Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het is voor iedereen in Nederland een droom om voor Ajax te spelen’

Laatste update:

Wigan Athletic rondde donderdag de komst van Yanic Wildschut af. De aanvaller wordt voor drie maanden gehuurd van Middlesbrough en hoopt in de League One zijn carrière dus een impuls te kunnen geven.

/

“Ik ben erg blij, want dit is een geweldige kans”, zegt hij in gesprek met LaticsPlayerHD. “Het Engelse voetbal is erg moeilijk, het is anders dan het Nederlandse. Het is sneller en fysieker, maar ik ben een snelle en sterke jongen, dus dat past ook wel bij mij. Hopelijk kan ik dat bij Wigan laten zien.”

Wildschut speelde in de jeugdopleiding bij onder meer Ajax en gaat daar in het interview ook op in: “Het is voor iedereen in Nederland een droom om voor een massive club als Ajax te spelen. Frank de Boer was mijn trainer. Alles aan Ajax was briljant. Je wilde in de Amsterdam ArenA spelen en ik heb er erg genoten.”

Denk jij dat Yanic Wildschut gaat slagen bij Wigan Athletic?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nee, is het niet.
Het is voor heel veel mensen geen droom.
Iemand uit rotterdam, of eindhoven, voor hun is het een droom om voor Feyenoord of PSV te spelen.

3 oktober 2015 om 12:49

Er zijn anders genoeg mensen uit Rotterdam en Eindhoven die voor Ajax zijn, je clubvoorkeur heeft niks te maken met waar je woont. Ik kom zelf uit de omgeving van Breda en ik moet er niet aan denken om Supporter van NAC of PSV te zijn omdat dat 'Brabantse' clubs zijn.

3 oktober 2015 om 12:54

Ik kom uit de buurt van Arnhem en ben voor Feyenoord.
En tuurlijk zijn die mensen er, maar de meeste mensen binnen Rotterdam zijn natuurlijk niet voor Ajax. Net zoals de meeste mensen uit Eindhoven niet voor Ajax zijn.
Daarnaast is er ook een klein verschil tussen Breda = Nac, Arnhem = Vitesse en Rotterdam = Feyenoord. Die 1e 2 zijn kleinere clubs en dus ook minder aansprekend. Voor mensen uit die regio.

3 oktober 2015 om 17:12

Dus als je kon kiezen Levenslang amateur of voor Ajax kies je amateur?

3 oktober 2015 om 17:45

@jordykeizers Precies. Ik denk zelfs dat als een feyenoordfan een kans zou krijgen om bij Ajax te voetballen als feyenoord geen intresse heeft het gewoom doet. Ik denk dat ze liever profvoetbal bij Ajax gaan spelen, dan bij een regioclub 3e klasse te spelen.

3 oktober 2015 om 18:25

Ik kies dan inderdaad voor Amateur, vooral omdat ik geen er geen interesse in heb om profvoetballer te worden, ook al zou Ajax me willen. He, en 3e klasse spelen vind ik niet erg, betekent dat we nog 2 keer mogen promoveren

Had hem graag bij Heracles gezien....

3 oktober 2015 om 12:49

Haha, weet wat je zegt. Jemig, deze speler is zo enorm slecht, daar kun je niet bij. Bij Heracles zou hij na een maandje ook gewoon in de beloften spelen. Zoals hij bij alle clubs waar hij heeft gespeeld na een tijdje van de radar is verdwenen en ja, zelfs bij VVV in de eerste divisie zat hij terecht op de bank.
Degene die hem voor ons heeft gescout doet niet onder voor Stevie Wonder.

3 oktober 2015 om 14:28

Zo slecht deed hij het anders ook niet toch? Ik vond hem best goed bij Vvv. Hij heeft gewoon pech gehad naar mijn mening. Als hij een jaar extra was gebleven in Venlo, dan was het anders gelopen.

3 oktober 2015 om 14:50

Hij is en was verschrikkelijk. Ik vind het ongelofelijk dat er nog steeds mensen zijn die denken dat hij iets kan. Blinde oogkleppenvoetballer. Hij is snel, fysiek sterk en heeft een hard schot. Verder heeft hij geen techniek, geen gogme, hij doet maar wat. Daarom gaan 99 procent van zijn schoten ook het stadion uit.

Mocht ik prof zijn, zou ik er geen seconde aan denken om voor Ajax te spelen. Absoluut niet. Daarbij zijn er genoeg profs die niet voor Ajax uit zouden willen komen. Dus dit is onzin.

3 oktober 2015 om 12:53

Als je een echte prof zou zijn maakt het je niet uit waar je speelt en wil je graag naar de grootste clubs. Of je dan psv of ajax speelt is NL zou je als prof wel moeten willen... Beetje onzin wat je zegt want je weet als prof zijnde dat je beter voor een grote club kan spelen voor een mooie transfer en NL etc. Dus ja een ECHTE prof zou zeker maar wat graag voor Ajax willen spelen

3 oktober 2015 om 12:56

Want jij weet wat iedere prof denkt?
Er was laatst nog een artikel op VZ die dit tegen spreekt. Iemand die voor Ajax had kunnen spelen maar dat niet deed omdat die zich Feyenoorder voelt. En zo zullen er veel meer zijn.

Iemand die zijn hart volgt en alleen naar een club zou gaan omdat die het een leuke club vindt, en niet omdat die club heel groot is, is evenzeer een prof als iemand die alleen de grootste clubs wil.

Is Totti geen prof omdat die niet voor de beste clubs ging spelen in Italie, maar altijd bij Roma is gebleven?

3 oktober 2015 om 13:14

Mooi verhaal. Maar dan nog niet. Ik zou voor geen goud willen spelen voor Ajax.

3 oktober 2015 om 12:57

Vind dat altijd makkelijk redeneren, als je zeker weet dat je die keus nooit zal krijgen is het makkelijk om nee te zeggen.
Het wordt natuurlijk wel iets anders als je wel de kwaliteiten hebt en je favoriete club heeft jou geen aanbieding gedaan en Ajax doet jou speltechnisch en financieel een heel goede aanbieding, denk echt dat je dan er dan wel meer als een seconde over nadenkt.

3 oktober 2015 om 13:11

Nee, dan nog niet. Dan zou ik nog liever, met alle respect, voor Telstar willen spelen.

3 oktober 2015 om 13:58

Topreactie. Allemaal blaaskakerij van mensen die nooit prof zullen worden en daarom nooit zullen ervaren hoe het is om door Ajax gevraagd te worden. Natuurlijk zullen er altijd uitzonderingen zijn, ik denk dat Michiel Kramer en Lex Immers zulke mensen zouden kunnen zijn, maar ook in hun geval is het koffiedik kijken, omdat ze de kwaliteit niet hebben om ooit de kans te hebben om een aanbieding van Ajax te krijgen.

Hoe dan ook, voor mij zijn de uitspraken van Jopie22 en Tomasderksen supporterspraat.

3 oktober 2015 om 15:15

Wat een gezwam van jou hahaha Telstar boven Ajax verkiezen! Ik ben Ajacied en als ik prof zou zijn en Feyenoord of Telstar kwam dan ging ik toch voor Feyenoord hoor. Je wilt foch t hoogst haalbare in je leven.

3 oktober 2015 om 17:23

Gelukkig zijn gaat bij mij boven het hoogsthaalbare!

3 oktober 2015 om 17:49

@Jopie22 als Ajax vandaag met een contract van 2 mil per jaar voor je deur staat wil ik wel is zien wat je dan zegt. Dan durf ik te wedden dat je toch liever voor Ajax speelt dan dat je kut werk moet doen en bij de ijsselmeervogels 8 speelt.

3 oktober 2015 om 17:52

Dat zeg je nu. Als je daadwerkelijk die keuze krijgt, gaan er hele andere dingen spelen dan clubvoorkeur. Beetje hypocriete reactie. Ik ben voor Feijenoord, maar als die mij geen aanbieding doen en Ajax wel ( wat mij stug lijkt want bij Feijenoord zijn ze dol op spelers die de club ook supporten ), dan zou ik gewoon voor Ajax gaan voetballen.

Langzaamaan komt Wildschut meer op het niveau waar hij hoort, nog een divisie zakken en hij is er.

Natuurlijk gaan hier heel veel (negatieve) reacties op komen, maar voor jongens die niet echt een clubvoorkeur hebben klopt dat wel natuurlijk, Ajax is wat dat betreft in Nederland op voetbalgebied het hoogst haalbare, en iedereen met ambitie gaat nu eenmaal voor het hoogst haalbare.

3 oktober 2015 om 13:06

Zo is het maar net. Ik heb helemaal niks met Ajax, maar je zou wel behoorlijk achterlijk zijn als je ze af zou wijzen. Zeker als jonge jongen/beginnend prof. Tenzij je al bij PSV of Feyenoord zit natuurlijk.

Overigens, off-topic, wel een interessante/opvallende tussenstand bij de wedstrijd tussen de B1 van Feyenoord en Ajax: 3-0 voor Feyenoord.

3 oktober 2015 om 13:13

Waarom is Ajax in Nederland het hoogst haalbare? Waarom PSV, of Feyenoord niet?

3 oktober 2015 om 13:56

De club met veruit de meeste kampioenschappen, de hoogste omzet, de meeste supporters en grootste naamsbekendheid, tja lijkt mij nogal duidelijk eerlijk gezegd.
Had ook liever gehad dat Twente dit zou zijn, maar ja

3 oktober 2015 om 14:29

Nou volgens mij gaat het ook om het heden. Al heb je 100 kampioenschappen als het nu niks is heb je dar weinig aan... Vwb supporters is weinig van te zoen in het stadion dus daar heb je ook niet veel aan. Ik denk dat het gevoel goed moet zijn voor de juiste persoon niet het verleden van een club

3 oktober 2015 om 15:27

Als je in de laatste 5 jaar 4x kampioen wordt kun je ook wel spreken over het heden, lijkt mij. Dat jij er in het stadion niets van kan zie, prima hoor, maar als er in de Arena 5.000 stoelen onbezet zijn zitten er net zoveel als in de Kuip wanneer die uitverkocht is, en nog altijd 13.000 meer als in het PSV stadion.

Dat het een gevoelskwestie is lijkt mij niet meer dan normaal, daarom heb ik ook getypt "die niet echt een clubvoorkeur hebben"

Ik kom uit Leeuwarden, en bijna iedereen hier is voor Cambuur, maar als ik door Ajax zou worden gescout zou ik er natuurlijk geen seconde over na hoeven te denken. Dat doe je gewoon. Ook al red je het niet om het eerste te halen als je echt van voetbal houdt wil je voor een zo groot mogelijke club spelen. En als je de opleiding volgt bij Ajax, Feyenoord, PSV opent dat al veel deuren voor je.

Nee Yanic, je hoeft niet voor heel Nederland te praten.

Het maakt nogal een wereld van verschil als hij het heeft over 'ajax' (zie titel) of over 'een club als Ajax' (zie artikel).

Heel Nederland? Denk in Amsterdam dat ze eerder dromen van Barca of Madrid.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren