Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Populaire Ronaldo krijgt bizar bedrag voor promotietweets

Laatste update:

Cristiano Ronaldo is met 37 miljoen volgers de meest gevolgde sporter op Twitter en de winnaar van de Ballon d’Or plukt daar de vruchten van. Bedrijven benaderen de aanvaller om bepaalde producten via het sociale medium te promoten en volgens AS wordt hij daar rijkelijk voor beloond: Ronaldo zou voor iedere promotietweet liefst 230.366 euro krijgen.

/

Bovenop zijn inkomsten bij Real Madrid (21 miljoen euro per jaar) en de overige inkomsten die Ronaldo binnenhaalt door reclame te maken voor bepaalde producten, betekent dit een behoorlijk extraatje voor de Portugees. NBA-speler Lebron James staat tweede op de lijst met sporters die het meest betaald krijgen per promotietweet, met 125.638 euro per bericht.

In de top tien staat nog een andere speler van Real Madrid: James Rodríguez. De Colombiaan krijgt 40.032 euro per promotietweet. Gareth Bale, de duurste speler aller tijden, staat met een bedrag van 33.237 euro per promotietweet op de dertiende plaats.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als ik Ronaldo zou zijn, zou ik wel ff een paar 100 twitterberichtjes sturen.

4 september 2015 om 14:00

tweehonderd tweets zijn voor Ronaldo 46 miljoen euro. Ik kan je garanderen dat dat voor Ronaldo geen nootjes zijn hoor.

on: Ik was absoluut een compleet weekend aan me computer gekluisterd geweest en helemaal losgegaan op twitter! (mits er een limiet aan het aantal promotietweets zat). Wat boeit jou nou zo'n twitteraccount?

4 september 2015 om 14:05

Maar zodra een speler die al lang en breed binnen is aan het einde van zijn carriere mag kiezen tussen clubliefde of een miljoen meer in de zandbak schijnen het opeens geen pindanootjes meer te zijn.

één tweet per week en je hebt dik 10 miljoen per jaar, dat 10 jaar lang (voor toekomstige populaire spelers zoals misschien depay) dan hebben we het over 100 miljoen. En dan als je 32 bent nog kiezen voor het geld in de zandbak, lol.

4 september 2015 om 14:06

Het is slecht voor zijn imago als hij een weekend lang honderden of duizenden tweets stuurt. Dan lijkt hij een geldwolf. Denk dat zijn jmago belangrijker voor hem is dan zijn bankrekening (als je toch al zo veel geld hebt). Zou iig voor mij gelden als op-een-na beste speler van de wereld

4 september 2015 om 14:12

Tegenwoordig vind ik dat imago nogal overrated wordt, het is toch een sporter? Geen acteur of filmster. Bovendien is een weekendje twitteren heus niet het einde voor zijn carrière, zeker niet als veel mensen zijn motief weten.

4 september 2015 om 16:23

Ja maar denk ook niet dat bedrijven zoveel zou betalen als hij 100 tweets verstuur in een weekend. Dan spam die zijn volgers en gaat zelfs de waarde van zijn Twitter account achteruit.

4 september 2015 om 18:53

Hij zal minder betaald krijgen per tweet, een tweet wordt relatief gezien minder waardevol.
Zijn imago gaat achteruit (wat een geldwolf of wat een vervelende spammer) wat verstrekkende gevolgen kan hebben (wel of geen sponsorcontract of in Ronaldo's geval voor minder geld, minder snel nevenactiviteiten).
Een imago is alles voor een merk en dat is Ronaldo, een merk.

4 september 2015 om 14:43

Zo een tweet heeft heel weinig impact na 100 keer. Je moet er dus zuinig mee omgaan. Verder gaat zijn management waarschijnlijk over dit soort zaken. Ronaldo zelf hoeft alleen te cashen en af en toe zijn jawoord te geven.

4 september 2015 om 15:12

Even voor de duidelijkheid, het is dus niet zo dat hij voor elke tweet waarin hij iets promoot 230366 euro vangt. Hij moet uiteraard eerst benaderd worden door een bedrijf waarmee hij een deal sluit en waarvoor hij 1 tweet stuurt die vervolgens door dat bedrijf wordt uitgelicht. Ronaldo bepaalt dus niet zelf hoe vaak zoiets gebeurt en is ook gewoon afhankelijk van het vraag naar zijn tweets. Het lijkt me sterk dat er dagelijks 100 bedrijven in de rij staan voor zijn promotietweets, dus daar gaat wel een flinke periode overheen. Waarschijnlijk stuurt hij in een heel jaar niet eens 50 promotietweets. Meer dan dat zal zijn image schaden.

Waar kan ik die lijst ergens zien ?

4 september 2015 om 13:36

Vroeg ik me ook af, maar er is nergens een link of zoiets dergelijks..

4 september 2015 om 14:07

Google

4 september 2015 om 14:15

Jawel die lijsten zijn er wel, ook voor meest gevolgde sporters anders zou dit nieuwsbericht er niet zijn.

Overigens klopt dit bericht niet helemaal. Je kan namelijk via Twitter zelf een gesponsorde trending topic kopen voor minder. Dan staat je hashtag gedurende een tijd helemaal bovenaan. Als bedrijf zou ik dat eerder doen want dan bereik je iedereen.

En bedrijven zullen ook naderhand moeten weten dat Twitter vol zit met bots. De meestgevolgde persoon Katy Perry kreeg op een gegeven moment miljoenen volgers per dag erbij en kwam er indirect ook voor uit dat ze volgers koopt door de bedrijven te volgen die in deze markt zitten.

C. Ronaldo's management zal ongetwijfeld ook miljoenen volgers hebben gekocht. Ik verwacht niks anders van een voetballer die op zijn tenen gaat staan op foto's om langer te lijken. Dit is allemaal voor zijn (hun) ego.

Ik zou elke dag wat tweeten hoor hahaha

4 september 2015 om 13:50

Dan gaat de waarde ook omlaag

Even tweeten dat je je tanden hebt gepoetst met een bepaald merk en hij verdiend een paar jaarsalarissen voor de meeste mensen of waar je in bepaalde landen hele dorpen voor jaren kan onderhouden. Ongelofelijk.

4 september 2015 om 13:46

Ja, idioot hè?

4 september 2015 om 15:26

Verhoudingen zijn zoek. Al lang natuurlijk.

4 september 2015 om 16:58

je moet wel een overeenkomst sluiten met dat bedrijf,het is niet dat hij spontaan iets promoot en er geld voor krijgt.

Is dat dan bijv. Voor zijn nieuwe nike schoen?

4 september 2015 om 14:01

Dat denk ik niet, want hij heeft met Nike gewoon een officieel sponsorcontract getekend. Ik denk eerder dat het om bedrijven gaat waarmee hij geen officiele verbintenis heeft en die gebruik willen maken van zijn 37 miljoen volgers. Dit durf ik echter niet met zekerheid te zeggen.

4 september 2015 om 14:04

Waarschijnlijk gaat het hier om sportdrankjes etc. Hij heeft een vast contract bij Nike, waardoor hij verplicht is om nike 'in the picture' te zetten.

Als ie dus 5 tweets stuurt heeft al 1 mil binnen.. Dus als ie d'r een paar meer stuurt heeft ie zo z'n jaar salaris ? Zou d'r een max aan zitten ?

4 september 2015 om 13:38

Niet zozeer een max, maar wel een aardige restrictie wat je mag neerzetten denk ik.

4 september 2015 om 13:40

Dat lijkt me wel, anders kan hij dus duizenden berichten per dag de wereld inslingeren via Twitter. Ik denk niet dat bedrijven miljoenen gaan betalen omdat hij 100x hetzelfde bericht twittert.

4 september 2015 om 13:45

Zo zal dat niet werken hoor. Hij zal benaderd worden door een merk om er een bepaald iets neer te zetten en als hij dat doet, dan krijgt hij eenmalig dat geld. SBS kan ook niet uit zichzelf ineens 10x meer Heineken reclames gaan uitzenden en daar geld voor vangen, de betaler bepaalt het wat en wanneer, niet de ontvanger.

4 september 2015 om 13:48

Ben je echt zo naïef om te denken dat het zo werkt?

4 september 2015 om 14:27

Deze bedragen kloppen bij lange na niet. Van Kim Kardashian (misschien wel het meest bekende social media figuur/familie) is bekend dat ze 20.000 krijgt per gesponsorde tweet en zij heeft 2 keer zoveel volgers als Lebron (die laten we eerlijk zijn wereldwijd veel minder in het nieuws is dan haar).

20.000 per gesponsorde tweet van iemand uit de top in de Twitter lijst is een veel logischer bedrag dan tonnen (helemaal als je beseft dat ze tientallen en soms honderden gesponsorde tweets hebben). Ik kan me echt geen bedrijf voorstellen die 40k per tweet overheeft voor James Rodriguez

4 september 2015 om 15:00

Hangt ook wel een beetje af van wat de Audience is van deze twitteraars. De audience van Kim Kardashian is toch wel een compleet andere markt dan van Ronaldo.

en ik..ik krijg niet eens een retweet als ik iets op Twitter deel

Niet normaal dat al die voetballers zoveel krijgen. Ibra.. Ronaldo.. Messi.. Noem het allemaal maar op.. Zelfs bij Ajax - PSV enzo verdienen spelers meer dan wij allemaal in 1 jaar.. Maar dit soort bedragen voor een tweet vind het niet normaal.. Maar als bedrijf kom je wel dik in de picture.. Als ineens 30 mil mensen je link naar je website zien.

4 september 2015 om 14:14

Het wordt irritant dat men de bedragen die in de voetbalwereld omgaan 'belachelijk' vinden. Dat weten we inmiddels wel. Het is simpel vraag en aanbod. Als bedrijven dat willen betalen voor een tweet, moeten ze dat doen. Dat het volk dan schreeuwt dat dat niet hoort, slaat dus nergens op. Bovendien bepaalt de bevolking dat de bedragen zo hoog zijn, bedrijven en clubs profiteren hier (terecht!!) van

4 september 2015 om 14:20

Zo vreemd is het overigens ook niet. Zie het maar als adverteren in een magazine, krant, webpagina. Een pagina met zo veel bereik als die van Ronaldo zal dus wel wat mogen kosten. Ik ben overigens wel benieuwd hoe veel bots/inactieve mensen daar tussen zitten en hoe veel doublure je hebt.

4 september 2015 om 15:16

het slaat wel degelijk ergens op dat een grote hoeveelheid mensen zijn vraagtekens zet bij de extreme bedragen die omgaan in de topsport en commercie rondom topsport
heeft alles met ethiek en moreel te maken

dat gezever over "vraag en aanbod" dát kennen we inmiddels wel

Ik krijg geeneens geld als ik zijn promotietweet retweet.. ;

Het is vrij logisch dat CR7 zo'n bedrag krijg betaald. Sterker nog het is relatief een goedkope manier om een boodschap (reclame) naar een specifieke doelgroep te krijgen. Het gros van zijn followers zal in een bepaalde geslacht en leeftijd vallen waardoor zijn kanaal dus direct op een doelgroep zit.
Denk hier bij aan sportkleding (nike) (cosmetica (haarproducten/verzorgingsproducten) casuel kleding/schoeisel.

Een posteradvertentie door een heel land kost ook ontzettend veel geld en daarmee bereik je de massa, van de 100 mensen die de poster zien zal slechts een klein percentage daadwerkelijk interesse hebben in het product. Zo'n tweet van Cr7 heeft daarom veel meer impact.

Uiteraad tweet hij niet zelf, hij heeft hiervoor een mediabedrijf die met een team al zijn commerciele uitlatingen verzorgd. Die bepalen dus vooraf wanneer welke tweet op welk moment in de lucht gaat. Dit in samenspraak met het mediateam die de communicatie verzorgd van het product. Ronaldo hoeft alleen zijn bankrekening door te geven

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren