Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ook Real Madrid met flinke donatie op de bres voor vluchtelingen

Laatste update:
/

Real Madrid gaat zich actief inzetten voor vluchtelingen uit oorlogsgebieden. De topclub uit Spanje maakt zaterdag via de officiële kanalen bekend dat men een bedrag van een miljoen euro beschikbaar stelt voor vluchtelingenprojecten. Daarmee treedt Real Madrid in de voetsporen van Bayern München, dat vrijdag al met identiek nieuws kwam.

Voorzitter Florentino Pérez sprak vrijdag met premier Mariano Rajoy over de hulp die Real Madrid wil bieden. De Primera División-club is achter de schermen bezig met diverse projecten voor kinderen en jongeren. Tevens zullen diverse faciliteiten van de club beschikbaar worden gesteld voor de opvang van vluchtelingen.

Langzaam maar zeker tonen West-Europese landen zich bereid meer vluchtelingen op te vangen. Groot-Brittannië en Ierland kondigden vrijdag aan 'duizenden' asiel te verlenen. Ook Spanje zinspeelde op een ruimhartiger toelatingsbeleid.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
5 september 2015 om 12:35

Inderdaad. Mooi gebaar van Real

5 september 2015 om 12:45

Het is inderdaad een mooi gebaar. Maar voor topclubs als real en bayern is 1 miljoen relatief weinig vinden jullie ook niet? Maar gelukkig dat de voetbalwereld zich inzet!

5 september 2015 om 12:48

Als meerdere topclubs dit doen heb je ook een mooi bedrag dus heel mooi gebaar van bayern en real.

5 september 2015 om 12:51

@kanafaka dat is toch beter dan niets, heel mooi gebaar, respect.

5 september 2015 om 12:51

1 miljoen is voor een absolute topclub niet erg veel nee. Maar je moet niet vergeten dat de taak om vluchtelingen op de vangen bij de staat ligt en niet bij een voetbalclub. 1 miljoen is genoeg, al zou meer geld natuurlijk nog beter zijn!

Goed dat er nu eindelijk naar de vluchtelingen word omgekeken!!

5 september 2015 om 12:55

Let maar op omdat Bayern en Real hier mee zijn begonnen zullen nu steeds meer clubs ook mee doen met de actie.
Prachtige nieuws voor de vluchtelingen!
Ze krijgen nu niet alleen financiële steun maar ook media steun.

5 september 2015 om 13:37

Celtic gaat doneren of heeft ook al gedoneerd, ze schenken opbrengsten weg uit een zelf opgezette benefietmatch.

5 september 2015 om 13:43

Ja, daarom ik denk niet dat iemand hier een eurotje heeft gegeven voor de vluchtelingen en dan zeggen ze dat 1 miljoen weinig is, haha

5 september 2015 om 14:36

Het gaat om het gebaar en niet om de hoeveelheid. Verder is 1 mil prima.

5 september 2015 om 14:37

Hopelijk gaat Juve het ook doen. Zal voor mij persoonlijk prachtig nieuws zijn om je medemens te helpen.

5 september 2015 om 16:41

Krijg je azijnpissers als Kanafaka weer die 1 miljoen toch wel een beetje karig vinden. Hou toch op man. Met 1 miljoen kan je honderden, zo niet, duizenden van die mensen helpen. Maar nee, het is weer relatief weinig. Kan het weer? Niemand verplicht een club om wat te doen en dan nog het lef hebben om te zeggen dat het relatief weinig is.. Altijd weer hetzelfde. Jij hebt natuurlijk de helft van jouw spaargeld ingelegd om die vluchtelingen te redden, is het niet?

5 september 2015 om 20:57

Mooi gebaar, hoop dat er veel clubs het zullen opvolgen!!!

Nou, dat is een mooi gebaar! Hoop dat er meer zullen volgen!!!

5 september 2015 om 14:21

Het is geen slechte actie, maar er is nog steeds geen oplossing voor het probleem. Het is nog altijd met een emmer een lekke boot leegscheppen.

6 september 2015 om 01:41

Precies, een tijdelijke oplossing. Het echte probleem moet opgelost worden, en daarmee bedoel ik uiteraard niet door de voetbalcubs.

Eindelijk gaat het voetbal zich een beetje inzetten

5 september 2015 om 12:36

.. Er gaat zo belachelijk veel geld in om dus het zou eigenlijk vanzelfsprekend moeten worden. Toen ik de kop van dit artikel las dacht het zal waarschijnlijk gaan om een super klein bedrag als een ton maar een miljoen vind ik netjes. Heb het niet op Pérez maar het is wel een slimme zaken man. Zo verdiend hij weer veel krediet.

5 september 2015 om 14:01

Is het volgens jou dan een verplichting? Wat een onzin. Waarom moet een voetbalclub, wat een bedrijf is, zich inzetten voor vluchtelingen? Volgens mij is elk bedrag wat ze doneren, mee genomen. Dit is iets voor de overheid. Voetbalclubs zijn geen filantropische instelling.

Ronaldo alleen al had meer gedonneerd dan deze 2 clubs bij elkaar

5 september 2015 om 12:41

Nog steeds is het een heel mooi mooi gebaar van RM en Bayern.

5 september 2015 om 12:44

Ronaldo is gewoon een heer ! Hij had ook volgens mij 5 miljoen pond overgemaakt aan mensen in Nepal!
On: fantastisch gebaar van Real, ik vind Real een verschrikkelijke club die alles koopt maar dit is toch een heel mooi gebaar van Perez en de club
Chapeau!

5 september 2015 om 12:53

@NoNameBoy Ronaldo doet idd veel voor "charity" maar die 5 miljoen was een roddel gemaakt in de media. De organisatie zei dat ze niets hadden gekregen van hem. Ja ik weet het ik ben een spelbreker

5 september 2015 om 12:56

Dat was niet waar, maar gewoon een verzonnen gerucht door een of andere Facebook pagina.

5 september 2015 om 13:00

http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/cristi... @nonameboy

5 september 2015 om 13:13

Oh oke, ik dacht dat het echt zo was. Maar hij heeft ook andere dingen gedaan, daar niet van. Excuses daarvoor dan

5 september 2015 om 13:21

Inderdaad, Ronaldo doet veel voor goede doelen en is ook bloeddonor, vandaar dat hij ook geen tatoeage heeft

5 september 2015 om 13:44

Shikamaru

Onzin, ik heb zelf tattoos en doneer ook bloed, waar dat fabeltje vandaan komt is mij onduidelijk. Na het laten zetten van een tatoeage moet je als donor 4 maanden wachten vooraleer je opnieuw mag doneren. Na de termijn is er geen probleem.

http://www.rodekruis.be

Op die site vind je info.

5 september 2015 om 14:40

Helemaal mee eens. Waarom zou je geen bloed kunnen doneren als je en tattoo zet op je rug ofzo? Ik vond het verhaal ook ongeloofwaardig. Verder blijft het een prachtig verhaal om deze vluchtelingen te helpen.

5 september 2015 om 22:39

En hoe zit het met Ronaldo die geld zou hebben gegeven aan Palestina weet je daar iets van? En Messi zou dan (toevallig) geld hebben gegeven aan israel. Dat zou echt verschrikkelijk zijn.

5 september 2015 om 12:50

Maar daar gaat het toch niet om? Real kan ook niets doneren.

Wil het niet over politiek hebben hier maar VZ lokt dit uit. Wel raar dat dit allemaal komt nadat die Edrogan van Turkije zij, waar is de mensheid in Europa? Die Turken hebben zo'n 5mil Syriers in hun land en Europa gaf geen toestemming tot asiel tot die 'ene foto'... om die foto als uiteindelijke excuus te gebruiken is ook zwak want voor die 'ene foto' zijn er natuurlijk duizenden mensen omgekomen of in die situaties geweest...

:edit: ken de exacte cijfers niet. Misschien is het wel meer dan 5miljoen of iets minder maar ik dacht dat het rond de 5miljoen was.. waarschijnlijk veel meer omdat Turkije ook de 1e station is voor die mensen die naar '' Europa'' willen komen..

5 september 2015 om 12:48

Mensen hebben over het algemeen een triest beeld nodig om in actie te komen, zonder zulke beelden blijft het voor veel mensen een ver van mijn bed show. Toch wel beter dat men zich nu inzet, als dat nu nog steeds niet zou gebeuren zou het probleem pas echt onoplosbaar worden.

5 september 2015 om 12:48

De mensheid die je in Europa hebt vind je nergens anders vriend! als Turkije niet vies Politiek speelt en mensen heel menselijk behandeld dan was je ook naar turkije gegaan om te wonen!
wat doe je dan hier? de echt democratie vind je alleen in de westen en Europa de rest is allemaal Propaganda.. wat maakt het uit wie nog meer helpt het gaat uiteindelijk om de mensen ! het is geen wedstrijd wie meer mensen helpt.. en Turkije is een Nato land die is verplicht de mensen te helpen daar worden ze ook voor betaald net als de rest van Europa

5 september 2015 om 12:55

Nou wil ik niet zeuren of wat dan ook en ik geef je gelijk. Maar wat wij hebben is geen echte democratie. De macht ligt namelijk helemaal niet bij het volk of wat dan ook en we kunnen helemaal geen invloed uitoefenen op de beslissingen. Maar daar gaat het nu niet om.

Verder heb je gelijk. Als het hier verschrikkelijk was en ergens anders goed waren we natuurlijk daar heen gegaan. Daarom vind ik ook dat die vluchtelingen hulp moeten krijgen.

5 september 2015 om 13:53

Meer democratie is niet der definitie een betere werkende democratie. Het volk bestaat doorgaans uit malloten die nergens iets van afweten, maar doordat de idee van “ieders mening is evenveel waard” hoogtijdag viert, zijn we gaan geloven dat Piet Snot evenveel even veel instemming zou moeten krijgen als mensen die zich wél verdiept hebben in de materie.

5 september 2015 om 12:51

Het is in totaal 5 miljoen Syrische vluchtelingen, denk dat je daarmee in de war bent.
In Turkije leven in totaal 1,5 miljoen Syrische vluchtelingen, in Jordanië 2 miljoen en in Libanon en Irak samen 1 miljoen

In heel Europa zijn er zo'n 500.000 dus dat is alles bij elkaar zo'n 5 miljoen.

5 september 2015 om 13:06

Denk dat je het mis hebt want alleen in in rondstreken Gaziantep zijn er al ruim 1 miljoen Syriers die zowel rondlopen in de steden als de speciaal gemaakte kampen waar ze onderdak en eten krijgen... Ik weet niet waar jij je bronnen vandaan haalt maar wonen zo'n 20mil Syriers, jij beweerd dat er enkel 5mil zijn gevlucht? Nouja ik kan je op een blaadje geven dat minimaal de helft, wss wel meer zijn gevlucht. Er zijn gewoon een heleboel illegaal aan het rondlopen in de buurlanden van Syrie en volgens mij is Turkije het veiligste land om te zijn.

5 september 2015 om 13:47

Aan de hand van gegevens over nieuw aangekomen vluchtelingen in Turkije en recente informatie van de Turkse autoriteiten over de vluchtelingen die al in het land zijn, is het totale aantal vluchtelingen in Syrië’s buurlanden opgelopen tot 4,013,000 mensen.

Dus de info komt ook van de Turkse autoriteiten en van het Unhcr

5 september 2015 om 12:52

Turkije 1e station??? Als dat zo was waren er 100000 mensen minder verdronken.Ga ook niet doen alsof Turkije is begonnen met het opvangen van vluchtelingen want het liefst houdt Erdogan zijn handjes er vanaf.

On: heel netjes van Real, heb weer vertrouwen in de mensheid gekregen

5 september 2015 om 12:55

100 miljoen jaar aan europese cultuur gaat langzaam kapot . Isis heeft gewonnen , langzaam aan komt europa om aan islam . Ik ben bang voor mijn kinderen die moeten opgroeien in deze barbaarse cultuur

5 september 2015 om 13:10

Sorry ik moet hier gewoon op reageren. Grappig dat je de onderbuik gevoelens van veel mensen uitspreekt , door dat soort gevoelens komt het namelijk dat die mensen niet meteen geholpen zijn.Maar als je logisch nadenkt vluchten die mensen ook voor IS. Ze zijn misschien wel moslims, maar zij willen ook niets te maken hebben met IS. Moslim zijn betekent niet dat je het goedkeurt dat je mensen afslacht zonder reden. En als IS echt een moslim organisatie is waarom vermoorden ze dan voornamelijk moslims ? Verder wil ik je erop wijzen alles wat daar gebeurt in dat gebied is allemaal aangewakkerd door het westen. Hoe komt IS aan wapens ?? Hoe komen ze aan gekd om te ronselen. Het westen had zich nooit bemoeien met het midden-oosten , want er zitten daar zoveel verschillende mensen en te veel belangen. Dat een democratie onmogelijk is en dat wisten veel mensen vanaf het begin

5 september 2015 om 14:08

Ten eerste slaat wat je zegt helemaal nergens op. Ten tweede is dit een voetbalsite houd het dan ook bij voetbal en waar het artikel verder over gaat. Die politieke discussie mag je lekker op een ander zeikforum houden.

5 september 2015 om 17:19

india is het land met de oudste cultuur ter wereld,ik vraag me af wat jij onder de europese cultuur verstaat.
Overigens die mensen die vluchten voelen zich totaal geen moslim meer.

6 september 2015 om 15:31

@Narsingh

Jij houd ervan om te liegen en onwaarheden te verkondigen over moslims en islam. Die mensen die vluchten voelen zich juist veel meer een moslim dan ze ooit waren. Allah heeft ze een veilig onderkomen gegeven waar dan ook in de wereld. IS zijn natuurlijk geen moslims en dat weet elke moslim.

6 september 2015 om 19:07

De Iranezen die naar Nederland zijn gekomen zijn allemaal bekeerd tot het Christendom,en dat zijn hoogopgeleidde mensen.
Wat ik beschrijf zijn feiten dat kan je opzoeken in de bibliotheek.

6 september 2015 om 23:31

Blijf geloven in je leugens, als dat waar zou zijn zou het wereldnieuws zijn en dat is het niet (niet eens lokaal nieuws) en ten tweede komen er überhaupt weinig vluchtende Iranezen naar Nederland want Iran is niet in oorlog.

Heel mooi gebaar dit! Nu de rest van de voetbalwereld.

dat is altijd een mooi gebaar, wat ik niet begrijp de eigenaren van Manchester City, en PSG zijn allebei stinkend rijke arabieren geven elke jaar onnodig miljoen uit aan spelers die niet eens de helft waard zijn! en al die vluchtelingen zijn grotendeels ook gewoon Arabieren of Moslims het maakt opzich niks uit maar van hun moet je juist meer verwachten !! ik heb tot nu toe niks vernomen van hun schande

5 september 2015 om 12:56

Dat is niet alleen binnen de voetbalwereld zo. De rijke Arabische landen doen niet of nauwelijks iets om hulp te bieden in die conflictgebieden. Als zij dat wel deden, was er lang niet zo'n enorm aantal vluchtelingen dat naar Europa was getrokken. Zij hadden dan gewoon in de veilige gebieden in de regio opgevangen kunnen worden.

5 september 2015 om 13:35

Idd, de rijke Golfstaten doneren wel maar nemen 0 vluchtelingen op. Maar komt ook omdat Saoedi Arabië dezelfde ideologie aanhoudt als IS. Niet echt een vooruitgang. En vreemd genoeg gaat onze koning naar een begrafenis van hun koning omdat zij wél 'vrienden' zijn. Terwijl ze net zo goed doodstraffen uitdelen om gekste redenen.

5 september 2015 om 14:02

Niet alleen maar de rijke arabieren, maar wij als moslims in het algemeen hebben onze geloof verlaten. We zijn een schande en alle slechte dingen die in Midden-Oosten gebeurd, komt door onze eigen zondes.

Enige manier om dit op te lossen, is door onze nationaliteiten te breken en onze volkslieden te vernietigen en terug te keren naar de Khalifa Rashidun.

Tijd voor een internationale kalifaat waarin onze volkslied Surah al Fatiha is en onze vlag de zwarte vlag van de Mahdi is.

Tijd dat afgoderij binnen onze gemeenschap wordt vernietigd, bidden via een graf, of een imam, of een andere sprookje.

Daarnaast heeft Saudi Arabië het druk met Jemen. Ze hebben daar veel vluchtelingen opgenomen.

Turkije heeft veel Syrische vluchtelingen opgenomen.

Ik vind dat Libanon, Rusland en Iran zich meer moeten inzetten om het gebied veilig te maken, i.p.v. over lijken te lopen voor geopolitiek, want iedereen wijst wel naar de golfstaten, maar hun hebben geen militaire soldaten actief daarzo.

En ik wil graag bewijs zien waarin staat dat Saudi banden heeft met IS aub.

5 september 2015 om 14:09

@hakimullah

Jij bent een schande voor de mensheid! jij bent gewoon een sympathisch gevoelens voor de Isis! hoe durf je dat hier zo te zeggen! hun plegen al die moorden om alles zogenaamd recht te zetten! Rot toch op met je Khalifat, ze moeten jou maar es daar sturen en zweven met hun vlag dan ga je wel anders piepen

5 september 2015 om 14:11

?????

Ik heb het niet over de Kalifaat van IS, maar over de Kalifaat van de Mahdi. Youtube het eens zou ik zeggen.

Dit is een positieve kalifaat, niet IS. Beter lezen volgende keer.

5 september 2015 om 15:08

Ga lekker je propoganda-bullshit ergens anders uitkramen joh..
Dit is een voetbalsite!

5 september 2015 om 23:29

Dit artikel gaat toch deels over vluchtelingen? Dan mag hij daar best (uitgebreid) op in gaan hoor, ongeacht jij het een interessant onderwerp vindt of niet. Ondertussen wordt hier ook vaak gesproken over het bestrijden van antisemitisme, homofobie etc. en dan reageert niemand zo.. hypocriet zeg.

5 september 2015 om 23:46

Hij gaat daar bijna niet op in. Hij schrijft allerlei propoganda hier op ter promotie van 1 of ander kalifaat die hij werkelijkheid wil zien worden. Geen enkele niet-moslim (en waarschijnlijk ook veel moslims) weten waar hij het over heeft. Zijn "nickname " verwijst naar een Taliban-kopstuk die dood is..

En dan noem jij me hypocriet? Haha..

Prachtig trots op mijn club en op Bayern München!
help die mensen die niks hebben en veel hebben meegemaakt!
Hala Madrid y nada mas!

Dit zijn wel momenten om trots te zijn op de voetbalwereld. We zijn de laatste jaren vrij negatief over de laatste ontwikkelingen. De voetbalclubs doen gewoon meer dan alle Europees landen bij elkaar, schandalig!

5 september 2015 om 16:15

Je denkt dat de kosten van noodopvang e.d. lager zijn dan twee miljoen? Ik hoop toch dat je iets anders bedoelt...

1miljoen, is toch 2 weeksalarissen van Ronaldo

Mooi dat veel rijke helpen elk miljoen is een groot begin

Mooie actie inderdaad, maar alleen jammer dat je dan maar 1 van de vluchtelingen gaat helpen als het om vluchtelingen gaat waar ook daadwerkelijk oorlog is!

5 september 2015 om 13:17

1 procent

5 september 2015 om 14:05

Maarja ik geef ze geen ongeluk.. Als jij of ik in een arme land zouden wonen en voor een betere toekomst kunnen gaan zouden we dat ook doen en dat is ook wel verdiend!

Een perfect gebaar van 'de Koninklijke'. Zoals verschillende mensen al beamen, ligt de taak niet bij een voetbalclub maar bij de staat. Goed dat voetbalclubs tóch inzien dat er hulp moet komen. Voetbalclubs zijn tegenwoordig meer dan alleen een voetbalclub. Ze zijn een soort van organisatie die zich op verschillende gebieden inzet en hiermee nog meer liefde opwekt bij de (voetbal)fans.

Had ook 3 miljoen mogen zijn van Bayern en Real, nu mogen ook Barça, Chelsea, Psg, Man City, etc. met wat geld boven komen. Bedragen van 1 tot 3 miljoen stellen echt niet zo veel voor voor hen wanneer je weet dat deze ploegen jaarlijks 200 tot 600 miljoen inkomsten halen. Maar we mogen ook al tevreden zijn dat ze iets willen geven, alle beetjes helpen !

Toch wel triest eigenlijk dat sportclubs uiteindelijk de eerste bedrijven zijn die geld uit het laatje trekken voor deze mensen. Waar zijn alle multinationals met hun miljardenomzet? Alsof alleen voetbalclubs hulp kunnen bieden. Maar goed, wat nog niet is kan nog komen. Fijn dat Bayern en Real in ieder geval het juiste voorbeeld geven.

Dit is een mooi gebaar van Real. Gelukkig wordt Europa langzaam wakker en gaat er iets gedaan worden om die vluchtelingen te helpen in plaats van racistische opmerkingen op social media.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren