Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Utrechtse burgemeester erkent duperen fans Ajax

Laatste update:

Supporters van Ajax zijn niet welkom bij de wedstrijd tegen FC Utrecht en het vak van de harde kern van de supporters van de thuisclub blijft ook leeg. Burgemeester Jan van Zanen van Utrecht geeft toe dat Ajax-supporters gedupeerd zijn door het besluit om geen Amsterdamse fans toe te laten.

Van Zanen wijst er volgens RTV Noord-Holland op dat hij zijn maatregel ook moest nemen omdat de aanhang van beide clubs in het verleden naar confrontaties heeft gezocht. Ajax heeft zelf aangeboden extra beveiligers en politie mee te nemen, maar dat is door Van Zanen niet geaccepteerd. Van Zanen gaf dinsdag antwoord op raadsvragen over het niet toelaten van Ajax-fans. Deze ingrijpende maatregel was volgens hem de enige optie.

De Bunnik Side, het vak moet de harde kern van FC Utrecht, moet leeg blijven. Daardoor bestaat de kans dat zij elders in het stadion plaatsnemen. "De wedstrijd zou dan alleen gespeeld kunnen worden met de ME in linie op de tribunes. Dat beeld alleen al draagt niet bij aan normalisatie van het voetbal, zeker niet als het tot daadwerkelijk ingrijpen zou komen”, aldus Van Zanen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Oké.. Goed verhaal... En nu? Wat kopen de fans van Ajax hiervoor? De Utrecht supporters misdragen zich en de Ajax supporters worden nu gestraft. Omgekeerde wereld..

17 november 2015 om 16:41

Straks doen andere clubs het dan kunnen de Ajax fans geen uitwedstrijd meer bijwonen. Dan gaan andere burgemeesters het overnemen.

17 november 2015 om 18:21

@Knud , dat zou beter zijn

17 november 2015 om 19:51

ach utrecht is ook een paar keer onterecht teruggestuurd door de burgemeester van amsterdam en die supporters hadden al kaartjes gekocht en hebben zelfs hun geld niet terug gehad zelfs niet toen de ombudsman na een vernietigend rapport had aangegeven dat de utrechtsupporters niets te verwijten viel vandaar dat er ook bijna geen utrechtsupporters meer na amsterdam gaan al een aantal jaar

17 november 2015 om 19:55

Volgens mij kun jij niet zo goed lezen, of alleen heel selectief.

Van Zanen wijst erop dat hij dit besluit ook moest nemen omdat supporters van Utrecht EN Ajax in het verleden confrontaties zochten.

Zielige en eenzijdige verklaring van een man met oogkleppen op. Het is wel heel gemakkelijk om te wijzen naar ínformatie over 'te verwachten relschoppers'. Wat een mop zeg!

17 november 2015 om 18:01

Een en al doorgestoken kaart. Het raakt kant nog wal. Wat is de tegen maatregel van ajax? Ik neem aan dat we die 200 fans van utrecht die gemiddeld naar de arena komen nu ook niet meer ontvangen. Maar daarmee wordt Utrecht niet echt gestraft dus

17 november 2015 om 20:19

hoezo word utrecht daar niet mee gestraft dat is al een aantal keer gebeurt hoor!!
maar voor jou info utrecht heeft zelf al lang besloten om ook geen supporters mee te nemen naar amsterdam ik hoop dat je er gelukkig van word

17 november 2015 om 20:37

Nee absoluut niet. Wat jullie burgermeester zegt, Ajax is de dupe van het gedrag van Utrecht aanhang.

17 november 2015 om 20:58

klopt en daar kan fcutrecht niets aan doen je moet na de knvb kijken

17 november 2015 om 21:09

Uiteraard kan Utrecht hier wat aan doen. Desnoods houdt je een strook naast het uit vak leeg

18 november 2015 om 13:38

dat wil de burgemeester niet hebben

18 november 2015 om 22:25

Precies vandaar dat ik ook zeg doorgestoken kaart. Dat is natuurlijk een drog reden. Dat kan jij ook niet ontkennen.
Hieruit maak ik ook op dat fc Utrecht niet in een staat is om uit supporters te ontvangen. Maar lees hier - het gewoon niet

https://www.ajaxlife.nl/media/brief Knvb dd 18-11-2015.pdf

17 november 2015 om 19:25

Nee dat is niet waar. Hij heeft de enige oplossing gekozen die hem door FC Utrecht werd opgedrongen. De club had nooit kaarten mogen verkopen aan de toeschouwers die niet meer op de voor straf gesloten tribune mogen staan!!! Daar zit het probleem. En natuurlijk bij de raddraaiers maar die zitten er echt niet alleen bij Utrecht!

De Club daar zit een kronkel mis!

17 november 2015 om 20:23

de club was verplicht die supporters andere plaatsen aan te bieden aangezien er geen strafrechtelijke procedure tegen wie dan ook loopt en er niemand is veroordeeld zijn de dat volgens de huisregels verplicht.

Utrecht zet zichzelf zooooo voor lul erg jammer hoor. Iets met zelfreflectie en eigen onruststokers aanpakken maar is daar blijkbaar erg moeilijk.
Ajax wil zelfs meehelpen aan beveiliging maar zelfs dat wil die niet... Is echt ongeeeelofelijk en hopelijk wordt utrecht nog flink aangepakt! Kan hier echt niet bijkomen hoor als normaal mens zijnde....

17 november 2015 om 16:46

De club kan hier niks aan doen. Een paar debielen van wie het IQ niet groter is dan de schoenmaat die deze laffe burgemeester deze maatregel laten nemen. Hij zegt dat een wedstrijd met ME op de tribune's niet bijdraagt aan de normalisatie van het voetbal. Laat hem dan maar eens uitleggen hoe een leeg uitvak dat wel doet.

17 november 2015 om 17:10

Nou de club kan er in mijn ogen zeker ook iets aan doen. Ok het besluit wordt genomen door de burgemeester klopt, maar het zou de FC sieren zelf ook iets te doen. Even een paar simpele voorbeelden: weigeren van eigen supp. Dus een hele wedstrijd zonder. Eigen supporters een keer aanpakken, is nl nu al weken achter elkaar geouwehoer. Stadionverbod voor minimaal 5 jaar om raddraaiers af te schrikken etc. Etc. Utrecht zelf komt dit wel mooi uit en die laten vervolgens ook nog eens de raddraaiers toe!! Alles wat er nu gebeurt is totaal tegenover gesteld van hetgeen zou moeten gebeuren!!! Als er daar blijkbaar een klein clubje supp. zich continu onmogelijk maakt op de meest versrekelijke manieren dan kan je die echt wel aanpakken! Zet er van mij part een keer paar undercovers tussen zodat ze nadehand bewijs hebben... Nee utrecht is gewoon te lui of te bang iets te doen en daar wordt ik simpel van. Beste zou zijn als alle clubs nu utje verbieden supporters mee te nemen wegens "veiligheidsrisico" maar dat is helaas onmogelijk.

17 november 2015 om 19:00

FC Utrecht kan hier zeker wat aan doen. Hun zorgen ervoor dat de Bunnikside ergens anders plaats mogen nemen, waardoor de burgermeester dit besluit neemt.
Als FC Utrecht had gezegt dat er niemand van de Bunnikside binnenkomt, dan had de burgermeester dit besluit niet genomen en niet hoeven nemen.

17 november 2015 om 20:26

utrecht kan hier niets aan doen aangezien utrecht verplicht is volgens de regels die mensen andere plaatsen aan te bieden en dan nog 15 man waren het en ze straffen er 5000 die er niets aan kunnen doen idioten heb je nou eenmaal overal

Fans van Ajax kunnen niet genoeg gedupeerd worden, doen ze zelf ook al jaren met bezoekende partijen. En al die kiddo's die nu krokodillentranen huilen moeten eens googelen op selectieve verontwaardiging. Prima actie van Utrecht, voor je eigen publiek opkomen ipv de oren laten hangen naar de inconsequente wil van de Knvb.

17 november 2015 om 16:44

Slicks- voor eigen publiek opkomen? In dit geval waren het de Utrecht supporters toch die zich misdroegen? Wat een onzin kraam je uit.
En de regeling geen uitsupporters met/tegen Feyenoord slaat ook netgens op. Er was niks gebebeurd. Ook niet ervoor. Burgemeesters die hun hachje willen redden, meer niet.
Waar herft Ajax nog meer an te danken dan?

17 november 2015 om 20:31

ja voor eigen publiek opkomen
er worden 5000 mensen gestraft voor iets wat 15 man gedaan hebben

geen uitsupporters tegen feyenoord slaat ook nergens op ?
bekerfinale vergeten misschien om maar een voorbeeld te geven en
daardoor worden nu ook onschuldige mensen gestraft dus eigenlijk komt utrecht zelfs voor alle supporters op door een statement te maken.

17 november 2015 om 16:45

De burgermeester heeft niets met "eigen publiek" te maken. Hij moet de veiligheid kunnen waarborgen. Die veiligheid kan vooral niet worden gewaarborgd omdat de FC niet in control is.

17 november 2015 om 16:45

Wat een slap geouwehoer, in welk opzicht dupeert Ajax de uit supporters? En volgens mij deden de Ajax supporters niks fout, dus dat ze 'gestraft' worden is geen selectieve verontwaardiging, maar klinkklare nonsens.

17 november 2015 om 16:48

Ik ga niet googelen, want vertel jij eerst maar eens hoe vaak Ajax door toedoen van de eigen supporters een bezoekend partij totaal geweigerd heeft? Enigste voorval wat ik me kan bedenken was een paar jaar terug met een brand bij de ns ergens bij Utrecht stond toen wat in de fik. Daar zouden de psv'ers met dr trein(combi) langs komen en er was op de korte termein niet snel iets te regelen. Daardoor besloot de gemeente Amsterdam de fans uit Eindhoven helemaal te weren.

17 november 2015 om 19:03

Wrmr

Dus jij zegt hier eigelijk dat Ajax supporters in Utrecht een fikkie hebben lopen stoken waardoor de PSV supporters niet meer mochten komen?

17 november 2015 om 16:52

Jongens laten we maar niet serieus ingaan op deze troll..

17 november 2015 om 17:55

Nee vooral niet doen, want de beste man heeft gewoon gelijk.

Niet alleen de fans van ajax worden gedupeerd, maar ook ajax zelf. Met uitsupporters speel je vaak beter door de steun. Dus eigenlijk is het een soort van competitievervalsing. Ajax zou bij de knvb erop kunnen aandringen het duel dan maar volledig zonder publiek af te werken, want dit slaat nergens op.

17 november 2015 om 20:33

nee hoor utrecht neemt toch ook geen supporters mee naar amsterdam

dus het wangedrag van de utrecht fans straf jij op de ajax fans af, beetje triest. zou hem sieren dat hij zijn eigen club maar eens 3 wedstrijden zonder publiek speelt.

Misschien had je dan niet de supporters op de bunnikside de kans moeten geven om kaarten voor de rest van het stadion te krijgen? Dan was die ME lijn niet nodig geweest lijkt me.

17 november 2015 om 17:18

dus omdat 20 mensen het verpesten voor de overige 5400 man, betekend dat daadwerkelijk alle 5420 man bestraft moet worden? Onderbouw je statement eens?

En je weet het net zoals heel Nederland dat er al jaren geen goede relatie is tussen de UTR als Ajax supporters. Dit is al jaren gaande.

17 november 2015 om 17:35

Nee ajax en haar supporters worden gestraft en mogelijk ook gedupeerd. Terwijl utrecht gestraft moet worden omdat haar eigen fans zich hebben misdragen
Waar de ajaxsupporters niets mee te maken hebben.

17 november 2015 om 17:37

Dan moeten die 20 man zich maar niet misdragen zodat de anderen er niet de dupe van worden, simpel zat. Bunnikside leeg is bunnikside leeg, klaar. Belachelijk dat utrecht de mensen die daar normaal gesproken zitten wel toelaten in de andere vakken. Ajax "supporters" zijn ook geen lieverdjes maar zij worden nu wel gedupeerd door de club Utrecht, en het team ajax dus indirect ook.

17 november 2015 om 17:41

Sorry, maar realiseer je niet dat utrecht hierin al bestraft is? De hele bunnik moet leeg blijven waardoor de FC tonnen aan inkomsten mislopen. Ajax heeft hier inderdaad weinig mee te maken, maar ik vind dat het ook maar eens tijd mag worden dat jullie kappen met jezelf superjoden te noemen, of daarin indirect voeding te geven om een provocatie aan te kunnen gaan, dot geld voor de de niet denkende supporters ter wereld, waaronder ja een paar van de FC

17 november 2015 om 17:48

Sant je draait alle rollen continu om. Ajx deed niks fout en hoeft dus helemaal niks te doen... Je snapt er echt weinig van he

17 november 2015 om 17:56

Ik ben het ermee eens dat ajax op het moment toen het gebeurde niks verkeerd deed. Absoluut niet.

Zoals ik ook al eerder bekende, is dat naar mijn mening Ajax supporters van harte welkom moeten zijn ondanks dat er veranderingen in het stadion tijdens de wedstrijd zijn . De beslissing is gemaakt en hoe het nu is, zo zal het ook wel blijven. Waarom is dit moeilijk te accepteren?

17 november 2015 om 18:15

scavajaa, tuurlijk doen ajax supporters niets fout, niemand snapt er iets van behalve de ajaxsupporters. Zei zijn ook de enige die het recht hebben om met een beschuldigend vingertje te wijzen.. Die liedjes over nesu en dithomasso worden erg op prijs gesteld. Wees niet zo naief en hou op hier om iedereen (lees; andere clubs) allerhande verwijten te maken, iets met een pot en een ketel en gedraag je daarnaar.

17 november 2015 om 18:47

Als die 5400 overige supporters die 20 kereltjes is een keer hardhandig hadden aangepakt was je van het probleem af geweest. Zelfreinigend vermogen.

Maar vooral recht proberen te lullen wat krom is

17 november 2015 om 20:08

Dus wij als normale supporters moeten maar gestraft worden om dat een stel idioten iets op YouTube gooien. Een lied dat absoluut niet kan, maar eerder in andere stadions is gezongen. Wat door niemand tijdens de wedstrijd is opgevallen of gemeld. Vind het nog al selectie. En die uit Amsterdam zijn lieverdjes met hun gezang over di Tomasso, Nesu mag een rondje rijden en de ziekte met een K. Al met al behoorlijk selectief straffen door de knvb.

17 november 2015 om 20:38

marknr1 dus als ik het goed begrijpt als er een iemand in de bank een overval pleegt en ermee wegkomt moeten de wachtende in de rij maar de gevangenis in
want zo redeneer jij ook met voetbalsupporters.

17 november 2015 om 20:39

nee hoor als je er een aanpakt krijg je een sv in dit land zijn er al genoeg op die manier gegeven

Belachelijk om de Ajax fans te duperen. Als de club/burgemeester ballen had gehad dan had het naar een oplossing gezocht, je verplaatst het probleem zonder het op te lossen!!

Wat zouden ze bij de Knvb hier nou van vinden? Ze worden in deze volledig voor schut gezet door FC Utrecht wat wederom aantoont dat men "zeist" totaal niet meer serieus neemt. Wat is een straf waard als een club zelf kan beslissen hoe ze die invult en waarbij de onschuldige partij uiteindelijk de dube is?! Tja, only in Nederland...

Dat wordt dan een makkelijke rechtzaak zou ik zeggen, om de schuldvraag hoeft het al niet meer te gaan, nu alleen het boetebedrag voor de gemeente utrecht nog.

Belachelijk om 4500 supporters te duperen die niets geroepen hebbe. Terecht dat wij een andere plaats krijgen van de FC. Klagende ajax fans moeten maar bij de Knvb aankloppen, die hebben deze straf bedacht, niet Utrecht. Werd trouwens vak 127 van ajax ook niet verplaatst tegen Salzburg, op straffe van de Uefa, is precies hetzelfde, alleen waren er toen Salzburg supporters aanwezig. Helaas jaartje overslaan, Utreg uit is toch altijd een makkie.

17 november 2015 om 17:24

Ach als die andere 4500 er ECHT op tegen waren hadden ze die idioten allang ZELF het stadion uitgeknikkerd... Zie je bij clubs als fey en ajax ook gebeuren dus in dat geval, dupeer ze maar allemaal dan corrigeren ze elkaar ook eindelijk eens een keer omdat ze anders denken maar wacht even, ik wil er wel gewoon bij zijn next time...

17 november 2015 om 20:12

Dan word je toch een utrecht fan? Maar even zonder dollen. Eigenlijk laat je het nu zien dat je gewoon van de actie baalt en onder die gedachten je woede laat spreken..? Ik snap je frustratie, ik had het graag ook anders willen zien, dit in het neutral.

Gewoon bij eerste thuiswestrijd geen Utrechtsupporters toelaten.

17 november 2015 om 17:15

Goed zo jongen, hou jij lekker de cirkel rond, daar word je wijzer van

17 november 2015 om 17:29

Tja misschien is het niet goed maar als utrecht voor hun eigen supporters kiest en de gemeente utrecht waarom zou ajax en de gemeente amsterdam dat dan niet mogen? Komt ze wel lekker uit als er geen uit supporters mee mogen. Dat is gewoon pure wedstrijd vervalsing hoe je het ook wendt of keert. Dus volgende wedstrijd zou ik zeggen ajax maar gewoon zeggen sorry veiligheid kan niet ge garandeert worden dus helaas.
Alhoewel in een wedstrijd met supporters 10x leuker vind er is altijd een club in het nadeel hoe dan ook. Maar ajax supporters straffen voor iets wat ze niet gedaan hebben ben ik het niet mee eens.

17 november 2015 om 17:54

Oh wees niet bang. De supporters van Utrecht zijn vaak genoeg onterecht terug gestuurd. Het mag verdomme is tijd zijn dat de burgemeester uit Utrecht dit besluit neemt.

17 november 2015 om 18:31

O oke dus omdat de utrecht supporters die bij het nog binnentreden van het stadion hamas roepen (wat ik zelf geconstateerd heb )direct terug gestuurd worden is het onterecht en moet ajax er maar de dupe van worden van wat de utrecht supporters roepen beetje krom en ja als de ajax supporters iets doen of roepen of noem maar op ben ik hier ook op tegen dus ik bekijk het niet van 1 kant.

maar moet wel realistisch blijven en niet alleen omdatje alles wat de naam ajax draagt haat en deze consequenties die kant nog wal raken goed keuren te goedkeuring van de fc supporters omdat de burgemeester en de fc de konten van de supporters in willen kruipen door een compensatie te doen die te treurig en triest voor woorden is stelletje watjes alleen maar om der eigen huidje te redden. Maar ik zou zeggen ajax volgende wedstrijd zonder utrecht supporters so be it gelijke maten meten zou ik zeggen.

17 november 2015 om 20:45

nee omdat er volgens cohen geen utrecht supporters mochten komen omdat die anti semitische liederen zongen in de trein na amsterdam wat cohen echter niet wist was dat de treinen er nog helemaal niet waren omdat ze problemen op het spoor hadden.
heel toevallig was dat er die dag ook een of andere palestina demonstratie van voor en tegenstanders waren die nogal uit de hand liepen.

wat jij geconstateerd hebt klopt dat waren 6idioten! heb je dan ook misschien het k.....utrecht geconstateerd van de 500 ajaxsupporters bij het hek beneden toen de trein aankwam vraag ik me af?

17 november 2015 om 21:10

Ja dat klopt dat was een fout van cohen dat is niet iets waar ajax iets aan kan doen. Ajax heeft niet ge-eist dat de supporters van utrecht in dat geval dan maar niet mogen komen. Dus in dat feit is ajax geen blaam te treffen. Maar ik snap je punt.

En inderdaad ik heb dat ook gehoord dat supporters dat riepen ik hou me daar zelf altijd buiten buiten dat soort dingen. Zeg ook absoluut niet dat dat goed is en dat is zeker provoceren en ook ik vind dat de club daar tegen op moet treden want ik heb zelf een gruwelijke hekel aan dat woord. Kijk er zullen altijd liederen zijn en provoceren maar ligt er een beetje aan hoe dat gebeurt en wat er gezongen word.

18 november 2015 om 01:08

Dan worden in ieder geval de juiste supporters bestraft...het jammere van het verhaal is dan dat Utrecht dit had moeten doen en niet Ajax...daarbij is het niets nieuws in de competitie..dus tja dan maar rond circeltje..zien of Utrecht supporters en de club het leuk vinden als men het team niet mag komen aanmoedigen

18 november 2015 om 13:46

nou als dat een fout van cohen was een bewuste trouwens dan is dit een fout van van zaanen en staan utrecht en amsterdan gelijk dus ophouden met zeuren

Zoals al eerder gezegd moet Ajax nu gewoon is echt voor hun supporters gaan staan en gewoon een statement maken door te weigeren te voetballen. Oké we verliezen misschien reglementair 3 hele dure punten die we op het eind van de rit tekortkomen, maar anders blijf je dit gelazer houden met Ajax-supporters en uitwedstrijden.

17 november 2015 om 17:27

Dat zou serieus de domste actie ooit zijn.... 3 punten verspillen omdat die idioten geen normale straf kunnen geven... Nee dankje laat ze dan gewoon zeggen oke utje prima, volgende 5x komt er geen supp van utje de arena in... Is nadeliger voor utrecht dan voor ajax want die hebben het publiek doorgaans harder nodig. Ook hier geen voorstander van maar ben het wel met je eens dat ajax kei hard moet zijn en iets moet verzinnen om utrecht echt pijn te doen.

17 november 2015 om 20:52

71% van de utrecht supporters vind dan ook dat utrecht ajax zonder publiek gespeeld moet worden een aantal jaar

18 november 2015 om 01:11

Prima..ook geen gezeur over en weer en scheelt in de politiekosten...uiteraard zijn westrijden met uitpubliek leuker maar als je ten onrechte word benadeeld moet je een statement maken en competitie vervalsing tegen gaan

Pff gedupeerd. Laaf ze is in de spiegel kijken. Het is dat de KNVB die club uit abcoude noord steeds maar weer een hand boven het hoofd houd. Ik heb wel ergere dingen gehoord tijdens deze wedstrijd uit het uitvak dan die 10 mensen op de Bunnikside wat notabene via een YouTube video als bewijs door de KNVB is aangepakt. Daarbij FC Utrecht zit deze debiele straf uit en volgt gewoon wat er gevraagd is. Gelijke behandeling. Klaar met die club en haar 'supporters'.

Als ze het bij Utrecht niet kunnen regelen, dan moeten alle tribunes leeg blijven. Het uitvak kan dan gevuld worden. Lijkt me dan toch de meest eerlijke optie?

17 november 2015 om 17:37

Dan vind ik dat als er een klein groepje in de Arena ooit nog zingt, wie niet sprint is een jood, dan moet er voor de volgende thuis wedstrijd de hele Arena leeg blijven. Dat provoceren over het joodse geloof moet maar eens kappen vanuit de ajax kant. Lijkt me dan toch de meest eerlijke optie?

17 november 2015 om 17:51

Kijk. Deze man heeft een punt. Misschien moeten we daar inderdaad maar eens mee stoppen ja. Maar neeeeeee de KNVB is een en al Ajax.

17 november 2015 om 17:54

Als de KNVB daarin een straf oplegt wel. Nu worden de ajacieden gestraft voor daden van enkele lieden van Utrecht. Dat is zeer krom, dan dient Utrecht er voor op te draaien, niet Ajax.

17 november 2015 om 17:57

Weet je wat krom is? Jarenlang de naam Utrecht zingen gekoppeld aan een ernstige ziekte en er niet bestraft voor worden. Dat is krom.

17 november 2015 om 18:02

Klopt. Ik ondervind hier schijnheilig gedrag van de niet Utrecht supporters. En volgens mij vinden ze sensatie leuk, maar o wee als het bij hunzelf gebeurd... Alsnog ben ik er enigszins wel blij mee dat er nu pas er strenger op gekeken word, want nu zullen er veel meer clubs de dupe van worden.

17 november 2015 om 20:33

Juist. Stel dan een beleid op en straf iedereen die dat overtreedt. Nu niet in eens Utrecht bestraffen omdat het altijd zo'n gespannen sfeer is en er confrontaties zijn gezocht.

De aanhang van beide clubs heeft meermaals de confrotatie met elkaar opgezocht
Dus ga hier nou niet doen dat ajaxsupporters lieverdjes zijn

17 november 2015 om 17:29

Ach ajax heeft nooit zon achterlijke stunt als dit uitgehaald dus het is maar hoe je het wilt zien

Natuurlijk zijn er in deze altijd twee schuldigen, Echter is het wel altijd Ajax die er bij zit.
Of het nu in Utrecht, Rotterdam, Den Haag of Deventer is, het is altijd gedonder wanneer Ajax op bezoek komt.

17 november 2015 om 17:32

Omdat iedereen ajax haat... De hat tussen ajax en fey is oprecht en al vanaf dat voetbal bestond. Utrecht en ado bijv haten ajax om te haten... Dus lekker roepen is altijd ajax maar komt omdat nagenoeg ieder team ajax als vijand ziet en niet als tegenstander... Weinig aan te doen he

17 november 2015 om 17:53

Die smerige arrogantie van die club en haar 'supporters', dat is wat mensen doet haten. Je moet je bril is afzetten en niet alleen naar teletekst kijken.

17 november 2015 om 18:13

Haha, jeetje Jovo, wat een aannames. Hoezo nou weer minder naar teletekst kijken?

OT: Erg krom gehandeld in deze situatie door Utrecht en de FC. Ipv de doorgesnoven idioten die zich niet kunnen gedragen te bestraffen, de uitsupporters benadelen. Iets klopt er niet bij die club.

Wat trouwens wel opmerkelijk is dat de Bunnikside, die toch wel bekend staat als de harde kern, alleen uitverkocht is tegen Ajax. Sowieso is het in Utrecht wel een ontzettende dooie boel qua supporters.

17 november 2015 om 19:16

Tja het is maar hoe je het bekijkt en nogmaals hoe je naar ajax kijkt. Jouw reactie slaat wederom nog kant nog wal. Pure haat. Richting een klein deel van de supporters in nederland maar lekker blijven haten. Meestal is het indd om de historie niet om de supporters. Want 80% van de supporters zijn zo als jij aan geeft maar dat is bij utrecht dat is bij psv zo dat is bij feyenoord zo zelfs bij cambuur. Kijk wat er dit weekend met supporters van onderanderen go-ahead gebeurde in belgie ... dus kom nou niet het heiligboontje uit hangen en hele tijd provoceren. Is gewoon een domme actie van utrecht en de burgemeester en dat heeft helemaal niks met ajax te maken of dat Ajax ergens fout is of eerder iets gedaan zou hebben of al het andere bullshit waar jij over praat.

17 november 2015 om 20:05

Bullshit? Het zingen van k*n*er Utrecht is bullshit?

17 november 2015 om 20:57

zitten gemiddeld 16000 man hoor en ook tegen ajax is het niet uitverkocht
hoeveel supporters trekt jou club?

17 november 2015 om 21:03

Nee dan begrijp je me verkeerd en sorry als het verkeerd over komt want alles van schelden etc geweld noem maar op keur ik af van alle kanten. Maar wat ik er mee bedoel is dat jij vind dat ajax supporters er maar de dupe van moeten worden en dat je het een goede actie van de burgemeester en van de club utrecht vind om de verkeerde supporters te straffen dat bedoelde ik er mee.

En wat heeft er mee te maken dat er 16.000 supporters in het stadion zitten ik heb het over de bunnik side niet over het hele stadion..

Ik begrijp het standpunt wel van de burgemeester van Utrecht. Het is het laatste wat je wilt doen, maar als het niet anders kan, dan kan het niet anders. Overigens als Ajax en Utrecht supporters onderling in de afgelopen jaren zouden hebben aangetoond dat ze normaal naar elkaar kunnen reageren, dan had de burgemeester niet dit besluit hoeven te nemen. Nu lijkt het een zware straf voor Ajax, veroorzaakt door Utrecht hooligans, maar feitelijk is het een gevolg van wangedrag jegens elkaar door utrecht hooligans en ajax hooligans in het verleden. Jammer dat het zo ver heeft moeten komen.

Ik vind het echt ronduit verbazend hoe veel supporters van andere clubs hier tegenaan kijken.

Even wat feitjes, tijdens FCU-AJA vorig jaar is er door de Knvb rapporteur niets noemenswaardigs waargenomen en er is dan ook niets op het wedstrijdformulier gemeld.

Op maandag kwam er een filmpje in de media van een 30-tal gasten die ''het'' liedje zongen, er is nav dit filmpje onderzoek gedaan, ook door het OM en er is geen (!) dader gepakt, niemand dus.

Toch besluit de Knvb om een hele tribune waar duizenden mensen te zitten te sluiten voor de volgende editie van FCU-AJA en FCU moet een boete van 10.000 euro betalen.

FCU besluit dat het niet rechtvaardig is om duizenden mensen de dupe te laten worden van iets dat tijdens de wedstrijd zelf niet eens is waargenomen en besluit om seizoenskaarthouders in het stadion te verspreiden. Hiermee houden ze zich aan de straf van de Knvb en steunen ze hun eigen supporters die niets (!) te maken hebben gehad met dat liedje.

De burgemeester van Utrecht besluit dat er geen Ajax fans mogen komen.

En dan is FC Utrecht ineens een trieste club? Ik ben er 100 procent van overtuigd dat Ajacieden of wie dan ook in deze situatie hadden gezeten dat zij het top van hun club zouden vinden als ze op exact dezelfde manier hiermee om zouden zijn gegaan.

17 november 2015 om 19:05

100% met je eens, hoef er niets meer aan toe te voegen.

17 november 2015 om 19:31

Ben ik het niet met je eens. Ik ben ook ajacied en ik vind het niet terecht dat supporters die het verzieken voor de rest, beloond moeten worden door toch naar de wedstrijd te kunnen.
Ja dan maar een vak van een paar duizend man een keer dicht so be it moest ajax bijvoorbeeld ook na een europeesch spandoek moest er ook een vak leeg blijven ja het is zoals het is. Alsje er tegen op blijft treden door niks te doen en die mensen juist te steunen door ze een andere plek te geven (want dat doe je uiteindelijk in feiten) dan zal het nooit op houden. Als je het vak leeg laat gebeurt het de volgende keer niet meer en, gebeurt het wel dan is het aan de supporters en de club om dit te voorkomen want geen enkele supporter wil thuis blijven met een wedstrijd of dat, zijn vakkie leeg is dus dan er maar iets aan doen zodat het niet nog een keer gebeurt of iedergeval steeds minder gebeurt. En dit geld voor ajax utrecht en elk andere club in nederland.

17 november 2015 om 20:08

Ja er moest toen ook een vak leeg blijven en drie keer raden waar Ajax deze 'supporters' vervolgens liet plaats nemen? Niet bij ma op de bank hoor met een jodekoek in de hand.

18 november 2015 om 01:19

Gewoon simpel...jaartje of wat geen supporters over en weer..kijken of het daarna onderling weer enigszins gaat ...zo niet gewoon weer verlengen..dan geen scheve gezichten en geen competitie vervalsing

iedereen kan hier mn club wel lopen afzeiken maar er is niemand gearresteerd , aangeklaagd of veroordeeld en dan is fcutrecht verplicht om die mensen andere plaatsen aan te bieden staat in de reglementen dus fcutrecht kan zelfs niet anders.

ten tweede wilde de knvb fcutrecht weer als voorbeeld gebruiken ,
nadat het cidi had gedreigd met een rechtzaak
want de aanklager burgemeester knvb zelf en zelfs het grotendeel van het publiek had het niet gehoord tijdens de wedstrijd.
de aanklager moest zijn rapport na druk vd knvb later aanpassen nadat bekend geworden dat er een filmpje op you tube stond wat door metro werd gemeld.
er de weken ervoor ook al bij diverse clubs dit misselijkmakende liedje gezongen werd en die clubs niet eens aangeklaagd werden terwijl daar ook filmpjes van zijn dit is ook aangegeven in het verweer van fcutrecht maar werd gewoon van tafel geveegd door de knvb.

de straf slaat al helemaal nergens op een hoge boete en een lege tribune zoals gewoonlijk de eerst volgende wedstrijd zoals ajax na de bekerfinale die niet na amateurs toe mochten maar nee hoor de knvb bedacht dat ze extra druk moesten zetten om het cidi tot dienst te zijn en maakte er de wedstrijd tegen ajax van wat dus niet de regel is.

dus iedereen kan hier fcutrecht aanvallen maar kunnen beter naar zeist kijken want de ajax supporters die ook geen padvinders zijn zeg maar zijn nu de dupe en daar is de bond verantwoordelijk voor samen met die 15 leeghoofden op de tribune en niet de club utrecht

dat fcutrecht het niet pikt dat de knvb utrecht daarvoor gebruikt is lijk mij hun goed recht

17 november 2015 om 20:41

Helaas voor de amsterdamse supporters. Maar wat de knvb bedracht heeft is belagelijk.

17 november 2015 om 21:19

Begrijp me niet verkeerd ik zeg absoluut niet dat utrecht het vak leeg moet laten ik zeg alleen laat niet de verkeerde supporters er de dupe van worden want ajax treft hier helemaal
Geen blaam en hoe je het ook wend of keert maar geen supporters merk je wel als sporter. Maar de verkeerde supporters worden er nu wel voor gestraft. Ik vind bij een wedstrijd horen supporters van beide elftallen hoe dan ook.

Het is jammer voor de Ajax fans die naar Utrecht uit wilden gaan, maar wel een begrijpelijk besluit van de burgemeester van Utrecht.
FC Utrecht moet de Bunnikside leeg laten tegen Ajax van de Knvb, en doet dat ook. Dat Utrecht heeft besloten om de mensen die normaal op de Bunnikside zitten (over het algemeen geen lieverdjes naar wat ik gehoord heb) lijkt vreemd, maar is ook begrijpelijk. Wanneer deze fans de toegang ontzegd zou worden, zouden ze dan rustig op de wedstrijddag voor de TV gaan zitten? Ik meen me te herinneren dat een groepje Ajax fans een bekerfinale hebben kunnen afdwingen met een misselijkmakende actie op een website. Deze Utrecht fans zouden iets soortgelijks hebben kunnen doen wanneer ze de toegang was ontzegd en zo had de burgemeester alsnog dezelfde actie moeten ondernemen.

Als voor de algemene veiligheid, het beste besluit is dat er geen Ajax fans mogen afreizen naar Utrecht, dan is dat nou eenmaal zo. FC Utrecht is daar niet schuldig aan en de burgemeester is daar ook niet schuldig aan. De enige schuldige die ik kan bedenken is de Knvb, die met deze uiterst vreemde straf is komen aanzetten.

Ik lees nu al weken op deze site diverse opmerkingen.
Toch moet ik bekennen dat ik als Utrecht fan beide kanten kan begrijpen en ook veroordelen.

Wat er gezongen is vanuit de bunnik side door 20 al is het 2000 man is schandalig en treft hiermee vooral de Joden die echt joden zijn en geen voetbalclub. Ik hoop dat Utrecht alles in het werk stelt om vooral naar de jodendom zich te verontschuldigen want dit zijn geen teksten maar schandalige uitlatingen. Dat de Knvb zich daarmee geen raad wist begrijp ik maar waarom denken zij dan op zo'n belachelijke manier zich eronder uit te murwen. Zij zijn toch de nationale bond.
Nee zij geven een club een onacceptabele straf om zgn. hun naam te zuiveren.
Dit is pas ongehoord lijkt me.

Dat Utrecht de kaarthouders een kans geven op een andere plaats begrijp ik niet vanuit de straf maar wel vanuit de kleine hoeveelheid mensen die het op hun geweten hebben.
Waarom 4500 man die er niets mee te maken hebben straffen voor zoiets.

Nu zullen vele van mijn mede supporters roepen ja maar wat zij riepen was ook schandalig, ja dat was belachelijk maar zo zit de rechtsstaat van de Knvb dus in elkaar. Roep veel naar anderen maar naar Ajax is not done.

En voor de ajax supporters die veel roepen maar nog geen 20 jaar oud zijn. in de jaren negentig werd er een dag van tevoren een supporters groep verboden om naar Den Haag af te reizen. Waarom?? omdat de burgemeester het zat was de problemen tussen Den haag en ???.

Hiervan werden wij dus de dupe. Maar bij ons ging er geen bestuurslid of iets dergelijks in de media roepen wat hij ervan vond. Nee wij konden "gewoon"thuis blijven voor iets waar Utrecht niets aan kon doen. Wat kan bij een vorm van geweld dus deze man het beste doen Supporters weigeren want hij is verantwoordelijk voor heel Utrecht en niet voor dat kleine deeltje wat zondags de dag toch verpest.

De schandalige teksten richting Di tomasso en Nesu hoort de Knvb toch niet dus hoop ik met heel mijn hart dat de normaal denkende en verstandige Ajax supporter zich kan vinden in het besluit van deze burgemeester.

Hoop dat het volgend seizoen nu eens normaal kan verlopen en dat Utrecht en ook ajax supporters eens bij hunzelf kijken en niet zomaar iets doms gaan roepen omdat iedereen dat doet.

Maar goed dat is mijn mening.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren