Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax betaalde half miljoen euro: 'Gaat niet om geld, maar om zijn carrière'

Laatste update:

Er wordt beweerd dat Barcelona, Manchester United, Manchester City, Chelsea, Juventus en AC Milan ook belangstelling hadden, maar Ajax heeft de strijd om Francesco Antonucci gewonnen. De Amsterdammers maakten dinsdag melding van de komst van het Belgische supertalent: Antonucci heeft voor drie jaar getekend. Ajax zou 500.000 euro hebben betaald voor zijn komst.

De zestienjarige Antonucci is een ‘nummer tien’, die overkomt van Anderlecht. Daar wilde men de middenvelder graag behouden. “Dit gaat niet om geld, maar om zijn carrière", zegt vader Carmelo Antonucci in La Dernière Heure. "De trainingen bij Anderlecht waren van een hoog niveau, hij heeft er veel geleerd. Maar Ajax is nog wel een stapje hoger. Hij wordt daar bijvoorbeeld constant omringd door liefst vijf trainers."

De middenvelder sluit in eerste instantie aan bij Ajax Onder 17. "Hij is slechts 1,71 meter lang en moet fysiek nog stappen maken", weet zijn vader. Bij Ajax is men dolblij met de komst van Antonucci: "Dat hij voor Ajax kiest, is een compliment voor de club", zei Wim Jonk dinsdag al.


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nieuwe Italiaanse Sneijdertje? Hij is wel erg kort kwa lengte, moet idd fysiek nog wat bijgebracht worden maar voetballen kan tie wel, als het mentaal ook nog eens goed zit kan hij ver gaan komen.

9 september 2015 om 13:18

Hij is toch belgisch?

9 september 2015 om 13:33

Heeft zowel de Belgische als de Italiaanse nationaliteit. Is geboren in Charleloi.

9 september 2015 om 13:56

Italianen die in België geboren zijn en hun hele jeugd er hebben gespeeld hebben altijd al voor de Belgische nationale ploeg gekozen. Ik maak me dan ook geen zorgen over de keuze van die jongen.

On: Echt een enorm groot talent hoor. Ik ben verbaasd dat Ajax erin geslaagd is om hem over te nemen van Anderlecht. Maar Anderlecht kennende speelt er binnenkort een groot Ajax talent voor Anderlecht.

Past wel beter in de Eredivisie dan in de Pro League. De Belgische competitie is toch vrij fysiek en daar word je toch wel zwaar aangepakt soms als klein ventje. In Nederland laten de verdedigers je gewoon lopen.

9 september 2015 om 14:35

Wie denk jij dan dat er van Ajax naar Anderlecht gaat?

9 september 2015 om 16:23

Het begint er wel meer en meer op te lijken dat de Belgische competitie beter wordt dan de Nederlandse

9 september 2015 om 18:13

Omdat een van de grootste talenten uit Belgie naar de Nederlandse competitie gaat begint het erop te lijken dat de Belgische competitie sterker wordt? Goeie logica heb jij

9 september 2015 om 18:13

Edit: beter

9 september 2015 om 18:38

Denk eerder omdat de eredivisie steeds minder is geworden de laatste jaren. Echter denk ik dat het dieptepunt wel bereikt is. Feyenoord staat er weer goed voor ook financieel. Psv heeft aardig ingekocht en Ajax heeft niet veel kwaliteit verloren.
Ik denk niet trouwens dat er een toptalent zal overstappen naar Anderlecht. Mischien een jonge zoals Denswil.
Ben benieuwd hoe hij het gaat doen. Hopelijk overkomt hem niet hetzelfde als Mats Rits

9 september 2015 om 15:59

Die jongen is 16. Die zit nog lekker in de groei. Wordt heus wel 1.80. Genoeg voor een leuke nummer 10.

10 september 2015 om 14:08

Nieuwe Enzo Scifo misschien?

Gezeik altijd om lengte man, het barcelona dat elk team vernietigde een tijdje terug liepen er meer kleintjes dan beren, en een David Silva bijvoorbeeld en Agueo zijn toch 2 uitblinkers in de Bpl...

9 september 2015 om 13:34

Geldt ook niet alleen voor middenvelders en aanvallers overigens. Kijk naar cannavaro, die is 1,73 of maldini (was ook niet de grootste).

9 september 2015 om 13:38

Nou, Maldini was toch wel rond de 1.86. Dat vind ik nou niet echt klein.

9 september 2015 om 14:07

En Cannavaro was dan wel 1,76, maar hij kon alles compenseren met snelheid, wendbaarheid en sprongkracht. Deze jongen zal het met snelheid en wendbaarheid moeten doen als hij een nummer 10 is.

9 september 2015 om 14:48

Mascherano is ook 1,76 en heeft ook niet echt veel sprongkracht. Toch houdt hij zich voortreffelijk staande als cv.

9 september 2015 om 14:12

Dat gezeik om lengte zal er niet zijn als het hem niet belemmert. Messi en Iniesta en Silva zijn inderdaad allemaal vrij klein, maar zij kunnen dan zonder moeite voetballend compenseren, maar bijv. Abdelhak Nouri heeft het wel zwaar vanwege zijn slappe fysiek en zijn lengte. Daarom wordt er een beetje over gezeurd.

Op "10" maakt lengte toch niet veel uit? Allemaal kleintjes (qua lengte dan) op die positie.

9 september 2015 om 13:59

Op zijn zestiende 1,71m op de 10 is idd in orde. Weinig om je zorgen over te maken.

Wat is dat voor foto met Wim Jonk? Shirt met ABN-AMRO??

Ben benieuwd naar zijn talent!

9 september 2015 om 13:49

ABN is volgens mij nog de sponsor voor de Toekomst.

9 september 2015 om 13:50

ABN Amro is de shirtsponsor van alle jeugdteams.

9 september 2015 om 13:51

Idd, de jeugdafdeling van Ajax (en de dames) worden gesponsord door Abn, alleen Jong en Ajax 1 spelen met Ziggo op de borst. Wel jammer dat Ziggo heeft bedongen dat alleen replica's met Ziggo verkocht mogen worden, zelf zou ik meteen een shirt met ABN halen als die op de markt gebracht zouden worden.. Die met ziggo hoef ik niet, daar heb ik geen nostalgische gevoelens bij..

9 september 2015 om 17:04

Thanks! Weer wat geleerd. Was dat in de tijd van Aegon ook zo?

9 september 2015 om 17:10

Nee, deze deal is net na de deal met Ziggo rondgekomen. Ajax heeft besloten om ze als los pakket te verkopen om in zijn totaliteit niet achteruit te gaan in de deal met Aegon.

9 september 2015 om 18:53

En ik geloof dat ze er nu zelfs meer aan hebben overgehouden.

9 september 2015 om 20:53

Sterker nog, Ajax verdient een half miljoen meer. Plus dat Aegon als partner is behouden voor ik weet niet hoeveel.

Logisch dat Ajax deze jongen graag wilde hebben. Een leeftijdscategorie ouder is de positie van aanvallende middenvelder goed bezet. In de B1 is het behalve el Azrak maar magertjes. Daarnaast is deze jongen natuurlijk een verrijking voor de toekomst. In België spreekt men van een grote aderlating voor Anderlecht. En op basis van een volledige wedstrijd die ik van hem heb gezien, lijkt die bewoording aardig te kloppen.

Het is ook wel weer echt een jongetje. Jong, klein en tenger. Wanneer gaat Ajax nu ook een body binnenhalen (kunnen ook grote sterke jeugdspelers zijn)? Want daar zijn ze erg gebrekkig in

9 september 2015 om 15:13

Tete, Dijks, Bazoer, El Ghazi en Riedewald zijn fysiek sterk en groot, alleen Tete is wat klein. En in de jeugd is bijv. Lartey een beest.

Naast dat ik de hagelschot tactiek van ajax en andere grote clubs gruwel, is deze transfer ook risicovol voor ajax. Ze betalen E 500.000,- , maar de speler kan op zijn 19e al weer transfervrij weg als hij wil. Dat heb je gezien zijn leeftijd er nog niet of nauwelijks plezier aan gehad

9 september 2015 om 14:19

Valt wel mee, Ajax richt zich op een individu, ze nemen niet hele jeugdopleidingen van kleinere clubs over in de hoop dat er een leuke speler bij zit

en ja, 5 ton is een risico maar doordat Ajax meerdere talenten koopt voor een paar ton poer stuk, is de kans dat er eentje uitgroeit tot een speler die later weer miljoenen op brengt vrij groot.

9 september 2015 om 14:52

@ speedy
Ja dat is dus de hagelschottactiek ....meerdere talenten opkopen voor een paar ton en hopen dat er eentje uitgroeit tot een speler die later weer miljoenen op brengt.
.

9 september 2015 om 17:18

Precies J.staatsen en de rest proberen te slijten voor een paar ton. Hebben ze goed afgekeken van een City en Chelsea dus. Slim beleid wat zijn vruchten af lijkt te werpen. Sinds de revolutie zijn er geloof ik zo'n 20-30 talenten van buitenaf aangetrokken al dan niet met een vergoeding. Een tiental breekt door en de rest wordt verhuurd en mag dan via de achterdeur vertrekken. Er eerst veel geld geinvesteerd aan salarissen en vergoedingen, door boven de concurrentie te gaan zitten en dit gaat zich terugbetalen met et doorverkopen van de spelers die doorbreken.

9 september 2015 om 18:56

20-30, waarvan het gemiddelde ligt op de helft die tot nu toe een plaatsje in de selectie heeft weten te bemachtigen en de andere helft die een andere club in het profvoetbal heeft gevonden (van de spelers die al zijn doorgestroomd). En daar reken ik spelers die alleen voor de breedte van Jong Ajax zijn gehaald ook mee (honer, Vermeij etc.).

10 september 2015 om 00:16

Ajax levert jaar in jaar uit de meeste spelers af die op betaald voetbal niveau waar dan ook terecht komen, medelijden met die jongens of zorgen over hun toekomst hoeven we dan ook zeker niet te hebben. Echter kan je zelf toch ook snappen dat de werkwijze van City en Chelsea echt niet hetzelfde is? Ajax biedt jongens best veel perspectief, terwijl je bij City en Chelsea zeker weet dat je voor je 25e niet aan de bak komt. Ik ben ook niet zo van het pikken van talenten overal vandaan, maar je komt er ook gewoon niet meer vanaf en dus kunnen we erover blijven zeuren of het gewoon accepteren.

10 september 2015 om 14:57

We kunnen het accepteren, of we kunnen er wat aan gaan doen. Waarom dacht je dat het niveau van oranje nu zo achteruit gaat. Kijk maar na Engeland, die dit proces al eerder is ingegaan met oa city en chelsea idd.

9 september 2015 om 14:21

Ajax heeft daar de laatste jaren een prima tactiek voor ingezet. Speler debuteert in het eerste met zijn jeugdcontract en mag daarna weer aansluiten bij de A1 of jong-Ajax. Dan wordt de verlening voorgesteld en daarmee de echte aansluiting bij de selectie. Prima handelswijze.

Van Rsca naar Ajax is eerder een stap opzij dan omhoog, de jeugd in Brussel is echt niet zo slecht. Ze spelen bij Rsca ook veel directer dan dat zielloze getik en geschuif bij Ajax.

IK vrees ervoor

9 september 2015 om 15:29

Je jeugd in Brussel is inderdaad absoluut niet slecht, de opleiding van Anderlecht is echter gewoon minder dan die bij bijvoorbeeld Ajax en Feyenoord. De jeugdteams van Anderlecht doen het ook vaak goed, omdat daar relatief veel van de beste jeugdspelers van België spelen, niet omdat de opleiding zo goed is.

10 september 2015 om 00:19

De opleiding in Brussel is zeker niet mis, maar het gaat zoals zijn vader ook zegt om de faciliteiten die geboden wordt en de aandacht van meerdere trainers. Van over heel de wereld komen clubs in Amsterdam om af te kijken hoe het hier gaat, Ajax ligt qua jeugdopleiding gewoon lichtjaren voor op vele andere clubs. Ik snap wel dat je daar als jonge jongen nieuwsgierig naar kan zijn. Natuurlijk ook naar die topclubs die schijnbaar belangstelling hadden, maar dan weet je wel dat je perspectief niet zo groot is.

Ik snap t niet, een grote club als Ajax met internationale faam dient zulk soort spelers zelf op te leiden. Dit is indirect een feit dat de jeugdopleiding weinig rendement oplevert en dat talenten niet klaarstaan!

9 september 2015 om 15:17

Tel dan hoeveel spelers er nu bij de selectie van Ajax 1 zitten, die de jeugdopleiding (deels) doorlopen hebben of op zeer jonge leeftijd gehaald zijn. Onana, Van Rhijn, Tete, Veltman, Heitinga, Riedewald, Dijks, Boilesen, Serero (ajax cape town), Klaassen, Bazoer (op jonge leeftijd overgenomen van PSV en omgetoverd tot middenvelder), El Ghazi en Fischer. Ik zie het probleem niet zo.

9 september 2015 om 15:20

Tel dan hoeveel spelers er nu bij de selectie van Ajax 1 zitten, die de jeugdopleiding (deels) doorlopen hebben of op zeer jonge leeftijd gehaald zijn. Onana, Van Rhijn, Tete, Veltman, Heitinga, Riedewald, Dijks, Boilesen, Serero (ajax cape town), Klaassen, Bazoer (op jonge leeftijd overgenomen van PSV en omgetoverd tot middenvelder), El Ghazi en Fischer. Ik zie het probleem niet zo.

9 september 2015 om 16:03

Het is een verschil van inzicht in wat uit de jeugdopleiding komt, maar dit soort jongens schaar ik daar eigenlijk niet onder. Dit zijn toptalenten die nog gekneed worden door Ajax maar die daar dan niet echt zijn opgeleid.

Zelfde geld natuurlijk voor een El Ghazi die uit de A1 van Sparta kwam en Bazoer uit de A1/jong Psv.

9 september 2015 om 20:57

Wat jij ervan vindt maakt niet uit. Ze komen uit de opleiding, punt uit. Ook al hebben ze daar maar een half jaar gespeeld. Je hebt een punt als je zegt dat ze niet volledig door Ajax opgeleid zijn, maar dat zal mij als supporter en club ook aan de reet roesten. Het gaat erom dat er kwaliteit doorkomt die er snel kan staan omdat ze oa. het spelsysteem al kennen van uit de jeugd.

Je komt uit de opleiding of je komt dat niet, veel moeilijker moet je dat niet maken. Of dat 'echt' is of niet, daar mag iedereen zijn invulling aan geven.

9 september 2015 om 15:28

Dit soort spelers???? Wordt bestempeld als groot talent en niet een dertien in een dozijn voetballer. Die mag je echt wel van buiten af aantrekken.

Dan heb je ook nog de veel filosofie talenten elkaar beter maken.....

9 september 2015 om 20:55

Weinig rendement? Tete, Riedewald en Bazoer zijn dit jaar nog doorgebroken. En El Ghazi was er vorig jaar ook nog niet. Ajax gaat deze jongen daarnaast opleiden. Soms gaat er wat weg (donyell Malen, Arsenal) en dan moet er natuurlijk ook wat terugkomen, anders hebben we een tekort aan jeugdspelers. Ajax gaat dan voor de top en investeert in de opleiding!

vreemde foto.. ABN Amro is toch al een tijdje geen shirtsponsor meer van Ajax.

9 september 2015 om 14:50

ABN is shirt sponsor van de jeugd en het dames team.

9 september 2015 om 20:52

Toch wel, 2,5 miljoen voor de jeugd en vrouwen. Ziggo is sponsor van het eerste en het tweede voor 9 miljoen, waarmee we de Aegon deal vorig jaar met een half miljoen hebben overtroffen.

500k voor een speler van 16? Wow. Wordt dat vaker betaald of alleen bij ajax? (nee geen provocatie lieve mensen, slechts een vraag, ik heb namelijk geen idee wat gebruikelijk is)

9 september 2015 om 15:29

Wordt wel vaker betaald. Fischer kostte bijvoorbeeld 1,3 miljoen op zijn 17e, Eriksen is zo'n 1 miljoen voor betaald toen hij 16 was, Cerny is voor een bedrag van 750k binnen gehaald, Muric kostte 250k, Boilesen 500k en zo zijn er nog veel meer van dat soort jongens gehaald in de afgelopen jaren.

9 september 2015 om 15:33

Dank je Ajaxfank!
Sodeju, best veel geld. Lijkt mij ook best een gok voor een 16 jarige. Er komt nog zoveel op zo'n joch af .... kan best misgaan. Van de jongens die je noemt is Eriksen behoorlijk geslaagd, zag hem vorig jaar bij Motd een aantal schitterende wedstrijden spelen voor de Spurs. Maar de anderen ... Fischer zou toch ook Eriksen niveau moeten kunnen halen, maar goed die heeft ook best veel blessures gehad volgens mij.

9 september 2015 om 15:51

Is inderdaad best veel geld, maar ik denk dat op al die jongens winst gemaakt gaat worden, behalve Boilesen.

Relatief gezien hebben zij een laag salaris bij Ajax, omdat ze uit de jeugd de stap naar het eerste hebben gemaakt. Daarnaast zijn al deze spelers ook (jeugd)internationals, wat hun marktwaarde vaak automatisch verhoogd. Een speler van 21/22 met een paar jaar ervaring en Ajax op zijn CV levert vaak toch een redelijk bedrag op.

Hoop dat deze Antenucci zijn belofte in gaat lossen bij Ajax. Schijnt een enorm talent te zijn, volgens Belgisch journalisten en kenners.

9 september 2015 om 17:06

Je moet maar zo bedenken, Eriksen is volgens mij voor 12 miljoen verkocht, daar kan je 24 van dit soort jongens van kopen..

De kans dat je een Eriksen op 18 jarige leeftijd binnenhaalt is praktisch uitgesloten.

9 september 2015 om 22:26

Maar dat wordt van Engelse clubs vaak veroordeeld, wil je dat nu bij NL clubs ook?

10 september 2015 om 00:24

@ Rudeboy65

Een gemakkelijke en veelgehoorde opmerking van jouw kant, maar bieden die Engelse clubs jonge spelers hetzelfde aan als Ajax doet? Financieel gezien misschien zelfs meer, al betaald Ajax jonge spelers gemiddeld heel behoorlijk, maar het perspectief op voetbal is toch minder. Niet dat ik zeg dat het een of ander beter is hoor, daar waag ik me niet aan, maar je kunt het ook niet zo gemakkelijk als hetzelfde beschouwen als jij doet. Wanneer je naar Ajax gaat kies je duidelijk voor het voetbal, als je een keuze voor Engeland maakt kies je gewoon duidelijk voor het geld of omdat je het avontuur niet wilt missen en dan het risico voor lief neemt. Ik neem het dan ook eerder spelers zelf kwalijk wanneer ze zo'n stap maken, dan dat ik het de Engelse clubs kwalijk neem. Je bent gek als je in de tegenwoordige tijd niet meegaat in dit jeugdbeleid en valt clubs amper te verwijten.

Ook mogen we de rol van ouders niet onderschatten, die zitten waarschijnlijk al vanaf het 8e levensjaar van hun zoon in de handjes te wrijven vanwege het eerste mooie contract dat gaat komen. Dat is veel kwalijker dan zo'n jongen die het klappen van de zweep niet kent en zelf eigenlijk amper alle zaken kan overwegen. Er zijn gewoon teveel ouders die eurotekens in de ogen krijgen als hun zoon beter dan gemiddeld kan voetballen.

9 september 2015 om 18:25

Chelsea betaalde 2 miljoen euro voor Charly Musonda (officieel omdat zijn twee oudere broers al een prof contract hadden).

Gisteren stond een stukje hier op voetbalzone dat spelers uit Nederland te vroeg naar het buitenland gaan. Maar doen wij nu niet hetzelfde met spelers uit het buitenland en halen deze ook zeer jong op. En steeds die interesse van clubs, niet de minste clubs. Als die daadwerkelijk hem hadden gewild dat was Ajax ook kansloos geweest.

9 september 2015 om 16:28

ten 1e is wat wij (nederlandse clubs) doen anders dan engelse clubs, wij doen het op veel kleinere schaal met oog voor de talenten, de topclubs kopen er bij wijzen van spreken 100 in de hoop dat er 2 slagen, ze denken totaal niet aan de talenten zelf en wat beter voor hun is. Ten 2e waarom zou ajax kansloos zijn omdat er topclubs interesse hebben? spelers als Eriksen konden ook overal heen, maar sommige jongens zijn verstandig en hebben oog voor hun ontwikkeling ipv hun portomonee.

9 september 2015 om 16:43

onzin, ajax en ook andere clubs uit nederland hebben vaak genoeg talenten binnen gehaald terwijl andere topclubs ook interesse hadden. nederland is een opleiding school en dat weet de hele voetbal wereld, daarom kiezen ook veel talenten voor clubs als ajax of psv e.d.

ik zou ook liever naar ajax gaan dan naar man city waar je nooit geen kans zal krijgen en alleen maar uitgeleend wordt.. dus nee ajax was en is zeker niet kansloos.

9 september 2015 om 18:07

En waarom gaan Nederlandse talenten die bij de topclubs in Nederland spelen naar het walhalla Engeland. Zal geld niet een grote rol hebben gespeeld. En van de hoeveel talenten in Nederland haalt daadwerkelijk de top. De afvallers die elders weer de top halen, daar hoor je van. En als ze toevallig bij Ajax hebben gebald, dan heeft Ajax ze laten lopen.

10 september 2015 om 00:29

@ Eriksen88

Ajax betaalt jeugdspelers gewoon goed hoor, daar is niets mis mee en kan dus voor Balkanjongens en jongens uit Scandinavie ook een prima drijfveer zijn. Niet dat ze bij Chelsea ofzoiets minder zullen verdienen, maar Ajax betaald jeugd vaak meer dan veel andere profclubs buiten de absurde top om.

@ Sas32
Een nuance zou ik graag aanbrengen in jouw stuk: toekomstperspectief. Bij Ajax is de kans om in het eerste te komen toch behoorlijk wat groter dan gemiddeld. De 'slimme' speler (of moet ik zeggen familie) kiest voor bijvoorbeeld Ajax, PSV of Feyenoord, de speler die vooral financieel denkt zullen wellicht eerder een minder weloverwegen stap kiezen.

Top! Bij Ajax staat het het kapitaal ten minste op het veld! En dat kapitaal neemt nog toe ook nog zowel op als naast het veld.

10 september 2015 om 00:31

De laatste jaren toch helaas wel iets te veel op het verkeerde veld. Het eerste is toch redelijk ondergesneeuwd door te overdreven uit te willen stralen dat je een opleidingsclub bent. Dit en alle andere jeugdaankopen ben ik het wel mee eens, maar de juiste balans heeft Ajax in mijn ogen nog niet gevonden. Het eerste zou ook wel wat meer echte kwaliteitsinjecties kunnen gebruiken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren