Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Basisplaats lonkt voor Elia na ontlopen schorsing: 'Geen boete'

Laatste update:

Eljero Elia is aankomende zondag gewoon inzetbaar voor Feyenoord in de uitwedstrijd tegen Roda JC Kerkrade. De aanklager betaald voetbal wilde de aanvaller voor vier duels schorsen, waarvan een voorwaardelijk, omdat hij in een wedstrijd van de beloften een kopstoot zou hebben gegeven. Vrijdagochtend werd echter bekend dat Elia door de tuchtcommissie is vrijgesproken.

/

Giovanni van Bronckhorst wilde vrijdag op zijn persconferentie niet zeggen of Elia zich nu wel of niet misdragen heeft, maar kondigde wel aan dat hij de aanvaller zelf in ieder geval geen straf zal geven. “Ik heb met Eljero gezeten en hem duidelijk gemaakt dat hij niet meer in dat soort situaties terecht mag komen”, zei de oefenmeester volgens de NOS.

“In zo'n gesprek zeg je wat je ervan vindt”, vervolgde Van Bronckhorst. “Je weet dat je als grote speler in Jong Feyenoord wordt opgezocht. Er worden overtredingen tegen je gemaakt en daar moet je goed mee omgaan. Als het dan uit de hand dreigt te lopen, moet je weglopen.” Van Bronckhorst vindt het niet nodig om een statement te maken: “Hij krijgt ook geen boete.”

Vorige week was Elia als invaller goed voor het winnende doelpunt tegen Willem II en de kans is groot dat de aanvaller zondag tegen Roda een basisplaats zal krijgen. Van Bronckhorst kan ook beschikken over Michiel Kramer, die vorige week een enkelblessure opliep en met een brancard van het veld werd gehaald, maar inmiddels weer fit is. Ook Eric Botteghin kan spelen.

Eljero Elia moet tegen Roda JC Kerkrade in de basis staan

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van mij mag elia swso basis. Wel ipv kuyt op de vleugels aub.

18 september 2015 om 15:17

Bilal en Elia op de vleugels is het beste, Kuyt mag ook weleens banken want die voegt echt weinig toe en maakt zelfs veel fouten. Ik zou zo spelen, tenminste wat voetbal met Vilhena en Elia erin die nog eens iemand kunnen passeren, dat gebeuk en gehak werkt voor geen meter.

Vermeer
Karsdorp
Van Beek
Bott/Heijden
Kongolo
Vejinovic
Vilhena
El Ahmadi
Bilal
Kramer
Elia
18 september 2015 om 15:23

Kuyt op 10 bedoelen we miss komt ie daar beter tot zijn recht bij dit feyenoord en dan combineer je het met vejinovic en vilhena zodat je een harde werker hebt (kuyt) een creativeling (vilhena) en een voor de passes naar voren (vejinovic) denk dat dat middenveld nog geen eens zo gek is !!

18 september 2015 om 15:27

Ik denk dat kuyt gewoon verkeerd gebruikt wordt. Waarom geen 4-2-3-1 systeem met kuyt heel dicht bij kramer? Kan belangrijk zijn bij het druk zetten en bij balbezit op het goede moment de 16 meter in duiken met voorzetten van de flank. Ik zou voor deze opstelling gaan

vermeer
karsdorp
van beek
botte/heijde
kongolo
Vejinovic
el ahmadi
bilal
kuyt
elia
kramer
18 september 2015 om 15:32

Is ook nog geen eens zo gek maar dan heb je geen echte buiten spelers.....

18 september 2015 om 15:36

Ik vind bilal op rechts een echte buitenspeler hoor, en Elia kan vanaf links ook wel eens een goede voorzet geven al geef ik toe dat ze dan vooral van rechts moeten komen.

18 september 2015 om 15:38

Is kramer nog geblesseerd? Dan wil ik kuyt wel eens gwn in de spits zien met elia op links en Bilal op rechts.

18 september 2015 om 15:42

Nee kramer is fit is ook te zien in deze topic als je hem helemaal gelezen had

18 september 2015 om 15:46

Had ik idd niet helemaal gedaan...lettertjes zijn klein op me foon man....heb een bril nodig denk ik

18 september 2015 om 15:54

Hahahahaha kan gebeuren ☺️ Maar gio moet nu echt gewoon de sterkste 11 basis zetten

18 september 2015 om 16:18

Pcies, laat kuyt dan maar lekker om kramer heen zwerven. Toornstra voegt toch weinig tot niets toe.

18 september 2015 om 18:25

El Ahmadi moet je ook laten spelen, haalt als 1 van de weinigen een voldoende afgelopen weken.

18 september 2015 om 19:52

Kuyt is zo slecht nog niet in de passing en in de coaching van het team. Wanneer hij eruit wordt gehaald zal het toch wel lastiger worden. Het is makkelijk zoeken naar iets als die niet scoort. Maar tegen Willem 2 vond ik hem weer goed spelen in de combi met Karsdorp.

Feyenoord is wel weer erg laf. Die jongen komt er door een administratie foutje onderuit. En Feyenoord houdt gewoon de hand boven het hoofd. Ik vind het achterbaks en schandalig dat Feyenoord zo handelt. Net zoals bij Karsdorp en bij Kazim. Nou kan ik het bij Karsdorp nog begrijpen, aangezien het niet zijn intentie was. Maar dit soort gedrag is toch niet goed te praten?

18 september 2015 om 15:03

Wat een onzin.. er is niks bewezen dus je kan geen oordeel trekken met wat er gebeurd is.

18 september 2015 om 15:08

Dat is zo'n onzin excuus. Er is niks bewezen. Nee er was te weinig bewijs om hem te schorsen. Maar de KNVB eist toch niet voor niets 4 wedstrijden?

18 september 2015 om 15:09

Er wordt niet voor niks rood getrokken, verklaring van de speler is redelijk duidelijk, grensrechter heeft het zien gebeuren. Echter heeft de scheidsrechter blijkbaar nagelaten om info op het wedstrijdformulier in te vullen, of de verklaring van de grensrechter achteraf was te vaag. Laten we vooropstellen dat er wel degelijk iets gebeurd is, en dat Elia en Feyenoord hier geluk hebben.

Maar uitspraak is uitspraak. Waar de een fouten maakt, profiteert de ander. Geen vervolging en daarmee is de kous af. Maar dit zal Elia nog wel een keer gebeuren. Vind het soms moeilijk om zijn emoties onder controle te houden volgens mij.

18 september 2015 om 15:12

Ja , dat klopt ! maar vertel mij dan wat er is gebeurd ? niemand die dat kan.
je bent onschuldig totdat anders is bewezen is het toch ?

18 september 2015 om 15:39

De een zegt klap, de ander kopstoot en weer een ander zegt dat er niets gebeurt is. Er zijn geen beelden. Op basis waarvan zou Feyenoord elia pcies moeten straffen volgens jou?

18 september 2015 om 15:52

Het was geen vormfout!!!! het waren tegenstrijdige verhalen wat er op kan duiden dat Elia gelijk heeft en dus is er te weinig bewijs. hoe kan jenou zeggen dat er wel degelijk iets is gebeurd??? je kan het niet bewijzen. en waarom zou Feyenoord hem moeten schorsen dan?? zei hebben ook niet gezien dat hij iets heeft gedaan, waar je hem op aan kan spreken is het feit dat hij zich te makkelijk uit zijn tent laat lokken.

18 september 2015 om 18:14

De mensen die zomaar zeggen dat Elia niet voor niets rood heeft gekregen (zonder iets gezien te hebben), die mensen zijn nu verontwaardigd dat Elia waarschijnlijk in de basis staat zondag, zijn waarschijnlijk gewoon bang dat Feyenoord dit seizoen gewoon te sterk is..laar ze lekker lullen joh.....als zo iets was gebeurt bij Ajax met Elghazi of bij PSV met Lestienne dan waren ze her ermee eens dat de zaak geseponeerd is omdat niemand het gezien zou hebben.......oh ik zou het zo proberen Waarbij ik Botteghin vlak voor de defensie zou posteren alszijnde een oudewetse voorstopper met Kuyt wat zwervend op het middenveld waarbij hij zsm Veijnovic probeert te bereiken.....bilal en Elia staan op het middenveld.....maar dan wel zeer aanvallend.....rodajc is de competitie goed begonnen maar zijn nou weer niet zo goed....en zo speel je toch met 4 verdedigers maar wel zeer aanvallend.....maar misschien is mijn opstelling discutabel

Hahn
Karsdorp
van Beek
Kongolo
Bilal
Kuyt
Botteghin
Elia
Veijnovic
Kramer
Achabar
18 september 2015 om 18:54

Natuurlijk is er iets gebeurd! Je krijgt niet voor niks rood en de grensrechter heeft het zien gebeuren. Echter zal er ergens een fout gemaakt zijn, dan wel bij de arbitrage, dan wel bij het "slachtoffer". Nu dat onduidijk is zal er dus niks gebeuren en dus heeft Feyenoord geluk.

Feyenoord zou Elia kunnen straffen vanwege het feit dat dit allemaal toch weer gebeurd. Maar dat heeft niet echt zin. Komt Feyenoord wss ook niet goed uit en dus kiezen ze eieren voor hun geld.

Ik denk trouwens dat niemand bang is dat Feyenoord te sterk is gezien de wedstrijden die ze tot nu toe gespeeld hebben. Die waren allen ronduit slecht.

18 september 2015 om 18:58

Het is duidelijk dat de selecties van ajax en psv een paar klasse hoger zijn dan die van feyenoord dit werd voor de feyenoord supporters pijnlijk duidelijk in de topper psv-feyenoord.

18 september 2015 om 19:28

Aha je bedoelt die wedstrijd waar de 2-2 in de lucht hing tot Kuipers wederom tot hulp aan PSV overging. Zowiezo was Feyenoord gelijkwaardig aan PSV die wedstrijd in de periodes dat Feyenoord besloot te voetballen ipv achteruit te lopen. Jammer joh maar je hebt noet goed opgelet.

18 september 2015 om 23:05

"waar de 2-2 in de lucht hing tot Kuipers wederom tot hulp aan PSV overging"

owja, nadat de eerste 3 wedstrijden Feyenoord enorm geholpen werd door de arbitrage. Ga weg man! Feyenoord is de laatste die mag klagen!

19 september 2015 om 07:02

Die van PSV wel Ik ben van Ajax nog niet onder de indruk.

18 september 2015 om 15:20

Ja er zal wat gebeurd zijn, maar als iemand een slaande beweging ziet en de ander een kopstoot dan kan je je afvragen wat nou echt is gebeurd aangezien ze allemaal wat anders beweren, daarnaast als je al iemand aantikt met je hoofd liggen ze te gillen alsof ze door een trein zijn aangereden. Er zal vast wat gebeurd zijn maar wat weet niemand behalve Elia, ik vind ook dat de clubleiding had moeten vragen of die wat had gedaan en zo ja dan schorsen voor 2 wedstrijden met intrekking van salaris. Dan geef je aan iedereen een signaal af.

18 september 2015 om 16:07

waarom? hij is vrijgesproken omdat er niet genoeg bewijs was en het bewijs wat er was is ook nog eens tegenstrijdig.

Als je onschuldig bent (hij is vrijgesproken en dus onschuldig) hoeft Feyenoord hem toch niet te straffen?

18 september 2015 om 16:17

Ze moeten die speler van Cambuur een boete geven voor liegen en Elia een oor aannaaien

18 september 2015 om 17:28

@Maximus

Vind het terecht dat Elia niet geschorst is gezien de situatie maar de speler van Cambuur een boete geven is weer het andere uiterste.

Voor hetzelfde geld had iedereen gelijk en heeft Elia zowel een kopstoot als een slag gekregen dan zou het wel erg zuur zijn als hij ook nog eens een boete zou krijgen.

Vrijdagochtend werd echter bekend dat Elia door de tuchtcommissie is vrijgesproken.
Weinig bewijzen tegen Elia om hem te schorsen, hopen dat hij hier van geleerd heb.
Bronckhorst vindt het niet nodig om een statement te maken: “hij krijgt ook geen boete.
Nu nog hopen dat Gio hem een basis plek geeft, het zelfde geld voor Kramer.

Aan de reactie te zien zal hij zich wel misdragen hebben. Schandalig dat Feyenoord zijn spelers altijd laat wegkomen zonder straf. Nou kan ik er nog in komen dat ze hem niet schorsen, aangezien hij als belangrijk wordt gezien door Feyenoord, maar dan kan je toch nog wel een boete of andere straf geven? Zivkovic moest bijvoorbeeld als verkeersregelaar ofzo werken, dat was ook een straf van Ajax. Feyenoord laat Pellè, Kazim en nu weer deze Elia zich misdragen.

18 september 2015 om 15:13

Aan de andere kant kreeg Boilessen niets voor het kapot trappen van een tafel in de wedstrijd tegen Go Ahead, vergelijkbaar met wat Pelle deed.

18 september 2015 om 15:55

En kreeg Suarez 2 wedstrijden van de club terwijl de knvb hem er 6 gaf en ajax niet die wedstrijden boven op die 6 gooide maar tijdens.

Hij is onschuldig hij heeft niet geslagen en geen kopstoot gegeven, die speler van Cambuur had ook geen wond of iets anders, zeer terecht dat hij geen straf krijgt van Feyenoord

18 september 2015 om 15:16

Feyenoord doet wat elke BVO doet in dit geval.
Zivkovic werd al een klein kind behandeld omdat hij structureel te laat kwam niet omdat hij een vermeende overtreding gemaakt. Deze straf heeft uiteindelijk ook niet geholpen bij Zivkovic, na deze kleuter behandeling is hij nog een aantal keren te laat gekomen.
Waarom zou Feyenoord Elia moeten straffen? Omdat hij een kopstoot heeft uitgedeeld? Omdat hij geslagen heeft? Of omdat de scheidsrechter z'n werk niet goed doet en vergeet Elia op het wedstrijdformulier te zetten? Er is geen enkel bewijs van dat Elia ook maar iets gedaan heeft wat niet door de beugel kan dus waarom een speler bestraffen?

18 september 2015 om 16:03

Hij is vrijgesproken omdat er te weinig bewijs was en wat er was was ook nog eens tegenstrijdig. Waarom zou Feyenoord hem straffen als hij onschuldig is??

En begin niet over Ajax, Suarez werd 2 wedstrijden gegeven terwijl men wist dat hij er meer zou krijgen, toen bekend werd dat hij er 6 kreeg zei Ajax ook niet dat hun schorsing boven op die van de Knvb kwam en dus werd hij eigenlijk niet intern geschorst.

Nee hoor, Feyenoord hoeft hem niet te straffen, misschien wel aanspreken omdat hij zich in deze situatie laat komen, hij moet zich niet zo laten provoceren.

Misschien moet je als Feyenoord alsnog een statement maken richting nare opgefokte mannetjes als Elia en hem zelf een wedstrijdje schorsen. Veel ervaring en toch je team zo benadelen... Leert het waarschijnlijk nooit.

18 september 2015 om 15:38

Ja, want zo maak je je heel erg geloofwaardig als club. Eerst vrijspraak eisen omdat ie niks gedaan zou hebben, deze vervolgens ook krijgen van de Knvb, en vervolgens zelf een straf uitdelen voor wangedrag. Man man wat een niveau hier op VZ.

18 september 2015 om 16:00

Waarom moet je hem alsnog aanpakken en waarvoor? Hij heeft niets gedaan, hij is vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Intern kunnen ze hem wel vertellen dat hij zich niet moet laten provoceren, ja dat kan wel

18 september 2015 om 16:19

Feyenoord moet helemaal niks

Tja, had het eerlijk gezegd wel verwacht dat we gewoon met Elia te maken zouden krijgen zondag, maar dat maakt niets uit. Zondag vol erop klappen. Tegen dit Feyenoord is zeker wat te halen, met of zonder Elia. Gelukkig zijn wij ook compleet!

18 september 2015 om 15:10

Hahahaha droom verder joh wij hebben veel meer kwaliteit dan roda met alle respect als wij i onze spel komen heeft roda toch echt geen kans en die zelfde elia gaat jullie nekken als ie basis staat kijk als feyenoord nou een hele slechte dag heeft hebben jullie mis nog een kans

18 september 2015 om 15:14

Ik zou maar opletten met wat je zegt.
Willem 2 thuis was ook geen makkie , terwijl we meer kwaliteit hebben.
Hoogmoed komt voor de val.
Laten we nou meer eerste eens goed voetbal zien dan kunnen we echt zo'n uitspraken doen.

18 september 2015 om 15:20

Ik zeg toch ook als het loopt dus als alles goed loopt iedereen haalt zn nivo dan heeft roda niet echt kans

18 september 2015 om 15:22

Daarom zeg ik ook ''tegen dit Feyenoord'', want het draait juist voor geen meter op dit moment. Zien het zondag wel, maar je reactie is niet echt overtuigend.

18 september 2015 om 16:09

nou heb je al enige vorm ontdekt dan? ik denk dat Feyenoord een hele moeilijke middag tegemoet gaat! roda heeft alle reden om te hopen op een goed resultaat. en hoogmoed hoort niet bij onze mooie club, laten we dat lekker over aan een andere club in Nederland.

18 september 2015 om 17:49

Ben het met Miln eens, natuurlijk is Feyenoord favoriet maar Roda staat verdedigend heel goed en heeft een aantal spelers die vanuit niets iets kunnen forceren. Feyenoord Willem II is de eerste wedstrijd van Feyenoord die ik volledig zag maar ik schrok echt van het armoedige niveau en er lag in de verdediging belachelijk veel ruimte waar Willem II niets mee deed.

Ben erg benieuwd wie deze wedstrijd gaat winnen. Feyenoord heeft zijn vorm nog niet gevonden en Roda kan altijd tegen grote clubs verrassen. Time will tell

Ik denk dat we nog wel meer incidenten krijgen met Elia. Bij zijn vorige clubs deed hij ook veel rare dingen. Hij heeft gewoon mentaliteitsproblemen. Bepaald geen nette speler. En dan heeft Feyenoord Kazim ook nog. Die is nog een paar gradaties erger.

18 september 2015 om 15:11

Dit dus. Helemaal met je eens. Kan zijn emoties moeilijk onder controle houden.

Dit is toch een raar besluit van Feyenoord. Op basis van vormfouten wordt hij vrijgesproken. Maar dat wil niet zeggen dat er niets gebeurd is. Om hem dan gewoon op te stellen en hem zelfs geen boete te geven...geef je hiermee geen heel raar signaal naar de buitenwereld & jonge voetballers?

18 september 2015 om 15:27

Hoe weet je nou of er wel echt wat gebeurd is niemand heeft wat gezien op varkenoord grensrechter was er 40 meter vanaf elia zegt niks gedaan te hebben en ook gewoon tegenstrijdige verklaringen dus iedereen is onschuldig tot het tegendeel bewezen is ... Heb jij t wel gezien dan dat het een overtreding was

18 september 2015 om 15:29

Sinds wanneer is het de taak van een voetbalclub om overtredingen te beboeten?
Er zijn talloze overtredingen/kopstoten die niet gezien of bestraft worden, heb nog nooit een club alsnog iemand zien straffen, dat is de taak van de scheidsrechter.

18 september 2015 om 19:01

Dus moeten talloze overtredingen/kopstoten die niet gezien of bestraft worden door de werkgever worden toegestaan? Je gooit je reputatie te grabbel als club.

18 september 2015 om 15:32

Maar jouw lijn doortrekkend, wil dat ook niet zeggen dat het wel gebeurd is. Je vergeet even dat er tegenstrijdige verklaringen zijn in de deze zaak. Dat Feyenoord Elia opstelt is iets wat waarschijnlijk elke BVO zou doen dus het is wel erg makkelijk wijzen. Of een boete op zijn plaats was geweest? Weet ik niet want net als bijna iedereen hier, was ik er niet bij en weet ik niet wat er gebeurd is.

18 september 2015 om 15:57

Hij is niet door een vormfout vrijgesproken maar door gebrek aan bewijs en tegenstrijdige verklaringen.

Waarom zou Feyenoord hem moeten straffen als hij door is vrijgesproken?

Als Feyenoord de normen en waarden nou een beetje hoog in het vaandel had staan, hadden ze Elia 1 of 2 wedstrijden intern geschorst. Op deze manier communiceer je naar de buitenwereld (en dus ook naar je supporters) dat misdragingen worden getolereerd binnen de club. Mensen die het argument "er is niks bewezen" aanbrengen die weten zelf ook beter. Als een misdadiger op deze manier op vrije voeten komt, spreekt heel het land er schande van en nu het toevallig een bekende voetballer betreft (die zich structureel bij iedere club in de nesten werkt door wangedrag) wordt het maar door de vingers gezien.

18 september 2015 om 15:30

Je hebt ook nog eens van die maten naaiers in de voetballerij miss is er wel helemaal niks gebeurd maar wou die elia een kaart aan naaien hoe vaak zie je het dat iemand zo gezegd een schwalbe maakt als ze met de koppen tegen elkaar staan en als elia echt zn lip had geraakt had ie wel dik geweest wat niet ter spraken was dus is er in mijn inzien niks gebeurd

18 september 2015 om 15:58

waarom? Hij is toch vrij gesproken van het geen dat denkt dat hij gedaan zou hebben?

18 september 2015 om 17:53

Ben het helemaal met je eens, aan de andere kant lees ik ook heel veel reacties dat Elia omdat hij vrijgesproken onschuldig is.

Vind dat Gio dit goed heeft opgelost, in het midden gelaten of Elia schuldig is maar wel duidelijk heeft aangegeven dat het feit dat hij daar was al niet slim was.

Met Kramer viel het allemaal wel mee, die kan gewoon spelen. Botteghin is weer fit en kan spelen en ook Elia is erbij omdat hij niet geschorst wordt door drama handelen van de knvb!

Al met al louter meevallers voor Feyenoord deze week. Maar of dat ook gaat resulteren in een overwinning bij Roda vraag ik me toch wel af...?! Feyenoord speelt nog geen goed voetbal, tenminste niet zo goed als dat deze selectie zou moeten kunnen.
Bovendien moet Gio nu echt spijkers met koppen gaan slaan; Kramer zal wederom moeten beginnen en hij moet echt geflankeerd worden door zowel Elia als Bilal. Laat die Bilal nu maar lekker vanaf rechts komen, dan doet die jongen niet zoveel fout, om Elia dan vanaf links te laten starten.

Plek voor Kuyt is er achter Kramer. Met Kuyt in je elftal is de tegenstander altijd oplettender dan dat daar lompe Lex Immers staat. Toornstra is dramatisch aan het worstelen met zichzelf volgens mij, dus geef die jongen maar even de rust van de bank om zijn vorm terug te vinden.
Als dat elftal vervolgens ingespeeld raakt, is het voor Eredivisie begrippen een zeer sterk elftal in mijn ogen! Zeker als je bedenkt dat je met spelers als Botteghin, Kazim, Toornstra, Immers en Vilhena nog best wel wat kwaliteit en stootkracht op de bank hebt zitten!

Vermeer
Karsdorp
vBeek
vd Heijde
Kongolo
El Ahmadi
Vejinovic
Bilal
Kuyt
Elia
Kramer
18 september 2015 om 23:24

Nee Kuyt moet niet in de spits.. Kramer niet denderend? Tjongejonge.. Hoe kun je dat nu zeggen? De beste jongen maakt 15 goals bij Ado den Haag for God sake... Wat moet dat wel niet betekenen voor een club met meer kwaliteit om hem heen en dat is Feyenoord toch nog altijd wel!

Ik ach Kramer in staat tussen de 15 en 20 goals te maken, een aantal dat Kuyt echt niet meer gaat halen op deze leeftijd hoor!
Kuyt moet wel spelen, vanwege dat 'oplettende'... wellicht gebruikte ik het verkeerde woord...laat ik het angstig noemen?! Waardoor een tegenstander altijd een verdediger extra achter laat om op Kuyt te letten. Het is namelijk wel Dirk Kuyt...
Kortom, geef hem dan de plek achter Kramer zodat hij lekker kan doen war hij goed in is; hard werken, lopen, rennen, sleuren en banjeren voor het elftal. Kan hij lekker bijsluiten en terug sprinten. Gegarandeerd dat Kuyt op die manier rond de 10 goals zal maken en dat is voor een speler op die plek gewoon prima.

Vrij lafjes deze houding van Feyenoord.
Er is zoveel ophef over geweest dat je zonder de beelden te hebben gezien ook wel weet dat er wel degelijk iets aan de hand was.
Aangezien ze bij Feyenoord echt wel beelden hebben doen ze gewoon alsof er helemaal niets aan de hand is.
Maar ach....het is een 'belangerijke' speler en die zal je maar nodig hebben.

18 september 2015 om 16:10

Knap dat mensen zonder enige bewijslast hem wel blijven beschuldigen van iets waarvoor hij gestraft moet worden, het is Nederland hoor, als je hier word vrijgesproken ben je dus ook direct onschuldig.

18 september 2015 om 16:22

Ik zeg niet dat hij schuldig is, maar suggereer dit slechts vooral omdat de betrokken persoon heeft gezegd dat hij een lichaamsdeel (hoofd) van Elia op zijn lip heeft gekregen.
Dat er opeens geen beelden van zijn zegt mij eigenlijk ook wel wat.
Maar ik begrijp aan jou avatar te zien die jou sympathie verklapt voor de Rotterdammers dat jij hier uiteraard meegaat in het eind oordeel van de knvb.
Ik zou dat waarschijnlijk oom doen als het mijn club betreft.

18 september 2015 om 16:40

Mijn avatar heeft er niets mee te maken, als iemand is vrijgesproken ga je hem niet als nog straffen en zeggen dat hij wel schuldig is, wie zegt dat die speler van Cambuur niet liegt?

Nogmaals het heeft niets met me clubvoorkeur te maken maar met principes, alleen als het om een andere club reageer ik er niet maar denk zeker het zelfde als nu. onschuldig is onschuldig.

18 september 2015 om 17:10

Oke, kop in het zand blijven steken is ook een kunst.
Maar goed, je hebt gelijk hoor, vrijspraak is onschuldig.
Bedenk alleen dat als er echt niets aan de hand was Feyenoord de beelden gerust wel had vrijgeven om te laten zien dat er niets aan de hand was en de Cambuur speler dus liegt.

18 september 2015 om 17:16

Steek me kop niet in het zand. maar hoe kan je nou als club zijnde een speler straffen voor iets waar je zelf voor in beroep bent gegaan omdat je vind dat hij het niet heeft gedaan? Dat is pas vreemd, er zijn beelden van de wedstrijd, alles word gefilmd om zo de wedstrijd te analyseren, alleen als ze het net buiten beeld is dan zijn er dus geen beelden van.

Je maakt teveel aannames en basseerd alleen maar op onderbuik gevoel en niet op feiten.

Maar goed het zal allemaal wel, Elia heeft schijnbaar een naam en reputatie waar hij gewoon niet vanaf komt en door supporters van andere clubs toch als schuldige wordt aangemerkt.

Dit is er gebeurd: Die gozer van Cambuur liep de hele wedstrijd de trappen en te trekken want Elia speelde hem helemaal zoek. Er werd nergens voor gefloten. Toen Elia daar klaar mee was draaide hij zich om richting die speler om te zeggen dat ie er mee moest kappen. Elia draaide zich wild om waardoor zijn arm zwaaide, wat leek op een slaande beweging. Spelers stonden zo dicht op elkaar dat de hoofden elkaar bijna raakten, waarop de Cambuur speler zich als een stervende zwaan liet vallen en claimt een kopstoot te hebben gehad. Scheids trekt rood op advies van assistent scheids, die op 40 meter stond. Scheids heeft niks waargenomen. Dus dan draait het om 2 verklaringen. Die van de assistent scheids en die van de matennaaier van Cambuur. Die weken zodanig af dat er geen zaak is. Verklaringen moeten overeen komen. Beelden zijn er niet. Terechte vrijspraak dus. Rood wel of niet op wedstrijdformulier doet niet ter zake.

vrijgesproken en dus onschuldig! Als iedereen nou eens even de tijd neemt en naar de feiten kijkt, zal je zien dat het geen formulier fout is maar gebrek aan bewijs! Ik snap dat de concurrentie Elia liever niet zien spelen, maar helaas heren hij doet gewoon weer mee!

Het lijkt me dat hier toch beelden van moeten zijn van deze overtreding. En als daarop een overtreding op is te zien die goed is voor rood moet Elia gewoon een schorsing krijgen. Die speler voelt misschien alleen dat hij geraakt wordt, hij heeft misschien niet kunnen constateren wat voor type overtreding het was.

18 september 2015 om 18:16

Zo'n beloftenwedstrijd wordt niet met 20 camera's gefilmd hoor. Er zal best gefilmd zijn maar waarschijnlijk waar de bal is. Kans is dus groot dat er niets te zien is

18 september 2015 om 19:17

@markerazzi, klopt. En mocht het gebakkelei tussen Eljero Elia en de Cambuur-speler toch gefilmd zijn dan zal Feyenoord de beelden zeker niet beschikbaar stellen als daaruit bevestigd zou worden dat Elia zich ernstig misdroeg. Zo werkt het nou eenmaal.

Er restte de Knvb vanwege een vormfout niet anders dan Eljero Elia vrij te spreken. Daar kan ik mij in vinden. Wel zou het Feyenoord sieren als ze Elia disciplinair straffen. Bijvoorbeeld door hem drie wedstrijden niet te selecteren voor de hoofdmacht. Want je kunt als fatsoenlijke en respectabele club dit soort gewelddadig gedrag niet tolereren. Althans dat is mijn mening. Zou Giovanni van Bronckhorst desondanks besluiten Elia zondag in Kerkrade gewoon op te stellen dan kan ik me heel goed voorstellen dat de Roda-aanhang hem bij elk balcontact in onvriendelijke woorden en gebaren gaat bejegenen.

18 september 2015 om 21:44

Jaja, drie wedstrijden. We gaan in beroep tegen 3 wedstrijden en geven hem dan zelf die schorsing.; Er is gewoon weinig tot niks gebeurd, anders hadden de verklaringen wel geklopt.

18 september 2015 om 22:57

Volgens mij is de huisjurist van Feyenoord met name in beroep gegaan tegen het strafvoorstel van de aanklager betaald voetbal omdat de scheidsrechter pas achteraf op papier heeft gezet dat hij een rode kaart aan Elia heeft uitgedeeld. En de scheids m.a.w. dus verzuimd heeft dat na afloop van de wedstrijd op het wedstrijdformulier te zetten. Net als in de burgerlijke rechtspraak kun je dat achteraf niet meer corrigeren. Dat betekent dus nog niet dat Eljero Elia niets gedaan heeft.

Probleem is dat de komst van Kuyt zo gehyped is dat hij als verlosser wordt gezien. Ook maar meteen aanvoerder gemaakt. Terwijl hij over de top is en steeds minder wordt. Nu zijn inbreng ook tegenvalt zit Giovanni met een dilemma. Mits hij deze mening deelt. Je aanvoerder met zo'n staat van dienst en die met veel bombarie is binnengehaald passeren is geen bepaald makkelijke beslissing.

Mijn middenveld zou bestaan uit Vejinovic, Vilhena en Toornstra. Meer scorend vermogen dan met El Ahmadi.

Elia zou bij mij ook in de basis staan. En Achabar ook, geweldige speler.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren