Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Rijkaard ontkent plannen voor terugkeer bij Barcelona

Laatste update:

Frank Rijkaard stond tussen 2003 en 2008 voor de selectie van Barcelona. Onder zijn leiding veroverde de Spaanse topclub twee landstitels, een Champions League en twee Spaanse Super Cups. De 53-jarige Nederlander kondigde vorig jaar zijn pensioen als trainer aan, maar niemand kan in de toekomst kijken.

/

Rijkaard erkent in gesprek met Onda Cero dat Barcelona een prachtige fase in zijn trainersloopbaan was. "Tot op heden heb ik geen plannen om terug te keren als trainer", zo verzekert de Europees kampioen van 1988. "Nu niet nee, maar je weet het nooit (...) Ik zou graag weer trainer van Barcelona willen worden, als de mogelijkheid zich zou voordoen. Graag zelfs."

"Ik heb mooie herinneringen aan mijn periode in Barcelona overgehouden. Het maakt deel uit van mijn voetballeven." Rijkaard wil echter niet aan de stoelpoten van Luis Enrique zagen. "Hij heeft bewezen dat hij een moedige trainer is en hij zal ongetwijfeld zijn manieren hebben om zijn spelers te motiveren. We zullen zien hoe het seizoen zal verlopen, maar Barcelona heeft sowieso goede voetballers om er een succesvol seizoen van te maken."

Update 6 oktober 14.58 uur - Rijkaard ontkent plannen voor terugkeer bij Barcelona
Frank Rijkaard ontkent dat hij met het idee speelt om ooit weer eens coach van Barcelona te worden. De voormalig succestrainer van de Catalanen zou dat gezegd hebben tegen Onda Cero. "Ik vertelde dat ik een geweldige tijd heb gehad bi Barcelona en dat ik het een prachtige stad vind", zegt Rijkaard echter tegen De Telegraaf. "Ik heb helemaal geen plannen om weer als trainer aan de slag te gaan."

Denk jij dat Frank Rijkaard ooit weer als clubtrainer aan de slag gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Deze man zouden we toch ook is moeten aanstellen als bondscoach... Ik vind hem toch echt wel een goede trainersbasis hebben, na vijf jaar barca en zoveel titels.

6 oktober 2015 om 10:35

Ik neem aan dat je weet dat hij al eens bondscoach van oranje is geweest? Deed hij overigens niet onverdienstelijk, dus ik ben voor, hoewel ik hem liever nog eens bij ajax zou zien, maar daar heeft hjj geloof ik geen oren naar.

6 oktober 2015 om 10:43

Hij werd in eigen land uitgeschakeld door Italie op het EK met een zeer goede lichting. Vooral het wisselbeleid vond ik nogal bijzonder. Zo kreeg Aron Winter zijn laatste interland cadeau, waardoor hij recordhouder werd.

Redelijke trainer, maar het Ek2000 had hij moeten winnen, was ook zeker mogelijk. Verder wel slecht gedaan met Sparta en uiteraard veel prijzen bij Barca, maar het is bijna moeilijk om daar geen prijzen te pakken.

Ik vind zijn karakter prettig, rustig, maar ik ben nog niet echt overtuigd van zijn kwaliteiten.

6 oktober 2015 om 10:54

Slaat nergens op wat je zegt. Bij Barca heeft hij een ploeg getroffen die helemaal niet om de prijzen meedeed. Rijkaard heeft juist de basis gelegd voor een uiterst succesvolle periode. Na een slecht eerste halfjaar is hij uiteindelijk toch nog tweede geëindigd. De rest is bekend. Maar hij is wel degelijk het brein achter een succesvolle periode voor de club.

6 oktober 2015 om 10:58

Wat kon Rijkaard er aan doen dat er in reguliere speeltijd 2 penalties werden gemist en in de de penaltyserie nog een paar werden gemist..

6 oktober 2015 om 11:13

Ja ik weet dat die al is bondscoach is geweest. Maar daarna heeft die echt laten zien een betere te worden bij Barca. Dus zeg maar nog is proberen met Rijkaard mag van mij.

6 oktober 2015 om 11:16

@barcamquc: Dat begrijp ik niet. Jij kijkt naar het seizoen ervoor, waarin de chemie met van Gaal was uitgewerkt en Antic tijdelijk aan het roer stond. Toen werden ze meen ik vijfde of zesde. Ik kijk naar het spelersmateriaal en dan was een tweede plaats en geen resultaat in Europa niet zo enorm bijzonder. Hij had de beschikking over Ronaldinho, Kluivert, Overmars, Quaresma, Luis Enrique, Marquez en van Bronckhorst.dat is toch best een redelijke selectie waar je best kampioen mee kan worden.

Het jaar daarop leidde nog meer aankopen tot de titel. Bovendien brak het exceptionele talent Messi door. Maar dat was ook wel gebeurd onder een andere coach.

Dus ben het niet helemaal met je eens. Zeg niet dat hij het slecht heeft gedaan bij Barca, maar ben wellicht niet zo enthousiast over hem als jij.

6 oktober 2015 om 11:21

@lee_trundle: Om te beginnen hadden ze het in de reguliere speeltijd moeten afmaken. Ben het wel met je eens dat hij geen invloed had op de gemiste penalties van Kluivert en de Boer in de reguliere speeltijd, maar de wissel van Winter en het toewijzen van de penalties aan Stam en Bosvelt leek mij niet logisch.

6 oktober 2015 om 11:26

Weet je ook, hoe Oranje toen uitgeschakeld werd?
Dat was gewoon pech.
Niet zoals bijv tegen Portugal en Rusland op andere eindtoernooien

6 oktober 2015 om 12:07

Ja rijkaard was het idd schuld dat er 2 penaltys in de eerste 90 minuten gemist werden....

6 oktober 2015 om 12:09

@ Wilkyfeyenoord: Nu zeg je in één keer een heleboel en deels is in mijn optiek complete onzin.

Zie hierboven in mijn bericht aan lee_trundle, ik denk dus dat Rijkaard andere keuzes had kunnen/moeten maken. Verder had Nederland inderdaad pech, maar wel de mogelijkheid om dit gewoon te besilssen in reguliere tijd. Bovendien: het ging erom dat Rijkaard het zo geweldig gedaan had met Nederland als bondscoach. Daar ben ik het niet mee eens, noch mee oneens. Ik vind de halve finale op een EK in eigen land met die selectie minimaal, maar acceptabel.

Tegen Portugal had het twee kanten uitgekund, maar daar werd helemaal niet meer gevoetbald. Het eindigde in 9 tegen 9. Daar heeft Nederland zichzelf uit de wedstrijd gehaald. Dat begon al met een gestoorde overtreding van Bouhlarouz tegen Ronaldo.

Tegen Rusland is Nederland compleet overklast! van Nistelrooij maakte daar de treffer waardoor het verlenging werd, maar daar had niemand meer op gerekend. En de uitschakeling was jammer, want Nederland speelde werkelijk een sublieme groepsfase.

6 oktober 2015 om 12:13

Redondo11
Wat kan Rijkaard eraan doen, dat Frank de Boer 2 penalty's mist en dat Kluivert er ook 1 mist in dezelfde wedstrijd. Dat Bosvelt ook een penalty mist. Ik ben even vergeten wie die andere miste.

6 oktober 2015 om 12:13

@ Richdinho: Nee, maar wel dat hij zich geen raad wist met de 11 tegen 10 die hij kreeg, het inbrengen van Aron Winter voor Cocu en het inbrengen van Seedorf voor Bergkamp terwijl je weet dat er een penaltyreeks aan komt.

6 oktober 2015 om 12:16

@ Stua: Zie boven. Hij kan natuurlijk niets doen aan de gemiste pingels, maar wel aan de andere zaken. Nu mijn mening drie of vier keer uitgelegd...

Verder misten de Boer en Stam nog in de reeks. Het waren er dus twee en niet eentje die verder nog miste.

6 oktober 2015 om 12:21

Hij had beschikking over een talent dat Ronaldinho heette, niet een wereldspeler met diezelfde naam. Dat werd Ronnie bij Barca. Datzelfde gaat ook op voor Marquez.
Kluivert en Overmars waren afgelopen zaak en veel geblesseerd. Quaresma heeft veel techniek, maar is nooit een wereldspeler geweest en Luis Enrique speelde zijn laatste seizoen.

Jij kijkt naar namen, niet naar kwaliteiten.
Het jaar erop brak Messi ook absoluut niet door. Waar je dat vandaan haalt is mij een vraag. Giuly stond nog altijd op diens plek.

Ook mooi dat je op basis van zijn laatste wedstrijd als bondscoach gaat oordelen. Rijkaard heeft fouten gemaakt, zoals iedere trainer dat deed, maar dat neemt niet weg dat zijn periode als bondscoach een prima periode was.

6 oktober 2015 om 12:21

Ieder zijn mening.
Iedere selectie sinds 1988 was goed te noemen voor resultaat.
Dat we in 1990 gefaald hebben en 2002 geen eens de WK gehaald hebben, was een minpunt.
In 1990 was natuurlijk de grote soap en de WK kwalificatie voor 2002 was een sof.
Goede bondcoaches waren in hun goede tijd Advocaat, Hiddink en Van Marwijk en van Gaal (2e periode).
Rijkaard heeft het goed gedaan, maar gen geluk gehad.

6 oktober 2015 om 12:29

Redondo....de wedstrijd en de penalty's gezien waarin ze werden uitgeschakeld? Daar kan Rijkaard weinig aan doen!!!!

6 oktober 2015 om 13:21

Redondo11,

Dat Nederland dat EK had moeten winnen is zeker waar. Je kan dat echter niet aan de trainer ophangen. Ik heb zelden een wedstrijd gezien waarin er zo wonderbaarlijk niet werd gescoord door de dominerende ploeg. In de officiele speeltijd 2 penalty's. Bergkamp op de paal. Totale dominantie.
Die wissels kan je wat van zeggen, maar Nederland had de penalty's sowieso verloren, aangezien ze er met penalty's bijzonder slecht voorstonden op mentaal gebied. Wellicht probeerde hij met verse krachten juist te voorkomen dat er penalty's zouden komen.

6 oktober 2015 om 13:21

@redondo11

dus jij denkt dat frank rijkaard verantwoordelijk was voor de 5 gemiste penalties van zn spelers in die halve finale tegen italie?

Wel knap van m dan..

6 oktober 2015 om 13:33

Redondo11

Ik ben het absoluut met jou eens!

Goede rustige trainer, maar nadat ten cate weg was gegaan zakte het elftal in. Daarbij werden er echt tactische blunders gemaakt.

Ja rijkaard, heeft toendertijd met Ronaldinho barca wel weer op de rails gekregen. Maar hij was wel volledig afhankelijk van Ronaldinho, daar guardiola met of zonder Messi hele goede wedstrijden speelden.

6 oktober 2015 om 13:38

@ Almogaver:

Allemaal hele vreemde constateringen en aannames:

- Ronaldinho had al meer dan 100 (!) wedstrijden gespeeld in Frankrijk (psg) en Brazilie (gremio). Niet echt meer een talent te noemen. Hetzelfde geldt voor Marquez. Vier jaar profvoetballer in Mexico, daarna vier jaar Frankrijk. Dus ook niet echt een talent meer op zijn 25e, toch?

- Messi speelde zijn eerste wedstrijden in dat seizoen. Laten we het hier niet over de definitie van doorbreken. Ik bedoelde ermee dat hij zijn minuten in het eerste team maakte.

- Verder concludeer je dat ik Rijkaard afreken op de laatste wedstrijd. Dat doe ik niet, alleen wordt er gesteld dat Rijkaard niets kon doen aan het verliezen van de halve finale. Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Hij had ook dingen anders kunnen doen, al had hij zeker ook pech. En ik ben, gezien het materiaal destijds, niet zo enthousiast over hem als de anderen. Wat je ook nog eens vergeet is dat Rijkaard naar het EK toe slechts één oefenwedstrijd won, dit aangezien ze geen kwalificatie speelden.

Maar goed, ieder zijn eigen mening.

6 oktober 2015 om 14:02

Ronaldinho was al wel wat meer dan een talent toen hij naar Barcelona ging.

6 oktober 2015 om 15:17

Rijkaard bij ajax daar kan ik alleen van dromen. Ik hoop het heb het gevoel dat hij daar wel voor openstaat.

6 oktober 2015 om 15:46

Vreemd aan jouw kant. Ronaldinho was op dat moment bij lange na niet de wereldster die hij werd bij Barca. Hij was een groot talent en daar houdt het aardig bij op. Of ga je me nu vertellen dat bv Lucas Moura ook een absolute topspeler is? Of Marquinhos een wereldster?
Verdedigers breken doorgaans later door en ook tijdens zijn eerste seizoen bij Barca was duidelijk dat hij veel moest leren. Dat kwam er allemaal pas uit vanaf seizoen 2004-2005.
Misschien dat jouw beredenering past bij spellen als Fifa en dergelijke, maar deze scorebordjournalistiek van je past absoluut niet bij de werkelijkheid.
De spelers die jij noemde moesten of nog doorbreken of waren al lang en breed op hun retour.
Het was huilen met de pet op wat Barca liet zien voor de komst van Rijkaard en hij had niet voor niets nog een half jaar nodig om het op de rails te zetten.

Laten we het wel hebben over de definitie van doorbreken. Of wil je me soms wijsmaken dat Santamaria, Oscar Lopez en Sergio Garcia ook doorbraken dat seizoen?

Leuk dat je woorden in mijn mond wil plaatsen. Ik ben absoluut niet vergeten hoe het destijds ging, net zo min als mijn teleurstelling in het stadion van Vitesse toen ze tegen Turkije speelden. Neemt niet weg dat op het moment supreme Rijkaard z'n team gewoon uitstekend liet voetballen en pech had in de halve finale.

6 oktober 2015 om 16:49

Ik vind dat je Rijkhaard hier te kort doet. Natuurlijk was dat een fantastische lichting en was het prachtig geweest als Nederland in eigen lanf het EK zou winnnen. Iedereen was er ook van overtuigd dat het zou lukken. Maar als je team 2 penalties mist en en vervolgens in een penaltiereeks aan het kortste eind trekt sta je als bondscoach machteloos aan de zijlijn.

7 oktober 2015 om 11:27

De twee seizoenen voor het seizoen dat Barca 6e werden waren ook al dramatisch. Er stond een redelijke ploeg maar zeker geen topploeg. In die tijd hadden clubs als Real, Depor, Valencia een betere ploeg. Rijkaard heeft Barca wat dat betreft echt wel weer op de kaart gezet, zowel nationaal als internationaal. Hij heeft van al die spelers die jij noemt weer een ploeg weten te maken en vervolgens heeft hij doorgeselecteerd. Frank is wel degelijk degene die de basis heeft gelegd voor een uiterst succesvolle periode van de club, ook al zat het hier en daar mee. Het was bv de bedoeling dat Beckham zou komen maar ipv hem kwam Ronaldinho. Een honderd procent meevaller natuurlijk.

7 oktober 2015 om 13:39

@almogaver: ik volg jou totaal niet.

Nee, Ronaldinho was geen wereldster toen hij naar Barca kwam. Maar hij was ook geen talent meer. En daar reageer ik op. Want jij noemde het een talent. Dat vond ik onzin. Hetzelfde geldt voor Lucas en Marquinhos. Geen talenten meer, maar inderdaad ook geen wereldsterren.

De definitie van doorbreken? Voor mij de eerste zoveel minuten/wedstrijden in het eerste team. Voor jou anders blijkbaar. Alleen kon je bij Messi zien dat hij een wereldster in wording was, die bovendien overal was doorgebroken. Dat heeft niets met Barca of Rijkaard te maken. De anderen die jij noemt zijn ook doorgebroken, dus ja.

Ik leg toch geen woorden in jouw mond? Ik probeer alleen uit te leggen waarom ik Rijkaard niet op één wedstrijd afreken, terwijl jij wel denkt dat ik dat doe. Daarom noem ik het argument van één gewonnen oefenwedstrijd in twee jaar.

Dus ik ben niet zo enthousiast als jij, mag dat? Ik herinner me namelijk ook dat hij in zijn eerste jaar met Sparta gelijk gedegradeerd is. Dus ik heb een iets ander beeld bij Rijkaard. Niet slecht, maar ook niet zo goed als jij dat hebt.

6 oktober 2015 om 10:38

Ja inderdaad de vorige keer dat ie bondscoach was ging ook prima..

6 oktober 2015 om 12:20

Allemaal leuk en aardig maar je had geen enkel idee dat hij bondscoach is geweest hè?! Eerlijk...

Rijkaard lijkt mij altijd een fijn, rustig persoon maar het ontbreekt hem denk ik wel aan de kunde een wedstrijd om te kunnen keren indien nodig. Aan de andere kant is het voor sommige spelers al genoeg als ze een trainer hebben die een arm om ze heen slaat en zegt dat ze het kunnen ipv dat geschreeuw van een van Gaal en consorten

6 oktober 2015 om 12:34

Tegen wie heb jij het? Ik wist wel degelijk dat die bondscoach is geweest, maar neemt niet weg dat die het nog is kan worden. Hij is 1 van de weinige coaches nu die nog jong is en al genoeg club ervaring heeft. In tegenstellig tot blind vind ik rijkaard ook een boegbeeld van oranje, evenals koeman dat zou zijn.

7 oktober 2015 om 15:28

Nee nee, je had geen enkel idee. Anders had je het wel anders geformuleerd. Geeft toch niks dat je pas in 2012 voetbal bent gaan kijken. Atletiek is ook leuk...

Kom alsjeblieft naar Ajax , volgend seizoen of in de winterstop . De Boer is klaar bij Ajax , er zit geen enkele vooruitgang in het spel als in de spelers.

6 oktober 2015 om 15:08

Nee, geen goede keus. Gisteren heb ik een interview gezien met Raymond Verheijen die jarenlang met Rijkaard heeft samengewerkt en wat hij zei over Rijkaard klopte helemaal. Je hebt twee type trainers: schoolmeesters (van Gaal) en people managers (hiddink). De schoolmeesters zijn trainers die jonge gasten volproppen met instructies en ze beter maken. Terwijl bij ervaren spelers zo'n aanpak totaal niet werkt en je die gewoon moet motiveren en een beetje moet kietelen daarvoor moet je echt een people manager zijn.
Rijkaard was in zijn ogen een typische people manager die goed met de vedettes bij Oranje en Barca kon omgaan. Zo'n trainer zou bij Ajax niet passen want die hebben veel meer sturing nodig.
Let maar op; als de Boer ooit vertrekt wordt Jonk naar voren geschoven.

6 oktober 2015 om 15:26

Wat je hier noemt is bijna allemaak gelul. Hij heeft bewezen met met talent en steren te kunnen omgaan. Iniesta messie fabregas yaya toure ect. En kan zo veel steren opnoemen die onder him hebben gevoetbald en allemaal tevreden. En nog mooier hij kan ook heel goed met moeilijke jongens omgaan en haalt het maximale uit ze. Hij komt zelf van de straat ennbegrijpt beter als geen ander.

6 oktober 2015 om 15:36

Bedankt dat je mijn reactie gelul noemt; lekker volwassen en respectvol gereageerd. Ga er liever inhoudelijk op in.
ontopic: Verschil is wel dat je een jonge Messi niet zo veel hoeft uit te leggen. Die gasten hebben zo gruwelijk veel natuurlijk talent en een team van wereldsterren om zich heen. Die hoef je niet te vertellen wanneer hij de achterlijn moet halen of binnendoor moet gaan. Rijkaard is zeker een goede trainer dat staat buiten kijf. Maar niet het type trainer die Ajax nodig heeft. Rijkaard moet een topclub hebben het is ook niet voor niets dat zijn avontuur bij Sparta helemaal in de soep is gelopen

6 oktober 2015 om 16:03

Pffff barca was een gevallen club toen hij werd aangesteld. Dus het verhaal wat je hier wil verkopen lekt aan alle kanten. Als hij een slchte is voor ajax wie dan geschikt. Heeft bij braca met weinig geld een wereld team gebouwd was ook een revolutie in barca men ging weer luisteren naar cruif ik adviseede barca om die man in huis te halen. Die heeft toen davids erbij gehaald van bronkhorst yaya toure abidal maxwell edmelson hleb en later hennry... xabi en puyol bloeide op en talenten die door stroomden waren piqeu messi fabregas bojan bosquit valdez. En zowel yaya toure ronaldiho waren nog geen steren toen ze naar barca kwamen. Speelt 433 aanvalled en cruijf was toen technisch adviseur bij barca en dat is hij nu ook bij ajax waarom zou rijkaard dan niet geschikt zijn. En ik kan nog uren doorgaan. Mensen lachen je uit als dat zegt.

6 oktober 2015 om 16:18

Die spelers die toen naar Barca kwamen en er al rondliepen waren allemaal 10 klassen beter dan wat er bij Ajax rondloopt. Rijkaard is een trainer die presteert op een hoger niveau en met betere spelers weg loopt. Het is niet voor niets dat Hiddink met een jonge spelersgroep helemaal niets wist te presteren in de kwalificatie van het komende EK. Ik zou voor Rijkaard bij Ajax eenzelfde scenario voorzien. Rijkaard is een topper maar niet voor Ajax.

6 oktober 2015 om 16:58

Verheijen noem je . Als die man werkelijk zo goed is als hij zelf zegt zat hij al lang en breed bij of een topteam in een grote europese competitie , of bij een nationale ploeg uit de top van de fifa ranglijst. Maar waar heeft meneer Verheijen gewerkt weet bijna niemand. Achteraf lullen kan ik ook net als deze heer doet.

6 oktober 2015 om 17:02

Ervoor zat hij bij sparta en oranje ook zeker slecht gedaan. Hij is ook de persoon die bij sparta alles onderschop heeft genomen en sinds toen hebben ze altijd goed opgeleid met een paar jaar de beste jeugd van nederland. Je zit er echt helemaal naast en je blijft koppig te feiten spreken voor zich lol. En toch blijf je maar beweren dat het niet zo is.

6 oktober 2015 om 17:17

@grappie, Verheijen is misschien vaak een arrogante vent, maar niet alles wat hij zegt is daarom meteen bullshit.
@3ziz, jij kunt ook alleen maar met oogkleppen naar feiten kijken. Dat Rijkaard als hoofdtrainer Sparta voor het eerst in de historie heeft laten degraderen terwijl hij een carte blanche had komt zeker niet door hem? Ik weet niet waarom je de noodzaak ziet om mij steeds belachelijk te maken? Misschien komt het door het gebrek aan vertrouwen van je eigen stellingen, dat je op deze manier probeert om je kulverhaal extra kracht bij te zetten.

6 oktober 2015 om 21:15

Ik wil mijn verhaal geen keacht bij zitten ik maak je heel duidelijk wat de feiten zijn. Voor dat hij bij sparta aan het roer kwam was sparta 2 jaar achter elkaar aan degratatie ontsnapt door na competitie te spelen. Maar het is eindelios discussie aan het worden. Het feit is dat cruijf barce heeft spolst om die man te halen. Hij speelt op de wijze van cruijf en is zelf ook een oude ajaxied. Waarom zou hij niet passen dan bij het ajax van nu? No hard feelings

Ik zou Frank graag met Ten Cate (voor de tweede keer) bij Ajax zien. Zij hebben beide bewezen een goedvoetballende ploeg neer te kunnen zetten waarbij veel aandacht is besteed aan de eigen jeugd. Ook hebben beide laten zien jeugdspelers stappen te kunnen laten maken.

6 oktober 2015 om 10:48

Ik zou Rijkaard ook graag bij Ajax zien. Maar hij heeft een tijdje geleden nog, toen hem werd gevraagd of hij wat zou voelen voor de opvolging van De Boer indien die zou vertrekken, de interesse afgewimpeld. Dus ik denk niet dat het realistisch is om te verwachten dat hij met Ajax in zee gaat.

Daarnaast heeft Rijkaard altijd goed gepresteerd met teams die er al stonden, waar hij dan een goed geheel van maakte, zoals Oranje (destijds) en Barcelona. Of hij geschikt zou zijn voor het talentenwerk bij Ajax vraag ik mij af.

6 oktober 2015 om 15:31

Ajax moer gewoon zijn best doen om die man te halen misschien dat cruif er een rol in kan spelen. Het zijn goede vrienden en hebben al eerder met elkaar gewerkt bij oranje en barca. Maar cruijf is niet meer de oude cruijf die is nu bijna alleen met mensen bezig zwart te maken.

Zou mooi zijn als hij weer als trainer terug keert. Geweldige persoonlijkheid. Degraderen met Sparta, maar vervolgens de chaampionsleague winnen met Barca. Met geweldig voetbal. Echt een grootheid. Ook als bondscoach goed gedaan. Zou Frank graag die andere Frank zien vervangen.

Zou hem graag terug zien keren bij Barca. Zou voor Ajax uiteraard ook een goede optie zijn, alleen hij lijkt geen interesse te hebben. Heeft na zijn eerste periode bij Barca helaas wat verkeerde keuzes gemaakt in sportief opzicht en hoop dat hij nog eens terugkeert bij een goede Europese club.

Het Barcelona van Rijkaard vond ik veel leuker om naar te kijken dan dit Barcelona met een fabelachtige Ronaldinho. Er zat veel meer spelvreugde in, zo leek het wel

6 oktober 2015 om 12:21

Dit Barcelona met Ronaldinho? Ik ben je kwijt...

Zou wel wat zijn als hij 'zijn' AC Milan weer op de rit kan krijgen. Ze hebben een vacature open staan.

Dat zou een mooie eerste proefvraag zijn bij een examen. Wie is er geschikter om het Nederlandse elftal te leiden?

A. Danny Blind
B. Frank Rijkaard

Dat is toch zo'n vraag waar iedereen het antwoord al op weet

Schitterend dat je je mening mag geven in dit land echt waar. Maar dat er figuren hier rijkaard aansprakelijk willen stellen voor uitschakeling is vreselijk. Er is volgens mij op een groot toernooi nog nooit een speler geweest die in 1 wedstrijd 2 penalties mist. Zullen we het daar ooit eens nog over hebben in dit landje??? 1 man heeft het toen verkloot voor ons 1 man en niemand anders klaar. Als het kluivert davids of seedorf was geweest was zn paspoort afgepakt denk ik. Maar het is de boer dus tja ach kan gebeuren he.

6 oktober 2015 om 16:03

@balrup het is toch triest dat er mensen zijn zoals jou die letterlijk alles gooien op discriminatie.. Of is het toeval dat je 3 donkere spelers opnoemt??

Die zelfde mensen waarvan jij dus beweerd dat ze discrimineren willen hier zo te lezen allemaal dat Frank Rijkaard de coach van hun clubje of land wordt...

7 oktober 2015 om 04:51

Tja wat moet ik hier nou op zeggen. Jij heb et over discriminatie dus hoe serieus moet ik je reactie nemen. Ken je feiten kerel of was je nog niet geboren toen deze heren nog voetbalden.

Het is toch jammer dat hij gestopt is. Hij heeft alleen bij Barcelona gepresteerd. Je zou bijna zeggen dat het aan de spelers lag die goede prestaties.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren