Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Balende Blind uit kritiek: 'Dan moet je op je benen blijven staan'

Laatste update:

Danny Blind ziet het Nederlands elftal zich niet meer rechtstreeks plaatsen voor het EK van volgend jaar. Oranje verloor donderdagavond van IJsland (0-1); de eerste nederlaag in een EK-voorrondeduel voor eigen publiek sinds 1963. Turkije is in de strijd om plek drie de directe tegenstander. Beide landen treffen elkaar zondag in Konya.

/

"Maar zelfs als het daar misgaat, is het nog niet gedaan. Dat is de realiteit", vertelde de bondscoach, die de rode kaart van Bruno Martins Indi 'kwalijk' noemde. De verdediger tikte na een half uur Kolbeinn Sigthórsson met zijn arm in het gezicht. "Het hoort bij een prof dat je je beheerst. Hij weet juist waar het om gaat.''

Gregory van der Wiel veroorzaakte een strafschop, die vervolgens werd benut. "Dit mag Greg niet gebeuren. Als je zo uit de tent wordt gelokt, moet je op je benen blijven staan en niet gaan glijden", baalde Blind, die echter geen spijt had van de wissels die hij doorvoerde. "Ik weet niet of het goede keuzes waren. Ik moest sowieso een verdediger brengen. We hebben nog wel kansen gecreëerd, maar helaas niet gescoord.''

Danny Blind is een goede bondscoach voor Oranje

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nooit meer oproepen die koekenbakker.
Dat hoort dan een speler te zijn met ervaring.
Hij speelde alsof het zn eerste wedstrijd in Oranje was.

Lekker Tete erin zetten tegen Turkije.
Hier had Janmaat natuurlijk al moeten staan.

Oh en Gregory, hier is die regel voor: ''niet spelen bij je club is niet spelen in Oranje''.
''maar ik kan wel een balletje trappen'' zegt ie.
Dweil die je de rondloopt

3 september 2015 om 23:35

Ach hij weet het niet... Als je het niet weet pak dan AUB je biezen en verpest Nederland niet zoals Hiddink heeft gedaan..

3 september 2015 om 23:41

Wat een overdreven Nederlands gezeik op de bondscoach. Robben eruit, BMI rood en een penalty. Dan is tegen dit IJsland weinig te halen maar men denkt hier nog dat we een supermacht zijn. Heb je de overige wedstrijden gezien? Italië wint nipt van Malta, Tsjechië met moeite, Turkije wint niet van een dwerg.

De spelers hebben verzaakt.

3 september 2015 om 23:47

Nee hij heeft een cruciale fout gemaakt. Met vleugels gaan voetballen zonder een spits.

3 september 2015 om 23:50

Uiteindelijk is Blind verantwoordelijk voor de wissels. Dus natuurlijk wordt er naar Blind gekeken. Je kan niet 10 min voor tijd eindelijk een aanvallende wissel doen. Doe het dan op zijn minst half uur van te voren, alles of niets. En nu hebben we niets zonder te forceren. Belachelijk dit!

4 september 2015 om 00:25

Jongen. Tuurlijk hebben de spelers verzaakt, maar Blind heeft niet bepaald geholpen. Huntelaar eruit en laf een verdediger erbij terwijl je moet winnen. Wie gaat die bal er nu inkoppen? De overige jongens zijn allemaal 1.70 en enige met beetje body is Depay (die op paar vroege voorzetten na ook slecht speelde). Vervolgens lekker wachten tot 80e om alsnog niet aanvallend en gedurfd te wisselen, terwijl je al achter staat en niks te verliezen hebt. Dan moet je allang met 3 verdedigers spelen, maar nee Blind is laf

4 september 2015 om 07:48

Het is achteraf makkelijk praten allemaal. Ik vond blind zijn zaken veel beter onderbouwen dan hiddink. Hij wilde de 0 houden achterin om dan uiteindelijk met ern snelle aanval er 1 te maken. Dan krijg je zon penalty...dat is wellicht blind zijn grootste fout...die rechtsback opstellen. Al zou je als bondscoach dit nooit verwachten van zoveel ervaring

3 september 2015 om 23:46

Als je 10 minuten voor tijd promes brengt en geen luuk de jong met een 0-1 achterstand begrijp je er letterlijk helemaal niets van, nota bene v nistelrooij en v Basten zitten nog naast blind om te adviseren.

4 september 2015 om 00:30

Die twee hebben ook geen ballen. Een weldenkend iemand kan t niet eens zijn met het wisselbeleid dus waarschijnlijk wilde ze geen problemen

3 september 2015 om 23:59

Er zijn vanavond gewoon 2 spelers geweest die het hebben verzaakt hun kop erbij te houden.
Tja ook zonder Robben moeten we van IJsland kunnen winnen maar dat het een klap is snap ik wel.

Maar BMI, een klap uitdelen en rood ontvangen. Dan begrijp je echt niet hoe belangrijk deze wedstrijd was. Nooit meer oproepen die clown. Alles waar je met 23 man voor traint is dan gewoon in een klap voor niets geweest. Matennaaierij ten top.

Die penalty... Ja waarom stond van der wiel er überhaupt in en is Janmaat niet geselecteerd. Blind gaat ons ook niet naar Frankrijk brengen

Danny Blind doet wel kritiek uitdelen ja, lekker makkelijk voor hem. Haalt ook nog eens de aandacht van zijn eigen wanprestatie weg. Ik zat echt met stijgende verbazing te luisteren naar zijn uitleg om zonder spits te spelen en daarna ook nog eens geen spits te brengen. Blind vond het een geniale tactiek om met snelle buitenspelers te spelen om zo snel eruit te komen. Super slim natuurlijk tegen een team dat zich compleet ingraaft en ook nog eens een man extra heeft. Dan is er totaal geen ruimte.
Tussen neus en lippen door zei hij ook nog dat hij een balvaste spits had kunnen brengen, maar die tactiek vond hij minder goed. Wat een tactisch onbenul.

3 september 2015 om 23:35

Precies wat jij zegt! Promes brengen is een prima wissel voor de counter, als er ruimte ligt achter de verdediger. Maar het begon al met het selectiebeleid van onze bondscoach, die zijn naam eer aan doet.

3 september 2015 om 23:36

Dat ie ook zegt; ik wilde met beweeglijke jongens iets creeeren in de omschakeling. Welke omschakeling?? Die ijslanders bleven gewoon op eigen helft staan. Kom je met narsingh??? Die kan alleen rennen. Niet voetballen in de kleine ruimte. Daarna nog promes erbij?? Luc de jong en v persie op de bank. Wat een waardeloze keuzes.

3 september 2015 om 23:46

Precies wat je zegt baloog. Wat een gebrek aan voetbalkennis en tactisch inzicht.
Ergens schuilt daar zelfs een beetje arrogantie in. Iets waar van Gaal voor waakte (in voetbal opzicht). De arrogantie zit hem namelijk in het punt dat hij wel even dacht de wedstrijd open te breken met snelle vleugelspelers zonder spits. Wanneer je de tegenstander beter had bestudeerd zoals van Gaal altijd deed, dan hadden Blind en consorten kunnen weten dat ze tegen een Ijslandse muur zouden lopen, helemaal met 10 man.
Daarnaast stond Ijsland al eerste in de poule en hadden ze aan een gelijkspel zelfs een goede uitgangspositie. Het is echt een gebrek aan kennis en tactisch inzicht.

4 september 2015 om 00:11

Tsja.. sowieso, die Ijslanders kwamen er nog wel een beetje uit toen het 0-0 stonden. Maar als ze voorstaan, waarom zouden zij dan als gekken gaan aanvallen?
Ik heb me echt compleet vergist in Danny Blind. Wat een waardeloos gezwam kraamt hij uit. Op wie moest Narsingh die voorzetten nou gaan geven? En waarom Van der Wiel laten staan als die toch niet meer over Robben heen hoeft te gaan? Van der Wiel kan niet verdedigen. Hij kan alleen af en toe een goeie voorzet afleveren. Nou, dat hoeft dus niet meer als Narsingh daar al staat.
Speel dan met drie centrumverdedigers: Blind, Bruma en De Vrij. En laat dan Huntelaar staan of zet Luuk de Jong er in. Of nog beter: Had Dost opgeroepen.... Ik had nog van tevoren gezegd: Ik zie geen plan B in deze selectie. Dost is iemand die er qua lengte bovenuit steekt. Die hoeft maar 1 goeie voorzet te krijgen.

4 september 2015 om 00:23

Tjah, hadden ze inderdaad maar een plan B of C. Zelfs met een Nigel de Jong binnen de selectie had je al meer mogelijkheden. Nu kunnen ze zelfs niet een met een echte fysieke centraal verdedigende middenvelder spelen. Anita had misschien nog gekund maar mist fysiek.

Maar net wat je zegt over van der Wiel en Narsingh dat is echt een zwaktebod en een gebrek aan tactisch vermogen. Dat zijn typische spelers die een aanspeelpunt nodig hebben. Waarom haalt Blind dat het aanspeelpunt weg.

Dit vond ik trouwens een typisch moment om Luuk de Jong in te brengen. Harde werker en een goede kopper. Gezien het spelbeeld werden er nog veel ballen naar voren gepompt. De Jong kan goed koppen en is een harde werker.

4 september 2015 om 00:48

@ Alavez en Azet

De Jong had niet hoeven komen als je Huntelaar had laten staan. Huntelaar maakt 30% van zijn doelpunten met zijn hoofd en fungeert bij Schalke ook prima als een aanspeelpunt. Is met zijn 186cm groot en 31 jaar oud een prima spits. Beter dan de Jong. Hem eruit halen was gewoon een fout, tenzij je bijvoorbeeld een speler als Lens had meegenomen en dan met Depay - Lens - Narsingh had gespeeld als drie hele snelle aanvallers.

Nee de wissel van Huntelaar was echt heel dom.

4 september 2015 om 01:20

Depay - Lens en Narshing? Wilde je dan met 3 verdedigers spelen dan? Of 3 middenvelders?

4 september 2015 om 09:28

D-Bergkamp - Helemaal met u eens! Ik bedoelde meer dat hij bij zijn laatste wissel Wijnaldum - Promes beter had kunnen kiezen voor de Jong. Huntelaar kon toen niet meer

3 september 2015 om 23:47

Sowieso het feit dat hij Narsingh brengt is al een wissel zonder achterliggende gedachte. Zonder spits heb je aan Narsingh echt helemaal niks.

4 september 2015 om 00:29

Narsingh kwam toen NL nog met 11 man speelde. Hij verving Robben. Dus je kan Blind niet verwijten.dat hij een vleugelspeler op dat moment met een vlegelspeler vervangt. Wel de verkeerde vleugelspeler dat terzijde.

Ook vind ik de gedachtengang van Blind niet eens zo gek. Normaal gesproken gaat een team dan meer drukken en dan kan je er nog onderuit komen met snelle spelers. Maar in dat geval moet je een sterke en scorende aanvallende middenvelder hebben (klaassen is de enige die dat goed kan van de drie die er in stonden). Maar Ijsland ging dus helemaal niet drukken en deed dat dus tactisch erg slim. Blind had imo beter één van de middenvelders er af kunnen halen en dan met de vleugels hangend gaan spelen. Ik zou dan Sneijder hebben gewisseld, omdat hij het minst is in mee verdedigen.

4 september 2015 om 15:42

Oh, dat is me dan even ontgaan. Ik dacht dat Narsingh er na de rode kaart in kwam. Mijn fout.

3 september 2015 om 23:52

Ik vond juist zijn uitleg wel sterk. Hij zei niet dat hij wilde gaan counteren. Hij zei dat Ijsland zeer volwassen en compact speelt, en hij dacht met mobiliteit (dus met 3 wendbare snelle aanvallers), dat te kunnen ontregelen. Hij geeft gewoon voetbalinhoudelijke argumenten, dat is gewoon fijn. En ze kregen inderdaad nog een paar keer ruimte achter de verdediging en een paar schoten uit de tweede lijn, dan moet je ook een beetje geluk hebben. Ik zeg niet dat Blind foutloos was, maar ik zou het zeker geen wanprestatie noemen. Indi en van der Wiel zijn de grootste boosdoeners, veruit.

4 september 2015 om 00:01

Kom op, die paar schuivertjes en een paar keer een voorzet die niet aankomt? Dat zijn de kansen? Snelle buitenspelers zijn fijn, als je een afmaker erbij hebt staan. En als je erg goede buitenspelers hebt. Beiden was niet het geval. IJsland heeft geen moment echt onder druk gestaan.

Daarbij, de winnende coach heeft altijd gelijk. De verliezende nooit. Hij heeft de verkeerde keuze gemaakt.

4 september 2015 om 00:16

Ben ik het totaal niet mee eens Hernanes. Een compacte verdediging uitspelen met snelle, behendige spelers werkt gewoon niet, zeker als die verdediging zich ver in laat zakken. Ijsland had ook nog eens een man meer, dan kom je er helemaal niet doorheen. Daar weet ik alles vanaf aangezien ik wekelijk Arsenal kijk. Daar doet Wenger precies hetzelfde en brengt hij Walcott continu in. Het is nog nooit een succes geweest,
De kansen waren ook schaars, De allerbeste kansen kwamen nota bene voort uit blinde halen naar voren (zonder spits dus ook nog eens) die toevallig goed vielen. Narsingh verprutste er een met zijn schot 18 meter over van binnen de zestien en het rollertje van Klaassen werd net gepakt.

4 september 2015 om 00:32

Het had wel kunnen werken, maar dan had Blind of Klaassen anders moeten positioneren of hij had één van de middenvleders er uit moeten halen en met ahngende vleugels moeten gaan spelen. Dan had je iig ook nog een spits gehad. Maar de gedachtengang an sich begrijp ik wel.

4 september 2015 om 00:53

@ Iedereen,

Je moet je maar afvragen of het met een lange spits was gelukt betere kansen te creeeren. Met 10 man kansen creeeren tegen een elftal dat volledig op de 0 speelt is hoe dan ook een rampzalig scenario, je zal nooit veel kansen krijgen. Het centrale blok van Ijsland stond sterk, ook bij corners met de sterke mannen van Nederland erbij kwam er niks uit, dus vraag me ook af of de Jong een verschil had kunnen maken. En de beste kans kwam voort uit een actie vanaf rechts teruggelegd op Wijnaldum.

4 september 2015 om 02:18

Gaan Counteren? Maar Ijsland wilde en hoefde toch helemaal niet aan te gaan vallen en achterin open huis te gaan houden. Ze stonden voor en hadden een man meer. Die bleven gewoon compact spelen en de ruimtes klein maken en als ze de kans hadden naar voren eruit komen dan weer terug. Dus hoezo zou Nederland kunnen gaan counteren.
Nederland moest juist aanvallen en dat met een man minder lastig dus.
Maar een lange man voorin daar hoge ballen naar toe die terug koppen naar iemand die kan schieten is nog een manier om iets te forceren.

Had gewoon een speler op rechtsbackpositie opgesteld die wekelijks speelt. Vd wiel miste duidelijk wedstrijdritme vanaf minuut 1 zag je dat al. Blind blinde koe dat je bent. Heel gauw janmaat oproepen en van dijk. Buitenspeler kan je promes inbrengen hoef je geen vervanger voor te halen.

3 september 2015 om 23:53

Janmaat is ook een blind paard dat naar voren rent en is verdedigend ook zwak. Zie hem wekelijks voetballen. Het oogt aardig die drang naar voren en dat geren maar resultaat nul. Tete maar proberen.Aanvallend niet zo goed maar verdedigend ijzersterk.

Nou laat zondag maar zien dat je dit meent en hem er langs zet.

Is die dertig procent die hier 'ja' op de poll stemt op hun achterhoofd gevallen??

Wat een dramatisch wisselbeleid. Ben nu al helemaal klaar met hem.

Voor alle Ajax supporters die vonden dat Janmaat niet meer opgeroepen moest worden ben ik benieuwd wat zij over van der Wiel zullen zeggen!
Van der Wiel stond vandaag echt slecht te voetballen! Ongelooflijk dat Blind voor van der Wiel koos die 0 minuten heeft gemaakt dit seizoen voor PSG. Totaal geen verrassing dat hij niet speelt. Janmaat had er moeten staan met Verhagh als Back-up!
En over Martins Indi nog maar te zwijgen! Dat is in mijn ogen de domste verdediger die ik tot nu toe in het oranje shirt heb gezien. Het oogt heel wat, maar wat is die man olie dom! Tijdje maar thuis laten en van Dijk een kans geven of Blind op die positie!

3 september 2015 om 23:38

Van der Wiel heeft niks meer met Ajax te maken. En de meesten zijn het er wel over eens dat hij slecht speelden. Maar ook een Janmaat kan niet mee met dit niveau.

3 september 2015 om 23:39

Volgens mij is het wel de algemene consensus hier dat beide er niets van bakken. En dat is niet alleen Ajacieden.

3 september 2015 om 23:39

Vd Wiel was dramatisch, riep ik van tevoren al, die man heeft 0.0 gespeeld, ik had liever tete gezien, speelt lekker dit seizoen. En dan niet ervarint bla bla, want Davids en Seedorf en Kluivert hadden ook geen ervaring maar speelden als 18 jarigen een puik CL avontuur in 95. Gooi die Tete voor de leeuwen, heerlijke felle verdediger die niet zo achterlijk dom als vd Wiel doet.

Janmaat snap ik heeft niet zo een aanvallende dreiging als de rest en werkelijk waar een dramatische voorzet.

3 september 2015 om 23:50

Ik ben geen Ajax supporter maar ik had persoonlijk vooraf ook Van der Wiel opgeroepen. Vergeet niet dat Janmaat deze kwalificatie periode ook een cruciale fout heeft gemaakt (die misschien nog wel erger was ook), dus daarmee staan ze nu gelijk. Janmaat staat de eerste wedstrijden in Engeland echt zwaar waardeloos te voetballen, en in het Nederlands elftal heeft hij nog nooit een goede wedstrijd gespeeld. Dat hij een keer gepasseerd is, vond ik dus zeker niet erg want ik vind Janmaat een zeer overschatte voetballer. Nu kunnen we dus tot de conclusie komen dat beide eigenlijk niks te zoeken hebben in het Nerderlands elftal.
Ik had trouwens wel Verhaegh als back up opgeroepen. Degelijke back met ervaring en een verdedigend prima.

4 september 2015 om 00:01

Afgelopen weekend was hij erg goed tegen Sanchez ... en hij begon extreem dom met een rode kaart maar de beste speler van Newcastle vorig jaar mag toch wel opgeroepen worden ??

4 september 2015 om 00:10

Ook tegen Southampton en United was het echt niet best van Janmaat hoor. Ik vond hem ook allerminst sterk tegen Sanchez of alle andere spelers van Arsenal die bezig waren met positiewisselingen waar ze zelf niks van snapten.
Dat van die beste speler wordt een beetje opgeblazen vind ik. Janmaat kreeg die award omdat hij een van de weinige was die continu fit was. Bovendien speelde hij lang als centrale verdediger omdat Newcastle ongelofelijk veel blessures in de verdediging had. Dat deed hij boven verwachting, maar niet super (ook met fouten waaronder tegen Arsenal waar hij dramatisch was vorig seizoen).
In mijn ogen haalt hij hetzelfde niveau daar als Bacuna, die heeft ook een keer een hele goede maand gehad bij Villa. Voor de rest is het niet geweldig.

4 september 2015 om 00:11

JanMaat heeft alles ingeleid met zijn kutkopbal tegen Tjechie! Kan er verder ook niets van er werd eruit gespeeld door Kuijt???? Vd Wiel ook drama.


Maar Indi! Wat bezielt je om dit te doen in zo'n belangrijke wedstrijd! Echt nooit meer oproepen!

Hele domme keuzes Danny, ja je moet een verdediger brengen, maar haal dan Narsingh weer eraf laat Hunter als diepste spits staan met Depay eromheen zwervend. Maar nee jij gaat gokken op de lange bal en snelheid terwijl niemand die bal door kan koppen. Zulke domme fouten worden er tactisch in de zondag 5e klasse nog niet gemaakt.

Wellicht iets met wedstrijdritme te maken... Hadden we maar een andere rb die in een grote conmpetitie wekelijks speelt.

3 september 2015 om 23:38

Iets met een Jan en dan iets met maat ofzo, heb er verhalen over gehoord dat er zo een rondloopt ergens in Newcastle.

4 september 2015 om 00:12

Oh degene waarmee alle drama begon bedoel je? Koppie terug Jaap Janmaat.

4 september 2015 om 00:17

Ja. Meteen nooit meer oproepen natuurlijk.

4 september 2015 om 00:33

Liever iemand die 1 foutje maakt in 20 wedstrijden dan een speler die structureel loopt te klooien

Danny Blind kan er weinig aan doen dat Bmi maar 1 hersencel heeft en Vd Wiel 2.
Wel had hij ze beide niet moeten opstellen , dat heeft hij verkeerd gedaan in mijn ogen. Gewoon Tete en Riedewald/bruma. Die BMI is echt zo dom..

4 september 2015 om 00:38

Hoeveel hersencellen heeft Blind dan? Wie is er dwazer? De dwaas of de dwaas die de dwaas opstelt

Nu even zonder dollen. Ik ben het met je eens. Blind kan alleen maar reageren. En dan moet je keuzes maken. Als die goed uitpakken dan ben je de held. Nu pakte het verkeerd uit.

Vd wiel was niet om aan te zien nee. Was alleen geen pingel. Hij raakt de bal. Bmi verkloot de wedstrijd

Slaat nergens op dat Bruma zo'n laag cijfer heeft in de poll. Samen met een paar andere niks op aan te merken.

3 september 2015 om 23:44

Kan het eerlijk gezegd wel begrijpen, voorafgaand de penalty staat hij op 2 meter van Sightorsson te dekken waardoor de situatie van de penalty ontstaat. En ook ging hij geen enkel duel aan. Het was vooral Alibi verdedigen wat hij deed. Maar er waren idd wel mee die een lager cijfer verdienden zkals Van Der Wiel.

3 september 2015 om 23:53

Hoezo kan je dat wel begrijpen? Dus omdat hij een keer slecht gepositioneerd stond begrijp je dat wel? Ik vind het bedroevend dat zoveel mensen elkaar napraten en bepaalde spelers uitlichten die het altijd slecht doen. Bruma heeft deze wedstrijd gewoon redelijk gespeeld.
Spelers die een beter aanzien hebben zijn vandaag ook door hun ondergrens gezakt hoor. Depay, Blind, Klaassen, Wijnaldum stonden allemaal vaak slecht gepositioneerd maar die benoem je niet, omdat? Hetzelfde vind ik overigens voor de hetze tegen Narsingh die zeker niet zo slecht is als veel mensen doen overkomen.

4 september 2015 om 00:08

Aangezien het een cruciaal moment is gebleken kan ik het wel begrijpen ja, als hij gewoon in de rug van Sightorsson had gestaan en gewoon was meegesprongen had hij die bal nooit zo door kunnen koppen. De Vrij bijv speelde gewoon een dgelijke pot zoals ik van een CV verwacht. Ik gaf ook al aan dat er meerdere een lager cijfer verdienden en daar behoren ook Van Der Wiel, Blind Wijnaldum en Narsingh toe. Maar voor jou wil ik die ook best wel even benoemen. Waarom ik die neg niet benoemde? Omdat ik al aangaf dat er meerdere een slecht cijfer verdienden. Is helemaal niet persoonlijk naar een bepaalde speler gericht of een hetze zoalsjij het omschrijft.

4 september 2015 om 00:26

Ja sorry ik speelde het een beetje op de man af zo bedoelde ik het ook niet. Het stoort me alleen als een groot deel van de voetbal supporters het hebben onterecht op sommige spelers hebben gemunt. Ik had je andere reacties niet gelezen, dus vandaar. Ik ben namelijk erg chagrijnig geworden van deze wedstrijd (plus het commentaar van mijn broertje zijn vriendin, maar dat terzijde)

4 september 2015 om 00:42

Het slaat ook nergens op dat BMI zelfs nog een hoger cijfer krijgt dan v/d Wiel. Als je de scheids gelegenheid geeft om zo'n beslissing te maken (ik vond het geen rood, maar eerder een vermaning waard) dan is dat gewoon dom. De actie was ook onnodig. Maar ja de Feyenoorders hier zijn chauvinistisch als het gaat om Feyenoorders.

BMI heeft nu wel z'n krediet verspeeld, die hoeft niet meer te komen.
Heeft al eerder geschutterd voor Oranje, dit is wel de druppel.
Beperkte speler.
Van de Wiel net zo, ook geen bal goed geraakt.

Het is gewoon slecht! Het moet veel beter en we hebben goede spelers in huis. Maar als je weer verliest en waarschijnlijk nog niet eens door gaat in de groepsfase dan moet je je toch wel schamen.

Ik snap z'n keuzes niet hoor.. Huntelaar eruit voor Bruma, waardoor je met 4 verdedigers weer komt te staan... Je staat 1-0 achter, je moet scoren, maar nee eerst de verdediging versterken...
En daarna nog Wijnaldum eruit voor promes? Je eindigt dus met 4 verdedigers tegen IJsland terwijl je met 1-0 achter staat: triest.

Daarbij mag van der wiel lekker in Parijs blijven: hoe kan je zo veel risico nemen tegen zon Viking?

En indi, ach daar hebben we het maar niet over... Iedereen roept om van dijk, maar blijkbaar weten ze bij de KNVB niet wie dat is...

Lekker makkelijk allemaal Blind de schuld geven. Hij heeft ook wel rampavond gehad. Robben geblesseerd uitgevallen en een indi die stom rood pakt. En de schoten die we hebben gehad, allemaal slappe schoten. Maar ze redden het wel tegen Turkije

3 september 2015 om 23:51

Als je twee spelers opstelt die totaal geen ritme hebben en Promes als breekijzer inbrengt terwijl je Luuk de Jong en Van Persie op de bank heb zitten dan vraag je om problemen.

3 september 2015 om 23:57

Hij is de uitvoerende macht die verantwoordelijk is voor vanavond, dus dat lijkt me niet meer dan logisch. Ik ben het wel met je eens dat hij enorm veel pech had. Met name met een geblesseerde Robben en een BMI die een dikke brainfart had.
Maar qua tactische keuzes en op het falende wisselbeleid mag je Blind afrekenen.

4 september 2015 om 00:24

Ik snapte de wissel van bruma wel bijvoorbeeld. Maar ik had eerder van persie op de flank gebracht dan narsingh. Klinkt misschien raar.

4 september 2015 om 00:33

Robben - Narsingh:
Narsingh op rechts was niet mijn eerste keuze geweest op dat moment, maar is nog te verklaren.

Huntelaar - Bruma:
Dat Bruma erin komt snap ik zeker. Alleen niet ten koste van je spits. Die keuze vind ik onbegrijpelijk. Helemaal als je de wedstrijd moet winnen of gelijkspelen.

Wijnaldum -Promes:
Ook onbegrijpelijk aangezien er nog steeds geen spits in stond. Wijnaldum speelde zwak maar om met twee rechtsbuitens te gaan spelen is gewoon bizar te noemen. Helemaal met een van Persie en de Jong op de bank.

4 september 2015 om 01:42

Dat ben ik wel met je eens. Ik had zelf van Persie ipv narsinh gebracht. Mja reken Blind niet af op dede wedstdijd. Komt allemaal wel goed denk ik.

Wat heeft Blind zich vanavond belachelijk gemaakt. Duidelijk nog niet klaar voor het echte werk. Hoe durf je dit soort beslissingen nog te verdedigen na afloop en de schuld heel makkelijk op anderen te schuiven?

Huntelaar eraf, terwijl je moet winnen. Narsingh erin, terwijl je wist dat zijn snelheid totaal niet gebruikt kon worden. En dan heb ik het nog niet eens over het (late) inbrengen van Promes.

Frankrijk 2016 is nog heel ver weg.

echt de meest idiote wissels die ik in lange tijd gezien heb. zat echt met verbaaaaaaaaaazing te kijken hoe het gebeurde eerst narsingh er in ok.. beter promes maar dat kan dan nog door de beugel. maar dan gvd huntelaar er uit halen voor bruma? ben geen fan van bruma maar hij speelde wel een aardige pot deed niks verkeerd. Had vd wiel of wijnaldum eruit gehaald wijnaldum heeft in de eerste helft mss 2x de bal aangeraakt? en dan daarna ipv de jong er in te zetten als aanspeelpunt zet je promes erbij... 2 rechtsbuitens die elkaar continu in de weg lopen heel mooi idee danny. En dan achteraf nog zeggen dat je geen balvaste spits hebt? Ben je dan helemaal door het dolle heen? Huntelaar kan best een bal vasthouden en als je dan al de fout gemaakt hebt om hem naar de kant te halen gooi dan de jong er in. ik ben bloedfanatieke ajacied maar de jong is echt een goede spits voor dit nederlands elftal hij is in goede vorm, perfect aanspeelpunt en voetbalt heel erg slim mee. zet hem maar in de spits tegen turkije en promes op rechts van der wiel er uit en van dijk centraal.

De wissels hadden misschien anders gekunt, maar Danny Blind wordt nu gelijk afgeschreven, ongelofelijk!
Blind heeft van het begin al de wind van voren, door beslissingen van de KNVB.
Deze wedstrijd is verspeeld door de spelers zelf, ondanks de discutabele wissels.
Martins indi vind ik persoonlijk de schuldig door deze super stomme actie, maar ook andere spelers als Klaassen en Memphis speelde super slecht.
Er waren maar 2 beetje goede spelers, dit waren Cillessen en Sneijder.

4 september 2015 om 01:47

Ik ben het eigenlijk wel met je eens. Ik denk, ondanks de meningen van anderen, dat het wel goed gaat komen met Nederland en anderzijds de schuld is niet geheel op Blind af te schuiven.

Danny Blind is koning van op het verkeerde moment op de verkeerde plaats instappen. Bij Ajax begon hij ook ronduit dramatisch, met nederlagen tegen Heerenveen en Psv. Ook toen erfde hij een elftal wat al weken niet meer draaide.

Vanavond valt hem toch ook wat te verwijten, alhoewel dat niet zozeer in het wisselen zit. Ik zou toch zelf Luuk de Jong gebracht hebben in plaats van Promes. En uiteraard had ik bij het uitvallen van Robben dan voor Promes had gekozen, aangezien Promes ook snel is maar in tegenstelling tot Narsingh wel kan voetballen. Maar de keuzes die echt verkeerd uitgepakt hebben zijn de basisplaatsen van Indi en Van der Wiel. Deden we vooraf zo lacherig over Tete en Riedewald, ik denk dat beide spelers vanavond het zeker niet minder als beide heren hadden gedaan.

Toch is de hele nederlaag niet Blind persoonlijk te verwijten, eerder Indi. Normaal moet je altijd oppassen met de schuld van nederlagen in de schoenen van individuele spelers te schuiven. Maar wat Indi deed was gewoon zo ongelooflijk dom, dat heeft eigenlijk de complete mogelijkheid op de noodzakelijke overwinning weggehaald. Waarna de rechtsback die klaagde over het niet spelen bij je club dan ook niet in Oranje het feestje compleet maakte.

4 september 2015 om 00:57

Ik vond zijn wissels wel best zwak hoor. Nou ja niet echt de spelers maar de tactiek die erachter was. Bruma moet je erin brengen en die speelde nog best goed dus daar lag het niet aan maar als je achter staat ga je toch niet met drie buitenspelers voorin spelen. Tegen een tegenstander die zich ook nog eens helemaal ingraaft. Ik vond het echt raar dat Blind Huntelaar eruit haalde. Je moet gewoon ten alle tijden een spits erin hebben als je moet scoren. Of dat dan Rvp, Huntelaar of De Jong had moeten zijn laat ik maar dan achterwege maar ik weet wel zeker dat Huntelaar meer had kunnen aanrichten dan een zwervende Depay. Kom op zeg Blind had toch ook kunnen zien dat bijvoorbeeld De Jong ideaal was met al die voorzetten en lange ballen. Nu zag je een beetje Depay en Sneijder de kop duels centraal aangaan.

Goede analyse, er zat ook een duidelijk plan achter. Ik vind dat Blind het prima gedaan heeft, logische keuzes en met 10 man staan dan moet je ingrijpen, zijn tactiek werkte goed op het punt na dat van der Wiel een penalty moest veroorzaken. Oranje kreeg kansen en gaf weinig weg.

4 september 2015 om 01:02

Promes had nou niet echt gehoeven op het einde. Met al die voorzetten was een De Jong een veel betere optie geweest. Ik snap eigenlijk ook niet waarom Narsing zoveel krediet heeft, was bij Heerenveen erg leuk maar gewoon zwak tot middelmatig bij Psv. Ik had liever Promes in plaats van Narsing gezien en een spits. Niet dat het echt iets uitmaakte aangezien de wedstrijd al zeer moeilijk te winnen was door het geklungel achterin.

Ik vond de wissel vrij logdisch er moest sneller combinatie spel komen in de 16 want er stond een.dikke muur

Dan heb je niks aan narsing, maar wel promes duurde te lang het wisselen met promes, depay, sneijder, wijnaldum en.klaassen moet je snel combinatie voetbal spelen om de ijslandse verdediging open te breken.

Nederland is gewoon een C klasse team met B spelers. Zij spelen schandalig slecht en dan nog altijd dat grootheidswaanzin met daarnaast de gegeil van de TV presentatoren en voetbal analisten, die met hun praatjes mensen willen manipuleren voor meer kijk cijfers. In Nederland praten we over third class spelers, alsof wij over Messi en Ronaldo hebben. Tegen dit soort teams moet je 5 keer scoren, met 9 man ofzo. Nederland heeft minder punten dan Israël. Exit voor NL aub, anders gaan ze ons voor schud zitten tijdens het EK.

Vd Wiel is erg zwak. Heeft een body van een jongen van 15 die hij verbloemt met tattoo's. Daarnaast mist hij zelfvertrouwen. Leuk dat hij meetraint met de grote mannen van PSG, maar is daar bankzitter of tribuneklant. Zet gewoon Tete maar neer. Heeft meer snelheid, meer body en is nu al beter.

4 september 2015 om 20:12

Juist! of gewoon janmaat!! Geen VD Wiel!!

Ga maar gelijk weer blind als je tegen turkije Tete er in gaat zetten ga ik huilen. Die jongen is idd erg talentvol maar de spelers van turkije zijn bijna allemaal 2 niveaus hoger dan in de eredivisie kun je beter verheagh er in zetten. Hoppa van dijk er in. Op goal geef krul is de kans. Die cillesen staalt niks uit.

Kappen hoor mensen om Gregory de schuld te geven als hij niet had gegleden en die man schoot de bal in het doel had iedereen gezegd waarom ga je niet voor alles op alles, Hypocriete gedoe, er is maar in schuldige BMI domme rode kaart voor slaan. Is wel heel makkelijk om van de Wiel schuld te geven, we hebben gewoon niet beter klaar anders hadden we nu niet gestaan waar we nu staan dit gaat niet om 1 wedstrijd, Ik hoor niemand zeggen over het balverlies dat het middenveld bijvoorbeeld heel veel leed, daar hebben we het uiteindelijk verloren en narsingh die in zijn gedachte draalt wanneer hij een bal moet voorgeven dat hi een extra stap doet waardoor de pass te laat komt, we verliezen gewoon door het collectief WIJ Nederland Zijn Gewoon Niet ZO Goed ALS WE Denken.

Ik zeg het al jaren Bruno eruit en van Dijk erin maar luisteren ho maar, en wie zijn onozele idee was het om Narsingh in the brengen ?

Ik weet niet of het de goede keuzes waren? Wees gewoon een vent en zeg gewoon eerlijk dat het verkeerde keuzes waren, pffff wat een gelul, kijk eerst is naar jezelf.
Natuurlijk enorm domme fouten die de wedstrijd beslissen, maar hij had nooit Huntelaar eruit moeten halen voor een verdediger, het team zakte helemaal in elkaar.
En 2e helft gewoon een cetrumspits erin als je lange ballen gaat spelen, vleugels had je niks aan, op snelheid kwamen ze er amper langs.
Ik vind een niet wedstrijdfitte van Persie trouwens nog steeds beter dan Narsingh.
Maar goed, ik vind het halve elftal niet goed genoeg helaas.

Wanneer gaan mensen inzien dat vd Wiel gewoon slecht is, pakt amper ballen af, geeft geen goede voorzet, doet af en toe een dansje voor de bal en tikt m weer terug/ nee sorry, met vd wiel !!! nee!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren