Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van de Beek krijgt voorkeur boven Sinkgraven bij Ajax: 'Dit smaakt naar meer'

Laatste update:

Frank de Boer koos zondag voor Donny van de Beek als vervanger van de geblesseerde Davy Klaassen, die de wedstrijd met ADO Den Haag vanwege een knieblessure aan zich voorbij moest laten gaan. Het achttienjarige talent maakte vooral indruk in de eerste helft van het met 1-0 gewonnen uitduel.

Volgens Van de Beek speelden de Amsterdammers voor de rust een goede wedstrijd en hadden ze het in de tweede helft moeilijker: “Het eerste half uur waren we heer en meester. Het enige wat we nalieten was een ruimere voorsprong. Daardoor maakten we het onszelf na rust nog onnodig lastig. We vergaten in de tweede helft te voetballen, waardoor het zomaar anders af had kunnen lopen. Uiteindelijk telt de zege en dat stemt ons tevreden. Dit smaakt zeker naar meer”, vertelt hij aan Voetbal International.

De Boer verkoos Van de Beek boven Daley Sinkgraven, voor wie Ajax een jaar geleden nog zo’n zeven miljoen euro neerlegde. Als een verrassing kwam Van de Beeks uitverkiezing niet, want tijdens de laatste training maakte hij ook al zijn opwachting in de verwachte basisploeg. Van de Beek werd uiteindelijk wel vervangen door Sinkgraven.

Wie vind je een betere speler?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toch zonde van Sinkgraven, ik bedoel, wij zijn blij met het geld, maar die jongen was bij ons niet eens wekelijks uitblinker. Vooral fysiek nog zo zwak.
Spel- en voetbaltechnisch natuurlijk wel erg goed maar had nog wel een seizoen of twee subtop kunnen hebben.

Ben benieuwd of hij het nog op gaat pakken en het gaat redden. Ook hij is nog superjong natuurlijk.

17 januari 2016 om 19:37

Vond het ook een hele vreemde aankoop. Sinkgraven had misschien 5/6 goeie momenten gehad in dat seizoen. En daar hebben ze dan wel 7miljoen voor over. Maar een Maher die een aantal jaar geleden op jonge leeftijd wekelijks uitblonk bij AZ was geen 6 miljoen waard. Wat een wanbeleid bij Ajax.

17 januari 2016 om 19:47

Dat hebben ze dan toch goed gezien? Maher is geflopt een niveau hoger.

17 januari 2016 om 19:55

Lekker makkelijk, Ajax was toen flink aan het renoveren en had bovendien Eriksen die hooguit een miljoen kostte de voorkeur gegeven. Dan moet je de situatie van toen ook goed uitleggen, daarnaast, Maher heeft zich al 2-3 jaar mogen bewijzen wat hij nog niet heeft gedaan. Gun je Sinkgraven die tijd ook?

Van de Beek was erg matig vandaag. Sinkgraven viel veel beter in. Bovendien is die creatiever. Zolang Klaassen er niet is zie ik liever Sinkgraven op het middenveld, veel meer drang naar voren en scorend vermogen.

17 januari 2016 om 19:03

Hoe kan je nou zeggen dat hij meer scorend vermogen heeft.. Wacht nog steeds op zijn 1e goal voor Ajax. Volgens mij heeft hij ook maar n enkele assists.

17 januari 2016 om 19:09

Sinkgraven is (inderdaad) juist een korte passer, niet iemand met een hard direct schot. Een technisch geplaatst schot kan hij wel maar dan moet hij ongeveer op de penaltystip staan. Heb hem bij ons nooit echt kunnen betrappen op scorend vermogen, wat dat betreft was hij een verschil van dag en nacht met Ziyech. Vond hem qua spel wel altijd een typische Ajacied, kort tiki-taka is wel zijn spel. Dat heeft een Ziyech echt totaal niet.

18 januari 2016 om 09:14

Wat heb je aan een korterre passer als die 100% 1 benig is dan raak je heel snel de bal kwijt op een gevaarlijke plek

18 januari 2016 om 09:16

Dat moet je de scouting van Ajax vragen, niet mij. Ik had hem niet gehaald als Ajax-zijnde. Nog niet goed genoeg.

17 januari 2016 om 19:07

Aanvallend bracht hij inderdaad meer dan vd Beek. Maar ik heb hem vandaag toch weer 2x voor gevaar zien zorgen door met nonchalant balverlies te lijden op een plek waar dat kan..

17 januari 2016 om 20:59

Ah het was je dus om Sinkgraven te doen.....
Nee Van De Beek was verre van matig, en Sinkgraven liet na 2 minuten al zien waar het aan short Totaal geen duelkracht en veel te nonchalant zo kreeg ajax ook nog een belangrijk goal tegen in de Vcl. Dat lichtzinnige.
Nee vdbeek is minstens net zo ver en koste geen 8 miljoen oftwel overbodige aankoop.

17 januari 2016 om 21:32

"nee Van De Beek was verre van matig" Welke pot heb jij gekeken? Ik ben erg gecharmeerd van Van de Beek maar niet als "10" Daar speelde in de jeugd ook altijd Nouri en was VD Beek meer terug gezakt. Hij liet vandaag zien waarom hij dat niet kan, hij was totaal niet aanspeelbaar, kan geen mannetje uitspelen en is niet creatief. Hij moet het meer van duelkracht hebben, zoals een Bazoer.

Het was niet verrassend dat toen Sinkgraven in viel Ajax plots wel kon aanvallen.

En aangezien je refereert aan vanmiddag, het was mij niet om Sinkgraven te doen. Het was mij te doen om de gewoon weg domme opmerking dat omdat hij nu niet speelde al het geld is weggegooid. Je kan blijkbaar niet inzien dat het niet verstandig in zo'n wedstrijd te starten met een een jonge flegmatieke speler die net terug keert van een blessure. Dat Van de Beek vandaag startte zegt totaal niets over het verdere verloop van Sinkgraven zijn loopbaan, lekker makkelijk scoren door te schreeuwen dat al het geld is weggegooid.

18 januari 2016 om 10:36

Van de beek kon leveren wat er nodig was vandaag namelijk strijd normaal koppelt hij dat een goed voetbal en dat ging wat minder. maar met Sinkgraven heb je zowiezo geen strijd en speelde je met een man minder.

Ik zeg dat het geld is weggegooid omdat hij vor 8 miljoen is aangetrokken terwijl hij nu al niet speelt en er ook nog eens vdbeek en Nouri aankomen plus Andersen er nog is.

Dus het word nog moeilijker nu voor hem en hij komt nu al amper aan bod.
Daarom is het wegegooid.

Sinkgraven kon vandaag nog geen 90 minuten maken, dan is het logisch dat je kiest voor iemand die dat wel kan. Ik geloof (nog) niet dat dit een teken aan de wand is voor Sinkgraven..

17 januari 2016 om 20:05

Klopt! Dit is ook wat FdB zei.. titel slaat nergens op

Leuke gozer die van de Beek maar wat was ie slecht vandaag. Uit bij Utrecht ook al verantwoordelijk voor de tegengoal. Sinkgraven is een technische speler. Iemand die Ajax echt kan helpen. Hopelijk is ie gauw 100% wedstrijdfit zodat hij meer kan spelen ipv vd Beek en Gudelj.

Net als Cassilas1 zegt, de reden dat van de Beek speelde was omdat Sinkgraven net terug is van een blessure en geen hele wedstrijd kan spelen. Zelf vind ik Sinkgraven een goede voetballer maar beetje slappe hap af en toe en leed inderdaad een paar keer gevaarlijk balverlies. Overigens vond ik van de Beek vandaag ook niet goed, maar die jongen komt er wel. ik vond ook dat we Klaassen wel erg misten. Maar goed, 3 punten mee en weer verder.

Je had de keuze tussen Sinkgraven (iemand met super veel potentie) of Ziyech (iemand met ook veel potentie, maar hij had zich zelf ook veel meer bewezen, dus heeft hij tot nu toe een hogere ondergrens).

Sinkgraven kostte Ajax 7 miljoen in vergelijking met de volgende spelers die vertrokken: Ziyech 5 miljoen euro. Tadic 7.7 miljoen. Kostic 6 miljoen.

Allen veel potentie, maar de laatste 3 hadden zich enigzins bewezen. Smijt Ajax eindelijk met geld, dan halen ze iemand die zich niet bewezen heeft.

Desondanks zeg ik niet dat het een domme aankoop is. Ik geloof nog steeds dat Sinkgraven minimaal de Europese subtop kan halen als hij zijn potentie waarmaakt, maar je bent Ajax. Voor die geld moet je iemand hebben die er gelijk staat!

17 januari 2016 om 19:53

Ziyech heeft in de top nog niks waargemaakt, hij is de absolute uitblinker bij Twente in aanvallend opzicht, maar in de top komt er wel meer bij kijken. Sinkgraven ook niet, maar het is dan te makkelijk om te zeggen dat Ziyech zich meer bewezen had.

Tadic, Kostic, Ziyech van nu waren niet dezelfde spelers toen ze vertrokken.

17 januari 2016 om 21:08

Ziyech past qua speelstijl veel minder bij Ajax. Tenminste, zo leek het op dat moment. Ziyech was een speler die graag met de bal liep, de ruimtes zocht. Of zelf, of met een splijtende dieptepass. En een jongen die natuurlijk graag van afstand schiet.
Sinkgraven is een korte passer, een jongen die handig is op de vierkante meter. Denk dat Ajax vooral daar daar heeft gekeken.

Maar goed, misschien was Ziyech nou juist met zijn kwaliteiten wel een toevoeging op de selectie. Want Sinkgraven is toch vooral meer van hetzelfde. Veelal tikkie breed Jaap.

17 januari 2016 om 22:11

Dat is alleen lastig te zeggen achteraf, als Twente vorig jaar in de situatie zaten waarin ze nu zitten, dan was het wellicht anders gelopen. Vorig jaar moest hij nog 15 miljoen kosten, ik snap dat Ajax dat niet doet.

Ik vind Sinkgraven een stuk doelgerichter dan zijn medespelers, toen hij erbij kwam vorig jaar werden we een stuk dreigender. Heeft hij ook het inzicht en voetballende vermogen voor.

17 januari 2016 om 23:08

@afcanats
Ik had het over hun periodes in de Eredivisie bij Heerenveen. Iedereen die in de top beland is, heeft ooit de overstap moeten maken via een stag lager. Ongeacht of het Ziyech of Sinkgraven is. Ibrahimovic, Suarez, Cillessen, Eriksen, maar ook voorbeelden buiten Ajax als de Ronaldo's, Ronaldinho, Neymar, Messi (in mindere mate) hebben de stap van omlaag moeten maken.

Ziyech en Sinkgraven zijn uitstekend te vergelijken, omdat ze in dezelfde competitie in bijna dezelfde periode in hetzelfde team hebben gespeeld. Natuurlijk is Sinkgraven wat jonger, maar het is logischer om iemand aan te trekken die meer heeft gepresteerd als je toch hetzelfde bedrag moet besteden.

18 januari 2016 om 09:17

Maar als speler verschillen Ziyech en Sinkgraven wel als dag en nacht. Ze geven allebei op een geheel andere manier invulling aan de positie van aanvallende middenvelder/spelverdeler.

Vd Beek en Sinkgraven zijn beide erg goede voetballers die het beide wel gaan maken bij Ajax.
We hoeven echt niet te denken dat die 7 miljoen opeens weggegooid zijn. Sinkgraven is ook pas net terug van blessure dus de Boer zal hem net als El Ghazi rustig gaan brengen.
Ik ben overigens wel erg blij met de huidige bank van Ajax. Je kunt nu echt wisselen en gewoon gelijkwaardige spelers, maar dan met andere kwaliteiten brengen. Vorig jaar durfde je haast niet wisselen omdat je ploeg er toch niet beter van werd.

17 januari 2016 om 19:46

Als ze het allemaal moeten gaan maken moet ajax met 5 middenvelders gaan spelen.

17 januari 2016 om 19:51

Je hebt altijd 6 middenvelders nodig, minimaal een dubbele bezetting, waar je het eigenlijk driedubbel bezet moet hebben ook naar de toekomst toe.

Bezetting Ajax:

Gudelj - van de Beek - El Mahmoudi
Klaassen - Sinkgraven - Frenkie de Jong
Bazoer - Serero - Nouri

Kosten: 3 miljoen Serero, 6 miljoen Gudelj, 0,05 miljoen Bazoer, 0,5 Frenkie de Jong, Sinkgraven 7 miljoen 16,55 miljoen. De waarde van deze jongens ligt beduidend hoger. Daarachter komt Eiting bv. alweer.

17 januari 2016 om 20:36

Als je negen voetballers hebt voor 3 posities dan ben je volgens mij verkeerd bezig. Ik besef dat je ook spelers voor de toekomst moet hebben, maar op Gudelj, Klaassen en Serero na (en dan vergeet je Schone nog) zijn het allemaal spelers voor de toekomst. Deze spelers worden alleen beter door wedstrijden te spelen. Ajax heeft nu te veel van deze spelers.

17 januari 2016 om 22:13

@janssen

Volgens mij niet, dit zijn namelijk ook de middenvelders voor jong Ajax. 6 spelers voor het eerste en de 3 basisspelers uit jong zijn derde back up.

Zeker moeten we spelers voor de toekomst hebben, er is alweer veel interesse voor Klaassen en Bazoer, kortom de derde back up spelers kunnen we snel nodig hebben. Zelfs voor 25 + 25 miljoen draait Napoli zijn hand niet om.

Ze spelen wedstrijden in jong Ajax of bv bij WII (andersen, hebben we ook nog).

17 januari 2016 om 19:48

Juist! Nu kun je zelfs met een blessure van Klaassen gewoon nog Schone, El Ghazi en Sinkgraven brengen. Maar ook andere posities hebben goede back ups en concurrentie, Fischer bv. zou ik er de volgende keer naast zetten.

17 januari 2016 om 20:03

Ja Fischer speelde erg zwak vandaag, maar ondanks dat zou ik hem de volgende wedstrijd toch weer de voorkeur geven boven El Ghazi. Mocht die dan de eerste helft weer zwak spelen dan zou ik EL Ghazi in de 2e helft brengen.
Ik vond El Ghazi sinds hij terugkwam van zijn blessure namelijk ook erg zwak.

17 januari 2016 om 22:15

Of Cerny en Muric eens meenemen. Ik zou die niet in de basis zetten maar laat ze maar eens invallen.

Younes is nu de eerste buitenspeler die ik zou opschrijven. En dan zal het gaan om Fischer en El Ghazi, ik denk dat El Ghazi beter tot zijn recht komt op rechts, dus ik zou nu voor El Ghazi gaan.

17 januari 2016 om 21:08

Tja, het beide gaan maken. Als ik de Ajacieden hier geloof komen er nog minstens 5 supertalenten voor op het middenveld aan. Dus zo zeker is dat niet.

17 januari 2016 om 21:25

Ajax heeft dit jaar ook gewoon extreem veel talent rondlopen.

- Klaassen
- Bazoer
- Sinkgraven
- Gudelj
- Donny vd Beek
- Nouri

Volgens mij hadden we voor het laatst in de periode van Sneijder zoveel goede middenvelders rondlopen. Klaassen, Bazoer en Gudelj hebben sws al laten zien dat ze goed genoeg zijn voor Ajax. Donny vd Beek heeft nog pas enkele wedstrijden in het eerste gevoetbald maar je ziet gewoon dat hij op zijn jonge leeftijd ook al goed genoeg is om minimaal basisspeler te worden bij Ajax. En Sinkgraven heeft een moeilijke start gehad, maar ik heb gewoon vertrouwen in die jongen. Foppe de Haan gaf zelf ook aan dat het 1 van de grootste talen is die hij ooit heeft gezien. Lijkt me dat die man daar wel kijk op heeft. En Nouri is nog even afwachten hoe hij het gaat doen in het 1e van Ajax, maar ik verwacht veel van hem. Nu zit ik op 6 goede middenvelders, waarvan ik er minimaal 3 bij de Europese (sub)top zie eindigen.

Ik denk dat we deze 6 ook absoluut nodig hebben zodat je op iedere positie een concurrent hebben lopen die gelijkwaardig is. Schone moet je in mijn ogen niet gebruiken op het middenveld en Serrero zal waarschijnlijk in de zomer verkocht worden.

17 januari 2016 om 22:20

Inderdaad het is ongelooflijk. Daarbij is het mooi dat het TH er ook gebruik van maakt, ook een compliment aan bv. Overmars die niet teveel aankoopt maar vooral de jeugd de ruimte geeft en langdurige contracten.

Voor volgend jaar absoluut geen middenvelders nodig, komt bij dat ik vind dat Andersen zich goed ontwikkeld en ook El Mahdioui en Frenkie de Jong laten nu leuke dingen zien bij Jong Ajax. Serero moet je inderdaad verkopen om ruimte te creëren. En er zal er ook eentje verhuurd moeten worden of we kunnen eventueel een extreem bod op Bazoer of Klaassen intern opvangen.

Andersen, Frenkie de Jong, Klaassen, Nouri, van de Beek, Bazoer, Gudelj, Sinkgraven, El mahdioui gewoon 8 prima middenvelders.

Suggestieve berichtgeving, de Boer heeft uitgelegd dat Sinkgraven nog niet 100% is en Donny gewoon 90 minuten zou kunnen spelen. Sinkgraven heeft nog maar 1 helft gespeeld na zijn blessure en zal morgen bij Jong een uur spelen of iets langer.

Nou van de beek deed vandaag niet veel goed, kan natuurlijk gebeuren, maar hij is momenteel echt nog niet beter dan Sinkgraven, zijn allebei spelers die het verdienen om minuten te krijgen.

17 januari 2016 om 19:49

Beide zijn (nog) niet goed genoeg om wekelijks basis speler van ajax te zijn.

Sinkgraven was gewoon nog niet fit, niet dat van de Beek dan als nog niet kan spelen, maar dat was de overweging van Frank de Boer. Vond hem wel scherp invallen, won een of twee duels en bracht wel wat gevaar vooruit.

17 januari 2016 om 20:05

Viel sterk in inderdaad. Gaat tegenwoordig ook al wat steviger in de duels. Ik hoop dat hij in 2016 nog wat extra spierkracht gaat kweken. Dat zal hem veel helpen in de duels.

17 januari 2016 om 22:22

Klopt maar moet niet ten koste gaan van zijn flexibiliteit en bewegelijkheid, zijn sneller draaien is toch wel een van sterkste punten samen met zijn strakke goede pas. Verdedigend liet hij nog wel wat steekjes vallen, wat men overigens ook meestal niet weet, Sinkgraven liep samen Klaassen vaak de meeste KMs per wedstrijd, heeft ook veel inhoud.

17 januari 2016 om 22:31

Hoor deze opmerking vaker over spierkracht. Mensen zijn de veronderstelling dat je minder bewegelijk of minder flexibel wordt. Dat is alleen als je extreem veel massa gaat kweken. Maar voetballer moeten gewoon op een atletische manier trainen. Dan train je wat minder op herhalingen dan op extreem veel gewicht. Ronaldo is denk het beste voorbeeld dat hard werken in de sportschool zich heeft uitbetaald. En hij is nog steeds erg bewegelijk en flexibel.

Van de Beek speelde niet best vandaag, hij is duidelijk geen 10. Frank moet eens stoppen met spelers op posities neer te zetten die niet bij hun passen. Nu is het uit nood geboren maar De Boer experimenteerd te vaak met spelers op posities wat ze niet goed liggen.

17 januari 2016 om 22:25

Van de Beek kan gewoon op 10 spelen hoor, hele multifunctionele middenvelder, het is goed dat ze juist af en toe van positie wisselen voor wat meer dynamiek. Daar past Donny prima in.

Te vaak? Vaak ook met succes, meester zetten van Frank: Siem de Jong in de spits, Anita op VM, Blind op VM. Men vindt het vaak moeilijk om naar positieve punten te kijken valt mij op.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren