Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Jong aast weer op buitenland: ‘Droomt iedere topsporter van’

Laatste update:

In Nederland doet Luuk de Jong het uitstekend. Bij PSV presteert de spits goed en in het verleden speelde hij ook bij FC Twente voortreffelijk, maar zijn avontuur in het buitenland was geen succes. Bij Borussia Mönchengladbach en bij Newcastle United lukte het de aanvaller niet om een goede indruk te maken. De Jong hoopt op een herkansing in het buitenland.

/

Dat het in Newcastle niet lukte, heeft volgens De Jong voornamelijk te maken met het feit dat hij in actie moest komen als aanvallende middenvelder. Hij zou graag een herkansing willen hebben in het buitenland. “Iedere topsporter droomt er toch van om in de allerbeste competities te spelen? Je kunt het niet met zekerheid zeggen, maar ik denk dat ik het er beter vanaf zou brengen dan de vorige keer”, zegt De Jong tegen ELF Voetbal Magazine.

De Jong vertelt dat hij gegroeid is als voetballer, zowel technisch als mentaal. Dat hij aanvoerder is van PSV, brengt verantwoordelijkheden met zich mee. “Daar word je als persoonlijkheid ook sterker van. Dat kan ik zeker meenemen als ik weer een stap zou maken.”

Is Luuk de Jong goed genoeg voor een van de topcompetities?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als ik hem was zou ik lekker hier blijven, wordt hier gewaardeerd. Die jongen is gewoon niet goed genoeg voor het buitenland maar dat is opzich geen schande.

1 oktober 2015 om 15:58

Zelfkennis blijft lastig voor sommige voetballers..

1 oktober 2015 om 16:04

Hij zegt alleen dat iedere voetballer er van droomt om in de allerhoogste competitie te spelen. Wat heeft dat nu weer met zelfkennis te maken die ontbreekt?

1 oktober 2015 om 16:42

Hey moraalridder, hij geeft aan dat ie weer naar het buitenland wil

1 oktober 2015 om 16:55

Dus als je een keer te licht bevonden bent mag je het nooit meer proberen in je leven? Nee dan zul je ver komen.. Beetje bekrompen gedachten van je

1 oktober 2015 om 17:02

Hij heeft vast de stap van Pelle gezien. Als hij zichzelf minimaal gelijkwaardig vind is er niets mis met zijn zelfkennis
Dat hij het in zijn vorige avontuur niet heeft gemaakt betekent niet dat dit de volgende keer weer gebeurd.

1 oktober 2015 om 17:20

Ja, zoals elke topvoetballer dat wilt! Hij zegt niet dat hij het daar gaat redden. Hij wilt gewoon op dat niveau terecht komen!

1 oktober 2015 om 18:15

Nee hij zegt niet alleen dat iedere voetballer er van droomt, hij zegt te denken het beter te zullen doen dan de vorige keer.

1 oktober 2015 om 16:00

Hij moet vooral eens een goede club kiezen, ipv de kerkhoven van hiervoor. Ga in een grote competitie spelen voor een middenmoter die durft te voetballen!

1 oktober 2015 om 16:19

Niet goed genoeg voor welk buitenland? Er is toch meer dan de absolute top?

1 oktober 2015 om 16:43

Newcastle, Mönchengladbach, was dat dan wel Europese top? Nee. En daar is hij faliekant mislukt

1 oktober 2015 om 16:55

Misschien moet ie wel naar een betere club waar hij meer kansen krijgt. En waar ze aanvallender voetballen. Die jongen kan het echt wel. Ik denk dat ie bij Tottenham of Dortmund niet zou misstaan. Je ziet zo dat hij de beste spits van Nederland is op t moment. Had m graag bij mijn clubbie gezien. Misschien ooit als ie weer terug komt uit t buitenland hahaha

1 oktober 2015 om 17:05

Dat werd tot voor kort ook over Dost gedacht, maar na een flinke aanloopperiode doet ook hij het best verdienstelijk.

Ik zie Luuk de jong eigenlijk niet snel van club veranderen. Als Luuk de Jong naar het buitenland gaat, wordt het denk ik niet echt een hoogvlieger. De Spaanse competitie past wel het beste bij hem.

1 oktober 2015 om 15:59

Een club als Villareal kan hij toch altijd proberen...? Ik denk toch dat hij het nog zeker 1x wil proberen.. Anders heeft hij na zijn carriere toch zo iets van heb er niet alles uitgehaald.

1 oktober 2015 om 16:17

Villareal is zeker geen slechte Spaanse ploeg. Misschien Rayo of Athletic de Bilbao?? Maar gelukkig zit Luuk nog bij Psv.

1 oktober 2015 om 16:20

Athletic de Bilbao? Sinds wanneer is De Jong een Bask?

1 oktober 2015 om 16:28

Verander gewoon ze Wiki-pagina en schrijf dat hij Baskisch is. Bilbao zal hem dan wel aantrekken.

1 oktober 2015 om 16:48

@bobfirminho,

Is het dan verplicht om een bask te zijn omvoor Athletic te voetballen?

1 oktober 2015 om 17:16

waarom raar? opzich nog wel logisch..volgens mij hebben ze 1 keer een uitzondering gemaakt voor een zuid-amerikaan..

1 oktober 2015 om 17:32

2 keer zelfs, een uit Mexico en Venezuela. Maar die waren allebei in Baskenland geboren en dus Baskisch genoeg voor atletic club.

Prachtig dat zoiets bestaat, soort support your local maar dan onder de spelers zelf

1 oktober 2015 om 18:02

Of je moet roots hebben uit Baskenland, er zijn ook meerdere voetballers die er spelen of speelden waar iemand uit hun familie er vandaan kwamen.

2 oktober 2015 om 03:46

Ik vind het een prachtige club. De mensen daar kunnen zich echt met hun club identificeren en ook de spelers gaan daar volgens mij niet snel weg. Het is toch een teken dat het een grote familie is die het ook nog eens heel erg goed doet in het spaanse voetbal en ook europees.

1 oktober 2015 om 16:15

Je kan ook een prachtige ervaring opdoen bij een middenmoter, of een laagvlieger. Is niks mis mee.

1 oktober 2015 om 16:19

Dat is ook zo. Ik zeg niet dat er iets mis mee is om bij een laagvlieger te spelen. Er zijn zat ploegen die als laagvlieger het goed doen. Zie Celta de Vigo, had Barça compleet weggespeeld.

Waar naartoe dan? Geflopt bij BMG en bij Newcastle, dus Engelse en Duitse clubs zullen hem niet zo snel gaan halen, en ook andere clubs niet denk ik, daar word echt serieus naar gekeken.

1 oktober 2015 om 16:04

Ploeg als Olympiacos, Besiktas, Kiev? Beetje net onder de subtop van Europa. Kan die lekker verdienen en evengoed een avontuur. Ik snap het wel altijd in NL is ook maar saai

1 oktober 2015 om 16:08

Maar is zo'n club een vooruitgang, op het salaris na?

1 oktober 2015 om 16:24

Sportief misschien geen vooruitgang maar ook geen stap terug. Wel een avontuur en ik kan me goed voorstellen dat je wel eens iets anders wil na een aantal jaar eredivisie.

1 oktober 2015 om 16:28

@ m1ch43ll

Hij is net terug van een mislukt avontuur in Duitsland en Engeland, het lijkt mij dat hij dan eerst maar weer eens voor anderhalf of twee seizoenen het Europees bij PSV moet laten zien. Dan zal pas blijken of hij echt zo gegroeid is zoals hij zelf beweert.

1 oktober 2015 om 16:32

Als je jezelf er een beetje in verdiept had het een reden dat hij niet slaagde. Bij BMG veranderde ze na zijn komst van tactiek en gingen ze op de counter spelen met 2 snelle jongens voorin. Bij Newcastle stond hij nooit in de spits.
Als hij deze keer wat beter kiest wordt het wel een succes.

1 oktober 2015 om 17:04

@ Asroma8

Daar was ik wel van op de hoogte hoor, alleen zo kun je altijd wel altijd alles bagatelliseren. Dat ik een andere mening heb dan de jouwe betekend niet dat ik zijn buitenlandse avonturen niet gevolgd hebt. Het lijkt mij stug dat een trainer de tactiek omgooit als zijn spits er lustig op los scoort/goed functioneert. Oke, dat hij bij New Castle United positioneel misbruikt werd is niet helemaal zijn schuld, maar aan de andere kant zou je ook kunnen stellen dat kennelijk de trainer daar weinig vertrouwen in hem had als spits toen hij hem aan het werk zag op de trainingen.

Op zich is het geen onlogische gedachte wanneer je aankoop/huur speler niet goed genoeg is voor de positie waarvoor je hem in eerste instantie haalde. Om dan vervolgen te proberen of hij op een andere positie beter uit de verf komt.

Als we naar de staat van het Nederlandse voetbal in zijn algemeenheid kijken (dus ook Ajax, voordat ik het verwijt krijg door een gekleurde bril te kijken), zegt het feit dat iemand uitblinkt in de Eredivisie niet zoveel meer, de meeste top scoorders van Nederland (op Suarez na) van de afgelopen jaren (dan met name de degene die een tussen niet nodig achte) hebben laten zien dat de stap naar het buitenland veel te groot is.

Wat dat betreft vind ik dat we de verwachtingen moeten temperen. Hij is net terug in Nederland en om dan meteen alweer te beginnen over het buitenland (tis niet de eerst keer dat hij erover begint) vind ik persoonlijk te voorbarig, maar goed dat is mijn mening.

Waar ik het met jou wel over eens ben; is dat het maken van de juiste keuzes ontzettend belangrijk is. Persoonlijk vond ik het toen des tijd bijvoorbeeld geen goede move dat hij van FC Twente naar Borussia Mönchengladbach ging, hij had toen veel beter naar PSV kunnen gaan, want volgens mij hadden die toen ook al belangstelling voor hem.

1 oktober 2015 om 17:24

Ja, vanuit die clubs ben je vaak interessanter om te halen voor de suptop

1 oktober 2015 om 16:20

Er moet echt wel een club zijn waar De Jong succesvol kan zijn.

Hij is te goed voor de eredivisie, net zoals Elia dat is, dat zie je gewoon. Hij deed het goed bij Twente en laat het nu opnieuw zien bij Psv.

1 oktober 2015 om 16:25

@ Medellin

Wellicht dat hij een "pelle" weg zal bewandelen. Alleen het lijkt mij verstandiger dat hij dit en volgend seizoen het Europees bij PSV laat zien dat hij echt de Nederlandse competitie ontgroeit is. Zoveel spelers in Nederland zijn zogenaamd Nederland ontgroeit, maar ze zodra ze in het buitenland zitten is dat er veelal niet aan af te zien.

Lijkt qua spits wel op Wim Kieft, zelfde kopkwaliteiten,als hij nou lekker bij PSV blijft zou mooi wezen voor hem en PSV.

1 oktober 2015 om 16:12

Dan wordt Locadia helemaal leip.

1 oktober 2015 om 16:21

Kieft was wel ff een paar klasse beter dan hem hoor.

1 oktober 2015 om 17:13

Kieft kon niet half zo goed voetballen als de Jong. Die kon alleen echt goed koppen.

1 oktober 2015 om 17:18

neusje voor de goal..?

Ik zou niet zo even weten welk team nou goed bij de Jong past... Engeland en Duitsland waren niet echt successen.

Jammer dat er geen clubvoetballers meer zijn. 1 goed seizoen en dan al weer over het buitenland hebben. Denk dat hij zijn eigen kwaliteiten nog steeds niet kent. Hij mag zijn handjes dicht knijpen dat hij bij een club als psv mag spelen. Dit was 10 a 15 jaar geleden ondenkbaar (kezman, van nistelrooy).

Als hij maar naar een team gaat waar ze goede vleugelspelers hebben, die goede voorzetten geven. Alleen dan kan hij slagen in het buitenland.

1 oktober 2015 om 18:29

@ Imponeria

Ook niet, De Jongs voordeel van zijn fysiek/lengte valt in het buitenland weg. Dat was heel erg te merken bij BMG en Newcastle. Zodra hij een fysiek sterke verdediger tegenover zich heeft wordt De Jong een hele matige speler.

1 oktober 2015 om 18:42

Wat een onzin. De Jong deed het vorig seizoen tegen verdedigers als Botteghin en Kashia ook goed en onlangs nog tegen Smalling.

1 oktober 2015 om 19:03

@ Imponeria

Tegen Man Utd heb ik De Jong totaal niet gezien. De andere verdedigers zijn niet van het niveau wat je tegenkomt in Duitsland, Engeland en Spanje. Het is ook geen lariekoek, want hij heeft zowel bij BMG als bij Newcastle laten zien dat hij dat niveau niet aankan. Dat ligt echt aan zijn motoriek. Dost redt zich bijvoorbeeld wel aardig in Duitsland, terwijl als je in de Eredivisie moet kiezen wie je wil zou je voor De Jong gaan.

Als Pelle het kan, kan De Jong het ook. Hij moet vooral bij een club spelen waar hij aanvoer krijgt anders heb je niet zoveel aan hem. .

1 oktober 2015 om 16:17

Pelle heeft het voordeel dat hij fysiek al ontzettend sterk was. Daarin is de Jong toch minder naar mijn mening.

Ik denk wel dat de Jong een prachtige vervolgclub kan hebben hoor. Maar om te zeggen 'als Pelle het kan kan de Jong het ook' vind ik raar. Ik vond Pelle beter als de Jong, voordeel is wel dat de Jong meer potentie heeft.

1 oktober 2015 om 16:21

@ PSV-Hose

Dat is typisch zo Nederlands cliché, maar we zien vaker dat dit niet het geval is, dan dat het wel het geval is. De Jong moet helemaal nog niet denken aan nog een buitenlands avontuur, want ik weet zeker dat de buitenlandse clubs zijn falen in Duitsland en Engeland nog niet vergeten zijn. Nu weet ik niet hoelang hij nog bij jullie vast ligt, maar het lijkt mij handiger dat hij dit seizoen en het volgende seizoen goed met PSV in Europa presteert, voordat hij over die tweede kans (al is het meer een derde kans) gaat nadenken. Dromen mag altijd natuurlijk, maar voetballers zijn vaak te onrealistisch in hetgeen wat ze daadwerkelijk kunnen.

1 oktober 2015 om 16:21

Ik vind Pelle wel beter dan de Jong, maar je ziet bij Pelle ook wat vertrouwen doet met een speler. Daarom moet de jong ook voor een club kiezen waar de trainer vertrouwen in hem heeft en hem niet na twee slechte wedstrijden wisselt.

1 oktober 2015 om 18:30

@ PSV-Hose

Pelle heeft een betere motoriek en techniek. Daarom kan Pelle het wel aardig redden. De Jong heeft in Nederland enorm veel voordeel van zijn fysiek, maar over de grenzen valt dat voordeel weg. Dat werd pijnlijk duidelijk bij BMG en Newcastle. Ik denk dat hij, als hij naar het buitenland wil zoals Spanje, Duitsland, Engeland, hij genoegen moet nemen met een laagvlieger/onderaan middenmoot.

Hij komt in mijn ogen het beste tot zijn recht bij een ploeg die veel op de helft van de tegenpartij speelt. Het is geen speler die je in stelling moet brengen maar iemand die balvast is. Bij PSV hangt hij in de punt, krijgt hij ballen in de voet aangespeeld. vervolgens sluit de rest bij en brengt hij de mensen om zich heen in stelling. Omdat PSV veel tegenstanders dwingt om te verdedigen komt hij dus vaker aan de bal in de buurt van de 16 van de tegenpartij. dan is hij gevaarlijk. Bij Newcastle en BMG heb je niet zo veel aan de jong. Hij liep er daar wat verloren bij. Mocht hij een transfer maken dan zal hij bij een middenmotor in een grote competitie weer geconfronteerd worden met zijn tekortkomingen omdat die teams niet zo kunnen spelen dat de kwaliteiten van Luuk optimaal benut worden.

Concentreer je voorlopig nou gewoon op Psv, een paar leuke wedstrijden in de Eredivisie en de meeste spelers denken alweer dat ze klaar voor een volgende stap. Buitenlandse clubs zijn zijn avonturen in Duitsland en Engeland nog niet vergeten. Voordat het buitenland weer serieuze belangstelling zal tonen denk ik toch echt dat hij dit en volgend seizoen zich goed moet presenteren in Europa met Psv.

Ik zie hem best wel bij Franse subtopper of Spaande middenmoot /subtop spelen. Alleen moet hij een team hebben wat wil voetballen en waar er voorzetten komen.

Gewogen en te licht bevonden voor het buitenland..........hier in Nederland in de inie minie Mickey mouse competitie waar alle ploegen van mekaar kunnen winnen en waar elke ploeg pure onderkant middelmaat is ben je perfect op je plek.

1 oktober 2015 om 16:34

@ Superb3

Inderdaad, ik moet het ook nog allemaal maar zien of hij echt zo gegroeid is zoals hij zelf beweert. Wanneer hij minimaal anderhalf tot twee seizoen Europees met PSV laat zien dat hij van waarde is; zal er wellicht weer een leuke buitenlandse club komen. Voor nu denk ik dat de Europese clubs zijn totaal mislukte avonturen in New Castle United en Borussia Mönchengladbach nig niet zijn vergeten. Pas wanneer hij het bij Oranje en PSV internationaal over een langere periode weer laat zien zal buitenlandse belangstelling wellicht weer een serieuze optie worden.

1 oktober 2015 om 17:00

Hij kan beter zijn geworden in de tussentijd. Ik vond hem tegen United heel goed spelen, won ook bijna al zijn duels.

Zou misschien een goede opvolger zijn van Pelle bij Southampton(?). Nog 1 jaartje hierna bij PSV met 20 doelpunten per seizoen in 3 seizoenen lijkt me dat een goede stap voor Luuk.

Cyprus of malta past wel bij hem.
Ik vind de jong absoluut geen topper en begrijp ook niet dat hij telkens voor oranje wordt uitgenodigd. Op top niveau wordt meer van een soits gevraagd dan de jong kan bieden.

Dit keer zie ik hem wel slagen en clubje als napoli of Sevilla zou leuk zijn voor hem

lekker ventje om nu al weer daarover te beginnen. Wees dankbaar voor je plek bij PSV en zorg dat je daar van toegevoegde waarde bent. De rest moet je niet over praten. Dat komt wel of niet.

Misschien dat het bij een club uit Denemarken of Belgie gaat lukken maar meer zit er denk ik niet in.

1 oktober 2015 om 17:56

Zou heel goed kunnen, maar heel misschien zou FC Basel wel eens zijn top kunnen zijn. Grotere competitie is hij nu eenmaal nuet goed genoeg voor

1 oktober 2015 om 17:56

Maar voor FC Basel zou hij een hele goeie spits kunnen zijn

Marseille zou misschien wel een goede club voor hem zijn. Veel Franse clubs zijn best matig, zo kan hij toch zijn doelpuntjes meepikken. Maar als ik hem was zou ik nog lekker 2 seizoenen blijven en dan gaan. We vergeten ook allemaal dat De Jong echt nog begin 20 was toen hij naar Duitsland ging. Als je op je 26e of 27e de stap maakt, ben je een stuk verder. In de tussentijd lekker meedoen met interlands en europees spelen met Psv.

Tegen Manchester United kreeg hij geen poot aan de grond. Toen dacht ik: Luuk, dit (De Nederlandse Competitie) is echt jouw plafond...

Dromen mag.

De Jong mist echter te veel om in een topcompetitie echt succesvol te worden. Hij heeft in Nederland enorm veel voordeel van zijn fysiek, maar dat voordeel valt in het buitenland weg. Wellicht dat een laagvlieger uit Engeland, Spanje of Duitsland hem wil hebben, bij middenmotors en subtoppers heeft hij niets gepresteerd.

Zo jammer dit, PSV heeft hem uit een uitzichtloze situatie bevrijd en dan na een jaar al roepen dat je weg wil, vorig jaar riep hij dat ook al in interviews.

De Jong is dodelijk tijdens kopduels, maar verder vind ik dat hij maar weinig laat zien over het algemeen..

1 oktober 2015 om 22:05

Hij gaat zn herkansing krijgen. Ik zou hem toch graag nog eens op 10 zien met locadia in de spits

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren