Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Eerste dubbelslag voor Moreno: ‘Voor dit alles dank ik God’

Laatste update:

Héctor Moreno droeg zondag met twee doelpunten bij aan de 4-2 overwinning van PSV op FC Twente. Het was de eerste keer dat de centrale verdediger uit Mexico in een officiële wedstrijd twee keer wist te scoren. “Laten we het geluk noemen. Ik houd niet van opscheppen”, zei hij voor de camera van FOX Sports.

/

“Scoren is mooi, maar als verdediger had ik liever gehad dat we geen goals tegen hadden gekregen. Maar we winnen en daardoor blijft de achterstand op koploper Ajax drie punten”, aldus de 28-jarige Moreno.

“Ik ben gelukkig met hoe mijn leven nu verloopt. Ik word binnenkort vader, iets heel speciaals, en mijn familie is gezond. Voor dat alles dank ik God. Op het veld wil ik doen wat ik het liefst doe: voetballen en genieten van het spelletje”, besluit hij.

'Héctor Moreno is de beste centrale verdediger in de Eredivisie'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
24 januari 2016 om 20:39

Met zijn buitenspelgoal (1-1 komt hij terug uit buitenspel)

24 januari 2016 om 20:46

Op moment van spelen staat hij geen buitenspel.

Alsof god niks beters te doen heeft dan zich bezig houden met PSV tegen Twente.

24 januari 2016 om 19:55

Volgens mij is het juist zo dat God, volgens de Bijbel, overal is en overal mee te maken heeft.

24 januari 2016 om 20:17

Precies. Ik geloof dat God overal is waar mensen zijn. Hij is immers hun schepper. althans, daar geloof ik in. Ik vind het mooi dat Moreno kracht en energie uit zijn religie haalt. Dan is religie een mooi goed.

24 januari 2016 om 21:20

Mooi gezegt!!

24 januari 2016 om 19:56

Lees de tekst dan helemaal

24 januari 2016 om 19:57

Inderdaad, als deze god überhaupt al bestaat, diskwalificeert Moreno hem nu tot eentje die zich bezig houdt met potjes voetbal.

24 januari 2016 om 20:00

Lezen! Hij dankt god voor al het goede dat hem nu overkomt in het leven.

24 januari 2016 om 21:21

Als hij denkt dat god er voor zorgt dat alles bij hem zo goed gaat, vraag je je toch af wat die god tegen een hele hoop mensen heeft. Dus zelfde conclusie...

25 januari 2016 om 18:54

Zozo, wees eens blij dat zo'n topper even in de eredivisie komt voetballen, hij krikt alleen al het niveau omhoog, als hij zijn kracht haalt uit god, laat hem dan lekker en toon wat respect.

24 januari 2016 om 21:20

Haha echt he.
En in de tussentijd dat Moreno deze zin zei gingen er alweer 1000en pasgeboren baby's dood...

24 januari 2016 om 23:36

Wel eens bij stil gestaan dat dat de schuld is van ons mensen? Zou je eens moeten doen

25 januari 2016 om 00:05

Hoezo is dat nou weer de schuld van de mensen?

Heeft hij bij AZ geleerd.

Ik zou Guardado maar bedanken

24 januari 2016 om 20:08

En mij

God is voor Twene dus dit klopt niet Hector

Heb je nou nog steeds niet door dat je zelf je lichaam bestuurd en dat niet iemand dat doet? Bedank jezelf maar

Als vlaar zijn oude niveau weer haalt vind ik hem beter. Maar dat is afwachten..

24 januari 2016 om 20:58

Vlaar beter dan god? Ik hoop voor je dat je niet serieus bent want dat kan natuurlijk niet vriend!

24 januari 2016 om 22:38

Vlaar kan wel beter zijn dan iemand die niet bestaat.

24 januari 2016 om 23:07

Hahaha, ga vooral lekker provoceren jij! Vlaar is een beperkte verdediger, een vergelijking van niks deze. Je komt er nog wel ooit achter, hoop voor jou dat het dan nog niet te laat is!!

Jeetje man al die mensen gelijk: bedank Guardado, bedank jezelf. Laat Moreno lekker God bedanken als hem dat energie geeft en de kracht om te scoren en winnen. Maakt mij verder echt niet uit wie/wat hij bedankt als hij maar doet waar die voor betaald word en dat is goed verdedigen en als hij dan ook nog weet te scoren en al helemaal zoals vandaag 2 keer, dan doet hij zijn werk meer dan goed

24 januari 2016 om 21:07

Waarom mogen we er geen kritiek op hebben, het is toch een erg discutabel inderwerp. Ik vind het ook onzin om iets te bedanken waar je 0 bewijs van hebt dat hij bestaat.

24 januari 2016 om 22:53

Er zijn duidelijke bewijzen van het bestaan van God. Hij heeft de boeken(Tora, Psalmen, Bijbel en Koran) gezonden en alle boodschappers en profeten gestuurd die allemaal hebben overwonnen. (geen toeval dus). Daarnaast staan er bewijzen in het boek waar de wetenschappers(atheisten) nu pas mee komen.

24 januari 2016 om 23:33

Hoe kan je al die boeken nou noemen als bewijs dat er een god is. Al die boeken zijn van verschillende geloven die elkaar dan toch tegenspreken. En volgens de bijbel is de aarde 5000 jaar oud dus dat boek kan je sowieso al schrappen. Want als je in deze tijd nog gelooft dat de aarde zo oud is kan je niet serieus genomen worden.
Dus als er zo'n grote fout in een boek staat is het al duidelijk dat die god niet bestaat want zo'n grote fout kan een almachtige god niet maken.

25 januari 2016 om 00:03

Bewijzen? Niet een! En als god al die profeten en religies aan ons 'geschonken' heeft, is 'ie een sadist die het aanbidden niet waard is. Wat een ellende hebben dat stelletje schizofrenen veroorzaakt. Hou die seksistische, homofobe, racistische sprookjes weg uit beschaafde samenlevingen aub.

25 januari 2016 om 00:03

Alle profeten zijn door dezelfde God gezonden met allemaal dezelfde opdracht: Het geloof in 1 God. Het feit dat de mensen uit elkaar zijn gegaan staat ook beschreven in de Koran bijvoorbeeld. De Tora is gezonden aan de profeet Mozes. Daar zijn de Joden de volgers van. Die geloven dus niet dat er nog andere profeten komen die ook gevolgd moeten worden. Zo ook met Jezus, daar zijn de christenen de volgers van. Die geloofden in Jezus maar hebben uiteindelijk de laatste profeet (Mohammed vzmh) ook niet. Alleen moslims volgens hem. En het is natuurlijk de bedoeling dat de mensen alle profeten volgen tot aan de laatste. In principe zijn de Jodendom, Christendom en de Islam hetzelfde: het geloven in een God en het volgen van de Profeet en die ook als voorbeeld zien. Alleen door het verschil in profeten en het feit dat mensen zich niet meer aan het Boek hielden heeft een beetje het onderscheid gemaakt. De mensen verschilden van mening. Kijk maar bijvoorbeeld naar de Christenen, de ene groep zegt dat Jezus wel gekruisigd is en de andere groep zegt van niet. Ik hoop dat dit je wat meer duidelijkheid geeft en anders wil ik het wel nog een keer uitleggen. Over hoe lang de aarde bestaat kan ik geen uitspraak doen en zal ik even moeten informeren. Ik mag ook als moslim zijnde niet volgen wat er in de Bijbel staat. Ik dien namelijk de laatste Boek, de Koran te volgen en de handelingen van de laatste Profeet (Mohammed) te volgen. Dit betekent niet overigens dat ik denk dat de Bijbel verkeerd is of iets dergelijks, het blijft hetzelfde boek van dezelfde God.

25 januari 2016 om 00:05

Een beetje onderscheid? Understatement van de laatste twintig eeuwen.... Een groot bloedbad!

25 januari 2016 om 00:06

Sorry FCU75 maar als je zo erover denkt dan neem ik niet eens de moeite om jou daarover duidelijkheid te geven.

25 januari 2016 om 00:09

Nou dat bloedbad heeft niets met het geloof te maken. Althans, niet als die mensen hun geloof gewoon begrijpen en die begrijpen. Weet jij bijvoorbeeld hoeveel volkoren niet-gelovig zijn en heel erg bloedig zijn? Neem alleen die woestijnarabieren als voorbeeld, die bestonden al voor de komst van de Islam. Niets met geloof te maken en zoals Allah dat zo mooi in de Koran zegt: Het doden van iemand staat gelijk aan het doden van de hele mensheid.

25 januari 2016 om 00:16

Maar dus volgens jou zijn al die boeken van 1 god, dezelfde als waar jij in gelooft. Maar in die andere boeken staan veel fouten wat betekend dat jou god niet almachtig is wat betekend dat hij dus niet bestaat. En is het mormoonse geloof dan ook van dezelfde god?
Hoe oud is de aarde volgens de koran?

25 januari 2016 om 00:17

Makkelijk antwoord. Niet ingaan op wat ik zeg, maar gewoon diskwalificeren. Claims maken over 'bewijs' in oude sprookjes (allemaal gebaseerd op vage interpretaties van nog vagere rijmpjes) en dan denken dat je een argument hebt gemaakt. En wil je echt ontkennen dat de drie grote woestijnsprookjes voor vreselijke slachtpartijen hebben gezorgd de afgelopen eeuwen?

25 januari 2016 om 00:23

Je snapt het probleem niet. Jij vertrouwt volledig op een paar boeken terwijl niks zegt dat die boeken bewijzen dat God bestaat.

25 januari 2016 om 00:23

Als jij wil kijken hoe bloeddorstig atheïstische landen zijn, moet je eens kijken naar landen die humanisme en democratie als uitgangspunten hebben. Vreselijke landen als Zweden, Denemarken, Duitsland, Noorwegen, Canada, etc. Landen die grotendeels religieus zijn en ook zo bestuurd worden zijn bijna zonder uitzondering barbaarse stronthopen. En natuurlijk heeft het met interpretatie te maken. Maar welk idioot opperwezen laat zo veel ruimte voor interpretatie?

25 januari 2016 om 00:44

Lacazette sorry ik kan niet zeggen dat de voorgaande boeken van de Koran fout of slecht zijn. Ik kan dus ook niet zeggen of die boeken zoals de bijbel nou onzin verklaart of iets dergelijks. Het is inderdaad door 1 God geopenbaard en alle profeten en alle boeken schrijven dezelfde godsdienst voor. Maar de Profeet Mohammed heeft ons duidelijk gemaakt dat wij de laatste Boek(Koran) moeten volgen en de laatste profeet(hij zelf) moeten volgen. Dit geeft ons duidelijkheid en de Bijbel schijnt ook bewerkt te zijn met tegenwoordig de nieuwe en oude testament, verkeerde vertalingen vanuit het originele taal(Hebreeuws) naar het Nederlands etc. Daar dienen wij als moslims afstand dus te nemen. Wel heb ik van Islamitische geleerden begrepen dat zij de originele bijbel hebben gelezen en dat het gewoon overeenkomt met wat in de Koran staat. Die citaten uit de bijbel heb ik ook gezien. In de bijbel werd bijvoorbeeld vermeld dat na de profeet Jezus er nog een profeet komt: Mohammed. Dit hebben sommige Christenen niet gevolgd en die citaat hebben ze verkeerd vertaald. Voor mij is dus alleen de Koran genoeg bewijs voor het bestaan van 1 God. Wist je trouwens dat de Koran ook de voorgaande boeken en voorgaande profeten beschrijft. Daarom kan de Koran worden gezien als een 'samenvatting' van de voorgaande boeken en de bevestiging daarvan. Overigens adviseer ik je om je daarin te verdiepen als je wilt.(over de Bijbel citaat). Zoek iets op met: de Profeet Mohammed in de Bijbel. Via Youtube of Google.

25 januari 2016 om 00:47

Lacazette in de Koran staat niet beschreven hoe oud de aarde is. Wellicht heeft de Profeet Mohammed dat wel gezegd. Daar ga ik even achterna.

25 januari 2016 om 01:19

Respect voor jou. Goed bezig

25 januari 2016 om 06:46

Voetbal of godsdienst ?

25 januari 2016 om 09:29

Als je toch aan het kijken bent naar wat Mootje allemaal gezegd heeft, heb ik ook nog een paar vragen: ik wil graag een grappig tekeningetje van hem maken. Vind 'ie wel ok, toch? En 8-jarige meisjes dwingen om met volwassen mannen te trouwen, dat soort praktijken is 'ie toch zeker wel tegen? Alvast bedankt!

25 januari 2016 om 09:57

Koekoek ik vind je betoog over god hartstikke mooimaar volgens mij ben je zelf een beetje koekoek

25 januari 2016 om 11:51

Je bent zoals in eerdere reacties van je onzin aan het verkondigen. Als je iemand niet mag omdat hij alleen met de waarheid komt en dankzij hem 2 miljard moslims op de wereld heeft voortgebracht dan is dat maar zo en het neemt nog dagelijks toe ook maar ik waardeer het als je geen onzin verkondigt. Mohammed is voor mij de beste persoon die er ooit was op basis van zijn eigenschappen(karakter) de beste persoon die er ooit heeft geleefd maar ik zie aan je dat je 1. totaal geen kennis over hem hebt en 2. dat je zichtbaar gefrustreerd bent over wat hij heeft bereikt en 3. hardnekkig ongelovig blijft in plaats van in ieder geval op zoek naar kennis te gaan. Wel jammer, want het is niet voor niets dat ik je even tijd geef om dit allemaal uit te leggen.

25 januari 2016 om 11:53

Dankjewel kasperpsv en ik moet dat die grap van je wel vaker wordt gemaakt op VZ Los daarvan klopt de bovenstaande informatie gewoon wel hoor, nu we toch over dat onderwerp zijn begonnen wil ik even uitleggen hoe het zit.

25 januari 2016 om 13:31

Twee miljard moslims? Ik dacht dat je eerst beweerde dat er ook een groep rondliep die de 'verkeerde' interpretatie aanhingen. Maar als je met cijfertjes moet zwaaien om nog een beetje overtuigend over te komen, heb je weinig keus, ik snap het. Je houdt je goed op de vlakte over allerlei morele punten trouwens. Wat zijn je redenen daarvoor?

25 januari 2016 om 13:52

Er zijn inderdaad van die 2 miljard veel mensen helaas die het geloof verkeerd interpreteren of zich niet helemaal aan het geloof houden. Pakweg 5 à 10 % van die 2 miljard.

De Islam neemt God zij Dank iedere dag toe dus ik heb er alle vertrouwen dat die 2 miljard goed gelovigen daadwerkelijk wordt gehaald al is dat natuurlijk lastig in deze tijd maar het werkt naar mijn mening juist averechts: doordat de Islam (ten onrechte) slecht in het nieuws komt door een paar mafkezen gaan mensen (alvorens zij dat geloof helemaal afkraken en dat de schuld geven van terrorisme) op zoek naar meer kennis over de Islam om te kijken of dat allemaal wel waar is wat die mafkezen doen en of dat allemaal wel bij het geloof hoort. Na dit te hebben gedaan komen ze tot de conclusie dat die 'mafkezen' de Islam helemaal niet vertegenwoordigen en verder zien ze dat de Islam een vredevolle geloof is.

Als we weer de profeet Mohammed als voorbeeld nemen. Die man heeft zo veel ellende van Joodse mensen en andere niet-moslims gehad in die tijd dat hij de Islam moest verkondigen, ze wilden Mohammed zelfs vermoorden. Maar de manier waarop hij zich staande hield door zich aan al die morele punten te houden die hij van God heeft gekregen en door de hulp van God is het goed gekomen. Ik noem als voorbeeld zijn Joodse buurman die altijd het vuil bij de profeet voor de deur gooide en Mohammed bleef maar niets zeggen uit respect en ruimde ook zijn vuil dus gewoon op. Tot op een dag zag hij niet meer het vuil voor zijn deur waarna hij bij zijn buurman klopte. Mohammed dacht al: er klopt iets niet, mijn buurman gooide altijd vuil bij mij voor de deur, volgens mij is er iets met hem. En inderdaad, de buurman bleek ziek te zijn en werd bezocht door Mohammed. Waarna de buurman verbaasd reageerde: Ben jij niet boos op mij vanwege al het vuil dat ik steeds voor de deur gooide? Mohammed zei: Ik ben vergevensgezind, zoals mijn geloof dat voorschrijft. De Joodse buurman bekeerde zich uiteindelijk vlak voor de dood.

Dit vond ik persoonlijk een mooi voorbeeld(van de honderden voorbeelden ik kan wel de hele dag nog meer voorbeelden geven) waarom de profeet Mohammed een idool voor de moslims is en ondanks al het kwade wat hem wordt aangedaan, toch naar zijn goede eigenschap handelt. Hij heeft ook overgeleverd:' Vergeldt kwaad niet met kwaad, maar handel met jouw barmhartigheid en vergevensgezindheid.'

Ik probeer me aan alle morele punten te houden omdat ik de profeet dus als voorbeeld neem die daar wel in is geslaagd. Verder zal je mij nooit iemand zien dwingen om gelovig te worden of iets dergelijks, dat is ter strengste verboden in de Islam. Voor de profeet Mohammed dus ook!

25 januari 2016 om 18:56

Alleen jammer voor je dat er ook 0 bewijs is dat hij niet bestaat

25 januari 2016 om 19:32

@jaialai: Dat slaat nergens op. Jullie komen met iets, dus jullie moeten maar bewijzen dat het er daadwerkelijk is. Anders kan je ook zeggen: je kan niet bewijzen dat elfjes of eenhoorns niet bestaan, dus daarom bestaan ze. De bewijslast ligt bij jullie!
Tot nu staat god voor mij in het rijtje loch ness monster en bigfoot, ook dingen die niet bewezen zijn maar waar mensen in geloven.

25 januari 2016 om 22:43

Als God zich zelf laten zou laten zien dan zou iedereen er meteen in geloven en dan zouden ook de slechtere mensen in hem geloven.die een slecht hart hebben. Het is echter voor ons een beproeving om in het onzichtbare te geloven. Dat onderscheidt de goede mensen met de mindere. Genoeg zijn de boeken en profeten die hij heeft gezonden. Het bewijs is daar al! Het is niet zo dat je een monster die totaal geen bewijs heeft geleverd gaat vergelijken met God die ons heeft geschapen en duidelijke tekenen voor ons heeft achtergelaten. Het bewijs hebben alle profeten geleverd. Nu zijn de niet-gelovigen.aan zet! Welk bewijs hebben jullie dat wat er in de Koran staat of datgeen wat de Profeet heeft overgeleverd, volgens jullie niet waar? En dan geen halve conclusies zoals 'dat wisten we al of dat is niet wonderbaarlijk.' Als de wetenschappers het niet lukt, wie gaat het dan wel bewijzen? Daarin zit genoeg stof om na te denken.over het bestaan van God.

25 januari 2016 om 23:44

Ga nou toch weg man. Dat boek is niet meer dan een verzameling feiten die ze in die tijd al wisten en net als andere geloven om mensen in toom te houden, want in die tijd was iedereen erg barbaars. Zoals dingen als alleen halal vlees of geen varkensvlees, dat is alleen omdat je vroeger dood ging als je vervuilt vlees at. Geloof is niets meer dan mensen dom houden. Vroeger was het midden oosten erg inteligent en werden er veel wetenschappelijke ontdekkingen gedaan, toen kwam de islam en nu is het midden oosten een verschrikkelijk gebied waar de ergste dingen gebeuren.

26 januari 2016 om 00:16

Haha feiten die iedereen al wist? Ook zo een zwakke weerlegging dus. Jij weet toch nu ook wel dat wetenschappers nu pas met alle moeite van de wereld met bepaalde feiten dat 1400 jaar geleden al vermeld was? Je denk toch serieus niet dat ze het anders in die tijd zouden weten? Anders zouden ze er toch veel eerder mee komen als het zogenaamd mensen waren die het vroeger moesten weten? Waarom was er bijvoorbeeld in de pre-islamitische tijd niemand die beweerde dat de aarde rond was? En waarom heeft niemand eerder dan Stephen Hwaking beweerd dat de aarde en de hemelen vroeger aan 1 stuk vastzat? En zo kunnen we wel even doorgaan, meerdere voorbeelden ken jij ook wel maar er zijn nog veel meer. En die overleveringen van de Profeet die hij in Saudi Arabie(zandbak) heeft overgeleverd? Wisten die mensen het toen ook? Je weet dus totaal niet wat gaande was in die tijd. Als je het niet weet dat is 1, maar als je er niet in 'wilt' geloven dat is 2. Volgens jouw geweldige argumentatie hebben die wetenschappers van nu totaal geen functie, maar als je bepaalde dingen wilt verklaren over de evolutietheorie pak je wel de bevindingen van de wetenschappers erbij zeker? Succes met het vinden van een wetenschapper uit de pre-islamitische tijd.

26 januari 2016 om 00:26

Bovendien heeft Allah de niet-gelovigen uitgedaagd om een soortgelijk Boek uit te brengen met dezelfde schrijfstijl, woordkeuze. Als je het Arabisch kent dan zie je dat de Koran in een bijzondere vorm is geschreven. Heel veel niet-moslims , dichters etc. hebben geprobeerd om een Boek te schrijven dat nog mooier en een mooiere stijl heeft dan de Koran. Dat is niemand gelukt. Nog een bewijs dat het Boek dus niet door een Jan of Piet kan zijn geschreven.

26 januari 2016 om 00:37

Pythagoras kwam al met het concept dat de aarde rond zou zijn en dat was een paar eeuwen voor cristus, een milenium voor de koran.
Er waren tal van wetenschappers voor de islamitische tijd. De grieken waren erg inteligent voor die tijd en hadden al veel (wetenschappelijke) ontdekkingen gedaan. Tuurlijk hebben wetenschaopers wel een functie nu. Ik zeg alleen dat men vroeger veel meer wist dan je denkt. Dat blijkt wel aaangezien je niet wist dat men al 1000 jaar voor de koran kwam met het idee van de ronde aarde. Jij moet misschien iets verder kijken dan dat boekje en het niet zien als de enige bron van kennis van de afgelopen 2000 jaar.

26 januari 2016 om 00:44

Dat vind ik dan weer een heel zwak argument om aan te tonen dat het boek van een god komt.

26 januari 2016 om 12:24

Nou, als er dan nog wetenschappers in de pre-islamitische tijd waren, wat hebben zij dan beweerd? Dat de aarde al rond was? Ik heb uit bronnen begrepen dat er beweerd werd dat de aarde plat was in die tijd, maar goed dat laten we dan even voor in het midden. En wat hebben zij nog meer beweerd? De wetenschappers en vooral de Arabieren waren inderdaad intelligent met het ontwikkelen van medicijnen, wiskunde etc. Maar er zijn zo veel dingen in de Koran die niet in de pre-islamitische tijd beweerd werden. Anders zouden de huidige wetenschappers veel eerder met dergelijke bevindingen komen. Wetenschappers zelf hebben ook heus wel gekeken of er in de pre-islamitische tijd dergelijke uitspraken werd gedaan maar kwamen tot de conclusie dat wat in de Koran staat wel degelijk wonderbaarlijk is. Dus wie zijn wij om te zeggen dat het niet zo is?

Dus wat er in de Koran staat (veel dingen) is wel degelijk nieuw en was lang niet bekend. Jij hebt natuurlijk een paar wonderen van de Koran bekeken en die onderzocht, daarvoor wil ik je bedanken en mijn respect voor uiten dat een niet-gelovige als jij namelijk onderzoek doet in plaats van blindelings een oordeel te geven. Bedankt daarvoor.

Dat er misschien een paar dingen (het zijn er echt weinig) wel overeenkomen kan ik me wel voorstellen en daar zou je dan best gelijk in hebben, maar lang niet allemaal dus. En pas als al die bevindingen van de Koran dan wel allemaal uit de pre-islamitische tijd komen dan pas zou ik concluderen dat de Koran alleen 'gewone feiten' vermeld.

Maar zoals ik al zei is de schrijfstijl van de Koran bijzonder waaruit blijkt dat het een Boek van God is. Tot op heden waren zoveel mensen die trachtten een soortgelijke Boek uit te brengen maar niemand is daar in geslaagd. Mocht je je trouwens afvragen waarom sommige Surat's(verzen) in de Koran vaak met letters beginnen, zoals Alif(a), Lam(l) of Miem(m), dat is omdat Allah daarmee de niet-gelovigen uitdaagt om een soortgelijke Boek voor te brengen dat net zo mooi is als de Koran. Die letters die Allah noemt zijn natuurlijk Arabisch en de niet-gelovigen waren dus ook Arabisch schrijvenden in de tijd van de profeet Mohammed. Daarmee wilt Allah ze dus laten zien van: 'jullie kunnen ook Arabisch, kom dan met een soorgelijke boek?' Zoals gezegd is daar tot op heden niemand in geslaagd. Islamtische geleerden hebben ook mensen vaak getest(die het Arabisch niet kennen) door twee verschillende zinnen op te noemen: De ene zin is een vers uit de Koran en de ander zin is een gewone zin. Daarin werd aan de mensen gevraagd: Welke van de twee zinnen raakt jullie het meest of vinden jullie het mooist? Het antwoord was altijd: die eerste zin(dus die vers van de Koran). Hieruit blijkt dus eveneens dat de Koran met een bijzondere schrijfstijl is geschreven en dat de mens niet in staat is om een soortgelijke tekst uit te brengen. Overigens kan de Koran niet vergeleken worden met die van een dichter of een poëzie of iets dergelijks. Dat waren juist de grootste uitdagers maar de Koran is van een NOG veel hoger niveau dan dat.

Trouwens om nog even terug te keren naar de wonderen van de Koran speelt er op dit moment nog steeds een fenomeen waar de wetenschappers onderzoek naar doen en nog niet of niet geheel tot een resultaat zijn gekomen. Het gaat namelijk om het fenomeen Gasafal Ard(wegzakken van de Aarde). Jij hebt ook vast wel eens gezien, via Youtube bijv, dat je in een straat opeens drie geparkeerde auto's opeens door de aarde heen ziet zakken en dat wonderbaarlijk genoeg de andere auto's die vlak ervoor staan geparkeerd Niet door de grond heen zakken. Dit is ook een teken van Allah waar de wetenschappers nog geen verklaring voor hebben. Allah zegt in de Koran: “kijken zij dan niet naar hetgeen voor hen en achter hen is van de hemel en de aarde!? Als Wij willen, laten Wij de aarde met hen wegzakken, of stukken uit de hemel op hen vallen. Waarlijk, daarin is zeker een teken voor elke berouwvolle dienaar.”( 34 : 9 )

Wellicht is dat ook voor jou een interessant stukje om verder te gaan kijken en stil te staan bij de schepping van God. Je kunt verder ook nog meer op zoek gaan naar allerlei tekenen in de Koran, want wij hebben slechts een paar besproken! En dan heb ik het niet eens over de miljoenen overleveringen van de Profeet Mohammed.

Verder kan ik je garanderen dat ik iets verder kijk dan alleen naar de Koran, want ik bestudeert juist graag wat de relatie is tussen de Koran en wetenschap. Dit verhoogt juist mijn overtuiging in het geloof en dit zorgt ervoor dat ik nog meer wonderen ken en nog meer argumenten heb dat de Koran, geopenbaard in de 'zandbak' waar mensen onwetend waren en analfabeet waren een boek van God is en nooit met deze schrijfstijl en wonderen uit een gewone mens kan komen. Moge Allah ons allen op het juiste pad leiden!

26 januari 2016 om 12:31

Op Uwkeuze kan je trouwens nog meer wonderen van de Koran bekijken. Dat zijn er meer dan die vorige (risallah).

Mooie kopgoal van Moreno, was nog niet zo makkelijk. Off-topic. God is de bron van de drie Abraham-religies. Het Jodendom, het Cristendom en de Islam. Dat mensen ruzie maken hoeft maar een reden te hebben het kan bijv. ook over een parkeerplaats gaan.

25 januari 2016 om 09:31

Maar niemand heeft bij een ruzie op een parkeerplaats een bomgordel omgedaan en zichzelf opgeblazen. Om dat soort onzin uit te kunnen voeren heb je toch echt religie nodig.

25 januari 2016 om 11:09

Ik zie die verbanden niet. Voor mij is het verschil gewoon gekken weldenkende mensen. Tristan en Breivik of de unibomber hadden zo ook weer hun eigen motieven buiten het geloof.

25 januari 2016 om 11:29

Elk soort extreme ideologie is gevaarlijk inderdaad. Welke is veruit de meest voorkomende in jouw opinie?

25 januari 2016 om 12:02

Meeste doden vallen door oorlogen gevoerd om financiele belangen. Bijvoorbeeld olie. De olie zit zowel in het Midden-oosten als in Afrika. Groepen worden daarbij gemobiliseerd onder het mom van zowel religie als afkomst als politieke stroming als democratische rechten enz. Dus jouw visie op de wereld is wat kortzichtig.

Deze Moreno is op het moment veruit de beste verdediger in onze competitie. Hele goede zet van PSV om deze jongen te kopen, ook met het oog op de Europese wedstrijden. Dan hebben ze nog Bruma die dit jaar stappen gemaakt lijkt te hebben en Isimat-Mirin vind ik ook een hele degelijke verdediger.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren