Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Bom lijkt te barsten: Ajax zet Cruijff-adept Jonk voor het blok'

Laatste update:

Wim Jonk staat voor het blok, zo meldt De Telegraaf dinsdag. Het hoofd jeugdopleidingen van Ajax heeft volgens het dagblad maandag in de Amsterdam ArenA van de directeuren Dolf Collee en Edwin van der Sar te horen gekregen dat hij moet buigen of barsten. Het vertrek van de Johan Cruijff-adept valt zeker niet uit te sluiten.

/

Jonk is van mening dat de visie van Cruijff niet goed wordt gedragen en zet daarnaast vraagtekens bij het aankoopbeleid en het verschil van speelwijze bij de jeugd en het eerste elftal. Als er echter gestemd moest worden tijdens vergaderingen van het Technisch Hart, trok Jonk altijd aan het kortste eind. Dat was voor de oud-middenvelder een goede reden om niet meer deel te nemen aan het wekelijkse overleg.

Ondanks een eerder gesprek met Van der Sar en de intentie om weer mee te praten, schoof Jonk ook de laatste maanden niet meer aan bij het Technisch Hart-overleg. De nieuwe functieomschrijvingen van twee maanden overlapten elkaar namelijk en Jonk wilde duidelijkheid daarover. Die kwam er echter niet.

/

De absentie van Jonk tijdens de vergaderingen is voor Collee en Van der Sar een gegronde reden om het vertrek van de oud-international eventueel door te zetten. Nu is het voor de bestuurders zaak om te beoordelen of deze plannen worden vormgegeven en hoe dit zal worden gecommuniceerd.

Het heeft er alle schijn van dat Ajax steeds meer afstand neemt van Cruijff, die de welbekende 'Fluwelen Revolutie' inzette. De oud-speler en -trainer ziet in de inmiddels vertrokken Tscheu La Ling en Jonk juist belangrijke schakels om de club weer naar een hoger plan te tillen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Beter de boer, overmars en van der sar wegsturen.

10 november 2015 om 07:31

Idd, maar ze gaan eerst ervoor zorgen dat Jonk vertrekt om vervolgens zelf later te verkassen. Bah, weg met dit zogenaamde technisch hart....

10 november 2015 om 07:36

Ja, het had zo mooi kunnen zijn. Fluwelen Revolutie was een mooi plan maar om onverklaarbare redenen gaat dat plan weer overboord. Ajax woedt niet meer wat het was, kan zijn en had moeten zijn. Eeuwig zonde.
Ik zie Jonk wel naar PSV vertrekken en als ze daar wel slim zijn volgen ze daar de route die Jonk onder aanvoering van Cruijff bij Ajax wilde inzetten.

10 november 2015 om 09:15

Nee aub niet, wij moeten heel die Fluwelen Flauwekul niet hebben in Eindhoven. Het is een plan dat er op papier fantastisch uitziet maar in realiteit is het gewoon onwerkbaar met al die voetbal ego's.

Zet 5 spelers bij elkaar en je krijgt 5 verschillende meningen. Geef ze allemaal een gelijke functies en je krijgt wat er nu gebeurt bij Ajax. Een onduidelijke warboel waar iedereen zijn eigen gang gaat. Alle respect voor Cruijf en zijn ideeën, maar van bestuurskunde heeft hij geen kaas gegeten. Een miljoenenbedrijf volledig in laten vullen door een ex-voetballer roept bij mij sowieso al twijfels op. En laten we nou eerlijk zijn, het heeft maar één ding opgeleverd en dat is dat het nu een rotzooi is.

10 november 2015 om 17:21

Voetbal bedrijfsmatig runnen is anders ook zelden een succes gebleken

11 november 2015 om 13:26

Vergeet niet dat het wel extreem optimistisch was om te denken dat je met jeugd weer naar de top van Europa kon gaan. Vroeger was dat mogelijk, omdat clubs nog geen 300 miljoen euro konden/wouden uitgeven aan spelers.

Dat je een van de beste jeugdteams van Europa hebt, wil nog niet zeggen dat elke speler de potentie heeft om Champions League te spelen of uberhaupt het eerste van Ajax gaat halen.

Dat het plan niet ging slagen op Europees niveau zag iedereen wel aankomen, had echter wel meer verwacht van het aankoopbeleid. Je zult als Nederlandse club toch veel moeten investeren in spelers, wil je Europees nog iets bereiken.

10 november 2015 om 07:55

Waarom wil je van der Sar weghebben?

10 november 2015 om 08:11

Omdat die niet geschikt is voor zijn functie.
Jonk moet ook weg. Als je, je niet volwassen kan gedragen hoor je niet bij Ajax. Maar op 1 puntje heeft hij wel gelijk. De aankopen zijn geen versterkingen dus hadden ze beter voor de eigen jeugd kunnen gaan.

10 november 2015 om 08:14

"het heeft er alle schijn van dat Ajax steeds meer afstand neemt van Cruijff, die de welbekende 'fluwelen Revolutie' inzette."

Hier om vermoed ik. Jonk is juist degene die het wel wil uitvoeren.

10 november 2015 om 08:31

Geweldig om te lezen voor een niet Ajaxsupporter, dat de grootste club van NL (doet pijn om te zeggen, maar het is nou eenmaal zo) er keer op keer een puinhoop van maakt. Hoeveel van die zelfgemaakte hoge pieten willen meeliften op de successen van Ajax. Laat nou toch eens een bedrijfsman met verstand van bedrijfsstucturen het zaakje op de rails zetten en alle ex-voetballers, trainers en Bobo's de laan uit sturen. Nee, vooral niet doen, want we willen allemaal een graantje meepikken.
Wordt weer genieten voor de niet Ajaxsupporter bij voetbal-praatprogramma's.

10 november 2015 om 09:48

Ben zelf Ajacied en baal uiteraard dus ook van deze onrust? Maar even een simpele vraag, waarom zou je van deze onrust genieten?

Je bent toch supporter van je eigen club en dat is dan toch het enige wat voor je telt?

Of is dit een hele vreemde vraag?

11 november 2015 om 13:37

@ cthegrave

Wat had je dan verwacht? Edwin van der Sar is ex-wereldtop als doelman, maar werd omgeschoold tot marketing directeur. Overal oud-spelers plaatsen is misschien geen verkeerd idee, maar dan moeten zij wel ervaring hebben in de functie die zij bekleden. Zeker bij clubs als Ajax, PSV en Feyenoord valt het falen dan sneller op.

Zo'n "fluwelen Revolutie" is op papier erg leuk en voor de Eredivisie werkt zoiets wel als je de middelen hebt, maar dat iedereen geloofde dat je met dat plan weer naar de top van Europa kon klimmen, vond ik wel erg naief. Zeker omdat de bedragen die rondgaan in Europa elk jaar weer astronomischer worden.

De jeugdopleiding is het enige deel wat door de fluwelen revolutie echt aanmerkelijk is verbeterd. Al geeft Frank de Boer natuurlijk wel aanmerklijk meer talenten de kans dan zijn voorgangers.

Jonk heeft gewoon gelijk dat hij kritiek heeft op het aankoopbeleid. Er worden teveel spelers gehaald die niet aanmerklijk beter zijn dan wat er al rond loopt.

10 november 2015 om 07:22

Xfactor, komt het niet ook door de talenten zelf dat ze bij De Boer meer een kans krijgen dan bij een Jol of iets? Want volgensmij had je tijdens Jol niet echt grote talenten, ik kan het mis hebben hoor, maar een Bazoer, Fischer, Klaassen, Tete, Riedewald etc etc had je toen niet volgens mij. Dus dan is het niet zo zeer de verdiensten van De Boer maar meer het feit dat De Boer nu over die talenten beschikt en zijn voorgangers niet. Of heb ik het bij het verkeerde eind?

10 november 2015 om 07:23

En ik bedoel zulke talenten, niet precies die spelers natuurlijk.

10 november 2015 om 07:31

In die tijd had je Eriksen, De Jong, Ebecilio, Ozbiliz etc. Ook een goede lichting, al heeft tot nu toe alleen Eriksen de (sub)top gehaald.

10 november 2015 om 08:08

Niet vergeten dat Jol naast Eriksen en Siem ook Van der Wiel, Vertonghen en Alderweireld belangrijk heeft gemaakt en door heeft laten stromen in het eerste elftal. Dus is het vrijwel om het even.

10 november 2015 om 08:21

Onzin. Alderweireld begon te spelen onder van Basten en Vertonghen begon te spelen onder Adrie Koster.

10 november 2015 om 09:39

@jonjo

Je vergeet Verthongen

10 november 2015 om 09:54

En eriksen zat op de bank onder jol ! De boer heeft eriksen belangrijk gemaakt.

10 november 2015 om 12:29

En heel toevallig is Jonk de verantwoordelijke voor deze fluwelen jeugd.

Pffff... daar gaan we weer!

Ennnnn het is weer chaos bij Ajax. Uiteindelijk zijn het weer te veel persoonlijkheden die niet op een lijn kunnen komen. Lijkt wel een kleuterklas. Ik zou het jammer vinden dat Jonk vertrekt. Volgens mij heeft hij goed werk verricht bij de jeugd afgelopen jaren.

10 november 2015 om 08:02

Jonk heeft inderdaad goed werk verricht, maar hij moet niet zoveel onrust veroorzaken. Het Technisch Hart is juist de plek om zaken te bespreken en verbeteren. Daar zitten mensen die het beste voor hebben met de club. Als Jonk daar niet in staat is draagvlak te creeren, zijn zijn plannen wellicht niet goed genoeg. Daarbij helpt het ook niet om collega's te bekritiseren op hun keuzes.. Jonk is al een hele tijd zijn hand aan het overspelen. Ajax heeft nu ruim voldoende gedaan om hun goede wil te uiten. Er is onderzoek gedaan, de samenstelling van het Technisch Hart zijn veranderd en Jonk heeft een volgende kans gehad. Het houdt een keer op voor Jonk, ondanks zijn goede werk. Als Jonk slimmer was geweest, had hij de jeugdspelers die nu onder De Boer spelen als voorbeeld gebruikt om duidelijk te maken dat zijn opvatting een goede is in plaats van anderen aan te vallen op hun beginnersfouten. Trouwens, ik vind dat zeker Van der Sar en De Boer ook uitstekend werk hebben geleverd met sponsors en prestaties. Overmars deed het afgelopen zomer, op Sanogo na, ook al een stuk beter op de transfermarkt en blijft contracten verlengen. Jonk moet zich gewoon meer schikken en blijven aantonen dat zijn jeugdspelers in staat zijn om uitstekende spelers voor het eerste te worden. Ik denk dat Overmars en De Boer daar ook steeds meer in mee zullen gaan, omdat spelers als Riedewald, Tete, Bazoer nu al vaak bij de betere spelers horen. Van de Beek, Nouri en Cerny komen eraan. De meeste andere spelers komen ook via de opleiding in het eerste. Jonk's positie wordt steeds sterker, maar hij moet meer geduld hebben en er slimmer mee omgaan. Nogmaals, nu overspeeld hij zijn hand en is het terecht dat hij voor het blok gezet wordt.

10 november 2015 om 08:42

Beter ? Welke aankoop is beter dan jeugd wat er nu loopt . Iedereen kent de zwakte van Ajax nl spits en linksbuiten /back en wat halen ze juist middenvelders waar er al genoeg van rond lopen. Voor het bedrag van Slinkgraven/Gudelj had je ook een goede spits gehad.

10 november 2015 om 08:52

ik denk dat je hierin gelijk hebt.

Ik denk dat hierin ook geen "absolute waarheid" is.

Aan de ene kant heb je de jeugdopleiding die verwaarloosd was. Daarin is geïnvesteerd en deze is weer "up to date" gemaakt. Waardoor wij ons weer echt als opleidingsclub kunnen profileren waar je een goede opleiding krijgt. Hierin heeft Jonk goed werk verricht.

Aan de andere kant is bij het eerste elftal men opgehouden met te dure buitenlandse spelers te kopen. Geen Mickey achtige bedragen meer. Je kan niet meegaan in het financiële geweld van buitenlandse clubs. Dat win je niet. Je moet creatiever worden. Dat is goed werk van Overmars en de Boer geweest.

Beide kanten hebben ook zo hun pluspunten dus. Krijg je alleen wel dat Jonk soms te veel in "zijn waarheid" denkt en daardoor niet meer wil samenwerken. Dat is geen constructieve houding. Je kan niet alleen een eerste elftal hebben met jeugdspelers. Daar moet ook enige mate van routine in. Daar zit hem ook gelijk de crux. Want een de Boer en Overmars kunnen ook best luisteren naar de kritiek van Jonk. Want ergens heeft hij een punt. Bij sommige aankopen kan je je afvragen of ze toegevoegde waarde hebben. Dan is soms goedkoop duurkoop. Dan had je evengoed talenten uit de jeugdopleiding kunnen opstellen. Aan de andere kant. Enige routine moet je wel halen.

Maar dat je niet meer bij overleggen gaat zitten (ook al heb je geen punt) is killing. Je zal altijd constructief moeten gaan samenwerken en naar elkaar moeten gaan luisteren. Ook al denk je soms dat je "gelijk" hebt. Soms moet de praktijk dat uitwijzen en soms moet je alsnog een compromis vinden. Het is jammer dat de Cruijff revolutie nu gewoon weer ontaard in een macht strijd waar weer bestuurlijke chaos lijkt te ontstaan. Beleid uitvoeren is lastig als je je beleid eens in de 4 jaar weer gaat aanpassen. Goed beleid vraagt een lange adem.

10 november 2015 om 09:14

En waar is die door Jonk opgeleide spits? Daar heeft Jonk gewoon keihard gefaald!

Ze zijn weer lekker bezig daar. Het voetbal is de laatste jaren weer erg saai in amsterdam, dus snap dat er ontevredenheid is. Jonk heeft volgens mij altijd voor onrust gezorgd. Wilde hij laatst niet meer verdienen of een andere functie? De revolutie met Cruijff heeft ze in ieder geval nog niets opgebracht.

10 november 2015 om 07:46

Jonk is degene die voetbal ademt. Weet je wie weg moet Overmars. Die levert al jaren verlamde spelers op. En Frank speelt laf voetbal.

10 november 2015 om 16:49

Jonk deed in mijn ogen geweldig werk verrichten, wilde ook meer geld in de jeugdopleiding zien vloeien en het spel van in de jeugd doortrekken naar het eerste. Ajax lijkt steeds meer af te stappen van Plan Cruyff en heeft nu alleen nog Jongkind die een soort cultuurbeschermer is van Cruyff zijn visie, had zelf graag deze Jonk hoofdtrainer zien worden met Vink als assistent ( een soort people manager ) waar alle jeugdspelers mee weg liepen. Jammer om dit te lezen maar is geen verrassing, allebei de partijen hebben fouten gemaakt maar dat is geen geheim.

Ja hoor, Jonk wordt de kop kleiner gemaakt. Presteert top bij de jeugd, maar heeft terecht geen zin om bij het zogenaamde technisch hart te zitten, daar dat vriendenclubje een andere filosofie voor staat. Cruyff wordt hiermee een mes in de rug gestoken. Achterbakse lui !!

10 november 2015 om 08:18

Cruijff moet zich er niet mee bemoeien, heeft geen officiële functie maar toch zit hij als een soort Don Vito aan de touwtjes te trekken.

10 november 2015 om 09:19

Inderdaad, als het goed gaat worden de kampioenschappen aan de fluwelen revolutie toebedeeld, maar als het minder gaat dan heeft Cruijf er niks mee te maken. Sorry, het was een geweldige voetballer maar je mag wel gewoon eerlijk over hem zijn. Die hele fluwelen Revolutie was enkel een pareltje op papier. In praktijk gewoon onwerkbaar.

Een geweldige beslissing. En nog altijd geldt. Beter een slechte beslissing dan geen beslissing.
Jonk heeft voor elk wissewasje nieuwe fte's zonder voetbal achtergrond aangetrokken. Tweespalt veroorzaakt tussen beleidsbepalers , ouders, trainers etc. Nu nog narcist Johan de deur wijzen die werkelijk met alles en iedereen ruzie maakt en bedreigt als men het niet met hem eens is em doorgaan met de positieve punten van het plan als 1 organisatie

Wauw wat een verrotte club is dat zeg... Je kan maar beter het met alles eens zijn want met een andere mening word je eruit gewerkt... Lekker democratisch ook. Laat de soap, aflevering 384 maar beginnen

10 november 2015 om 07:53

''wauw wat een verrotte club is dat zeg... ''

je kan ook zwaar overdrijven, wat heeft dit met de club ajax te maken? dat een stel kinderen het niet eens kunnen worden is meteen de hele club (in jou woorden) verrot? onzin. het zal wel aan je clubvoorkeur liggen want je hebt de afgelopen weken alleen nog maar lopen huilen als het over ajax gaat, wordt volwassen.

10 november 2015 om 09:15

Als de leiding zi te werk gaat, en de rvc e.d. accepteren dat.... Dan ben je echt slecht bezig hoor als club zijnde. Snap dat je dat niet leuk vind maar het is zo

10 november 2015 om 09:39

Laat 'm lekker zwetsen, t is maar wat je een verrotte club vindt. Deze verrotte club heeft wel meer dan 100 miljoen op de bank. Opgebouwd in een aantal jaar, terwijl de club van Dr 14fer14 zo goed als failliet was en speelt in een krakkemikkig (wel sfeervol) stadion.

't is maar net wat je onder verrot verstaat.

ON: Jonk levert goed werk, daar twijfel ik niet aan. Echter zijn het volwassen mannen en ik vind dat ze gewoon met elkaar moeten kunnen praten. Doet hij dit niet (en dat is het geval) is het gewoon werkweigering.

10 november 2015 om 09:43

Democratisch? Bij welke club is het een democratie? De directie is overal de baas, een hoofdopleiding legt verantwoording af een de directie, die kan niet eigenhandig besluiten niet meer te willen overleggen.

En hoe zit het ook alweer met Beenhakker en Feyenoord Zo verschillend is het allemaal niet vergeleken met andere clubs.

Ik hoop dat Van der Sar en Overmars snel vertrekken. Over een jaar zal Frank ook wel weggaan. Iedere Ajax supporter die ik ken is zijn laffe spel zat. Daarnaast wat heb je aan Bergkamp. Houdt elke wedstrijd stijf zijn mond met zo status verwacht je wel meer. Je hoeft niet te schreeuwen of wat dan ook. Maar heb hem nog nooit aanwijzingen zien geven.

Jonk ademt voetbal.

10 november 2015 om 08:16

Er zijn bijna wekelijks spelers die Bergkamp roemen omdat hij ze geholpen heeft met een aspect in het spel (vaak afwerken). Dus Bergkamp voegt wel degelijk wat toe. Verder heb ook jij geen idee hoe Bergkamp zich achter de schermen profileert. Bergkamp is volgens mij nooit een jongen geweest die graag im de spotlight stond.

Ongelooflijk. De enige die zijn werk naar behoren doet dreigt te moeten vertrekken. Hoe is het mogelijk. Marc, Frank en Edwin doe mij en vele een plezier en hoepel op.

Jonk heeft wat mij betreft in essentie gelijk voor wat betreft het aankoopbeleid. Ook was het natuurlijk zeer teleurstellend dat hij niet het extra bedrag kreeg voor de jeugdopleiding waar hij om vroeg. In plaats daarvan moest Zimling een jaar gehuurd worden. Echter hoort een Jonk wel gewoon bij het overleg van het Technisch hart aan te schuiven. Dat is gewoon zijn werk en zelfs al ben je het met elkaar oneens, dan nog moet je gewoon je werk blijven doen. Erg zwak van Jonk.

10 november 2015 om 08:21

Precies, zo denk ik er ook over, alhoewel ik me kan voorstellen dat als het altijd 3 (Frank, Dennis & Marc) tegen 1 (Wim) is, deze besprekingen erg frustrerend kunnen zijn.

10 november 2015 om 08:45

Ik zou dus niet weten waarom Bergkamp, Frank en Overmars altijd tegen zijn, hebben het beste met de opleiding voor. Wellicht redeneren ze anders of hebben ze een andere mening, dan moet de meerderheid beslissen en als Jonk zijn zin niet krijgt moet hij het toch uitvoeren. Je kunt niet altijd gelijk hebben, Bergkamp doet altijd al veel met de jeugdopleiding en jeugdspelers.

Jonk is tegen de punt naar voren in het eerste, ik vind het goed dat ze dit gedaan hebben want het ziet er beter uit dan vorig jaar en is verdedigend stabieler op dit moment. Past ook beter bij de spelers die we hebben. Frank, dennis en Marc hebben gekeken wat er technisch anders moet in het eerste en dat pakt voorlopig prima uit, leren van je fouten is belangrijk.

Nou Wim, je bent welkom bij Psv! Kent de club, De Herdgang en de mensen die er dagelijks rondlopen en hij heeft uitstekend gepresteerd bij Ajax.

Goede beslissing, niet aanschuiven is geen optie, ookal doet Jonk prima werk en waardeer ik wat hij doet. Het is juist zaak dat er een club staat en niet twee kampen, er is een nieuwe opzet van het technische hart dan moet je dat een kans geven, zeer oncollegiaal om je collegas niet serieus te nemen. Neem je verantwoordelijkheid Jonk En je zult niet altijd je gelijk krijgen!

In mijn optiek hebben van der Sar, Overmars, De Boer het beste voor met Jonk, de jeugdopleiding en Cruijff. Overmars koopt al jaren weinig en biedt meer en meer de jeugd de ruimte, je zou verwachten dat dit gewaardeerd wordt want schijnbaar zit Jonk niet eens bij het overleg waar dit besloten wordt.

Het probleem zou hem zitten in de punt naar voren in het eerste nu en naar achteren in de jeugd, goed dat ajax dit aangepast heeft want het staat nu veel beter en is aantrekkelijker dan vorig jaar.

10 november 2015 om 08:24

Waar heb jij het over gozer? Marc, Edwin en Frank streven bij lange na het plan Cruijff niet na. Ze zijn notabene via hem daarbinnen gekomen. Dit zijn passanten en volgen hun eigen filosofie er wordt niet nagedacht over de lange termijn. Men zit daar voor hunzelf.

Overmars koopt al jaren weinig, waar baseer je dat op dat in lijn cruijff is? Men is helemaal niet tegen aankopen, maar men wilt alleen gerichte aankopen. Aankopen als Duarte, Sana, huur Zimling, Viergever (om er een paar te noemen) dat was die troep die waar wij vanaf zouden. Nee, niets is minder waar. De breedte aankopen gaan gewoon door. Lachwekkend.

Whahaha aantrekkelijk??? Voor aantrekkelijk voetbal moet je op de toekomst zijn, maar daar ben jij waarschijnlijk niet zo vaak te vinden. Man man man aantrekkelijk voetbal, ik val elke thuiswedstrijd in slaap. Gemiddeld op een zesde plek qua doelpogingen in de Eredivisie en jij vindt het aantrekkelijk. Wat is men snel tevreden tegenwoordig.

Ik ben goed pissed dat erop lijkt dat we nu al afscheid nemen van plan Cruyff. Diep triest wat voor een zooitje het is bij mijn cluppie echt ongelooflijk

10 november 2015 om 08:37

Ga eens in op alinea 1, wat zijn jouw tegen argumenten? Ik ben niet voor of tegen, ik wil dat ze normaal met elkaar om gaan, dat betekend dat Jonk met zijn collegas moet communiceren.

Ja hij koopt al jaren weinig, voor Moisander haalt hij geen vervanger maar laat Riedewald doorschuiven. Iedereen schreeuwde om een ervaren Lcv, nou dan was Riedewald nog niet zo ver geweest. Idem voor Tete, Bazoer, Klaassen, Veltman, El Ghazi, Fischer, Kishna, Eriksen die de kans kregen. Overmars kocht vaak geen vervangers maar gaf jeugd voorrang, dat is een essentieel onderdeel van plan Cruijff.

Ja, ik vond Roda ook weer een topwedstrijd, vergeet niet dat het in het eerste watvmoeilijker is. Er zit een stijgende lijn in qua aantrekkelijkheid en dat komt oa. Doordat ze met de punt naar voren spelen, waar Jonk zo op tegen is.

De jeugd doet het uitstekend, ik waardeer Jonk, maar je moet ook overleggen en met Overmars, de Boer en van der Sar is weinig mis. Als hij zo eigenwijs is om de nieuwe opzet geen kans te geven, dan moet je geen bestuurlijke functie ambieeren, maar lekker op het veld staan en spelers trainen.

10 november 2015 om 09:02

Jonk volgt de lijn Cruijff waar voor is gekozen, de mensen binnen het TH volgen hun eigen filosofie. Dan kan je blijven zitten, maar eerlijk dat heeft geen zin en frustreert alleen maar. Ik had het ook liever anders gezien.

Toen Moisander weging geen opvolger gehaald? Viergever vergeten? Dat was zijn opvolger. Miskoop. Tete, Riedewald. Goed werk Jonk! De eerste afgeleverde pareltjes met in mindere mate Bazoer. Eriksen stond al basis onder Jol. Kishna werd verkocht om een mindere ervoor terug te halen (younes) Maar die kan je nog niet afschrijven dat geef ik toe. Fischer was er al, maar met El Ghazi heeft ie wel een goede overgenomen, zeker!

Man, je hebt het over Roda. Elke game waarin we een kwalitatief goede tegenstander troffen bakte we er niets van. EL al vergeten? Molde staat daar bovenaan. Ik weet niet hoor.

Hij heeft het een kans gegeven, maar sinds 1,5 jaar ziet hij ook dat men hun eigen visie nastreven. Tja, dan heeft het gewoon geen zin man.

10 november 2015 om 09:25

De lijn cruijff is helemaal niet zo helder, de details en dagelijkse gang van zaken moet door een andere generatie ingevuld worden, cruijff biedt alleen een rode draad, advies en is het gezicht. Voor de invulling moet je dus overleggen.

Volgens mij was Viergever er vorig jaar al en ging Moisander deze zomer pas weg. Viergever kwam voor Denswil die niet wou verlengen en als extra man voor de LB positie. Dit jaar kocht Overmars niks op LCV om het vertrek van Moisander op te vangen maar schoof Riedewald door.

Goed werk jonk maar ook Overmars, zijn taak is om deze talenten perspectief en ruimte te bieden in het eerste. Hij doet dit goed, verdient ook hij credits voor, je moet Samenwerken om dit vol te houden.

Het is ook makkelijk om een slechte wedstrijd aan te wijzen, in de EL en CL gaan we voorlopig onderuit door onervarenheid (die we niet kunnen betalen), we waren vaak beter maar gaven goals makkelijk weg. Als Jonk volledig zijn zin zou krijgen hadden we nog minder ervaring gehad in het eerste. Ajax heeft nog het beste gepresteerd tegen Molde, ze waren daar beter, terwijl Feber Celtic thuis verliezen.

Iemand kan van inzicht verschillen, toch moet je beslissingen nemen waar niet altijd iedereen het mee eens is. Als hij er niet bij is dan gaat dat niet, zo simpel is het gewoon, hij moet overleggen en erbij zijn!

Jonk heeft gewoon gelijk.kijk eens wat boefje overmars gekocht heeft.ik denk dat psv op het vinketouw zit

10 november 2015 om 08:23

Ja, de spelers die Overmars gekocht heeft zijn inderdaad allemaal onbetwiste basisspelers. Jonk zijn commentaar op het aankoopbeleid is dat er spelers gehaald worden die er voor zorgen dat de jeugd geen kans krijgt. Ondertussen zijn in dit kalenderjaar Tete, Bazoer en Riedewald vaste krachten geworden en zijn de aankopen nou niet zo geweldig dat je als jeugdspeler meteen wereldtop moet zijn om er bij te komen. Feit is dat wanneer je goed genoeg bent, je je kans echt wel krijgt. Maar voor Jonk was dat niet genoeg. Hij wilde jongens die nog te jong waren direct doorschuiven naar de a-selectie, waar ze dan op de tribune zouden komen. Die jongens kunnen in mijn ogen beter in Jong Ajax spelen.

10 november 2015 om 08:52

Juist en ook Cerny en Hendriks hebben hun debuut gemaakt. Op het middenveld heeft hij door Zimling te laten gaan, Duarte op de transferlijst te zetten en Andersen en Frenkie de Jong te verhuren ook ruimte gecreerd voor van de Beek en Nouri. Want alleen Gudelj kwam ervoor terug. Overmars doet het zeer goed als het gaat om jeugdspelers en tech. beleid.

Dit is toch niet te geloven. Ik vind dat Jonk hierin gelijk heeft. Er worden investeringen gedaan in spelers die Ajax koopt wat niks toevoegt. Terwijl langzaam maar zeker spelers een beetje beginnen door te stromen. Hoe zit het dan met overmars? Hij doet alles fout. Dan heb je Vd sar die zelf niet de leiding durft te nemen. Wie is collee? Een man die een jaar even mag zeggen hoe het bij Ajax moet gaan? Heel Ajax gaat kapot aan deze ego typetjes. Als ze jonk wegsturen wie willen ze dan hoofdopleidingen maken? Zeker weer een goede klaverjas vriend die er net zoals de rest geen moer van snapt. Schandalig dit!

10 november 2015 om 08:24

1. Er zullen altijd miskopen zijn, mensen maken fouten, waarbij Cruijff een lerende organisatie wou en dat fouten daarvan een onderdeel zijn. Overleg is ook belangrijk.
2. Alles fout? Verlengt contracten zeer goed, geeft jeugd de ruimte en doet naast slechte (vaak weinig fin. consequenties) ook goede aankopen waar een stijgende lijn in zit.
3. Van der Sar neemt zijn verantwoordelijkheid, als je er nog niet klaar voor bent moet je het nog niet doen, siert hem juist. Goed om het geleidelijk op te bouwen.
4. Collee is een ervaren bedrijfsleider, kent de club en revolutie, goede beslissing om hem erbij te halen.
5. Juist maar welk ego is te groot om bij een overleg aan te schuiven? Het TH is ook een idee van Cruijff daarmee volgt Jonk zijn plan niet
6. Jonk doet prima werk, maar communicatie is ook belangrijk binnen een club.

10 november 2015 om 08:49

1. Miskopen. Overmars heeft nog geen één goede aankoop. Noem er eén aub. Het zijn allemaal breedte aankoopjes waar we vanaf zouden gaan.

2.zo zo hij verlengt contracten. Petje af. Weer goede aankopen. Welke dan?

3. van der Sar neemt zijn verantwoordelijkheid. De stagiair van 500k per jaar haha. Schei uit man. Hij zal nooit klaar zijn voor deze functie. Wat een lichtgewicht.

4. Dat moet nog maar blijken. Die man zit er net.

5. Het heeft geen zijn als rode draad van de club niet wordt gevolgd. Men werkt Jonk weg om vervolgens straks zelf te vertrekken. Dat men dit niet ziet.

6. Eens, maar hij heeft gegronde redenen om daar niet meer te willen zitten. De mensen in het TH volgen niet de filosofie van de club, maar hun eigen visie. Dan kan je aanschuiven, maar wie houdt je voor de gek?

10 november 2015 om 09:03

1) Maar zoveel miskopen is ook oké ?
2) Hij zit ook met dubbele petten en belangen. Zie ander nieuws vandaag
3) Maar waar is hij dan wel klaar voor ?
4) Oké met je eens
5) Daar ben ik ook benieuwd naar. hij hoort daar wel te zitten. Maar blijkbaar gebeuren daar andere zaken. Naar verluidt voelt hij zich genegeerd en gepiepeld door het zogenaamde kaartclubje
6) Hij doet meer dan uitstekend werk. Werkt met vernieuwde en verfrissende methodes. De resultaten zijn meer dan goed. Communiceren gaat hem verder prima af, alleen in het zogenaamde technisch hart niet. Communiceert Bergkamp wel goed dan ??? Die horen we namelijk nooit wat zeggen en is water en vuur met Jonk...

10 november 2015 om 09:06

@ibrano9

Met punt 5 totaal eens !!!

Eerst Jonk eruit.
De Boer gaat van de zomer.
Overmars ligt nu onder vuur, dus dat wordt ook een aflopende zaak
En Bergkamp, tsja, wat moeten we daar van vinden. Een geweldige voetballer, maar in dienst als assistent kan ik hem op weinig zinnigs betrappen...

Dus Wim, schuif aan bij het technisch hart. Voer een toneelstukje op van 7 maanden en ga na het vertrek van de bovenstaande personen verder met de ingeslagen weg !

10 november 2015 om 09:08

1&2. Bazoer, El Ghazi, Kishna, Cerny ook Dolberg, Onana, Frenkie de Jong zijn veel belovend totaal voor 1,5 miljoen gehaald. Gudelj, Dijks, Younes zijn een schot in de roos, Poulsen, Moisander en Babel waren goede aankopen. Milik en Sinkgraven vind ik goede aankopen, vooralsnog voordeel van de twijfel. Blijven weinig miskopen over. De rest is zoals het hoort vooral uit de opleiding afkomstig.

Viergever, van der Hoorn, Heitinga, Boer zijn nuttige krachten, prima je moet ook wat op de bank hebben. Ach en er zit ook een miskleun zoals Duarte en Zimling tussen, maar met minimale gevolgen.

3. Ja, volgens mij is dat incl. bonussen maar op sponsoring gebied gaat het uitstekend, betere sponsordeal in financieel moeilijke tijden (wereldeconomie) en veel partners aangetrokken. Hij wordt rustig gebracht moet ook wel, onervaren bestuurder, heet ook wel investeren in de toekomst. En goede zelfkennis is daarbij belangrijk.

4. Klopt maar de keuze lijkt mij prima. Hiervoor is het RVC overigens verantwoordelijk.

5. Er wordt niemand weggewerkt, men wil de ban doorbreken want zo kan het niet langer, het geduld is al groot met Jonk. Normaal gesproken is dit werkweigering en meteen oprotten, ze willen hem er allemaal bij, maar hij moet er dan wel zijn.

10 november 2015 om 09:35

Als je iedereen een goede aankoop vind dan blijven er inderdaad weinig miskopen over. Ik vind sowieso niet dat je iemand al af moet schrijven binnen één seizoen, maar jij bent wel erg positief. Gudelj en Younes een schot in de roos? Je kunt overdrijven, zo geweldig is het nog allemaal niet. Milik en Sinkgraven hebben ook nog niets structureels laten zien.

Van der Hoorn is gewoon gekocht om basisspeler te worden. Die kun je nu onderhand wel degelijk als miskoop bestempelen. Daarnaast vergeet je die huurspelers te noemen die niets hebben klaargespeeld. Sanogo, Cuenca, Bojan.

10 november 2015 om 09:49

Toen Sinkgraven werd gehaald, vond iedereen in Nederland dat een waanzinning talent. Toen Gudelj werd gehaald, zei iedereen precies wat Ajax nodig heeft, iemand die kan buffelen op het midden veld, die gif in het spel brengt.

Van der Hoorn en Duarte waren grote miskopen achteraf. Al leek van der Hoorn een goede speler te worden bij Utrecht.

Huurspelers zijn inderdaad geen succes gebleken, dat punt geef ik je. Er zou gewoon niet gehuurd moeten worden. Liever eigen jeugd dan een huurspeler.

10 november 2015 om 10:50

Juist speedy! Van der Hoorn vind ik nog steeds goed, maar heeft Last van een nog betere Veltman. Bovendien denk ik dat de concurrentie strijdt Veltman beter heeft gemaakt, we hebben nu wel een uitstekende back up op Rcv, enkel Feyenoord kan daarin mee met Botteghin.

Eens qua huurspelers, maar de gevolgen zijn minimaal, plus dat de Milik deal wel goed was. Lijkt mij een koopje, die we dan ook nog een jaar hebben kunnen testen.

Met de ziekte van Cruijff en het aanstaande vertrek van Jonk blijft er weinig over van de revolutie. Jonk is de laatste die moet vertrekken. Hij lijkt in tegenstelling tot Van der Sar en Overmars wel geschikt voor zijn job. Een vertrek zou een grote aderlating zijn voor Ajax.

10 november 2015 om 09:50

Dat is nu ook goed, iets minder jeugd en iets grotere aankopen heeft Ajax nu nodig om weer een stap in Europa te kunnen maken. Met alleen de eigen jeugd red je het niet, dat is nu wel gebleken.

Wat een aanfluiting die organisatie bij Ajax. Slechte aankopen, slechte scouting, geen communicatie, geen europeesche resultaten, duurdere seizoenkaarten etc. Ik zie buiten een handvol talenten (bazoer, Tete en Riedewald) nog bar weinig positieve veranderingen bij Ajax. Vd Sar als leerling aan het handje van Collee vind ik helemaal tenenkrommend. Bijna zielig! Alsof Vd Sar ooit die functie gaat invullen, nee.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren