Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Gijp wijst winnaar Ballon d'Or aan: 'Ontstijgt die krankzinnigheid’

Laatste update:

Op 30 november wordt duidelijk welke drie spelers kanshebber zijn op de Ballon d'Or, de belangrijkste individuele prijs van het jaar. Dat Lionel Messi en Cristiano Ronaldo genomineerd worden staat wel vast, maar voor de derde nominatie zijn genoeg kandidaten. Namen die veel genoemd worden zijn onder anderen Neymar, Luis Suárez en Zlatan Ibrahimovic.

/

Commentator Sierd de Vos kiest voor Andrés Iniesta, zo geeft hij te kennen aan Metro. “Ik zou hem zelfs op de tweede plek zetten, Ronaldo op drie”, begint De Vos. Volgens de commentator is het voor Iniesta jammer dat hij bij Barcelona in de schaduw staat van Messi. De Vos pleit voor een oeuvreprijs, zoals in de filmwereld. “Anders krijgen spelers als Xavi en Iniesta nooit de individuele prijs die ze verdienen.”

Analyticus René van der Gijp noemt tal van kandidaten voor de derde nominatie, maar volgens hem staat de winnaar toch al vast. Wat Messi in vergelijking met Ronaldo laat zien is volgens Van der Gijp ‘buitenaards’. “Bij Ronaldo heb ik nog het idee dat hij krankzinnige dingen kan doen, maar Messi ontstijgt die krankzinnigheid.”

Wie wint de Ballon d'Or?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat van der Gijp een voorkeur heeft voor Messi was al wel duidelijk toch? In mijn ogen ook terecht wanneer Messi de gouden bal wint dit jaar.

27 november 2015 om 11:08

Messi kan dit jaar echt geen terechte winnaar zijn maar aangezien iedereen maar een kort geheugen heeft:
Begin van het jaar was Messi geblesseerd. Barcelona won wel de PD en de CL maar deed dit zeker niet alleen.
Met Argentinie in de Copa America in juni speelde hij als een dweil (1 penalty in 6 wedstrijden) maar ook zijn spel was ondermaats. Daar is Mascherano al een tijdje, de WK 2014 incluis de meest waardevolle speler. En zijn Aguero en Di Maria ook beter dan Messi.
Dit seizoen is hij 2 maanden geblesseerd geweest.

Ronaldo daarentegen scoorde erop los in een periode waarin Real verre van optimaal speelt.
En wat zijn assists betreft: als Benzema niet de helft van de tijd loopt te slapen dan dingt hij makkelijk met Messi of Iniesta mee, die ze aan Neymar of Suarez mogen geven..
Was doorslaggevend voor de EK kwalificatie met Portugal.

De beste voetballer van het jaar gaat niet om een seizoen met daarbij de teamprestaties als maatstaaf maar om het hele jaar met daarbij vooral de individuele prestaties. In een teamsport ja.

Dus is Messi echt de beste in 2015 of vindt men in Nederland Messi gewoon de beste voetballer altijd al, al zou hij op krukken het veld opkomen?

27 november 2015 om 11:25

Sorry, maar Messi verdiend en wint de gouden bal 100 procent! Met Neymar op nummer 2, nummer 3 kunnen er verschillende zijn……

Zullen nog steeds veel mensen zoals jij zijn die vinden dat Ronaldo hem verdiend, maar hij waar hij al jaren voetballend weinig aanwezig is, was het dit jaar wel schrikbarend, was alleen maar gefocust op het maken van doelpunten, bracht voetballend nauwelijks iets.

De cijfers zijn veelzeggend, dat Ronaldo voornamelijk een eindstation is van een aanval, (afhankelijk is van zijn team) afgelopen seizoen duidelijker dan ooit, van zijn 48 goals in de competitie waren er 42 gescoord uit one-touch!

Groot verschil met Messi is dat wanneer Ronaldo niet scoort, hij weinig toegevoegde waarde heeft, maar wanneer Messi niet scoort hij even belangrijk blijft met zijn veldspel, zijn dribbels, steekpasses, creëren van kansen uit het niets, geen tikkie breed assists, maar steekpasses door een verdediging van 5 man.

Zelfs wanneer Messi een slechte wedstrijd speelt voor zijn doen domineert hij spel met zijn passes en creëren van kansen waar de meeste profvoetballers jaloers op zouden zijn.
En het heeft niet te maken omdat Ronaldo op de verkeerde plek staat, want waar je ook staat, je kan toch een actie maken, tegenstanders uitspelen, kansen creëren met steekpasses etc. in elke bal tikkie terug spelen.

Maar niet alleen voetballend, maar ook de statistieken spreken in het voordeel Messi van afgelopen seizoen.

Champions league 2014/2015:
Topscorer - Messi 10 goals (0 penalty’s) Ronaldo 10 goals (3 penalty’s)
Assists – Messi 5, Ronaldo 3
Keypasses – Messi 31, Ronaldo 13
Through balls - Messi 18, Ronaldo 2
Chances created – Messi 35, Ronaldo 13
Succesfull dribbles – Messi 92, Ronaldo 24
Tackles won - Messi 11, Ronaldo 2
Interceptions – Messi 7, Ronaldo 2.
Forward passes – Messi 395, Ronaldo 175
Succesfull passes – Messi 647, Ronaldo 348

La Liga2014/2015:
Topscorer - Messi 43 goals (5 penalty’s) Ronaldo 48 (10 penalty’s)
Assists – Messi 18, Ronaldo 16
Keypasses - Messi 78, Ronaldo 57.
Succesfull dribbles – Messi 175, Ronaldo 54
Through balls – Messi 34, Ronaldo 4
Tackles won – Messi 25, Ronaldo 8
Interceptions - Messi 7, Ronaldo 0
Total forward passes – Messi 1307, Ronaldo 530

Buiten het feit dat alle cijfers in het voordeel van Messi zijn, Messi voetballend veel meer brengt, heeft Messi met Barcelona ook alle belangrijke prijzen gewonnen. Messi was ook belangrijk in alle beslissende wedstrijden. In de Copa Del Rey finale scoort hij de winnende met een solo waar hij 5 man uitspeelt, in de Champions League Finale was het zijn individuele actie en afstandsschot waaruit de rebound het winnende/bevrijdende doelpunt werd gescoord, Messi was ook de speler die in de kampioenswedstrijd voor de La Liga, uit bij Atletico Madrid, het winnende doelpunt scoorde uit een prachtige actie. En ook was het Messi die in de finale om de Europese Supercup twee prachtige vrije trappen erin schoot na een 0-1 achterstand.

Hij heeft masterclasses gegeven tegen Bayern Munchen, Psg, Manchester City, Atletico Madrid etc.
En voordat mensen beginnen te roepen, ja maar Ronaldo is wel eerste geworden met Portugal in de EK Kwalificatie poule. Hij heeft in totaal 5 doelpunten gemaakt waarvan 4 tegen Armenië, die laatste zijn geworden met 0 overwinningen, en hij had 0 assists. Zo groot is zijn aandeel niet geweest.
Ook in recente wedstrijden tegen Sevilla, Atletico, Barcelona, PSG 2x, was hij gewoon onzichtbaar, en dan heb ik niet over dat hij wel of niet scoort, maar voetballend gewoon onzichtbaar, kan niks forceren, creëren etc. Valt voetballend totaal niet op.

En over Ronaldo belangrijk bij het kwalificeren voor WK 2014? Ben je echt serieus daarover?
Ben je vergeten Messi zich voor ditzelfde WK rechtstreeks met zijn land kwalificeerde in een poule met Chili, Colombia, Uruguay, Ecuador, Paraguay etc. Messi hier ook nog eens hoofdverantwoordelijke voor was als topscorer en topassist gever zijnde.
Terwijl Ronaldo tijdens deze WK kwalificatierondes helemaal nergens te bekennen was in een poule met matige tegenstanders als Azerbeidzjan, Israël, Luxemburg en Noord Ireland, hij niet eens met zijn land rechtstreeks kon kwalificeren, moest Portugal playoffs spelen tegen het matige Zweden. Hij scoorde hier de beroemde hattrick, en de hele wereld stond toen op zn kop, alsof Zweden een potentiële WK winner was. Hij kreeg 3 geweldige passes, en maakte deze geweldig af. Maar zoals altijd, het waren eindstation goals, dus team goals, doelpunten uit een geweldige aanval.

Maar goed, dat je iemand als een natte dweil vind voetballen omdat hij maar 1 penalty scoort in 6 wedstrijden, zegt genoeg waarop jij je mening baseert.

27 november 2015 om 12:27

Ik vind het altijd wel typerend dat messi fans penalties erbij halen alsof het cheatgoals zijn. Dat die kleine dwerg ze allemaal slecht inschiet ligt er gwn aan dat hij geen penalty kan nemen, ronaldo daarentegen kan dat wel en bezit dus een kwaliteit die messi niet bezit, net zoals dat messi schitterende steekpassen kan geven die ronaldo niet kan geven. Kortom leuk al die stats, maar ze geven duidelijk weer dat ronaldo de betere aanvaller is ( als aanvaller draait het immers om de goals en assists). Messi is natuurlijk veel completer. Over de one touch goals kunnen we ook wel doen alsof het cheatgoals zijn en alsof iedere hans worst ze kan maken, maar het geeft alleen maar weer hoe geniaal de loopacties van ronaldo zijn. Wat overigens ook een enorme kwaliteit is van ronaldo is zijn diversiteit (man united /real), allemaal lief leuk en aardig dat mensen neymar nu boven ronaldo zetten, maar ronaldo deed wat neymar nu doet in de premier league wat op dat moment de beste competitie was ook qua fysiek erg zwaar, en tevens scoorde hij toen ook meer goals dan dat onze braziliaanse vriend tot nu toe heeft laten zien. Vrije trappen waren toen ook een specialiteit. Kortom ronaldo heeft veel meer kwaliteiten dan die hij op het moment etaleert. Hij is zich gaan specialiseren als eindstation omdat real dat nodig heeft aangezien niemand anders dat gaat doen in het huidige team.

27 november 2015 om 12:36

Haha koekoek daar wordt je even keihard met beide benen op de grond gezet. Statistieken liegen niet.

Ik vind dat de Ballon d'or alleen al gegeven moet worden aan de speler die de meest ongelofelijk dingen laat zien. De momenten en de acties waarvan ik van mijn bank glijd en me af vraag of onmensenlijkheid bestaat!

27 november 2015 om 13:53

Lekker aan het generaliseren. En de prijs gaat om de beste speler. Niet de beste aanvaller met de meeste doelpunten, daar hebben ze de schoen al voor. Als jij C. Ronaldo de beste vindt dan moet je hem vooral blijven aanmoedigen. Maar als je hem probeert op te hemelen t.o.v Neymar dan moet je het wel goed doen.

"allemaal lief leuk en aardig dat mensen neymar nu boven ronaldo zetten, maar ronaldo Deed wat neymar nu doet in de premier league wat op dat moment de beste competitie was."

Dus je bent het met ons eens dat Neymar terecht boven C. Ronaldo wordt gezet. Aangezien de PD nu de sterkste competitie is. Je praat wel erg veel in de verleden tijd. Vrije trappen waren, met nadruk op waren, een specialiteit. En waarom zou hij niet al zijn kwaliteiten laten zien? Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.

27 november 2015 om 14:11

Football stats komt weer met een goed beargumenteerde mening ondersteund door feiten. Ik daag iemand uit om deze punten te ontkrachten wanneer ze Ronaldo weer de beste noemen...

27 november 2015 om 16:52

Aan al die stats gaat het niet om. Het gaat om de doelpunten en eventueel assists. Hoeveel dribbles of pingels iemand maakt doet er niet om, maak die pingels maar. En waarom moet je dribbles hebben als je er ook zonder kan scoren?

Ronaldo heeft volgens mij de meeste goals/assists gemaakt. Dat mensen Neymar boven Ronaldo kiezen zegt alles over hun beeld over voetbal, in de prullenbak dus. Neymar is goed bezig maar nog zeker niet op de niveau van die 2.

27 november 2015 om 16:53

Wauw waar heb jij het allemaal over? Messi lag er 2 maanden uit en is nog steeds de topscprer en top assister in 2015, heeft 4 prijzen gewonnen, kan over 3 weken 5 zijn, Ronaldo speelt heel 2015 al als een natte krant

27 november 2015 om 17:01

Goede analyse footballstats, maar die statsieken hoeven niet eens aangezien het om het jaar 2015 gaat en sinds Januari 2015 tot nu toe verdiens Ronaldo het niet eens om bij de top 3 te zitten meeste goals assists in 2015
Messi 71
Suarez 61
Ronaldo 61
Neymar 55

Daar en tegen waren MSN er in elke grote wedstrijd en Ronaldo was nergens vooral dit seizoen heeft hij tegen geen een grote club goed gespeeld, niet gouden bal waardig zijn prestatie in 2015 naar mijn mening maar daar zullen CR7 fanboys wel weer wat op hebben te zeggen

Toen ik deze link opende kon ik mijn ogen haast niet geloven. Ik bedoel, Messi is best een goede voetballer, maar hij is geen Donny vd Beek.

27 november 2015 om 10:26

Hahah heerlijk. De denkwijze van de gemiddelde ajax supporter

De prijs gaat naar de beste voetballer van het jaar en niet naar de beste doelpuntenmaker. Wat dat betreft heeft koekoek Sierd gelijk dat o.a. Xavi en Iniesta deze prijs ook zouden moeten kunnen winnen

27 november 2015 om 10:10

Xavi en Iniesta kunnen deze prijs ook prima winnen. T probleem is dat normaal gesproken de beste spitsen in Europa 30, misschien 35x scoren. En als je dan een hele goede middenvelder bent kun je hier gewoon mee concurreren.

Messi en Ronaldo schieten er beiden zo extreem veel in, dat je er bijna niet om heen kunt.
Dus tja...iniesta is een weergaloze voetballer, maar Messi is toch echt nog beter. Logisch dus dat hij de bal krijgt.

27 november 2015 om 10:30

Eigenlijk zou je de gouden bal maar één keer kunnen moeten winnen. Het is eigenlijk onzin dat Messi en Ronaldo straks samen op 8 (?) staan, terwijl andere grote voetballers nog niets hebben. Denk aan Iniesta, Ibra, Neymar, Aguero, Suarez. Tuurlijk zijn Messi en Ronaldo wel vaak de beste, maar de prijs zelf stelt niet zo veel meer voor.

27 november 2015 om 10:56

Die logica ontbreekt mij volledig. Deze prijs is voor de beste voetballer ter wereld van dat jaar. Als Messi of Ronaldo de beste is moeten zij die prijs dan ook gewoon krijgen. Het zou raar zijn om de nummer 3 of 4 die prijs maar te geven, omdat de nummers 1 en 2 al een keer gewonnen hebben.
Als je die logica doortrekt hadden wij ook al wel een wereldtitel mogen hebben. Die andere landen hebben toch al een keer gewonnen.

27 november 2015 om 11:21

@brakobama zullen we dan dit jaar maar Cambuur kampioen laten worden, psv en ajax zijn al zo vaak kampioen geworden. Nu eens iemand anders, ze zijn dan wel niet de beste, maar toch leuk dat ze ook eens kampioen zijn.

oh...wacht...

27 november 2015 om 13:12

In alle eerlijkheid heeft Messi beter gepresteerd dan Iniesta.
Als je Barca buiten de CL om ook volgt binnen de Spaanse competitie dan weet je dat Iniesta toch een reeks slechte wedstrijden had. Maar gelukkig laat hij het wel telkens zien in de wedstrijden die echt tellen.

27 november 2015 om 11:13

Beide kunnen die prijs ook winnen, alleen is er ieder jaar iemand beter. Dat dat dan toevallig bijna steeds dezelfde persoon is doet daar niets aan af.
Zo'n beetje heel de wereld mag stemmen. Als de wereld Messi de beste vind, dan verdiend Messi die prijs gewoon, al wint hij hem nog 10 keer. Iniesta is gewoon niet beter dan Messi en dus wint hij die prijs niet. Hij is gewoon een goede nummer 3.

Messi heeft als groot voordeel zijn lengte, daardoor is hij zo wendbaar. Ibra, Messi en Ronaldo zijn allen grootheden, waarom we de discussie altijd maar blijven voeren is mij een raadsel.

27 november 2015 om 10:05

Omdat er maar een kan winnen

27 november 2015 om 10:12

Ibra en Ronaldo hebben als grote voordeel hun lengte, waardoor ze meer duels kunnen winnen en meer kop goals kunnenm aken.

Ronaldo was vroeger ook heel wendbaar, tot dat hij maximaal de sportschool in ging...iets wat hem ook geen windeieren heeft geleged, maar hij is wel iets minder wendbaar.

27 november 2015 om 12:15

Ik heb groot nadeel van mijn overgewicht en het feit dat ik nooit train, waarom we nog een discussie voeren over wie de beste is ik weet het niet... iedereen is anders en daarom toch gelijk??

Man man man

Er kan er ook maar 1 winnen dit jaar. Barca blijft maar beter worden als team en het is nu heerlijk om naar te kijken. Hoog tempo, veel diepgang, veel goals, etc. De dirigent van dat fantastische elftal laat keer op keer zien dat hij alles bepaalt daar. Het tempo, de diepgang, de goals in de moeilijke wedstrijden. Voor mij is er echt geen twijfel over. Messi is de enige die die prijs verdient dit jaar.

Er is er maar eentje die er dit jaar boven uit springt. Ondanks alle tegenslagen keer op keer, toch telkens een beslissende rol. Het elftal op sleeptouw nemend met zijn werklust en inzet. Daarbij nog een fabelachtige techniek en af en toe een beetje flegmatiek. Het zou me verbazen wanneer deze prijs niet naar Kenny van der Weg gaat.

27 november 2015 om 10:22

Of misschien toch Jelle ten Rouwelaar?

27 november 2015 om 11:21

De kans dat een keeper hem wint lijkt mij wel heel klein ;-)

Sierd de Vos die een speler van Barcelona verkiest boven Ronaldo? Dat an sich is wel een artikel waard.

Eigenlijk is de verkiezing van wie 3e wordt vele malen spannender dan wie 1e of 2e wordt. Er zijn wel 10 spelers die in aanmerking komen voor de 3e plaats (te beginnen met Neuer, Aguero, Lewandowski, de Bruyne, Iniesta, Neymar, Suarez etc). Vreemd genoeg wel weer allemaal aanvallers, maar ik kan zo snel geen verdedigende speler bedenken die er echt een jaar lang zonder dip boven uitstak.

27 november 2015 om 10:23

Pique.

27 november 2015 om 11:04

@csw_wilnis, nee.

27 november 2015 om 10:32

Inderdaad. Daarom zou je zo'n prijs eigenlijk maar een keer mogen winnen. Als je al eens hebt gewonnen sta je tussen de grote namen, ook komen er op deze manier veel meer geweldige voetballers ter sprake.

27 november 2015 om 11:05

Maar dat is toch onzin om die prijs maar 1 keer te mogen winnen? Het gaat over de beste speler van dat jaar. En als dat Messi of Ronaldo is, dan moeten hun hem winnen, klaar. Anders was het wel een prijs voor de derde beste speler.. Anders voeren ze ook een zilveren en bronzen bal in. Net als Olympische Spelen waar je ook goud, zilver en brons hebt. Of op een WK ook.

Ik hoop op Iniesta of Neymar voor 3e plek, ben fan van hun.

Volstrekte zinloze verkiezing. Hoe kun je een aanvaller met een middenvelder, verdediger of keeper vergelijken? Messie, Zlatan en Ronaldo zijn aanvallers dus die kun je nog naast elkaar leggen, maar hoe past Ramos (ik noem maar een willekeurige naam) daarin? Ook vind ik het een sympathiek idee om voor bijzondere spelers (bijvoorbeeld Raul, Xavi, Iniesta) aan het eind van hun loopbaan een oeuvreprijs in het leven te roepen.

27 november 2015 om 11:00

Spelers zijn nooit 1 op 1 te vergelijken. Ook Ronaldo en Messi niet. Maar een speler kan wel beoordeeld worden op de waarde die zij hebben voor het team. Ronaldo is bij Madrid vaak vele malen bepalender voor het resultaat dan Ramos. Voor Ramos kan je 10 spelers bedenken waarmee hij te vervangen is en Madrid niet veel minder wordt. Ronaldo is vrijwel onvervangbaar zonder er flink minder op te worden.

27 november 2015 om 11:49

Uhh dan is Ramos een slecht voorbeeld. Ramos is de leider van Real.

27 november 2015 om 13:34

@polop
Ik ben het toch niet met je eens. De inbreng van Ramos (nogmaals het is slechts een willekeurige naam) is veelal minder zichtbaar, maar daarmee is per definitie niet zijn waarde minder. Ander voorbeeld. Bravo tegen Real had een paar schitterende reddingen. Is dan zijn waarde minder (bepalend) dan bijvoorbeeld van Suarez?
Een nijvere werker op het middenveld heeft een grote (veelal onzichtbare) waarde maar is hij minder bepalend voor het resultaat? Daarom zeg ik dat het onzinnig is spelers uit diverse linies met elkaar te vergelijken omdat ze nu eenmaal een andere taak hebben. Het komt er feitelijk bijna altijd op neer dat degeen die veel scoort er met de prijs vandoor gaat.

27 november 2015 om 13:48

Als je echt heb gevoetbalt? Dan weet je dat de beste speler altijd in de spits staat. Als je middenvelder beter dan je spits is dan win je ook geen wedstrijden of draait de ploeg stroef.
Er zijn wel middenvelders geweest die de ballon dor verdienden maar als jezelf gevoetbald hebt dan hoort de beste speler altijd in de spits. Ik vind ook dat sommige middenvelders de goudenbal verdienden maar eigenlijk moet je terug kijken naar je eigen basis. Hoe voetbal eigenlijk werkt. Ik vind eerder dat types als busquets gerrard toure en schweinsteiger eerder aanspraak voor de prijs mogen hebben dan types zoals Ibrahimovic of Ronaldo.

27 november 2015 om 16:13

Mijn god wat een onzin man..de beste speler staat in de spits?
Je staat op een positie omdat je het beste tot je recht komt in die positie..het is niet zo dat een spits perse de beste speler van het elftal is.
Mijn god..dat ik dat überhaupt moet uitleggen..het is te hopen dat je een jaar of 10 bent..dan snap ik je uitspraken wel.

De spits komen veelal in beeld ja..en die zullen vaak de goals maken en dus het meest bejubeld worden.
Maar de beste spelers staat altijd in de spits? whahahaha.
Cruijff stond vaak op het middenveld, Zidane stond op het middenveld, maar volgens jouw logica zouden ze dus minder zijn dan de spitsen van hun elftal?

Zucht..ik ben er toch in getrapt..ben zo dom geweest om hierop te reageren..op zo'n ontiegelijk rare uitspraak van Yusuf.

En dan ook nog zo sneu reageren: "als je zelf hebt gevoetbald dan weet je"....whahahaha, alsof meneer er verstand van heeft, maar vervolgens met zo'n domme uitspraak komen.
man man man..fijn weekend.

30 november 2015 om 14:01

Zidane is nooit beter geweest dan Ronaldo. Je praat over Cruyf een speler die eens in de 50 jaar komt. Wat is dat voor domme vergelijking. We wachten nog eens 50 jaar totdat een middenvelder beter dan een spits is. Met je uitzonderlijke vergelijkingen. Je noemt uitzonderlijke spelers en zelfs die zijn nooit beter geweest. Toen je Zidane Rivaldo en Figo had, had je ook schevshenko ronaldo vieri crespo york en henry. Dus waar heb je het over? Als jezelf heb gevoetbald dan weet je dat. Ik weet niet in watvoor team jij hebt gevoetbald.

Iniesta had dit een paar geleden kunnen winnen dit was toch niet echt zijn beste jaar... Speelde volgens mij alleen tegen realmadrid met wereldklasse terwijl dat in die wedstrijden daar voor neymar en suarez toch echt de grote mannen waren. En in die periode met messi overschaduwe ook messi iniesta. Overings kan ik me nog herinneren dat er dit jaar een periode was dat hij helemaal niet scoorde en weinig assists leverdere, en volgens mij had hij toen zelfs in een jaar tijd niet meer gescoord

27 november 2015 om 11:50

Iniesta's taak is helemaal niet om te scoren en assists te geven. Overigens was Iniesta ook motm in de champions league final.

Thomas Mueller, wereldkampioen, assistkoning, doelpuntenmschine en teamplayer pur-sang! Taboe doorbreken.

27 november 2015 om 11:14

Podolski is ook wereldkampioen, moet dat hem dan ook een hoger plekje geven?

Iniesta is een geniale middenvelder, met het oog voor detail als het om de passing gaat.
Pikt zo nu en dan ook een doelpuntje mee , maar wel veel te weinig om ook echt tot speler van het jaar gekroond te worden.
Neymar was vorig seizoen niet zo belangrijk, dan dat hij nu aan het worden is neemt de honeurs van Messi goed waar.
Suarez is de pure spits van Barca, komt niet in aanmerking voor de gouden bal.
Zlatan is een geniale gek, maakt vaak onmogelijke doelpunten wat hem uniek maakt in zin soort.
Ronaldo is een pure killer, maar komt voetballend toch tekort vooral in de kleine ruimte .
De enige winnaar moet Lionel Messi zijn, omdat hij zijn teams bij de hand neemt .
Schoot Argentinie naar de finale van het WK en de copa America, argumenten als hij looopt te weinig en scoort te weinig zijn onzin.
Maakte alle belangrijke goals op het WK, zonder Messi niet eens door de poulefase gekomen.
In de copa America ook erg belangrijk, werd aan alle kanten geschopt en geslagen maar knokte zich erdoor.
Gaf in de finale een splijtende pass, waar Higauin veel meer mee had moeten doen , dan de bal het stadion uit te schieten.
Bij Barca zorgde hij voor belangrijke goals, veel assists en was een echte leider en spelmaker.
Komt nog bij dat zijn team de beker won, lands kampioen werd en de Champions League won.
Kortom er is geen andere mogelijkheid , dan dat Messi de gouden bal wint.

27 november 2015 om 12:19

Ik vond Zidane ook wel bepalend in de WK's die hij speelde voor Frankrijk...

verrassend, dacht echt dat van gijp met totaal iemand anders kwam, hahaha. Messi verdiend hem gewoon. Is op dit moment de beste en suarez komt er aan.

Iniesta heeft in 2014 al de Golden Foot award gewonnen.

Persoonlijk zou ik voor suarez gaan. Is minstens zo belangrijk

Wat een onzin dat Xavi en Iniesta een oevre Balon d'or zouden moeten krijgen. Als je eenmaal niet de beste speler bent van het jaar dan verdien je de prijs niet. Je verdient het alleen als je daadwerkelijk DE Beste bent, lijkt me logisch. Als Messi en Ronaldo beter zijn, dan hebben zij het recht gewoon niet om zo'n prijs te krijgen want je krijgt het alleen als je DE Beste bent. Hadden ze maar beter dan Messi en Ronaldo moeten zijn.

Het aantal doelpunten dat zowel Ronaldo als Messi scoren is buitenaards. Voor zover ik weet is de enige voetballer die daarbij in de buurt kwam Gerd Muller en die rekenen we toch niet tot de grootste voetballers aller tijden. Ronaldo is legendarisch om zijn scorend vermogen, Messi is dat om zijn scorend vermogen en enorme andere voetballende kwalteiten. Die combinatie maakt Messi uniek. Die andere groten der aarde zoals Pele, Maradona, Cruijff, Zidane, Platini hadden dit niet. Messi beste aller tijden en zeker dit jaar de enige die in aanmerking komt om de ballon d'or te winnen.

27 november 2015 om 17:24

Gerd Muller kwam niet in de buurt , Gerd Muller scoorde namelijk veel meer dan Messi en Cristiano Ronaldo. In 771 officiële wedstrijden maakte Muller 723 treffers een moyenne dus van 0,93 per wedstrijd. Messi maakte in 631 officiële wedstrijden 480 treffers een moyenne van 0,76.
Daarmee is Muller nog niet eens de meest scorende speler want dat is Pele met 1283 treffers en een moyenne van 0,94.

Cristiano Ronaldo maakte in 763 officiële wedstrijden 506 treffers een moyenne van 0,66 , hij is daarmee nog niet de meest scorende Portugese speler ooit want dat is Eusebio hij maakte in 639 officiële wedstrijden 621 treffers een moyenne van 0,97. En ook de Braziliaanse Ronaldo (maakte in 616 officiële wedstrijden 414 treffers) scoorde ondanks zijn vele blessures gemiddeld vaker en zo zijn er nog wel meer oa Puskas , Romario


Verder loopt je vergelijking met andere grootheden nogal mank, Messi is een aanvaller terwijl bv Zidane , Platini en Maradona aanvallende / middenvelders waren.

De prestaties van Messi zijn bij Barca (het beste team aller tijden) zeker uniek te noemen maar voor Argentinië heeft hij nooit zijn stempel kunnen drukken zoals andere grootheden dat gedaan hebben.
De beste aller tijden blijft voor iedereen natuurlijk een persoonlijke mening , maar een speler die voor een groot voetballand nooit echt geschitterd heeft op een groot eindtoernooi zal voor mij nooit de beste kunnen zijn.

27 november 2015 om 18:15

@ fcdc
Vergelijk met andere voorbeelden gaat zeker wel op. Ik zie Messi meer als aanvallende middenvelder, net als cruyff, Maradona, platini, Zidane. Pele, weet ik niet, die heb ik nooit zien voetballen. Gerd Muller, van Nistelrooy, Ibra etc zijn echte spitsen.
Dat Argentinië argument is veel gehoord, maar zegt mij niet zo veel. Messi is voor mij de beste ooit.

27 november 2015 om 19:25

Messi is een aanvaller die als aanvallende spelverdeler goed uit voeten kan, hij kan als afmaker spelen maar ook als aangever in de rol van aanvallende middenvelder , Cruijff en Maradona konden dat ook maar stonden vaak toch veel minder offensief als Messi.

Zidane is veel meer te vergelijken met de positie van Iniesta alleen was Zidane een klasse beter.

Het is juist onzin dat het altijd maar om Ronaldo en Messi moet gaan!! heeft iemand wel eens 90 minuten lang naar Iniesta gekeken? of naar Alaba of Rakitic.....nee dat boeit niemand hier wat want we kijken alleen maar naar doelpunten....als je geen Messi of Ronaldo heet ben je blijkbaar een stumper en kun je een seizoen lang iedere bal goed raken maar het boeit toch niks want je hebt je naam niet mee en staat niet aan het einde van de aanval.

Kijk is een paar wedstrijden 90 minuten lang naar Iniesta en naar zijn Palmares!! die jongen is mogelijk of naja Heel goed mogelijk de beste middenvelder die ooit op deze aardkloot heeft gespeeld maar nee jullie geven geen zak om die jongen omdat hij geen Messi of Ronaldo heet. Voetbal is een teamsport waarom is de doelpunten maker belangrijker dan de architect op het middenveld die bijna iedere barca goal inluid???

Ach het zal messi wel weer worden, ondanks de blessures en matige prestaties bij Argentinië...en ja het gaat om speler van het jaar dus ja de interlands bij je land doen er toe, daar waar Andres al jaren schittert bij Spanje. maar goed.

Het is gewoon heel simpel. Als Messi niet wint kan je beter stoppen met die verkiezing.

Logische keuze van Gijpie. Ronaldo is (was?) een fantastische doelpuntenmaker maar het gaat er hier om wie de beste voetballer is. Als je de actie en goal van ronaldo tegen bilbao hebt gezien kan je toch nooit meer beweren dat Ronaldo de betere is?? Maar ja als je voor real bent wil je natuurlijk graag dat er één van jouw favoriete ploeg gaat winnen maar elke onafhankelijke voetballiefhebber weet dat Messi ver boven de rest uitsteekt. Messi wordt niet voor niets vergeleken met Cruijff, Maradona en Pele. Daar wordt Ronaldo nooit mee vergeleken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren