Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nadeel heeft zijn voordeel bij Ajax: ‘De kans op een transfer is kleiner’

Laatste update:

Ajax presteert in eigen land goed, maar in Europa lukt het misschien niet de groepsfase van de Europa League door te komen. Bij het ingaan van de zesde en laatste speelronde staan Molde FK en Fenerbahçe boven de Amsterdammers en eliminatie is een reële optie. Het kan echter ook betekenen dat er minder aandacht zal zijn voor de spelers van Ajax als de transfermarkt zijn deuren weer opent.

/

De Ajacieden hebben tot nu toe nog niet veel laten zien in Europa en dat is voor clubs vaak wel een graadmeter om te bepalen hoe goed een speler is. Daar komt nog eens bij dat de Nederlandse spelers bij Ajax, en dat zijn er vrij veel, geen gelegenheid hebben zichzelf in de etalage te spelen op het EK 2016. Frank de Boer zegt in het Algemeen Dagblad dat hij er vertrouwen in heeft dat de selectie intact blijft na dit seizoen.

“Want een podium om uit te blinken met het Nederlands elftal is er niet. Dat maakt de kans op een transfer kleiner”, aldus de trainer van Ajax. Hij geeft aan dat de club in zijn ogen geen ervaren jongens nodig heeft die de club kunnen helpen wél weer eens goed te presteren in Europa. “De jongens van de huidige selectie zijn dan ook een jaar ouder. Dat moet genoeg kunnen zijn”, vermoedt De Boer.

Denk je dat er interesse zal zijn voor de spelers van Ajax, na dit seizoen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Onzin, we presteren al jaren slecht in Europa maar toch vertrekken er veel spelers.

10 december 2015 om 08:17

Als je wint van teams als Barca , City en United wekt dat toch interesse op

10 december 2015 om 14:54

Over die periode is het niet zo vreemd dat er een keer wordt gewonnen tegen een al geplaatst Barcelona zonder messi.

10 december 2015 om 15:43

Jij bent echt een ..... Barcelona speelde gewoon met xavi iniesta en veel meer toppers. Als PSV wint is het walhalla, maar Ajax presteerde geweldig tegen city en speelde goed tegen Psg en Dortmund en dit wordt gezien als geluk. Jankerd

10 december 2015 om 11:48

Ajax werd vaak kampioen en overwinterde regelmatig. Daarom vertrokken ieder jaar de beste spelers van Ajax. Ze zijn nu 1 jaar geen kampioen geworden en niemand is vertrokken.
Het maakt dus wel degelijk uit hoe je in de ED, Europa en bij Oranje presteert.

Geldt niet alleen voor de spelers, ook voor De Boer gaat het lastig worden een mooie club te vinden anders dan Ajax komende zomer.

10 december 2015 om 08:14

Denk toch dat er voldoende interesse is voor de Boer als hij kampioen wordt. Dan is hij in 6 jaar 5 keer kampioen geworden.

10 december 2015 om 08:58

Interesse is er altijd, maar niet van de clubs die De Boer zelf op het oog heeft. Als je nu de 4 grote competities naast elkaar zet, zijn alle top en subtopclubs goed voorzien in een trainer. Bovendien zijn er diverse grote namen nog zonder club en die zullen ongetwijfeld een streep voor op hem hebben bij clubs (bijv. Ancelotti, straks AvB en vermoedelijk Pellegrini) uit de top 6 van de grote landen.

10 december 2015 om 09:17

Frank de Boer moet ook niet gelijk een club met naam nemen. Het lijkt mij verstandiger dat hij net zoals Koeman bij een club van het kaliber Southampton begint. De trainers die jij noemt, Ancelotti onder andere, zijn enorm duur.

10 december 2015 om 11:08

Hij moet wachten tot Wenger stopt vind ik.

10 december 2015 om 13:53

Dan ga je ervan uit dat hij op zeker trainer wordt bij Arsenal.. Ik denk dat Arsenal wel wat meer keuze heeft en dat de Boer niet bovenaan het lijstje staat hoor. Clubs als Everton, West Ham, Swansea misschien.

Er is altijd interesse in Ajax spelers. Er lopen altijd internationale scouts rond bij Ajax. Ook bij de jeugd dus het zal wel gewoon doorgaan.
Overigens lopen er bij alle nederlandse clubs buitenlandse scouts.

Geen ervaren spelers nodig vind hij wat een onzin zeg , we zijn uitgeschakeld door Rapid , een b club in europa en ze hebben zich met moeite geplaatst voor de europa league en komen niet in de volgende ronde maar ze hebben geen ervaring nodig hoe dom kun je zijn om dat te zeggen , terwijl PSV zich plaatst voor de knockout fase in de CL door juist ervaring te halen en met een as van Morena, Guardado en de Jong , maar wij hebben geen ervaring nodig volgens de Boer .pff

10 december 2015 om 08:36

Volgens mij kan Rapid de 2e ronde nog makkelijk halen, staan 2e in de poule geloof ik?

10 december 2015 om 08:40

Loting van PSV hielp ook een handje mee. In zo'n poule heeft Ajax nooit gezeten.. Desondanks heb je wel gelijk.

10 december 2015 om 08:47

Klopt, Ajax heeft op 1 a 2x na telkens in makkelijke poules gezeten.. maarja, moeilijk in te zien voor onze Amsterdamse vrienden. Psv heeft klasse gepresteerd en Ajax en andere Nederlandse ploegen bakken er gewoon helemaal niks van.

Als al die gasten een per persoon een kilo of 5 aan spieren aankomen en de mouwen opstropen hadden ze lachend bijna alle wedstrijden in de poule moeten winnen. Fysiek stelt ons voetbal helaas niks voor!

10 december 2015 om 09:03

Haha, dus jij vergelijkt een zwalkend ManU of een schamele Duitse subtoppers met een kampioen van Engeland, of de kampioen van Duitsland?

Zelfs een blinde ziet nog dat ManU dit seizoen niks te zoeken heeft in Europa, en dat geldt ook gewoon voor Wolfsburg. Heel leuk dat ze 1e zijn geworden, maar overtuigend was het allesbehalve.

10 december 2015 om 09:24

Je kunt wel zeggen dat MU en Wolfburg niets te zoeken hebben in Europa dat doet niets af aan de prestatie van PSV want die halen wel de tweede ronde , en als je gewoon realistisch bent heeft ons Ajax op dit moment niets maar dan ook niets te zoeken in Europa want die kunnen zich in een Europa league pool al niet staande houden over overtuigend gesproken ,

10 december 2015 om 09:26

@ Keistad

Sorry, maar ik vind de moeilijke poules waar wij in zaten niet echt een excuus. Veel mede supporters zijn volgens mij vergeten dat ondanks die zware poules we vaak wel gewoon serieus kans hadden om door te gaan. Natuurlijk is het heus wel van invloed met zulke clubs in je poule, maar drie van de vier keer had Ajax het volledig in eigen hand had. Zeker twee keer, toen we een doelpunt en een punt tekort kwamen.

Als men gewoon de spelers had ingelicht over hetgeen wat er gebeurde in Zagreb hadden de spelers die wedstrijd meer aangezet, nu weet ik wel dat er twee goals onterecht werden afgekeurd. Desondanks waande Ajax zich veilig vanwege het onwaarschijnlijke hoge aantal uit goals wat Lyon moest maken. Pas toen het te laat was kwamen de veldspelers er pas achter wat erin Zagreb zich onttrok. Dinsdagavond hoorde ik Cocu zeggen dat vanaf de kant de hele tijd de ontwikkelingen in Wolfsburg nauwlettend in de gaten gehouden werd; en de stand van zaken daar ook steeds met de spelers in het veld gedeeld werd.

Ook vorig seizoen heeft Ajax het gewoon verprutst, want we werden niet alleen uitgeschakeld door die domme actie van van den Hoorn. Sommigen van ons lijken ook te vergeten te zijn dat in dat Milan in eigen huis al heel vroeg in de wedstrijd met een man minder kwam te staan, en hoe reageerde Ajax ? Ajax nam geen enkel initiatief, vanaf de middellijn speelde Ajax steevast de bal weer terug naar achteren om 99 procent van de wedstrijd niet ook maar een beetje aan te zetten. Milan kon gewoon rustig achterover hangen, want Ajax probeerde toch niets. Pas in de slotminuten konden de Ajacieden het opbrengen om te stoppen met zinloze geschuif

Daarom vind ik het excuus van een moeilijkere poule niet echt opgaan. Ja het is van invloed, maar desondanks hadden we wel de meeste keren gewoon in eigen handen. Wanneer je naar de gedrevenheid keek van de PSV spelers, is dat iets wat ik bij de Ajacieden in de doorslaggevende wedstrijden van Ajax in de Champions League niet zag. Ja, pas in letterlijk in de slotminuten toen het al te laat was.

10 december 2015 om 09:32

Eierdopje lenen?

10 december 2015 om 09:34

@ Afca_proud

Krijgen we dat weer, ongeacht of het Ajax of PSV betreft; elke keer word er vooraf geroepen dat grote Europese clubs die in een slechte fase zitten of met een "b" of een "c" elftal aantreden alsnog wel onze topclubs zullen oprollen. Wanneer dit dan niet gebeurd spelen opeens de verzwakte elementen die voor de wedstrijd niet als een ernstige verzwakking golden opeens wel als een verzwakking.

PSV heeft gewoon goed gedaan, Ajax heeft het zelfs steeds laten liggen door niet op te letten, niet voldoende gemotiveerd en geïnformeerd te zijn. Daarnaast beschikt PSV ook over een selectie die op zo´n beetje alle punten veel meer in balans is dan de door geslagen tienertoer van ons. Daarbij komt ook nog dat de Ajacieden nog een hoop kunnen leren van de wedstrijd mentaliteit die PSV dinsdagavond liet zien, want in de alles bepalende wedstrijden van Ajax in de Champions League heb ik die vastberadenheid bij Ajax niet gezien.

10 december 2015 om 10:32

Wat een gelul zeg over Ajax in de champions league de hele tijd zeg.

1 keer:

2014/2015: Met Barcelona en PSG in principe 2 schieronverslaanbare tegenstanders beide boven het niveau van Wolfsburg en Manu.

2013/2014: Barcelona, Milan en Celtic. 1 wereldtopteam en 2 teams die te pakken waren. Teleurstellende resultaten tegen Milan zorgde ervoor dat Ajax net niet doorging. Aanvallend te weinig stootkracht, wel het betere van het spel. Maar dit Milaan en Celtic waren echt niet beter dan Wolfsburg en Manu nu zijn.

2012/2013: Dormund, Real, Man City. De kampioenen van de 3 topcompetities. Simpelweg geen beginnen aan.

2011/2012: Real, Lyon, Zagreb. Real kansloos. Lyon 2 keer gelijk, Zagreb 2 keer winst. Lyon door op doelsaldo, met doelpunten meer daar waar er bij Ajax 2 onterecht werden afgekeurd wegens geen buitenspel en Lyon 7 van de 9 goals uit bij Zagreb maakt. Dit leek mij niet geheel eerlijk. Maar je had ook gewoon van Lyon kunnen winnen in Amsterdam, dan was je gewoon doorgegaan.

10 december 2015 om 10:39

De makkelijkste poule waar Ajax in heeft gezeten de afgelopen 4 jaar was met Real Madrid, Olympic Lyon en Dynamo Zagreb. Dat jaar hadden we eigenlijk ook moeten over winteren. Maar ik denk dat iedereen nog wel weet wat er toen gebeurde. Verder heeft Ajax altijd minimaal 2 grootmachten in de poule gehad. Psg, Real Madrid, Barcelona, Borussia Dortmund, Man City. Dat kun je niet echt vergelijken met de poule van Psv.

Dat doet natuurlijk niets af aan de sportieve prestatie van Psv. Dat blijft gewoon heel netjes.

Ze hebben geen ervaren jongens nodig rept ie, waarom hebben ze in hemelsnaam Heitinga aangetrokken?

10 december 2015 om 08:57

hij heeft het over volgend jaar...omdat al deze spelers dan een jaar ouder zijn.
Heitinga is dit jaar gehaald

10 december 2015 om 09:13

@ Verpatopspits

Heitinga is alleen als zoethoudertje gehaald. In de transferperiode voordat Heitinga kwam wilde Ajax hem niet eens hebben, volgens de Boer en Overmars was hij niet goed genoeg. Nu waren er al jaren kritische supporters, maar toen aan het einde van het vorige seizoen ook de rest van de Arena serieus begon te morren haalde men de publiekslieveling terug, in de hoop om het rumoer in bedwang te houden.

It´s the oldest trick in de book, de politiek maakt hiervan ook vaak gebruik, net zoals in de politiek werkte het hier ook. Zodra bekend werd dat Heitinga zou komen verdween heel veel kritiek als sneeuw voor de zon. Persoonlijk snap ik er niets van da Heitinga zich zo laat misbruiken door Ajax.

Dus eigenlijk is het een voordeel als je slecht bent, want dan wil niemand je.... Dan mogen ze in de kelder van de eredivisie wel in de handjes wrijven.

Mocht Ajax de selectie intact houden en een aantal ervaren mannen terughalen, dan zit er in potentie nog steeds een champions league waardig elftal in. Ajax heeft alleen wel een aantal ervaren krachten nodig die ook nog eens wat toevoegen. Huntelaar of een tussenjaar voor Siem De Jong. Nigel de Jong of misschien zelfs een Vermaelen/ Verthongen/ Alderweireld. Met maar een paar ervaren mannen kan een talentenpoel echt wel hoge ogen gooien. Dan denk ik terug aan Ajax 95. Wat goeie talenten (en die staan er) aangevuld met ervaring (en dat moet komen).

10 december 2015 om 09:05

De laatste namen gaan moeilijk worden lijkt mij. Maar een Huntelaar of een de Jong zou heel mooi zijn. Maar dan moet er wel echt ergens een ervaren top verdediger komen.

Riedewald is een groot talent, laat goede dingen zien, maar maakt nog veel teveel fouten. Laat z'n man veelvuldig lopen. Stiekem hoop ik wel op Vermaelen, maar zie die niet zomaar vertrekken bij Barca.

"hij geeft aan dat de club in zijn ogen geen ervaren jongens nodig heeft die de club kunnen helpen wél weer eens goed te presteren in Europa. “De jongens van de huidige selectie zijn dan ook een jaar ouder. Dat moet genoeg kunnen zijn”, vermoedt De Boer. "

En maar volhouden dat ze in de lijn Cruyff geloven, de Boer is blijkbaar alweer vergeten dat talenten zich aan de hand van gedegen internationale ervaren mannen zich zouden moeten ontwikkelen. Waarbij ook duidelijk gezegd werd dat spelers met voornamelijk alleen Eredivisie ervaring niet het type ervaring was wat we nodig hadden ( wat nog steeds zo is). Verder had de Boer het er de laatste jaren regelmatig er zelf ook over dat er serieuze ervaring bij moest. Nu komt hij weer met het eeuwenoude "ze zijn een jaartje verder" onzin argument.

Het verleden heeft al zo vaak aangetoond dat dit gewoon niet waar is, iemand die pas tweee tot vijf jaar zijn rijbewijs heeft word ook nog niet als een ervaren bestuurder beschouwd. Zo moet je dat ook zien bij het voetbal en zeker op internationaal niveau, verder hebben ex spelers zoals Sneijder en van der Vaart ook aangegeven dat ze gewoon nog te jong waren om de kar te trekken in de tijd dat ze zich nog tot sterktehouder moesten ontwikkelen. Als het zo´n simpel optel sommetje zou zijn van "we zijn weer een jaartje verder" dan zouden alle Nederlandse clubs in niveau moeten stijgen.

Ik ben de Boer dankbaar voor de kampioenschappen en hoe hij Ajax door de revolutie loodste, maar hij begint net als de rest van zijn maatjes steeds meer onzin te verkondigen. Hopelijk komt er een leuke club voor hem deze zomer, dan kan hij gelijk Bergkamp en Overmars ook met zich meenemen.

10 december 2015 om 09:24

Helemaal mee eens.

We mogen De Boer dankbaar zijn voor de vele titels en de rust die hij bij het eerste elftal bracht. Maar het afgrijselijke voetbal van de laatste jaren blijft ook lang aan hem kleven. Net zoals zijn visie over sommige spelers en spelopvatting.

Ajax haalde met Heitinga routine. Maar die krijgt simpelweg de kans niet van De Boer. Een andere routinier Schöne wordt vaak misbruikt als (inval)vleugelspeler. En dan heb je Cillessen nog als zogenaamde routinier. Nu komt alles op de schouders terecht van Klaassen, Gudelj en Veltman, trwijl die ook pas 22 zijn. Dus over een x-aantal jaren zul je Tete, Riedewald, Bazoer, El Ghazi ook horen dat er een gebrek aan routine in het elftal was.

Daarom hoog tijd voor een geheel nieuwe Ajax-staf aankomende zomer. DIe Ajax zoals Ajax laat voetballen, die oog heeft voor talent maar ook de routiniers niet vergeet. En die vooral het elftal met plezier laat spelen, met diepgang, felheid en vleugelspelers op de juiste plaats.

10 december 2015 om 09:37

Schone was ook een toproutiner, maar die is op. Die hadden ze dit seizoen moeten vervangen voor een nieuwe. Heitinga was een goede optie, maar die kan het niveau blijkbaar niet meer aan. Misschien moeten ze ook eens afstappen van het sentiment, maar (net als Psv) verder kijken dan oud-spelers.

10 december 2015 om 09:56

@ Fcbogarde

Precies, graag zou ik nog aan jouw bijdrage willen toevoegen; dat buiten het aanstellen van mensen die wel bereid zijn om intensief te scouten voordat soort spelers. Dat wanneer we die spelers wel vinden ze alle waardering krijgen die ze verdienen, zowel Pantelic als Poulsen wilden allebei blijven en hadden ook geen idiote eisen, maar de Boer moest ze onnodig weer mededelen dat ze konden blijven; maar tegen een lager loon en dat ze rekening moesten houden met nog minder speeltijd. Dan jaag je ze ook echt zelf de deur uit, maar helaas geloven ze in het sprookje dat Ajax het alleen met een doorgeslagen tienertoer het kan redden. Net zoals de spelers van Ajax al decennia niet van hun fouten leren gebeurd dit op het (technische) bestuurlijke vlak ook niet.

De enige hoop wat we nog hebben is dat de ledenraad de vloer aanveegt met de raad van commissarissen op de zeventiende. Nu Jonk en andere goed functionerende werknemers van de toekomst zijn opgestapt; ligt de weg open om het compleet door geslagen slome, creatieloos voetbal wat op doelloos balbezit is gericht, de standaard te laten worden in de opleiding. Volgens het rapport van Ling, is dat hetgeen wat ze voor ogen hebben met de opleiding. Waar onder Jonk wel als des Ajax gespeeld werd, en waar je ook terecht kon de afgelopen jaren als je echt Ajax voetbal wilde zien. Echt, ik maak mij grote zorgen om de toekomst nu de bobo kliek hun coupe weer eens geslaagd is. En die daarin gesteund worden door een aantal oud spelers die allemaal plechtig beloofde om nu eens 100 procent voor de lijn van Cruijff te gaan. Die na een jaar zonder mandaat van de club er alweer van afstapte, omdat hun ego´s (een andere reden is er denk niet) zelf een stempel op Ajax wilde drukken.

10 december 2015 om 10:15

Het lijkt erop dat Ajax met De Boer cs. en een aantal bestuurders via een achterdeur alsnog Van Gaal heeft binnengehaald. Het voetbal van Ajax 1 draagt zijn stempel - fans van Man Utd zullen dat beamen. Alleen vanuit de jeugd stroomt creativiteit door, maar die wordt snel gesmoord in het eerste.

De Boer heeft wel gelijk - door gebrek aan internationaal podium zullen er weinig vertrekken. Helaas betekent het ook dat hij zelf voorlopig blijft, want geen enkele buitenlandse club is onder de indruk van vier of vijf kampioenschappen met de grootste begroting van de ontstellend zwakke Eredivisie.

10 december 2015 om 10:37

Ja en waarom krijgt Heitinga de kans niet , omdat de Boer als de dood is dat hij het goed doet en dan moet hij een jongere er naast zetten want ik blijf zeggen als Heitinga mee had gedaan tegen Rapid dan had Ajax in mijn ogen veel meer kans gehad om van ze te winnen die had niet de fout zoals Veltman gemaakt hoor maar die mag fouten blijven maken want kijk maar naar afgelopen zaterdag 2 goals tegen door hem en niet de eerste tegengoals door zijn fouten .

10 december 2015 om 11:21

Ge denkt toch niet echt dat De Boer Heitinga niet opstelt omdat hij 'mogelijkerwijs' zijn ongelijk bewijst? Dat gaat er bij mij echt niet in hoor. Heitinga zou waarschijnlijk gewoon het niveau niet hebben wat De Boer denkt nodig te hebben. Welke coach zou nou moedwillig een wedstrijd vergooien omdat hij een speler niet wil opstellen uit beleidsoogpunt

10 december 2015 om 14:06

Het is vooral tijd om de ingeslagen weg voort te zetten en niet continu te veranderen van technisch personeel. Ik denk dat er weinig mensen zijn die er meer uithalen dan Frank en Dennis en Marc heeft zijn lesjes nu ook wel geleerd en doet het beter en beter.

Tijd om te oogsten, en niet weer opnieuw te zaaien en af te wachten.

11 december 2015 om 01:22

@ Splijtpass

Daar ben ik ook bang voor, maar ook dat dit weer de terug keer betekend van de terug keer van Coronel. Want een aantal van zijn adepten zijn mede schuldig aan de huidige puinhopen en vliegen er al een paar als aasgieren alweer boven de club.

Als dat de Boer dat nodig heeft om het steeds pijnlijke afgaan van Ajax voor zichzelf wat te verzachten of te bagatelliseren vind ik dat eigenlijk alleen maar zielig. Vooral zijn eeuwen oude cliché "dat de spelers weer een jaartje verder zijn", dat horen we ook elk jaar, en elk jaar zien we weer dat daar in de praktijk geen moer van klopt.

Net zoals zijn kompanen in het technisch hart en in de pluche stoelen is hij in mijn ogen ook al het realisme volledig kwijt. Laat er alstublieft een club langskomen die ons van hem verlost, en dat hij dan die prutsers en verraders van een Bergkamp en Overmars met zich mee neemt.

11 december 2015 om 01:35

@ sloep01

Inderdaad, ik ben er ook van overtuigd dat Heitinga veel van die domme fouten niet zou maken. Daarnaast weet ik ook zeker dat Heitinga de nodige strijd en gezonde agressie met zich zou mee brengen of spelers een schop onder hun kont zou geven; wanneer ze weer eens denken een strandwandeling te maken.

Je kunt zien dat de Boer een echte van Gaal adept is, net zoals van Gaal heeft de Boer het ook niet op ervaren spelers. En weet hij ze niet op waarde te schatten.daarnaast begint hij steeds meer tegenstrijdig te ijlen zoals Overmars dat al jaren doet. Hoe vaak ze zich zelf zelf ook tegen spreken, op een of andere manier zijn er nog genoeg mede supporters die het niet (willen) zien.

10 december 2015 om 14:05

En nu even de realiteit, welke gedegen internationale ervaren mannen stel jij voor met een salaris budget van 1 miljoen (nee, ajax gaat daar zoals PSV niet overheen).

De boer, Bergkamp en Overmars doen uitstekend werk, van mij mogen ze nog jaren blijven, al zal dat in het geval van Frank een utopie blijven. Ondankbare supporters die mogen van mij wel vertrekken.

11 december 2015 om 01:15

@ afcanats

Wanneer ga jij eens inhoudelijk op mensen reageren in plaats van alleen altijd maar tegen vragen te stellen en bijdrages van mensen te bagatelliseren ? Met je "En nu even de realiteit". De afgelopen jaren zijn er veel mede supporters (waaronder ik) geweest die namen noemde, dat is tig keer herhaald. Dus als jij zo graag die namen wilt lezen; zou ik zeggen, bekijk de oudere topics maar. Ik ben er klaar mee om alles tig keer voor jou te herhalen, terwijl je nooit ergens punt voor punt inhoudelijk op in gaat. Ook vorig seizoen werden er door verschillende mensen namen genoemd, maar reageerde jij zoals gewoonlijk niet inhoudelijk. Have fun met het nazoeken.

Dan nog, het is niet onze taak om namen te noemen of om überhaupt spelers te vinden. Als je niet eens bereid bent om serieus intensief te gaan scouten, en je je eigen scouts compleet negeert, tja, dan zul je ook niets vinden. Daarnaast zijn er meerdere clubs in Europa die vergelijkbare middelen als Ajax hebben; en er wel in slagen om een goed uitgebalanceerde selectie samen te stellen.

Nogmaals, daarvoor moet je wel intensief scouten en iets meer betalen. Daar heeft Ajax het geld voor en daar mocht Ajax altijd een uitzondering voor maken, alleen bij Ajax is vandaag de dag alles een moeilijk verhaal. Nogmaals, als je niet eens bereid bent om serieus te gaan scouten (over werkweigering gesproken waar jij in het geval Jonk zo'n broertje dood aan had), moet je jezelf ook niet achter slappe excuses verschuilen, des te meer omdat vergelijkbare clubs aantonen dit wel te kunnen.

Ajax zelf zal graag de selectie zoveel mogelijk bij elkaar willen houden. Dat heb je een selectie waarin redelijk wat ervaring in zit. Bovendien komen er talenten aan waarvan de selectie nog alleen maar sterker wordt. Denk met name aan Dolberg, Eiting en Nouri. Het is zonde dat de jeugdopleiding weer visieloos is geworden. Iedereen kan zien dat de jeugdopleiding echt goed liep. Dat de onderlinge verhoudingen op scherp stonden is helemaal niet erg. Het is volgens mij zelfs gezond om je trainers constant te prikkelen om het maximale uit zichzelf te halen.

10 december 2015 om 14:03

Jonk, Cruijff en Jongkind zijn niet de enige op de wereld met een goede visie... Bovendien het plan van Cruijff wordt gewoon in grote lijnen gevolgd, al zal hij het daar zelf niet mee eens zijn.

Ajax houdt de individuele benadering er gewoon in, is door niemand gezegd dat dat gewijzigd zou Worden.

Ervaring is wel degelijk nodig. Iedere linie moet er 1 hebben, basis of bank. Dat iedereen weer een jaar ouder wordt horen we ook al een aantal seizoenen. Uit deze woorden kun je haast wel opmaken dat er in de winter geen spelers gekocht wordt door Ajax. Jammer maar helaas, had graag nog een rechtsbuiten en/of een spits willen zien met ervaring.

Ik snap dat Frank de Boer blij is dat hij zijn groep wat langer bij elkaar kan houden, maar voor een club als Ajax moet dit niet het uitgangspunt zijn. Stel dat het succes van PSV in de Champions League tot gevolg heeft dat De Jong, Guardado, Willems, Arias of wellicht zelfs (hopelijk) Bruma, vind ik dat prima. Op het hoogtepunt van hun prestaties zijn spelers het meest waard en de transfersommen dus het hoogst. Besef daarbij dat Nederlandse clubs geen illusies hoeven te hebben dat een lang met elkaar spelend team garant staat voor succes en dat geen enkele speler onvervangbaar is. Dan is een leegloop gewoon een zegen en een teken dat je het goed doet. Van de genoemde spelers gaan de eerste drie bijvoorbeeld niet voor onder de 15 miljoen weg denk ik. In de wetenschap dat Brands genoeg netwerk en durf heeft om dat geld te investeren in spelers als Pereiro en Moreno kun je er zeker op gaan dat de lege plekken wel weer gevuld worden, terwijl van de onderkant op termijn spelers als Lunqvist, Lammers, Scamacca, Paal, de Wijs en Bergwijn zich aan zullen dienen.

10 december 2015 om 11:27

@ Gomes,

'stel dat het succes van PSV in de Champions League tot gevolg heeft dat De Jong, Guardado, Willems, Arias of wellicht zelfs (hopelijk) Bruma, vind ik dat prima'

Hier bedoel je dat ze verkocht worden? Deels met je eens. portief succes moet hand in hand kunnen gaan met financieel succes. De interactie daartussen is erg belangrijk. Puur sportief (twente of het van Raaij tijdperk) en je krijgt hele donkere dagen. Puur financieel (ajax laatste jaren) en zelfs met kampioenschappen zijn de supporters ontevreden (waar is die 100 miljoen??!?!)

Gerbrands, Brands en Cocu hebben de finesses van deze rode lijn prachtig door en balanceren met zijn 3en perfect op die thin red line. Zoals Brands ook steeds transfers moeilijker laat worden naarmate er al bepalende spelers zijn weggegaan is heel belangrijk. 1 bepalende speler is op te vangen. 2 wordt lastiger dus voor de 2e moet moeilijker gedaan worden en voor de 3e niets minder dan de absolute hoofdprijs. 4e is absolute Nogo Dit moet ook bij de spelers gesnapt worden. Wil je stap hogerop maken moet je spelersmakelaar al vroeg aan de bak. Des te later des te minder kans op een mooie transfer.

Hopelijk gaan steeds meer mensen inzien dat Ajax slecht wordt bestuurd door de huidige beleidsbepalers. Geen ervaring nodig, wat een kul. Psv heeft juist bewezen dat dat wel nodig is. Vooral op Europees gebied. Wat is De Boer toch vreselijk eigenwijs. Luister toch ook een keer naar de meeste fans die ervaren versterkingen willen zien voor het basiselftal.

10 december 2015 om 11:18

Die fans roepen alleen maar uit emotie, ik zou daar juist niet al te veel achteraan gaan. Het zou toch van de gekken zijn als je je elftal laat samenstellen door een stel doorgesnoven raddraaiers. Nee, Ajax heeft een beleid (en daar kan je van vinden wat je wil) en dat moeten ze dan ook volgen. Gaan ze het beleid/ filosofie aanpassen, prima, maar nu is dit het.

PSV was uiteindelijk ook 'maar' een gok. Niemand had verwacht dat Moreno zo goed zou zijn. Daarnaast was Guardado 'slechts' de tweede keus achter Deffour en was het bij De Jong ook maar afwachten of hij het nog kon (De Jong was namelijk in het buitenland al goed mislukt). Ajax heeft voor diezelfde posities Schone (was 2 seizoenen terug gewoon erg belangrijk) en Heitinga. Dat pakte gewoon wat minder goed uit.

Bij Feyenoord hebben ze bijvoorbeeld ook 'geluk' gehad dat een gok op Pelle ook enorm goed was uitgepakt. Kuyt net zo. Die had ook terug kunnen komen als Mathijssen of Stam... Maar daar staan ook missers tegenover.

10 december 2015 om 13:07

Het zou juist van de gekke zijn om volgend jaar weer een elftal vol jongelingen Europa in te sturen. Dan stoot je jezelf wel vaak aan dezelfde steen. Zelfs ezels zijn dan slimmer.

10 december 2015 om 13:59

Slecht bestuurd? Dit ajax is minimaal gelijkwaardig aan PSV maar de basis heeft wel 15 miljoen minder gekost, daarbij is er ook geinvesteerd in de toekomst.

Becker, Zivkovic, Andersen, Menig zijn spelers die zomaar aan kunnen sluiten, spelers liggen lang vast, Nouri/muric/savastano komen eraan.

10 december 2015 om 16:09

Volgens mij is Ajax op Europees gebied nog lang niet minimaal gelijkwaardig aan Psv.

Mee eens, het scheelt zoveel als je de selectie eens bij elkaar houdt. Dit jaar is dat al aardig gelukt, toch zijn we in europa nog ongelukkig geweest in het begin van het seizoen. Als de selectie bij elkaar blijft dan heb je wel een stukje meer ervaring wat net kan helpen.

Ik verwacht dat het moeilijk wordt om Cillessen te behouden, maar de rest zie ik wel blijven, al zal er best interesse zijn. Als je daarvoor een ervaren goede keeper zoals Vorm terug kunt halen dan hoef je verder weinig aan te trekken.

Van Rhijn, Schone, Serero, Sanogo kun je allemaal met verhuurde of jeugd spelers opvangen. Als van der Hoorn vertrekt kun je overwegen Heitinga 2de RCV te maken of een St. Juste/tapia te kopen.

Zivkovic is even afwachten, wellicht moet je naar een ervaren spits gaan kijken als hij het nog niet aankan, maar ik geloof wel in hem. En op LB moet er een jeugdspeler doorbreken, anders moet je daar ook versterken.

GK: Vorm, Boer, Onana
RB: Tete, Owusu, Sanniez
Rcv: Veltman, St.juste/tapia, Heitinga
Lcv: Riedewald, Viergever, Bergsma
LB: Dijks, Savastano, Dankerlui
RM: Bazoer, van de Beek, El Mahmoudi
AM: Klaassen, Sinkgraven, Andersen
LM: Gudelj, Nouri, Clement
RA: El Ghazi, Becker, Muric
Sp: Milik, Zivkovic, El Azzouzi
LA: Fischer, Younes, Cerny

Dan heb je met 2 aankopen alweer een uitstekende selectie (vorm, St.juste/tapia) en wellicht nog een spits.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren