Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax stelt in Europa nog steeds helemaal niks voor’

Laatste update:

Ajax speelde donderdag in het kader van de Europa League tegen Molde FK, de nummer zeven van de Noorse competitie. De Amsterdammers hielpen in de eerste helft tal van kansen om zeep en na een dramatische tweede helft stond er uiteindelijk 1-1 op het scorebord. Arno Vermeulen, chef voetbal van de NOS, is niet te spreken over de ploeg van trainer Frank de Boer.

/

Ajax was volgens Vermeulen voetballend veel beter, omdat Molde in zijn ogen eigen weinig voorstelt. “Maar Ajax faalt in de zestien. Besluiteloos voor de goal”, zegt Vermeulen. “Ajax speelt nu zijn zesde wedstrijd van het seizoen, tegen tegenstanders als Jablonec, Rapid Wien en Celtic. Ze hebben er één gewonnen.”

Vermeulen wijst ook op Anwar El Ghazi, die in de Eredivisie aan de lopende band scoort. De aanvaller maakte in Nederland al zeven competitietreffers, maar in Europa wil het maar niet vlotten met de man die werd opgenomen in de voorselectie van bondscoach Danny Blind. “Kortom: Ajax stelt in Europa nog steeds helemaal niks voor”, stelt Vermeulen.

Stelt Ajax nog wat voor in Europa?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij stelt het wel erg zuur maar hij heeft wel gelijk als hij stelt dat Ajax zwaar teleurstelt. Schandalig dat ze gister niet gewoon met 0-3 hebben gewonnen. Nu twee keer Fenerbahce. Je mag blij. Zijn als je daar een punt tegen pakt in deze (Europese) vorm.

2 oktober 2015 om 08:34

Precies, maar als ze drie keer scoren, is Arno stil. Ze hebben deze wedstrijd gewoon wat pech gehad in de afronding, want in de competitie zijn ze allemaal best wel scherp. Wil natuurlijk niet wegnemen dat het uitzonderlijk triest is dat ze maar 1 wedstrijd hebben gewonnen dit seizoen.

Gelukkig is Fenerbache is ook totaal uit vorm.

2 oktober 2015 om 08:51

niet gewoon pech en in de competitie is het het zelfde verhaal ondanks dat ze ongeslagen zijn ajax mist al jaren een echte afmaker en de vedediging is ook niet van europees niveau ajax kan gewoon financieel niet meer mee met de grote cubs

2 oktober 2015 om 08:51

Pech? Zelfs na een dramatische wedstrijd tegen rapid, jablonec, celtic en nu molde zit er nog geen realistische zelfreflectie in voor ajacieden. Man man man, waar haal je het lef vandaag om te stellen dat ajax iets is in europa?

2 oktober 2015 om 09:01

Als dit als dat.....arno schopt hier gewoon een open deur in.....maar dit geldt niet alleen voor Ajax...dit geldt voor Alle Nederlandse clubs. Want laten we wel wezen Bilbao nam de wedstrijd in Alkmaar niet al te serieus. Nee geen een Nederlandse club stelt iets voor in Europees verband....dus Arno....je hebt altijd gelijk met onderwerpen die een kind van 4 ook kunnen zien.....

2 oktober 2015 om 09:01

Leuke reactie Westend, vet gezellig hier.

Hoe leg jij het precies uit dan. Waar gaat het volgens jou mis? Hoe kan het opgelost worden? Waarom wint Ajax bijna alles in de competitie maar loopt het in Europa nog niet?

Welke Nlclub stelt wel wat voor in Europa als de koploper van de eredivisie als niets is?

2 oktober 2015 om 09:03

Als Vermeulen negatief over Ajax mag zijn dan doet hij dat graag. Hij profileert zich meestal niet als het prototype neutrale journalist, verslaggever of (wannabe-)analist.

Zomaar even wat andere uitslagen van gister op een rijtje:

Liverpool - Sion 1-1
Paok - Borussia Dortmund 1-1
Club Brugge - Midtyland 1-3
Marseille - Slovan Liberec 0-1
Quarabag - Anderlecht 1-0
Ausburg - Partizan 1-3

Zo vreemd of uitzonderlijk is Molde - Ajax 1-1 niet in dat rijtje.
De verhoudingen tussen kleine en grote clubs zijn niet meer zoals vroeger.

2 oktober 2015 om 09:06

Als , als , als .....as is verbrande turf.
Arno heeft volledig gelijk , laten we nu maar accepteren dat we als Nederlandse clubs niets meer voorstellen in Europa , we raken financieel alleen maar meer en meer achterop met de grotere landen , dit proces is niet meer te stoppen.

2 oktober 2015 om 09:17

Falen in afronding is niet alleen maar te wijten aan pech. Dat heeft ook met kwaliteit te maken en de absolute killer instinct. Zeker in Europees verband moet er zorgvuldiger met kansen worden omgesprongen. Daar ontbeert het wel eens aan bij Nederlandse ploegen. Zie Rapid Wien uit, de eerste helft. Waarin Ajax plaatsing voor de Play-off CL al had kunnen veilig stellen.

2 oktober 2015 om 09:17

lef is een fout woord maar het is gewoon zo dat de nederlandse clubs echt helemaal niks meer voorstellen in europa, al zeker 5 jaar niet meer

wat ajax dit seizoen gepresteerd heeft in europa is diep en diep triest

arno vermeulen is altijd wel heel irritant met zijn opmerkingen trouwens, die praat altijd met een zwaar irritant toontje op de manier dat zijn mening altijd de juiste is, als commentator bij wedstrijden gaat het nog wel maar als analist moet hij van de buis gehaald worden

2 oktober 2015 om 09:19

@superb3

Als je wint, heb je vrienden....

Die jonge keeper Horvath steeg gisteren met enkele geweldige reddingen volgens mij boven zichzelf uit. Ik telde 'm al drie keer... En dan nog een paar andere 100 procent kansen. Zo beroerd was Ajax niet zoals er hier her en der beweerd wordt.

2 oktober 2015 om 09:22

Pech? Pech? Serieus?
Als we winnen zijn we geweldig als we niet winnen was het pech. Houd toch eens op met Ajax beter te maken dan dat het is. Zullen er wel vast weer mensen komen dat iedereen maar de media na loopt te lullen. Maar laten we nu eindelijk eens die bril afzetten en objectief naar Ajax kijken. Het is te traag, er is geen ruimte voor creativiteit het is te naiëf het is te slap. Klaarblijk zijn wij niet zo goed als we denken maar het niveau van de kleintjes in Europa en in veel gevallen nog minder. Máár wij zijn Ajax (nederland) wij zijn de beste.
Tuurlijk we zijn 4x achter elkaar kampioen geworden maar daar kopen we dus helemaal niks voor want we zijn gewoon het speelpoppejte van Europa.

2 oktober 2015 om 09:28

@tinuske80

Ik vrees dat we het met Arno Vermeulen als analist moeten blijven doen.
Als chef voetbal bij Studio Sport ben ik bang dat hij zijn plekje aan tafel niet zal afstaan.

Vermeulen heeft als Alkmaarder een 'lichte' voorkeur voor AZ, zo laat hij vaak doorschemeren en een antipathie voor de in zijn ogen arrogante Amsterdammer en de daar zetelende club.

Met zijn eigen arrogantie heeft hij denk ik wat minder problemen. Ik vind het maar een eng mannetje.

2 oktober 2015 om 09:29

@buitenspel:

Zowel Liverpool ans Dortmund hadden een B team er in staan dat verklaart al veel.

De teams uit België zijn gewoon net als Nederland 3x niks meer dat verklaart hun nederlagen.

Maar het probleem is alleen dat de Boer en Ajax dood leuk blijven beweren dat ze de halve/finale kunnenhalen! Dit gaatnooit gebeuren, dan heb je gewoon een bunker voor je hoofd.

Als je wedstrijd na wedstrijd niet kan overtuigen. En dan mist het Ajax gisteren ook nog de inzet die een team als Molde en Celtic wel weten op te brengen. Gewoon 110% geven en voor iedere centimeter vechten.

Pech in de afronding? Hebben net zo vee geluk gehad met kansen die er niet bij hun zelf in gingen. Ajax was totaal niet sterker dan een Molde gisteren.

En als het nu al 2 jaar zo veel pech is in de EL i shet geen pech meer. Dan is het gewoon gebrek aan kwaliteit. En dat moet ook eens doordringen in de directie van Ajax.

2 oktober 2015 om 09:37

Ik ben zeer kritisch op mijn ploeg maar het gaat me te ver om de wedstrijd van gisteren dramatisch te noemen.

Daarvoor was het veldspel te goed en het aantal gecreeerde kansen te groot.

De afronding was wel dramatisch en Molde is gewoon een erg povere ploeg. Maar ze winnen toch van Fehner uit en zoals buitenspelval al beneden aangeeft moet je onderstaande uitslagen eens bekijken;

Liverpool - Sion 1-1
Paok - Borussia Dortmund 1-1
Club Brugge - Midtyland 1-3
Marseille - Slovan Liberec 0-1
Quarabag - Anderlecht 1-0
Ausburg - Partizan 1-3

Ik moet dus nog maar zien of de andere ploegen hier gaan winnen, met dat kleine veld, dat kl kunstgras en die rare rukwinden.

Maar goed, dat Ajax Europees niks voorstelt is toch al lang bekend? En dat geldt toch voor het hele NL voetbal, zelfs het nationale team nu?

Arno trapt een open deur in, zoals vaker.

2 oktober 2015 om 09:39

buitenspelval

ploegen als dortmund en liverpool nemen deze competitie niet echt serieus, al zou liverpool dat wel moeten doen want in de PL maken ze geen schijn van kans om zich te plaatsen voor de Cl

maar je hebt wel gelijk, het verschil tussen de kleine en grote clubs wordt steeds kleiner, dit zie je ook aan de uitslagen in de Cl

ik vind het wel weer tijd worden dat er net zoals vroeger 3 europese competities komen, 1 voor de landskampioenen, dan 1 voor de A categorie ploegen en 1 voor de B categorie ploegen, maar dat zal helaas niet gebeuren omdat dit financieel veel minder interessant is voor de uefa

je opmerking over vermeulen klopt helemaal

2 oktober 2015 om 09:40

Ja wel pech inderdaad. El Ghazi die over de bal heen maait en Fischer die van Drie meter snoeihard inkopt, maar die keeper maakt een wereldredding uit het niets. En ik zeg toch zelf ook dat het bijzonder triest is hoe Ajax presteert? Tegen Jablonec en Rapid kreeg het amper kansen, maar nu tegen Molde waren ze veel beter.

2 oktober 2015 om 09:52

@capis & tinuske80

Engelse teams als Chelsea en Arsenal weten de dag daarvoor ook niet te winnen van veel minder vermogende clubs. Arsenal verliest thuis gewoon van Olympiakos.... En Man United bij Psv.

Ook met die 'B-selecties' met spelers die bij kleinere tegenstanders en andere (sub)toppers in de basis zouden staan, die een godsvermogen verdienen en kwalitatief technisch en tactisch beter zijn, zouden clubs als Liverpool en Dortmund gewoon moeten kunnen winnen.

Paok en Sion, dat zijn niet eens Europesche subtoppers.
Ook Athletic de Bilbao zou met de dure tweede keus van AZ moeten winnen.

2 oktober 2015 om 09:59

Als die kopbal van fischer erin gaat, dan win je. Gaat die vrije trap van molde er nog in, dan verlies je. Dat gebeurde niet en is dus niet aan de orde.

Wat wel aan de orde is, is dat ik op voorhand alweer grote praatjes heb moeten aanhoren over het feit dat ajax wel even met 3-0 zou gaan winnen. Dat waren dezelfde ajacieden die denken dat ajax wel tot de halve finale zou moeten komen en toch ook zeker groepswinnaar. Al die bluf is echter nergens op gebasseerd, want wat ik zie is dat ze nou niet bepaald een zekere indruk achterlaten. Waarom zou je jezelf zo veel druk opleggen? Dat doet de club ook geen goed. Ik zie ajax de komende 2 wedstrijden nog wel verliezen. Dan sta je toch na 4 wedstrijden met 2 punten op de laatste plaats...

2 oktober 2015 om 10:01

@capis,

Gelukkig heb ik eerst even doorgelezen want ik wilde exact hetzelfde plaatsen. Het is al zo vaak duidelijk geweest dat de ploegen uit de grotere landen de EL vaker niet dan wel serieus nemen. Zelfs Marseille, die dit seizoen voor geen meter lopen, speelde met een B elftal.

Niet te vergelijken met Molde en Ajax die beiden wel met een A team aan de aftrap verschenen.

Met betrekking tot de EL kan je natuurlijk gewoon zeggen waar het op staat. Het is geen twee jaar maar dit is het vierde jaar kommer en kwel. Steau, Salzburg, Dnipro in de afgelopen drie seizoenen en nu dus Molde en Celtic niet kunnen verslaan.

Ik ben het een stukje over Piet de Visser eens. Hij zei naar mijn mening zeer terecht dat talenten hier te veel gepamperd worden. Geen fysiek, geen slimme of kleine gemene acties meer. De afgelopen seizoenen heb ik in het buitenland meerdere keren gezien dat een verdediger zich met lichaam en al (en soms hoofd eerst) voor een schot gooide om maar een goal te voorkomen. Alles ten koste van de overwinning. Die mentaliteit en bezieling leren ze hier in Nederland niet meer. Wat zou ik graag weer zien dat onze spelers er weer eens keihard opknallen. Dat het kopje niet gaat hangen als het niet loopt maar dat ze er dan maar 2x zo hard op gaan knallen en de wedstrijd maar op een minder mooie manier naar zich toe proberen te trekken.

@buitenspelval,

Leuk en aardig dat grootmachten falen. Ajax is echter geen grootmacht en presteert onderhand eigenlijk structureel slecht tegen ploegen die als inferieur bestempeld werden.

Ik zou me daar maar mee bezig houden in plaats van wijzen naar veel grotere ploegen die ook niet presteren. Feit is namelijk dat je met je sterkste opstelling gelijk hebt gespeeld tegen een ploeg die zevende staat in de Noorse competitie.

2 oktober 2015 om 10:03

Vind het wel een grappige redenatie, grote clubs doen het slecht, dus Ajax doet het zo slecht nog niet.

Nederlandse clubs doen het wel slecht, het is natuurlijk niet zo dat Nederland maar op de Uefa lijst blijft zakken omdat ze het zo goed doen.

Maar laten we ons vooral maar voor de gek blijven houden, door te blijven zeggen dat het allemaal wel meevalt.
Dan weten we in ieder geval zeker dat er niets verandert.

2 oktober 2015 om 10:06

Nee hoor Papabear. Het is juist andersom, als ajax wint is het niet sprankelend als ze gelijkspelen is het waardeloos.

Het zit er ergens tussen in. Ajax in vorm is zeker goed genoeg om van dit molde te winnen. Maar als te veel mensen de scherpte missen kunnen ze er gewoon van verliezen. Dat risico probeert de boer te minimaliseren door behoudender te spelen (want laten we eerlijk zijn er werd twee of drie keer risico genomen en de counters die volgde waren messcherp). Dat minder behoudender speler is gelukt en nu probeert hij er wat frivoliteit op de juiste plekken en juiste manieren in terug te brengen en dat lukt ook echt heel aardig. Ook meer en meer tegen teams die de bus parkeren.

Ajax is echt niet het grote Ajax van 95, maar ze zijn daarentegen ook niet zo nietig als mensen in de media willen doen geloven. Gisteren heb ik meer dan genoeg dingen gezien die mij zeer tevredens stemde, echter heb ik ook heel veel gezien waar ik totaal niet over tevreden ben.

2 oktober 2015 om 10:11

@buitenspel: Wat heeft de CL en die andere teams met Ajaxte maken?

Ajax doet het gewoon slecht in Europa, de wg naar de EL was al een groot drama en nu in de CL ook. We riepen hier allemaal ja van dijk moeten we daar me speelt maar in een zwak Schotland. Molde ach ja hoef het niet eens aan te geven dat dit echt een drama is. Die Oosblok teams hebben vaak noggeld en aardige spelers.

Molde hun beste speler is Sighn iemand die bij Feyenoord weg mocht.

Dan kan je niet blijven volhouden dat het pech is. Het is gewoon slecht, sterker nog heel slecht. En Paol en Sion zijnniet eens Europese subtop. Dat zijn wij hier in NL ook al lang niet meer. Ander zou je wel makkelijker winnen de vorige ronden en nu op 6 punten staan.

2 oktober 2015 om 10:28

Incidenteel wellicht niet vreemd. Dit is echter structureel.

2 oktober 2015 om 10:41

@ninjakai

En wanneer was Ajax voor het laatst in vorm (en wat is vorm), ja we hebben een aardig ongeslagen reeks dit seizoen. Maar om nou te zeggen dat het sprankelend of overtuigend was mwah. Weet je waar die frivoliteit begint? Door die bal eens wat sneller te spelen. Hoe vaak zie je een speler wel niet wachten tot er een tegenstander in de buurt is om de bal af te spelen. Misschien dat hij de bal eens 5 seconde eerder speelt als hij iemand aankijkt zodat deze ook weer door kan. Nee laten we wachten tot iemand de kans ruikt om je misschien de bal te ontfutselen. Zo kom je ook sneller en beter in een 1 tegen 1 situatie die je kunt uitbuiten. Nee nu kom je steeds in de situatie dat je uiteindelijk maar 1 kant op kunt en dat is bijna altijd achteruit (en soms nog wel eens breed). Het spelletje speel je voornamelijk vooruit, áls je echt wilt winnen.
Ze zijn zeker niet nietig maar laten we wel wezen zo goed als veel mensen hier in hun hoofd hebben zijn ook absoluut niet.
Als ze niet uitkijken worden ze nog laatste in de poule is dat dan ook pech vraag ik me af.

2 oktober 2015 om 10:44

@capis

Wat de uitslagen van die clubs in de CL er mee te maken hebben? Dat de verhoudingen in het Europese clubvoetbal met zekere overwinningen voor de meer vermogende clubs als uitslag niet meer zo vanzelfsprekend is als pakweg tien jaar geleden.

Je opmerking eerder over grote clubs die verliezen, omdat ze met B-selecties aantreden gaat niet altijd op. Of het nu in de EL is of in de CL, rijke clubs hebben het gewoon vaak moeilijk. De kleine clubs zijn tegenwoordig tactisch en technisch veel beter geschoold en in kleine landen zie je steeds minder semi-profclubs. Fysiek zijn ze heden ten dagen meer in staat om het negentig minuten op te nemen nemen tegen grotere teams.

Paok en Sion zijn niet eens Europese subtop en dat zijn we in NL ook niet meer, dat klopt. Ik heb ook nooit het tegendeel beweerd. Maar ik kan ook gewoon denken: we zitten nu eenmaal op een lager level, stel je verwachtingen bij en enjoy.

Maar ik vind wel dat er wat meer gerelativeerd mag worden door velen hier in Nederland. Of men is lyrisch over een behaalde uitslag of men brandt een elftal volledig tot de grond plat, zelfs bij een 1-1 gelijkspel met een duidelijk verschil in kansenverhouding. Of het nu pech was of niet, er wordt vooral heel primair gereageerd op de score.

Het is allemaal zo zwart-wit. Ik bekijk het zelf liever van de positivie kant.

2 oktober 2015 om 10:47

Kom op man, beetje zelfreflectie zou je sieren. Probeer niet altijd alles wat Ajax aangaat mooier te maken dan het is!

2 oktober 2015 om 10:56

De clubs die je daar op noemt op Anderlecht na zijn niet de grootste van hun land. Ajax is de aller grootste club van Nederland met de beste mogelijkheden en die moeten gewoon presteren in Europa. Punt! Dat Ajax het nog presteert punten te laten liggen tegen teams die niet eens 3 keer naar elkaar kunnen passen is volstrekt belachelijk. Nederland zou gewoon wat aan hun opleidingen moeten doen want ze leiden alleen maar jongens op. Totaal geen fysiek en geen lef.

2 oktober 2015 om 11:20

@wandering

De redenatie is niet: grote clubs doen het slecht, dus we doen het zo slecht nog niet.
De redenatie is: we doen het ten opzichte van de grote clubs niet slechter.

Sowieso bevinden we ons op een lager Europees niveau dan de grote clubs en in dat licht bezien doen we het zo slecht nog niet in vergelijking met vergelijkbare teams
Vergelijk het met de kampioen van de Jupiler League. Zo slecht doen ze het niet op het tweede niveau in Nederland, maar in vergelijking met de vaderlandse top stelt het niet veel voor.

2 oktober 2015 om 11:56

@wandering

Juist als de grote clubs het slecht doen is dat slecht voor het Nederlands voetbal. Betekent dat de kleinere landen punten halen

Ajax mist een killer. Het begint allemaal iets meer te lijken, maar in Europa moet je van 4 honderd procent kansen er toch wel twee maken.

Ik deel helemaal dat het zeker niet meevalt. De hoop blijft, maar elke keer worden we weer teleurgesteld.

Nederlandse clubs zijn niks meer in Europa, daar moeten we ook eens naar gaan voetballen. Niks mis met winnen via een countertactiek.

2 oktober 2015 om 11:57

@ buitenspelval
Persoonlijk vind ik dat wij onze clubs helemaal niet moeten vergelijken met grote clubs, bij die clubs komen we toch niet in de buurt, en of die het wel of niet goed doen is niet zo heel relevant, zeker niet in de EL

Persoonlijk vind ik dat we ons zorgen moeten maken dat clubs uit Zwitserland, België, Tsjechië en Turkije ons voorbij gaan.

Nederland raakt zijn top 10 plek op de Uefa ranking kwijt, kun je wel typen dat het gerelativeerd moet worden, en dat we ons niet primair zouden moeten richten op de score, maar juist in Europees verband moeten we ons wel primair richten op de score, dat is namelijk het enige wat telt.

Prima hoor als jij dat niet wil doen, maar dan moet je ook niet gaan piepen als de Nederlandse kampioen straks voorrondes moet gaan spelen om kans te maken op CL deelname.

2 oktober 2015 om 11:58

Door het verhaal af te wenden naar andere clubs probeer je volgens mij de inhoud van het stuk te ontlopen. Het gaat hier om Ajax en inderdaad, als je al zo vaak en zo lang faalt kun je echt niet meer over pech spreken.

2 oktober 2015 om 12:15

Pech in de afronding? Heb je die goal gezien? Dat was pure mazzel.

2 oktober 2015 om 12:17

Klopt er zijn bijna geen kleine clubs meer. En is dit dan niet het molde dat fenerbache versloeg in Turkije juist ja dat was deze ploeg.

2 oktober 2015 om 12:18

Vermeulen grijpt iedere kans aan waar hij tegen ajax aan kan schoppen. Het heeft er ook mee te maken dat hij het nog steeds niet kan verkroppen dat het anti-Cruijff kamp waar hij bij hoort de strijd een aantal jaren geleden heeft verloren . Laat hem lekker commentaar geven bij zijn eigen club en verder zijn mond houden

2 oktober 2015 om 20:18

Zo heeft het meerendeel van het korps presentatoren een lichte of zeer overduidelijke voorkeur voor Ajax.
Vermeulen heeft idd een voorkeur voor AZ . Tja, daar moet je maar mee leven denk ik zo

2 oktober 2015 om 08:35

De Europese vorm van Fenerbache is zo mogelijk nog slechter dan die van Ajax. Fener verloor thuis 1-3 van Molde.

2 oktober 2015 om 08:46

Agh, Fenerbahce is ook niet bepaald in vorm. Ajax staat gewoon tweede en je kan het ook positief bekijken: de laatste 12 wedstrijden is Ajax ongeslagen, waarbij Ajax drie maal gelijk heeft gespeeld, waarbij tweemaal in Europees verband. Het doelsaldo is 24-5. Ajax scoot gemiddels tweemaal per wedstrijd en een tegendoelpunt is een zeldzaamheid. De 0 heeft Ajax 9 maal weten te houden en als Ajax geen tegendoelpunt krijgt, wint het in alle gevallen op 1 na.

Conclusie is dat de verdediging van Ajax gewoon top is, waarbij alle posities dubbelbezet Ajaxwaardig zijn: Boer, Van Rhijn, Heitinga, Van der Hoorn, Viergever, Boilesen.

De basis is goed en dit betekent dat de aanvallers best wat meer risico in hun spel kunnen leggen. Als iedereen nou eens wat nuchterder naar Ajax kijkt, in plaats van dit Ajax te vergelijken met het Ajax onder Van Gaal, Olsen of Koeman dan zouden we eigenlijk allemaal wat minder rimpels hebben op de oude dag. Zeiken is zo makkelijk, maar verdedigend doet Ajax het subliem. Tegen PSV is Ajax ook gewoon de favoriet, want PSV doet het echt niet zoveel beter.

2 oktober 2015 om 08:50

Eindelijk iemand met wat relativeringsvermogen.

2 oktober 2015 om 09:03

Eindelijk een echte ajacied!! inderdaad zeiken is heel makkelijk. Wzawzdb

2 oktober 2015 om 09:04

Europees is Ajax, laten we eerlijk zijn een drama tot nu. Wat hebben ze laten zien tegen deze tegenstanders. Je kan natuurlijk zeggen dat ze dit europees seizoen ongeslagen zijn , maar tegen deze tegenstanders had je tenminste een keer moeten winnen. Ook heb je Europees al 3 doelpunten tegen in 2 wedstrijden en dat tegen deze tegenstanders.

2 oktober 2015 om 09:06

Niemand praat over ajax in de Nederlandse competitie.
Het gaat er om dat ajax Europees niets meer voorsteld en dat kun je niet ontkennen.
Er wordt ook overal gezegd dat ajax niet meer mee kan met het grote geld en dat is nou precies hetgeen dat Cruijff ontkent.
Hij zegt dat je geen elftal kunt kopen en dat je beter moet gaan opleiden dus we gaan Europees steeds minder voorstellen ben ik bang.

2 oktober 2015 om 09:33

Leuk en aardig jou zo genaamde realisme, maar Europees schiet je er niks mee op. Hoe zijn de Europese tegendoelpunten tot stand gekomen? Amateurisme ten top en dat is onze topclub (of één ervan). Ze mogen inderdaad niet worden vergeleken met de eerdere Ajax teams. Maar je mag wel meer verwachten van Ajax of althans zoals ze zich naar buiten toe proberen te profileren.
Na PSV en Feyenoord (2x) mag je pas zeggen of onze verdediging het top doet (of subliem) want in Europa mag je stellen dat dit niet het geval is (en daar gaat dit artikel toch echt om).
Met één ding ben ik het wel met je eens, er mag best wel meer risico in het spel worden gebracht. En dat baseer ik niet eens zo zeer op onze verdediging maar op het feit dat er dan ook meer kansen worden gecreëerd. Nee niet alle kansen worden doelpunten, maar het verhoogt wel de kans op doelpunten. Het spel is nu zo slaapverwekkend dat er wel iets aan creativiteit mag worden tentoongespreid.
Molde rolde en trolde, maar pakte wel een punt tegen het grote Ajax.
Ipv 6 punten heb je nu 2 magere puntjes tegen de zwakste goden uit de poule dat is de wereld waarin we leven. Nu doet iedereen maar alsof dit een prima uitgangspositie is.

2 oktober 2015 om 11:59

Gewoon 2 keer 2 punten verloren!

2 oktober 2015 om 12:00

Ik weet niet welke wedstrijd jij hebt gezien maar ik heb toch wel wat kansen voor Ajax gezien. Dat ze er niet scoorden lag zowel aan de keeper als aan de scherpte voor de goal.

Maar het is natuurlijk leuker en makkelijker om mee te lullen met al die anzijnzeikers van een analisten.

Laten we die nu eens gaan beoordelen en vergelijken met hun collega's uit het buitenland.

2 oktober 2015 om 09:00

Ik ben vanaf me geboorte al fan van ajax maar deze wedstrijd hadden ze gewoon moeten winnen!! Nu gewoon even knallen tegen Fenerbahce. En even zien dat we Ajax Amsterdam zijn!!!!

2 oktober 2015 om 09:50

Pfffff wat is die Arno Vermeulen vermoeiend en ziekelijk zuur! Hij zou het leven nog omschrijven als niet dood... Natuurlijk had Ajax moeten winnen, aan de andere kant zie je dat deze ploeg ook wint van Fenerbahçe en standaard Luik , dus zo slecht zijn ze niet... Je ziet dat er in Europa maar een handvol topclubs zijn en daaronder komt een groep clubs van wel 30 a 40 teams die allemaal van elkaar kunnen winnen.... PSV wint van man utd en verkiest van Moskou dat is omdat het steeds dichter bij elkaar komt... Nederlandse topploegen als Ajax en PSV kunnen op real barca en Bayern na van iedereen winnen en verliezen.... Lijkt erop zoals voetbal hoort te zijn:-)

Ik vind t een blaaskaak maar hij heeft hier wel gelijk. Tegen een ploeg als Molde had je gewoon 4-1 van moeten winnen dit was een vergelijkbaar nivo als een Nec of Willem II. Nu heeft ajax het zich weer onnodig moeilijk gemaakt en word t vrij lastig om te overwinteren in deze poule ik schat fenerbache hoger in ondanks hun valse start

2 oktober 2015 om 12:01

Als je die vergelijking maakt dan is wil je zeggen dat Ajax moeiteloos met 4-1 van NEC of Willem 2 wint?

2 oktober 2015 om 16:09

@eli 84natuurlijk had Ajax moeten winnen, aan de andere kant zie je dat deze ploeg ook wint van Fenerbahã§e en standaard Luik , dus zo slecht zijn ze niet... Je ziet dat er in Europa maar een handvol topclubs zijn en daaronder komt een groep clubs van wel 30 a 40 teams die allemaal van elkaar kunnen winnen.... PSV wint van man utd en verkiest van Moskou dat is omdat het steeds dichter bij elkaar komt... Nederlandse topploegen als Ajax en PSV kunnen op real barca en Bayern na van iedereen winnen en verliezen.... Lijkt erop zoals voetbal hoort te zijn:-)

Geef het niet graag toe, maar hij heeft wel gelijk. 1 schamele winst in zes van zulke wedstrijden is ook schandalig..

2 oktober 2015 om 09:06

Op basis van Europese prestaties zou De Boer eigenlijk moeten opstappen. Dit jaar ook weer een groot drama. Alleen een 1-0 winst tegen Jablonec, en die wedstrijd was veeeeel slechter dan gisteren tegen Molde. El Ghazi wat mij betreft niet opstellen tegen PSV en dan Schone laten spelen.

2 oktober 2015 om 09:18

Ik neem hem alleen kwalijk dat hij zo laat wisselde verder was Ajax vooral in de eerste helft gewoon dramatisch in de afronding. Deze poule moet je door maar je had al op 6 punten moeten staan. Nu 2x tegen Fener dat zal geen makkie worden en dan nog uit naar Celtic.

Europees gezien zijn de uitslagen terleurstellend, al jaren zo

Ja hier heeft Vermeulen in feite wel gelijk, dit seizoen stelt het bar en bar weinig voor wat Ajax in Europa laat zien. Gisteren waren ze uiteraard wel beter, al heb ik Molde ook nog kansen zien krijgen in de tweede helft die er zomaar in konden. Ik vraag me toch af waar het in zit, het spel in de eredivisie is ook magertjes, maar daar pakken ze wel de punten. Het lijkt wel of die solide achterhoede over de grens veranderd in een onbetrouwbare achterste linie die goals bij de vleet weggeeft.

edit: filmpje fisher al weg, mooi.

Weinig nieuws in zijn woorden te vinden. Is al jaren bekend dat het hele Nederlandse voetbal hard achteruit gaat. Deze prestaties onderstrepen dat.

Leuk dat ze de afgelopen jaren eens gewonnen hebben van Man City, Barcelona en Psg. Als je door wil moet je ook de wedstrijden winnen tegen Celtic en Milan bijvoorbeeld.

Net zoals PSV tegen Man Utd. Dat zijn gewoon incidenten. Als het een echt goede ploeg is, winnen ze ook van Cska.

2 oktober 2015 om 09:37

Kijk tegen de topteams kun je wel eens een uitschieter hebben, neemt niks weg van de geleverde prestatie. Maar iedereen denkt dan maar dat dat de maat (niveau) is van het team.
Maar de harde realiteit is dat we het nalaten de punten te pakken tegen de mindere goden. We vergeten voor het gemak dat wij nu tot die categorie behoren en dus hard voor de punten moeten werken. Het komt ons allang niet meer aanwaaien met het geroemde positiespel en Nederlandse school. Maar laten we daar maar lekker aan vasthouden.

Iedere keer hoop je misschien een beetje tegen beter weten in dat het toch weer wat wordt in Europa. Misschien geen overwintering champions league of eindoverwinning in de europa league maar een keertje kwartfinale zit er toch zeker in? Van Molde FK en Celtic moet je toch kunnen winnen? Schijnbaar dus niet... Iedere keer was er toch nog een sprankje hoop, echt iedere Europese wedstrijd dit seizoen ging ik met vertrouwen in en iedere keer werd ik weer teleurgesteld (misschien Jablonec thuis niet, we speelden belachelijk slecht maar we wonnen godzijdank nog). Dit gaan de supporters van ajax echt niet meer lang volhouden vrees ik. We hebben overigens tegen 2x tegen Jablonec, 2x tegen Rapid Wien, en 1x tegen Molde en Celtic gespeeld en in die wedstrijden hebben we 1 keer gewonnen (en 4x gelijkgespeeld). Waar is ajax gebleven?

2 oktober 2015 om 09:01

Precies, elke keer die hoop en die is na 90 minuten weer weg..
Er is echt geen strijd en passie, iedereen zag dat Molde niet veel voorstelde en dat ze alleen met inzet ver kwamen. Je moet dat als spelers toch ook zien en aanvoelen. Tandje erbij en het was 1-4 geworden. Maar heb bij niemand die echte wil om te winnen gezien, wat helaas vaker het geval is.

2 oktober 2015 om 09:28

Er staat een ander Ajax dan jij voor je ziet. Je zal je verwachtingen moeten bijstellen vrees ik. Europees gezien is Ajax nog niet eens een middenmotor. We zijn gewoon vergelijkbaar met Nac Breda in Europa en als het een beetje loopt zijn we misschien niveau FC Utrecht.

2 oktober 2015 om 09:40

Europees ga ik al met een ander gevoel (idee) zitten, alles meer als verlies zie ik dan als bonus.
Het Nederlandse voetbal telt allang niet meer mee, ja er zit wel eens een uitschietertje tussen maar dat is meer boven zichzelf uitstijgen dan structurele verbetering in spel/status.
Rapid? Jablonec? Molde? Celtic? Nigga please!

Best schandalig dit Ajax. In de eredivisie wordt er ook nauwelijks goed voetbal gespeeld, maar daar kunnen ze het wel omdat de tegenstanders niet voor elke meter aan het strijden is. Zolang Ajax in deze vorm verkeerd kun je in de competitie makkelijk punten af snoepen door alleen maar te strijden. Ze mochten nog blij wezen met een gelijk spel!

2 oktober 2015 om 09:10

Blii wezen met gelijkspel? Heb je wel gekeken.. Ajax had genoeg kansen op 3 a 4-0 !! Ajax had gister gewoon moeten winnen alleen vergeten ze dat steeds weer. Ajax speelde gister al vele malen beter dan heel vorig jaar, tempo was eindelijk iets hoger dan in de eredivisie. Tegenwoordig kan Ajax niks goed doen bij de meeste supporters! Lekker makkelijk elke wedstrijd afzeiken, worden de spelers ook niet beter van eerder slechter als iedereen blijft janken om alles !!

2 oktober 2015 om 11:58

pas op, niet teveel zeggen anders wordt je reactie verwijderd, reageerde toen straks ook al op dit zielige mannetje. ajax had gisteren gewoon moeten winnen en hadden ver de betere kansen, maar mensen blijven het leuk vinden om zich negatief over ajax uit te laten terwijl hun eigen ploegje dinsdag nog met 6-0 had moeten verliezen. kansloos, kan niet wachten tot zondag!

Komt puur alleen door het systeem waarin Milik niet past. Milik zal vast een prima spits zijn, maar Ajax speelt een systeem dat om een meevoetballende spits vraagt en dat is hij niet. Dus of je moet je aanpassen aan je spits of je hebt een andere spits nodig en die hebben we weer niet. Dus of je koopt een keer een goede spits (mark let je even op ) of je verandert het systeem, zodat Milik kan renderen.

2 oktober 2015 om 09:01

@ Ajaxmind Je hebt hier zeker een punt, hoewel Milik gisteren voor het eerst op momenten de rol goed invulde. Zo legde hij met de borst een bal klaar voor Fischer.

2 oktober 2015 om 10:56

Dat was ook het enige moment. Voor de rest vond ik hem behoorlijk onzichtbaar.

stelt nog steeds niet voor..? had hij dan verwacht dat ajax dit seizoen in europa hoge ogen zou gaan gooien met al die geweldige aankopen..? helaas is het sinds 2003 huilen met de pet op

2 oktober 2015 om 08:39

Tja, Feyenoord en PSV kwamen vorig seizoen ook door hun poule heen dus waarom zou Ajax dat niet lukken. Het zou slecht zijn als het Ajax niet lukt om 2e te worden. PSV staat nu 1e in hun poule en die hebben veel betere tegenstanders dan Ajax. Je kunt dus zeker wel concluderen dat Ajax teleurstelt in Europa

Hierin heeft dominee Arno wel gelijk. Tegen allemaal (europees gezien) matige clubs kan amper gewonnen worden.

Zoals tegen Molde moet je simpelweg met 0-3 in de tas naar huis keren.

De realiteit is helaas anders. De Eredivisie holt en holt verder achteruit...

Als chef voetbal van de NOS behoor je objectief te zijn. Echter in zijn blinde haat jegens Ajax schiet Arno Vermeulen weer eens volledig door.

Het enige waar het gisteren aan schorte was het benutten van de kansen.

2 oktober 2015 om 08:47

Nou, die tegengoal was niet nodig, daarna nog die kans van Singh en die vrije trap van die vent met die baard, die via de paal en de rug van Cillessen godzijdank bleef liggen bij zijn voeten. Dat hadden drie treffers kunnen zijn. Natuurlijk ook veel kansen gehad, maar ook een stuk minder zorgvuldig verdedigt dan in de eredivisie. Verder was het spel weer oersaai met soms een lichtpuntje, maar misschien hoef je dat al niet eens meer te zeggen na een wedstrijd van ajax, dat is eerder regel dan uitzondering tegenwoordig.

Ik lees hier niets van blinde haat van Vermeulen, helemaal niets.

2 oktober 2015 om 08:47

Arno Vermeuien haat Ajax niet, integendeel. Wel is hij heel kritisch op Ajax en dat mag hij als journalist ook zijn.

En hij gaat niet mee in die rare Cruijff polonaise en dat is waarschijnlijk waarom zoveel mensen problemen hebben met zijn mening.

Als u vond dat het enige wat er gisteren aan schortte het missen van kansen was dan concludeer ik dat kritische journalistiek niet aan u besteed is. Ik vond het het grootste deel niet om aan te gluren en Ajax verviel in dezelfde fouten als vrijwel elke Europese pot dit jaar. Dat mag best gezegd worden vind ik.

2 oktober 2015 om 14:55

Hij sabelde helemaal niemand neer. Hij gaf zijn visie op de mislukte en bloederige revolutie in Amsterdam. Kritiek geven is iets anders dan neersabelen. Ik ben ajacied in hart en nieren en ben het volmondig met Vermeuien eens.

En nee ik geniet niet van die poppenkast in Amsterdam. Het wordt tijd dat iedereen daar eens aan de belangen van Ajax gaat denken in plaats van aan de glorie van Cruijff. Niemand is groter dan de club, ook Johan niet.

2 oktober 2015 om 08:52

@hardgras:

Blinde haat? Och och iemand heeft terechte kritiek op Ajax en het is haat?

Als je vorig jaar de prestaties ziet en dit jaar weer tegen niks zeggende teams dan heeft hij gewoon gelijk. Tegen de groteteams willen ze nog wel, maar tegen deze teams leeft er blijkbaar gewoon een soort van arogantie dat ze het wel winnen. Ze worden afgetroeft op bluf en inzet.

Het benutte van kansen? de 1-1 was volkomen terecht. Ajax heeft zelf ook een paar keer heel veel geluk gehad, en een groot deel zelfs helemaal weg gespeeld. Puur omdat de tegenstander wel voor iedere centimeter vocht.

Je wint het niet altijd alleen met leuk verzorgt voetbal.

2 oktober 2015 om 09:31

Een groot deel weggespeeld? Wat een onzin. Alleen in de tweede helft heeft Molde een overwicht gehad van 15 tot 20 minuten. Voor het overige was Ajax in balbezit.

Dat de 1-1 terecht was is klinklare onzin. Ajax had voor rust de kansen moeten benutten. Dan had het rustig aan de thee kunnen gaan zitten. Soms heb je ook dat kleine beetje geluk nodig dat een bal goed valt. Dat was gisteravond duidelijk het geval.

En waarom het woord arrogantie er weer bij gehaald moet worden. Jammer. Had van een moderator wel iets meer stijl verwacht in een reactie, want het voegt namelijk niks toe.

Kritiek is prima. Maar dat mag wel met nuance gebracht worden. De kritiek die Vermeulen wekelijks op Ajax heeft is over het algemeen slecht onderbouwd en komt daardoor over als blinde haat jegens Ajax.

2 oktober 2015 om 09:54

@hardgras: Wat is er mis met arogantie in mijn uitleg? Hoe kan je het ander uitleggen, heeft 0,0 met het arogantie wat vaak verweten word over de Ajax aanhang.

Het is toch gewoon waar? Noem het arogantie noem het gebrek aan inzet... De "zwakkere" teams geven 110% en Ajax niet. Is allemaal half slap. Dus hoor graag wat er mis is aan arogantie hier in mijn zin. Ik kan er niks anders van maken waarom ze anders zo slap en zonder beleving spelen.

Maak er ruim 30 minuten van dat ze echt weg werden gespeeld en dat noem ik een groot deel ja. Het is ook niet dat Ajax de rest van de 60min Molde helemaal weg speelde. Ajax is altijd in balbezit, maar druk en kansen ho maar.

Het is als het keer op keer in Europa gebeurd geen pech meer dan is het gewoon een gebrek aan kwaliteit. Je speelt tegen Molde Hun beste speler is Sighn. Iemand die bij Feyenoord 3x niks wist te brengen. Molde heeft net zo veel kansen gehad op de 2-1 als Ajax op de 1-2 gisteren.

2 oktober 2015 om 09:02

en daar schort het niet alleen in deze wedstrijd aan maar in alle wedstrijden de laatste jaren dan kan je gewoon concluderen dat ajax niet goed genoeg meer is .
dan kan je het wel weer gooien op het feit dat iedereen binde haat tegen ajax heeft die een beetje kritiek heeft maar ze hebben gewoon gelijk

2 oktober 2015 om 09:03

dit heeft niets met haat te maken. Is gewoon realiteit. Molde is jupiler league niveau. De inzet van de Noren is 200% daar kunnen onze spelers een voorbeeld aan nemen. Fenerbahce zal niet wakker liggen van dit Ajax. Zondag as tegen PSV gaat het niets worden, die spelen veel volwassener. Ik blijf Ajax steunen maar zie ook de realiteit onder ogen. We zijn minder dan middelmaat.

2 oktober 2015 om 10:32

@ hardgras

Het schortte wel aan meer dan alleen maar het missen van kansen, wat overigens ook 1 van die typische Nederlandse voetbal kwaaltjes is. Regelmatig stonden spelers te slapen, hadden ze een concentratie niveau van likmevestje waardoor ze ongelooflijk slordig waren, waren ze regelmatig niet scherp en in de tweede helft was er al helemaal niet aan af te zien dat Ajax (op Fischer na) nog iets wilde en werd zoals gebruikelijk de rode loper verdedigend ook veel te vaak uitgerold.

2 oktober 2015 om 12:10

Ajax heeft in Nederland de resultaten mee, maar het voetbal heeft niks te maken met een superieure topclub. De meeste Nederlandse clubs kiezen uit angst voor voorzichtigheid tegen Ajax en krijgen dan het loon van de angst. Ajax wint in Nederland nog steeds de meeste wedstrijden op basis van ontzag van de tegenstander, veelal gebaseerd op de naam Ajax uit eht verleden. Je ziet dat wanneer een tegenstander gewoon simpel opportunistisch voetbal speelt, Ajax direct in de problemen komt. Dan hebben ze niet het vermogen om als een echte topploeg daaronder uit te voetballen. Ze klagen vaak dat de tegenstanders zich ingraven maar daar moeten ze juist blij mee zijn. Als de tegenstanders Ajax wat meer zouden aanpakken, dan krijgt Ajax het veel moeilijker in de Eredivisie. Want dat zie je in Europa ook gebeuren.

Duidelijk, ze zijn nooit minder, maar ze zijn ook niet koelbloedig genoeg. Dit jaar hoeven we niet veel te verwachten.

2 oktober 2015 om 09:06

Het is inderdaad elke Europese wedstrijd tot nog toe hetzelfde verhaal. De overhand hebben en beter spel op de mat leggen dan de tegenstander, maar het maar niet kunnen afmaken en bij de minste geringste counter of tegenstoot een goal incasseren. Om moedeloos van te worden.

In de eredivisie mogen ze dan wel weinig tegengoals krijgen, maar in Europa ben ik er niet gerust op zodra de tegenstander in het 16 meter gebied komt.

Ik wordt een beetje veel moe van als maar dezelfde excuses van spelers en trainer: het moet beter, hier moet we van leren, we hebben ons zelf niet beloond, we hadden moeten winnen, te jeugdig, te dit, te dat, etc.
Ga je eens bezig houden met de basis technieken en tactieken van het (internationale) voetbal, in plaats als maar het zelfde bandje af te draaien na een wedstrijd!
Het wisselbeleid van FdB slaat ook helemaal nergens op. Vorig jaar was het Boilissen die ondanks verschillende waardeloze wedstrijden op rij gewoon mocht blijven staan. Dit jaar is het de beurt aan El Ghazi. In maart wordt hij waarschijnlijk ook aanvoerder om hem nog meer zelfvertrouwen te geven. Niet waar Fdb? Werkte toch ook bij Boilissen...

2 oktober 2015 om 09:31

Daar zijn ze toch mee bezig? Ajax speelt toch al sterker dan vorig seizoen? Het is zelfs al vele malen beter dan het begin van het seizoen. Ik snap het gezeik niet zo, want Ajax speelt met de wedstrijd sterker.

Wanneer ik Arno Vermeuelen zie staan lees ik niet meer verder. Of het nu Ajax of willekeurig welke andere club betreft. Ik heb een afkeer van die gast, waarschijnlijk zoals heel veel en neem hem niet meer serieus.

Arno heeft wederom gelijk. Feitelijk heeft Ajax maar 1 keer gewonnen. En Anwar scoort niet buiten Nederland. Mensen spelen dan op de man. Arno is juist een zegen voor Ajax. Er is te weinig zelfkritiek en lobbeyers als Derksen bewijzen Ajax geen dienst. Ze glijden steeds verder weg. En zouden tegen een compleet Psv ook totaal geen kans maken zowel uit als thuis. Oud-clubmensen als Beckenbauer in je club hebben is alleen van meerwaarde als ze ook kritisch zijn.

Het zou toch mooi zijn als de bondscoach ook eens keek naar de internationale 'prestaties' van zijn geliefde Ajax talentjes. Met deze gasten ga je je echt nooit plaatsen voor het EK.

Hard maar waar. Dit zijn de tegenstanders waar een club als Ajax altijd gewoon van hoort te winnen. Maar het hele Nederlandse voetbal stelt Europees gezien gewoon erg weinig voor. Ook Feyenoord en PSV hebben vaak de grootste moeite met clubs van dit kaliber. Er moet gewoon wat meer besef komen dat we, als Nederlandse clubs, in Europees verband moeten strijden voor elke meter en steeds 90 minuten vol gas moeten geven. Ook tegen de clubs die qua naam niets voorstellen.

2 oktober 2015 om 09:09

waar je gewoon van hoort te winnen?
vroeger misschien wel ja tegenwoordig zijn we en dat geld voor alle clubs in nederland gewoon niet beter dan clubs als celtic malmo en steau en is het niet meer de normaalste zaak vd wereld dat we daar even winnen

2 oktober 2015 om 10:20

Men roept altijd maar dat we om financiële redenen niet meer mee kunnen met de Europese (sub)top.

Ajax is ten opzichte van clubs als Molde een financiële reus. Wat is dan je excuus om niet van dat soort ploegen te winnen?

Als ik op transfermarkt kijk dan heeft Molde vanaf seizoen 05/06 welgeteld 5,67 miljoen uitgegeven aan inkomende transfers. Over een periode van 10 seizoenen!
Ajax heeft alleen dit seizoen al 2x dat bedrag uitgegeven aan aangetrokken spelers.

Aangezien dit dus zeker niet de eerste keer is dat er een matig tot slecht resultaat behaald wordt tegen een relatieve dwerg, mag men zich toch terecht zeer kritisch zijn.

2 oktober 2015 om 12:14

Ik ga er van uit dat je Malmö slechts als voorbeeld gebruikt? Malmö is een Zweedse club en Ajax speelde gisteren tegen het Noorse Molden.

2 oktober 2015 om 12:17

Nee, het moet natuurlijk Molde zijn. Haalde die 2 gisteravond ook al door elkaar. Mijn excuses.

Ik zou me pas zorgen maken als je geen kans creëert of weggespeeld wordt... Nu gewoon pech in afronding

2 oktober 2015 om 09:09

Je bedoelt weggespeeld zoals door Salzburg of geen kans gecreëerd zoals tegen Jablonec? Ik wil maar zeggen, ook dat gebeurt Ajax in Europa regelmatig.

2 oktober 2015 om 09:10

al jaren pech in de afronding of gewoon geen echte spitsen meer in nederland ik zeg het laatste

Ajax speelt tegen een team uit Noorwegen wat amper spelers uit het buitenland heeft en waar niet veel biezonder talent zit. Ik denk dat dit wel genoeg zegt over de spelers die Ajax op moment inkoopt en aantrekt de laatste jaren. Het is goed genoeg voor de eredivisie en het spel wat ze spelen is ook goed genoeg om in deze competitie te winnen. Maar het is echt heel triest dat dit het niveau is in Europa en als er geen verandering komt worden we het.lachetje van Europa waar iedereen komt voor de.drie punten!

2 oktober 2015 om 09:17

Die ploegen spelen met een bevlogenheid die bij ons alleen AZ al jaren laat zien.

2 oktober 2015 om 09:23

Net wat je zegt AZ is inderdaad ook de enige club waar ik altijd nog wel in geloof dat ze ons nog eens verrassen in Europa ook al verwacht je niks van de Nederlandse clubs.

Weer geen strijd en passie in Europa, en alweer kinderlijke fouten.
En dan hoor ik ze nog zeggen dat ze wel goed gespeeld hebben? waar halen ze dat vandaan dan?
De tegenstander was gewoon nog zwakker.
Had een positief gevoel na Groningen maar dat is nu weer helemaal weg.

Fenerbahçe is als team misschien wel slechter dan Ajax maar heeft wel veel meer gevaarlijke spelers voorin lopen die kunnen scoren. Ajax moet echt oppassen vooral omdat er nu een hele zware periode van wedstrijden aankomt.

Het zegt genoeg dat El Ghazi er in de Eredivisie in 7 wedstrijden 7 keer scoort. Maar in Europa in 6 wedstrijden geen één keer weet te scoren. In Europa moet er uit een ander vaatje worden getapt, daar kom je niet weg met jeugdige frivole spelers. Daar geven karakter en ervaring de doorslag. Ik blijf er bij dat Ajax voor in de spits beter wat geld uit kan geven aan een ervaren topper dan een Sanogo waar je niets aan hebt. Zo een topper neemt de rest van je team ook op sleeptouw. Neem Luuk de Jong bij PSV als voorbeeld.

2 oktober 2015 om 09:08

Serieus Luuk de Jong...een topper???.....in Nederland lopen geen toppers rond....de beste van de Eredivisie kunnen met wat geluk net mee in de subtop van duitsland, engeland of spanje....maar ook dat was niet besteedt aan Luuk de Jong....dus misschien zijn de toppers goed genoeg voor de 2de divisies van die landen....echt niet meer hoor

2 oktober 2015 om 09:15

Dat valt wel mee hoor. De Luuk de Jong die Twente kampioen maakt, bij het Nederlands elftal speelt, aanvoerder van PSV is en met twee vingers in z'n neus ballen inkopt zou bij menig subtopper in de topcompetities niet misstaan. Het is geen Suarez of Aguero; maar die categorie spelers is voor Ajax al lang niet meer haalbaar. En dat de beste kunnen ook mee in de top. Zie de laatste jaren Blind, Depay, Eriksen, Vertonghen, Vermaelen, Suarez, Huntelaar, Sneijder, van Bommel etc.
Talenten als El Ghazi, Fischer en Milik zijn leuk. Maar zet er ook een speler naast die al een paar jaar mee gaat op het hoogste niveau dan trekt iedereen zich daar aan op. Geef hier ook gewoon geld aan uit. Je kunt mij niet wijs maken dat je voor 10 miljoen geen goede spits kunt aantrekken.

2 oktober 2015 om 09:19

Ik denk dat Luuk de Jong gewoon niet goed is gebruikt bij BMG en Newcastle, je ziet het nu ook bij Pelle, die krijgt in de Premier League de kans en heeft een trainer die weet hoe hem te gebruiken, en hij presteert.

Agh, Fenerbahce is ook niet bepaald in vorm. Ajax staat gewoon tweede en je kan het ook positief bekijken: de laatste 12 wedstrijden is Ajax ongeslagen, waarbij Ajax drie maal gelijk heeft gespeeld, waarbij tweemaal in Europees verband. Het doelsaldo is 24-5. Ajax scoot gemiddels tweemaal per wedstrijd en een tegendoelpunt is een zeldzaamheid. De 0 heeft Ajax 9 maal weten te houden en als Ajax geen tegendoelpunt krijgt, wint het in alle gevallen op 1 na. Conclusie is dat de verdediging van Ajax gewoon top is, waarbij alle posities dubbelbezet Ajaxwaardig zijn: Boer, Van Rhijn, Heitinga, Van der Hoorn, Viergever, Boilesen. De basis is goed en dit betekent dat de aanvallers best wat meer risico in hun spel kunnen leggen. Als iedereen nou eens wat nuchterder naar Ajax kijkt, in plaats van dit Ajax te vergelijken met het Ajax onder Van Gaal, Olsen of Koeman dan zouden we eigenlijk allemaal wat minder rimpels hebben op de oude dag. Zeiken is zo makkelijk, maar verdedigend doet Ajax het subliem. Tegen PSV is Ajax ook gewoon de favoriet, want PSV doet het echt niet zoveel beter.

2 oktober 2015 om 09:13

je maakt het mooier dan het is maar in europa heeft ajax gewoon niets meer te zoeken en dat geld voor alle clubs in nederland

2 oktober 2015 om 09:20

Type jij hier nou preses het zelfde als wat iemand anders zegt hier boven?

Maar als je deze tekst leest dan heb je wel alle feiten op een rij en je kan het positief en negatief bekijken. Maar het feit blijft wel dat een team uit Noorwegen zonder biezonder talent en weinig buitenlandse spelers niet bang zijn en gewoon een kans maakt tegen ajax en ajax is in de eredivisie wel onze nummer 1 vind ik en daarom vind ik het niveau Europees om te janken jammer genoeg.

Klopt dat Ajax op het moment natuurlijk niks te vertellen heeft in Europa maar deze man is toch wel de laatste waarvan ik zulke nieuws artikelen wil lezen. Wat is dit een vreselijke man.

Ze zouden beter naar die Cruyff moeten luisteren: "je mot r gewoon eentje meer maken dan je tegenstander'. En serieus: de bal in het doel schoppen is een belangrijk onderdeel van de wedstrijd. Ze kunnen vast allemaal heel aardig ballen, maar goed gebruiken van kansen is zeker Europees en internationaal essentieel.

Wat ik dan nooit begrijp is dat pakweg zo'n Sion wel een punt pakt in Liverpool. Nederlandse clubs zijn hun branie kwijtgeraakt. Die zouden daar gewoon met 1-0 of 2-0 verliezen omdat de tegenstander in het voortraject veel te groot wordt gemaakt. Ze komen er telkens pas te laat achter dat er wat te halen is. Zelfde Groningen gisteren bij braga. En waarom kan het financieel bescheiden liberec wel winnen in Marseille?

2 oktober 2015 om 10:25

Clubs als Liverpool en Borussia Dortmund geven geen cent om de Europa League. Die treden aan met B elftallen en dan gaan ze regelmatig nat.
De prestaties van dergelijke clubs in de Europa League zeggen daarom vrij weinig.

Die vinden de competitie veel belangrijker en sparen daarom belangrijke spelers.

2 oktober 2015 om 12:01

Dat kan wel wezen maar dan nog zie ik onze teams er niet van winnen. Dat is mijn punt. AZ laat eigenlijk als enige al jaren zien dat je met veel drive best kunt stunten op EL-niveau.

2 oktober 2015 om 12:13

Ah op die manier. Ik heb jouw reactie schijnbaar te vluchtig gelezen en dacht dat je een ander punt probeerde te maken. Nu zie ik in wat je probeerde duidelijk te maken.

De enige reden dat Ajax bovenaan in de competitie staat in Nederland is dat clubs Ajax nog altijd als grote club zien. Pak Groningen vorige week, die geven hun topscoorder rust in de uitwedstrijd tegen Ajax, clubs passen zich aan, en waarom? Omdat Ajax een naam heeft die nog steeds angst inboezemt, maar kwalitatief ver van dat niveau afstaat. Clubs calculeren een verlies tegen Ajax terwijl dit helemaal niet hoeft, Europees zien we dit, clubs die "minder" zouden zijn dan Ajax vlammen erop en Ajax is nergens meer te bekennen. Als Nederlandse clubs dit ook eens deden stond Ajax op plek 6.

Daarnaast heb ik mij zwaar gestoord aan de voorbeschouwing met Johan Derksen, AZ wint never nooit niet van Bilbao en Ajax loopt zo over dit amateur ploegje heen althans Johan.

2 oktober 2015 om 12:01

Onzin. Molde werd weggespeeld in de eerste helft. Ze mogen van geluk spreken dat ze niet met 3-1 de rust ingingen. Dat Ajax na 60 minuten inzakte, zegt alleen maar iets over de gemiddelde leeftijd van het elftal.

Nee inderdaad we stellen helemaal niks meer voor in Europa niet maar ook in de competitie is het een wonder dat we bovenaan staan. En met die rare wissels en steeds maar weer een andere basis ben ik ook zat. En ook het aankopen van 16, 17 jarige zogenaamde grote talenten. Frank koop eens iets wat wel van waarde kan zijn joh! Heitinga en Schone horen allebei in de basis maar Frank stelt ze niet op, brengte ze niet in, of hij haalt ze helemaal niet bij de selectie. Ik zou zeggen tijd voor een nieuwe trainer. Bedankt Frank voor 4 kampioenschappen op rij maar nu is de tijd gekomen dat je klaar bent bij Ajax. Tot sinas!

Was weer een aanfluiting. Ze liepen goed te ballen maar zo een Riedewald. Pppf zoveelste keer dat hij zo de mist in gaat. Wordt tijd dat hij ook eens op de bank gaat zitten. Sinkgraven is er ook voor gestraft. Zoveel goals onnodig door tegen. En dat je tegen zo een matig team niet eens kan winnen dan moet je je echt de ballen uit je broek schamen.

Ajax is Europees echt zwaar middenmoot met af en toe keer een uitschietertje. En dan moet je nog geluk hebben ....

Natuurlijk speelt Ajax dit seizoen bepaald niet gelukkig in Europa en dat is inherent aan de koppigheid van de club door structureel al jarenlang te weigeren een fatsoenlijke centrumspits aan te trekken.
Echter wordt ik een beetje moe van de denigrerende opmerkingen vanuit Nederland richting de tegenstanders van Ajax. Rapid Wien won het tweeluik met het nodige geluk maar wint in de Europaleague ook gewoon van de koploper in Spanje. Verder staat Tsjechie hoger dan Oranje in de poule en Oostenrijk boven Nederland in de Fifa lijst. Waarom zouden wij er zonder meer van ui moeten gaan dat clubs uit die landen per definitie slechter zijn?

Hopen dat ze op tijd zijn voor diesel psv, wat liet psv toch zien in de 2e helft tegen CSKA. Ajax moet dit weekend dan wel scherper zijn. Die maher speelde ook goed

Opportunisme viert weer hoogtij. Typisch geval van scorebord journalistiek want zoals Wim Kieft al zei was het spel prima.

2 oktober 2015 om 09:57

Tuurlijk, maar als je de vorige wedstrijden er even bij pakt.. 6 wedstrijden in Europa: één gewonnen, één verloren en vier gelijke spelen. En dat allemaal tegen laagvliegers van Europa. Nou zag ik gisteren ook wel dat het spel aardig was dat is de verdienste van de Boer. Maar als je puur kwalitatief bekijkt zie je dat de jeugdige spelers structureel worden afgetroefd op beslissende momenten door de meer ervaren en fysiekere spelers. Dat probleem is structureel en er wordt structureel niet of nauwelijks iets aan gedaan. Ook een soort van balbezit-percentage journalistiek.

2 oktober 2015 om 10:47

Wel eens maar geen enkele wedstrijd is Ajax de mindere geweest. Daarnaast wanneer Cruijff kritiek heeft op het spel is Arno de eerste om naar de resultaten in de competitie te wijzen

2 oktober 2015 om 10:54

De mening van Arno interesseert me eigenlijk net zoveel als de Noorse competitie: niets. Het gaat er niet om of je minder bent. Wedstrijden worden beslist op momenten. Ajax kan wel de hele wedstrijd beter spelen; maar als je niet de spierballen hebt om op bepaalde momenten duels te winnen of de juiste inschatting te maken dan krijg je gewoon doelpunten om je oren. Of je nou beter speelt of niet. Dat heeft puur met ervaring, fysiek en kwaliteit te maken. Heel leuk dat gisteren de gemiddelde leeftijd niet ver boven de 21 steekt maar je wint er helemaal niets mee.

Arno Vermeulen stelt niks voor?

Ja X
Nee

De media kan er altijd zo lekker veel druk op leggen. Ieder persoon die een beetje bekend is in de voetballerij moet z'n mening verkondigen. En degene die t negatiefste reageert haalt de kranten. Ze doen maar. Intussen staan we feilloos bovenaan in de competitie weliswaar niet altijd met goed voetbal. Maar met goed voetbal verliezen is ook weer niet goed genoeg. Tis nooit goed. Gister hebben we 3 punten laten liggen. Ajax had een slechte fase van 10 minuten en reden genoeg voor iedereen om te stellen dat ze t niet verdienden om te winnen. Iedereen praat elkaar maar na zonder goed na te denken en te analyseren. Ik vond Ajax goed voetballen. Met snelheid naar voren en niet dat saai getik achterin. Kansen werden helaas niet benut omdat toevallig de keeper op de juiste plaats stond van heel dichtbij. Ik noem t brute pech. Gaan jullie maar lekker door met zeuren en afkraken van alle Nederlandse clubs in Europa. Ik bedoel maar. De ene keer ben je de held als je wint van united. En een week later stel je niks meer voor. Stelletje losers die media. Niet meer niet minder

2 oktober 2015 om 12:24

Cruyff kamp? 3 punten laten liggen terwijl je er 1 hebt? 3-1 = 2 als je gelijk speelt. Kijk als je uitgaat van 3 en je hebt er nul dan verlies je er drie, maar als je dan toch één punt overhoudt heb je toch gewonnen. Of is dit te Cruyffiaans?

Die Vermeulen moet eens stoppen met het bashen van Ajax. Jezus, wat is dit een eersteklas negatieveling zeg.
We weten nu al zo langzamerhand dat het nederlandse voetbal niet zoveel meer voorstelt maar moet je dat nou bij elke gelegenheid weer benadrukken?
Hoe kan je chef Voetbal bij de NOS zijn en nog geen fatsoenlijke bal in je leven gespeeld hebben?
On:
Veldspel was vooral in de 1e helft na het doelpunt goed maar ze zakken toch weer weg in de 2e helft

Wat meer een probleem is in nederland is het gebrek aan concentratie vanaf het begin van de wedstrijd.
PSV in het eerste kwartier, Ajax binnen 7 minuten, Groningen binnen een paar minuten. Komt toch wel wat meer bij kijken als je Europees speelt blijkbaar

Vermeulen heeft gelijk, bij Ajax is het ieder jaar een drama. Zelfs Jablonec en Molde zijn teveel gevraagd. Nooit een klinische 2-0 en onbezorgdheid, altijd maar weer excuses op het eind. Gisteren was het weer de wind...

Als Ajax zijnde had je nu op 6 punten moeten staan tegen 2 zwakke ploegen. Zelfde geldt voor Fener natuurlijk. Rare poule, Fener is de beste ploeg by far en staat laatste. Ajax moet erg gaan vrezen voor overwinteren...

Sollicitatie: Chef voetbal NOS wil graag in de media komen. Vooral op Tv.
Helaas is dit alleen mogelijk in zijn Eigen programma.
Is hij familie van Harrie Mens?

Tot mijn grote spijt moet ik azijnzeiker Vermeulen hier wel gelijk geven. Ik vond het echt een drama gisteravond. Dat Molde is een goedwillende amateurploeg. Kom op man, die moet je oprollen. Blijkbaar zit dat er op dit moment niet in. Erg jammer.

Ajax speelt gelijk in Europa en hoppa daar is Arno weer! Ben erg benieuwd wanneer we lezen dat Willem van Hanegem Ajax ook niet zo goed vindt in Europa....

Volgens mij heeft iedereen kunnen zien dat Ajax deze wedstrijd makkelijk had kunnen winnen. Dus zo weinig stelt Ajax dan ook weer niet voor. Keeper van Molde speelde de wedstrijd van zijn leven....

Arno Vermeulen, als er iemand iets tegen Ajax heeft is hij het wel. Laten we kijken of Ajax de poule doorkomt en dan pas oordelen.

Voetballend waren ze wat beter, maar zoveeel fouten. Het zag er zo treurig uit. Veel mislukte acties, passjes over 5 meter die al mislukte. Ik keek met verbazing naar de wedstrijd. Ajax haalde een zeer laag niveau op gebied van passing en bal in de ploeg houden.

Dat weet iedereen toch al jaren . Ja behalve Danny Blind dan....

Ik snap niet dat er nog zoveel mensen positief zijn of zonder kritiek. Wat is nou het laatste wapenfeit van Ajax in Europa? Een keer de kwartfinale in de CL in 2004? Verder weet ik het niet meer. Misschien een keer achtste finale Europa League, maar dat is het dan. Praten we over een periode van meer dan tien (!) jaar.

Armo Vermeulen is een haat campagne begonnen, zover is duidelijk. Als he niks voorstelt kwalificeer je niet en haal je niet de laatste 16 zoals vorig jaar. Uiteraard het is geen 1995 meer, maar er is niemand die een zelfde prestatie verwacht behalve Arno Vermeulen zelf als het hem goed uitkomt om sensatie te zoeken. Ik vind dat Ajax de NOS wie arno vermeulen vertegenwoordigd maar even links moet laten liggen, geen interviews meer, geen toegang tot de Arena etc.

Als je enige goed onderbouwde kritiek had willen geven dan zijn er drie punten die je kan maken, 1: Ajax domineert en heeft het betere van het spel in de EU wedstrijden 2: Ajax geeft kinderlijk eenvoudig doelpunten weg vaak na dom balverlies en slap verdedigen 3: Ajax maakt zn kansen niet af. Vermeulen kan er maar een gericht ding uitpikken en dat is altijd negatief. Je zou ook kunnen zeggen, veerkracht getoont, gedomineerd en kansen gecreeerd, maarja dat is te positief voor hem.

2 oktober 2015 om 11:51

Een kinderhand is gauw gevuld. Tot aan de zestien speelde Ajax redelijk, maar wat werd er weer onnodig vaak teruggespeeld en wat was de afwerking slecht. Je speelde tegen een matig dorpsclubje hoor, dan mag je niet terugvallen op 'meer balbezit' of 'meer kansen'. Zo kun je te allen tijde iets positiefs zeggen. Verlies je van een grotere club: dat is niet erg, groter budget. Verlies je van een kleinere club of speel je daartegen gelijk: 'we hadden meer babezit, meer kansen'...

Kijk, ik wil dingen graag positief zien. Maar dit is bijna politiek geneuzel. Zover draaien dat je er altijd positief uitkomt. Nogmaals, ik mis de zelfreflectie. Zowel bij de club Ajax als diens supporters.

2 oktober 2015 om 12:35

Helemaal mee eens. Ik lees hier heel vaak: Ajax speelde goed.. als je talloze kansen mist en een heel simpel doelpunt weggeeft dan speel je helemaal niet goed. Een wedstrijd wordt beslist door momenten. Als je een paar van die momenten niet goed oplet kun je nog wel zo'n leuke driekhoekjes maken op het middenveld maar dan ga je zo'n wedstrijd nooit winnen.

2 oktober 2015 om 14:00

Dat zeg ik, goed spel maar de afwerking was slecht. Je kunt wel weer overdrijven maar Molde legt wel standard luik eruit en won ook uit van Fenerbahce, tot voor kort nog topfavoriet in deze groep volgens velen.

Ja moeilijk he, positieve instelling?! Het is in NL vaak de omgekeerde weg, altijd negatief. Bovendien hoorde je niemand toen Ajax goed tegen Groningen speelde, waar was van Hanegem of Vermeulen toen? Ohnee toen moesten ze het over de onwaarheden van van Basten hebben.

Een realistisch blik is goed, gisteren was zeker niet heel goed maar het zag er gewoon prima uit, als je het niet zo makkelijk weggeeft en je kansen maakt win je gewoon. En dat in omstandigheden die niet lekker zijn (weer en veld).

"Ajax stelt niks meer in Europa"..... is toch al 15 jaar nu het geval, mis ik iets???

Ajax heeft gisteren grotendeels sinds tijden gewoon prima gespeeld.
Veel aanvallend spel met toch veel grote kansen, helaas gaan deze door met name en goede keeper van Molde er niet in.
Ajax, of liever gezegd Nederland, zegt inderdaad niet meer zoveel voor in Europa en zou je juist blij moeten zijn dat ze een prima partij op de mat leggen.
Helaas gingen de ballen er gewoon niet in.

Heeft niks met Ajax te maken. Een PSV en Feyenoord stellen ook niet veel voor in Europa. Alleen AZ heeft het de laatste jaren goed gedaan in Europa.

Grotendeels van de wedstrijd was Ajax oppermachtig. We creëerden veel kansen en met iets meer geluk in de afronding hadden we nu een totaal andere stemming. Ik had tijdens de wedstrijd echt verwacht dat het nog 1-2 of 1-3 zou worden. Het kan zeker beter, maar zo slecht was het helemaal niet.

Laatste wedstrijd tegen Groningen was bijna identiek. We kregen kans op kans, maar daar viel de bal er uiteindelijk wel in.

En nu krijgen ze dus 2 keer Fener, hooguit 1 punt en we raken nog meer punten kwijt in Europa. Wordt tijd dat er eens een hele grondige analyse in de hele eredivisie wordt doorgevoerd, want zo kan het niet langer

Ajax lijkt de EL niet serieus te nemen. Beetje jammer. Ik had veel verwacht van Ajax dit seizoen in de EL, maar ze hebben er helaas geen zin in.

Oppermachtig zo ken ik er ook een paar!! Dat dat team niveautje excelsior is dan kijkt het nog wat pfff Veldman zeer matige verdediger en Klaassen ook feitelijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren