Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vilhena zet streep door winters vertrek bij Feyenoord

Laatste update:

Tonny Vilhena heeft een permanente streep gezet door een transfer in januari. De middenvelder maakte met Feyenoord de afspraak dat hij in de winterstop zeker weg zou gaan bij de club, want in de zomer zei hij ‘nee’ tegen Sampdoria en dus boorde Vilhena de Rotterdammers een transfersom door de neus. Om sportieve redenen wil de middenvelder uit eigen kweek nu echter toch niet weg uit De Kuip in de transferperiode.

/

“Tonny hoeft niet weg”, zegt vader Toy Vilhena donderdagmorgen in het Algemeen Dagblad. “Hij knokt zich leeg als de trainer hem nodig heeft. Zijn situatie is lastig, maar hij is mentaal zo sterk dat hij er altijd bovenop komt”, aldus Vilhena senior. Maandag zei hij al tegen Voetbal Inside dat zijn seizoen het liefst bij Feyenoord blijft in de winterstop. “Waarom? Het is zijn cluppie, hè”, legde hij daarbij uit.

Vilhena zelf voelt waardering van zijn collega's in De Kuip en was blij dat hij in de Klassieker tegen Ajax een cruciale rol kan vervullen als aanjager, waarbij hij Riechedly Bazoer het voetballen zo goed als onmogelijk maakte. Zijn teamgenoten zijn blij met hem en hopen dat Vilhena het seizoen afmaakt, stelt de krant: zo denkt Vilhena er zelf ook over en dus gaat een aftocht in januari naar alle waarschijnlijkheid niet door. Leroy Fer komt in dat geval niet en ook Renato Tapia, wiens naam voor het eerst wordt genoemd, niet.

De ochtendkrant roept in herinnering dat Martin van Geel een jaar geleden een bod van 2,4 miljoen euro op Vilhena weigerde: dat was afkomstig van Southampton. Sampdoria wilde in de zomer ook nog goed geld betalen voor de twintigjarige Vilhena, die toen zelf ‘nee’ zei omdat hij zijn zieke moeder niet achter wilde laten. Feyenoord kan nu hooguit op een paar ton rekenen in januari, maar als Vilhena dan ook niet vertrekt loopt hij in de zomer gratis de deur uit. Bijtekenen ziet hij namelijk nog altijd niet als optie. Daarvoor voelt hij te weinig vertrouwen in Rotterdam-Zuid: dat speelde vorig seizoen ook al onder Fred Rutten.

Feyenoord moet Tonny Vilhena tegen zijn zin in verkopen in januari

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
17 december 2015 om 07:43

Toen ie eerder weg kon, mocht ie niet weg. En nu hij in de zomer besloot bij zijn zieke moeder te blijven, kun je hem dat moeilijk kwalijk nemen. Kans is groot dat wanneer je hem nu elke week basis zet, dat ie in februari al heeft bijgetekend, maar dat wil Feyenoord zelf ook niet.

17 december 2015 om 08:03

Nee, ze laten zich niet onder druk zetten toch. Hij is gewoon nog niet de beste geweest. En er zijn middenvelders zat (Immers en Toornstra) Laat hem maar lekker achteraan sluiten dan. Zo ga je niet met je opleidingsclub om.

17 december 2015 om 08:20

Je kan het ook anders zien. Hij laat zich niet dwingen tot een vertrek. Die jongen moest ineens naar de bank en zag de club herhaaldelijk spelers halen als El Ahmadi, Toornstra, Vejinovic en Gustafson. En deze werden elke keer voor hen geschoven. Hij trekt dus gewoon zijn conclusie en dat is dat Feyenoord hem niet wil. Waarom zou ie dan bijtekenen?

17 december 2015 om 08:29

Gewoon omdat dat super sympathiek is natuurlijk. Feyenoord kan er ook niks aan doen dat z'n moeder ziek werd, en het logisch is dat hij blijft. Maar hij is toen prima opgevangen. Teken voor een jaar bij en doe mee voor de titel. iedereen blij.

17 december 2015 om 08:59

Nijogeth. Aan de andere kant: waarom vertrek je dan niet in de winter? Als je zo weinig vertrouwen voelt en niet genoeg uitzicht op basisplaats hebt etc. Dit bericht is super tegenstrijdig: aan de ene kant is het 'zijn' (vilhena) cluppie, voelt hij vertrouwen vanuit de spelersgroep en voelt hij vertrouwen/is hij blij dat hij in bepalende wedstrijden wel wordt opgesteld. Aan de andere kant voelt hij het vertrouwen niet om bij te tekenen. Wat is het nou? Zeg dan gewoon eerlijk dat je transfervrij de deur uit wil gaan, dan krijg je dit soort tegenstrijdigheid niet in je verhaal.

17 december 2015 om 09:06

inderdaad. zeg gewoon waar het op staat.
niet dat gelul met "mjin clupje" "geen vertrouwen" "eerst kampioen worden"
zeg gewoon "ik wil die 2,5 mln in mn eigen zak steken ipv dat Feyenoord iets verdient aan het feit dat ze mij jaremlang opgeleid hebben"

17 december 2015 om 09:10

Wat een onzin altijd als de club niet door wil dan is het geen probleem, maar andersom wel.

17 december 2015 om 09:37

Snoekje. Nee is geen probleem, maar de club geeft dan over het algemeen ook aan dat ze niet met je door willen/zegt waar het op staat. Vilhena draait zich in allerlei bochten om zich maar enigszins goed te houden bij de supporters.

17 december 2015 om 10:33

Als feyenoord hem niet had opgeleid dan had een andere club dat wel gedaan dus dat is een geen argument om hun "te bedanken" voor de opleiding.

17 december 2015 om 10:52

De reden dat ie nu niet weg wil is zijn moeder. Zo erg is het momenteel niet, maar zou een Vilhena bij willen tekenen, dan zal ie ook 100% het vertrouwen van Feyenoord moeten voelen. En wees eerlijk, dat is er niet. Vilhena heeft altijd gezegd dat ie wil blijven als ie vertrouwen voelt. Dat is er al 2 jaar niet en ergens is er een grens, ook als het jouw clubje is.

17 december 2015 om 11:14

Die spelers die jij noemt zijn ook stuk voor stuk beter dan Vilhena.

17 december 2015 om 11:49

Nijogeth

Dat is niet meer het geval, dit staat namelijk in het Ad te lezen:

"maar nog een paar maanden uitkomen voor de club waar hij als 6-jarig ventje binnenstapte, is opeens weer een meer dan een reële optie. Die koerswijziging heeft deze keer niets te maken met het feit dat zijn moeder Jeanette alle steun kan gebruiken in haar gevecht tegen k***."

Hij wil nu nog een halfjaar doorgaan omdat hij vertrouwen voelt vanuit de spelersgroep en de grote wedstrijden mag spelen, maar hij tekent niet bij omdat hij te weinig vertrouwen voelt. Met andere woorden: hij geeft een verklaring die elkaar tegenspreekt.

17 december 2015 om 12:36

Haha waar baseer je dat nou weer op? Tonny wilt gewoon cashen en denkt als ik nog half jaartje me prima vermaak bij Feyenoord kan ik straks 5 keer zoveel tekengeld ontvangen omdat ze geen transfersom hoeven te betalen. Het is voor mij nu heel duidelijk bijtekenen of lekker naar de reserves sturen, waarom tijd stoppen in een jongen die toch weg gaat?

17 december 2015 om 12:48

Inderdaad dit is gewoon de zoveelste waar fey weer helemaal 0,0 aan gaat verdienen... Goed gedaan weer een jongen van de club die toch niet zoveel om de club geeft blijkbaar ander tekent hij min. Jaartje bij

17 december 2015 om 14:18

Hij geeft helemaal geen verklaring die elkaar tegenspreekt. Dat maak je er van. Genoeg vertrouwen voelen om het seizoen bij je favoriete club af te maken en genoeg vertrouwen voelen om weer voor een aantal jaar bij te tekenen, dat is iets heel anders. Feyenoord gaat dit jaar voor het kampioenschap en dat is de laatste jaren vrij zeldzaam geweest. Vilhena zal gigantisch balen als ze kampioen worden en hij is net vertrokken. Dan kun je toch beter afwachten of ze kampioen worden en dan vertrekken. Zeker als je ziet dat Vilhena dit seizoen maar in de helft van de wedstrijden een rol heeft gehad en dit niet altijd een basisplaats is. dan ga je toch niet als een idioot voor een paar jaar bijtekenen met de kans dat je de komende jaren constant op de bank zit, terwijl je juist moet voetballen. Dan zoek je een trainer die onvoorwaardelijk vertrouwen in je heeft (zoals Koeman, die hem vorig jaar naar Southampton wilde halen, maar toen deed Feyenoord moeilijk) en je dus echt wil hebben. Die paar ton die Feyenoord er rijker van kan worden, daar moet je niet om malen. Feyenoord denkt ook aan zichzelf, dan mag Vilhena dat toch ook?

17 december 2015 om 15:54

Ik hoor al 4 jaar op rij dat fey weer serieus mee doet. Elk jaar dezelfde hype...

17 december 2015 om 17:58

@LeWizKid

Ja maar was hij ook nu zo ver als hij door een GAE of iets dergelijks was opgeleid? Misschien wel en misschien niet, wie weet. Het punt is dat Feyenoord hem heeft gemaakt tot wie hij nu is en dat is toch behoorlijk wat. Als je kind van de club bent zoals hij zelf zegt dan teken je bij voor een jaar en zorg je dat je wat terug doet voor Feyenoord, kijk naar clasie, die heeft dat gedaan en beide hebben ze er baat bij. Ik denk dat Vilhena moet begrijpen dat als je bij Feyenoord op de bank zit dat je echt niet bij een Southampton in de basis staat.

Dat is erg jammer voor Feyenoord nu loopt ie gratis de deur uit.
Als aanjager deed hij het niet onaardig, maar voetballend maakt hij vaak de verkeerde keuzes.

Het lijkt wel of hij op de verkeerde plek staat, nee ik ben nog steeds niet overtuigd dat hij echte stappen kan gaan maken naar een hoger niveau

Die gast speelt een groot spel met Feyenoord. Ben gewoon eerlijk en zeg: ik wil transfervrij gaan cashen. Zou een stuk eerlijker zijn in plaats van deze kul elke keer.

17 december 2015 om 08:04

Want? Feyenoorde boorde Vilhena ook een zeer royaal premier league salaris bij Southampton door de neus

En uiteraard liep Feyenoord zelf ook 2,4 miljoen euro mis.

Dan is het altijd een risico dat hij transfervrij vertrekt, de een zal zeggen het is dom van Feyenoord is om hem niet te verkopen.... Terwijl anderzijds Vilhena nu ook aan zijn eigen speeltijd EN financiën moet denken

Koeman was ideaal voor Vilhena een trainer die hem kent en vertrouwt! In een top competitie zelfs!

17 december 2015 om 08:15

Jan hij heeft toch gelijk? Jij geeft dingen aan waar je best eerlijk over kunt zijn ipv spelletjes spelen als nu.

17 december 2015 om 08:29

Je zegt toch precies hetzelfde als ik? Ik vind het helemaal prima hoor dat Vilhena aan zichzelf denkt, zou raar zijn als hij het niet doet. Het gaat mij er meer om dat je dan moet stoppen met die lulverhalen constant. Allerlei redenen erbij gaan halen waarom je wel blijft, of misschien niet, of toch weer wel. Zeg gewoon waar het op staat..

17 december 2015 om 08:56

Hij zegt toch eigenlijk gewoon de waarheid? Eigenlikk zegt ie, als hij speelminuten blijft krijgen dan blijft hij. Krijgt hij het niet, dan vetrekt hij in de zomer.

17 december 2015 om 12:49

Hij vertrekt hoe dan ook in de zomer al speelt die nu elke week 90 min dan nog steeds...

17 december 2015 om 14:29

Waar is je glazen bol dan?

Zoals van Hanegem zelf aangeeft: "maar waarom zou Vilhena eigenlijk bijtekenen? De club neemt hem al anderhalf jaar niet serieus. De liefde komt dus duidelijk niet van twee kanten".

En ik geef hem daar heel veel gelijk in. Maar het is jammer dat zo'n speler uit de Eredivisie vertrekt. Is voor mij nog altijd 1 van de 10 beste middenvelders.

Vreemde gang van zaken in deze situatie... Iedereen begint elkaar tegen te spreken. Het is 'zijn cluppie', maar vervolgens wil hij de investeringen van Feyenoord in hem niet terugbetalen? Zowel Feyenoord als Vilhena lijken een spelletje te spelen. Vilhena heeft natuurlijk veel meer mogelijkheden als hij transfervrij is, dus die clubliefde lijkt mij een drogreden.

Zou me niks verbazen als hij al met Koeman heeft afgesproken gratis naar hem te komen. Koeman een gratis speler en Tonny een grote zak tekengeld.

17 december 2015 om 08:03

Denk niet dat hij veel potten zou breken in de PL

17 december 2015 om 11:53

Inderdaad. Onder Koeman was hij bij Feyenoord al niet onomstreden.

Ben benieuwd wat Feyenoord hier van denkt, dat staat nergens vermeldt namelijk. Wie weet hebben die liever een half jaar nog beschikking over Vilhena dan die paar ton.

Die poll? Tegen zijn zin in verkopen? Dat is onmogelijk, hij mag gewoon zijn contract uitdienen als hij dat wil, al krijgt Feyenoord een bod van een miljard.

smoesjes zat, maar volgens mij is dit gewoon een geldwolfje. eerst zn moeders ziekte misbruikt en nu blijven om sportieve redenen, maar wel slechts tot ie transfervrij is ..
gewoon naar huis sturen en niet meer laten spelen of trainen tot zomer 2016.

17 december 2015 om 07:45

Waarom zou je bijtekenen? Hij speelt niet vaak, maar voldoende om het jaar af te maken en dan pas verder te kijken.

17 december 2015 om 09:34

waarom? nou ik zeg zomaar eens iets geks hoor, maar misschien zodat de club die jaren tijd en geld in je investeert ook wat wijzer wordt van je transfer?

17 december 2015 om 14:09

Heb je die niet al terugbetaald door jezelf elke keer 100% te geven op de training en in de wedstrijd? Wat een onzin allemaal. Dus een club geeft spelers een 5-jarig contract, zodat ze er maar 4 jaar gaan voetballen? Als ze er per se aan hadden willen verdienen dan hadden ze die 2,4 miljoen vorig jaar wel gepakt, maar toen mocht Vilhena nog niet weg. En nu zou ie per se weg moeten voor die paar ton?

17 december 2015 om 11:18

Zijn moeders ziekte misbruiken is een zware beschuldiging die je op geen enkele wijze kan hardmaken. Ik zal niet ontkennen dat die mogelijkheid bestaat maar geloven doe ik het niet zo snel, ik zou in zijn situatie ook niet vertrekken naar het buitenland maar jij denkt daar waarschijnlijk heel anders over.

17 december 2015 om 11:26

Ik vind het echt getuigen van weinig respect dat je insinueert dat hij zijn moeders ernstige ziekte zou hebben misbruikt. Ik snap dat je als Feyenoord-fan gefrustreerd bent geraakt door de gang van zaken, maar dit gaat wel iets te ver.

Gaat hij hetzelfde pad bewandelen als Wijnaldum?

17 december 2015 om 09:10

Lijkt me sterk. Wijnaldum had nog een lopend contract toen hij weg ging.
Dat leverde Feyenoord nog 5 mln op.
Vilhena wil dat geld in zijn eigen zak steken.(wat ik best begrijp opzich)

17 december 2015 om 09:55

Wijnaldum leverde nog een zak geld op. Vilhena waarschijnlijk niet.

17 december 2015 om 10:53

Je kan het eerder vergelijken met de guzman. Die kon voor veel geld worden verkocht, Feyenoord dacht met hem misschien wel kampioen te kunnen worden en een jaar later meer geld voor zou krijgen, en toen ging die opeens lange tijd in de lappenmand! Om vervolgens toen hij beter was nog maar een jaar/half jaar contract had als ik me goed herinner... En niet wou bijtekenen en vertrekken! En zo dus transfervrij de deur uit te lopen! En dan kan je de blessure van de guzman beetje vergelijken met de vormdip van vilhena.

Vilhena zal gewoon einde van het seizoen vertrekken en Feyenoord kan hem niet verkopen als vilhena het niet wilt! Oftewel vilhena is de laatste tijd meer met geld bezig als "zijn clubbie"

17 december 2015 om 10:59

@soccer4u

Feyenoord had hem destijds gewoon moeten verkopen. Dat deden ze niet en dat was dom. Echter is het risico om Vilhena(maximaal 2.5 miljoen) te verkopen niet zo groot als dat van de Guzman ( 14 miljoen)

20 december 2015 om 00:13

Ja maar zoals je zelf al aangeeft Wijnaldum leverde Feyenoord nog een zak met geld op, vilhena en de guzman niet! Kwa waarde zit er natuurlijk verschil in maar de situatie is meer gelijk aan die van Wijnaldum

17 december 2015 om 11:12

Vilhena vergelijken met Wijnaldum hahaha. Op dat niveau gaat Vilhena natuurlijk nooit komen, als je niet eens basisspeler kan worden bij Feyenoord in de eredivisie. En wanneer die speelt zie je altijd hoe ernstig die tekort komt ten opzichte van de andere spelers.

Eigenlijk moet ik op zulke "voetballers" niet reageren. Met deze zeer matige voetballer maak ik een uitzondering. Dit kon je van verre zien aankomen, afgelopen zomer reageerde ik ook op voetbalzone. In mijn reactie toen gaf ik aan dat deze jongen met een ding bezig is. Hij wil transfervrij de deur uit om zoveel mogelijk geld te pakken. Zijn goed recht laten we daar helder over zijn. Maar dan gaat hij vervolgens tekenen in Italy of Spanje nee lekker dicht bij gezien ze prive situatie. Mijn indruk is nog steeds hoe erg het ook is. Dat hij z'n prive situatie heeft gebruikt om zand in de ogen van Feyenoord en z'n supporters te strooien. Dit om lekker transfer te cashen.

17 december 2015 om 11:23

Ik zal ook een uitzondering maken en reageren zoals ik net al eerder deed. Ook al zou hij straks lekker transfervrij willen cashen, wat is daar op tegen? Het maakt geen moer uit of hij er eerlijk voor uit komt of niet, hij zal sowieso voor geldwolf worden uitgemaakt. Ik denk overigens eerder dat de supporters bang zijn dat hun cluppie geld misloopt dan dat de speler bang is om geld mis te lopen.

Het is zijn goed recht. Hij kan nog best van waarde zijn voor Feyenoord de komende maanden. Uiteindelijk is hij niet goed genoeg voor een basisplaats op dit moment al hoewel hij het niet slechter doen dan Vejinovic dit op dit moment echt niets goed raakt.
Vilhena is niet echt beter geworden na z'n bliksemstart eigenlijk heeft hij 3 jaar lang stil gestaan in z'n ontwikkeling, ik denk ook niet dat hij goed genoeg is voor een basisplaats bij Southampton maar de bank warmhouden is natuurlijk een stuk lekkerder als je 3x mee verdiend.

17 december 2015 om 14:02

Ik denk ook niet dat er iemand is die niet vind dat het zijn "goed recht" is.
De meeste vallen over het gezever erom heen.
Het van "ik voel geen vertrouwen" t/m ik krijg de waardering van mn medespelers.
"ik hoef niet weg" t/m "ik mocht niet naar Southampton en alles wat daar tussen zit.

Vilhena moet er niet omheen draaien en zeggen dat hij er klaar mee is en transfervrij wil vertrekken om zo zijn zakken te vullen. Dit geneuzel gelooft niemand natuurlijk.

Vilhena mocht vorig jaar rond kerst wel vertrekken, maar Southampton bood toen nog niet de helft van de vraagprijs. Daarnaast had Feyenoord op dat moment nog geen al te brede selectie, dus ook nog eens weinig tijd om een vervanger aan te trekken

En nu mag hij best blijven, als hij gewoon een vernieuwd contract tekend. Hij probeert nu het maximale eruit te halen, steeds andere verhalen ophangen (wil vertrekken, niet vertrekken, toch vertrekken en nu weer niet, alles met als doel gratis de deur uit te lopen lijkt het.

Ik vind het knap dat hij nog niet permanent op de tribune zit

Ik verwacht dat deze jongen weinig wedstrijden voor Feyenoord meer zal gaan spelen in 2016 omdat Giovanni spelers de kans geeft die er volgend seizoen nog wel bij zijn.

17 december 2015 om 11:25

Nee, Gio heeft al aangegeven heel tevreden te zijn over Vilhena en zijn inzet op trainingen en in wedstrijden. Gaf ook aan gewoon gebruik van hem te blijven maken ongeacht de contractsituatie.

Transfergeld word straks voor een groot deel handgeld. Ik wist het ook wel dan. Neemt niet weg dat hij in de winterstop gewoon moet vertrekken wat mij betreft

Dat noemt zich kind van de club daar gratis weg te willen! Al ben je dan echt kind van je club dan teken je bij zodat er toch wat binnenkomt in het laadje

Heeft Feyenoord sinds dit seizoen een nieuwe cameraman ofzo? Ik zie elke keer van die foto's voorbij komen waarbij de speler er niet echt lekker op staat. Viel me ook al eerder op bij Kuyt, Immers en Wilkshere.

Hopelijk zet Gio hem gewoon op de tribune. Vilhena voeg echt 0% toe aan het elftal. Je kan je alleen maar ergeren aan die jongen. Snap niet dat er nog zoveel mensen zijn die vertrouwen in hem blijven houden. Hij speelt nu al 4 seizoenen mee en heeft misschien 5 goede wedstrijden gespeeld.

Het vizier moet op de toekomst, als hij zo graag gratis weg wil zet dan een Schuurman op de bank. Die wel bij Feyenoord wil spelen en ook niet minder is.

17 december 2015 om 11:28

Inderdaad. Gewoon afschrijven, bedanken voor zijn tijd bij de club, verlies nemen, en niet meer naar omkijken. Zo goed is hij namelijk niet en het lijkt me nou ook weer niet zo moeilijk om hem op te vangen binnen de selectie of met een niet al te dure aankoop. Alle energie die nog in deze jongen gestopt wordt is verspilde energie.

Logische keuze van Vilhena, die jongen kan transfervrij vertrekken straks, waarmee hij zichzelf veel aantrekkelijker maakt voor veel clubs. Daarnaast kan hij straks het tekengeld mooi in zijn zak steken wanneer hij bij de mooiste clubs uit het rijtje heeft getekend.

Voor Feyenoord momenteel ook niet verkeerd, Vilhena is een nuttige speler om er bij te hebben. Een ideale 12e man momenteel voor dit elftal. Brengt altijd wel iets extra's als wisselspeler.

Als hij mentaal zo sterk is, had hij moeten bijtekenen en zich moeten bewijzen voor een andere club.

Vilhena is geen echte "feyenoorder"!
Verdiep je in het verleden en begrijp dat de club die jou de kansen bied het nodig heeft dat er wordt bijgetekend!

Uiteindelijk een overschatte voetballer, weliswaar 1 moment met Bazoer kunnen benoemen uit zij hele carrière bij Feyenoord.......
Meer dan terecht dat hij er vaak naast stond, maar daarbij voldoende kansen gehad om zich te bewijzen. Tevens een vader/zaakwaarnemer die veel te veel op de voorgrond treed met zielige en lovende verhalen, bah!

Met deze houding de speler lekker op de bank/tribune houden en hem dan ook absoluut niet laten meedelen in het eventuele succes wat Feyenoord dit seizoen zou kunnen behalen!

17 december 2015 om 14:35

Als zijn club dat geld echt nodig had, hadden ze het vorig jaar al gepakt, toen Vilhena in december had aangegeven te wachten met bijtekenen totdat ie meer vertrouwen voelde van de trainer. Toen in januari Koeman met een paar miljoen aan kwam zetten voor Vilhena (koeman was de trainer die altijd vertrouwen had in Vilhena en hem zo ongeveer als eerste op het formulier zette) had Feyenoord dan toch voor dat geld moeten kiezen? Maar nee, men wilde Vilhena niet laten gaan. En nu boos worden als Vilhena hetzelfde doet? Zeker nadat de 'fans' hem nog willen aanpakken na een oefenwedstrijd. Ik zou de club dan alles gunnen, maar die fans het plezier zeker niet.

Edit: trouwens, iedereen die zo negatief over eigen spelers praat, is ook geen echte 'feyenoorder'.

17 december 2015 om 19:26


Een paar miljoen???
2.4 is bijzonder weinig zeker voor Engelse begrippen, terwijl hij de hele jeugdopleiding van Feyenoord heeft doorlopen en (hoe bizar ik dat ook vind) als groot talent wordt gezien.
Talenten als Wijnaldum en Fer gingen voor 5+ weg in eigen land, dan had Vilhena toch ook wel een beetje in die richting mogen komen(ook al is hij kwalitatief minder) en niet voor minder als de helft van dat.
Op het moment dat Koeman kwam had Vilhena ook nog eens 2 jaar contract.

Feyenoord wil gewoon zijn contractspelers en zeker die uit hun eigen opleiding niet meer gratis de deur uit laten lopen, dus vragen ze in een vroeg stadium al of ze willen bijtekenen, daar is echt niets raar aan, eerder "normaal", zeker voor NL-clubs die het geld goed kunnen gebruiken!

Vilhena heeft nog geen een keer open gestaan om bij te tekenen en wil zelfs niet meer vroegtijdig vertrekken naar een club die hem veel betaald en speeltijd gunt.
Dit vind ik nogal merkwaardig, op deze manier roept hij over zich zelf af dat mensen hem zat zijn......

Wat het er mee te maken heeft dat Koeman hem altijd als eerste opstelde en altijd vertrouwen in hem had volgens jou, begrijp ik niet zo goed.
Ook vraag ik mij af wat Vilhena "hetzelfde doet" volgens jou?

Zoals al eerder gezegd, Vilhena heeft bar weinig laten zien en staat echt niet hoog in de pikorde. Hij had terecht geen basis plaats omdat andere spelers op dat moment gewoon beter waren dan hij voor het team. Als je dan gaat eisen dat je vertrouwen van de trainer wil anders teken je niet bij, dan overschat je jezelf enorm!

In deze heb je meteen antwoord op je "edit"stelling, want zo behoren Feyenoorders zich niet te gedragen, dat heeft niets met negativiteit te maken.

18 december 2015 om 18:55

Wacht even, volgens mij wilde Vilhena vorig jaar zomer al verlengen (toen hij nog een contract voor 2 jaar had), maar wachtte Feyenoord toen tot november. In december kwam naar buiten dat Vilhena pas ging tekenen als ie meer vertrouwen voelde, wat hem daarna niet meer echt is gegeven. Toen Koeman hem wilde halen had ie nog een contract voor anderhalf jaar, was ie wisselspeler en was dus net bekend geworden dat ie niet bij wil tekenen als de situatie niet veranderd. Dan is 2,4 miljoen helemaal niet weinig, zeker in vergelijking met Wijnaldum en Fer, die beiden bepalende basisspelers waren en ook niet bij wilden tekenen (omdat er op dat moment weinig perspectief was om voor de prijzen te spelen).

En wat je zegt over dat Vilhena bar weinig heeft laten zien, dat kan ik niet serieus nemen. Was bijna 2 jaar een onbetwiste basisspeler (en 1 van de beteren, vond ik) onder Koeman en wilde na die 2 jaar ook een nieuw contract.

Dit is weer zo'n zelfde verhaal als Bakkali. Ook daar is de club onzorgvuldig met een speler omgegaan, die daarom terecht aan zich zelf denkt omtrent een nieuw contract (vilhena kreeg na Koeman totaal geen vertrouwen meer, Bakkali werd naar de tribune verwezen en mocht een half jaar nergens voetballen, Vilhena wil pas tekenen bij meer blijk van vertrouwen in hem, Bakkali wilde pas tekenen bij meer speelminuten). En vervolgens wordt de speler verguisd, terwijl de club gewoon fouten heeft gemaakt in de omgang met zo'n speler.

En zoals ik in dit onderwerp al vaker heb gezegd, waarom zou Vilhena nog iets over hebben voor zijn club, waar de supporters hem aanvallen. Denk lekker aan jezelf, Feyenoord bestaat ook nog wel zonder een paar ton voor die transfer.

http://global-vote.blogspot.nl/2015/12/CELTIC-vs-FEYENOORD.html stem gelijk allemaal effe hier

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren