Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Het gedachtegoed van Van Gaal en Cruijff verschilt helemaal niet zoveel'

Laatste update:

Wim Jonk wil niet zomaar vertrekken bij Ajax, maar zijn werkgever hoopt de samenwerking snel te kunnen beëindigen en zal dus ongetwijfeld al bezig zijn met de zoektocht naar een nieuwe hoofd opleidingen. Een van de namen die in de wandelgangen wordt genoemd is die van Patrick Ladru, die al 21 jaar in de opleiding van Ajax werkte, maar vertrok na een verschil van inzicht met Jonk.

De 47-jarige Ladru werkte in het verleden prettig samen met Louis van Gaal, maar omschrijft zichzelf dan niet als een Van Gaal-man. “De kwalificatie Van Gaal-man of Cruijff-man of wie dan ook z'n man past niet bij mij”, zegt hij in gesprek met Het Parool. “Het gaat mij om de inhoud, niet om de kampen-ideeën. Het gedachtegoed van Van Gaal en Cruijff verschilt helemaal niet zoveel. Alleen op persoonlijk vlak botert het niet tussen die twee.”

Ladru onderschrijft de uitgangspunten in het plan-Cruijff, maar hij vindt dat de uitvoering onder Jonk niet goed is gegaan: volgens Ladru moet voetbal als teamsport altijd leidend zijn en is dat momenteel niet altijd meer het geval bij Ajax. Het is volgens Ladru belangrijk dat alle jeugdtrainers bij Ajax weer op een lijn komen te zitten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een verademing, iemand die niet in kampen denkt maar gewoon naar de inhoud kijkt. Dat is exact wat ajax nodig heeft, uiteraard kun je spelers gewoon individueel benaderen en ontwikkelen maar je moet wel als team en club leren samenwerken.

Hij lijkt mij samen met Michel Kreek perfecte kandidaten om Jonk en Jongkind op te volgen.

21 november 2015 om 12:52

"uiteraard kan je spelers gewoon individueel benaderen en ontwikkelen"

Maar.. (het woord maar staat altijd voor "eigenlijk toch niet mee eens"

" je moet wel als team samenwerken." De spelers/teams leerden niet samen te spelen volgens jou?

Wat ik hier zie:

- Trustfull wordt aangenomen, werd eruit gezet omdat hij tegen Cruijf beleid was.
- Ze overwegen nu opnieuw mensen aan te nemen die eruit werden gezet omdat ze tegen Cruijf beleid waren.

Maar gewoon blijven beweren dat je nog vollédig achter het beleid van Cruijf staat..

Bah bah bah.

21 november 2015 om 17:13

Trustfull ging zelf weg. Het rouleren van trainers bij jeugdelftallen stond hem niet aan. Hij werd er absoluut niet uitgewerkt.

21 november 2015 om 13:05

Dit zou ik ook zeggen als ik prominent kandidaat zou zijn. Allemaal gezwets van t eerste uur om jezelf maar in t juiste daglicht te zetten. Wat ik niet aan deze man waardeer is zijn kritiek op Jonk. Dat doe je niet. Ik heb gewoon het idee dat nu vanuit alle hoeken kritiek op hem wordt geleverd om hem buiten te werken. Allemaal politieke spelletjes! Vuile schoften zijn het gewoon.

Laat maar lekker zinken dat schip met Overmars en vd Sar. Zoals Marc overkomt op TV, zolang hij 'directeur spelersbeleid' mag spelen komt daar niks van de grond. En Edwin moet lekker keepers gaan trainen, dat kan hij beter waarschijnlijk.

21 november 2015 om 14:21

Hij is weggegaan wegens meningsverschillen met jonk staat letterlijk in de tekst, dan mag hij toch juist kritiek leveren op jonk..

21 november 2015 om 15:01

Vind ik niet. Jonk wordt er (terecht) uit gegooid wegens het weigeren deel te nemen aan overleg. Niet vanwege z'n werkwijze. Nu doet hij het net overkomen dat Jonk slecht werk levert en hij de man is die t allemaal even recht komt zetten, de kwibus.

21 november 2015 om 15:01

Euhm........cruijff vindt dat in de jeugd de ontwikkeling van het individu voorop staat. Ladru zegt hier dus dat hij dat onderschrijft.......maar!: het team moet altijd voorop staan..........

Met andere woorden: als dit de figuren zijn die gehaald worden door de mensen die sowieso al niet de steun van Cruijff zelf hebben, is het plan-Cruijff dood.

21 november 2015 om 15:20

Haha wat een onzin.... Je doet alsof Ladru een verademing is, omdat hij niet in kampen denkt... Hij is er echter uit geflikkerd, omdat hij wel in kampen denkt en niet meewilde met Cruijff... En nu toch overal verkondigen achter Cruijff's opvattingen te staan, maar toch weer niet... Wat Ladru zegt, is verplaatsing van lucht. Er komt niks zinnigs uit die man. Het enige dat hij wil, is een mooie baan bij Ajax...... Zelf heeft hij geen voorkeuren, plannen of opvattingen. Wie er ook de baas wordt, Ladru past er wel bij. Zo'n draaikont zonder eigen mening, wil ik geen functie bij Ajax zien innemen en zeker geen functie als Hoofd Jeugdopleiding.

Wat een drama, nu weer veranderen wat Jonk heeft opgebouwd. Ladru is overduidelijk geen Cruijff man.

21 november 2015 om 12:45

Veranderen? Zegt hij dat? Volgens mij verschilt hij slechts van inzicht met Jonk op bepaalde punten maar onderschrijft hij verder de Cruijff filosofie. Ik heb liever iemand die naar de inhoud kijkt en voor kwaliteit gaat dan iemand die enkel loyaal is aan een plan die nogal gebrekkig is in de details.

21 november 2015 om 12:52

Bij Jonk lag de nadruk op het individueel beter maken van de spelers, als ladru de nieuwe hoofd wordt zal hij het 180 graden anders doen.

21 november 2015 om 12:54

En wie wilde ook alweer duidelijkheid over de invulling van het plan, omdat sommige mensen een loopje met het plan namen? (of in ieder geval opzichtige fouten maakten)

Oja Wim Jonk. En werd hij serieus genomen? Nee, hij werd ontslagen.

Nu alle mensen die door beleid Cruijf ontslagen zijn weer terughalen. En dan zeggen dat je het beleid nog steeds volgt.

Klopt niks van.

21 november 2015 om 15:27

@ afcanats, wat een onzin kraam jij uit. Ladru is weggegaan, omdat hij het niet eens was met Jonk en Cruijff. Niet erg, maar wel de reden. Jonk heeft uitstekend werk geleverd als Hoofd Jeugdopleiding. Nu ligt Jonk onder druk en haakt Cruijff vanwege ziekte af in deze discussie. Plots komt Ladru naar boven met teksten die positief zijn over het plan Cruijff, maar.... Dat hij het zelf anders ziet.. Ladru heeft niks met Cruijff en Jonk. Nogmaals, niet erg, maar doe dan niet alsof je er wel wat mee hebt. Ladru is een achterbaks persoon. Als je ergens voor staat, moet je dat vasthouden.

Klopt, enige verschil is eigenlijk dat Cruijff vanuit z'n eigen kracht gaat en Van Gaal past zich aan aan de tegenstander. Voor de rest hebben ze grotendeels dezelfde voetbalfilosofie.

Ik word een beetje moe van al die kampen! Gewoon de Ajax-filosofie volgen. Daar zal wat van Cruijff in zitten, wat van Michels in zitten, wat van Van Gaal inzitten en dat doet er ook helemaal niet toe. Waren allemaal Ajacieden die grote successen hebben gebracht met aanvallend en verzorgd voetbal!

21 november 2015 om 12:48

Juist! Ik denk dat het hele kampen denken juist het probleem is, Jonk is daar de uitdrager van, hij denkt teveel in eilandjes (jeugdopleiding vs eerste elftal) en slaat de bruggen blijkbaar niet, want uit vergaderingen blijft hij gewoon weg. Er moet altijd een gezonde mate van overlap zijn en je moet altijd kijken hoe je ajax beter kan maken, ook al betekend dat, dat je van een plan van 5 jaar geleden iets afwijkt. Je kunt altijd leren en bijsturen.

21 november 2015 om 12:56

Precies. Tijden veranderen en het spel ook! De filosofie moet hetzelfde zijn (lees: aanvallend voetballen) maar de invulling veranderd met de tijd!

21 november 2015 om 13:00

Er zouden juist bruggen gelegd worden en een eenduidig beleid volgen, maar Bergkamp kwam niet kijken bij de jeugd, Jong Ajax bleef tegen de afspraken in een eiland, het eerste deed wat het zelf wilde qua speelwijze, (oersaai) en dan beweer jij dat Jonk teveel in eilandjes denkt?

Misschien was wegblijven een fout, maar hij had zeker een punt; Er werden afspraken niet nagekomen.

En laat ze het dan "Ajax-beleid" noemen, en zeg dat je hier een eigen versie van maakt. Maar beweer dan niet dat je het Cruijf beleid nog volgt, want dat is aantoonbaar niet zo.

Cruijfs visie op "Ajax-filosofie" is nou eenmaal anders dan die van anderen, en mensen beweerden hem daarin te volgen. Dat hebben ze niet gedaan, dus waarom noemen ze dit dan Cruijf beleid? (dan stoppen ze zichzelf dus in een hokje)

21 november 2015 om 13:05

Waarom speelt ajax 1 dan niet zoals in de jeugd wordt geleerd? Als et dan toch ovet eilandjes wotdt gesproken dan creeert de boer dat en niet jonk.
Het probleem over dat vergaderen en niet aanschuiven ligt toch echt in het feit dat de verantwoordingen niet duidrlijk zijn

21 november 2015 om 13:14

Als deze man weer terugkomt dan zal het niveau ook weer dalen. Jeugdspelers moet je juist veel meer individueel ontwikkelen. Heb de afgelopen dagen verschillende artikelen op catenaccio gelezen, iets wat hier meer mensen eens zouden moeten doen. Dan ga je toch echt anders tegen dit bestuur en th aankijken.

21 november 2015 om 15:31

Walski, topper! Niet dat ik tegen De Boer ben, maar ik ben wel pro-Jonk en Cruijff. Twee standvastige mannen met een eigen mening. Tijdens het maken van afspraken is er onderhandelingsruimte, maar als er afgespraken gemaakt zijn staat het vast. Dit TH doet maar wat. Ook goed hoor, vooral doen, maar wat Cruijff opzet is voor de lange termijn. Als Ajax zijnde is opleiden de beste manier om op niveau te blijven of vooruit te gaan. Jonk deed dat fantastisch.

Ik denk ook dat het hele gedoe over mensen plaatsen in van Gaal-kamp en Cruijff-kamp afgelopen moet zijn. Gewoon overdreven, kinderachtig gedoe.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn. Spelers opleiden, goed aankopen. En dan ben al eind weg.

21 november 2015 om 15:36

Jij zegt het veel makkelijker dan dat het is. Opleiden is een kunst. Spelers met een absurd hoog eigem talent komen er altijd, maar de kunst is juist om van een speler als Veltman een Frank de Boer te maken. Om dat te kunnen doen, moet de opleiding goed in elkaar zitten. Bij aankopen is het net zo. Sinkgraven, Narsingh, Assaidi, Maher, Van der Hoorn, Toornstra leken allemaal goede, op de toekomst gerichte aankopen....... Het is niet zo makkelijk als het lijkt. Zeker niet als spelers via clubs als Twente, AZ, Vitesse en Groningen al naar het buitenland gaan.....

21 november 2015 om 18:46

Tja, maar je moet het toch wel met me eens zijn dat dat de talenten die iets extra's brengen. oa Bazoer en El Ghazi wel spelers zijn die gehaald/gekocht zijn en niet de spelers die uit de jeugdopleiding zijn voortgekomen. Dus kun je wel enigszins je twijfels zetten bij dit plan. Fischer, Klaasen en hun voorgangers kwamen nog uit het vorige beleid bij de jeugd. Nu heb je Nouri en Van beek oa die aan de deur kloppen, maar hoe ver komen die?

Sinds Van Gaal heel de jeugdopleiding bij Ajax heeft veranderd zijn er een handvol toptalenten aangeleverd. Sinds Cruijff de jeugdopleiding bij Barcelona heeft veranderd zijn er wagonladingen vol toptalenten aangeleverd. Beetje raar om te stellen dat er niet veel verschil in visie zit.

Is hier sprake van enige rancune ??

Of het nu alleen maar op individuen draait ? Waar haalt hij het verdaan ...

Laten we eerst de uitspraak afwachten of Jonk daadwerkelijk moet vertrekken (met vele jeugdtrainers in zijn kielzog). En dan pas over eventuele opvolgers na te denken...

21 november 2015 om 15:38

Van mij mag Jonk blijven en blijft De Boer buiten schot. De rest mag sneuvelen. Jonk heeft het fantastisch gedaan en De Boer ook. De Boer had echter altijd te maken met een selectie zonder goed niveau of uit balans.

21 november 2015 om 16:36

Klopt helemaal, maar De Boer stemt ook mee met de hopeloze miskopen.
En hij is verantwoordelijk voor het hopeloze trage en saaie voetbal. Bovendien de trainer, die allerlei nummers 10 als vleugelspeler opstelt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren