maar kwa salaris zou hij bij Ajax echt wel meer kunnen verdienen dan bij Gent. Is hij deze transferperiode onhaalbaar dan maar in de zomer.

Snap niet waarom Ajax zo moeilijk denkt, gewoon een paar wedstrijden van AA Gent bekijken en je weet genoeg, Depoitre moet het doelwit zijn.

25 januari 2016 om 15:01

Helemaal mee eens. Zo vaak kijk ik niet naar Belgisch voetbal, maar deze jongen is erg balvast en heeft veel drive (doelgericht en vecht voor elke bal). Dacht alleen te hebben gehoord dat er clubs uit grotere competities belangstelling hebben.

Lekker laat weer, maar dat zijn we wel van Ajax gewend. Daarnaast heb ik er totaal geen vertrouwen in dat Overmars met iets fatsoenlijks op de proppen komt, zie ie zo neemt het tijd in beslag om een degelijke internationaal ervaren man te kunnen vinden. Aangezien hij nooit ergens op voorbereid is houdt ik rekening met middelmaat of niets. Zeker omdat hij van de week nog zei dat hij bij Ajax Cape Town was voor het jaarlijkse bezoek; omdat hij toch niets meer verwachtte op de transfermarkt. Ook al slaagt hij er wonder boven wonder er wel in om iets degelijks te vinden denk ik niet dat een degelijke/goede spits alle problemen bij Ajax oplost.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren