Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Opnieuw ophef rondom Basacikoglu: 'Dit was niet de gedachte erachter'

Laatste update:

Feyenoord had zondagmiddag geen kind aan FC Twente en Bilal Basacikoglu mocht ook een doelpuntje meepikken. De aanvaller was verantwoordelijk voor de 5-0, maar de manier waarop hij zijn goal vierde, zorgde voor de nodige ophef op Twitter. Basacikoglu maakte van zijn vingers pistolen en deed alsof hij in het publiek schoot.

/

Vanwege de aanslagen in Parijs was dat een ongelukkige keuze en Basacikoglu besloot op Twitter te reageren op de ophef. “Voor de duidelijkheid: het was geen gebaar om te schieten. Het was de bedoeling om Suárez na te doen”, schreef hij. Even na het plaatsen van het bericht, werd de tweet echter verwijderd. Luis Suárez heeft immers niet voor niets de bijnaam ‘el Pistolero’. “Het was niet de bedoeling om schietbare beweging te maken leek er wel op maar was niet de gedachte der achter !!”, staat er nu op het Twitter-account van Basacikoglu.

In de laatste wedstrijd die Basacikoglu speelde voor de interlandbreak werd hij ook al aangepakt op Twitter, nadat hij overdreven lang was doorgerold nadat Édouard Duplan op zijn been was gaan staan. Giovanni van Bronckhorst sprak Basacikoglu daar op aan.

De ophef is overdreven

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
23 november 2015 om 11:27

Inderdaad. Het legioen ging 1st schijnheilig 1 minuut stil zijn om vervolgens weer massaal vuurwerkgeluiden te maken. En de vrienden in Zeist laten het nu al meer dan 15 jaar toe dat er over de doden en gewonden van de vuurwerkramp kwetsende gedaan mag worden.
Deze spelers is wel het minst waar ze daar over druk moeten maken.

Sorry maar dit is echt problemen zien die er niet zijn...

22 november 2015 om 21:56

Maar vervolgens zelf geen minuut stil kunnen zijn voor de wedstrijd en meerdere malen 'bommen op Rotterdam' scanderen. Dan ben je zelf geen haar beter en is het vrij hypocriet om telkens over die vuurwerkgeluiden te beginnen (ook al valt dat niet goed te praten)

On: Wat een gezeur om niks zeg. Suarez doet dit elke keer als hij scoort en dan is er niets aan de hand, maar nu Bilal het doet is het opeens een groot probleem?

Gezeur of te kunnen zeuren, iets anders is het niet.

Lol gewoon omdat ie Bilal heet, had ie anders Henk of Dirk genoemd was er geen probleem. Belachelijk over wat ze heisa maken.

22 november 2015 om 21:56

Staat er ergens dat dit is omdat ie Bilal heet? Overigens vind ik t echt belachelijk dat hier überhaupt over gepraat wordt.. Iedereen snapt dat die jongen dat niet bedoeld..

23 november 2015 om 10:57

Inderdaad ja. Je kan natuurlijk overal wel een korrel zout op plaatsen. Het is erg wat er gebeurd is in parijs. Maar we moeten wel ff normaal blijven denken en doen natuurlijk. Ik vind het juist mooi voor hem dat ie gescoord heeft.

22 november 2015 om 21:59

Je bedoelt Bilal B? Om in Sierd de Vos termen te blijven.

22 november 2015 om 21:59

Oh gast hou op, ik word zo schijtziek van dit soort slachtofferrollen he. Als je niet wilt dat er onderscheid gemaakt wordt, dan moet je ook niet bij elk wissewasje de buitenlander kaart gaan spelen.

22 november 2015 om 22:23

Dan moet het van beide kanten komen dat er geen onderscheid gemaakt wordt, maar dat is duidelijk niet het geval.

22 november 2015 om 22:31

Want hier is duidelijk sprake van het in opspraak brengen van Bilal vanwege zijn niet autochtone elementen omdat...?

22 november 2015 om 23:00

moet van beide kanten komen, maar als etnische minderheidsgroeperingen zelf bij iedere situatie afkomst erbij gaan halen werken ze het onderscheid zelf in de hand. Heb bijna het gevoel alsof veel van deze mensen gediscrimineerd willen worden, omdat iedere mogelijkheid om huidskleur/afkomst erbij te halen met beide handen wordt aangegrepen

22 november 2015 om 23:30

Albaniangooner heeft volgens mij gewoon gelijk hoor. Europa is in een rap tempo steeds rechtser aan het worden. Wilders zei vorige week nog; 'niet alle moslims zijn terroristen, maar alle terroristen zijn wel moslims' en veel mensen geloven dit helaas ook.

Ik weet wel zeker dat het geen probleem was geweest wanneer Dirk Kuyt ditzelfde gebaar had gemaakt.

23 november 2015 om 01:01

Prima, dat is allemaal hartstikke waar maar dat betekent niet dat elke negatieve uiting over een "buitenlandse" speler maar meteen een signaal is van die verrechtsing. Vind het hier compleet uit de lucht gegrepen

23 november 2015 om 07:19

Als ik jou was zou ik toch nog maar eens nadenken over de situatie, want dit is niet uit de lucht gegrepen. De Westerse media is namelijk diep en diep triest als het op dit soort dingen gaat. Suarez doet dit standaard en die staat nog veel meer in de spotlight. Zaterdag deed hij het ook weer, maar geen enkele krant repte er een woord over. Nu is het een Moslim die het doet en heel toevallig wordt er weer een issue van gemaakt door de media. Toeval? Nee, de media laat ons alleen zien wat zij moeten laten zien. Dit is de reden waarom iedereen zo'n scheef beeld van de realiteit heeft.

23 november 2015 om 09:56

De media verwoorden wat zich in de maatschappij afspeelt, op grote en kleinere schaal, zolang het nieuwswaardig is.

Als een bepaalde actie tot enige maatschappelijke verontwaardiging, tweets en dergelijke leidt, is het niet heel raar dat de media daarover berichten. Daarmee wordt geen waardeoordeel gegeven maar alleen bericht 'kijk wat mensen hiervan vinden'. Vervolgens bepaal je je eigen mening en deel je die ook naar eigen wens. Zo werkt dat.

Ik wil maar zeggen, er is inderdaad een dubbele standaard (niemand piept over Suarez, wel over Bilal, geen minuut stilte voor Beiroet, wel voor Parijs), maar dat zit in de maatschappij zelf. De media zijn in deze alleen een spiegel daarvan.

23 november 2015 om 19:40

Deneutralekijk,

Jij zou zo voor de media / de overheid kunnen gaan werken, want je praat op precies dezelfde zwakke wijze alles goed. De media zou moeten fungeren als een middel dat mensen op de hoogte brengt van wereldnieuws, niet van Westers nieuws.

Daarnaast is de Westerse wereld zo hypocriet als kan zijn en hebben er maar weinigen een goede kijk op de realiteit. Wij huilen als IS ons raakt, maar juichen het toe als er een target wordt vernietigd en daarbij 300 onschuldige doden vallen. Dat is toch volstrekt belachelijk. Daar hoor je de media echter weer niet over, want dan wordt er met trots in de kranten geplaatst dat Syrie weer eens gebombardeerd is.

Dat dit zich doortrekt in de voetballerij is des te belachelijker. Bilal doet Suarez nota bene na, maar hij wordt erop afgerekend, terwijl Suarez dat nog geen 24 uur eerder niet werd. Bilal is een Moslim, Suarez niet. Kan je de link al leggen?

Het enige wat de Westerse media doet is alles en iedereen opsteken tegen de Islam, terwijl de Moslims in het algemeen hier helemaal niets aan kunnen doen. Er zijn namelijk ook genoeg Westerse mensen die zich bij IS hebben aangesloten, maar dat brengt de media niet in beeld. Waarom niet? Dat toont aan dat het namelijk niet alleen de Islam is die zich schuldig maakt aan deze bombardementen.

Jij bent net zo simpel als al die zielen die de media blind geloven en daarmee is voor mij de kous af, want anders blijven we eindeloos discussieren.

23 november 2015 om 22:26

@smk88

Kritiek op de media is geboden en nodig, maar niet elk akkefietje is meteen een samenzwering van de media tegen moslims. De westerse wereld is hypocriet zoals elke maatschappij hypocriet is.

Daarnaast raakt je punt over Suarez werkelijk kant noch wal . Als je de wedstrijd actually gezien zou hebben zou je zien dat Suarez juist deze wedstrijd niet op zijn typische manier juichte, iets wat waarschijnlijk te maken heeft met het drama dat zich in Parijs heeft voltrokken. Waarom zou de media daar dan over moeten vallen? Ik vind het ook nogal dom van Basacikoglu om in dezelfde wedstrijd dat je met zijn allen een minuut stilte houdt om Parijs te herdenken te juichen door middel van schotgebaren. En tuurlijk moeten we er geen drama van maken, en natuurlijk heeft hij geen verkeerde intenties, maar het feit dat de media de aandacht leggen op een op zijn minst verkeerd gekozen manier van juichen in de huidige tijd heeft in mijn ogen werkelijk niets te maken met zijn afkomst. Het is gewoon ondoordacht.

Als je daar dan een hetze van media tegen moslims in wil zien, prima, moet je lekker doen, maar dat vind ik te simpel. Jij bent net zo simpel als al die zielen die niets aannemen wat niet in hun straatje past en overal iets achter zoeken en daarmee is voor mij de kous af, want anders blijven we eindeloos discussieren. Kritisch zijn is goed en noodzakelijk, maar jouw hele betoog hier is minstens zo gekleurd als de werkelijkheid die de westerse media spiegelen.

Man man, wat een onzin. Suarez doet het na elke goal, contador doet het na elke etappe overwinning. Waar maak je je druk om. Blijven zoeken in Nederland. Druktemakers allemaal.

Suarez was gisteren traditiegetrouw ook weer flink aan het pistolen...

22 november 2015 om 22:00

Suarez maakte gisteren echter geen pistolen van zijn vingers.
Hij maakte meer een zwaaiend gebaar alvorens hij twee vingers kuste.

Hoe zeer ik deze man ook verafschuw, dit was echt niet zo de bedoeling.
Dit was gewoon een vreugde dans van zijn idool de ex-ajacied Luis Suarez!
Ik begin het nu een beetje irritant te vinden dat alles word gelinkt word aan parijs.
Begrijp me niet verkeerd heel ernstig allemaal, maar niet bij alles wat er gebeurd verwijzen mensen naar IS. Zoals vuurwerkgeluiden, pistolen dans enzo...

22 november 2015 om 22:03

Dit zijn gewoon dingen die je niet na zon aanslag kan en moet doen. Je houd een minuut stilte voor de slachtoffers en nabestaande in Parijs, waarbij je eigenlijk stilstaat dat we normaal moeten doen, en nog geen 2 uur later sta je schietgebaren te maken richting het publiek. Vorig jaar kreeg bij PSG daar nog iemand zijn 2de gele kaart voor, dat was vlak na de eerste aanslag.

Maar waarom wil die nu opeens dan Suarez na doen? Hij heeft dit nooit eerder gedaan en nu opeens wel? Als die hem zo nodig na zou willen doen, had die beter de manier van juigen van hem van gisteravond na kunnen doen

22 november 2015 om 22:22

Het zit je diep he hafctom?
Die jongen scoort, is blij dat hij zijn bijdrage heeft kunnen doen deze wedstrijd, ja je staat al 4-0 voor maar scoren in de kuip, lijkt me dat er wat door je heen gaat dan. Hier heeft hij echt niet over nagedacht en dit was zeker zijn bedoeling niet!! Hou toch op, hij scoort, hij is blij, hij viert zijn doelpunt. Het is maar waar je je druk om maakt...

22 november 2015 om 22:23

Toch wel ironisch hoe we allemaal roepen dat we verder gaan met ons leven en dat we ons niet laten kisten door terreur, maar ondertussen wel zo beïnvloed zijn door alle media-hype dat we zelfs ophef maken om dit soort kleine k**dingen, vind je ook niet? Het feit dat het men uberhaupt is opgevallen dat hij dit doet, vind ik al indrukwekkend. Ik had het namelijk nog niet gezien, terwijl ik wel gewoon naar de wedstrijd aan het kijken was.

23 november 2015 om 09:27

Bij jou zit het blijkbaar net zo diep als ik zie hoe krampachtig je dit verdedigt.
Is het zo moeilijk toe te geven dat dit op zijn minst niet zo handig was? Wat dat was het gewoon.
Je hoeft hier ook weer niet hysterisch over te gaan doen (schorsing eisen o.i.d.), hij zal er vast geen kwade bedoeling mee hebben gehad, maar dom is het wel.

Ik weet niet waar ik me meer aan stoor: de mensen op Twitter die hierover zeiken of het feit dat Voetbalzone er een artikel over publiceert.

23 november 2015 om 00:13

Inderdaad, heb meer het gevoel dat de media de aanslag misbruikt zodat ze een luchtig artikel hierover kunnen schrijven dat veel reacties uitlokt.

IS bestrijden lijkt me belangrijker dan Bilal hierop aanvallen. Denk niet dat iemand aan de aanslagen dacht toen hij dat deed maar ik kan me vergissen.

Natuurlijk moeten we niet overal iets achter gaan zoeken maar het is natuurlijk wel oerdom van deze speler.

Vind het eigenlijk nog dommer dat hij als Feyenoord-speler zegt dat hij Suarez wil nadoen, dan die pistool gebaren maken :'

Het is geen drama maar Bilal kan ook zelf nadenken. Dan voorkom je sowieso discussie. Niet al te slim inderdaad.

Tsjonge jonge, die jongen juicht duidelijk net als wss zijn idool suarez en gelijk word er weer parijs aan gelinkt.. Heel triest.

Wat een gejank om helemaal niets zeg. Echt lachwekkend gewoon. Die jongen viert gewoon zijn doelpunt. Om alles met Parijs te linken gaat wel heel ver.

Laat die jongen toch voetballen er speelt zich zo tezien meer op twitter dan op het veld

Dat mensen hier moeilijk over doen zeg, hij was gwn zo blij dat hij dat deed maar hoe kan hij nou weer weten dat mensen het zo opvatten. Heb natuurlijk respect voor de aanslagen maar haal voetbal er alsjeblieft niet bij. Laat m juichen hoe hij wil.

Word echt een beetje moe van die overdreven reacties op sommige voetballers.
Bilal deed dit echt niet om een link te leggen naar Parijs of Terrorisme. Hij was gewoon blij
dat hij eindelijk weer eens scoorde en vierde het zoals Suarez dat deed.

Sommige mensen pakken echt Alles aan om iemand zwart te maken... Jammer...

Dit vind ik gewoon een vorm van smaad een speler aan zo'n daad linken ik zou juridische stappen ondernemen want dit is echt walgelijk als Kuijt het deed had je geen kip erover gehoord.

Zodra hij net zo goed gaat presteren van Suarez zal mij t niet veel uitmaken. Ik blijf het wel jammer vinden dat ze dit soort stukjes 'opvoeren'. Waar is het lekker spontane juichen gebleven?

De opheg begon toen verschillende spelers op goal schoten. Met de gedachte aan de aanslagen in Parijs was dit een herinnering aan deze gruwelijke aanslag, en hierdoor ongepast.

Vindt het veel erger dat hij suarez wil nadoen, gaat tie ook bijten straks

Niet de slimste manier om op dit moment je doelpunt te vieren. Gewoon logisch nadenken ontbreekt op dat moment

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren